Verwijderd schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 12:18:
Je bent niet helemaal eerlijk aan het rekenen. Een 325i doet standaard al 171PK, tegenover een Cupra van 140PK (een dieseltje

)
Tuurlijk, meer vermogen op je achterwielen is leuk, maar zolang je het gas er teveel op hebt gaat het gewoon mis.
Met een FWD kan je eigenlijk juist later remmen, als je namelijk niet goed in stuurt met een RWD, je te hard op het gas gaat, ga je om. Een FWD krijg je er makkelijker uit.
Die Golf 5-jes hebben geen 140PK en rijden in de bocht ook in de weg...
Je moet ook niet teveel gas geven, maar gedoseerd en dan gaat het prima.
Laat ik het anders zeggen, en dat is meteen een reactie @femme.
Ik rij met mijn auto op droog/nat 100x liever dan met eenzelfde auto met voorwielaandrijving.
Ik reed laatst in de regen van de A59 bij Rosmalen de A2 op achter een nieuw A4 (whatever, met 2 uitlaten) aan. Beetje sporten, we kennen het allemaal wel. Laat invoegen, even inremmen, kontje beetje onbalans, gas los, klaar. Insturen voor de bocht, even auto laten "zetten" en door accelereren.
Audi liep gelijk met mij, verbaasde me, hé wacht, hij glijdt een beetje van z'n lijn af

Hij gas los, corrigeren, bijremmen... Tsja..
Ik vind, en dat is echt mijn perceptie bij het verhaal, FWD (+ al dan niet motor voor de vooras...) is ruk.
Zo te zien reedt hij gewoon op 205/215 bandjes. Ik rij op 235/45/17 voor en 255/40/17 achter.
You tell me.
Daarom vind ik het raar dat jij zo'n tractieproblemen hebt Femme. Ik heb geen ASC of ASC + T, geen sper. Gewoon plain ABS en veel te brede banden en toch genoeg PK's om serieus te kunnen accelereren
Ik geloof niet dat het komt door het AST-onderstel, helpen zal het wel maar verschil uitmaken...nee
[
Voor 3% gewijzigd door
Verwijderd op 04-10-2006 13:41
]