Het grote BMW topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 19 ... 31 Laatste
Acties:
  • 19.381 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisW
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Daniel schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 15:35:
[...]

Da's een beste bak :) Die Alpina-wielen staat sowieso erg goed onder een 6, als één van de weinig 'aftermarket'-sets. Die spoiler vind ik niks (en de kleur is fout) maar zo'n viervoudige pijp eronder lijkt mij ook wel wat. Geeft je 6 toch wat meer extra's :)
Zolang je er maar geen wannabe-M/-Alpina van gaat maken...

Nog een pic, (heb geen foto's vd voorkant)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/22dd722211c50ee721011e28b21f65ac/full.jpg

Wij waren trouwens met deze X5, 3L dieseltje, automaat.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/abc0b90fd04c5b5caf2fd5a133ad9ecc/full.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door ChrisW op 03-10-2006 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 15:19:
[...]

Ben ik niet met je eens, een FWD zal de auto altijd proberen rechtuit te trekken, gas geven is vaak een goede oplossing op je ergens "uit te rekken". Een RWD zal dan om zijn as gaan.
Ik zeg dan ook nergens dat je met een onderstuur- of overstuursituatie gas moet geven :z

En een FWD, die als je in een bocht zit, rechtdoor wil, gaat dus de verkeerde kant op.

En om een RWD om z'n as te laten gaan moet je wel heel veel doen. Ondermeer niet corrigeren is daar één van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 09:30:
RWD is rijden op gevoel. Je kan heel veel, zowel hard als heel fout. Nat wegdek is imo niet linker, ja je moet wat rustiger de bocht om maar kan halverwege de bocht al vol op het gas staan. Sprint e.d. ook.

Maar tricky is het wel. Van de week nog in Den Bosch over een zebrapad met van die gepolijste steentjes. Reed maar 20, maar het was even het gas aanraken (in z'n 2 nog wel) en zoef, kontje helemaal om.

Catch22: hoe zit het nou met je cilinderkop?
/me meldt :)
Heb met mijn toenmalige e30 318iS eens een leuke slipper gemaakt, bocht uitkomen en iets teveel gas icm regen, hoppa, 270 graden dwars, gelukkig op een haar na langs een paaltje en geen tegenliggers. Een hele ervaring rijker (al had ik die auto toen al een tijdje, maar nog niet mee in de regen gereden).

Met de e30 325i (circuitauto) is een 360 graden maken helemaal een koud kunstje, stuur heel iets scheef en 3/4 gas is voldoende. Sperretje werkt er braaf aan mee 8).
Erg gaaf de laatste keer op Zandvoort, 's morgens regende het, en waren er nog niet veel mensen op de baan. Ja hoor, na 2 bochten gespint. FF goed in de spiegels kijken, hoppa, vol op het gas een rondje draaien >:) en gauw weer verder.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2006 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 16:38:
[...]

Ik zeg dan ook nergens dat je met een onderstuur- of overstuursituatie gas moet geven :z

En een FWD, die als je in een bocht zit, rechtdoor wil, gaat dus de verkeerde kant op.

En om een RWD om z'n as te laten gaan moet je wel heel veel doen. Ondermeer niet corrigeren is daar één van.
Niet zo moeiilijk om je as met regen op een klaverblad met een RWD ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:38

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Verwijderd schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 19:41:
[...]

Niet zo moeiilijk om je as met regen op een klaverblad met een RWD ;)
Blijf gewoon lekker FWD rijden, jij je zin.. Je kan wel blijven huilen dat RWD zo vreselijk is, maar ik heb zowel RWD als FWD gereden in zeer uiteenlopende weersomstandigheden en alleen bij hele zware sneeuwval vond ik de RWD 'gevaarlijker' dan FWD. En met regen kan ik in de Renault Clio van het werk (dieseltje met 75 pk ofzo) in een klaverbladbocht ook prima tegen de vangrail aan schuiven. Alleen zit ik dan met mijn neus tegen de buitenste rail ipv met de kont tegen de binnenste rail :P Mensen die kunnen rijden gaan met RWD gewoon harder dan met FWD, misschien moet je je eigen rijstijl eens kritisch bekijken :+ (haphap)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 22:04
Demoniac schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 20:54:
[...]
Blijf gewoon lekker FWD rijden, jij je zin.. Je kan wel blijven huilen dat RWD zo vreselijk is, maar ik heb zowel RWD als FWD gereden in zeer uiteenlopende weersomstandigheden en alleen bij hele zware sneeuwval vond ik de RWD 'gevaarlijker' dan FWD. En met regen kan ik in de Renault Clio van het werk (dieseltje met 75 pk ofzo) in een klaverbladbocht ook prima tegen de vangrail aan schuiven. Alleen zit ik dan met mijn neus tegen de buitenste rail ipv met de kont tegen de binnenste rail :P Mensen die kunnen rijden gaan met RWD gewoon harder dan met FWD, misschien moet je je eigen rijstijl eens kritisch bekijken :+ (haphap)
mwah het is natuurlijk appels met peren omdat de meeste auto´s niet zowel FWD als RWD worden geleverd, dus kun je gewoon niet goed vergelijken. de ene FWD met minder pk kan net zo goed sneller zijn dan een RWD. en net zo goed andersom. goeie rijder kan inderdaad het verschil maken maar dan nog kun je zelfs niet sneller dan je auto kan

FWD of RWD moet je zelf ervaren maar verschilt per auto qua gevoel. FWD autos tegenwoordig zijn heel goed(ok er zitten ook pauper autos tussen :+)

maar geef mij maar lekker RWD, veel fun in mn e30 :) ondanks dat ik toch ook flink wat lol heb beleefd in mn vorige renault clio :)

[ Voor 5% gewijzigd door bolleh op 03-10-2006 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
FWD heeft _altijd_ de voorkeur op gebied van veiligheid. Een onderstuurkarakter is uit veiligheidstechnisch opzicht beter.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bolleh schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 21:00:
[...]

mwah het is natuurlijk appels met peren omdat de meeste auto´s niet zowel FWD als RWD worden geleverd, dus kun je gewoon niet goed vergelijken. de ene FWD met minder pk kan net zo goed sneller zijn dan een RWD. en net zo goed andersom. goeie rijder kan inderdaad het verschil maken maar dan nog kun je zelfs niet sneller dan je auto kan

FWD of RWD moet je zelf ervaren maar verschilt per auto qua gevoel. FWD autos tegenwoordig zijn heel goed(ok er zitten ook pauper autos tussen :+)

maar geef mij maar lekker RWD, veel fun in mn e30 :) ondanks dat ik toch ook flink wat lol heb beleefd in mn vorige renault clio :)
Wat voor e30 heb je? Ik kon het niet zo direct terugvinden in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Demoniac schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 20:54:
[...]
HAP HAP :) Gelukkig heb ik beide om een goede vergelijking te kunnen maken ;)

Gewichtsverdeling is ook een punt dat goed moet zijn.

De vergelijking van RWD harder dan FWD, ga jij maar eens wat vaker racen op zandvoort. Je moet verdomd goed kunnen sturen/schakelen en met je gas om kunnen gaan om met een RWD daar sneller te zijn.

Ja en iedereen zegt dat hij kan rijden natuurlijk ;)

Chevy weet waar hij over praat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
Verwijderd schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 21:11:
[...]

Wat voor e30 heb je? Ik kon het niet zo direct terugvinden in dit topic.
een 2 deurs ´88 316i
met 1.8 liter motor nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 21:37:
[...]

HAP HAP :) Gelukkig heb ik beide om een goede vergelijking te kunnen maken ;)

Gewichtsverdeling is ook een punt dat goed moet zijn.

De vergelijking van RWD harder dan FWD, ga jij maar eens wat vaker racen op zandvoort. Je moet verdomd goed kunnen sturen/schakelen en met je gas om kunnen gaan om met een RWD daar sneller te zijn.

Ja en iedereen zegt dat hij kan rijden natuurlijk ;)

Chevy weet waar hij over praat.

Daarom kunnen de meeste RWD bestuurders ook beter rijden. >:)
Je kan met een RWD gewoon eerder op het gas...

En qua veiligheid: ga eens op een gemiddelde slipcursus kijken. Ik heb de prodrivecursus gehad.
Als je dan zie hoe sommige mensen met hun FWD alle kanten opvliegen. Zelfs de instructeur prefereerde een RWD...
De FWD gingen op de rotonde allemaal met de neus naar buiten, dus zijpaneel > vangrail als het real-life was..

Een FWD is in de basis beter omdat die logischer reageerd, een RWD is in vele mensen d'r optiek beter corrigeerbaar, ik ga daar in mee........:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/vincentkoeter/PICT0004.jpg

6 complete rondjes met 40~50km/u in full-lock. Ten eerste de enige die in die omstandigheden uberhaupt een rondje kon rijden (de FWD's gleden alle kanten op, wel grappig, ooit een Kangoo een 360 zien maken? :P) en ten tweede de enige die de onder-/overstuur situatie overeenkomstig met de aandrijving kon corrigeren.
Nu zegt dat niet per definitie alles over RWD, maar als van een gemixte groep (jong/oud) van 15 personen alleen de RWD auto het het beste doet.

Over het circuitverhaal: waarom maakt bijna iedere fabrikant voor de race een RWD variant (Volvo S40 Turbo bijv...)

Maarja, het blijven altijd theoriën/meningen, de praktijk verschilt van persoon tot persoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 09:37:
[...]

Een FWD is in de basis beter omdat die logischer reageerd, een RWD is in vele mensen d'r optiek beter corrigeerbaar, ik ga daar in mee........:
Ben ik met je eens, daar doel ik ook op. Er zijn meer gewone mensen in Nederland dan echte bandenvreters. Zet geen normaal persoon met dezelfde egen op een klaverblad met al het vermogen ineens op (veel te brede) achterwielen :)
Over het circuitverhaal: waarom maakt bijna iedere fabrikant voor de race een RWD variant (Volvo S40 Turbo bijv...)
Om het simpele feit dat je sneller bent.

Ik heb niet gezegd dat een FWD sneller zou zijn, maar ik durf wel te zeggen dat de normale mensen die de Golf 5 TDI Cup rijden, Cupra enzo dusdanige mensen zijn die eerder met een RWD om zijn as zullen gaan wanneer ze met 180-200 op de Tarzan af komen denderen, bij 80 meter remmen, te snel in sturen omdat ze denken dat ze het niet halen, en uiteindelijk te snel/hard op het gas gaan om de boel er weer uit te trekken (duwen eigenlijk) en dus het grind in gaan, of de bocht niet halen en aan het einde van die bocht de vangrail in gaan/ om hun as.

Ik durf te zeggen dat dat met BMW's daar eerder gebeurd dan met de FWD's. Waarom ? Als je eens vaker daar bent ziet vanzelf dat er toch wel eens geblokkeerd wordt voor de Tarzan omdat 80m best kort kan zijn :) Ja, en er gaat wel eens een BMW op de beschreven manier af ja, zeker bij licentie-rijden, wat overigens helemaal geen zin heeft dan.

Een profi rijder zal er voordeel uit kunnen halen, zeg nu niet allemaal, ja, maar ik rij al heel lang BMW.... probeer eerst maar eens bij een snelheid van 180-200 bij 80 meter voor een bocht te gaan remmen ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2006 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je een beetje kan rijden prefereer ik toch een E30 bijv. t.o.v. een Cupra/Golf cup-auto.
Zoals bijv. laatst bij de 24h van Oschersleben, in de bochten gaat een E30 duidelijk harder, en nee ze hebben niet allemaal Intrax/AST etc. :)

Als je de bocht goed aansnijdt, ook (zeker..) bij de Tarzan durf ik te beweren dat je daar met een RWD harder doorheen kan, zolang je autobalans maar in orde is :)
Met een cup 325i op fatsoenlijke schijven en een setje Hawks.
Met mijn auto rem ik volgens mij pas bij einde vangrail aan de rechterkant met 160~170.
Da's dan ook geen cup-auto, maar ik vind het toch bijzonder hard gaan dan :X
Met een FWD zou ik m'n broek onder piesen voor m'n gevoel, omdat ik met die snelheid ik helemaal niet geloof dat het dan nog goed komt.
Het blijft theorie, zet een coureur die al 15-jaar lang in een RWD auto 20 rondjes in een FWD auto die verder vergelijkbaar is, en het zal nog niet helemaal goedkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Dat zou een leuke test zijn voor TopGear :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TopGear goes zandvoort? Het blijft persoonlijk... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je bent niet helemaal eerlijk aan het rekenen. Een 325i doet standaard al 171PK, tegenover een Cupra van 140PK (een dieseltje :p)

Tuurlijk, meer vermogen op je achterwielen is leuk, maar zolang je het gas er teveel op hebt gaat het gewoon mis.

Met een FWD kan je eigenlijk juist later remmen, als je namelijk niet goed in stuurt met een RWD, je te hard op het gas gaat, ga je om. Een FWD krijg je er makkelijker uit.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2006 13:04 . Reden: type ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:49

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

In de Autovisie van deze week staat toevallig een vergelijking van een paar middenklasse dieseltjes op een nat Papenburg. De Seagate Leon FR TDI was ruim 4,6 seconde sneller dan de BMW 120d. Nu kunnen er veel redenen zijn waarom de ene auto trager is dan de andere (gewicht, vermogen, banden, kwaliteit van de rijder), maar een verschil van 4,6 seconden op een rondje van 1 minuut 36 (voor de Leon) is wel erg groot. Blijkbaar is het niet makkelijk om hard te gaan in de regen met de 120d.

Mijn ervaring met de 330i is ook dat de grip in de regen ver te zoeken is. Twee dagen geleden probeerde ik om in zeiknatte omstandigheden zo snel mogelijk van centrum Amersfoort naar de A1 richting Amsterdam te komen. Onderstuur bij het ingaan van rotondes, overstuur bij het uitgaan, tractieproblemen bij acceleren in rechte lijn. Het was net schaatsen. Ik ben blij dat er een goed werkende tractiecontrole op die auto zit die weliswaar snelheid wegneemt maar er wel voor zorgt dat je de goede richting uit blijft rijden. De conditities kunnen in de regen nogal verrassend zijn en grip verlies je zo.

Een voorwielaangedreven auto met 260pk zou in de regen natuurlijk ook een drama zijn geweest, maar het weggedrag is wel inherent veiliger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Verwijderd schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 12:13:
TopGear goes zandvoort? Het blijft persoonlijk... :)
TopGear doet zowiezo eigenlijk alleen maar aan persoonlijke reviews :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me agrees with Femme :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Volgensmij kun je inderdaad niet simpelweg zeggen dat de een beter is als de ander (FWD/RWD).
Ik kijk de laatste tijd de klasse waar Tom Coronel in rijd regelmatig (toruringcars?). Daarin kun je mooi zien wat de verschillen zijn tussen FWD en RWD. RWD is sneller van zijn plek, maar door de bocht ben je sneller getrokken dan geduwt, zoals het er daar uit ziet. De Seats hebben nog minder PK's ook. Ook gaan de RWD auto's sneller van de baan omdat de banden, naar mijn idee, meer te verduren krijgen in de bochten.
Uiteindelijk halen ze daar ongeveer tegelijk de streep in een vrij rondje, maar de BMW's hebben dan dus wel wat PK's meer!

[ Voor 10% gewijzigd door Bram77 op 04-10-2006 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 12:18:
Je bent niet helemaal eerlijk aan het rekenen. Een 325i doet standaard al 171PK, tegenover een Cupra van 140PK (een dieseltje :p)

Tuurlijk, meer vermogen op je achterwielen is leuk, maar zolang je het gas er teveel op hebt gaat het gewoon mis.

Met een FWD kan je eigenlijk juist later remmen, als je namelijk niet goed in stuurt met een RWD, je te hard op het gas gaat, ga je om. Een FWD krijg je er makkelijker uit.
Die Golf 5-jes hebben geen 140PK en rijden in de bocht ook in de weg...

Je moet ook niet teveel gas geven, maar gedoseerd en dan gaat het prima.

Laat ik het anders zeggen, en dat is meteen een reactie @femme.
Ik rij met mijn auto op droog/nat 100x liever dan met eenzelfde auto met voorwielaandrijving.
Ik reed laatst in de regen van de A59 bij Rosmalen de A2 op achter een nieuw A4 (whatever, met 2 uitlaten) aan. Beetje sporten, we kennen het allemaal wel. Laat invoegen, even inremmen, kontje beetje onbalans, gas los, klaar. Insturen voor de bocht, even auto laten "zetten" en door accelereren.

Audi liep gelijk met mij, verbaasde me, hé wacht, hij glijdt een beetje van z'n lijn af :X
Hij gas los, corrigeren, bijremmen... Tsja..
Ik vind, en dat is echt mijn perceptie bij het verhaal, FWD (+ al dan niet motor voor de vooras...) is ruk.
Zo te zien reedt hij gewoon op 205/215 bandjes. Ik rij op 235/45/17 voor en 255/40/17 achter.

You tell me.

Daarom vind ik het raar dat jij zo'n tractieproblemen hebt Femme. Ik heb geen ASC of ASC + T, geen sper. Gewoon plain ABS en veel te brede banden en toch genoeg PK's om serieus te kunnen accelereren :)

Ik geloof niet dat het komt door het AST-onderstel, helpen zal het wel maar verschil uitmaken...nee :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2006 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 13:33:
[...]

Die Golf 5-jes hebben geen 140PK en rijden in de bocht ook in de weg...

Je moet ook niet teveel gas geven, maar gedoseerd en dan gaat het prima.
Nee, die 5's hebben geen 140 PK, die hebben fiks meer, maar je kunt niet vertellen hoeveel, en je weet zelf ook dat de E30's allemaal geen 171PK meer hadden maar toch minimaal 190.

Overigens weet ik niet welke 5's jij tegen komt hoor, maar in die cup rijden er alleen Seat's Cupra's, VW's 5 TDI en Dacia's.

Wanneer jij die Golf's tegenkomt... zou ik niet weten dan :)

Overigens is die A4 hoogstwaarschijnlijk een Quattro geweest, die dingen kunnen raar doen met de diffs + EPC/EPS/remmen-en-gassen-als je-het-niet-wil in de regen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2006 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gehoord van meerdere rijders op Oschersleben met de 24u, maar dan de Seat Leon (?) TDi. Een of ander raceteam uit Wijchen, bij mijn weten zijn dat dezelfde auto's (qua vermogen).

En ja oké de meeste E30 325's hebben meer dan 170PK, maar er zitten ook genoeg standaard tussen. Niet iedereen die bijv. ZAC rijdt heeft geld voor een rebuild :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Ik dacht dat de gemiddelde auto juist minder pk's krijgt naarmate hij ouder wordt .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bram77 schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 13:46:
Ik dacht dat de gemiddelde auto juist minder pk's krijgt naarmate hij ouder wordt .....
Ja zo komen we niet mee op een circuit he :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bram77 schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 13:46:
Juist niet, auto slijt mooi in. Toen ik met mijn 328i bij Bas Roos aankwam vroeg die alleen "wat heeft 'ie gelopen", waarop ik zei: 192.000km, waarop Bas antwoorde "mooi, dan is hij net ingereden"

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeeuw
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:26

Zeeuw

5.6

Kunnen we niet een apart topic maken over het FWD en RWD verhaal :?

Geen wonder dat wij meer posts hebben dan het Mercedes Topic, die mannen doen niet zo moeilijk!
Of ze hebben er geen verstand van, dat kan ook! :+

[ Voor 53% gewijzigd door Zeeuw op 04-10-2006 17:21 ]

Read the badge, Bitch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 14:05:
[...]

Juist niet, auto slijt mooi in. Toen ik met mijn 328i bij Bas Roos aankwam vroeg die alleen "wat heeft 'ie gelopen", waarop ik zei: 192.000km, waarop Bas antwoorde "mooi, dan is hij net ingereden"

:P
Ook wel eens gehoord dat hij Greenstuff (zooi) adviseerd(e) + Schijven, ze monteerde en even met de klant ging planken zodat de klant een mindere kans op de volgende dag nog uit zijn bed te stappen ?

Daarna met rokende remmen de auto terug op de zaak te zetten dat de klant stond te kijken... daar gaat m'n investering, niet wetende dat het eigenlijk troep is.

Ik bedoel.... leg je je leven in de waagschaal bij iemand die het wel zal weten en dan blijk je ook nog bij NIET INGERMDE troep in te stappen.

Hij doet leuke handel hoor, je moet er van houden :9
Zeeuw schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 17:20:

Geen wonder dat wij meer posts hebben dan het Mercedes Topic, die mannen doen niet zo moeilijk!
Mercedes.... zeg je het zelf al.... (niet dat ik snel bmw zal rijden hoor :p)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2006 18:09 . Reden: typo.... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Vrouwen :+

Afbeeldingslocatie: http://www.elasterisco.com/foro/accidentes/Recopilacion1/recopilacion007.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door CycloneX op 04-10-2006 18:09 ]

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die jeep ziet er total loss uit, de BMW kan door met een nieuwe motorkap :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:38

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Zeeuw schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 17:20:

Mercedes is voor bejaarden, en met een bejaarde rijstijl merk je weinig verschil tussen RWD en FWD >:)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 23:14
Verwijderd schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 18:15:
Die jeep ziet er total loss uit, de BMW kan door met een nieuwe motorkap :+
Zal tegenvallen; airbags geploft = veel schade.

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Spiller schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 18:43:
[...]

Zal tegenvallen; airbags geploft = veel schade.
Bovendien zie ik helemaal niet zoveel schade aan die Land Rover. Hij ligt alleen op z'n kant, maar dat heb je zo opgelost. Kleine kreukels aan de zijkant, maar dat dat type auto laat je dat gewoon zitten of je gaat er met een hamer op lopen meppen vanaf de andere kant. :P Die BMW zal een duurder verhaal worden......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maken dat we wegkomen meid.... het was maar een proefrit... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catscratch
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-09 15:00
Ik vraag me eigenlijk af wat jullie ervaringen zijn met run flat banden? Ik lees er nooit echt iets positief over als ik her en der rond kijk. Ik heb een paar weekjes geleden de nieuwe 335d coupé besteld, en ik denk eraan om bij levering meteen de run flats te vervangen door een setje Goodyear F1 GSD3 (of iets anders ... aanraders?). Tijd heb ik nog genoeg om te beslissen, daar de wagen is besteld met het M-sportpakket. Levering ten vroegste maart 2007 (geschat eind maart).

Het is ook m'n eerste BMW. Rij momenteel met een Alfa GT, maar die heeft naar mijn mening te veel afwerkingsproblemen. Deze BMW kost bijna het dubbele, dus ik mag hopen dat kraakjes, piepjes, etc wegblijven. Ben wel een beetje benieuwd (mss wel bang) voor RWD, maar de BMW garage stelde al meteen een rijcursus voor. Ik ben benieuwd ;).

Frank Lenaerts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 17:42:
[...]

Ook wel eens gehoord dat hij Greenstuff (zooi) adviseerd(e) + Schijven, ze monteerde en even met de klant ging planken zodat de klant een mindere kans op de volgende dag nog uit zijn bed te stappen ?

Daarna met rokende remmen de auto terug op de zaak te zetten dat de klant stond te kijken... daar gaat m'n investering, niet wetende dat het eigenlijk troep is.

Ik bedoel.... leg je je leven in de waagschaal bij iemand die het wel zal weten en dan blijk je ook nog bij NIET INGERMDE troep in te stappen.

Hij doet leuke handel hoor, je moet er van houden :9
Kan me niet voorstellen dat hij a) troep adviseerd en b) de troep vernacheld. Maar goed, dat zijn altijd "de verhalen", is meer kroegpraat i.m.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 09:01:
[...]

Kan me niet voorstellen dat hij a) troep adviseerd en b) de troep vernacheld. Maar goed, dat zijn altijd "de verhalen", is meer kroegpraat i.m.o.
Nou, de klant zelf kende ik, en aangezien die vent niet zo snugger was in dir soort zaken; De man was altijd vol in zijn verhalen over alles, dus ik weet zeker dat dit gebeurd is aangezien zijn andere verhalen ook altijd klopte :)

Ik praat hier trouwens over een persoon die gewoon een M3 kon rijden aangezien hij overal geld in stak, apparatuur enzo, hij wist van techniek ontzettend veel, alleen de bruikbaarheid van auto's niet.

Tja, hij had een 325i E30 omdat er alles beter aan was (volgens hem) dan iedere andere auto op deze planeet :)

Even terzijde... geen kroegpraat dus.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2006 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 23:13

jep

De nieuwe 1,6-liter turbomotor van de Peugeot 207 1,6 GT is ontwikkeld in samenwerking met BMW. Met zijn dubbele bovenliggende nokkenassen en twin scroll-turbo is het een mooi stukje techniek geworden. BMW gaat ‘m gebruiken in de nieuwe Mini.
De snelle 207 onderscheidt zich alleen door zijn 17 inch wielen. Geen sierstripjes, spoilers en skirts. Die zijn voorbehouden aan de échte topmodellen van de 207-serie. Een GTI en een nog snellere RC staan nog op het programma.
Een BMW komt binnen handbereik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:42

Sorcerer8472

Mens sana?

Verwijderd schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 15:09:
Gedoseerd op het gas met een RWD in nat weer voel ik me veiliger dan met een FWD.

Met een kleine stuurcorrectie (die rollen alleen, en worden niet aangedreven) en een klein beetje gas los zit je zo weer in het gareel. Met een FWD vind ik het een stuk enger, die slipt over de wielen waarmee ik moet sturen...
Ten eerste (en dit is het laatste wat ik erover zeg): om te slippen met FWD moet je best enge capriolen uithalen, dingen die bij RWD ook gevaarlijk zijn zoals erg scherpe bochten nemen. Corrigeren gaat echter gemakkelijker doordat je hem eruit kunt trekken. Bij RWD kun je niks anders dan remmen, beetje terugsturen in je ongewenste rijrichting, bidden dat je weer grip krijgt en langzaam de goede kant op sturen... tenzij je het leuk vindt om pirouetjes te maken met je auto natuurlijk.

Ook mijn ervaringen met RWD in de regen zijn niet zo heel fijn (zoals Femme ook zegt). Het gaat wel goed, maar je hebt telkens het idee dat je voorkant een stukje wegschuift en dat heb ik met FWD vrijwel niet, voelt veel stabieler aan (hoewel dat tuurlijk ook bedrog kan zijn ;)). Maargoed, bandjes met goed profiel zijn echt heel belangrijk bij rijden in de regen!

Nogmaals: sportiviteit = RWD, daar is iedereen het over eens. Maar het is toch echt wel gevaarlijker hoor, en zoals ik al zei: vooral voor de ongeoefende of met RWD onervaren rijder!

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15-09 15:44

Daniel

Kapitein NCC-1701
Gisteren heb ik toch wel aardig wat momentjes gehad met RWD...in de regen is dat met veel vermogen niet echt grappig. Het is net op ijs rijden, een tikje teveel gas en de kont maakt al een zwieper voordat de stability control hem opvangt. Dan heb ik toch liever FWD :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
Daniel schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 11:58:
Gisteren heb ik toch wel aardig wat momentjes gehad met RWD...in de regen is dat met veel vermogen niet echt grappig. Het is net op ijs rijden, een tikje teveel gas en de kont maakt al een zwieper voordat de stability control hem opvangt. Dan heb ik toch liever FWD :)
kan me best voorstellen

gister met die zware regen om 12 uur naar huis gereden met mn e30, ff flink zitten spelen op die lege weg :)
zoveel fun gehad en dat met maar 105 pk's op de achterwielen.

nou heeft zon 330 of 645 natuurlijk veel meer mechanische grip en esp enzow maar kan begrijpen dat het toch ietwat listig rijd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 23:13

jep

Welke nadelen heb je eigenlijk als je AWD pakt? Of is het een stuk duurder? Ik kan me voorstellen dat het een hoop voordelen biedt. Ik heb wel eens in zo'n Quattro Audi gereden, dat plakt aan de weg. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Laatst online: 13:49

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Als je gewoon een normale rijstijl hanteert is RWD dankzij de elektronische hulpmiddelen niet gevaarlijk, maar als je sportief te keer gaat moet je bij de les blijven. Achteloos het gaspedaal vloeren als je vanuit een lage versnelling wegacceleert is niet verstandig. Opletten moet je toch wel, met brede banden kun je beter niet in een spoor gaan rijden. Ik heb in de Z4 ook wel eens een momentje gehad in de regen toen ik na het verlaten van de bebouwde kom een langzamere weggebruiker wilde passeren en de achterkant een zwieper maakte. Op dat soort momenten heb ik liever een ingreep van de tractiecontrole dan dat ik volledig ben overgeleverd aan mijn eigen stuurmanskunsten. De omstandigheden kunnen plaatselijk sterk verschillen. De ene bocht heb je de grip en in de andere niet meer door meer water of vuil op de weg. Er zijn maar weinig Schumachers die daar goed op kunnen anticiperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
jep schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 12:54:
Welke nadelen heb je eigenlijk als je AWD pakt? Of is het een stuk duurder? Ik kan me voorstellen dat het een hoop voordelen biedt. Ik heb wel eens in zo'n Quattro Audi gereden, dat plakt aan de weg. :)
AWD heeft niet veel nadelen, behalve dan een hoger gewicht en een hogere aanschafprijs.
Bij normaal gebruik onder slechte omstandigheden is AWD imho wel superieur, je kunt moeiteloos doorkarren in situaties waarin je met FWD of RWD alle zeilen bij zou moeten zetten om enigszins op de weg te blijven. Dan moet je natuurlijk wel een goed systeem treffen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Femme schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 12:59:
Als je gewoon een normale rijstijl hanteert is RWD dankzij de elektronische hulpmiddelen niet gevaarlijk, maar als je sportief te keer gaat moet je bij de les blijven.
Als je sportief te keer gaat in gladde omstandigheden moet je altijd bij de les blijven. In een RWD heb je alleen meer voertuigbeheersing nodig. Als je dat dan niet hebt dan moet je maar niet sportief te keer gaan in gladde omstandigheden zeg ik dan.
Achteloos het gaspedaal vloeren als je vanuit een lage versnelling wegacceleert is niet verstandig.
Inderdaad, maar dat is dus een open deur intrappen wat mij betreft. Mensen die dat wel doen snappen het dus gewoon niet.
Opletten moet je toch wel, met brede banden kun je beter niet in een spoor gaan rijden. Ik heb in de Z4 ook wel eens een momentje gehad in de regen toen ik na het verlaten van de bebouwde kom een langzamere weggebruiker wilde passeren en de achterkant een zwieper maakte. Op dat soort momenten heb ik liever een ingreep van de tractiecontrole dan dat ik volledig ben overgeleverd aan mijn eigen stuurmanskunsten.
Dat kan inderdaad wel listig zijn als je er niet op bedacht bent. Persoonlijk zou ik in gladde omstandigheden, een straf onderstel, brede banden en veel verkeer op de weg gewoon de TC aanhouden als je die hebt.
De omstandigheden kunnen plaatselijk sterk verschillen. De ene bocht heb je de grip en in de andere niet meer door meer water of vuil op de weg. Er zijn maar weinig Schumachers die daar goed op kunnen anticiperen.
Als je sportief rijdt wel inderdaad. Maar ik zou gewoon iets normaler gaan rijden als het glad is en er wat verkeer op de weg is. Mijn pa heeft een E34 525TDS (dus relatief zwaar en turbogat) en die heb ik inderdaad al een paar keer overdwars gehad in de regen. Ik moet zeggen dat ik niet héél hard reed, maar wel het tempo er in had. Anyway.....hij verrraste me wel die paar keer, maar alle keren heb ik hem wel makkelijk onder controle kunnen houden. Tegensturen en enigszins dwars de bocht door zonder al te veel ruimte in belag te nemen. En dat was op zich ook wel een verrassing.

Ik denk eigenlijk dat ik het wel met vwk eens ben. Het ligt ook aan jezelf.....sommigen voelen het iets beter aan. Het helpt als je altijd autogek bent geweest denk ik. B) Ik heb ook een aantal keer gekart in de regen (met de standaard slicks uiteraard) en elke bocht overdwars, maar geen enkele keer gespinned. Een maat van me ook niet (en de battle was dus ook tussen hem en mij), maar er waren nog een stuk of 8 andere vrienden mee en die zijn allemaal minimaal één keer gespinned.

Naar mijn mening is de ideale auto gewoon een RWD auto met uitschakelbaar TC en ESP/ASC.
Daniel schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 15:18:
[...]
AWD heeft niet veel nadelen, behalve dan een hoger gewicht en een hogere aanschafprijs.
Bij normaal gebruik onder slechte omstandigheden is AWD imho wel superieur, je kunt moeiteloos doorkarren in situaties waarin je met FWD of RWD alle zeilen bij zou moeten zetten om enigszins op de weg te blijven. Dan moet je natuurlijk wel een goed systeem treffen :)
Verdere nadelen zijn een hogere saaiheidsfactor (voor mensen die het wat kan schelen) en aandrijfkrachten door je stuur. En een hogere aanschafprijs en een hoger gewicht zijn op zich best wel serieuze problemen. Naar mijn mening (en die van toch wel veel anderen) is het systeem van Porsche superieur, maar dat komt ook enigszins door de motor achterin in de 911, waardoor het systeem toch een aardig deel van het RWD karakter heeft.

[ Voor 13% gewijzigd door zimbab op 06-10-2006 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
je moet ook wat verder kijken dan dat, wat wil je precies. het systeem van een 911 kan op asfalt goed uit de voeten kunnen, maar in gravel toch achterblijven op bv een impreza of lancer evolution. verschillende omstandigheden vereisen verschillende tactieken en technieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:42

Sorcerer8472

Mens sana?

AWD heeft ook vaak een wat hoger brandstofverbruik, deels door het extra gewicht, maar ook door de extra wrijving die de AWD veroorzaakt. Porsche/Audi/BMW hebben overigens alle AWD-systemen die 60% naar achteren en 40% van de power naar voren sturen.

Mijn ideale auto zou een AWD zijn waarbij ik hem zelf op RWD/FWD kan zetten als ik wil: FWD bij normaal gebruik, RWD bij sportief gebruik en AWD bij forse regen/sneeuw :)

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorcerer8472 schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 00:31:
AWD heeft ook vaak een wat hoger brandstofverbruik, deels door het extra gewicht, maar ook door de extra wrijving die de AWD veroorzaakt. Porsche/Audi/BMW hebben overigens alle AWD-systemen die 60% naar achteren en 40% van de power naar voren sturen.

Mijn ideale auto zou een AWD zijn waarbij ik hem zelf op RWD/FWD kan zetten als ik wil: FWD bij normaal gebruik, RWD bij sportief gebruik en AWD bij forse regen/sneeuw :)
Dat kan deels met een Alfa... FWD en AWD is mogelijk... gewoon even de spanning van je Diff afhalen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Cirkel van Kamm \o/
zimbab schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 18:21:
Naar mijn mening is de ideale auto gewoon een RWD auto met uitschakelbaar TC en ESP/ASC.
Meningen moeten verschillen, zou anders maar saai wezen ;) Uit veiligheidsaspect is een auto met FWD, onderstuurkarakter, geen TC, geen ESP/ASC, geen airbag en geen inklappende stuur de ideale wagen in mijn ogen.

Maar FWD en onderstuurkarakter is het beste. Door een remcorrectie uit te voeren kan je weer de bocht insteken en de wagen onder controle houden en als je dan toch de bocht mist dan ram je het head on waar de wagen het sterkte is en je lichaam ook het beste te beschermen valt. Als je dwars door de bocht gaat en je ramt dan iets in de flank dan had je liever een FWD wagen met onderstuur gehad wanneer je met je hoofd tegen het raam klapt en je een serieuze nekpijn hebt. De zijkant van de wagen is heel moelijk om veilig te maken ivm je schouder en nek.

Bij BMW hebben ze weer een nieuwe optie op de Bosch BMS-K geimplementeerd. Een leuk idee maar of het ook veilig is weet ik niet. Ze hebben na 10 jaar enkele ingenieurs op een andere afdeling gezet want dat fiasco met de bekrachtigde remmen was echt erg. Ben benieuwd hoe het systeem zich gaat bewijzen op het circuit onder natte omstandigheden. Wiel slipt, vermogen eraf, wiel weer grip, weer vermogen, ambulance?

[ Voor 146% gewijzigd door Chevy454 op 07-10-2006 01:05 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

bolleh schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 00:21:
je moet ook wat verder kijken dan dat, wat wil je precies. het systeem van een 911 kan op asfalt goed uit de voeten kunnen, maar in gravel toch achterblijven op bv een impreza of lancer evolution. verschillende omstandigheden vereisen verschillende tactieken en technieken
Maar als je nu weer wat verder kijkt dan dat jij nu doet moet je je afvragen hoeveel mensen een auto kopen om hard over gravel te scheuren. 99,999 % van de mensen zullen 99,999 % van de tijd gewoon hard over asfalt. Maar Porsche is uiteraard niet de enige met een goed 4WD systeem.....het is gewoon wel degene die mij het meeste aanspreekt. Maar dat komt dus gedeeltelijk door het feit dat de motor achterin hangt. Het systeem van Porsche is overigens wel het lichtste systeem geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:23
Daniel schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 11:58:
Wat is dan nog het nut van de stability control???

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Brake_ schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 15:09:
[...]

Wat is dan nog het nut van de stability control???
Als je door de bocht gaat, en je achterwielen langzaam beginnen te glijden. Dán kan hij hem nog prima opvangen.

[ Voor 2% gewijzigd door RobIII op 27-01-2025 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
Dus de ABS werkt ook pas als je 30 rijdt en afremt voor een bocht met bladeren, en niet als je met 120 op een plotselinge file afkomt tijdens zware regenval???

Wat ik bedoel is dat ik best begrijp dat het systeem te laat is als je 200 op een haakse bocht afvliegt, maar met normale snelheden tijdens mindere weersituaties, dan moet het toch ingrijpen! Waar is het anders voor???

[ Voor 41% gewijzigd door _Brake_ op 07-10-2006 17:16 ]

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:17

tozzke

aka tozzert

dat is dus een van de dingen waar ik van huiver... mensen als jij die dus blind vertrouwen op die technieken/snufjes

als ik in mijn wagen TC aan heb staan en met nat weer optrek of een bocht neem, wil de achterkant ook telkens uitbreken. Goed... TC grijpt wel in, maar niet voordat er even gegleden wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En zo hoort het ook.
Beter dat je bij het wegrijden merkt dat het glad is dan de eerste keer dat je moet remmen.

Overigens lijkt voor een gemiddelde bestuurder AWD me het veiligst, dan FWD, dan RWD.
Voor een ervaren bestuurder juist precies andersom.
Ligt er maar net aan wat je doet als je auto begint te oversturen, handen voor de ogen en wachten op de klap of een beetje tegensturen en met het gas de drift netjes afmaken.
Een oude racewijsheid is oversteer is when the passenger is scared, understeer is when the driver is scared. Klopt helemaal met de aantekening dat 90% van de Nederlanders achter het stuur meer passenger dan driver zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 18:51:
Overigens lijkt voor een gemiddelde bestuurder AWD me het veiligst
:N Want de achterwielen kunnen geen dwarskrachten opnemen dus heeft het qua remachties geen voordeel. Voordeel van FWD is dat het voertuig rechttrekt, bij AWD is dat een stuk minder wegens het duwen van de achterkant welke meer vermogen krijgt dan de voorkant. Komt men weer terug op FWD.
_Brake_ schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 17:10:
Wat ik bedoel is dat ik best begrijp dat het systeem te laat is als je 200 op een haakse bocht afvliegt, maar met normale snelheden tijdens mindere weersituaties, dan moet het toch ingrijpen! Waar is het anders voor???
Pimpfactor. Mensen rekenen teveel op die gadgets. Ik reken op mijn banden icm mijn HH+ remblokken.

[ Voor 31% gewijzigd door RobIII op 27-01-2025 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bolleh schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 12:12:
[...]

kan me best voorstellen

gister met die zware regen om 12 uur naar huis gereden met mn e30, ff flink zitten spelen op die lege weg :)
zoveel fun gehad en dat met maar 105 pk's op de achterwielen.

nou heeft zon 330 of 645 natuurlijk veel meer mechanische grip en esp enzow maar kan begrijpen dat het toch ietwat listig rijd ;)
Ik vind dat de e30 toch wel een van de meest pure (te betalen) rijdersauto's is.
Wat dat aan betreft vind ik het soms jammer dat mijn e30 niet op kenteken staat, in de regen op een verlaten kruising kan dat idd erg leuk zijn O-).

Op Zandvoort is dat ook leuk, met de circuitdagen zijn de paddocks meestal verlaten, leuk om ff een paar donutjes te maken. Helaas vind de organisatie dat niet zo leuk, tegenwoordig wordt er meestal een slalomgedeelte aangewezen waar het nog wel mag. Is ook wel zo veilig voor de omstanders.

Wat betreft AWD: ik vind het qua veiligheid en praktisch gebruiksgemak nog steeds superieur ten opzichte van RWD en 'gewoon' FWD. De A4 Quattro van mijn vader lag als een blok op de weg, klaverbladen zijn dan erg leuk. Ook verse sneeuw (wintersport Tsjechië) dit jaar is geen probleem. Alleen wel ff het ESP uitzetten, anders begint hij steeds bij te remmen. In de losse sneeuw net echt handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chevy454 schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 20:32::N Want de achterwielen kunnen geen dwarskrachten opnemen dus heeft het qua remachties geen voordeel. Voordeel van FWD is dat het voertuig rechttrekt, bij AWD is dat een stuk minder wegens het duwen van de achterkant welke meer vermogen krijgt dan de voorkant. Komt men weer terug op FWD.
Ooit in een Impreza (zonder DCCD of Cusco middendiff) gereden?
Daar hadden ze de achterwielen net zo goed weg kunnen laten, zo'n ding onderstuurt bij normaal rijden op droog op het gas meer dan een goede FWD (Integra type R, Focus RS, noem maar wat).
Maar Jan en alleman kan er op sneeuw wel met 30km/u de hoek mee om omdat de tractie wel ok is, met twee aangedreven wielen en gemiddeld lomp op het gas gaan staan vliegen ze alle kanten op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
tozzke schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 17:55:
dat is dus een van de dingen waar ik van huiver... mensen als jij die dus blind vertrouwen op die technieken/snufjes

als ik in mijn wagen TC aan heb staan en met nat weer optrek of een bocht neem, wil de achterkant ook telkens uitbreken. Goed... TC grijpt wel in, maar niet voordat er even gegleden wordt
Tsjah, en deze reactie vind ik dus erg jammer...

Uit mijn reactie is nergens op te vatten dat ik blind op de systemen vertrouw. Ik ben ook wel es richting de sloot gegleden met m'n voet op de ABS rem. De auto gaat daarvan niet minder richting de sloot ofzo... Daarnaast ben ik bij de ANWB geweest voor een slipcursus en weet prima wat er kan gebeuren, ook mét deze systemen.

En tot slot: ook de s80 van m'n vader blijft 'glijden'/doorrijden op gladde stukken met een werkende ABS/STC whatever. En ondanks de tractioncontrol kan ook díe auto 1 kant op trekken bij het wegrijden. Dit was echter onder barre sneeuwomstandigheden.

Ik ben me dus zeer zeker wel bewust van de gevaren. Het enige dat ik aangaf is dat ik niet begrijp dat de traction control op een regenachtige dag 'te laat' ingrijpt. Dit heb ik nog nooit ervaren. Vol gas optrekken met 1 band in de natte berm en 1 op het wegdek heeft bij mij nog nooit problemen opgeleverd, dus ik snap niet waarom BMW met RWD dit wel heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 23:48:
Ooit in een Impreza (zonder DCCD of Cusco middendiff) gereden?
Ik houd me niet bezig met inferieure autotechnieken >:)
(al komt er wel verandering in als ik de auto R&D rol, Toyota zoekt nog een hoop mensen maar ik zou liever bij Ford Europe werken)
_Brake_ schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 00:03:
Het enige dat ik aangaf is dat ik niet begrijp dat de traction control op een regenachtige dag 'te laat' ingrijpt. Dit heb ik nog nooit ervaren. Vol gas optrekken met 1 band in de natte berm en 1 op het wegdek heeft bij mij nog nooit problemen opgeleverd, dus ik snap niet waarom BMW met RWD dit wel heeft...
De reden is anders heel simpel, de achterkant mag niet te hard afremmen als de voorkant want dan kan je wel eens heel veel spookrijders zien. Geen slip betekent ook geen grip dus zo erg is het allemaal niet.

[ Voor 58% gewijzigd door RobIII op 27-01-2025 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
De electronische hulpmiddeltjes staan redelijk coulant afgesteld, en dat is natuurlijk ook wel prettig om een beetje gevoel te houden over wat de auto doet. In de sport-stand heb je nog iets meer ruimte om te klieren, dan kun je daadwerkelijk een halve drift maken voordat de boel weer in het gareel geremd wordt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Laatst online: 21:51

Wimo.

Shake and Bake!

Zijn er hier toevallig mensen die met een E39 rondrijden? En dan vooral het 2.8 blok O-) Ik heb begrepen dat het hetzelfde blok is als in de 328i (vwk?) Ik zit te dubben wat het onderhoud gaat kosten. Op dit moment rij ik alfa en die kan ik prima onderhouden omdat ik vrij veel zelf kan doen. Ik vrees alleen dat het bij de 5-serie net wat compacter in elkaar zit ..

[ Voor 60% gewijzigd door Wimo. op 10-10-2006 01:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Valt opzich prima mee. Het zijn niet helemaal dezelfde blokken, de E36 heeft de M52B28 en de E39 heeft de M52B28TU, oftewel dubbel vanos.

Onderhoud is prima te doen, zowel bij een 5-er als bij een 3-er kan je overal prima bij (dan heb ik het over klepdekselpakking, oliefilter, carter, bougies).

Kennis van me heeft een E39 528i automaat en haalt met tandemasser + racertje 1:10 gemiddeld op de snelweg (90 op de cruise). Prima te doen dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

tandemasser + racertje
Wat zijn dat in hemelsnaam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3p0x
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:47
Wekkel schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 09:32:
[...]

Wat zijn dat in hemelsnaam?
zoiets? :p

Afbeeldingslocatie: http://ahd.tudelft.nl/~peter/images/lelystad003.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Precies, maar dan goed beladen :P

Een tandemasser is een 2-assige (:?) aanhanger.. Een racer is een raceauto...? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:27

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hey peeps...

Heb een vraagje voor jullie bmw-cracks...
Een maat van me gaat binnenkort kijken naar een 525tds uit 1996... Nu vroeg ik mij af of er dingen zijn waar specifiek op gelet moet worden... Het ding heeft 126000 op de teller en zou dus nog even mee moeten kunnen... Maar het zou lullig zijn als hij iets 'bekends' over het hoofd ziet... Hoop dat jullie me wat wijzer kunnen maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoor ik daar een Opel Omega 2.5 TD? :+

(zelfde motor, andere kapjes..)

Draagarmen zijn een puntje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Dan is 1:10 inderdaad prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeeuw
  • Laatst online: 13:26

Zeeuw

5.6

Verwijderd schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 11:32:
Hoor ik daar een Opel Omega 2.5 TD? :+

(zelfde motor, andere kapjes..)

Draagarmen zijn een puntje.
Haha, een collega van mij zei dat ook eens. Hij heeft een Opel Omega...
Ik geloofde het niet, tot hij hem startte...klinkt idd precies hetzelfde!
Wij hebben thuis ook een 525TDS, prima auto.
Heeft ook ongeveer hetzelfde gelopen en de draagarmen zijn ook al eens vervangen.
Verder, na 3 jaar bezit, gewoon het BMW onderhoud, dus dat is redelijk aan de prijs bij een beurtje...

Read the badge, Bitch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BMW onderhoud is niet duur, tenzij je het bij de dealer laat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

En hoe kun je uitvinden of de draagarmen overleden zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Over hobbels rijden en kijken hoe het reageert wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Zeeuw schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 11:59:
[...]

Haha, een collega van mij zei dat ook eens. Hij heeft een Opel Omega...
Ik geloofde het niet, tot hij hem startte...klinkt idd precies hetzelfde!
Wij hebben thuis ook een 525TDS, prima auto.
Heeft ook ongeveer hetzelfde gelopen en de draagarmen zijn ook al eens vervangen.
Verder, na 3 jaar bezit, gewoon het BMW onderhoud, dus dat is redelijk aan de prijs bij een beurtje...
Hij is niet helemaal hetzelfde (niet helemaal hetzelfde afgesteld in ieder geval). In de Opel heeft ie een wat rustiger karakter, maar is daardoor ook wat minder sterk. Mijn ouders hebben ook een 525TDS, maar wel altijd bij de dealer laten onderhouden en dat is zeker wel prijzig.
Verder kan ik me geen grote mankementen herinneren behalve een keer de koppelingsplaten. Maar onze heeft dan ook 3 keer meer gelopen (als het niet meer is ondertussen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wekkel schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 12:08:
Over hobbels rijden en kijken hoe het reageert wellicht?
Mjah, maar das een beetje lastig als je niet weet hoe een auto hoort te rijden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geloof me, dat hoor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Verwijderd schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 08:50:
Valt opzich prima mee. Het zijn niet helemaal dezelfde blokken, de E36 heeft de M52B28 en de E39 heeft de M52B28TU, oftewel dubbel vanos.

Onderhoud is prima te doen, zowel bij een 5-er als bij een 3-er kan je overal prima bij (dan heb ik het over klepdekselpakking, oliefilter, carter, bougies).

Kennis van me heeft een E39 528i automaat en haalt met tandemasser + racertje 1:10 gemiddeld op de snelweg (90 op de cruise). Prima te doen dus :)
Mooi, daar hoopte ik al op. Nu een mooi exemplaar vinden in executive uitvoering met niet TE veel km's. Wat heeft die van jou gelopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
NAP of sluitende onderhoudshistorie. Maar dat geldt voor iedere auto met een in verhouding lage kilometerstand.
12.600 km per jaar is niet veel voor een toendertijd dure dieselwagen.

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nee, zeer zeker niet... Tis ook niet mijn idee... Maar hij wil persé een tijdje in een dikke bak rijden... Hoop dat het hem niet tegen gaat vallen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Verwijderd schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 12:05:
BMW onderhoud is niet duur, tenzij je het bij de dealer laat doen.
Waar kan je het dan beter wel laten doen? Ik geef liever niet veel geld uit maar door mijn auto bij een BMW garage te laten onderhouden, heb ik wel recht op BMW "Mobiliteits garantie". (bij problemen hoef ik alleen de BMW hotline te bellen en er komt meteen een service auto).

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Verwijderd schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 18:51:
En zo hoort het ook.
Beter dat je bij het wegrijden merkt dat het glad is dan de eerste keer dat je moet remmen.

Overigens lijkt voor een gemiddelde bestuurder AWD me het veiligst, dan FWD, dan RWD.
Voor een ervaren bestuurder juist precies andersom.
Ligt er maar net aan wat je doet als je auto begint te oversturen, handen voor de ogen en wachten op de klap of een beetje tegensturen en met het gas de drift netjes afmaken.
Een oude racewijsheid is oversteer is when the passenger is scared, understeer is when the driver is scared. Klopt helemaal met de aantekening dat 90% van de Nederlanders achter het stuur meer passenger dan driver zijn. ;)
als je van de weg een racebaan wilt maken en overal zo hard mogelijk doorheen wilt wel ja :/ als je het graag veilighoud niet :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wimo. schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 13:33:
[...]

Mooi, daar hoopte ik al op. Nu een mooi exemplaar vinden in executive uitvoering met niet TE veel km's. Wat heeft die van jou gelopen?
235.000km :)
Probleemloos. Motor loopt als een zonnetje, nog steeds. Verbruik is normaal, olieverbruik idem.
tazzman schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 18:20:
[...]

Waar kan je het dan beter wel laten doen? Ik geef liever niet veel geld uit maar door mijn auto bij een BMW garage te laten onderhouden, heb ik wel recht op BMW "Mobiliteits garantie". (bij problemen hoef ik alleen de BMW hotline te bellen en er komt meteen een service auto).
Ik heb routemobiel, nog maar 1x nodig gehad doordat m'n differentieel kapot was.
Voor de rest bespaar ik letterlijk honderden euro's door niet naar de dealer te gaan.
Ten eerste zien ze me al aankomen, ten tweede is het uurtarief (te) hoog, stoppen ze er niet de olie in die ik wil (kunnen ze niet leveren), niet de bougies die ik wil etc. etc.

Voor 90 euro heb ik een grote beurt zonder gekke dingen, maar gewoon oliefilter, luchtfilter, interieurfilter, 6 Bosch bougies en 7L olie (Castrol 10w60).
De beurt doe ik zelf en klaar. Als je dan hoort dat mensen 300~400 euro betalen voor een kleine beurt zonder gekke dingen en een keuring denk ik... waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GoldenSample schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 19:17:als je van de weg een racebaan wilt maken en overal zo hard mogelijk doorheen wilt wel ja :/ als je het graag veilighoud niet :N
Ja, want iedereen gaat driften op een racebaan....
Ik zeg toch dat het juist veiliger is, met overstuur kun je namelijk precies je lijn houden als je wil, met onderstuur kom je altijd verder naar buiten uit, of je het opvangt of niet. Als daar toevallig iemand rijdt of geen plaats meer is heb je dus gewoon pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ja, alleen laten de meeste mensen uit natuurlijke reaktie het gas los... En zie jij je lijn dan nog maar eens te houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Verwijderd schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 10:03:
[...]

235.000km :)
Probleemloos. Motor loopt als een zonnetje, nog steeds. Verbruik is normaal, olieverbruik idem.
[...]

Ik heb routemobiel, nog maar 1x nodig gehad doordat m'n differentieel kapot was.
Voor de rest bespaar ik letterlijk honderden euro's door niet naar de dealer te gaan.
Ten eerste zien ze me al aankomen, ten tweede is het uurtarief (te) hoog, stoppen ze er niet de olie in die ik wil (kunnen ze niet leveren), niet de bougies die ik wil etc. etc.

Voor 90 euro heb ik een grote beurt zonder gekke dingen, maar gewoon oliefilter, luchtfilter, interieurfilter, 6 Bosch bougies en 7L olie (Castrol 10w60).
De beurt doe ik zelf en klaar. Als je dan hoort dat mensen 300~400 euro betalen voor een kleine beurt zonder gekke dingen en een keuring denk ik... waarom?
Groot gelijk, die dingen doe ik 10x liever zelf voor minder geld. De alfa die ik nu heb is ook ERG onderhoudsgevoelig. Ik ga nu op zoek naar een model met rond de 175k op de teller .. die 6cil's zijn dan pas net ingelopen en de grootste afschrijving hebben ze al gehad ( van 50k naar 9k :o)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Precies, heb er 40.000 bijgedraaid in nog geen 1 jaar (auw....) maar de motor loopt er niet beter/slechter door.

Wil je dan nog iets leuks met de auto... genoeg binnenshuis materiaal van andere 5-series om het vermogen wat op te krikken (precies zoals het geldt met de 328i met 325i parts...).

Meer info op verzoek beschikbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Info :)

Ik koop hem toch pas op z'n vroegst over 2 maanden en eigenlijk is dat helemaal niet erg. Er worden er zat aangeboden maar ik wil er juist één met niet TE veel km's en uiteraard de executive uitvoering met leer en handbak. Die combo wordt al zeldzamer.

Mocht je meer info hebben over het opkrikken van motorvermogen dan hoor ik het graag. Die schrale 200 pk die er standaard in zit is niet genoeg 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Zoek je toch iets met de M60 motor ;)

* Wekkel haalt zaterdag iets moois op :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Ik moest ff googlen .. de 540 is me iets te gortig :+ Verbruik zal me ook wel killen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Verbruik?

Je leeft maar een keer, en zolang ze bananen uit Brazilie kunnen halen per vliegtuig en bloemen uit Frankrijk naar Aalsmeer rijden, veilen, en weer terug naar Frankrijk rijden, moet Groen Links niet bij mij komen zeuren :(

Helaas nog geen pics en maar wachten, wachten.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Mwaoh, ik rij 80% in de stad. Mn alfa doet in de stad iets van 1:9. Met die 528i zal het wel richting de 1:6 gaan en dat vind ik toch al behoorlijk. Laat staan een 4 liter v8 :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Zuinig rechtervoetje misschien? Dat moet ik maar afwachten, en natuurlijk hopelijk het eerste jaar door zonder echte problemen om de spaarpot voor onderhoud vast te vullen.... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Denk dat het verbruik je tegen gaat vallen .. hoe zuinig je ook probeert te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

BMW motoren zijn juist erg zuinig voor de prestaties die ze leveren.
Met mijn Alfa (een fucking 1.6) rijd ik gemiddeld 1 op 11.
Met mijn 330i rijd ik gemiddeld 1 op 8.5. Dat is echt zuinig... is gemiddeld (en ik doe regelmatig grote stukken >200).

[ Voor 7% gewijzigd door Tom op 11-10-2006 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 23:14
Ik doe met de 525i 1 op 9,4... Veel in de stad though.

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Met een zeer conservatieve rechtervoet kan ik mijn de 645i 1 op 10 halen. Bij normaal gemengd gebruik zonder excessieve snelheden zit ik op 1 op 8. Valt gezien de inhoud nog best wel mee, de Mini Cooper van mijn vrouw zit op 1 op 11 (net zoals de Alfa van Tom een 1.6).

De nieuwe Mini is trouwens wel zuiniger volgens BMW: ondanks dat hij iets is gegroeid in de lengte en hoogte is het gewicht fractioneel lager. De motor is volledig nieuw, heeft er 5 pktjes bij gekregen (in Cooperversie dan) en zou volgens BMW tot 20% zuiniger kunnen zijn. Hopelijk zijn de scherpe randjes er niet vanaf, nu het ding voor de Amerikaanse markt wat comfortabeler is gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Een normaal verbruik met korte ritjes zal wel van 1 op 6 tot 1 op 8 gaan. Nu rij ik echter tussen 1 op 11 a 14,5 met een Golf II 1.8 8 klepper.

286 paarden en 1 op 6 a 8 of 90pk met 1 op 11 a 14,5, dat is wellicht net het verschil. Stel, ik red 1 op 10 met behouden rijden (ik ben geen hardrijder, meer een cruiser), dan lach ik mij dood ten opzichte van het oude vervoer qua verbruik.

Het is altijd een prangend punt van het rijden met grotere motoren, het verbruik. Ik zal het goed in de gaten houden en er over blijven posten.

[ Voor 15% gewijzigd door Wekkel op 11-10-2006 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wimo. schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 18:53:
Mwaoh, ik rij 80% in de stad. Mn alfa doet in de stad iets van 1:9. Met die 528i zal het wel richting de 1:6 gaan en dat vind ik toch al behoorlijk. Laat staan een 4 liter v8 :o
Voor een 5-serie is er niet zo veel. Je kan er de inlaat van een M50 (525i) opschroeven, krijg je meer koppel en vermogen bovenin, maar verlies je onderin. Gegarandeerd dat je dus net wat meer toeren gaat draaien, wat dat sleurt best prima.
Qua uitlaat, die van mij is compleet M3, maar dat past bij jou niet. Een x28i is geknepen, dat zie je zowel op de cilinderinlaat als op de cilinderuitlaat in de desbetreffende spruitstukken. Een x25i heeft dat niet, dus daar zou je wat mee kunnen winnen. Pest is alleen dat je er met de uitlaatspruitstukken niet bent, die zijn afaik iets korter, dus past je kat weer niet en hoogst ws. je einddemper ook niet 8)7

Wil je ruimte + een 2.8L 6-cil, er staan 2 hele mooie 328i Tourings op MP. Weet alleen niet of dat dat hand of automaat is, 1 is volgens mij zelfs M-technic. Een E36 touring in M-uitvoering is :9

Daar kan je dan weer wel een complete M3 uitlaat onder gooien.Anders kom je echt op zaken als nokkenassen. Voor een x28i zijn die minder scherp dan die van een x25i, vanwege enkel-Vanos, bij de 5-serie is dat helemaal erg omdat die dubbel-Vanos heeft.
Kan je wel alsnog de Schrick-nokkenassen van een x25i nemen, maar dan moet je het Vanos weer stilleggen enz. :X

Doorsparen voor een 530i dan maar? ;)
Tom schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 19:33:
(en ik doe regelmatig grote stukken >200).
Foei, je weet toch dat dat niet mag :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
Verwijderd schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 08:57:
Nou haal ik met mijn huidige gebakje geen >200, maar hier in Duitsland mag dat best hoor, en anders tuf ik naar de hockenheimring bijvoorbeeld. Gaat prima terwijl het ook nog legaal is. :P

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Verwijderd schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 08:57:
[...]

Voor een 5-serie is er niet zo veel. Je kan er de inlaat van een M50 (525i) opschroeven, krijg je meer koppel en vermogen bovenin, maar verlies je onderin. Gegarandeerd dat je dus net wat meer toeren gaat draaien, wat dat sleurt best prima.
Qua uitlaat, die van mij is compleet M3, maar dat past bij jou niet. Een x28i is geknepen, dat zie je zowel op de cilinderinlaat als op de cilinderuitlaat in de desbetreffende spruitstukken. Een x25i heeft dat niet, dus daar zou je wat mee kunnen winnen. Pest is alleen dat je er met de uitlaatspruitstukken niet bent, die zijn afaik iets korter, dus past je kat weer niet en hoogst ws. je einddemper ook niet 8)7

Wil je ruimte + een 2.8L 6-cil, er staan 2 hele mooie 328i Tourings op MP. Weet alleen niet of dat dat hand of automaat is, 1 is volgens mij zelfs M-technic. Een E36 touring in M-uitvoering is :9

Daar kan je dan weer wel een complete M3 uitlaat onder gooien.Anders kom je echt op zaken als nokkenassen. Voor een x28i zijn die minder scherp dan die van een x25i, vanwege enkel-Vanos, bij de 5-serie is dat helemaal erg omdat die dubbel-Vanos heeft.
Kan je wel alsnog de Schrick-nokkenassen van een x25i nemen, maar dan moet je het Vanos weer stilleggen enz. :X

Doorsparen voor een 530i dan maar? ;)

[...]

530i nieuw model is maar een factor 6 te duur :D De 328i touring zie ik sowieso niet zitten. Sowieso zal ik nooit een station kopen voordat ik 2.5 kinderen heb. Een 328i coupe zou ik nog best durven .. maar ik neem liever de 5 serie vanwege de luxe _/-\o_

bedankt voor de info
Pagina: 1 ... 19 ... 31 Laatste

Dit topic is gesloten.