Wekkel schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 23:49:
Als je kan genieten van een 316i ga ik daar echt geen discussie over aan. Smaken en beleving zijn persoonlijk. Zelf zou ik echter het gevoel hebben de sukkel te spelen die perse een BMW badge wil rijden maar eigenlijk op de centen wil blijven zitten. Rij dan geen BMW is mijn idee daarbij.
Hier hoef ik niks meer aan toe te voegen.
Mijn allereerste auto zou en moest een BMW worden, ouders rijden al jaren BMW dus ik was besmet met het virus!
Helaas had ik destijds als 18 jarige een beperkt budget en uiteraard zocht ik een 6 cilinder (liefst een 325i) met een nette luxe uitrusting...
Wat schetste mijn verbazing in mijn zoektocht, er waren zeker wel BMW's te koop met een nette luxe uitrusting, maar dat waren 4 cilinders... (afgetrapte Sjonnie 6 cilinders met lexus lampen, overdreven uitlaten en bumpers daar gelaten)
Mijn keuze is uiteindelijk op een sportieve Peugeot 306 1.6 XS gevallen, puur vanwege het feit dat ik geen 316/318 wil rijden...
Later is er nog een 306 S16 gekomen, overgekocht van een neef (maar dat is een ander verhaal).
3 jaar na mijn rijbewijs gehaald te hebben ben ik uiteindelijk toch overgestapt op een BMW, en wel een E32 730i V8. Rijdt heerlijk, luxe, sportief en snel! Zoals BMW bedoeld!
Naar mijn mening is dit de juiste "BMW-trap"
1-serie: Eigenlijk geen BMW naar mijn mening, duidelijk een commerciele strategie.
3-serie: Vanaf 320i, liefst een coupe of cabrio. Persoonlijk gaat mijn hart alleen uit naar de 325 en de M3.
5-serie: Vanaf een 525i of 525d, daaronder is duidelijk te weinig voor een auto met zo'n status en gewicht, Sedan en Touring komen hier echt tot hun recht!
6-serie: Schitterende wagens, alleen voor mij had het nieuwe model niet hoeven komen, als je over een 6-serie praat moet het vanzelfsprekend de klassieker zijn, en niet het nieuwe model (Nieuwe model is een mooie wagen, maar tast de naam aan, had hem liever in een ander serienummer gezien!).
7-serie: Minimaal een V8 voor deze heerlijke limousine!
8-serie: Is pas een 8-serie met een V12!
Van mij hadden die 4 cilinders er niet hoeven zijn en ik zal er ook niet wakker om liggen als ze uit het gamma gehaald werden!
Overigens heb ik mijn (beide) auto(s) te koop staan:
http://kopen.marktplaats.nl/search.php?ui=3001418
Wees niet bang, als ik de Peugeot verkoop zal ik deze E32 blijven rijden en sparen voor een, uiteraard, nieuwere BMW (E46 330Ci, E39 530i/540i of E38 V8)
Mocht ik de BMW verkopen wil ik de Peugeot inruilen voor een Jaguar XJ6 (ook 6 cilinder) of uiteraard een van bovengenoemde BMW's