Het grote BMW topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 30 31 Laatste
Acties:
  • 19.380 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 22:04
Femme schreef op zondag 07 januari 2007 @ 00:28:
Ik dacht eerst ook dat al dat gelul over zescylinders gelul was :) , maar sinds ik zelf wat ervaring heb met zescylinders en die zo nu en dan afwissel met de 316i uitleenvloot van Ekris heb ik toch wel mijn bedenkingen bij die viercylindertjes gekregen. Ze presteren matig waardoor je continu aan het trappen bent (is wellicht minder erg bij de 150pk 2,0 liter), het loopt niet zo mooi als een zescylinder en er zit geen geluid in (ik was daar echt zeer teleurgesteld over). Je merkt gewoon aan alles dat het niet de volwassenheid heeft van een zescylinder. Als je niet beter gewend bent maakt het niet uit maar het verschil is er wel degelijk.

Een zescylinder met een grotere cylinderinhoud is niet alleen nuttig als je wilt knallen op de Autobahn. Je kunt 'm vanwege het hogere koppel rustiger rijden en het trappen bewaren voor de sportieve momenten.

Wat ook niet hielp is dat die wagentjes van Ekris nogal karig zijn uitgerust. Zwarte plastic deurgrepen, ballonbanden met wieldoppen, platte stoeltjes, wollige wegligging. Ik kreeg er niet echt het BMW-gevoel bij. Zou het een wagen zijn met leren bekleding, sportstoelen, sportonderstel, een mooi audiosysteem, mooie velgen en deurgrepen in carrosseriekleur dan zou ik er al meteen veel positiever zijn geweest.

Als je dan kunt kiezen uit een groot aanbod van gebruikte auto's die nauwelijks in prijs verschillen en waar altijd wel wat tussen zit met de juiste uitrusting zou ik ook een zescylinder uitzoeken en geen 316i. Een 320i 6-in-lijn rijdt waarschijnlijk al een stuk beter dan een 318i of 316i.
tjah kijk uiteraard is er een groot verschil tussen een 4 cilinder en een 6 cilinder, maar of dat nou echt noodzaak is voor een goede rijervaring betwist ik. Dingen als interieur etc is wel mooi om goed/luxe te hebben maar is voor mij totaal onbelangrijk bij de vraag of de rijervaring goed is, zelfde geld voor de velgen enzow. ik vind mooie velgen uiteraard mooier staan, maar op dit moment kan me dat echt niets schelen voor mijn auto, als ik in de auto zit zie ik ze toch niet.

ik heb 1 auto testgereden voor ik mijn auto kocht, dat was een 320i E30 en die reed inderdaad heerlijk, maar had onder andere een lekke koppakking. als die in dezelfde staat was als mijn huidige wagen(niet dat die tiptop is/was maar gewoon "goed") had ik em gelijk gekocht. maargoed welke 2ehands auto je rijd ligt ook deels aan het aanbod op de markt. je moet maar net jouw model in jouw kleur etc vinden voor de prijs die jij beschikbaar hebt en dan ook nog eens in goede conditie. af en toe moet je concessies doen als je naar een bepaalde auto zoekt.

maargoed ik heb ook altijd lol gehad in de clio die ik samen met mn broer had, was een 1.4 en daar heb ik ook flink mee gescheurd. tuurlijk 70-80% van de weggebruikers rijd je zo voorbij als ze hun gaspedaal even intrappen, maar dat doet toch geen afbreuk aan jouw ervaring? ik rij mijn auto voor mezelf en om ervan te genieten. niet om nou een bmw te hebben, of een audi/mercedes/ferrari voor mijn part.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPOXER
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-08 15:14
Femme schreef op zondag 07 januari 2007 @ 00:28:
Wat ook niet hielp is dat die wagentjes van Ekris nogal karig zijn uitgerust. Zwarte plastic deurgrepen, ballonbanden met wieldoppen, platte stoeltjes, wollige wegligging. Ik kreeg er niet echt het BMW-gevoel bij. Zou het een wagen zijn met leren bekleding, sportstoelen, sportonderstel, een mooi audiosysteem, mooie velgen en deurgrepen in carrosseriekleur dan zou ik er al meteen veel positiever zijn geweest.
Jammer van die slechte ervaring. Maar als je geluk hebt krijg je soms ook een mooi aangeklede auto mee. Maar als je natuurlijk geintereseerd bent kun je altijd een proefrit aanvragen in de door jou gewenst auto met wel de bovenstaande accessoires. Maar met het vermogens verschil heb je natuurlijk helemaal gelijk. Ben ook al aan het kijken naar een mooie e46 6 cilinder. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Spiller schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 22:39:
Een 316 rijder is bijna per definitie geen liefhebber.
Een 316 is inderdaad een type wagen van "ik wil wel BMW rijden maar ik kan niet :'( " als je die wagen koopt om BMW te rijden. Is die wagen daarom slecht? Het wordt slecht door het imago wat de mensen ermee associeren terwijl dat motorisch niet hoeft te zijn. Sommige mensen (zoals ik) bekijken het vanuit een ander aspect:

4 wielen, stuur, dak

dan intresseert het merk me echt geen zak. De motorisatie speelt wel een rol maar of het nu een 4 cilinder of 6 cilinder is maakt mij niet uit buiten het financieel aspect ervan. Ik heb echt lang getwijfeld om een BMW auto te kopen maar investeer mijn geld liever in iets anders. Bij mensen zoals ikzelf boeit het imago van een wagen mij echt geen zak zolang ik van A naar B kan gaan en dan is jouw mening denigrerend. Vanuit liefhebbersaspect kan ik het wel verstaan :)

Of de motor nu over 4 of 6 cilinders bevat: het maakt allemaal geen zak uit sinds het om een massaproduct gaat. Het voordeel is dat bij een 6 cilinder motor de fouten beter gemaskeerd zijn waardoor de fouten van een 4 cilinder nog beter opvalt. Wat meer een rol speelt is hoe dat motor is opgesteld. Een V4 rijdt heel anders als een lijn 4 motor maar een V4 is duurder en moeilijker in productie terwijl die heerlijk rijden.

[ Voor 17% gewijzigd door Chevy454 op 07-01-2007 01:45 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat mij meer verbaasd is waarom een BMW met twee cilindertjes extra vaak duizenden euro's duurder is. Zijn die cilinders soms van goud gemaakt?

Om maar een voorbeeld te geven, de E46 316i en 320i , de basisversies, lagen (2005) €10.700 euro uit elkaar. Wat maakt deze auto in vredesnaam zo vreselijk veel duurder?

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2007 01:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er wel eens in gereden omdat het moest. Boeide me ook weinig, maar ik vond het wel een HOK :)

Verder als je van A naar B komt... prima... deed ik met mijn 205 Grijskenteken vrachtwagen ook... en daar zijn wat versnellingsbakken en motoren in vervoerd... kom je aan tijden met je dikke BMW (zonder trekhaak).

Ik kon gewoon lekker 140 rijden met iets achterin... hoewel me dat met een dubbelasser ook wel lukt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Achja, de 316... Ik heb ook altijd gevonden dat het de poor-man's-BMW was en eigenlijk vind ik dat nog. BMW's zijn doorgaans sportieve auto's, maar de 316 is nog langzamer dan mijn Corolla 1.3 :X Het zal vast lekker rijden, want het onderstel is gewoon als een BMW, maar toch, het is het net niet. Bij een BMW denk ik aan een 6-cilinder die lekker sportief meekomt met het verkeer. Als je een 316 koopt, laat je rijker aangeklede auto's met een sterkere motor van andere merken staan, alleen omdat er een BMW badge op zit. Dan moet je wel heel erg van BMW houden IMO.

Een 316i gebruikt 8L op 100km, een 325i gebruikt 9L op 100km, dus na 100km rijden ben je met een 316i wel 1 euro 30 goedkoper uit. Zijn dat nou echt de kosten die je voor een 316i laten kiezen? 2e Hands maken de aanschafprijzen nml geen bal uit, dan is een grotere motor gek genoeg vaak goedkoper omdat men dat niet wil uit zuinigheidsoogpunt.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 07 januari 2007 @ 01:44:
Wat mij meer verbaasd is waarom een BMW met twee cilindertjes extra vaak duizenden euro's duurder is. Zijn die cilinders soms van goud gemaakt?
Ik was vandaag wezen pijlen voor een billet krukasje. Heb het na de prijs gehoord te hebben niet meer nodig, ik doe de turbodruk wel wat lager :P. Een lijn 4 cilinder krukas met 6mm meer slag ging mij rond de 7200 euro kosten terwijl een V4 krukas mij rond de 4000 euro ging kosten. Waar zit het verschil dan?

De constructie is anders, de mallen zijn anders, het balanceren is complexer etc maar sinds het hier om laagkwaliteitsmateriaal gaat (het is namelijk gegoten staal en geen volle stalen blok wat verspaand wordt) komt het neer op: je betaalt voor het merk.

[ Voor 11% gewijzigd door Chevy454 op 07-01-2007 01:54 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chevy454 schreef op zondag 07 januari 2007 @ 01:50:
[...]

Ik was vandaag wezen pijlen voor een billet krukasje. Heb het na de prijs gehoord te hebben niet meer nodig :P. Een lijn 4 cilinder krukas met 6mm meer slag ging mij rond de 7200 euro kosten terwijl een V4 krukas mij rond de 4000 euro ging kosten. Waar zit het verschil dan?

De constructie is anders, de mallen zijn anders, het balanceren (doen ze maar in een mate bij BMW) is complexer etc maar uiteindelijk komt het neer op: je betaalt voor het merk.
Ik vind het zelf nog steeds niet kunnen, het zijn echt twee cilinders meer, een paar doodsimpele opties (het enige verschil is bv. het leeslampje, verwarmde spiegels en nog wat kleins), en de auto word opeens 1/3 zo duur!

Het verschil tussen de 320i en de 325i is te doen: €2.650

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2007 01:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 07 januari 2007 @ 01:54:
Ik vind het zelf nog steeds niet kunnen, het zijn echt twee cilinders meer, een paar doodsimpele opties (het enige verschil is bv. het leeslampje, verwarmde spiegels en nog wat kleins), en de auto word opeens 1/3 zo duur!
En dan nog dat jij het niet vind kunnen. Denk je soms dat ze bij BMW daar ook maar 1 nachtje over gaan wakker liggen? 8)7 Waarom die 4 cilinders goedkoper zijn? Iemand die een BMW heeft rijdt BMW, ookal is dat een 316. Mercedes heeft een tijdlang met een soortgelijke slogan geadverteerd.

Als jij met een dikke BMW wilt rijden dan mag je ook dik betalen vinden ze. De reden daarvoor is dat ze het peupel met de wat rijkere mensen willen onderscheiden, anders reed iedereen wel met een BMW 7-serie rond.

[ Voor 20% gewijzigd door Chevy454 op 07-01-2007 01:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Laatst online: 15:34

4x2

lộn xộn quá

Ik kan me hier sinds gisteren ook melden met mn net niet goedkoopste BMW :P
Een 318i E30 van 86 (type 1 met M10 motor, wat ik niet erg vind).
Hopen dat ie een beetje makkelijk door de apk komt, gooi ik m fijn in de oldtimerverzekering en kost ie me per jaar niet zo heel veel aan vaste lasten.

Is wel wat rot aan de wielrand rechtsachter, bestuurdersstoel is niet bepaald 100% meer en tikt nog wat, maar goed, vriend van me doet niet anders dan aan bmw's knutselen (voornl de 02's, maar daar ligt evengoed het m10 blok in en de rest schijnt ook redelijk op elkaar te lijken).

En dat ie saai en wat al niet meer is, kan mij het schelen, vond m lekker relaxed 120 rijden op de snelweg, lekker stil en het vermogen viel me nog best mee.
Rijd eigenlijk liever dit dan een gemiddeld goedkoop autootje, het zuipt dan wat meer, maar die oldtimerverzekering maakt ook veel goed.

En als het hard moet pak ik mn motor wel en gaat die 0-100 in 3,5-4sec en zit ie 10sec later aan de 200, dus voor de snelheid hoef ik het niet te doen (aan de andere kant, een 318iS blokje is nog wel een idee :+)

Brakke telefoonpic:
Afbeeldingslocatie: http://www.zeke.nl/hosting/harrie/318i/318c.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.zeke.nl/hosting/harrie/318i/318b.jpg

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 23:14
Ik heb nog niet alles gelezen (dat doe ik morgen middag wel), maar het moge duidelijk zijn dat de échte kenners het met me eens zijn dat een 316 gewoon niet het echte BMW gevoel kan losmaken bij de liefhebber.
Dat je een 316 niet kan liefhebben heb ik nooit gezegd, als mensen daar tevreden mee zijn is dat natuurlijk mooi. Toch vind ik het jammer dat het overgrote deel van de Nederlandse bevolking met een 1.6 tevreden is; zelfs in een BMW.

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:53
maja, spiller maakt een beetje een scene hiero.

ik ben hartstikke tevreden met mijn 316. Het rijdt lekker en is niet al te duur voor een bmw.
Natuurlijk is een 6 cilinder mooier, maar dat kost mij dusdanig meer geld dat ik het dat niet waard vind. Ik trap in Zwolle het gas in en als het meezit hoef ik maar 2x gas te geven daarna, zit het tegen geef ik nog 6x gas op 25km, dus ik vind het wel prima... Ik rij het grootste deel van de tijd gewoon iets tussen de 80 en 100 en dan merk je het verschil tussen een 2.5 en een 1.6 niet zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15-09 15:44

Daniel

Kapitein NCC-1701
Spiller schreef op zondag 07 januari 2007 @ 06:12:
Ik heb nog niet alles gelezen (dat doe ik morgen middag wel), maar het moge duidelijk zijn dat de échte kenners het met me eens zijn dat een 316 gewoon niet het echte BMW gevoel kan losmaken bij de liefhebber.
Dat je een 316 niet kan liefhebben heb ik nooit gezegd, als mensen daar tevreden mee zijn is dat natuurlijk mooi. Toch vind ik het jammer dat het overgrote deel van de Nederlandse bevolking met een 1.6 tevreden is; zelfs in een BMW.
Je begeeft je nogal op glad ijs door een aantal termen als definitief neer te zetten die persoonsgebonden zijn: wat is 'het echte BMW'-gevoel? Wie/wat is 'de liefhebber'? Wie zijn de 'echte kenners'? Ik hou er niet van als mensen zichzelf uitroepen tot de 'kenners en liefhebbers' en daar anderen buiten plaatsen op grond van arbitraire uitgangspunten.

Dat er een wezenlijk verschil in prestaties en rij-eigenschappen is tussen de simpelste viercylinder en de simpelste zescylinder is natuurlijk gewoon een feit, maar hoe de berijder dat beleeft kun je van buitenaf geen oordeel over vellen. Als iemand dik tevreden is met een 316, laat hem lekker :) Blijkbaar roept die auto bij hem al een bepaald 'extra' gevoel op, anders had ie wel een Opel of Mazda of iets dergelijks op. Dat is dan toch het BMW-gevoel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

ik rij een 316i uit 1994. wieldoppen, geen embleem meer op de motorkap (afgejat), kapot portierslot, kapotte benzinemeter, 272000km op te teller, maar dat ding rijdt nog als een zonnetje en rijdt voor een 1.6 4 cyclinder toch echt nog wel rap door.

en ik voel hetzelfde BMW gevoel als toen ik in de 530i met full ops. reed vorig jaar

tuurlijk zal je je in de ene auto beter voelen dan de ander, maar ja, als je een leenauto meekrijgt kan je je toch voorstellen dat ze dan gewoon 1 van goedkoopste modellen meegeven.

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Laatst online: 11-09 12:13

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Ik was bezitter van een 318 e30 uit feb '84. Sindsdien heb ik geen BMW meer gehad. Wegens verschillende omstandigheden. Maar sinds ik die auto heb gehad heeft BMW wel mijn hart gestolen. Dat is voor het BMW gevoel. Terugverlangen naar een merk. Het gevoel herinneren ook al heb je al een heel aantal jaren niet meer zo een auto. Ook al was het maar een 318 4-cyl. Het was wel een BMW. Met BMW kwaliteit. Met dezelfde badge als ook op een m3 zat en al die andere modellen. Mijn BMW gevoel is zeker weten dat ik er weer 1 ga bezitten zo gauw dat weer mogelijk is. Het verlangen naar dit merk blijft bij mij aanwezig. Ook al is het nu niet haalbaar voor mij. Cylinders. inhoud van de cylinders, PK's het zal me aan de *piep* jeuken. BMW is BMW.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
Daniel schreef op zondag 07 januari 2007 @ 09:45:
[...]
Dat er een wezenlijk verschil in prestaties en rij-eigenschappen is tussen de simpelste viercylinder en de simpelste zescylinder is natuurlijk gewoon een feit, maar hoe de berijder dat beleeft kun je van buitenaf geen oordeel over vellen. Als iemand dik tevreden is met een 316, laat hem lekker :) Blijkbaar roept die auto bij hem al een bepaald 'extra' gevoel op, anders had ie wel een Opel of Mazda of iets dergelijks op. Dat is dan toch het BMW-gevoel?
en dat bedoel ik nou, als iemand tevreden is met iets, wat de reden ook mag zijn wie ben jij dan met je snellere bmw om daarover te oordelen?

waarom wil iedereen altijd de snelste auto hebben ipv een iets minder snel model? hoe ik het zie, ik ben 22 en heb(hopelijk, als ik me niet om een boom vouw uiteraard ;)) nog een heel leven voor me, waarom zou ik dan nu al het snelste model willen hebben, ik ga in mijn leven ongetwijfeld meer autos kopen en hopelijk krijg ik zo steeds meer goede ervaringen. dat dat ongetwijfeld steeds krachtigere modellen gaan worden over tijd lijkt me logisch, maar dat houdt me niet tegen me nu met het "langzaamste" model voort te bewegen. uit een langzaam/slecht iets het uiterste proberen te halen is helemaal niets mis mee, ik haal er liever het uiterste uit dan dat ik 90% van mn 320i gebruik zou maken.

en als je het "bmw" gevoel beoordeeld op het aantal cilinders, moet je helemaal zelf weten maar ga dan niet over anderen oordelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daniel schreef op zondag 07 januari 2007 @ 09:45:
[...]

Je begeeft je nogal op glad ijs door een aantal termen als definitief neer te zetten die persoonsgebonden zijn: wat is 'het echte BMW'-gevoel? Wie/wat is 'de liefhebber'? Wie zijn de 'echte kenners'? Ik hou er niet van als mensen zichzelf uitroepen tot de 'kenners en liefhebbers' en daar anderen buiten plaatsen op grond van arbitraire uitgangspunten.
...

Als iemand dik tevreden is met een 316, laat hem lekker :) Blijkbaar roept die auto bij hem al een bepaald 'extra' gevoel op, anders had ie wel een Opel of Mazda of iets dergelijks op. Dat is dan toch het BMW-gevoel?
Dit staat echt haaks op elkaar. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Verwijderd schreef op zondag 07 januari 2007 @ 00:08:
[...]

Als je zou kunnen kiezen, een met opties beladen 316i (CC, Sat nav) of een kale 318i, waar zou jij dan voor kiezen?
Satnav, wie heeft dat nou nodig?

Serieus, ik zou de optielijst moeten zien om deze keuze te kunnen maken.

Het gaat niet om het 4 cylindertje maar om de prijs/prestatie verhouding in mijn ogen. Als een 316i zoveel goedkoper zou zijn in onderhoud, verzekering etc, dan een 320i gaat mijn verhaal in grote lijnen al niet meer op. Mijn voorkeur voor een 6 cylinder speelt daar natuurlijk ook in mee.

Zoals gezegd, het is mijn persoonlijke idee, niet iets wat een ander zou moeten vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
In de hele 4 of 6 cilinder discussie is bijna elk argument smaak/voorkeur gebonden. Daar kun je over blijven discussieren. Er is eigenlijk maar één relevant argument en dat is de prijs/kwaliteit verhouding. Als je een E30/E36 koopt lijkt het me altijd een betere investering om voor een 6 cilinder te gaan. De motor gaat langer mee (over het algemeen), je bent zo ongeveer net zo veel geld kwijt als voor een 4 cilinder en voor het verbruik hoef je het ook niet te laten i.v.m. een 4 cilinder. De verzekering is wat duurder, maar dat is maar zo weinig meer dat het bij lange na niet een bezwaar kan zijn als je het afweegt tegen wat je er voor terugkrijgt.

Daarom zou ik altijd voor een 6 cilinder gaan, als ik een E30 of E36 ging kopen. Bij de nieuwere modellen zal het prijsverschil wel groter zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door Bram77 op 07-01-2007 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet aan mijn bericht overigens wel toevoegen dat ik de BMW 518i helemaal niets vind, daar kan ik het 4-6 cilinder verhaal goed begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Laatst online: 16:29

Wimo.

Shake and Bake!

Wie de 518i heeft bedacht is helemaal simpel. Zoveel gewicht en dan 4 cilinders is echt geen porum.

Een vriend van heeft rijdt al jaren BMW, door zijn toedoen ben ik nu ook BMW rijder. Hij heeft voorheen een E36 318i gehad en nu heeft ie sinds kort een E46 318i. Ik ben van een 4 cilinder alfa (geluid!)naar een 6 cilinder BMW gegaan en het verschil tussen zijn 318i motor en mijn 6lijn is enorm.

Als ik met die van hem op de snelweg rij erger ik me gewoon aan het motorgeluid. Daarnaast is het gebrek aan koppel zeer duidelijk aanwezig. Ik zou nooit, maar dan ook nooit een 4 cilinder 3-serie kopen.

Voor diegene die een 316i rijden uit <1999 : ik hoop dat jullie echte liefhebbers zijn .. want voor het geld wat een oude 3 serie kost kun je 2x luxere , mooiere en sportievere wagens rijden. Je betaald keihard voor de badge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ik zou persoonlijk prima met een 4-cilinder kunnen leven. Een E46 318ci lijkt me wel wat als daily ride. Toch zou ik wel voor een 6-cilinder gaan, puur voor de vele male mooiere loopcultuur en het geluid. Voor de rest is er niks mis met zo'n 4-cilinder imho, zeker niet naar nederlandse maatstaven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Mijn pa heeft voor erbij een Z3 met 4 cilinder. Ik heb er ook wel eens in gereden en ook al is ie niet snel, het is verder een prima auto. Hij geeft ook niet zoveel om snelheid of sportief rijgedrag, die auto is vooral aangeschaft voor de beleving en om lekker van de B-wegen te genieten. Mijn pa is er ontzettend tevreden mee, dus waarom nog een 6 cilinder overwegen.

Niet iedereen wil graag een snelle of sportieve auto. Een 316i heeft ook zo zijn kwaliteiten, alleen niet op het gebied van sportiviteit, snelheid en motorloop.

Overigens lijkt een 320Si mij wel een leuk te rijden auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
Thefirstikke schreef op zondag 07 januari 2007 @ 16:10:
Ik zou persoonlijk prima met een 4-cilinder kunnen leven. Een E46 318ci lijkt me wel wat als daily ride. Toch zou ik wel voor een 6-cilinder gaan, puur voor de vele male mooiere loopcultuur en het geluid. Voor de rest is er niks mis met zo'n 4-cilinder imho, zeker niet naar nederlandse maatstaven ;)
Het probleem, in mijn ogen, is dan ook de Nederlandse maatstaf. Deze ligt relatief zo ontzettend laag in vergelijking met andere gelijkwaardig welvarende landen.
Natuurlijk rijdt hier ook genoeg leuks rond en ik weet ook wel dat de brandstof in NL vele malen duurder is dan in bv Amerika.
Misschien ben ik wat kort door de bocht en heb ik een (te) uitgesproken mening.
Tom schreef op zondag 07 januari 2007 @ 16:28:
Mijn pa heeft voor erbij een Z3 met 4 cilinder. Ik heb er ook wel eens in gereden en ook al is ie niet snel, het is verder een prima auto. Hij geeft ook niet zoveel om snelheid of sportief rijgedrag, die auto is vooral aangeschaft voor de beleving en om lekker van de B-wegen te genieten. Mijn pa is er ontzettend tevreden mee, dus waarom nog een 6 cilinder overwegen.

Niet iedereen wil graag een snelle of sportieve auto. Een 316i heeft ook zo zijn kwaliteiten, alleen niet op het gebied van sportiviteit, snelheid en motorloop.

Overigens lijkt een 320Si mij wel een leuk te rijden auto.
Wat zijn de kwaliteiten van een 316i dan, die een 325i niet heeft?

[ Voor 32% gewijzigd door Spiller op 07-01-2007 16:41 ]

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeeuw
  • Laatst online: 13:26

Zeeuw

5.6

Wekkel schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 23:49:
Als je kan genieten van een 316i ga ik daar echt geen discussie over aan. Smaken en beleving zijn persoonlijk. Zelf zou ik echter het gevoel hebben de sukkel te spelen die perse een BMW badge wil rijden maar eigenlijk op de centen wil blijven zitten. Rij dan geen BMW is mijn idee daarbij.
Hier hoef ik niks meer aan toe te voegen.

Mijn allereerste auto zou en moest een BMW worden, ouders rijden al jaren BMW dus ik was besmet met het virus!
Helaas had ik destijds als 18 jarige een beperkt budget en uiteraard zocht ik een 6 cilinder (liefst een 325i) met een nette luxe uitrusting...
Wat schetste mijn verbazing in mijn zoektocht, er waren zeker wel BMW's te koop met een nette luxe uitrusting, maar dat waren 4 cilinders... (afgetrapte Sjonnie 6 cilinders met lexus lampen, overdreven uitlaten en bumpers daar gelaten)
Mijn keuze is uiteindelijk op een sportieve Peugeot 306 1.6 XS gevallen, puur vanwege het feit dat ik geen 316/318 wil rijden...

Later is er nog een 306 S16 gekomen, overgekocht van een neef (maar dat is een ander verhaal).

3 jaar na mijn rijbewijs gehaald te hebben ben ik uiteindelijk toch overgestapt op een BMW, en wel een E32 730i V8. Rijdt heerlijk, luxe, sportief en snel! Zoals BMW bedoeld!

Naar mijn mening is dit de juiste "BMW-trap"

1-serie: Eigenlijk geen BMW naar mijn mening, duidelijk een commerciele strategie.
3-serie: Vanaf 320i, liefst een coupe of cabrio. Persoonlijk gaat mijn hart alleen uit naar de 325 en de M3.
5-serie: Vanaf een 525i of 525d, daaronder is duidelijk te weinig voor een auto met zo'n status en gewicht, Sedan en Touring komen hier echt tot hun recht!
6-serie: Schitterende wagens, alleen voor mij had het nieuwe model niet hoeven komen, als je over een 6-serie praat moet het vanzelfsprekend de klassieker zijn, en niet het nieuwe model (Nieuwe model is een mooie wagen, maar tast de naam aan, had hem liever in een ander serienummer gezien!).
7-serie: Minimaal een V8 voor deze heerlijke limousine!
8-serie: Is pas een 8-serie met een V12!

Van mij hadden die 4 cilinders er niet hoeven zijn en ik zal er ook niet wakker om liggen als ze uit het gamma gehaald werden!

Overigens heb ik mijn (beide) auto(s) te koop staan:
http://kopen.marktplaats.nl/search.php?ui=3001418

Wees niet bang, als ik de Peugeot verkoop zal ik deze E32 blijven rijden en sparen voor een, uiteraard, nieuwere BMW (E46 330Ci, E39 530i/540i of E38 V8)
Mocht ik de BMW verkopen wil ik de Peugeot inruilen voor een Jaguar XJ6 (ook 6 cilinder) of uiteraard een van bovengenoemde BMW's

Read the badge, Bitch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thefirstikke
  • Niet online
Spiller schreef op zondag 07 januari 2007 @ 16:40:
[...]

Het probleem, in mijn ogen, is dan ook de Nederlandse maatstaf. Deze ligt relatief zo ontzettend laag in vergelijking met andere gelijkwaardig welvarende landen.
Natuurlijk rijdt hier ook genoeg leuks rond en ik weet ook wel dat de brandstof in NL vele malen duurder is dan in bv Amerika.
Misschien ben ik wat kort door de bocht en heb ik een (te) uitgesproken mening.
Ik zie het wel iets genuanceerder. In nederland heb je vrij weinig aan een dik gemotoriseerd voertuig, zeker wanneer je hem voornamelijk gebruikt als woon/werk hok. De nederlandse snelwegen zijn gewoon veel te druk bevolkt, met ook nog eens veel te veel op/afritten in vergelijking met die 'andere landen'. Tot voor kort had ik een Clio RS, een fantastische auto met z'n 1000kg en 172pk, maar in mijn ogen was het ook meteen de bovengrens voor wat in Nederland nog leuk en bruikbaar is. Over het algemeen heb je geen zak aan die pk's, als je niet continue wilt vrezen voor je roze papiertje.
Zo is dat ook met bmw's in nederland. Veel vermogen is leuk, maar het meerendeel heeft gewoon geen kont aan al dat vermogen. Met een 318 ben je echt niet verkeerd af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
Zeeuw schreef op zondag 07 januari 2007 @ 16:59:
[...]
Wat schetste mijn verbazing in mijn zoektocht, er waren zeker wel BMW's te koop met een nette luxe uitrusting, maar dat waren 4 cilinders... (afgetrapte Sjonnie 6 cilinders met lexus lampen, overdreven uitlaten en bumpers daar gelaten)
Mijn keuze is uiteindelijk op een sportieve Peugeot 306 1.6 XS gevallen, puur vanwege het feit dat ik geen 316/318 wil rijden...

Later is er nog een 306 S16 gekomen, overgekocht van een neef (maar dat is een ander verhaal).
Ben het helemaal met je eens, maar ik vind het wel comisch om te zien dat je het bij BMW hebt over afgetrapte Sjonnie auto's, maar zelf je eigen 306 dusdanig hebt geSjonnieverseerd. Overigens wel netjes gedaan, maar niet mijn smaak ;)

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Thefirstikke schreef op zondag 07 januari 2007 @ 17:02:
[...]

Ik zie het wel iets genuanceerder. In nederland heb je vrij weinig aan een dik gemotoriseerd voertuig, zeker wanneer je hem voornamelijk gebruikt als woon/werk hok. De nederlandse snelwegen zijn gewoon veel te druk bevolkt, met ook nog eens veel te veel op/afritten in vergelijking met die 'andere landen'. Tot voor kort had ik een Clio RS, een fantastische auto met z'n 1000kg en 172pk, maar in mijn ogen was het ook meteen de bovengrens voor wat in Nederland nog leuk en bruikbaar is. Over het algemeen heb je geen zak aan die pk's, als je niet continue wilt vrezen voor je roze papiertje.
Zo is dat ook met bmw's in nederland. Veel vermogen is leuk, maar het meerendeel heeft gewoon geen kont aan al dat vermogen. Met een 318 ben je echt niet verkeerd af.
Je kunt de ene wagen met 170+ pk ook niet vegelijken met de andere. Jouw ex clio had zijn vermogen pas bij relatief veel toeren, de BMW 6 cilinder heeft al veel, veel eerder een berg koppel en kan dus 'luier' worden bereden. Alleen daarom moet je al een 6 of liever 8 cilinder hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-09 15:33

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Spiller schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 22:39:
[...]

Ik kan me voorstellen dat je het gevoel krijgt dat ik een rijkeluiskindje ben, maar ik heb tot echt voor mn eigen wagen hard gewerkt. Enig idee hoe verschikkelijk kut ik me voelde toen hij totalloss gereden werd?

Trouwens, je zegt dat ík BMW rijders een slechte naam geef, terwijl jij je als een malloot op de weg begeeft. Ookal is het half 3 's nachts, je bent een gevaar op de weg omdat eventuele andere bestuurders zich hier op geen enkele manier op voor kunnen bereiden. Ik kan me voorstellen dat je hier plezier in hebt, maar je moet niet komen met het verhaal dat ik BMW rijders een slechte naam toe breng, terwijl ik juist een van de grotere liefhebbers ben. Een 316 rijder is bijna per definitie geen liefhebber.

Nogmaals, als een 316 wel bereikbaar is, maar een 320 of 325 niet, zit je wel heel krap aan met je budget. Hoop niet dat je een keer bandjes moet vervangen, want stel je voor, je moet eens geld uitgeven aan je auto!

Nederlanders zijn een stelletje azijnpissers, lees deze column eens.
Sorry, maar als jij een 316 geen BMW vind, dan ben je in mijn ogen sowieso geen BMW liefhebber. Het interesseerd mij geen kont welk blok erin ligt als het aankomt op een merk. En in Nederland voldoet een 1.6 prima (als ik wil trek ik veel "petjes" er met gemak uit). En rijdt een 320 compact echt zoveel anders dan een 316? Afgezien van acceleratie en topsnelheid zal het weinig uitmaken. En op het moment trekt mijn 316 fel genoeg op om de achterwielen te laten doorslaan.

En dat je voor €4500 ook wel een 320 kan vinden, dat zou wel kunnen (ik heb ze wel gezien), maar die waren niet in de staat waarin ik mijn 316 heb gekocht. En de algemene staat van de auto (interieur, maar ook het aantal gelopen kilometers) was toch echt wat belangrijker dan het blok dat erin lag. Ik heb voor €4500 een prima auto gekocht die je geen 11 jaar zou geven en waar ik zelf ook nog wel een jaartje of 5 minimaal in rond zal rijden (als m'n prive situatie niet om een andere auto zal vragen).
Ik had voor hetzelfde bedrag ook een 525 touring kunnen kopen.
Afbeeldingslocatie: http://autotelegraaf.nl/images/speurder/2/2/9/11514229.big.gen.jpg
Dan had ik in jouw ogen wel een echte BMW gehad dus? Dat hij ruim 2,5 keer meer heeft gelopen maakt niet uit???

Ik vind je reactie vrij klein zielig als ik zo eerlijk ben... Dat jij alleen kijkt naar hoeveel liter het blok is, klinkt voor mij alsof je je mannelijkheid ermee probeerd te bewijzen ofzo...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeeuw
  • Laatst online: 13:26

Zeeuw

5.6

Spiller schreef op zondag 07 januari 2007 @ 17:05:
[...]

Ben het helemaal met je eens, maar ik vind het wel comisch om te zien dat je het bij BMW hebt over afgetrapte Sjonnie auto's, maar zelf je eigen 306 dusdanig hebt geSjonnieverseerd. Overigens wel netjes gedaan, maar niet mijn smaak ;)
Vandaar tussen haakjes: (Maar dat is een ander verhaal) ;)

Bovendien, een BMW is een BMW en tja...een Peugeot...daar moet je gewoon wat vertimmeren wil je iets speciaals hebben...;) Dat was de hobby en de leeftijd zullen we maar denken!

Read the badge, Bitch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Wimo. schreef op zondag 07 januari 2007 @ 15:59:
Voor diegene die een 316i rijden uit <1999 : ik hoop dat jullie echte liefhebbers zijn .. want voor het geld wat een oude 3 serie kost kun je 2x luxere , mooiere en sportievere wagens rijden. Je betaald keihard voor de badge.
ik heb mijne voor 500 eu gekocht. Zoek jij voor mij even een 2x luxere, mooiere en sportievere wagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
deepbass909 schreef op zondag 07 januari 2007 @ 17:18:
[...]

Sorry, maar als jij een 316 geen BMW vind, dan ben je in mijn ogen sowieso geen BMW liefhebber. Het interesseerd mij geen kont welk blok erin ligt als het aankomt op een merk. En in Nederland voldoet een 1.6 prima (als ik wil trek ik veel "petjes" er met gemak uit). En rijdt een 320 compact echt zoveel anders dan een 316? Afgezien van acceleratie en topsnelheid zal het weinig uitmaken. En op het moment trekt mijn 316 fel genoeg op om de achterwielen te laten doorslaan.

En dat je voor €4500 ook wel een 320 kan vinden, dat zou wel kunnen (ik heb ze wel gezien), maar die waren niet in de staat waarin ik mijn 316 heb gekocht. En de algemene staat van de auto (interieur, maar ook het aantal gelopen kilometers) was toch echt wat belangrijker dan het blok dat erin lag. Ik heb voor €4500 een prima auto gekocht die je geen 11 jaar zou geven en waar ik zelf ook nog wel een jaartje of 5 minimaal in rond zal rijden (als m'n prive situatie niet om een andere auto zal vragen).
Ik had voor hetzelfde bedrag ook een 525 touring kunnen kopen.
[afbeelding]
Dan had ik in jouw ogen wel een echte BMW gehad dus? Dat hij ruim 2,5 keer meer heeft gelopen maakt niet uit???

Ik vind je reactie vrij klein zielig als ik zo eerlijk ben... Dat jij alleen kijkt naar hoeveel liter het blok is, klinkt voor mij alsof je je mannelijkheid ermee probeerd te bewijzen ofzo...
Ik kijk helemaal niet alleen naar de hoeveelheid liters. Als ik daar naar zou kijken zou ik wel een Amerikaan gaan rijden he kerel. Als je gaat lezen zul je, wellicht tot je stomme verbazing, er achter komen dat ik ook nooit zoiets gezegd heb.

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

418O2 schreef op zondag 07 januari 2007 @ 17:24:
[...]

ik heb mijne voor 500 eu gekocht. Zoek jij voor mij even een 2x luxere, mooiere en sportievere wagen?
Ja, dat zal wel een dikke , mooie wagen zijn die nog 20 jaar probleemloos doorrijdt. Als je wat realitischer bent ga je op b.v. marktplaats kijken en daar kom je wagens tegen uit (316i, 96) voor prijzen tussen de 3 en 4.5k. Diegene die dat soort wagens kopen zijn gewoon geschift. Daar doelde ik op .. dat jij ergens een antiek model voor weinig op de kop hebt getikt is mooi meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Ok, zal ik even kort proberen uit te leggen waarom ik een 316i voor €4500 heb gekocht?
Ik was een paar weken rustig aan het rond kijken wat voor auto ik wou kopen. €4k5 was voor mij de max waarin ik kon gaan.
Ik ben bij een aantal occasion-dealers gaan kijken wat er binnen mijn budget te koop was. Dat was heelveel, maar vooral klein of behoorlijk afgetrapt (>200.000km op de teller). Ik liep bij een dealer tegen deze E36 316i aan, die er gewoon top uitzag (totaal geen blik schade, nauwelijks lakschade, velgen hadden geen stoeprand schade, interieur vertoonde nauwelijks gebruikerssporen). Bij het testen sloeg hij direct aan met een koude motor, de testrit verliep goed (strakke remmen, fel acceleren, strak sturen).
Toen had ik de keus of ik dus deze 316 zou kopen of een andere auto die of kleiner was, of minder prettig reed of gewoon minder mooi was. Daarnaast is een BMW, of het nou een 4, 6, 8 of 12 cilinder is, gewoon betrouwbaar. Voor mij stond de keuze dus al snel vast.
En ik geef toe (als of dat erg zou zijn trouwens) ik heb deze BMW niet gekocht omdat ik toen al een liefhebber was, maar wel een beetje om het merk, want BMW staat gewoon voor een bepaalde kwaliteit.

Maar ondanks dat het maar een 4-pitter is, vind ik hem gewoon top rijden. Nieuwjaarsdag ben ik gaan touren over de dijk hier, en dat was heerlijk. En als ik 50pk meer had gehad, had ik dat echt niet gemerkt, hij trok me nu al af en toe te snel op uit de bochten.

Maar goed, als er hier mensen zijn die een 4-cilinder met hun achterhoofd blijven aankijken, best, niet mijn probleem. Ik ben blij met m'n 316i, ongeacht wat anderen ervan denken. PUNT.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Laatst online: 15:34

4x2

lộn xộn quá

Kunnen dit topic ook afsplitsen in "het grote wannabe BMW topic" en "het grote echte BMW topic" ?
Probleem (welk probleem ?) opgelost....

Stelletje kinderen...
Tuurlijk loopt zo'n 6-cilinder mooier, harder en wat al niet meer, maar zo'n 4 cilinder is nog steeds een BMW.
Vriend van me hebben ze een 316compact automaat van 99, idd, dan heb je een nep BMW, maar evengoed rijd het ding nog steeds erg lekker en zit er gewoon een mooi interieur in en voelt de hele auto degelijk aan.
En die hebben die auto echt niet voor de status gekocht of omdat ze het niet kunnen, maar gewoon omdat ze m fijn vonden rijden (de overige auto's zijn een micra 1.0 van 96 ofzo en een grand espace 3L v6).

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Alsof ik naar mijn eigen Touring kijk (met wat pimpy 'er velgen) O+

Zeeuw, knappe E32, maar wel wat veel kilometers. Daar moet je echt een liefhebber voor vinden vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
deepbass909 schreef op zondag 07 januari 2007 @ 17:47:
Toen had ik de keus of ik dus deze 316 zou kopen of een andere auto die of kleiner was, of minder prettig reed of gewoon minder mooi was. Daarnaast is een BMW, of het nou een 4, 6, 8 of 12 cilinder is, gewoon betrouwbaar. Voor mij stond de keuze dus al snel vast.
Je vergeet de 10 cilinder ;)

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

oops

[ Voor 99% gewijzigd door Wimo. op 07-01-2007 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thefirstikke
  • Niet online
Wimo. schreef op zondag 07 januari 2007 @ 17:17:
[...]

Je kunt de ene wagen met 170+ pk ook niet vegelijken met de andere. Jouw ex clio had zijn vermogen pas bij relatief veel toeren, de BMW 6 cilinder heeft al veel, veel eerder een berg koppel en kan dus 'luier' worden bereden. Alleen daarom moet je al een 6 of liever 8 cilinder hebben.
Ik hoor juist regelmatig dat BMW 6-cilinders relatief tam zijn onderin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thefirstikke
  • Niet online
Mooie touring joh!! Zo zie ik ze graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Ik hoor juist regelmatig dat BMW 6-cilinders relatief tam zijn onderin?
Vanaf 2500 toeren heb ik al voldoende koppel om een 5-serie vooruit te rammen. Dus koppellui rijden met zo'n ding is super. Weet niet wat het vergelijkingsmateriaal is? Vergeleken met mijn hoogtoerige 1.8 alfa motor is het een verschil van dag en nacht.

[ Voor 15% gewijzigd door Wimo. op 07-01-2007 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thefirstikke
  • Niet online
Ok, maar dat een RS niet schakellui te rijden is, is ook onzin. Het klopt dat het meeste vermogen boven de 4000 toeren vrij komt, maar zelfs tot de 2500 toeren zou ik hem alles behalve lui willen noemen ;) Juist dat sprak me zo aan in de RS, dat je niet hard hoeft te trappen om echt rap te gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Ik heb ook nooit gezegd dat zo'n ding lui is. Het gaat mij er om dat 170+ pk lang niet altijd genoeg is. Meer vermogen en meer cilinders is meer comfort. Iets wat je graag wil bij BMW's. Sportieve auto's moet je bij een ander merk zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thefirstikke
  • Niet online
Wimo. schreef op zondag 07 januari 2007 @ 18:31:
Sportieve auto's moet je bij een ander merk zoeken.
Ik geloof dat BMW zelf ons het tegenovergestelde wil doen laten geloven? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Thefirstikke schreef op zondag 07 januari 2007 @ 18:36:
[...]

Ik geloof dat BMW zelf ons het tegenovergestelde wil doen laten geloven? ;)
Dat mag, beetje concurrentie is nooit verkeerd. Komen mooie producten van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
haha, ik krijg allemaal pm's van mensen die een mooie nieuwe topicstart willen maken. Ik hoop dat het een beetje mooi wordt...

Zou wel prachtig vinden als dit topic nog even doorgespamt werd tot de 3000. Nog niet zo'n topic om m'n naam staan :P

Daarbij; BMW's blijven prachtig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IKKE86
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-08 14:44
Verwijderd schreef op zondag 07 januari 2007 @ 18:51:
haha, ik krijg allemaal pm's van mensen die een mooie nieuwe topicstart willen maken. Ik hoop dat het een beetje mooi wordt...

Zou wel prachtig vinden als dit topic nog even doorgespamt werd tot de 3000. Nog niet zo'n topic om m'n naam staan :P

Daarbij; BMW's blijven prachtig :D
ik ga het samen met spiller in elkaar draaien, we denken er wel even over dit topic nog tot 3000 mag doorlopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Spiller schreef op zondag 07 januari 2007 @ 16:40:
[...]

Wat zijn de kwaliteiten van een 316i dan, die een 325i niet heeft?
Wat ik bedoel is dat niet iedereen zit te wachten op veel vermogen of een blok dat mooi trillingsvrij loopt als een 6-in-lijn. Als dat jou niet uitmaakt, waarom zou je dan een 6 cilinder kopen? Een auto bestaat uit meer dan een motor. Als je comfort, interieurkwaliteit en luxe belangrijk vind dan voldoet een 316i met opties prima. Over het algemeen is een 6 cilinder duurder, dus als opties belangrijker zijn dan kan ik mezelf goed voorstellen dat iemand liever stoelverwarming en navigatie neemt in plaats van meer vermogen.

Mijn pa vind vermogen ook niet belangrijk. Toen ie op zoek was naar een leuke cabrio voor erbij viel z'n oog (op aanraden van mij) op de Z3. Die vond ie prima rijden na een proefrit, voor hem was ie snel genoeg. Die auto gebruikt ie vooral om samen met m'n moeder wat te cruisen op een mooie zonnige zondagmiddag. Natuurlijk had ik liever een Z3 2.8 op de oprit gezien (had ik em vaker meegenomen dan nu ;)) maar m'n pa is er hartstikke blij mee.

Het is maar net wat je referentiekader is.

Ik sta er ook altijd van te kijken dat al die autobladen in recensies auto's afrekenen op hun sportiviteit. Zelfs grotere middenklasse auto's moeten een strak geveerd onderstel hebben om pluspunten te scoren. Het zal aan mij liggen, maar volgens mij is dat het doel niet van auto's die in de markt gezet worden om soepel veel snelwegkilometers te maken. Dan is comfort belangrijker lijkt me. Een Mercedes E-klasse krijgt minpunten omdat ie niet zo strak geveerd is als een 5 serie?! WTF, die dingen zijn geen sportauto's. Of een Audi A6 heeft meer onderstuur. Like: who cares. Ik gok dat weinig kopers van zo'n auto op een sportieve sedan van 1600+kg zitten te wachten. Alsof dat uberhaubt bestaat. Dat is iets wat de brochures je willen doen geloven. En de meeste mensen trappen er nog in ook. Maar het zal wel aan mij liggen, ik ben vast de enige die niet inziet wat er sportief is aan een busje zoals een Ford S-Max.
De S-MAX is speciaal ontwikkeld voor sportieve, opwindende ritten, ook als u passagiers of materiaal aan boord heeft. Dankzij de sportstoelen, de sportieve wielophanging en de geraffineerde en geavanceerde motoren.
:D :'( :D Ik krijg echt medelijden met mensen die dat geloven. "opwindende ritten" :D :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
Tom schreef op zondag 07 januari 2007 @ 19:02:
[...]
Ik sta er ook altijd van te kijken dat al die autobladen in recensies auto's afrekenen op hun sportiviteit. Zelfs grotere middenklasse auto's moeten een strak geveerd onderstel hebben om pluspunten te scoren. Het zal aan mij liggen, maar volgens mij is dat het doel niet van auto's die in de markt gezet worden om soepel veel snelwegkilometers te maken. Dan is comfort belangrijker lijkt me. Een Mercedes E-klasse krijgt minpunten omdat ie niet zo strak geveerd is als een 5 serie?! WTF, die dingen zijn geen sportauto's. Of een Audi A6 heeft meer onderstuur. Like: who cares. Ik gok dat weinig kopers van zo'n auto op een sportieve sedan van 1600+kg zitten te wachten. Alsof dat uberhaubt bestaat. Dat is iets wat de brochures je willen doen geloven. En de meeste mensen trappen er nog in ook. Maar het zal wel aan mij liggen, ik ben vast de enige die niet inziet wat er sportief is aan een busje zoals een Ford S-Max.

[...]

:D :'( :D Ik krijg echt medelijden met mensen die dat geloven. "opwindende ritten" :D :'(
Je bent niet de enige hoor, neem dat van mij aan ;)

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Thefirstikke schreef op zondag 07 januari 2007 @ 18:20:
[...]

Mooie touring joh!! Zo zie ik ze graag :)
Ik heb heel even getwijfeld over deze, maar ik kreeg iets te veel het gevoel dat als ik voor zou komen rijden, mensen nog een vrouw en een paar koters ging verwacht...

De E36 die ik nu heb gekocht vond ik qua uiterlijk iets beter passen (compact, dus 3-deurs met wannabee m-pakket (ook mijn eerste opmerking toen ik hem zag trouwens :X)).

Maar ff terug waar dit topic eigenlijk over gaat :P

Ik heb/had last van een plakkend gaspedaal. Vooral als hij een tijdje stil heeft gestaan, lijkt het pedaar vast te zitten in z'n ruststand. Vanmiddag dook ik even onder de motorkap om te kijken of het misschien de gaskabel was, maar wat mijn verbazing schetste was dat de gashendel "kleeft".
Een klein testje met een schroevendraaier maakte mij duidelijk dat de hevel magnetisch is en daardoor vastplakt aan de stationair stelschroef. Is dit normaal bij een BMW? Ik vind het iet wat irritant omdat het pedaal dus bij het intrappen ineens losschiet, waardoor je meer gas geeft dan de bedoeling is en rustig optrekken lastiger wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IKKE86
Het nieuwe topic is bijna klaar, ik zoek alleen nog een goede foto van de nieuwe 3 serie cabrio. En uiteraard het liefst zonder reclame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Deze?
En euh er "moeten" nog maar 50 49 replies in dit topic tot we de 3000 halen... O-)

Edit: Bron

[ Voor 17% gewijzigd door Scipionyx op 07-01-2007 20:36 . Reden: Bron toegevoegd ]

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Laatst online: 13:38

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Wimo. schreef op zondag 07 januari 2007 @ 18:31:
Ik heb ook nooit gezegd dat zo'n ding lui is. Het gaat mij er om dat 170+ pk lang niet altijd genoeg is. Meer vermogen en meer cilinders is meer comfort. Iets wat je graag wil bij BMW's. Sportieve auto's moet je bij een ander merk zoeken.
Doe eens niet van die nare uitspraken? :P Ik ben juist BMW-liefhebber vanwege het sportieve imago. Mensen die een comfortabele auto willen moeten maar met een Ster op de motorkap rond gaan rijden :+

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IKKE86
Scipionyx schreef op zondag 07 januari 2007 @ 20:34:
Deze?
En euh er "moeten" nog maar 50 49 replies in dit topic tot we de 3000 halen... O-)

Edit: Bron
nevermind, was een foutje met uploaden

[ Voor 10% gewijzigd door IKKE86 op 07-01-2007 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ik sta er ook altijd van te kijken dat al die autobladen in recensies auto's afrekenen op hun sportiviteit.
Zó eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:08

Wokschotel

Op 6 wielen

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 21:48

-Sander-

///M Powerrrrrr

Spiller schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 21:59:
[...]
Overigens probeer ik hier niemand te offenden, ik heb gewoon een hekel aan Nederlanders die doen alsof ze een mooie auto hebben, maar dan vrijwel altijd gaan voor de aandrijving die ik nog niet in mn legotrein zou willen hebben.
Je weet dat het meer met jezelf te maken heeft als de mensen die daadwerkelijk een 316 rijden.. :z
Het is dus een kulargument om te zeggen dat je maar voor de 1.6 bent gegaan omdat die wel in je budget past en een 6lijn niet...
Wat een onzin meneer, ik vind het erg slecht dat je dit beargumenteerd zonder dat jij de reden weet waarom deepbass de BMW gekocht heeft.
Ook is het verbruik van een 316 en een 325 écht niet zo veel verschillend, die paar liter die je meer verbuikt voel je echt niet in je portemonnee, en als je dat wél voelt moet je geen auto kopen maar een fiets. Autorijden is én hoeft niet gratis te zijn.
Nu is het duidelijk.. je woont vast nog thuis 8)7
Nederlanders zijn een stelletje azijnpissers, lees deze column eens.
Idd. dat ben je. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Alfa_146 schreef op zondag 07 januari 2007 @ 22:24:
[...]

Je weet dat het meer met jezelf te maken heeft als de mensen die daadwerkelijk een 316 rijden.. :z

[...]

Wat een onzin meneer, ik vind het erg slecht dat je dit beargumenteerd zonder dat jij de reden weet waarom deepbass de BMW gekocht heeft.

[...]

[...]

Amen _/-\o_ :+ :P

Ik vind mijn 1.6 heerlijk rijden, maar zal nooit ontkennen dat er geen modellen zijn die beter rijden. Ik had op vrij korter termijn een auto nodig, en deze kwam ik tegen. Hij beviel me, ik vond hem het geld waard, dus heb ik hem gekocht.
Gezien mijn inkomen had ik best een duurdere auto kunnen kopen, maar dan had ik moeten lenen en dat wil ik niet. Deze kon ik contant betalen.

En ach, als je een bepaalde auto rijdt omdat iemand anders vind dat het anders geen BMW is, vind ik vrij zielig. Ik rij een auto omdat IK heb lekker vind rijden, niet omdat iemand vind dat het anders geen echte auto is.

Maar ff terug naar mijn vraag, heeft iemand een idee of dit normaal is? (een magnetische gashevel bij de inlaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
Alfa_146 schreef op zondag 07 januari 2007 @ 22:24:
[...]
Je weet dat het meer met jezelf te maken heeft alsdan de mensen die daadwerkelijk een 316 rijden.. :z
[...]
[...]
[...]
Wat ontzettend knap dat je weet dat ik thuis woon, hoe ben je in godsnaam bij deze waanzinnig inzichtvolle conclusie gekomen?
Ik weet niet of je weet wat een azijnpisser is, maar ik val niet onder deze benaming. Je zou kunnen stellen dat ik een grote mond heb, maar een azijnpisser? :N

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Spiller schreef op zondag 07 januari 2007 @ 22:39:
[...]

Wat ontzettend knap dat je weet dat ik thuis woon, hoe ben je in godsnaam bij deze waanzinnig inzichtvolle conclusie gekomen?
Ik weet niet of je weet wat een azijnpisser is, maar ik val niet onder deze benaming. Je zou kunnen stellen dat ik een grote mond heb, maar een azijnpisser? :N
Ach, wat je ook bent, het is wel duidelijk dat je je verheven voelt boven anderen en je status blijkbaar ontleent aan het aantal cylinders onder je motorkap. Meestal zegt dat iets over een man :')

Aangezien ik geen BMW heb vertrek ik uit dit topic, kan ik gaan genieten van mijn Citroen XM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nanax
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-09 18:24

Nanax

Ik ben sjaak niet

Haha normaal lees ik alleen mee in dit topic (zoals in zoveel topics) maar voor deze keer ga ik toch even mee doen: Spiller e.a. hou ajb eens op met deze nutteloze discussie nu alle argumenten voor of tegen zijn nu wel op tafel gegooid en jullie gaan steeds meer op de man spellen dus stop er ajb gewoon mee en doe eens lief ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
Wokschotel schreef op zondag 07 januari 2007 @ 22:42:
[...]

Ach, wat je ook bent, het is wel duidelijk dat je je verheven voelt boven anderen en je status blijkbaar ontleent aan het aantal cylinders onder je motorkap. Meestal zegt dat iets over een man :')

Aangezien ik geen BMW heb vertrek ik uit dit topic, kan ik gaan genieten van mijn Citroen XM.
Ha-ha. Wat een cliché, hou toch op man.
Nanax schreef op zondag 07 januari 2007 @ 22:46:
Haha normaal lees ik alleen mee in dit topic (zoals in zoveel topics) maar voor deze keer ga ik toch even mee doen: Spiller e.a. hou ajb eens op met deze nutteloze discussie nu alle argumenten voor of tegen zijn nu wel op tafel gegooid en jullie gaan steeds meer op de man spellen dus stop er ajb gewoon mee en doe eens lief ;)
Je hebt gelijk, dit gaat toch nergens over ;)

[ Voor 34% gewijzigd door Spiller op 07-01-2007 22:47 ]

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Aangezien ik geen BMW heb vertrek ik uit dit topic, kan ik gaan genieten van mijn Citroen XM

Ook een dure wagen, las ik elders B)

[ Voor 58% gewijzigd door Wekkel op 07-01-2007 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nanax
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-09 18:24

Nanax

Ik ben sjaak niet

Spiller schreef op zondag 07 januari 2007 @ 22:46:

[...]

blij om eens constructief bijgedragen te hebben :+ ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

Spiller schreef op zondag 07 januari 2007 @ 22:39:
[...]

Whatever wat je ook bent.. het is gewoon sneu dat jij je mening "als je 316 rijd ben je geen liefhebber" opdringt aan iedereen hier.
Note; van elk merk heb je een "instapper" wat voor motor het ook is.. dus zal altijd (in jou woorden) het buitenbeetje blijven..
Maar om die persoon gelijk te bestempelen als geen liefhebber gaat mij wel erg ver.
Nee jij zou een fijn persoon zijn voor een club 8)7 .. als ik met een 316 aan kom zetten keer je mij de rug toe.. terwijl ik ook een mens en liefhebber zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Wekkel schreef op zondag 07 januari 2007 @ 22:46:
Aangezien ik geen BMW heb vertrek ik uit dit topic, kan ik gaan genieten van mijn Citroen XM

Ook een dure wagen, las ik elders B)
Voor 4500 euro kon ik 18 XM' s kopen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Ik dacht meer aan een uitlaatje O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Laatst online: 13:38

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Persoonlijk vind ik de persoon die een 316i koopt, het ding met respect verzorgt en er uit haalt wat er in zit (als ie warm is mag je best in de buurt van de rode streepjes komen >:)) 10 keer meer liefhebber dan iemand met veel te veel geld die een Z4 M cabrio koopt om er vervolgens een beetje mee te gaan patsen op de boulevard..
Of iemand een liefhebber is zie je niet aan het type auto, maar de manier waarop hij er mee omgaat.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

[...]

Ik kreeg er een lekker mokkel bij, weet niet wat jij opwindend vindt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

Demoniac schreef op zondag 07 januari 2007 @ 23:12:
Persoonlijk vind ik de persoon die een 316i koopt, het ding met respect verzorgt en er uit haalt wat er in zit (als ie warm is mag je best in de buurt van de rode streepjes komen >:)) 10 keer meer liefhebber dan iemand met veel te veel geld die een Z4 M cabrio koopt om er vervolgens een beetje mee te gaan patsen op de boulevard..
Of iemand een liefhebber is zie je niet aan het type auto, maar de manier waarop hij er mee omgaat.
Amen _/-\o_
Als je het alleen doet om het motorblok, koop die je maar los en schroef je dat op een kart of buggy. En ga je dan verkondigen dat je liefhebber bent van BMW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
overigens mis ik nog iets in de keuze 316i <> 320/325 namelijk de verzekering. aanschaf is uiteraard wat meer voor een 320/325 maar verbruik ligt vrij gelijk. maar de verzekering verschilt enorm, althans voor mij.

mijn auto is de eerste auto op mn eigen naam, mn broer heeft hem op mn vaders naam met 70% korting oid maar daar begin ik niet aan, ik ga niet een auto op andermans naam rijden. Met het gevolg dat ik dus wel 50-60 euro in de maand kan afdokken.

voor veel van jullie met hogere leeftijd/korting maakt dit minder uit, maar op mijn leeftijd speelt dit zeker mee.

maargoed dit is het laatste dat ik erover zeg, ik gaat nu ff lekker de stad in met een smile op me gezicht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Laatst online: 13:49

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik sta er ook altijd van te kijken dat al die autobladen in recensies auto's afrekenen op hun sportiviteit. Zelfs grotere middenklasse auto's moeten een strak geveerd onderstel hebben om pluspunten te scoren. Het zal aan mij liggen, maar volgens mij is dat het doel niet van auto's die in de markt gezet worden om soepel veel snelwegkilometers te maken. Dan is comfort belangrijker lijkt me.
Ik vind die beoordelingsmethode niet slecht. Puntentellers zoals AMS en Auto Zeitung / Auto Review beoordelen auto's op comfort én sportiviteit. Sportiviteit als in een exacte communicatieve besturing en een strakke wegligging in bochten is gewoon een kwalitatieve eigenschap. Een auto die een worsteling is om te besturen, is geen fijne auto. Tegelijkertijd kan ook comfort (zeker voor middenklasse sedans) erg belangrijk zijn. Omdat ultieme sportiviteit en ultiem comfort niet samengaan gaat het om het een compromis tussen beide.
Zeeuw schreef op zondag 07 januari 2007 @ 16:59:
Naar mijn mening is dit de juiste "BMW-trap"

1-serie: Eigenlijk geen BMW naar mijn mening, duidelijk een commerciele strategie.
3-serie: Vanaf 320i, liefst een coupe of cabrio. Persoonlijk gaat mijn hart alleen uit naar de 325 en de M3.
5-serie: Vanaf een 525i of 525d, daaronder is duidelijk te weinig voor een auto met zo'n status en gewicht, Sedan en Touring komen hier echt tot hun recht!
6-serie: Schitterende wagens, alleen voor mij had het nieuwe model niet hoeven komen, als je over een 6-serie praat moet het vanzelfsprekend de klassieker zijn, en niet het nieuwe model (Nieuwe model is een mooie wagen, maar tast de naam aan, had hem liever in een ander serienummer gezien!).
7-serie: Minimaal een V8 voor deze heerlijke limousine!
8-serie: Is pas een 8-serie met een V12!

Van mij hadden die 4 cilinders er niet hoeven zijn en ik zal er ook niet wakker om liggen als ze uit het gamma gehaald werden!
De viercylinders zijn een prima oplossing voor de BMW-rijders die niet zo'n behoefte hebben aan topprestaties en passen prima bij de lichtere modellen zoals de 1-serie en de Z4. De 1-serie schijnt één van de leukste rijdersauto's van BMW te zijn van dit moment. Niet praktisch en misschien niet moeders mooiste, maar wel veel Freude am Fahren. Eigenlijk de ware opvolger van de E30.

De zescylinder in de 7-serie levert 258pk wat een stuk meer is dan de vroegere 3,0 liter V8. Ik zou niet weten waarom dat niet zou kunnen voldoen.

Hoewel ik dus niet zo gecharmeerd was van het blokje in de 316i denk ik wel wat er in de toekomst nog een belangrijke rol is weggelegd voor viercylinders in het motorengamma van BMW. Er schijnen ook turbomotoren aan te komen voor de 1-serie, 2-serie / 1-serie coupé (waarmee BMW de 2002 Turbo wil doen herleven) en de Z2. De 2-serie en de Z2 worden waarschijnlijk hele leuke wagentjes.
Thefirstikke schreef op zondag 07 januari 2007 @ 17:02:
[...]

Ik zie het wel iets genuanceerder. In nederland heb je vrij weinig aan een dik gemotoriseerd voertuig, zeker wanneer je hem voornamelijk gebruikt als woon/werk hok. De nederlandse snelwegen zijn gewoon veel te druk bevolkt, met ook nog eens veel te veel op/afritten in vergelijking met die 'andere landen'.
Gelukkig is Nederland meer dan alleen randstad. Buiten de randstad zijn er meer dan genoeg mogelijkheden om je (tijdens woon/werkverkeer) te vermaken in een auto met wat meer vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Spiller schreef op zondag 07 januari 2007 @ 22:46:
Je hebt 2 soorten mensen:
De mensen welke gewoon een auto willen om van A naar B te gaan en liefhebbers van het merk. De liefhebbers hakken de gewone gebruikers in de pan terwijl de gewone gebruikers de merkfanaat op harde feiten nemen. Niemand heeft hier gelijk maar je hebt wel gelijk dat de 4 cilinders gewoon dienen om erbij te horen.

Vanuit mijn optiek en mijn eisen zoals ik deze stel aan mijn liefhebbervoertuigen vind ik BMW een rampenbak op wielen. Als gewone rijder van A naar B is BMW gelijk aan een Swift alleen is het comfort beter. Dat strookt met jouw en mijn beeld over een auto. Zou maar saai zijn mocht iedereen hetzelfde hebben :)

[ Voor 20% gewijzigd door Chevy454 op 08-01-2007 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
ik hoor niemand hier over financiele overwegingen? Een 6 cilinder is wel een stukje duurder. Zowel maandelijks, als aan de pomp, als in onderhoud. Als je nu niet genoeg te besteden hebt voor een >4 cilinder en wel een BMW wil, ben je dan plots geen liefhebber?

ik zit, vanwege mijn kilometrage, naar een diesel te kijken

http://www.marktplaats.nl...serie-2-4-td-524-kat.html

zoiets lijkt me wel leuk. Enigzins betaalbaar nog

[ Voor 30% gewijzigd door 418O2 op 08-01-2007 06:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Aan het einde moest er nog 'voor die persoon' bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Femme schreef op maandag 08 januari 2007 @ 00:15:
[...]

Ik vind die beoordelingsmethode niet slecht. Puntentellers zoals AMS en Auto Zeitung / Auto Review beoordelen auto's op comfort én sportiviteit. Sportiviteit als in een exacte communicatieve besturing en een strakke wegligging in bochten is gewoon een kwalitatieve eigenschap. Een auto die een worsteling is om te besturen, is geen fijne auto. Tegelijkertijd kan ook comfort (zeker voor middenklasse sedans) erg belangrijk zijn. Omdat ultieme sportiviteit en ultiem comfort niet samengaan gaat het om het een compromis tussen beide.
Mja, ik heb daar een beetje een dubbel gevoel over. Aan de ene kant ben ik het wel met je eens dat het altijd een compromis is, aan de andere kant vind ik dat 'de bladen' sportiviteit vaak vereenzelvigen met hardheid. Dat zie je uiteraard vooral bij de Duits georienteerde bladen. De redacteuren daar zijn waarschijnlijk de wat betere automobilisten, maar waar ze de fout ingaan is dat zij er vaak (al dan niet impliciet) van uitgaan dat hun lezers dat ook wel zullen zijn en dus een strak sturende auto nodig hebben. Allemaal leuk en aardig, maar ik denk dat de meeste automobilisten vooral en betrouwbare auto willen (en daar zijn Duitsers ook goed in) die hun comfortabel van A naar B brengt.

Ik ben (zoals misschien bekend) Citroen aanhanger en erger me wel eens aan die pro-Duitse houding. Ik wil niet de Calimero uithangen, maar in een vergelijking tussen Duitse en Franse auto's (bijvoorbeeld met de C6 of Peugeot 607) is het steevast de Duitser die wint 'omdat hij beter te berijden is'. Ik zal niet ontkennen dat de gemiddelde Audi, BMW of Mercedes goed in elkaar zit, maar om 'sportief weggedrag' nou als norm voor elke auto op te leggen gaat mij te ver. Ik stap liever in een auto die mij zo comfortabel mogelijk van A naar B brengt, zonder elk gat in het wegdek te voelen. Zowel mijn BX Sport als Citroen XM zijn wat dat betreft stukken comfortabeler dan mijn C4, alhoewel die veel moderner is en op andere punten veel beter scoort.
Gelukkig is Nederland meer dan alleen randstad. Buiten de randstad zijn er meer dan genoeg mogelijkheden om je (tijdens woon/werkverkeer) te vermaken in een auto met wat meer vermogen.
Klopt, alhoewel dat ook steeds minder goed mogelijk is :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Tsja, 'k woon dan in het oosten van het land, maar als ik van Enschede naar Almelo (woon/werk) rijd, kan ik echt amper harder dan 120 rijden en zit er zoveel underpowered verkeer op de linker baan dat je met meer dan 120 pk nooit je volle vermogen kunt gebruiken. Alleen buiten de spits zou dat kunnen, maar dan nog: ik rijd niet veel harder dan 120 km/u en dat is met rustig verkeer prima vast te houden met minder vermogen :)

En over de autobladen: een van de redenen dat ik de Autoweek heb opgezegd is omdat de recensies nergens op slaan. Ooit heb ik een test tussen een Citroen Xsara Coupe en een Opel Vectra OPC (ofzo) gelezen waarin de Xsara won omdat de zwarte kleur zo stoer stond |:(

En meestal is het gewoon kijken naar de prestaties om te zien welke wint: de snelste, steevast. Ik sluit me volledig aan bij Wokschotel hierboven (ook aangezien m'n ouders al jaren Citroen rijden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackminister
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-05 16:37
deepbass909 schreef op zondag 07 januari 2007 @ 19:44:
[...]

Ik heb/had last van een plakkend gaspedaal. Vooral als hij een tijdje stil heeft gestaan, lijkt het pedaar vast te zitten in z'n ruststand. Vanmiddag dook ik even onder de motorkap om te kijken of het misschien de gaskabel was, maar wat mijn verbazing schetste was dat de gashendel "kleeft".
Een klein testje met een schroevendraaier maakte mij duidelijk dat de hevel magnetisch is en daardoor vastplakt aan de stationair stelschroef. Is dit normaal bij een BMW? Ik vind het iet wat irritant omdat het pedaal dus bij het intrappen ineens losschiet, waardoor je meer gas geeft dan de bedoeling is en rustig optrekken lastiger wordt.
Ik ken dat! Onze Z3 heeft er ook last van, is nog altijd niet gemaakt. Zal wel gemakkelijk op te lossen zijn, maar ik weet zelf ook niet hoe 8)

Hoe meer je weet, des te meer je beseft dat je eigenlijk niets weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een discussies toch weer. En wat een "kenners" Een 320 compact, yeah right :')

Een 4-cilinder BMW is niks voor een liefhebber.

En iedereen vergeet waar BMW roemrucht mee is geworden, de E30 M3. Juist, een 4-cilinder.
Definitively een auto voor niet BMW-liefhebbers _O-

Is dit nou een BMW-fan topic. Waar pikken worden vergeleken in de vorm van cilinder(s)inhoud.
Schei toch uit, alsof ik in de tijd dat ik een 318i reed geen liefhebber was (ben geworden).
Heerlijk rijdende auto, lekker zittend, schitterend sturend. Verliefd geworden op het BMW-concept en het RWD-concept.
Hoezo "moet" ik dan een Opel gaan rijden? Ik durf mijn 318i best van stal te halen (die start vast nog wel na 10 maanden), en er mee te gaan rijden tegen een 1.8i Golf 4, na 4 beste bochten weet ik wel wie er eerder is. De BMW, omdat ie beter rijdt, beter aanvoelt etc. Dus stop een 316i/318i rijder niet in het verdomhoekje omdat het een Golf-rijder met kapsones zou zijn. Want zo lees ik het wel.
En overrate de 320i niet, leuk voor cruisen maar pas op voor de eerste beste 318i met daarin iemand die een beetje kan rijden en je bent nergens. Zeker met een 318is legt de 320i rijder het af :)

En zoals eerder gezegd: ga geen definities van jezelf als zijnde "waar" posten, ik denk dat er meer 4-cilinder rijders liefhebber zijn van BMW dan 6-cilinder rijders (even naar 3-series kijkend) omdat ik teveel mensen ken (via div. fora) die een 325/M3 rijden omdat die sneller is dan een Astra GSI/Golf GTi/VR6.

En over benzineverbruik, denk je nou echt dat je met een 325/328 1:9,5 rijdt?
Als ik volgas optrek van 0-160 is er 2~3L doorheen dus nog niet misschien als je de auto zo sportief berijdt als waar die voor bedoeld is dat je die opgaves haalt.
Had het nivo hier toch wel hoger geschat dan dat mensen afgaan op verbruikswaardes van fabrikanten op auto-websites :X

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2007 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

En daarnaast is het ook een genot om te zien hoe BMW zelfs bij een klein 1.6je ;) echt moeite heeft genomen om een mooi inlaat traject te ontwerpen. Niet een simpele buis die in vieren splits, waarbij de buitenste 2 keer zo lang zijn als de binnenste, maar een mooie spagetti van 4 even lange pijpen. En ook geen distributie riem (zoals bijna alle fabrikanten doen tegenwoordig), maar een ketting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
mijn 316 heeft toch echt een riem :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M40/M43 is inderdaad riem, M42/M44 is ketting :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thefirstikke
  • Niet online
Femme schreef op maandag 08 januari 2007 @ 00:15:
[...]

Die mogelijkheid moet je dan wel hebben. 90% van mijn ritten waren (en zijn) tijdens de spits, dus gewoon netjes achteraan sluiten in de file, en 70 rijden op de linker baan :( Wat dat betreft mis ik m'n RS als kiespijn, behalve tijdens de laatste 10% wanneer ik voor m'n plezier rij. Maargoed, daarvoor komt er wel een leuke fun-auto terug (Speedster, RS Trophy of misschien wel een M3).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

418O2 schreef op maandag 08 januari 2007 @ 02:45:
ik hoor niemand hier over financiele overwegingen? Een 6 cilinder is wel een stukje duurder. Zowel maandelijks, als aan de pomp, als in onderhoud. Als je nu niet genoeg te besteden hebt voor een >4 cilinder en wel een BMW wil, ben je dan plots geen liefhebber?

ik zit, vanwege mijn kilometrage, naar een diesel te kijken

http://www.marktplaats.nl...serie-2-4-td-524-kat.html

zoiets lijkt me wel leuk. Enigzins betaalbaar nog
Het kostenplaatje is volgens mij uitgebreid aan de orde gekomen ;)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
deepbass909 schreef op maandag 08 januari 2007 @ 10:38:
En daarnaast is het ook een genot om te zien hoe BMW zelfs bij een klein 1.6je ;) echt moeite heeft genomen om een mooi inlaat traject te ontwerpen.
Mooi inlaat traject + BMW in één en dezelfde zin :? :o
Niet een simpele buis die in vieren splits, waarbij de buitenste 2 keer zo lang zijn als de binnenste, maar een mooie spagetti van 4 even lange pijpen.
Waarom vraagt Yoshimura performance parts dan 900 euro voor 2 kelken zodat de middelste runners langer zijn dan de buitenste?

[ Voor 30% gewijzigd door Chevy454 op 08-01-2007 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Optisch gezien mooi

Chevy, ik wil je niet neersabelen ofzo, maar als ik jou in dit topic zie posten is dat altijd met een halve flame naar BMW...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
418O2 schreef op maandag 08 januari 2007 @ 18:17:
Chevy, ik wil je niet neersabelen ofzo, maar als ik jou in dit topic zie posten is dat altijd met een halve flame naar BMW...
De één noemt het een flame, de andere de waarheid. De realiteit zegt dat het in het midden ligt wat ook zo is. De middelste worden altijd verlengd :+

Bij BMW kan je veel vermogen winnen door het inlaattraject te verbeteren :Y Het ligt echter aan de kunsten van de persoon die het doet (en hoe diep jouw buidel is, 5000 euro voor de cilinderkop te modificeren is wel erg aan de man maar dat boeit een BMW liefhebber niet. Ik koop er liever een billet krukas voor :Y )

Toen ik bij BMW was zei men dat ze nooit meer vermogen uit een bepaald blok konden krijgen. Ze hebben ook gelijk met hun denkwijze.

[ Voor 38% gewijzigd door Chevy454 op 08-01-2007 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Doe er dan iig een onderbouwing bij ofzo, het komt een beetje over alsof je een beetje gefrustreerd bent jegens BMW. En natuurlijk heeft BMW zijn flaws wel, maar ik geloof niet dat het bij BMW slechter is gesteld dan bij concurrenten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pa heeft net 2 weekjes een 2e hands BMW 525d E39 Touring op de oprit staan..! (2003)
Mooie wagen met veel opties..
Hiervoor hadden we een 523i benzine, deze heeft altijd zijn werk goed gedaan, maar was na 10 jaar wel toe aan vervanging..
Ondanks dat het een diesel is heb ik toch het idee dat deze wagen sneller is :D , en ook stiller!
Hij rijdt als een droom, en heeft een 5 traps automaat.
Pa heeft sinds kort de KickDown ontdekt en vindt het maar aals te mooi :D
Zal binnenkort een pics er van maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Als je de motor nooit tot het rood doortrekt en dus laag in de toeren rijdt, is het niet zo gek dat een 10 (?) jaar nieuwere diesel zo krachtig aanvoelt ;) Een diesel heeft koppel, een benzine vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Jullie hebben allemaal gelijk... ik schaam mij enorm en zal snel proberen mijn autotje te verpatsen.. zodat ik een veel oudere 540 kan kopen die meerdere keren de klok rond gegaan is, zuipt van hier tot tokyo en net zo graag olie drinkt als ik bier... want dat maakt allemaal niet uit, anders ben ik geen echte BMW liefhebber! :) Ik sta te trappelen van ongeduld om mijn dagelijkse 160 km eindelijk met een ECHTE BMW af te kunnen leggen. 8)7

Zijn er ook ook volwassen BMW rijders in de zaal? :+

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
tazzman schreef op maandag 08 januari 2007 @ 19:25:
zodat ik een veel oudere 540 kan kopen die meerdere keren de klok rond gegaan is, zuipt van hier tot tokyo en net zo graag olie drinkt als ik bier... want dat maakt allemaal niet uit, anders ben ik geen echte BMW liefhebber! :)
Is dat een erkenning dat ik gelijk heb over BMW's :? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Ik mag niet reageren. Ik heb maar 4 cilinders. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Chevy454 schreef op maandag 08 januari 2007 @ 19:46:
[...]

Is dat een erkenning dat ik gelijk heb over BMW's :? :+
Chevy, jij hebt toch *altijd* gelijk als het over 2 of 4 wielen gaat :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo'n Z3 met 6 cilinder is wel erg leuk hoor, met name hoe alles onder de motorkap gepropt is. Het past allemaal maar net, er zit dan ook een grote "deuk" in de motorkap :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Wokschotel schreef op maandag 08 januari 2007 @ 19:50:
Chevy, jij hebt toch *altijd* gelijk als het over 2 of 4 wielen gaat :>
Niet altijd :) Ik leer nog altijd bij.

[ Voor 5% gewijzigd door Chevy454 op 08-01-2007 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

Heb ook een keer in een BMW Z3 gereden 1.8, reed erg lekker en een goed cabrio gevoel.
Besturing was lekker direct en zitpositie uitstekend.. alleen jammer dat het geen echte BMW is.. 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Jullie hebben allemaal gelijk... ik schaam mij enorm en zal snel proberen mijn autotje te verpatsen.. zodat ik een veel oudere 540 kan kopen die meerdere keren de klok rond gegaan is, zuipt van hier tot tokyo en net zo graag olie drinkt als ik bier... want dat maakt allemaal niet uit, anders ben ik geen echte BMW liefhebber! :) Ik sta te trappelen van ongeduld om mijn dagelijkse 160 km eindelijk met een ECHTE BMW af te kunnen leggen. 8)7

Zit wel diep zeg, 2 pagina's nadat iemand er nog wat over zegt weer je wagen verdedigen :+

Edit: denk trouwens dat je helemaal gek gaat worden als je in een 10 jaar oude 540 met 2 ton op de teller kan rijden .. ding is bijna net zo snel als een E36 M3 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door Wimo. op 08-01-2007 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat is er mis met 2 ton op de teller?...
vorrige auto had ook 347000 km gereden...en deed het nog prima zonder problemen.
hij mag dan wel geen flikker meer waard zijn...maargoed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IKKE86
Pagina: 1 ... 30 31 Laatste

Dit topic is gesloten.