tjah kijk uiteraard is er een groot verschil tussen een 4 cilinder en een 6 cilinder, maar of dat nou echt noodzaak is voor een goede rijervaring betwist ik. Dingen als interieur etc is wel mooi om goed/luxe te hebben maar is voor mij totaal onbelangrijk bij de vraag of de rijervaring goed is, zelfde geld voor de velgen enzow. ik vind mooie velgen uiteraard mooier staan, maar op dit moment kan me dat echt niets schelen voor mijn auto, als ik in de auto zit zie ik ze toch niet.Femme schreef op zondag 07 januari 2007 @ 00:28:
Ik dacht eerst ook dat al dat gelul over zescylinders gelul was, maar sinds ik zelf wat ervaring heb met zescylinders en die zo nu en dan afwissel met de 316i uitleenvloot van Ekris heb ik toch wel mijn bedenkingen bij die viercylindertjes gekregen. Ze presteren matig waardoor je continu aan het trappen bent (is wellicht minder erg bij de 150pk 2,0 liter), het loopt niet zo mooi als een zescylinder en er zit geen geluid in (ik was daar echt zeer teleurgesteld over). Je merkt gewoon aan alles dat het niet de volwassenheid heeft van een zescylinder. Als je niet beter gewend bent maakt het niet uit maar het verschil is er wel degelijk.
Een zescylinder met een grotere cylinderinhoud is niet alleen nuttig als je wilt knallen op de Autobahn. Je kunt 'm vanwege het hogere koppel rustiger rijden en het trappen bewaren voor de sportieve momenten.
Wat ook niet hielp is dat die wagentjes van Ekris nogal karig zijn uitgerust. Zwarte plastic deurgrepen, ballonbanden met wieldoppen, platte stoeltjes, wollige wegligging. Ik kreeg er niet echt het BMW-gevoel bij. Zou het een wagen zijn met leren bekleding, sportstoelen, sportonderstel, een mooi audiosysteem, mooie velgen en deurgrepen in carrosseriekleur dan zou ik er al meteen veel positiever zijn geweest.
Als je dan kunt kiezen uit een groot aanbod van gebruikte auto's die nauwelijks in prijs verschillen en waar altijd wel wat tussen zit met de juiste uitrusting zou ik ook een zescylinder uitzoeken en geen 316i. Een 320i 6-in-lijn rijdt waarschijnlijk al een stuk beter dan een 318i of 316i.
ik heb 1 auto testgereden voor ik mijn auto kocht, dat was een 320i E30 en die reed inderdaad heerlijk, maar had onder andere een lekke koppakking. als die in dezelfde staat was als mijn huidige wagen(niet dat die tiptop is/was maar gewoon "goed") had ik em gelijk gekocht. maargoed welke 2ehands auto je rijd ligt ook deels aan het aanbod op de markt. je moet maar net jouw model in jouw kleur etc vinden voor de prijs die jij beschikbaar hebt en dan ook nog eens in goede conditie. af en toe moet je concessies doen als je naar een bepaalde auto zoekt.
maargoed ik heb ook altijd lol gehad in de clio die ik samen met mn broer had, was een 1.4 en daar heb ik ook flink mee gescheurd. tuurlijk 70-80% van de weggebruikers rijd je zo voorbij als ze hun gaspedaal even intrappen, maar dat doet toch geen afbreuk aan jouw ervaring? ik rij mijn auto voor mezelf en om ervan te genieten. niet om nou een bmw te hebben, of een audi/mercedes/ferrari voor mijn part.