Het grote BMW topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 29 ... 31 Laatste
Acties:
  • 18.719 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:08

Wimo.

Shake and Bake!

Ik volg je niet .. maar daar heb ik wel vaker last van. 17" onder deze wagen is echt 0,0 porum ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
18 zal beter staan ja - maar zorg er dan voor dat je auto niet zo 'hoog-op-de-poten' staat :) Oftewel, tractor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4Skunk
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-02 14:30

D4Skunk

Kind of Blue

offtopic:
Het is al een tijdje geleden dat ik hier nog wat gepost heb, maar als ik hier alles zo lees, lijkt het er precies op dat de hele discussie hier gaat over het meeste koppel/pk's etc ?
(het doet mij denken aan het pimpen met je speakers/versterkers qua wattage, of het kijk-eens-hoeveel-inch-ik-heb mbt tot tv's in sommige audio- en videotopics)

[ouwe zak-modus]
Als ik zo al die discussies lees, stel ik mij 1 vraag : is het merendeel van jullie 'weekend-chauffeur', die slechts een beperkt aantal km's per jaar doet, al dan niet op circuit ?
Voor wie is de BMW een hobby-wagen, en voor wie is het een trouw werkpaard ? Wanneer ik hier sommige uitspraken lees, kan ik me wel voorstellen hoe BMW-chauffeurs aan hun slechte reputatie komen...
Als je dan met zo'n (al dan niet oude) M-serie rijdt, hoe gedraag je je dan in het dagdagelijks verkeer ? Of kan je jezelf beheersen, en maak je enkel gebruik van het volledige potentieel op circuit ?
[/ouwe zak-modus]

Misschien moet er hier eerst een mod zijn toestemming voor geven, maar ik zou wel eens een poll willen zien : hoeveel km doe je gemiddeld/jaar, en wat waren voor jou de belangrijkste redenen om voor bmw te kiezen ?
Om jullie een idee te geven wat ik bedoel :
Ik doe jaarlijks tussen de 20.000 en 50.000 km - afhankelijk van mijn opdrachten (in 2007 doe ik er waarschijnlijk rond de 40.000).
Wat bij mij de keuze heeft bepaald (in volgorde van belangrijkheid)
- degelijkheid / betrouwbaarheid
- acceptabel weggedrag
- restwaarde
- comfort/uitrusting
- imago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

SileX schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 11:04:
18 zal beter staan ja - maar zorg er dan voor dat je auto niet zo 'hoog-op-de-poten' staat :) Oftewel, tractor ;)
Daarom moet ie ook omlaag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-05 13:48

tazzman

a real boardmonkey

Mijn BMW is zeker mijn werkpaard... ik doe ongeveer 50.000 per jaar en dat is alleen van/naar mijn werk. Ik wilde een jonge, goed uitziende station wagen hebben die betrouwbaar is, met weinig KM, met de minimale comfort opties die ik wilde... en ik wilde gewoon echt eens een "premium brand car". En ik zal heel eerlijk zijn, ik wilde eigenlijk een Audi A4 Avant TDI 140pk maar die kon ik (gebruikt) niet betalen of zou veel te oud zijn.

Ik had mijn ook eigenlijk laten vallen op een 2002 320d Touring in zilver, maar die had al wel 83.000 km erop staan - was wel full opties incl. navi. Die paste net in mijn budget van 16.000 euro maar ik vond de km stand veel te hoog. Bij diezelfde dealer werd toen een Eind 2004 318d Touring binnen gebracht, in het zwart, basis uitvoering maar wel met nog geen 29.000 km op de teller. Die auto rook, reed en voelde als nieuw en ging voor 15.800 euro.

Die heb ik dan ook maar gekocht :) Wel extra geld uitgetrokken voor een leuke set velgen (17" sternspeiche 45), boardcomputer laten monteren, mistlampen voor etc ... :)

Had ik niet liever een 320d gehad? of een 330d? Ja natuurlijk - ik rij ook elke dag op de autobahn en hoewel mijn 318dtje moeiteloos de naald op de 200 legt als cruise speed, zou ik ook liever die extra pks en koppel hebben. Maar dat was een keuze die ik maakte en tot nu toe heb ik er geen spijt van. Zo'n 7 maanden verder staat de teller nu op 59.000 km... en gaat hij zo voor zijn eerste echte beurt (de dealer had hem zijn 30.000 km beurt gegeven voor aflevering). Met die 320d had ik nu op bijna 120.000 km gezeten... das 2x zoveel!

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Ik rijd zo'n 30.000 per jaar in mijn E30 cabrio. Ik vind een E30 een erg werkbare combinatie tussen wekend-auto én werkpaard. In de zomer is het heerlijk om voor mijn werk rond te cruizen zonder dak. Je bent aan het werk, maar hebt een weekend gevoel :) In de winter heb ik eigenlijk gewoon een coupé met m'n hardtop.

[ Voor 17% gewijzigd door Bram77 op 30-12-2006 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

D4Skunk, ik begrijp wel wat je bedoelt. Al die heldenverhalen van M's met 0 tot 100 en de zoveelste Corrado/Scirocco sprint zijn ook niet mijn ding, doch smaken verschillen nou eenmaal.

Ik heb geen goede camera, maar zal eens proberen wat extra shots van de 540 te schieten voor het topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Bram77 schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 18:25:
[...]

...praat over velgen...

Fototje volgt nog.
Mijn telefoon maakt niet erg mooie foto's, maar voor het idee....

Afbeeldingslocatie: http://www.kraak-forum.nl/uploaded_files/1167484019_img258.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.kraak-forum.nl/uploaded_files/1167484154_img257.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149075

Bram77 schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 14:09:
[...]

[afbeelding]
[afbeelding]
Tja, het past, staat ook wel, maar het hoort er gewoon niet bij.

Als de velgen teveel op gaan vallen is het not done vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickets
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Rickets

Finger and a shift

Ik gebruik mijn BMW's als hobby-wagen; ik vind het zonde om ze als werkpaard te gebruiken. Ik rijd ongeveer 5000 kilometer per jaar in mijn 320/6, en sinds de aanschaf van mijn 323i Baur anderhalf jaar geleden heb ik daar ongeveer 2500 kilometer in gereden (staat nu even stil met motorpech).

Ik heb gekozen voor BMW omdat ik de BMW's uit de jaren '70 tot de mooiste auto's ooit vind behoren (daarna ging het bergafwaarts ;)), en de E21 3-serie is toch een beetje een ondergewaardeerd type BMW. Criteria als degelijkheid, restwaarde, comfort en weggedrag zijn voor mij irrelevant, hoewel de E21 voor zo'n oude auto best goed scoort op deze punten, wat mij betreft. Het gevoel dat deze auto's mij geven als ik er in zit (of er naar kijk) is voor mij de belangrijkste reden om ze te bezitten.

If some cunt can fuck something up, that cunt will pick the worst possible time to fucking fuck it up, because that cunt’s a cunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

[...]

[afbeelding]
[afbeelding]
Ik vind 't geslaagd d:)b

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
[...]

[afbeelding]
[afbeelding]
Vind het netjes staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:38

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

* deepbass909 meldt zich als BMW rijder :w

Ik heb sinds gisteren een E36 Compact 1.6i met m-pakket onder m'n kont uit 1995 8) O+

Afbeeldingslocatie: http://80.100.213.215/images/bmw.jpg

Ok, niet de mooiste BMW ooit, maar het is m'n eerste auto, hij viel precies in budget en heeft maar 117.000 km gereden, wat absoluut niet veel is voor een auto van 11 jaar oud.

Alleen de bekleding van de stoelen en achterbank is niet helemaal super... Het knapt op de naadloos omdat de stof te krap is gesneden... Gelukkig hebben de voorstoelen er bij deze auto nog geen last van, maar de achterbank wel.

Zijn er mensen die toevallig een rechter koplamp voor de E36 compact hebben liggen? Het glas mag gebroken zijn, ik heb namelijk alleen een nieuwe reflector nodig... Die van mijn wagen is aangetast...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37526

De E36 compact, blijft anders een hele mooie wagen! Gefeliciteerd :)

In tegenstelling tot de E46 compact, bah bah bah, wat hadden de engineers in hemelsnaam gesnoven..

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 37526 op 30-12-2006 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

SileX schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 11:04:
heb een foto gevonden van een 5-serie met 18 inch terwijl ie onverlaagd is. Vind het allemaal wel meevallen eigenlijk ..

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~wimo/bmw/18i1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~wimo/bmw/18i2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Niet verschrikkelijk, maar ook niet discreet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Sportpakket heeft een 15mm verlaging ... misschien dat ik die veren er dan onder zet. Maar dan nog .. het comfort gaat er dan aan O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wimo. schreef op zondag 31 december 2006 @ 00:42:
Sportpakket heeft een 15mm verlaging ... misschien dat ik die veren er dan onder zet. Maar dan nog .. het comfort gaat er dan aan O-)
Wie mooi wilt zijn moet pijn lijden B-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Anoniem: 37526 schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 23:00:
De E36 compact, blijft anders een hele mooie wagen! Gefeliciteerd :)

In tegenstelling tot de E46 compact, bah bah bah, wat hadden de engineers in hemelsnaam gesnoven..
dank, ben er ook erg blij mee! Wat rijdt dit geweldig zeg, zo'n ontzettend goede wegligging _/-\o_

Alleen zijn m'n achterbanden echt op... linksachter loopt heel langzaam leeg (afgelopen woensdag was die op 2,5 bar gezet, en vandaag was daar nog 1,9 van over... :X ) en van de andere 3 is het profiel echt minimaal... :X
Nu eerst een paar stalen velgen met winterbanden scoren en dan rond april/mei maar eens opzoek naar nieuw rubber voor m'n lichtmetaal... Maar dan ga ik eerst de velg die nu linksvoor zit laten opknappen. Er zit geen stoeprand schade aan, maar de lak springt er vanaf... Voor zo'n €50 kan ik hem laten opknappen, en dat vind ik deze velgen meer dan waard.
En de lak verdient een goede poets en oplap beurt... krasjes en steenslag weg poetsen enzo...

Alleen heb ik dus vandaag m'n rechter koplamp een beetje verknalt... :X Van m'n vorige werkgever (Hella) had ik als afscheidskado 2 nieuwe voorzet glazen voor de koplampen gekregen (de originele had rechts een gaatje door steenslag). Ik heb daarbij gelijk de hele lamp goed schoon gemaakt (dus ook de lenzen in de lamp en de reflector), maar de chroomlaag op de reflector scheen niet tegen glasreiniger te kunnen en heeft nu voor een deel losgelaten... |:( Hij werkt nog wel goed genoeg om de lampen te kunnen gebruiken, maar echt super is niet meer...
Het meest stomme/typische is nog wel dat de rechter lamp (met beschadigde reflector) helder licht geeft dan de linker, waar de reflector nog vettig van is...
Volgende week maar eens bellen met m'n oude afdelingshoofd bij Hella, kijken of hij een nieuwe voor mij kan regelen (er zitten Hella units in). En gelijk bij de TD van Hella vragen hoe ik de andere wel kan reinigen zonder de chroomlaag te beschadigen... Het scheelt namelijk wel behoorlijk in lichtopbrengst en schone reflectoren laten de lampen meer fonkelen als ze uit zijn.

En als m'n koplampen in orde zijn, de oranje knipperlichten vervangen voor witte en zij-knipperlichtjes voor rook glazen... vind ik toch net wat netter bij een zwarte auto...

Weet iemand trouwens waar de radio antenne zit in een e36? Hij heeft een antenne, maar ik heb geen idee waar... Er staat in ieder geval nergens een sprietje op de auto...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Wimo. schreef op zondag 31 december 2006 @ 00:42:
comfort verlies je toch al als je voor grotere velgen gaat... Lagere wangen betekend dat er meer oneffenheden door gegeven worden aan de ophanging en uiteindelijk aan de auto. Dat merk ik met mijn auto al ten opzichte van een e36 waar ik ook in heb gereden die de standaard 15" velgen had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Dat snap ik wel :) Al denk ik wel dat een E39 ondanks grotere velgen een heel stuk comfortabeler blijft dan een E36 .. Ding is gemaakt voor 18 inch velgen. Staat ook zo mooi in de deur ..

Edit:

Even een algemeen vraagje. Vrijwel iedere velgenboer biedt 18 inch velgen aan met de 245/40/18 banden aan. Waarom is dit? BMW geeft zelf 255/45/18 aan als maat? Is dit puur cosmetisch omdat een lagere wang sportiever is ? Ik neem aan dat een hogere wang het 'gat' tussen het wiel en de wagen meer opvult dan een extreem lage band?

[ Voor 47% gewijzigd door Wimo. op 31-12-2006 02:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
Wimo. schreef op zondag 31 december 2006 @ 00:15:
[...]

heb een foto gevonden van een 5-serie met 18 inch terwijl ie onverlaagd is. Vind het allemaal wel meevallen eigenlijk ..

[afbeelding]

[afbeelding]
Mooie sloffen...

Vergelijk eens met mijn auto; 17" met M onderstel;
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~nielsvdp/BMW/71LHNV_1.jpg

Tis nog steeds de foto van de dealert - 20 januari staat ie voor de deur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Is dit er één met sportpakket? Aan de shadowline te zien wel. Hij staat wel wat lager .. maar om hier nou speciaal nieuwe veren rondom voor te plaatsen. Mooie wagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21-05 17:10

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Wimo. schreef op zondag 31 december 2006 @ 00:15:
[...]

Ziet er netjes uit. Met 15mm verlaging zal het natuurlijk nog mooier zijn. Als je dat niet teveel concessies wilt doen kun je Koni FSD-schokdempers overwegen. De frequentie afhankelijke demping (sportief in bochten, comfortabel op korte oneffenheden) schijnt echt te werken.

Mijn Alpina B10 heeft ook een sportonderstel en die vind ik voor mijn doen best wel comfortabel. Hij voelt wel wat wolliger aan dan de 330i en de Z4. Het is een mooi compromis tussen comfort en sportiviteit.

De hogere wanghoogte wordt wellicht vanuit het oogpunt van comfort geadviseerd. Krijg je nu 245 breed rondom of heb je voor smallere velgen/banden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
Wimo. schreef op zondag 31 december 2006 @ 13:05:
Is dit er één met sportpakket? Aan de shadowline te zien wel. Hij staat wel wat lager .. maar om hier nou speciaal nieuwe veren rondom voor te plaatsen. Mooie wagen :)
Yep - shadow line, met M onderstel

thnx :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Femme schreef op zondag 31 december 2006 @ 13:10:
[...]

Ziet er netjes uit. Met 15mm verlaging zal het natuurlijk nog mooier zijn. Als je dat niet teveel concessies wilt doen kun je Koni FSD-schokdempers overwegen. De frequentie afhankelijke demping (sportief in bochten, comfortabel op korte oneffenheden) schijnt echt te werken.

Mijn Alpina B10 heeft ook een sportonderstel en die vind ik voor mijn doen best wel comfortabel. Hij voelt wel wat wolliger aan dan de 330i en de Z4. Het is een mooi compromis tussen comfort en sportiviteit.

De hogere wanghoogte wordt wellicht vanuit het oogpunt van comfort geadviseerd. Krijg je nu 245 breed rondom of heb je voor smallere velgen/banden?
Die koni FSD dempers zien er goed uit zeg :9 En voor de prijs van ~600 euro hoef je het ook niet te laten.

Die velgen die hierboven naast mijn eigen E39 staan zijn voorzien van 245/40/18 banden. Ik wil zelf liever een set Alpina classic replica's maar de prijs zit me nog wat tegen. Incl. 'huismerk' banden in deze maat zit je rond de 1100 euro. Ga je naar duurdere/betere banden en daarbij ook nog bredere (255) dan ga je al snel naar 1500+

Bandenkeuze ben ik ook nog niet uit ... bij mij staat comfort vóór sportief rijgedrag. Daarnaast moeten de banden een velgbescherming hebben omdat ik niet echt kan parkeren :o

Die velgen die hierboven naast mijn wagen staan zijn hagelnieuw met 245/45/18 banden (Dunlop SP01) en die mogen weg voor 1200 .. ik twijfel dus ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Wimo. op 31-12-2006 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

vanmiddag m'n eerste extra gekocht voor m'n auto, 4 stalen velgen met 2de hands winterbanden.
Naast dat het aan te raden is, was het ook een beetje noodzakelijk... De linker achterband van de M3 velgen blijkt namelijk lek te zijn en te glad aan de randen, dus die moest hoe dan ook vervangen worden.
Nu staat hij dus even op 195x15" staal met winterbanden en met E36 wieldoppen, wat er ook niet slecht uit ziet, maar het niet redt bij die M3 velgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Wimo. schreef op zondag 31 december 2006 @ 15:35:
[...]

Die koni FSD dempers zien er goed uit zeg :9 En voor de prijs van ~600 euro hoef je het ook niet te laten.
Bijna alle ervaringen die ik erover heb gelezen zijn positief. Het is dat mijn Touring achter automatische niveauregeling heeft met luchtvering (waarover geen Koni FSD-set verkrijgbaar is), anders had ik ze wel willen uitproberen. Ik kan wel de schokdempers voor vervangen maar of ik daar veel mee opschiet?
Bandenkeuze ben ik ook nog niet uit ... bij mij staat comfort vóór sportief rijgedrag. Daarnaast moeten de banden een velgbescherming hebben omdat ik niet echt kan parkeren :o
Ik zou er dan in ieder geval de breedste band op leggen die bij de velg mogelijk is. Op mijn 330i met 19" Alpina's heeft de dealer 225/255 brede Pirelli's P-Zero Nero voor/achter gelegd terwijl er volgens Alpina 235/265 op moet. Het gevolg is dat ik gegarandeerd schade aan de velg heb bij contact met een stoeprand. De Z4 met 235/265 brede banden (Michelin PS2) heeft er minder last van, ondanks het feit dat de Pirelli's een dikkere velgbeschermer hebben.

Elk jaar een velg fixen kost je al snel 100 euro per velg dus je kunt beter een paar tientjes extra uitgeven aan een band die beter beschermd. Ik heb overigens wel zeer goede ervaringen met de velgreparatiekunsten van mijn autoveredelaar. Zonder de banden eraf te halen hebben ze de velgen van de 330i in nieuwstaat gebracht.

[ Voor 6% gewijzigd door Femme op 31-12-2006 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Toch positief over Koni geworden Femme ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

SileX schreef op zondag 31 december 2006 @ 12:55:
[...]

Vergelijk eens met mijn auto; 17" met M onderstel;
Ziet er zeer fraai uit - gefeliciteerd met je aanschaf :)
Ik heb ook 17" onder mijn 3-er liggen en hij staat zonder verlaagd onderstel wel iets hoger op zijn wielen dan ik eigenlijk zou willen. Die 15mm verlagen van het sportpakket zou echt de boel helemaal af maken... alleen .. dan kom ik de garage niet meer in :)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~eroelofs/private/tmp/BMW_handy1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~eroelofs/private/tmp/BMW_handy2.jpg

Sorry voor de brakke pics - genomen met mijn Samsung D600 handy maar die linker garage is de mijne en geloof me, dat is een aardige helling. Met sportpakket zou ik telkens een stuk plastic afschrapen of zou mijn uitlaat op de stoep stoten.... :/

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Wie kan mij trouwens helpen aan de originele omschrijving en optie lijst van de BMW 316 compact uit 1995?
Ik wil eigenlijk weten of het m-pakket af fabriek geleverd werd, en wat dat precies in hielt. Dus zijn het alleen de bumpers, side-skirts en spoiler? of horen de velgen er ook bij en is het onderstel anders? Ik heb namelijk het gevoel dat hij wat stugger is dan een andere E36 316 waar ik in heb gereden. En ik wil weten of de velgen af fabriek zijn gemonteerd ivm m'n verzekering. Als ze er later opgezet zijn is het namelijk een accessoire en valt het buiten de standaard dekking...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Misschien kan een dealer dat voor je uitdraaien, die hebben daar volgens mij de apparatuur voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Een dealer voert het chassisnummer in en roept zo de geboorte van je wagen op inclusief de opties waarmee die geleverd werd.

[ Voor 32% gewijzigd door Chevy454 op 01-01-2007 23:04 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

17" is duidelijk netter ! Mooi tazzman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Heb ook nog een aantal foto's gevonden van exact mijn kleur wagen met die E60 velgen .. twijfel nog steeds tussen deze en alpina's

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~wimo/bmw/18i3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~wimo/bmw/18i4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit heeft meer stijl vindt ik. Denken ze ook niet dat je altijd zenuwachtig rijdt.

Tja, kan er ook weinig aan veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Het imago zit toch al niet zo mee .. zodra ik links ga rijden vliegt iedereen aan de kant ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
Wimo. schreef op maandag 01 januari 2007 @ 23:04:
Heb ook nog een aantal foto's gevonden van exact mijn kleur wagen met die E60 velgen .. twijfel nog steeds tussen deze en alpina's

[afbeelding]

[afbeelding]
Mooie sloffen - niet té... gewoon netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wimo. schreef op maandag 01 januari 2007 @ 23:32:
Het imago zit toch al niet zo mee .. zodra ik links ga rijden vliegt iedereen aan de kant ;)
Nee dat je een boer bent en op een mestwagen rijden wil weten we inmiddels wel :9

Die velgen staan erg netjes, dan vind ik een BMW mooi, netjes en niet te pauper achter van kijk mij met mijn BMW opvallen, terwijl je dat toch "netjes" doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34225

deepbass909 schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 22:58:
* deepbass909 meldt zich als BMW rijder :w
Zijn er mensen die toevallig een rechter koplamp voor de E36 compact hebben liggen? Het glas mag gebroken zijn, ik heb namelijk alleen een nieuwe reflector nodig... Die van mijn wagen is aangetast...
Proficiat. Als ik je één advies mag geven bij een compact is: vervang de koplampen voor H1 of desnoods H7. Draadboom kan je 1 op 1 overzetten.
De reflectors van een compact zijn gewoon bar slecht, er is helaas geen ander woord voor.
Ook de lamp die eringaat (ISO-9660, een of ander amerikaans iets).
Geen fatsoenlijke verlichting voor te krijgen.
Het is een half uur werk en het is oh zo fijn, biedt meteen perspectieven voor alle fatsoenlijke lampen van Philips en consorten.

Laatst zelf gedaan, is een uurtje werk. Mocht je dit niet willen, heb ik van die conversie beide koplampen nog liggen :)

Edit: je antenne zit in je achterruit verwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Anoniem: 34225 schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 12:28:
[...]

Proficiat. Als ik je één advies mag geven bij een compact is: vervang de koplampen voor H1 of desnoods H7. Draadboom kan je 1 op 1 overzetten.
De reflectors van een compact zijn gewoon bar slecht, er is helaas geen ander woord voor.
Ook de lamp die eringaat (ISO-9660, een of ander amerikaans iets).
Geen fatsoenlijke verlichting voor te krijgen.
Het is een half uur werk en het is oh zo fijn, biedt meteen perspectieven voor alle fatsoenlijke lampen van Philips en consorten.

Laatst zelf gedaan, is een uurtje werk. Mocht je dit niet willen, heb ik van die conversie beide koplampen nog liggen :)

Edit: je antenne zit in je achterruit verwerkt.
Ik ga mijn HB3 en HB4 koplampen ABSOLUUT niet vervangen voor H7 units.
De reden is simpel, de HB* lampen zijn veruit superieur aan de H* lampen. De levensduur is langer bij een vrijwel gelijke lichtopbrengs. De HB serie is door Philips (!!!) ontwikkeld als volwaardige opvolger van de H-serie, waarbij duurzaamheid en gemak van verwisselen verbeterd moest worden. In mijn ogen zijn ze daar ook in geslaagt. Helaas heeft de auto industrie deze standaard echter maar amper opgepakt...
Ook H1 ga ik er niet inzetten, dit is inmiddels een zwaar verouderde techniek.
De Amerikaanse lampen die jij bedoeld, zijn de 9004 lampen van Philips, dit zijn de 9005 (HB3) en 9006 (HB4) lampen, die bij de autospeciaalzaak gewoon te koop zijn. De benzinepomp heeft ze inderdaad niet, maar dat is niet erg, aangezien ze erg lang mee gaan en je toch verplicht bent reservelampen in je auto te hebben. En daarnaast zijn ze ook nog goedkoper ook dan een H7 lamp.

Wat betreft de reflectors, ik heb die van de rechter lamp zelf gesloopt. Ik heb die schoon geprobeerd te maken met een achteraf iets te agressief middel (ruitenreiniger).
Ik weet niet met welke lamp jij ervaring hebt (de H1, H7 of HB versie), maar deze zijn door verschillende fabrikanten gemaakt (resp. Bosch, Magneti Marelli en Hella). Vooral de MM lampen blinken niet uit in hun kwaliteit.

Philips heeft trouwens de HB* lampen ook in hun Blue-Vision serie zitten. Op die plaatjes kan je mooi zien hoeveel de HB* een verbetering is qua bouw ten opzichte van de H* serie. Misschien ga ik nog wel Blue-Vision erin zetten... maakt de zwarte voorkant nog dreigender })

[ Voor 9% gewijzigd door deepbass909 op 02-01-2007 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Anoniem: 149075 schreef op maandag 01 januari 2007 @ 13:13:
Toch positief over Koni geworden Femme ? :)
Ik heb niks tegen Koni. FSD is helemaal een goed idee. In een bocht wil ik graag een strakke wegligging maar ik zit er niet op te wachten dat een riggel in het wegdek keihard het interieur in komt. Het is dat ze niet verkrijgbaar zijn voor de Z4 anders zou er waarschijnlijk Koni FSD onder zijn gekomen.

Onder de E90 schijnen ze ook voor een merkbare verbetering van de wegligging te zorgen dus misschien komen ze daar nog eens onder (hangt er vanaf hoe duur het is om ze te monteren en demonteren).
Wimo. schreef op maandag 01 januari 2007 @ 23:04:

[afbeelding]

[afbeelding]
Het voordeel van deze velgen boven Alpina's is dat ze optisch groter lijken. Bij de Alpina's heb je een rand rond de band en diep liggende spaken. Dat oogt dikt (vooral met spoorverbreding) maar gevoelsmatig telt de rand niet mee bij de omvang van de velg. De 19" ellipsoide velgen onder Daniël's 645Ci lijken groter dan de 19" Alpina's onder mijn 330i.

Je moet ook fanatiek poetser zijn om ze schoon te houden. Door de middelpuntvliedende krachten komt al het zand dat de spaken oppikken terecht op het einde van de spaken waar ze samenkomen met de rand van de velg. De ophopingen spuit je eraf met een hoge drukspuit maar helaas blijft er altijd meuk achter die alleen met een spons is te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Anoniem: 149075 schreef op maandag 01 januari 2007 @ 23:04:
17" is duidelijk netter ! Mooi tazzman
Thx, ik ben ook nog erg blij en trots op mijn kleine 318d :) Het zijn overigens sternspeiche 44 velgen - my bad, met 17" 225/45 eronder. Rijdt alleen wel iets zenuwachtig hier op de autobahm maar dat ligt ook aan het barslechte wegdek hier en daar.

Momenteel zitten er sternspeiche 73 velgen met mijn 17" 205 winterbanden onder:

Afbeeldingslocatie: http://www.auto-hillenbrand.de/Winter/7.jpg

Zal binnenkort es een fototje maken - eerst de auto weer es wassen..:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb 2 compacts gezien die beide alles geprobeerd hadden, bluevision, nightvision, 100Watt etc.
Gewoon geen fatsoenlijke lichtopbrengst.

Het kan best zijn dat de lampen beter zijn, maar als de unit/reflector klote is heeft het geen zin.
Bij mijn weten zijn Bosch, ZKW en Hella de fabrikanten. De diversiteit aan koplampen heb ik helaas al te vaak mogen ervaren.
Met clipjes, zonder clipjes, met streepjes, zonder streepjes, 1 bolletje, 6 bolletjes, glazen lens, plastic lens, aargh....

Doe mij maar oldskool ZKW H1 met Xenon zoals ik nu heb.

Maar goed ieder z'n ding. Ik maak koplampen (ook de glazen aan de binnenkant) schoon met afwasmiddel. Dat ontvet namelijk. Gewoon op het glas en de reflectoren een beetje afwasmiddel op laten lopen en de warm-lauwekraan erop, met iets zachts ff rondwrijven, afspoelen en met een doek op de verwarming.

Ik heb dus nog de reflector, of beter gezegd 2 complete lampen, dus als je interesse hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-05 16:52

jep

Kennen jullie deze al? :)

http://video.google.nl/vi...38141762214&q=bmw+decoder

Hoe simpel je nieuwe BMW's open kunt maken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

@vwk
Plastik lenzen zijn inderdaad een ramp. Die dingen krijgen veelste snel beschadigingen.
Magneti Marrelli is de origineel fabrikant van de lampen (ik heb de technische details opgezocht van de auto vlak voor ik bij Hella wegging), maar blijkbaar bevielen die niet, want in latere modellen zijn Hella lampen (in iedergeval de productie serie van 1996) gezet. Deze zijn te herkennen aan de 6 bolletjes en het ontbreken van lijnen in het glas.

Ik ga komende week nog een keer langs bij m'n (inmiddels oud) collega's van Hella om te kijken of ik 2 nieuwe reflectoren kan krijgen (die zijn officieel in de handel niet los leverbaar) en om 1 van de voorzet lensen om te ruilen (ik heb perongeluk 2 linker glazen mee gekregen ipv een rechter en een linker).
Ik weet niet van welk merk de units zijn die jij hebt liggen, maar ik vrees dat ik wel vast zit aan Hella als ik de reflectors wil kunnen omwisselen (en geen ander type lamp wil gebruiken).

Jij hebt trouwens al eens je koplampen om gewisseld? Hoe heb je ze toen afgesteld? Heb je dat laten doen? Ik moet ze ook opnieuw (laten) afstellen, aangezien m'n linker iet wat hoog staat (in de laagste stand schijnt hij eigenlijk pas goed :S 8)7 ). Maar eerst moeten m'n units dus in goede staat zijn en netjes in de neus gemonteerd zitten (zodat de kier rondom mooi gelijk is, en ze ook mooi de vorm van de neus volgen).

Over tegenvallende verlichting gesproken. Hoe is je boordspanning? Is die hoger of lager dan 13volt? Met draaiende motor zit die idealiter tussen de 13,0 en 13,5 volt. Een lagere spanning (tot 12 volt) kan op zich geen kwaad, maar het eerste waarbij je het echt gaat merken is de licht opbrengst van je koplampen. Die loopt namelijk best wel hard terug als de boordspanning onder de 13 volt zakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

jep, die ken ik (van autoblog.nl). Verbazingwekkend, maar aan de andere kant: niets houdt professionele dieven tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-09-2024
Morgen eens even bij deze 540i gaan kijken. Iemand al wat op aan te merken? ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Spiller op 04-01-2007 23:42 ]

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-05 09:46
fuck die 540i man, koop die E30 cabrio :9~

zou echt niet twijfelen als die E30 een 6 cilinder was.

maarja als je echt een ruime luxe wagen wil is de 540i natuurlijk de logischere keuze, maarja een E30 cabrio... O+

<edit>
E30 is een 325i dus O+

[ Voor 7% gewijzigd door bolleh op 05-01-2007 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

540i is natuurlijk veel en veel luxer .. en sneller ... Tjsa ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lekker die neppe Speedster... zeker de uitlaten verloren ofzo ;)

Die Cabrio is leuk, maar haal alsjeblieft die uitlaat er onder vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
De eigenaar van die E30 cabrio ken ik via een bmwforum, maar die staat daar alleen de winter warm door te komen. Is niet tekoop.
Anders zou ik hem trouwens toch niet willen :P

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Niet te koop? Er staat anders een hele mooie N.O.T.K. :P

Weet de eigenaar hier wel van? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
Achja, als er een patser binnenloopt en die wil er €10.000 voor geven zal die vast wel een belletje geven naar de eigenaar ;)

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
bolleh schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 00:31:
fuck die 540i man, koop die E30 cabrio :9~

zou echt niet twijfelen als die E30 een 6 cilinder was.

maarja als je echt een ruime luxe wagen wil is de 540i natuurlijk de logischere keuze, maarja een E30 cabrio... O+

<edit>
E30 is een 325i dus O+
Da's bijna exact mijn auto 8)
Zelfde velgen (mijne is alleen wat verlaagd), cremewit leer i.z.g.s. (ik heb alleen geen hoofdsteunen achter), 2,5 liter, ik heb een originele einddemper waar 20% demping uit is gehaald en DTM pijpjes op zijn gelast en de mijne is zwart + compleet-shadowline. Ik heb er een Wiesmann hardtop bij in exact de zelfde kleur.

Ben eigenlijk wel benieuwd wat hij op zou moeten brengen. Als hij minder dan 100DKM heeft gelopen is het vergelijkingsmateriaal.
Waarschijnlijk heeft deze alleen wel een Type1 motor. Ergens begin 1987 zijn ze begonnen aan de productie met Type2 motoren, de mijne is van eind 1987. Een type1 motor toch wel een nadeel. Daarbij zijn de onderdelen iets lastiger aan te komen maar meestal wel wat goedkoper (de onderdelen die verschillen dan). Mijn 320i had een type1 motor. Het motormanagement van de type2's is veel uitgebreider waardoor chiptunen een stuk eenvoudiger is en de motor zuiniger is. Ik moest met mijn 320i vaker tanken dan met mijn (ook nog eens zwaardere) 325i cabrio.

[ Voor 9% gewijzigd door Bram77 op 05-01-2007 01:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

deepbass909 schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 12:32:
@vwk
Plastik lenzen zijn inderdaad een ramp. Die dingen krijgen veelste snel beschadigingen.
Magneti Marrelli is de origineel fabrikant van de lampen (ik heb de technische details opgezocht van de auto vlak voor ik bij Hella wegging), maar blijkbaar bevielen die niet, want in latere modellen zijn Hella lampen (in iedergeval de productie serie van 1996) gezet. Deze zijn te herkennen aan de 6 bolletjes en het ontbreken van lijnen in het glas.

Ik ga komende week nog een keer langs bij m'n (inmiddels oud) collega's van Hella om te kijken of ik 2 nieuwe reflectoren kan krijgen (die zijn officieel in de handel niet los leverbaar) en om 1 van de voorzet lensen om te ruilen (ik heb perongeluk 2 linker glazen mee gekregen ipv een rechter en een linker).
Ik weet niet van welk merk de units zijn die jij hebt liggen, maar ik vrees dat ik wel vast zit aan Hella als ik de reflectors wil kunnen omwisselen (en geen ander type lamp wil gebruiken).

Jij hebt trouwens al eens je koplampen om gewisseld? Hoe heb je ze toen afgesteld? Heb je dat laten doen? Ik moet ze ook opnieuw (laten) afstellen, aangezien m'n linker iet wat hoog staat (in de laagste stand schijnt hij eigenlijk pas goed :S 8)7 ). Maar eerst moeten m'n units dus in goede staat zijn en netjes in de neus gemonteerd zitten (zodat de kier rondom mooi gelijk is, en ze ook mooi de vorm van de neus volgen).

Over tegenvallende verlichting gesproken. Hoe is je boordspanning? Is die hoger of lager dan 13volt? Met draaiende motor zit die idealiter tussen de 13,0 en 13,5 volt. Een lagere spanning (tot 12 volt) kan op zich geen kwaad, maar het eerste waarbij je het echt gaat merken is de licht opbrengst van je koplampen. Die loopt namelijk best wel hard terug als de boordspanning onder de 13 volt zakt.
Ik heb bij mijn oude 318i en bij mijn huidige 328i de koplampen al eens gewisselt, en ook eens voor een klant van mijn monteur.
Hele zooitje open gemaakt en schoongemaakt. Afstellen hoef je niet als je met fatsoenlijk gereedschap die stelschroeven tegenhoudt.

Je hebt overigens geen linker- of rechter lenzen of reflectoren, uiteraard wel een linker- en een rechterglas.
Van beide auto's was de stroom goed aangezien het nu bij een van de 2 wel goed is (omgebouwd naar H7).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Helaas is het al te laat om de stelschroeven nog tegen te houden... die zijn namelijk al verdraait... (ik had in eerste instantie niet gezien dat ze eronder zaten...)

Aan die glazen heb ik eigenlijk maar weinig, aangezien ik (door een foutje) al 2 gloednieuwe linker glazen heb liggen (1 daarvan ruil ik dinsdag om voor een rechter, wat het ook eigenlijk had moeten zijn). Om de reflector van m'n rechter lamp na (die dus beschadigd is) zijn de lampen verder goed.

Ik ga van het weekend ook m'n uitlaat eens goed nakijken of die niet lek is... Hij klinkt behoorlijk "donker" voor een auto met een standaard uitlaat en het metaal is in grote mate aan het afbladeren onder de demper...
En er moet hoog nodig een paar liter koelvloeistof in, het niveau zit ruim onder het minimum... Wat eigenlijk een beetje apart is, gezien de verdere staat van de auto (olie mooi goudkleurig, remmen perfect).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Olie zal altijd zwart worden als je hem flink heet rijdt, rij je gas dan gebeurd dat vrijwel niet.

De zwarte kleur komt namelijk door roet, iets dat je bij gas niet hebt.

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 149075 op 05-01-2007 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
Op de foto's ziet de 540i er mooi uit, maar het was voor mijn doen echt een flutbak.
Van binnen ontzettend vies, achterbak lag vol met troep, speakers missen, overal vette troep, pakjes drinken, snoepjes, flesjes... Van alles.
Kmstand was in de auto 188xxx, geen 170000 zoals in de advertentie staat.
Rondom de hele auto roestblaasjes en het leer zag er ook niet uit.
Motorblok was schoongespoten. Vertrouw die bak voor geen cent.

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Eh... pakjes drinken, flesjes, snoepjes in een auto die in een showroom staat??? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik kan me voorstellen dat een auto met zo'n relatief lage waarde niet langs een poetsbedrijf gaat, maar even een stofzuiger en wat schookmaakmiddelen hanteren als er geen klanten in de zaak zijn moet toch te doen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Die zooi in de auto zou ik me nog het minste aan ergeren :) Natuurlijk is het onaantrekkelijk als je mogelijk nieuwe auto er zo bijstaat, maar als hij voor de rest goed is kun je in goed overleg met de verkoper vast wel wat bereiken. Die wil hem dan vast wel even uitzuigen of een wasbeurtje geven. Zeker wanneer jij als klant geinteresseerd bent en het voor jou ook een van de weinige exemplaren in het land is.

Toen ik nog bij een (merk)dealer werkte en wij deden auto's weg naar een handelaar werd hij altijd gewoon nog even gewassen en uitgezogen. Auto's die wij zelf hielden werden bijna altijd naar de poetser gebracht of door mij voorzien van een waslaagje en een poetsbeurt. Ook Fiat Panda's van 10 jaar oud kregen gewoon zo'n behandeling :) Maar dat is waarschijnlijk het verschil tussen een merkdealer en een universeel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Ik denk dat dit de plek is waar ik moet zijn :)

Ik ben zelf een groot BMW liefhebber, kijk ook een x aantal keer hier voor foto's :D

Maar mijn punt is, ik ben nu bezig met rijlessen , denk dat ik met zon 3 maand wel klaar ben ( Hoop ik ook :p ) Maar me vriendin en ik willen graag een BMW 3 serie hebben uit +- 94 , we hebben op dit moment nog een Nissan Micra ( snel gekocht toen onze vorige auto niet goed meer was, 323F 1.6 ).

Maar ik hoor zo vaak om me heen zeggen, je moet geen bmw nemen omdat ze erg duur zijn in onderhoud e.d. , is dat werkelijk waar ? Denk dat jullie het namelijk het beste weten als bmw eigenaars. Waar moet ik vooral op letten als ik dit jaar ga kijken naar een BMW en in welke prijs klasse valt een Bmw 3 serie 1.6 te vinden ? Ik heb zelf maar weinig verstand van bmw's en zou graag jullie advies willen hebben :)

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Spiller schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 15:16:
Vertrouw die bak voor geen cent.
De prijs was er dan ook naar ;)

Verwacht niet met een beurtje van €600 weg te lopen met zo'n aankoop. Ik zit ook nog in de 'investeringsfase' met mijn e34 540i touring...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
Vandaag geregeld dat er een Icelink in me nieuwe e39 komt.
De dealer kan gewoon dezelfde Dension Gateways leveren. Inbouwen is ietsjes duurder dan andere bedrijven.
Al met al ben ik voor 300 EUR klaar met een Ipod aansluiting in mijn BMW. Met behoud van stuurwiel bediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
Mijn vorige 525i kostte 50 euro meer dan deze 540i, maar was werkelijk in een schitterende staat. Een jaar jonger en minder kilomterers. Opzich is de prijs redelijk, omdat een 540i sowieso aan de straatstenen niet kwijt te raken is.
Nederlanders met hun verschrikkelijke fetisch voor 316's...

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Spiller schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 17:08:
Nederlanders met hun verschrikkelijke fetisch voor 316's...
Hoezo ? Ik vind ze mooi, dat is toch het belangrijkste ;) Weet jij anders een ander type bmw in de zelfde prijs klasse en zelfde kosten p/m ?

Zoiets als dit zoek ik :
http://www.marktplaats.nl...252Bv99cfeKi5JQ%253D%253D

[ Voor 70% gewijzigd door -Thunder- op 05-01-2007 17:42 ]

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
-Thunder- schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 17:36:
[...]

Hoezo ? Ik vind ze mooi, dat is toch het belangrijkste ;) Weet jij anders een ander type bmw in de zelfde prijs klasse en zelfde kosten p/m ?

Zoiets als dit zoek ik :
http://www.marktplaats.nl...252Bv99cfeKi5JQ%253D%253D
BMW's horen rijders auto's te zijn. Luxe, snel, technisch hoogstandje..
De meeste 316's die rond rijden zijn alles behalve luxe of snel. Koop dan gewoon een opel :P

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Spiller schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 17:48:
[...]

De meeste 316's die rond rijden zijn alles behalve luxe of snel. Koop dan gewoon een opel :P
Heel grappig :P, maar ik heb geen zin om 150 euro per maand aan een auto kwijt te zijn ;)

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
Wat is er dan mis met je Micra?

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

We vinden hem te klein, de 323F die we hier voor hadden lag veel stabieler op de weg en we rijden soms nogal een beste afstand. We zoeken dus een comfortablere auto en ik zou graag dus een bmw willen hebben.

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Of hij duur is onderhoud is volledig afhankelijk van hoe de vorige eigenaar(en) er mee om is gegaan en voor een gedeelte van de kilometerstand. Ik zou ook een zo origineel mogelijke kopen.

Maar waarom kies je niet voor een 320i? Bijna net zo zuinig en veeeeel meer auto. De 6-in-lijn motor is waar BMW zijn goede naam voornamelijk vandaan heeft. Da's niet voor niets. 180DKM met een 4 cilinder is heel wat anders dan 180DKM met een 6 cilinder.
Je betaald alleen wat meer in de verzekering (scheelt ook maar weinig).

edit: Zoiets? http://www.a-b-m.nl/320_91.htm

[ Voor 4% gewijzigd door Bram77 op 05-01-2007 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Bram77 schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 18:03:
Of hij duur is onderhoud is volledig afhankelijk van hoe de vorige eigenaar(en) er mee om is gegaan en voor een gedeelte van de kilometerstand. Ik zou ook een zo origineel mogelijke kopen.

Maar waarom kies je niet voor een 320i? Bijna net zo zuinig en veeeeel meer auto. De 6-in-lijn motor is waar BMW zijn goede naam voornamelijk vandaan heeft. Da's niet voor niets. 180DKM met een 4 cilinder is heel wat anders dan 180DKM met een 6 cilinder.
Je betaald alleen wat meer in de verzekering (scheelt ook maar weinig).
Op hoeveel zou je uit komen per maand kwa belasting en verzekering ? +-'s

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Dat kun je op de Univé website berekenen. Is o.a. afhankelijk van je leeftijd.

https://unive.nl/auto/premieberekenen/autogegevens

De 320i die ik opper is denk ik de 110KW versie i.p.v. 96KW omdat het een 24klepper is (vanos?).

[ Voor 27% gewijzigd door Bram77 op 05-01-2007 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
E30 325i had al Vanos?

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Ik heb het over een E36.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Verzekering zal dus rond de 40 euro liggen ( Op me vriendins naam, zij is namelijk ouder en rijd al wat schade vrije jaren :P ) Alleen ben ik benieuwd wat de belasting zal zijn.

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Dat is afhankelijk van het gewicht en zal dus niet ver van de wegenbelasting voor een 316 zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Op de gok weegt die 320 tussen de 1150 en 1250 kilo. In brabant zou dat 115,00 per kwartaal worden.

http://www.belastingdienst.nl/reken/mrb/

[ Voor 18% gewijzigd door Bram77 op 05-01-2007 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Ik schat dus zelf dat het á 80,- per maand ongeveer zal zijn dus.
Dat is nog wel redelijk te doen dacht ik zo :)

Nu hopen dat ik dit jaar of misschien wel volgend jaar een leuke bmw heb. ( Het heeft absoluut géén haast ! Want de micra rijd voor de rest nog primá (volgens me vriendin ) ga het zelf over een paar maandjes 'legaal' oordelen :P

Hoe zwaar weegt een gemiddeld 316/318/320 ?

[ Voor 6% gewijzigd door -Thunder- op 05-01-2007 18:39 ]

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

www.autoweek.nl?

Ik schrok trouwens enorm van het gewicht van mijn E46 318d Touring... dat woog mijn Audi 100 Avant 2.6E ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

SileX schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 17:06:
Vandaag geregeld dat er een Icelink in me nieuwe e39 komt.
De dealer kan gewoon dezelfde Dension Gateways leveren. Inbouwen is ietsjes duurder dan andere bedrijven.
Al met al ben ik voor 300 EUR klaar met een Ipod aansluiting in mijn BMW. Met behoud van stuurwiel bediening.
Ik heb hem van de week ingebouwd. Stelt echt geen reet voor .. als je daar 120,- euro voor gaat betalen terwijl je niet a-technisch bent is het zonde. Zijn serieus maar 8 schroeven en het ding klikt zo 1 op 1 in je wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik heb vandaag maar besloten dat de Koni FSD's onder de 330i gaan komen.

De ombouw van de Z4 zal nog een maand op zich laten wachten omdat de levering van onderdelen niet opschiet.
Wimo. schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 20:03:
[...]

Ik heb hem van de week ingebouwd. Stelt echt geen reet voor .. als je daar 120,- euro voor gaat betalen terwijl je niet a-technisch bent is het zonde. Zijn serieus maar 8 schroeven en het ding klikt zo 1 op 1 in je wagen.
E39 Icelink gaat gewoon op de aansluiting van de cd-wisselaar in de kofferruimte? Dan zou je snel klaar moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19:51

Daniel

Kapitein NCC-1701
Femme schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 00:09:De 19" ellipsoide velgen onder Daniël's 645Ci lijken groter dan de 19" Alpina's onder mijn 330i.
Dat komt deels ook omdat ik relatief hoge banden heb voor zo'n velgmaat (245/40 en 275/35)
Een voorwiel is daarmee bijna 67 cm doorsnede (26,6 inch) en een achterwiel bijna 65 cm (25,7 inch)..daardoor lijken ze groter dan de 19 inchers onder jouw 3-serie.

Maaruh, Koni FSD's onder de 330i...je weet toch dat het een leaseauto is he...ik zou daar niet teveel eigen geld in gaan steken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Femme schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 23:27:
Ik heb vandaag maar besloten dat de Koni FSD's onder de 330i gaan komen.

De ombouw van de Z4 zal nog een maand op zich laten wachten omdat de levering van onderdelen niet opschiet.

[...]

E39 Icelink gaat gewoon op de aansluiting van de cd-wisselaar in de kofferruimte? Dan zou je snel klaar moeten zijn.
Ik heb zelf geen cdwisselaar en/of navigatie. Bij mij was het een kwestie van de tuner kabelboom splitsen en een connector op de plek van de cdwisselaar achterin de tuner. Ik weet niet hoe het principe werkt als er al wel een cdwisselaar aanwezig is. Mijn handleiding gaf expliciet aan deze direct te verwijderen. Ik weet wel dat er alternatieven zijn waarbij je zowel de icelink als de cdwisselaar gebruikt (radio heeft ook 2 ingangen)

Ik ben benieuwd naar je ervaringen met de FSD's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
Wimo. schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 20:03:
[...]

Hmm, kan het altijd eerst proberen. Ben wel technisch aangelegd, maar niet met autos - heb liever dat ze dat in de garage doen - als er dan iets mis gaat, is het ook hun schuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
Spiller schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 17:48:
[...]

niet iedereen heeft het geld voor een dikke bak. Dit is ook niet de eerste keer dat je zon reply neerzet. Komt een beetje denigrerend over.

Imho is een 316i/318i een prima eerste auto. Je kunt er prima mee spelen.

Bovendien is "snel" niet alleen snel in rechte lijn. Iedereen kan met een snellere auto in rechte lijn wegrijden van een langzamere, dat is geen probleem. Snel is gewoon een relatief begrip. mensen die in ferrari's en weet ik wat rijden lachen jou waarschijnlijk ook uit met je 525i ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Ik vind het ook nogal denigerend... Weet jij waarom iemand een E36 1.6i rijdt? Ik heb hem gekocht simpelweg omdat ik voor de €4500 die ik te besteden had, dit het meeste auto boodt. En daarnaast vind ik die 1.6 toch echt een vlotter/sneller gevoel geven dan een Opel mij ooit heeft kunnen doen (ik heb in een aantal keer in een Vectra van dezelfde leeftijd gereden en in een Meriva en Zafira). Vooral als ik de motor boven de 3000rpm uit laat komen duwt hij me heerlijk in de stoel. Ok een 2 liter zat dat veel meer doen, maar dit is voor mij genoeg. En hoe hard wil je gaan? In Nederland heb ik aan 130 genoeg (wat ruim te halen is, aangezien z'n top zo'n 190km/u is).
Voor luxe geldt hetzelfde. Voor de €4500 heb ik een heerlijke, behoorlijk luxe auto onder m'n kont die heerlijk strak stuurt.

Tuurlijk had ik graag een 6 in-lijn gehad, die rijden nou eenmaal beter, maar dat was voor mijn budget simpelweg niet haalbaar (en daarnaast worden ze ook nauwelijks aangeboden, of iig veel minder dan de 316's).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
inderdaad, ik heb mijn 316i inmiddels 10 maanden geleden opgepikt voor 600 euro en ik heb nu nog tot en met maart APK, ik heb zon 8000km op de klok gezet(zit geloof ik op 220.000) en het enige wat ik gehad heb was dat de einddemper er opnieuw onder moest en een nieuwe accu.

en ik kan toch echt niet zeggen dat ik rustig aan heb gereden met de auto.

toch geen slechte investering lijkt mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

bolleh schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 16:59:
[...]

niet iedereen heeft het geld voor een dikke bak. Dit is ook niet de eerste keer dat je zon reply neerzet. Komt een beetje denigrerend over.

Imho is een 316i/318i een prima eerste auto. Je kunt er prima mee spelen.
Ik vond het eigenlijk ook een prut opmerking..... ik heb de langzaamste 3-serie die je kan hebben maar ik zou geen goud mijn auto willen inruilen voor een compleet afgetrapte 5-serie van 12 jaar oud ofzo. Dan maar liever wat minder pk's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
deepbass909 schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 20:12:
Ik vind het ook nogal denigerend... Weet jij waarom iemand een E36 1.6i rijdt? Ik heb hem gekocht simpelweg omdat ik voor de €4500 die ik te besteden had, dit het meeste auto boodt. En daarnaast vind ik die 1.6 toch echt een vlotter/sneller gevoel geven dan een Opel mij ooit heeft kunnen doen (ik heb in een aantal keer in een Vectra van dezelfde leeftijd gereden en in een Meriva en Zafira). Vooral als ik de motor boven de 3000rpm uit laat komen duwt hij me heerlijk in de stoel. Ok een 2 liter zat dat veel meer doen, maar dit is voor mij genoeg. En hoe hard wil je gaan? In Nederland heb ik aan 130 genoeg (wat ruim te halen is, aangezien z'n top zo'n 190km/u is).
Voor luxe geldt hetzelfde. Voor de €4500 heb ik een heerlijke, behoorlijk luxe auto onder m'n kont die heerlijk strak stuurt.

Tuurlijk had ik graag een 6 in-lijn gehad, die rijden nou eenmaal beter, maar dat was voor mijn budget simpelweg niet haalbaar (en daarnaast worden ze ook nauwelijks aangeboden, of iig veel minder dan de 316's).
Ik bedoel het ook denigrerend, dus ik ben blij dat het goed over gekomen is. Overigens probeer ik hier niemand te offenden, ik heb gewoon een hekel aan Nederlanders die doen alsof ze een mooie auto hebben, maar dan vrijwel altijd gaan voor de aandrijving die ik nog niet in mn legotrein zou willen hebben.
Bovendien kun je voor €4500 absoluut een schitterende 325i vinden, met alles er op en er aan. Het verschil in prijs is, bij een wat oudere auto (E36/E34 ed) minimaal tov van de verschillende motortypen. Het is dus een kulargument om te zeggen dat je maar voor de 1.6 bent gegaan omdat die wel in je budget past en een 6lijn niet...

Het is natuurlijk een ander verhaal als je echt voor bijna niets (bolleh) een leuke bmw op de kop kunt tikken, maar om nou €4500 uit te geven (wat ik echt een hoop geld vind, vergis je niet) en dan alsnog een 316 te kopen...
Ook is het verbruik van een 316 en een 325 écht niet zo veel verschillend, die paar liter die je meer verbuikt voel je echt niet in je portemonnee, en als je dat wél voelt moet je geen auto kopen maar een fiets. Autorijden is én hoeft niet gratis te zijn.
tazzman schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 21:52:
[...]

Ik vond het eigenlijk ook een prut opmerking..... ik heb de langzaamste 3-serie die je kan hebben maar ik zou geen goud mijn auto willen inruilen voor een compleet afgetrapte 5-serie van 12 jaar oud ofzo. Dan maar liever wat minder pk's.
Compleet afgetrapt? Jij gaat er van uit dat elke auto met een grotere motorinhoud dan gemiddeld altijd afgetrapt is?
Ik denk dat het juist het tegendeel is, al die 316tjes lopen een beetje cool te doen en proberen het uiterste uit de motor te halen, terwijl een 6lijn met 2 vingers in zn neus hetzelfde doet, maar bovendien meer kán.

[ Voor 13% gewijzigd door Spiller op 06-01-2007 22:01 ]

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
Compleet afgetrapt? Jij gaat er van uit dat elke auto met een grotere motorinhoud dan gemiddeld altijd afgetrapt is?
Ik denk dat het juist het tegendeel is, al die 316tjes lopen een beetje cool te doen en proberen het uiterste uit de motor te halen, terwijl een 6lijn met 2 vingers in zn neus hetzelfde doet, maar bovendien meer kán.
kijk ik weet idd dat een auto met grotere motorinhoud sneller is, das over het algemeen nogal logisch. Ik heb zelf ook flink wat keren in mijn vaders auto gereden(S320 cdi) en nog wat vergelijkbare wagens met als uitschieter een cayenne turbo.

allemaal fantastische wagens die heerlijk rijden, maar als daily driver voor mij en een hoop anderen compleet onbereikbaar. Ook al is de 316i de minst vermogende bmw/minst spectaculaire. het is allicht beter dan de meeste andere autos die je voor hetzelfde geld oppikt.

ik scheur inderdaad ook flink met mn wagen over de weg. Echter ik race nooit tegen andere auto's oid. Ik hoef echt niet sneller te zijn dan de auto voor/naast/achter me. Ik rij gewoon zo hard(mits het kan) omdat ik het een enorme kick vind. Gister nog, reed om half 3 naar huis en op een gegeven moment laat ik de achterkant bij 2 haakse bochten uitbreken. dan zit ik met een big smile op mn gezicht terwijl ik naar huis rij. Ik werd alleen tijdens het inparkeren aangehouden door een agent die achter me aan zat ;)

maargoed waar het om gaat is dat je iig plezier hebt van je auto, en of dat nou een dikke bak is of het simpelste model, als iemand daar tevreden mee is wie ben jij dan om daarover te oordelen?

ben al heel wat bmw rijders tegengekomen, ook weleens praatje maken bij de pomp bijv of onderweg hand opsteken naar elkaar, beetje het "wij bmw rijders" gevoel. Maar hoe jij je hier opstelt is het alsof dat alleen geld als je een minimale motorinhoud hebt. komt een beetje vreemd over wat mij betreft en zo geef je bmw rijders imho een slechte naam, niet doordat je hard rijd maar door zo denigrerend te doen. daar schiet je echt niets mee op :)

en als ik dan zie dat je 3 jaar jonger bent dan ik krijg ik met je gedrag hier een beetje een "rijkeluiskindje" gevoel, of "trust fund kiddy" zoals ze in amerika zo mooi zeggen. ik zeg niet dat dat zo is maar zo gedraag je je wel een beetje imho

[ Voor 5% gewijzigd door bolleh op 06-01-2007 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
bolleh schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 22:22:
[...]

kijk ik weet idd dat een auto met grotere motorinhoud sneller is, das over het algemeen nogal logisch. Ik heb zelf ook flink wat keren in mijn vaders auto gereden(S320 cdi) en nog wat vergelijkbare wagens met als uitschieter een cayenne turbo.

allemaal fantastische wagens die heerlijk rijden, maar als daily driver voor mij en een hoop anderen compleet onbereikbaar. Ook al is de 316i de minst vermogende bmw/minst spectaculaire. het is allicht beter dan de meeste andere autos die je voor hetzelfde geld oppikt.

ik scheur inderdaad ook flink met mn wagen over de weg. Echter ik race nooit tegen andere auto's oid. Ik hoef echt niet sneller te zijn dan de auto voor/naast/achter me. Ik rij gewoon zo hard(mits het kan) omdat ik het een enorme kick vind. Gister nog, reed om half 3 naar huis en op een gegeven moment laat ik de achterkant bij 2 haakse bochten uitbreken. dan zit ik met een big smile op mn gezicht terwijl ik naar huis rij. Ik werd alleen tijdens het inparkeren aangehouden door een agent die achter me aan zat ;)

maargoed waar het om gaat is dat je iig plezier hebt van je auto, en of dat nou een dikke bak is of het simpelste model, als iemand daar tevreden mee is wie ben jij dan om daarover te oordelen?

ben al heel wat bmw rijders tegengekomen, ook weleens praatje maken bij de pomp bijv of onderweg hand opsteken naar elkaar, beetje het "wij bmw rijders" gevoel. Maar hoe jij je hier opstelt is het alsof dat alleen geld als je een minimale motorinhoud hebt. komt een beetje vreemd over wat mij betreft en zo geef je bmw rijders imho een slechte naam, niet doordat je hard rijd maar door zo denigrerend te doen. daar schiet je echt niets mee op :)

en als ik dan zie dat je 3 jaar jonger bent dan ik krijg ik met je gedrag hier een beetje een "rijkeluiskindje" gevoel, of "trust fund kiddy" zoals ze in amerika zo mooi zeggen. ik zeg niet dat dat zo is maar zo gedraag je je wel een beetje imho
Ik kan me voorstellen dat je het gevoel krijgt dat ik een rijkeluiskindje ben, maar ik heb tot echt voor mn eigen wagen hard gewerkt. Enig idee hoe verschikkelijk kut ik me voelde toen hij totalloss gereden werd?

Trouwens, je zegt dat ík BMW rijders een slechte naam geef, terwijl jij je als een malloot op de weg begeeft. Ookal is het half 3 's nachts, je bent een gevaar op de weg omdat eventuele andere bestuurders zich hier op geen enkele manier op voor kunnen bereiden. Ik kan me voorstellen dat je hier plezier in hebt, maar je moet niet komen met het verhaal dat ik BMW rijders een slechte naam toe breng, terwijl ik juist een van de grotere liefhebbers ben. Een 316 rijder is bijna per definitie geen liefhebber.

Nogmaals, als een 316 wel bereikbaar is, maar een 320 of 325 niet, zit je wel heel krap aan met je budget. Hoop niet dat je een keer bandjes moet vervangen, want stel je voor, je moet eens geld uitgeven aan je auto!

Nederlanders zijn een stelletje azijnpissers, lees deze column eens.

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
Spiller schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 22:39:
[...]

Ik kan me voorstellen dat je het gevoel krijgt dat ik een rijkeluiskindje ben, maar ik heb tot echt voor mn eigen wagen hard gewerkt. Enig idee hoe verschikkelijk kut ik me voelde toen hij totalloss gereden werd?
ik kan het me niet voorstellen, dat zou pas kunnen als ik mn bmw zelf in de prak rij natuurlijk ;)
maargoed zoals ik al zei kom je zo over, ik zeg niet dat het zo is want ik wist uit oudere posts dat het niet zo was. maargoed met zulk gedrag en reacties roep je dat wel op, en dat wilde ik ff duidelijk maken
Trouwens, je zegt dat ík BMW rijders een slechte naam geef, terwijl jij je als een malloot op de weg begeeft.
ik zei dus dat je met dat "verheven" voelen boven mensen met een mindere auto een slechte naam bezorgd. niet door je rijgedrag an sich. BMW rijders zijn per definitie nou eenmaal sneller geneigd gas te geven, daar is die auto namelijk ook voor ;)
Ookal is het half 3 's nachts, je bent een gevaar op de weg omdat eventuele andere bestuurders zich hier op geen enkele manier op voor kunnen bereiden. Ik kan me voorstellen dat je hier plezier in hebt, maar je moet niet komen met het verhaal dat ik BMW rijders een slechte naam toe breng, terwijl ik juist een van de grotere liefhebbers ben.
het feit dat ik van flink gassen hou betekent natuurlijk niet dat ik als een malloot over de weg rij en anderen in gevaar breng. Als ik mezelf om een paal vouw heb ik er geen problemen mee, dan ga je dood terwijl je een van je grootste hobbies uitoefent ;) . maar een ander dat zou ik echt niet op mn geweten willen hebben.
Een 316 rijder is bijna per definitie geen liefhebber.
ben ik niet met je eens. mijn definitie van een bmw, welke dan ook is dat hij een bepaalde basis heeft om sportief te kunnen rijden. hoe hoger je in het modelgamma komt hoe puurder de sensatie wordt. Maar dat betekent niet dat een 316 rijder geen liefhebber is. Ik stel alle mensen die bmw rijden omdat het sportieve wagens zijn liefhebbers zijn. Welke bmw je dan hebt ligt aan budget, voorkeur, practisch of niet etc.

ik rij E30 omdat ik die mooier vond dan de E36, en ik rij de 2deurs omdat ik geen 4/5 deurs wilde hebben. Mijn 316i was de eerste goede keuze die ik tegenkwam destijds en ik wilde gewoon snel een auto hebben(ben heel impulsief). en of dat dan een 316 werd of een 320 dat maakte me echt geen reet uit. Mijn mening is namelijk dat je beter kunt leren in een oudere langzamere wagen dan met de snelste.
Nogmaals, als een 316 wel bereikbaar is, maar een 320 of 325 niet, zit je wel heel krap aan met je budget. Hoop niet dat je een keer bandjes moet vervangen, want stel je voor, je moet eens geld uitgeven aan je auto

Nederlanders zijn een stelletje azijnpissers, lees deze column eens.
ik ben echt niet jaloers ofzow, ik ben gewoon een liefhebber pur sang. Ik let altijd op alle auto's op de weg in de hoop wat leuks langs te zien rijden. Ik bewonder de M modellen van bmw al langere tijd. maar dat betekent toch niet dat ik jaloers ben of een "wannabe met 316i" ben ofzow. ik ben gewoon al snel tevreden en de E30 is over de gehele linie een heerlijke auto om te rijden als liefhebber. Het is alleen afhankelijk van het model hoe ver je kunt gaan, maar dat heeft niets maar dan ook helemaal niets te maken met of je wel of geen liefhebber bent :)

Daniel rijd sinds de verkoop van t.net in een 645i omdat dat zijn droom was, maar daarvoor reed hij in zn Volvo V50, maakt dat hem dan nu ineens wel een liefhebber omdat hij die 645i heeft of was hij dat altijd al? ik denk het laatste ;)

liefhebber zijn zit in je, dat staat niet op je autopapieren :)
of eigenlijk wel, als er bmw staat is het al goed _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door bolleh op 06-01-2007 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Ik ben niet degene die zich een oordeel over een 316i rijder aan ga meten, maar voor mijzelf weet ik het wel.

Waarom ga je in godsnaam geld verbranden aan een BMW 4 cylinder terwijl je net zo goed een 6 cylinder kan gaan rijden :?

Dat is voor mij het leidende thema van dit soort auto's rijden, of het nou een Mercedes, Audi of BMW is. Als ik een 4 cylinder wil rijden, kan ik net zo goed een Ford Mondeo gaan rijden (ook prima auto's overigens) en dat scheelt mij een bom duiten. Sturen evenzeer goed overigens.

Een luxe auto rijden kost wat meer geld dan een reguliere bak. Misschien dat mijn beeld verkeerd is (vast als ik eerdere discussies kan herinneren), maar voor BMW rijden ben je wat meer kwijt dan de eerst beste Opel. Daar kan je voor kiezen, het is een vrije keuze. Wat ik persoonlijk niet zou begrijpen is dan de keuze voor een 316 of een 318 (of welke 4 cylinder dan ook) als je BMW zou gaan rijden. Dat is in mijn ogen nodeloos geld weggooien. Op zijn minst een 320i (hele rationele en goede keuze eigenlijk) en met de gouden snede bij de 2.5i die al ruim overbemeten is voor Nederlandse begrippen (en in Duitsland nog genoeg plezier overlaat).

Als je kan genieten van een 316i ga ik daar echt geen discussie over aan. Smaken en beleving zijn persoonlijk. Zelf zou ik echter het gevoel hebben de sukkel te spelen die perse een BMW badge wil rijden maar eigenlijk op de centen wil blijven zitten. Rij dan geen BMW is mijn idee daarbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Het verbaast me een beetje dat nog niemand met de verkoopwaarde van een 1.6 vs. een 2 liter argument is gekomen.

Ik ga er vanuit dat een grotere cilinderinhoud per definitie ook een betere verkoopwaarde betekend bij BMW's, aangezien een 2 liter exclusiever is dan een 1.6. Kilometer stand en dergelijke terzijde uiteraard. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
Wekkel schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 23:49:
Ik ben niet degene die zich een oordeel over een 316i rijder aan ga meten, maar voor mijzelf weet ik het wel.

Waarom ga je in godsnaam geld verbranden aan een BMW 4 cylinder terwijl je net zo goed een 6 cylinder kan gaan rijden :?

Dat is voor mij het leidende thema van dit soort auto's rijden, of het nou een Mercedes, Audi of BMW is. Als ik een 4 cylinder wil rijden, kan ik net zo goed een Ford Mondeo gaan rijden (ook prima auto's overigens) en dat scheelt mij een bom duiten. Sturen evenzeer goed overigens.

Een luxe auto rijden kost wat meer geld dan een reguliere bak. Misschien dat mijn beeld verkeerd is (vast als ik eerdere discussies kan herinneren), maar voor BMW rijden ben je wat meer kwijt dan de eerst beste Opel. Daar kan je voor kiezen, het is een vrije keuze. Wat ik persoonlijk niet zou begrijpen is dan de keuze voor een 316 of een 318 (of welke 4 cylinder dan ook) als je BMW zou gaan rijden. Dat is in mijn ogen nodeloos geld weggooien. Op zijn minst een 320i (hele rationele en goede keuze eigenlijk) en met de gouden snede bij de 2.5i die al ruim overbemeten is voor Nederlandse begrippen (en in Duitsland nog genoeg plezier overlaat).

Als je kan genieten van een 316i ga ik daar echt geen discussie over aan. Smaken en beleving zijn persoonlijk. Zelf zou ik echter het gevoel hebben de sukkel te spelen die perse een BMW badge wil rijden maar eigenlijk op de centen wil blijven zitten. Rij dan geen BMW is mijn idee daarbij.
wat maakt een 6 cilinder zoveel beter? jij rijdt veel in duitsland, dan komt dat goed uit ja. ik rij vrijwel enkel stad/omgeving utrecht en kan prima uit de voeten met een 4 cilinder. er zijn zat momenten dat ik liever een 6 cilinder zou hebben, maargoed dat betekent niet dat ik er niet van geniet, bovendien zijn er dan weer andere dingen om op te focussen.

ik vind het hele gedoe van een auto moet een bepaalde motor hebben anders is het niet goed genoeg zon onzin. als een bepaalde auto voldoet aan een persoon dan is dat zijn keuze en moet je daar gewoon niet over gaan oordelen, doen zij immers ook niet over jou :)

het ligt gewoon aan je verwachtingspatroon wat voor motor je uiteindelijk kiest. ik rij af en toe behoorlijk hard, maar het is echt niet alsof ik een schumacher ben, de overige tijd voldoet mijn auto prima. en als ik eens een keer op de snelweg kom zit ik zo op de 120-130, daar heb je echt geen 6 cilinder voor nodig ;)

bovendien moet je met een langzamere auto ook beter plannen hoe je rijdt, welke baan pak je, wanneer passeer je iemand etc wil je zo vloeiend mogelijk rijden. daar hou ik wel van :)

het komt er gewoon op neer dat bepaalde mensen hier een 4 cilinder bmw voor zichzelf niet toereikend vinden en dan maar even beslissen dat iedereen anders die zon auto rijd maar meteen een nepperd/wannabe is. maargoed dr is inmiddels al genoeg over gepraat denk ik zo ;)

[ Voor 4% gewijzigd door bolleh op 07-01-2007 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wekkel schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 23:49:

Als je zou kunnen kiezen, een met opties beladen 316i (CC, Sat nav) of een kale 318i, waar zou jij dan voor kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik dacht eerst ook dat al dat gelul over zescylinders gelul was :) , maar sinds ik zelf wat ervaring heb met zescylinders en die zo nu en dan afwissel met de 316i uitleenvloot van Ekris heb ik toch wel mijn bedenkingen bij die viercylindertjes gekregen. Ze presteren matig waardoor je continu aan het trappen bent (is wellicht minder erg bij de 150pk 2,0 liter), het loopt niet zo mooi als een zescylinder en er zit geen geluid in (ik was daar echt zeer teleurgesteld over). Je merkt gewoon aan alles dat het niet de volwassenheid heeft van een zescylinder. Als je niet beter gewend bent maakt het niet uit maar het verschil is er wel degelijk.

Een zescylinder met een grotere cylinderinhoud is niet alleen nuttig als je wilt knallen op de Autobahn. Je kunt 'm vanwege het hogere koppel rustiger rijden en het trappen bewaren voor de sportieve momenten.

Wat ook niet hielp is dat die wagentjes van Ekris nogal karig zijn uitgerust. Zwarte plastic deurgrepen, ballonbanden met wieldoppen, platte stoeltjes, wollige wegligging. Ik kreeg er niet echt het BMW-gevoel bij. Zou het een wagen zijn met leren bekleding, sportstoelen, sportonderstel, een mooi audiosysteem, mooie velgen en deurgrepen in carrosseriekleur dan zou ik er al meteen veel positiever zijn geweest.

Als je dan kunt kiezen uit een groot aanbod van gebruikte auto's die nauwelijks in prijs verschillen en waar altijd wel wat tussen zit met de juiste uitrusting zou ik ook een zescylinder uitzoeken en geen 316i. Een 320i 6-in-lijn rijdt waarschijnlijk al een stuk beter dan een 318i of 316i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Femme schreef op zondag 07 januari 2007 @ 00:28:

Wat ook niet hielp is dat die wagentjes van Ekris nogal karig zijn uitgerust. Zwarte plastic deurgrepen, ballonbanden met wieldoppen, platte stoeltjes, wollige wegligging. Ik kreeg er niet echt het BMW-gevoel bij. Zou het een wagen zijn met leren bekleding, sportstoelen, sportonderstel, een mooi audiosysteem, mooie velgen en deurgrepen in carrosseriekleur dan zou ik er al meteen veel positiever zijn geweest.
Dat lijkt me logisch, het zijn leenauto's, die niet luxe hoeven te zijn. Anders moet je even bij Avis een leuke 5-serie huren, mocht je plezanter vervangend vervoer willen.

Ik vind de E46 316i een mooie auto. Het eerste wat mij opviel is dat ondanks de lage prijs, alles wel netjes af was gewerkt. Geen naden niks, alles wat compleet. Zelfs het achteraf ingebouwde navigatiesysteem sloot naadloos aan op de rest van de auto. In vergelijking met een Astra 1.6 een groots verschil :)
Pagina: 1 ... 29 ... 31 Laatste

Dit topic is gesloten.