Het grote BMW topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 28 ... 31 Laatste
Acties:
  • 19.386 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Je probeert mij dus in de schoenen te schuiven dat ik op geluid af zou gaan wat je zelf later ervaart alsof jij het idee hebt dat het met veel en mooi geluid het harder laat gaan.

Tja en zodra je niet weet wat het prestatie-verschil tussen een boxer- en een lijn-motor is denk ik snel dat als je ook nog eens op geluid afgaat (in eerste instantie) vroeger met een Remus onder je standaard auto reed ?

Ik bedoel, je komt met hele mooie argumenten dat je niet de wijsneus uit zal hangen zoals ik mij hier verwoord, ik heb echt geen technische input van velen gezien, inclusief jij dus.

Femme verdiept zich er tenminste in en die geeft een ervaring weer aan de hand van ondervindingen ervaringen en ik weet wel zeker veel goede discussies waar je helemaal geen wijsneus hoeft te zijn, je leert door een ervaring neer te zetten, en dat gaat niet alleen over geluid ;) Chevy heeft bijvoorbeeld ook altijd goede input, zo zijn er nog wel een paar.

Geluid valt op, maarja dat is waar Jhonnies bij voorbaat ook op kicken blijkbaar :9

En ja, diesel is toekomst, er wordt meer op ontwikkelt, benzine is vrijwel uitontwikkeld.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2006 00:44 ]

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Rutger:

http://tuningparts.nl/Tec...e/Over+koppel+en+vermogen

Wat is je reactie op dat verhaal? Ik ben benieuwd :)

Verwijderd

Simpel, daarom verwees ik dus in een eerdere post naar de koppelkromme en de grafiek hiervan.

Ik vind het super dat je dit opgezocht hebt.

Ik ben dus ook van mening dat er een "guldenmiddenweg" is, als ik het zo mag noemen, en daarom vergelijk ik beide auto's zo lekker eigenwijs :)

Ieder auto heeft dus zijn punten waar hij sneller is aan de hand van koppel bij toeren en vermogen bij toeren.

Ik ga dit even lezen !

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2006 01:00 ]

• Catscratch
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-09 15:00
Diesel is evenmin de toekomst net zoals een bezine-motor. En er worden hier nogal appelen met peren vergeleken. Een 2.8 benzinemotor met een 1.9 TDI enzo :/

Vergelijk dan gewoon de 335i met de 335d, 2 geblazen motoren (al hebben ze wel een andere opstelling van turbo's). Ik heb zelf een 335d in bestelling staan, dus ik ben wel een tikkeltje bevooroordeeld.

Na een testrit met de 335d kan ik enkel concluderen dat het een enorme beschaafde wagen is, en volgens mij misschien wel dé diesel die als referentie zou kunnen dienen. Geen trillingen, boterzacht karakter, en door de partikelfilter geen stank en roetwolken. Ook de werkrange van 1500rpm - 5000rpm mag er zijn, hij heeft een superlange adem ittm andere diesels. In de DS stand schakelt de steptronic lustig op 5000rpm, best indrukwekkend.

Onlangs heeft een Belgisch magazine deze 2 wagens met elkaar vergeleken met eigen metingen, en het is echt imposant, zeker als je kijkt waar de diesel vandaan komt. De sprint naar 1000m vanuit stilstand is voor de 335d een halve seconde trager dan de benzinevariant (25.5s tov 25s). Van 0 - 100 (met steptronic voor beide versies) klokt de 335i 5.7 seconden, terwijl de "tractor" er 6.0 seconden over doet.

De grote troef van de benzine blijft het waanzinnig geluid, en ik kan me perfect inbeelden dat dit een verslavende factor kan zijn. De grote troef van de diesel is natuurlijk zijn zuinigheid, 45% zuiniger dan de benzine variant. Het geluid van de diesel is goed ... zeker knapper dan een 325i bv, maar no match voor de 335i. 580nm op 1750rpm is eveneens zooooo verslavend, maar in natte omstandigheden kan ik me inbeelden dat de diesel sneller uitbreekt, daar je meer koppel op een lager toerental krijgt? Daar heb ik eigenlijk geen idee van ...

Beiden wagens zijn kleine monsters die qua performantie echt nek aan nek liggen, maar die een totaal ander karakter hebben die toch sportiviteit bieden. De meeste reviews zijn het ook met elkaar eens. De 335d is de snelste variant in het verkeer, de 335i voor de rechte lijnacceleraties. Al is het nipt allemaal.

Ik vind het alleszins tof, dat BMW mij de keuze gaf welke weg in te slaan. Daar waar de meeste andere merken een 25% tragere auto hebben als je voor diesel gaat ivg met dezelfde cc benzine-variant.

Diegene die een diesel emotieloos vinden ... ga naar je BMW-dealer, vraag een 335d testrit aan, en we spreken elkaar weer. Hij liet m'n hart toch sneller slaan iig (de 335d, niet de BMW-dealer) ;)

Frank Lenaerts

• babbaloerie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-09-2023

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

Volgens mij hebben ze laatst bij Top Gear een 335i en een 335d tegenover elkaar gezet. Daar kwam uit dat de 335i sneller was op het circuit, maar erg veel scheelde het niet.

Persoonlijk zou ik nooit voor een dieselauto gaan, niet vanwege de prestaties, maar vanwege het verschrikkelijk lelijke geluid wat een diesel maakt :P

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
Ehm... Heb je de 335d al eens gehoord? Dat doet niet veel onder voor een normale benzinemotor. In vergelijking met de 335i is het natuurlijk nog wel een verschil, maar dat typische dieselgeluid heb je daar niet meer echt. :)

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
@RutgerM: welke auto's zou jij wel met elkaar willen vergelijken als we het over diesel vs. benzine hebben?

Ik begrijp uit jouw reactie dat het vergelijken van twee dezelfde auto's in een diesel en benzine variant (zoals de vergelijking tussen de Golf IV GTI en Golf IV GT) niet eerlijk zou zijn. Het vergelijken van twee auto's van hetzelfde type maar met een andere motor zou toch juist wel goed zijn. Hiermee voorkom je erg grote verschillen in gewicht en wegligging.

Wat voor vergelijking wil je dus maken? Gelijke cilinderinhoud? Wel of geen gebruik van turbo's? Vergelijkbaar gewicht? Vergelijkbare prijs? Et cetera....

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Ik ga zaterdag waarschijnlijk naar de volgende velgen kijken.
Er zitten Toyo Proxy's (oid) onder. Dat zijn goede banden meen ik ergens opgevangen te hebben...?

http://fotos.marktplaats....IVlRZRXbjxE+6JQ950A==.jpg

• babbaloerie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-09-2023

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

http://video.google.nl/videoplay?docid=1083723633657404315

Vergelijking 535d en 545i bij Top Gear (toch geen 335d en 335i dus).

[ Voor 19% gewijzigd door babbaloerie op 21-12-2006 10:58 ]

• Catscratch
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-09 15:00
babbaloerie schreef op donderdag 21 december 2006 @ 10:11:
Persoonlijk zou ik nooit voor een dieselauto gaan, niet vanwege de prestaties, maar vanwege het verschrikkelijk lelijke geluid wat een diesel maakt :P
Tijd om met een BMW diesel te rijden ipv een VAG diesel ;)
De test 535d vs 545i is eerlijk gezegd een lachertje. In elke bocht hangt de 535d in de kont van de 545i, terwijl bij het finishen er een 3-4 seconde tussenzitten. Ook als je naar de rijkunsten kijkt ... Jeremy bakt er niet veel van ivg met the Stig. Top Gear is in de eerste plaats een sensatieprogramma ipv een objectief autoprogramma. Wilden ze het eerlijk doen, moesten ze gewoon the Stig een rondje 545i laten rijden, en daarna met de 535d. Een Duits automagazine heeft dit wel gedaan en kwam toch wel andere resultaten uit:

http://users.skynet.be/catscratch/SA5.JPG
http://users.skynet.be/catscratch/SA4.JPG

Vergelijk de Hockenheim lap-tijden. Ik verschoot er zelf van ...

Frank Lenaerts

• Bram77
Bram77 schreef op donderdag 21 december 2006 @ 10:49:
Er zitten Toyo Proxy's (oid) onder. Dat zijn goede banden meen ik ergens opgevangen te hebben...?

Ik vind deze eigenlijk nog veel mooier (Dotz Le Mans) voor onder mijn E30. Weet iemand toevallig of de Mazda MX5 4x100 velgen heeft?

http://fotos.marktplaats.nl/kopen/a/4e/Z7I8N7E3OIk=.jpg

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Bram77 schreef op donderdag 21 december 2006 @ 10:49:

Ik had er bij die banden wel last van dat als ze na een aantal maanden herrie begonnen te maken.
een soort zoemend geluid zeg maar.

[ Voor 3% gewijzigd door Gekkenhuis op 21-12-2006 12:35 ]

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  Watch S7  AirPods Pro

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:32

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Bram77 schreef op donderdag 21 december 2006 @ 12:07:
[...]

Ik vind deze eigenlijk nog veel mooier (Dotz Le Mans) voor onder mijn E30. Weet iemand toevallig of de Mazda MX5 4x100 velgen heeft?

http://fotos.marktplaats.nl/kopen/a/4e/Z7I8N7E3OIk=.jpg
Mx5 (oude type) heeft inderdaad 4x100... Nieuwe type heeft 5x114...

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:43
Femme schreef op woensdag 20 december 2006 @ 23:23:
[...]
In de praktijk zie je dit effect bijvoorbeeld in het hogere toerental dat de benzinemotor bij gelijke kruissnelheid maakt vergelijken met een diesel. De benzinemotor draait bijvoorbeeld 2500 toeren bij 100km/h en de diesel 2000 toeren. Dit zorgt ervoor dat de benzinemotor relatief zo'n 25 procent meer koppel op de aangedreven wielen brengt. Ga je het maximum uit de motor halen dan worden de verschillen extremer, een M3 kan dan tot 7500 toeren en een diesel maar 4000.
dat klopt dus niet helemaal :)

en wel omdat diesel en benzine een compleet andere koppelkromme hebben. die benzine motor heeft op 2500rpm mischien 50-60% van zn maximale koppel beschikbaar. daar waar die diesel op 2000rpm toch al gauw de 90% van zn maximale koppel beschikbaar heeft.

die m3 zit dan op 185-200nm op die 2500rpm, die diesel zit daar ver boven met zn maximale trekkracht.

maargoed dit hangt natuurlijk erg af van welke benzinemotor en dieselmotoren je in de vergelijking opneemt.

• zimbab
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Wat vinden we hiervan?

Afbeeldingslocatie: http://faimg1.forum-auto.com/mesimages/187561/BMW_M5_Touring_4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://faimg1.forum-auto.com/mesimages/187561/BMW_M5_Touring_3.jpg

Verwijderd

Het zijn de verkeerde velgen, maar voor de rest een zeer mooie wagen!

• zimbab
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Zei ik ook al tegen een maat van me. Liever de M5 velgen zelf. Maar ik moet zeggen dat ik de M6 velgen minder lelijk vind staan onder de Touring dan onder de Sedan.

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Mooie auto, vette velgen, alleen geen getinte ruiten, maar verder een super bak :9

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Verwijderd

De ruiten moeten inderdaad ook getint worden, zo is het net een vissenkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 23:14
Spiderman op foto 1 vond het minder leuk...

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spiller schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 01:48:
Spiderman op foto 1 vond het minder leuk...
:o :D _/-\o_

Maar idd, vette bak. Nou hopen dat er nu ook echt een m5 presatie onder de motorkap zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:45
Nou ik vind hem lelijk eerlijk gezegd...
Die koplampen en achterkant spreekt mij gewoon niet aan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Hele gave bak, alleen duidelijk de verkeerde kleur i.c.m. die M6 wielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
M6 wielen zijn ook gewoon een optie bij de M5 hoor.
Kleur is idd wel een beetje fout.

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Dingen waren toch oorspronkelijk geintroduceerd op de M6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
SileX schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 23:53:
[...]

Welk systeem zit erin ? mk3 ? mk4 ?
Check deze site even: http://www.thommy.nl/BMW_navigatie.htm
Vandaag de auto dus opgehaald, even lekker stukje gereden. Er zit MK3 in, helaas.
Heb achterin bij de cdwisselaar zitten kijken naar een videoinput, maar kon zo op het eerste gezicht niets vinden. Enig idee?

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Thefirstikke schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 12:46:
Dingen waren toch oorspronkelijk geintroduceerd op de M6?
Ja, maar omdat er veel vraag naar was hebben ze die wielen ook op de optielijst van de M5 gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
Spiller schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 16:35:
[...]

Vandaag de auto dus opgehaald, even lekker stukje gereden. Er zit MK3 in, helaas.
Heb achterin bij de cdwisselaar zitten kijken naar een videoinput, maar kon zo op het eerste gezicht niets vinden. Enig idee?
Jammer dat het geen MK4 is..

check hier: http://www.thommy.nl/Kijken_zonder_TV_optie.htm
Het is mogelijk dus.

425 euro voor de 'adapter' dan komt er nog een DVD spelert bij.

Ik vind het persoonlijk vrij prijzig - ik koop liever een Icelink en een Ipod. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
SileX schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 17:57:
[...]

Jammer dat het geen MK4 is..

check hier: http://www.thommy.nl/Kijken_zonder_TV_optie.htm
Het is mogelijk dus.

425 euro voor de 'adapter' dan komt er nog een DVD spelert bij.

Ik vind het persoonlijk vrij prijzig - ik koop liever een Icelink en een Ipod. :)
Als ik in het TV menu ga, kan ik wel het kanaal AV kiezen. Het lijkt me dus logisch dat er ergens een AV input moet zitten. Hier zou ik toch gewoon een digitenne output aan moeten kunnen hangen? Wat je aangeeft lijkt me dan overbodig, of niet?

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
Spiller schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 18:01:
[...]

Als ik in het TV menu ga, kan ik wel het kanaal AV kiezen. Het lijkt me dus logisch dat er ergens een AV input moet zitten. Hier zou ik toch gewoon een digitenne output aan moeten kunnen hangen? Wat je aangeeft lijkt me dan overbodig, of niet?
Tsja, nog geen ervaring mee :) Mijn auto heb ik pas 20 Jan :)

Wellicht dat er wel het kanaal is, maar op die Thommy site staat dat er een adapter kabel nodig is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
Morgen even naar Nunspeet met de nieuwe 525i om een oud exemplaar te gaan bekijken.
Volgende week hoop ik dat ik een contract aangeboden krijg zodat ik weer wat kan gaan verdienen. Dan komt er wat leukers ;)
Vraagprijs is evenhoog als mijn ex-525i, maar die was 2 jaar jonger en had een ton minder gelopen. Hier ligt echter een superieur audio-systeem in, echt schitterend.
Ik hoop echt dat ie netjes loopt, dan heb ik woensdag hopelijk 2 525i's te showen :D

[ Voor 28% gewijzigd door Spiller op 23-12-2006 21:59 ]

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-02 13:07

ZiegoM

Yammie R1

Spiller schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 21:08:
Morgen even naar Nunspeet met de nieuwe 525i om een oud exemplaar te gaan bekijken.
Volgende week hoop ik dat ik een contract aangeboden krijg zodat ik weer wat kan gaan verdienen. Dan komt er wat leukers ;)
Vraagprijs is evenhoog als mijn ex-525i, maar die was 2 jaar jonger en had een ton minder gelopen. Hier ligt echter een superieur audio-systeem in, echt schitterend.
Ik hoop echt dat ie netjes loopt, dan heb ik woensdag hopelijk 2 525i's te showen :D
Heel goed oppassen, want die is duidelijk van een Sjonnie.

Dat kan natuurlijk niet zo'n probleem zijn, maar als ik die auto zo zie zou ik wel erg argwanend de auto nalopen etc.

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 23:56

Wimo.

Shake and Bake!

ZiegoM schreef op zondag 24 december 2006 @ 01:10:
[...]

Dat kan natuurlijk niet zo'n probleem zijn, maar als ik die auto zo zie zou ik wel erg argwanend de auto nalopen etc.
Waarom oppassen? Zo te zien is er genoeg moeite gedaan om de wagen in topconditie te houden. Daarnaast zie ik weinig 'sjonnie' aan een originele 5-serie met Alpina velgen. Menig liefhebber geeft er 3x zoveel geld aan uit dan jan modaal die door rijdt met rotte banden.

Onderhoud checken, en gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wimo. schreef op zondag 24 december 2006 @ 01:28:
[...]

Waarom oppassen? Zo te zien is er genoeg moeite gedaan om de wagen in topconditie te houden. Daarnaast zie ik weinig 'sjonnie' aan een originele 5-serie met Alpina velgen. Menig liefhebber geeft er 3x zoveel geld aan uit dan jan modaal die door rijdt met rotte banden.

Onderhoud checken, en gaan!
Zaken als "opscheppen" in je advertentie over het geluid van de uitlaat zegt het al.

Zo zijn er nog wel een paar.

Verder dacht ik op het eerste gezicht ook van, wow, maar na het lezen van de adv dacht ik ook... sjonnie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Laatst online: 11:24

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

ZiegoM schreef op zondag 24 december 2006 @ 01:10:
[...]

Volgens mij ziet die auto er toch zeer goed uit voor een exemplaar van die leeftijd en kilometerstand. Mijn inziens duidelijk een liefhebber die het beste met zijn auto voor ogen heeft gehad. De wagen is ook niet versjonnied anders zouden er wel booskijkers, lelijke spoilers en side skirts, replica m3-spiegels, opzichtige aftermarket velgen en andere accessoires op de wagen zijn gezet. Dit exemplaar is erg netjes gelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15-09 15:44

Daniel

Kapitein NCC-1701
De ad is wat pauper maar buiten de sportdemper zijn er geen sjonnie-items toegevoegd, ding ziet er verder erg netjes uit, zowel van binnen als van buiten.
Sjonnies kwakken zo'n auto vol met meuk van Akai, zetten een Marquant sub in de koffer en plakken een Pioneer sticker op de achterruit. Deze verkoper heeft duidelijk kosten noch moeite gespaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daniel schreef op zondag 24 december 2006 @ 13:57:
De ad is wat pauper maar buiten de sportdemper zijn er geen sjonnie-items toegevoegd, ding ziet er verder erg netjes uit, zowel van binnen als van buiten.
Sjonnies kwakken zo'n auto vol met meuk van Akai, zetten een Marquant sub in de koffer en plakken een Pioneer sticker op de achterruit. Deze verkoper heeft duidelijk kosten noch moeite gespaard.
Neej, dat zijn mensen die echt geen geld hebben en wel willen.

Sjonnies maken er geld voor, maar het ziet er dan zeker niet uit :p

Nette wagen verder, Sub er meteen uit halen of wegbouwen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
Rij ik naar Nunspeet vanuit Amsterdam, is die hele gast gewoon niet thuis!
Lekker dan :/

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
Spiller schreef op zondag 24 december 2006 @ 23:11:
Rij ik naar Nunspeet vanuit Amsterdam, is die hele gast gewoon niet thuis!
Lekker dan :/
Damn dude :(

Zijn er hier mensen die een Ipod of andere MP3 spelert in hun E39 hebben zitten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:00

GaMeOvEr

Is een hork.

Verwijderd schreef op zondag 24 december 2006 @ 19:26:
Neej, dat zijn mensen die echt geen geld hebben en wel willen.

Sjonnies maken er geld voor, maar het ziet er dan zeker niet uit :p

Nette wagen verder, Sub er meteen uit halen of wegbouwen !
En waarom moet die sub eruit dan?

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GaMeOvEr schreef op maandag 25 december 2006 @ 00:55:
[...]

En waarom moet die sub eruit dan?
Past gewoon niet bij de chique-heid van de auto vind ik.

Lekker clean houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

SileX schreef op maandag 25 december 2006 @ 00:46:
[...]

Damn dude :(

Zijn er hier mensen die een Ipod of andere MP3 spelert in hun E39 hebben zitten ?
Ik heb de Ipod al thuis liggen. De icelink heb ik via icepod.nl besteld maar die gaat nooit meer komen volgens mij. Wat je ook doet, koop niet daar. Wat een ballentent ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeeuw
  • Laatst online: 16-09 13:26

Zeeuw

5.6

Verwijderd schreef op maandag 25 december 2006 @ 01:26:
[...]

Past gewoon niet bij de chique-heid van de auto vind ik.

Lekker clean houden.
Een sub is echt niet alleen gemaakt om je ramen eruit te knallen...
Geeft gewoon een extra dimensie in je geluidsbeeld, moet je maar eens naar een bioscoop/concert/musical gaan en vragen of ze voor u de sub uit willen zetten, denk dat je hem heel graag weer aan hebt staan...

Read the badge, Bitch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeeuw schreef op maandag 25 december 2006 @ 11:37:
[...]

Een sub is echt niet alleen gemaakt om je ramen eruit te knallen...
Geeft gewoon een extra dimensie in je geluidsbeeld, moet je maar eens naar een bioscoop/concert/musical gaan en vragen of ze voor u de sub uit willen zetten, denk dat je hem heel graag weer aan hebt staan...
Ja maar dan wel weggebouwd.

Je kan beter 2x 10" in 1 behuizing nemen met goede specs dan 1x 12" bijvoorbeeld.

10" kun je beter wegbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:00

GaMeOvEr

Is een hork.

Mwoah, een E34 heeft een forse kofferbak, dus daar kun je best een kistje inzetten vind ik. Het is nu ook weer niet zo dat je het van buiten ziet ofzo. ;)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bne ik wel met je eens, maar Kist betekend vaak herrie als je de kofferbak opentrekt... tenminste dat vinden de meesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
Ik had in mn vorige 2 10" woofers achterin, dat gaf ook flinke beuken als je de klep opendeed. Vond het wel mooi ;)

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Verwijderd schreef op maandag 25 december 2006 @ 14:41:
Bne ik wel met je eens, maar Kist betekend vaak herrie als je de kofferbak opentrekt... tenminste dat vinden de meesten.
Het leven zou een stuk makkelijker voor je worden als je je niks aantrekt van wat anderen denken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tom schreef op maandag 25 december 2006 @ 15:42:
[...]

Het leven zou een stuk makkelijker voor je worden als je je niks aantrekt van wat anderen denken ;)
Ik denk het zelf ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Voor de mensen met E39. Wat voor banden liggen er rondom op? Ik sta op het punt een nieuwe set aan te schaffen met 17" en zit te denken aan 245/45/17 rondom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
filmpje over M6/Alpina B6

leuke vergelijking tussen deze 2 wagens. zelf zou ik denk ik voor de alpina gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Ik niet, hij mist 2 cilinders en volgens het filmpje heeft het ding nog een supercharger ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

De e34 staat weer bij de garage voor fase 2 van het proces om 'm weer in orde te krijgen: operatie 'sluit lambda sondes weer aan' :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
Wimo. schreef op maandag 25 december 2006 @ 17:04:
Ik niet, hij mist 2 cilinders en volgens het filmpje heeft het ding nog een supercharger ook.
doh tis een compleet andere insteek ;)

de M6 is rauw, de alpina beschaafder, makkelijker te rijden en niet minder snel. daarbij heeft ie nog eens een bak meer torque en dezelfde luxe/comfort en niet al die M5/M6 onzin met hun 20 verschillende onderstel afstellingen. nee geef mij maar de alpina :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

bolleh schreef op maandag 25 december 2006 @ 17:21:
[...]

doh tis een compleet andere insteek ;)

de M6 is rauw, de alpina beschaafder, makkelijker te rijden en niet minder snel. daarbij heeft ie nog eens een bak meer torque en dezelfde luxe/comfort en niet al die M5/M6 onzin met hun 20 verschillende onderstel afstellingen. nee geef mij maar de alpina :)
Hij zal ook nog wel waardevaster zijn dan een normale M6. Dat 20 instellingen top-gear gedoe vind ik wat overdreven ..dat jeremy clarkson en die andere analfabeten nou a-technisch zijn wil niet zeggen dat het systeem slecht is. Ik kan prima met Idrive werken.

Comfort? Dat is bij dit soort auto's ver te zoeken :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
Wimo. schreef op maandag 25 december 2006 @ 16:50:
Voor de mensen met E39. Wat voor banden liggen er rondom op? Ik sta op het punt een nieuwe set aan te schaffen met 17" en zit te denken aan 245/45/17 rondom.
Ik weet nog niet wat voor merk eronder ligt.. Maar, 245 rondom ?
Ik heb 235 voor en 255 achter.
Wimo. schreef op maandag 25 december 2006 @ 01:39:
[...]

Ik heb de Ipod al thuis liggen. De icelink heb ik via icepod.nl besteld maar die gaat nooit meer komen volgens mij. Wat je ook doet, koop niet daar. Wat een ballentent ..
Damn, meen je niet ? Daar zat ik inderdaad te kijken.. Och, die Dension Gateways kan je 'overal' kopen..

[ Voor 35% gewijzigd door SileX op 25-12-2006 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
Wimo. schreef op maandag 25 december 2006 @ 17:37:
[...]

Hij zal ook nog wel waardevaster zijn dan een normale M6. Dat 20 instellingen top-gear gedoe vind ik wat overdreven ..dat jeremy clarkson en die andere analfabeten nou a-technisch zijn wil niet zeggen dat het systeem slecht is. Ik kan prima met Idrive werken.

Comfort? Dat is bij dit soort auto's ver te zoeken :*)
ik zeg ook niet dat het slecht is, ik wil alleen aangeven dat het lichtelijk overdreven is hoeveel opties erop zitten. tuurlijk heb je nu voor elk mogelijke situatie een vrijwel ideale set-up maar je kan ook doordraven aangezien 99,99% van de kopers toch niet de laatste 5% snelheid uit deze autos weten te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

SileX schreef op maandag 25 december 2006 @ 21:28:
[...]

Ik weet nog niet wat voor merk eronder ligt.. Maar, 245 rondom ?
Ik heb 235 voor en 255 achter.

[...]

Damn, meen je niet ? Daar zat ik inderdaad te kijken.. Och, die Dension Gateways kan je 'overal' kopen..
Heb jij ook 17"? 255 achter en 235 voor is ook een optie. Maar jij zult wel 2 verschillende maten velgen hebben voor/achter.

Ik heb 3 nov een icelink besteld bij die tent. Na één week wachten heb ik het van vooruit betalen naar rembours gezet omdat ik het niet vertrouwde.Het is ondertussen 25 dec en volgens 'michael' daar is het vorige week maandag verzonden :X Ik ben iig blij dat ik niet vooruit heb betaald.

Heb jij nog alternatieve shops?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
Wimo. schreef op maandag 25 december 2006 @ 23:53:
[...]

Heb jij ook 17"? 255 achter en 235 voor is ook een optie. Maar jij zult wel 2 verschillende maten velgen hebben voor/achter.

Ik heb 3 nov een icelink besteld bij die tent. Na één week wachten heb ik het van vooruit betalen naar rembours gezet omdat ik het niet vertrouwde.Het is ondertussen 25 dec en volgens 'michael' daar is het vorige week maandag verzonden :X Ik ben iig blij dat ik niet vooruit heb betaald.

Heb jij nog alternatieve shops?
Ja, zijn 2 verschillende maten velg.

http://www.scrcarkits.nl/...sid=ce6b2582a173e6ff2e9f0
http://www.kew.nl/kew.aspx?s=iPOD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Merci, nummer 2 is zelfs aanzienlijk goedkoper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
Wimo. schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 00:58:
Merci, nummer 2 is zelfs aanzienlijk goedkoper
Ja, is wel zonder houder - hie moet er nog apart bij.
Nu nog kijken wie het erin gaat meubelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Ik heb geen houder nodig, leg hem gewoon in het bakje onder m'n armsteun. Houder = diefstalgevoelig als je hem laat zitten. En als het goed is hoef je hem nooit met de hand te bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
bolleh schreef op maandag 25 december 2006 @ 21:42:
ik zeg ook niet dat het slecht is, ik wil alleen aangeven dat het lichtelijk overdreven is hoeveel opties erop zitten. tuurlijk heb je nu voor elk mogelijke situatie een vrijwel ideale set-up maar je kan ook doordraven aangezien 99,99% van de kopers toch niet de laatste 5% snelheid uit deze autos weten te halen.
Het enige echte nadeel is dat het kreng de instellingen niet onthoudt, maar voor de rest heb je maar twee standen nodig: alles normaal of alles zo aggresief mogelijk. Die keuze is eenvoudig te maken met het M-knopje. Top Gear wekt ten onrechte de indruk dat het superingewikkeld is (Clarkson kom de M-knop in de M5 prima vinden, maar bij de M6 was het ineens superlastig?)

Ik zou de M6 wel nemen trouwens, liever dan die Alpina, in ieder geval in die uitvoering. Zoals iemand op dat Autoblog ook al riep: als je een goede GT wilt hou je gewoon 30 mille in je zak en neem je een 650 (die Alpina én de M6 zijn daar goedkoper dan de 650i hier :X, bekende frustratie) Met bijna 370 pk ben je ook moeilijk langzaam te noemen :)
Die motor-upgrade van de Alpina kun je overigens ook door Noelle Motors wel laten uitvoeren, die wielen en dat interieur mogen ze dan houden :P

Zo'n B6 zou ik eerder vergelijken met een Mercedes CL600: karrenvrachten koppel en vermogen in een relatief comfortabele setting, de M6 is dan de AMG-editie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik zou niet willen spreken van beter of slechter bji deze auto's. De M6 en B6 zijn motorisch gezien elkaars tegenovergestelden, hoewel ze ongeveer even veel vermogen leveren (de B6 waarschijnlijk iets meer, de geclaimde 500pk zal aan de lage kant zijn). De B6 is de ultieme GT, de M6 de ultieme sportwagen (althans, dat wil hij zijn en je kunt betwijfelen of het lukt met het hoge gewicht van de M6, maar voor z'n centen biedt hij in ieder geval veel prestaties in vergelijking met andere sportwagens van vergelijkbaar kaliber).

Het voordeel van de ASA-supercharger in de B6 is dat de vermogensopbouw vergelijkbaar is de 4,4l BMW V8 waarop de motor is gebaseerd, alleen heeft hij over bijna het gehele bereik zo'n 50 procent meer koppel, zonder turbolag. Het maximum vermogen wordt wel eerder bereikt, maar dat is wellicht bewust gedaan. Er zijn andere tuners die dezelfde compressor gebruiken en het max. vermogen gewoon op hetzelfde toerental halen als de originele motor zonder compressor. BMW en Alpina hebben tegenwoordig een vrij innige samenwerking en er wordt gespeculeerd dat de eerste liever niet heeft dat de Alpina auto's maakt die op papier meer vermogen hebben dan de M-modellen. Alpina gaat binnenkort overstappen op de 4,8l V8 als basis voor de motor in de B6. Ik wel benieuwd wat er dan met het vermogen gaat gebeuren.

Ik heb zelf wel eens een stukje meegereden met een B5 Touring voorzien van dezelfde motor als de B6. De prestaties zijn indrukwekkend, het vermogen wordt erg mooi afgegeven en hij loopt zijdezacht. Het klopt gewoon helemaal.

Een 650i is veel minder exclusief dan een B6 en de prestaties zijn ook een stuk minder, dus die zijn wat mij betreft niet echt vergelijkbaar. Het interieur kun je laten opleveren zoals je wilt (wit leer met een blauwe bies zoals in de persfoto's op de Alpina-site erg stijlvol) en Alpina-striping, waarover altijd geklaagd wordt, kan weggelaten worden. Die striping behoort gewoon tot de heritage van Alpina (het succesvolle toerwagen raceteam in de jaren '70, de turbogeladen sedans uit de jaren '80 die Ferrari's klop gaven, enz.). Dat erfgoed is een van de dingen die Alpina anders maakt dan ordinaire tuners zoals Hamann en G Power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Femme schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 12:58:Alpina gaat binnenkort overstappen op de 4,8l V8 als basis voor de motor in de B6. Ik wel benieuwd wat er dan met het vermogen gaat gebeuren.
In de gewone 6 levert de 4.8 liter ongeveer 10% meer vermogen dan de 4.4 liter, dus zo'n winst kun je bij de B6 dan ook wel verwachten.al.
Een 650i is veel minder exclusief dan een B6 en de prestaties zijn ook een stuk minder, dus die zijn wat mij betreft niet echt vergelijkbaar.
Logisch ook, een standaard 650i kost in Duitsland iets meer dan 77.000 euro, terwijl die B6 112 mille is. Exclusief is logisch als het ding de helft duurder is :)

Begrijp me niet verkeerd, ik heb best wel respect voor de hoge kwaliteit die Alpina levert, maar af en toe kun je je afvragen hoeveel nut het heeft om iets dat al erg goed is voor heel veel geld nog een tikje beter te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daniel schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 14:17:
Begrijp me niet verkeerd, ik heb best wel respect voor de hoge kwaliteit die Alpina levert, maar af en toe kun je je afvragen hoeveel nut het heeft om iets dat al erg goed is voor heel veel geld nog een tikje beter te maken.
Dat heeft niets te maken met net een tikje beter, dat heeft te maken met net iets anders willen hebben dan een ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De kopers in de prijsklasse van de B6 en M6 zullen value for money niet op de eerste plaats hebben staan, die willen iets exclusiefs dat volgens persoonlijke wensen is gemaakt en niet niet op drie andere straathoeken in hun riante villawijk is te vinden. Een B6 of een M6 met een Individual-behandeling is een leuke oplossing voor dat soort mensen.

De 650i heeft niet de topprestaties en het ultra-exclusieve van een B6 of M6 en je kunt je dus afvragen of de kopers de afweging tussen een 650i en een B6 of M6 zullen maken.

[ Voor 20% gewijzigd door Femme op 26-12-2006 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
Spiller schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 21:08:
Vandaag nog even gaan kijken.
Zat goed in de lak, maar veel mankementen.
M5 uitlaat was véél te hard, in de auto was veel resonantie. Bij 2500 toeren kon je elkaar in de auto nauwelijks meer verstaan, zo hard was ie. Stationair echt een hele harde brom. Je moet er van houden.
Aircoslang lekte, rechterportier deed de CV het niet van, aanjager defect, scharnieren achterportier ging heel stroef en de Alpina's waren immitaties.
Onderhoud was dubieus, de serviceinterval lampje brandde rood en inderdaad geen boekjes aanwezig. Ook het leer kon een beurtje gebruiken.
Motor liep wel lekker en schakelde heerlijk soepel.

Als je een beetje handig bent en wat tijd hebt kun je hier denk ik een hele mooie 525i van maken, maar ik zoek verder naar een perfecte

Ohja, het geluid was inderdaad prachtig, maar afwerking liet toch een beetje te wensen over.

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

@spiller, waarom wil je nog een 525 alleen dan het vorige model? puur liefhebberij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GoldenSample schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 17:37:
@spiller, waarom wil je nog een 525 alleen dan het vorige model? puur liefhebberij?
Mooie auto hoor, ik dacht dat hij jonger was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Een uitlaat die je altijd hoort lijkt me ook irritant. Je krijgt daar snel genoeg van en je rijdt voor lul als je auto herrie maakt terwijl er geen actie is. Een uitlaat moet pas aandacht opeisen als de auto daadwerkelijk op zijn staart getrapt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Femme schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 22:48:
Een uitlaat die je altijd hoort lijkt me ook irritant. Je krijgt daar snel genoeg van en je rijdt voor lul als je auto herrie maakt terwijl er geen actie is. Een uitlaat moet pas aandacht opeisen als de auto daadwerkelijk op zijn staart getrapt wordt.
Niet wanneer je een (japanse)-racer rijdt, dat is gewoom fun ! Je tikt het gas aan en ding vliegt toch wel weg.... BOOST ;)

Maar bij een nette auto... nee !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
GoldenSample schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 17:37:
@Spiller, waarom wil je nog een 525 alleen dan het vorige model? puur liefhebberij?
Binnenkort ga ik het huis uit, dus tot die tijd staat de E39 525i altijd voor me klaar, maar als ik 60km verderop woon heb ik toch graag een auto die ik zelf mee kan nemen ;)
E34's zijn gewoon heerlijke auto's voor relatief weinig geld. Ik kijk ook naar andere opties hoor, maar een 525i is betaalbaar en heerlijk comforabel en luxe rijden.

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Verwijderd schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 22:55:
[...]

Niet wanneer je een (japanse)-racer rijdt, dat is gewoom fun ! Je tikt het gas aan en ding vliegt toch wel weg.... BOOST ;)

Maar bij een nette auto... nee !
Helaas zijn 99,9% van de rijstbakken met herrie uitlaten gewoon 1.6jes. En die paar die wel serieus power hebben duwen er vaak zo'n 'sjapstyle' regenpijp onder. Ik ga met Femme mee , een uitlaat hoeft pas herrie te maken als het nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk om weer eens wat bij te lezen. En een M3 langzaam van de 100-120? Praktijkervaring of testwaarde.

Wat vaak vergeten wordt dat dat in een M3 ook gewoon in z'n twéé kan :9

En met de 0-100 heb ik het ook vaak lastig tegen het snelste VAG-dieseltje wat naast me staat, maar in the end halen ze het niet. Zeker niet op alles wat rijdend moet. Dus bijv 80-120 enz.

Ik loop vanaf 100 omhoog gewoon weg van een E270CDI. Weet het vermogen niet van dat ding (kan hier niet op autoweek) maar dat ligt vast hoger dan mijn 328i, zelfs met de modificaties.

W.b. de uitlaat: die van mij maakt een mooie brom bij lage toeren (<3000rpm) en daarboven wordt het wat harder. Boven de 5000rpm snerpt die lekker scherp/schel.
Het meest geile uitlaat moment was met iets overtoeren doorschakelen van de 4 naar z'n 5 bij 6300rpm in een tunnel bij 210km/u. Dan heb je toch wel de best mogelijke geluidsorgie van een M3 uitlaat :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
Verwijderd schreef op woensdag 27 december 2006 @ 12:13:
Leuk om weer eens wat bij te lezen. En een M3 langzaam van de 100-120? Praktijkervaring of testwaarde.

Wat vaak vergeten wordt dat dat in een M3 ook gewoon in z'n twéé kan :9

En met de 0-100 heb ik het ook vaak lastig tegen het snelste VAG-dieseltje wat naast me staat, maar in the end halen ze het niet. Zeker niet op alles wat rijdend moet. Dus bijv 80-120 enz.

Ik loop vanaf 100 omhoog gewoon weg van een E270CDI. Weet het vermogen niet van dat ding (kan hier niet op autoweek) maar dat ligt vast hoger dan mijn 328i, zelfs met de modificaties.

W.b. de uitlaat: die van mij maakt een mooie brom bij lage toeren (<3000rpm) en daarboven wordt het wat harder. Boven de 5000rpm snerpt die lekker scherp/schel.
Het meest geile uitlaat moment was met iets overtoeren doorschakelen van de 4 naar z'n 5 bij 6300rpm in een tunnel bij 210km/u. Dan heb je toch wel de best mogelijke geluidsorgie van een M3 uitlaat :9
een E270 CDI zal niet zoveel vermogen hebben, mijn vader heeft een S320 CDI en die trekt er net iets meer dan 200pk uit, de 270 is geloof ik wel een V6 ipv 6L zoals de 320

een 270 heeft 175pk/400nm
de 320 had toen 204pk/500nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dezelfde rit (vatsige vriend van 110KG) + 2 weken bagage (tent en al die teringzooi) hield ik een S320 net niet bij. Maar gezien het koppel en mijn gewicht toen niet zo vreemd :P

En snelle diesels leuk, maar als een collega van mij met z'n E90 318d al 1:13 rijdt met doortrappen :X

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2006 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
Verwijderd schreef op woensdag 27 december 2006 @ 16:17:
Op dezelfde rit (vatsige vriend van 110KG) + 2 weken bagage (tent en al die teringzooi) hield ik een S320 net niet bij. Maar gezien het koppel en mijn gewicht toen niet zo vreemd :P

En snelle diesels leuk, maar als een collega van mij met z'n E90 318d al 1:13 rijdt met doortrappen :X
ja voor zon zware wagen is een S-klasse behoorlijk rap.

ik heb in het vorige model voor de facelift in de S320 benzine en diesel gereden en de diesel maakte meer indruk, zeker als je gewoon 120 rijd en ineens het gaspedaal vloert. het max koppel is al bij 1800rpm voorhanden dus tjah dat wil wel natuurlijk ;)

en tjah, verbruik is altijd erg hoog als je doortrapt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 december 2006 @ 12:13:
Praktijkervaring, ding heeft het gewoon niet onderin, die 6 cils moeten wel ff op gang komen he zonder boost of wat dan ook.

Als hij zijn koppel eenmaal heeft in een versnelling die redelijk lang is maar niet TE lang, ja dan hou je het niet meer bij nee.

/me had het overigens over 0-100...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2006 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Hmm, we zijn nu op Mercedes diesels overgestapt qua gespreksstof? :P

Vandaag met de Micra van mijn moeder op de snelweg (wagen staat bij de garage). Damn, dan mis je toch wel wat metaal om je heen en wat sjoege bij 100 km/u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:08

Sick Nick

Drop the top!

Moet je het met een grand scenic 1.6 proberen, metaal genoeg (1390 kilo rijklaar schoon aan de haak) maar echt te traag voor woorden. Als je optrekt moet je hem zowat tot in de toerenbegrenzer doortrekken wil je een beetje vlot rijden en op de snelweg is het helemaal een drama. Inhalen moet je 10 minuten van te voren inplannen, wat een troep zeg.

Diesels zijn op zich niet verkeerd trouwens, een A6 avant 3 liter diesel trekt als een gek. Echt een heerlijke auto om lekker snel en comfortabel van A naar B te rijden.

Wat is het leven toch vervelend om als bijbaan bij een autoverhuurbedrijf te werken, je rijd in alles wat los en vast zit van klein tot groot en van traag tot behoorlijk snel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Verwijderd schreef op woensdag 27 december 2006 @ 19:58:
[...]

Praktijkervaring, ding heeft het gewoon niet onderin, die 6 cils moeten wel ff op gang komen he zonder boost of wat dan ook.

Als hij zijn koppel eenmaal heeft in een versnelling die redelijk lang is maar niet TE lang, ja dan hou je het niet meer bij nee.
Ik kan me moeilijk voorstellen dat de M3 met z'n 3,2l blok weinig koppel heeft in verhouding tot het gewicht van de auto. Ik heb met een 3,0 liter blok in een 3-serie weinig te klagen over een gebrek aan koppel.

Een M3 doet 0-100 in 5,2s. Als je dat traag vind zijn je standaarden erg hoog of je moet wat doen aan je launchtechnieken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Femme schreef op woensdag 27 december 2006 @ 20:56:
[...]

Een M3 doet 0-100 in 5,2s. Als je dat traag vind zijn je standaarden erg hoog of je moet wat doen aan je launchtechnieken.
Het kwam zeker niet WOW op me over, vanaf de 100/120-... wel. Het gaat wel serieus hard, maar in vergelijking tot waar ik in (mee)gereden heb vond ik het nou niet een openbaring nee.

Wil niet zeggen dat ik nog steeds een CSL af zou slaan :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:43

Sorcerer8472

Mens sana?

Verwijderd schreef op woensdag 27 december 2006 @ 21:19:
[...]

Het kwam zeker niet WOW op me over, vanaf de 100/120-... wel. Het gaat wel serieus hard, maar in vergelijking tot waar ik in (mee)gereden heb vond ik het nou niet een openbaring nee.

Stokoude M3 gereden die al helemaal afgeragd en versleten was en waarvan nog maar de helft van de cilinders iets deed? :P

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorcerer8472 schreef op woensdag 27 december 2006 @ 21:25:
[...]

Stokoude M3 gereden die al helemaal afgeragd en versleten was en waarvan nog maar de helft van de cilinders iets deed? :P
Hehe, was het maar zo... dan had ik hem misschien nog wel gekregen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

[...]

Waar heb je dan in gereden? In vergelijking met mijn oude ZXR is het vast niet snel .. maar vergeleken met andere 'snelle' wagens (of diesels }> ) is het een kanon. Zowel van 0-100 als > 100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK
  • Laatst online: 26-07 16:04

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

[...]

En wat is dat vergelijkingsmateriaal dan wel? Ik heb ook in redelijk wat autos gereden maar een M3 brengt bij mij toch continu weer het wow gevoel hoor.

I'm not as think as you stoned I am

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wimo. schreef op woensdag 27 december 2006 @ 23:01:
[...]

Waar heb je dan in gereden? In vergelijking met mijn oude ZXR is het vast niet snel .. maar vergeleken met andere 'snelle' wagens (of diesels }> ) is het een kanon. Zowel van 0-100 als > 100.
Vanalles, als het maar hard ging. Porsche (Circuitklaar), Evo, Scoob... hebben jullie ook vast wel eens in gezeten, gereden. Ik vindt dat toch wat meer racy rijden hoor, en dat is echt fel, hoewel ik niet gecharmeerd ben van een Scoob, doe mij de Evo maar :)

Waar vergelijk jij het mee dan ? Ik moet toegeven, ik ben een man van gezonde boost :)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2006 23:22 ]

Verwijderd

Ik denk dat het probleem van de M3, zeker E46 is, is dat het allemaal wat meer geisoleerd is.
Ik kan me voorstellen dat de ervaring in een redelijk nieuwe Evo heel wat groter is.

Ik heb ooit 1x in een E36 M3 gereden, 3.2L met SMG. SMG bak regelt alles redelijk goed zelf.
Stond naast een Golf IV TDI, die had er al geen zin in nadat 'ie de auto goed bekeek.
Ding op 3000rpm stationair laten draaien, stoplicht groen, bak in de 1 en gaan.

Nooit gedacht dat ik met een auto dwars rechtdoor de kruising over kon gaan, met een acceleratievermogen wat ik nog nooit heb meegemaakt. Nadat bij +/-100 de kont weer recht zat nog even doorgetrokken en bij 125 naar z'n 3.

Bij full acceleratie is acceleratie naar 75 in z'n 1 en 125 in z'n 2 toch echt een ik zit klem in m'n stoel moment :P
Verwijderd schreef op woensdag 27 december 2006 @ 19:58:
[...]

/me had het overigens over 0-100...
Alle BMW 6-cil zijn onder de 3000rpm redelijk dood. Dan begint het feest wel redelijk snel, het leuke bij een ///M motor is dan ook dat dit door gaat tot 7000rpm+.
Overigens is een lange versnelling tot op zekere hoogte alleen maar nadelig. Ik begrijp uit je text dat je het als een voordeel ziet, maar dat is niet zo. Een bepaalde mate kortere overbrenging maakt hem ook hetzelfde percentage sneller in alle acceleraties.

Zo had ik met mijn auto met een 5,6% korter diff (poor man's short ratio :+) een 0,4sec sneller acceleratie naar de 100 toe. Van 100-160 ging 0,8sec sneller.
Nu ga ik naar een 3.46 overbrenging met 25% sper, waar 2.93 open voor mijn auto standaard is.
Dat is 16% korter. Theoretische top voor mijn auto is 256 echte km's, waar ik er met een hoop bagage de 247 op de gps al heb gehaald. Met die overbrenging blijft er dan iets van 230 echte km's over als top. Meer dan zat en de redline moet er ooit nog vanaf, zit dan weer terug op 245 als echte max bij 7000rpm.

Met die kortere overbrenging krijg je zo'n verschrikkelijk andere auto, die ontzettend aan het gas hangt. Door de overbrenging en de schakelmomenten kom ik eigenlijk altijd in het meest levendige gebied van de motor, 3300rpm+. Dan durf ik hem best naast een 3L M3 te zetten 8)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2006 09:30 ]

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Verwijderd schreef op woensdag 27 december 2006 @ 23:18:
[...]
Vanalles, als het maar hard ging. Porsche (Circuitklaar), Evo, Scoob... hebben jullie ook vast wel eens in gezeten, gereden. Ik vindt dat toch wat meer racy rijden hoor, en dat is echt fel, hoewel ik niet gecharmeerd ben van een Scoob, doe mij de Evo maar :)

Waar vergelijk jij het mee dan ? Ik moet toegeven, ik ben een man van gezonde boost :)
Ik heb onlangs nog naast iemand gezeten in een voor de rally geprepareerde evo7 gezeten en dat ging wel hard maar ik vond het nou niet zo'n onwijs verschil met een E46 M3 eerlijk gezegd. Misschien kon je het gas niet zo goed vinden ;)

Even plaatje voor de duidelijkheid :)
Afbeeldingslocatie: http://img301.imageshack.us/img301/8105/19092006002kp4.jpg

Verwijderd

Auto van Dirk, is hij nu Group N ? Als het goed is wel. Was dat op de Kaspersky dag toevallig ?

Let even, een Rally auto is niet voor hoge toeren gemaakt, je wil veel vermogen/koppel bij lage toeren.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2006 18:39 ]

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Iemand nog interesse in een setje 18" M5 velgen (ET35, geschikt voor E46 o.a.) ?
Niet mooi (stoeprandschades), en 1 velg heeft een deuk/is lek.

Afbeeldingslocatie: http://www.lakeshorewheelandtire.com/wheels/bmw-black-18.JPG

Zo ja, pm me voor foto's of info :)

[ Voor 3% gewijzigd door Hydraulik-Phunk op 28-12-2006 20:41 ]

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
hmmm

ben normaal echt niet bang in de auto, helemaal niet als ik zelf rij in me e30 en redelijk ver ga. maar gister had ik toch wel ff een schrikeffect zeg :o

ik reed gewoon rustig op de weg na de douwe egberts brug(niet naar beneden richting de A2 maar richting leidsche rijn) en zat op 80km/h dus schakel naar zn 5 want wou toch niet echt gaan pushen, dus ik ga de bocht in(bocht loopt af tot midden van de bocht en loopt dan weer op) en echt van het een op het andere moment breekt de achterkant behoorlijk uit, zonder ook maar wat te doen, moest echt flink tegensturen om weer goed recht te komen

maar goed ook want de scheiding naast me is een behoorlijk hoge stoeprand. en als je die zijdelings met 80km/h raakt ga je zeker over de kop. gelukkig was hij ook wel relatief eenvoudig recht te trekken, zat blijkbaar net in het grensgebied ondanks dat ik gewoon en stabiel toerental hield in zn 5. uitbrekende achterkant had ik eerder in 3/4 verwacht.

overigens voel je nu duidelijk de limiet van de auto, hij heeft voornamelijk wat onderstuur in het begin van de bocht maar met gas is dat redelijk te overkomen. maar zodra hij eenmaal "in de bocht zit" dan is het ook echt een trein op rails zowat :)

wel leuk met hele lichte regen zoals een half uur geleden, dan kun je echt lekker simpel spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Ik ga morgen kijken naar een setje replica Alpina velgen voor mijn E30 (17'') De voorbanden zijn goed genoeg (5mm) de achterbanden moeten vervangen worden (2mm). Dat kan de verkoper ook voor me doen en die vraagt 80 euro per (nieuwe) band inclusief het er op leggen. Ik heb geen idee wat voor merk of type een banden maar vraag me af of 80 euro te veel is? Het zullen geen topbanden zijn maar daar kan ik mee leven. Ik heb maar 550 euro te spenderen.

http://www.marktplaats.nl...ENeZ5vrbz4w%252B%252FS7XN

Het liefst wil ik Dotz Le mans 17'', enige nadeel is dat ze ET waarde 35 hebben. Spoorverbreders dus. Die had ik ook gevonden (perfecte) maar die werden net voor mijn neus weggekaapt helaas. Erg mooie velgen.
Alpina's zijn tweede keus, imitatie Alpina's derde keus. De tweede keus heb ik nog niet kunnen vinden, met goede banden, voor minder dan 550 euro.

De vraag is dus ok 80 euro per band te veel is voor 17'' 8J banden.

[ Voor 33% gewijzigd door Bram77 op 29-12-2006 02:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:32

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Volgens mij zijn die dotz velgen gewoon in meerdere ET's te krijgen hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Verwijderd schreef op donderdag 28 december 2006 @ 18:38:
Was dat op de Kaspersky dag toevallig ?
jupz, was de winnaar van mijn groepje die dag :)
Let even, een Rally auto is niet voor hoge toeren gemaakt, je wil veel vermogen/koppel bij lage toeren.
het is sowieso al snel appels met peren vergelijken maar je had het over een evo als vergelijkingsmateriaal en dat was juist een model waar ik een vergelijk mee kon maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WooK schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 08:57:
[...]

jupz, was de winnaar van mijn groepje die dag :)

[...]
:)
het is sowieso al snel appels met peren vergelijken maar je had het over een evo als vergelijkingsmateriaal en dat was juist een model waar ik een vergelijk mee kon maken.
Ja is het ook, een EVO is niet echt een "racer". Er rijdt er 1 op zandvoort, maar dat is dan ook de enige omdat het gewoon van geen meter rijdt op een circuit.

Ik vergeleek de M3 en de Evo trouwens gewoon op straat, Evo vond ik leuker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
nou, ik heb ze gekocht. Uiteindelijk hebben ze maar 350 euro gekost met twee banden met 5+ mm profiel. Eén met 3mm profiel en een die schuin afgesleten is en daardoor vervangen moet worden. Ik moet er dus nog twee nieuwe banden op leggen. Twee velgen hebben een beetje stoeprandschade, maar daar valt wel mee te leven voor die prijs :)

Prettig dat er geen spoorverbrding of zelfs maar centreerringen nodig waren. Schroeven...klaar.
Het doel was om het rijgedrag wat te verbeteren. Met de 15'' 7,5J balonbanden die ik eerst gebruikte voelde het alsof ik in een slagschip reed. Elke hobbel in de weg zorgde voor beweging in de hele auto. Het voelde vergelijkbaar met het rijden in een te zware amerikaanse slee. Natuurlijk is een Cabrio minder stug, maar het was wel heel erg in vergelijking met de 320i coupe die ik eerst reed.
De nieuwe velgen en banden overtreffen mijn verwachting m.b.t. tot het oplossen van dit euvel. Het golven is bijna helemaal verdwenen. Daarbij kan ik drempels waar ik eerst met veel zorg overheen moest nu veel makkelijker nemen. De onderkant van de wagen wordt dus wat gespaard. Ook krijg ik een hoop meer feedback via het stuur en voelt het sturen wat zwaarder, wat ik (ik heb stuurbekrachtiging) zeker kan waarderen.

Fototje volgt nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Ben vandaag ook eens op pad gegaan om naar een nieuw setje velgen te kijken. Als snel tot de conclusie gekomen dat 17 inch geen porum is op een E39. Zelfs 18 inch met 245 velgen ogen van achteren nog 'schriel'. Heb voor het beeld een 18inch velg voor het geheel gezet:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~wimo/bmw/18inch.JPG

Denk dat ik uiteindelijk toch voor een 18" set alpina's ga met 265 achter en 245 voor .. kost me alleen 1500+ euro :'(

[ Voor 15% gewijzigd door Wimo. op 30-12-2006 01:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha, je wil een trekker zeker ? Geen porum vind ik.
Pagina: 1 ... 28 ... 31 Laatste

Dit topic is gesloten.