Ioniq 5 P45
leuke bak, maar daar heb je ook wel voor betaald neem ik aan.
veel plezier ermee
Tsja, maar dan heb je ook watMaCk- schreef op donderdag 14 december 2006 @ 15:03:
smile! you are caught by your own camera
leuke bak, maar daar heb je ook wel voor betaald neem ik aan.
veel plezier ermee
Nog een aardige onderhandeling vandaag
Mooie bak inderdaad... Wij rijden zelf ook met twee BMW's (Z3 & Touring) maar met een veel minder krachtige motor. We betalen in ons kut-landje veel te veel belastingen!! Zou me jaarlijks 650€ of 1.000€ belastingen kosten (benzine of diesel). Ik zou me anders direct zulk 1 aanschaffen, prachtige wagen...
Nogmaals proficiat hé
Hoe meer je weet, des te meer je beseft dat je eigenlijk niets weet
ThanksBlackminister schreef op donderdag 14 december 2006 @ 16:19:
@SileX
Mooie bak inderdaad... Wij rijden zelf ook met twee BMW's (Z3 & Touring) maar met een veel minder krachtige motor. We betalen in ons kut-landje veel te veel belastingen!! Zou me jaarlijks 650€ of 1.000€ belastingen kosten (benzine of diesel). Ik zou me anders direct zulk 1 aanschaffen, prachtige wagen...
Nogmaals proficiat hé
Ja, belasting is ook wel aardig hoog voor de auto - maarja.. Dan heb je ook wel wat
Deze heb ik uitgezocht voor familiair gebruik. Na de vakantie hoop ik nog een 2e BMW te kunnen posten, daar ga ik nu naar opzoek
Allen klikbaar
525i Touring Automaat 04-2002
Kilometerstand 88.186
Titansilber (grijs metallic)
Leder
Alarm klasse III
Comfort zetels
Niveauregeling
Regensensor
Special Edition
Stoelverwarming voor
Telefoon
Ventilatie ramen
Witte Knipperlichten
Wortelnoothouten Dashboard
Xenon licht
[ Voor 7% gewijzigd door Spiller op 19-12-2006 20:55 ]
Ioniq 5 P45
En moet het notenhout vervangen voor alu of pianolakKaspers schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 21:16:
Erg mooie bak, alleen moeten die velgen wat groter.
Mwa, vind de velgen wel ok zo. Groter wordt het gelijk zo'n pimpbak. Nu nog genoeg comfortKaspers schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 21:16:
Erg mooie bak, alleen moeten die velgen wat groter.
Neeee, notenhout is mooiste. Geeft de auto van binnen tenminste wat leven met dat zwarte leer!Lostcuban schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 21:17:
[...]
En moet het notenhout vervangen voor alu of pianolak
Weten jullie misschien een oplossing hiervoor:
Ik wilde de TV even testen, maar die gaf enkel sneeuw. Ik las dat sinds 11 december het analoge signaal uit de ether is gehaald. Hoe zou ik nu toch tv kunnen kijken? Er is een AV-kanaal; hier zou ik dus, technisch gezien, een digitenne decoder aan kunnen hangen, maar hoe werkt dit met het kiezen van zenders?
[ Voor 25% gewijzigd door Spiller op 19-12-2006 21:27 ]
Ioniq 5 P45
gave bak 5-serie touringSpiller schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 20:53:
Dit topic verdient meer posts
Deze heb ik uitgezocht voor familiair gebruik. Na de vakantie hoop ik nog een 2e BMW te kunnen posten, daar ga ik nu naar opzoek
...
station wagens vind ik ernstig leip

[ Voor 62% gewijzigd door The_Scarabial op 19-12-2006 21:37 ]
Screw you guys, I'm goin' home! >_>
Pics!Hydraulik-Phunk schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 21:43:
Hotdamn, zag vanmiddag een donkerblauwe (nieuwe) M5 met M6 velgen eronder, DAMN!
Ioniq 5 P45
Ik vind 16 inch echt veel te klein onder een E39. Het is ook een beetje jammer omdat de auto voor de rest wel goed is uitgerust.Spiller schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 21:23:
[...]
Mwa, vind de velgen wel ok zo. Groter wordt het gelijk zo'n pimpbak. Nu nog genoeg comfort
Met originele BMW-velgen in maatje 18 inch krijg je niet snel een pimpbak. Ik heb 18 inch Alpina's onder mijn E39 en die vind ik zeker niet te groot.
Mja, een Alpina E39 is toch ook wel iets sportiever dan een 525i. Dan is het inleveren van comfort niet zo'n ramp. Hier moet gewoon in gecruised wordenFemme schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 22:23:
[...]
Ik vind 16 inch echt veel te klein onder een E39. Het is ook een beetje jammer omdat de auto voor de rest wel goed is uitgerust.
Met originele BMW-velgen in maatje 18 inch krijg je niet snel een pimpbak. Ik heb 18 inch Alpina's onder mijn E39 en die vind ik zeker niet te groot.
Ioniq 5 P45
Maar ik ben er me eens, de wielen zijn echt veels te klein....
Pak dan 17 inch minimaal, want 16 is echt te weinig. Maar verder een enorm mooie sjieke bak
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Verwijderd
Jij vindt het niet TE groot, echter kan ik je verzekeren dat iedereen wel een beetje kijkt van... heb je weer zo'n BMW.Femme schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 22:23:
[...]
Ik vind 16 inch echt veel te klein onder een E39. Het is ook een beetje jammer omdat de auto voor de rest wel goed is uitgerust.
Dit is erg netjes en ik zou er geen "patsbak" van maken.
En ik ben het eens... dit rijdt zeker comfortabeler dan iedere maat groter, zeker als je regelmatig meer dan 300KM achter elkaar rijdt.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2006 22:55 ]
Verwijderd
Kleine velg = grote band = meer lucht?Kaspers schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 23:19:
Rijd een grotere velg dan oncomfortabeler ?
17" zou ook mooier zijn...
TV gaat niet werken, tenzij je digitene van KPN neemt... Ach, wat moet je ook met TV erin - Je kan beter een DVD er aansluiten, leuk voor je meisie
Kleinere velg = grotere wanghoogte, dus hogere demping bij oneffenheden in het wegdek. Meer lucht hoeft niet per se, dat kun je ook krijgen door een bredere band te nemenVerwijderd schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 23:20:
[...]
Kleine velg = grote band = meer lucht?
Ja, het is een huisselectie.SileX schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 23:27:
Mooie bak Spiller - ook een Huisselectie ??
17" zou ook mooier zijn...
TV gaat niet werken, tenzij je digitene van KPN neemt... Ach, wat moet je ook met TV erin - Je kan beter een DVD er aansluiten, leuk voor je meisie
Hoe sluit ik een dvd aan? Heb nog niet gezocht naar de AV aansluiting, krijg de auto zaterdag pas. Ik neem aan dat de drive achtering voor navigatie en cd's geen dvd's afspeeld.
Ioniq 5 P45
Welk systeem zit erin ? mk3 ? mk4 ?Spiller schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 23:34:
[...]
Kleinere velg = grotere wanghoogte, dus hogere demping bij oneffenheden in het wegdek. Meer lucht hoeft niet per se, dat kun je ook krijgen door een bredere band te nemen
[...]
Ja, het is een huisselectie.
Hoe sluit ik een dvd aan? Heb nog niet gezocht naar de AV aansluiting, krijg de auto zaterdag pas. Ik neem aan dat de drive achtering voor navigatie en cd's geen dvd's afspeeld.
Check deze site even: http://www.thommy.nl/BMW_navigatie.htm
Hmm, daar zou ik zaterdag even naar moeten kijken. Ze hadden de navigatie cd(of dvd hopelijkSileX schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 23:53:
[...]
Welk systeem zit erin ? mk3 ? mk4 ?
Check deze site even: http://www.thommy.nl/BMW_navigatie.htm
In het handschoenenvakje (welke trouwens ongeveer de helft zo groot is als die van mijn oude 5serie), lag wel het cdhoesje. Kan me alleen niet meer herinneren of die nou Benelux was, of heel europa...
Komt van 't weekend wel.
Ioniq 5 P45
Ms. staat 'ie er morgenochtend weer, zal ff opletten
Screw you guys, I'm goin' home! >_>
In het dashbord kastje ? Volgens mij zat de mk4 achterin hoor - en dat is een DVD - heel Europa op een schijf.Spiller schreef op woensdag 20 december 2006 @ 00:00:
[...]
Hmm, daar zou ik zaterdag even naar moeten kijken. Ze hadden de navigatie cd(of dvd hopelijk) eruitgehaald omdat die anders gestolen worden. Kreeg hem niet eens mee tijdens de proefrit.
In het handschoenenvakje (welke trouwens ongeveer de helft zo groot is als die van mijn oude 5serie), lag wel het cdhoesje. Kan me alleen niet meer herinneren of die nou Benelux was, of heel europa...
Komt van 't weekend wel.
zeg, zou je mijn kenteken even weg willen soepenGekkenhuis schreef op woensdag 20 december 2006 @ 09:06:
Deze staat bij mij een straat verderop:
[afbeelding]
blijft toch prachtig om te horen hoe die steeds wegraced
I'm not as think as you stoned I am
Verwijderd
Alsof dat tegenwoordig nog uitmaaktWooK schreef op woensdag 20 december 2006 @ 11:12:
[...]
zeg, zou je mijn kenteken even weg willen soepen
Verwijderd
Ik weet dat hij in de buurt van Zeist staat. En dat hij tweedehands is.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2006 13:05 ]
bewijs is daar wijsneus
Verwijderd schreef op woensdag 20 december 2006 @ 13:04:
[...]
Hij staat in Uden en is gewoon nieuw?Verwijderd schreef op woensdag 20 december 2006 @ 13:04:
[...]
of hap ik nou

rMBP M3 16" rMBP M1 13" iPhone 14 Pro Watch S7 AirPods Pro
hihiWooK schreef op woensdag 20 december 2006 @ 11:12:
[...]
zeg, zou je mijn kenteken even weg willen soepen
Verwijderd
Nieuw?Gekkenhuis schreef op woensdag 20 december 2006 @ 13:25:
[...]
Hij staat in Uden en is gewoon nieuw?
of hap ik nou![]()
Zeist was overigens een wilde gok, ik reffereerde naar één van de Ekris lokatiesDatum eerste afgifte Nederland 16-08-2005
Datum eerste toelating 16-08-2005
Datum aanvang tenaamstelling 06-02-2006
Verwijderd
Koop hem zelf maar eens..... jaloerse mensen

En het maakt niet uit waar hij staat, een autodief kijkt daar niet echt meer naar hoor. Ik had het idee dat je niet meer voor 7 euro de adresgegevens van de auto op kon vragen.
Tevens zegt de eerste toelating in vergelijking met de tenaamstelling helemaal niets... deze auto's staan vaak met kenteken en al in de showroom, alleen dan zonder platen.
[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2006 14:22 ]
ok ok hij is niet van mij maar ik zou liever een m5 hebben dan een m6 eerlijk gezegd. De m6 ziet er super uit maar van binnen valt hij (relatief!) tegen qua ruimte.Verwijderd schreef op woensdag 20 december 2006 @ 14:19:
En wat dan nog dat hij 2ehands is ?
Koop hem zelf maar eens..... jaloerse mensen
En het maakt niet uit waar hij staat, een autodief kijkt daar niet echt meer naar hoor. Ik had het idee dat je niet meer voor 7 euro de adresgegevens van de auto op kon vragen.
Tevens zegt de eerste toelating in vergelijking met de tenaamstelling helemaal niets... deze auto's staan vaak met kenteken en al in de showroom, alleen dan zonder platen.
Verwijderd
Ik ben meer voor de M3 CSLWooK schreef op woensdag 20 december 2006 @ 15:05:
[...]
ok ok hij is niet van mij maar ik zou liever een m5 hebben dan een m6 eerlijk gezegd. De m6 ziet er super uit maar van binnen valt hij (relatief!) tegen qua ruimte.
Ik ook, de beste 3 serie style ever imo.
Vind deze voorkant:

een stuk mooier dan de recente

kwestie van smaak helaas
[ Voor 43% gewijzigd door Kaspers op 20-12-2006 15:55 ]
V6 vs V10? Mwoah
Dit is trouwens de voorkant van een M3 csl en die is idd veel mooier dan het huidige model van de 3 serie (om over de achterkant nog maar niet te beginnen )
[ Voor 45% gewijzigd door WooK op 20-12-2006 15:58 ]
Verwijderd
Er staat nu een erg fraaie E39 touring, verder nog een 330Ci Cabrio,stond er een 530D E60 touring, een 323Ci E46 coupe opgeleukt naar M3, een S500 (verlengd) en nog iets in de trant van een 318D E46
En dan hebben we het over de periode van ongeveer een half jaar
ja of wil je beweren dat de m3 csl een v8 heeft?
Verwijderd
Zonder die lelijke bling-rommel en die lip.Kaspers schreef op woensdag 20 december 2006 @ 15:52:
[...]
Ik ook, de beste 3 serie style ever imo.
Vind deze voorkant:
[afbeelding]
een stuk mooier dan de recente
Ik vind het bij Femme trouwens ook niet je van het, helaas.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2006 16:27 ]
Wat een gedrocht!!Verwijderd schreef op woensdag 20 december 2006 @ 16:02:
Als BMW in de richting van de mock-ups gaat, dan gaat de nieuwe M3 zeer mooi worden
[afbeelding]
De onderlip van Femme mag er wat mij betreft dan weer wel wezen.
6lijn! Niks geen V! HeiligschennisWooK schreef op woensdag 20 december 2006 @ 16:19:
[...]

Dit is gewoon een oude impressie op basis van de E90 sedan. Grill van de coupé is in tegenstelling tot de sedan wél mooijep schreef op woensdag 20 december 2006 @ 16:32:
[...]
Wat een gedrocht!!Ik mag hopen dat dat 'm niet gaat worden.
De onderlip van Femme mag er wat mij betreft dan weer wel wezen.
[ Voor 46% gewijzigd door Spiller op 20-12-2006 16:43 ]
Ioniq 5 P45
Enige wat wij beweren is dat je vast geen die-hard BMW fan bent.WooK schreef op woensdag 20 december 2006 @ 16:19:
[...]
WooK schreef op woensdag 20 december 2006 @ 16:19:
[...]

BMW heeft een zes-in-lijn!!!!!!!!
L6WooK schreef op woensdag 20 december 2006 @ 16:19:
[...]

Divide and conquer.
Het is dat je het zelf zegt, maar eh..Verwijderd schreef op woensdag 20 december 2006 @ 17:06:
God, wat een achterlijke mongool ben ik toch. L6 = 6-in-lijn. Duh.
Ioniq 5 P45
Eigenlijk is het natuurlijk een R6
Ik heb ondertussen alle lampen al vervangen door facelife modellen en nu zijn de velgen binnenkort aan de beurt. Ik twijfel echt enorm vanwege het aanbod en de combinatie met mijn kleur auto. Van deze kleur + velgen is weinig te vinden op wat std. BBS spul na.
Het gaat om deze wagen:
En de velgen die ik in de 1e instantie in gedachten had:

Helaas blijken deze niet leverbaar te zijn voor de 5
Het enige alternatief wat er eigenlijk over blijft zijn de Alpina's (te duur) of de M5 (eigenlijk te sjonnie)

Iemand misschien een betere suggestie? Het hoeft niet eens een replica / echte BMW velg te zijn als het maar wat 'klasse' uitrstraalt.
Sowieso vind ik de E39 M5 velgen supergeil, helemaal niet sjonnie eigenlijk. Wel icm met een beetje verlaging.Wimo. schreef op woensdag 20 december 2006 @ 17:33:
Goed, ik ben van plan om m'n oude lullenbak nog wat verder te versjonnien ! En daarbij heb ik even wat advies nodig![]()
Ik heb ondertussen alle lampen al vervangen door facelife modellen en nu zijn de velgen binnenkort aan de beurt. Ik twijfel echt enorm vanwege het aanbod en de combinatie met mijn kleur auto. Van deze kleur + velgen is weinig te vinden op wat std. BBS spul na.
Het gaat om deze wagen:
[afbeelding]
En de velgen die ik in de 1e instantie in gedachten had:
[afbeelding]
Helaas blijken deze niet leverbaar te zijn voor de 5Aangezien ik vanwege het comfort maximaal 17"wil blijven er sowieso weinig opties open ..
Het enige alternatief wat er eigenlijk over blijft zijn de Alpina's (te duur) of de M5 (eigenlijk te sjonnie)
[afbeelding]
Iemand misschien een betere suggestie? Het hoeft niet eens een replica / echte BMW velg te zijn als het maar wat 'klasse' uitrstraalt.
M Parallel vind ik ook erg mooi, of deze.
Ioniq 5 P45
Ik vind velgen onder BMW's altijd lastig... liefst gewoon orgineel spul of iets van een bekende BMW-tuner (Alpina, AC-Schnitzer, Hartge). Al het andere ziet er snel te sjonnie uit of het past er niet goed bij. Gelukkig heeft BMW altijd een aardige collectie met eigen velgen... daar moet toch wel iets tussen zitten?
Verder vind ik op deze site nog ok:
Kreuzspeichen-Verbundrad II
Doppelspeichen-Verbundrad (erg mooi)
[ Voor 34% gewijzigd door zimbab op 20-12-2006 18:02 ]
Verwijderd
Hot hoorzimbab schreef op woensdag 20 december 2006 @ 17:59:
Ik vind de Radial Styling velgen wel mooi. Kijk eens op deze site: http://felgenkatalog.auto-treff.com/
http://felgenkatalog.auto-treff.com/showpic.php?nr=000M1
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2006 18:02 ]
[ Voor 77% gewijzigd door zimbab op 20-12-2006 18:07 ]
Zoals je op die duitse link hieronder kunt zien .. maakt BMW voor de 5-serie eigenlijk niet veel soepsTom schreef op woensdag 20 december 2006 @ 17:52:
Replica is 9 van de 10 keer troep. Dat doet m.i. afbreuk aan de hele auto. Liever de kleinere orginele BMW velgen eronder houden dan replica.
Ik vind velgen onder BMW's altijd lastig... liefst gewoon orgineel spul of iets van een bekende BMW-tuner (Alpina, AC-Schnitzer, Hartge). Al het andere ziet er snel te sjonnie uit of het past er niet goed bij. Gelukkig heeft BMW altijd een aardige collectie met eigen velgen... daar moet toch wel iets tussen zitten?
Ioniq 5 P45
Alleen had ik styling 71 er ook nog bij staan.
tjah liever een V10 natuurlijk, maar wagens als de M5/M6 zijn zoveel zwaarder dan een M3 CSL...met dat geld zou ik persoonlijk een M3(gewoon of CSL) kopen en daar de V8 van de E39 M5 in hangen met een supercharger.WooK schreef op woensdag 20 december 2006 @ 15:55:
[...]
V6 vs V10? Mwoah
Dit is trouwens de voorkant van een M3 csl en die is idd veel mooier dan het huidige model van de 3 serie (om over de achterkant nog maar niet te beginnen )
[afbeelding]
dan ga je met gemak over de 500pk en krijg je een M3 GTR achtige auto
de 6-in-lijn van de CSL is een beauty maar 6 cilinders voor high performance auto's is tegenwoordig niet meer toereikend door de PK race met audi en mercedes. om nog maar te zwijgen over het koppel
Verwijderd
En dan hebben we het nog niet eens over Dieselbolleh schreef op woensdag 20 december 2006 @ 18:50:
[...]
de 6-in-lijn van de CSL is een beauty maar 6 cilinders voor high performance auto's is tegenwoordig niet meer toereikend door de PK race met audi en mercedes. om nog maar te zwijgen over het koppel
Ik dank u
Nee, idd - BMw doet het nog steeds ongeblazenbolleh schreef op woensdag 20 december 2006 @ 18:50:
[...]
Tom schreef op woensdag 20 december 2006 @ 20:03:
diesel sucks.
[ Voor 30% gewijzigd door SileX op 20-12-2006 20:15 ]
een E30 M3 weegt ong 1165kgDaniel schreef op woensdag 20 december 2006 @ 19:32:
Het zou toereikend zijn als het kreng maar 1200 kilo zou wegen
een E36 M3 weegt ong 1420kg
een E46 M3 weegt ong 1470kg
een CSL weegt ong 1285kg
een huidige 335i(E93 ofzow is het coupe model?) weegt 1500kg
ik ga er echt niet vanuit dat de M3 1200kg op de weegschaal zal brengen.
de CSL perst er "maar" 370nm uit op 4900rpm, een 2005 320D trekt er al 340nm uit bij 2000rpm. en het grote probleem is dat een 6 in lijn nooit zoveel extra koppel gaat genereren zonder hulp van een kompressor of turbo.
de cijfers liegen niet, een 6 in lijn heeft gewoon geen toekomst aangezien zowel audi als mercedes V8 alternatieven hebben waarbij de RS4 430nm in de schaal legt bij 5500rpm en de C55 AMG zelfs 510nm bij 4000rpm. dat is 37% meer dan de CSL bij 900rpm minder, en dat merk je duidelijk bij tussensprints
huidige autos zijn gewoon te zwaar
[ Voor 6% gewijzigd door bolleh op 20-12-2006 20:16 ]
De CSL is een heel andere auto dan de RS4 en C55. De CSL is hardcore, die andere niet.bolleh schreef op woensdag 20 december 2006 @ 20:15:
de cijfers liegen niet, een 6 in lijn heeft gewoon geen toekomst aangezien zowel audi als mercedes V8 alternatieven hebben waarbij de RS4 430nm in de schaal legt bij 5500rpm en de C55 AMG zelfs 510nm bij 4000rpm. dat is 37% meer dan de CSL bij 900rpm minder, en dat merk je duidelijk bij tussensprints
En bovendien is dat wat BMW M tot BMW M maakt. BMW stoort zich daar ook niet aan. Hebben ze bij de M5 en M6 toch ook niet gedaan? Die hebben ook "maar" 520Nm terwijl de E55 AMG er 700 had. Dat is ook een verschil van 35%.
BMW M heeft als filosofie gewoon het hochdrehzahlconcept en dat houden ze ook bij de nieuwe M3 aan. Audi heeft het in de RS4 ook geadopteerd en de M3 en RS4 zullen dan ook dichter bij elkaar liggen dan eerst. Mercedes doet een beetje mee met dat concept, maar niet helemaal.
Trouwens.....de nieuwe M3 zal maar een Nm of 40-50 meer hebben dan de huidige denk ik aangezien het een 4 liter V8 zal worden. En dat had je qua Nm's ook met een 4L R6 kunnen bereiken.
Ik rij audi inderdaadTom schreef op woensdag 20 december 2006 @ 16:42:
[...]
Enige wat wij beweren is dat je vast geen die-hard BMW fan bent.
en mijn bruder rijdt een E46 M3. Die probeer ik telkens over te halen om een RS4 te gaan kopen (dat is pas heiligschennis zeker) maar hij is helaas niet echt over te halen
[ Voor 30% gewijzigd door WooK op 20-12-2006 21:45 ]
Verwijderd
Ga jij eens lekker sporten tegen een VW TDITom schreef op woensdag 20 december 2006 @ 20:03:
diesel sucks.
Die dingen zijn op wegligging al niet bij te houden.
Wat heeft dat met Diesel te maken? Na ja....in die zin misschien dat diesels een slechtere wegligging hebben omdat ze zwaarder zijn (en het extra gewicht vaak in de neus komt).Verwijderd schreef op woensdag 20 december 2006 @ 22:03:
[...]
Ga jij eens lekker sporten tegen een VW TDI
Die dingen zijn op wegligging al niet bij te houden.
Maar wat hij wilt zeggen (neem ik aan) is dat je een diesel niet gaat vergelijken met een auto als een M3, want dat zijn gewoon twee totaal verschillende invalshoeken.
Verwijderd
Ik vergelijk dat heel simpel op het toeren-aantal met max koppel.zimbab schreef op woensdag 20 december 2006 @ 22:14:
[...]
Wat heeft dat met Diesel te maken? Na ja....in die zin misschien dat diesels een slechtere wegligging hebben omdat ze zwaarder zijn (en het extra gewicht vaak in de neus komt).
Maar wat hij wilt zeggen (neem ik aan) is dat je een diesel niet gaat vergelijken met een auto als een M3, want dat zijn gewoon twee totaal verschillende invalshoeken.
Kan een benzine gewoon niet tegenop, en sinds deze modellen er zijn is de wegligging zo goed dat je gewoon in zijn 4 een bocht in kan knallen en er weer HEEL hard uit kan.
Diesel is gewoon toekomst, een M3 is gewoon niet sneller meer. Die vergelijking mag je best maken.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2006 22:19 ]

Ik denk dan ook niet dat Diesel de toekomst is voor de _echt_ sportieve auto's. Er zullen wel wat modellen uitkomen denk ik, maar het overgrote deel zal wel benzine blijven.
[ Voor 23% gewijzigd door zimbab op 20-12-2006 22:32 ]
Diesel de toekomst? Ik dacht het niet ! Zolang ik minder dan 20k per jaar rij en geen tractor wil komt er geen diesel. Noodzakelijk kwaad, dat is het.Verwijderd schreef op woensdag 20 december 2006 @ 22:18:
[...]
Ik vergelijk dat heel simpel op het toeren-aantal met max koppel.
Kan een benzine gewoon niet tegenop, en sinds deze modellen er zijn is de wegligging zo goed dat je gewoon in zijn 4 een bocht in kan knallen en er weer HEEL hard uit kan.
Diesel is gewoon toekomst, een M3 is gewoon niet sneller meer. Die vergelijking mag je best maken.
Verwijderd
Zolang er op circuits wordt geraced en Audi de 24H van Le Mans heeft gewonnen met een Diesel.... tja... vind ik dat mensen Diesel niets vinden maar een stel lamzwanzen.Wimo. schreef op woensdag 20 december 2006 @ 22:34:
[...]
Diesel de toekomst? Ik dacht het niet ! Zolang ik minder dan 20k per jaar rij en geen tractor wil komt er geen diesel. Noodzakelijk kwaad, dat is het.
En een beetje hedendaagse TDi hou jij echt moeilijk tot niet bij. (zeker tevaak zoek gereden ?
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2006 23:01 ]
Ik zou gaan kijken naar een originele BMW velg (of misschien een replica, ik ben daar zelf geen voorstander van maar als je op de centen moet letten kan ik me goed voorstellen dat je replica's aanschaft) of een klassieke velg van Alpina, BBS of Hartge. De meeste andere tuners produceren velgen met een erg hoog sjonnie-gehalte.Wimo. schreef op woensdag 20 december 2006 @ 17:33:
Goed, ik ben van plan om m'n oude lullenbak nog wat verder te versjonnien ! En daarbij heb ik even wat advies nodig![]()
Je moet het koppel van een dieselmotor en een hoogtoerige benzinemotor niet gaan vergelijken. De overbrengingsverhoudingen van de versnellingsbak en het differentieel zijn heel anders waardoor de M3 meer koppel op de achterwielen brengt dan je op basis van de vergelijking van motorkoppel zou verwachten. Diesels hebben lange overbrengingsverhoudingen omdat de motor z'n topvermogen bij slechts 4000 toeren haalt. De M3 heeft vanwege zijn hoogtoerige motor juist een erg korte overbrenging.Verwijderd schreef op woensdag 20 december 2006 @ 22:18:
[...]
Ik vergelijk dat heel simpel op het toeren-aantal met max koppel.
Een M3 is daardoor véél sneller dan een 320d. Je moet dan natuurlijk wel het vermogen optimaal benutten.
Verwijderd
Ben ik redelijk met je eens, wat ik alleen probeer duidelijk te maken is dat zodra een Diesel snel(ler) is dan een snelle Benzine auto dan gaat men het direct over andere bakverhoudingen en dergelijke hebben. Je mag het niet vergelijken, koppel is er eerder... zo verder.Femme schreef op woensdag 20 december 2006 @ 23:00:
Je moet het koppel van een dieselmotor en een hoogtoerige benzinemotor niet gaan vergelijken. De overbrengingsverhoudingen van de versnellingsbak en het differentieel zijn heel anders waardoor de M3 meer koppel op de achterwielen brengt dan je op basis van de vergelijking van motorkoppel zou verwachten. Diesels hebben lange overbrengingsverhoudingen omdat de motor z'n topvermogen slechts bij 4000 toeren haalt. De M3 heeft vanwege zijn hoogtoerige motor juist een erg korte overbrenging.
Een M3 is daardoor véél sneller dan een 320d. Je moet dan natuurlijk wel het vermogen optimaal benutten.
Wat vind ik hier vreemd aan... De Benzine auto is zeker niet optimaal qua bak en diff ? Wel dus.
De vergelijking atmosferische benzinemotor tegen turbodiesel met gelijke cylinderinhoud is ook niet eerlijk. Geef de benzineracers in Le Mans een turbo en Audi rijdt weer achteraan. Wat betreft specifiek vermogen heeft een geblazen benzinemotor nog altijd veel meer potentieel dan een diesel.Verwijderd schreef op woensdag 20 december 2006 @ 23:00:
[...]
Zolang er op circuits wordt geraced en Audi de 24H van Le Mans heeft gewonnen met een Diesel.... tja... vind ik dat mensen Diesel niets vinden maar een stel lamzwanzen.
En een beetje hedendaagse TDi hou jij echt moeilijk tot niet bij. (zeker tevaak zoek gereden ?)
De zege van Audi is vooral het gevolg van reglementaire voordelen van diesels.
Hedendaagse TDI"s bijhouden? Wat is een hedendaagse TDI? Ik rij zelf zelf een 2.8L benzine wagen en heb geen seconde spijt. Hij is niet snel i.c.m. de automaat maar ik schaam me zeker niet .. menig supersnelle TDI zal het nog moeilijk zat hebben.Verwijderd schreef op woensdag 20 december 2006 @ 23:00:
[...]
Zolang er op circuits wordt geraced en Audi de 24H van Le Mans heeft gewonnen met een Diesel.... tja... vind ik dat mensen Diesel niets vinden maar een stel lamzwanzen.
En een beetje hedendaagse TDi hou jij echt moeilijk tot niet bij. (zeker tevaak zoek gereden ?)
Femme:
Vanuit financieel oogpunt zal ik toch voor een replica set gaan. Het liefst heb ik origineel maar ik kan het niet opbrengen om 2000+ uit te geven aan alleen een set velgen.
[ Voor 12% gewijzigd door Wimo. op 20-12-2006 23:07 ]
Verwijderd
Dit is dus de klinklare onzin die ik bedoel. Je mag dit zeker vergelijken, zeker omdat je ieder blok van supercharger of turbo kan voorzien, er is altijd een stap hoger.Femme schreef op woensdag 20 december 2006 @ 23:04:
[...]
De vergelijking atmosferische benzinemotor tegen turbodiesel met gelijke cylinderinhoud is ook niet eerlijk. Geef de benzineracers in Le Mans een turbo en Audi rijdt weer achteraan. Wat betreft specifiek vermogen heeft een geblazen benzinemotor nog altijd veel meer potentieel dan een diesel.
De zege van Audi is vooral het gevolg van reglementaire voordelen van diesels.
De blokken van VW/Audi hebben gewoon zo'n goede techniek met Diesel _ Turbo dat menig mens hier gewoon jaloers op is. En ja, dit mag best zegd worden ben ik van mening.
Verwijderd
Je durft dus niet hardop te zeggen dat ze je nog steeds zoek rijdt, iets dat je vaker hoort.Wimo. schreef op woensdag 20 december 2006 @ 23:06:
[...]
Hedendaagse TDI"s bijhouden? Wat is een hedendaagse TDI? Ik rij zelf zelf een 2.8L benzine wagen en heb geen seconde spijt. Hij is niet snel i.c.m. de automaat maar ik schaam me zeker niet .. menig supersnelle TDI zal het nog moeilijk zat hebben.
Ik durf het best te zeggen.... ik moet echt trappen met mijn 110-120PK benzine met turbo op 850 kilo. Ja met 13" houden ze me niet bij nee, maar zelfs dan moet ik zo rap schakelen want als ik schakel hebben zij weer veel koppel.
Edit: heb jij wel enig idee wat voor auto ik rij? Ding weegt bijna 1600kilo! En dan moet ik het raar vinden als zo'n tractor van 1200kg en 2 liter turbo me voorbij komt? Waarom zou ik me schamen ?!
[ Voor 44% gewijzigd door Wimo. op 20-12-2006 23:12 ]
Verwijderd
Wat wil je opzoeken dan ? Je moet naar de koppelkromme kijken op een grafiek om dit te zien, bij benzine en diesel.Wimo. schreef op woensdag 20 december 2006 @ 23:10:
Ik pak ff de gegevens van een high tech passat TDI er bij .. maar de snelste heeft maar 170pk ? Naar welke moet ik kijken ?
Of even een raar gebaar maken op de snelweg en er dan hard achteraan
Verwijderd
Excuses, Excuses.Wimo. schreef op woensdag 20 december 2006 @ 23:10:
Ik pak ff de gegevens van een high tech passat TDI er bij .. maar de snelste heeft maar 170pk ? Naar welke moet ik kijken ?
Edit: heb jij wel enig idee wat voor auto ik rij? Ding weegt bijna 1600kilo! En dan moet ik het raar vinden als zo'n tractor van 1200kg en 2 liter turbo me voorbij komt? Waarom zou ik me schamen ?!
Waarom zouden ze een CSL dan lichter gemaakt hebben ?
Komop, maar dit is echt verjaardagpraat.
(niet boos worden he, dat is niet de intentie, maar ik vind dat altijd zo goedkoop)
/me zoekt de automerge-optie
Verwijderd
Mijn punt is dat men altijd zo negatief over diesels praten wanneer ze vergeleken worden met snelle benzine varianten die voor het snelle werk gemaakt zijn. Ik denk eerder dat de duur betalende benzine man hetzelfde idee heeft met zijn snelle auto maarja, die van hem is er gewoon voor gemaakt en die diesel... gewoon toeval dat ik hem niet bijhouden kan.Wimo. schreef op woensdag 20 december 2006 @ 23:17:
Wat is je punt nou eigenlijk ? Dat er snelle TDI's zijn ? Dat er snellere TDI's zijn dan mijn benzine wagen? Als ik een snelle wagen had willen kopen dan had ik gewoon een impreza o.i.d. gekocht.
Maar vergelijken... ho maar...
Waar gaat het nu om, het doel, en dat is sneller zijn... als zou er frituurvet in gaan en een fietsketting op zitten.... dat is het 'm gewoon.
Koop dan een Evo, Impreza

(en hier ga je dus de fout in... die dingen zijn gewoon niet altijd zo rap als ze lijken/moeten (te) zijn.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2006 23:23 ]
Het is geen excuus maar gewoon een feit dat je ze niet kunt vergelijken. Voor de acceleratie is het koppel aan de aangedreven wielen van belang en niet (direct) het koppel dat de motor levert. Aangezien zich tussen de motor en de aangedreven wielen een versnellingsbak en een differentieel bevinden die ervoor zorgen dat het toerental van de aangedreven assen anders is dan de krukas is het van belang om rekening te houden met de overbrengingsverhoudingen.Verwijderd schreef op woensdag 20 december 2006 @ 23:03:
[...]
Ben ik redelijk met je eens, wat ik alleen probeer duidelijk te maken is dat zodra een Diesel snel(ler) is dan een snelle Benzine auto dan gaat men het direct over andere bakverhoudingen en dergelijke hebben. Je mag het niet vergelijken, koppel is er eerder... zo verder.
Wat vind ik hier vreemd aan... De Benzine auto is zeker niet optimaal qua bak en diff ? Wel dus.
In de praktijk zie je dit effect bijvoorbeeld in het hogere toerental dat de benzinemotor bij gelijke kruissnelheid maakt vergelijken met een diesel. De benzinemotor draait bijvoorbeeld 2500 toeren bij 100km/h en de diesel 2000 toeren. Dit zorgt ervoor dat de benzinemotor relatief zo'n 25 procent meer koppel op de aangedreven wielen brengt. Ga je het maximum uit de motor halen dan worden de verschillen extremer, een M3 kan dan tot 7500 toeren en een diesel maar 4000.
Dit zegt verder niets over een eventuele suboptimale spatiering van de versnellingsbakverhoudingen in benzinemotors. Omwille van een gunstig verbruik hebben benzinemotor bij kruissnelheden een relatief laag toerental (vergeleken met het toerental waarbij het topvermogen wordt geleverd) waardoor ze minder vermogen produceren dan een diesel die dichter bij z'n optimale toerental rondtoert. Verder speelt mee dat de vermogenskromme van een diesel anders gevormd is waardoor hij bij lagere toerentallen al een groot deel van z'n vermogen kan leveren. Dat is handig voor praktisch gebruik en is ook zeker een voordeel bij motoren met een kleinere motorinhoud. Een drieliter benzinemotor levert ook bij lage toeren voldoende vermogen om lekker vooruit te komen. Een 1.6'je zal daarentegen nogal doods aanvoelen en moet echt op toeren gejaagd worden. Het is nogal vermoeiend als je het toerenjagen als permanente rijstijl moet hanteren.
Probeer je de optimale prestaties uit de auto te halen (wat je mag verwachten van een bestuurder van een M3) dan zegt het maximale vermogen nog altijd meer over de prestaties dan koppel. De 320d met 163pk is dan gewoon kansloos tegenover een M3 met 343pk.
Ik mag best negatief zijn over diesel. Ze stinken , vervuilen en zijn trager dan benzine varianten.En dan heb ik het nog niet eens over het geluid ..Verwijderd schreef op woensdag 20 december 2006 @ 23:21:
[...]
Mijn punt is dat men altijd zo negatief over diesels praten wanneer ze vergeleken worden met snelle benzine varianten die voor het snelle werk gemaakt zijn.
Waar gaat het nu om, het doel, en dat is sneller zijn... als zou er frituurvet in gaan... dat is het 'm gewoon.
Koop dan een Evo, Impreza
Zet een 2l benzine turbo tegenover een 2l diesel turbo in hetzelfde chassis. En kijk dan eens welke sneller is.
Verwijderd
Dit klopt, er gebeurt ook heel veel tussen de motor + achterwielen. En dat hangt er nu net vanaf wat de fabrikant wilde en hoe deze blok + bak + diff heeft ontworpen en op elkaar heeft aangepast aan de hand van de rijdprestaties die men wil bereiken. Een relaxed rijdende auto kan dus vreselijk snel zijn in bepaalde gebieden waar een snelle jongen dat niet heeft in dezelfde versnelling en dan lekker doortrekken. Je weet zelf wel wat voorbeelden te verzinnen waarbij je met die benzine toch eigenlijk twijfelt of je niet terug zal schakelen.Femme schreef op woensdag 20 december 2006 @ 23:23:
[...]
Het is geen excuus maar gewoon een feit dat je ze niet kunt vergelijken. Voor de acceleratie is het koppel aan de aangedreven wielen van belang en niet (direct) het koppel dat de motor levert. Aangezien zich tussen de motor en de aangedreven wielen een versnellingsbak en een differentieel bevinden die ervoor zorgen dat het toerental van de aangedreven assen anders is dan de krukas is het van belang om rekening te houden met de overbrengingsverhoudingen.
Ik denk dat je vergelijking niet op gaat voor de 100 km/h, de diesel is er op ontworpen lage toeren te draaien en snel over zijn koppel te beschikken, de M3 niet... deze heeft een langere adem inderdaad, hoewel een diesel op Zandvoort toch echt optimaal tussen de 4000 en 4300 toeren overschakelt.In de praktijk zie je dit effect bijvoorbeeld in het hogere toerental dat de benzinemotor bij gelijke kruissnelheid maakt vergelijken met een diesel. De benzinemotor draait bijvoorbeeld 2500 toeren bij 100km/h en de diesel 2000 toeren. Dit zorgt ervoor dat de benzinemotor relatief zo'n 25 procent meer koppel op de aangedreven wielen brengt. Ga je het maximum uit de motor halen dan worden de verschillen extremer, een M3 kan dan tot 7500 toeren en een diesel maar 4000.
Klopt, maar ik vergelijk duidelijk een TDi en geen 1.6 Verder ben ik het zeker met je eens.Dit zegt verder niets over een eventuele suboptimale spatiering van de versnellingsbakverhoudingen in benzinemotors. Omwille van een gunstig verbruik hebben benzinemotor bij kruissnelheden een relatief laag toerental (vergeleken met het toerental waarbij het topvermogen wordt geleverd) waardoor ze minder vermogen produceren dan een diesel die dichter bij z'n optimale toerental rondtoert. Verder speelt mee dat de vermogenskromme van een diesel anders gevormd is waardoor hij bij lagere toerentallen al een groot deel van z'n vermogen kan leveren. Dat is handig voor praktisch gebruik en is ook zeker een voordeel bij motoren met een kleinere motorinhoud. Een drieliter benzinemotor levert ook bij lage toeren voldoende vermogen om lekker vooruit te komen. Een 1.6'je zal daarentegen nogal doods aanvoelen en moet echt op toeren gejaagd worden. Het is nogal vermoeiend als je het toerenjagen als permanente rijstijl moet hanteren.
Ik moet zeggen dat een M3 tot de 100-120 gewoon langzaam overkomt. OK, geen boost, lekker rechtlijnig... daarna mag je hem uitzwaaien want hij loopt gewoon door. Maar dit heb ik al eens eerder gezegd dacht ik.Probeer je de optimale prestaties uit de auto te halen (wat je mag verwachten van een bestuurder van een M3) dan zegt het maximale vermogen nog altijd meer over de prestaties dan koppel. De 320d met 163pk is dan gewoon kansloos tegenover een M3 met 343pk.
Heel goed, de diesel. Zeker met de wegligging van deze tijd. Een Evo draait namelijk onder veel hogere druk dan een diesel, en een impreza is een boxer-motor. Hoewel ik die impreza echt niet vreselijk snel vindt tov de Evo, wereld van verschil en tenministe een echte auto.Wimo. schreef op woensdag 20 december 2006 @ 23:24:
[...]
Ik mag best negatief zijn over diesel. Ze stinken , vervuilen en zijn trager dan benzine varianten.En dan heb ik het nog niet eens over het geluid ..
Zet een 2l benzine turbo tegenover een 2l diesel turbo in hetzelfde chassis. En kijk dan eens welke sneller is.
Een 6 Cil van een aantal BMW modellen zou ik best tegenover een 1.9 TDI willen zetten.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2006 23:38 ]
Wat heeft wegligging er nu in godsnaam mee te maken? Je vergelijkt motoren, niet onderstellen.Verwijderd schreef op woensdag 20 december 2006 @ 23:32:
Heel goed, de diesel. Zeker met de wegligging van deze tijd.
Dus?Een Evo draait namelijk onder veel hogere druk dan een diesel, en een impreza is een boxer-motor.
Want?Hoewel ik die impreza echt niet vreselijk snel vindt tov de Evo, wereld van verschil en tenministe een echte auto.
Vergelijk dan ook gewoon gelijke modellen. Neem b.v. een Golf GTI (2.o turbo benzine) en een Golf TDI GT (2.0 TDI 170 pk). Welke gaat er winnen denk je? Ik weet vrijwel zeker dat dat de GTI zal zijn alhoewel je die wel anders moet rijden dan de GT, maar dat is logisch.Een 6 Cil van een aantal BMW modellen zou ik best tegenover een 1.9 TDI willen zetten.
Maar waar iedereen nog aan voorbij gaat is het andere karakter. Een diesel heeft gewoon een minder sportief karakter dan een benzinemotor hoewel een diesel best snel kan zijn. Maar je wilt in een opzwepende auto gewoon geen diesel (nog niet in ieder geval....ik kan niet 50 jaar vooruit kijken). Als ik een M3, M5, 911, F430, Elise, Donkervoort etc etc koop dan wil ik daar geen diesel in en dan kan het me reet roesten of er op de planeet een diesel is die sneller is.
Hierboven: je kunt ook de nieuwe 1.4 benzine GTI pakken .. die hebben al 170 pk

Verwijderd
Tja, waarom zou je stuggere veren onder een bepaalde auto willen hebben. Simpel gezegd, zonder wielen kun je ook niet rijden.zimbab schreef op woensdag 20 december 2006 @ 23:49:
[...]
Wat heeft wegligging er nu in godsnaam mee te maken? Je vergelijkt motoren, niet onderstellen.
Wie moest er nou gelijkwaardige auto's vergelijken[...]
Dus?
Dus jij denkt... 2L is 2L, met turbo erbij op beide auto's betekent dat ze ook hetzelfde rijden ? Daarom vergelijk ik ook wegligging. Een M5 die zijn vermogen in een bocht niet kwijt kan en gaat driften heb je ook niet alles aan als je alleen maar bochten rijdt. Komt wel meer bij kijken dan een blok ergens in hangen en kijken wat het doet.[...]
Want?
Ervaar het eens
Ben ik dus geheel met je oneens. Ga eens naar de zomeravondcompetitie en ik weet zeker dat he terug deinst wanneer er een Golf 5 Tdi met 195 voorbij komt blazen, dat is gewoon bijna eng hoe die dingen lopen.[...]
Vergelijk dan ook gewoon gelijke modellen. Neem b.v. een Golf GTI (2.o turbo benzine) en een Golf TDI GT (2.0 TDI 170 pk). Welke gaat er winnen denk je? Ik weet vrijwel zeker dat dat de GTI zal zijn alhoewel je die wel anders moet rijden dan de GT, maar dat is logisch.
Maar waar iedereen nog aan voorbij gaat is het andere karakter. Een diesel heeft gewoon een minder sportief karakter dan een benzinemotor hoewel een diesel best snel kan zijn. Maar je wilt in een opzwepende auto gewoon geen diesel (nog niet in ieder geval....ik kan niet 50 jaar vooruit kijken). Als ik een M3, M5, 911, F430, Elise, Donkervoort etc etc koop dan wil ik daar geen diesel in en dan kan het me reet roesten of er op de planeet een diesel is die sneller is.
Eerlijk gezegd denk ik dat je weinig sportieve auto's hebt gereden/meegreden. Een M3 vond ik vreselijk hard gaan, ja vanaf de 100-120. Maar zeg nu zelf, om dat alleen als vegelijking te gebruiken of boekjes te lezen...
Testen... zouden meer mensen eens moeten doen
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2006 00:03 ]
Heel leuk, maar nogmaals....we vergelijken motoren/aandrijflijnen....geen onderstellen.Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2006 @ 00:01:
Tja, waarom zou je stuggere veren onder een bepaalde auto willen hebben. Simpel gezegd, zonder wielen kun je ook niet rijden.
Ja maar je zegt "de Impreza is heeft een boxermotor." Wat wil je daar mee zeggen dan?Wie moest er nou gelijkwaardige auto's vergelijken
Nogmaals....jij zegt dat Diesel de toekomst is. DIESEL. Je zegt niet dat compacte lichte auto's de toekomst zijn, jij zegt dat diesel de toekomst is. Dan moet je dus alle overige factoren gelijk houden en alleen de diesellaandrijflijn vergelijken met de benzineaandrijflijn.Dus jij denkt... 2L is 2L, met turbo erbij op beide auto's betekent dat ze ook hetzelfde rijden ? Daarom vergelijk ik ook wegligging. Een M5 die zijn vermogen in een bocht niet kwijt kan en gaat driften heb je ook niet alles aan als je alleen maar bochten rijdt. Komt wel meer bij kijken dan een blok ergens in hangen en kijken wat het doet.
Als ze de zaken zo verwoorden als jij doet dan zal ik dat zeker wel doen.Ervaar het eens(en ga alsjeblieft een een circuitdag doen, en zeg vooral "want?" daar niet teveel op zaken als hierboven
)
Hoe bedoel je dat? Snel? Mooi geluid?Ben ik dus geheel met je oneens. Ga eens naar de zomeravondcompetitie en ik weet zeker dat he terug deinst wanneer er een Golf 5 Tdi met 195 voorbij komt blazen, dat is gewoon bijna eng hoe die dingen lopen.
Misschien minder dan jij, maar ook al weer niet zo weinig dat ik er geen mening over kan vormen. Ik weet wel dat ik bij diesels vaak genoeg heb 'Wow dat gaat wel hard', maar ik krijg er niet snel kippevel van. En dat krijg ik bij benzinemotors juist eerder (want meer gejank en hoger in de toeren). En dat is waarom ik (voor de beleving) een benzinemotor prefereer boven een dieselmotor.Eerlijk gezegd denk ik dat je weinig sportieve auto's hebt gereden/meegreden. Een M3 vond ik vreselijk hard gaan, ja vanaf de 100-120. Maar zeg nu zelf, om dat alleen als vegelijking te gebruiken of boekjes te lezen...
Dit topic is gesloten.