Toon posts:

Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 19 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste
Acties:
  • 20.979 views sinds 30-01-2008

• Barry
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
MikeyMan schreef op woensdag 30 november 2005 @ 11:52:
[...]

Ik heb net alle verbindingen tussen mijn computer en m'n receiver doorgemeten, en de enige kabel waar stroom opstaat is de digitale coax... Hoewel dat me niet goed lijkt (1,6 volt) lijkt het me niet dat dat problemen op kan leveren voor de tuner...
Ik denk dat je gewoon moet stoppen met zelf kijken/meten en direct teruggaan naar de reperateur. Naar mijn idee heb je gewoon een garantietermijn en kun je verwachten dat zij het product kostenloos repareren. Ga zelf ook niet vertellen wat de mogelijke oorzaak van het defect is, breng 'em gewoon terig met de melding, ''het apparaat werkt alweer niet''.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:30

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Barry schreef op woensdag 30 november 2005 @ 12:23:
[...]

Ik denk dat je gewoon moet stoppen met zelf kijken/meten en direct teruggaan naar de reperateur. Naar mijn idee heb je gewoon een garantietermijn en kun je verwachten dat zij het product kostenloos repareren. Ga zelf ook niet vertellen wat de mogelijke oorzaak van het defect is, breng 'em gewoon terig met de melding, ''het apparaat werkt alweer niet''.
Jah, dat snap ik, maar als het probleem zich elke twee maanden voor blijft doen, moet ik toch opzoek naar een oorzaak... Zit elke keer twee weken zonder versterker, en het is niet bepaald om de hoek, dat mijdrecht...

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Lijkt me niet dat het je eigen schuld is MikeyMan... als je PC gewoon geaard is zou je geen gekke potentiaalverschillen mogen krijgen.

En wat betreft je coax... Laatste keer dat ik probeerde om de mantel en de kern aan te raken kreeg ik dus wel een gezellige schok? :X

Ik heb verder ook geen verstand van het technische aspect, maar wat heb je nou opgemeten? Het spanningsverschil tussen de mantel en de kern? Volgens mij zou dat juist *niet* klein moeten zijn... heb je al eens geprobeerd om het verschil tussen je coax-mantel en een aardepinnetje van je contactdoos ofzo? Dat zou redelijk klein moeten zijn... toch? Aangezien het beide geaard zou moeten zijn? (Note: Als je idd een lekstroom op je mantal hebt zou je aardlekschakelaar bij die laatste poging er best wel eens uit kunnen vliegen...)

[Voor 4% gewijzigd door Xander op 30-11-2005 12:28]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

XanderH schreef op woensdag 30 november 2005 @ 12:27:
Het spanningsverschil tussen de mantel en de kern? Volgens mij zou dat juist *niet* klein moeten zijn... heb je al eens geprobeerd om het verschil tussen je coax-mantel en een aardepinnetje van je contactdoos ofzo?
Heb inderdaad eerst dat eerste gemeten... Had ik dus een vrij kleine waarde...
Coax mantel ==> aarde aansluiting is op standje 2000m 0,95... Lijkt mij ook erg klein... En geen aardlek eruit gevlogen ;)

• Road-runner83
  • Laatst online: 10:30
Net de PC aan de Beamer gekoppeld en gelijk maar even wat pics gemaakt:

Wat foto's van Far Cry! (speel ik online :))...bij de eerste foto had ik de beamer nog niet op 16:9 ingesteld.
http://80.100.81.178/HT/images/KamerJoost/IMG_3131klein.jpg
Klik hier voor een grotere foto!
http://80.100.81.178/HT/images/KamerJoost/IMG_3141klein.jpg
http://80.100.81.178/HT/images/KamerJoost/IMG_3145klein.jpg

Nog een foto van Troy die ik als HDTV afspeelde! ECHT SUPER SCHERP!!!! (mag ook wel voor een 12,2gig bestandje!)
http://80.100.81.178/HT/images/KamerJoost/IMG_3124klein.jpg

Als laatst nog een foto van het bureaublad :)
http://80.100.81.178/HT/images/KamerJoost/IMG_3146klein.jpg

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Road-runner83 schreef op woensdag 30 november 2005 @ 23:35:
Net de PC aan de Beamer gekoppeld en gelijk maar even wat pics gemaakt:

Wat foto's van Far Cry! (speel ik online :))...bij de eerste foto had ik de beamer nog niet op 16:9 ingesteld.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Nog een foto van Troy die ik als HDTV afspeelde! ECHT SUPER SCHERP!!!! (mag ik ook wel voor een 12,2gig bestandje!)
[afbeelding]

Als laatst nog een foto van het bureaublad :)
[afbeelding]
Wow ziet er vet uit :9~ ! Maar hoe doe je dat dan met je toetsenbord met far cry? Zit je er met een tafel met toetsenbord en muis voor ofzo?

• Road-runner83
Waypoint schreef op woensdag 30 november 2005 @ 23:38:
[...]

Wow ziet er vet uit :9~ ! Maar hoe doe je dat dan met je toetsenbord met far cry? Zit je er met een tafel met toetsenbord en muis voor ofzo?
Het was nu meer om te testen maar idd ik zou m'n toetsenbord en muis hier op het tafeltje kunnen zetten en dan vanaf m'n bank spelen! Dat zouden ze wel moeten halen en zo niet dan ligt hier vast nog wel ergens een draadloze muis en toetsenbord :)...binnenkort maar is even goed voor gaan zitten ;)

• Anoniem: 114270
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
roadrunner.

die benq dx650 die jij als beamer hebt ondersteunt toch helemaal geen hd, waarom is het dan zoveel scherper dan normaal 1024x768 is toch geen hd?

• Egg
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-03-2021

Egg

In der Schweiz jah!

JWO schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 21:38:
Mijn denon dvd2800II dvd speler is binnen :*)
CD-speler kan de deur uit dus.

[afbeelding]
Picje :9
offtopic:
die denon speler daaronder?
als je hem echt de deur uit doet, houd ik me aanbevolen :7

MSI GX660R for the win!

• Road-runner83
Anoniem: 114270 schreef op donderdag 01 december 2005 @ 00:14:
roadrunner.

die benq dx650 die jij als beamer hebt ondersteunt toch helemaal geen hd, waarom is het dan zoveel scherper dan normaal 1024x768 is toch geen hd?
Naar mijn weten ondersteunt hij het wel!

HDTV Compatible
720P or 1080I and a 4:3 or 16:9 aspect ratio

Bron: http://www.brightandsleek.com/BenQ_DX650_DX_650_p/dx650.htm

En net met eigen ogen gezien dat het toch echt wel een STUK scherper is dan een DVD....en ik heb al aardig wat DVD's gezien ;)

Onder windows draaide ik btw op 1280x1024 (dat is het max dat de beamer ondersteund) en toen heb ik dus Troy in HDTV aangezet! Serieus echt MEGA scherp!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-03 10:57

voodooless

Sound is no voodoo!

Road-runner83 schreef op donderdag 01 december 2005 @ 00:22:
Onder windows draaide ik btw op 1280x1024 (dat is het max dat de beamer ondersteund) en toen heb ik dus Troy in HDTV aangezet! Serieus echt MEGA scherp!
Dat is dus echt volkomen zinloos. Je beamer doet max 1024x768. Hij moet dus downscalen. imho kan de PC dat veel beter dan een beamer. Het is altijd aan te raden om op native resolutie te werken en de PC het scale werk te laten doen. Resultaat is gegarandeerd beter!

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Anoniem: 114270
  • Niet online
idd, wbd hdtv ondersteuning is dat ook bullshit.

Anoniem: 156147

Nou breekt me de klomp helemaal af.......

Mijn receiver was weg voor reparatie (zie post een paar pagina's terug, 2 weken oud, reageerde nergens meer op, ingangsweerstand okay, spanning over de schakelaar okay). Nu belde de winkel gistermiddag op, dat hij terug was van Marantz Eindhoven..... Joepie :+ !!!

Het vreemde is alleen dat er NIETS is geconstateerd! Dit is toch niet te geloven? Ze hebben hem aangesloten en op 1 of andere duurtest gehangen en hij doorstond het allemaal vlekkeloos 8)7 ! Ik ben echt niet achterlijk (voor zover ik weet dan :9 ) en weet zeker dat hij echt niets meer deed!

Maarja... anderhalve week niet kunnen genieten, nu is hij weer terug en hij draait weer als een spreekwoordelijke tiet B)

p.s. --> pics komen er nu snel aan O-)

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:51
Even een zijsprongetje, maar die HDTV content zoals Troy hierboven werd gepost, dat is toch geen commercieel verkrijgbaar spul? Ik vraag me steeds af waar dat vandaan komt. Op welk medium wordt zoiets legaal verspreid? Waar kan ik het LEGAAL kopen?

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Munchkin
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:06
Goed punt, dat vraag ik mij ook al een tijdje af. Zover ik weet halen de meeste het via een betaalde nieuwsserver binnen. Overigens is het downloaden van films, net als mp3, gewoon legaal toch (hoewel je geen auteursrechten afdraagt)? Je mag alleen niet uploaden.

In duitsland schijnen er 720p films met wmv9 encoding op dvd verkrijgbaar te zijn. Ik heb alleen nog nooit een winkel gevonden die ze daadwerkelijk heeft.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:53

JvS

Ik heb hem zelf ook

Je kan dat niet legaal verkrijgen. Illegaal kan je zat vinden wat in de VS via satteliet is uitgezonden, maar laten we daar in dit topic maar niet verder op in gaan. Legaal kan het simpelweg nog niet in nederland.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Anoniem: 30670

JvS schreef op donderdag 01 december 2005 @ 09:58:
Je kan dat niet legaal verkrijgen. Illegaal kan je zat vinden wat in de VS via satteliet is uitgezonden, maar laten we daar in dit topic maar niet verder op in gaan. Legaal kan het simpelweg nog niet in nederland.
Lol dat meen je niet?!

Ik kan hier al een dikke maand lang HD-dvd's in 720/1080 i/p krijgen. En dan bedoel ik niet klein titels maar echte bigmoney movies (wat meestal nog slechter is dan wat mindere betere titels maar goed) zoals: Armagaddon, Minority Report and Ray etc etc. Ik heb er al 8stuks in LEGAAL in huis.

Ik hou niet van illegale zooi... das alleen maar pure diefstal en ook nog eens slecht voor me toekomstige baan (Sound-Engineer) dus... Koop je cd/dvd's nou gewoon. 1. nooit gezeik met kwaliteit 2. geen uren te zoeken naar een goeie .Torrent 3. Je betaalt loon aan de mensen die jij goed vind kwa muziek of film... waarom wil je die bestelen :? ?

Verder mooi specs hier :9~ ... Merk nu dat er steeds meer mensen van HIFI forums naar GoT overlopen ofzo? :o :)

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-03 23:43
Anoniem: 30670 schreef op donderdag 01 december 2005 @ 10:53:
[...]

Lol dat meen je niet?!

Ik kan hier al een dikke maand lang HD-dvd's in 720/1080 i/p krijgen. En dan bedoel ik niet klein titels maar echte bigmoney movies (wat meestal nog slechter is dan wat mindere betere titels maar goed) zoals: Armagaddon, Minority Report and Ray etc etc. Ik heb er al 8stuks in LEGAAL in huis.

Ik hou niet van illegale zooi... das alleen maar pure diefstal en ook nog eens slecht voor me toekomstige baan (Sound-Engineer) dus... Koop je cd/dvd's nou gewoon. 1. nooit gezeik met kwaliteit 2. geen uren te zoeken naar een goeie .Torrent 3. Je betaalt loon aan de mensen die jij goed vind kwa muziek of film... waarom wil je die bestelen :? ?

Verder mooi specs hier :9~ ... Merk nu dat er steeds meer mensen van HIFI forums naar GoT overlopen ofzo? :o :)
Uhmm waar bestel je die dan? Ik ben hierin wel geïntresseerd :p

>PC specs<

• Exirion
  • Laatst online: 21:35

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 30670 schreef op donderdag 01 december 2005 @ 10:53:
Lol dat meen je niet?!

Ik kan hier al een dikke maand lang HD-dvd's in 720/1080 i/p krijgen.
Waar is hier? Leuk dat jij ze kunt krijgen, maar JvS is toch redelijk op de hoogte qua films/DVD's dacht ik zo. Of wil je gewoon even interessant doen met je eigen voorrecht om aan HD content te kunnen komen?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Reinier
Frankrijk, meen ik? Hoewel het me sterk lijkt dat Frankrijk hierin voorloopt op Nederland.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Exirion schreef op donderdag 01 december 2005 @ 11:12:
[...]

Waar is hier? Leuk dat jij ze kunt krijgen, maar JvS is toch redelijk op de hoogte qua films/DVD's dacht ik zo. Of wil je gewoon even interessant doen met je eigen voorrecht om aan HD content te kunnen komen?
Nounou... Rustig maar... Was in mijn ogen een vrij normale reaktie...

• mradem
  • Laatst online: 14-05 09:01
Ik wil ook wel weten waar je die legaal vandaan haal :) . Op hoeveel discs wordt dat dan wel niet gebrand?

• voodooless
  • Laatst online: 19-03 10:57

voodooless

Sound is no voodoo!

JvS schreef op donderdag 01 december 2005 @ 09:58:
Hoezo, je mag toch gewoon legaal downloaden ;)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Anoniem: 30670

Reinier schreef op donderdag 01 december 2005 @ 11:14:
[...]

Frankrijk, meen ik? Hoewel het me sterk lijkt dat Frankrijk hierin voorloopt op Nederland.
Daarom reageer ik ook zo. Omdat meestal nederland op dit gebied wel wat voor loopt op idd frankrijk (laat staan italie/spanje). Ik koop mijn HD-dvd's in de Fnac waar ze een complete spectale van maken trouwens en maar 10-titels aanbieden (soort van V&D) of bij Hifisimo waar ze gewoon plus minus 30 stuks hebben liggen (cd/dvd winkel). Er zijn ook wat al franse films op HD formaat. Zoals Pluskapoil van Micheal Youn (echt de JACK-ASS van frankrijk...) is in normale dvd versie te krijgen maar ook voor 5.50extra HD-DVD versie met een hologram hoes bijvoorbeeld.

Of het interessant voor jullie nederlander is weet ik niet. Ik heb op de Hd-dvd's engels/frans gesproken en engels/frans/duitse ondertiteling. dus tja...
Ik zou eens een fototje maken van die hologram voorkant.

• Abbadon
  • Laatst online: 17:48
Maar hoe speel je die af? Volgens mij zijn er nog geen HD-DVD splers te krijgen (of wel in France?). En gewone dual layer DVD's met HD materiaal wordt ook lastig gezien de beperkte ruimte (max 9GB), plus dat DVD spelers helemaal niet met HD materiaal om kunnen gaan. Met computer (HTPC) of zo?

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Abbadon schreef op donderdag 01 december 2005 @ 15:21:
Maar hoe speel je die af? Volgens mij zijn er nog geen HD-DVD splers te krijgen (of wel in France?). En gewone dual layer DVD's met HD materiaal wordt ook lastig gezien de beperkte ruimte (max 9GB), plus dat DVD spelers helemaal niet met HD materiaal om kunnen gaan. Met computer (HTPC) of zo?
Moet zeggen dat die vraag bij mij ook opkwam...

• Minos111
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-03-2012
jOzh schreef op woensdag 23 november 2005 @ 14:38:
[...]

Thanks! =)
Beide meubels zijn inderdaad Aldenkamp, audiomeubel komt hier vandaan (links in het menu 'meubels' kiezen), het is de RG 68. Het bijpassend tvmeubel kwam ik toevallig eens tegen bij Polectro, typenummer weet ik eigenlijk niet...
[...]
Dank voor de link man! Echt goedkoop. Was al een tijdje op zoek naar een mooi meubel, maar kon niet echt iets moois vonden voor een leuk prijsje. Maar dit is echt supergoedkoop!

Zondag dus daar besteld, net binnengekomen. Vanavond pics? :+

Anoniem: 77615

MikeyMan schreef op donderdag 01 december 2005 @ 15:26:
[...]

Moet zeggen dat die vraag bij mij ook opkwam...
http://www.bestekeus.nl/s..._229_45/products_id/16132
of converteert deze alleen en speelt de speler de eerder genoemde dvd's met HD content niet af :?

• lowfi
  • Laatst online: 27-05 14:36
ik heb ook een nieuwe aanwinst :)

http://lowfi.nl/temp/pana2.jpg

http://lowfi.nl/temp/pana3.jpg

http://lowfi.nl/temp/pana4.jpg

http://lowfi.nl/temp/pana1.jpg

panasonic ae900

:)

projecteer op het moment gewoon nog op de muur omdat ik over niet al te lange tijd weer ga verhuizen en tegen die tijd dan wel een echt scherm koop of zelf bouw...

[Voor 50% gewijzigd door lowfi op 01-12-2005 16:53]

• Da_man
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-04-2019

Da_man

Times like these...

lowfi schreef op donderdag 01 december 2005 @ 16:22:

[afbeelding]

[afbeelding]

panasonic ae900

projecteer op het moment gewoon nog op de muur omdat ik over niet al te lange tijd weer ga verhuizen en tegen die tijd dan wel een echt scherm koop of zelf bouw...
Nice :7

...call for a Big Lebowski

Anoniem: 98244

Nou eens kijken of dit allemaal lukt.
Mijn stereo spulletje:
Versterker: Harman Kardon avr-330
Dvd speler: Sony dvp-ns333
Cd speler/recorder: Philips cdr775
Md speler: Sony mds-je510
Video: Sony slv-se700
Tv: Thompson 82 cm 100hziM
Speakers: B&W dm-603
Surrounds: Eltax Millenium series
Center: Eltax Millenium series
Fotootjes:

Voor de grotere afbeeldingen kun je hieronder klikken:
Stereo
Speaker

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-03 18:59
Morgen een update 8)
Eindelijk...

Anoniem: 111211

Anoniem: 98244 schreef op donderdag 01 december 2005 @ 17:02:
Nou eens kijken of dit allemaal lukt.
Mijn stereo spulletje:
Versterker: Harman Kardon avr-330
Dvd speler: Sony dvp-ns333
Cd speler/recorder: Philips cdr775
Md speler: Sony mds-je510
Video: Sony slv-se700
Tv: Thompson 82 cm 100hziM
Speakers: B&W dm-603
Surrounds: Eltax Millenium series
Center: Eltax Millenium series
Fotootjes:
[afbeelding]
[afbeelding]
Voor de grotere afbeeldingen kun je hieronder klikken:
Stereo
Speaker
Mooie set, vooral je speakers zijn :9 :9

Anoniem: 110233

Vorige week mijn nieuwe rears bestelt (ook weer een stel paradigm studio 20's) levertijd 3 weken :'(
Post de pics wel al ze binnen zijn :)

Anoniem: 98244

Anoniem: 111211 schreef op donderdag 01 december 2005 @ 17:21:
[...]

Mooie set, vooral je speakers zijn :9 :9
Dank je.
De bedoeling is om ooit de surround en center te vervangen door exemplaren van B&W maar dat plan staat voorlopig in de koelkast ivm een geheel nieuw interieur.
Mja vrouwtje wil ook wel eens wat moet je maar denken 8)7

• sheepdog
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-05 16:08
lol, ik kom net tijdens het surfen deze set tegen: http://my.hifi.nl/index.php?user=1371 _/-\o_

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik had ooit groene stroom. Ik ben daar weer van teruggekomen. Er was sprake van teveel groen in de stiltes en ik meende af en toe het geruis van windmolens te horen in stille passages. Ik ben dus weer overgestapt op reguliere stroom.

Ik heb de standaard heipalen onder mijn woning vervangen door 10 exemplaren van Fugro, type "Accoustic Needle". Hier is het grootste deel van de prijs van mijn set in gaan zitten. De bas is veel strakker geworden. En let op hifi-vrienden: deze muzikale tweak is via je hypotheek aftrekbaar van de belasting!

Voor het luisteren ga ik altijd met de plantenspuit door de kamer. De microscopische druppels in de lucht veroorzaken tijdens het luisteren een klankmatige sensatie: microdetails worden licht versterkt waardoor de muzikanten bij mij in de woonkamer lijken te staan en je hun emotionele betrokkenheid nog beter voelt.

Ik poets dagelijks al mijn CD's met een klankdoek. Dag na dag merk ik weer de enorme klankverbetering die dat teweeg brengt. Verbeteringen op het vlak van "Rhythm and Pace" en "Rumble and Flux" zijn mijn deel. Het akoestisch aroma is rijker geworden. Het wassen van de klankdoek met wasverzachter zorgt ook voor een duidelijk zachtere klank, echter zonder details verloren te laten gaan.

Ik heb mijn schoenzolen vervangen door Master Base en Vibrapod dempers. Sjonge zeg, wat creëerde dat een ongekende rust in het geluidsbeeld.
LOL :D
Ik wil m'n schoenveters nog vervangen door Siltech kabels.
ROFL

Heerlijk, iemand die eens de draak steekt met alle waanzin die heerst rondom audio :Y)

[Voor 7% gewijzigd door Exirion op 02-12-2005 11:44]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Anoniem: 100231

Die knaap is zo cool!! :D

Waar blijven trouwens de xbox 360 fotos :/

• lord.farquaad
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 20:23
Uberlol!

-edit-
Z'n maatjes (Vrienden die naar mij linken:) zijn ook aardig:
http://my.hifi.nl/index.php?user=896
Luisprekerkabels zijn 2,5 mm^2 koperkabels. (zonder toegevoegd elfenstof) En ik heb nu twee zogenaamde audiofiele interconnects, een van Van den Hul (mooi geel echt waar en warschijnlijk koper vanbinnen) tussen de C4 en de M2 en een van Straight Wire (zwart en dik) tussen de Luxman en de M2. Ziet er goed uit (de reden van aanschaf) maar klinkt zoals verwacht hetzelfde als de vorige goedkope.
http://my.hifi.nl/index.php?user=480
Fatsoenlijke kabels zijn te koop bij de auto hifi zaak. Bij praxis en in de muziekwinkel. Bij de laatste verkopen ze hele mooie dikke vergulde rca pluggen en mooie snoertjes enzo.

[Voor 64% gewijzigd door lord.farquaad op 02-12-2005 12:30]

• jOzh
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:29

jOzh

Sweet dude!

Minos111 schreef op donderdag 01 december 2005 @ 15:33:
[...]

Dank voor de link man! Echt goedkoop. Was al een tijdje op zoek naar een mooi meubel, maar kon niet echt iets moois vonden voor een leuk prijsje. Maar dit is echt supergoedkoop!

Zondag dus daar besteld, net binnengekomen. Vanavond pics? :+
Mooi, hopelijk bevalt ie bij jou net zo goed als bij mij ;)

Grab shell dude!

• Bent
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-05 12:43
hahah LooL, dat is idd geniaal triest. Vooral deze is prachtig:
Duidelijk is in ieder geval dat peperdure tweaks met hele ingewikkelde namen - bij voorkeur met achtervoegsels als 'MkIII' - een ongekende muzikale sensatie veroorzaken. Wellicht niet feitelijk meetbaar of rationeel verklaarbaar, maar o zo goed voelbaar in het holistische muzikale boeket. Er is meer tussen hemel en aarde hifi-vrienden. Wat het is weet ik niet, maar het bevindt zich in mijn set!

• Bent
  • Laatst online: 24-05 12:43
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Heel netjes, ongeloofelijk wat die pana al op een witte muur voor plaatjes kan maken. Over hoe dat er uit ziet in HD kan ik alleen maar dromen :z

[Voor 42% gewijzigd door Bent op 02-12-2005 16:10]

• ToniBraxton
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-05 20:40
Zeker cool: hij heeft mijn versterker en cd-speler. :+
Toch die gozer maar eens mailen over die heipalen ;)

[Voor 36% gewijzigd door ToniBraxton op 02-12-2005 15:45]

"I got clown in my eyes! Makes me laugh!"

• Reinier
Haha, die link wilde ik een paar dagen terug ook posten, die man heeft humor.

• PassieWassie
  • Laatst online: 19-12-2018
Zo, weer 2 kleine upgrades verder!
De oude situatie:
http://img210.imageshack.us/img210/2210/oud0cv.jpg
De nieuwe situatie:
http://img210.imageshack.us/img210/7127/nieuw4wv.jpg

Zoals te zien is heeft de crappy bose-module plaats gemaakt voor een Canton AS 40 SC subwoofer. Hier ben ik erg tevreden over, gaat zeer laag en is nog precies genoeg in de weergave voor een lekker hardstyle nummertje. En wat een vermogen :9 hij speelt heel neutraal en gaat mooi over in de fronts.

Ik had hiervoor een JBL car subwoofer ter aanvulling van 400 watt rms, maar deze jongen speelt hem plat !

edit: Oeps, vergeten te melden wat de tweede upgrade is. De dvd 711 heeft zijn weg naar de hemel gevonden en is nu reeds vervangen door een 632 model, met mp3 en divx playback.

[Voor 13% gewijzigd door PassieWassie op 02-12-2005 17:20]

Specs: http://specs.tweak.to/14936= Nieuwe Spekjes mensen !

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-05 09:19
thabazzman schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 17:16:

Ik had hiervoor een JBL car subwoofer ter aanvulling van 400 watt rms, maar deze jongen speelt hem plat !
Welke JBL was dit dan, 400W RMS versies ken ik niet ?

• PassieWassie
Carel schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 18:18:
[...]

Welke JBL was dit dan, 400W RMS versies ken ik niet ?
De P1020E, een woofer uit de power serie van 10 inch, had een one-way conus uitslag van 16mm >:)

Deze dus
http://img202.imageshack.us/img202/115/subjejbl5jo.jpg
http://img222.imageshack.us/img222/6420/pict00043vv.jpg

[Voor 20% gewijzigd door PassieWassie op 02-12-2005 18:36]

• mlevd
  • Laatst online: 10-05 05:38
Hij is idd steengoed, kwam hem laatst een keer tegen.

Dit heeft hij verder nog te melden:

Na de vele tweaks en verbeteringen die ik inmiddels op mijn set en geluidsdragers heb toegepast, is de emotie die loskomt uit m'n set ongekend en niet te stoppen. Ik zit soms hele luistersessies lang te huilen...... ik vraag me weleens af of ik niet te ver ben gegaan?

• Daklem
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:38

Daklem

Audio Nerd

mlevd schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 18:29:
[...]

Hij is idd steengoed, kwam hem laatst een keer tegen.

Dit heeft hij verder nog te melden:

Na de vele tweaks en verbeteringen die ik inmiddels op mijn set en geluidsdragers heb toegepast, is de emotie die loskomt uit m'n set ongekend en niet te stoppen. Ik zit soms hele luistersessies lang te huilen...... ik vraag me weleens af of ik niet te ver ben gegaan?
hou op met quoten, ik kom niet meer bij van het lachen!!! :X :P

• Infernis
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-12-2021

Infernis

Psychotic Weaboo

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

panasonic ae900

Binnekort hier ook eentje :)

Vanwaar heb je die wandtafel, ik zoek ook nog zoiets. Tevreden van de kwaliteit? (Ook al is het momenteel op de muur)

Ik ben van plan om m'n eigen scherm te maken, met van die dunne hardboards met een witte kant (mdf). Ze zijn vrij flexibel, maar met een goed frame lijkt mij het wel een goede keuze. Enige waar ik voor vrees is dat het misschien wat té wit is voor m'n kamer (kan volledig verduisteren, plafond is wit, muren lichtgeel). Misschien wat teveel reflectie, maar dan gooi ik er wel een laag verf overheen (lichtgrijs ofzo, hoger contrast)

• Dupje
Even een snelle foto van m'n setup. Ok, zoveel stelt het niet voor, maar toch leuk :P

Specs:
Fronts: Kef Q3
Center: Kef iQ2
Rear: hou ik liever voor mezelf O-)
Receiver: NAD T-743
DVD-speler: NAD T-512
Nog wat oehlbach en monitor das hifi kabel gedoe. :)
Hoofdtelefoon: AKG K141 Monitor

Iemand een reactie erop? :+

[Voor 21% gewijzigd door Dupje op 02-12-2005 21:37]

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

Ziet er NICE uit Dupje!

gefli met je nieuwe center!

• lowfi
  • Laatst online: 27-05 14:36
Infernis schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 20:17:
[...]

Binnekort hier ook eentje :)

Vanwaar heb je die wandtafel, ik zoek ook nog zoiets. Tevreden van de kwaliteit? (Ook al is het momenteel op de muur)

Ik ben van plan om m'n eigen scherm te maken, met van die dunne hardboards met een witte kant (mdf). Ze zijn vrij flexibel, maar met een goed frame lijkt mij het wel een goede keuze. Enige waar ik voor vrees is dat het misschien wat té wit is voor m'n kamer (kan volledig verduisteren, plafond is wit, muren lichtgeel). Misschien wat teveel reflectie, maar dan gooi ik er wel een laag verf overheen (lichtgrijs ofzo, hoger contrast)
Dat plankje heb ik zelf in elkaar geschroeft :P Ik woon nu tijdelijk in het buitenland voor werk en alles zit een beetje houtje touwtje in elkaar. Als ik weer terug verhuis naar nederland dan ga ik het allemaal wat mooier doen. Ik wil hem dan denk ik aan het plafond hangen, een echt permanent scherm kopen/maken etc. Zelfde geld voor speakers versterker. Het werkt allemaal wel maar nog niet echt zoals ik het wil.

Ik ben over de kwaliteit te spreken. Zwartwaardes zouden op een dlp beamer beter moeten zijn maar ik heb niets te klagen eigenlijk :) Ik heb nog geen lange vga kabel dus ik heb nog geen HD materiaal kunnen bekijken. Tot nu toe allemaal dvds gewoon via component rgb. Projecteer nu op 2.3 meter bij iets van uh 1.50 meter.

Morgen ga ik ook maar eens het boekje doorspitten want daar heb ik nog geen zin/tijd voor gehad ;)

Ik ben iig een tevreden man :)

• Offtrack
  • Laatst online: 10-02 08:18

Offtrack

Ondertitel

Anoniem: 100231 schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 11:56:
[...]
Waar blijven trouwens de xbox 360 fotos :/
Ik ga d'r morgen een aantal schieten... van mijn mooie nieuwe MCE Extender alias Xbox360.
Edit: Morgen is nu...

[Voor 37% gewijzigd door Offtrack op 03-12-2005 13:48. Reden: Foto's toegevoegd]

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
lowfi schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 21:36:
[...]Ik ben iig een tevreden man :)
hier heb je wat gecalibreerde instellingen bij HDMI en component voor de 900. Dit geeft je als het goed is natuurgetrouwere kleuren dan de standaard cinema instelling. :)

Dupje schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 21:21:
Even een snelle foto van m'n setup. Ok, zoveel stelt het niet voor, maar toch leuk :P

[afbeelding]

[afbeelding]

Specs:
Fronts: Kef Q3
Center: Kef iQ2
Rear: hou ik liever voor mezelf O-)
Receiver: NAD T-743
DVD-speler: NAD T-512
Nog wat oehlbach en monitor das hifi kabel gedoe. :)
Hoofdtelefoon: AKG K141 Monitor

Iemand een reactie erop? :+
Setup is niet ideaal maar toch een erg mooie set!

enne.. jij rijd zeker een Alfa :P

• Dupje
Daklem schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 21:24:
Ziet er NICE uit Dupje!

gefli met je nieuwe center!
Dankje :)
Anoniem: 111211 schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 12:20:
[...]

Setup is niet ideaal maar toch een erg mooie set!

enne.. jij rijd zeker een Alfa :P
Thanks.
En ik een alfa rijden, helemaal niet, hoe kom je dr bij? :+

Offtrack schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 00:33:
[...]

Ik ga d'r morgen een aantal schieten... van mijn mooie nieuwe MCE Extender alias Xbox360.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Sexy sexy _/-\o_

• Jism
  • Niet online
http://members.home.nl/lism.1/Audio/audio.jpg

Nog steeds dezelfde werkende setup :)

Ooit ga ik kijken voor een andere versterker en losse CD-speler.. deze is nogal gaar aant doen af en toe.

M'n magische bol werken.

• Bean77
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:15
Even een vraagje. Ik ben behoorlijk aan het zoeken waar ik mijn vraag kan stellen, maar misschien dat jullie een antwoord hebben.
Dit is geen wat-moet-ik-kopen-topic, zie ook de topicwaarschuwing.
<!---Ik ben van plan om een denon avr-3806 aan te schaffen i.c.m. een dvd speler. Ik zag dat de receiver met AL24 Processing Plus werkt. Ik vroeg mij af of het absoluut hiervoor noodzakelijk is om daarom de denon 3910 dvd speler te kopen omdat deze AL24 ook ondersteunt en hierdoor een optimale kwaliteit benut of dat ik het met een goedkopere denon (1920, 2910) af kan. Natuurlijk weet ik dat het financieel nogal scheelt, maar als het effect minimaal is dan ga ik wel voor de goedkopere.

Ben benieuwd naar jullie reacties omdat ik me al suf gezocht heb naar een dergelijk antwoord.--->

[Voor 7% gewijzigd door Kaj. op 04-12-2005 00:31]

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

Mijn nieuwe update:

http://www.arcam.co.uk/images/diva_CD73_large.jpg

http://www.arcam.co.uk/images/diva_CD73_rear.jpg

zodra ik echte pics heb, zal ik deze ook even posten...

• Roamor
  • Niet online
[...]

Edit: Morgen is nu...]
:X Tijd voor een all-in-one ab? :P Zoveel heb ik er nog nooit gezien.

• Barry
Bean77 schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 18:55:
Even een vraagje. Ik ben behoorlijk aan het zoeken waar ik mijn vraag kan stellen, maar misschien dat jullie een antwoord hebben.

Ik ben van plan om een denon avr-3806 aan te schaffen i.c.m. een dvd speler. Ik zag dat de receiver met AL24 Processing Plus werkt. Ik vroeg mij af of het absoluut hiervoor noodzakelijk is om daarom de denon 3910 dvd speler te kopen omdat deze AL24 ook ondersteunt en hierdoor een optimale kwaliteit benut of dat ik het met een goedkopere denon (1920, 2910) af kan. Natuurlijk weet ik dat het financieel nogal scheelt, maar als het effect minimaal is dan ga ik wel voor de goedkopere.

Ben benieuwd naar jullie reacties omdat ik me al suf gezocht heb naar een dergelijk antwoord.
Het staat zelfs boven je bericht!
Dit is geen "wat moet ik kopen" topic, lees daarvoor de FAQ even door
Voor advies over apparatuur kun je terrecht in de daarvoor bestemde fora (bijvoorbeeld HT forum).

Overigens denk ik dat je die ''Processing Plus'' e.d moet vergeten. Ieder merk heeft z'n eigen ''speciale'' conversie, maar het draait uiteindelijk om de cijfers en niet om de naam. Neemt uiteraard niet weg dat het geen kwaad kan om zelf te luisteren.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Anoniem: 157535

[...]

afbeelding
damn kun je niet beter een universele afstandbediening kopen :P

[Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 157535 op 03-12-2005 21:06]

• Dr. Strangelove
Bean77 schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 18:55:

Ik ben van plan om een denon avr-3806 aan te schaffen i.c.m. een dvd speler. Ik zag dat de receiver met AL24 Processing Plus werkt. Ik vroeg mij af of het absoluut hiervoor noodzakelijk is om daarom de denon 3910 dvd speler te kopen omdat deze AL24 ook ondersteunt en hierdoor een optimale kwaliteit benut of dat ik het met een goedkopere denon (1920, 2910) af kan. Natuurlijk weet ik dat het financieel nogal scheelt, maar als het effect minimaal is dan ga ik wel voor de goedkopere.

Ben benieuwd naar jullie reacties omdat ik me al suf gezocht heb naar een dergelijk antwoord.
Om in te gaan op je vraag, da's simpel. De AL24 processing wordt uitgevoerd door de DACs. Als je je DVD speler digitaal aansluit zal de processing plaatsvinden door de amp, dus ook de AL24 processing. Sluit je de speler analoog aan, dan voert de speler de AL24 processing uit mits mogelijk. Als je de 3806 hebt hoef je dus geen speler met AL24 processing te hebben. Overigens zou ik sowieso geen 3910 kopen voor de AL24 processing, da's zonde van het geld.

Ik ben in de markt voor dezelfde combi. De enige reden die ik zover voor het kopen van de 3910 heb gezien is dat hij beter is met audio CDs door de betere DACs (voor mij geen issue aangezien ik daar een Arcam CD92T voor gebruik). Daarnaast misschien Denon Link, maar dat is alleen van belang als je veel SACD of DVD-A luistert wat ik niet doe.

• Bean77
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:15
Dr. Strangelove schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 23:02:
[...]

Om in te gaan op je vraag, da's simpel. De AL24 processing wordt uitgevoerd door de DACs. Als je je DVD speler digitaal aansluit zal de processing plaatsvinden door de amp, dus ook de AL24 processing. Sluit je de speler analoog aan, dan voert de speler de AL24 processing uit mits mogelijk. Als je de 3806 hebt hoef je dus geen speler met AL24 processing te hebben.
Super bedankt voor het antwoord... ik had dit gevoel al maar kon nergens een duidelijk antwoord erop vinden. Zal dit topic verder niet meer lastig vallen met dergelijke vragen, alleen nog als ik een leuke foto heb van mijn toekomstige set :9~

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm

• Blamm
  • Laatst online: 25-05 22:07

Blamm

Niet meer Smart

lizm schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 14:56:
[afbeelding]

Nog steeds dezelfde werkende setup :)

Ooit ga ik kijken voor een andere versterker en losse CD-speler.. deze is nogal gaar aant doen af en toe.
Wat doen die Sony op je zuilen? Zijn dat je rearspeakers ofzo die voor de foto daar staan? Of hebben ze een andere functie?

• Barry
Razorfist schreef op zondag 04 december 2005 @ 02:27:
[...]

Wat doen die Sony op je zuilen? Zijn dat je rearspeakers ofzo die voor de foto daar staan? Of hebben ze een andere functie?
Zo te zien is het een soort Bose opstelling :P

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

Barry schreef op zondag 04 december 2005 @ 04:16:
[...]

Zo te zien is het een soort Bose opstelling :P
Geen woorden voor B) O-)

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Roamor schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 19:08:
[...]

:X Tijd voor een all-in-one ab? :P Zoveel heb ik er nog nooit gezien.
Mjah, tis niet alsof het er extreem veel zijn... Mijn Afstandsbedieningen:

AVR7000 Main
AVR7000 Zone2
DVD30
HD750
Media Center
Creative A/B
Videorecorder
Televisie
Verlichting

Gaat hard hoor, met een normaal setje ;)

• Jism
  • Niet online
Razorfist schreef op zondag 04 december 2005 @ 02:27:
[...]

Liggen :P

Ik heb de ruimte er even niet voor om ze achter me te gaan plaatsen, dat komt straks pas als ik ga kijken naar een andere woning. Dit vind ik ondertussen wel best eigenlijk en ze staan soms vaak niet aan :)

M'n magische bol werken.

• Roamor
  • Niet online
Sommigen HiFi-ers hebben wel erg gevoel voor humor zeg:
Ik had ooit groene stroom. Ik ben daar weer van teruggekomen. Er was sprake van teveel groen in de stiltes en ik meende af en toe het geruis van windmolens te horen in stille passages. Ik ben dus weer overgestapt op reguliere stroom.
bron _/-\o_

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Foutje :>

[Voor 102% gewijzigd door Waypoint op 04-12-2005 20:12]

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dat hele stuk staat hierboven al een keer... Haal maar weer weg...

• Roamor
  • Niet online
Ik sliep nog... :z ;) Ik zag nu pas dat het al gepost was, Dr Strangelove, je had gelijk. ;)

[Voor 97% gewijzigd door Roamor op 04-12-2005 15:31]

• Dr. Strangelove
Vier keer hetzelfde posten is wel voldoende denk ik |:(

• Rappie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-05 15:43
Eindelijk mijn nieuwe center binnen na 3 weken onderweg te zijn geweest .... Nu kan mijn oude naar achter voor 6.1 geluid ...

Oude en nieuwe center ...
http://www.rappie.net/ht/images/tn_IMG_5022.jpg

Nieuwe center op zijn tijdelijk standaard, daar moet ik nog iets moois voor maken ...
http://www.rappie.net/ht/images/tn_IMG_5028.jpg

• Dedgeh
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-05 22:07
TV: Een JVC breedbeeld ding

DVD:
Denon 2200
http://www.zdnet.fr/i/edit/pr/2004/03/denon_dvd2200_enlarged.jpg

Versterker:
Denon AVR 2803
http://www.rumag.ru/images/product/big/8585.jpg
http://www.hifi-regler.de/pictures/denon/denonavr2803back.jpg

Speakers:
Front: Energy C-7 Center: Energy C-C1
http://www.energy-speakers.com/v2/products/thumbs/m1-C-7_floor.jpg http://www.energy-speakers.com/v2/products/thumbs/m1-C-C1_center.jpg

Back:
Magnat MSP 60

Anoniem: 88625

IJsbl0k schreef op zondag 04 december 2005 @ 15:52:

DVD:
Denon 2200
[afbeelding]

Versterker:
Denon AVR 2803
[afbeelding]
[afbeelding]

Speakers:
[afbeelding] [afbeelding]

Back:
Magnat MSP 60
Waarschuwing:
Dit topic is bedoeld om plaatjes van je audio/video-set te laten zien.
Als je iets post, zet er dan leuke foto's van je eigen set bij.

Dit is het eerste wat je ziet als je iets wilt plaatsen in dit topic, plaats dan ook echte fotoos
en wat info over je setje, of waarom je deze vette shit allemaal gekocht hebt.

[Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 88625 op 04-12-2005 16:07]

• PassieWassie
Inderdaad, wel leuk spul trouwens. Ken dit speakermerk niet eens :o
Laat eens zien hoe ze in jou thuissituatie staan en vertel eens wat je wel of niet bevalt aan de set :9

• Xander
  • Nu online
Anoniem: 88625 schreef op zondag 04 december 2005 @ 16:03:
[...]

Waarschuwing:

Dit is het eerste wat je ziet als je iets wilt plaatsen in dit topic, plaats dan ook echte fotoos
en wat info over je setje, of waarom je deze vette shit allemaal gekocht hebt.
En wat is het eerste wat je ziet als je het topic opent?
Wat willen we graag
Er gelden wat richtlijnen voor dit topic. Hieronder wat we graag zien:

• Natuurlijk foto's van je home cinema set, dat is echter geen vereiste. Als je graag je stereo set met ons wilt delen is dat natuurlijk ook prima. Liefst zelfgemaakte foto's. Als je niet over een digicam beschikt of er aan kunt komen mag je ook gerust je specs posten, maar probeer er dan wat plaatjes bij te zoeken (van de fabrikant) om het nog interessant te houden ;)
En voor mij was het best interessant hoor, onbekende speakermerken zijn altijd leuk. :) (En nee, ik zou real-life foto's ook totaal niet erg vinden :P)

Anoniem: 88625

XanderH schreef op zondag 04 december 2005 @ 17:29:
[...]

En wat is het eerste wat je ziet als je het topic opent?

[...]

En voor mij was het best interessant hoor, onbekende speakermerken zijn altijd leuk. :) (En nee, ik zou real-life foto's ook totaal niet erg vinden :P)
Als je een reply post staat er Waarschuwing: met een rode kader met text daar in, daarvan had ik de eerste twee zinnen gequote :

En dit staat ook op dezelfde pagina:

Let op:
Reageer ontopic, plaats geen onzinnige berichten en ga niet flamen of uitlokken (trollen).

snappie......
8)7

• Xander
  • Nu online
Ik snap perfect wat daar staat ja.

Anoniem: 156862

Ik weet niet of ik hier helemaal goed zit, maar ik vraag het toch maar.

Ik heb nu een JVC receiver met Jamo Compact 500's als Frontspeakers. Hier wil ik graag een centerspeaker bij aanschaffen, alleen hoe kom ik er in hemelsnaam achter welke centerspeaker hier het beste bij past? Ik kan toch moeilijk die boxen van mij meenemen naar de winkel?

Ik zie wel dat heel veel mensen de Mordaunt shorts als center hebben. Ik zelf neig door de goede verhalen, ook naar die speakers toe. Het is de bedoeling dat er in de toekomst, een maand of 2, er 2 nieuwe mordaunt-s 902 fronts bij komen. Dan kan ik de huidige jamo's naar achteren plaatsen. Dan lijkt het hele probleem al opgelost. Is dit de beste optie?

Ik zal binnenkort ff wat foto's posten van mijn huidige, zeer bescheiden, home theater :P

• Dupje
Als je toch al van plan bent Mordaunt Short te kopen kun je inderdaad beter direct de center speaker kopen van Mordaunt Short :)

• Barry
Anoniem: 156862 schreef op zondag 04 december 2005 @ 19:24:
Ik weet niet of ik hier helemaal goed zit, maar ik vraag het toch maar.

Ik heb nu een JVC receiver met Jamo Compact 500's als Frontspeakers. Hier wil ik graag een centerspeaker bij aanschaffen, alleen hoe kom ik er in hemelsnaam achter welke centerspeaker hier het beste bij past? Ik kan toch moeilijk die boxen van mij meenemen naar de winkel?

Ik zie wel dat heel veel mensen de Mordaunt shorts als center hebben. Ik zelf neig door de goede verhalen, ook naar die speakers toe. Het is de bedoeling dat er in de toekomst, een maand of 2, er 2 nieuwe mordaunt-s 902 fronts bij komen. Dan kan ik de huidige jamo's naar achteren plaatsen. Dan lijkt het hele probleem al opgelost. Is dit de beste optie?

Ik zal binnenkort ff wat foto's posten van mijn huidige, zeer bescheiden, home theater :P
We blijven bezig 8)7
Dit is geen "wat moet ik kopen" topic, lees daarvoor de FAQ even door **
Je kunt het beste oordelen door zelf te gaan luisteren. Bij goede Hifi zaken mag je gewoon je eigen luidsprekers meenemen. Zoveel moeite is dat toch ook niet?

[Voor 9% gewijzigd door Barry op 04-12-2005 19:28]

Anoniem: 156862

Nja, ik wist zoals ik al zei niet goed waar ik het moest plaatsen. Om hier nou een apart topic voor te maken is ook weer zo overdreven.

Mja, ik ga morgen de mordaunt short beluisteren. Hopelijk word ik dan wat wijzer.

Binnenkort pics, van mijn setje :)

Anoniem: 103942

Hallo allemaal :)

Oke bij deze post ik mijn home cinema set.
Eerst had ik weinig met het hele home cinema van doen. Todat op een dag, een vriend van me aan mij vroeg of ik op zijn zelfbouw subwoofer wou passen :*) Dat leek mij wel wat, en zonder het ding ooit in het echt te hebben gezien, gingen we met de volvo het ding ophalen, wat maar net ging qua grootte...
Bij het zien van dit monster dacht ik meteen al: " dit gaan de buren zeker niet leuk vinden >:) "

De subwoofer

2 van deze jongens zitten erin

Versterker subwoofer + center

Een tijdje later kwam ik langs de kringloop en kocht voor weinig geld de mid en frontspeakers!
De fronts worden ondersteund door speakertjes van de creative 6700 6.1 surround set, klikt mooi en zuiver bij elkaar!!!

Center

Rechter fronts

linkerfronts

Ook kocht ik bij de kringloop de versterker voor de daar gekochte fronts:

Jullie zullen wel denken: " whaha sukkel dat klinkt nergens naar" Maar dat valt reuze tegen!! De rillingen lopen over je rug bij sommige stukjes Lotr en wat mooie muziek!, het klinkt zuiver, bassen komen diep, kan nog hard ook zonder te vervormen.....

en dan zal ik jullie nu gaan vertellen wat het allemaal kostte ;)

center :
Sony SS-cn290 E5

Fronts:
2x Aiva Sx-LFA500 E7

2x creative power

Rears:
2x creative power

Sub:
2x 250 nippon america 15 inch E5 per stuk
Behuizing: E20 voor wat mdf

Versterkers
Sub+Center
Harman/Kardon HK670 E5 (!!!!!)

Frontspeakers
Phillips Fw 26/20
E5

Versterkertje + boxenvan de surroundset
E60

Dus de speakers + versterkers zonder de creative set heb ik voor 52 euro gekocht!!!! 8)7
Dit is niet veel geld als je ziet wat voor geluid het geheel produceert!

De versterkers worden aangestuurd door m'n onboard geluidskaartje met teveel ruis erin, dus hiervoor komt nog een ander kaartje in de plaats. Als kijkbuis heb ik nu nog een 15 inch acer TFT, dit wordt hoogstwaarschijnlijk een 70 cm breedbeeld tv.

[Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 103942 op 04-12-2005 22:27]

• JT
  • Laatst online: 25-05 17:25

JT

VETAK y0

IJsbl0k schreef op zondag 04 december 2005 @ 15:52:

DVD:
Denon 2200
[afbeelding]

Versterker:
Denon AVR 2803
[afbeelding]
[afbeelding]

Speakers:
[afbeelding] [afbeelding]

Back:
Magnat MSP 60
Holy :o Ganz geile speakers ja !

• Xander
  • Nu online
Anoniem: 103942 schreef op zondag 04 december 2005 @ 22:14:
De versterkers worden aangestuurd door m'n onboard geluidskaartje met teveel ruis erin, dus hiervoor komt nog een ander kaartje in de plaats.
offtopic:
Just checking: Ongebruikte ingangen op je mobo (als "AUX" en "CD") gedempt in je mixer? PC geaard?

Anoniem: 103942

check :9

Nee ik was al niet tevreden met het ding en wil gewoon wat beters!
( Je hoort trouwens als je geen muziek aan het draaien bent en het volume staat hard, de harde schijf kraken!)

[Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 103942 op 04-12-2005 22:45]

• Xander
  • Nu online
Anoniem: 103942 schreef op zondag 04 december 2005 @ 22:44:
check :9

Nee ik was al niet tevreden met het ding en wil gewoon wat beters!
( Je hoort trouwens als je geen muziek aan het draaien bent en het volume staat hard, de harde schijf kraken!)
Daarom vroeg ik juist of alle ongebruikte mobo-headers als "AUX" en "CD" uitstonden. (En het kan zijn dat je die niet ziet aangezien ze soms niet standaard weergegeven worden.) Dat geeft precies die verschijnselen... ;)

die harman kardon heb ik ook, voor 5euro echt een koopje :o
heb er ook nog een tijdje mijn subwoofer mee aangestuurd, en dat ging erg lekker moet ik zeggen :P

[Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 111211 op 05-12-2005 10:23]

• JT

JT

VETAK y0

Mission 773 voor 200e een set. Lijkt me een hele leuke set voor veel te weinig geld. Vond het wel even een tip waard ;)

• JKen
  • Laatst online: 19:54
Tja, maar dan moeten ze geen 6 jaar oud zijn.

• JT

JT

VETAK y0

Wat is daar nou mis mee...Alsof speakers in 8 jaar vergaan ofzo.

• JKen
  • Laatst online: 19:54
Hangt er gehaal van af hoe er mee omgegaan is. Er staat ook in de advertentie dat eentje wat verkleurd is(heeft verschijnlijk in de zon gestaan). Het zou me niet berbazen dat ze aardig op zijn de luidsprekers. Als je zes jaar in een doos hebben gestaan dan is het inderdaad een andere verhaal.

Maarja je moet het zelf weten waar je geld aan besteed.

• JT

JT

VETAK y0

Ik zou niet inzien waarom ze op zijn, tegenwoordig heb je niet meer van die schuimrubberen randen die binnen 5 jaar kapot zijn.

• JvS
  • Laatst online: 21:53

JvS

Ik heb hem zelf ook

Mijn vader heeft luidsprekers van wel 20 jaar oud die altijd in de vensterbank vol in de zon gestaan hebben en die zeker gemiddeld 2u per dag geluid geven en die doen het nog helemaal prima hoor. Luidsprekers zijn dermate simpele dingen zonder significant bewegende onderdelen die slijten (ironisch genoeg is juist de luidspreker de keten uit de set die van een electrisch signaal een 'druksignaal' maakt door te bewegen :P). Als er iets is wat je veilig 2e hands kan kopen, dan is het wel een set luidsprekers :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Anoniem: 98057

Ik zou me juist meer zorgen maken om een speaker die 6 jaar in een doos heeft gestaan.
De woofers enzo worden dan niet 'soepel' gehouden en drogen uit. Dit staat ook in de handleiding van bijv. Dali speakers: als je ze op normale volumens regelmatig gebruikt gaan ze langer mee dan wanneer ze 6 jaar niks staan te doen.
Vergelijk mogelijk met het boodschappenautootje van een oma'tje. Geef mij maar een auto die af en toe een lange rit maakt ;)
Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

Zorg dat je plaatjes kleiner dan +/-100Kbyte zijn en niet breder dan 600 pixels! Dat laadt sneller en niet overal worden de plaatjes vanzelf kleiner gemaakt.
Reacties die hier niet aan voldoen worden voortaan leeg gehaald.

** Dit is geen "wat moet ik kopen" topic, lees daarvoor de FAQ even door **
Ook kabeldiscussies vervuilen de thread en deze discussies zijn bewezen doodlopers; als je daadwerkelijk steekhoudende argumenten hebt waarom een kabel van $duur zoveel beter is of vice-versa, start dan een nieuwe thread.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee