Kut... Receiver wederom kapot met dezelfde storing
Krijg sowieso een beetje een rare bijsmaak van de reparatie...
Werd verteld dat de tuner en enkele transistoren in het voedingscircuit kapot waren... Maar het lijkt mij sterk dat áls dat zo is, nu weer hetzelfde probleem de kop op steekt...
Tis vast niet weer een combinatie tussen beiden, lijkt mij...
edit: telefonisch contact gehad met Menho-ESM, en deze wist mij te vertellen dat het mijn eigen schuld was... Het zou komen door een mantelstroom op de coax. Nu heb ik die doorgemeten, en op de stand "200m" gaf de multimeter hooguit 1,5 aan... (welke waarde zou dat moeten zijn

), en ik kreeg ook totaal geen schok voor m'n kiezen bij het aanraken van mantel en kern...
Andere oorzaak was volgens hem het aansluiten van de computer op de versterker... Maar mijn computer is ge-aard... Dus naar mijn mening zou ook dit geen problemen op moeten kunnen leveren... Daarbij, de computer is al ruim een jaar of twee aangesloten op m'n receiver, die als tuner diende... En het probleem deed zich ineens voor... En nu dus voor de tweede keer...
Randaardestekker kan het ook niet zijn, want die zit er niet aan...
Verder is alles aangesloten op een overspanningsbeveiliging c.q. netfilter... Dus ook daar heb ik rekening mee gehouden...
Enige wat ik zou kunnen bedenken is dus die coax-spanning... Hoewel dat heel erg weinig is, staat er wel wat spanning op... Zit nu alleen te twijfelen tussen een mantelstroomfilter en het aarden van de mantel... Hoewel ik me afvraag of het dus uberhaupt gaat helpen...
Anywayz, kreeg wel de toezegging dat het onder garantie gerepareerd ging worden...
[
Voor 140% gewijzigd door
MikeyMan op 30-11-2005 11:11
]