Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 19 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 24.400 views sinds 30-01-2008

Anoniem: 156051

Abbadon schreef op donderdag 24 november 2005 @ 12:54:

En aangezien het m'n woonkamer is telt het visuele aspect ook flink mee :)
Oh :> , ga je mond wassen met zeep! >:)
Dat noemt zich moderator, weet je dan niet dat alles ondergeschikt is aan de ultieme luisterervaring!
Neem een voorbeeld aan deze man. :7

Maar zonder dollen, mooie set. O-)

Foo

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 156051 op 24-11-2005 18:30 ]

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:00

w00Dy

Make soap, not war

Anoniem: 156051 schreef op donderdag 24 november 2005 @ 15:39:
[...]

Oh :> , ga je mond wassen met zeep! >:)
Dat noemt zich moderator, weet je dan niet dat alles ondergeschikt is aan de ultieme luisterervaring!

Maar zonder dollen, mooie set, ben altijd al fan geweest van B&W speakers. O-)

Foo
Hij heeft een deur in zijn baffle

ik bedoel maar :p

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:51

The Eagle

I wear my sunglasses at night

KappeNou schreef op donderdag 24 november 2005 @ 13:41:
[...]

idd de mm is niet echt een luister paradijs. Kzal wel ff kijken wat ze hier in Z'meer hebben. Ik zag ook leuke setjes van pioneer op hun website. Die vindt ik persoonlijk een stuk mooier, en passen beter bij mijn scherm. Enigste is dat ik totaal geen ervaring heb met pioneer boxen en dolby setjes. Weet iemand of die een beetje klinken?

hier een paar voorbeelden van pioneer setjes die ik er wel leuk uit vindt zien:
.....
Zoals al vaker aangegeven in dit topc, en ook al in de FAQ: ga gewoon luisteren als je geinteresseerd bent :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• lord.farquaad
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-02 09:22
Anoniem: 156051 schreef op donderdag 24 november 2005 @ 15:39:
*knip*
*knip*
O M G.

Hoe moet ik dat zien? Basunit achterin de hoorn en midden/hoog in die plank ervoor?
Toch nog even een (verkleind) plaatje, past ten slotte wel in dit topic.
Afbeeldingslocatie: http://img468.imageshack.us/img468/6217/systemeverkleind6zw.jpg

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-05 15:35
Modbreak:Wat in de policy staat geldt ook voor jou, moedwillig regels overtreden word ik niet zo blij van. Voor de laatste keer: Dit is geen "wat moet ik kopen" topic.

[ Voor 85% gewijzigd door JvS op 24-11-2005 19:52 ]

>PC specs<

Anoniem: 114270

hmm aangezien er bij mij ook veel veranderd is gooi ik r ook nog een paar plaatjes tegenaan

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~mols0004/PICT0220Small.JPG
avc-a10se

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~mols0004/PICT0213Small.JPG
overzichtje :)

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~mols0004/PICT0216Small.JPG
Barco DATA 800 8)

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 31-05 22:23
Anoniem: 114270 schreef op donderdag 24 november 2005 @ 19:56:
hmm aangezien er bij mij ook veel veranderd is gooi ik r ook nog een paar plaatjes tegenaan

[afbeelding]
avc-a10se

[afbeelding]
overzichtje :)

[afbeelding]
Barco DATA 800 8)
nice set, kan je de complete specs erbij zetten?

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Anoniem: 114270

Rainesh schreef op donderdag 24 november 2005 @ 20:04:
[...]

nice set, kan je de complete specs erbij zetten?
Amplifier: Denon AVC-A10se
DVD/CD-speler: Philips 963
VCR: JVC HR-9500eu

Front: Hepta Facet
Rear: JBL 4208

Projector: Barco Data800
TV: JVC AV280et, deze staat echter niet afgebeeld omdat deze zich op de andere verdieping in mijn kamer (zie ook het 3e plaatje) bevind.

Tis niet alles, maar ik ben dan ook 16 jaar... ;)

lord.farquaad schreef op donderdag 24 november 2005 @ 19:44:

O M G.

Hoe moet ik dat zien? Basunit achterin de hoorn en midden/hoog in die plank ervoor?
Helemaal goed, de "driver" zit achter in de hoorn. de hoorns zijn 3 meter diep en gaan dwars door de muur. |:(

• Barry|IA
  • Laatst online: 23-06-2022
Dan heb je zo ontzettend veel over voor een goede audio weergave, maar nog steeds geen goed stereobeeld ;)

Ik ben van mening dat dit wel een beetje erg ver gaat. Je kunt in die kamer (en de kamer daarachter :P ) niet eens meer normaal leven.

[ Voor 40% gewijzigd door Barry|IA op 24-11-2005 21:54 ]

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• mradem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-03-2024
Barry|IA schreef op donderdag 24 november 2005 @ 21:53:
Dan heb je zo ontzettend veel over voor een goede audio weergave, maar nog steeds geen goed stereobeeld ;)

Ik ben van mening dat dit wel een beetje erg ver gaat. Je kunt in die kamer (en de kamer daarachter :P ) niet eens meer normaal leven.
Haha ik vind het wel geinig. Over 5 jaar staat het gehele huis een paar centimeter verder :D .

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03:42
Anoniem: 156051 schreef op donderdag 24 november 2005 @ 21:31:
[...]

Helemaal goed, de "driver" zit achter in de hoorn. de hoorns zijn 3 meter diep en gaan dwars door de muur. |:(
Ok, en dan heeft ie bass... maar ik mis de overige speakers een beetje? :+

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• lord.farquaad
XanderH schreef op donderdag 24 november 2005 @ 22:09:
[...]

Ok, en dan heeft ie bass... maar ik mis de overige speakers een beetje? :+
Ik denk dattie een 2.0 set heeft (heb ik ook, maar dan iets bescheidener).

• Barry|IA
lord.farquaad schreef op donderdag 24 november 2005 @ 22:16:
[...]

Ik denk dattie een 2.0 set heeft (heb ik ook, maar dan iets bescheidener).
Ik denk dat Xander doelt op de tweeter.

De luidspreker in het ''frontpaneel'' is breedbandig en geeft dus ook het hoog weer. Of het net zo goed klinkt als een ''echte'' tweeter, daar zijn veel discussies over te vinden. Bij dit systeem heb je een paar grote voordelen, bijvoorbeeld minimale filtercomponenten en een puntbron. Daarintegen hebben ''echte'' tweeters ook weer een paar grote voordelen, bijvoorbeeld het geringe gewicht van het membraam.

Btw: Mocht het huis ooit in de verkoop gaan, dan heb je slechts 1 doelgroep: alleenstaande audiofreaks.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• Barry|IA
Sneak-preview van 1 van mijn nieuwe aanwinsten:

Afbeeldingslocatie: http://avteatr.ru/catalog/usilit_sterio/img/hca1000_b.jpg

[ Voor 33% gewijzigd door Barry|IA op 24-11-2005 22:42 ]

Barry|IA schreef op donderdag 24 november 2005 @ 22:38:
Btw: Mocht het huis ooit in de verkoop gaan, dan heb je slechts 1 doelgroep: alleenstaande audiofreaks.
Het kan nog gekker hoor!

Foo

PS. zullen we nu weer ontopic?

• Balboa
  • Laatst online: 01:41
Barry|IA schreef op donderdag 24 november 2005 @ 22:40:
Sneak-preview van 1 van mijn nieuwe aanwinsten:

[afbeelding]
HT-forum hè? :P Mooi ding, heb er ook aan zitten denken.

Handtekening

• Barry|IA
Anoniem: 156051 schreef op donderdag 24 november 2005 @ 22:46:
[...]

Het kan nog gekker hoor!

Foo

PS. zullen we nu weer ontopic?
Maar dat is mooi :9

• Barry|IA
Balboa schreef op donderdag 24 november 2005 @ 23:05:
[...]

HT-forum hè? :P Mooi ding, heb er ook aan zitten denken.
Inderdaad HT-forum. Ik ga de amp inzetten voor mijn nieuwe luidsprekerproject.

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Kijk wat ik heb:
Afbeeldingslocatie: http://www.schlotzhauer-versand.de/images/produkte/mks-34_ws.jpg
Monacor MKS-34
Voor 10 euro. 10 frikkin' euro. Onverantwoord goedkoop voor zo goed geluid (klinken echt stukken beter als ik had gedacht). Eindelijk luidsprekers gevonden voor buiten trouwens. These will do just fine :)

En niet van mij, maar wel als reviewmateriaal even mee naar huis gekregen:
Afbeeldingslocatie: http://www.web-straat.be/stuff/dali.jpg
Dali Ikon 5

Het leven van een redacteur is hard :D

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-06 13:24
TomSwinnen schreef op donderdag 24 november 2005 @ 23:45:

Wel jammer dat je zo te zien niet echt de ruimte hebt om de speaker goed te reviewen :) zo'n ding mag ook wel beetje ruimte van de muur af hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

jantje112 schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 00:47:
[...]
Wel jammer dat je zo te zien niet echt de ruimte hebt om de speaker goed te reviewen :) zo'n ding mag ook wel beetje ruimte van de muur af hebben :)
Niet nodig. Ding heeft BR aan de voorkant zitten en staat beetje toe-in.
En het draait om de luidspreker, niet de ruimte. Of dacht je misschien dat elke reviewer dezelfde set en dezelfde ruimte en dezelfde akoestiek en ... had?

Beetje beu aan het worden, al dat gezeur over m'n ruimte trouwens.

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:48

Exirion

Gadgetfetisjist

TomSwinnen schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 00:53:
Niet nodig. Ding heeft BR aan de voorkant zitten en staat beetje toe-in.
Jij zou toch moeten weten dat dat onzin is. Een speaker resoneert (het is immers een klankkast) en de akoestiek telt op alle vlakken mee. Mijn transmission lines hebben ook de poort van voren maar reken maar dat de afstand tot de muur invloed heeft. Al is het maar ivm staande golven in de kamer.
En het draait om de luidspreker, niet de ruimte. Of dacht je misschien dat elke reviewer dezelfde set en dezelfde ruimte en dezelfde akoestiek en ... had?
Nogmaals, zie hierboven.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Exirion schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 00:58:
[...]
Jij zou toch moeten weten dat dat onzin is. Een speaker resoneert (het is immers een klankkast) en de akoestiek telt op alle vlakken mee. Mijn transmission lines hebben ook de poort van voren maar reken maar dat de afstand tot de muur invloed heeft. Al is het maar ivm staande golven in de kamer.
Invloed? Ja. Bepalend? Neen.
Wat moet ik in godsnaam doen? Een gat in mijn muur maken? Het klinkt gewoon goed zo. Mijn Celestions staan al jaren in dat hoekje, nu staan deze Dali er voor een week of zo. Dat eindeloze gezanik over die ruimte, man toch. Echt moeilijk om gewoon te zeggen: "Fijn, de Dali Ikon 5, ben benieuwd hoe ze klinken!" of iets in die aard. Nee hoor, altijd direct het negatieve. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

TomSwinnen schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 01:04:
Wat moet ik in godsnaam doen? Een gat in mijn muur maken? Het klinkt gewoon goed zo. Mijn Celestions staan al jaren in dat hoekje, nu staan deze Dali er voor een week of zo. Dat eindeloze gezanik over die ruimte, man toch. Echt moeilijk om gewoon te zeggen: "Fijn, de Dali Ikon 5, ben benieuwd hoe ze klinken!" of iets in die aard. Nee hoor, altijd direct het negatieve. :O
Mij hoorde je daar niks over zeggen hoor :P Ik reageerde alleen op jouw verweer dat weer het andere uiterste was. Plaatsing van speakers is met name voor het laag erg van invloed, daar kun je moeilijk omheen. De ene speaker wat meer dan de andere, maar plaatsing kan het geluid maken of breken.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm
  • Laatst online: 15-05 19:24

Blamm

Niet meer Smart

Heeft die Dali nu een dome-mid en of een tweeter en een supertweeter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Exirion schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 01:11:
[...]

Mij hoorde je daar niks over zeggen hoor :P Ik reageerde alleen op jouw verweer dat weer het andere uiterste was. Plaatsing van speakers is met name voor het laag erg van invloed, daar kun je moeilijk omheen. De ene speaker wat meer dan de andere, maar plaatsing kan het geluid maken of breken.
Akkoord, het heeft invloed maar het is wederom niet bepalend. Ik hoor duidelijk wel wat er goed of slecht aan een luidspreker is, zelfs met een mindere plaatsing. Precies of een audioreview altijd onder perfecte omstandigheden wordt gedaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Razorfist schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 01:22:
Heeft die Dali nu een dome-mid en of een tweeter en een supertweeter?
Een hybrid Ribbon/dome tweeter. Zou goed moeten zijn voor tonen tot 30.000 Hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Kleine update aan mijn kant.. heb mijn indeling al een poosje geleden verandert. Nu kan ik mijn speakers ook beter als monitors gebruiken bij het draaien en toch nog fijn gamen (heb nu een NGC) plus films kijken. Heb ook een nieuwe tv (al een poosje)

Afbeeldingslocatie: http://img468.imageshack.us/img468/2110/img0599small1tf.th.jpg
De speakersstands zijn gewone houttafeltjes van de kringloop. Deze heb ik zilver geverfd (alleen geeft die af :/ ) en een kwart gedraaid. Moet ze ooit nog eens opnieuw verfen en dan meteen de onderkant doen.

Afbeeldingslocatie: http://img356.imageshack.us/img356/4714/img0603small28jg.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img506.imageshack.us/img506/1723/img0604small0bh.th.jpg
Bank + mijn nieuwe cd/dvd kast (was eerst van mijn zus, mocht ik hebben.. ) ben ik erg blij mee :*)

Afbeeldingslocatie: http://img454.imageshack.us/img454/4319/img0608small7tk.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img454.imageshack.us/img454/9799/img0609small6zi.th.jpg
Dj stuff

Afbeeldingslocatie: http://img454.imageshack.us/img454/2818/img0610small8ko.th.jpg
Mijn sub

Afbeeldingslocatie: http://img454.imageshack.us/img454/3333/img0618small7pm.th.jpg
Achterkant mengpaneel

Zouden die aansluitingen echt verguld zijn of zou dit gewoon een neplaagje zijn? Op mijn mengpaneel zijn ze zgn verguld en als ik dus eens vergulde kabels (loopt nu ook een inkoopactie waar je die kan kopen voor 5 euro ofzo) koop, zou het ook nog wat beter moeten klinken. Mja ik geloof er niet echt in eigelijk.

Heb wel heel wat verlengkabels lopen door mijn kamer. 10 meter voor dvd speler, 10 voor NGC, 20 voor pc, 20 voor tv out (nu even niet in gebruik). En ik heb 2 stekkerdozen gekocht die beveiligt zijn tegen piekspanningen. Wel zo veilig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Heyy even een kleine update. Van het weekend ff kijken voor een surround setje. Dan komen de uitgebreide foto's wel ;)

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~gobiu004/tv4.jpg

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord.farquaad
Kijk wat ik heb:
[afbeelding]
Monacor MKS-34
Voor 10 euro. 10 frikkin' euro.
Waarvandaaninhemelsnaam?! :9
Wat zijn dat voor speakers, ze zien er wel grappig uit.
KappeNou schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 12:22:
Heyy even een kleine update. Van het weekend ff kijken voor een surround setje. Dan komen de uitgebreide foto's wel ;)
[afbeelding]
Kijk direct ook even voor een camera. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Barry|IA schreef op donderdag 24 november 2005 @ 22:38:
[...]

Ik denk dat Xander doelt op de tweeter.

De luidspreker in het ''frontpaneel'' is breedbandig en geeft dus ook het hoog weer. Of het net zo goed klinkt als een ''echte'' tweeter, daar zijn veel discussies over te vinden. Bij dit systeem heb je een paar grote voordelen, bijvoorbeeld minimale filtercomponenten en een puntbron. Daarintegen hebben ''echte'' tweeters ook weer een paar grote voordelen, bijvoorbeeld het geringe gewicht van het membraam.

Oh, ik dacht dat het enkel een sub was. (Gezien het frequentiebereik van 30-300Hz dat er bij stond).

Had niet gezien dat er voor in nog speakertjes zaten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Niet nieuw, weliswaar. Doch, in perfecte nieuwstaat. Ben weer lucky geweest ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
lord.farquaad schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 13:37:

[...]

Kijk direct ook even voor een camera. ;)
haha :p Mja kep een Canon Powershot G4 met 5 megapixel.. Alleen hij is niet zoals elke andere digi camera zo compatable dat je hem erin stopt en je foto's kan zien :? je moet echt de software erop hebben.. En de software ben ik even kwijt.. Dus is gemaakt met me nokia 6230 haha. Wel één voordeel ik hoef niet de foto's kleiner te maken :p Maar ik ga wel ff zoeken en dan komen er snel mooie foto's ;)

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~gobiu004/tv5.jpg

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Laatst online: 22:36

Reinier

\o/

Ik vind dat je ook wel een leuk meubeltje hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Reinier schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 14:36:
Ik vind dat je ook wel een leuk meubeltje hebt!
dank je :) Ik weet helaas niet van welk merk of iets.. Misschien als ik de bon nog ergens kan vinden. Had het gekocht in zo'n heel overdreven dure meubel zaak :?
Ik vindt hem wel een beetje diep. Want er stond eerst namelijk een grote philips breedbeeld op. Dus als ik wat leukers tegenkom post ik het wel ;)

[ Voor 18% gewijzigd door KappeNou op 25-11-2005 14:40 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Ik zou alleen zelf nooit zo'n audio/tv meubel kiezen, zeker niet als je je televisie aan de muur hangt. Neemt veel te veel plek in naar mijn smaak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3828

Waarom zet je de plasma tv er niet op ?
Nu wordt je muur boven je tv toch helemaal zwart (bruin) na 1 jaar.
Kan je over een jaar je muur opnieuw verfen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Reinier schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 14:43:
Ik zou alleen zelf nooit zo'n audio/tv meubel kiezen, zeker niet als je je televisie aan de muur hangt. Neemt veel te veel plek in naar mijn smaak ;)
Mja klopt vindt ik ook ;) maar er stond eerst een grote breedbeeld op. Dus als ik wat leuks tegen kom komt er wat anders. Ik ga namelijk niet overhaast spullen kopen..

@tasker: als dat zo zou zijn heb ik het er wel voor over :) Ik vindt hem veel mooier aan de muur. Maar vergeet niet dit plasma scherm wordt veel minder heet etc. Niet voor niks gekozen tot beste scherm 2005-2006. Maar ik zie wel hoe het loopt.

[ Voor 8% gewijzigd door KappeNou op 25-11-2005 14:47 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jOzh
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:33

jOzh

Sweet dude!

KappeNou schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 14:46:
[...]

Mja klopt vindt ik ook ;) maar er stond eerst een grote breedbeeld op. Dus als ik wat leuks tegen kom komt er wat anders. Ik ga namelijk niet overhaast spullen kopen..
Mwoah, je kan d'r wel leuk je centerspeaker op kwijt! Moet je wel een beetje een centerspeaker van formaat hebben, zodat je meubel mooi gevuld lijkt =)

Grab shell dude!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110233

Kijk wat ik heb:
[afbeelding]
Monacor MKS-34
Voor 10 euro. 10 frikkin' euro. Onverantwoord goedkoop voor zo goed geluid (klinken echt stukken beter als ik had gedacht). Eindelijk luidsprekers gevonden voor buiten trouwens. These will do just fine :)

En niet van mij, maar wel als reviewmateriaal even mee naar huis gekregen:
[afbeelding]
Dali Ikon 5

Nou ja...als niemand hem maakt doe ik het wel: "Fijn, de Dali Ikon 5, ben benieuwd hoe ze klinken!" ;)

Kheb deze nu al twee keer gehoord, behoorlijk vlakke speaker in mijn oren en daarnaast erg dynamisch, niet zo vergevingsgezind als waar ik van houd. Geef mij maar lekker volle/warme speakers die misschien "perfect" zijn maar wel een hoop meer luisterplezier geven van je minder goed opgenomen cd'tjes etc. Wellicht dat jij echter een totaal andere mening hebt aangaande deze speakers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Anoniem: 110233 schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 19:32:
[...]
Kheb deze nu al twee keer gehoord, behoorlijk vlakke speaker in mijn oren en daarnaast erg dynamisch, niet zo vergevingsgezind als waar ik van houd. Geef mij maar lekker volle/warme speakers die misschien "perfect" zijn maar wel een hoop meer luisterplezier geven van je minder goed opgenomen cd'tjes etc. Wellicht dat jij echter een totaal andere mening hebt aangaande deze speakers :)
Nee, toch niet :)
Heb ook veel liever een warmere speaker. Het is een goede luidspreker, daar niet van, maar totaal mijn smaak niet. Inderdaad heel vlak en weinig vergevingsgezind. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWO
  • Laatst online: 23:30

JWO

Ik hoop volgende week deze mooie speler binnen te krijgen:

Afbeeldingslocatie: http://www.kiefs.com/units/dvd_players/denon_dvd_2800mkii/pic1.jpg

De Denon DVD-2800II in het zwart, als upgrade van mijn cheap sony dvp-ns305b.
Kan niet wachten, zodra ik hem binnen heb komen er meer pics ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23911

KappeNou schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 12:22:

[afbeelding]
Mooie TV... :9

43" of 50" ? :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
43" Pioneer PDP-436XDE :) 50" vondt ik net iets te groot daar. En ik ben achteraf ook echt blij dat ik geen 50" heb genomen.
Echt een super beeld. Samen met ze grotere broertje echt het beste kwa plasma wat je op dit moment kan krijgen.
Nu alleen nog even een home cinema setje bij elkaar zoeken. Ik zat te denken aan een boxen setje van Kef, Canton of pioneer(vanwege disign Pioneer). En daarbij denk ik een Harman/Kardon receiver omdat die echt super mooi bij het scherm staat, en imo ook wel goed geluid weergeeft.
En morgen ook ff kijken voor een 26/27" budget LCD voor de slaapkamer.

Ik update wel ff met foto's als het zo ver is :)

[ Voor 12% gewijzigd door KappeNou op 25-11-2005 21:16 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

H/K heeft ook setjes inclusief speakers, aardig design en aardig geluid. Maar dat is eigenlijk off topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-05 20:28

Daklem

Audio Nerd

JWO schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 20:26:
Ik hoop volgende week deze mooie speler binnen te krijgen:

[afbeelding]

De Denon DVD-2800II in het zwart, als upgrade van mijn cheap sony dvp-ns305b.
Kan niet wachten, zodra ik hem binnen heb komen er meer pics ! :)
Ik heb dezelfde dvd speler! Blijft 1 van de beste dvd spelers die je kunt kopen. beeld en geluid is echt werkelijkwaar geweldig wat eruit komt!

Ik heb ook een upgrade: Nordost Blue Heaven interlink 1m O+ O+ O+ O+ :9~

Op mijn verlangenlijstje staat nog:

iQ1 voor rear speakers
Nordost Blue Heaven 2.5m Bi-Wire speakerkabel voor mijn fronts
Arcam cd72 cd speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Daklem schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 23:32:
Ik heb ook een upgrade: Nordost Blue Heaven interlink 1m O+ O+ O+ O+ :9~
Als we dat ook onder de upgrades gaan rekenen: ik heb 6 goeie Jensen inputtransformatoren gekocht voor m'n (te bouwen) eindversterkers om in combinatie met de gebalanceerde outputs van m'n preamp te gebruiken :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

KappeNou schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 21:09:
[...]

43" Pioneer PDP-436XDE :) 50" vondt ik net iets te groot daar. En ik ben achteraf ook echt blij dat ik geen 50" heb genomen.
Echt een super beeld. Samen met ze grotere broertje echt het beste kwa plasma wat je op dit moment kan krijgen.
Nu alleen nog even een home cinema setje bij elkaar zoeken. Ik zat te denken aan een boxen setje van Kef, Canton of pioneer(vanwege disign Pioneer). En daarbij denk ik een Harman/Kardon receiver omdat die echt super mooi bij het scherm staat, en imo ook wel goed geluid weergeeft.
En morgen ook ff kijken voor een 26/27" budget LCD voor de slaapkamer.

Ik update wel ff met foto's als het zo ver is :)
Ik zou zelf altijd een stel mooie monitors nemen ipv een 5.1 setje als je inzit over een stel enorme vloerstaanders, ze zijn wellicht wat kleiner, maar het kwaliteitsverschil is wel groot in mijn ogen. Ik zou zelf een stuk of 4 kef iQ3's of mordaunt short 902's nemen op een mooie stand...ziet er totaal niet "overwhelming" uit in de woonkamer en past beter bij zo'n mooi scherm!!
TomSwinnen schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 20:17:
[...]

Nee, toch niet :)
Heb ook veel liever een warmere speaker. Het is een goede luidspreker, daar niet van, maar totaal mijn smaak niet. Inderdaad heel vlak en weinig vergevingsgezind. :)
Ahh, geinig om te lezen, laat maar horen wanneer je je definitieve review post :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85217

Zo mijn center is geupdate. De oude cheape center is vervangen door de Kef Q6c. Ze zouden hem donderdag bezorgen maar net dat uurtje dat je niet thuis bent komen ze natuurlijk. Dus ´s avonds maar ff naar de DHL gereden. Wat achteraf heel goed uitkwam aangezien er nogal wat sneeuw is gevallen en ik 3 uur over de terugreis van school naar huis deed waar ik anders 3 kwartier over doe. Dus de DHL had waarschijnlijk vrijdag mijn huis niet kunnen bereiken.

Ontopic:
Ik heb de speaker nog niet uitvoerig kunnen testen. Maar het verschil is hartstikke groot met m'n andere "center". Het geluid komt nu echt als een muur op je af. Niet verschillende klanken uit de center en de fronts. Hij doet het zeer goed samen met de Q5.

Volgende upgrade:
- 2 atacama nexus stands voor mijn rear speakers zodat ik die ook een keer ga horen.
- Mijn KLH's vervangen door de Q1 van Kef als rears.
- CD wisselaar van yamaha (mijn zus heb ik blij gemaakt met de stereo-toren.)
- X360 niet bepaald upgrade maar wel leuk voor erbij.
- LCD of PLASMA (denk LCD aangezien m'n ouders niet zo blij zullen zijn met een plasma aangezien de stroomrekening hier al torenhoog is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

lord.farquaad schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 13:37:
[...]

[...]

Wat zijn dat voor speakers, ze zien er wel grappig uit.

[...]
Bedankt, het zijn de Syrincs m3 220. Omdat ik ook draai is dat wel handig (goede monitors ;) ). Bovendien komt er een heel behoorlijk stukje geluid uit. Nadeel is alleen dat ze nogal 'koud' klinken omdat dit voor studiomonitoren van belang is hè. Daarom wil ik ooit eens kijken naar een mooie stereo setup. Maar die schatjes gaan voorlopig nog niet de deur uit, waren ze iets te duur voor ;)

Btw voor specs; http://www.syrincs.de/new/index.htm?m3sw.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Waypoint schreef op zondag 27 november 2005 @ 23:18:
[...]

Bedankt, het zijn de Syrincs m3 220. Omdat ik ook draai is dat wel handig (goede monitors ;) ). Bovendien komt er een heel behoorlijk stukje geluid uit. Nadeel is alleen dat ze nogal 'koud' klinken omdat dit voor studiomonitoren van belang is hè. Daarom wil ik ooit eens kijken naar een mooie stereo setup. Maar die schatjes gaan voorlopig nog niet de deur uit, waren ze iets te duur voor ;)

Btw voor specs; http://www.syrincs.de/new/index.htm?m3sw.htm
Een echte monitor klinkt niet koud, maar neutraal. Het geluidsbeeld begint pas naar ''koud'' of ''warm''
te neigen wanneer dit in de opname verwerkt zit. Maargoed, dan hebben we het over professionele monitor luidsprekers, of Hifi.

Mooie setup trouwens :)

[ Voor 5% gewijzigd door Barry|IA op 27-11-2005 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Barry|IA schreef op zondag 27 november 2005 @ 23:35:
Een echte monitor klinkt niet koud, maar neutraal. Het geluidsbeeld begint pas naar ''koud'' of ''warm''
te neigen wanneer dit in de opname verwerkt zit.
Mijn ervaring is dat het gros van de mensen, ook mensen die zich serieuze audioliefhebber noemen, van warm geluid houden. Liefst een tikkie wollig bass-reflex laag wordt aangenaam gevonden. Speakers die jij en ik neutraal noemen worden al snel saai of kil genoemd. Als je er rekening mee houdt dat heel veel opnames op CD niet echt geweldig zijn is het begrijpelijk dat veel mensen niet altijd gek zijn op genadeloze speakers die niks flatteren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Barry|IA schreef op zondag 27 november 2005 @ 23:35:
[...]

te neigen wanneer dit in de opname verwerkt zit. Maargoed, dan hebben we het over professionele monitor luidsprekers, of Hifi.

Mooie setup trouwens :)
Exirion schreef op zondag 27 november 2005 @ 23:47:
[...]

Mijn ervaring is dat het gros van de mensen, ook mensen die zich serieuze audioliefhebber noemen, van warm geluid houden. Liefst een tikkie wollig bass-reflex laag wordt aangenaam gevonden. Speakers die jij en ik neutraal noemen worden al snel saai of kil genoemd. Als je er rekening mee houdt dat heel veel opnames op CD niet echt geweldig zijn is het begrijpelijk dat veel mensen niet altijd gek zijn op genadeloze speakers die niks flatteren ;)
Haha nouja ik had dat begrepen uit revieuws ;) . Ze klinken erg goed hoor, maar ik heb soms het idee dat ik ook meer van dat 'warmere' geluid houd, met een lekker stukje bass. Maar goed, dan deze set voldoet voorlopig meer dan genoeg :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Anoniem: 110233 schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 19:01:
[...]

Ik zou zelf altijd een stel mooie monitors nemen ipv een 5.1 setje als je inzit over een stel enorme vloerstaanders, ze zijn wellicht wat kleiner, maar het kwaliteitsverschil is wel groot in mijn ogen. Ik zou zelf een stuk of 4 kef iQ3's of mordaunt short 902's nemen op een mooie stand...ziet er totaal niet "overwhelming" uit in de woonkamer en past beter bij zo'n mooi scherm!!
Het liefst wil ik een 5.1 set met zo klein/dun mogelijke speakers. Ik zat te denken aan Kef, Canton of pioneer(vanwege het ontwerp, geen idee hoe pioneer klinkt)
Waar de tv nu hangt passen geen grote speakers.. Wel jammer, maar het is niet anders. Met een leuk 5.1 setje kan ik ook leven.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111964

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/mirakelkast/Tweakers/1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/mirakelkast/Tweakers/2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/mirakelkast/Tweakers/3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/mirakelkast/Tweakers/5.jpg

Dit is een Harman Kardon AVR 330 met 4 zuilen en een centerspeaker. Subwoofer heb ik niet nodig, alhoewel ik dat wel een keertje wil proberen. Deze speakers hebben een ondergrens van 40 Hz, weet iemand of je daaronder nog plezier kunt beleven? :? Verder staat er in de kast Sony DVD-speler, een Athlon 2600 huispc-tje, 300 GB voor films, FIFA en Mariokart... Die zit coaxiaal op de HK. TV is een Digital Loewe Opta. Meter doorsnede of zo, weet niet precies. Mijn opa was nogal slechtziend.
Al met al een leuk setje voor studenten en we hebben er ook veel plezier van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SietzeJBL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:37
Anoniem: 111964 schreef op maandag 28 november 2005 @ 18:10:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Dit is een Harman Kardon AVR 330 met 4 zuilen en een centerspeaker. Subwoofer heb ik niet nodig, alhoewel ik dat wel een keertje wil proberen. Deze speakers hebben een ondergrens van 40 Hz, weet iemand of je daaronder nog plezier kunt beleven? :? Verder staat er in de kast Sony DVD-speler, een Athlon 2600 huispc-tje, 300 GB voor films, FIFA en Mariokart... Die zit coaxiaal op de HK. TV is een Digital Loewe Opta. Meter doorsnede of zo, weet niet precies. Mijn opa was nogal slechtziend.
Al met al een leuk setje voor studenten en we hebben er ook veel plezier van :)
Met een sub kun je zeker wel plezier beleven!
Ik heb ook 4 zuilen op m'n kamer staan en dacht in eerste instantie ook dat een sub geen verbetering zou zijn, totdat ik er een sub had staan! :9~
De meeste speakers geven de lage tonen wat verzwakt weer, maar met een sub kun je dat aanvullen, waardoor je zeker bij films nog meer spektakel krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 111964 schreef op maandag 28 november 2005 @ 18:10:
Subwoofer heb ik niet nodig, alhoewel ik dat wel een keertje wil proberen. Deze speakers hebben een ondergrens van 40 Hz, weet iemand of je daaronder nog plezier kunt beleven? :?
Ten eerste betwijfel ik in hoeverre die speakers tot 40Hz komen. De vraag is bij min hoeveel dB dat gemeten is en verder hoe gelijkmatig de frequentiecurve in het laag is. Hoe strak klinkt dat laag, etc. Aan het formaat van de speakers te zien, en de gok dat het bass-reflex is, weet ik zeker dat een leuke sub bij jou zeker wat kan toevoegen. Een goeie sub klinkt waarschijnlijk strakker en loopt dieper door in het laag.

En onder de 40Hz is zeker wel wat te beleven. Mijn vorige frontspeakers vertonen grote gelijkenis met m'n huidige frontspeakers, maar de nieuwe lopen een stuk(je) verder door in het laag. D.w.z. tot zeker 25Hz. Beide speakers durf ik gerust erg neutraal te noemen, dus ze dikken het laag niet aan. Metingen laten ook zien dat ze een vrij recht verloop hebben. En ik merk toch duidelijk verschil bij de nieuwe fronts: je hoort gewoon dingen die je op het gros van de speakers niet hoort. Zeker bij filmeffecten spelen dat soort frequenties een belangrijke rol. Bij muziek over het geheel genomen wat minder, maar ook daar hoor (voelen is eigenlijk een beter woord) je dingen die anders niet weergegeven worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DVD collectie nog een keer
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/bonarsky/28%20november%202005/DSC00691.JPG
De Center
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/bonarsky/28%20november%202005/DSC00692.JPG
Center naakt
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/bonarsky/28%20november%202005/DSC00693.JPG
Center zijkant
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/bonarsky/28%20november%202005/DSC00694.JPG
Center aansluitingen
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/bonarsky/28%20november%202005/DSC00696.JPG
Center achterkant
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/bonarsky/28%20november%202005/DSC00697.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Exirion schreef op maandag 28 november 2005 @ 19:05:
[...]

Ten eerste betwijfel ik in hoeverre die speakers tot 40Hz komen. De vraag is bij min hoeveel dB dat gemeten is en verder hoe gelijkmatig de frequentiecurve in het laag is. Hoe strak klinkt dat laag, etc. Aan het formaat van de speakers te zien, en de gok dat het bass-reflex is, weet ik zeker dat een leuke sub bij jou zeker wat kan toevoegen. Een goeie sub klinkt waarschijnlijk strakker en loopt dieper door in het laag.
Ik ben al een beetje wezen browsen voor een active sub, maar je ziet door de bomen het bos niet meer. Hij mag best 200 euro kosten, echter de gemiddelde prijs is zo'n 500 euro. Dat lijkt me gewoon het geld niet waard. Aangezien ik een kleine huiskamer heb, ong. 6 bij 4, is een kleinere sub van bijv. Yamaha een beter alternatief. Heb je nog een suggestie, misschien eentje die je zelf hebt overwogen? De crossoverfreq. kan ik op de versterker instellen, dus als dat niet op de sub zit is dat niet erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Laatst online: 17:22
REL maakt iig mooie subs vind ik zelf. Volgens mij hebben die ook wel een instap model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:04

-Sander-

///M Powerrrrrr

Anoniem: 85217 schreef op maandag 28 november 2005 @ 19:13:
DVD collectie nog een keer
[afbeelding]
De Center
[afbeelding]
Center naakt
[afbeelding]
Center zijkant
[afbeelding]
Center aansluitingen
[afbeelding]
Center achterkant
[afbeelding]
Show de rest ook eens even :)
Alleen een center speaker is ook niet alles :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Alfa_145 schreef op maandag 28 november 2005 @ 19:18:
[...]

Show de rest ook eens even :)
Alleen een center speaker is ook niet alles :P
De rest is al gepost in voorgaande pagina's. Deze post was slechts een update aangezien ik donderdag m'n nieuwe center had opgehaald.

Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 19

Hier welteverstaan

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 85217 op 28-11-2005 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 111964 schreef op maandag 28 november 2005 @ 19:13:
Hij mag best 200 euro kosten, echter de gemiddelde prijs is zo'n 500 euro. Dat lijkt me gewoon het geld niet waard.
Het is maar net wat je verlangens en eisen zijn. Ik zelf krijg de kriebels en kromme tenen als ik bonkend en brommend laag hoor. De meest goedkope subjes resoneren als de pest, en dat is ook hoe ze geluidsdruk opbouwen.

Een serieuze sub begint bij minstens 500 (of liever 1000) euro. Maar je moet alles wel in perspectief zien, in vergelijking met wat je nu hebt. Een subwoofer van 200 euro is eigenlijk alleen aardig om een paar kleine satellietjes bij te zetten en als je die niet hebt dan moet je een betere sub hebben om iets toe te voegen aan de speakers waar je nu mee draait. Dat is uiteraard ook een kwestie van luisteren. Prijzen noemen is slechts om een indruk te geven waar we over praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139075

Bij deze post ik mijn in aanbouw-zijnde HT setje ff.
Ik heb nog geen foto's, dat weet ik zelf ook ;) Die gaan er z.s.m. kopen, zodra
alles opgesteld is, maar ik kon de verleiding niet weerstaan om gewoon alvast me specs hier te posten.
Ik ga mijn kelder(8x9m ofzo) inrichten als HT ruimte.

Specs:
  • DIY beamer, 1024x784, lichtopbrengst e.d. moet ik nog meten
  • Projectiescherm van school gekregen, vrij groot (+2m breed denk ik)
  • Denon AVR 1802 receiver(zwart)
  • 2 x Magnat Concept 1000 zuilspeakers als fronts
  • 2 x Magnat motion 100 speakers als rears
  • 1 x Magnat motion 200 speaker als center
  • 20m standaard luidspreker kabel van de gamma, E16 ofzo
  • Cheapo Bench(aldi merk ofzo) dvd-speler, ook zwart.
Ik heb nu vrijwel alles binnen, alleen moet ik nog wat helpen met verbouwing voor ik de kelder mag hebben en dus definitief kan gaan inrichten. Zodra het een beetje af is, zal ik wel ff wat foto's posten.
Ben zelf wel vrij blij met deze set :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Exirion schreef op maandag 28 november 2005 @ 19:23:
[...]

Het is maar net wat je verlangens en eisen zijn. Ik zelf krijg de kriebels en kromme tenen als ik bonkend en brommend laag hoor. De meest goedkope subjes resoneren als de pest, en dat is ook hoe ze geluidsdruk opbouwen.

Een serieuze sub begint bij minstens 500 (of liever 1000) euro. Maar je moet alles wel in perspectief zien, in vergelijking met wat je nu hebt. Een subwoofer van 200 euro is eigenlijk alleen aardig om een paar kleine satellietjes bij te zetten en als je die niet hebt dan moet je een betere sub hebben om iets toe te voegen aan de speakers waar je nu mee draait. Dat is uiteraard ook een kwestie van luisteren. Prijzen noemen is slechts om een indruk te geven waar we over praten.
Mijn sub heeft nog geen 300 Euro gekost. Maar speelt toch menig subje weg onder de 1000 Euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Barry|IA schreef op maandag 28 november 2005 @ 19:57:
Mijn sub heeft nog geen 300 Euro gekost. Maar speelt toch menig subje weg onder de 1000 Euro.
Ja, laten we de zelfbouw projecten maar even buiten beschouwing laten want anders gaan we appels met peren vergelijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Exirion schreef op maandag 28 november 2005 @ 20:00:
[...]

Ja, laten we de zelfbouw projecten maar even buiten beschouwing laten want anders gaan we appels met peren vergelijken :)
Daar heb je eigenlijk wel gelijk in ja. Daarnaast heb ik gewoon vette mazzel gehad met mijn Peerless units en amp. Ik heb de Peerless'en voor €110 en de amp (defect) voor €15 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 30-05 17:10

Sharky

Skamn Dippy!

kom hier niet vaak maar post m'n set wel ff.

Denon AVR-1905 en m'n één dag oude Denon DVD-1920
Afbeeldingslocatie: http://caustics.gotdns.com/zooi/got/receiver.jpg

B&W 602S3 (twee dus he ;) )
Afbeeldingslocatie: http://caustics.gotdns.com/zooi/got/luidspreker.jpg

Dat alles op een 7 jaar oude Aristona televisie. Geen uitgebreid geval. Gewoon 4:3 met een bolle beeldbuis maar nog een redelijk groot beeld en de kwaliteit ben ik dik tevreden over. Wil best een joekel van een platte tv maar daar heb ik ff geen geld voor. Die strepen is moire van m'n camera voor de duidelijkheid.
Afbeeldingslocatie: http://caustics.gotdns.com/zooi/got/televisie.jpg

en last but not least, ps2 :)
Afbeeldingslocatie: http://caustics.gotdns.com/zooi/got/ps2.jpg

momenteel dus nog een 2.0 setup. een sub hoef en wil ik niet maar wil er nog wel 4 satellietjes bij hebben dus als iemand voor ong 50-60 euro per stuk leuke weet dan houd ik me aanbevolen.

[ Voor 6% gewijzigd door Sharky op 29-11-2005 01:24 ]

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Barry|IA schreef op maandag 28 november 2005 @ 20:21:
Daar heb je eigenlijk wel gelijk in ja. Daarnaast heb ik gewoon vette mazzel gehad met mijn Peerless units en amp. Ik heb de Peerless'en voor €110 en de amp (defect) voor €15 :P
Dat is het ook met zelfbouw: met de componenten kun je mazzel hebben en zowiezo hoef je weinig compromissen te doen die een fabrikant wel moet doen om uit de kosten te komen. Ik durf m'n eigen speakers gerust naast speakers te zetten die x keer zo duur zijn in vergelijking met de materiaalkosten van die dingen. Ik heb recentlijk Dali's van 2000 euro per stuk gehoord die het laag niet zo droog en strak weergeven als mijn fronts, en die kosten qua materiaal toch wel beduidend minder. Da's slechts een voorbeeldje.

Onlangs heb ik voor m'n te bouwen eindversterkers 7 Jensen inputtranformatoren op de kop getikt die los zo tussen de 60 en 70 dollar kosten. Ik heb nu een zetje van 7 stuks voor 120 euro kunnen krijgen. En dat is een type dat tussen 1Hz en 90KHz zo goed als recht is. Ik sluit ze aan op de balanced XLR outputs van m'n Arcam preamp en ben daarmee verlost van aardlussen, HF instraling van radiozenders, en andere invloeden die samenhangen met galvanische verbindingen. Die dingen zitten ook in peperdure high-end bakken, en in principe heb je het ook al over 400 a 500 dollar handel met 7 stuks. Dat geeft iemand anders maximaal uit voor een subwoofer of receiver.

In de versterkers komen per monoblok zoveel mogelijk gescheiden voedingen. Het geheel zal ik posten zodra het klaar is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 21:12
Barry|IA schreef op maandag 28 november 2005 @ 19:57:
[...]

Ik heb voor 450 euro een MJ Acoustics Pro 50 gehaald, prima sub voor kleine to middelgrote kamers en nog snel genoeg om bij muziek te gebruiken ook. Ik vind 1000 euro zwaar overtrokken. Ook Rel heeft een ruim assortiment onder de 1000 euro zitten.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Ik heb deze uit de VS laten overkomen 8) :/

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/68316/full.jpg

Het is een defecte H/K AVR 630 die ik ga ombouwen tot HTPC. Ik kan hem waarschijnlijk morgen op het postkantoor afhalen. Ik zal binnenkort wel foto's posten van hoe dit apparaat bij de rest van m'n H/K setje past :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aangezien de vele goede reacties over aanvulling van een sub op mijn set, heb ik er een besteld.
Deze JBL e250p waar veel lovende woorden over zijn. Iets ruimer dan mijn budget, maar qua klank net zo goed als de quake2 van Rel. Ik laat wel horen hoe die klinkt als ie binnen is, kan haast niet wachten :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77615

En weer wat upgrades, te weten een nieuw dressoir en een center :D

dus maar weer wat foto's want dat wil iedereen zien toch?
Vragen staat vrij!

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rikkienator/images/_1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rikkienator/images/_2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rikkienator/images/_3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rikkienator/images/_4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rikkienator/images/_5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:37

JT

VETAK y0

Wow, ziet er erg goed uit. Geen TV voor het nieuws ofzo ? Of is dit dedicated HT ?

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Erg net rikkienator!

Dressoir past ook precies bij je speakers zo! mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seers
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-05 23:30
Mooie set rikkienator. Kun je mij vertellen waarom de Peerless woofer niet mooi in het interieur past, maar een SVS wel?

Overigens: Kun je er niet een speakerdoek voor maken, voor de Peerless, dan is ie qua kleur toch wel hetzelfde als een SVS, van voren. Is dat geen optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@JT
Nee het is geen dedicated HT helaas, ik heb wel een tv en nog een 37cm met dvd ook :+ die staat in de kast achter het linker deurtje. Vond hem niet boeiend genoeg om die te posten.

@seers
De peerless is in het echt lichter dan op de foto en nog een lelijke kleur ook met betrekking op de rest van de huiskamer. Een SVS is wellicht groter maar zwart vind ik dan neutraler en ook vind mijn vriendin de Peerless te lelijk voor woorden, op zich zelf staat is het een hele mooie sub, erg mooi afgewerkt en gemaakt dat je bijna niet zou zeggen dat ie DIY is. Goed gedaan dus!

Dank voor de complimenten

en deze was ik vergeten :
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rikkienator/images/ab.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 77615 op 29-11-2005 15:58 . Reden: typo en plaatje vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ranzige pad
  • Laatst online: 31-05 14:14

ranzige pad

kwaaak kwaak

Anoniem: 77615 schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 15:12:

Vragen staat vrij!
Wordt je apparatuur niet te warm zo in dat dressoir? De cd of dvd speler staat zo dicht op je receiver, deze lijkt mij zo zijn warmte niet kwijt te kunnen. Zou je niet beter de cd en dvd kunnen stapelen?

HT & NAS & Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ranzige_pad schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 15:59:
[...]

Wordt je apparatuur niet te warm zo in dat dressoir? De cd of dvd speler staat zo dicht op je receiver, deze lijk mij zo zijn warmte niet kwijt te kunnen. Zou je niet beter de cd en dvd kunne stapelen?
Die staat op mijn ToDo list, maar dan moet ik de kast aanpassen aan de achterkant en daar heb ik nog niet de tijd voor gehad (ivm kabels) Hij wordt wel warm, ik draai echter nooit zo hard dat ie in de gevaren zone komt zal ik maar zeggen. Scherp opgemerkt trouwens. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ranzige pad

ranzige pad

kwaaak kwaak

Anoniem: 77615 schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 16:03:
[...]
Die staat op mijn ToDo list, maar dan moet ik de kast aanpassen aan de achterkant en daar heb ik nog niet de tijd voor gehad (ivm kabels) Hij wordt wel warm, ik draai echter nooit zo hard dat ie in de gevaren zone komt zal ik maar zeggen. Scherp opgemerkt trouwens. :D
Thanks, het komt omdat ik met het zelfde probleem zit(een x aantal postings terug). Uit mijn dressoir ga ik gewoon de achterkan uit halen. Gaten komen er iig niet in. Je weet immers nooit of je een andere opstelling of ander huis neemt. Je kast zou dan voor de rest van zijn leven "verminkt" zijn met mooie ronde gaten :) De warmte kan natuurlijk veel beter weg, het nadeel is wel weer dat je veel stof op je apparatuur krijgt.

[ Voor 10% gewijzigd door ranzige pad op 29-11-2005 16:08 ]

HT & NAS & Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[quote]ranzige_pad schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 16:06:
[...]
...
Heb even terug gebrowsed naar je post, is het wel mooi dat je dwars door de kast tegen de muur aan kijkt of zie ik het verkeerd?
Verder een hele mooie setup ook, mooi als iemand ook wat aandacht schenkt aan het intrieur.
Misschien een tip voor je center achter : op een verhoog omhoog laten stralen van achter de bank maar dan zo dat je hem net niet ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:00
Anoniem: 77615 schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 15:12:

Vragen staat vrij!

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Wow ziet er super strak uit. Mooi ingericht huis ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77615 schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 16:03:
[...]

Mooie set, die kast waar heb je die vandaan, dat ziet er echt super uit :)

Enige irritante lijkt me dat je je kastdeur altijd open moet hebben voor je receiver/dvd-speler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Anoniem: 110233 schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 20:09:
[...]

Mooie set, die kast waar heb je die vandaan, dat ziet er echt super uit :)

Enige irritante lijkt me dat je je kastdeur altijd open moet hebben voor je receiver/dvd-speler
Lijkt op de Docent serie van de Ikea :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XfadeR
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:48
Vooral die koektrommel op tafel rulez!! _/-\o_

Maareh, strak setje zo hoor, ziet er puik uit. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

XfadeR schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 20:18:
Vooral die koektrommel op tafel rulez!! _/-\o_

Maareh, strak setje zo hoor, ziet er puik uit. :*)
Uuuuh WAF :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWO

JWO

Mijn denon dvd2800II dvd speler is binnen :*)

Wat een apparaat!! Beeld is super, en cd-weergave is ook top voor een dvd-speler !
CD-speler kan de deur uit dus.

Afbeeldingslocatie: http://img303.imageshack.us/img303/1545/denon28003ze.jpg
Picje :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111211

Reinier schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 11:43:
Ik heb deze uit de VS laten overkomen 8) :/

[afbeelding]

Het is een defecte H/K AVR 630 die ik ga ombouwen tot HTPC. Ik kan hem waarschijnlijk morgen op het postkantoor afhalen. Ik zal binnenkort wel foto's posten van hoe dit apparaat bij de rest van m'n H/K setje past :9
ben benieuwd :) maar uit de VS.. wat heb jij wel niet aan verzendkosten betaald :|

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 111211 op 29-11-2005 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Anoniem: 111211 schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 22:05:
[...]

ben benieuwd :) maar uit de VS.. wat heb jij wel niet aan verzendkosten betaald :|
Veel :( Kwamen nog invoerrechten bij... maar een mooie behuizing van bijv. Silverstone is ook prijzig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-05 20:28

Daklem

Audio Nerd

JWO schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 21:38:

Wat een apparaat!! Beeld is super, en cd-weergave is ook top voor een dvd-speler !
CD-speler kan de deur uit dus.

[afbeelding]
Picje :9
wat blijft het toch ook een prachtding! :9~ O+ gefeliciteerd.

wat heb je ervoor betaald als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWO

JWO

omdat het bijna sinterklaas was, mocht hij voor 300 euro van eigenaar wisselen, wat uiteraard een koopje is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
ranzige_pad schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 15:59:
[...]

Wordt je apparatuur niet te warm zo in dat dressoir? De cd of dvd speler staat zo dicht op je receiver, deze lijkt mij zo zijn warmte niet kwijt te kunnen. Zou je niet beter de cd en dvd kunnen stapelen?
Idd dat ding is binnen de kortste keren kapot imo :) daar heb ik namelijk ervaring mee :p

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ranzige pad

ranzige pad

kwaaak kwaak

Anoniem: 77615 schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 16:13:
Heb even terug gebrowsed naar je post, is het wel mooi dat je dwars door de kast tegen de muur aan kijkt of zie ik het verkeerd?
Verder een hele mooie setup ook, mooi als iemand ook wat aandacht schenkt aan het intrieur.
Misschien een tip voor je center achter : op een verhoog omhoog laten stralen van achter de bank maar dan zo dat je hem net niet ziet.
Jah, ik dach dit keer doe ik het maar goed, de vorige setup was niet ideaal.
De achter center blijft een probleem, het is een van de rears van mij Philips tv. hij krijgt een behoorlijke hoeveelheid vermogen voor de kloten van mijn RMB1075 die op 4 van de 5 kanalen benut wordt. Maar een ideale opstelling voor de centerback heb ik nog niet. Je zegt dus omhoog laten stralen.

Maar bij jou ziet het er prima uit, alles mooi weggewerkt en dat scherm tegen die wand :9~
Oooh een klein punt van aandacht, je kabels in de hoek moet je nog eens beter weg moffelen :)

Maar waar had je die kast nu weg? die vraag staat nog open. Jah en het heef inderdaad een goede WAF.

[ Voor 5% gewijzigd door ranzige pad op 30-11-2005 10:16 ]

HT & NAS & Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:34

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Kut... Receiver wederom kapot met dezelfde storing :X

Krijg sowieso een beetje een rare bijsmaak van de reparatie...
Werd verteld dat de tuner en enkele transistoren in het voedingscircuit kapot waren... Maar het lijkt mij sterk dat áls dat zo is, nu weer hetzelfde probleem de kop op steekt...
Tis vast niet weer een combinatie tussen beiden, lijkt mij...

edit: telefonisch contact gehad met Menho-ESM, en deze wist mij te vertellen dat het mijn eigen schuld was... Het zou komen door een mantelstroom op de coax. Nu heb ik die doorgemeten, en op de stand "200m" gaf de multimeter hooguit 1,5 aan... (welke waarde zou dat moeten zijn :? ), en ik kreeg ook totaal geen schok voor m'n kiezen bij het aanraken van mantel en kern...
Andere oorzaak was volgens hem het aansluiten van de computer op de versterker... Maar mijn computer is ge-aard... Dus naar mijn mening zou ook dit geen problemen op moeten kunnen leveren... Daarbij, de computer is al ruim een jaar of twee aangesloten op m'n receiver, die als tuner diende... En het probleem deed zich ineens voor... En nu dus voor de tweede keer...

Randaardestekker kan het ook niet zijn, want die zit er niet aan...
Verder is alles aangesloten op een overspanningsbeveiliging c.q. netfilter... Dus ook daar heb ik rekening mee gehouden...

Enige wat ik zou kunnen bedenken is dus die coax-spanning... Hoewel dat heel erg weinig is, staat er wel wat spanning op... Zit nu alleen te twijfelen tussen een mantelstroomfilter en het aarden van de mantel... Hoewel ik me afvraag of het dus uberhaupt gaat helpen...

Anywayz, kreeg wel de toezegging dat het onder garantie gerepareerd ging worden...

[ Voor 140% gewijzigd door MikeyMan op 30-11-2005 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ranzige_pad schreef op woensdag 30 november 2005 @ 10:14:
[...]

Jah, ik dach dit keer doe ik het maar goed, de vorige setup was niet ideaal.
........ Je zegt dus omhoog laten stralen.

Maar bij jou ziet het er prima uit, alles mooi weggewerkt en dat scherm tegen die wand :9~
Oooh een klein punt van aandacht, je kabels in de hoek moet je nog eens beter weg moffelen :)

Maar waar had je die kast nu weg? die vraag staat nog open. Jah en het heef inderdaad een goede WAF.
Omhoog stralen idd dan kan je hem dus buiten het zicht plaatsen en het klinkt wat meer difuus omdat je deels tegen de muur aan straalt. Mijn kast komt van ikea uit de docent serie en is opgebouwd uit drie onderdelen: 2x kastje met deurtje en 1x kast met twee lades waarvan ik maar een lade gebruik om het een beetje te "breken" zeg maar.
Wat betreft die kabels : ik weet het :'( maar ik ben alweer opzoek naar andere woonruimte dus ik heb niet zoveel zin om er nog geld in te steken (kabelgoten en dergelijke) Veel redenen om daar weg te gaan maar in de trant van dit topic is het onder andere de vierkante kamer die accoustisch niet verantwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JWO schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 21:38:

..........................
Schitterend man, zou zo eentje ook wel willen in het zilver of champagne. Reviews beamen ook de uistekende audio prestaties van deze video speler _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156147

Kapotte electronica suckt gewoon big time :r

Ik heb mijn HTPC, LCD TV, Receiver en sub op 1 stekkerblok zitten. Daarnaast is de pc op de receiver aangesloten en hoe kan het..... ook mijn receiver staat ter reparatie bij de leverancier. Ik geloof niet dat de pc het probleem kan zijn (input signaal = input signaal toch?). Nu twijfel ik over mijn manier van aansluiten:

Ik heb de sub op auto staan en soms heb ik even geen zin om het volume op te schroeven dus klik ik hem op ON. Is het mogelijk dat dit schadelijk kan zijn voor de receiver (omdat deze op hetzelfde (6 euro sitecom) stekkerblokje zit)? Het vreemde is ik heb (heel stiekem) de receiver opengemaakt gehad en het ingangstraject is zover ik kon meten gewoon in orde... dus dacht ik eerder aan een lekstroom door de interconnect vanuit de sub.

M.a.w. blaat ik nu complete onzin en kan ik als de receiver weer terug is gewoon klakkeloos de sub aan en uit schakelen (terwijl receiver aan of uit is) en dit geheel op dit goedkope stekkerblok doen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:34

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Anoniem: 156147 schreef op woensdag 30 november 2005 @ 11:50:
Kapotte electronica suckt gewoon big time :r

Ik heb mijn HTPC, LCD TV, Receiver en sub op 1 stekkerblok zitten. Daarnaast is de pc op de receiver aangesloten en hoe kan het..... ook mijn receiver staat ter reparatie bij de leverancier. Ik geloof niet dat de pc het probleem kan zijn (input signaal = input signaal toch?). Nu twijfel ik over mijn manier van aansluiten:

Ik heb de sub op auto staan en soms heb ik even geen zin om het volume op te schroeven dus klik ik hem op ON. Is het mogelijk dat dit schadelijk kan zijn voor de receiver (omdat deze op hetzelfde (6 euro sitecom) stekkerblokje zit)? Het vreemde is ik heb (heel stiekem) de receiver opengemaakt gehad en het ingangstraject is zover ik kon meten gewoon in orde... dus dacht ik eerder aan een lekstroom door de interconnect vanuit de sub.

M.a.w. blaat ik nu complete onzin en kan ik als de receiver weer terug is gewoon klakkeloos de sub aan en uit schakelen (terwijl receiver aan of uit is) en dit geheel op dit goedkope stekkerblok doen??
Ik heb net alle verbindingen tussen mijn computer en m'n receiver doorgemeten, en de enige kabel waar stroom opstaat is de digitale coax... Hoewel dat me niet goed lijkt (1,6 volt) lijkt het me niet dat dat problemen op kan leveren voor de tuner...

Vraag is dan ook wat ik kan doen om het allemaal zo veilig mogelijk te krijgen... Grootste knelpunt lijkt me de computer... Die 1,6 volt is een beetje veel, maar ik vraag me af of dat niet hoort :?
Zo niet is het misschien een idee om een coax==> optisch converter te kopen, zodat er in iedergeval geen stroom (pieken) meer gestuurd kunnen worden...

Volgende punt is dus mantelstroomfilters of aarding van de mantels...
Alleen de S-video verbinding wordt een lastig verhaal...

En dan denk ik dat ik wel m'n best gedaan heb...

[ Voor 17% gewijzigd door MikeyMan op 30-11-2005 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156147

MikeyMan schreef op woensdag 30 november 2005 @ 11:52:
[...]

Ik heb net alle verbindingen tussen mijn computer en m'n receiver doorgemeten, en de enige kabel waar stroom opstaat is de digitale coax... Hoewel dat me niet goed lijkt (1,6 volt) lijkt het me niet dat dat problemen op kan leveren voor de tuner...

Vraag is dan ook wat ik kan doen om het allemaal zo veilig mogelijk te krijgen... Grootste knelpunt lijkt me de computer... Die 1,6 volt is een beetje veel, maar ik vraag me af of dat niet hoort :?
Zo niet is het misschien een idee om een coax==> optisch converter te kopen, zodat er in iedergeval geen stroom (pieken) meer gestuurd kunnen worden...

Volgende punt is dus mantelstroomfilters of aarding van de mantels...
Alleen de S-video verbinding wordt een lastig verhaal...

En dan denk ik dat ik wel m'n best gedaan heb...
Ben het volledig met je eens alleen vind het een beetje cru om gebruikers zulke maatregelen te laten nemen om de audio output van de pc op de receiver aan te kunnen sluiten. Geen slecht woord over jou stellinge i.i.g. maar als we zulke converters en kabels nodig hebben om dit spul aan te sluiten is de tijd nabij dat we speciale "HTPC Digitaal IN" & "HTPC Analoog IN" gaan krijgen :X
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om plaatjes van je audio/video-set te laten zien.
Als je iets post, zet er dan leuke foto's van je eigen set bij.

Zorg dat je plaatjes kleiner dan +/-100Kbyte zijn en niet breder dan 600 pixels! Dat laadt sneller en niet overal worden de plaatjes vanzelf kleiner gemaakt.
Reacties die hier niet aan voldoen worden voortaan leeg gehaald.

** Dit is geen "wat moet ik kopen" topic, lees daarvoor de FAQ even door **
Ook kabeldiscussies vervuilen de thread en deze discussies zijn bewezen doodlopers; als je daadwerkelijk steekhoudende argumenten hebt waarom een kabel van $duur zoveel beter is of vice-versa, start dan een nieuwe thread.