TweakDSL *new and/or improved* deel 16 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 13 Laatste
Acties:
  • 4.966 views sinds 30-01-2008

• RupS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-07 14:45
Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2005 @ 20:43:
IK wil nou wel eens adsl2+ hebben dat gezeik dat nog niet klaar is komt nu me neus uit die testen zijn, allang klaar kom nou maar eens onver de brug met die fabel deze zomer tisadsl2+.
Ik word hier zo moe van... Wees nou in godsnaam blij dat Tiscali de tijd neemt een goed en degelijk product neer te zetten! (Versatel anyone?)
Het is zo makkelijk iets te roepen over tijden, dat het allemaal lang duurt, etc. terwijl je geen flauw benul hebt wat er allemaal komt kijken bij een overgang naar een nieuw DSL netwerk. Lees ook maar eens wat posts terug van bjck of Burne met een kleine schatting wat het allemaal kost qua tijd (en geld dus).
Dat lopen gillen dat je het allemaal zat bent kennen we nou wel.

• PeaNutsss
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-09 13:52

PeaNutsss

No nuts.. no glory...

Sinds mijn lijn omgezet is naar TisDSL2, is hij stukken stabieler en sneller geworden. Als de verbinding ook zo stabiel is als hij echt overgezet wordt naar ADSL2+, dan mogen ze van mij nog wel even testen. :)

Inside everyone there's a nut

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-09 18:14

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

PeaNutsss schreef op donderdag 17 november 2005 @ 21:00:
Sinds mijn lijn omgezet is naar TisDSL2, is hij stukken stabieler en sneller geworden. Als de verbinding ook zo stabiel is als hij echt overgezet wordt naar ADSL2+, dan mogen ze van mij nog wel even testen. :)
daar kan ik het ook mee eens zijn :) tisDSL is sneller en stabieler dan BBNED.. sinds ik over ben is internetten weer leuk ! en leecher nog leuker

You are NIJL-ed!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2005 @ 20:20:
BJCK,

hoelang duurt eigelijk gemiddeld een storingsonderzoek. Ik zit nog steeds op BBNED. Het is nu 10 dagen na mijn "officiele opleverings datum". Factuur voor TISadsl 2 heb ik inmiddels betaald :*)
Anders van case-tot-case.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:19

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2005 @ 20:43:
IK wil nou wel eens adsl2+ hebben dat gezeik dat nog niet klaar is komt nu me neus uit die testen zijn, allang klaar kom nou maar eens onver de brug met die fabel deze zomer tisadsl2+.
Goh, sinds wanneer heb jij inzicht in de testprocedure/-resultaten van TweakDSL/Tiscali?

Kortom, hou 's op met dat gezeur om ADSL2+. Ja, het duurt lang, maar je wist vantevoren dat je een tijdlang wide-open ADSL1 zou krijgen en pas ADSL2+ nadat men zeker was van de stabiliteit.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Wildfire schreef op donderdag 17 november 2005 @ 22:42:
[...]

Goh, sinds wanneer heb jij inzicht in de testprocedure/-resultaten van TweakDSL/Tiscali?

Kortom, hou 's op met dat gezeur om ADSL2+. Ja, het duurt lang, maar je wist vantevoren dat je een tijdlang wide-open ADSL1 zou krijgen en pas ADSL2+ nadat men zeker was van de stabiliteit.
Vantevoren werd er gezegt NU deze zomer adsl2+ tot die tijd 8/1 mbit de zomer is mij ogen allang voorbij dus wie zeurt er nou hou gewoon je bek dicht als je iets niet waar kan maken.

• Xandrios
  • Laatst online: 13-09 23:22
Zoetermeer, doen we even rustig? Dit soort gedrag willen we hier niet hebben. Volgensmij heb ik je dat al vaker verteld overigens...laatste waarschuwing dus.

[ Voor 35% gewijzigd door Xandrios op 18-11-2005 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhof
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 23:53

robhof

Lembongan view

Zijn er al veel mensen met het B10 abo? In eerste instantie wilde ik Demon Flexpress 1536 voor m'n vriendin (upgraden als ik bij haar intrek ;)), maar dit TweakDSL abo voor 19.95 het eerste half jaar is wel héél aantrekkelijk.

Alleen lees ik dat veel mensen klagen over de 'stabiliteit' van het BBned netwerk. Wat moet ik me daarbij voorstellen? Veel disconnects? Slechte pings? Ik lees namelijk weinig onderbouwingen bij dat soort uitspraken.

Zelf heb ik al 8 jaar XS4ALL en dat is tot nu toe echt uitzonderlijk positief geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
'k Denk dat je een enkeling treft daarmee nu bij alle BBned partners. Dat abonnement is er pas sinds kort en eerste lijnen worden nu opgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gompie98
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-05-2024
PeaNutsss schreef op donderdag 17 november 2005 @ 21:00:
Sinds mijn lijn omgezet is naar TisDSL2, is hij stukken stabieler en sneller geworden. :)
Dit hoor/lees ik wel vaker. Wat bedoel je (en de anderen) hier nu mee. Dat de snelheid stabieler is (minder schommelingen) of dat er minder uitval is (bereikbaarheid)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhof
  • Laatst online: 12-09 23:53

robhof

Lembongan view

bjck schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 00:30:
'k Denk dat je een enkeling treft daarmee nu bij alle BBned partners. Dat abonnement is er pas sinds kort en eerste lijnen worden nu opgeleverd.
Oké, dan hoop ik dat die paar personen hier snel zullen reageren! :)
Gompie98 schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 08:47:
[...]

Dit hoor/lees ik wel vaker. Wat bedoel je (en de anderen) hier nu mee. Dat de snelheid stabieler is (minder schommelingen) of dat er minder uitval is (bereikbaarheid)?
Daar ben ik dus ook erg benieuwd daar. Ik begrijp van veel mensen dat ze problemen hebben, maar wat de problemen zijn vermelden ze vaak niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aalard99
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 16:27
robhof schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 09:10:
[...]

Daar ben ik dus ook erg benieuwd daar. Ik begrijp van veel mensen dat ze problemen hebben, maar wat de problemen zijn vermelden ze vaak niet...
Juist als mensen problemen hebben vertellen ze het door, als een verbinding goed is hoor je er over het algemeen weinig van. Ik zit nog te wachten op mijn aansluiting op TweakDSL> BBNed16 maar ik ben al twee jaar een tevreden gebuiker van bbned met Demon en daarvoor was ik een van de eersten die via BBned Cistron werd aangesloten.

Al met al heb ik al +/-4 jaar een verbinding via BBned en ping tijden zijn zeer goed ( 10msec binnen nederland ) en bijna tot geen problemen gehad.

Maar ja je kan altijd pech hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 12:03
Ik heb het volgende probleem. Als ik 's-ochtends mijn internet verbinding aanzet kan ik gewoon internetten. Na een uur (of langer) heb ik op een gegeven moment geen internet verbinding meer. Als ik mijn Speedtouch 716v5WL uit en weer aanzet heb ik meteen weer een internet verbinding. Dit gebeurt nu zo een a twee keer per dag.

Waar ligt dit aan en hoe kan ik het voorkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

Een aantal centrales ondergaat in de periode 21 t/m 25 november een aanpassing om ze geschikt te maken voor ADSL2+.
Hierdoor kunnen gebruikers van deze centrales ongeveer een half uur downtijd verwachten. Mocht de verbinding zich na de onderhoudstijd nog niet herstellen, probeer dan eerst uw modem te resetten (stekker er uit en na een aantal seconden er weer in)
Hier een overzicht om welke centrales dit gaat:

datum centrale onderhoudstijd

21 nov. Rotterdam-Terbregge 08.00-12.00
21 nov. Rotterdam-West 12.00-16.00
22 nov. Maarssen 08.00-12.00
22 nov. Mijdrecht 12.00-16.00
24 nov. Amsterdam West 08.00-12.00
24 nov. Amstelveen 12.00-16.00
25 nov. Den Helder Centrum 10.00-14.00

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verschrikkelijk traag de nieuwsserver vandaag haal maar rond de 150-250 kb/s

Testbestand vanaf de ftp gaat nog veel langzamer.. verschrikkelijk heb net wat nodig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjs
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 14:54

fjs

PSN: ftltc

Nijl schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 12:03:
Een aantal centrales ondergaat in de periode 21 t/m 25 november een aanpassing om ze geschikt te maken voor ADSL2+.
Hierdoor kunnen gebruikers van deze centrales ongeveer een half uur downtijd verwachten. Mocht de verbinding zich na de onderhoudstijd nog niet herstellen, probeer dan eerst uw modem te resetten (stekker er uit en na een aantal seconden er weer in)
Hier een overzicht om welke centrales dit gaat:

datum centrale onderhoudstijd

21 nov. Rotterdam-Terbregge 08.00-12.00
21 nov. Rotterdam-West 12.00-16.00
22 nov. Maarssen 08.00-12.00
22 nov. Mijdrecht 12.00-16.00
24 nov. Amsterdam West 08.00-12.00
24 nov. Amstelveen 12.00-16.00
25 nov. Den Helder Centrum 10.00-14.00
Ik vraag me af wanneer Assen nu eens een keer aan de beurt is, of zou dat te ver weg zijn :+

Trouwens hoe kom je aan die informatie? ** Laat maar gewoon op de Tweak site ** :P

[ Voor 3% gewijzigd door fjs op 18-11-2005 15:28 ]

To boldly go where no man has gone before...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

fjs schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 15:26:
[...]

Ik vraag me af wanneer Assen nu eens een keer aan de beurt is, of zou dat te ver weg zijn :+

Trouwens hoe kom je aan die informatie? ** Laat maar gewoon op de Tweak site ** :P
Die info staat op de tweakdsl.nl site.. (niet verwacht he ! ze waren er snel bij deze keer :)

[ Voor 7% gewijzigd door Nijl op 18-11-2005 15:29 ]

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:27

Tacoos

i am i

Sinds we over zijn geschakeld op Tweaks VoDSL, doet de nr melder van onze dect het niet meer goed. Hij laat steevast maar 9 van de 10 getallen zien en dan vergeet 'ie ook nog eens steeds een ander, dus niet altijd het laatste of een na laatste.
De dect is een Philps Onis 380 Vox DECT TU5371

Is hier een oplossing voor te bedenken?

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schiffeb
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-08 23:38
Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2005 @ 23:55:
[...]

Vantevoren werd er gezegt NU deze zomer adsl2+ tot die tijd 8/1 mbit de zomer is mij ogen allang voorbij ...........................
Is wel een wekelijks terugkerend ritueel deze vraag. Ja het duurt lang maar is al ik weet niet hoe vaak uitgelegd hoe dat komt dus accepteer het of zeg je abbo op wegens slechte prestaties of iets in die richting. Mij is overigens in augustus door de helpdesk aangegeven dat ze een planning voor een half jaar hadden.

[ Voor 3% gewijzigd door schiffeb op 18-11-2005 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 15:10:
Verschrikkelijk traag de nieuwsserver vandaag haal maar rond de 150-250 kb/s

Testbestand vanaf de ftp gaat nog veel langzamer.. verschrikkelijk heb net wat nodig..
Niets aan de hand, trek al zeker een uur lang zo'n 850 kilobyte/sec van de newsserver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

schiffeb schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 16:16:
[...]

Is wel een wekelijks terugkerend ritueel deze vraag. Ja het duurt lang maar is al ik weet niet hoe vaak uitgelegd hoe dat komt dus accepteer het of zeg je abbo op wegens slechte prestaties of iets in die richting. Mij is overigens in augustus door de helpdesk aangegeven dat ze een planning voor een half jaar hadden.
?! de zomer moet nog beginnen hoor.. (hier in nederland)

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
En zojuist is m'n snelheid verhoogt naar 8mbit ipv 5. Maar haal 800Kb/sec op de nieuwsserver, exact dus, gewoon niet hoger. En ik train toch in op 1024/7776kbit...

Sowieso haal ik niet hoger dan 800Kb/sec, ook niet van hun FTP, of een andere FTP. Beetje vreemd.

[ Voor 43% gewijzigd door Aikon op 18-11-2005 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Aikon schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 17:20:
En zojuist is m'n snelheid verhoogt naar 8mbit ipv 5. Maar haal 800Kb/sec op de nieuwsserver, exact dus, gewoon niet hoger. En ik train toch in op 1024/7776kbit...

Sowieso haal ik niet hoger dan 800Kb/sec, ook niet van hun FTP, of een andere FTP. Beetje vreemd.
Hoezo vreemd? De snelheid die jij haalt klopt gewoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
7776kbit is toch 972kbyte, gedeeld door 8 enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 17:35

Tourniquet

Hiya, fellas!

Aikon schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 18:04:
7776kbit is toch 972kbyte, gedeeld door 8 enzo?
Uh, wat dacht je van overhead verkeer? Delen door 10 is een stuk realistischer.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Ja, overhead ken ik. Maar niet gedacht dat het zoveel is, nah ok dan klopt het dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-05 08:39
Ben net terug van oefening en het pakketje lag thuis klaar bij aankomst.
Ik heb dus het BBned WO abbo (of hoe dat nu mag heten).
Mijn centrale (Zeewolde centrum) is al omgebouwd en ik heb dus vol goede moed het modem aangesloten.
Het modem is de Allied Data 816, branded by BBned (oranje met creme kastje). Helaas heeft hij maar 1 ethernet aansluiting en heb ik dus een oude switch uit de kast getrokken.
Na veel zoeken (wat werkt dat modempje onvriendelijker dan een draytek 2600) naar het ip adres om in het modem te komen (stond godzijdank op de tweakdsl site) is het dan uiteindelijk gelukt.

Volgens de BBned adsl test zit ik ca 1350m vabn de centrale. In het echt zal dat is van 1750m zijn.
Het modem traint met 13mb/s dat valt helaas dus tegen.
Ik zal binnenkort eens wat snelheidstesten doen

[ Voor 9% gewijzigd door Bart-01 op 19-11-2005 17:09 . Reden: Ok ik lees wel eens over dingen heen.... }:O ]

Do as I say, don't do as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaNutsss
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-09 13:52

PeaNutsss

No nuts.. no glory...

Gompie98 schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 08:47:
[...]

Had nooit echt last van uitval bij BBNED. Heb nu alleen een hogere snelheid die constant is. Bij BBNED had hij nog wel eens de neiging om ineens weg te zakken, daar heb ik nu totaal geen last meer van. Strak 830 kb/s vanaf de nieuwsserver waar ik met BBNED tussen de 550~650 kb/s zat.

Inside everyone there's a nut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-01
Met het B16WO abbo trained het modem (Copperjet 816-2p branded by BBned) met 13mb/s down.
Als ik het 100mb bin bestand download van ftp://ftp.tweakdsl.nl gaat dat met 830kB/s, dat is dezelfde snelheid als met een 8mb acount. Ook via de newserver (usenet.com en tweaknews.nl samen) kom ik niet hoger dan 800kB/s.
Het lijkt dus ergens een instelling te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Nou, ik ben dan ook wel zo netjes om na 7 maanden geklaag ook even te melden dat de problemen inmiddels zijn opgelost. Heb ik tenminste nog 5 maanden de internet verbinding waar ik voor betaal.

In het proces naar een goede verbinding moet ik zeggen dat de dingen wel beter hadden kunnen gaan, vooral de communicatie tussen tweak zelf en tiscali. Verder dan een lijnmeting kwam men niet, en omdat die waarden klopten zou mijn verbinding maar goed moeten zijn. Ik vind het wel logisch dat het probleem in eerste instantie bij de klant wordt gezocht, want ja er zijn nu eenmaal ook mensen bij die niet zo handig zijn met pc's en bekabeling. Maar iets verder kijken dan de neus lang is, zou ik wel gewaardeerd hebben. Maar goed, alles gefixt. Inmiddels zijn de abo's weer sneller en goedkoper, dus na dat ene jaar stap ik natuurlijk over naar iets anders.

In ieder geval kudos naar Bjck voor de support.

[ Voor 4% gewijzigd door REDFISH op 19-11-2005 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schiffeb
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-08 23:38
Bart-01 schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 10:09:
Met het B16WO abbo trained het modem (Copperjet 816-2p branded by BBned) met 13mb/s down.
Als ik het 100mb bin bestand download van ftp://ftp.tweakdsl.nl gaat dat met 830kB/s, dat is dezelfde snelheid als met een 8mb acount. Ook via de newserver (usenet.com en tweaknews.nl samen) kom ik niet hoger dan 800kB/s.
Wat voor router heb je er zijn routers voor thuismarkt die niet harder kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-01
schiffeb schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 13:38:
[...]

Wat voor router heb je er zijn routers voor thuismarkt die niet harder kunnen?
Ik heb het geprobeerd zonder router, met de pc direct op het modem (pc krijgt dan ook een extern ip).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• super_dirk
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-09 11:40
Ik heb sinds een week of drie geleden tweak B10 aangevraagd omdat de prijs/snelheid verhouding van demon geheel scheef lag. Alles verliep wel lekker. Modem was snel binnen en per email ontving ik de boodschap dat ik 14-11-2005 over zou gaan (telco/telco migratie) Om 10.00 was ik idd mijn verbinding kwijt maar tot op heden nog geen BBNED signaal. Meerdere malen helpdesk van tweak gebeld waar ik verschillende verhalen hoorde. Woensdag verkeerde mijn aansluiting in de laatste fase en zou snel in orde komen. Vrijdagochtend weer gebeld en na herhaaldelijk zeuren is er nu een "ticket ingeschoten" voor de 2de lijns support. Ze kunnen mijn modem wel zien maar er is geen signaal. Ik heb dan ook geen dsl signaal op mijn zyxel 2602. Ik zit 550m van de centrale af voor de informatie. Iemand zelfde ervaringen hiermee gehad ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
super_dirk schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 17:07:
Ik heb sinds een week of drie geleden tweak B10 aangevraagd omdat de prijs/snelheid verhouding van demon geheel scheef lag. Alles verliep wel lekker. Modem was snel binnen en per email ontving ik de boodschap dat ik 14-11-2005 over zou gaan (telco/telco migratie) Om 10.00 was ik idd mijn verbinding kwijt maar tot op heden nog geen BBNED signaal. Meerdere malen helpdesk van tweak gebeld waar ik verschillende verhalen hoorde. Woensdag verkeerde mijn aansluiting in de laatste fase en zou snel in orde komen. Vrijdagochtend weer gebeld en na herhaaldelijk zeuren is er nu een "ticket ingeschoten" voor de 2de lijns support. Ze kunnen mijn modem wel zien maar er is geen signaal. Ik heb dan ook geen dsl signaal op mijn zyxel 2602. Ik zit 550m van de centrale af voor de informatie. Iemand zelfde ervaringen hiermee gehad ?
Ik vermoed dat dit een BBned migratie-probleem is. Je oude provider is Demon, die biedt lijnen/adsl aan over het BBned netwerk aan. Je nieuwe provider is TweakDSL, het abonnement wat je wil gaat ook over het BBned netwerk, maar dan het ADSL2+ abonnement.
Momenteel is het nog niet mogelijk om te migreren van een BBned1 (demon) naar BBned2+ (tweakdsl) aansluiting, en dus lukt 't BBned ook niet om je te migreren.
Enige oplossing is afsluiten van DSL > 2-3 weken wachten tot lijn gesloopt is > aansluiting BBned2+ TweakDSL, of over op het Tiscali-ADSL2+ abonnement..

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• super_dirk
Dimmu schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 18:46:
[...]

Ik vermoed dat dit een BBned migratie-probleem is. Je oude provider is Demon, die biedt lijnen/adsl aan over het BBned netwerk aan. Je nieuwe provider is TweakDSL, het abonnement wat je wil gaat ook over het BBned netwerk, maar dan het ADSL2+ abonnement.
Momenteel is het nog niet mogelijk om te migreren van een BBned1 (demon) naar BBned2+ (tweakdsl) aansluiting, en dus lukt 't BBned ook niet om je te migreren.
Enige oplossing is afsluiten van DSL > 2-3 weken wachten tot lijn gesloopt is > aansluiting BBned2+ TweakDSL, of over op het Tiscali-ADSL2+ abonnement..
Ik zat bij Demon verbonden via BabyXL en niet via BBNED.. was ik hier vergeten te vermelden en had ook tijdens de aanvraag mijn dsl lijnkenmerk opgevraagd en doorgegeven. Telefonisch werd mij verteld door Tweak dat ik ongeveer 1 dag zonder internet zou zitten... wat nu al 4 dagen is.

[ Voor 12% gewijzigd door super_dirk op 19-11-2005 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
Bart-01 schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 10:09:
Heb je gekozen voor het (gratis) VoDSL modem? of:
"een modem dat geschikt is voor zowel VoIP als VoDSL voor € 49,95" ? zoals in de aanbieding staat.

Die laatste zou een Copperjet 1616-2P moeten zijn (blauw/witte kast).

De 816-2P is een "gewoon" ADSL modem met oranje/witte kast welke weliswaar met een firmware upgrade ADSL2+ aan kan maar dit modem wordt niet meer verkocht (volgens Allied Data). Zie ook:
http://www.allieddata.nl/...?menu=products&brandid=14
Dit modem kan ook alleen VoDSL en geen VoIP.

Ik heb overigens zelf een Copperjet 816-2P op een gewone ADSL lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-01
HoppyF schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 19:58:
[...]

Heb je gekozen voor het (gratis) VoDSL modem? of:
"een modem dat geschikt is voor zowel VoIP als VoDSL voor € 49,95" ? zoals in de aanbieding staat.

Die laatste zou een Copperjet 1616-2P moeten zijn (blauw/witte kast).

De 816-2P is een "gewoon" ADSL modem met oranje/witte kast welke weliswaar met een firmware upgrade ADSL2+ aan kan maar dit modem wordt niet meer verkocht (volgens Allied Data). Zie ook:
http://www.allieddata.nl/...?menu=products&brandid=14
Dit modem kan ook alleen VoDSL en geen VoIP.

Ik heb overigens zelf een Copperjet 816-2P op een gewone ADSL lijn.
Klopt ik heb de gratis Copperjet 816-2P, hij trained nu met 13,6 mb/s. Ik heb vandaag ook een ovislink 8064 uitgeprobeerd (ook een adsl 2+ modem) maar die trainde max 11,5 en regelmatig slechts 8mb/s.
Ik zal maandag eens met Tweak bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seamus21
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-02-2018
Maar even hier melden. Heb vandaag de bestelling voor een B10 abbo verstuurd. Dit moet een telco-telco worden op onze bestaande Versatel basic abbootje op ISDN.

We hebben de Copperjet 1616 gekozen. Iemand hier ook een B10 abbo? Wat zijn de ervaringen qua stabiel? Service? Tweaknews?

Always shoot for the moon. Even if you miss you will land among the stars...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

seamus21 schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 21:32:
We hebben de Copperjet 1616 gekozen. Iemand hier ook een B10 abbo? Wat zijn de ervaringen qua stabiel? Service? Tweaknews?
Als je nu eens een beetje terugbladert? We hebben het pas een paar jaar (sinds 23 januari 2003) over precies dat soort vragen.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuSTi_X
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-11-2022
Hallo mensen,

tijdje terug schreef ik dat ik problemen had met mijn eerste aanvraag. Maar nu blijkt dat ze de tweede kans helemaal verdienen.

Had dus eerst mijn modem binnen en ben de 17e overgezet van demon naar tweak. En heb dus totaal geen last gehad van een downtime.

Het aansluiten is ook echt soepel geweest. Alleen maar mijn nieuwe zyxel modem aangesloten op de dsl lijn en werken.

Erg tevreden,

grt

-=MuSTi=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seamus21
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-02-2018
Burne schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 22:13:
[...]

Als je nu eens een beetje terugbladert? We hebben het pas een paar jaar (sinds 23 januari 2003) over precies dat soort vragen.
Ok Sorry. Gelukkig is dit pas deel 16 pagina 20+. Natuurlijk heb ik zaken gelezen. Ik zoek echter naar actuele reacties en ervaringen van mensen die dit B10 abbo NU gebruiken. :)

Always shoot for the moon. Even if you miss you will land among the stars...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
super_dirk schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 18:52:
[...]

Ik zat bij Demon verbonden via BabyXL en niet via BBNED.. was ik hier vergeten te vermelden en had ook tijdens de aanvraag mijn dsl lijnkenmerk opgevraagd en doorgegeven. Telefonisch werd mij verteld door Tweak dat ik ongeveer 1 dag zonder internet zou zitten... wat nu al 4 dagen is.
Dan snap ik echt niet waarom je niet het risicoloze pad gekozen hebt van de ISP-ISP hop naar TisDSL2 aanbieding? Je zat immers al op het Tiscali netwerk :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Is er nog iemand die uitgevogeld heeft hoe hij pc's binnen het netwerk van de speedtouch (dus 10.0.0.150-250 ofzo) gebruik kan maken van het externe ip adres? Ik denk dat ik iets bij ip routing moet toevoegen, maar ik kom er niet uit. Misschien ondersteunt de ST het helemaal niet. Ik had gelezen dat het iets was als interne routing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Volgensmij kan dat niet nee. Als je een losse modem en router hebt kun je wel daartussen een extra switch zetten...maar met een all-in-one is het OF bridgen, OF nat-routeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Je kan niet twee aparte groepen aanmaken inderdaad. Dan zal je modem in bridge moeten draaien met losse router d'r achter. Dan kan je besluiten 2 PC's direct aan je modem te hangen voor extern IP en andere PC's achter de router.

offtopic:
Redfish, ik gaat je zo mailen. Lees dat even morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Jammer, want in linux kan het wel :P Maar ik wilde juist die linux bak ertussenuithalen. Dan blijf ik maar 10.0.0.150 ip's invullen als ik mijn server wil benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• super_dirk
bjck schreef op zondag 20 november 2005 @ 00:25:
[...]

Dan snap ik echt niet waarom je niet het risicoloze pad gekozen hebt van de ISP-ISP hop naar TisDSL2 aanbieding? Je zat immers al op het Tiscali netwerk :?
Als ik vooruit had kunnen kijken had ik dat idd gedaan alleen had ik hier geen ervaringen mee. Ik zit nu van ellende in een gezellig cafe te werken via de wifi... zucht.

Maar wat ik mij afvraag (op technisch gebied) is wat er nu precies aan de hand is. De helpdesk kan mijn modem zien maar het ontbreekt aan signaal. Volgens mij is er dan wel sprake van een verbinding toch.. ?

Maandagochtend hang ik wel weer aan de helpdesk om te vragen wat de status is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Brand op je nieuwe modem je DSL lampje (je kan ook oude even proberen)? Als dat lampje brandt zou het moeten werken tenzij er ergens een misconfiguratie is gemaakt.

Brandt het lampje niet kan het fysiek niet inorde zijn in de telefooncentrale bij het omprikken van je telefoonlijn van Tiscali naar BBned door de KPN monteur. Dit kan BBned dan met KPN samen oppakken en oplossen.

Maar als de helpdesk je modem ziet kijken ze bij BBned en zou jij dus een brandend lampje moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centauriprime
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:23
Afgelopen donderdag was 's morgens vroeg al mijn lijn overgezet naar tis-adsl2. 's avonds kon ik pas kijken of het allemaal zou werken.
Niet dus, t modem trained wel in op 288 1120 kbps, de standaard begin waarden. Maar ik krijg geen ip zowel in bridge niet als t modem in router stand.

De helpdesk heeft van die belachelijke openingstijden waar je niks aan hebt, dus dacht vraag t hier effe of jullie mischien suggesties hebben.

Gaat dus om Tis-adsl2, modem de zyxel, vpi/vci staat op 0 34.

15x330 SW38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Reset hem eens naar factory defaults en dan via de wizard instellen:

Routing --> ENET ENCAP --> 0/34 --> LCC

En voor 't geval er mensen van een ISP meelezen is een postcode (zonder letters en huisnr desnoods) ofzo of referentie soms wel handig.

[ Voor 40% gewijzigd door bjck op 20-11-2005 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centauriprime
oja, vergeten erbij te melden, dat had ik ook al geprobeerd, allemaal geen effect, kijken of er morgen een gaatje gevonden kan worden. Heb trouwens wel 1 keer een ip adres zien staan begon met een 1.

15x330 SW38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• super_dirk
bjck schreef op zondag 20 november 2005 @ 12:40:
Brand op je nieuwe modem je DSL lampje (je kan ook oude even proberen)? Als dat lampje brandt zou het moeten werken tenzij er ergens een misconfiguratie is gemaakt.

Brandt het lampje niet kan het fysiek niet inorde zijn in de telefooncentrale bij het omprikken van je telefoonlijn van Tiscali naar BBned door de KPN monteur. Dit kan BBned dan met KPN samen oppakken en oplossen.

Maar als de helpdesk je modem ziet kijken ze bij BBned en zou jij dus een brandend lampje moeten hebben.
Linesync of het dsl signaal is niet aan volgens mijn nieuwe zyxel 2602 en volgens het diognostiscs in het menu is er 0 dB signaal. Ik zal mijn oude 650hw ZYXEL eens proberen. Maarre... wat is dat 53,3 kbps (modem) traag zeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Domme vraag misschien, maar hoe zit het met de postcode checks

postcode 3704AV (Zeist)
TweakDSL > B10 beschikbaar (10Mbit)
Wanadoo > Helaas gaat niet
Versatel > ADSL 2+ verbinding met 4 Mb Internet + Telefonie + Voetbalkanaal

Nou gebruikt TweakDSL in dit geval BBNED en wanadoo KPN?
Maar is het niet raar dat BBNED hier wel kan en Wanadoo niet.
En waarom Versatel maar 4Mbit ?

Ik krijg ook tegenstrijdige results met de afstand naar de centrale.
1800 meter of 600 meter waarbij ik denk dat de laatste klopt.

edit
OMG ik kan nu ook geen B10 meer bestellen
Vorige week nog wel :(
T-IS ADSL2 staat er nog wel (coming soon)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2005 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Centauriprime schreef op zondag 20 november 2005 @ 15:38:
Afgelopen donderdag was 's morgens vroeg al mijn lijn overgezet naar tis-adsl2. 's avonds kon ik pas kijken of het allemaal zou werken.
Niet dus, t modem trained wel in op 288 1120 kbps, de standaard begin waarden. Maar ik krijg geen ip zowel in bridge niet als t modem in router stand.

De helpdesk heeft van die belachelijke openingstijden waar je niks aan hebt, dus dacht vraag t hier effe of jullie mischien suggesties hebben.

Gaat dus om Tis-adsl2, modem de zyxel, vpi/vci staat op 0 34.
Ga jij over van BBNED naar TISADSL 2?. Ik vraag me dit af omdat ik twee weken geden fysiek over zou gaan gaan TISADSL 2. Ik heb heb al bericht gekregen dat mijn lijn was opgeleverd. Tot op heden nog steeds signaal van BBNED. Op zich lekker dat ik nog signaal heb en niet in een internetcafe hoef te surfen. Alleen brgijp ik het niet dat het zo lang moet duren voordat een storing onderzocht moet worden. Ik werk zelf in de IT en heb zelf ook veel te maken met KPN. Maar twee weken doen om een lijn om te pluggen lijkt mij iets te lang. BJCK heeft mij destijds goed op te hoogte gehouden van de stand van zaken maar volgens mij moet BCJK toch ook wel wel toegeven dat het nu een vreemd verhaal begint te worden. IK denk eigelijk dat het helemaal niet opgelost gaat worden en dat tweakdsl er voor kiest mij op BBNED te houden. Eerst zou ik op 26 oktober omgezet gaan worden. Niet gelukt. Toen zou ik op 9 november omgezet gaan worden. Niet gelukt. Wel een mail ontvangen dat mijn TISADSL lijn omgeprikt is. Er is toen een storing gemeld bij KPN. wij leven nu op 20 november. zolang duurt dit toch niet. Bedenk wel dat ik begin juni mijn aanvraag had ingediend voor TISADSL 2. Ik blijf goede hoop houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aalard99
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 16:27
Dimmu schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 18:46:
[...]

Ik weet niet waar je die info van hebt maar dit staat op de site van BBned:

-------
Ik wil overstappen naar een andere BBned provider, kan dat zonder downtijd?

Voor een optimale migratie zonder down-tijd is de zogenaamde Telco-Telco migratie ontwikkeld. Wanneer alle partijen voor dit initiatief getekend en de migratie procedure geïmplementeerd hebben, kan iedereen zonder down-tijd overstappen, zelf tussen verschillende netwerken.

BBned heeft in analogie met de Telco-Telco migratie de ISP-ISP migratie ontwikkeld voor migraties binnen het BBned netwerk. Dit is een geautomatiseerd proces en het is van belang dat u uw oude lijn nog niet opzegt, dat doet de ontvangende ISP voor u.

Let op: Bij zowel een Telco-Telco als een ISP-ISP migratie dient u rekening te houden met het contract dat u bij uw huidige ISP heeft. Het verdient daarom de aanbeveling om bij uw huidige ISP te informeren naar de voorwaarden van uw contract wat betreft de eventuele opzegtermijn en kosten.
----

bron : http://www.bbned.nl/dsl/faq.shtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centauriprime
Verwijderd schreef op zondag 20 november 2005 @ 21:34:
[...]

Ga jij over van BBNED naar TISADSL 2?. Ik vraag me dit af omdat ik twee weken geden fysiek over zou gaan gaan TISADSL 2. Ik heb heb al bericht gekregen dat mijn lijn was opgeleverd. Tot op heden nog steeds signaal van BBNED. Op zich lekker dat ik nog signaal heb en niet in een internetcafe hoef te surfen. Alleen brgijp ik het niet dat het zo lang moet duren voordat een storing onderzocht moet worden. Ik werk zelf in de IT en heb zelf ook veel te maken met KPN. Maar twee weken doen om een lijn om te pluggen lijkt mij iets te lang. BJCK heeft mij destijds goed op te hoogte gehouden van de stand van zaken maar volgens mij moet BCJK toch ook wel wel toegeven dat het nu een vreemd verhaal begint te worden. IK denk eigelijk dat het helemaal niet opgelost gaat worden en dat tweakdsl er voor kiest mij op BBNED te houden. Eerst zou ik op 26 oktober omgezet gaan worden. Niet gelukt. Toen zou ik op 9 november omgezet gaan worden. Niet gelukt. Wel een mail ontvangen dat mijn TISADSL lijn omgeprikt is. Er is toen een storing gemeld bij KPN. wij leven nu op 20 november. zolang duurt dit toch niet. Bedenk wel dat ik begin juni mijn aanvraag had ingediend voor TISADSL 2. Ik blijf goede hoop houden.
Ik ben inderdaad over van bbned naar tiscali, de lijn is keurig overgegaan op de door door hun genoemde datum. Alleen jammer van het geen ip gebeuren.

15x330 SW38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Centauriprime schreef op zondag 20 november 2005 @ 18:06:
oja, vergeten erbij te melden, dat had ik ook al geprobeerd, allemaal geen effect, kijken of er morgen een gaatje gevonden kan worden. Heb trouwens wel 1 keer een ip adres zien staan begon met een 1.
Dat is juist de bedoeling, dat je een 1.253.*.* IP adres krijgt. Dan moet je naar http://1.254.254.253/ kunnen surfen voor activatie.
Aalard99 schreef op zondag 20 november 2005 @ 21:40:
[...]

Ik weet niet waar je die info van hebt maar dit staat op de site van BBned:

-------
Ik wil overstappen naar een andere BBned provider, kan dat zonder downtijd?

Voor een optimale migratie zonder down-tijd is de zogenaamde Telco-Telco migratie ontwikkeld. Wanneer alle partijen voor dit initiatief getekend en de migratie procedure geïmplementeerd hebben, kan iedereen zonder down-tijd overstappen, zelf tussen verschillende netwerken.

BBned heeft in analogie met de Telco-Telco migratie de ISP-ISP migratie ontwikkeld voor migraties binnen het BBned netwerk. Dit is een geautomatiseerd proces en het is van belang dat u uw oude lijn nog niet opzegt, dat doet de ontvangende ISP voor u.

Let op: Bij zowel een Telco-Telco als een ISP-ISP migratie dient u rekening te houden met het contract dat u bij uw huidige ISP heeft. Het verdient daarom de aanbeveling om bij uw huidige ISP te informeren naar de voorwaarden van uw contract wat betreft de eventuele opzegtermijn en kosten.
----

bron : http://www.bbned.nl/dsl/faq.shtml
Klopt helemaal die informatie, maar je wisselt niet van poort op de DSLAM met een ISP-ISP migratie en dus een probleem als je van een ADSL1-only poort naar een ADSL2+ geschikte wilt/moet.
Verwijderd schreef op zondag 20 november 2005 @ 20:58:
Domme vraag misschien, maar hoe zit het met de postcode checks

postcode 3704AV (Zeist)
TweakDSL > B10 beschikbaar (10Mbit)
Wanadoo > Helaas gaat niet
Versatel > ADSL 2+ verbinding met 4 Mb Internet + Telefonie + Voetbalkanaal

Nou gebruikt TweakDSL in dit geval BBNED en wanadoo KPN?
Maar is het niet raar dat BBNED hier wel kan en Wanadoo niet.
En waarom Versatel maar 4Mbit ?

Ik krijg ook tegenstrijdige results met de afstand naar de centrale.
1800 meter of 600 meter waarbij ik denk dat de laatste klopt.

edit
OMG ik kan nu ook geen B10 meer bestellen
Vorige week nog wel :(
T-IS ADSL2 staat er nog wel (coming soon)
Misschien zitten ze vol bij BBned op die locatie tijdelijk of blijkt het toch niet beschikbaar of iets. Als je nu geen ISDN-linesharing hebt kan je wel gewoon TisDSL2 bestellen. Coming soon zegt dat het nog geen ADSL2+ is, maar wordt wel al direct geleverd gewoon op 8/1 met automatische upgrade/omzetting later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centauriprime
bjck schreef op zondag 20 november 2005 @ 22:59:
[...]

Dat is juist de bedoeling, dat je een 1.253.*.* IP adres krijgt. Dan moet je naar http://1.254.254.253/ kunnen surfen voor activatie.
Ja maar dat ip adres krijg ik niet meer, helaas. En er is nog niks geactiveerd.

15x330 SW38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Je moet een 1.253.*.* IP kunnen krijgen met de juiste instellingen in je modem. Kan gewoon niet missen eigenlijk.

Reset die ZyXEL eens naar fabrieks instellingen (Configuration-->Reset) en begin gewoon met de Wizard Setup naar: Routing --> ENET ENCAP --> LLC --> 0/34 (next) Obtain an IP Address Automatically --> SUA-Only.

[ Voor 68% gewijzigd door bjck op 21-11-2005 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op zondag 20 november 2005 @ 21:34:
Ik werk zelf in de IT en heb zelf ook veel te maken met KPN.
Blijkbaar niet genoeg. Zodra je een concurrent van KPN bent, en geen klant, veranderen de spelregels van KPN volledig. Ik zal je een voorbeeld geven. KPN heeft een week of drie, vier terug ADSL-testers aan al z'n monteurs gegeven (Argus 41).
Klinkt goed, toch? Jammer dat ze het goedkoopste modelletje van Tiptel hebben genomen, en geen echte tester. Die kosten overigens geen 700 euro maar 22.500. Het gevolg is dat KPN nu regelmatig weigert storingen voor SDSL verder te onderzoeken en de melding dichtkletst met een 'geen linesync in colo'. "Hallo achterlijke boerenlul? Je hebt een ADSL-tester. Die doet niets met een SDSL-lijn." Blijkbaar is het nieuw beleid bij KPN om de training met nieuwe apparatuur middels het gescheld van concurrenten plaats te laten vinden.
Tegen dat soort onzin loop je iedere paar weken opnieuw aan. Binnenkort weten ze allemaal wat het verschil tussen ADSL en SDSL is, en gaan ze weigeren verder te onderzoeken omdat hun Argus op PPPoA staat, en dus niet in kan loggen op de netwerken van BBNed of Tiscali. Dan sluiten ze alle tickets met 'linesync maar geen login', ook al is de klacht er eentje van een totaal andere aard.
(In principe wordt KPN alleen op pad gestuurt als er een probleem met de lijn zelf is. Dus een onderbreking, een sluiting, vreemde spanningen of capacitieve onbalans. Er is geen geval waarin het voor KPN enig nut heeft om te controleren of er linesync is. Dat is het probleem van de andere telco's, en KPN heeft daar buiten te blijven, hoe dan ook.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centauriprime
bjck schreef op maandag 21 november 2005 @ 00:00:
Je moet een 1.253.*.* IP kunnen krijgen met de juiste instellingen in je modem. Kan gewoon niet missen eigenlijk.

Reset die ZyXEL eens naar fabrieks instellingen (Configuration-->Reset) en begin gewoon met de Wizard Setup naar: Routing --> ENET ENCAP --> LLC --> 0/34 (next) Obtain an IP Address Automatically --> SUA-Only.
Ook allemaal al geprobeerd, heb zelfs een ander modem geprobeerd. geen verschil. dsl lijn is goed. ziet alleen geen dhcp server.

15x330 SW38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos

Tacoos

i am i

Herhaling van mijn vraag van vrijdag mbt nr melder op dect icm VoDSL, want niemand heeft een suggestie gedaan :'(

Sinds we over zijn geschakeld op Tweaks VoDSL, doet de nr melder van onze dect het niet meer goed. Hij laat steevast maar 9 van de 10 getallen zien en dan vergeet 'ie ook nog eens steeds een ander, dus niet altijd het laatste of een na laatste.

Is hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 14:49
Ik ben toch niet gek? Als TIS-DSL'er in het eerste jaar van z'n abo, kon je toch ook upgraden naar TIS ADSL2+? Tegen 75 euro upgrade kosten weliswaar, maar het kon toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Vatt schreef op maandag 21 november 2005 @ 14:10:
Ik ben toch niet gek? Als TIS-DSL'er in het eerste jaar van z'n abo, kon je toch ook upgraden naar TIS ADSL2+? Tegen 75 euro upgrade kosten weliswaar, maar het kon toch?
Volgensmij moet het ook wel kunnen inderdaad.

't Is wel een extra als het zou kunnen. Meestal kan je als bestaande klant binnen een lopend (eerste) contract jaar niet naar een andere (betere) actie overstappen. Dus als ze het toelaten zou wel tof zijn.

Anders zou iedereen constant naar de nieuwste/beste aanbieding stappen..... Wat is immers 'upgraden'? Meeste denken dat upgraden=meer snelheid, maar upgraden=meer betalen vaak bijvoorbeeld.

[ Voor 16% gewijzigd door bjck op 21-11-2005 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Nu online
Tacoos schreef op maandag 21 november 2005 @ 13:24:
Herhaling van mijn vraag van vrijdag mbt nr melder op dect icm VoDSL, want niemand heeft een suggestie gedaan :'(

Ik vraag me dan af; waarom stel je hier de vraag, en mail je de vraag niet naar de helpdesk van TweakDSL :? . Daar zijn ze immers voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos

Tacoos

i am i

Dimmu schreef op maandag 21 november 2005 @ 16:04:
[...]

Ik vraag me dan af; waarom stel je hier de vraag, en mail je de vraag niet naar de helpdesk van TweakDSL :? . Daar zijn ze immers voor...
Ik weet niet of 't probleem bij Tweak ligt of de telefoon icm VoDSL en hier zitten wellicht een heleboel ervaringsdeskundigen

[ Voor 3% gewijzigd door Tacoos op 21-11-2005 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdpaddy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-01-2024

hdpaddy

Born to Ride

bjck schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 13:22:
[...]
Wellicht is dus P-2602H-61C, P-2602HW-61C & P2602HWL-61C zelfde firmware. Gewoon proberen kan geen kwaad vermoed ik. ZyXEL heeft altijd al beveiligd dat je nooit verkeerde erin kan flashen netjes.
edit:
Staat ook in de pdf gewoon ...

[...]
Ben jij (of iemand anders)misschien ook bekend met het volgende probleem?
Modem = Zyxel 2602HW - 61c
Bron = mee genomen van een Tiscali verbinding
Firmware = V3.40(MS.5)D0 | 09/13/2005 (laatste firmware van de Tiscali-website)

Als ik de laatste firmware van zyxel wil uploaden krijg ik steeds volgende meldng;
"ERROR: FAIL TO UPDATE DUE TO... The uploaded file was not accepted by the router."
Weet verder weinig van deze router af.

Just frame, wheels and engine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_T
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-09 08:18

Mister_T

@+31180

Tacoos schreef op maandag 21 november 2005 @ 13:24:

Zelfde probleem hier de drie wordt overgeslagen, maar het gekke is, niet altijd, onlangs belde mij iemand en toen werd hij wel meegestuurd, dus rara, wie het weet mag het zeggen.
Is er ooit nog eens iemand bezig geweest met die FSK naar DMTF converter ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
macpaddy schreef op maandag 21 november 2005 @ 17:34:
[...]

Ben jij (of iemand anders)misschien ook bekend met het volgende probleem?
Modem = Zyxel 2602HW - 61c
Bron = mee genomen van een Tiscali verbinding
Firmware = V3.40(MS.5)D0 | 09/13/2005 (laatste firmware van de Tiscali-website)

Als ik de laatste firmware van zyxel wil uploaden krijg ik steeds volgende meldng;
"ERROR: FAIL TO UPDATE DUE TO... The uploaded file was not accepted by the router."
Weet verder weinig van deze router af.
Je moet niet bij Tiscali zijn voor firmware, maar bij ZyXEL zelf. De door Tiscali geleverde modems (de ISP Tiscali dan) zijn fysiek exact gelijk, maar hun firmware reeks is afwijkend/speciaal. Is ook niet onderling uitwisselbaar zoals je merkt.

Dus modem van Tiscali --> firmware van/via Tiscali (MS6 is de volgende die zal komen). Modem via andere partij (dus ook TweakDSL) of uit de winkel gewoon reguliere weg.

[ Voor 10% gewijzigd door bjck op 21-11-2005 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Laatst online: 13-09 19:22

Magic666

No one's neighbour!

ligt het aan mij of ligt die smtp server er de laatste tijd vaak uit? Kan nu weer geen mail versturen daardoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok dan >:) .

Ben eindelijk over naar TISADSL 2. Maar als echte nederlander toch nog even een zeuren. Op mijn bbned signal trainde mijn zyxel 2606 met volgende waardes in: (vanonchtend nog)

upstream : 896
Downstream: 8064

Nu traint hij met TIADSL 2 het volgende in:

Upstream : 768
Downstream: 7107

Nog iemand tips om dit toch nog beter te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

Verwijderd schreef op maandag 21 november 2005 @ 20:00:
Ok dan >:) .

Ben eindelijk over naar TISADSL 2. Maar als echte nederlander toch nog even een zeuren. Op mijn bbned signal trainde mijn zyxel 2606 met volgende waardes in: (vanonchtend nog)

upstream : 896
Downstream: 8064

Nu traint hij met TIADSL 2 het volgende in:

Upstream : 768
Downstream: 7107

Nog iemand tips om dit toch nog beter te krijgen.
volgens mij is dat normaal :) als je echt op 24 mbit komt; gaat het weer sneller.. tis een heel klein verschil waar je nu even niks aan kan doen.

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nijl schreef op maandag 21 november 2005 @ 20:02:
[...]

volgens mij is dat normaal :) als je echt op 24 mbit komt; gaat het weer sneller.. tis een heel klein verschil waar je nu even niks aan kan doen.
Maar waarom traint hij dan vanochtend nog hoger in op bbned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op maandag 21 november 2005 @ 20:06:
[...]

Maar waarom traint hij dan vanochtend nog hoger in op bbned.
Andere DSLAM, andere DSLAM software, andere chipsets andere grenswaardes andere profielen etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 22:11
Het heeft aardig wat moeite gekost, maar nu lijkt mijn TIS-DSL2+ verbinding er toch echt aan te komen. Ik heb me een aantal weken terug (met het aanmeldingsformulier per post) aangemeld. Helaas heb ik wél zelf een aantal keren moeten bellen om te weten te komen of die verbinding überhaupt mogelijk was. (De postcode check was daar toen nog niet op ingericht)

Op dit moment geeft de postcode check echter nog steeds aan dat de verbinding niet mogelijk is (5233, 's-Hertogenbosch), maar bij TweakDSL wisten ze me te vertellen dat dit geen probleem moest zijn. De aanvraag was immers door Tiscali geaccepteerd. Toch vreemd dat geen van de acht postcodes in 's-Hertogenbosch die ik heb getest de TIS-DSL2+ voorinschrijving als resultaat hebben. Terwijl een willekeurige postcode in Arnhem (bijvoorbeeld) deze wél toonde.

Maar goed, TweakDSL zegt dat alles goed komt. Laten we het hopen. Op 2 december komt KPN mijn lijn activeren (kaal koper) en op 3 december moet mijn verbinding actief zijn volgens TweakDSL.

Welke afzender had het pakketje met het modem e.d. bij jullie? Gewoon TweakDSL? Ik heb namelijk een pakketje met een vage afzender (iets met 'Data' erin) ontvangen, maar ik heb dit nog niet af kunnnen halen bij het postkantoor. Het kwam trouwens niet eens uit (de buurt van) Almere als ik het me goed herinner...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j_bos
  • Laatst online: 21-08 18:10
Eh Nijhoff Automatisering toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok,

nu een dag bezig met mijn TISADSL 2 aansluiting. Hoewel Tiscali lager intraint op mijn modem dan BBNED lijkt het er wel op dat mijn internetpagina's sneller inladen. Met name plaatjes laden razendsnel in. Met nieuwsgroepen haal ik 732 tot 800. Dit schommelt. Ik zit 2800 meter van centrale.Dus tevreden kan ik zijn en het scheelt me de helft in abbo kosten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Magic666 schreef op maandag 21 november 2005 @ 19:49:
ligt het aan mij of ligt die smtp server er de laatste tijd vaak uit? Kan nu weer geen mail versturen daardoor!
en wederom kan ik geen mail versturen! :(

Meer mensen hier last van? (anders moet ik de helpdesk echt eens gaan bellen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Tackleberry schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 14:06:
Het heeft aardig wat moeite gekost, maar nu lijkt mijn TIS-DSL2+ verbinding er toch echt aan te komen. Ik heb me een aantal weken terug (met het aanmeldingsformulier per post) aangemeld. Helaas heb ik wél zelf een aantal keren moeten bellen om te weten te komen of die verbinding überhaupt mogelijk was. (De postcode check was daar toen nog niet op ingericht)

Op dit moment geeft de postcode check echter nog steeds aan dat de verbinding niet mogelijk is (5233, 's-Hertogenbosch), maar bij TweakDSL wisten ze me te vertellen dat dit geen probleem moest zijn. De aanvraag was immers door Tiscali geaccepteerd. Toch vreemd dat geen van de acht postcodes in 's-Hertogenbosch die ik heb getest de TIS-DSL2+ voorinschrijving als resultaat hebben. Terwijl een willekeurige postcode in Arnhem (bijvoorbeeld) deze wél toonde.

Maar goed, TweakDSL zegt dat alles goed komt. Laten we het hopen. Op 2 december komt KPN mijn lijn activeren (kaal koper) en op 3 december moet mijn verbinding actief zijn volgens TweakDSL.
Als je ziet op een adres dat er wel TisDSL leverbaar is in varianten behalve TisDSL2 is de centrale nog niet omgebouwd door Tiscali op dit moment. Mogelijk dat je dus langer op 8/1 blijft dan de wel reeds omgebouwde al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
j_bos schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 16:42:
Eh Nijhoff Automatisering toch?
Dat zou het wel eens geweest kunnen zijn. :)
bjck schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 19:03:
Als je ziet op een adres dat er wel TisDSL leverbaar is in varianten behalve TisDSL2 is de centrale nog niet omgebouwd door Tiscali op dit moment. Mogelijk dat je dus langer op 8/1 blijft dan de wel reeds omgebouwde al.
Dat verklaart een hoop. (de andere TISDSL lijnen zijn inderdaad gewoon beschikbaar) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben nou sinds het begin klant van tweak en vind prijs voor een 8/1 abbonement veels te hoog, betaal momenteel €59,95 terwijl je bij de concurrent voor €22,50 een 20/1 abbonement kan krijgen.
Nou kun je wel zeggen neem dan de 24mbit abbonement voor €39,95 maar heb geen behoefte aan 24mbit. Wil liever voor een 8mbit abbonement voor €15 p/m :-).

Heb een mailtje gestuurd naar tweak wat nou de ontwikkelingen zijn voor bestaande klanten :|.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 20:41:
Ben nou sinds het begin klant van tweak en vind prijs voor een 8/1 abbonement veels te hoog, betaal momenteel €59,95 terwijl je bij de concurrent voor €22,50 een 20/1 abbonement kan krijgen.
Nou kun je wel zeggen neem dan de 24mbit abbonement voor €39,95 maar heb geen behoefte aan 24mbit. Wil liever voor een 8mbit abbonement voor €15 p/m :-).

Heb een mailtje gestuurd naar tweak wat nou de ontwikkelingen zijn voor bestaande klanten :|.
69,95 bedoel je (just like me, and much other users! ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdpaddy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-01-2024

hdpaddy

Born to Ride

Magic666 schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 17:30:
[...]

en wederom kan ik geen mail versturen! :(

Meer mensen hier last van? (anders moet ik de helpdesk echt eens gaan bellen...)
Je bent niet de enige, sinds eind september ligt de smtp er vaker uit dan in 5 jaar Cistron/bbned, Cistron/babyxl.
Macpaddy 1 - Tweak 0

Just frame, wheels and engine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003

Bekend probleem.
Nog eventjes geduld en dan is het december ... Dan zouden de aanbiedingen voor bestaande klanten bekend gemaakt worden en weten we waar we aan toe zijn.
Dat zal ook bepalend zijn voor de prijsstelling van het "gewoon" ADSL want inderdaad de huidige prijzen zijn te hoog voor hetgeen geboden wordt.
Dat was een jaar geleden prima, maar nu niet meer. Tijden veranderen. TweakDSL zal dus ook mee moeten.
Het excuus van introductie prijzen voor ADSL2+ gelooft niemand meer, dat worden echt wel de permanente prijzen, althans voor 1 a 2 jaar. Verder in de toekomst kijken kunnen we toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjs

fjs

bjck schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 19:03:
[...]

Dit is wel vreemd want toen ik mij aanmelde voor TisDSL2 kon ik dit wel via de postcode check zien. Als ik het nu weer probeer staat de adsl2 variant er niet meer bij. Ik begin mij nu toch wel zorgen te maken m.b.t. het ombouwen van mijn centrale in Assen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fjs schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 22:10:
[...]

Dit is wel vreemd want toen ik mij aanmelde voor TisDSL2 kon ik dit wel via de postcode check zien. Als ik het nu weer probeer staat de adsl2 variant er niet meer bij. Ik begin mij nu toch wel zorgen te maken m.b.t. het ombouwen van mijn centrale in Assen :|
Ik had hetzelfde met B10
Eerst wel en nu niet
Er was vorige week sprake van een foutief aangeleverde
postcode tabel vanuit de carrier. Dit probleem is opgelost.

Echter zult u nu dus een aanvraag hebben gedaan die leverbaar
leek te zijn, maar het dus niet is. Excuses daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck

€15 Is iets wat onwerkelijk natuurlijk, geef je zelf al aan met je smiley. Je ziet met breedband hetzelfde als met hardeschijven qua formaat vs prijs (snelheid vs prijs) verhouding. Een 160GB disk kost bedrag X en een 200GB disk kost X + beetje. Het is niet zo dat 24/1 nu (tijdelijk wellicht) voor €39.95 gaat en dus 8/1 voor €13.32 gaat omdat dit een derde van de snelheid is.

Zuur is het wel als je het ziet gebeuren onder je neus inderdaad. Overstappen als het kan bij dezelfde ISP (voor BBned even wachten nog, anders over naar TisDSL2). Of verder kijken langs de markt.
[...]

Nu nog niet omgebouwd zegt niet dat het nooit zal gebeuren natuurlijk. En mijn inziens is €39.95 voor een goede 8/1 verbinding met de usenet faciliteit die TweakDSL d'r bij aanbiedt helemaal geen gekke deal ook als je mogelijk iets langer moet wachten op 24/1.

[ Voor 48% gewijzigd door bjck op 22-11-2005 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

macpaddy schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 22:00:
[...]

Je bent niet de enige, sinds eind september ligt de smtp er vaker uit dan in 5 jaar Cistron/bbned, Cistron/babyxl.
Macpaddy 1 - Tweak 0
Ik kan mij bij Cistron geen enkele mailstoring voor de geest halen..... toch ook zo'n dikke 5 jaar daar gezeten. Maar nu, in ieder geval de laatste paar weken, is het scheering en inslag.....
Zal morgen eens de helpdesk bellen om te vragen of dat een reden heeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Mailstoringen worden voornamelijk veroorzaakt door mensen die veel mail versturen via de servers. Soms bedoelt, soms onbedoelt door virus bijvoorbeeld. Sommige zijn wel eens zo hardnekkig dat er ook niet tegenop te bouwen is met servers en software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• super_dirk
Op de 14de november zou mijn lijn worden overgezet van Demon (Babyxl) naar B10 van Tweak. Netjes zoals gevraagd lijnkenmerk opgegeven zodat migratie beter zou verlopen. Helaas zit ik op dit moment nogsteeds zonder. De 14 verdween mijn aansluiting en had het allemaal weer binnen een dag moeten werken. Meerdere malen de helpdesk gebeld (goed te woord gestaan... dat moet ik wel kwijt) en afgelopen vrijdag is er een ticket ingeschoten omdat er een technisch probleem zou zijn. Maandag hoorde ik dat KPN waarschijnlijk de "kruisdraden" verkeerd heeft aangesloten en dat dit nogwel enkele dagen zou duren voordat dit verholpen is.. Heeft iemand hier ook ervaring meegehad en zoja, hoe lang duurde dit voordat het opgelost was? Ik begin m'n adsl aardig te missen (als internet junkie...)

Afstand tot centrale 510m en Zyxel 2602 modem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Opzich als BBned de storing meldt bij KPN duurt het meestal enkele werkdagen maar. Tenzij er complicaties zijn waarom ze de lijn niet hebben aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
Mijn postcode heeft nog nooit TIS-DSL2+ in de resultaten gehad, maar het is tóch leverbaar... :)

en ik heb het heeeeeel vaak gecontroleerd...

[ Voor 6% gewijzigd door Tackleberry op 22-11-2005 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

bjck schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 22:55:
Mailstoringen worden voornamelijk veroorzaakt door mensen die veel mail versturen via de servers. Soms bedoelt, soms onbedoelt door virus bijvoorbeeld. Sommige zijn wel eens zo hardnekkig dat er ook niet tegenop te bouwen is met servers en software.
Ik neem aan dat tweak kan kijken wie zoveel mail (al dan niet met een virus) verstuurd en dan maatregelen kan nemen?

Met maatregelen bedoel ik dan een mail met text en uitleg over virussen et etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

HoppyF schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 22:04:
Dat was een jaar geleden prima, maar nu niet meer. Tijden veranderen. TweakDSL zal dus ook mee moeten.
Het excuus van introductie prijzen voor ADSL2+ gelooft niemand meer, dat worden echt wel de permanente prijzen, althans voor 1 a 2 jaar. Verder in de toekomst kijken kunnen we toch niet.
Denk je dat de kostprijzen veranderd zullen zijn? Inkoop is een 2-8/1Mbit-verbinding nog altijd cent-voor-cent even duur als een jaar terug. De honderden gigabytes die sommige sprinkhanen verslinden kosten nog altijd grofweg hetzelfde. Vorig jaar waren er een paar aan het stunten met veel goedkoper dataverkeer, maar die zijn nu failliet, overgenomen of te onbetrouwbaar gebleken. Je wilt nog altijd dezelfde diensten op dezelfde servers, ondersteund door evenveel mensen aan de telefoon.

Aan de kostprijskant is niet veel gebeurd. Aan de andere kant wel. Of is dat echt zo? Er zijn een paar bedrijven die met (bij elkaar) meer dan een miljard op zak marktaandeel willen kopen. Of dacht je dat Versatel, Tiscali, Scarlet en Wanadoo het tegen kostprijs deden? Die leggen geld toe op hun klanten. Maar: da's investeren, en in de toekomst gaan ze verzinnen hoe ze extra geld binnenhalen aan hun klanten. De methode Nina Brink.

Ga zo door en jullie (wijds gebaar) vreten een voor een alle kleine providers kaal. Dan heb je alleen nog maar die zo verfoeide grote, volstrekt clueloze bedrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Magic666 schreef op woensdag 23 november 2005 @ 06:31:
Met maatregelen bedoel ik dan een mail met text en uitleg over virussen et etc.
Als je nu mensen nog uitleg over virussen moet geven is het een beetje laat. Vind je niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjs

fjs

bjck schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 22:38:
[...]
Nu nog niet omgebouwd zegt niet dat het nooit zal gebeuren natuurlijk. En mijn inziens is €39.95 voor een goede 8/1 verbinding met de usenet faciliteit die TweakDSL d'r bij aanbiedt helemaal geen gekke deal ook als je mogelijk iets langer moet wachten op 24/1.
Da's lekker. Maar niet heus.
Ik weet dat ik gelijk de kous op de kop krijg als ik begin te praten over het termijn van adsl2. Maar wat is dan redelijk? Ik heb nu vanaf augustus TisADSL2. Het is nu bijna december, dus 4 maanden verder. Mijn centrale is nog niet eens omgebouwd! (dus wordt er hier nog niet eens getest) Er moet nu toch een planning bekent zijn of iets dergelijks wanneer adsl2 aangezet wordt. Kom op zeg, elk respecterende bedrijf heeft toch een planning.

En 39,95 is ondertussen bijna wel prijzig voor een 8/1 verbinding, en daar komt bij, da's ook niet waarom ik voor ADSL2 heb gekozen.

[ Voor 6% gewijzigd door fjs op 23-11-2005 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
fjs schreef op woensdag 23 november 2005 @ 09:26:
En 39,95 is ondertussen bijna wel prijzig voor een 8/1 verbinding, en daar komt bij, da's ook niet waarom ik voor ADSL2 heb gekozen.
Volgens mij is 40 euro voor een 8/1 mbit verbinding nog steeds een 'mooie prijs'. In slechts een paar jaar tijd is die prijs bijna gehalveerd en dan zou het nu ineens 'te duur' zijn. Mensen die in een gebied wonen waar alleen KPN is, zouden daar zeer tevreden mee zijn.

Ik denk dat we met z'n allen teveel 'verwend' zijn door flinke prijsverlagingen en speciale acties. Natuurlijk zijn er grote spelers die een product tegen een (erg) lage prijs kunnnen wegzetten, maar die hebben daar de financiële draagkracht voor. Bedrijven verlagen niet zomaar ineens hun prijzen, omdat enkele andere aanbieders dat doen. Het moet wel financieel haalbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
fjs schreef op woensdag 23 november 2005 @ 09:26:
[...]

Da's lekker. Maar niet heus.
De soep eten zoals deze opgediend is ;)
Ik weet dat ik gelijk de kous op de kop krijg als ik begin te praten over het termijn van adsl2. Maar wat is dan redelijk? Ik heb nu vanaf augustus TisADSL2. Het is nu bijna december, dus 4 maanden verder.
Ik weet niet wat je afgesproken hebt? Gaat niet om redelijk, maar wat is er afgesproken.
Mijn centrale is nog niet eens omgebouwd! (dus wordt er hier nog niet eens getest)
Testen doe je niet per centrale, maar gewoon op één of twee met een aantal lijnen.
Er moet nu toch een planning bekent zijn of iets dergelijks wanneer adsl2 aangezet wordt. Kom op zeg, elk respecterende bedrijf heeft toch een planning.
En hoevaak zie je in techniek een planning van bovenaf de organisatie en de techneuten zeggen altijd: "het is af als het af is".
Ligt eraan waar je het met vergelijkt natuurlijk. Ik denk dat als je kijkt naar alle 8/1 abonnees in NL bij diverse ISPs en netwerken zit je denk ik (ver) onder gemiddeld.

Kijk je naar nieuwe aanbiedingen van 8/1 producten en hogere snelheiden kan je zeggen dat je redelijk op die prijs zit of misschien er net ietsjes boven als je de Wanadoo prijs zwaar laat meewegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjs

fjs

De vraag is inderdaad: wat is redelijk? Toen ik TISadsl2 nam (omdat bbned heel lang ging duren volgens de helpdesk), werd mij verteld dat zo snel mogelijk adsl 2 van tis er kwam en ik eerst een 8/1 verbinding zou krijgen. Maar ja da's natuurlijk zo oprekbaar als het maar kan.

Maar je hebt natuurlijk wel te maken met een redelijkheid!

Trouwens zelfs Tweak zelf is goedkoper met een 8/1 verbinding ;) Maar daar gaat het mij ook niet om. Ik heb voor Tweak gekozen omdat ik vond en nog steeds vind dat dat een goede provider is met verstand van zaken. Vandaar ook bij hun een adsl2 verbinding. Voor het geld maakt het mij niet zo heel veel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backpacker
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Ik kreeg vandaag deze mail, nadat ik maandag had geinformeerd naar de overzetdatum (welke niet bekend was)
Goedemorgen,

U heeft bij ons een B10 Abonnement aangevraagd, deze is helaas
niet mogelijk op uw adres. Dit komt door een foutje in de database van
BBned.
De maximale verbindingssnelheid die wij op uw adres kunnen aanbieden is
op dit moment 8 mbit, speciaal voor de HCC dagen bieden wij deze ook
tegen zeer lage tarieven aan. Kom dan langs bij ons en we zullen u tegen een
actietarief een 8mbit abbo aanbieden.

Vriendelijke groet,

TweakDSL (MK)
Dat wordt dus voorlopig geen adsl2 voor mij want nu staat er op de BBnedsite inderdaad niet dat mijn centrale al ADSL2 is. Ik hoop dat deze database fout is ontstaan omdat ze per ongeluk centrales hadden toegevoegd die binnenkort omgebouwd zullen worden, maarja das alleen gewoon domweg hopen. Gelukkig ga ik toevallig wel naar de HCCdagen, maar vraag me af of ik die aanbieding ook had gekregen als ik niet naar de HCCdagen zou gaan....

Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.

Pagina: 1 ... 7 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op speedtouch.nl is nieuwe firmware voor de 716v5(WL) modems verschenen.

ADSL2+ FaQ
Tiscali (Migratie) FaQ
816-2P naar ADSL2+ upgrade How-to

Vergeet niet even je ULTRA of al geleverde TisDSL2 verbinding in te vullen op:
GoT ADSL(2+) Afstand-Snelheids test

Interesse om de nieuwe VoIP dienst van TweakDSL te Beta-testen? Zie hier: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1078182 :)