TweakDSL *new and/or improved* deel 16 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 13 Laatste
Acties:
  • 4.967 views sinds 30-01-2008

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-09 23:22
Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2005 @ 16:37:
Ik wacht nog steeds op mijn tiscali lijn. Op een of ander manier kan ik niet worden overgezet naar tiscali. Nog steeds heb ik bbned signaal. Kan iemand mij nu eens en voor altijd duidelijk maken hoe die telco migratie in zijn werk gaat. Kan ik ook verhaal halen bij tiscali waarom ze mij niet overzetten. Ik vind het perfect dat tweakdsl mij op signaal houdt van BBNED zoalang tiscali niet over de brug komt. Maar is het niet zo dat het ene signaal er eerst af moet voordat een andere provider zijn signaal op jouw lijn kan gooien.
Dit is geen kwestie van Tweakdsl, bbned of Tiscali...simpelweg KPN die een afspraak niet nakomt. Even tweakdsl bellen en zeggen dat TTM niet goed gegaan is, of die opnieuw ingediend kan worden bij KPN :)
Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2005 @ 16:20:
Hallo,ben een zeer tevreden klant met een TisAdsl(2) abbonament,heb het nu al een maand of 3.
Maar persoonlijk vind ik dat we nu wel erg lang wachten om over gezet te worden naar TisAdsl2.Ik weet dat er getest moet worden,en de juiste apparatuur moet geplaatst worden,maar het duurt allemaal zo lang.Wil toch wel eens gaan genieten van een lekkere snelle Dsl2 aansluiting.Heb nooit geklaagt om deze 8/1 lijn,maar dadelijk met kerst hebben we nog steeds geen 24/1 lijn.En met Sinterklaas hebben we het opzeker niet.Nou kom op Tiscali gooi die zooi open,en laat ons echt genieten van onze bestelde aanvraag!!!!
Je hebt liever een instabiele 24Mbit lijn? :) Als het platform stabiel is wordt iedereen heus geupgraded, dat is voor iedereen het beste :)

[ Voor 5% gewijzigd door Xandrios op 10-11-2005 17:14 ]

• fjs
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 14:54

fjs

PSN: ftltc

Oja voor de mensen die steeds vragen wanneer zij worden overget naar 24mbit. Dit is op zijn vroegst in januari. Dus geen kerst kadootjes

**Bron**??

To boldly go where no man has gone before...

Verwijderd

fjs schreef op donderdag 10 november 2005 @ 17:21:
Oja voor de mensen die steeds vragen wanneer zij worden overget naar 24mbit. Dit is op zijn vroegst in januari. Dus geen kerst kadootjes

**Bron**??
Medwerker TWEAKDSL

Gevraagd naar mijn status voor TISADSL2. meteen gevraagd of er al iets bekend was voor uitrol naar 24/mbit. Diegene antwoorde mij dat dat op zijn vroegst januari zal zijn.

Verwijderd

Xandrios schreef op donderdag 10 november 2005 @ 17:12:
[...]

Dit is geen kwestie van Tweakdsl, bbned of Tiscali...simpelweg KPN die een afspraak niet nakomt. Even tweakdsl bellen en zeggen dat TTM niet goed gegaan is, of die opnieuw ingediend kan worden bij KPN :)

[...]

Je hebt liever een instabiele 24Mbit lijn? :) Als het platform stabiel is wordt iedereen heus geupgraded, dat is voor iedereen het beste :)
Zolang ik nog signaal heb hoor je mij niet klagen. Maar gezien mijn eerdere threads op dit forum, vind jij dan dat het allemaal soepel gaat. Ik ben blij dat BJCK mij af en toe op de hoogte houdt. Anders heb ik helemaal geen idee hoe het er voor staat. Wat betreft je opmerking over " Even tweakdsl bellen" Dit zou dan de derde x zijn dat TTM migratie zou moeten worden ingediend. Ik heb net een mailtje gekregen dat mijn lijn is opgeleverd ??? Welke dan. Ik zit immers nog steeds op BBNED.

Ik kan niet geloven dat alleen KPN fout is. Wijzen naar een ander is iedereen goed in. Gisteren moest ik van mederwerker van tweak vernemen dat bij mijn eerdere aanvraag iets fout is geegaan. Het is dat ik bel. Netjes zou zijn dat medeweker mij belt. Dat noem je after sales. Zo creer je een band met je klanten en laat je ze niet in het ongewisse. Nu ben ben ik alleen maar geirriteerd omdat ik zonodig "weer even moet bellen naar Tweakdsl". Zij worden er ook ziek van. Oh daar heb je hem weer.

Weet je wat: laten wij er maar over ophouden. Het zal wel goed komen. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2005 18:23 ]

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Xandrios schreef op donderdag 10 november 2005 @ 17:12:
[...]

Kan twee kanten op als de plandatum (leverdatum) niet gehaald wordt:

• Migratie afgebroken, moet dan opnieuw ingepland worden bij KPN (als oorzaak verholpen is).
• Migratie gereed, maar niet omgeprikt fysiek. Dan is het kwestie van storings afhandeling om kabeltjes fysiek alsnog omgeprikt te krijgen op die telefooncentrale voor die lijn.

* bjck vermoed hier 2de.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Dit staat als sponsor linkje op http://www.tweakers.net
http://www.tweakers.net/a...A%2F%2Fwww.tweakdsl.nl%2F

LOL :) LOL :) LOL :)

Ik blijf het zeggen ik voel me genaaid door die this summer 2005 actie maar goed ik en die mensen die, er ook in getrapt zijn zitten weer jaar vast aan een jaar contract. 8)7
BBNED,TWEAKDSL,TISCALI levert alleen een rot streek meer niet. :(

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2005 20:24 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2005 @ 20:01:

Ik blijf het zeggen ik voel me genaaid door die this summer 2005 actie maar goed ik en die mensen die, er ook in getrapt zijn zitten weer jaar vast aan een jaar contract. 8)7
Waarom voel jij je genaaid??

1. het was een summer actie
2. Duidelijk uitgelegd dat eerst 8/1 daarna 24/1 (mits gereed)

Wat is jouw punt dan. IK heb hier ook mijn ongenoegen uitesproken maar dat gaat over adminstratieve zaken.

• digiben
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-09 18:07
[b]Zoetermeer schreef op donderdag 10 november 2005 @ 20:01:

Ik voel me eigen ook niet genaaid hoor....was het maar waar dan had ik er nog eens wat aan voor die prijs :*) ;)
Er staat toch duidelijk uitgelegd van hoe en of wat er gaat gebeuren met adsl ...naar adsl2 dus dat wist je voor je het ging aanvragen O-)
Dus gewoon gedult en wachten want eens komt het ,busje komt zo hehehe.
Ik lig er niet wakker om als het maar komt en goed stabiel draait dat is het belangrijkste,en de prijs niet dat het na een jaar ineens 80 euro kost dat zou wel zonde zijn vind ik ...hoop stiekem dan op iets van ca 50 euro en of er moet zoveel concurentie zijn dat deze prijs dan ook al weer duus is !!

[ Voor 30% gewijzigd door digiben op 10-11-2005 21:05 ]

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-09 18:14

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

digiben schreef op donderdag 10 november 2005 @ 21:03:
[...]

Ik voel me eigen ook niet genaaid hoor....was het maar waar dan had ik er nog eens wat aan voor die prijs :*) ;)
Er staat toch duidelijk uitgelegd van hoe en of wat er gaat gebeuren met adsl ...naar adsl2 dus dat wist je voor je het ging aanvragen O-)
Dus gewoon gedult en wachten want eens komt het ,busje komt zo hehehe.
Ik lig er niet wakker om als het maar komt en goed stabiel draait dat is het belangrijkste,en de prijs niet dat het na een jaar ineens 80 euro kost dat zou wel zonde zijn vind ik ...hoop stiekem dan op iets van ca 50 euro en of er moet zoveel concurentie zijn dat deze prijs dan ook al weer duus is !!
Het blijft 39,95 per maand.. ook na dat 1e jaar hoor

You are NIJL-ed!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2005 @ 20:42:
[...]

Waarom voel jij je genaaid??

1. het was een summer actie ( nee was deze zomer adsl2+ )
2. Duidelijk uitgelegd dat eerst 8/1 daarna 24/1 (mits gereed)

Wat is jouw punt dan. IK heb hier ook mijn ongenoegen uitesproken maar dat gaat over adminstratieve zaken.
Gaat om punt 2:http://www.tweakers.net/advertenties/adclick.php?bannerid=238&zoneid=1&source=&dest=http%3A%2F%2Fwww.tweakdsl.nl%2F
Dit maken ze in mijn ogen niet waar als ik jou iets beloof deze zomer wil toch ook dat ik het na kom of, niet ik denk dat tegen deze tijd ook gaat zeuren waar het blijft wat ik beloof.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2005 23:01 ]

• bjck
Je hebt toch geleverd gekregen wat je besteld hebt? Je hebt toch het TisDSL2 abonnement? Je wist toch vooraf dat het eerst 8/1 zou worden geleverd en later opgeschakeld vanzelf naar 24/1 via ADSL2+ techniek.

Dat je TisDSL2 niet leest als product naam, maar leest als 'een Tiscali ADSL2+ verbinding' in combinatie met de melding 'this summer' tja.

Verwijderd

bjck schreef op donderdag 10 november 2005 @ 23:16:
Je hebt toch geleverd gekregen wat je besteld hebt? Je hebt toch het TisDSL2 abonnement? Je wist toch vooraf dat het eerst 8/1 zou worden geleverd en later opgeschakeld vanzelf naar 24/1 via ADSL2+ techniek.

Dat je TisDSL2 niet leest als product naam, maar leest als 'een Tiscali ADSL2+ verbinding' in combinatie met de melding 'this summer' tja.
JE KAN ......BRUGMAN ik mijn ogen hadden beter kunnen zeggen neem nu deze zomer tiscali adsl2+, en we kunnen eind dit jaar vol op genieten van 24/1. :) ;) :*)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2005 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
bjck schreef op donderdag 10 november 2005 @ 14:28:
[...]
Zou ze los van elkaar doen als er een tweede aderpaar beschikbaar is. Zeker als ISDN lijn zakelijk is of voor alarmsysteem bijvoorbeeld zou ik er geen linesharing op maken.

Financieel is een extra BelBudget POTS lijn aanvragen en dan linesharing goedkoper dan een nieuwe NLS lijn. Ik zou de BelBudget lijn aanvragen en daar overheen ADSL2+, ongeacht de keuze BBned of Tiscali.
Ik heb nu al jaren Demon op de lijn, nooit problemen gehad, dus waarom zou ik niet weer linesharing doen?
Welke voor- nadelen heeft BBned tov Tiscali?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Jimster schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 00:22:
[...]

Ik heb nu al jaren Demon op de lijn, nooit problemen gehad, dus waarom zou ik niet weer linesharing doen?
Omdat ADSL opzich voor ISDN linesharing (annexB) achter heeft gelopen qua ontwikkeling op annexA linesharing. En nu je met ADSL2+ weer een nieuwe techniek in gaat je mogelijk weer opnieuw nieuwe struikelblokken tegen kunt gaan komen.

En annexB linesharing heeft qua afstand een beperking in snelheid. Niet zo zeer op korte lijnen, maar op lijnlengtes van >2000-2500m zie je dat annexB veel sneller afzakt in snelheid dan annexA. Hier kan Xandrios vast wel op inhaken ;)

Mocht je ISDN-telefonie ooit willen opzeggen omdat je mogelijk toch overgaat op VoIP of het niet meer nodig hebt houdt je een dedicated DSL verbinding over op een annexB poort waar je dan liever annexA zou hebben.

Mijn idee is ADSL sharing met POTS of dedicated (wat ook op een annexA poort geleverd wordt). Als je ISDN telefonie hebt is dat een bewuste keuze vaak door zakelijk gebruik, pin apparatuur of alarminstallaties. Linesharing aanleggen verlaagt toch (vaak minimaal) de trefzekerheid van zo'n verbinding. En bij storingen heb je met twee telco's te maken op dezelfde koperlijn wat de oplostermijn zodat beide diensten weer functioneren in de praktijk verlengt.
Welke voor- nadelen heeft BBned tov Tiscali?
Daar heeft ieder eigen meningen over wel of niet onderbouwd. En in deze meningvorming werkt de stelling: "ervaringen uit het verleden bieden geen garanties voor de toekomt" ook niet altijd.

[ Voor 21% gewijzigd door bjck op 11-11-2005 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjs

fjs

Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2005 @ 23:52:
[...]

JE KAN ......BRUGMAN ik mijn ogen hadden beter kunnen zeggen neem nu deze zomer tiscali adsl2+, en we kunnen eind dit jaar vol op genieten van 24/1. :) ;) :*)
Het probleem is dat er gesproken wordt over eerst een 8/1 verbinding en daarna een adsl2 verbinding.
De vraag is echter wat is een redelijke termijn van oplevering. Dit is niet in het contract vastgelegt. Maar je kunt er van uit gaan dat wettelijk een half jaar toch wel het maximale is van redelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin_Time
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-07 16:29
Is het normaal dat je eerst de rekening van het modem pakket krijgt voordat je deze in ontvangst heb genomen?

Elke dag dronken is ook een geregeld leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Jimster schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 00:22:
dus waarom zou ik niet weer linesharing doen?
Omdat je brand- of inbraak-alarm niet geaccepteert zal worden door de verzekeraar of je PIN-leverancier je geen support geeft, in de scenario's die bjck schetst.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:06
Justin_Time schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 09:08:
Is het normaal dat je eerst de rekening van het modem pakket krijgt voordat je deze in ontvangst heb genomen?
Yep, iig wel bij TweakDSL. Gewoon betalen, dan komt 't allemaal goed ;)

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkAboutIt
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-09 15:07
inetnum: 84.245.18.0 - 84.245.18.255
netname: NL-CAMBRIUM
descr: Cambrium BV
descr: Tiscali ADSL lines
descr: RT-SPK-1

Kan ik aannemen dat mijn centrale nog niet is omgebouwd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjs

fjs

ThinkAboutIt schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 09:24:
inetnum: 84.245.18.0 - 84.245.18.255
descr: RT-SPK-1

Kan ik aannemen dat mijn centrale nog niet is omgebouwd?
Is inderdaad nog niet omgebouwd. Als er NAG-SPK-1 had gestaan wel. Tenminste dat is mij vertelt. (mijn centrale is ook nog niet omgebouwd)

Duurt wel lang met dat ombouwen. Ik bedoel als er nog niet is omgebouwd kun je ook nog niet testen, En als er nog getest moet worden dan wordt het inderdaad wel volgend jaar zomer voor dat we adsl2 krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Momenteel heb ik een ISDN-lijn en ADSL via KPN. In de toekomst (waarschijnlijk binnen nu en een jaar) wil ik een keer van ISDN af en overstappen naar VoIP. Is het dan verstandig om nu al aan een analoge telefoonaansluiting te denken als ik over wil stappen naar TweakDSL @ BBned? Uiteraard kost me dat in eerste instantie wat meer (10 euro per maand?), maar ik vermoed dat het me dat geld dubbel-en-dwars waard is als ik daardoor zonder problemen mijn ISDN-lijn en huidige ADSL op kan zeggen. Daarnaast ben ik dan de link tussen mijn huidige lijn en de nieuwe lijn kwijt, waardoor ik dus niet overstap maar een nieuwe abonnement af kan sluiten.

Ander vraagje: is nummerbehoud mogelijk bij overstap van ISDN->analoog of ISDN->VoIP?

[ Voor 8% gewijzigd door pven op 11-11-2005 11:59 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Boh ik word gek van mijn internet. Niet vooruit te branden! Helaas dus al vanaf mei het geval, en ik wil er gewoon vanaf. Inbellen is nog sneller met simpel browsen. Die éénjarige contracten slaan nergens op. Enige manier op de site die ik zie is door me te misdragen dan zullen ze overgaan tot contract ontbinding maar je kunt je bijna niet misdragen met het vrije beleid van tweak. Tiscali helpt ook niet verder, alle moeite van Bjck ten spijt mag ik toch wel zeggen dat ze na 5 maanden of misschien speelt het al langer een probleem toch wel eens uitgedokterd mogen hebben.

Maar goed ik zal me wel braaf gedragen, doe toch al niks meer op internet omdat alles een kwelling is, maar zal es in de wijk op onderzoek uitgaan welke mensen nog meer via tiscali internet hebben. De overburen hebben het namelijk en die hebben totaal geen problemen, maar dus een analoge lijn. 200 meter verderop kennissen ook analoge lijn en geen problemen. En ikke dus ISDN. Anders toch maar de overstap naar analoog gaan maken in overleg met de helpdesk of zij het toestaan, maar ik ben in ieder geval pleite aan het eind van het jaar en terug zien ze me niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
fjs schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 08:25:
[...]

Het probleem is dat er gesproken wordt over eerst een 8/1 verbinding en daarna een adsl2 verbinding.
De vraag is echter wat is een redelijke termijn van oplevering. Dit is niet in het contract vastgelegt. Maar je kunt er van uit gaan dat wettelijk een half jaar toch wel het maximale is van redelijkheid.
Er is helaas geen één ISP of netwerkaanbieder die een datum durft af te spreken. Dit zegt wel iets over de bedrijfsvoering binnen het hele ADSL gebeuren.
Zwak natuurlijk want je moet eens tegen je baas zeggen dat je misschien morgen of overmorgen het werk afmaakt wat je vandaag had moeten doen. Ik denk niet dat hij dit op prijs zal stellen.
De ISP's komen er makkelijk mee weg, die roepen gewoon wat en houden zich vervolgens niet aan de afspraken om daarna elkaar de schuld te geven. Afschuiven en indekken heet dat.

Buiten slechte planningen geven ze ook geen enkele garantie. Dat heet dan een "consumenten product". Een consument heeft immers nergens recht op. Zo werkt dat.

Nee ik heb geen hoge pet op van al dit soort providers, er is er werkelijk niet eentje goed. De een is beter dan de ander maar daar houdt het wel mee op.
Ook van KPN moet je maar afwachten wat ze doen. Ze hebben de snelheidverhogingen weliswaar uitgevoerd maar vervolgens knijpen ze de lijnen af onder het mom van "de ISP's zijn er nog niet klaar voor". Hoezo? Ze wisten al ruim van te voren dat deze snelheidsverhoging er aan kwam, het is geen donderslag bij heldere hemel.
En dan het ADS2+ verhaal van KPN, het zou dit jaar moeten komen. Dat kan nog, maar ik moet het nog zien of ze dat waarmaken.
Genoeg gezeurd weer, nog een week of vier en we weten wat BBned ons gaat leveren, dat is nu mijn enige hoop nog op korte (nouja korte ....) termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heh sinds gisteren tis adsl 2
heb nu het volgende probleem
volgens de beschrijving is het alles aansluiten en klaar
je komt dan op activeringspagina
dat werkte dus niet ik kwam in het menu van me Speedtouch 716WL
na veel gekloot eindelijk verbonden
maar nu kan ik met geen mogelijkheid meer in me router menu komen
en als er nog een pc aanhangt dan krijg ik geen verbinding
maar het vage is dat ik dan met me andere pc waar ik geen verbinding mee krijg weer wel in me menu kan komen

rinus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:06

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Het opstarten van van ST 716v5 is zeker niet makkelijk voor de gewone mens.
Was zelf de 2x ipconfig toestand vergeten.
Op http://www.speedtouch.nl/drivers.html#716 staat een nieuwe wizard en daarna kon ik ook het modem weer benaderen.
Configuratie wizard voor SpeedTouch 716v5 en 716iv5
Download Configuratie Wizard voor firmware R5.3.2 en hoger (4.6 MB)
Deze wizard (voor Windows) configureert de SpeedTouch 716v5 of 716iv5 voor alle Nederlandse netwerk configuraties (KPN, BBned, Tiscali, Versatel of Wanadoo).

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Hij heeft z'n ST716v5 als Bridge ingesteld en niet als router. Hierdoor kan je er niet meer in vanaf je PC omdat die een IP krijgt van TweakDSL en niet meer in dezelfde range zit.

Instellen als router kan niet via de webinterface, maar alleen via het tooltje van speedtouch.nl of de CD-ROM die bijgeleverd is voor 't Tiscali netwerk. Het is dus geen PPPo* verbinding die je alleen maar kan kiezen in de webinterface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thanxs aan die informatie had ik wat
hij doet het weer

rinus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaa
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-01-2024

naaa

As an angel hits the ground

Ik heb mijn aanvraag voor ADSL van TweakDSL maar opgezegd; jezus wat een gedoe bij hun.

In september Tweak Tis-DSL aangevraagd; kon volgens postcode geleverd worden. Zou op 1 oktober opgeleverd worden; toen twee weken na deze datum nog niets had gehoord gebeld: Bleek dat zie niet via het Tiscali netwerk konden leveren (vond het al gek dat Tiscali zelf niet kan leveren en een andere provider via hun netwerk wel).

Ze zouden ons gaan aansluiten via het BBned netwerk, zou 10-15 werkdagen gaan duren. Begin november weer gebeld, omdat het wel erg lang duurde en ze wel 10 euro hadden afgeschreven voor verzendkosten (voor wat? Ik heb niks ontvangen...). Toen moesten ze wachten op 'overname' van KPN, uiteindelijk een ultimatum gesteld maar de dag erna werden we gebeld dat ze dat niet konden halen...en BBned zou ook niet lukken; we zouden nu op het B10 netwerk aangesloten worden, we kregen dan wèl een hogere snelheid voor dezelfde prijs (10mb ipv. 6mb).

Ik vind dit zeker geen service; heb weken voor niets gewacht. Aangezien dit netwerk B10 met niet bekend is, en ik het goed :r ben dat ze geen duidelijke antwoorden kunnen geven, word de aanvraag gecancelled en krijg ik de 10 euro 'verzendkosten' terug.

Veder had ik bij de aanvraag gevraagd om een Zyxel VoIP modem, maar op de laatste factuur stond 'gratis Copperjet modem'...ook dat was dus niet goed geregeld.

Dan maar Direct ADSL van KPN; duurder en minder snel, maar dat zal geen weken kosten voordat ik het werkend heb.

TweakDSL leek zo'n mooi alternatief voor Tiscali wat hier niet beschikbaar is...

[ Voor 10% gewijzigd door naaa op 13-11-2005 11:51 . Reden: spelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 13:22
is er op dit moment een storing in regio 4201 (gorinchem) ??
kom er net remote achter dat mijn verbinding de geest heeft gegeven en bij een traceroute over internet vanaf de locatie waar ik nu zit krijg ik de melding dat de gateway net voor mijn router geen pingreply meer geeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 18:29
Wat ik erug lame vind is dat de speedtouch 716i geen RFC 1483 routed ondersteund. Ik wil heel graag gebruik maken van TweakPhone in samen werking met mijn speedtouch 716i zodat ik mijn normale telefoon kan gebruiken.

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 13:22
sun.dace schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 13:52:
is er op dit moment een storing in regio 4201 (gorinchem) ??
kom er net remote achter dat mijn verbinding de geest heeft gegeven en bij een traceroute over internet vanaf de locatie waar ik nu zit krijg ik de melding dat de gateway net voor mijn router geen pingreply meer geeft..
laat maar... na 10 minuten is mijn verbinding al weer up :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j_bos
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-08 18:10
antonie schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 12:13:

Ze zouden ons gaan aansluiten via het BBnet netwerk, zou 10-15 werkdagen gaan duren. Begin november weer gebeld, omdat het wel erg lang duurde en ze wel 10 euro hadden afgeschreven voor verzendkosten (voor wat? Ik heb niks ontvangen...). Toen moesten ze wachten op 'overname' van KPN, uiteindelijk een ultimatum gesteld maar de dag erna werden we gebeld dat ze dat niet konden halen...en BBnet zou ook niet lukken; we zouden nu op BB10 (?) netwerk aangesloten worden, we kregen dan wèl een hogere snelheid voor dezelfde prijs (10mb ipv. 6mb).

Ik vind dit zeker geen service; heb weken voor niets gewacht. Aangezien dit netwerk (BB10?) met niet bekend is, en ik het goed :r ben dat ze geen duidelijke antwoorden kunnen geven, word de aanvraag gecancelled en krijg ik de 10 euro 'verzendkosten' terug.
Het netwerk is bbneD dus bbnet ga je sowieso niet vinden. BB10 is waarschijnlijk het B10 abonnement van 10 Mbit op het bbned netwerk, en dus niet het BB10 netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Chilly_Willy schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 13:53:
Wat ik erug lame vind is dat de speedtouch 716i geen RFC 1483 routed ondersteund. Ik wil heel graag gebruik maken van TweakPhone in samen werking met mijn speedtouch 716i zodat ik mijn normale telefoon kan gebruiken.
RFC1483Routed wordt door geen enkele ISP en/of telco gebruikt in NL (meer). Waarom zou je dat willen, werkt toch niet immers.

Alles werkt met RFC1483Bridged-IP-LLC als encapsulatie/protocol. Voor zowel gebruik als Bridge (modem-only) als een modem/router als Router.

@antonie

Welk wonderlijk postcode woon je dan? Huisnummer is niet nodig natuurlijk. Als Tiscali zelf aangeeft dat ze kunnen leveren op www.tiscali.nl moet TweakDSL dat ook kunnen daar.

[ Voor 14% gewijzigd door bjck op 12-11-2005 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De‮ra‬ tweakdsl.nl Me‮rebm‬,

We m‮tsu‬ ch‮ce‬k t‮tah‬ y‮ruo‬ tweakdsl.nl ID was r‮tsige‬ered by re‮la‬ p‮poe‬le. So, to h‮ple‬ tweakdsl.nl preve‮tn‬ auto‮etam‬d
reg‮tartsi‬ions, plea‮es‬ c‮il‬ck on t‮ih‬s l‮ni‬k and com‮telp‬e co‮ed‬ verifica‮it‬on pro‮sec‬s:

http://tweakdsl.nl/Vf2gMr...ur4dRoyQJdNBwu6ZBncll7ddu

Th‮na‬k you.
Kan ik er vanuit gaan dat bovenstaande mail die ik kreeg fake is ? Dan kan ik hem weggooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Mwah, kan je wel vanuit gaan jah. Kijk eens in de email header waar die mail vandaan komt ;)
Not Found
The requested URL /Vf2gMroRqKQVkYOVK8dPqYZVOcd1eNqNx43ur4dRoyQJdNBwu6ZBncll7ddu was not found on this server.

Apache/1.3.29 Server at www.tweakdsl.nl Port 80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Uhm, je twijfelt of een enorm verkeerd getikt mailtje in het Engels met een niet werkende link misschien toch echt kan zijn?

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gezien het bandje wat je op de helpdesk van Tweak krijgt en het feit dat die engels sprekende dame je van plaats 3 naar 2 naar 4 naar 1 en weer naar 3 dirigeerd ......................... Ja !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BlondellAttanasiozimop@ntlworld.com

Staat in de header

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2005 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Bedoel niet afzender adres wat op gegeven is, maar IP adres waar mail als eerste vandaan gekomen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartjenl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:22
hèhè. Eindelijk het goede modem thuisgestuurd gekregen (de 4-poorts ZyXEL)
Bij de overzetting naar TIS-DSL aangegeven dat we dat modem wilden hebben. Toen een tijd niets gehoord tot de bekende mailtjes dat we op 27 oktober zouden worden omgezet naar 't Tiscali-netwerk. Aangezien vanaf 27 oktober we geen enkele telefoonverbinding hadden, maar gebeld naar TweakDSL waarom dat zo was. Dat is toen opgelost, tegelijk gevraagd waarom we nog geen modem ontvangen hadden. Dit was niet in het systeem doorgevoerd. Vaag, maar het kan gebeuren.
Dus nogmaals, uiteraard schriftelijk, bevestigd, met handtekening, dat we een modem wilden hebben: de 4-poorts ZyXEL met WLAN uit de aanbieding.
Paar dagen later stond de postbode voor de deur.. jeuj.. modem. Wat bleek? Het was het 1-poorts-modem van ZyXEL. Gemaild naar TweakDSL, antwoord gekregen dat dat kan gebeuren.
De volgende dag lag er een factuur in de mailbox voor het (verkeerde) modem!
Toen maar gebeld naar de helpdesk, daar te woord gestaan en daar is me verteld dat het 4-poorts modem besteld was en geleverd zou worden en dat er geprobeerd zou worden om bij de factuur van het goede modem de betaalde kosten te crediteren.
Vandaag kwam het goede modem aan, werkt als een zonnetje, maar ik ben benieuwd hoe de factuur eruit komt te zien.
Nu is het wachten op de omzetting naar ADSL2+...
RIPE-whois geeft trouwens wel:
inetnum: 84.245.40.0 - 84.245.40.255
descr: NAG1.EHV-QML
Betekent die NAG1 dat de centrale is omgezet enzo? (heeft net een klok zien luiden, maar geen idee waar die klepel heen is)

"Do not worry about your difficulties in mathematics; I can assure you that mine are still greater" - Albert Einstein (1879-1955)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
NAG Geeft aan dat de centrale waarop je bent aangesloten door Tiscali al voorzien is van nieuwe apparatuur, maar dat zijn de meeste verreweg al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1W
  • Laatst online: 25-08 18:13

S1W

bjck schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 18:42:
NAG Geeft aan dat de centrale waarop je bent aangesloten door Tiscali al voorzien is van nieuwe apparatuur, maar dat zijn de meeste verreweg al.
Dus core1.net.cambrium.nl is nog oude apparatuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:10
bjck schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 15:54:
[...]

RFC1483Routed wordt door geen enkele ISP en/of telco gebruikt in NL (meer). Waarom zou je dat willen, werkt toch niet immers.

Alles werkt met RFC1483Bridged-IP-LLC als encapsulatie/protocol. Voor zowel gebruik als Bridge (modem-only) als een modem/router als Router.

@antonie

Welk wonderlijk postcode woon je dan? Huisnummer is niet nodig natuurlijk. Als Tiscali zelf aangeeft dat ze kunnen leveren op www.tiscali.nl moet TweakDSL dat ook kunnen daar.
Ehm BabyXL gebruikt altijd nog RFC1483 routed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
S1W schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 23:25:
[...]

Dus core1.net.cambrium.nl is nog oude apparatuur?
Nee, gaat om jou IP invullen op www.ripe.net en de benaming die TweakDSL heeft gegeven in de discription voor dat IP blok.
Vinnienerd schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 23:31:
[...]

Ehm BabyXL gebruikt altijd nog RFC1483 routed
Ooit gebruikt voor zakelijke lijnen met subnet (meerdere IP's) maar nu niet meer. Modems noemen het vaak anders steeds en aanduidingen maakt het onduidelijk dan. Maar kan je verzekeren dat op Tiscali netwerk geen RFC1483Routed gebruikt wordt en kan worden.

Je maakt gebruik van 1483Bridged met IP via DHCP altijd. Modem kan daar weer NAT aan koppellen verder natuurlijk om er een modem/router van te maken.

[ Voor 63% gewijzigd door bjck op 12-11-2005 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backpacker
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Kan iemand mij vertellen of er een maximale grote zit aan de bestanden die je op je webspace wilt zetten? En zijn er restricties op het uploaden van bepaalde bestanden? zoals .rar? Ik wil namelijk een groot rarbestand van een aantal foto's erop zetten maar ik krijg het niet voor mekaar.

Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
Backpacker schreef op maandag 14 november 2005 @ 22:19:
Kan iemand mij vertellen of er een maximale grote zit aan de bestanden die je op je webspace wilt zetten? En zijn er restricties op het uploaden van bepaalde bestanden? zoals .rar? Ik wil namelijk een groot rarbestand van een aantal foto's erop zetten maar ik krijg het niet voor mekaar.
rarfiles lukt mij iig wel (24kB) om op de webspace te zetten.
Waarom niet foto's los erop en dan hotlink erheen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backpacker
  • Niet online
Dimmu schreef op maandag 14 november 2005 @ 22:27:
[...]

rarfiles lukt mij iig wel (24kB) om op de webspace te zetten.
Waarom niet foto's los erop en dan hotlink erheen?
Omdat ik het door een groep mensen wil laten downloaden, ze willen allemaal die foto's (onbewerkt) en het leek me handig dat ze die dan in een keer kunnen downloaden ipv 60 keer een foto te moeten aanklikken ;)

Ik krijg trouwens deze foutmelding:

Afbeeldingslocatie: http://www.ivovanwilligen.tweakdsl.nl/foutmeldingklein.jpg

@ dimmu: zit nu op mn nieuwe laptop en heb daar nog geen ftpclient geinstalleerd...maar via IE zou het toch ook moeten lukken...

[ Voor 32% gewijzigd door Backpacker op 14-11-2005 23:01 ]

Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
Waarom doe je 't met IE en niet met een echte FTPclient?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
IE kan alleen ACTIVE ftp aan. Of alleen PASSIVE, ik haal ze altijd door de war. Slechts een van beide in ieder geval.

Er is een kans dat dus juist de andere methode nodig is, en dat het daarom dus niet werkt. In theorie zouden rarfiles tot 99MB mogelijk moeten zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backpacker
  • Niet online
Via een ftpclient lukte het wel :)
Toch jammer dat het via IE niet werkt? Is dat met firefox ook zo? Anders ga ik misschien toch maar eens overstappen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans van Eijsden
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-09 23:32
Xandrios schreef op maandag 14 november 2005 @ 23:10:
IE kan alleen ACTIVE ftp aan. Of alleen PASSIVE, ik haal ze altijd door de war. Slechts een van beide in ieder geval.

Er is een kans dat dus juist de andere methode nodig is, en dat het daarom dus niet werkt. In theorie zouden rarfiles tot 99MB mogelijk moeten zijn :)
In IE kan je via Extra -> Internet Opties passieve FTP aanvinken. Dan kan IE keurig passive FTP. Maar inderdaad vind ik IE weinig geschikt voor FTP.. ik heb zelfs met Firefox nog betere ervaringen :)

https://www.hansvaneijsden.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
Hans van Eijsden schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 01:07:
[...]

In IE kan je via Extra -> Internet Opties passieve FTP aanvinken. Dan kan IE keurig passive FTP. Maar inderdaad vind ik IE weinig geschikt voor FTP.. ik heb zelfs met Firefox nog betere ervaringen :)
of gewoon een degelijke ftp client als; FlashFXP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aalard99
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 16:27
Hoi,

Iemand al aangesloten op het ADSL2+ netwerk van BBned? Ik heb de aanvraag ruim 3 weken geleden ingestuurd maar ik weet nog steeds geen migratie datum, op de customer pagina staat niets, alleen een factuur voor het modem ( die ik nog niet ontvangen heb ).

Mijn lijn moet worden overgezet van Demon BBned naar Tweakdsl BBned ADSL2+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuSTi_X
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-11-2022
Ik moet ook nog over van Demon naar adsl2 tiscali

heb ook zo'n 3 weken geleden mijn aanvraag gedaan en vorige week mijn modem gehad.

Heb ook nog een mailtje gehad dat ik aanstaande donderdag overgezet moet worden.

Maar heb nu nog steeds geen gebruikersnaam en of ww gekregen.

Ik wacht nog eventjes af.

-=MuSTi=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
Aalard99 schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 10:48:
Iemand al aangesloten op het ADSL2+ netwerk van BBned? Ik heb de aanvraag ruim 3 weken geleden ingestuurd maar ik weet nog steeds geen migratie datum, op de customer pagina staat niets, alleen een factuur voor het modem ( die ik nog niet ontvangen heb ).

Mijn lijn moet worden overgezet van Demon BBned naar Tweakdsl BBned ADSL2+.
zover ik weet kan BBned nog niet upgraden (BBned > BBned ADSL2+). Technische verhaal erachter weet ik niet, maar zoiets had ik in deze thread een keer eerder gelezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
  • Laatst online: 11:12
MuSTi_X schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 11:21:
Ik moet ook nog over van Demon naar adsl2 tiscali

heb ook zo'n 3 weken geleden mijn aanvraag gedaan en vorige week mijn modem gehad.

Heb ook nog een mailtje gehad dat ik aanstaande donderdag overgezet moet worden.

Maar heb nu nog steeds geen gebruikersnaam en of ww gekregen.

Ik wacht nog eventjes af.
Bel of mail ze nog maar een keer voor de zekerheid. Ik had een dag van te voren nog niets binnen en na even gebeld te hebben met de helpdesk had ik het 2 dagen later in huis. Had het achteraf gezien niet nodig maar het is toch wel prettig om te hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aalard99
Dimmu schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 12:08:
[...]

zover ik weet kan BBned nog niet upgraden (BBned > BBned ADSL2+). Technische verhaal erachter weet ik niet, maar zoiets had ik in deze thread een keer eerder gelezen...
Ja maar ik wil geen upgrade maar een nieuwe aansluiting op TweakDSL vanaf Demon. Ik weet dat BBned niet zomaar iets om kan configureren aangezien mijn lijn op een andere DSLAM moet worden aangesloten maar dit is in dit geval gewoon een nieuwe aanvraag en de oude wordt opgezegt.

Tevens heb ik het duidelijk bij de aanvraag gezet dat ik op dit moment bij Demon via BBned zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
Aalard99 schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 12:46:
[...]

Ja maar ik wil geen upgrade maar een nieuwe aansluiting op TweakDSL vanaf Demon. Ik weet dat BBned niet zomaar iets om kan configureren aangezien mijn lijn op een andere DSLAM moet worden aangesloten maar dit is in dit geval gewoon een nieuwe aanvraag en de oude wordt opgezegt.

Tevens heb ik het duidelijk bij de aanvraag gezet dat ik op dit moment bij Demon via BBned zit.
Dan wordt er gewacht totdat KPN je aansluiting heeft 'gesloopt', en KPN dit heeft bevestigd. TweakDSL zal dan een nieuwe aanvraag in 't systeem schieten, nadelig voor jou, je zit dan tussen de 4 en 6 weken zonder ADSL. (ik weet niet of dit helemaal juist is trouwens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aalard99
Dimmu schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 12:59:
[...]

Dan wordt er gewacht totdat KPN je aansluiting heeft 'gesloopt', en KPN dit heeft bevestigd. TweakDSL zal dan een nieuwe aanvraag in 't systeem schieten, nadelig voor jou, je zit dan tussen de 4 en 6 weken zonder ADSL. (ik weet niet of dit helemaal juist is trouwens)
Nee niet waar, volgens TweakDSL is dit meestal binnen een kwartier geregeld.

Het is namelijk geen upgrade maar een migratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backpacker
  • Niet online
Yep zo ga ik ook over... (Demon/BBned --> Tweakdsl/BBned adsl2 (mijn centrale is al omgezet)
Heb het twee weken geleden aangevraagd..nog geen migratiedatum of modem gekregen, wel factuur voor modem en inloggegevens gekregen. Kan al wel gebruikmaken van mijn webspace (email heb ik eigenlijk nog niet geprobeerd)

Ik ga volgende week wel eens bellen als ik dan nog niet heb gehoord over de migratiedatum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Aalard99 schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 13:09:
[...]

Nee niet waar, volgens TweakDSL is dit meestal binnen een kwartier geregeld.

Het is namelijk geen upgrade maar een migratie.
Dat is het punt: Die migraties worden nog niet aangeboden. De enige kans is om van BBned naar BBned2+ te gaan is via het opzeggen - opnieuw aanmelden proces.

Althans, dit was voorheen het geval. Kansje dat het ondertussen is opgelost, maar ik zou het toch even verifieren als ik jou was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
Als jullie over zouden kunnen van een BBned-1 adslabonnement naar BBned-ADSL2+, zou dit betekenen dat BBned de upgrade naar ADSL2+ kan doen (met huidige BBNed adsl1-abonnees). Goed nieuws dus voor de abonnees die ook naar adsl2+ willen..:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aalard99
Dimmu schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 13:25:
Als jullie over zouden kunnen van een BBned-1 adslabonnement naar BBned-ADSL2+, zou dit betekenen dat BBned de upgrade naar ADSL2+ kan doen (met huidige BBNed adsl1-abonnees). Goed nieuws dus voor de abonnees die ook naar adsl2+ willen..:)
Net even gebeld met de helpdesk en bij hun is niets bekend dat dit niet zou kunnen, de order was ook nog niet afgewezen bij BBned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backpacker
  • Niet online
Xandrios schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 13:24:
[...]

Dat is het punt: Die migraties worden nog niet aangeboden. De enige kans is om van BBned naar BBned2+ te gaan is via het opzeggen - opnieuw aanmelden proces.

Althans, dit was voorheen het geval. Kansje dat het ondertussen is opgelost, maar ik zou het toch even verifieren als ik jou was.
Toen ik overstapte werd dit hier ook tegen mij gezegd. Maar zowel Demon als Tweakdsl verzekerde dat het gewoon kon. Ik kom natuurlijk als nieuwe abonnee bij tweakdsl, zij gaan vragen aan BBned of ik op de adsl2kaart mag en zullen daar waarschijnlijk voor moeten betalen(aansluitkosten). Misschien is het wel zo dat ze die kosten nog niet voor bestaande klanten willen betalen? Anyway mij is verzekerd dat het kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
Vanaf de Tweakdsl.nl site:
Momenteel is de migratie naar ADSL2 bij bbned nog in volle gang. Na deze migratie kunnen we gefaseerd upgrades uitvoeren voor klanten die langer dan 1 jaar lid zijn van TweakDSL.
Op dat moment willen we jullie dan ook laten profiteren van de scherpere prijzen die we dan kunnen aanbieden. De aanbiedingen zullen in de loop van december bekend worden en gaan in wanneer je migreert begin 2006. Hou de site dus goed in de gaten!!!
Als het inderdaad waar is dat andere klanten vanaf een BBNed-ADSL1 niet-TweakDSL aansluiting wel geupgrade kunnen worden, zou dit (imo) klantjes pesten zijn (waarom zij wel en wij niet)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backpacker
  • Niet online
Dimmu schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 14:23:
Vanaf de Tweakdsl.nl site:

[...]

Als het inderdaad waar is dat andere klanten vanaf een BBNed-ADSL1 niet-TweakDSL aansluiting wel geupgrade kunnen worden, zou dit (imo) klantjes pesten zijn (waarom zij wel en wij niet)...
Omdat bestaande abonnees toch altijd achtergesteld worden? ;)
Ik ben bij Demon onder anderen weggegaan omdat ik daar als bestaande abonnee niet over kon naar hun snellere flexpress abonnementen. Misschien is het ook wel een reden dat wij een nieuw jaarcontract aangaan (eigenlijk 2 jaar want na het eerste jaar betaal je 75euro afsluitkosten (oftwel achteraf de aansluitkosten betalen ;) )). Maar als blijkt dat jullie zometeen ook een nieuw jaarcontact moeten aangaan inclusief die afsluitkosten dan zou het nog oneerlijker zijn, want ja ik snap dat jullie ook het liefst zo snel mogelijk geupgrade willen worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
BBned biedt het (nog) niet aan om die overstap te maken. Dus een ISP-ISP migratie kom je ook niet uit op een ADSL2+ poort met je huidige lijn natuurlijk. Vandaar dat deze migratie vanaf Demon/BBned --> TweakDSL/BBned (nog) niet kan.

Je lijn zit al gekoppeld en wordt dus niet omgeprikt bij een ISP-ISP migratie.

Zelfde 'probleem' als de huidige TweakDSL/BBned klanten die over willen naar ADSL2+ via TweakDSL/BBned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backpacker
  • Niet online
bjck schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 14:41:
BBned biedt het (nog) niet aan om die overstap te maken. Dus een ISP-ISP migratie kom je ook niet uit op een ADSL2+ poort met je huidige lijn natuurlijk. Vandaar dat deze migratie vanaf Demon/BBned --> TweakDSL/BBned (nog) niet kan.

Zelfde 'probleem' als de huidige TweakDSL/BBned klanten die over willen naar ADSL2+ via TweakDSL/BBned.
En waarom melden beide providers herhaaldelijk dat het wel kan? Beetje vreemd allemaal :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aalard99
bjck schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 14:41:

Ik wacht het nog even een paar weken af, zoals ik al aangaf gebeld met de tweakdsl helpdesk en het was totaal geen probleem, geen lange downtime meestal binnen een kwartier omgezet werd er verteld.

Mochten ze het nu niet kunnen leveren dan hoop ik dat ik mijn geld van het modem terug krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
Backpacker schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 14:50:
[...]

En waarom melden beide providers herhaaldelijk dat het wel kan? Beetje vreemd allemaal :?
De methode die ik beschreef (dus dsl-lijn slopen, dan weer nieuwe aanvraag) kan wel, ik denk dat men daar vanuit gaat..
Als je geen downtime wilt, is 't enige een Tiscali 24/1 abonnement. (oa Wildfire heeft hiervan gebruik gemaakt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Backpacker schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 14:50:
[...]

Wat Demon betreft kunnen ze melden wat ze willen. Immers wordt een voerstap verkocht, gecoordineerd en verzorgd door de nieuwe ISP (en telco bij telco-telco) volledig. Latende partij kan alleen maar wachten en moet juist niets doen.

Je kan of wachten tot BBned de mogelijkheid heeft gefaciliteerd om lijnen van poort te verwisselen op verzoek van een ISP (en mogelijk gecombineerd met een ISP-ISP migratie gelijk). Of je lijn vrij van DSL laten maken door Demon en dan kan TweakDSL leveren gewoon zonder overstap.

Wat wel kan zonder downtime (mits geen storing ontstaat, kans minimaal):

• Als je nu Demon/BaByXL (tiscali dus) hebt overstappen naar TweakDSL/BBned.
• Als je nu Demon/BaByXL (tiscali dus) hebt overstappen naar TweakDSL/Tiscali.
• Als je nu Demon/BBned hebt overstappen naar TweakDSL/Tiscali.

[ Voor 21% gewijzigd door bjck op 15-11-2005 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aalard99
bjck schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 15:03:
[...]

Wat Demon betreft kunnen ze melden wat ze willen. Immers wordt een voerstap verkocht, gecoordineerd en verzorgd door de nieuwe ISP (en telco bij telco-telco) volledig. Latende partij kan alleen maar wachten en moet juist niets doen.

Je kan of wachten tot BBned de mogelijkheid heeft gefaciliteerd om lijnen van poort te verwisselen op verzoek van een ISP (en mogelijk gecombineerd met een ISP-ISP migratie gelijk). Of je lijn vrij van DSL laten maken door Demon en dan kan TweakDSL leveren gewoon zonder overstap.

Van de TweakDSL pagina:

Hoe werkt een ISP - ISP migratie?

Als je nu een ADSL-verbinding hebt via het BBned-netwerk,en je wilt bij ons ook een abonnement afsluiten die gebruik maakt van het BBned netwerk, dan noemen we dit ook wel een ISP-ISP migratie. Om deze migratie zo spoedig mogelijk te laten verlopen willen we graag het BBned-ordernummer hebben, met dit nummer (danwel het service ID van KPN) is het eenvoudig voor alle betrokken partijen om de lijn te identificeren. Hetzelfde geldt natuurlijk wanneer je nu het Tiscali netwerk gebruikt en bij ons ook een abonnement wilt die over het Tiscali netwerk loopt.

--------

Ik heb geen navraag gedaan bij de Demon helpdesk maar bij de TweakDSL helpdesk, mijn nieuwe provider dus waar ik naar toe ga.

Maar je zou best gelijk kunnen hebben maar dan hoop ik dat TweakDSL het op een nette manier kan oplossen aangezien het modem al betaald is.

[ Voor 21% gewijzigd door Aalard99 op 15-11-2005 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En als je nu een Planet abo hebt, kan je dan ook nog geen gebruik maken van de telco telco migratie?

Kreeg namelijk een vriendelijke dame aan de telefoon die hier totaal geen problemen inzag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backpacker
  • Niet online
bjck schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 15:03:
[...]

Zou ik mogen vragen waar jij die kennis dan vandaan haalt? :?
En als het waar is snap ik niet waarom er tegenover verschillende personen hetzelfde gezegd word door de helpdesk, namelijk dat het mogelijk is.

En dan nog als BBned het niet toelaat snap ik het nog niet, als je ervanuit gaat dat je nieuwe provider wederom aansluitkosten moet betalen (in de voorwaarden van de aanbieding staat namelijk dat je geen aansluitkosten heb) aan BBned worden ze dus betaald om de overschakkeling te doen en volgens mij is het fysiek dezelfde overschakeling als ik vanaf een andere provinder kom. In beide gevallen moeten ze toch naar dezelfde centrale ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin_Time
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-07 16:29
Dimmu schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 09:20:
[...]

Yep, iig wel bij TweakDSL. Gewoon betalen, dan komt 't allemaal goed ;)
Dat geld voor die modem wordt toch wel allemaal automatisch afgeschreven? of moet ik dat zelf steeds gaan overmaken

Elke dag dronken is ook een geregeld leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
Justin_Time schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 15:14:
[...]

Dat geld voor die modem wordt toch wel allemaal automatisch afgeschreven? of moet ik dat zelf steeds gaan overmaken
Dat durf ik niet te zeggen. Houdt je rekening even in de gaten, bij twijfel zou ik een mailtje richting de helpdesk sturen hoe 't betaald wordt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 15:13:
En als je nu een Planet abo hebt, kan je dan ook nog geen gebruik maken van de telco telco migratie?

Kreeg namelijk een vriendelijke dame aan de telefoon die hier totaal geen problemen inzag.
Planetabonnement loopt via KPN. Dit is een heel ander netwerk, en dus wel mogelijk om een migratie (telco-telco) te doen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aalard99
Justin_Time schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 15:14:
[...]

Bij mij hadden ze de automatische incasso niet aangezet, het verzoek van hun was of ik de rekening kon overmaken wat ik gedaan heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pluisje2004
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-04 07:50
Half januari loopt mijn abonnement bij TweakDSL af. Momenteel neem ik ook telefonie af via VoDSL (Met een 815-2B wordt daar ISDN van gemaakt.)

Eigenlijk wil ik het liefst via voip bereikbaar blijven op mijn huidige nummer(s). Iemand enig idee hoe dit in gang te zetten? En eventueel waar nummerportatie goedkoop (goedkoper) kan? Bij BudgetPhone betaal je 35 euro per nummer (wanneer je een prepaid kaartje koopt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Bij een ISP/ISP gebeurt er niets fysieks. Alleen bij een Telco/Telco gaat er een KPN-monteur naar de centrale om je om te zetten. Pas als die monteur er is kun je op een andere poort uitkomen. En in bepaalde gevallen moet je fysiek op een andere poort uitkomen om van ADSL1 naar ADSL2 te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backpacker
  • Niet online
Burne schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 19:33:
[...]

Bij een ISP/ISP gebeurt er niets fysieks. Alleen bij een Telco/Telco gaat er een KPN-monteur naar de centrale om je om te zetten. Pas als die monteur er is kun je op een andere poort uitkomen. En in bepaalde gevallen moet je fysiek op een andere poort uitkomen om van ADSL1 naar ADSL2 te komen.
Gebeurt er zoiezo niet iets fysieks als ik van adsl1 naar adsl2 ga?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Backpacker schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 20:38:
[...]

Gebeurt er zoiezo niet iets fysieks als ik van adsl1 naar adsl2 ga?
Hoeft helemaal niet persé. Bij KPN ga je met FAST zonder enige fysieke aanpassing op jou lijn van 8000/1024 (ADSL1) naar 12000/1024 ADSL2+. En ook bij Tiscali is het mogelijk door gewoon een profiel aanpassing op afstand (upgrade).

Beide telco's vervangen alle apparatuur, ook waar huidige lijnen op aangesloten zijn en die configureren ze gewoon op ADSL1 op de zelfde snelheid die je al had dus merk je niets van zegmaar. BBned heeft een andere opzet en heeft ADSL2+ poorten naast de huidige gebouwd. Hierdoor blijf je met een ISP-ISP migratie dus op dezelfde poort zitten en kan (mits je niet op een 2+ poort zit) je niet naar een ADSL2+ snelheid/abonnement ISP-ISP 'hoppen'.

Wat TweakDSL wel zou kunnen doen is je lijn 'hoppen' naar 8/1 via BBned. En later als de mogelijkheid is geimplementeerd door BBned kunnen ze je van poort laten omzetten. Wellicht kiezen ze deze tussenstap. Of ze laten je aanvraag liggen tot de mogelijkheid er is (planning was december wat ik begrijp) en dan 'hoppen'.

Incorrectheden, druk- en zetfouten voorbehouden. De helpdesk/ISP weet het het beste.

[ Voor 5% gewijzigd door bjck op 15-11-2005 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backpacker
  • Niet online
Achja ik wacht wel af wat er wanneer komt :) Ik neem voorlopig gewoon aan dat het goed komt :)

Ik heb nog een vraagje over de webspace bij tweakdsl...is het mogelijk een privé phpbb2 forumpje erop te zetten? Of wordt dit niet ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
Backpacker schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 23:05:
Achja ik wacht wel af wat er wanneer komt :) Ik neem voorlopig gewoon aan dat het goed komt :)

Ik heb nog een vraagje over de webspace bij tweakdsl...is het mogelijk een privé phpbb2 forumpje erop te zetten? Of wordt dit niet ondersteund?
php wordt niet ondersteund. Eigen servertje thuis installeren dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o0SmOkE0o
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Vandaag netjes mijn modem binnengehad.

Volgens het mailtje van TweakDSL zelf zou mijn lijn waarschijnlijk op 18-11-2005 opgeleverd worden.

Maar op aanraden van het begintopic toch maar even de boel aangesloten. Kwam 1 kabeltje tekort. Dus snel, snel naar de HornBach om wat aansluitmateriaal te halen.
Alles weer netjes aangesloten. Geen verbinding natuurlijk (toch blij dat ik mijn @home nog eventjes heb). :(

Kan wel het modem inzien na wat gehannes (ff mijn router er tussenuit slopen). Dus modem is in ieder geval okay :)

Echter als ik in mijn instellingmenu op de pagina van TweakDSL ga kijken zie ik bij DSL lijnen 2 stuks staan. Eén DSL lijn 0, de ander heeft een nummer (Entry nummer is ook degene die in mijn mail vernoemd stond. Entrynummer bij DSL lijn 0 is een hoger dan die andere. Adresgegevens e.d. kloppen voor de rest ook echter er is een heel stuk blanco :

IP
MAC adres
Reverse
VCI/VPI 836/16

Kan het kloppen dat mijn lijn dus nog niet actief is (wat ik ook vermoed :()
Dus daarom kloppen de VCI/VPI waardes ook niet met wat je hier zo vaak ziet staan VPI 0 / VCI 35.

Wat is VPI en VCI eigenlijk (kon met de search de betekenis niet echt vinden alleen puur de waardes zoals deze ingesteld moesten worden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Misschien handig om modem type en DSL-netwerk te noemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o0SmOkE0o
  • Niet online
bjck schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 23:43:
Misschien handig om modem type en DSL-netwerk te noemen?
Excuses :

Allied Data CopperJet 816-2P over Analoog

icm. B10 van TweakDSL (1e 6 maanden €19,95 daarna €34,95)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jed_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-09 12:15
o0SmOkE0o schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 23:22:

Wat is VPI en VCI eigenlijk (kon met de search de betekenis niet echt vinden alleen puur de waardes zoals deze ingesteld moesten worden)
VPI = Virtual Path Identifier
VCI = Virtual Channel Identifier

Beide zijn ATM termen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

o0SmOkE0o schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 23:22:

VCI/VPI 836/16

[..]

Ze kloppen wel, je hoeft ze niet in te stellen, dus laat ze gewoon op 0/35 staan, en vrijdag gaat je dsl het doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 19:25

Tags NL

Harmful or Harmless?

Burne schreef op woensdag 16 november 2005 @ 13:35:
[...]

Ze kloppen wel, je hoeft ze niet in te stellen, dus laat ze gewoon op 0/35 staan, en vrijdag gaat je dsl het doen.
En hoe weet jij dat? Kun je zien wie wanneer word aangesloten? (En wanneer ik dus word aangesloten?)

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Is niet nodig om daar helderziend voor te zijn als hij zelf aangeeft welke datum zijn lijn opgeleverd gaat worden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 19:25

Tags NL

Harmful or Harmless?

bjck schreef op woensdag 16 november 2005 @ 16:33:
Is niet nodig om daar helderziend voor te zijn als hij zelf aangeeft welke datum zijn lijn opgeleverd gaat worden :?
Het is weer echt bijna het einde van de dag zeg ;) Lees het nu pas :) Wou dat ik eens een mailtje van tweakdsl kreeg, wacht al zo lang (Richting 2 maand met erorm veel gepingpong en gedoe, zou de eerste van deze maand worden aangesloten maar nog helemaal niets :( )

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o0SmOkE0o
  • Niet online
-={Fred_Perry}=- schreef op woensdag 16 november 2005 @ 16:38:
[...]

Het is weer echt bijna het einde van de dag zeg ;) Lees het nu pas :) Wou dat ik eens een mailtje van tweakdsl kreeg, wacht al zo lang (Richting 2 maand met erorm veel gepingpong en gedoe, zou de eerste van deze maand worden aangesloten maar nog helemaal niets :( )
Das niet zo mooi, tussen aanvraag en oplevering zaten +/- 3 weken.

In ieder geval bij thuiskomst bleek het DSL lampje van mijn modem te branden. Dus dat was een goed teken.

Als ik dan in het modem zelf kijk via 172.19.3.1 in IE. Dan is de status van Ethernet UP en van DSL staat op showtime ? Showtime = aktief ? Lijkt mij wel toch ?

Wat ik in ieder geval zie is dat het modem traint op 10Mb dus dat is al een goed teken.
Verkeerd gelezen in het statusmenu

Krijg nu echter alleen het internet niet aan de gang :( Even hobbyen maar als iemand tips heeft. @home doet het nog. Dus kijk zo direkt wel weer.

[ Voor 3% gewijzigd door o0SmOkE0o op 16-11-2005 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PisPix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-09 21:42
Iemand nog een goed idee welk modem ik kan gebruiken voor TIS ADSL2+? Ik heb nu de Zyxel 2602R 61, maar aangezien ik een bridge nodig heb, zitten hier veel te veel features op die ik niet ga gebruiken.

Ik heb de zyxel bestelt in de hoop dat onderstaande ging werken, maar helaas.

Tweakdsl met zyxel bridge en dhcp relay tbv pix

Het modem hoeft dus alleen maar te bridgen voor ADSL2+, voor de rest niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
o0SmOkE0o schreef op woensdag 16 november 2005 @ 16:45:
[...]

Das niet zo mooi, tussen aanvraag en oplevering zaten +/- 3 weken.

In ieder geval bij thuiskomst bleek het DSL lampje van mijn modem te branden. Dus dat was een goed teken.

Als ik dan in het modem zelf kijk via 172.19.3.1 in IE. Dan is de status van Ethernet UP en van DSL staat op showtime ? Showtime = aktief ? Lijkt mij wel toch ?

Wat ik in ieder geval zie is dat het modem traint op 10Mb dus dat is al een goed teken.

Krijg nu echter alleen het internet niet aan de gang :( Even hobbyen maar als iemand tips heeft. @home doet het nog. Dus kijk zo direkt wel weer.
Showtime betekent niets meer en minder dan: Verbonden (DSL connectie).

Als je modem nu juiste instellingen heeft (VPI/VCI 0/35) moet het prima werken waarschijnlijk. Tenzij BBned nog wat moet afronden aan je profiel/lijn. 't Is ook nog niet de 18de immers. Wellicht heeft KPN je alvast gekoppeld eerder alleen.
PisPix schreef op woensdag 16 november 2005 @ 16:47:
Iemand nog een goed idee welk modem ik kan gebruiken voor TIS ADSL2+? Ik heb nu de Zyxel 2602R 61, maar aangezien ik een bridge nodig heb, zitten hier veel te veel features op die ik niet ga gebruiken.

Ik heb de zyxel bestelt in de hoop dat onderstaande ging werken, maar helaas.

Tweakdsl met zyxel bridge en dhcp relay tbv pix

Het modem hoeft dus alleen maar te bridgen voor ADSL2+, voor de rest niets.
Daar kan je toch prima de ZyXEL voor gebruiken? Gewoon:

Mode: Bride
Encapsulatie: RFC1483

Misschien wel meer features in het apparaat dan nodig, maar wel een degelijk modem. Anders zou je voor de ZyXEL 660 kunnen gaan of de Speedtouch 516/546.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o0SmOkE0o
  • Niet online
bjck schreef op woensdag 16 november 2005 @ 16:53:
[...]

Showtime betekent niets meer en minder dan: Verbonden (DSL connectie).

Als je modem nu juiste instellingen heeft (VPI/VCI 0/35) moet het prima werken waarschijnlijk. Tenzij BBned nog wat moet afronden aan je profiel/lijn. 't Is ook nog niet de 18de immers. Wellicht heeft KPN je alvast gekoppeld eerder alleen.
Lol, ik met mijn eigenwijze kop wilde met de instellingen om het modem te kunnen benaderen het internet op gaan. Maar dat werkt dus niet. Alles op DHCP gezet en gaan met die banaan :)
1e berichtje op GOT via TweakDSL B10 :)

Vlugge test via Mordax laat al een goede snelheidsverhoging zien via @home (zowel up als down) dus dat ziet er goed uit. Tis dat ik straks weg moet, anders had ik ff getest hoe het downloaden vanaf een newsserver gaat voor een meer representatieve snelheidstest.

Eerst maar eens kijken hoe ik mijn USRobotics 8000a router aan mijn CopperJet kan koppelen.
Waarschijnlijk met een Cross naar de WAN poort van de router (Tis alleen jammer dat voor @home het een straight kabel was).
Dus als iemand de gouden tip kan geven. Voordat ik er een nieuw stekkertje op knijp om van mijn straight een cross te maken zonder dat het nodig was :)

[ Voor 3% gewijzigd door o0SmOkE0o op 16-11-2005 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Modem zal default wel in bridge staan. Dan even op je PC die er nu aan hangt je IP releasen en je router aan je modem hangen. Mogelijk werkt het zonder releasen ook wel.

[ Voor 15% gewijzigd door bjck op 16-11-2005 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o0SmOkE0o
  • Niet online
bjck schreef op woensdag 16 november 2005 @ 17:42:
Modem zal default wel in bridge staan. Dan even op je PC die er nu aan hangt je IP releasen en je router aan je modem hangen. Mogelijk werkt het zonder releasen ook wel.
Klopt, heb het moden de standaard instelling van BBNed gegeven via het profiel in het modem zelf en voor de rest niets verandert (leek me wel het slimst voordat ik fouten ga zoeken die ik zelf veroorzaakt heb :P)

Maar met een crosskabel van mijn modem naar de router (zoals standaard met een cross van modem naar PC) moet het gewoon lukken dus.

Vindt het wel jammer van de straight kabel die er nu ligt die ik gebruikte met mijn Motorola modem van @home. Maar ff knippen en nieuwe stekker knijpen dus.

Verwijderd

BJCK,

hoelang duurt eigelijk gemiddeld een storingsonderzoek. Ik zit nog steeds op BBNED. Het is nu 10 dagen na mijn "officiele opleverings datum". Factuur voor TISadsl 2 heb ik inmiddels betaald :*)

Verwijderd

IK wil nou wel eens adsl2+ hebben dat gezeik dat nog niet klaar is komt nu me neus uit die testen zijn, allang klaar kom nou maar eens over de brug met die fabel deze zomer tisadsl2+.
Pagina: 1 ... 6 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op speedtouch.nl is nieuwe firmware voor de 716v5(WL) modems verschenen.

ADSL2+ FaQ
Tiscali (Migratie) FaQ
816-2P naar ADSL2+ upgrade How-to

Vergeet niet even je ULTRA of al geleverde TisDSL2 verbinding in te vullen op:
GoT ADSL(2+) Afstand-Snelheids test

Interesse om de nieuwe VoIP dienst van TweakDSL te Beta-testen? Zie hier: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1078182 :)