TweakDSL *new and/or improved* deel 16 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 13 Laatste
Acties:
  • 4.968 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-06 13:25
Verwijderd schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 21:40:
Ik zit me al een half jaar dood te ergeren aan dat oranje rot modem omdat deze niet vooruit te branden is, maximale downloadsnelheid is ongeveer 570 kB/s (zit aan dat ding vanwege VoDSL vast, andere modems gaan wel sneller).

Zit ik net ff een CD'tje te downloaden ........ zit ik nu rond 775 kB/s ....... nog ff een test gedaan, en weer die snelheid (ADSL1 UltraDSL).

Weet niet wat er gebeurd is......maar ik heb niets gedaan, maar ben wel heel blij _/-\o_
Waarschijnlijk is je centrale omgezet naar ADSL2+; dan zijn de blades omgezet van Alcatels naar Cisco's als ik het goed heb. Klaarblijkelijk vindt jouw modempje dat een stuk lekkerder dan de oude blades :-)

Mijn 2606 traint ook hoger in op de nieuwe blades dan mijn Copperjet en Zyxel 600 nogwat. Nu nog even afwachten wat er gebeurt als ze de 2+ settings activeren op die blades...

[ Voor 3% gewijzigd door garp op 05-11-2005 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Defiant schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 13:14:
Ik vind juist het feit dat je eigenlijk geen zinnige uitspraak kan doen over de werkelijke snelheid van de lijn todat je een jaar contract hebt afgesloten bij een provider toch wel een beetje krom.
Als jij zorgt voor betrouwbare voldoende nauwkeurige helderzienden wil ik het wel overwegen.

Tot die tijd klinkt het als auto- of asfaltfabrikanten de schuld geven van dat je 's ochtends in de spits een uur over 45 kilometer doet. Wat verwacht je dan? Vooraf een monteur op bezoek die even je lijn komt meten? Zo'n meting kost 130 euro ex ofzo, dus wil je dat bovenop je aansluitkosten?

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Garp schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 23:40:
van Alcatels naar Cisco's als ik het goed heb
Je hebt het niet goed. Cisco doet niets nieuws meer met ADSL. Da's dood. En de laatste migratie is van meer dan een jaar terug, dus dat zal het ook al niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Burne schreef op zondag 06 november 2005 @ 00:06:
[...]
Als jij zorgt voor betrouwbare voldoende nauwkeurige helderzienden wil ik het wel overwegen.
Tot die tijd klinkt het als auto- of asfaltfabrikanten de schuld geven van dat je 's ochtends in de spits een uur over 45 kilometer doet. Wat verwacht je dan?
Wat een onzinnige vergelijking weer.
Vooraf een monteur op bezoek die even je lijn komt meten? Zo'n meting kost 130 euro ex ofzo, dus wil je dat bovenop je aansluitkosten?
Als je de thread had gevolgt kwam het daar helemaal niet op neer.
Het gaat om het feit dat als je adsl neemt, je de werkelijke snelheid niet goed kan voorspellen.
Je kan bijvoorbeeld 2 producten bestellen 20mbit en 10mbit. Bij de situatie nu zit je vast aan een jaar contract, bestel je 20mbit maar haal je door bijvoorbeeld een matige lijn maar 11, dan kan je niet zonder kosten terug naar 10, terwijl je dat van te voren niet wist. Het zou redelijk zijn om mensen alsnog een lagere snelheid te bieden binnen een bepaalde periode als blijkt dat de lijn niet meer aankan. Daar hoeft dus geen lijnmeting van 130 euro aan te pas te komen.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
@Garp

Ik ging er eigenlijk wel vanuit dat je niet via WiFi aan het testen was sowieso :? Dan heb je ook wel een variabele inderdaad als het door de lucht moet.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
Ik heb ook niet via WLAN getest; via de 4 poorts switch. Er was helemaal geen client aan het WLAN van de Zyxel verbonden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-09 23:22
Defiant schreef op zondag 06 november 2005 @ 00:36:
Het zou redelijk zijn om mensen alsnog een lagere snelheid te bieden binnen een bepaalde periode als blijkt dat de lijn niet meer aankan. Daar hoeft dus geen lijnmeting van 130 euro aan te pas te komen.
En daar zit dus voor de ISP's / Telco's ongetwijfelt een stukje winst :) De lijnen die voor 25Mbit betalen maar slechts op 12 intrainen.

Maar alsnog. Nu heb je voor iets van 39 euro 24Mbit. Twee tot drie jaar geleden had je maximaal 8Mbit, vaak met een datalimiet van 80 of 100GB...voor 99 euro. Verwend zijn we echt wel, die paar piek...och, laat de ISP/telco ook eens wat verdienen :) Imho tenminste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjs
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 14:54

fjs

PSN: ftltc

Xandrios schreef op zondag 06 november 2005 @ 02:23:
[...]

En daar zit dus voor de ISP's / Telco's ongetwijfelt een stukje winst :) De lijnen die voor 25Mbit betalen maar slechts op 12 intrainen.

Maar alsnog. Nu heb je voor iets van 39 euro 24Mbit. Twee tot drie jaar geleden had je maximaal 8Mbit, vaak met een datalimiet van 80 of 100GB...voor 99 euro. Verwend zijn we echt wel, die paar piek...och, laat de ISP/telco ook eens wat verdienen :) Imho tenminste :)
Ja die hebben het ook zo slecht de filantropen :+

To boldly go where no man has gone before...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het probleem zit m in het niet meer tevreden zijn als ondernemers
steeds meer meer meer een jaar stilstand ziet men als achteruitgang
alles om aandeelhouders en dergelijke tevreden te houden (al verwacht ik tweakdsl niet op de beurs ;-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Je hebt het alleen over nieuwe abonnee's.
De rest kan wachten tot minstens Dec.
Ik hoop voor tweak dat ze idd met een nice aanbieding komen.
Er zijn nml redenen genoeg om een ander te zoeken, zie daarvoor alle draadjes hiervoor incl. Burne
Arrogantie ten top.

Gelukkig heb ik nog tot Feb de tijd, als Tweak dan niet voor bestaande users wat geregeld heeft, dan hebben ze dat al ruim 20 maanden niet gedaan.
Dan wordt het tijd om eens om te kijken naar een ander product wat wat redelijker is.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2005 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digiben
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-09 18:07
Verwijderd schreef op zondag 06 november 2005 @ 08:53:
[...]

Ik hoop voor tweak dat ze idd met een nice aanbieding komen.
Er zijn nml redenen genoeg om een ander te zoeken, zie daarvoor alle draadjes hiervoor incl. Burne
Arrogantie ten top.

Gelukkig heb ik nog tot Feb de tijd, als Tweak dan niet voor bestaande users wat geregeld heeft, dan hebben ze dat al ruim 20 maanden niet gedaan.
Dan wordt het tijd om eens om te kijken naar een ander product wat wat redelijker is.
Waar zitten bestaande klanten niet te schelden en of te wachten op de nieuwe aanbieding :z is niet alleen bij tweakdsl zo hoor ;)
Zie niks anders om me heen en ik zit ook te wachten met me tweede lijn bij xsdsl...of er al iets komt voor bestaande bbnet klanten 8)7
Al denk ik dat het niet meer lang gaat duren en we eind van het jaar het misschien weer dit vergeten zijn, en op iets anders zitten te vloeken ,dat is de klant :*)

[ Voor 4% gewijzigd door digiben op 06-11-2005 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op zondag 06 november 2005 @ 08:53:
Ik heb nooit begrepen waarom dat zo'n drama is. Wat verwachten mensen? Dat in een week alles omgebouwd kan worden? Het zijn 275 lokaties. Je zoekt vijf mensen bij elkaar die een tijd geen sociaal leven willen hebben. Die rijden 's avonds laat naar een willekeurig gat. (Stel dat ze in de randstad wonen en even op en neer naar limburg moeten, 30 nachten op een rij. Da's even 6000 kilometer rijden.) Ze bouwen een lokatie om, en gaan weer naar huis. Nog eens 6000 kilometer rijden. Er zijn 275 lokaties om om te bouwen, dus 275 nachten werk. Vijf per week is 55 weken. Meer dan een vol jaar werk. Twee teams: half jaar. Vijf teams: bijna drie maanden werk. Voor ieder team moet een techneut in Hoofddorp klaar zitten. Er moet getest worden of alles werkt, er gaan problemen komen, configs moeten omgezet worden, en gaat u maar door. Die techneuten kun je niet uit je normale bezetting halen, want dan zit je overdag zonder.

Begin je een beetje een idee te krijgen van de schaal van zo'n projectje? Het zit vol met dingen waar jij thuis met je DSLletje niet aan denkt. Je moet de lease-contracten van je busjes aanpassen, want tegen de tijd dat dit afgerond is hebben die dingen bijna een 50.000 kilometer meer gereden dan in het contract stond, en zijn ze dus ook 50.000 kilometer eerder versleten. Ik noem maar een dwarsstraat. Waar laat je 10.000 kaarten voor in ASAM's? Heb je ergens voldoende plek om dat op te slaan? Ga je catering regelen? Je hebt een kwartaal lang 25 man op pad 's nachts, en ze een kopje koffie en een broodje meegeven is toch het minste.

Als je bij tweak weggaat vanwege iemand die er 14 maanden terug voor het laatst over de vloer geweest is ben je overigens echt niet goed bij je hoofd, in mijn bescheiden mening. 27 augustus 2004 was mijn laatste werkdag, daar.

[ Voor 19% gewijzigd door burne op 06-11-2005 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Defiant schreef op zondag 06 november 2005 @ 00:36:
Wat een onzinnige vergelijking weer.
Als je een betere hebt hou ik me aanbevolen. De topsnelheid van je DSL wordt bepaald door de kwaliteit van het koper en andere gebruikers van dezelfde dikke kabel. Beide factoren liggen buiten controle van de leverancier van je DSL of apparatuur. Zoals je snelheid niet bepaald wordt door de kwaliteit van het asfalt of het aantal PK's van je auto, maar door de condities op de weg.
Je kan bijvoorbeeld 2 producten bestellen 20mbit en 10mbit. Bij de situatie nu zit je vast aan een jaar contract, bestel je 20mbit maar haal je door bijvoorbeeld een matige lijn maar 11, dan kan je niet zonder kosten terug naar 10,
Dat kan je wel, want je bestelt 16-24Mbit, dus als 'ie onder de 16Mbit traint voldoet 'ie niet aan de productomschrijving. Als de afstand klopt komt er een monteurtje langs, en uiteindelijk, als er geen verhelpbare defecten zijn, krijg je een lagere snelheid aangeboden. Als de afstand niet klopt krijg je die downgrade gelijk aangeboden, en mag iemand de postcodetabel aanpassen.
terwijl je dat van te voren niet wist. Het zou redelijk zijn om mensen alsnog een lagere snelheid te bieden binnen een bepaalde periode als blijkt dat de lijn niet meer aankan. Daar hoeft dus geen lijnmeting van 130 euro aan te pas te komen.
Zie boven. Als 'ie 11Mbit doet, en je zit op 600 meter, dan komt die monteur toch wel. Als je ISP dat te vaak doet gaan zij echter de rekening betalen voor de monteur. Daarom zie je bepaalde ISP's installaties gratis of voor weinig laten doen. Hun klanten zijn (ik zeg het maar even heel netjes) technisch wat minder onderlegt, en het voor 40 euro door planhold of cable one laten doen is goedkoper dan achteraf voor 30% van de lijnen 130 euro voor een storingsmonteur neerleggen.

Het grote probleem wat je signaleert bestaat niet. DSL-providers hakken al vijf jaar met het bijltje, en al vijf jaar proberen ze mensen uit te leggen dat downgrade de enige optie is, want een telefooncentrale verhuizen of een kabel vervangen is geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Burne schreef op zondag 06 november 2005 @ 12:23:
[...]

Dat kan je wel, want je bestelt 16-24Mbit, dus als 'ie onder de 16Mbit traint voldoet 'ie niet aan de productomschrijving. Als de afstand klopt komt er een monteurtje langs, en uiteindelijk, als er geen verhelpbare defecten zijn, krijg je een lagere snelheid aangeboden. Als de afstand niet klopt krijg je die downgrade gelijk aangeboden, en mag iemand de postcodetabel aanpassen.
Dus als voor één adres één aderpaar niet optimaal is kan de gehele straat (met zelfde postcode) hierdoor de hoogste producten niet meer bestellen preventief?
[...]

Het grote probleem wat je signaleert bestaat niet. DSL-providers hakken al vijf jaar met het bijltje, en al vijf jaar proberen ze mensen uit te leggen dat downgrade de enige optie is, want een telefooncentrale verhuizen of een kabel vervangen is geen optie.
Dat is toch moeilijk te bevatten voor de consument vaak (helaas!). Gaan bij een andere ISP aanvragen omdat die wel 'beloven' meer snelheid te leveren. En soms via hetzelfde DSL-netwerk op dezelfde koperlijn :?

Verhuizen is de enigste optie als je persé meer snelheid wilt via DSL techniek. Centrale in je straat zetten of de koperlijn compleet vervangen gaat niemand voor je doen. En ook met een potje koperpoets kom je nergens natuurlijk. Soms tref je het niet met de bekabeling die naar je pand gaan, jammer gewoon.

Waarom is het zo moeilijk te bevatten...

[ Voor 3% gewijzigd door bjck op 06-11-2005 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
bjck schreef op zondag 06 november 2005 @ 14:17:
[...]
Dus als voor één adres één aderpaar niet optimaal is kan de gehele straat (met zelfde postcode) Hierdoor de hoogste producten niet meer bestellen preventief?
[...]
Dat is toch moeilijk te bevatten voor de consument vaak (helaas!). Gaan bij een andere ISP aanvragen omdat die wel 'beloven' meer snelheid te leveren. En soms via hetzelfde DSL-netwerk op dezelfde koperlijn :?

Verhuizen is de enigste optie als je persé meer snelheid wilt via DSL techniek. Centrale in je straat zetten of de koperlijn compleet vervangen gaat niemand voor je doen. En ook met een potje koperpoets kom je nergens natuurlijk. Soms tref je het niet met de bekabeling die naar je pand gaan, jammer gewoon.

Waarom is het zo moeilijk te bevatten...
Het vervelende met DSL techniek is dat niemand zich verantwoordelijk voelt voor het leveren van een bepaald product + spec's en het probleem het liefst op de consument afschuift.
Dat is ook wel lekker makkelijk.
Zoiets van: "aan ons ligt het niet". Een welles/nietes discussie is iets waar niemand op zit te wachten. Waarom zo moeilijk?
Lever gewoon een product wat doet wat het moet doen, inclusief een minimale limiet, bv bij een ADSL2+ een minimale snelheid van bv 16 Mbits (mits binnen de afstand die daarvoor staat uiteraard).

Iedereen begrijpt ook wel dat de interne bekabeling in huis buiten de verantwoordelijkheid van de ISP valt maar als de aansluiting op het ISRA punt in orde is moet daar een minimaal gestelde snelheid toch haalbaar zijn.

Ik ben bang dat we straks, als ADSL2+ massaal uitgerold wordt, weer talloze klachten en problemen krijgen van mensen die de snelheid die ze hadden verwacht niet krijgen.
Dat is bij hogere snelheden wellicht nog beter zichtbaar dan de wat lagere ADSL snelheden van bv 1 a 2 Mbits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
WAAR DAN !!! Ik zit hier en nog meer mensen met die zogenaamde actie DEZE zomer 2005 adsl2+ tijdje op te wachten.
En kom nou weer met ze zijn aan testen ( 3 maanden of langer ) en van je gaat weer zeiken dat niet goed loopt dat je dan weer gaat klagen.
Ken helemaal niet klagen over adsl2+ wat ik niet heb ken ook niet over klagen geef gewoon waar we recht op hebben tweakdsl,bbned,tiscali.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2005 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j_bos
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-08 18:10
Verwijderd schreef op zondag 06 november 2005 @ 21:34:
[...]

WAAR DAN !!! Ik zit hier en nog meer mensen met die zogenaamde actie DEZE zomer 2005 adsl2+ tijdje op te wachten.
En kom nou weer met ze zijn aan testen ( 3 maanden of langer ) en van je gaat weer zeiken dat niet goed loopt dat je dan weer gaat klagen.
Ken helemaal niet klagen over adsl2+ wat ik niet heb ken ook niet over klagen geef gewoon waar we recht op hebben tweakdsl,bbned,tiscali.
40 euro voor 8 Mbit is ook niet echt veel hoor.. Mensen met een oud BBned abo worden pas echt genaaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:06
j_bos schreef op zondag 06 november 2005 @ 23:09:
[...]

40 euro voor 8 Mbit is ook niet echt veel hoor.. Mensen met een oud BBned abo worden pas echt genaaid.
Good point, 69,95 wordt er elke maand van mijn rekening afgeschreven...

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Mwah genaaid, genaaid.... Voor €69 een 8/1 verbinding is nogsteeds ruim een tientje goedkoper dan de KPN-DSL aansluitingen nu nog op 8/1. En tevens houdt niemand je tegen om elders heen te gaan als je ergens een 'betere' prijs/snelheids verhouding hebt.

Probleem is alleen dat de echt interessante aanbiedingen (voor BBned even) allemaal ADSL2+ zijn bij alle BBned ISP's. En dat je dus niet kan ISP-ISP migreren omdat hetzelfde 'probleem' naar boven komt waarom je bij TweakDSL ook nog niet kan overstappen op B10 of B16WO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:46

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

j_bos schreef op zondag 06 november 2005 @ 23:09:
[...]

Ik voel me niet genaaid maar wel in de kou gezet door TweakDSL/BBned.
Ik heb nog steeds het "oude" UltraDSL abbo.
Ik kan niet over naar het Tiscalinetwerk omdat het hier niet geleverd wordt.
En ik kan geen gebruik maken van ADSL2+ over het BBned netwerk zonder ingewikkelde en kostbare stappen omdat ik een bestaande klant ben. :(
TweakDSL houd me ruim een maand aan het lijntje door te zeggen dat over een aantal weken aanbiedingen op de site staan.
Ik ben best wel een geduldig persoontje, maar het wachten begint nu toch wel een beetje mijn strot uit te komen.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
TweakDSL wacht vast ook op de berichten van BBned dat ze een overstap/omzet procedure naar een ADSL2+ poort beschikbaar hebben. Tot die tijd is er geen zinnige datum behalve voorzichtige planning af te geven. Programmeurs zeggen ook vaak: "Het is af als het af is" als planning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
bjck schreef op zondag 06 november 2005 @ 23:29:
TweakDSL wacht vast ook op de berichten van BBned dat ze een overstap/omzet procedure naar een ADSL2+ poort beschikbaar hebben. Tot die tijd is er geen zinnige datum behalve voorzichtige planning af te geven. Programmeurs zeggen ook vaak: "Het is af als het af is" als planning.
Ja TweakDSL wacht wel ... en wacht wel enz... Waarom?
Gewoon omdat ze genoeg verdienen aan de huidige (relatief) dure ADSL abo's.
De nieuwe ADSL2+ klanten die ze erbij krijgen pakken ze gewoon even mee, maar het gros zit nog gewoon op ADSL2 en kan niet weg omdat er geen overstap mogelijk is.

Dat is volgens mij helemaal geen technisch probleem zoals men doet voorkomen, maar gewoon de onwil van BBned. Het heeft vast niets te maken met het zgn "testen".
Wat wel kan is nog niet alle centrales voorzien zijn van ADSL2+ faciliteiten, daar heb ik begrip voor, dat is ook logisch, maar start dan alvast met de centrales die wel gereed zijn.
Dan krijg je een gefaseerde overstap van ADSL naar ADSL2+ wat logistiek ook makkelijker te behappen is.
We worden nu nog steeds aan het lijntje gehouden en wie of wat de oorzaak daarvan is zal wel niet boven water komen maar prettig is het niet.
Nog een paar weken en het jaar is straks om en dan is er nog geen ADSL2+ voor ons (bestaande klanten).

Oke, KPN doet ook niets maar heeft al begin dit jaar aangekondigd voor eind van het jaar met ADSL2+ te komen. Ze pakken het blijkbaar anders aan want ze sluiten ook nog geen nieuwe klanten op ADSL2+ aan terwijl een deel van hun centrales vast wel gereed zal zijn.
Misschien is dat ook een methode....
Ondertussen doen ze hun huidige klanten wel een "pleziertje" door de snelheid wederom te verhogen. Ook niet onaardig. Wel een zoethoudertje misschien maar het werkt wel.
Veel KPN klanten zullen toch geneigd zijn te blijven dankzij deze plannen en niet gelijk overstappen naar BBned en Tiscali ISP's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

bjck schreef op zondag 06 november 2005 @ 23:29:
BBned zou een gebaar naar de bestaande klanten kunnen maken door bijvoorbeeld de huidige prijzen van het 'oude' ADSL gelijk te trekken met ADSL2+.
Dus het UltraDSL abbo ook voor € 49,95 ipv € 69,95. Dan voelt niemand zich te kort gedaan.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
HoppyF schreef op zondag 06 november 2005 @ 23:56:
[...]

Ja TweakDSL wacht wel ... en wacht wel enz... Waarom?
Omdat de faciliteit nog niet aanwezig is om bestaande lijnen om te zetten.
Gewoon omdat ze genoeg verdienen aan de huidige (relatief) dure ADSL abo's.
Daar is toch geen enkele zinnige onderbouwing voor? Dan zou iedereen toch wegstappen naar andere ISP's en dus mogelijk ook telco's.
De nieuwe ADSL2+ klanten die ze erbij krijgen pakken ze gewoon even mee, maar het gros zit nog gewoon op ADSL2 en kan niet weg omdat er geen overstap mogelijk is.
Die kunnen ze wel aansluiten als ze vanaf andere telco's migeren of een nieuwe aansluiting willen. Heeft niets met 'pakken ze gewoon even mee' te maken natuurlijk.
Dat is volgens mij helemaal geen technisch probleem zoals men doet voorkomen, maar gewoon de onwil van BBned. Het heeft vast niets te maken met het zgn "testen".
Wie heeft het over 'testen' gehad? Je ziet toch de eerste aansluitingen op het BBned netwerk opgeleverd worden al. Het van poort laten verwissellen door KPN is mogelijk, maar is bijna dezelfde procedure als een telco-telco migratie. Maar dan van een bestaande lijn van jezelf naar jezelf, dus ook een soort verhuizing. Als dit niet in je ordersysteem zit deze mogelijkheid zal je het wel moeten bouwen.
Wat wel kan is nog niet alle centrales voorzien zijn van ADSL2+ faciliteiten, daar heb ik begrip voor, dat is ook logisch, maar start dan alvast met de centrales die wel gereed zijn.
Dan krijg je een gefaseerde overstap van ADSL naar ADSL2+ wat logistiek ook makkelijker te behappen is.
Dat krijg je vast toch wel, al zou je ze allemaal tegelijk geschikt gemaakt hebben.
We worden nu nog steeds aan het lijntje gehouden en wie of wat de oorzaak daarvan is zal wel niet boven water komen maar prettig is het niet.
Volgensmij heb je al meer informatie van TweakDSL gekregen dan eigenlijk nodig is. Alleen elk antwoord en elke (technische) verklarig is niet hetzelfde als: "U kunt nu aanvragen dan sluiten we u over twee weken aan" en dus niet goed genoeg.
Nog een paar weken en het jaar is straks om en dan is er nog geen ADSL2+ voor ons (bestaande klanten).
En wie-weet duurt het wel tot eind februari voordat het mogelijk wordt. We hebben allemaal geen zicht in de BBned keuken.
Oke, KPN doet ook niets maar heeft al begin dit jaar aangekondigd voor eind van het jaar met ADSL2+ te komen. Ze pakken het blijkbaar anders aan want ze sluiten ook nog geen nieuwe klanten op ADSL2+ aan terwijl een deel van hun centrales vast wel gereed zal zijn.
KPN heeft ook niet alle centrales omgebouwd nog. En dus zullen op de nog niet omgebouwde centrales de mensen met FAST ook niet naar 12Mbps gezet (kunnen) worden nog.
Misschien is dat ook een methode....
In tegenstelling tot BBned bouwt KPN alle apparatuur om. Dus ook waar de huidige aansluitingen op zitten. Ook daar worden abonnementen al aangeboden met nieuwe snelheden terwijl je die nog niet ontvangt.
Ondertussen doen ze hun huidige klanten wel een "pleziertje" door de snelheid wederom te verhogen. Ook niet onaardig. Wel een zoethoudertje misschien maar het werkt wel.
Veel KPN klanten zullen toch geneigd zijn te blijven dankzij deze plannen en niet gelijk overstappen naar BBned en Tiscali ISP's.
Als KPN het prijsverschil te-groot zou houden zullen vele overstappen wellicht, maar hoeveel % van de mensen heeft eigenlijk een Basic of FAST aansluiting via KPN-DSL. Dat zijn er niet zo enorm veel als je de Lite & Go aantallen gaat bekijken.

Wij GoT'ers hebben allemaal een wide-open aansluiting, maar zijn echt maar een fractie van de breedband markt.
Zondagskindje schreef op maandag 07 november 2005 @ 00:01:
[...]

BBned zou een gebaar naar de bestaande klanten kunnen maken door bijvoorbeeld de huidige prijzen van het 'oude' ADSL gelijk te trekken met ADSL2+.
Dus het UltraDSL abbo ook voor € 49,95 ipv € 69,95. Dan voelt niemand zich te kort gedaan.
gelijk te trekken met ADSL2+

Het zijn allemaal nog introductie aanbiedingen, dus niet de prijzen voor abonnementen. Je kan een prijs niet gelijk trekken met een aanbieding natuurlijk, zou een beetje raar zijn. Om het te kunnen hebben over oneerlijkheid in prijs zal je moeten vergelijken met de uiteindelijke portfolio prijs van een abonnement met ADSL2+ snelheden.

Vergelijk je ULTRA voor €69 met KPN-DSL portfolio van XS4all zitten ze midden tussen Basic (6000/768) €59,95 en FAST (12000/1024) €79.95 in. En zo gek is het dus blijkbaar nog niet misschien?

[ Voor 6% gewijzigd door bjck op 07-11-2005 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:01

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Vreemd..... vorige week kon ik nog wel ADSL2+ bestellen ( al dan niet tijdelijk nog op 8 m/bit ) maar nu krijg ik de optie ineens niet meer. :'(

Even mailen, de aanbieding van het B10 abbo was best interesant.

[ Voor 21% gewijzigd door Alfisti op 07-11-2005 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:04

rally

Deyterra Consultancy

Even een andere vraag tussendoor:
Sinds afgelopen vrijdag/zaterdag heb ik een merkwaardig probleem met de newsserver van GigaNews.

Afgelopen vrijdag duurde het erg lang voor ik verbonden was met de newsserver van GigaNews. Zaterdag echter kon ik helemaal niet meer verbinden. Daarbij krijg ik continue de volgende foutmelding in NewsLeecher (versie 3.0):

7-11-2005 7:15:02 Unable to abort action "205 Closing connection - goodbye":

Nu heb ik geprobeerd met met hun verschillende servers te verbinden (news.giganews.com en news-europe.giganews.com) en op verschillende poorten (119, 80 en 23), maar steeds krijg ik dezelfde melding. Nu ben ik in de fortuinlijke positie dat ik twee verschillende verbindingen thuis het (DSL en Kabel). Normaal gesproken routeer ik al het verkeer over poort 119 via mijn TweakDSL (Tiscali) verbinding. Als test heb ik dat nu via mijn Casema verbinding gerouteerd en tot mijn verbazing kan ik dan wel verbinding maken met de newsserver van GigaNews (zowel news.g.c als new-europe.g.c ).
Uiteraard heb ik het probleem al voorgelegd aan GigaNews en deze zijn op dit moment ook aan het onderzoeken wat er mis is, maar zowel zij als ik hebben het vermoeden dat het probleem in mijn verbinding ligt, aangezien de rest van het internetverkeer probleemloos lijkt te verlopen en het via Casema wel werkt.

UIteraard heb ik de router al een restart gegeven, alsmede het DSL modem (die overigens in bridge staat, dus verder geen alternatieve configuratie). Ook de configuratie in mijn router draait al op die manier vanaf midden juli, dus daar heb ik ook geen wijzigingen meer in hoeven doen.
Mijn setup:
1 x Motorala Kabel modem (eigendom Casema)
1 x SpeedTouch 516 (werkt al ruim 1.5 maand probleemloos)
1 x HotBrick LoadBalancer LB2-VPN (firmware: Ver 3.2 Rel 2O)
PC Uiterust met WIndows XP (SP2) en ook daar geen enkele wijziging in de afgelopen 3 maanden.

Mijn TweakDSL verbinding is mijn hoofdverbinding. De kabel verbinding is eigenlijk alleen in geval van nood, dus ik zou het prettig vinden als ik GigaNews weer zou kunnen gebruiken via TweakDSL aangezien die ongeveer 4 x zo rap is.
Als ik de newsserver van Tweak gebruik gaat wel alles goed. Maar de retentie van GigaNews is iets groter en het gebeurd me regelmatig dat ik artikelen van 40-50 dagen oud ophaal. Dus voor mij is GN ideaal.

Uiteraard heb ik het probleem aan zowel Tweak als GigaNews voorgelegd, maar ik ben benieuwd of meer mensen een dergelijk probleem hebben.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

bjck schreef op maandag 07 november 2005 @ 00:23:
[...]
Het zijn allemaal nog introductie aanbiedingen, dus niet de prijzen voor abonnementen. Je kan een prijs niet gelijk trekken met een aanbieding natuurlijk, zou een beetje raar zijn. Om het te kunnen hebben over oneerlijkheid in prijs zal je moeten vergelijken met de uiteindelijke portfolio prijs van een abonnement met ADSL2+ snelheden.

Vergelijk je ULTRA voor €69 met KPN-DSL portfolio van XS4all zitten ze midden tussen Basic (6000/768) €59,95 en FAST (12000/1024) €79.95 in. En zo gek is het dus blijkbaar nog niet misschien?
Ik vind het erg raar en oneerlijk dat je gestraft wordt omdat je een bestaande klant bent.
Deze introductie aanbiedingen geldt toch voor de 1e 12 maanden?
Normaal gesproken is een de UltraDSL abbo ook voor 12 maanden, dus waarom kan de prijs niet gelijk getrokken worden als je al bijna 3 jaar (!), dus contractvrij, dat abbo hebt?

Maar goed, ik zit nu tegen de verkeerde benen aan te schoppen.

[ Voor 4% gewijzigd door Zondagskindje op 07-11-2005 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-02-2022

R2

Ik zit met hetzelfde, ook al geruime tijd een UltraDSL klant voor € 69,95, maar dan over ISDN. Overstappen wordt dus lastiger en kostbaarder. Ik heb inmiddels gemailed met TweakDSL en ze beloven met gepaste aanbiedingen te komen voor bestaande klanten. Helaas betaal ik tot die tijd nog steeds € 69,95 terwijl er ADSL2+ aanbiedingen zijn voor bijna de helft van de prijs. Een tegemoetkoming zou het leed in ieder geval verzachten, maar we wachten maar af....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Heeft er nu al iemand Tiscali ADSL2+?
Ik ben benieuwd of iemand dat ook met de Speedtouch 516 werkend heeft. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
Aikon schreef op maandag 07 november 2005 @ 15:47:
Heeft er nu al iemand Tiscali ADSL2+?
Al zovaak in deze thread gevraagd, en zovaak geantwoord: nee. Eerst wordt alle centrales geupgrade en getest voordat iedereen over gaat. Iedereen zit nu nog op 8/1.

zoeken schijnt moeilijk te zijn

[ Voor 9% gewijzigd door Sjowhan op 07-11-2005 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Zoeken is heel moeilijk ja, maar aangezien er vlak boven waar ik dit intik staat 'al geleverde TisDSL2 verbinding' dacht ik dat het inmiddels wel zo ver was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-09 18:14

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

ik heb voipbuster draaiende op mijn 715v5.. ik kan nu met een foon er op aangesloten gratis bellen :P woei.. dit ruleert enorm! gaaf modempje!

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Burne schreef op zondag 06 november 2005 @ 11:53:
[...]

Ik heb nooit begrepen waarom dat zo'n drama is. Wat verwachten mensen? Dat in een week alles omgebouwd kan worden? Het zijn 275 lokaties. Je zoekt vijf mensen bij elkaar die een tijd geen sociaal leven willen hebben. Die rijden 's avonds laat naar een willekeurig gat. (Stel dat ze in de randstad wonen en even op en neer naar limburg moeten, 30 nachten op een rij. Da's even 6000 kilometer rijden.) Ze bouwen een lokatie om, en gaan weer naar huis. Nog eens 6000 kilometer rijden. Er zijn 275 lokaties om om te bouwen, dus 275 nachten werk. Vijf per week is 55 weken. Meer dan een vol jaar werk. Twee teams: half jaar. Vijf teams: bijna drie maanden werk. Voor ieder team moet een techneut in Hoofddorp klaar zitten. Er moet getest worden of alles werkt, er gaan problemen komen, configs moeten omgezet worden, en gaat u maar door. Die techneuten kun je niet uit je normale bezetting halen, want dan zit je overdag zonder.

Begin je een beetje een idee te krijgen van de schaal van zo'n projectje? Het zit vol met dingen waar jij thuis met je DSLletje niet aan denkt. Je moet de lease-contracten van je busjes aanpassen, want tegen de tijd dat dit afgerond is hebben die dingen bijna een 50.000 kilometer meer gereden dan in het contract stond, en zijn ze dus ook 50.000 kilometer eerder versleten. Ik noem maar een dwarsstraat. Waar laat je 10.000 kaarten voor in ASAM's? Heb je ergens voldoende plek om dat op te slaan? Ga je catering regelen? Je hebt een kwartaal lang 25 man op pad 's nachts, en ze een kopje koffie en een broodje meegeven is toch het minste.

Als je bij tweak weggaat vanwege iemand die er 14 maanden terug voor het laatst over de vloer geweest is ben je overigens echt niet goed bij je hoofd, in mijn bescheiden mening. 27 augustus 2004 was mijn laatste werkdag, daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekker zeg wil je je gaan aanmelden vandaag staat er in een keer ADSL2+ niet meer beschikbaar.
Dat is balen.

Ga je navraag doen blijk eruit dat Bbned groot probleem heeft in mijn regio.Heb voor de voorzichtigheid ook andere isp gebeld die alleen maar nog adsl leveren via bbned(deze waren 2 weken terug nog beschikbaar) nou niet meer.Zeiden exact hetzelfde dat Bbned grote problemen kent in mijn regio.
Wanneer dat het oplost is onbekend.

Dat is erg leuk |:( Ik raak het vertrouwen een beetje kwijt in Bbned.Let op niet TweakDsl
Ze zijn er al vanaf begin van het jaar bezig met Adsl2+ en nog steeds is het niet erg optimaal.Bij de ene wel bij de andere niet.Sommige zitten al zolang te wachten , dan zeg ik op me beurt zorg eens dat het eerst allemaal goed komt met de centrales en test het eens goed voordat je het introduceert.

Hier komt het te staan is beschikbaar maar 1 week later is het niet beschikbaar meer. 8)7 |:( :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand die de algemene voorwaarden van Tweaknews kan vinden?

Neem binnenkort een 2e verbinding icm een Xincom 2xWAN router en wil die ook gaan gebruiken voor usenet :9~

Bij Eweka is het mogelijk om met 1 account gebruik te maken van verschillende IP adressen , zolang je het aantal maximale connacties van 4 maar niet overschrijd.
Je mag dus in principe je account delen.

Hoe staat Tweaknews hier tegenover?
Beetje vreemd dat ik de algemene voorwaarden niet makkelijk kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
Verwijderd schreef op maandag 07 november 2005 @ 19:48:
Iemand die de algemene voorwaarden van Tweaknews kan vinden?

Neem binnenkort een 2e verbinding icm een Xincom 2xWAN router en wil die ook gaan gebruiken voor usenet :9~

Bij Eweka is het mogelijk om met 1 account gebruik te maken van verschillende IP adressen , zolang je het aantal maximale connacties van 4 maar niet overschrijd.
Je mag dus in principe je account delen.

Hoe staat Tweaknews hier tegenover?
Beetje vreemd dat ik de algemene voorwaarden niet makkelijk kan vinden.
het is niet toegestaan het account met andere personen te delen. Bij misbruik wordt het account zonder waarschuwing afgesloten.)
Staat bovenaan deze pagina. Je mag dus 1IP/account gebruiken, niet meer.

[ Voor 3% gewijzigd door Sjowhan op 07-11-2005 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ook verbindingsproblemen met TisADSL in tilburg (heikant)?

m'n modempje krijgt sinds vanavond geen ip adres meer, statisch werkt ook niet.
Zie niets op de storingspagina van BaByXL, tenminste niet in Tilburg.
Heb m'n ZyXel al gereset maar helaas, no go, in m'n log staat:

board 0 line 0 channel 0, call 33, C01 Incoming Call 1500000 CALL DETAIL RECORD
board 0 line 0 channel 0, call 25, C02 Call Terminated CALL DETAIL RECORD

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2005 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digiben
Zijn er nog meer met geen internet verbinding meer...hier postcode 3222
Alles zo dood als een pier ,gaat om Tisadsl(2 ) O-)
Is nu toch al weer de tweede keer ( korte niet meegerekend) dat alles hier weg is :'(
Ben toch weer blij met me tweede lijntje van Bbnet(xsdsl) dat ik die nog heb.
Hopelijk gebeurt het niet te vaak want begint anders op je zenuwen te werken zo,n stoplicht hehehe

[ Voor 6% gewijzigd door digiben op 07-11-2005 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
@ xs4all.nl is te lezen:
Door een storing kunnen klanten met een Cistron/BabyXL verbinding in
de volgende plaatsen problemen ondervinden met de verbinding:
Ede-Centrum, Heerlen en Haarlem-Centrum. Tiscali werkt aan een oplossing.
(nog) geen tilburg iig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digiben
Dimmu schreef op maandag 07 november 2005 @ 20:35:
@ xs4all.nl is te lezen:

[...]

(nog) geen tilburg iig..
http://www.xs4all.nl/nieu...l&taal=nl&msect=Storingen
Dat is wel een heel eind hier vandaan haarlem etc ..is hier hellevoetsluis dus andere richting :)
Maar we wachten even af of het een storing is !! voor ik hier verder gaat lopen zoeken en spitten .
Hoop het wel want bellen hou ik niet zo van als ik al die verhalen mag geloven soms wat ik hier lees hahahaha 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door digiben op 07-11-2005 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digiben
Maar gelukkig is het maar bij dat ééne uurtje gebleven en dus alles draait weer happy :*)
Nu maar hopen dat ze er gelijk adsl2 op hebben gezet(niet dus) hahaha

[ Voor 5% gewijzigd door digiben op 07-11-2005 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yep, hier zijn we ook weer in de lucht! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
digiben schreef op maandag 07 november 2005 @ 20:42:
[...]

http://www.xs4all.nl/nieu...l&taal=nl&msect=Storingen
Dat is wel een heel eind hier vandaan haarlem etc ..is hier hellevoetsluis dus andere richting :)
Maar we wachten even af of het een storing is !! voor ik hier verder gaat lopen zoeken en spitten .
Hoop het wel want bellen hou ik niet zo van als ik al die verhalen mag geloven soms wat ik hier lees hahahaha 8)7
Die storing was vanmiddag al opgelost. Vanavond is losstaande case.
Spijkenisse-Centrum (Spij-C) Dordrecht-Papendrecht (Ddt-Ppd) Hellevoetsluis (Hlv) Tilburg-Reeshof (Tb-Reh) Tilburg-Centrum (Tb-C) Tilburg-Heikant (Tb-Hekt) Tilburg-De Reit (Tb-Reit) Bergschenhoek (Berh) Krimpen-Langeland (Kmpn-Lgld) Mijdrecht (Mdt) Oud Beijerland-Centrum (Obl-C)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Zondagskindje schreef op maandag 07 november 2005 @ 14:38:
[...]

Ik vind het erg raar en oneerlijk dat je gestraft wordt omdat je een bestaande klant bent.
Deze introductie aanbiedingen geldt toch voor de 1e 12 maanden?
Normaal gesproken is een de UltraDSL abbo ook voor 12 maanden, dus waarom kan de prijs niet gelijk getrokken worden als je al bijna 3 jaar (!), dus contractvrij, dat abbo hebt?

Maar goed, ik zit nu tegen de verkeerde benen aan te schoppen.
Het lijkt wel een prijzenfestival maar dan is het alleen de ISP die in de prijzen valt :)
Het is prima dat nieuwe klanten een aanlokkelijk aanbod voorgeschoteld krijgen daarmee probeert men klanten binnen te halen. Niks mis mee. Het probleem ontstaat als je eenmaal klant bent, je krijgt soms niet meer het gevoel erbij te horen en dat je alleen maar goed genoeg bent om iedere maand je abonnementsgeld over te maken.

Ik ben nog steeds tevreden over mijn abo en de technische zaken er om heen want als je zo rond kijkt is het echt niet beter bij een andere ISP maar ik vind wel dat de prijs omlaag moet.
Misschien wel tot gelijk nivo als de huidige ADSL2+ prijzen, dat kunnen dan wel introductie prijzen zijn maar voor dat geld moet toch zeker ook gewoon ADSL te leveren zijn zonder dat de ISP failliet gaat.

Ik ben wel blij dat bjck hier regelmatig zijn bijdrage levert, dat is zeker zinvol.
Laten we de discussie maar op gang houden in de hoop dat er ooit toch nog een leuke aanbieding komt uitrollen. Dit is geen direct kanaal naar TweakDSL of BBned, maar wie weet wordt onze stem gehoord :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:01

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Verwijderd schreef op maandag 07 november 2005 @ 18:40:
Lekker zeg wil je je gaan aanmelden vandaag staat er in een keer ADSL2+ niet meer beschikbaar.
Dat is balen.
Ik heb het zelfde "probleem" :( Dus de keuze is nu wachten op BBned ( voor hoelang? ) of een andere relatief duur abbo aan te schaffen, ik ben er nog niet uit :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
HoppyF schreef op maandag 07 november 2005 @ 21:24:
[...]

Het lijkt wel een prijzenfestival maar dan is het alleen de ISP die in de prijzen valt :)
Het is prima dat nieuwe klanten een aanlokkelijk aanbod voorgeschoteld krijgen daarmee probeert men klanten binnen te halen. Niks mis mee. Het probleem ontstaat als je eenmaal klant bent, je krijgt soms niet meer het gevoel erbij te horen en dat je alleen maar goed genoeg bent om iedere maand je abonnementsgeld over te maken.

Ik ben nog steeds tevreden over mijn abo en de technische zaken er om heen want als je zo rond kijkt is het echt niet beter bij een andere ISP maar ik vind wel dat de prijs omlaag moet.
Misschien wel tot gelijk nivo als de huidige ADSL2+ prijzen, dat kunnen dan wel introductie prijzen zijn maar voor dat geld moet toch zeker ook gewoon ADSL te leveren zijn zonder dat de ISP failliet gaat.

Ik ben wel blij dat bjck hier regelmatig zijn bijdrage levert, dat is zeker zinvol.
Laten we de discussie maar op gang houden in de hoop dat er ooit toch nog een leuke aanbieding komt uitrollen. Dit is geen direct kanaal naar TweakDSL of BBned, maar wie weet wordt onze stem gehoord :P
Ik ben ook tevreden met deze provider, geen gezeur met datalimieten, dure helpdesken of maar 1 emailadres, de prijs is alleen iets waar ik toch een beetje scheef naar kijk. Wellicht heeft BBned iets bedacht of in gebruik genomen dat de prijzen lager kunnen zijn (daarnaast: 't zijn allemaal introductieprijzen!), en dat 'wij' als bestaande klant nog steeds via de dure methode zijn aangesloten, maar zo'n vermoeden heb ik toch niet..
Bjck opperde laatst dat dit te vergelijken was tussen de 'basic' en de 'fast' van KPN. Enige wat hij vergeet is dat qua latency en qua storingen, KPN veel beter is. Daarnaast vind ik niet dat het te vergelijken is, je kan veel beter de prijzen vergelijken met andere BBned-adsl1-aanbieders. Demon zit op 65 euro, SpeedXS zit op 49,95 euro, Fast-xs op 59,95. Prijs kan dus gemiddeld minstens 10 euro omlaag.
Dat scheelt toch wel per jaar 120 euro, een behoorlijke smak geld wat ik als student best wel ergens anders voor kan gebruiken (en ik denk bijna iedereen wel).

Tweede: er schijnt onderhoud te zijn vannacht voor bbned verbindingen:
BBned heeft aangekondigd dat in de nacht van maandag op dinsdag onderhoud zal zijn aan een Cisco 10k. De werkzaamheden zullen een uur duren en daarvan half uur downtijd met zich meebrengen.

aanvang: 8 nov. 2005 00:00 uur
einde: 8 nov. 2005 01:00 uur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

HoppyF schreef op maandag 07 november 2005 @ 21:24:
[...]

Ik kan niet anders dan volledig met je eens te zijn.
En laten we hopen dat onze stem inderdaad gehoord wordt bij TweakDSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dimmu schreef op maandag 07 november 2005 @ 20:12:
[...]

[...]

Staat bovenaan deze pagina. Je mag dus 1IP/account gebruiken, niet meer.
Tsja, maar dat zegt verder niet veel.
Ik wil vanaf 2 providers de 4 tot 8 draadjes gebruiken.
Gaat dus niet zozeer om andere personen maar bijv. 4 draadjes via wanadoo en nog eens 4 via Tweakdsl om een voorbeeldje te noemen.

Evengoed is duidelijk dat men bij Tweaknews iig wat minder tolerant is als bij Eweka.

Praktisch gezien vrees ik dat het nogal eens problemen op kan leveren indien je via 2 ipnr's in logt.
Ook al houd je je aan het maximale aantal draadjes.
Voor de usenet server waarbij je inlogt is het immers niet echt eenvoudig te bepalen of je 1 en dezelfde persoon bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
Verwijderd schreef op maandag 07 november 2005 @ 22:02:
[...]

Tsja, maar dat zegt verder niet veel.
Ik wil vanaf 2 providers de 4 tot 8 draadjes gebruiken.
Gaat dus niet zozeer om andere personen maar bijv. 4 draadjes via wanadoo en nog eens 4 via Tweakdsl om een voorbeeldje te noemen.

Evengoed is duidelijk dat men bij Tweaknews iig wat minder tolerant is als bij Eweka.

Praktisch gezien vrees ik dat het nogal eens problemen op kan leveren indien je via 2 ipnr's in logt.
Ook al houd je je aan het maximale aantal draadjes.
Voor de usenet server waarbij je inlogt is het immers niet echt eenvoudig te bepalen of je 1 en dezelfde persoon bent.
Je mag gewoon niet inloggen met 1 account op 2 ip's, hoe simpel is 't :? Je krijgt 4 draadjes, daarmee moet je 't doen op dat ene ip.
Tweaknews heeft dit in de korte 'av' gezet, en mocht je er niet mee eens zijn, kan je altijd naar een andere usenetaanbieder stappen waar ze wel accountsharing toestaan.
Mocht je tweakDSL abonnee zijn, kan je alsnog alleen op je thuisIP verbinden. Buiten je thuisIP om werkt 't niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Op de TweakDSL verbinding kan je gewoon zonder login werken. Neem je nog een los TweakNews accountje (of andere Usenetprovider) voor de andere lijn en lurk je rot.

@rally

Geen idee :?

[ Voor 9% gewijzigd door bjck op 07-11-2005 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Dimmu schreef op maandag 07 november 2005 @ 21:51:
qua storingen, KPN veel beter is.
Het KPN netwerk is 'maar' drie maal zo groot als dat van BBNed (1300 lokaties in plaats van 400) maar ze hebben iets vaker storingen. November tot nu toe:

06-11-2005 11:56:51 KPN-ADSL storing Doorn opgelost
06-11-2005 11:11:47 KPN-ADSL storing Medemblik opgelost
05-11-2005 10:48:55 KPN-ADSL storing Tiel opgelost
04-11-2005 09:04:42 KPN-ADSL storing Pijnacker opgelost
04-11-2005 09:03:37 KPN-ADSL storing Nederweerd opgelost
03-11-2005 17:40:36 KPN-ADSL storing Saasveld opgelost
03-11-2005 17:39:12 KPN-ADSL storing Enschede opgelost
03-11-2005 09:22:07 KPN-ADSL storing Rijen opgelost
02-11-2005 16:44:16 KPN-ADSL storing Alblasserdam opgelost
02-11-2005 15:45:57 KPN-ADSL storing Tzumarum opgelost
02-11-2005 13:25:27 KPN-ADSL storing Aduard opgelost
02-11-2005 09:49:17 KPN-ADSL storing Alkmaar opgelost
02-11-2005 09:47:18 KPN-ADSL storing Westendorp opgelost
02-11-2005 09:44:40 KPN-ADSL storing Sint Kruis opgelost

En BBNed:
(geen DSL-storingen, wel een voice-gateway outage..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godlike02
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-08 11:02
Weet iemand een oplossing voor mijn probleem?

Ik denk dat het probleem bij Tweak ligt maar de beste helpdesk meneer behandelde me enigzins als of ik gek was maar dat gevoel had ik over hem. (voor de rest best vriendelijk geholpen hij was alleen een beetje gehaast).

Mijn verbinding doet het dus niet meer. Ik heb mijn IP vast laten zetten dus op de status pagina staat bij IP adres dan ook Fixed. Maar met geen mogelijkheid krijg ik een Default gateway of dns server op mn (copperjet) modem.

Deze zouden na een herstart van de modem toch onmiddelijk ingevuld moeten worden?
Aan mijn config is niks veranderd en zo draaid deze al probleemloos voor een jaar nu.
Ik heb mijn wan verbinding wel al even weg gegooid en nogmaals aangemaakt om te kijken of deze nu wel werd op gepakt. Maar helaas.

Mijn wan verbinding staat trouwens keurig op showtime en daar zou het dus ook niet aan mogen liggen. Maar ja nu nog die gateway en dns.

Iemand tips? ideeen? Of ben ik overgeleverd aan tweak (wat wel mijn vermoeden is)?
De helpdeskmedewerker heeft in elk geval mijn probleem ook door gestuurd naar de 2e lijn.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Je hebt de verkeerde WAN connectie aangemaakt in je CJT waarschijnlijk. Je moet onder 'router' wel de '1483Bridged' versie hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godlike02
bjck schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 08:15:
Je hebt de verkeerde WAN connectie aangemaakt in je CJT waarschijnlijk. Je moet onder 'router' wel de '1483Bridged' versie hebben.
Heb ik ook aangemaakt.
En hij deed het al niet voor dat ik dat heb gedaan.

Ik heb hem ook vergeleken (instelling voor instelling) met een copperjet van een vriend die dezelfde verbinding heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Modem eens resetten naar vendor-defaults wil vaak ook helpen en dan opnieuw instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godlike02
bjck schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 09:05:
Modem eens resetten naar vendor-defaults wil vaak ook helpen en dan opnieuw instellen.
Dat is inderdaad geloof ik het laatste middel.
Maar ik dacht zo langzamerhand dat het bij tweak zou liggen
Dat ze mijn lijn niet correct hebben geactiveerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 13:22
godlike02 schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 07:16:
Weet iemand een oplossing voor mijn probleem?
Mijn verbinding doet het dus niet meer. Ik heb mijn IP vast laten zetten dus op de status pagina staat bij IP adres dan ook Fixed. Maar met geen mogelijkheid krijg ik een Default gateway of dns server op mn (copperjet) modem.
Alvast bedankt
Ik heb ook mijn ip laten vastzetten. Maar als ik mij niet vergis is dit een semi-vast ip (ip blijft hetzelfde via dhcp op basis van mac-adres wan kant). Mijn modem staat op dhcp en krijgt zo steeds hetzelfde ip. Heb hem ook wel eens vast ingevoerd, maar dan was ik de verbinding na een paar dagen kwijt en moest ik steeds een reset uitvoeren van het modem.

(overigens heb ik wel een ander type modem, maar dit is mijn ervaring op mijn etechje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godlike02
sun.dace schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 09:15:
[...]

Ik heb ook mijn ip laten vastzetten. Maar als ik mij niet vergis is dit een semi-vast ip (ip blijft hetzelfde via dhcp op basis van mac-adres wan kant). Mijn modem staat op dhcp en krijgt zo steeds hetzelfde ip. Heb hem ook wel eens vast ingevoerd, maar dan was ik de verbinding na een paar dagen kwijt en moest ik steeds een reset uitvoeren van het modem.

(overigens heb ik wel een ander type modem, maar dit is mijn ervaring op mijn etechje)
Klopt
Maar bij IP komt dan wel fixed staan.
Kan nu dus ff geen screenshot maken (op werk) en thuis heb ik geen inet.
En geen buren met een openstaand wifi lijntje :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RupS
  • Laatst online: 17-07 14:45
Ik ken meneer godlike02 en hij wist mij te melden dat de helpdesk gemeld heeft dat "fixed" goed is...

Bij mijn weten mag je je IP nooit op fixed zetten aangezien de route tabellen dan niet meer worden geupdate... altijd je modem op DHCP laten staan :P

[ Voor 4% gewijzigd door RupS op 08-11-2005 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godlike02
Volgens mij heb ik me versproken en staat er geen fixed maar static!
:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Laatst online: 13-09 19:22

Magic666

No one's neighbour!

ligt de mailserver eruit? Kan geen mail versturen, ophalen is geen probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
Magic666 schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 17:10:
ligt de mailserver eruit? Kan geen mail versturen, ophalen is geen probleem
Nope.
Werkt perfect hiero; wellicht over je quota heen (webspace+mail tellen voor 1)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Dimmu schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 17:13:
[...]

Nope.
Werkt perfect hiero; wellicht over je quota heen (webspace+mail tellen voor 1)?
quota?? webspace gebruik ik niet eens....
Ik neem aan dat ik toch ongelimiteerd email kan versturen?? (d'r wil wel eens een attachment aanzitten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

waar vind ik die website waar ik voor voip een tel. nummer kan inkopen? ik heb al gezocht in de topics maar dat leverde niets op..

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
Nijl schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 17:17:
waar vind ik die website waar ik voor voip een tel. nummer kan inkopen? ik heb al gezocht in de topics maar dat leverde niets op..
Mail naar de helpdesk, tweakphone.nl is de website wel, maar denk dat er andere 'prijzen' gelden voor tweakdsl-abonnees ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
Magic666 schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 17:16:
[...]

quota?? webspace gebruik ik niet eens....
Ik neem aan dat ik toch ongelimiteerd email kan versturen?? (d'r wil wel eens een attachment aanzitten)
weet niet hoe groot dat attachment is, maar ik denk dat zo rond de 10MB het maximum is..
En ja, je kan idd ongelimiteerd mail versturen..

Enige foutmeldingen die je krijgt wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

Dimmu schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 17:19:
[...]

Mail naar de helpdesk, tweakphone.nl is de website wel, maar denk dat er andere 'prijzen' gelden voor tweakdsl-abonnees ;)
het gaat niet om tweak dsl.. maar er was een website waar je dit zelf ook kon regelen..

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
budgetphone.nl is er in ieder geval 1.

[ Voor 50% gewijzigd door garp op 08-11-2005 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Dimmu schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 17:20:
[...]

weet niet hoe groot dat attachment is, maar ik denk dat zo rond de 10MB het maximum is..
En ja, je kan idd ongelimiteerd mail versturen..

Enige foutmeldingen die je krijgt wellicht?
10 mb is volgens mij de grens ja, maar de mail die ik probeer te verzenden bevat geen attachment.
Ja ik krijg een foutmelding en wel de volgende:
The message could not be sent because connecting to SMTP server smtp.tweakdsl.nl failed. The server may be unavailable or is refusing SMTP connections.

Ik heb bij mijn account gekeken, in Thunderbird, maar daar staat bij alle SMTP opties gewoon smtp.tweakdsl.nl:25

Wel vreemd dat jij gewoon kan versturen! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
Magic666 schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 17:39:
[...]

10 mb is volgens mij de grens ja, maar de mail die ik probeer te verzenden bevat geen attachment.
The message could not be sent because connecting to SMTP server smtp.tweakdsl.nl failed. The server may be unavailable or is refusing SMTP connections.

Ik heb bij mijn account gekeken, in Thunderbird, maar daar staat bij alle SMTP opties gewoon smtp.tweakdsl.nl:25

Ik had het gedaan via webmail, daar werkt 't blijkbaar wel :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

Magic666 schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 17:39:
[...]

is het niet mail.tweakdsl.nl ?

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
Nijl schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 20:54:
[...]

is het niet mail.tweakdsl.nl ?
mail/pop/smtp.tweakdsl.nl resolven allemaal naar 'tzelfde ipadres, dus denk niet dat daar een probleem bij zit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PisPix
  • Laatst online: 13-09 21:42
Iemand toevallig een idee of de "dhcp relay" funtie in de zyxel (in router mode) werkt met een dhcp server op een internet ip adres?
Iemand al iets gedaan met de vlan functionaliteit van de zyxel, ik krijg namelijk geen bitje van/naar 't modem. Ik neem aan dat deze op IEEE.1Q babbelt.

Voor meer info: Tweakdsl met zyxel bridge en dhcp relay tbv pix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Dimmu schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 18:25:
[...]

Ik had het gedaan via webmail, daar werkt 't blijkbaar wel :{
webmail heb ik nog nooit gebruikt.... (8>

Maar nog steeds die foutmelding.... meerdere mensen met het probleem dat ze geen mail kunnen versturen (via mailprogramma)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:10
Ik kan gewoon mailen .. met smtp.tweakdsl.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

ik snap er niks van: in Thunderbird bij tools -->account settings staat ook outgoing server (SMTP).
Daar staat het volgende:
server name: smtp.tweakdsl.nl
port: 25
mijn username
use secure connection: TLS, if available

dat staat toch gewoon allemaal goed of ben ik nou gek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik wil overstappen naar BBned, waarbij mijn oog inmiddels op TweakDSL is gevallen. In juni 2006 loopt mijn huidig contract af (Tiscali/PI @ KPN). Iemand enig idee of het verstandig is om me nu al aan te melden bij TweakDSL? (Ik denk dan met name aan interessante aanbiedingen die nog zouden kunnen komen, daarnaast vraag ik me af of ik me acht maanden vooraf al aan kan melden.)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
Magic666 schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 22:36:
ik snap er niks van: in Thunderbird bij tools -->account settings staat ook outgoing server (SMTP).
Daar staat het volgende:
server name: smtp.tweakdsl.nl
port: 25
mijn username
use secure connection: TLS, if available

dat staat toch gewoon allemaal goed of ben ik nou gek?
Username is opzich niet nodig geloof ik. Omdat je in 't cambium/tweakdsl-netwerk hangt (iP) mag je relayen over de mailserver. Probeer dus eens zonder username/pw.
Zet anders eens een mailaccount op in Outlook, en test de connectie; Outlook2k3 verstuurd ook testmail om smtpconnectie te testen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans van Eijsden
  • Laatst online: 02-09 23:32
Wat is er vannacht allemaal aan de hand met de verbindingen? Op mijn Windows viel hij steeds weg en op m'n Linux ook, en nu zie ik op mijn Linux dit in de syslog:

Nov 9 00:56:48 Wishmaster dhclient: DHCPREQUEST on eth0 to 82.197.204.1 port 67
Nov 9 00:57:14 Wishmaster last message repeated 2 times
Nov 9 00:57:33 Wishmaster dhclient: DHCPREQUEST on eth0 to 82.197.204.1 port 67

Enzovoort.. ik heb alles gechecked en de verbinding is meestal na 10 minuten weer terug.. maar het is heel erg raar. Meer mensen last hiervan?
Ik zit in de 217.19.24.x range en heb BBned. Modem natuurlijk in bridge-mode. ;)

Update: '/etc/init.d/networking restart' bracht de verbinding weer terug @ Linux. Ditzelfde gold voor mijn Windows: 'ipconfig /release' en 'ipconfig /renew' did the trick.

[ Voor 13% gewijzigd door Hans van Eijsden op 09-11-2005 01:20 ]

https://www.hansvaneijsden.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Dimmu schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 22:56:
[...]

Username is opzich niet nodig geloof ik. Omdat je in 't cambium/tweakdsl-netwerk hangt (iP) mag je relayen over de mailserver. Probeer dus eens zonder username/pw.
Zet anders eens een mailaccount op in Outlook, en test de connectie; Outlook2k3 verstuurd ook testmail om smtpconnectie te testen..
Dimmu,

bedankt voor de tips! Zal die eens bewaren, ze zijn niet nodig aangezien ik weer gewoon kan versturen...
blijft vreemd natuurlijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pven schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 22:54:
Ik wil overstappen naar BBned, waarbij mijn oog inmiddels op TweakDSL is gevallen. In juni 2006 loopt mijn huidig contract af (Tiscali/PI @ KPN). Iemand enig idee of het verstandig is om me nu al aan te melden bij TweakDSL? (Ik denk dan met name aan interessante aanbiedingen die nog zouden kunnen komen, daarnaast vraag ik me af of ik me acht maanden vooraf al aan kan melden.)
Als je tevreden bent met je huidige Tiscali verbinding (mede rekening houdend met het feit dat de snelheid via KPN binnenkort flink wordt verhoogd) zou ik gewoon even wachten tot mei 2006.
TweakDSL speekt steeds over een "spectaculaire actie", maar de meeste acties van TweakDSL worden keer op keer verlengd. Zo duurt de TisADSL2 actie nu al een half jaar! Slimme marketing in principe van TweakDSL om mensen over de streep te krijgen. Ik denk dat de huidige "actieprijzen" van TweakDSL ook de uiteindelijke vaste prijzen gaan worden. Mocht TweakDSL na 31-12-2005 de prijzen toch flink verhogen, dan kun je altijd nog overstappen op bijvoorbeeld SpeedXS via het netwerk van BBNED. SpeedXS hanteert vaste lage prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Zijn er problemen op het (BBned) netwerk?
Ik heb een vrij slechte ping naar bv tweakdsl.nl
Normaal zit ik onder de 10 ms.

Pingen naar tweakdsl.nl [217.19.16.130] met 32 byte gegevens:

Antwoord van 217.19.16.130: bytes=32 tijd=173 ms TTL=60

Vergeet het maar!
Probleem lag bij mijzelf ... foutje :P

[ Voor 68% gewijzigd door HoppyF op 09-11-2005 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
Ping statistics for 217.19.16.130:
Packets: Sent = 25, Received = 25, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 16ms, Maximum = 351ms, Average = 29ms
Hier niet iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier in ieder geval wel weer.

Vanaf Versatel pingen naar mijn server : rond de 35 ms, met hier en daar een disconnect.
Kennelijk toch weer een probleem met de chipset (want die had men vervangen?)

Wordt er zo langzamerhand helemaal gillend gek van.....en je weet te kort van te voren dat er werkzaamheden zijn......(en als die er zijn, kun je natuurlijk niet even op de website kijken.....:-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand van hoelaat tot hoelaat je wordt overgezet van de ene provider naar de andere provider. Ik bedoel dan ook echt fysiek de ene verbinding eruit en dan de andere verbinding erin.

Ik zou vandaag van bbned naar TISADSL 2 overgaan. IK heb echter nog steeds verbinding via BBned. Ik zou eigenlijk 26 oktober overgaan maar dat ging echter niet goed. NU van tweakdsl een bevestiging gehad dat ik vandaag omgepatch zou worden. Nog steeds geen TISadsl 2(ik bedoel dan de 8/1mbit lijn)
;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Tot maximaal een uurtje of 1700 a 1800 volgensmij. Mogelijk kan het zo simpel zijn als een KPN'er die vanmorgen ziek naar huis is gegaan en het morgen alsnog gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op woensdag 09 november 2005 @ 20:02:
Tot maximaal een uurtje of 1700 a 1800 volgensmij. Mogelijk kan het zo simpel zijn als een KPN'er die vanmorgen ziek naar huis is gegaan en het morgen alsnog gebeuren.
Ok dan.

Ik hoop morgen dat er toch wat gaat gebeuren. Zoniet dan moet er dan maar naar een andere oplossing worden gezocht. Dan wil ik tegen dezelfde anbieding op bbned blijven. mischien dat dat wel lukt. Word nu toch wel moedeloos van. Het blijkt dat er bij de vorige aanmelding iets verkeerd was gegaan. Men had een foutcode teruggekregen. Erg vreemde zaak aangezien alles ruim van te voren was geregeld. Gelukkig heeft men mij toen weer op bbned signaal gezet zodat ik nog internet heb. Dat is wel goed geregeld. Alleen nu over naar tisadsl. Oja voor de mensen die steeds vragen wanneer zij worden overget naar 24mbit. Dit is op zijn vroegst in januari. Dus geen kerst kadootjes ;(

• Striker2k2
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-07 11:32
pffffff dan wel al :(

• bjck
Als je aan een helpdesk gaat vragen (aka zeuren, want staat immers anders wel op de site) gaan ze 'een datum' roepen vaak. Gewoon omdat de klant aan de telefoon persé iets wil horen prik je een datum in de toekomst.

Zou daar niet te-veel waarde aan hechten zo-maar.

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Hans van Eijsden schreef op woensdag 09 november 2005 @ 00:57:
Wat is er vannacht allemaal aan de hand met de verbindingen?
7 nov 2005 Wederom onderhoud 10k van bbned.

BBned heeft aangekondigd dat in de nacht van maandag op dinsdag onderhoud zal zijn aan een Cisco 10k. De werkzaamheden zullen een uur duren en daarvan half uur downtijd met zich meebrengen.

aanvang: 9 nov. 2005 00:00 uur
einde: 9 nov. 2005 01:00 uur

• Backpacker
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Ik heb vandaag mijn inloggegevens voor het custumermenu en mn mail/webspace ontvangen. Als ik nu naar ftp://mijnsysteemnaam.tweakdsl.nl ga krijg ik in eerste instantie twee mappen te zien: Test en Updates. Ik neem aan dat deze twee mappen niet op mijn webspace staan, aangezien iedereen erbij kan en alleen de testmap al 120mb aan bestanden heeft.

Als ik vervolgens op mn ftp inlog met mijn gegevens kom ik drie mappen tegen: .qmail ; Maildir en www. Ik neem aan dat ik de eerste twee ongemoeid moet laten ivm mail en alleen de laatste als upload voor bestanden kan gebruiken?

Zie ik dit allemaal goed? Kan namelijk niet echt iets terug vinden op de site van Tweakdsl.

edit: typfoutje

[ Voor 3% gewijzigd door Backpacker op 10-11-2005 00:44 ]

Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.

• Sjowhan
Backpacker schreef op donderdag 10 november 2005 @ 00:43:
Als ik vervolgens op mn ftp inlog met mijn gegevens kom ik drie mappen tegen: .qmail ; Maildir en www. Ik neem aan dat ik de eerste twee ongemoeid moet laten ivm mail en alleen de laatste als upload voor bestanden kan gebruiken?

Zie ik dit allemaal goed? Kan namelijk niet echt iets terug vinden op de site van Tweakdsl.

edit: typfoutje
Je moet inderdaad alleen de www gebruiken, de rest is voor de mail en de stats (er komt nog een extra mapje bij als je de webspace gaat gebruiken). Upload het dus in mappie www, en dan naar http://systeemnaam.tweakdsl.nl

• MuSTi_X
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-11-2022
mensen,

na mijn 2 de aanvraag kreeg ik nu gelijk na een week bericht van tweakdsl.
En gisteren heb ik mijn zyxel modem al thuis opgestuurd gekregen.

Volgens tweakdsl zou ik al de 17e overgezet worden.
Maar heb tot nu toe geen aanmeld gegevens of wat dan ook gehad.

Trouwens,
ik heb nu nog een lijn via demon. Kan ik ergens (op een site) zien of ik ook daadwerkelijk signaal heb via tiscali???

-=MuSTi=-

Verwijderd

Heb ik weer, !

Sinds gisteren op beide analoge lijnen (VoDSL) als ik buiten het BBNED bel en de andere kant neemt op dan hoor ik eerst een Piep (zoals de pieptoon van menig voicemail, spreek een bericht in na de piep) en dan kan ik gewoon spreken, de andere kant hoort deze piep niet.

bel ik met de helpdesk,
tja, ehh, tja er zijn geen storingen op het moment.
Dat zal best maar ik heb bij elk gesprek buiten BBNED een piep eerst en dat is niet normaal.
maak maar een call aan.
call word aangemaakt, heb het nummer.
krijg ik 3 kwartier voordat de helpdesk sluit een email.

LS

Volgens onze informatie is er niets mis met de telefonie.
Graag even het modem resetten. Dat kan het euvel zijn.

--
TweakDSL informatie <info@tweakdsl.nl>

Zo gezegd zo gedaan (voor de 3e keer) gereset.

nog steeds de toon.
Bel weer op pissig dat het er nog steeds is ook na de reset.

Weer het hele verhaal uitgelegd, ook gezegd dat ik het kan laten horen mocht men dit willen.

Dat hoefde niet, ik word terug gebeld door 2e lijns.

rond kwart voor zes, word ik gebeld. Ja er is een patch voor uw modem.

Oh dus het is een bekend probleem.

nee maar we denken dat het daarmee opgelost wordt?

De patch zetten we in de komen 2 dagen op internet. (website)
Kunt u mij die niet emailen ?

nee is te groot.

Ik begrijp het niet helemaal, een patch voor een probleem wat niet bekend is ???

wacht wel af tot ie op de website staat.

/mamoman

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:51
Volgens de helpdesk is ADSL2+ over ISDN wel verkrijgbaar via BBned, maar nog niet via Tiscali. Ik twijfel nog of ik BBned moet nemen of wachten tot Tiscali met ADSL2+ over ISDN komt. (Lijn omzetten naar analoog is geen optie!)

• Backpacker
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Weet iemand hier hoe het verkeer vanaf je webspace (voor mij 10 gig per maand) word bijgehouden. Resetten ze het bij het begin van iedere maand? Of vanaf het moment dat je het voor het eerst gebruikt en dan 30 dagen verder ofzo? En hoort het verkeer van je mail ook bij die 10 gig?
Alvast bedankt.

Edit: En is er een manier om je stats als webpagina tezien te krijgen. Als ik namelijk via ftp in mn stats map ga zie ik wel een index.html en usage_200511.html maar die kan ik niet openen (server word niet gevonden). Trouwens aan de usage_200511.html te zien word het verkeer per kalendermaand berekend.

[ Voor 34% gewijzigd door Backpacker op 10-11-2005 14:32 ]

Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.

• bjck
Jimster schreef op donderdag 10 november 2005 @ 14:06:
Volgens de helpdesk is ADSL2+ over ISDN wel verkrijgbaar via BBned, maar nog niet via Tiscali. Ik twijfel nog of ik BBned moet nemen of wachten tot Tiscali met ADSL2+ over ISDN komt. (Lijn omzetten naar analoog is geen optie!)
Zou ze los van elkaar doen als er een tweede aderpaar beschikbaar is. Zeker als ISDN lijn zakelijk is of voor alarmsysteem bijvoorbeeld zou ik er geen linesharing op maken.

Financieel is een extra BelBudget POTS lijn aanvragen en dan linesharing goedkoper dan een nieuwe NLS lijn. Ik zou de BelBudget lijn aanvragen en daar overheen ADSL2+, ongeacht de keuze BBned of Tiscali.

[ Voor 8% gewijzigd door bjck op 10-11-2005 14:29 ]

Verwijderd

Backpacker schreef op donderdag 10 november 2005 @ 14:07:
Weet iemand hier hoe het verkeer vanaf je webspace (voor mij 10 gig per maand) word bijgehouden. Resetten ze het bij het begin van iedere maand? Of vanaf het moment dat je het voor het eerst gebruikt en dan 30 dagen verder ofzo? En hoort het verkeer van je mail ook bij die 10 gig?
Alvast bedankt.

Edit: En is er een manier om je stats als webpagina tezien te krijgen. Als ik namelijk via ftp in mn stats map ga zie ik wel een index.html en usage_200511.html maar die kan ik niet openen (server word niet gevonden). Trouwens aan de usage_200511.html te zien word het verkeer per kalendermaand berekend.
Stats kan je zien op:

http://stats.jegekozennaam.tweakdsl.nl/

Verwijderd

Hallo,ben een zeer tevreden klant met een TisAdsl(2) abbonament,heb het nu al een maand of 3.
Maar persoonlijk vind ik dat we nu wel erg lang wachten om over gezet te worden naar TisAdsl2.Ik weet dat er getest moet worden,en de juiste apparatuur moet geplaatst worden,maar het duurt allemaal zo lang.Wil toch wel eens gaan genieten van een lekkere snelle Dsl2 aansluiting.Heb nooit geklaagt om deze 8/1 lijn,maar dadelijk met kerst hebben we nog steeds geen 24/1 lijn.En met Sinterklaas hebben we het opzeker niet.Nou kom op Tiscali gooi die zooi open,en laat ons echt genieten van onze bestelde aanvraag!!!!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2005 @ 16:20:
Hallo,ben een zeer tevreden klant met een TisAdsl(2) abbonament,heb het nu al een maand of 3.
Maar persoonlijk vind ik dat we nu wel erg lang wachten om over gezet te worden naar TisAdsl2.Ik weet dat er getest moet worden,en de juiste apparatuur moet geplaatst worden,maar het duurt allemaal zo lang.Wil toch wel eens gaan genieten van een lekkere snelle Dsl2 aansluiting.Heb nooit geklaagt om deze 8/1 lijn,maar dadelijk met kerst hebben we nog steeds geen 24/1 lijn.En met Sinterklaas hebben we het opzeker niet.Nou kom op Tiscali gooi die zooi open,en laat ons echt genieten van onze bestelde aanvraag!!!!
Lezen svp !!! (dit heb ik in voorgaande thread gemeld)

Ok dan.

Ik hoop morgen dat er toch wat gaat gebeuren. Zoniet dan moet er dan maar naar een andere oplossing worden gezocht. Dan wil ik tegen dezelfde anbieding op bbned blijven. mischien dat dat wel lukt. Word nu toch wel moedeloos van. Het blijkt dat er bij de vorige aanmelding iets verkeerd was gegaan. Men had een foutcode teruggekregen. Erg vreemde zaak aangezien alles ruim van te voren was geregeld. Gelukkig heeft men mij toen weer op bbned signaal gezet zodat ik nog internet heb. Dat is wel goed geregeld. Alleen nu over naar tisadsl. Oja voor de mensen die steeds vragen wanneer zij worden overget naar 24mbit. Dit is op zijn vroegst in januari. Dus geen kerst kadootjes

Ik wacht nog steeds op mijn tiscali lijn. Op een of ander manier kan ik niet worden overgezet naar tiscali. Nog steeds heb ik bbned signaal. Kan iemand mij nu eens en voor altijd duidelijk maken hoe die telco migratie in zijn werk gaat. Kan ik ook verhaal halen bij tiscali waarom ze mij niet overzetten. Ik vind het perfect dat tweakdsl mij op signaal houdt van BBNED zoalang tiscali niet over de brug komt. Maar is het niet zo dat het ene signaal er eerst af moet voordat een andere provider zijn signaal op jouw lijn kan gooien.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2005 16:43 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op speedtouch.nl is nieuwe firmware voor de 716v5(WL) modems verschenen.

ADSL2+ FaQ
Tiscali (Migratie) FaQ
816-2P naar ADSL2+ upgrade How-to

Vergeet niet even je ULTRA of al geleverde TisDSL2 verbinding in te vullen op:
GoT ADSL(2+) Afstand-Snelheids test

Interesse om de nieuwe VoIP dienst van TweakDSL te Beta-testen? Zie hier: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1078182 :)