TweakDSL *new and/or improved* deel 16 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 13 Laatste
Acties:
  • 4.757 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:53
Ik denk dat het een beetje persoonlijk is. Bij mij is na de overstap van BBned naar Tiscali mijn verbinding een stuk stabieler geworden. Maar ik hoor ook van mensen die absoluut geen problemen hebben bij BBned.

En wat je zegt over 10 <-> 24Mbit: Als je geen vervente downloader bent die graag in een half uurtje een DVD download, zul je met 10Mbit ook uit de voeten kunnen lijkt me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backpacker
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
bjck schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 23:34:
[...]

Uhm, ik zie nog één probleem voor je. Huidige BBned verbindingen kunnen door BBned wel over gezet worden van ISP, maar nog niet van poortje in de centrale. Dus met een huidige BBned verbinding kan je bij TweakDSL nog niet overstappen naar een ADSL2+ product, maar dus ook dezelfde belemmering als je met huidige BBNed/Demon verbinding wilt overstappen.

BBned geeft aan deze mogelijkheid te bieden aan haar partner/ISP's eind 2005 momenteel.

@HoppyF

Correct. Dat wordt eerst opzeggen en als je lijn geen DSL signaal meer heeft aanvragen, dat kan wel.
Ok ik heb net even gebeld met de Demon helpdesk om te vragen of de upgrade van begin dit jaar een nieuw jaarcontract betekende. Gelukkig was dat niet het geval. Toen ik daarna het overstapprobleem voorlegde was de medewerker verbaasd dat er werd gezegd dat het niet kon en ging het even navragen (ik neem aan binnen de helpdesk van Demon en niet bij BBned). Daarop kwam kreeg ik als antwoord dat het wel degelijk mogelijk zou zijn. Ook de overstap naar adsl2 (bij een andere provider) zou mogelijk zijn.

Ik ga zo denk ik maar eens met tweakdsl bellen.

Inmiddels gebeld. En ook daar werd mij verteld dat het wel degelijk mogelijk is! Nu maar even mn lijn-kenmerk bij demon opvragen..

[ Voor 6% gewijzigd door Backpacker op 31-10-2005 15:32 ]

Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:08
Backpacker schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 15:25:
[...]

Ok ik heb net even gebeld met de Demon helpdesk om te vragen of de upgrade van begin dit jaar een nieuw jaarcontract betekende. Gelukkig was dat niet het geval. Toen ik daarna het overstapprobleem voorlegde was de medewerker verbaasd dat er werd gezegd dat het niet kon en ging het even navragen (ik neem aan binnen de helpdesk van Demon en niet bij BBned). Daarop kwam kreeg ik als antwoord dat het wel degelijk mogelijk zou zijn. Ook de overstap naar adsl2 (bij een andere provider) zou mogelijk zijn.

Ik ga zo denk ik maar eens met tweakdsl bellen.

Inmiddels gebeld. En ook daar werd mij verteld dat het wel degelijk mogelijk is! Nu maar even mn lijn-kenmerk bij demon opvragen..
Nou ik hoop het voor je maar ik geloof er niks van!
Al dat gedoe de laatste weken dat bestaande BBned klanten (zoals ik) niet overkunnen naar ADSL2+ is niet voor niets.
Het kan technisch gezien wel, maar het is de onwil van BBned om zijn huidige klanten te laten migreren. Het verbaasd me dan ook dat TweakDSL nu wel zegt dat het zou kunnen.

Op langere termijn (men spreekt over aanvragen in december en migreren begin 2006) kan het wel maar daar heb je nu niets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Quantor schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 15:20:
Ik zit te twijfelen tussen TSLB10 en TisADSL2, verschillen/redenaties:

kostenverschil over 2 jaar: TSLB10 374 euro goedkoper (24x 5 euro pmnd + 6x 15 euro (aanbieding) + geen instapkosten (75 euro TisADSL2) + gratis modem (TisADSL2 minimaal 89 euro)

Snelheid 10mbit tov 20-24 TisADSL2: ik zit op zo'n 500 meter van centrale, zou dus in principe de volledig 20-24mbit kunnen halen, echter waar gebruik die extra 10mbit voor? Newsserver is standaard een 10mbit connectie en dat lijkt me genoeg.

Kwaliteit netwerk: BBned tov Tiscali, ik ben een redelijk fanatiek gamerd, nu geen klachten icm XS4all (alleen die hebben geen vergelijkbare aanbieding/snelheid). Op werk heb ik geen klachten met de SDSL BBned aansluiting, maar hoe is het gesteld met het consumenten netwerk (en dan vooral voor games belangrijke eisen: minimale hops, lage ping, stabiele doorvoer). Er sijpelen wat mindere goede berichten door qua BBned tov kpn netwerk maar hoe zit het met het Tiscali netwerk?

Enige haast is geboden, Tis ADSL2 aanbieding loopt t/m vandaag :)
Het TSLB10 abo is inderdaad wel interessant. De prijs is relatief laag, zeker t.o.v. de huidige gewone ADSL abo's. En die 10 Mbit moet wel voldoende zijn.
Het 16 abo garandeert ook namelijk niet dat je de volle snelheid haalt zelfs niet als je het optionele 20 Mbit newsserver abo er bij neemt.
Die 10 Mbit is ook niet gegarandeerd maar die grens is sneller haalbaar ivm de afstand dan 16 of hoger. Er de max. snelheid op de newsserver telt mee. Wellicht dat men in de toekomst nog besluit de grens op te trekken naar 20 Mbit (standaard) maar dat is afwachten.

Ik overweeg ook over te stappen naar B10 als de mogelijkheid zich voor doet.
Het BBned netwerk is naar mijn mening stabiel genoeg.
De meeste storingen, als die er al waren, hebben de laatste weken plaatsgevonden en niet in al die maanden ervoor. Dat zegt al genoeg.
Ik vermoed dat de storingen hoofdzakelijk te wijten zijn aan upgrades e.d. van het netwerk ivm ADSL2+ dan wel domme pech dat er een router stuk is gegaan.

Het TIS is hier niet leverbaar en ze weten ook nog steeds niet of het wel leverbaar wordt (vreemd he!).
Ik zit er echter niet op te wachten. TIS is toch kleiner, en ook zij hebben last van storingen. Kleiner hoeft niet slechter te zijn maar ik ben er niet van overtuigd dat hun netwerk beter is dan BBned of KPN.

Nieuwe aanbieding per 1 november van TIS? Tja ... morgen nog maar eens kijken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-05 18:02
Qua aantal hops maakt het niets uit of je nu Tiscali of BBned neemt via TweakDSL. Beide lijnen zijn immers een 'rietje' naar het TweakDSL backbone netwerk toe. Verder bepalen hun peerings & transit keuze je route en dus latency naar diverse hosts op internet/andere netwerken.

Die €75 euro aansluitkosten is alleen als je geen KPN telefonie bezit voor TisDSL. Dan wordt er NLS geleverd en dus een nieuw koperpaar/lijn in gebruik genomen voor DSL alleen. Aanleg linesharing of telco-telco van huidige verbinding (linesharing of dedicated telco-telco) kost ook niets.

Overstappan als huidige TweakDSL/BBNed klant vragen ze ook de €75 voor om de overstap te maken.

[ Voor 17% gewijzigd door bjck op 31-10-2005 18:37 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2479

bjck schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 18:36:Overstappan als huidige TweakDSL/BBNed klant vragen ze ook de €75 voor om de overstap te maken.
Voor KPN'ers is het gratis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Dan ben je geen huidige TweakDSL klant en je vraagt een overstap aan. Dus 0 volgensmij de aansluitkosten.

[ Voor 6% gewijzigd door bjck op 31-10-2005 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-jey
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Leuk, nu de TISDSL2 actie is afgelopen komt mijn vader tot de conclusie dat we idd maar moeten overstappen :/ Ik ben alleen wel beniewd wat er met het abo gebeurd na de actie periode? Verdwijnt het compleet? Zijn alleen de extra's als domein weg. Lekker duidelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157083

Nou ja zeg heb ineens contact met de nieuwsserver :9 , nu nog kijken of de files goed overkomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
bjck schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 18:36:
Qua aantal hops maakt het niets uit of je nu Tiscali of BBned neemt via TweakDSL. Beide lijnen zijn immers een 'rietje' naar het TweakDSL backbone netwerk toe. Verder bepalen hun peerings & transit keuze je route en dus latency naar diverse hosts op internet/andere netwerken.

Die €75 euro aansluitkosten is alleen als je geen KPN telefonie bezit voor TisDSL. Dan wordt er NLS geleverd en dus een nieuw koperpaar/lijn in gebruik genomen voor DSL alleen. Aanleg linesharing of telco-telco van huidige verbinding (linesharing of dedicated telco-telco) kost ook niets.

Overstappan als huidige TweakDSL/BBNed klant vragen ze ook de €75 voor om de overstap te maken.
Klopt qua die 75 euro, heb ik verkeerd gelezen. Van die 300 euro die overblijft kan ik echter een hoop andere zaken van kopen (zoals een 7800GT) en ik verwacht niet dat ik een 20mb account bij een newsserver zal gaan aanschaffen. Dus ik ga toch voor de 10mbit aanbieding. Bedankt allen voor jullie input.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:10

Wildfire

Joy to the world!

E-jey schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 21:37:
Leuk, nu de TISDSL2 actie is afgelopen komt mijn vader tot de conclusie dat we idd maar moeten overstappen :/ Ik ben alleen wel beniewd wat er met het abo gebeurd na de actie periode? Verdwijnt het compleet? Zijn alleen de extra's als domein weg. Lekker duidelijk :)
De actie loopt t/m vandaag... dus het had nog gekund.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Kan nogsteeds :)

'k Vermoed dat als je vannacht om 03.00 uur besteld het ook gewoon nogsteeds kan. Moeten ze het immers straks (over 32 minuten) maar van de site halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23408

heb momenteel een steeds wegvallende verbinding
meer mensen daar last van (pc 4102)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Ik ben benieuwd wat tweakdsl doet met de tisadsl2 aanbieding. Het lijkt me overigens dat ze de prijs/snelheid verhouding eens moeten gelijktrekken, vooral de BBnet abbonnementen zijn niet echt in verhouding.

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Defiant schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 13:02:
Ik ben benieuwd wat tweakdsl doet met de tisadsl2 aanbieding. Het lijkt me overigens dat ze de prijs/snelheid verhouding eens moeten gelijktrekken, vooral de BBnet abbonnementen zijn niet echt in verhouding.
Ik zie nog niks op de site staan over TIS.
De B10 aanbieding (BBned) is wel scherp. Gemiddeld Euro 27,50 per maand is niet slecht.
Ik denk dat een prijs van 30-35 Euro voor een 10 Mbits abo een goede prijs is.

De huidige "basic" abo's van 1, 2 of 4 Mbits zijn wel relatief duur, daar zal iets met de prijs gedaan moeten worden, tenzij de ISP daar vanaf wil en alleen maar ADSL2+ wil gaan verkopen maar dat kan ik me niet voorstellen. Tenminste niet op korte termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 28-04 14:36
Ik heb nu ruim een maand een ADSL2+ verbinding via BBned, alleen heeft hij het tot nu toe nog niet goed gedaan. Het Alcatel 1616-2p modem verliest regelmatig zijn sync. Dit probleem blijft ook bestaan met het nagestuurde Alcatel 816-2p modem. Soms blijft de verbinding enkele uren up, andere momenten valt de sync om de 30 seconden weg. Daar valt dus niet fatsoenlijk mee te internetten.

Ook de downloadsnelheid is niet in orde, met een sync van ruim 18/1mbit is niet meer dan ~800kB/s te halen van bijvoorbeeld ftp.tweakdsl.nl en speedtest.bbned.nl. Exact dezelfde snelheden als met mijn "ADSL1" modem aangesloten op dezelfde verbinding, die overigens wel probleemloos online kan blijven met een 8/1mbit sync.

Op 21 oktober is een ticket bij BBned ingeschoten. Daar werd ik vorige week woensdag dan ook door gebeld om een afspraak te maken met een storingsmonteur. Helaas was ik niet thuis en nam mijn jongere broertje de telefoon aan. Hij vroeg om later die dag terug te bellen. Dit werd beloofd, maar sindsdien heb ik niks meer gehoord.

Ik heb net weer iemand van de helpdesk van TweakDSL aan de lijn gehad, maar die zegt niks te kunnen doen. Het is blijkbaar teveel gevraagd om even contact op te nemen met BBned waarom er niet teruggebeld wordt. Weer kreeg ik te horen dat ik moet afwachten.
Dit heb ik nu al braaf een maand volgehouden zonder moeilijk te doen, maar er lijkt echt totaal geen schot in de zaak zitten. Ik ben erg teleurgesteld in de helpdesk, je moet overal zelf achteraan gaan, je wordt niet terug gebeld en na ruim tien telefoontjes is er nog praktisch niks gebeurd ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 96789

Hallo mede bezoekers. :)

Ik heb even een vraag over ADSL2+
Sinds vnadaag is bij ons ook eindelijk ADSL2 beschikbaar van BBned ook Kpn heeft de snelheid verhoogt.Maar dat is niet intressant ivm de prijs.
Heb interesse in het TweakDSL B16WO abonoment

Nou is mijn vraag als ik mij aanmeld en hij wordt opgelevert kan ik dan gelijk met de snelheid downloaden.Niet dat ik eerst even op een 8mbit lijn gezet word omdat het nog niet gereed is.Want dan maakt het ook niet erg aantrekkelijk erop.Ik las dat het zowel was bij TIS adsl2

En natuurlijk weet ik dat de snelheid afhankelijk is van de lijn en afstand etc etc.Maar daar gaat de vraag niet over. ;)

Voor mij is er nou enorm veel mogelijkheden en ook veel snelheidswinst te behalen.Heb nou @home breedband dat nou niet erg snel is met download.

Dank u wel _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Anoniem: 96789 schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 18:23:
Hallo mede bezoekers. :) groeten hoeft niet ....
Ik heb even een vraag over ADSL2+
Sinds vnadaag is bij ons ook eindelijk ADSL2 beschikbaar van BBned ook Kpn heeft de snelheid verhoogt.Maar dat is niet intressant ivm de prijs.
Heb interesse in het TweakDSL B16WO abonoment

Nou is mijn vraag als ik mij aanmeld en hij wordt opgelevert kan ik dan gelijk met de snelheid downloaden.Niet dat ik eerst even op een 8mbit lijn gezet word omdat het nog niet gereed is.Want dan maakt het ook niet erg aantrekkelijk erop.Ik las dat het zowel was bij TIS adsl2

En natuurlijk weet ik dat de snelheid afhankelijk is van de lijn en afstand etc etc.Maar daar gaat de vraag niet over. ;)

Voor mij is er nou enorm veel mogelijkheden en ook veel snelheidswinst te behalen.Heb nou @home breedband dat nou niet erg snel is met download.

Dank u wel _/-\o_.... hoeft ook niet :)
De (via) BBned abo's worden direct op de goede snelheid geleverd, dus niet eerst 8 en dan 16-24.
Alleen TIS levert eerst 8 Mbits en gaat gefaseerd de aansluitingen naar ADSL2+ overzetten.

Zit je ver van de centrale af? Anders is misschien het B10 abo wel aantrekkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HoppyF schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 18:57:
[...]

De (via) BBned abo's worden direct op de goede snelheid geleverd, dus niet eerst 8 en dan 16-24.
Alleen TIS levert eerst 8 Mbits en gaat gefaseerd de aansluitingen naar ADSL2+ overzetten.

Zit je ver van de centrale af? Anders is misschien het B10 abo wel aantrekkelijk.
Wil je vriendelijk zijn is het ook niet goed ;) (lol)

1KM maar ik weet wel dat hier een zeer goede lijn ligt qua kwaliteit.Heb al eens eerder ADSL gehad en zat boven de snelheid die er eigenlijk gegarandeerd is.

Maar ik lees veel dat sommige op 500 meter langzamer downloaden als mensen die bijna 2KM er vanaf zitten.Kun je eigenlijk niks van op aan.

Maar ik heb zo wie zo niets daarin te verliezen.Zal altijd vele malen sneller gaan als dat ik nou heb. :) Maar ben er nog niet helemaal uit welke snelle variant of de B10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Hoe kan ik inloggen op mijn Speedtouch 516 modem?

Volgens speedtouch.nl via 10.0.0.138, maar dat doet het toch echt niet. Ook diverse andere ip's geprobeerd die me logisch leken, maar het lukt me toch niet. Wel krijg ik op 217.19.16.131 (het IP van de DHCP server) een Apache Web Server testpagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
ik neem aan dat je internet nog niet werkt, als het wel werkt:
opdrachtprompt en tracert: www.tweakers.net

zover ik weet hebben alle speedtouch 10.0.0.138
ja hoor de buren met onbeveiligde draadloze speedtouch hebben ook 10.0.0.138

ik zou hem naar fabrieksinstellingen resetten en weer opnieuw proberen

welk ip adres heeft jouw comp gekregen?

[ Voor 7% gewijzigd door Sissors op 01-11-2005 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Mijn IP is 84.245.33.1, internet werkt dus.

Dit is ook de bovenste van het lijstje bij de tracert, daarna komt 2x http://82.197.223.21. Als ik hierheen ga krijg ik een lege untitled pagina, maar geen time-out ofzo. Daarna komt cambrium, trueserver en dan tweakers.

Modem is gereset en daarna volgens de handleiding van Tweak ingesteld.

Overigens is mijn subnet 255.255.255.0, en niet 10.0.0.1. Maar ja, alles staat op automatisch, en wil ik zelf een subnet instellen dan moet ik ook zelf een ip instellen toch?

Voor de duidelijkheid:
Afbeeldingslocatie: http://aikon.innovatix.nl/diversen/tracert.PNG

[ Voor 33% gewijzigd door Aikon op 01-11-2005 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Aikon schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 21:35:
Mijn IP is 84.245.33.1.

Dit is ook de bovenste van het lijstje bij de tracert, daarna komt 2x http://82.197.223.21. Als ik hierheen ga krijg ik een lege untitled pagina, maar geen time-out ofzo. Daarna komt cambrium, trueserver en dan tweakers.

Modem is gereset en daarna volgens de handleiding van Tweak ingesteld.

Overigens is mijn subnet 255.255.255.0, en niet 10.0.0.1. Maar ja, alles staat op automatisch, en wil ik zelf een subnet instellen dan moet ik ook zelf een ip instellen toch?
Je IP wat je opgeeft zal wel je externe adres zijn dus vanaf je modem naar buiten toe.
Ik kan dit adres wel pingen dus hij "leeft" wel. Ftp, telnet e.d. staan dicht dus dat is goed :)

Je interne adres (van je modem) kan wel 10.0.0.138 zijn en je adres van je PC 10.0.0.1.
Het subnet moet dan 255.0.0.0 zijn.

Ik ken je model Speedtouch niet maar mijn modem staat ook op 10.0.0.138 en werkt op vrijwel dezelfde manier.
Je browser starten met 10.0.0.138 zou dus moeten werken.

PS:
Ik zie nu ook je plaatje ...
De DHCP server is 217.19.16.131, dat lijkt dus wel je adres van je modem te zijn.
Wat zie je als je dit adres in de browser zet?

Je externe adres is dus 84.245.33.218 en niet 84.245.33.1. (dat is de gateway)
Subnet mask van 255.255.255.0 is dan wel goed.

Het wordt nog lastig.... op adres http://217.19.16.131/ zit een Apache server en dit IP adres hoort bij Cambrium/TweakDSL, het adres 84.245.33.218 is ook een Cambrium/TweakDSL adres ....

Gebruik je twee lijnen?

[ Voor 22% gewijzigd door HoppyF op 01-11-2005 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Ja excuus, tikfoutje, 84.245.33.218 is extern IP ja. Als ik dus 217.19.16.131 intik krijg ik de testpagina van een Apache Webserver ( This page is used to test the proper operation of the Apache Web server after it has been installed. If you can read this page, it means that the Apache Web server installed at this site is working properly. Blablabla.).

Overigens hangt de speedtouch via een switch (poort 2, geen uplink poort oid) aan mijn pc, met nog 2 andere pc's.

[ Voor 17% gewijzigd door Aikon op 01-11-2005 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Uhm:

Je IP is: 84.245.33.218
Je gateway is: 84.245.33.1
Je DNS is: 217.19.16.131

Om je speedtouch te kunnen benaderen moet je je NIC handmatig vastzetten op 10.0.0.150, en naar http://10.0.0.38 surfen. Thats all.

Je speedtouch komt niet voor in je Traceroute, dat gebeurd pas zodra ie in nat-routing-mode staat.

[ Voor 21% gewijzigd door Xandrios op 01-11-2005 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Ik kan dan idd de modem benaderen, alleen kom dan niet meer op internet.

Wat moet ik bij de rest invullen dan, onderstaand werkt dus niet:
Afbeeldingslocatie: http://aikon.innovatix.nl/diversen/lanconfig.PNG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Aikon schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 22:52:
Ik kan dan idd de modem benaderen, alleen kom dan niet meer op internet.
Cursusje subnetten zou niet weg zijn voor sommigen :) CIDR anyone?

Je zou nu in ieder geval naar het modem moeten kunnen pingen ( 10.0.0.138).
Alleen wat furby-killer even over het hoofd zag was dat jouw modem standaard in een Bridge config staat, zodat je PC of routert erachter het DHCP ip adres krijgt (jouw 84.x.x.x adres).

Nu heb je ook nog je oude gateway ingesteld staan, en dat werkt niet want dat adres valt buiten je netwerkrange (10.0.0.x/24 oftewel 255.255.255.0)

Vandaar dat je dan geen internet hebt.

Verder heeft het weinig zin om op een tussenliggende hop *router* te proberen poortje 80 te benaderen, een router routeert en serveert geen websites ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Ok, great.

Concreet: hoe krijg ik en internet werkend en kan ik tegelijkertijd de Speedtouch benaderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Aikon schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 23:04:
Ok, great.

Concreet: hoe krijg ik en internet werkend en kan ik tegelijkertijd de Speedtouch benaderen?
Volgens mij moet je in het plaatje bij de Default Gateway het locale adres van de modem invullen, dus 10.0.0.138. (dit als je modem ingesteld is als 10.0.0.138).
Zo staat het bij mij ook en dit werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:59
1 nov 2005 Onderhoud 10k door BBned

BBned heef aangekondigd in de nacht van dinsdag op woensdag onderhoud te gaan plegen aan 2 Cisco 10k's. Het betreft een aanpassing van de chipset waardoor met name gamers verbetering zouden moeten krijgen.

aanvang: 2 nov. 2005 00:00 uur
einde: 2 nov. 2005 02:00 uur

Voor de meeste gebruikers zal gelden dat een modemreset voldoende zal zijn om de verbinding te herstellen.
Excuses voor het ongemak.
Als er wegvallende verbinding is, weten we iig waardoor 't komt..

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Aikon schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 23:04:
Ok, great.

Stel op je PC in:

Ip: 10.0.0.150
Subnet: 255.255.255.0
Gateway: 10.0.0.138

DNS: 217.19.16.131
DNS: 217.19.16.132

Dan surf je naar http://10.0.0.138, en zoek je de operation-mode of iets dergelijks op. Hij staat nu ingesteld als "bridge", en dat moet je aanpassen naar "NAT router". Als dat gebeurd is (en opgeslagen, modem gerestart), dan kun je weer inetrnetten. En dan zit het modem er tussen als router, en dus altijd te benaderen via http://10.0.0.138 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114284

Hoe zit het nu eigenlijk met de omschakeling naar ADSL2+ van mijn TisADSL2 abonnement?
Is hier eigenlijk een status of planning of zo van bekend? Ik zit nu toch al meer dan 2 maanden te wachten op een omschakeling zonder enige informatie of reaktie van Tweak. Die zouden toch wel wat meer info hierover mogen geven vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Ik denk niet (Weet het wel zeker) dat die keus aan TweakDSL is. Zolang het Tiscali netwerk nog niet stabiel is op ADSL2+ mode, zal de netwerkleverancier (Tiscali dus) het simpelweg niet activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114284

Dan kunnen ze toch op z'n minst melden dat Tiscali het nog aan het testen is? Eventueel met de duur van de test periode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:21
Ik zit al vanaf het begin te wachten om op 8 Mbit gezet te worden.
Heb nu een TisDSL Pro (5 Mbit) verbinding en ik heb ge-upgrade naar ADSL2+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Xandrios schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 23:58:
[...]

Stel op je PC in:

Ip: 10.0.0.150
Subnet: 255.255.255.0
Gateway: 10.0.0.138

DNS: 217.19.16.131
DNS: 217.19.16.132

Dan surf je naar http://10.0.0.138, en zoek je de operation-mode of iets dergelijks op. Hij staat nu ingesteld als "bridge", en dat moet je aanpassen naar "NAT router". Als dat gebeurd is (en opgeslagen, modem gerestart), dan kun je weer inetrnetten. En dan zit het modem er tussen als router, en dus altijd te benaderen via http://10.0.0.138 :)
Dank je, dat werkt (op zich) wel, ook al kan ik nergens iets vinden om ém op NAT router te zetten. :)

Maar de reden waarom ik dit alles vroeg is omdat ik meerdere pc's heb, en dus meerdere externe IP's krijg van Tweak. Probleem hiervan is dat intern verkeer ook via het internet gaat (zoals gedeelde mappen). Dat probleem wordt al eerder besproken in deze topic, maar is er ook een oplossing voor? Los van overal 2 NIC's in te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-03 22:07

afterburn

No more...

Hoe lang duurt het normaal gesproken voor de KPN laat weten wanneer ze langskomen voor de lijnmeting? Mijn aanvraag is inmiddels een week of 3 oud, en ik heb nog niets gehoord van KPN en ook niet van Tweak (anders dan de brief met mijn inlog gegevens)

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schiffeb
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-04 23:19
Vatt schreef op woensdag 02 november 2005 @ 13:28:
Ik zit al vanaf het begin te wachten om op 8 Mbit gezet te worden.
Heb nu een TisDSL Pro (5 Mbit) verbinding en ik heb ge-upgrade naar ADSL2+
Dit had al lang gebeurd moeten zijn!

Heb je een bevestiging gehad of nieuwe modem? Zo nee ga is bellen:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-05 14:42

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

Dimmu schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 23:53:
[...]

Als er wegvallende verbinding is, weten we iig waardoor 't komt..
met tiscali is niks weggevallen :) mazzeltje dus!

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Nijl schreef op woensdag 02 november 2005 @ 15:21:
[...]

met tiscali is niks weggevallen :) mazzeltje dus!
Goh ging dus ook om BBNED routers, vind dit eigenlijk wel een leuk nieuwtje, betekend dat er ook wordt gedacht aan "ons gamers"

Heeft er iemand trouwens een reden waarom ik voor tweakdsl en niet voor wanadoo moet kiezen, behalve de newsserverdienst dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:24

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

HoppyF schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 17:42:
[...]

Het TSLB10 abo is inderdaad wel interessant. De prijs is relatief laag, zeker t.o.v. de huidige gewone ADSL abo's. En die 10 Mbit moet wel voldoende zijn.
Het 16 abo garandeert ook namelijk niet dat je de volle snelheid haalt zelfs niet als je het optionele 20 Mbit newsserver abo er bij neemt.
Die 10 Mbit is ook niet gegarandeerd maar die grens is sneller haalbaar ivm de afstand dan 16 of hoger. Er de max. snelheid op de newsserver telt mee. Wellicht dat men in de toekomst nog besluit de grens op te trekken naar 20 Mbit (standaard) maar dat is afwachten.

Ik overweeg ook over te stappen naar B10 als de mogelijkheid zich voor doet.
Het BBned netwerk is naar mijn mening stabiel genoeg.
De meeste storingen, als die er al waren, hebben de laatste weken plaatsgevonden en niet in al die maanden ervoor. Dat zegt al genoeg.
Ik vermoed dat de storingen hoofdzakelijk te wijten zijn aan upgrades e.d. van het netwerk ivm ADSL2+ dan wel domme pech dat er een router stuk is gegaan.

Het TIS is hier niet leverbaar en ze weten ook nog steeds niet of het wel leverbaar wordt (vreemd he!).
Ik zit er echter niet op te wachten. TIS is toch kleiner, en ook zij hebben last van storingen. Kleiner hoeft niet slechter te zijn maar ik ben er niet van overtuigd dat hun netwerk beter is dan BBned of KPN.

Nieuwe aanbieding per 1 november van TIS? Tja ... morgen nog maar eens kijken :P
Je hebt het vast wel een keer gezegd, maar ik kan het niet meer terugvinden :P :
Hoever zit jij van je centrale af?

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Quantor schreef op woensdag 02 november 2005 @ 15:56:
[...]
Heeft er iemand trouwens een reden waarom ik voor tweakdsl en niet voor wanadoo moet kiezen, behalve de newsserverdienst dan?
Er is niet zomaar 1 bepaalde reden om te kiezen voor een bepaalde provider, en op dit moment is het ook wel moeilijk kiezen. Wanadoo is zeer concurrerend qua prijs, maar ze hebben ook zo hun eigen problemen. (livebox,uitrol problemen,etc). De reden dat toch andere netwerken interessant zijn is omdat voor een hele hoop mensen wanadoo niet beschikbaar is, na wanadoo heeft tweakdsl opzich best goede aanbiedingen. Als prijs je voornaamste zorg is, en wanadoo is beschikbaar, is het een interessante optie.
HoppyF schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 17:42:
Nog niks vandaag :) Ik ben benieuwd wat ze doen, het lijkt me logisch dat ze de aanbieding doorzetten of voorlopig opschorten.

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j_bos
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-05 16:52
Ik heb een klein probleempje met de ZyXel 2602HW, m'n draadloze verbinding werkt af en toe niet. Er is wel gewoon verbinding maar internet werkt gewoon niet.
Het signaal is ook zeer goed dus daar kan het niet aan liggen denk ik.
Iemand enig idee of er een instelling is waardoor dit kan komen? Ik heb al geprobeerd met de 3Com wireless software verbinding te maken in plaats van WZC maar dat maakt niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-05 19:30
Hee Tweakdsl .. kijk je configuratie van je pabx (asterisk?) eens na :) .... You are kindly caller number 2 .... 10 minuten wachten .. you are number 3 ..... WTF? .. Toen heb ik maar opgehangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backpacker
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Aanvraag voor tweakdsl de deur uit..ben benieuwd hoe het gaat verlopen. Ik zit nu zoiezo al met twee verschillende uitspraken van twee verschillende helpsdesk. Volgens Tweakdsl moet ik de opzegdatum van Demon doorgeven en Demon zegt dat ik eerst een overgangsdatum van Tweakdsl moet hebben zodat ik kan opzeggen per die datum.. Iemand hier ervaring mee?

Iig Tweakdsl (en adsl2) here I come :)

Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-jey
  • Niet online
Wij hebben zojuist tisdsl2+ besteld. Alleen als ik nu het contract uitprint dan staat er:

Linesharing, nummerportering of newline service: Linesharing

Ik heb voor zover ik weet nergens aangegeven dat ik linesharing wilde. Ik wil namelijk niet mijn kpn abonement opzeggen. Gewoon bellen met KPN en internetten via tweak. Klopt dit?
Volgensmij is nummerportering dat je huidige telefoon nummer behoud bij vodsl, aangezien wij helemaal geen vodsl besteld hebben heeft dat er niets mee te maken. Ik snap ook niet waarom het er dan op staat maja.. New line service zal wel een adsl aanvragen op een complete adsl lijn. Kan iemand mij hier duidelijkheid over geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Linesharing is volgens mij gewoon dat je de lijn deelt met KPN, en dus je KPN onveranderd blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-jey
  • Niet online
Aikon schreef op woensdag 02 november 2005 @ 18:09:
Linesharing is volgens mij gewoon dat je de lijn deelt met KPN, en dus je KPN onveranderd blijft.
Linesharing is helemaal KPN abonement. Dat kost 9 euro per maand. Als je via KPN belt en internet via tweakdsl dan heb je volgensmij geen linesharing nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Van de site: non-linesharing € 9,40 maandelijkse kosten

Maar als je het zelf al weet blijkbaar, waarom vraag je t dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 666AnGeL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-11-2023
linesharing is dat er zowel adsl als telefonie over je telefoonlijn lopen.
Dus je houd gewoon kpn , en komt er adsl signaal bij op je lijn ;)
:Y)

[ Voor 2% gewijzigd door 666AnGeL op 02-11-2005 18:30 . Reden: verkeerd gelezen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
om3ega schreef op woensdag 02 november 2005 @ 17:18:
Hee Tweakdsl .. kijk je configuratie van je pabx (asterisk?) eens na :) .... You are kindly caller number 2 .... 10 minuten wachten .. you are number 3 ..... WTF? .. Toen heb ik maar opgehangen...
Blijf je houden, zakelijke gebruikers (veelal met SLA) gaan voor consumentengebruikers. Gewoon wachten totdat je geholpen bent is 't beste

[ Voor 3% gewijzigd door Sjowhan op 02-11-2005 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-jey
  • Niet online
oke, ik zat te slapen. Jullie hebben gelijk, met linesharing zijn de kosten gewoon 39,95 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Lees het eens letterlijk gewoon: line-sharing :+

't Zegt het zelf eigenlijk al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Zondagskindje schreef op woensdag 02 november 2005 @ 16:10:
[...]

Je hebt het vast wel een keer gezegd, maar ik kan het niet meer terugvinden :P :
Hoever zit jij van je centrale af?
Volgens deze postcode checker 970 meter en berekend 1221 meter. Dat moet goed genoeg zijn om een behoorlijke snelheid met ADSL2+ te krijgen.

En uuhh, TweakDSL medewerkers:
De TIS aanbiedingen die t/m 31 oktober geldig waren kunnen er wel af.
Zie: Natuurlijk loopt de actie voor TisADSL2 ook nog door t/m 31 oktober 2005 ...

[ Voor 22% gewijzigd door HoppyF op 02-11-2005 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:21
Ongeloofelijk.
Ze zijn m'n aanvraag kwijt. En ik had zelfs nog kaartjes voor DanceValley gewonnen via hun omdat ik alles zo snel had ingezonden toen.

Dit is toch werkelijk niet meer te geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Vatt schreef op woensdag 02 november 2005 @ 20:53:
Ongeloofelijk.
Ze zijn m'n aanvraag kwijt. En ik had zelfs nog kaartjes voor DanceValley gewonnen via hun omdat ik alles zo snel had ingezonden toen.

Feit dat je kaartje hebt gewonnen geeft wel aan dat je het hebt aangevraagd. Gaan ze het alsnog doorvoeren of moet je iets opnieuw insturen? (ga d'r wel vanuit dat je het nog krijgt, kaartjes terug geven heeft ook zo weinig zin)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
  • Laatst online: 09-04 18:32
Ik heb sinds een paar dagen wat last van hikjes op de lijn;

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
Reply from 66.249.85.99: bytes=32 time=19ms TTL=247
Reply from 66.249.85.99: bytes=32 time=17ms TTL=247
Reply from 66.249.85.99: bytes=32 time=18ms TTL=247
Reply from 66.249.85.99: bytes=32 time=1500ms TTL=247
Reply from 66.249.85.99: bytes=32 time=19ms TTL=247
Request timed out.
Reply from 66.249.85.99: bytes=32 time=20ms TTL=247
Reply from 66.249.85.99: bytes=32 time=2012ms TTL=247
Reply from 66.249.85.99: bytes=32 time=23ms TTL=247
Reply from 66.249.85.99: bytes=32 time=21ms TTL=247

Om de zoveel seconden lijkt er iets niet goed te gaan. Het enige dat hier veranderd is is dat ik mijn Linksys WRT54G niet meer als router gebruik icm de Zyxel 2602 (ik heb een TisADSL2+ aansluiting die nog op 8Meg draait), maar dat ik de zyxel als router ben gaan gebruiken. Voor de verandering weet ik niert of ik er last van had.

Zijn er meer mensen die dit probleem hebben of het herkennen?

Ik heb al een ping naar meerdere hosts opgezet, allemaal dezelfde symptomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Probeer ook eens "ping -n 100 ping.xs4all.nl" ofzo?

Google pingen is vrij 'tricky' namelijk. Zie dit maar eens:

code:
1
2
3
4
5
  6     9 ms     9 ms     9 ms  ge-2-1-2-0.amscr1.Asmterdam.opentransit.net [213.200.75.6]
  7    16 ms    16 ms    16 ms  so-1-3-0-0.fftcr4.Frankfurt.opentransit.net [193.251.241.142]
  8    16 ms    16 ms    16 ms  po0-0.fftcr3.Franckfurt.opentransit.net [193.251.242.34]
  9   191 ms   189 ms   187 ms  google.GW.opentransit.net [193.251.249.62]
 10   190 ms   189 ms   191 ms  66.249.85.99

:+

[ Voor 83% gewijzigd door bjck op 02-11-2005 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
code:
1
2
3
4
Ping statistics for 194.109.21.51:
    Packets: Sent = 100, Received = 99, Lost = 1 (1% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
    Minimum = 9ms, Maximum = 2231ms, Average = 482ms

Dit is met 1 lopende download van 168KB per seconde, via firefox.

Modem traint trouwens keurig op 8064/800, firmware is de laatste.

ZyNOS F/W Version: V3.40(MV.4) | 10/06/2005
DSL FW Version:TI AR7 04.00.01.00
Standard:ADSL_G.dmt

Noise margins;

noise margin upstream: 10 db
output power downstream: 18 db
attenuation upstream: 5 db

noise margin downstream: 11 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 22 db

Nu op de 'kale' lijn, zonder download;

code:
1
2
3
4
    Packets: Sent = 100, Received = 98, Lost = 2 (2% loss),
    Minimum = 9ms, Maximum = 2268ms, Average = 411ms

Ik woon in Amsterdam, zit op centrale sloterdijk;

inetnum: 84.245.41.0 - 84.245.41.255
netname: NL-CAMBRIUM
descr: Cambrium BV
descr: Tiscali ADSL lines
descr: NAG9-ASD

Uptime van de Zyxel is 17 uur, en ik weet zeker dat ik er 24 uur geleden voor het laatst iets mee gedaan heb. Blijkbaar reset het kreng zich automatisch. Ik zal 'm nu eens resetten via de webinterface.

[ Voor 75% gewijzigd door garp op 02-11-2005 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Je zou eigenlijk eens moeten kijken of er verschil is als je www.tweakdsl.nl pingt, ping.xs4all.nl pingt en (zou dit normaal niet adviseren, maar even ter test) je default gateway pingen (eigen IP maar dan met .1). Ping ook even vanaf je PC naar je modem, als je daar al verlies hebt....

En zet firewall van je modem eens uit, kijken of dat verschil maakt.

[ Voor 78% gewijzigd door bjck op 02-11-2005 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• super_dirk
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-04 14:06
Backpacker schreef op woensdag 02 november 2005 @ 17:25:
Aanvraag voor tweakdsl de deur uit..ben benieuwd hoe het gaat verlopen. Ik zit nu zoiezo al met twee verschillende uitspraken van twee verschillende helpsdesk. Volgens Tweakdsl moet ik de opzegdatum van Demon doorgeven en Demon zegt dat ik eerst een overgangsdatum van Tweakdsl moet hebben zodat ik kan opzeggen per die datum.. Iemand hier ervaring mee?

Iig Tweakdsl (en adsl2) here I come :)
Heb vandaag ook mijn aanvraag van Tweak opgestuurd en goodbye Demon. Gister even bij customer service van demon mijn dsl lijnkenmerk opgevraagd.. (wel was de reactie leuk van de customer service.. ja, ik weet waarom u dat vraagt... nogmaals gevraagd of er verandering zou komen bij demom maar helaas... dus lekker over naar Tweak) en dit ingevuld op de aanvraag. Maar ik heb geen idee of ik nou demom op moet zeggen of dat tweak dat doet (net zoals bij de GSM migratie) Ik bel Tweak morgen wel even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

Vatt schreef op woensdag 02 november 2005 @ 20:53:
Ongeloofelijk.

Hoe kunne ze je kaartjes nou kwijtraken?

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
Krijg nou de hik, het zit in de Zyxel zelf (ik heb het ip van de LAN kant veranderd zodat ik niet hoef te hernummeren);

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
Reply from 10.0.0.1: bytes=32 time<1ms TTL=254
Reply from 10.0.0.1: bytes=32 time=1858ms TTL=254
Reply from 10.0.0.1: bytes=32 time=1094ms TTL=254
Reply from 10.0.0.1: bytes=32 time=2075ms TTL=254
Reply from 10.0.0.1: bytes=32 time=1ms TTL=254
Reply from 10.0.0.1: bytes=32 time=1168ms TTL=254
Reply from 10.0.0.1: bytes=32 time=1102ms TTL=254
Reply from 10.0.0.1: bytes=32 time=1118ms TTL=254
Reply from 10.0.0.1: bytes=32 time=2080ms TTL=254
Reply from 10.0.0.1: bytes=32 time=1102ms TTL=254
Reply from 10.0.0.1: bytes=32 time=2078ms TTL=254

Ik heb daarna de Zyxel in Bridge mode gezet en de Linksys er weer achter gehangen; probleem blijft bestaan.

Ik ga nu de oude, trouwe Copperjet even proberen, kijken of het dan over is.

Edit; en jawel, problem solved. Schiet mij maar lek. Zomaar ineens is de Zyxel dat gedrag gaan vertonen. Ik weet zeker dat 'ie 't tot een paar dagen geleden prima deed; heb zelfs nog zitten pochen tov een kennis dat mijn pingtijden 3 ms seconden gezakt waren toen de centrale Sloterdijk omgezet werd naar andere blades, daarnaast heeft mijn broertje hier vorige week 3 dagen BF2 zitten spelen toen hij op mijn huis en katten paste, en hij zou dat probleem echt opgemerkt hebben :-)

Moet nu het modem terug naar Tweak ter reparatie? Iemand enig idee hoe dat geregeld is?

[ Voor 30% gewijzigd door garp op 02-11-2005 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Je kunt proberen hem te resetten, flashen naar nieuwe firmware, nogmaals resetten :)

Kansje dat het gewoon softwarematig is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Firewall uitgezet op je modem? Netwerk kaart al uitgesloten? (op andere snelheid vast gezet?) Meerdere PC's 't zelfde? Ethernet kabel gewisseld?

[ Voor 10% gewijzigd door bjck op 03-11-2005 07:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-02 20:37
Garp schreef op woensdag 02 november 2005 @ 22:04:
Modem traint trouwens keurig op 8064/800, firmware is de laatste.

ZyNOS F/W Version: V3.40(MV.4) | 10/06/2005
DSL FW Version:TI AR7 04.00.01.00
Standard:ADSL_G.dmt
Heb jij de ZyXEL 2602HW besteld via TweakDSL?.. dit is nl. een nieuwe firmware vergeleken de vorige uitgeleverde modems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
De 3.40 MV.X serie staat gewoon line bij ZyXEL hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-02 20:37
bjck schreef op donderdag 03 november 2005 @ 09:43:
De 3.40 MV.X serie staat gewoon line bij ZyXEL hier.
Dit is dus de nieuwste: P-2602HWL-61C_V3.40(MV.4)C0_Standard.zip

Wat ik me dan afvraag is of ik deze wel moet flashen in mijn ZyXEL 2602HW-61C, gezien de firmware uit jou post voor de HWL is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
Ja, ik heb;

De vorige versie firmware er weer ingezet; probleem blijft bestaan.
Reset naar originele values; probleem blijft bestaan.
Modem 10 minuten uit en dan weer aangezet; probleem blijft bestaan.
Laatste versie firmware er weer ingezet; probleem blijft bestaan.

Zyxel in Bridge mode gezet, Linksys er tussen gehangen en voorgaande acties herhaald; probleem blijft bestaan.

Oude Copperjet ipv de Zyxel aangekoppeld zonder ook maar 1 kabel te veranderen; probleem opgelost.

In de PDF van die HWL firmware staat dat de firmware ook voor de overige modellen geldig is...

Uit de zipfile met naam P-2602HWL-61C_V3.40(MV.4)C0_Standard.zip:
code:
1
2
3
4
5
ZyXEL
Firmware Release Note
Prestige 2602H/HL/HW/HWL-61C
Standard version
Release 3.40(MV.4)C0

Die firmware is toch gewoon prima? Heeft het ook een aantal dagen prima gedaan trouwens.

[ Voor 40% gewijzigd door garp op 03-11-2005 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
ZyXEL moet z'n FTP server('s) een keer opruimen (de .com en .dk) :+

Beetje onduidelijk zo en alles dubbel op met P-2602 en P2602 in alle smaken wat vrij onzinnig is als je alleen de P-2602******61-C, P-2602*****63-C & P-2602*****61, P-2602*****63 hebt.

Misschien even met z'n alleen een mailtje droppen bij ze (allemaal apart) of ze hem willen opruimen ;)

@Garp

Je moet sowieso een strakke reeks terug krijgen van je ZyXEL zelf op ethernet. In iedergeval met de firewall uitgeschakeld. Heb je het met meerdere PC's en/of ethernet poorten getest? Kan ook gewoon een simpel ethernet probleem zijn wat je hebt. Alle poorten op je ZyXEL zeflde issue?

[ Voor 48% gewijzigd door bjck op 03-11-2005 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
Ja, dat had ik al gedaan, als allereerste actie toen ik merkte dat het in de Zyxel zat. Zal vanavond alle acties herhalen met een directe kabel, zonder tussenkomst van mijn switch en via mijn laptop en een andere PC.

Dan weten we zeker dat we alles gehad hebben, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7175

nevermind

[ Voor 100% gewijzigd door Anoniem: 7175 op 03-11-2005 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
Helaas; niets helpt. Ding is gewoon brak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159363

Ik heb precies dezelfde problemen ls gebruiker "Garp". Ik zit 1,6 km hemelsbreeds vanaf de centrale van Sloterdijk. Firmware geupgrade van Zyxel 2602-H 61C modem, verschillende computers geprobeerd, UTP kabel vervangen, NIC vervangen, verschillende poorten op de Zyxel geprobeerd.

Modem staat ingesteld als router met standaard instellingen. Mijn modem upstream traint af en toe op 800kbps en meestal 768kbps, downstream blijft hetzelfde.

KS van TweakDSL geeft aan dat er geen problemen zijn. Wat kan hier nog meer de oorzaak van zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Ik heb precies dezelfde problemen ls gebruiker "Garp".

Wat hebben dan alle dingen die je noemt met dat probleem te maken :? Garp heeft een situatie waar ICMP pakketten af een toe een latency spike heeft tussen PC en ZyXEL. Daar hoor ik je niet over hier.

Dat je upstream 800 a 768Kbps is is heel normaal. Jou lijn zal die upstream hebben bij een SNR van 9dB ongeveer. Sowieso komt de ZyXEL tot 832 maximaal op G.DMT (ADSL1) standaard in 98% van de gevallen. Straks met ADSL2+ is het maximaal 1280Kbps en ligt het weer aan de lijn en marges tussen signaal en ruis.

[ Voor 35% gewijzigd door bjck op 04-11-2005 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o0SmOkE0o
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Aangezien @home momenteel €47,95 vraagt voor een max. 5Mb/0,5Mb verbinding ben ik me eigen aan het orienteren op een ADSL(2) verbinding.

Natuurlijk eerst even gezocht / gekeken op tweakers en bijna besloten om TweakDSL te nemen.

Zit te twijfelen tussen 2 abbo vormen :

TIS-ADSL2 aangezien de aktie verlengd is tot 31-11-2005 : http://tweakdsl.nl/prod_adsl2.html
TweakDSL B10 : aktie tot 31-12-2005

Kosten schelen na een half jaar maar €5,- dus dat is nog te overzien. De 1e 6 maanden €20,-

Echter het volgende, volgens de postcode check zit ik op :

netwerk: BBNT
afstand wijkcentrale hemelsbreed: 1605 meter
afstand wijkcentrale berekend: 2339 meter

En als ik dan kijk in op de afstands-snelheidtest pagina : http://adsl.xandrios.net/

Betekent dat ik bij ADSL 1 bijna altijd de 10Mb moet kunnen halen (1,6 of 2,3 Km)
Bij ADSL2 zal ik (nooit) het maximum kunnen halen.

Is het raadzaam om op dit moment gewoon B10 te nemen en den 6 x 15 uit te sparen en mijn lijn na 6 maanden op ADSL2 te laten overzetten ?

Of moet ik maar bij @home blijven ?

Gebruik nu veel eweka (kost me ook €7,50 per 30 dagen) hoe is de eweka te vergelijken die van tweakdsl ? Haal soms / vaak het max bij 4 draadjes (500KB)

Tevens VoDSL wordt niet meer aangeboden volgens de openingspost. Heb ik er toch een vraag over. Bij VoDSL wordt de het huidige telefoonnummer afgesloten of krijg ik je er een extra nummer bij ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
o0SmOkE0o schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 20:51:
Aangezien @home momenteel €47,95 vraagt voor een max. 5Mb/0,5Mb verbinding ben ik me eigen aan het orienteren op een ADSL(2) verbinding.
De prijs/snelheid verhouding bij @home is erg scheef gezien de huidige acties met adsl(2+), het is zeker de moeite waard om over te stappen, vooral ook omdat @home de komende maanden waarschijnlijk niks aan de snelheid zal/kan doen.
TIS-ADSL2 aangezien de aktie verlengd is tot 01-11-2005 : http://tweakdsl.nl/prod_adsl2.html
TweakDSL B10 : aktie tot 01-12-2005
Ik zie die verlenging van tis-adsl2 niet terug op de homepage van tweakdsl.
Betekent dat ik bij ADSL 1 bijna altijd de 10Mb moet kunnen halen (1,6 of 2,3 Km)
Bij ADSL2 zal ik (nooit) het maximum kunnen halen.
Is het raadzaam om op dit moment gewoon B10 te nemen en den 6 x 15 uit te sparen en mijn lijn na 6 maanden op ADSL2 te laten overzetten ?
Of moet ik maar bij @home blijven ?
De maximale adsl2+ snelheid zal je nooit halen op die afstand, ik denk dat het effectief op ongeveer 1.5mb/s uitkomt, da's de snelheid die je vaak ook ziet in andere threads bij bijvoorbeeld versatel. Het zal dus effectief denk ik een verschil zijn van 500kb/s tussen B10 en tisadsl2. Er schijnt ook een verschil te zijn tussen het bbnet en tiscali qua stabiliteit/uptime, maar dat schijnt te verschillen per regio. Sowieso zit je bij tisadsl2 voorlopig nog op 8mbit, omdat ze pas later overschakelen naar adsl2+. Qua prijs is B10 opzich wel interessant, je weet namelijk niet wanneer tiscali overgaat op adsl2+, en met bbnet profiteer je direct van de werkelijke snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
B10 is ook ADSL2+, alleen gelimiteerd tot maximaal 10Mbps.
B16WO is ook ADSL2+, maar dan wide-open tot maximum wat je telefoonlijn toelaat.
TisDSL2 is ADSL2+, maar wide-open. Net als B16WO en eigenlijk hetzelfde, alleen via ander DSL-netwerk (Tiscali ipv BBned).

BBned levert gelijk ADSL2+ snelheden op. Tiscali nog 8/1 als je TisDSL2 besteld wat later vanzelf omgezet wordt naar een 24/1 profiel (hikje van 20 seconde in je DSL verbinding).

[ Voor 27% gewijzigd door bjck op 04-11-2005 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o0SmOkE0o
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Defiant schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 21:09:
Ik zie die verlenging van tis-adsl2 niet terug op de homepage van tweakdsl.
Op www.tweakdsl.nl onder het kopje producten. (Gisteren stond er nog 31-10-2005, vandaag opeens 31-11-2005)
TisADSL2 - tot 24Mbit/1Mbit - € 39,95 - t/m 31-11-2005

Denk dat ik de aanvraag voor B10 dan toch maar de deur uit doe. Kan eventueel later alsnog een stapje hoger gaan zitten :)

Iemand nog antwoord op de vraag over de news server ?

[ Voor 11% gewijzigd door o0SmOkE0o op 04-11-2005 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Nieuwsserver haal ik altijd m'n max, en dat is ruim 5mbit. Maar zie ook het aparte nieuwsserver topic voor ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118518

ik zit 366 meter van de centrale en heb tis adsl2 besteld.
hoe hoog zal me snelheid dan wezen met adsl2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Anoniem: 118518 schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 22:47:
Vooraf nooit te zeggen omdat je de werkelijke lijnlengte niet weet en de kwaliteit. En daarbij komen ook je kunsten in het 'doe-het-zelf-pakket' kijken bij het aansluiten van splitter & modem.

Maar goeie kan op 20-24Mbps ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjs
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:09

fjs

PSN: ftltc

Als ik kijk op http://adsl.xandrios.net/ dan zie ik dat er toch al mensen met Tis al adsl2 hebben. Klopt dit?

To boldly go where no man has gone before...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer
  • Laatst online: 19:32

eisbaer

Zie signature

o0SmOkE0o schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 20:51:
Tevens VoDSL wordt niet meer aangeboden volgens de openingspost. Heb ik er toch een vraag over. Bij VoDSL wordt de het huidige telefoonnummer afgesloten of krijg ik je er een extra nummer bij ?
Ik heb nog vodsl bij tweakdsl. In eerste instantie krijg je een tijdelijk nummer totdat je huidige telefoonnummer geporteerd is naar vodsl.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
fjs schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 07:59:
Als ik kijk op http://adsl.xandrios.net/ dan zie ik dat er toch al mensen met Tis al adsl2 hebben. Klopt dit?
i.i.g dan niet via TweakDSL; daar zit iedereen die een tiscaliabonnement heeft afgesloten nog op 8/1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14-04 21:53

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

bjck schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 23:42:
[...]

Vooraf nooit te zeggen omdat je de werkelijke lijnlengte niet weet en de kwaliteit. En daarbij komen ook je kunsten in het 'doe-het-zelf-pakket' kijken bij het aansluiten van splitter & modem.

Maar goeie kan op 20-24Mbps ;)
Lijkt me erg optimistisch. Persoonlijk hou ik me vast aan de snelheidsmeter van wanadoo, die is mischien wat conservatie maar dan kan het niet zo snel tegenvallen.
http://snelheidscontrole.wanadoo.nl/

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik moet wel zeggen met de afstanden kun je niks van op aan hoe snel je download is.Met ADSL2+ download een vriend van mij die 2200 meter van de centrale woont tussen de 16-18mbit.Dat is bepaald niet slecht ;)

Ik kan er ook eentje die 800 meter er van zit die maar 10-11 mbit haalt.

Dus het ligt gewoon aan de kwaliteit van de lijn.

Betreft hemelsbreed en andere weergave is ook niet erg betrouwbaar.De kabels die naar de centrale gaan , gaan echt op de kortste weg indien mogelijk.

Kijk ik naar mijn eigen centrale , dan klopt eerder da afstand van ongeveer 1100 meter als die van 1,9km.Is nooit 1,9KM van mij uit naar de centrale.Met de fiets rij ik naar mijn centrale wat niet de rechtstreekse weg is en komt neer dan op 1402 meter :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
fjs schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 07:59:
Testlijnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Anoniem: 96789 schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 13:00:
Ik moet wel zeggen met de afstanden kun je niks van op aan hoe snel je download is.Met ADSL2+ download een vriend van mij die 2200 meter van de centrale woont tussen de 16-18mbit.Dat is bepaald niet slecht ;)
Ik vind juist het feit dat je eigenlijk geen zinnige uitspraak kan doen over de werkelijke snelheid van de lijn todat je een jaar contract hebt afgesloten bij een provider toch wel een beetje krom. Vooral omdat providers clausules inbouwen waarbij ze geen snelheid garanderen. Het maakt nogal een verschil wat mij betreft als je bijvoorbeeld voor hetzelfde bedrag 24mbit haalt of maar 11. Of zijn er toch wel providers die dingen regelen als je een bepaalde minimum snelheid niet haalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Anoniem: 96789 schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 13:00:

Betreft hemelsbreed en andere weergave is ook niet erg betrouwbaar.De kabels die naar de centrale gaan , gaan echt op de kortste weg indien mogelijk.

Kijk ik naar mijn eigen centrale , dan klopt eerder da afstand van ongeveer 1100 meter als die van 1,9km.Is nooit 1,9KM van mij uit naar de centrale.Met de fiets rij ik naar mijn centrale wat niet de rechtstreekse weg is en komt neer dan op 1402 meter :Y)
Meest korste weg is niet altijd de rechte lijn. Kunnen ook nog dingen als meertjes & parkjes tussen liggen waar alles omheen gaat. En hoe zag het er vroeger uit toen het werd aangelegd? Stond er toen misschien iets heel anders dan nu.

En er gaat niet vanaf de centrale een kabeltje apart naar elke aansluiting toe. Er zijn ook nog verdeel stations in de wijken. Het kan dus zijn dat jou lijn eerst langs je woning gaat naar een verdeel station in een dikke bundel. Van daar uit via een omweg achterlangs door jou straat naar jou woning.

Zo kunnen kabels zelfs 2x langer zijn dan het fietsen is ;)
Defiant schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 13:14:
[...]

Ik vind juist het feit dat je eigenlijk geen zinnige uitspraak kan doen over de werkelijke snelheid van de lijn todat je een jaar contract hebt afgesloten bij een provider toch wel een beetje krom. Vooral omdat providers clausules inbouwen waarbij ze geen snelheid garanderen. Het maakt nogal een verschil wat mij betreft als je bijvoorbeeld voor hetzelfde bedrag 24mbit haalt of maar 11. Of zijn er toch wel providers die dingen regelen als je een bepaalde minimum snelheid niet haalt?
Wat moeten ze dan verkopen? 2Mbps verkopen met als bijschrijven (het *-etje): "Snelheden kunnen oplopen tot 24Mbps als de lijn het toelat" :?

Als een ander dan 20Mbps gaat aanbieden met kleine lettertjes dat het niet altijd gehaald wordt verkoopt ISP 1 uit dit voorbeeld toch niets?

ISP zou in overleg met jou de lijn kunnen downgrade naar een lager product bijvoorbeeld kostenloos. Maar vaak scheelt dat een paar € per maand of je moet naar een product stappen lager dan dat je haalt zelfs. En als je bijvoorbeeld een B16WO lijn hebt die 15Mbps haalt zou je naar B10 moeten stappen.

Maar niet elke ISP werkt hier aan mee voor minimale verschillen. Haal je op een B16WO lijn bijvoorbeeld 2Mbps en er is niets aan te doen (wel eerst alles proberen natuurlijk) van beide kanten klinkt het wel logischer om te downgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
bjck schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 15:16:
ISP zou in overleg met jou de lijn kunnen downgrade naar een lager product bijvoorbeeld kostenloos. Maar vaak scheelt dat een paar € per maand of je moet naar een product stappen lager dan dat je haalt zelfs. En als je bijvoorbeeld een B16WO lijn hebt die 15Mbps haalt zou je naar B10 moeten stappen.
Ik zou het inderdaad niet onredelijk vinden als adsl providers de klanten 1 week de tijd geven om te zien hoe de kwaliteit van hun lijn is, en ze dan kostenloos de mogelijkheid geven bijvoorbeeld 1 stapje lager te gaan zitten. Maar dan krijg je natuurlijk alleen providers die 8-24 mbit leveren :)
Maar niet elke ISP werkt hier aan mee voor minimale verschillen.
Juist met adsl2+ zullen de verschillen juist meer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Iedereen heeft er een ander idee over. Maar alle ISP's doen het zo en je weet hoe het werkt. Je zou van te voren dus kunnen informeren of een downgrade een optie is en buiten welke marges je verbinding dan moet zijn.

Een week is wel krap natuurlijk, zou eerst nog een onderzoek naar gedaan kunnen worden. En ISP's gaan vast niet zomaar accoord met een downgrade omdat 90% van de storingen en snelheids issues in het gedeelte van het door de klant bestelde 'doe-het-zelf-pakket' voorkomen. Kan je een ISP niet verandwoordelijk voor houden dus wil de zekerheid hebben dat daar de oorzaak niet ligt vermoed ik.

Anders kan je het beroerd aansluiten en downgraden omdat je lijn 'wonderlijk' maar 9Mbps haalt bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150297

Anoniem: 118518 schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 22:47:
Wat denk je zelf?? Balgehakt!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Voorlopig niet hoger dan 8 Mbps :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjs
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:09

fjs

PSN: ftltc

Klinkt hoopvol. Zal dan ook wel niet zo lang meer duren dan voordat we echt overgaan. :7

To boldly go where no man has gone before...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
fjs schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 17:54:
[...]

Klinkt hoopvol. Zal dan ook wel niet zo lang meer duren dan voordat we echt overgaan. :7
Uhm, het lijkt mij dat er toch vrij snel begonnen wordt met testlijnen, want hoe moet je anders een dienst gaan introduceren en testen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

Ik lust wel een balletje.. ik heb 700 meter tussen de centrale en mijn computer. volgens een opperbal gehakt zou ik tussen de 20 en 24 komen (mbit) maar das weer afhankelijk van de lijn, de kwaliteit, de modem, de pc, wat er tussen de isra en de router zit, en noem maar op.

maar internetten kan ik dan wel..

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• super_dirk
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-04 14:06
Hoe ziet het aanvraag proces eruit bij Tweakdsl? Ik heb afgelopen dinsdag de aanvraag (B10)ingediend en direct per post de gevraagde gegevens toegestuurd. Worden er nog bevestigingen per email of brief verstuurd? Ik heb nog niks ontvangen van ze vandaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28897

Ik zit me al een half jaar dood te ergeren aan dat oranje rot modem omdat deze niet vooruit te branden is, maximale downloadsnelheid is ongeveer 570 kB/s (zit aan dat ding vanwege VoDSL vast, andere modems gaan wel sneller).

Zit ik net ff een CD'tje te downloaden ........ zit ik nu rond 775 kB/s ....... nog ff een test gedaan, en weer die snelheid (ADSL1 UltraDSL).

Weet niet wat er gebeurd is......maar ik heb niets gedaan, maar ben wel heel blij _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 28897 op 05-11-2005 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
Garp schreef op donderdag 03 november 2005 @ 10:41:
Ja, ik heb;

De vorige versie firmware er weer ingezet; probleem blijft bestaan.
Reset naar originele values; probleem blijft bestaan.
Modem 10 minuten uit en dan weer aangezet; probleem blijft bestaan.
Laatste versie firmware er weer ingezet; probleem blijft bestaan.

Zyxel in Bridge mode gezet, Linksys er tussen gehangen en voorgaande acties herhaald; probleem blijft bestaan.

Oude Copperjet ipv de Zyxel aangekoppeld zonder ook maar 1 kabel te veranderen; probleem opgelost.

In de PDF van die HWL firmware staat dat de firmware ook voor de overige modellen geldig is...

Uit de zipfile met naam P-2602HWL-61C_V3.40(MV.4)C0_Standard.zip:
code:
1
2
3
4
5
ZyXEL
Firmware Release Note
Prestige 2602H/HL/HW/HWL-61C
Standard version
Release 3.40(MV.4)C0

Die firmware is toch gewoon prima? Heeft het ook een aantal dagen prima gedaan trouwens.
Ok, ik ben er uit. It kept haunting me :-)

Het blijkt ergens in het WLAN deel te zitten. Als ik alles default laat na een firmware flash en alleen het channel van de default (6) instelling afhaal en een willekeurig ander channel gebruik is het probleem weg;

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
C:\Documents and Settings\ronald>ping -t ping.xs4all.nl -n 20

Pinging uucp1.xs4all.nl [194.109.21.51] with 32 bytes of data:

Reply from 194.109.21.51: bytes=32 time=46ms TTL=58
Reply from 194.109.21.51: bytes=32 time=38ms TTL=58
Reply from 194.109.21.51: bytes=32 time=48ms TTL=58
Reply from 194.109.21.51: bytes=32 time=30ms TTL=58
Reply from 194.109.21.51: bytes=32 time=41ms TTL=58
Reply from 194.109.21.51: bytes=32 time=45ms TTL=58
Reply from 194.109.21.51: bytes=32 time=29ms TTL=58
Reply from 194.109.21.51: bytes=32 time=47ms TTL=58
Reply from 194.109.21.51: bytes=32 time=40ms TTL=58
Reply from 194.109.21.51: bytes=32 time=39ms TTL=58
Reply from 194.109.21.51: bytes=32 time=40ms TTL=58
Reply from 194.109.21.51: bytes=32 time=23ms TTL=58
Reply from 194.109.21.51: bytes=32 time=36ms TTL=58
Reply from 194.109.21.51: bytes=32 time=85ms TTL=58
Reply from 194.109.21.51: bytes=32 time=46ms TTL=58
Reply from 194.109.21.51: bytes=32 time=19ms TTL=58
Reply from 194.109.21.51: bytes=32 time=31ms TTL=58

Packets: Sent = 20, Received = 20, Lost = 0 (0% loss),
    Minimum = 19ms, Maximum = 85ms, Average = 40ms

Dit is met 4 draadjes naar tweaknews, bittorrent die de laatste CentOS 4.2 dvd naar binnenslurpt, yorinfm radio op 128kbit en een videostream van journaal24 op 1Mbit. Lang leve de traffic shaping van m0n0wall :_)

Toch maar even de laptop er bij gepakt en NetStumbler gestart. Er zijn nog 2 WLAN's in de buurt; beide draaien op channel 11 en zijn WEP/WPA beveiligd. Daar kan mijn 2602 dus eigenlijk geen last van hebben.

Schiet mij maar lek.

Zijn er misschien mensen met een 2602HW-61C die hetzelfde probleem hebben of evt even zouden willen proberen hun WLAN op channel 6 te zetten om te kijken of ik de enige ben die dit probleem heeft of dat die 2602's allemaal dit kleine bugje hebben?

[ Voor 37% gewijzigd door garp op 05-11-2005 23:42 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op speedtouch.nl is nieuwe firmware voor de 716v5(WL) modems verschenen.

ADSL2+ FaQ
Tiscali (Migratie) FaQ
816-2P naar ADSL2+ upgrade How-to

Vergeet niet even je ULTRA of al geleverde TisDSL2 verbinding in te vullen op:
GoT ADSL(2+) Afstand-Snelheids test

Interesse om de nieuwe VoIP dienst van TweakDSL te Beta-testen? Zie hier: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1078182 :)