TweakDSL *new and/or improved* deel 16 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 13 Laatste
Acties:
  • 4.745 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2479

HoppyF schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 22:52:
[...]

Hehe, eindelijk nog iemand die het ziet ...
Ik heb deze vraag enige posts terug al gesteld maar niemand die het weet.
Ik heb nu maar een emailtje naar de TDSL helpdesk gestuurd.

WO=Wide-Open (dus max 24 Mbps) maar twee maal een dergelijk abo?
Als ik het antwoord heb zal ik het hier laten weten.
Over het TweakDSLB16 abo, dus zonder WO, kan ik ook nergens details vinden. De site zal binnenkort wel verder geupdate worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:46
Ik heb vandaag nog gebeld met de helpdesk over de BBned ADSL2 verbindingen. Ze was nogal verbaasd en vroeg hoe ik daar vanaf wist. Staat op de website zeg ik. Oh, welke website? :?

Het zou dus pas in december geleverd kunnen worden, en volgens de helpdeskmedewerkster nog niet op de site mogen staan. Helaas was er iets mis en kon ze zelf niet op de site kijken, dus ze kon me ook niet verder helpen...

Oh, ik blijf wel bij Tweak, je moet gewoon zelf wat meer uitzoeken ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Jiriki op 27-10-2005 23:15 ]

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-05 18:02
Geleverd kan het wel volgens mijn informatie, alleen kan de overstap van huidige BBned aansluiting naar zo'n aansluiting pas in december gefaciliteerd worden.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:28

Wildfire

Joy to the world!

Ik zie flink meer incompletes sinds vandaag op Tweaknews. Iemand meer dezelfde ervaring?

Sommige postings zijn gewoon maar voor enkele procenten compleet!

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81359

Wildfire schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 23:27:
Ik zie flink meer incompletes sinds vandaag op Tweaknews. Iemand meer dezelfde ervaring?

Tot op heden nog geen last van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-05 12:05
Geen last ook van, net headers opgehaald..

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin_Time
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-05 22:33
Ik zie het stukje tekst van de tweakgekte aanbieding niet meer op de website staan.... zou dat betekenen dat je dit abbo nou niet voor 2 jaar hoeft af te sluiten zoals bij bbned?

Elke dag dronken is ook een geregeld leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tymiek
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-05 16:08

tymiek

drinkjedrankje slikjeslokje

Anoniem: 27474 schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 18:57:

Zijn er mer mensen waar dit zo is gegaan of sla ik de plank mis?
Ik had dit ook en heb een mail met duidelijk het probleem erin verzonden en ik kreeg dit als reply

"Ik zie inderdaad dat er hier het een en ander is fout gegaan.
We gaan de restitutie verzorgen."

Bij mijn incasso is er dit keer ook weer 39.95 vanaf gegaan, dus waarschijnlijk moet de restitutie nog komen, want het was een normaal factuur. Nou werk ik zelf bij een bedrijf dat er 2 facturen over doet om een fout recht te zetten, dus wacht ik het nog ff af.

Dus ik zou zeggen stuur een mail met je betoog en kijk wat ze te zeggen hebben.

Iets met een snelle pc/ssd etc geen zin meer om alles op te schrijven :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Wildfire schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 23:27:

Sorry voor dit berichtje, het bleek aan mijn kant te liggen... dat ik daar niet aan gedacht had -> ik had m'n newsreader afgelopen week ingesteld om de spool niet meer te laden als ik een header update deed. Nu ik de spool wel weer laat laden, zie ik bij de nieuwe headers zo goed als geen incompletes meer...

Mea culpa. Sorry dat ik voor niets jullie hier kwam lastigvallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-05 10:27
Anoniem: 118518 schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 18:44:
ik wil tisadsl aanvragen
maar nu zie ik dat er alleen een aanvraag formulier te douwnloaden is voor bestaande klanten
is er ook een formulier voor nieuwe klanten
Je moet de postcode check doen, dan vul je al jou gegevens in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tetsuo55
  • Laatst online: 23-04 12:26

Tetsuo55

*~*GrahF Emperor of Darkness*~

Klopt het dat de splitter, die de telefoon van het modem scheid niet werkt als je adsl2+ neemt? en daarom een nieuwe splitter nodig hebt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Tetsuo55 schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 14:14:
Klopt het dat de splitter, die de telefoon van het modem scheid niet werkt als je adsl2+ neemt? en daarom een nieuwe splitter nodig hebt??
Nee

't Zou kunnen zijn dat er echt wonderlijk oude splitters zijn die mogelijk rare dingen doen, maar kans acht ik persoonlijk echt minimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23408

tymiek schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 02:21:
[...]

Ik had dit ook en heb een mail met duidelijk het probleem erin verzonden en ik kreeg dit als reply

"Ik zie inderdaad dat er hier het een en ander is fout gegaan.
We gaan de restitutie verzorgen."

Bij mijn incasso is er dit keer ook weer 39.95 vanaf gegaan, dus waarschijnlijk moet de restitutie nog komen, want het was een normaal factuur. Nou werk ik zelf bij een bedrijf dat er 2 facturen over doet om een fout recht te zetten, dus wacht ik het nog ff af.

Dus ik zou zeggen stuur een mail met je betoog en kijk wat ze te zeggen hebben.
restitutie beloven ze wel maar geven ho maar

ik spreek uit ervaring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67119

bjck schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 22:44:
Heb je wel het mailtje "uw verbinding is opgeleverd" ontvangen al? Dan is KPN iets vergeten om te prikken :+

Als dat het geval is is je verbinding opgeleverd, maar dus blijkbaar niet juist (of helemaal niet) door KPN omgeprikt. Gelijk helpdesk bellen kunnen ze het aanmelden bij Tiscali om het recht te trekken.

Welke centrale hang je aan?
Ik hang aan hlm-san

Haarlem santpoort

Ik zit dit dus te typen via mijn oude myGiga bbned verbinding

Ik heb trouwens geen mailtje ontvangen.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 67119 op 28-10-2005 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
Hoe zit het nu eigelijk met de .nl domeinnamen? Krijgt iedereen deze nu? Zo ja, hoe moet of gaan ze dat regelen?

Ik snap deze zin ook niet echt: Een eigen .nl domein indien gewenst. Indien gewenst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7175

Resinman schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 15:25:
Hoe zit het nu eigelijk met de .nl domeinnamen? Krijgt iedereen deze nu? Zo ja, hoe moet of gaan ze dat regelen?

Ik snap deze zin ook niet echt: Een eigen .nl domein indien gewenst. Indien gewenst?
Jup,
ben ook benieuwd hoe en of het mogelijk is een bestaand domein te verhuizen.

Affijn, ingewikkelde toestanden in het verleden daargelaten hoop ik dat ze de 20Mbit usenet vanaf 1 november weer in hun actie opnemen :9~

Loop nu tegen een kpn probleem aan, telefoonnummer alleen te bellen via een vaste lijn.
Handig voor de aanvragers van zo'n vaste lijn
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tetsuo55

Tetsuo55

Net weer gebeld, extreem onvriendelijk te woord gestaan door de medewerkster van de klantenservice :(

Zij verplichten je om ook de splitter en kabels apart te betalen als je bij hen de modem besteld, het zit volgens die mevrouw allemaal in 1 doos, maar toch mag je er appart voor dokken

bij elke modem moet je dus 25 euro kosten optellen, bij andere providers zit dit al in de prijs inbegrepen.

Daarnaast geven ze aan met nadruk dat je adsl2 niet zal werken met een oude splitter, dus dat je zowiezo geen keus hebt, ze vertelde mij om de modem maar ergens anders te kopen.

Ze hebben ook de website veranderd en alle aanmeldingen moeten nu via de postcode check, ook als je al een klant bent van tweak, ineens is adsl2 op mijn adres niet meer beschikbaar, terwijl alle andere providers het wel op mijn adres kunnen leveren.

Voor mij is het duidelijk, goodbye tweakdsl, hello versatel

[ Voor 13% gewijzigd door Tetsuo55 op 28-10-2005 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkAboutIt
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:48
TweakDSL werkt niet met kleine lettertjes, verborgen voorwaarden en ondoorzichtige regelgevingen. Niemand wil toch geconfronteerd worden met extra kosten of incomplete informatie? Wij hebben liever tevreden klanten.
Wat zeurt iedereen nu hier..... 8)7

De nieuwsserververbinding-aanbieding van 20Mb is in de twilight-zone verdwenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centauriprime
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-05 17:38
Hoi,

Hoelang duurt het gemiddeld bij die gasten voordat je bericht krijgt, als je adsl hebt aangevraagd.

Bij Demon kreeg ik vrijwel meteen een mail met login gegevens om een status pagina te kunnen bekijken.

15x330 SW38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tetsuo55

Tetsuo55

Centauriprime schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 16:19:
Hoi,

Hoelang duurt het gemiddeld bij die gasten voordat je bericht krijgt, als je adsl hebt aangevraagd.

Bij Demon kreeg ik vrijwel meteen een mail met login gegevens om een status pagina te kunnen bekijken.
ik kreeg het na ongeveer een week via de post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-05 17:23

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Tetsuo55 schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 16:04:
Net weer gebeld, extreem onvriendelijk te woord gestaan door de medewerkster van de klantenservice :(

Zij verplichten je om ook de splitter en kabels apart te betalen als je bij hen de modem besteld, het zit volgens die mevrouw allemaal in 1 doos, maar toch mag je er appart voor dokken

bij elke modem moet je dus 25 euro kosten optellen, bij andere providers zit dit al in de prijs inbegrepen.
Pffff, wat voor abo wilde je afsluiten? Ik kreeg mijn modem + alles erbij gewoon voor het bedrag dat op de website staat, dus inclusief splitter en wat kabeltjes. Wat een ge-eikel zeg.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:20

Animal_X

Rodin

Wat ik persoonlijk een beetje jammer vind is dat ik twee dagen geleden gemigreerd ben naar ADSL2+, maar tot op heden nog steeds geen nieuw modem heb ontvangen waardoor ik nu dus al twee dagen onaangekondigd zonder verbinding zit... En dat komt natuurlijk weer net extreem slecht uit op het moment... :(

Het werkt dus niet met mijn huidig E-tech routertje..

[ Voor 12% gewijzigd door Animal_X op 28-10-2005 16:30 ]

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tetsuo55

Tetsuo55

.oisyn schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 16:26:
[...]

Pffff, wat voor abo wilde je afsluiten? Ik kreeg mijn modem + alles erbij gewoon voor het bedrag dat op de website staat, dus inclusief splitter en wat kabeltjes. Wat een ge-eikel zeg.
TisADSL2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centauriprime
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-05 17:38
Tetsuo55 schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 16:25:
[...]

ik kreeg het na ongeveer een week via de post
Ok dan weet ik dat. Dankje wel.

15x330 SW38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmdJunk
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-05 14:11
Zie ik het verkeerd?

op de site niets meer te vinden over bestaande klanten, kunnen we nu wel alles bestellen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digiben
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-05 18:48
.oisyn schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 16:26:
[...]

Hier ook alles netjes gehad met aanvraag...alleen was dat al weer bijna 2 maanden geleden en hier is alles goed gegaan.
Modem opgestuurd gekregen voor de prijs wat op de site staat en dus alles er bij ,gaat hier om de tisadsl2 actie.
Dus verder geen gezeik nog gehad met tweakdsl ,,aangemeld mail ontvangen van waneer ik werd gemigreerd en daarna keurig modem ontvangen(inlog gegevens etc) en alles netjes afgeboekt .etc bellen er heen heb ik niet nodig gehad....teminste dat doe ik niet snel zoek het liever zelf even uit voor ik zal bellen ,want overal is het wel wat met die helpdesk _/-\o_
Dus snap al dat gezeik ook niet als ze een regeltje aanpassen met een adsl actie om er gelijk over aan die bel te gaan hangen,zie liefst dat adsl 2 er op komen ...al zat dat denk ik niet te lang meer duren (teminste hoop nog dit jaar :*) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AmdJunk schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 16:41:
Zie ik het verkeerd?

op de site niets meer te vinden over bestaande klanten, kunnen we nu wel alles bestellen 8)7
Thnx tot TweakDSL :) (volgens de tweakdsl site)

Ik zie net dat de nieuwe abonnementen maximaal 10GB dataverkeer per maand op hun homepage mogen hebben en per GB meer € 1,50 (best een aardig hoge meer prijs)

Weet iemand hoe dat zit met de huidige abonnementen?

Ik kwam namelijk dit tegen:

I_Stealth_I in "TweakDSL *new and/or improved* deel 9"

[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 81359 op 28-10-2005 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
Sinds gisteren gebruik ik mijn Speedtouch 716 v5 WL. Daarvoor had ik een Draytek 2600. Mijn teamspeak server draaide prima. Nu met het nieuwe modem krijg ik teamspeak niet meer aan de praat. Poort open gezet (als ik het goed heb gedaan) maar geen succes. Wie heeft dit modem en draait een teamspeak server? Heb al uren gegoogeld, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27474

Mensen check ff je bankafschriften! Zie mijn vorige post!
Tweak geeft namelijk toe dat er wat verkeerd is gegaan hier en daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83706

kan iemand mij vertellen waar de firmware van de speedtouch 716 g(i) (wireless) op de site van tweakdsl staat? de medewerkers zeiden ze het erop stond, maar kon hem niet vinden. Kan iemand mij de link geven, want ik moet zondag ( ja zondag) een project inleveren. En ik heb geen internet thuis en ze zeiden dat het aan de firmware lag. Dus hopelijk kan iemand mij een link geven van de firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
Anoniem: 81359 schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 17:07:
[...]

Thnx tot TweakDSL :) (volgens de tweakdsl site)

Ik zie net dat de nieuwe abonnementen maximaal 10GB dataverkeer per maand op hun homepage mogen hebben en per GB meer € 1,50 (best een aardig hoge meer prijs)

Weet iemand hoe dat zit met de huidige abonnementen?

Ik kwam namelijk dit tegen:

I_Stealth_I in "TweakDSL *new and/or improved* deel 9"
dataverkeer per maand. 10gig dataverkeer haal je bij lange niet als je geen illegale troep erop hebt staan, of een fotoboek die gelinkt is aan tig websites (hotlinking enzo). Anders wellicht zelf thuis hosten, heb je wel beperkte bandbreedte, maar geen datalimiet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Update.

Ik zou gisteren gemigreerd worden naar tisadsl 2. Helaas kreeg ik nu een email binnen dat het nog 15 dagen gaat duren.

Het gaat wel heel erg moeizaam bij Tweakdsl. :'(

[ Voor 90% gewijzigd door Anoniem: 67119 op 29-10-2005 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dimmu schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 22:15:
[...]

dataverkeer per maand. 10gig dataverkeer haal je bij lange niet als je geen illegale troep erop hebt staan, of een fotoboek die gelinkt is aan tig websites (hotlinking enzo). Anders wellicht zelf thuis hosten, heb je wel beperkte bandbreedte, maar geen datalimiet..
Ik heb er geen illegale spullen op staan, maar zit nu aan de 67 gig. Staan een paar online games op, die bijna dagelijks wisselen.

Kan ze ook op mijn eigen webserver zetten, maar alle dataverkeer die ik daar bespaar is natuurlijk weer meegenomen. Een van mijn sites waar die games op staan verbruikt zelf ook al tussen de 16 tot 20 gig per dag.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 81359 op 29-10-2005 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Anoniem: 67119 schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 00:34:

Mag ik kwaad zijn of moet ik maar denken dat ik met mensen te maken heb die waarschijnlijk nog te stom zijn om uit hun ogen te kijken. IK geef de helpdesk mederwerkers niet de schuld. Wel de leiding. Tweadsl wordt (is) op deze manier een UPC aan het worden. :'(
Hier is hele logische verklaring voor gewoon waar TweakDSL niets aan kan doen. Je order status is bij Tiscali verandert en TweakDSL ordersysteem reageert op de verschillende statussen met mail updates.

Blijkbaar iets niet goed gegaan bij je omzetting gepland op 26-10-2005 en wordt zo lijkt het opnieuw opgestart. Je zal waarschijnlijk straks ook nieuwe mail ontvangen met nieuwe ingeplande telco-telco-migratie datum. Gezien het weekend zal je die maandag wel ergens krijgen.

Schiet ze niet gelijk af nog, als jij de mail krijgt kunnen zij ook pas zien wat er veranderd is omdat dat gelijk de deur uit gaat die mail lijkt mij. Wees juist blij dat alles zo vanzelf gaat zou ik zeggen ;)

[ Voor 61% gewijzigd door bjck op 29-10-2005 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
Anoniem: 81359 schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 00:56:
[...]

Ik heb er geen illegale spullen op staan, maar zit nu aan de 67 gig. Staan een paar online games op, die bijna dagelijks wisselen.

Kan ze ook op mijn eigen webserver zetten, maar alle dataverkeer die ik daar bespaar is natuurlijk weer meegenomen. Een van mijn sites waar die games op staan verbruikt zelf ook al tussen de 16 tot 20 gig per dag.
Is een dedicated (coloco) server geen optie dan? 67 gig aan bandbreedte van de webspace van de provider, ik denk zelf dat dat er niet voor bedoeld is...
Ik denk dat je dan toch moet denken aan een colocatie of dedicated server, want je mag blij zijn (zo vind ik 't) dat je je webruimte nog kan en mag gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dimmu schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 01:01:
[...]

Is een dedicated (coloco) server geen optie dan? 67 gig aan bandbreedte van de webspace van de provider, ik denk zelf dat dat er niet voor bedoeld is...
Ik denk dat je dan toch moet denken aan een colocatie of dedicated server, want je mag blij zijn (zo vind ik 't) dat je je webruimte nog kan en mag gebruiken.
Ik heb een colocated server.....

Ik heb in de papieren van Tweakdsl niets kunnen vinden over dataverkeer op de homepage, het stond toen ik het abo afsloot ook niet op de website. Ik heb het alleen een keer zien staan in de link die ik eerder poste... en daar stond in dat als je meer verbruikte het niet zo'n ramp was...

Er zijn er denk ik wel meer die meer dan 10 gig verbruiken per maand... 1 zat de afgelopen maanden boven de 150 gig (dat ik weet... nee niet ik zelf).

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 81359 op 29-10-2005 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn
  • Laatst online: 20-03 22:07

afterburn

No more...

150GB... dat is gemiddeld 1388kbit per seconde, 24 uur per dag, 7 dagen in de week voor een maand lang. En dat geloof jij? Heeft ie t-net op z'n webspace staan ofzo? Er is geen enkele provider die dat toestaat op de persoonlijke webspace zonder dat je daar dik voor moet betalen.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bjck schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 00:57:
[...]

Hier is hele logische verklaring voor gewoon waar TweakDSL niets aan kan doen. Je order status is bij Tiscali verandert en TweakDSL ordersysteem reageert op de verschillende statussen met mail updates.

Blijkbaar iets niet goed gegaan bij je omzetting gepland op 26-10-2005 en wordt zo lijkt het opnieuw opgestart. Je zal waarschijnlijk straks ook nieuwe mail ontvangen met nieuwe ingeplande telco-telco-migratie datum. Gezien het weekend zal je die maandag wel ergens krijgen.

Schiet ze niet gelijk af nog, als jij de mail krijgt kunnen zij ook pas zien wat er veranderd is omdat dat gelijk de deur uit gaat die mail lijkt mij. Wees juist blij dat alles zo vanzelf gaat zou ik zeggen ;)
Ik denk eigenlijk dat het anders is gegaan. Na mijn telefoontje van gisteren is iemand wakker geworden en heeft alsnog die order ingevoerd. Gezien de manier waarop men met de administratie omgaat bij Tweakdsl is dit een stuk waarschijnlijker. Gisteren werd toch gezegd dat ik binnen twee dagen over zou gaan. En toevallig na mijn telefoontje van 14:30 krijg ik keurig om 15:00 een email dat de mijn aanvraag bij Tweakdsl in goede orde is ontvangen. Die aanvraag had ik reeds in augustus gedaan en tevens een bevestiging daarvan ontvangen dat ik omstereeks 26 oktober gemigrerd zou worden.

ik geef ze nu wederom voordeel van twijfel. Maar gezien mijn eerdere posts had je kunnen zien dat mijn aanvraag niet geheel soepel is gegaan.

1. 4 x mijn aanvraag verloren
2. mijn modem vergeten te sturen
3. nu onduidelijkheid over mijn levering.

Ik heb nu nog internet maar ik ben bang dat bbned maandag zegt. Afsluiten die hap. Ok tweakdsl is slechts een radar in het geheel. Wellicht gaat er bij Cambrium ook het een en ander fout.

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 67119 op 29-10-2005 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bjck, graag hoop ik dat je me kan vertellen waar ik de firmware kan downloaden op de tweakdsl site. Want een van de medewerkers zei dat het erop stond en dat ik het daar vandaan moest halen. ZIt nu achter mijn oude modem, stom dat ik er niet eerder op had gedacht. Maar ik kan hem dus niet op de site vinden dus. Maar misschien kan je me hiermee helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Anoniem: 83706 schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 09:23:
bjck, graag hoop ik dat je me kan vertellen waar ik de firmware kan downloaden op de tweakdsl site. Want een van de medewerkers zei dat het erop stond en dat ik het daar vandaan moest halen. ZIt nu achter mijn oude modem, stom dat ik er niet eerder op had gedacht. Maar ik kan hem dus niet op de site vinden dus. Maar misschien kan je me hiermee helpen.
Hier bij speedtoch punt com toch gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14-04 21:53

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Cambrium = TweakDSL.
TweakDSL is gewoon een sticker, zo doet Cambrium ook MyDSL en weet ik veel wat nog meer.

Op dit moment heeft Tweak gewoon weer abbo geld afgeschreven terwijl ik langer als een maand geleden had opgezegd en de bevestigingsbrief al in huis heb. (goh er gaat iets fout)

Ook heb ik van Cambrium geeist dat ze persoonlijke gegevens die ze over mij hebben bekend maken, en wat schetst mijn verbazing, Cambrium is van mening dat notes die ze maken voor intern gebruik zijn!. Ze hoeven zich niet te houden aan de wet op de bescherming van de persoonsgegevens. :(
* Pim. heeft zijn advocaat al advies gevraagd en hoewel hij aangeeft dat ze verplicht zijn persoonlijke gegevens over mij openbaar te maken en mijn rechtsbijstandsverzekering het dekt vraag ik me af of ik die moeite wil doen (en de belasting op mijn verzekering moet maken)

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bjck schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 09:26:
[...]

Hier bij speedtoch punt com toch gewoon?
die heb ik al geprobeerd, maar doen het niet. Krijg een fout dat het om een illegale image gaat ofzo. Keb al meerdere firmware geprobeerd, maar nog steeds doet ie het niet? Maar staan die drivers niet op de tweakdsl site dan? Want dan snap ik niet waarom de medewerker tegen mij zei dat ze sinds gisteren op de site stonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Let je wel op het verschil tussen de 716v5(WL) en de 716G versie? Zijn verschillend en staan beide op speedtouch.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickstur
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-04-2020
Anoniem: 83706 schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 09:57:
[...]

die heb ik al geprobeerd, maar doen het niet. Krijg een fout dat het om een illegale image gaat ofzo. Keb al meerdere firmware geprobeerd, maar nog steeds doet ie het niet? Maar staan die drivers niet op de tweakdsl site dan? Want dan snap ik niet waarom de medewerker tegen mij zei dat ze sinds gisteren op de site stonden.
Maak je niet dezelfde fout als ik en pak je niet de configuratietool? Je moet de bovenste van de twee te downloaden bestanden voor de 716v5 nemen deze dus

http://www.speedtouch.nl/downloads/716_Upgrade_532_sip.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-05 14:02
Anoniem: 2479 schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 23:05:
[...]

Over het TweakDSLB16 abo, dus zonder WO, kan ik ook nergens details vinden. De site zal binnenkort wel verder geupdate worden :)
Het antwoord van de TweakDSL Helpdesk hierover:
Het TweakDSL B10 - gewoon 10 Mbps, het B16WO is Wide-Open dus 16-24 Mbps.
De BE ADSL2 die je bij de postcode checker zag staan is gewoon fout.

Ik heb net weer op de site gekeken en .... jawel, er is weer het nodige aangepast.
Men luistert (gelukkig :) ) wel naar de op- en aanmerkingen.

Wel een ander probleem nu. De postcode check geeft opeens aan dat ik geen ADSL2+ product meer kan bestellen, dat klopt dus niet.
De centrale waar ik zit is al tijden geschikt gemaakt voor ADSL2+ en zo stond dit ook altijd in de postcode check.
Ik vrees dat er dus iets aan de hand is met de postcode checker op de TweakDSL site.

Willen jullie het ook eens proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2479

HoppyF schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 10:57:
[...]

Ik heb net weer op de site gekeken en .... jawel, er is weer het nodige aangepast.

Wel een ander probleem nu. De postcode check geeft opeens aan dat ik geen ADSL2+ product meer kan bestellen, dat klopt dus niet.
De centrale waar ik zit is al tijden geschikt gemaakt voor ADSL2+ en zo stond dit ook altijd in de postcode check.
Ik vrees dat er dus iets aan de hand is met de postcode checker op de TweakDSL site.

Same here. Alle ADSL2+ abo's zijn weg. Het is een beetje een zooitje :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:50

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

HoppyF schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 10:57:
[...]

Ik heb weereens het zelfde als jij.
Alle ADSL2+ produkten zijn verdwenen, het enige "nieuwe" produkt die nog wel zichtbaar is, is TweakDSLB512.
Maar dat zal jij waarschijnlijk ook hebben ;)

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkHelmet
  • Laatst online: 01-05 15:03
Kan aan mij liggen

maar ik vind de site erg onoverzichtelijk.

tal van abonnementen maar er staat niet bij elk apart aangegeven wat je nu werkelijk krijgt.
Bijv. de snelheid naar de newsserver.

Jammer, geeft ook weinig vertrouwen in het product zelf :(

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Zondagskindje schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 11:19:
[...]

Ik heb weereens het zelfde als jij.
Alle ADSL2+ produkten zijn verdwenen, het enige "nieuwe" produkt die nog wel zichtbaar is, is TweakDSLB512.
Maar dat zal jij waarschijnlijk ook hebben ;)
Mmm... inderdaad.
Foutje van TweakDSL zullen we maar zeggen.
Het lijkt er op dat de site nu vrijwel dagelijks aangepast wordt dus er is nog hoop.

Iets anders, het modem "een modem dat geschikt is voor zowel VoIP als VoDSL voor € 49,95" dat je o.a. bij de TweakDSL B16WO ziet staan schijnt een Allied Data Copperjet 1616 te zijn.
Geen slechte prijs dus voor een dergelijk modem.
Nadeel is wel dat je een nieuwe klant moet zijn om er aan te kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

afterburn schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 06:36:
150GB... dat is gemiddeld 1388kbit per seconde, 24 uur per dag, 7 dagen in de week voor een maand lang. En dat geloof jij? Heeft ie t-net op z'n webspace staan ofzo? Er is geen enkele provider die dat toestaat op de persoonlijke webspace zonder dat je daar dik voor moet betalen.
Staat er toch echt in zijn webalizer stats... in de maand september totaal 166743335 kilobytes en augustus 149851076 kilobytes, en dat in zo'n 11 dagen (de rest van die maanden is er geen verbruik).

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 81359 op 29-10-2005 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Misschien wat nog wat voorbarig, maar weet iemand van TIS gaat doen met VoIP?
Er staat op de site bij TweakDSL: "In de nabije toekomst ook VoIP mogelijk".

Zou dit vanaf 1 november zijn? (als ook Tweakphone van start zou moeten gaan)
De huidige aanbiedingen van TIS lopen af per 31 oktober.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
HoppyF schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 13:25:
Misschien wat nog wat voorbarig, maar weet iemand van TIS gaat doen met VoIP?
Er staat op de site bij TweakDSL: "In de nabije toekomst ook VoIP mogelijk".

Zou dit vanaf 1 november zijn? (als ook Tweakphone van start zou moeten gaan)
De huidige aanbiedingen van TIS lopen af per 31 oktober.
Via welke telco je IP verbinding loopt maakt geen verschil. Ze hebben het hier dus over Tweakphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
DarkHelmet schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 12:12:
Kan aan mij liggen

maar ik vind de site erg onoverzichtelijk.

tal van abonnementen maar er staat niet bij elk apart aangegeven wat je nu werkelijk krijgt.
Bijv. de snelheid naar de newsserver.

Jammer, geeft ook weinig vertrouwen in het product zelf :(
snelheid van newsserver is 10Mbit. Bijbetaling 20Mbit (tal van keren langsgekomen al in dit draadje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
Ik ga het hier maar vragen want op andere fora krijg ik geen antwoord. Een vraagje voor mensen met een Speedtouch 716v5WL. Ik krijg mijn teamspeak server niet meer aan de praat. Ik weet dat je udp poort 8767 open moet zetten. Mijn vraag, doe je dat hier:

http://img498.imageshack.us/img498/3636/speedt6ec.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bjck schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 10:04:
Let je wel op het verschil tussen de 716v5(WL) en de 716G versie? Zijn verschillend en staan beide op speedtouch.nl
Ja dat snap ik. Ik heb ze ook allebei geprobeerd, maar kreeg bij allebei dezelfde fout van illegal image.
Rickstur schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 10:11:
[...]

Maak je niet dezelfde fout als ik en pak je niet de configuratietool? Je moet de bovenste van de twee te downloaden bestanden voor de 716v5 nemen deze dus

http://www.speedtouch.nl/downloads/716_Upgrade_532_sip.exe
Ik heb deze ook geprobeerd, maar ook deze werkt niet. Ik zal even een mail sturen naar tweakdsl, hopelijk werken ze ook in het weekend. Maar aangezien mijn oude modem het nu doet heeft het ook niet zo'n haast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuSTi_X
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-11-2022
Mensen,

ik zit met het volgende

op 13 okt heb ik mijn aanvraag voor TIS2 gefaxed naar TWEAKDSL. Gisteren vroeg ik me toch af of het nou allemaal wel goed ging bij Tweak en heb de helpdesk gebeld om te vragen of ze mijn aanvraag nou wel ontvangen hadden.

OOHHH gefaxed, was de reactie van de helpdesk. Ze kon niets zien van mijn aanvraag in het systeem.
Ze kon het ook niet navragen bij de groep die de faxjes in behandeling neemt, omdat ze dan van haar plek af moest!!!

Heb ze voor de zekerheid ook nog een mailtje verstuurd of die fax nou wel binnen was bij hun.
Daar kreeg ik gisteren ook nog antwoord op terug.

Helaas hebben we uw aanvraag niet binnen en vragen wij u om uw aanvraag opnieuw te doen via de site.

Kan gebeuren zeg ik dan!!!

Maar mijn vraag is nu.
In mijn vorige aanvraag heb ik de Speedtouch 716WL besteld.

en lees nu zo hier en daar dat er daar nogal wat probleempjes mee zijn en twijfel nu aan de Zyxell P-2602HW.

Kan iemand mij vertellen wat de ervaringen zijn en wat het verschil is tussen deze 2.

-=MuSTi=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X

Animal_X

Rodin

Kan iemand mij vertellen wat voor username en wachtwoord ik moet invullen bij bij de PPPoE configuratie van de Speedtouch 716v5? (ADSL2+).

Naar mijn weten heb ik niks aangeleverd gekregen namelijk....

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
Animal_X schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 19:58:
Kan iemand mij vertellen wat voor username en wachtwoord ik moet invullen bij bij de PPPoE configuratie van de Speedtouch 716v5? (ADSL2+).

ik weet bijna zeker dat je gewoon DHCP moet gebruiken, geen pppoe ofzo. Hoe dat precies moet weet ik alleen niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Je moet niet dat modem in stellen via de webinterface! Daar heb je (bij oudere firmware in iedergeval) alleen maar PPPoX opties. Staat tooltje op de CD-ROM waar je wel Expert --> MER kan kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:46
HoppyF schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 12:19:
[...]
Iets anders, het modem "een modem dat geschikt is voor zowel VoIP als VoDSL voor € 49,95" dat je o.a. bij de TweakDSL B16WO ziet staan schijnt een Allied Data Copperjet 1616 te zijn.
Geen slechte prijs dus voor een dergelijk modem.
De CJ 1616 ondersteund toch alleen VoDSL, geen VOIP?

Het zou inderdaad leuk zijn om te weten welke modems geleverd kunnen worden. Ik ga bbned ADSL2+ bestellen namelijk :)

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin_Time
  • Laatst online: 09-05 22:33
Geld bij het "tweakgekte" abbo nog steeds een twee jarig contract? Ik kan dat stukje nergens meer vinden op de site...

Elke dag dronken is ook een geregeld leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Jiriki schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 23:23:
[...]

De CJ 1616 ondersteund toch alleen VoDSL, geen VOIP?

Het zou inderdaad leuk zijn om te weten welke modems geleverd kunnen worden. Ik ga bbned ADSL2+ bestellen namelijk :)
De 816-2P doet alleen VoDSL/VoATM. De 1616-2P doet beide inderdaad (dus VoATM & VoIP).

[ Voor 3% gewijzigd door bjck op 29-10-2005 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkAboutIt
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:48
Animal_X schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 19:58:

Op de website van speedtouch de nieuwe config-tool downloaden, daarmee kan je gewoon tiscali netwerk kiezen en alles werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MuSTi_X schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 19:37:
Mensen,

ik zit met het volgende

op 13 okt heb ik mijn aanvraag voor TIS2 gefaxed naar TWEAKDSL. Gisteren vroeg ik me toch af of het nou allemaal wel goed ging bij Tweak en heb de helpdesk gebeld om te vragen of ze mijn aanvraag nou wel ontvangen hadden.

OOHHH gefaxed, was de reactie van de helpdesk. Ze kon niets zien van mijn aanvraag in het systeem.
Ze kon het ook niet navragen bij de groep die de faxjes in behandeling neemt, omdat ze dan van haar plek af moest!!!

Heb ze voor de zekerheid ook nog een mailtje verstuurd of die fax nou wel binnen was bij hun.
Daar kreeg ik gisteren ook nog antwoord op terug.

Helaas hebben we uw aanvraag niet binnen en vragen wij u om uw aanvraag opnieuw te doen via de site.

Kan gebeuren zeg ik dan!!!

Maar mijn vraag is nu.
In mijn vorige aanvraag heb ik de Speedtouch 716WL besteld.

en lees nu zo hier en daar dat er daar nogal wat probleempjes mee zijn en twijfel nu aan de Zyxell P-2602HW.

Kan iemand mij vertellen wat de ervaringen zijn en wat het verschil is tussen deze 2.
Mijn ervaring met de Zyxell zijn uitstekend. Valt veel op in te stellen, soms even zoeken... maar werkt hier perfect. Ik heb er nu 1 VoIP lijn/telefoon aan hangen en werkt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X

Animal_X

Rodin

bjck schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 23:21:
Je moet niet dat modem in stellen via de webinterface! Daar heb je (bij oudere firmware in iedergeval) alleen maar PPPoX opties. Staat tooltje op de CD-ROM waar je wel Expert --> MER kan kiezen.
Ok, check! Hij werkt nu! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157083

Hoi allemaal,

Ik heb tevergeefs gezocht op tweakers, dus bij deze maar een vraag stellen, voordat ik een mailtje stuur naar de helpdesk van tweakdsl.

Ik heb sinds kort adsl2 van tweakdsl en probeer vanaf nieuwsgroepen te downloaden, maar wat ik ook doe alle files komen incompleet aan ook de parfiles zijn allemaal beschadigd. de headers en files staan netjes op groen en 100% als ik ze binnenhaal en ook download, maar komen dus niet goed aan. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Anoniem: 157083 schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 11:13:
Hoi allemaal,

Ik heb tevergeefs gezocht op tweakers, dus bij deze maar een vraag stellen, voordat ik een mailtje stuur naar de helpdesk van tweakdsl.

Ik heb sinds kort adsl2 van tweakdsl en probeer vanaf nieuwsgroepen te downloaden, maar wat ik ook doe alle files komen incompleet aan ook de parfiles zijn allemaal beschadigd. de headers en files staan netjes op groen en 100% als ik ze binnenhaal en ook download, maar komen dus niet goed aan. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
Heb je toevallig ZoneAlarm draaien? Er was een bepaalde versie van ZoneAlarm die Usenet-verkeer door de mangel haalde en vern**kte... :)

Ik kan je iig wèl zeggen dat Tweaknews perfect draait, dus het probleem lijkt echt aan jouw kant te liggen. Mocht het geen ZoneAlarm zijn, dan zou ik je aanraden een andere newsreader te proberen. Welke gebruik je momenteel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hoi, bedankt voor je antwoord. Ik heb geen zonealarm, maar norton. maar ik heb hiervoor planet gebruikt en had geen probleem, nu ik overgestapt ben naar tweak wel. ik gebruik newsbin pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X

Animal_X

Rodin

Hmm.. Ik haal maar rond de 40kb/s max upstream met mijn nieuwe adsl2+ lijn... Downstream rond de 700kb/s.

Dat kan toch niet echt kloppen, of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@animalx klopt wel, ik heb dit ook nog, betekent dat je nog een 2-8 mb lijn hebt, zoals aangegeven dat je die zou krijgen in het begin. Heb gevonden dat rond december adsl2 erop gezet wordt zodra ze klaar zijn met het aanpassen van de centrale's en getest hebben. Dus nog even geduld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuSTi_X
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-11-2022
Anoniem: 81359 schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 00:15:
[...]

Mijn ervaring met de Zyxell zijn uitstekend. Valt veel op in te stellen, soms even zoeken... maar werkt hier perfect. Ik heb er nu 1 VoIP lijn/telefoon aan hangen en werkt goed.
Bedankt voor je reactie.

Heeft deze nou ook een printserver zoals de speedtouch???

-=MuSTi=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

misschien nuttig om te weten bij mijn probleem. Grabit, bnr2, en xnews kunnen geen connectie maken met de newsserver van tweak, alleen newsbin wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
Anoniem: 157083 schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 12:31:
misschien nuttig om te weten bij mijn probleem. Grabit, bnr2, en xnews kunnen geen connectie maken met de newsserver van tweak, alleen newsbin wel.
Sinds wanneer ben je over/klant van TweakDSL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Anoniem: 157083 schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 12:31:
Dan zit er toch echt overduidelijk iets fout op jouw systeem lijkt me.

Ik gebruik zelf ook Newsbin Pro, Tweaknews werkt hier echt perfect. Je zou eens kunnen proberen je spool weg te gooien (Purge stored posts doen bij je nieuwsgroepen in Newsbin Pro) en dan opnieuw alle headers ophalen.

Mocht je trouwens met Newsbin Pro nieuwe headers ophalen ("Download latest") en je laat Newsbin Pro niet eerst de spool laden voor de betreffende groep, dan lijkt het alsof er erg veel incompletes zijn. Door Newsbin Pro wèl eerst de spool te laten laden voor die groep is dat 'probleem' ook weer weg.

Geven je andere newsreaders ook nog bepaalde foutmeldingen? Want ze zouden gewoon moeten kunnen connecten.
Animal_X schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 11:34:
Hmm.. Ik haal maar rond de 40kb/s max upstream met mijn nieuwe adsl2+ lijn... Downstream rond de 700kb/s.

Heb je verbinding via Tiscali of BBNed? In het geval van Tiscali, zij leveren momenteel enkel 8 megabit lijnen op die pas later naar ADSL2+ worden omgezet. Hoger dan 8 megabit/sec download kom je momenteel dus niet. Maar je upstream vind ik wel erg laag, hoe ver zit je van de centrale en op welke uploadsnelheid synced je modem?

[ Voor 43% gewijzigd door Wildfire op 30-10-2005 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bnr2 zegt wnaeconnrefused, xnews 10061 connection refused, grabit doet helemaal niks. maar ja kan ook geen mail sturen zie ik net.

heb sinds eind september tweakdsl, maar afgelopen week pas geinstalleerd vanwege verhuizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X

Animal_X

Rodin

Wildfire schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 12:37:

[...]

Heb je verbinding via Tiscali of BBNed? In het geval van Tiscali, zij leveren momenteel enkel 8 megabit lijnen op die pas later naar ADSL2+ worden omgezet. Hoger dan 8 megabit/sec download kom je momenteel dus niet. Maar je upstream vind ik wel erg laag, hoe ver zit je van de centrale en op welke uploadsnelheid synced je modem?
De vebinding loopt idd via Tiscali, dus dat zal dan wel kloppen... Alleen die 30/40kb/s upstream vind ik nog wat wazig aangezien het modem op 1.024 / 7.776 gesynced is... Voordat ik gemigreerd was van BBned naar Tiscali haalde ik met mijn BBned verbinding rond de 100kb/s up...

[ Voor 3% gewijzigd door Animal_X op 30-10-2005 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Animal_X schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 11:34:

Die 40KByte/s upsteam is wel karig, iets niet optimaal (of zelfs foutief) aangesloten? Wanneer er telefonie apparatuur voor je splitter zit aangesloten en splitter + modem niet netjes direct bij ISRA hangen zonder (loze)aftakkingen er voor krijg je dat soort klachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
bjck schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 23:49:
[...]

De 816-2P doet alleen VoDSL/VoATM. De 1616-2P doet beide inderdaad (dus VoATM & VoIP).
Is juist, staat ook http://www.allieddata.nl/...&productid=143&brandid=14 hier.

Geen draadloos modem echter, voor de liefhebbers hiervan zou het ook aardig zijn als TweakDSL een draadloos modem bij dit B10 of B16WO abo opnam, al dan niet tegen bijbetaling.

Want waarom staat het wel bij TIS maar niet bij BBned?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
Anoniem: 157083 schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 12:42:
bnr2 zegt wnaeconnrefused, xnews 10061 connection refused, grabit doet helemaal niks. maar ja kan ook geen mail sturen zie ik net.

heb sinds eind september tweakdsl, maar afgelopen week pas geinstalleerd vanwege verhuizen.
Je hoeft geen user/pass in te vullen he! Alleen als je een externe (dus tweaknews)klant bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nee heb ik ook niet gedaan :'(

mail werkt overigens wel.

[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 157083 op 30-10-2005 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144893

eej ff een simpele vraag, van die tweaksite word je ook niet veel wijzer. Als ik TweakDSL B10 10Mbit/1Mbit abo bestel (bbned adsl2+), kan ik dat nou opgeleverd krijgen binnen 3 a 4 weken of is dit weer toekomstmuziek voor de meeste centrales enz??

Ik wil asap van mijn huidige verbinding af, TIS adsl is hier niet dus come on. Want em als ik postcodecheck doe dan staat die b10 abo er niet bij. Het word ook nergens goed aangegeven wanneer het nou echt opgeleverd kan worden. Daar hebben we wat aan. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crest
  • Laatst online: 10-12-2023
Ligt de mailserver er uit? Grote bijlagen die ik verstuur gaan veel te snel. En de ontvanger ontvangt niets.
Ook niet wanneer ik de mail naar mezelf stuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Anoniem: 144893 schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 18:16:
eej ff een simpele vraag, van die tweaksite word je ook niet veel wijzer. Als ik TweakDSL B10 10Mbit/1Mbit abo bestel (bbned adsl2+), kan ik dat nou opgeleverd krijgen binnen 3 a 4 weken of is dit weer toekomstmuziek voor de meeste centrales enz??

Ik wil asap van mijn huidige verbinding af, TIS adsl is hier niet dus come on. Want em als ik postcodecheck doe dan staat die b10 abo er niet bij. Het word ook nergens goed aangegeven wanneer het nou echt opgeleverd kan worden. Daar hebben we wat aan. :O
De B10 & B16WO zijn nu opeens nergens meer beschikbaar. Lijkt op een probleem met de postcode check gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digiben
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-05 18:48
Crest schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 19:09:
Ligt de mailserver er uit? Grote bijlagen die ik verstuur gaan veel te snel. En de ontvanger ontvangt niets.
Ook niet wanneer ik de mail naar mezelf stuur.
OOk hier niks te versturen ...teminste kan wel verzenden wat ik wil maar diegene waar ik het heen stuur komt niks aan 8)7
Zelf ook even geprobeerd maar werken doet het niet,alleen ontvangen werkt gewoon hier bij mij

[ Voor 5% gewijzigd door digiben op 30-10-2005 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PisPix
  • Laatst online: 22:12
Hmmm ik heb zojuist het Alcatel 516 modem vervangen door het Zyxel 2602R exemplaar.

De verbindingssnelheid van de Alcatel:

up/down = 1024/7760

De verbindingssnelheid van de Zyxel:

up/down = 800/8064

Bekabeling thuis is in orde (20 cm kabel uit de dhz-kit) tussen modem en aansluitpunt waar de lijn 't huis binnen komt. Er zit geen splitter tussen omdat 't lijntje puur voor dsl gebruikt wordt.

Nu zou ik uiteraard graag uit komen op 1024/8064 (ik doe meer met upstream als downstream) en kan de Alcatel niet gebruiken vanwege VOIP.

Iemand een idee wat hier nog aan te tweaken is?

[ Voor 3% gewijzigd door PisPix op 30-10-2005 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Valt niets aan te tweaken. De chipset/software van de ST weet icm de apparatuur van Tiscali een 1024Kbps upstream neer te zetten op jou telefoonlijn. En de downstream op 7776Kbps blijkbaar.

De ZyXEL zet 800Kbps upstream neer en weet de downstream te optimaliseren op jou lijn. 't Is kiezen of delen momenteel. Straks met ADSL2+ is het bekijken welk modem van de twee dan weer de hogere up en/of downstream weet neer te zetten op je lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
bjck schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 19:18:
[...]

De B10 & B16WO zijn nu opeens nergens meer beschikbaar. Lijkt op een probleem met de postcode check gewoon.
De postcode check werkt nu bij mij weer goed.
Ik zie B512, B10 en B16WO ook weer.
Het zou kunnen zijn dat de checker nog niet alles pakt, maar dat kan ik niet controleren.

Ook hier geen TIS, dus zit ik wel vast aan BBned.

Oja, misschien als extra check nog even de check doen bij BBned zelf:
BBned postcode check

Nog een (BBned) postcode checker, wel een mooie want deze geeft twee afstanden aan naar de centrale. Hemelsbreed en berekend.
Verder staat er ook bij wanneer de postcode checker geupdate is. Weet je meteen of ie actueel is!
BBned postcode checker bij Xeno

[ Voor 35% gewijzigd door HoppyF op 30-10-2005 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backpacker
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
bjck schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 19:18:
[...]

Kennelijk doet ie het nu weer en hebben ze hem geupdate want ik kan nu ineens wel de 10 en 16 mbit BBned variant bestellen. Ik denk dus dat ik morgen ga overstappen. Tweakdsl here i come..

Alleen vraag ik me nu nog af of je bij Demon een nieuw contract aangaat als je je abonnement upgrade, dat heb ik namelijk begin dit jaar gedaan. Beide abonnementen liepen wel via BBned overigens.

edit: ik moet sneller leren typen

[ Voor 5% gewijzigd door Backpacker op 30-10-2005 23:27 ]

Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Backpacker schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 23:26:
[...]

Kennelijk doet ie het nu weer en hebben ze hem geupdate want ik kan nu ineens wel de 10 en 16 mbit BBned variant bestellen. Ik denk dus dat ik morgen ga overstappen. Tweakdsl here i come..

Alleen vraag ik me nu nog af of je bij Demon een nieuw contract aangaat als je je abonnement upgrade, dat heb ik namelijk begin dit jaar gedaan. Beide abonnementen liepen wel via BBned overigens.

Overstappen? van Demon naar TweakDSL?
Als je al een bestaande BBned verbinding hebt zal dit niet lukken denk ik want een bestaande klant migreren doet men nog niet.
Als je eerst Demon opgezegd hebt en de lijn vrij is kan het wel. Tenminste wat ik er van weet ...
Nadeel is dan wel dat je even zonder internet verbinding zit, want e.e.a. sluit niet op elkaar aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Backpacker schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 23:26:
[...]

Uhm, ik zie nog één probleem voor je. Huidige BBned verbindingen kunnen door BBned wel over gezet worden van ISP, maar nog niet van poortje in de centrale. Dus met een huidige BBned verbinding kan je bij TweakDSL nog niet overstappen naar een ADSL2+ product, maar dus ook dezelfde belemmering als je met huidige BBNed/Demon verbinding wilt overstappen.

BBned geeft aan deze mogelijkheid te bieden aan haar partner/ISP's eind 2005 momenteel.

@HoppyF

Correct. Dat wordt eerst opzeggen en als je lijn geen DSL signaal meer heeft aanvragen, dat kan wel.

[ Voor 11% gewijzigd door bjck op 30-10-2005 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backpacker
  • Niet online
Hmm das dan weer slecht nieuws. Gelukkig loopt de actie van Tweakdsl nog tot eind dit jaar, dus ik hoop dat het voor die tijd geregeld wordt. Even in de gaten houden dan maar...

Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Backpacker schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 23:59:
Hmm das dan weer slecht nieuws. Gelukkig loopt de actie van Tweakdsl nog tot eind dit jaar, dus ik hoop dat het voor die tijd geregeld wordt. Even in de gaten houden dan maar...
Wordt even wachten inderdaad. Als TisDSL2 ertussen staat in de postcode check zou dat ook een keuze kunnen zijn en kan wel de overstap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backpacker
  • Niet online
bjck schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 00:02:
[...]

Wordt even wachten inderdaad. Als TisDSL2 ertussen staat in de postcode check zou dat ook een keuze kunnen zijn en kan wel de overstap.
Helaas wordt Tiscali nog niet aangeboden via mijn centrale (Gr-Ztst)

Is er te achterhalen wanneer Tiscali die centrale in hun netwerk neemt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crvdwoestijne
  • Laatst online: 17-03-2020
mm, blijf dat gedoe met de newsserver toch vaag vinden. Als je ADSL 2 uiteindelijk hebt dan is het toch veel voordeliger om een los abonnementje erbij te hebben voor 5,83 per maand dan 9,95 bij te betalen voor de upgrade naar 20 Mbit. De meeste newsprogjes kunnen toch meer dan 1 sever tergelijkertijd aan en je haalt uiteindelijk dezelfde snelheid.

(en ja, heb uiteindelijk voor tweakdsl Tiscali 20 Mbit gekozen na een paar jaar Cistron/Xs4all 8 Mbit die nu gigantisch veel te duur is in verhouding tot de snelheid en de service, sinds xs4all dus veel meer storingen etc.)

Hoofdsysteem , Usenetdownbak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mainuser X
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-03 14:37
Crvdwoestijne schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 03:34:
mm, blijf dat gedoe met de newsserver toch vaag vinden. Als je ADSL 2 uiteindelijk hebt dan is het toch veel voordeliger om een los abonnementje erbij te hebben voor 5,83 per maand dan 9,95 bij te betalen voor de upgrade naar 20 Mbit. De meeste newsprogjes kunnen toch meer dan 1 sever tergelijkertijd aan en je haalt uiteindelijk dezelfde snelheid.

(en ja, heb uiteindelijk voor tweakdsl Tiscali 20 Mbit gekozen na een paar jaar Cistron/Xs4all 8 Mbit die nu gigantisch veel te duur is in verhouding tot de snelheid en de service, sinds xs4all dus veel meer storingen etc.)
Je had een bbned verbinding bij cistron\xs4all de storingen lagen aan het netwerk van bbned. Ik heb zelf xs4all 8 mbit lijn gehad in denk een keer een probleem gehad met mijn lijn voor 2 uurtjes. IK collega van miij die had een bbned verbinding die had ook weleens een storing maar vooral traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157083 schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 11:13:

Iemand misschien nog een oplossing voor mijn probleem? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-04 08:34

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

Anoniem: 157083 schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 11:23:
[...]

Iemand misschien nog een oplossing voor mijn probleem? :)
geuheugen probleem? of een verkeerde/beschadigde chipset drivers/ i.c.m je hdd. Dit heb ik vroeger ook een keer gehad; alle downloads daardoor corrupt..
probeer eens op een andere pc..

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Backpacker schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 00:23:
[...]

Helaas wordt Tiscali nog niet aangeboden via mijn centrale (Gr-Ztst)

Is er te achterhalen wanneer Tiscali die centrale in hun netwerk neemt?
Is geen planning voor bij mijn weten.
Nijl schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 11:27:
[...]

geuheugen probleem? of een verkeerde/beschadigde chipset drivers/ i.c.m je hdd. Dit heb ik vroeger ook een keer gehad; alle downloads daardoor corrupt..
probeer eens op een andere pc..
Heb zelfs in 't verleden menig Draytek Vigor 2200 dit zien doen veroorzaken. Alles corrupt van de 1-op-andere dag. Enigste wat hielp was een reset naar de fabrieks instellingen en (nieuwe) firmware opnieuw inladen.

Raar, maar 't kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sorry had er nog wat bij moeten zetten, namelijk dat grabit, xnews en bnr2 niet met de nieuwsserver kunnen connecten.

Hiervoor had ik geen probleem met het downloaden van de nieuwsserver van planet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik zit te twijfelen tussen TSLB10 en TisADSL2, verschillen/redenaties:

kostenverschil over 2 jaar: TSLB10 374 euro goedkoper (24x 5 euro pmnd + 6x 15 euro (aanbieding) + geen instapkosten (75 euro TisADSL2) + gratis modem (TisADSL2 minimaal 89 euro)

Snelheid 10mbit tov 20-24 TisADSL2: ik zit op zo'n 500 meter van centrale, zou dus in principe de volledig 20-24mbit kunnen halen, echter waar gebruik die extra 10mbit voor? Newsserver is standaard een 10mbit connectie en dat lijkt me genoeg.

Kwaliteit netwerk: BBned tov Tiscali, ik ben een redelijk fanatiek gamerd, nu geen klachten icm XS4all (alleen die hebben geen vergelijkbare aanbieding/snelheid). Op werk heb ik geen klachten met de SDSL BBned aansluiting, maar hoe is het gesteld met het consumenten netwerk (en dan vooral voor games belangrijke eisen: minimale hops, lage ping, stabiele doorvoer). Er sijpelen wat mindere goede berichten door qua BBned tov kpn netwerk maar hoe zit het met het Tiscali netwerk?

Enige haast is geboden, Tis ADSL2 aanbieding loopt t/m vandaag :)
Pagina: 1 ... 3 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op speedtouch.nl is nieuwe firmware voor de 716v5(WL) modems verschenen.

ADSL2+ FaQ
Tiscali (Migratie) FaQ
816-2P naar ADSL2+ upgrade How-to

Vergeet niet even je ULTRA of al geleverde TisDSL2 verbinding in te vullen op:
GoT ADSL(2+) Afstand-Snelheids test

Interesse om de nieuwe VoIP dienst van TweakDSL te Beta-testen? Zie hier: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1078182 :)