TweakDSL *new and/or improved* deel 16 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 13 Laatste
Acties:
  • 4.743 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-05 18:02
Justin_Time schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 00:37:
Heb ik net de papieren netjes ingevuld wil ze op de bus doen en ik surf nog even snel naar tweakdsl voor de zekerheid.... Staan er allemaal aanbiedingen van bbnet die gunstiger zijn dan die van tiscali...

Dus ik denk Joepie 10mbit voor 34,95 voor maar 1 jaarig contract en de eerste 6 maanden ook nog eens 19,95... is het niet leverbaar bij mij :'( (wassenaar) alleen maar tot T3....

Is er ergens een site waar je kan nagaan of bbnet nog apparatuur gaat upgraden in een bepaalde centrale? De afstand kan het niet zijn zit maar 600 meter van de centrale vandaan.

Zou het niet mogelijk zijn om van het aanbod gebruik te maken maar dat je maar 8mbit krijgt aangezien dat wel mogelijk moet zijn in de centrale?
Centrale Wassenaar-Centrum is een centrale waar BBned nog geen ADSL2+ apparatuur heeft geplaatst en dus nog niet bestelbaar daar. Gezien de verschilende opzet kan je niet alvast 8/1 BBned bestellen (of geleverd krijgen) en wel meedoen aan de aanbieding. Kan alleen als het beschikbaar is aangevraagd worden.

TisDSL2 is wel leverbaar op Wassenaar-Centrum. Krijg je wel eerst 8/1 en wordt verbinding op later tijdstip alsnog naar wide-open ADSL2+ (24/1) gezet. (downtime is 1 minuut ofzo omdat je modem even opnieuw moet intrainen).

[ Voor 15% gewijzigd door bjck op 26-10-2005 07:57 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
  • Laatst online: 15:43
Resinman schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 01:35:
[...]

Zelfde aanbieding = Zelfde specificaties, waar of waar?
Blijkbaar niet :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Anoniem: 143269 schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 23:39:
i.p.v. dat ik verheugd reageer op al die aanbiedingen,ben ik bang als bestaande klant ( 8 maanden)
nog langer te moeten wachten voor er een beetje lijn in die aanbiedingen komt.
Als bestaande klant < 1 jr, hoef je denk ik nergens op te rekenen. Je kunt na 12 maanden meedoen met de in december aan te kondigen acties, welke dan ingaan nadat je 1e jaar is afgelopen.
(in jouw geval kun je dan vanaf februari?)

Ik met mijn reeds 2 jr klant op zijn vroegst januari 2006. Dus zoveel later ben jij eigenlijk niet eens. ;)

Quote van de site:
Bestaande TweakDSL klanten
Momenteel is de migratie naar ADSL2 bij bbned nog in volle gang. Na deze migratie kunnen we gefaseerd upgrades uitvoeren voor klanten die langer dan 1 jaar lid zijn van TweakDSL.Op dat moment willen we jullie dan ook laten profiteren van de scherpere prijzen die we dan kunnen aanbieden. De aanbiedingen zullen in de loop van december bekend worden en gaan in wanneer je migreert begin 2006.
Verder uit jouw verhaal:
Anoniem: 143269 schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 23:39:
Voor de rst jongens, allemaal kalm blijven alles komt alleen duurt het zo verrekte lang. :(
Eens

[ Voor 3% gewijzigd door Azqi op 26-10-2005 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67119

Nog een vraagje

Op 27 oktober word ik gemigreerd naar TIS ADSL 2. IK heb nu mygiga BBned. IK heb van Tweakdsl een paar weken geleden een brief gekregen dat ik omstreeks 26 oktober wordt omgezet naar het tiscali netwerk. Is het nu een kwestie van stekker bbned eruit en stekker Tiscalie erin.

IK hou namelijk mijn hart vast dat ik morgen zonder internet zit. Bij tweakdsl kon die medwerker alleen zien dat Mygiga 8mbit(mycom) 27 oktober afgesloten wordt. IK heb wel al mijn modem + inloggegevens ontvangen. Zij moeten toch ook in hun systeem zien wanneer ik overga naar TISADSL 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-04 10:38
Of doe mee met de voip test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
  • Laatst online: 07-04 10:38
Anoniem: 67119 schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 11:55:
Nog een vraagje

Op 27 oktober word ik gemigreerd naar TIS ADSL 2. IK heb nu mygiga BBned. IK heb van Tweakdsl een paar weken geleden een brief gekregen dat ik omstreeks 26 oktober wordt omgezet naar het tiscali netwerk. Is het nu een kwestie van stekker bbned eruit en stekker Tiscalie erin.

IK hou namelijk mijn hart vast dat ik morgen zonder internet zit. Bij tweakdsl kon die medwerker alleen zien dat Mygiga 8mbit(mycom) 27 oktober afgesloten wordt. IK heb wel al mijn modem + inloggegevens ontvangen. Zij moeten toch ook in hun systeem zien wanneer ik overga naar TISADSL 2
Meer is het inderdaad niet. Op moment 'x' werkt bbned niet meer; tiscali er in en verder draaien.

Overigens kan je je asus modem ook omconfiggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ghandi schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 12:11:
[...]

Meer is het inderdaad niet. Op moment 'x' werkt bbned niet meer; tiscali er in en verder draaien.

Overigens kan je je asus modem ook omconfiggen.
Mijn Asus modem configureren?. Dat klinkt interessant. Maar hoe kom je in die modem dan. Ik dacht dat het beveiligd was. Weet jij toevallig hoe dit moet. Heeft deze modem een web interface. Weet jij welk ipadres ik moet gebruiken voor telnet sessie? IK ben je zeer dankbaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaa
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-01-2024

naaa

As an angel hits the ground

In september ADSL bij TweakDSL aangevraagd; begin oktober brief met inloggegevens ontvangen.

Na ontvangst van die brief gelijk gebeld met de vraag wanneer ik de rest kan verwachten: Bleek dat ze niet via het netwerk van Tiscali konden leveren*, moest via het netwerk van BBnet en dat zou 10 à 15 werkdagen duren.

Anderhalve week geleden zijn wel verzendkosten van allà 10 euro afgeschreven, dus ik dacht kan het eerdaags wel verwachten...niet dus.

Vandaag gebeld en kreeg een nogal gestreste dame aan de lijn, die met vertelde dat ze 'wachten op terugkoppeling van KPN'. WTF betekend dat eigenlijk? Dat KPN line-sharing moet activeren ofzo?
Nogal k zo, waarom duurt het bij TweakDSL zo lang? Gelukkig :( heb ik nog internet via Casema, maar voor hoe lang nog**...

offtopic:

* = Volgens de postcode check van TweakDSL konden ze ADSL via het Tiscali netwerk leveren, vond het al vreemd, aangezien Tiscali zelf helaas :'( niet kan leveren op ons adres.
** = Het hele Casema (internet + kabel) gebeuren opgezegd (kostenloos ivm. wijziging voorwaarden) in augustus, echter tot nu toe nog geen bericht op onze opzeggings brieven (aangetekend verstuurd) èn opzeggings kaarten, en nog steeds internet, dat ze op de klachten al niet reageerde wist ik al (daarom gaan we weg), maar dat ze ons nu 'gratis' diensten leveren (abbo. kosten zijn al teruggeboekt)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37518

Zijn er al mensen die van Tweak zijn overgestap op Versatel? Weet iemand ook of Versatel dan de telefoonlijn van Tweak kan overnemen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tetsuo55
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-04 12:26

Tetsuo55

*~*GrahF Emperor of Darkness*~

Anoniem: 37518 schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 16:08:
Zijn er al mensen die van Tweak zijn overgestap op Versatel? Weet iemand ook of Versatel dan de telefoonlijn van Tweak kan overnemen???
Ik heb ze gebeld, en ze zeiden dat ze de lijn moeten overnemen, anders heb je downtime.

ik kijk het nog even aan voordat ik overstap.

er komt een nieuwe formulier tisadsl2 voor bestaande klanten, zou morgen online moeten zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-05 17:23

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Over die 20 mbit toegang op de nieuwsserver voor nieuwe klanten, er staat nu:
Gratis toegang tot onze newsserver tot 10Mb, tegen meerprijs tot 20Mb mogelijk, meer dan 80.000 groepen en 30 dagen retentie.
Blijkbaar krijgen nieuwe klanten dus ook niet 20 mbit. Het wordt met de dag vager 8)7

Ook vaag dat je bij www.tweaknews.nl aan kunt vragen dat je 20 mbit krijgt voor 14.95. Ik meen me te herinneren dat ik bij mijn aanvraag voor TisADSL2+ in Augustus kon kiezen voor 20 mbit voor slechts 10,- per maand extra.

[ Voor 26% gewijzigd door .oisyn op 26-10-2005 16:23 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tetsuo55 schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 16:17:
[...]

Ik heb ze gebeld, en ze zeiden dat ze de lijn moeten overnemen, anders heb je downtime.

ik kijk het nog even aan voordat ik overstap.

er komt een nieuwe formulier tisadsl2 voor bestaande klanten, zou morgen online moeten zijn
Welk nummer heb jij gebeld om Versatel te spreken? Ik kan ze niet bereiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81359

.oisyn schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 16:20:

[...]

Blijkbaar krijgen nieuwe klanten dus ook niet 20 mbit. Het wordt met de dag vager 8)7

Ook vaag dat je bij www.tweaknews.nl aan kunt vragen dat je 20 mbit krijgt voor 14.95. Ik meen me te herinneren dat ik bij mijn aanvraag voor TisADSL2+ in Augustus kon kiezen voor 20 mbit voor slechts 10,- per maand extra.
De prijzen van de modems zijn ook verandert....

Ik ga steeds meer aan het 'bedrijf' Tweakdsl twijfelen.... :(

Tweakdsl wees nou eens een keer DUIDELIJK

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 81359 op 26-10-2005 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:53

[...]

omfg. Ik vraag me af wat ze met de klanten gaan doen die het contract gisteren hebben opgestuurd.
Ik neem aan dat TweakDSL-klanten wat korting krijgen, daar zij al recht hebben op 10mbit.

--
Maar ehh... aan de mensen van TweakDSL: als jullie je klanten na de contractsperiode nog als klant willen behouden, moeten jullie hard je best gaan doen. Op deze manier zal dat iig NIET lukken.

[ Voor 23% gewijzigd door Mawlana op 26-10-2005 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
  • Laatst online: 15:43
sylvesterrr schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 17:03:
[...]

omfg. Ik vraag me af wat ze met de klanten gaan doen die het contract gisteren hebben opgestuurd.
*zet en druk fouten voorbehouden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:13

Magic666

No one's neighbour!

mis ik wat? Sinds een paar maanden lid en toen was al bekend dat je voor 14.95 (van 10 euro is mij niks bekend) gebruik kan maken van de 20mbit newsserver.
Wil je dat niet kun je nog altijd gebruik maken (gratis) van de 10mbit server, alleen trek je dan niet de volle 20mbit als je eenmaal bent overgezet. DUH natuurlijk maar ik zie het probleem niet zo...
Hoezo nieuwe klanten krijgen geen 20mbit???

Toch netjes dat je gratis gebruik kan maken van de 10mbit newsserver, handig als backupserver ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tetsuo55

Tetsuo55

Anoniem: 37518 schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 16:44:
[...]

Welk nummer heb jij gebeld om Versatel te spreken? Ik kan ze niet bereiken...
ik weet het niet meer :(

het was in iedergeval wel een half uur zoekwerk op hun extreem vage website

gezien de recente wijzigingen mtb tisadsl2 voor bestaande klanten heb ik besloten toch maar over te stappen op verstatel, dat is maar 50 euro aansluitkosten, voor tweak betaal ik 314 euro(75 aansluitkosten, 75 afsluitkosten, 139 euro draadloos modem, 25 euro porto+splitter ed)

[ Voor 11% gewijzigd door Tetsuo55 op 26-10-2005 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Laatst online: 17:53
Witlof schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 17:10:
[...]
*zet en druk fouten voorbehouden 8)7
Zal me niets verbazen als ze dat zo gaan aanpakken. :|
Magic666 schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 17:19:
[...]

mis ik wat? Sinds een paar maanden lid en toen was al bekend dat je voor 14.95 (van 10 euro is mij niks bekend) gebruik kan maken van de 20mbit newsserver.
Wil je dat niet kun je nog altijd gebruik maken (gratis) van de 10mbit server, alleen trek je dan niet de volle 20mbit als je eenmaal bent overgezet. DUH natuurlijk maar ik zie het probleem niet zo...
Hoezo nieuwe klanten krijgen geen 20mbit???
Op het TisADSL2-contract stond dat er wel hoor. Ik heb nog een kopie van mijn contract:
[ ] Ik wil graag gebruik maken van de nieuwsserver met maximaal 20Mbit, ik weet dat de maandkosten hiervoor € 9,95 bedragen.
En nee, ik ben niet ingegaan op dat aanbod. Gelukkig maar ook, want waarom zou ik € 9,95 per maand betalen voor een dienst die ik niet kan gebruiken (ik heb nog steeds een 8mbit-lijn*).
Waarschijnlijk probeerde TweakDSL op deze manier ook nog een paar tientjes van de klanten te pakken.

* Hier heb ik voor getekend, dat klopt. Ik heb hier ook niks op tegen. Echter, de klanten die wel zijn ingegaan op dat aanbod, betalen nu dus voor jan-lul € 9,95 tot ze eindelijk ADSL2+ hebben.

Ik moet toegeven, ze hebben daar bij TweakDSL slimme managers. :)

[ Voor 24% gewijzigd door Mawlana op 26-10-2005 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

dat formulier ken ik dus niet.... ja dan ligt de zaak anders. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118518

wat is dit nu weer
zie ik dat de aktie weer veranderd is
modems weer dezelfde prijs, gewoon 10 mbit news in plaats van 20
en ik bel gister nog op of het klopte
wil ik het bestelen vandaag is alles weer veranderd
gelukig nog niet besteld
had het willen bestellen
maar ga nu maar weer eens verder kijken wat de markt aanbied
adsl2 20 mbit wanadoo ziet er ook aantrekelijk uit , en zeker voor die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Laatst online: 14:02
Vraagje:
Op de eerste pagina van TweakDSL staat dat er voor de TweakDSL B512, B10 en T3 "gratis" usenet tot 10 Mb zit. Maar hoe zit het met het TweakDSL B16 abo?
Wat krijgt die voor een newsserver snelheid?

Verder: "een modem dat geschikt is voor zowel VoIP als VoDSL voor € 49,95" (B10, 16WO).
Over welke merk/model modem hebben we het hier?
Verder staat er nergens meer dat de producten op analoge lijnen te leveren zijn dus is het volgens mij op zowel ISDN als analoog leverbaar.
Dit is dat wel weer goed nieuws voor de ISDN gebruikers.
TweakDSL werkt niet met kleine lettertjes, verborgen voorwaarden en ondoorzichtige regelgevingen. Niemand wil toch geconfronteerd worden met extra kosten of incomplete informatie? Wij hebben liever tevreden klanten.
Deze quote blijft het leuk doen natuurlijk :)
Oja .... de dooie links zitten ook nog steeds op de website.

Tip:
Neem een stagiaire aan en laat hem/haar eens een weekje aan de site sleutelen.
Kost weinig of niks en je bent van een hoop gezeur af van mensen zoals ik. :P

[ Voor 21% gewijzigd door HoppyF op 26-10-2005 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjs
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:30

fjs

PSN: ftltc

Als we nu hard gaan 'zagen' over de de 250mb ruimte en nl domein verdwijnt dat misschien ook wel :P

To boldly go where no man has gone before...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
fjs schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 18:49:
Als we nu hard gaan 'zagen' over de de 250mb ruimte en nl domein verdwijnt dat misschien ook wel :P
Als dat zou kunnen graag!
Maak daar maar een optie van, ik betaal liever een paar euro minder per maand dan de extra ruimte + domein. Ik heb daar namelijk geen behoefte aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156709

antonie schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 14:48:
In september ADSL bij TweakDSL aangevraagd; begin oktober brief met inloggegevens ontvangen.

Na ontvangst van die brief gelijk gebeld met de vraag wanneer ik de rest kan verwachten: Bleek dat ze niet via het netwerk van Tiscali konden leveren*, moest via het netwerk van BBnet en dat zou 10 à 15 werkdagen duren.

Anderhalve week geleden zijn wel verzendkosten van allà 10 euro afgeschreven, dus ik dacht kan het eerdaags wel verwachten...niet dus.

Vandaag gebeld en kreeg een nogal gestreste dame aan de lijn, die met vertelde dat ze 'wachten op terugkoppeling van KPN'. WTF betekend dat eigenlijk? Dat KPN line-sharing moet activeren ofzo?
Nogal k zo, waarom duurt het bij TweakDSL zo lang? Gelukkig :( heb ik nog internet via Casema, maar voor hoe lang nog**...

offtopic:

* = Volgens de postcode check van TweakDSL konden ze ADSL via het Tiscali netwerk leveren, vond het al vreemd, aangezien Tiscali zelf helaas :'( niet kan leveren op ons adres.
** = Het hele Casema (internet + kabel) gebeuren opgezegd (kostenloos ivm. wijziging voorwaarden) in augustus, echter tot nu toe nog geen bericht op onze opzeggings brieven (aangetekend verstuurd) èn opzeggings kaarten, en nog steeds internet, dat ze op de klachten al niet reageerde wist ik al (daarom gaan we weg), maar dat ze ons nu 'gratis' diensten leveren (abbo. kosten zijn al teruggeboekt)...
KPN laat iedereen wachten deze maand lijkt wel, ik zit ook nog te wachten door kpn op mn wanadoo lijn. (kpn telco transfer noemen ze dat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tetsuo55 schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 17:20:
[...]

ik weet het niet meer :(

het was in iedergeval wel een half uur zoekwerk op hun extreem vage website

gezien de recente wijzigingen mtb tisadsl2 voor bestaande klanten heb ik besloten toch maar over te stappen op verstatel, dat is maar 50 euro aansluitkosten, voor tweak betaal ik 314 euro(75 aansluitkosten, 75 afsluitkosten, 139 euro draadloos modem, 25 euro porto+splitter ed)
Neemt Versatel wel de telefoonlijn over van Tweakdsl?? Dat is mijn enige vraag nog. Opzeggen doe ik sowieso bij Tweak, maar wil mijn lijn meenemen naar Versatel.... De vraag is dus of ze dat doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tetsuo55

Tetsuo55

Anoniem: 37518 schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 20:25:
[...]

Neemt Versatel wel de telefoonlijn over van Tweakdsl?? Dat is mijn enige vraag nog. Opzeggen doe ik sowieso bij Tweak, maar wil mijn lijn meenemen naar Versatel.... De vraag is dus of ze dat doen..
je zegt op bij tweak, en geeft de opzegdatum door aan versatel,. op die datum nemen zij de lijn over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tetsuo55 schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 20:37:
[...]

je zegt op bij tweak, en geeft de opzegdatum door aan versatel,. op die datum nemen zij de lijn over
Daar zou ik niet zo zeker van zijn!!!! Ik heb NET met Versatel gebeld en ze hebben me letterlijk gezegd dat ze uitsluitend een lijn van KPN overnemen.... Probleem dus, je moet dus wellicht iets met Tweak regelen.... weird

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Anoniem: 37518 schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 16:08:
Zie onder.

..de telefoonlijn van Tweak..

Je bedoelt het nummer dat nu niet meer van KPN is en bij TweakDSL (BBned/Colt etc) zit. Als mensen over 'telefoonlijn' spreken bedoelt men meestal een KPN-telefonie abonnement (vaste lijn). Je DSL verbinding is hierdoor dedicated (dsl-only, kaal-koper of een naampje).
Anoniem: 37518 schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 20:25:
[...]

Nummer kunnen ze vast wel porteren. Je DSL aansluiten echter niet (zie onder).
Tetsuo55 schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 20:37:
[...]

Dat moet je dus nooit doen. De nummer 1 reden waarom telco-telco migraties niet slagen en mislukken en je zonder dsl komt te zitten door je eigen opheffing/opzegging!

Regel 1 bij telco-telco: Een verbinding waar een opheffing voor loopt kan niet meer gemigreerd worden.

Als TweakDSL dus eerder is met jou opzegging verwerken bij BBned of Tiscali kan Versatel je DSL lijn niet meer overnemen/overzetten middels telco-telco. Eerst opzegtermijn uitzoeken, dan overstap aanvragen met wensdatum in de toekomst (opzegtermijn + 2 weken). Als je bevestiging (met datum!) hebt van telco-telco kan je veilig opzeggen.
Anoniem: 37518 schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 20:54:
[...]

Daar zou ik niet zo zeker van zijn!!!! Ik heb NET met Versatel gebeld en ze hebben me letterlijk gezegd dat ze uitsluitend een lijn van KPN overnemen.... Probleem dus, je moet dus wellicht iets met Tweak regelen.... weird
Klopt. Versatel gaat uit van linesharing situatie bij aanvragen. Je moet dus of een kpn-telefonie abonnement hebben zonder DSL. Of een DSL lijn, maar dan met kpn-telefonie/linesharing op die lijn nog. Zijn (nog) weinig ISP's die het aanbieden een telco-telco van een dedicated lijn momenteel en daar is TweakDSL één van de weinige van.

Princiepe is gewoon hetzelfde eigenlijk van linesharing of dedicated telco-telco. Het combineren met een nummerportering en datums afstemmen is wel een lastige opgaaf.

Met een dedicated DSL verbinding kan je dus niet terecht bij Versatel, Wanadoo, XS4all etc etc etc.

[ Voor 10% gewijzigd door bjck op 26-10-2005 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bjck schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 20:59:
[...]

Zie onder.

[...]

Nummer kunnen ze vast wel porteren. Je DSL aansluiten echter niet (zie onder).

[...]

Dat moet je dus nooit doen. De nummer 1 reden waarom telco-telco migraties niet slagen en mislukken en je zonder dsl komt te zitten door je eigen opheffing/opzegging!

Regel 1 bij telco-telco: Een verbinding waar een opheffing voor loopt kan niet meer gemigreerd worden.

Als TweakDSL dus eerder is met jou opzegging verwerken bij BBned of Tiscali kan Versatel je DSL lijn niet meer overnemen/overzetten middels telco-telco. Eerst opzegtermijn uitzoeken, dan overstap aanvragen met wensdatum in de toekomst (opzegtermijn + 2 weken). Als je bevestiging (met datum!) hebt van telco-telco kan je veilig opzeggen.

[...]

Klopt. Versatel gaat uit van linesharing situatie bij aanvragen. Je moet dus of een kpn-telefonie abonnement hebben zonder DSL. Of een DSL lijn, maar dan met kpn-telefonie/linesharing op die lijn nog. Zijn (nog) weinig ISP's die het aanbieden een telco-telco van een dedicated lijn momenteel en daar is TweakDSL één van de weinige van.

Princiepe is gewoon hetzelfde eigenlijk van linesharing of dedicated telco-telco. Het combineren met een nummerportering en datums afstemmen is wel een lastige opgaaf.

Met een dedicated DSL verbinding kan je dus niet terecht bij Versatel, Wanadoo, XS4all etc etc etc.
Wat kan ik nu het beste doen? Ik wil namelijk weg bij Tweak en ik heb gisteren een brief de deur uitgedaan dat ik wil opzeggen... Op wat voor manier kan ik nu bij Versatel komen? Een nieuwe lijn bij KPN aanvragen lijkt me onzinnig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Anoniem: 37518 schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 21:03:
[...]

Wat kan ik nu het beste doen? Ik wil namelijk weg bij Tweak en ik heb gisteren een brief de deur uitgedaan dat ik wil opzeggen... Op wat voor manier kan ik nu bij Versatel komen? Een nieuwe lijn bij KPN aanvragen lijkt me onzinnig...
Goed lezen :+

Versatel kan je enkel aanvragen met:
  • Een KPN telefoonlijn zonder DSL (moet POTS/analoog zijn).
  • Een KPN telefoonlijn met DSL (linesharing) die nog niet is opgezegd voor telco telco (moet POTS/analoog zijn).
In jou geval belemer je jezelf nu voor telco-telco. En biedt je ISP naar keuze je geen enkele mogelijkheid om met zo'n dedicated lijn over te stappen naar ze en dus een KPN-telefoon lijn aan te vragen weer.

[ Voor 15% gewijzigd door bjck op 26-10-2005 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bjck schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 21:04:
[...]

Goed lezen :+

Versatel kan je enkel aanvragen met:
  • Een KPN telefoonlijn zonder DSL (moet POTS/analoog zijn).
  • Een KPN telefoonlijn met DSL (linesharing) die nog niet is opgezegd voor telco telco (moet POTS/analoog zijn).
Sorry, ik zit niet zo in deze dingen. Kan je eens (in nederlands, zonder die dls, pots enz termen) vertellen wat ik het beste kan doen?? Kan ik nou wel mijn nummer behouden en Versatel over dezeflde lijn naar binnen krijgen?

Als ik nou geen vaste lijn (telefoon) wil, kan ik dan wel overstappen? Wat zou jij doen in mijn situatie??

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 37518 op 26-10-2005 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Je kent google.com toch wel?

DSL is DSL. Wat valt er uit te leggen?

POTS is Plain Old Telephone System, ofwel een gewone, analoge lijn, en dus geen ISDN, VoDSL of VoIP.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Burne schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 21:35:
[...]

POTS is Plain Old Telephone System, ofwel een gewone, analoge lijn, en dus geen ISDN, VoDSL of VoIP.
Ja prima, maar waar ik naar uit ben is wat ik nu kan doen? Moet ik terug naar KPN? Daar zit ik volgens mij weer een jaar aan vast. Waarom kan Versatel niet de hele mik overnemen van Tweak? (is gewoon BBNed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Laatst online: 16:57
Ja je moet dan terug naar KPN. Dat staat boven ook al een paar keer uitgelegd. En ja, daar zit je dan voor minimaal een jaar aan vast.

Overigens is dit niet het Versatel topic, dit hoort hier niet echt thuis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:03

rally

Deyterra Consultancy

Burne schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 21:35:
[...]

Om te voorkomen dat hij weer gaat vragen wat al die afkortingen zijn :+
DSL=Digital Subscriber Line
ISDN=Integrated Services Digital Network
VoDSL=Voice over DSL
VoIP=Voice over IP

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Xandrios schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 21:43:
Ja je moet dan terug naar KPN. Dat staat boven ook al een paar keer uitgelegd. En ja, daar zit je dan voor minimaal een jaar aan vast.

Overigens is dit niet het Versatel topic, dit hoort hier niet echt thuis...
Thanx. Dat ben ik wel met je eens van het topic, maar het is goed om te weten voor Tweak klanten dat ze dus niet naar Versatel over kunnen. Erg krom vind ik maar goed.

RALLY-> Bedankt! Gelukkig zijn er nog lolbroeken die niet ECHT helpen, maar alleen grappig willen zijn over de rug van een ander..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:03

rally

Deyterra Consultancy

Anoniem: 37518 schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 21:46:
[...]

RALLY-> Bedankt! Gelukkig zijn er nog lolbroeken die niet ECHT helpen, maar alleen grappig willen zijn over de rug van een ander..
Hohoho... Ik weet dat het een lastig onderwerp is, maar de vragen die je stelden waren en erg basic en de antwoorden erop waren eenvoudig te vinden.
En het is nog steeds een luchtig forum waar af en toe een grapje moet kunnen (teminste dat is mijn mening).

Maar goed, mocht ik je beledigd hebben dan bied ik daarvoor mijn excuses aan.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rally schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 21:56:
[...]

Hohoho... Ik weet dat het een lastig onderwerp is, maar de vragen die je stelden waren en erg basic en de antwoorden erop waren eenvoudig te vinden.
En het is nog steeds een luchtig forum waar af en toe een grapje moet kunnen (teminste dat is mijn mening).

Maar goed, mocht ik je beledigd hebben dan bied ik daarvoor mijn excuses aan.
Check, je hebt gelijk! Ik zit zelf niet zo in de materie. Ik vind het gewoon erg raar dat ik niet van de ene telco naar de andere telco overkan als 1 van de 2 geen KPN is.... Geldt dit ook voor Wanadoo, want ik zie net dat zij ook over het BBNed netwerk werken...

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 37518 op 26-10-2005 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Anoniem: 37518 schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 22:03:
[...]
Check, je hebt gelijk! Ik zit zelf niet zo in de materie. Ik vind het gewoon erg raar dat ik niet van de ene telco naar de andere telco overkan als 1 van de 2 geen KPN is.... Geldt dit ook voor Wanadoo, want ik zie net dat zij ook over het BBNed netwerk werken...
Ik kan het me voorstellen dat je door de bomen het bos niet ziet. Probeer maar eens iemand te vinden die het overstappen in één regel simpel kan uitleggen.
Het is ook niet in het belang van de ISP's en telco's om het de consument makkelijk te maken, ze willen immers liever klanten houden ook al doen ze daar weinig moeite voor.
De meeste mensen zijn toch geneigd om maar te blijven en niet over te stappen omdat ze opzien tegen de administratieve rompslomp en de problemen die kunnen ontstaan.
Ze nemen de wat hogere kosten dan maar voor lief.
Slechte ontwikkeling, zeker.
Er is echter hoop, zo langzamerhand komt er iets verbetering in en worden procedures wat beter. Het gaat echter (te) traag. Beetje vergelijkbaar met het nummer porteren van je GSM nummer.
Dat was in het begin vrijwel onmogelijk maar is door toedoen van de Opta goed geregeld.
Zo moet het met ADSL ook gaan.
Niks geen gezeur van analoog of ISDN, gewoon overstappen met of zonder behoud van telefoonlijn en/of nummer en geen downtime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Anoniem: 37518 schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 22:03:
[...]

Het is niet zo dat het niet kan. Dat gaf ik net al aan. Versatel en Wanadoo etc bieden het gewoon niet aan de mogelijkheid om naar ze toe te stappen (aan te vragen) zonder KPN-telefoonlijn. En ze stellen ook nog eens de ristrictie dat het alleen met een analoge (POTS) telefoonlijn kan.

Jij hebt een dedicated ADSL verbinding. Beetje 'klagen' hier heeft weinig zin, je zou moeten klagen bij de ISP van je keuze eigenlijk.

Wanadoo doet ook zaken met BBned inderdaad, voor het Wanadoo ADSL Direct product is dat. (rest producten is KPN-DSL en eigen netwerk). Overstappen is ook daar vermoedelijk weer niet mogelijk omdat ze ook daar persé uitgaan van linesharing en je een huidige BBNed DSL aansluiting hebt die dedicated is.

Daarnaast vraag ik mij af of ze de ISP-ISP migratie van BBNed faciliteren. Wel de telco-telco migratie (voor linesharing alleen), maar dat gaat niet op want je zit al bij BBNed.

Je migratie heeft dus niets te maken dat het niet kan omdat één van beide geen KPN is als telco. Dat heeft er helemaal niets mee te maken. Gaat puur om de situatie die ze eisen als huidige situatie om een aanvraag in te kunnen dienen bij ze. En jou situatie komt daar simpelweg niet in voor.

Wat je zou kunnen doen is om een KPN telefoonlijn aan te vragen BelBudget a €9.95 per maand en eenmalig €47.50. Deze heb je inderdaad minimaal een jaarcontract op inderdaad. Vraag daarop aan wat je wilt en laat je nummer porteren naar ze wat je nu hebt.

Als alles afgerond is kan je dan je huidige verbinding opzeggen omdat ze naast elkaar liggen op een apart koperpaar (mits al beschikbaar).

Of je zegt huidige DSL-lijn op. Lijn is vrij en je vraagt KPN-telefonie aan en daarna wat je wilt bij wie je wilt. Je zit wel even zonder natuurlijk...

TIP: Misschien is gewoon blijven helemaal zo gek nog niet ....

[ Voor 27% gewijzigd door bjck op 26-10-2005 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HoppyF schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 22:24:
[...]

Ik kan het me voorstellen dat je door de bomen het bos niet ziet. Probeer maar eens iemand te vinden die het overstappen in één regel simpel kan uitleggen.
Het is ook niet in het belang van de ISP's en telco's om het de consument makkelijk te maken, ze willen immers liever klanten houden ook al doen ze daar weinig moeite voor.
De meeste mensen zijn toch geneigd om maar te blijven en niet over te stappen omdat ze opzien tegen de administratieve rompslomp en de problemen die kunnen ontstaan.
Er is echter hoop, zo langzamerhand komt er iets verbetering in en worden procedures wat beter. Het gaat echter (te) traag. Beetje vergelijkbaar met het nummer porteren van je GSM nummer.
Dat was in het begin vrijwel onmogelijk maar is door toedoen van de Opta goed geregeld.
Zo moet het met ADSL ook gaan.
Niks geen gezeur van analoog of ISDN, gewoon overstappen met of zonder behoud van telefoonlijn en/of nummer en geen downtime.
Helemaal met je eens! Zover is het echter helaas nog niet en zit ik met het feit dat Tweak opgezegd is (kan wellicht dat ongedaan maken) en dat ik niet naar een andere aanbieder kan omdat die te lijn niet over 'kunnen' nemen... :( 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Niet over willen nemen! Ze kunnen waarschijnlijk alles. Overname (telco-telco of ISP-ISP hoppen) is voor beide technisch gewoon mogelijk immers.
HoppyF schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 22:24:
[...]

Het is de nieuwe ISP die de klant binnenhaalt. Die heeft dus de taak het mogelijk te maken en de nodige uitleg en hulp te bieden om je over te kunnen zetten. Het is helemaal niet zo moeilijk, je moet alleen zelf ook even weten wat je huidige situatie is en kijken of je nieuwe ISP naar keuze je kan helpen bij de basis die je bezit.

Verder kunnen ze je ook prima adviseren (goede ISP iig wel) over hoe anders klant bij ze te kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thanx voor je heldere uitleg! Als ik je goed begrijp kan ik bij KPN aanvragen of ze mijn telefoonnummer willen porteren naar hun netwerk. Vervolgens Tweak opzeggen en dan bijvoorbeeld Versatel aanvragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Anoniem: 37518 schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 22:50:
[...]

Thanx voor je heldere uitleg! Als ik je goed begrijp kan ik bij KPN aanvragen of ze mijn telefoonnummer willen porteren naar hun netwerk. Vervolgens Tweak opzeggen en dan bijvoorbeeld Versatel aanvragen...
Dat kan wel inderdaad. KPN kan ook nummers importeren vanaf andere aanbieders inderdaad.

Ze kunnen alleen niet van een dedicated lijn weer linesharing maken. Dus je telefoonlijn van KPN zal naast je huidige DSL lijn opgeleverd gaan worden, maar die kan je nadat alles rond is gewoon opzeggen.

Vind het een hoop werk/gedoe om alleen maar van ISP te wissellen. Waarom naar een ISP overstappen als ze het je vooraf al zo moeilijk maken om over te stappen met iets wat eigenlijk zo makkelijk is voor ze... Klinkt niet als een vlekkeloze start van een klant <-> bedrijf relatie.

[ Voor 39% gewijzigd door bjck op 26-10-2005 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bjck schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 22:59:
[...]

Dat kan wel inderdaad. KPN kan ook nummers importeren vanaf andere aanbieders inderdaad.

Ze kunnen alleen niet van een dedicated lijn weer linesharing maken. Dus je telefoonlijn van KPN zal naast je huidige DSL lijn opgeleverd gaan worden, maar die kan je nadat alles rond is gewoon opzeggen.

Vind het een hoop werk/gedoe om alleen maar van ISP te wissellen. Waarom naar een ISP overstappen als ze het je vooraf al zo moeilijk maken om over te stappen met iets wat eigenlijk zo makkelijk is voor ze... Klinkt niet als een vlekkeloze start van een klant <-> bedrijf relatie.
Tja, ik ben erg ontevreden over de diens die door Tweak wordt geleverd. Ik zal daar niet verder op ingaan hier. Ik wil gewoon van Tweak af. Eigenlijk vind ik het niet eens zo stom van de nieuwe ISP, maar meer van Tweak. Ze hebben die informatie NOOIT van te voren gegeven. Never mind, ik weet nu wat ik moet doen, mede dankzij jouw uitleg. Nogmaals THANX!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Laten we er over ophouden inderdaad. Wil als laatste alleen nog even aangeven dat het natuurlijk niet aan TweakDSL is om jou te informeren vooraf over een dedicated DSL verbinding. Dat heb je immers altijd als je telefonie over laat zetten naar iemand anders dan KPN (behalve de CarrierPreSelect diensten).

Thanx is leuk, maar ik zit hier informatie verstrekking te doen voor je nieuwe ISP. En juist die zouden je moeten helpen en uileg geven over hoe, wat, waarom etc. Zou mijn keuze dus niet zijn bij een ISP een contract aan te gaan waar je begin zo beroerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Striker2k2
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-04 22:51
sjongejonge, had ik me al verheugd op 20mbit newsserver lossen ze het zo op...
gaan we ook nog even met ze alleen zeuren om 250mb voor mail en web, die 100mb is natuurlijk veel te weinig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Och, onduidelijkheid is weg nu. Wellicht is het niet 'lossen ze het zo op..' maar nu wel correct aangegeven zoals het de bedoeling was. Heeft nogal wat voeten in de aarde om 20Mbps aan usenet 'te geven' ook natuurlijk. En lees 'voeten in de aarde' als in 'behoorlijke kosten'

Met 10Mbps usenet kom je wellicht al een heel eind, gaat behoorlijk rap als je er even overna denkt. Heb je nog ruimte over (straks) om ook nog te surfen of te bellen etc.

En als een ADSL2+ verbinding zeg niet 18Mbps maar 12Mbps blijkt te halen op een bepaalde aansluiting kan je het overwegen om niet te nemen nu en zo geld te besparen. Anders zou je het straks misschien in de abonnementsprijs terug zien die 20Mbps toegang en heb je er misschien niets aan.

[ Voor 50% gewijzigd door bjck op 27-10-2005 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin_Time
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-05 22:33
Zijn er ook van bbned "of / onofficiele" plannings van upgrades van centrale's naar adsl2?

Elke dag dronken is ook een geregeld leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bjck schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 00:27:
Och, onduidelijkheid is weg nu. Wellicht is het niet 'lossen ze het zo op..' maar nu wel correct aangegeven zoals het de bedoeling was. Heeft nogal wat voeten in de aarde om 20Mbps aan usenet 'te geven' ook natuurlijk. En lees 'voeten in de aarde' als in 'behoorlijke kosten'

Met 10Mbps usenet kom je wellicht al een heel eind, gaat behoorlijk rap als je er even overna denkt. Heb je nog ruimte over (straks) om ook nog te surfen of te bellen etc.

En als een ADSL2+ verbinding zeg niet 18Mbps maar 12Mbps blijkt te halen op een bepaalde aansluiting kan je het overwegen om niet te nemen nu en zo geld te besparen. Anders zou je het straks misschien in de abonnementsprijs terug zien die 20Mbps toegang en heb je er misschien niets aan.
Het maand bedrag was ook gewoon 39.95 dus het was daarin niet terug te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111186

This summer adsl2+ das de 1 keer dat ik genaaid word ( duurt beetje lang al 3 maanden ).
Nu gratis 20m/bit news server das 2 keer genaaid word.
Komt er nog derde keer dan wil wel eerst zoenen voor dat ik weer genaaid word.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 111186 op 27-10-2005 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Durf het bijna niet te vragen maar weet iemand waneer we over gaan en met 20mbit kunnen interneten? de site van tweak loopt een beetje achter met de summer actie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Anoniem: 111186 schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 08:53:
This summer adsl2+ das de 1 keer dat ik genaaid word ( duurt beetje lang al 3 maanden ).
De 2de keer leek je genaaid toch? Blijkt gewoon te zijn voor iedereen net als de vroege TisDSL2 aanvragers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

markmg schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 10:44:
Durf het bijna niet te vragen maar weet iemand waneer we over gaan en met 20mbit kunnen interneten? de site van tweak loopt een beetje achter met de summer actie
In principe dec/jan. Vandaag gaf een mederwerker het antwoord dat ik mischiem al morgen adsl2 krijg omdat ik vandaag gemigreerd ga worden na tisadsl2. Men is al voorzichtig bezig met uitrol.

Als ik morgen opeens boven verwachting een newsserver leegtrek dan zal ik dil wel melden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:15

Wildfire

Joy to the world!

Er komt geen gratis 20mbit/sec Tweaknews voor de nieuwe klanten. Zie de site, het is aangepast. "10mbit usenet met mogelijkheid tot uitbreiding tot 20mbit/sec tegen bijbetaling"

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-04 08:34

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

Anoniem: 67119 schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 11:17:
[...]

In principe dec/jan. Vandaag gaf een mederwerker het antwoord dat ik mischiem al morgen adsl2 krijg omdat ik vandaag gemigreerd ga worden na tisadsl2. Men is al voorzichtig bezig met uitrol.

Als ik morgen opeens boven verwachting een newsserver leegtrek dan zal ik dil wel melden :D
Laat je wel wat voor ons over?

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightMare
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:02
Als ik nu naar www.tweakdsl.nl ga en op het plaatje klik (om verder te gaan) krijg ik de foutmelding:

The requested URL /adsl2/ was not found on this server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156709

NightMare schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 11:31:
Als ik nu naar www.tweakdsl.nl ga en op het plaatje klik (om verder te gaan) krijg ik de foutmelding:

The requested URL /adsl2/ was not found on this server.
Haha jah klopt, en producten is ook niet beschikbaar.
Ze kunnen niet eens netjes hun site onderhouden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Laatst online: 12:05
Oude cache wellicht? Plaatje is er al een tijdje niet meer namelijk

Hier doet de website 't perfect (behalve als je eerst naar 'nieuws' gaat, maar dat heb ik al gemeld aan de helpdesk ;)).

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Even F5 rammen als je plaatje ziet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-04 08:34

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

bjck schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 11:43:

Even <ctrl>F5 rammen als je plaatje ziet ;)
nu is mijn toetsenbord stuk.. bedankt :(

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjs
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:30

fjs

PSN: ftltc

Is er ook al wat bekend over de 250 mb schuifruimte en de nl domein. Of krijgen we dan weer boze reacties?

To boldly go where no man has gone before...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2479

Ik zie nu ook een wide-open ADSL2+ abo via BBned voor 49,95 op de site van TweakDSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-11-2023
Volgens mij is hier een nieuw firmware te vinden voor de zyxel 2602 modems die met de tisdsl2 actie geleverd zijn.

maar eens even proberen omdat ik er toch nog wel wat probleempjes mee heb (al snel hoge cpu belasting van het modem en nat die vaak erg vervelend doet).

hopen dat dit de problemen solved.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PisPix
  • Laatst online: 06:55
Zoenen tijdens sex is voor vrouwen! ;)

Ik zou een provider liever op technisch vlak beoordelen dan m'n mening te baseren de soms wat gebrekkige of onduidelijke comminucatie. Misschien is de website niet zo strak als die van xs4all en winnen ze niet de helpdesk award van 2006, maar er zitten wel technisch slimme koppen, en das voor mij persoonlijk veel belangrijker dan het wel of niet krijgen van een .nl domein of 250 mb homepage ruimte (vast ip, webserver??). Tevens is dit een provider die je niet verplicht een dienst bij de groene maffia af te nemen... Al met al vind ik dat ze 't niet slecht doen als jonge provider in een lastig segment. En over 't 8/1 > 24/1 verhaal. Liever een lijn die vlekkeloos werkt, dan iets wat ze halverwege 't jaar weer terug moeten draaien. Beter eerst goed testen en dan pas uitrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
milenko79 schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 12:40:
Volgens mij is hier een nieuw firmware te vinden voor de zyxel 2602 modems die met de tisdsl2 actie geleverd zijn.

maar eens even proberen omdat ik er toch nog wel wat probleempjes mee heb (al snel hoge cpu belasting van het modem en nat die vaak erg vervelend doet).

Wellicht is dus P-2602H-61C, P-2602HW-61C & P2602HWL-61C zelfde firmware. Gewoon proberen kan geen kwaad vermoed ik. ZyXEL heeft altijd al beveiligd dat je nooit verkeerde erin kan flashen netjes.

edit:
Staat ook in de pdf gewoon ...
ZyXEL Prestige 2602H/HW/HL/HWL-61C
Versions:
ZyNOS Version: V3.40(MV.4) | 10/06/2005 20:00:
Bootbase Version: V1.09 | 07/29/2004 16:00:00

[ Voor 23% gewijzigd door bjck op 27-10-2005 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digiben
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-05 18:48
milenko79 schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 12:40:

Nou ik heb hem er in gepropt(Prestige 2602HW-61C) en werkt gewoon goed zie ik ....dus eens kijken wat er allemaal veranderd is !!
Iedergeval bellen etc moet ik nog uit proberen of het beter is geworden,maar tot nu toe geen vervelende dingen tegen gekomen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Vergeet niet na een firmware upgrade altijd een volledige reset naar factory defaults te doen en niet een oude eerder opgeslagen config (onder andere firmware) terug te zetten. Dan doe je de reset weer te-niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
1. Dat wist je van te voren, dat het zeker nog een aantal maanden zou duren.
2. 20Mbit is voor _iedereen_ extra bijbetalen.

Enige dat hier gebeurd is dat je de stemming loopt te vernaaien met je gezeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Xandrios schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 14:28:
[...]

1. Dat wist je van te voren, dat het zeker nog een aantal maanden zou duren.
2. 20Mbit is voor _iedereen_ extra bijbetalen.

Enige dat hier gebeurd is dat je de stemming loopt te vernaaien met je gezeur.
Sorry dat ik het zeg, maar ik ben het wel met Zoetermeer eens.

Tweakdsl maakt er gewoon een potje van !! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Om maar direct even bot te doen: Je hebt geen zak te maken met wat andere klanten wel of niet zouden krijgen. Ook al krijgen die 100Mbit usenet, dat veranderd niets aan jou situatie. Zeiken daarover is onzin...je hebt een product gekocht voor een jaar, en halverwege dat jaar is er een beter product ontstaan. Pech voor jou. Zo werkt het.

Over het wel of niet geupgraded worden naar ADSL2+: _iedereen_ wist dat de eerste maanden op 8Mbit zouden zijn. Daar had niemand problemen mee. Maar nu andere mensen al wel ADSl2+ hebben is dat ineens niet goed meer? Dat veranderd dus niets aan jou/julie situatie.

Sorry dat ik het zeg, maar de helft van de replies hier zijn geplaatst door een stel pubers die pappa het goedkoopste-van-het-goedkoopste hebben aangepraat, en dan denken recht te hebben om te zeiken als er iets niet gaat zoals ze willen. Tjonge, wat wordt ik hier moe van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Xandrios schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 15:35:
Sorry dat ik het zeg, maar de helft van de replies hier zijn geplaatst door een stel pubers die pappa het goedkoopste-van-het-goedkoopste hebben aangepraat, en dan denken recht te hebben om te zeiken als er iets niet gaat zoals ze willen. Tjonge, wat wordt ik hier moe van...
Doe ff rustig man, laat je niet opfokken !

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 81359 op 27-10-2005 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1W
  • Laatst online: 24-04 22:36

S1W

Xandrios schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 15:35:
Om maar direct even bot te doen: Je hebt geen zak te maken met wat andere klanten wel of niet zouden krijgen. Ook al krijgen die 100Mbit usenet, dat veranderd niets aan jou situatie. Zeiken daarover is onzin...je hebt een product gekocht voor een jaar, en halverwege dat jaar is er een beter product ontstaan. Pech voor jou. Zo werkt het.

Over het wel of niet geupgraded worden naar ADSL2+: _iedereen_ wist dat de eerste maanden op 8Mbit zouden zijn. Daar had niemand problemen mee. Maar nu andere mensen al wel ADSl2+ hebben is dat ineens niet goed meer? Dat veranderd dus niets aan jou/julie situatie.

Hmmm... pubers? Ik denk het niet, ik ben zelf pappa en professioneel IT manager. Waarom ik kies voor TweakDSL:
  • Kwaliteit van de lijn
  • Snelheid
  • Flexibiliteit en vrijheid (zelf draaien van servers etc.)
  • Nieuwe technieken
Prijs boeit me echt helemaal niks. Ik wil best meer betalen dan die 40 euro, als ik bovenstaande punten maar naar tevredenheid krijg. Daarom zat ik 2 weken geleden nog bij Demon. Tweak heeft in tegenstelling tot Demon nu wel een snellere lijn. Ik ben een klant die gewoon het snelste en voor mij beste wil wat er te koop is, geld komt als tweede.

Wat ik het ten zeerste eens ben met de klagers in dit topic is dat TweakDSL zich niet voor doet komen als een professioneel bedrijf op het gebied van marketing en communicatie. De site is zeer rommelig (werkt vaak maar half). De mededelingen, contracten etc. zijn vaak verouderd of kloppen niet. Wat dat betreft kan Tweak nog een hoop leren van de kwaliteitsproviders als XS4all, die zowel technisch als commercieel de zaken goed voor elkaar hebben.

Ik heb wat het bovenstaande dus nu wel een beetje spijt dat ik niet bij Demon gebleven ben, of naar XS4all ben gegaan. Ook marketing, klantenbinding en communicatie zijn voor mij van groot belang. Ook wil ik als consument graag weten waar ik aan toe ben. Ik hou niet van gerommel, en zo voelt het een beetje als klant van Tweak.

Ik vind ook niet dat deze mensen "zeiken". Ze zijn gewoon ontevreden, mede om bovenstaande redenen. Ik denk dat als de communicatie helder, netjes en duidelijk zou zijn er veel minder gezeur zou komen.

Ik snap ook niet dat jij je nu zo aangesproken voelt, werk je soms bij Tweak?

[ Voor 12% gewijzigd door S1W op 27-10-2005 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
S1W schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 15:56:
[...]

Hmmm... pubers? Ik denk het niet, ik ben zelf pappa en professioneel IT manager. Waarom ik kies voor TweakDSL:
Ik heb het over een aantal mensen hier die niet eens een fatsoenlijke gefundeerde reply kunnen plaatsen. Daar val jij dus niet onder zo te zien ;)
  • Kwaliteit van de lijn
  • Snelheid
  • Flexibiliteit en vrijheid (zelf draaien van servers etc.)
  • Nieuwe technieken
Prijs boeit me echt helemaal niks. Ik wil best meer betalen dan die 40 euro, als ik bovenstaande punten maar naar tevredenheid krijg. Daarom zat ik 2 weken geleden nog bij Demon. Tweak heeft in tegenstelling tot Demon nu wel een snellere lijn. Ik ben een klant die gewoon het snelste en voor mij beste wil wat er te koop is, geld komt als tweede.

Wat ik het ten zeerste eens ben met de klagers in dit topic is dat TweakDSL zich niet voor doet komen als een professioneel bedrijf op het gebied van marketing en communicatie. De site is zeer rommelig (werkt vaak maar half). De mededelingen, contracten etc. zijn vaak verouderd of kloppen niet. Wat dat betreft kan Tweak nog een hoop leren van de kwaliteitsproviders als XS4all, die zowel technisch als commercieel de zaken goed voor elkaar hebben.
Prima punten, ben ik het in princiepe ook helemaal mee eens.
Ik snap ook niet dat jij je nu zo aangesproken voelt, werk je soms bij tweak?
Absoluut niet :)

Het is wel mijn taak om dit forum/topic netjes te houden. En dat gaat wat lastig als er elke dag wel iemand langskomt met "Ik heb nogsteeds geen 24Mbit!! ik wordt genaaaid!!11". Thats all :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1W
  • Laatst online: 24-04 22:36

S1W

Xandrios schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 16:00:
[...]
Het is wel mijn taak om dit forum/topic netjes te houden. En dat gaat wat lastig als er elke dag wel iemand langskomt met "Ik heb nogsteeds geen 24Mbit!! ik wordt genaaaid!!11". Thats all :)
Mee eens, dat is ook een beetje jammer van de database ruimte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kookgek
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik ben juist weer blij dat ik terug kan naar Tweak in januari 2006, heb me nu alvast weer opgegeven. Zat tot januari bij Tweak; om financiele redenen naar Compuserve gegaan (hebben overigens ook goeie verbinding). Alleen zijn de voorwaarden en communicatie bij Compuserve nogal eng als je niet oppast (verlenging met een jaar bij niet tijdig opzeggen, zomaar ip omwisseling etc).

Dit is een stuk beter bij Tweak geregeld en waar krijg je nu deze prijs/kwaliteit? Daarmee bedoel ik de zeer complete nieuwsserver zonder extra kosten. Nu betaal ik nog de nieuwsgroepen extra bovenop mn abo. Voor mij geldt: draait het, dan ben ik tevreden. Mooie aanbiedingen blijven toch wel komen, tis net als met hardware ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Ik heb het over een aantal mensen hier die niet eens een fatsoenlijke gefundeerde reply kunnen plaatsen. Daar val jij dus niet onder zo te zien ;)

[...]

Prima punten, ben ik het in princiepe ook helemaal mee eens.

[...]

Absoluut niet :)

Xandrios

Inderdaad wordt er soms wat ongenuanceerd geklaagd. Dat kan inderdaad wat beter. Waarschijnlijk is die 20mbit newsserver de trigger voor veel mensen om hun ongenoegen uit te spreken over de gebrekkige communicatie van tweakdsl naar hun klanten toe. Vergeet niet dat veel mensen ook een slechte aanloop hadden ivm hun aanvraag naar bv tisadsl2. Ik ben een van die mensen die bv 4 x een aanvraag moest doen omdat 3 x mijn papieren waren "verdwenen"in het pand. Nu zou ik vandaag gemigreerd worden naar Tisadsl 2. IK heb imiddels mijn modem en alle inloggegevens ontvangen om over te gaan naar TISADSL 2. Nog steeds heb ik vandaag signaal van BBNED. Als ik dan naar de helpdesk bel kan niemand mij vertellen of die migratie vandaag nog wel doorgaat. Dat is frusterend. Als ik bel en ik krijg 4 verschillende mensen aan de telefoon dan hoor ik 1 antwoord te krijgen. Nu krijg ik vier verschillende versies te horen. Dat bedoel ik met gebrekkige communicatie. Ik heb echt het idee dat de afdelingen compleet langs elkaar heen werken. Maar voor de rest moet iederen wat genuanceerder zijn in zijn op en aanmerkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

ligt de mailserver plat?

Ik kan geen mail meer ophalen in Thunderbird, ik krijg de melding:
Sending of password did not succeed, mailserver pop.tweakdsl.nl responded: aack, child crashed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digiben
Magic666 schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 17:19:
ligt de mailserver plat?

Ik kan geen mail meer ophalen in Thunderbird, ik krijg de melding:
Sending of password did not succeed, mailserver pop.tweakdsl.nl responded: aack, child crashed
Hier ook hetzelfde dus zal dan wel zo zijn O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
Yep, mailserver ligt plat. Denk dat men er snel genoeg achterkomt, en 't -hopenlijk- binnen een uurtje fixt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j_bos
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-05 16:52
[...]

Als iemand gaat klagen over die 24 Mbit dat is zowieso bullshit..
Ik heb ook geklaagd maar dat was meer over de gebrekkige site en dat van die newsserver (al dan niet terecht).
De site is nu zie ik helemaal gefixt. Eindelijk duidelijk overzicht van de te verkrijgen abonnementen en geen dode links meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j_bos
bjck schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 14:25:
Vergeet niet na een firmware upgrade altijd een volledige reset naar factory defaults te doen en niet een oude eerder opgeslagen config (onder andere firmware) terug te zetten. Dan doe je de reset weer te-niet :+
Waarom moet je hem resetten dan? Want ik heb een VPN erin staan en anders moet ik dat weer opnieuw invoeren. Ik neem aan dat oudere configs wel gewoon met nieuwe firmware werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118518

ik wil tisadsl aanvragen
maar nu zie ik dat er alleen een aanvraag formulier te douwnloaden is voor bestaande klanten
is er ook een formulier voor nieuwe klanten

rinus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27474

Pff heb het allemaal niet meer zo kunnen volgen het geklaag (terecht vaak) maar ik heb ook een vraag.

Naar mijn inziens betaal je bij tweak voorruit. (Staat ook in de voorwaarden!!)
Maar hoe is dit te verklaren??
op 29-8-2005 word er een bedrag van 223.95 ge-int voor mijn nieuwe modem en overzetting naar tisadsl2.
In dit bedrag zit ook 69.95 wat het oude abbo (ultra) koste terwijl ik op die datum al was overgezet naar tisdsl.( zonder trouwens enig bericht vooraf te hebben gekregen),
dus eigenlijk 39.95 moest zijn naar mijn mening. Dit gaat dus om de maand September (9de maand)
op 18-10-2005(iets later dan normaal)) word er een bedrag van 49.94 afgeschreven, wat dus denk ik mijn nieuwe abbo is a 39.95 en 10 euro voor de newsserver op fullspeed (wat er nog niet was) voor de maand oktober (10de maand).
Nu word er vandaag 27-10-2005 een bedrag van 39.95 afgeschreven voor de maand november (11de maand) neem ik aan.
Nu hoef ik ineens geen 10 euro extra te betalen voor die newsserver omdat het ook nu nog niet geleverd word denk ik, maar ik ben nu toch benadeeld voor :
10 euro wat 18-10 is afgeschreven (want toen had ik ook geen adsl2 op de newsserver) en 30 euro wat 29-8 is afgeschreven, want ik zat toen al bij Tisadl.
Na bellen met Tweak hierover word je ook niet vrolijk.
Sorry hoor maar wat een domme mensen zitten daar of ze willen het niet snappen!
Men zegt dat ze het gaan uitzoeken maar dat kan ik onderhand wel.
Zijn er mer mensen waar dit zo is gegaan of sla ik de plank mis?
Naar mijn inziens pikken ze dus bij mensen die voor of op 29-8 zijn overgezet naar tisadsl en de newsserver erbij hadden genomen nu in totaal 40 Euro!!

Iemand?

[ Voor 153% gewijzigd door Anoniem: 27474 op 27-10-2005 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
j_bos schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 18:09:
[...]

Waarom moet je hem resetten dan? Want ik heb een VPN erin staan en anders moet ik dat weer opnieuw invoeren. Ik neem aan dat oudere configs wel gewoon met nieuwe firmware werken?
Omdat de nvram (zo heet 't eigenlijk) dan helemaal weer schoon is, en de ruimte niet meer gebruikt wordt door oude instellingen die toch niet meer werken met de nieuwe firmware.
Oude configs kan je dus dan ook niet meer gebruiken. Je zal screenshots moeten maken (oid) voordat je de firmware flasht, en handmatig de instellingen weer erin zetten na de factory-reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j_bos
Dimmu schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 19:11:
[...]

Omdat de nvram (zo heet 't eigenlijk) dan helemaal weer schoon is, en de ruimte niet meer gebruikt wordt door oude instellingen die toch niet meer werken met de nieuwe firmware.
Oude configs kan je dus dan ook niet meer gebruiken. Je zal screenshots moeten maken (oid) voordat je de firmware flasht, en handmatig de instellingen weer erin zetten na de factory-reset.
Oke thnx.. dan wacht ik nog ff want al die routes erin zetten das weer ff werk.. En of de nieuwe firmware wat toevoegd valt nog te bezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digiben
Dimmu schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 19:11:
[...]

Ik heb hem ook niet gereset ...wel de nieuwe er in gegooid en opnieuw opgestart en klaar :*)
Nu zal ik hem eens morgen resetten denk ik,en of laat hem gewoon zo staan met de oude config .
Heb iedergeval gemerkt met de nieuwe die er nu in staan dat me voip bellen heeel goed werkt en nog geen gestotter gehad.
Dus laat ik hem maar staan zo,en wil eens een weekje zo proberen of er nog wel eens een hik in zit met budgetphone nu !
Iedergeval tot nu toe lijkt het bellen veel beter te gaan,geen gestotter en of af en toe lijn dood onder het bellen ...iedergeval prima zo dus hopen dat het zo blijft dan is dat bellen hier ook weer opgelost.
Oooh ja en ik heb het gevoel of het toch lekkerder werkt allemaal met pagina,s openen en of het stabieler is als de ouwe !!!!..maar dat moet ik nog even afwachten want had de laatste week af en toe een hikje in de verbinding en of opstarten modem ,dus wie weet nu ook weg :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Soms gaat het prima, soms gaat het niet. Hangt af van de aanpassingen in de firmware versie tussen waarvandaan en naar welke versie je upgrade. Als er gesleuteld is aan onderdelen waar jij specifieke instellingen voor hebt gedaan kan het zijn dat modem niet/slecht overweg kan met huidige config in combinatie met nieuwe firmware.

Kan resulteren in rare vastlopers of slecht/niet functionerende onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digiben
bjck schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 20:16:
Soms gaat het prima, soms gaat het niet. Hangt af van de aanpassingen in de firmware versie tussen waarvandaan en naar welke versie je upgrade. Als er gesleuteld is aan onderdelen waar jij specifieke instellingen voor hebt gedaan kan het zijn dat modem niet/slecht overweg kan met huidige config in combinatie met nieuwe firmware.

Kan resulteren in rare vastlopers of slecht/niet functionerende onderdelen.
Hoi Bjck,
ja en zoveel instellingen had ik nog niet veranderd ook niet in de firewal etc .
Dus wacht het even zo af hoe deze werkt.
Bellen is prima zo(via budgetphone) en hoor geen verschil meer kpn als ik daar mee bel...dus hopelijk dat dat ook zo blijft _/-\o_
Verbinding heb ik het gevoel stabieler en sneller maar dat moet ik nog een weekje afwachten en of langer :*)
Hier bevalt die prima en zat eigenlijsk al op een nieuwe te wachten..omdat ik het gevoel had dat die het soms toch wel zwaar heeft en of er iets niet lekker zat in het modem,vergeleken met de draytek en of copperjet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurnHard
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-05-2024
Nog meer mensen die hun mail niet kunnen ophalen, via webmail gaat het wel

BurnHard.nl ICT Solutions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:03

eisbaer

Zie signature

Hmm pop email via tweakdsl werkt niet meer. webmail nog wel.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23408

hier ook mn hoofdemail wel maar alle aangemaakte emailadressen weigeren dienst
en idd niet via webmail dat werkt wel

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 23408 op 27-10-2005 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digiben
Ik heb het ook nog steeds ...alleen mail komt wel binnen en of verzenden gaat nog .
Alleen krijg ik steeds de melding in thunderbird,Sending of password did not succeed, mailserver pop.tweakdsl.nl responded: aack, child crashed 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:42
Anoniem: 27474 schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 18:57:

Zijn er meer mensen waar dit zo is gegaan of sla ik de plank mis?
Ow man hou op. Ik word weer helemaal stressed als ik terug denk aan mijn facturatie problemen. Heeft 6 maanden geduurd voordat ze eindelijk snapten wat er mis was.
Ik had een credit nota ontvangen van 24,95 euro en de rest waren allemaal normale nota's voor abonnements geld.
Die normale rekeningen incasseerden ze , maar m'n credit betaalden ze me nooit, of brachten hem ook niet in mindering. Ik had dus al maanden bijna 25 euro tegoed van tweakdsl.

Eindelijk is na 6 maanden waarschijnlijk een nieuwe werknemer op de afdeling gezet, want ik kreeg een mailtje om 22:45 's avonds dat ze het probleem gevodnen hadden en met een verklaring erbij. Intussen hadden ze wel fantasie nota's gemaakt van 10 euro administratie kosten en dergelijke! Ja nog ff! Ik betalen zeker, omdat ze het zelf niet snappen!

Nou ja, in ieder geval, de verbinding is snel, werd ook erg snel opgeleverd toen, en ik heb verder geen problemen meer. Dus verder een prima provider, en een prima newsserver. Echt een super server hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:27
Vandaag nieuw modem aangesloten en overgegaan van BBned naar TIS. Even wat instellen, 5 minuten offline en alles werkt prima. Bij mij ging alles vrij vlot, aanvragen, modem thuis en overgang ander netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNEAK-NL
  • Laatst online: 28-04 20:26

SNEAK-NL

galloooooooooooo

hier ook alles probleemloos, had modem e.d. zelfs een week voordat ik overgezet werd :)
administratie was prima gegaan hier, nix op aan te merken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2479

TweakDSL B16WO = BE ADSL2 WO in postcode-check ?

Kan nergens specificaties vinden van BE ADSL2 WO :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Resinman schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 21:06:
Vandaag nieuw modem aangesloten en overgegaan van BBned naar TIS. Even wat instellen, 5 minuten offline en alles werkt prima. Bij mij ging alles vrij vlot, aanvragen, modem thuis en overgang ander netwerk.
Dat is wel ok.

Ik zou in principe vandaag ook over gaan van BBNED naar TISadsl2. Ik heb nog steeds signaal van BBned. Dus morgen maar eens bellen.

Weet iemand trouwens nog bij welke site ik kon controleren op welke lijn ik zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Heb je wel het mailtje "uw verbinding is opgeleverd" ontvangen al? Dan is KPN iets vergeten om te prikken :+

Als dat het geval is is je verbinding opgeleverd, maar dus blijkbaar niet juist (of helemaal niet) door KPN omgeprikt. Gelijk helpdesk bellen kunnen ze het aanmelden bij Tiscali om het recht te trekken.

Welke centrale hang je aan?

[ Voor 54% gewijzigd door bjck op 27-10-2005 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Anoniem: 2479 schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 21:24:
TweakDSL B16WO = BE ADSL2 WO in postcode-check ?

Kan nergens specificaties vinden van BE ADSL2 WO :?
Hehe, eindelijk nog iemand die het ziet ...
Ik heb deze vraag enige posts terug al gesteld maar niemand die het weet.
Ik heb nu maar een emailtje naar de TDSL helpdesk gestuurd.

WO=Wide-Open (dus max 24 Mbps) maar twee maal een dergelijk abo?
Als ik het antwoord heb zal ik het hier laten weten.
Pagina: 1 2 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op speedtouch.nl is nieuwe firmware voor de 716v5(WL) modems verschenen.

ADSL2+ FaQ
Tiscali (Migratie) FaQ
816-2P naar ADSL2+ upgrade How-to

Vergeet niet even je ULTRA of al geleverde TisDSL2 verbinding in te vullen op:
GoT ADSL(2+) Afstand-Snelheids test

Interesse om de nieuwe VoIP dienst van TweakDSL te Beta-testen? Zie hier: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1078182 :)