bjck schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 22:38:
[...]
€15 Is iets wat onwerkelijk natuurlijk, geef je zelf al aan met je smiley. Je ziet met breedband hetzelfde als met hardeschijven qua formaat vs prijs (snelheid vs prijs) verhouding. Een 160GB disk kost bedrag X en een 200GB disk kost X + beetje. Het is niet zo dat 24/1 nu (tijdelijk wellicht) voor €39.95 gaat en dus 8/1 voor €13.32 gaat omdat dit een derde van de snelheid is.
Zuur is het wel als je het ziet gebeuren onder je neus inderdaad. Overstappen als het kan bij dezelfde ISP (voor BBned even wachten nog, anders over naar TisDSL2). Of verder kijken langs de markt.
[...]
Nu nog niet omgebouwd zegt niet dat het nooit zal gebeuren natuurlijk. En mijn inziens is €39.95 voor een goede 8/1 verbinding met de usenet faciliteit die TweakDSL d'r bij aanbiedt helemaal geen gekke deal ook als je mogelijk iets langer moet wachten op 24/1.
Tsja, als je naar de concurentie kijkt zouden ze toch een 8/1 lijntje aan moeten bieden voor een euro of 20 maar iig niet duurder dan 25.
Immers heb je bij de concurent daarvoor al 20Mbit + een los usenetaccountje waarmee je ook via een andere provider in kunt loggen is ook zo duur niet.
Goed, het domein en hosting is op jaarbasis ook 30 euro waard maar dan heb je 't wel zowat gehad.
Immers is om wanadoo aan te halen 22,50+7,50+2,50 maar 32,50 hetgeen dmv de tweaknews aanbieding en een wat meer op maat uitgezochte domein+webruimte vrij eenvoudig nog op 30 euro te krijgen.
Bovendien zijn de prijzen per gig teveel traffic ook stevig aan de prijs.
De tweakdsl aanbieding van 3Mbit zou eigenlijk 8Mbit moeten zijn, dat zou d'r meer op lijken.
En dan heb ik het nog niet over het kopen van het modem en de opzegkosten en dat adsl pakket:X
Stel je zou al 2 jaar willen blijven dan moet je de 115 euro (modem+adsl pakket) ook verrekenen bij de prijs, is toch ff bijna 10 euro per maand.
Wil je na een jaar al weg mag je daar nog een euro of 6 bijtellen.
Goed, d'r zijn nog wat kanttekeningen te plaatsen maar de algehele tendens is toch dat het veels te duur is.
Laat ze om te beginnen maar eens open kaart spelen en die opzegkosten en modem(aanschaf) maar es afschaffen en niet te vergeten dat belachelijk adsl pakket.
En iedereen standaard 20Mbit usenet zu ook een goede zet kunnen zijn.
Het lijkt nu goedkoop maar dat is het nu zeker niet.
Heb tweakdsl geannuleerd en zit nu bij wanadoo
Wil nog een 2e lijn, bij voorkeur 8Mbit of hoger maar daar ga ik dus echt niet meer als 25 euro voor betalen.
Maar ja, 2x wanadoo maakt het ook niet veiliger
Omdat ik geen gebruik kan maken van tweaknews via m'n wanadoo verbinding vind ik de 3Mbit lijn niet interessant, dan zou ik liever opteren voor een los tweaknews accountje en m'n heil bij een andere provider zoeken.
Nope, ik hoop dat ze snel wat aanpassen in de aanbiedingen maar vrees het ergste.
Die opzegkosten en het adsl pakket zeggen me wat dat betreft genoeg.
[
Voor 17% gewijzigd door
Verwijderd op 24-11-2005 00:28
]