TweakDSL *new and/or improved* deel 16 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 13 Laatste
Acties:
  • 4.965 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-09 19:22

Magic666

No one's neighbour!

Burne schreef op woensdag 23 november 2005 @ 07:07:
[...]

Als je nu mensen nog uitleg over virussen moet geven is het een beetje laat. Vind je niet?
ik zou haast zeggen: ja duh!
Maar je zal verbaasd staan te kijken hoeveel mensen er nog in trappen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-05 08:39
Vandaag weer contact gehad met de tweakdsl helpdesk (werd keurig teruggebeld door ze).
Het is onduidelijk waarom mijn B16WO abbo niet verder komt dan 13,3Mb/s bij het intrainen. De afstand naar de cenrale is 1350m. Misschien dat de Copperjet 816-2 hieraan gedeeltelijk schuld is. Echter met een Ovislink 8064 ARM kom ik maar tot 11Mb/s dus dat is niet de oplossing.
Heeft iemand een suggestie voor een beter modem ?

Tweede probleem is dat ik de Copperjet niet als router aan de gang krijg, met als gevolg dat iedere pc die ik via een switch eraan hang een extern ip krijgt.
Is er ergens een eenvoudige handleiding hoe ik de Copperjet als router aan de gang krijg ? (oplossing van Tweakdsl is "hang er een router achter en het werkt" maar daarvoor heb je geen modem/router combinatie)

Derde is dat ik weliswaar met 13,4 Mb/s intrain maar ik vanaf de test ftp server van Tweakdsl maar met max 830KB/s kan downloaden (en dat is net zoveel als met een 8Mb abbo).
Ook als ik met 2 verschillende pc's (dus ook vanaf 2 verschillende externe ip's) haal ik opgeteld maar ca 800KB/s

Wie heeft suggesties ?

Do as I say, don't do as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
En op 1 PC twee files tegelijk downloaden geeft ook totaal 800KByte/s?

Als je een CJT als router instelt kan het soms langduren voordat hij een IP gaat aanvragen. Gewoon even laten staan met de juiste instellingen als je gaat slapen en de volgende morgen even kijken.

[ Voor 59% gewijzigd door bjck op 23-11-2005 17:52 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o0SmOkE0o
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Bart-01 schreef op woensdag 23 november 2005 @ 17:22:
Vandaag weer contact gehad met de tweakdsl helpdesk (werd keurig teruggebeld door ze).
Het is onduidelijk waarom mijn B16WO abbo niet verder komt dan 13,3Mb/s bij het intrainen. De afstand naar de cenrale is 1350m. Misschien dat de Copperjet 816-2 hieraan gedeeltelijk schuld is. Echter met een Ovislink 8064 ARM kom ik maar tot 11Mb/s dus dat is niet de oplossing.
Heeft iemand een suggestie voor een beter modem ?

Tweede probleem is dat ik de Copperjet niet als router aan de gang krijg, met als gevolg dat iedere pc die ik via een switch eraan hang een extern ip krijgt.
Is er ergens een eenvoudige handleiding hoe ik de Copperjet als router aan de gang krijg ? (oplossing van Tweakdsl is "hang er een router achter en het werkt" maar daarvoor heb je geen modem/router combinatie)
Misschien ten overvloede.
Maar heb je dit al geprobeerd van de pagina van TweakDSL ?

http://www.tweakdsl.nl/INCLU/mod_cop816_2p.html
Derde is dat ik weliswaar met 13,4 Mb/s intrain maar ik vanaf de test ftp server van Tweakdsl maar met max 830KB/s kan downloaden (en dat is net zoveel als met een 8Mb abbo).
Ook als ik met 2 verschillende pc's (dus ook vanaf 2 verschillende externe ip's) haal ik opgeteld maar ca 800KB/s

Wie heeft suggesties ?
Ik heb zelf een B10 abbo van TweakDSL. En alles werkt naar behoren.
Dacht in eerste instantie dat ik het niet goed gezien had, maar mijn modem traint dus op 10Mb down en 1 Mb up.

Echter het test bestand, downloaden van de newsserver van TweakDSL gaat toch maar op maximaal 800 Kb/s tot een max van 830 Kb/s zoals jij ook al zegt.

Heb echter op dit moment niet te klagen want dit gaat gewoon super stabiel en snel vergeleken met @home en Eweka.

Echter als ik die laatste Kb/s per seconde er ook nog bij kan krijgen ben ik helemaal tevreden.

Bijna vergeten CopperJet 816-2P via analoge lijn. 1605m van de centrale volgens de postcode check.

[ Voor 27% gewijzigd door o0SmOkE0o op 23-11-2005 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-01
o0SmOkE0o schreef op woensdag 23 november 2005 @ 18:40:
[...]

[...]

Dacht in eerste instantie dat ik het niet goed gezien had, maar mijn modem traint dus op 10Mb down en 1 Mb up.

Echter het test bestand, downloaden van de newsserver van TweakDSL gaat toch maar op maximaal 800 Kb/s tot een max van 830 Kb/s zoals jij ook al zegt.

Heb echter op dit moment niet te klagen want dit gaat gewoon super stabiel en snel vergeleken met @home en Eweka.

Echter als ik die laatste Kb/s per seconde er ook nog bij kan krijgen ben ik helemaal tevreden.

Bijna vergeten CopperJet 816-2P via analoge lijn. 1605m van de centrale volgens de postcode check.
Damn i feel stupid now |:(
Zal morgen dit eens uitproberen, met behulp van de Copperjet manual kwam ik er niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdpaddy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-01-2024

hdpaddy

Born to Ride

bjck schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 22:55:
Mailstoringen worden voornamelijk veroorzaakt door mensen die veel mail versturen via de servers. Soms bedoelt, soms onbedoelt door virus bijvoorbeeld. Sommige zijn wel eens zo hardnekkig dat er ook niet tegenop te bouwen is met servers en software.
Dan vraag ik mij af wat voor mensen een aansluiting hebben bij Tweakdsl?
Het merendeel zijn imho toch "tweakers" (mensen die toch wel enigzins het een en ander weten over het beveiligen van hun computer, inet lijntje ed.)
Bovendien zoals hierboven gezegd vergelijk ik het nu met weinig tot geen mailstoringen bij Cistron/xs4all (op hun bbned en babyxl netwerk) in de laatste 5 jaar, met als merendeel grootverbruikers aangesloten (het kan dus wel).
no offence, maar het is natuurlijk al te makkelijk om "anderen" (die al of niet veel mail versturen) de schuld te geven van disconnects.

Just frame, wheels and engine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Dat zeg ik ook niet dat het niet gewoon zou moeten doordraaien of probleem snel opgelost en melding op de site zou ze sieren natuurlijk. 't Is alleen vaak de reden, dat gaf ik aan :+

En verkijk je niet hoor, ook 'Tweakers' maken fouten of zijn laks met een update. Laten andere op een PC toe of vergeten dat nog alle poorten geforward stonden in plaats van een paar (even testen...enzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TweakDSL is wel mooi enzo, wil het heel graag. Maar het is niet beschikbaar. Net zoals veel andere producten. Hoelang kan dit gaan duren voordat het overal beschikbaar is. Zo afgelegen woon ik niet. :? :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 16:06
Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2005 @ 20:44:
TweakDSL is wel mooi enzo, wil het heel graag. Maar het is niet beschikbaar. Net zoals veel andere producten. Hoelang kan dit gaan duren voordat het overal beschikbaar is. Zo afgelegen woon ik niet. :? :Z
Ik denk dat het aan BBned/Tiscali ligt of TweakDSL (en andere providers) beschikbaar zijn op je adres.. TweakDSL kan niets regelen volgens mij..

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Je kan soms in een grote stad wonen en geen beschikbaarheid hebben. Er zijn soms voor een aparte wijk door KPN een kleine nummercentrale gebouwd waardoor het aantal aansluitingen (kosten/baten) niet interessant is voor BBNed of Tiscali. Zo zijn er meer situaties in de praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-09 23:22
Burne schreef op woensdag 23 november 2005 @ 07:05:
[...]

Denk je dat de kostprijzen veranderd zullen zijn? Inkoop is een 2-8/1Mbit-verbinding nog altijd cent-voor-cent even duur als een jaar terug. De honderden gigabytes die sommige sprinkhanen verslinden kosten nog altijd grofweg hetzelfde. Vorig jaar waren er een paar aan het stunten met veel goedkoper dataverkeer, maar die zijn nu failliet, overgenomen of te onbetrouwbaar gebleken. Je wilt nog altijd dezelfde diensten op dezelfde servers, ondersteund door evenveel mensen aan de telefoon.

Aan de kostprijskant is niet veel gebeurd. Aan de andere kant wel. Of is dat echt zo? Er zijn een paar bedrijven die met (bij elkaar) meer dan een miljard op zak marktaandeel willen kopen. Of dacht je dat Versatel, Tiscali, Scarlet en Wanadoo het tegen kostprijs deden? Die leggen geld toe op hun klanten. Maar: da's investeren, en in de toekomst gaan ze verzinnen hoe ze extra geld binnenhalen aan hun klanten. De methode Nina Brink.

Ga zo door en jullie (wijds gebaar) vreten een voor een alle kleine providers kaal. Dan heb je alleen nog maar die zo verfoeide grote, volstrekt clueloze bedrijven.
Ik ben het (zoals gewoonlijk) weer niet met je eens :)
De prijzen staan onder druk dat is waar, maar dat moet je je inkoop beleid dan maar op aanpassen. Anders heb je inderdaad een probleem met je winstmarge.
Als consument ben ik alleen maar blij met deze prijzen, hoe lager hoe beter zou ik zeggen.
Hoewel? service heeft ook zijn prijs dat geef ik toe.

Daarom wil ik bij TweakDSL best iets meer betalen, maar niet bv twee keer zo veel, dat gaat me iets te ver. Ik zie nu bij de kleinere ISP's (Fiberworld en Speedlinq bv) prijzen tussen de Euro 30-35 voor een 8/1 Mbps abo en dat vind ik wel normaal. Zeker als je dit afzet tegen de ADSL2+ prijzen.
Nu weet ik wel dat je niet zomaar je bestaande abo kun omzetten in een nieuw abo met een lage prijs, maar als je contractperiode voorbij is lijkt het me redelijk dat je van de nieuwe prijzen kunt profiteren.

Ik wacht daarom met belangstelling op de aanbieding voor bestaande klanten van TweakDSL.
Aangezien ze a.s. weekend op de HCC dagen staan verwacht ik daar wel iets te horen van deze aanbiedingen. Waarom zouden ze anders op de beurs staan?
Niet alleen om nieuwe klanten te werven neem ik aan ....

O ja.... de kosten van dataverkeer zijn wel degelijk gedaald. Ik heb een server in een datacenter draaien en betaal nu aanzienlijk minder dan in het begin. De kosten per verstouwde GB zijn dus lager geworden. Verder betaal ik nu alleen voor uitgaand verkeer, voorheen voor zowel in- als uitgaand verkeer. Dat scheelt ook weer.

[ Voor 7% gewijzigd door HoppyF op 23-11-2005 22:55 ]

Verwijderd

bjck schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 22:38:
[...]

€15 Is iets wat onwerkelijk natuurlijk, geef je zelf al aan met je smiley. Je ziet met breedband hetzelfde als met hardeschijven qua formaat vs prijs (snelheid vs prijs) verhouding. Een 160GB disk kost bedrag X en een 200GB disk kost X + beetje. Het is niet zo dat 24/1 nu (tijdelijk wellicht) voor €39.95 gaat en dus 8/1 voor €13.32 gaat omdat dit een derde van de snelheid is.

Zuur is het wel als je het ziet gebeuren onder je neus inderdaad. Overstappen als het kan bij dezelfde ISP (voor BBned even wachten nog, anders over naar TisDSL2). Of verder kijken langs de markt.

[...]

Nu nog niet omgebouwd zegt niet dat het nooit zal gebeuren natuurlijk. En mijn inziens is €39.95 voor een goede 8/1 verbinding met de usenet faciliteit die TweakDSL d'r bij aanbiedt helemaal geen gekke deal ook als je mogelijk iets langer moet wachten op 24/1.
Tsja, als je naar de concurentie kijkt zouden ze toch een 8/1 lijntje aan moeten bieden voor een euro of 20 maar iig niet duurder dan 25.
Immers heb je bij de concurent daarvoor al 20Mbit + een los usenetaccountje waarmee je ook via een andere provider in kunt loggen is ook zo duur niet.
Goed, het domein en hosting is op jaarbasis ook 30 euro waard maar dan heb je 't wel zowat gehad.
Immers is om wanadoo aan te halen 22,50+7,50+2,50 maar 32,50 hetgeen dmv de tweaknews aanbieding en een wat meer op maat uitgezochte domein+webruimte vrij eenvoudig nog op 30 euro te krijgen.
Bovendien zijn de prijzen per gig teveel traffic ook stevig aan de prijs.

De tweakdsl aanbieding van 3Mbit zou eigenlijk 8Mbit moeten zijn, dat zou d'r meer op lijken.

En dan heb ik het nog niet over het kopen van het modem en de opzegkosten en dat adsl pakket:X
Stel je zou al 2 jaar willen blijven dan moet je de 115 euro (modem+adsl pakket) ook verrekenen bij de prijs, is toch ff bijna 10 euro per maand.
Wil je na een jaar al weg mag je daar nog een euro of 6 bijtellen.

Goed, d'r zijn nog wat kanttekeningen te plaatsen maar de algehele tendens is toch dat het veels te duur is.
Laat ze om te beginnen maar eens open kaart spelen en die opzegkosten en modem(aanschaf) maar es afschaffen en niet te vergeten dat belachelijk adsl pakket.

En iedereen standaard 20Mbit usenet zu ook een goede zet kunnen zijn.

Het lijkt nu goedkoop maar dat is het nu zeker niet.

Heb tweakdsl geannuleerd en zit nu bij wanadoo _/-\o_
Wil nog een 2e lijn, bij voorkeur 8Mbit of hoger maar daar ga ik dus echt niet meer als 25 euro voor betalen.
Maar ja, 2x wanadoo maakt het ook niet veiliger :o
Omdat ik geen gebruik kan maken van tweaknews via m'n wanadoo verbinding vind ik de 3Mbit lijn niet interessant, dan zou ik liever opteren voor een los tweaknews accountje en m'n heil bij een andere provider zoeken.
Nope, ik hoop dat ze snel wat aanpassen in de aanbiedingen maar vrees het ergste.
Die opzegkosten en het adsl pakket zeggen me wat dat betreft genoeg.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2005 00:28 ]

Verwijderd

En is het er al :O

• Xandrios
HoppyF schreef op woensdag 23 november 2005 @ 22:51:

O ja.... de kosten van dataverkeer zijn wel degelijk gedaald. Ik heb een server in een datacenter draaien en betaal nu aanzienlijk minder dan in het begin. De kosten per verstouwde GB zijn dus lager geworden. Verder betaal ik nu alleen voor uitgaand verkeer, voorheen voor zowel in- als uitgaand verkeer. Dat scheelt ook weer.
Dat je hoster zijn prijzenschema heeft aangepast zegt niet zoveel ;) Ik heb een server hangen met 3.3TB in en 3.3TB uitgaand verkeer, kost me 60 euro per maand. Maar dat is dus echt niet 'juist' in verhouding met de kostprijs :)
Je hoster kan op lagere kwaliteit bandbreedte zijn overgestapt...dunno. Er zijn vele manieren waarmee de prijs van je bandbreedte kan dalen. (Zonder dat het marktaanbod veranderd).

Overigens valt me op dat veel mensen het kleine prijsverschil tussen 2-8 Mbit en 24Mbit 'vreemd' vinden. Dat is niet zo vreemd: Iemand op 8Mbit verbruikt gemiddeld niet (veel) meer dataverkeer als iemand op 24Mbit. De kostprijs voor de ISP is dus vrijwel hetzelfde. Vandaar dat de 8Mbit pakketjes relatief duur zijn. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Xandrios op 24-11-2005 00:28 ]

Verwijderd

Overigens valt me op dat veel mensen het kleine prijsverschil tussen 2-8 Mbit en 24Mbit 'vreemd' vinden. Dat is niet zo vreemd: Iemand op 8Mbit verbruikt gemiddeld niet (veel) meer dataverkeer als iemand op 24Mbit. De kostprijs voor de ISP is dus vrijwel hetzelfde. Vandaar dat de 8Mbit pakketjes relatief duur zijn. :)
Da's een waarheid als een koe, maar ik verwacht toch dat dat steeds schever gaat lopen naarmate hdtv meer en meer in zwang raakt om over streaming media maar te zwijgen (8>

• bjck
[...]

Ik ben het (zoals gewoonlijk) weer niet met je eens :)
De prijzen staan onder druk dat is waar, maar dat moet je je inkoop beleid dan maar op aanpassen. Anders heb je inderdaad een probleem met je winstmarge.
Tuurlijk pas je inkoopbeleid aan op deze beweging, doet iedereen sowieso om marge gelijk te houden of te verhogen al natuurlijk. Maar je vergeet nu eventjes termijn & afschrijving. Je kan niet zomaar weer iets nieuws inkopen natuurlijk als 'oude' er pas 1.5 jaar staat bijvoorbeeld. Dan is je verlies nog groter.
Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2005 @ 00:14:
[...]

Tsja, als je naar de concurentie kijkt zouden ze toch een 8/1 lijntje aan moeten bieden voor een euro of 20 maar iig niet duurder dan 25.
Immers heb je bij de concurent daarvoor al 20Mbit + een los usenetaccountje waarmee je ook via een andere provider in kunt loggen is ook zo duur niet.
Je vergelijkt nu puur met Wanadoo qua prijs. Wanadoo is de enige met deze (ik vind belachelijk) lage prijs momenteel. Je ziet niemand in de ADSL consumenten markt die prijs evenaren momenteel en dat doet vemoeden dat ze mogelijk wel eens onder kostprijs zitten omdat ze een nieuw netwerk hebben gebouwd en lege poorten nog veel meer kosten dan gevulde onder kostprijs?
Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2005 @ 00:31:
[...]

Da's een waarheid als een koe, maar ik verwacht toch dat dat steeds schever gaat lopen naarmate hdtv meer en meer in zwang raakt om over streaming media maar te zwijgen (8>
Nu kan iemand evenveel data verstoken met een 8/1 lijn als wellicht de mensen met 24/1 lijnen. Alleen zit je ook nog met iets als piekcapaciteit die wel veel hoger kan zijn met 24/1 lijnen natuurlijk. Je moet je netwerk inrichten en inkopen op de pieken, niet op de gemiddeldes. Dan krijg je van die smorgens prima snelheid en savonds de helft situaties.

ADSL2+ is nieuw nu. Iedereen heeft het ook over "een ADSL2+ verbinding". Maar eigenlijk is het alleen maar een techniek die hogere snelheden mogelijk kan maken op lijnen. Eigenlijk zie je nu dat de nieuwe hogere snelheidsabonnementen gewoon (tijdelijk wellicht) interessant in de aanbieding worden gezet.

KPN-DSL heeft nogsteeds de meeste aansluitingen en dat komt echt niet door de 'buitengebieden'. Hun prijs/snelheids verhouding houden ze stevig vast en ligt met 12/1 voor ~ €80 toch echt ver van ~€40 voor 24/1.

Vergelijken puur met Wanadoo en iemand dan 'duur' noemen is dus wel heel erg gemakkelijk gedaan. Daar zeg ik dus niet mee dat je bij Wanadoo een slechte deal hebt momenteel (qua prijs/snelheid dan). Vergelijk dan gewoon reëel met de gemiddelde prijs voor gelijke snelheid en dienstverlening bij andere ISP's.

[ Voor 37% gewijzigd door bjck op 24-11-2005 00:45 ]

Verwijderd

Je vergelijkt nu puur met Wanadoo qua prijs. Wanadoo is de enige met deze (ik vind belachelijk) lage prijs momenteel. Je ziet niemand in de ADSL consumenten markt die prijs evenaren momenteel en dat doet vemoeden dat ze mogelijk wel eens onder kostprijs zitten omdat ze een nieuw netwerk hebben gebouwd en lege poorten nog veel meer kosten dan gevulde onder kostprijs?
Moet toegeven, de prijs is verbazend laag ja maar wel lekker :9

Ik denk dat je wat het laatste betreft niet zozeer gelijk hebt, ik gok dat ze meer ingezet hebben op toekomstige streaming media mogelijkheden en andere wazige opties.
Hoe belabberd die livebox ook moge zijn, het ding heeft zeker wel potentie.
Maar dit is een Tweakdsl topic dus...
Vergelijk dan gewoon reëel met de gemiddelde prijs voor gelijke snelheid en dienstverlening bij andere ISP's.
Daar zit wat in alhoewel mijn eerste ervaring met hun helpdesk prima was.
KPN-DSL heeft nogsteeds de meeste aansluitingen en dat komt echt niet door de 'buitengebieden'. Hun prijs/snelheids verhouding houden ze stevig vast en ligt met 12/1 voor ~ €80 toch echt ver van ~€40 voor 24/1.
Heb ook nog kennissen die nog steeds bij KPN zitten maar dat komt deels volgens mij echt wel door de buitengebieden en voor het overgrote deel door mensen die geen risico willen nemen, en het allemaal wel goed vinden zo.
En wat mij betreft ook niet omdat hun support nou zo goed zou zijn, nee gemakszucht is No1.

Ofschoon ik graag nu al een 2e lijntje zou hebben heb ik de tijd een volgende actie van tweakdsl af te wachten.
Hoop dat er nog een positieve verrassing komt.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2005 00:56 ]

• bjck
Dat vind ik met huidige prijzen wel meer 'tweakers spirit' inderdaad om twee internet verbindingen te hebben.

Is dat puur door de hoeveelheid storingen momenteel?
Is dat omdat we er nogsteeds ~ €50 a 60 voor over hebben?
Is dat voor de 'heb'?
Is dat behoefte naar meer snelheid dan ADSL2+ of kabel kan leveren momenteel voor schappelijke prijs?

Verwijderd

Nee
Nee
Ook :Y)
Nee maar de prijs buiten beschouwing gelaten gaat het wat mij betreft nooit snel genoeg, dan wordt wat anders wel weer de bottleneck.

Vooral om het risico van storingen in te dekken, je weet maar nooit.

Overigens kwa stuntprijs,
naar mijn mening moet iedere toko met een eigen netwerk, KPN, Tiscali, BBned, Wanadoo zo met hun prijs kunnen stunten.
In principe hebben ze dat ook allemaal gedaan in "hun" tijd m.u.v. wellicht de KPN dan.
Nu is Wanadoo aan de beurt, en wellicht als over 5 jaar het KPN glasvezelnet er ligt de KPN?

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2005 01:12 ]

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

De prijzen staan onder druk dat is waar, maar dat moet je je inkoop beleid dan maar op aanpassen.
Dan ga je er van uit dat je zelf je inkoopsprijzen mag bepalen. Zo zit het echter niet in elkaar.
Anders heb je inderdaad een probleem met je winstmarge.
Daarom wil ik bij TweakDSL best iets meer betalen, maar niet bv twee keer zo veel, dat gaat me iets te ver. Ik zie nu bij de kleinere ISP's (Fiberworld en Speedlinq bv) prijzen tussen de Euro 30-35 voor een 8/1 Mbps abo en dat vind ik wel normaal.
Het zijn geen normale prijzen. Normale prijzen, prijzen die een ISP vol kan houden voor een 8Mbit-verbinding met een normale hoeveelheid support is 80 euro per maand, en 100-120 voor ADSL2+. Kijk voor de gein eens wat Xs4all vraagt voor z'n ADSL2+ (99 euro per maand) en wat IAF rekent voor een 8/1Mbit (80 euro per maand). Lijkt sprekend op de prijzen die Cistron vroeg, voordat ze besloten dat de marges te krap werden.
Je ISP is groter geworden, kan groter inkopen, en dus goedkoper. Maar voor iemand die 30Tbyte per maand doet is het nu precies even duur als een jaar terug, als je de stuiptrekkende half-failliete restanten even buiten beschouwing laat. En iemand die geld verdient met z'n websites doet dat.

I don't like facts. They have a liberal bias.

• super_dirk
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-09 11:40
bjck schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 23:20:
Opzich als BBned de storing meldt bij KPN duurt het meestal enkele werkdagen maar. Tenzij er complicaties zijn waarom ze de lijn niet hebben aangesloten.
Ik heb de melding afgelopen vrijdag gemeld en er is toen een ticket ingeschoten.. Maandag hoorde ik dat het enkele dagen zou duren maar tot op heden heb ik nog steeds geen linesync. M'n migratie loopt niet zoals verwacht en begin nu toch wel aardig te balen. Ik vind de terugkoppeling naar de klant van de status van de aanvraag toch wel marginaal.

• digiben
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-09 18:07
Is er bij meerdere de snelheid gezakt van het Tiscali netwerk...en onstabieler!!
Heb het nu een maandje of 2 en half (tweakdsl Tisadsl2) en begin was het super en stabiel ,maar laaste twee weken vind ik het persoonlijk bagger worden O-)
Lijn ligd er zeker 2 maal per dag uit en of zo dood als een pier als ik een pagina wil openen,dit vooral savonds tussen 6 a 9 uur of alles als een kaarthuis in elkaar zakt,soms erger soms gewoon goed.
Vind dit wel jammer dacht dat het wel mee zal vallen met het netwerk van Tiscali....maar vind me tweedelijn bij BBnet(XSDSL) nu velen malen lekkerder werken als op het Tisadsl(2) netwerk 8)7
Heb toch niks veranderd alles het zelfde gebleven en niks kapot etc...en of moet het zyxel (2602)modem zijn wat klote werkt ,want vind tot nu toe het oranje monster (en of draytek'heerlijk werken op het bbnet en zou er nog eens ook op deze lijn een kunnen proberen .
Iedergeval ik vind het sloom aan het worden en het gevoel of alles als een kaarthuis in elkaar zakt vooral rond de tijd van 8 uur is de snelheid van ca 850 naar 400(of minder) gezakt...hopen dat het zometeen dan wat beter word met adsl2 als het gaat komen!!! :*)
Maar geef mij tot nu toe maar weer BBnet(xsdsl)

[ Voor 6% gewijzigd door digiben op 24-11-2005 16:47 ]

• Aalard99
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 16:27
Xandrios schreef op donderdag 24 november 2005 @ 00:27:
[...]

Klopt inderdaad, wat ik bij BBned ook wel eens gezien heb is dat de overbooking op ADSL2+ 1:40 is terwijl ik altijd begrepen heb op een 2Mb access ADSL1 dat de overbooking 1:25 is, dit is ook iets waarop geld bespaard wordt. Ik weet niet of het zo is maar misschien kan iemand dit bevestigen?

Je zal dan vooral tijdens de drukke uren een minder snelle verbinding hebben dat tijdens de 'dal' uren.

• Aikon
  • Niet online
Aalard99 schreef op donderdag 24 november 2005 @ 16:46:
[...]

Klopt inderdaad, wat ik bij BBned ook wel eens gezien heb is dat de overbooking op ADSL2+ 1:40 is terwijl ik altijd begrepen heb op een 2Mb access ADSL1 dat de overbooking 1:25 is, dit is ook iets waarop geld bespaard wordt. Ik weet niet of het zo is maar misschien kan iemand dit bevestigen?

Je zal dan vooral tijdens de drukke uren een minder snelle verbinding hebben dat tijdens de 'dal' uren.
Grotere overboeking lijkt mij logisch: er is meer bandbreedte beschikbaar, en de gemiddelde consument gebruikte toch al niet de volledige bandbreedte.

• Sjowhan
digiben schreef op donderdag 24 november 2005 @ 16:44:
Is er bij meerdere de snelheid gezakt van het Tiscali netwerk...en onstabieler!!
Heb het nu een maandje of 2 en half (tweakdsl Tisadsl2) en begin was het super en stabiel ,maar laaste twee weken vind ik het persoonlijk bagger worden O-)
Lijn ligd er zeker 2 maal per dag uit en of zo dood als een pier als ik een pagina wil openen,dit vooral savonds tussen 6 a 9 uur of alles als een kaarthuis in elkaar zakt,soms erger soms gewoon goed.
Vind dit wel jammer dacht dat het wel mee zal vallen met het netwerk van Tiscali....maar vind me tweedelijn bij BBnet(XSDSL) nu velen malen lekkerder werken als op het Tisadsl(2) netwerk 8)7
/me denkt dat er een aantal knooppuntjes beetje vol zijn..
Als je download vanaf de nieuwsserver gaat het zeker wel vol gas?
(zie anders eens http://www.ams-ix.net/technical/stats/)

• digiben
Dimmu schreef op donderdag 24 november 2005 @ 18:18:
[...]

/me denkt dat er een aantal knooppuntjes beetje vol zijn..
Als je download vanaf de nieuwsserver gaat het zeker wel vol gas?
(zie anders eens http://www.ams-ix.net/technical/stats/)
Klopt Dimmu,
Newsserver loopt als een trein en is niks mis mee(ca 850) heb ik gemerkt...al is het gewone verkeer en surfen nu weer zo traag als dikke stront,even gekeken nu weer rond de ca 400(als ik het haal) dus stort het savonds als een kaarthuis in elkaar hehehe 8)7
Dus zal het wel die paar knooppunten zijn _/-\o_
We wachten af hoe het verder ontwikkeld O-)

[ Voor 19% gewijzigd door digiben op 24-11-2005 18:39 ]

• Sjowhan
digiben schreef op donderdag 24 november 2005 @ 18:27:
[...]

Klopt Dimmu,
Newsserver loopt als een trein en is niks mis mee heb ik gemerkt...al is het gewone verkeer en surfen nu weer zo traag als dikke stront,even gekeken nu weer rond de ca 400(als ik het haal) dus stort het savonds als een kaarthuis in elkaar hehehe 8)7
Dus zal het wel die paar knooppunten zijn _/-\o_
We wachten af hoe het verder ontwikkeld O-)
Zal ongetwijfeld wel weer een paar gigabit(byte)lijntjes bijgelegd worden vermoed ik :P

• digiben
Dimmu schreef op donderdag 24 november 2005 @ 18:37:
[...]

Zal ongetwijfeld wel weer een paar gigabit(byte)lijntjes bijgelegd worden vermoed ik :P
Ik hoop het zo want zo vind ik het niks....ik ga bijna denken aan me chello tijd dat ook alles plat lag savonds :*)
Maar we hopen en wachten het af zal denk ik ook wel weer verholpen worden !! _/-\o_

• Sjowhan
digiben schreef op donderdag 24 november 2005 @ 18:41:
[...]
Ik hoop het zo want zo vind ik het niks....ik ga bijna denken aan me chello tijd dat ook alles plat lag savonds :*)
Maar we hopen en wachten het af zal denk ik ook wel weer verholpen worden !! _/-\o_
Overigens heb ik er ook last van (TweakDSLBBNED ADSL1 8/1)

• digiben
Dimmu schreef op donderdag 24 november 2005 @ 19:00:
[...]

Overigens heb ik er ook last van (TweakDSLBBNED ADSL1 8/1)
Dan word het toch tijd dat ze het aan gaan pakken dimmu ;)
Want is niks zo vind ik...durf er nog niet eens een servertje op te laten draaien ,wat wel op me andere lijn staat BBnet-Xsdsl dan .
Nooit geen problemen gehad met bbnet(xsdsl)als een paar maanden terug dat bbnet met de lijnen aan het spelen was adsl2 toen alleen een gekloot gehad !!
Daarom ook een lijn gemigreerd naar tweakdsl(tisadsl2) wat in het begin lekker liep en alleen de laaste tijd savonds in elkaar stort hehehe,dus dacht pffff moet daar nog adsl2 op komen 8)7 hahaha
Moet wel zeggen niewsserver loopt als een trein en hebt dat nog nergens mee gemaakt en danvoor deze prijs :*)
Maar we wachten ...zal (hopelijk)wel verholpen worden dan !!

• pinodambini
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-09 19:51

pinodambini

Dr. Z. Vago

Nog iemand die geen mail kan ontvangen of versturen? Alle testmailtjes komen ook niet aan, en wat ik via Tweakdsl verstuur komt ook niet aan.

• bjck
@digiben

Waarom gelijk de aanname dat de oorzaak in het Tiscali/BaByXL netwerk gezocht moet worden? Dit wordt ook nog een bevestigd door Dimmu die via BBned aan het TweakDSL/Cambrium netwerk hangt en hetzelfde ervaart.

• Aikon
  • Niet online
Ik kan mail versturen van gmail naar mn tweakdsl.nl adres.

• bjck
Blijkbaar heeft de SMTP server een queue die nog weggewerkt moet worden dan.

En mailen via de smtp van TweakDSL naar je Gmail?

• digiben
bjck schreef op donderdag 24 november 2005 @ 20:49:
@digiben

Waarom gelijk de aanname dat de oorzaak in het Tiscali/BaByXL netwerk gezocht moet worden? Dit wordt ook nog een bevestigd door Dimmu die via BBned aan het TweakDSL/Cambrium netwerk hangt en hetzelfde ervaart.
Het is me gewoon op gevallen dat het zo is en steeds erger word naarmate het einde van het jaar naderd en er steeds meer word opgepropt hehehe 8)7
Wist niet dat het bij BBnet ook zo was want xsdsl (en demon me broer)zie en hoor ik er niks over dus zal het bij tweakdsl zitten denk ik dan !!!.
Zoals nu niet te geloven hoe het als een pakje boter in elkaar stort :(
Iedergeval hopen dan dat het snel word opgelost _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door digiben op 24-11-2005 21:17 ]

• digiben
pinodambini schreef op donderdag 24 november 2005 @ 20:13:
Nog iemand die geen mail kan ontvangen of versturen? Alle testmailtjes komen ook niet aan, en wat ik via Tweakdsl verstuur komt ook niet aan.
werkt hier gewoon en nergens geen last mee ;)

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

digiben schreef op donderdag 24 november 2005 @ 19:13:
Nooit geen problemen gehad met bbnet(xsdsl)als een paar maanden terug dat bbnet met de lijnen aan het spelen was adsl2 toen alleen een gekloot gehad !!
Daarom ook een lijn gemigreerd naar tweakdsl(tisadsl2) wat in het begin lekker liep en alleen de laaste tijd savonds in elkaar stort hehehe,dus dacht pffff moet daar nog adsl2 op komen
Bal geen grijpen van er ik in het totaal niet nakkes nada snap be!!!!

I don't like facts. They have a liberal bias.

• pinodambini
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-09 19:51

pinodambini

Dr. Z. Vago

Is weer opgelost, kreeg hierna ook nog foutmeldingen met temporarily unavailable. 10 minuten daarna doet alles het gewoon weer.
Zal misschien wel een qeue zijn geweest zoals bjck zei.

Maar belangrijktste is dat het weer werkt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-01
o0SmOkE0o schreef op woensdag 23 november 2005 @ 18:40:
[...]

[...]

Heb de copperjet nu als router aa de gang. De beschrijving klopt op het dhcp gedeelte na. Dat moet ik nu nog anders instellen wan mijn pc´n gebruiken nu de router als dns server. Maar werken doet het, nu de snelheid nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digiben
Burne schreef op donderdag 24 november 2005 @ 21:53:
[...]

Bal geen grijpen van er ik in het totaal niet nakkes nada snap be!!!!
als ik het maar begrijp O-) hehehehe is niet zo moeilijk kort uitgelegd......
Simpel BBnet(XSDSL-Xenosite) is hier stabieler (heb twee lijnen )als het lijntje via Tweakdsl Tisadsl2
Het lijntje van tweakdsl is nu in de komende twee weken als een kaarthuis in elkaar gestort tussen 18:00 a 21:00 uur
dus simpel internetten lijkt meer als de kabeltijd hier aan het worden savonds en in het weekend...alleen newsserver is TOP ;)
Maar hoop dat er verandering in gaat komen !!!...laat ik het je weten :*)

[ Voor 9% gewijzigd door digiben op 25-11-2005 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o0SmOkE0o
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Bart-01 schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 00:27:
[...]

Heb de copperjet nu als router aa de gang. De beschrijving klopt op het dhcp gedeelte na. Dat moet ik nu nog anders instellen wan mijn pc´n gebruiken nu de router als dns server. Maar werken doet het, nu de snelheid nog.
Mooi om te horen. Zit momenteel nog via @home te internetten. Terwijl mijn BB10 gewoon lekker aktief en snel is.
Moet ff van mijn straight kabel een cross maken en dan kan het BBNed modem ook aan mijn router ipv. @home Motorola.

Maar wat betreft de 800Kb max. Iemand een idee ? Modem traint gewoon netjes op 10Mb down / 1Mb up of meer zoals bij Bart-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin_Time
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-07 16:29
Ik kreeg dus ook deze mail:
Goedemorgen,

U heeft bij ons een B10 Abonnement aangevraagd, deze is helaas
niet mogelijk op uw adres. Dit komt door een foutje in de database van
BBned.
De maximale verbindingssnelheid die wij op uw adres kunnen aanbieden is
op dit moment 8 mbit, speciaal voor de HCC dagen bieden wij deze ook
tegen zeer lage tarieven aan. Kom dan langs bij ons en we zullen u tegen een
actietarief een 8mbit abbo aanbieden.

Vriendelijke groet,

TweakDSL (MK)
Nu vind ik het allemaal best maar ik al wel een modem bij ze besteld ik mag dan toch wel verwachten dat ze deze terugnemen en m'n geld teruggeven?

Is er trouwens al iemand naar de HCC dagen geweest voor deze "spectaculaire" aanbieding?

Elke dag dronken is ook een geregeld leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• super_dirk
super_dirk schreef op donderdag 24 november 2005 @ 16:39:
[...]

Ik heb de melding afgelopen vrijdag gemeld en er is toen een ticket ingeschoten.. Maandag hoorde ik dat het enkele dagen zou duren maar tot op heden heb ik nog steeds geen linesync. M'n migratie loopt niet zoals verwacht en begin nu toch wel aardig te balen. Ik vind de terugkoppeling naar de klant van de status van de aanvraag toch wel marginaal.
Update...

KPN heeft zonder opdracht van BBNED alle kruisdraden verwijderd in de centrale. Hiervoor is een ticket ingeschoten om dit te repareren.. alleen dat duurt 1 tot 3 weken. KPN misbruikt hier gewoon z'n macht. Zelf KPN bellen heeft geen zin omdat je pas na 5 dagen wordt teruggebeld. Heeft het zin om BBNED te bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
super_dirk schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 10:47:
[...]

Update...

KPN heeft zonder opdracht van BBNED alle kruisdraden verwijderd in de centrale. Hiervoor is een ticket ingeschoten om dit te repareren.. alleen dat duurt 1 tot 3 weken. KPN misbruikt hier gewoon z'n macht. Zelf KPN bellen heeft geen zin omdat je pas na 5 dagen wordt teruggebeld. Heeft het zin om BBNED te bellen?
Verzoek van BBned naar KPN duurt hooguit enkele werkdagen, tenzij je lijn wel echt opgezegd is in plaats van alleen kruisdraden pleite perongeluk.

KPN bellen heeft geen zin, je neemt geen dienst af van KPN immers dus doen ook niets voor je.

BBned bellen heeft geen zin, ook hier neem jij niets af qua diensten.

Communicatie lijn is: Klant -> TweakDSL -> BBned -> KPN.

Er wordt aangegeven wat het probleem is. Tevens de oplos termijn wordt gegeven (mogelijk ruim). Wat wil je nu nog meer? Alleen dat het vandaag nog opgelost wordt zeker? Als je het niet eens bent met termijn zal je je beklag moeten doen bij TweakDSL. Zij kunnen dan gaan informeren of het niet eerder kan.

[ Voor 16% gewijzigd door bjck op 25-11-2005 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• super_dirk
BBned bellen heeft geen zin, ook hier neem jij niets af qua diensten.

Communicatie lijn is: Klant -> TweakDSL -> BBned -> KPN.

Er wordt aangegeven wat het probleem is. Tevens de oplos termijn wordt gegeven (mogelijk ruim). Wat wil je nu nog meer? Alleen dat het vandaag nog opgelost wordt zeker? Als je het niet eens bent met termijn zal je je beklag moeten doen bij TweakDSL. Zij kunnen dan gaan informeren of het niet eerder kan.
Ik weet dat Tweakdsl afhankelijk is van de diensten van KPN. Het liefst zou ik natuurlijk nog vandaag aangesloten worden (ivm met thuiswerken etc) maar dit zal niet gebeuren. Waar het mij persoonlijk om gaat is dat KPN een fout maakt en dat dit vervolgens meerdere weken gaat duren voordat dit opgelost zal worden. Maar ik wacht geduldig af...

edit:
quote fixed

[ Voor 4% gewijzigd door bjck op 25-11-2005 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
super_dirk schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 11:49:
]
Ik weet dat Tweakdsl afhankelijk is van de diensten van KPN. Het liefst zou ik natuurlijk nog vandaag aangesloten worden (ivm met thuiswerken etc) maar dit zal niet gebeuren. Waar het mij persoonlijk om gaat is dat KPN een fout maakt en dat dit vervolgens meerdere weken gaat duren voordat dit opgelost zal worden. Maar ik wacht geduldig af...
Dat heet 'concurrentje-pesten' in KPN's woorden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Dat dingen soms lang duren ligt vaak niet aan KPN eigenlijk. Meer de lange communicatie lijnen, langdurige tijden voordat tickets worden behandeld of een terugkoppeling wordt gedaan of vraag om extra informatie wordt beantwoord ergens in de keten.

2-3 Weken klinkt meer als aansluittermijn voor een nieuwe aansluiting dan een oplostermijn van een storing in mijn oren.
super_dirk schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 11:49:

Ik weet dat Tweakdsl afhankelijk is van de diensten van KPN.
Dat is TweakDSL helemaal niet, dat is BBned (de telco). Die huurt koperlijnen (dedicated of sharing) bij KPN. En KPN is hier de partij die het beheert en dus ook het koppelen en ontkoppelen doet.

[ Voor 57% gewijzigd door bjck op 25-11-2005 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Justin_Time schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 04:43:
Ik kreeg dus ook deze mail:

[...]

Nu vind ik het allemaal best maar ik al wel een modem bij ze besteld ik mag dan toch wel verwachten dat ze deze terugnemen en m'n geld teruggeven?

Is er trouwens al iemand naar de HCC dagen geweest voor deze "spectaculaire" aanbieding?
Ik heb nog geen nieuws gelezen hier over de speciale aanbieding van TweakDSL, er is ondertussen (gisteren of vandaag) al iemand langs de stand van TweakDSL geweest op de HCC dagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goodfella
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 22:29
sinds kort maak ik gebruik van de newsserver. i kheb een ultratweakdsl abo.
vandaag ga ik maar met 8 threads, 320 KB, het lijkt erop dat ik gecapped word? is dat mogelijk?
gebeurd dat vaker met tweakdsl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
Goodfella schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 19:47:
sinds kort maak ik gebruik van de newsserver. i kheb een ultratweakdsl abo.
vandaag ga ik maar met 8 threads, 320 KB, het lijkt erop dat ik gecapped word? is dat mogelijk?
gebeurd dat vaker met tweakdsl?
Nee, je wordt niet gecapped met je verbinding, ook al zou je 200gB/maand downloaden. Niet iemand anders die gebruik maakt van je verbinding? of p2p-programma's die draaien op de achtergrond?

/me haalde net -getest- 708kB/s

[ Voor 6% gewijzigd door Sjowhan op 26-11-2005 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epitome
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-07 15:13
HoppyF schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 17:16:
Ik heb nog geen nieuws gelezen hier over de speciale aanbieding van TweakDSL, er is ondertussen (gisteren of vandaag) al iemand langs de stand van TweakDSL geweest op de HCC dagen?
TweakDSLT8HCC € 14,95 voor 1e 3 maanden, daarna € 24,95
TweakDSLB8HCC € 14,95 voor 1e 3 maanden, daarna € 24,95
TweakDSLT8HCC VoIP vaste prijs € 19,95
TweakDSLB8HCC VoIP vaste prijs € 19,95
TweakDSLB8HCC VoDSL vaste prijs € 19,95

Maar ik ben er nog niet achter waar die T en B voor staat en wat het verschil is tussen deze abonnementen?!? :?

Ik heb nu een Allied Data Copperjet 816-2P voor Annex B, kan ik die flashen naar een ADSL2+ modem zoals hier staat beschreven en gaat het dan werken met een ADSL2+ verbinding? :?

[ Voor 0% gewijzigd door Epitome op 26-11-2005 20:08 . Reden: Bedenk me net dat het wel eens Tiscali en BBNed zou kunnen betekenen... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
T = Tiscali
B = BBned

Maakt de duidelijkheid in welk DSL netwerk het om gaat waar je aansluiting over geleverd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goodfella
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 22:29
Dimmu schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 19:55:
[...]

Nee, je wordt niet gecapped met je verbinding, ook al zou je 200gB/maand downloaden. Niet iemand anders die gebruik maakt van je verbinding? of p2p-programma's die draaien op de achtergrond?

/me haalde net -getest- 708kB/s
Ja, sorry, het lag aan mij, een p2p programma stond 'verborgen' open, echter maakte hij geen gebruik van de download bandbreedte maar van de upload, iets van 55KB. Dit resulteerde in mijn 320KB download van newsleecher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin_Time
Ik heb nu dan een inlogcode bij tweakdsl voor de hcc aanbiedingen.

Maar zit er bij deze abbo's nou ook toegang tot de newsserver bij?

En waarom zou je bijvoorbeeld voor een T8HCC van 25 euro per maand gaan als je T8HCC VOIP kan krijgen voor maar 19.95?

[ Voor 4% gewijzigd door Justin_Time op 26-11-2005 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin_Time
Ok ik snap het nu even niet meer... mijn geschiedenis:

Ik had een B10 aanvraag gedaan maar er was een fout bij de database van bbnet dus deze was blijkbaar niet te leveren op mijn centrale.

Nu heb ik dus wel een tweakdsl account en wachtwoord maar geen adsl abbonement. Nu ben ik dan naar de HCC beurs gegaan en daar kreeg ik de hcc code om de nieuwe abbonementen te bestellen.

Alleen als ik dit nu probeer zecht ie dat er al een aanvraag is op dit adres (duh...)

Nu is mijn vraag hoe kan ik nu toch bijvoorbeeld hcc8mbit voor 19.95 per maand bestellen. De helpdesk kan ik nu niet bereiken en wellicht is het maandag niet meer te bestellen? (morgen laatste dag hcc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Dat moet vast wel lukken als je maandag even het verhaal voorlegt. Je handelt ten goede wil en de 'fout' ligt aan hun kant. Zou heel raar zijn als ze je volgende week niet helpen en je dan die aanbieding niet kan bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beste tweakers,

mijn vorige topic is gesloten daarom even in deze thread een update.
Voor informatie waar het over gaat ga naar:

Tweakdsl hele rare mail

Ik heb vandaag e-mail contact gehad met Edwin van tweakdsl en het is gelukkig opgelost.

Ten eerste was het een rekenfout het betrof geen terabytes, maar gigabytes.
Hiervoor is ook excusus voor aangeboden in de mails.

Het is gelukkig nog wel in het weekend opgelost nu is iedereen hier in huis ook weer gerust gesteld.. Ze zijn bezig met een nieuw systeem, zodat dit soort mailtjes niet met de hand gemaakt hoeven te worden.

Na alles toch nog een oplossing, maar de schrik zat er toch goed in. Ik hoop dat ze voortaan wat zorgvuldiger omgaan met zulke mailtjes zo krijgen mensen nog een hartaanval.

Bedankt voor alle reacties in voorgaande thread.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Epitome schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 20:05:
[...]

TweakDSLT8HCC € 14,95 voor 1e 3 maanden, daarna € 24,95
TweakDSLB8HCC € 14,95 voor 1e 3 maanden, daarna € 24,95
TweakDSLT8HCC VoIP vaste prijs € 19,95
TweakDSLB8HCC VoIP vaste prijs € 19,95
TweakDSLB8HCC VoDSL vaste prijs € 19,95

Maar ik ben er nog niet achter waar die T en B voor staat en wat het verschil is tussen deze abonnementen?!? :?

Ik heb nu een Allied Data Copperjet 816-2P voor Annex B, kan ik die flashen naar een ADSL2+ modem zoals hier staat beschreven en gaat het dan werken met een ADSL2+ verbinding? :?
Ik ben vandaag naar de HCC dagen geweest en ook met TweakDSL medewerkers gesproken.
De prijzen voor de HCC aanbiedingen zijn best leuk, maar het wachten is nog steeds op de aanbiedingen voor bestaande klanten. Ik heb begrepen dat de aanbiedingen er aan komen over twee a drie weken en dat ze zeker op vergelijkbaar nivo zullen liggen.
TweakDSL realiseert zich (gelukkig) ook dat de huidige ADSL abo's in prijs ongungstig afsteken tegen de nieuwe prijzen.
Ze begrijpen ook dat de bestaande klanten zullen gaan weglopen als er geen goede aanbiedingen voor ze zullen komen, dus nog even geduld. Ik wacht nog even af en heb goede hoop als ik dit verhaal zo hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-09 15:17
Het zou mooi zijn als er een optie komt om bij overschrijding van de homepage limiet de mogelijkheid te hebben deze te blokkeren. Het interreseert me niet dat deze geblokeerd zal zijn , maar wel als ik daar extra kosten op krijg.. :)

Andere mensen hebben het liever andersom.. dus als je kan kiezen.. perfect toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Justin_Time schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 22:45:
Ik heb nu dan een inlogcode bij tweakdsl voor de hcc aanbiedingen.

Maar zit er bij deze abbo's nou ook toegang tot de newsserver bij?

En waarom zou je bijvoorbeeld voor een T8HCC van 25 euro per maand gaan als je T8HCC VOIP kan krijgen voor maar 19.95?
Verschil in contracttermijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geachte helpdesk,

een annulering van de aanvraag is allang aan jullie verzonden.
tevens geeft u in deze E-mail te kennen dat zonder een legitimatiebewijs
géén adsl lijn voor mij aangevraagd kan worden.
Wat dat betreft vraag ik me af of een annulering van mijn kant zelfs nodig
was.
Ofschoon ik niets wil en heb ontvangen krijg ik van u steeds facturen met
wisselende bedragen voor niet geleverde diensten. (oa modem, verzendkosten en boete).
Mijn hoop dat u ter zijnertijd vanzelf zou stoppen met het toezenden van
onrechtmatige facturen is blijkbaar ongegrond.
Bij deze dan ook het verzoek te stoppen met het toezenden van vreemde
volstrekt willekeurige facturen.

Ik hoop spoedig van u te vernemen dat deze kwestie is opgelost.

Met vriendelijke groet,
...
... niet van mij maar van een kennis.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2005 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 27 november 2005 @ 17:34:
[...]

... niet van mij maar van een kennis.
Jup, ik weet er alles van. Wens je kennis maar veel geduld en succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net een dag of 4 mijn 8mbit gekregen van tweakdsl.

In het begin duurde het ff een tijdje, want ik had het contract ingevuld en opgestuurd, maar kreeg geen reactie. Ff gebeld naar klantenservice en hoefde alleen nog id erbij te doen. (tja mijn fout)
Daarna vrij snel reactie dat ik al 2 weken later aangelosten zou worden. kwart over 7 hoor ik al een tik in mn telefoon. Mn demon internet was weg. die dag erna had ik nog geen internet dus ff gebeld en het moest werken maar kreeg geen ip. Die jongen had me ff geholpen een kleine aanpassing aan mn modem en heb internet..

Ik ben helemaal tevreden.
- goede klantenservice
- site doet het nu beter dan eerst
- prima internet
- nieuwsgroepen helemaal in orde
- vastzetten ip ook binnen paar uur gebeurd.

Nu afwachten op het 24mbit waar ik natuurlijk toch voor ging (en de prijs en newsserver)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-RIC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 15:22
Verwijderd schreef op zondag 27 november 2005 @ 22:36:
Die jongen had me ff geholpen een kleine aanpassing aan mn modem en heb internet..
Welk modem heb je en elke aanpassingen moest je doen? Ik stap binnenkort namelijk ook over van Demon naar TweakDSL, dus dan weet ik wat me te wachten staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Als je bij Demon op het BaByXL (is nu Tiscali) netwerk zit is er geen enkele aanpassing nodig bij een overstap. Als je bij Demon via BBned bent aangesloten moet je alleen VPI/VCI van 0/35 naar 0/34 aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:32
bjck schreef op zondag 27 november 2005 @ 17:33:
[...]

Verschil in contracttermijn?
Zie ik iets over het hoofd of zijn het beide contracten voor 1 jaar, met in geval van opzegging in het tweede jaar €75,00 afsluitkosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
JJapie schreef op zondag 27 november 2005 @ 22:49:
[...]

Zie ik iets over het hoofd of zijn het beide contracten voor 1 jaar, met in geval van opzegging in het tweede jaar €75,00 afsluitkosten?
Ik ben niet op de HCC geweest en zie niets op de website van die specifieke aanbieding. Doe maar een gooi naar een mogelijk verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
  • Laatst online: 03-09 08:10
om3ega schreef op zondag 27 november 2005 @ 17:30:
Het zou mooi zijn als er een optie komt om bij overschrijding van de homepage limiet de mogelijkheid te hebben deze te blokkeren. Het interreseert me niet dat deze geblokeerd zal zijn , maar wel als ik daar extra kosten op krijg.. :)

Andere mensen hebben het liever andersom.. dus als je kan kiezen.. perfect toch? :)
De 10 gigabyte limiet op homepages is een limiet die zo ruim is, dat geen enkele normale homepage deze haalt. Soms is er een uitschieter, maar die haalt dan z'n limiet al op dag 1 van de maand en dan is er vrijwel altijd sprake van twee soorten content: erotiek of warez; in beide gevallen vaak na aanmelding op een populaire linksite. Controle hierop is altijd nog achteraf en normaliter wordt de klant toch even geinformeerd en verzocht de site in zo'n geval 'aan te passen'. Het wordt wat zeuren als dan vervolgens de 'nosuch.html' pagina de rest van de maand nog zo'n 30gb doet;)

Bij mijn weten heeft nog nooit iemand een naheffing gehad op tweakdsl dataverkeer voor de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backpacker
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Justin_Time schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 23:06:
Ok ik snap het nu even niet meer... mijn geschiedenis:

Ik had een B10 aanvraag gedaan maar er was een fout bij de database van bbnet dus deze was blijkbaar niet te leveren op mijn centrale.

Nu heb ik dus wel een tweakdsl account en wachtwoord maar geen adsl abbonement. Nu ben ik dan naar de HCC beurs gegaan en daar kreeg ik de hcc code om de nieuwe abbonementen te bestellen.

Alleen als ik dit nu probeer zecht ie dat er al een aanvraag is op dit adres (duh...)

Nu is mijn vraag hoe kan ik nu toch bijvoorbeeld hcc8mbit voor 19.95 per maand bestellen. De helpdesk kan ik nu niet bereiken en wellicht is het maandag niet meer te bestellen? (morgen laatste dag hcc)
Ik had hetzelfde probleem en ben ook vandaag op de HCCbeurs geweest. Vriendelijk te woord gestaan door de tweakdsl mensen, het probleem voorgelegd en uitgelegd gekregen. Ik vroeg toen of er ter plekke geen verbinding met tweakdsl was om mijn aanvraag te verwijderen zodat ik een nieuw abonnement kon afsluiten. De betreffende persoon die mij verder kon helpen was er niet en ik moest een half uurtje later terugkomen. Zo gezegd zo gedaan..na een half uurtje terug gegaan en mijn aanvraag werd verwijderd. :) Heb nu dus weer een aanvraag (voor TweakDSLB8HCC € 14,95 voor 1e 3 maanden, daarna € 24,95) uit de deur gedaan en ga morgen nog heel even bellen met de helpdesk om het één en ander nog bevestig te krijgen. Onder andere of ik mijn in eerste instantie aangevraagde tweakdsl.nl domein kan behouden (heb de inloggegevens al en in gebruik) aangezien deze bezet was bij mijn nieuwe aanvraag. Maar gezien wel gaan lukken :)

Dan hoop ik toch eindelijk binnen korte tijd van mijn tweakdslverbinding te kunnen genieten.
Al ben ik wel benieuwd of ook de nieuwsserver erbij zit..staat niet op de speciale pagina erbij, maar daar staat zoiezo niets over homepageruimte, email, enz..dus denk dat het er wel gewoon bij zit.

Vraag me trouwens af hoe dat met die Voip met 8mbit voor 19,95 zit...morgen nog maar eens navragen..heb namelijk toch al een Voipmodem door mijn vorige aanvraag....

[ Voor 6% gewijzigd door Backpacker op 28-11-2005 00:07 ]

Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
  • Laatst online: 03-09 08:10
bjck schreef op zondag 27 november 2005 @ 23:10:
[...]

Ik ben niet op de HCC geweest en zie niets op de website van die specifieke aanbieding. Doe maar een gooi naar een mogelijk verschil.
De HCC aanbiedingen zijn met een contractsduur van 1 jaar en na het 1e jaar (dus in het 2e jaar) 75 euro opzegkosten; mocht je dus na het 2e jaar (in jaar 3) opzeggen, dan zijn er geen opzegkosten. De tarieven blijven gelijk; de geleverde snelheid is het maximaal haalbare voor jou afstand.

Op het kaartje, wat op de HCC is uitgedeeld, staat de URL en de toegangscode (onderaan). Aanvragen kan tot 15 december.

Ja, email en webpageruimte zit er uiteraard bij, evenals toegang tot de newsserver.

De hccdagen waren leuk. tweakdsl was er dus weer in 2005.

[ Voor 7% gewijzigd door Ghandi op 28-11-2005 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Ghandi schreef op zondag 27 november 2005 @ 23:52:
[...]

De 10 gigabyte limiet op homepages is een limiet die zo ruim is, dat geen enkele normale homepage deze haalt. Soms is er een uitschieter, maar die haalt dan z'n limiet al op dag 1 van de maand en dan is er vrijwel altijd sprake van twee soorten content: erotiek of warez; in beide gevallen vaak na aanmelding op een populaire linksite. Controle hierop is altijd nog achteraf en normaliter wordt de klant toch even geinformeerd en verzocht de site in zo'n geval 'aan te passen'. Het wordt wat zeuren als dan vervolgens de 'nosuch.html' pagina de rest van de maand nog zo'n 30gb doet;)

Bij mijn weten heeft nog nooit iemand een naheffing gehad op tweakdsl dataverkeer voor de website.
Ik host zelf een website die voornamelijk opgenomen TVclipjes aanbied; niet direct erotiek/warez dus. Maar 100MB van die files kan heel wat verkeer genereren. Enkele honderden Gbytes per maand is geen probleem :) (Vanmiddag met de website weer een paar uurtjes lopen pieken op ruim 60Mbit, gaat hard lately :P).

Maargoed, dat is geen content die je op zo'n homepages server hebben wilt. Daarom is die 5GB limiet ook heel duidelijk. Het is een richtlijn waar je naar moet streven, als je media erop gaat zetten kun je verwachten dat je eroverheen gaat.

Maar imho is een harde 403 - Denied error wel handig bij het (dik?) overschrijden van het limiet. Dat scheelt de gebruiker een flinke schrik, en Tweakdsl bandbreedte. Alleen moet er dan wel dagelijks bandbreedtegebruik van de users worden gechecked :)

[ Voor 38% gewijzigd door Xandrios op 28-11-2005 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 21:40:
Ik zit me al een half jaar dood te ergeren aan dat oranje rot modem omdat deze niet vooruit te branden is, maximale downloadsnelheid is ongeveer 570 kB/s (zit aan dat ding vanwege VoDSL vast, andere modems gaan wel sneller).

Zit ik net ff een CD'tje te downloaden ........ zit ik nu rond 775 kB/s ....... nog ff een test gedaan, en weer die snelheid (ADSL1 UltraDSL).

Weet niet wat er gebeurd is......maar ik heb niets gedaan, maar ben wel heel blij _/-\o_
Nou .... het is een tijdje erg mooi geweest maar we zitten weer op de 670 kB/s ...... jammer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
GizmoCat, heb je hem in router-mode staan?

In bridge mode kan hij namelijk tot ruim 2400KB/sec aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
  • Laatst online: 11-09 22:11
Ik heb vandaag even gebeld met KPN, Tiscali én TweakDSL. Reden: ik ben een tijdje terug gebeld door een persoon van KPN die me meldde dat deze binnekort mijn TIS-DSL lijn kwam activeren. Hierbij heeft hij volgens mij ook gezegd dat er iemand aanwezig moest zijn, want om die reden is zelfs in overleg (!) de datum uitgekozen. Ik heb vandaag gebeld om te vragen hoe laat er precies (of ongeveer) iemand aanwezig zou moeten zijn, maar de dame van KPN wist me te vertellen dat ik hiervoor bij Tiscali moest zijn. Zij had zelf hier geen informatie over.

Dus een belletje naar Tiscali. Deze dame vertelde dat ik helemaal niet aanwezig hoefde te zijn, wat mij zelf ook het meest logische lijkt. Er hoeft alleen een actie te worden uitgevoerd in de wijkcentrale, voor zover mijn beperkte kennis van de ADSL techniek reikt. Dit werd ook bevestigd door de Tiscali-dame.

Ik heb nog wel, om even te dubbelchecken, naar TweakDSL gebeld. Deze dame heeft hiervoor intern navraag gedaan en ook zij kwam met dezelfde mededeling; er hoeft niemand aanwezig te zijn.

Erg vreemd dat ik gebeld wordt voor een 'afspraak', terwijl er niemand (volgens én Tiscali én TweakDSL) aanwezig hoeft te zijn...! Hebben meer mensen dit gehad? Of hebben Tiscali en TweakDSL het aan het verkeerde eind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:19

Wildfire

Joy to the world!

Lijntjes omzetten enzo is iets wat in de wijkcentrale gebeurt, daar heb jij verder dus niet veel mee te maken.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
Mocht de monteur ook aan huis 't signaal willen checken, moet er toch iemand thuis zijn ;)

Net zoals bij een storing van KPN (telefonie); ze maken een afspraak, eerst gaat $monteur naar de centrale, kunnen ze daar 't probleem niet oplossen, komen ze langs huis, en dan is het makkelijk om iemand thuis te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
Dimmu schreef op maandag 28 november 2005 @ 14:01:
Mocht de monteur ook aan huis 't signaal willen checken, moet er toch iemand thuis zijn ;)

Net zoals bij een storing van KPN (telefonie); ze maken een afspraak, eerst gaat $monteur naar de centrale, kunnen ze daar 't probleem niet oplossen, komen ze langs huis, en dan is het makkelijk om iemand thuis te hebben.
Dat snap ik, maar het is geen storing, het is een aavraag om die lijn (kaal koper) te activeren. Meer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slowmotion
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:32
Tackleberry schreef op maandag 28 november 2005 @ 14:07:
[...]

Dat snap ik, maar het is geen storing, het is een aavraag om die lijn (kaal koper) te activeren. Meer niet.
Heb ik idem gehad, de monteur moest ook op de isra het dsl signaal controleren.

na het aanpassen in de centrale heeft hij er een test signaal op gezet.
hierna bij mij thuis het isra dus testen...
toen hij klaar was kon ik na 15 minuten mijn modem op het isra punt aansluiten..
daarna ging hij naar de centrale om het test signaal eraf te halen en het dsl signaal
door te laten

zal wel normaal zijn denk ik.. had er iig geen moeite mee wist ik iig dat ze er wel mee
bezig waren en waneer ik ongeveer met werkende dsl het inet op kon..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:30
Ik zit er over na te denken om over te stappen naar TweakDSL echter heb ik een paar kleine vraagjes.

Ze hebben het over Linesharing,abb kosten betalen aan KPN (9,40) etc.. komt dat nog boven op de kosten wat er staat vermeld op internet? of is dat het totaal bedrag dus 35 e ook echt 35e en niet 35e+dit+dat ?

En telefonie ? wanneer komen ze met VoIP en kan je dan je huidige telefoons blijven gebruiken ? en wat zijn de bijkomende kosten hiervan?

Ik zit 2700 meter van de centrale is dat erg ver?

Hoop dat jullie me kunnen helpen heb al hele site van TweakDSL afgezocht en hier in het topic kan ik ook niks vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
Slowmotion schreef op maandag 28 november 2005 @ 14:13:
Heb ik idem gehad, de monteur moest ook op de isra het dsl signaal controleren.

na het aanpassen in de centrale heeft hij er een test signaal op gezet.
hierna bij mij thuis het isra dus testen...
toen hij klaar was kon ik na 15 minuten mijn modem op het isra punt aansluiten..
daarna ging hij naar de centrale om het test signaal eraf te halen en het dsl signaal door te laten

zal wel normaal zijn denk ik.. had er iig geen moeite mee wist ik iig dat ze er wel mee bezig waren en waneer ik ongeveer met werkende dsl het inet op kon..
Dus er moet wel iemand aanwezig zijn om het signaal te controleren...?

Ik heb er in principe ook geen moeite mee dat ze binnen moeten zijn, maar er moet nu dus iemand de hele dag aanwezig in de nieuwe woning die nog niet af is.

Zijn er meer mensen die dit hadden? Of mensen die dit NIET hebben gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
VerkerkSander schreef op maandag 28 november 2005 @ 14:19:
Ze hebben het over Linesharing,abb kosten betalen aan KPN (9,40) etc.. komt dat nog boven op de kosten wat er staat vermeld op internet? of is dat het totaal bedrag dus 35 e ook echt 35e en niet 35e+dit+dat ?
Je betaalt zometeen 35 euro PLUS 9,40 omdat je geen KPN abonnement neemt. Deze kosten worden wel bij TweakDSL in rekening gebracht en tegen dezelfde prijs aan jou doorberekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backpacker
  • Niet online
Zo het zit er waarschijnlijk eindelijk aan te komen, mijn tweakdsl verbinding en misschien nog wel met Voip ook :)

Alleen vraag ik me nu af, aangezien ik nog geen ervaring heb met Voip, hoeveel bandbreedte een gesprek gebruikt. Met andere woorden hoeveel snelheid hou ik met een 8mbit verbinding over als ik aan het telefoneren ben, er natuurlijk van uitgaande dat ik de volle snelheid haal.

En ik vraag me af of ik nou helemaal van KPN af ben als ik telefonie via Tweakdsl neem, en dus ook geen abonnementkosten aan KPN meer heb.

op de telefoniesite staat het volgende:
Wanneer je besluit om ook een Voice-dienst bij ons af te nemen, dan hebben we daar toestemming voor nodig waarmee je verklaart dat wij je telefoonnummer mogen porteren. Wij regelen de hele portering voor je, maar tijdens het porteren zul je nog rekeningen van de KPN blijven ontvangen. Pas wanneer de hele portering is afgerond stopt ook je KPN-abonnement. Er komt tijdens het porteren natuurlijk een moment dat je nummer niet meer beschikbaar is via de KPN, maar ook nog niet via ons. Om in deze tussenfase niet zonder telefonie te zitten, krijg je van ons een tijdelijk 707-nummer. Als de portering afgerond is, komt dit nummer weer te vervallen.
Dit zou dus betekenen dat ik voor 19,95 telefonie en een 8mbit verbinding zou hebben. Of komt hier dan toch nog stiekem de 10 euro "lijnkosten" bij. Anyway ik heb de vraag al aan de helpdesk voorgelegd dus als ik antwoord krijg meldt ik het wel :)

[ Voor 59% gewijzigd door Backpacker op 28-11-2005 14:47 ]

Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digiben
digiben schreef op donderdag 24 november 2005 @ 21:16:
[...]

Het is me gewoon op gevallen dat het zo is en steeds erger word naarmate het einde van het jaar naderd en er steeds meer word opgepropt hehehe 8)7
Wist niet dat het bij BBnet ook zo was want xsdsl (en demon me broer)zie en hoor ik er niks over dus zal het bij tweakdsl zitten denk ik dan !!!.
Zoals nu niet te geloven hoe het als een pakje boter in elkaar stort :(
Iedergeval hopen dan dat het snel word opgelost _/-\o_
Lijkt toch weer (goed)redelijk normaal te gaan nu dus hopen dat het weer zo blijft als het altijd was ...al kan een dipje altijd maar niet dat er ineens geen verbinding meer is a 2 twee keer per dag hehehe.
Iedergeval draait weer goed hopen dat het zo weer blijft al is nogmaals de newsserver TOP :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendal.
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-08 09:43

Hendal.

Chocolate moose

Goed om te horen dat het opgelost is, moet je nog wat betalen of was het nu gewoon een waarschuwing?

BF2 Stats specs || JA hij doet het nog :-) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Tackleberry schreef op maandag 28 november 2005 @ 14:07:
[...]

En juist daarom komen ze langs. Bij linesharing weet je immers dat het koperlijn X moet zijn omdat die ook bij jou aankomt en een kiestoon geeft bij jou. Jij weet welke lijn het is bij jou thuis.

Bij oplevering van kaalkoper (NLS) gaat het om het in gebruik nemen van een ongbruikte koperlijn. Als ze die op de centrale inprikken weet niemand of hij onderweg niet onderbroken is of welke van soms wel 10 adertjes het aderpaar gaan vormen.

Hiervoor maakt KPN dus in opdracht van Tiscali een afspraak met jou zodat ze toegang hebben tot het pand/de woning om hun werk te kunnen doen voor Tiscali.

Je kan dan wel KPN bellen, maar dan kom je bij de totaal verkeerde tak van KPN terecht. KPN wordt vanaf Tiscali aangestuurd dus ze zien/kunnen niets op de plaats waar jij een ingang bij KPN hebt gevonden.

Ook Tiscali hoef je niet te bellen want dan kom je bij de helpdesk van de ISP terecht en die zien jou lijn niet eens. TweakDSL is je aanspreekpunt en TweakDSL zou iets bij Tiscali kunnen navragen. KPN maakt ook een afspraak met jou zodat beide partijen weten wanneer en hoelaat. Om te voorkomen dat die communicatie niet doorkomt via KPN -> Tiscali -> TweakDSL -> jij en niet voor een dichte deur staat of jij helemaal niet kan op die dag.
Backpacker schreef op maandag 28 november 2005 @ 14:44:

Alleen vraag ik me nu af, aangezien ik nog geen ervaring heb met Voip, hoeveel bandbreedte een gesprek gebruikt. Met andere woorden hoeveel snelheid hou ik met een 8mbit verbinding over als ik aan het telefoneren ben, er natuurlijk van uitgaande dat ik de volle snelheid haal.

En ik vraag me af of ik nou helemaal van KPN af ben als ik telefonie via Tweakdsl neem, en dus ook geen abonnementkosten aan KPN meer heb.

op de telefoniesite staat het volgende:

[...]

Dit zou dus betekenen dat ik voor 19,95 telefonie en een 8mbit verbinding zou hebben. Of komt hier dan toch nog stiekem de 10 euro "lijnkosten" bij. Anyway ik heb de vraag al aan de helpdesk voorgelegd dus als ik antwoord krijg meldt ik het wel :)
VoIP gebruikt ongeveer zo'n 12 a 15KByte/s tijdens gesprek, nagenoeg niets dus.

Of je nog KPN betaalt hangt van jezelf af helemaal. Neem je een nieuw/extra nummer dan heb je beide. Zeg je daarna KPN op heb je alleen VoIP met je nieuwe nummer.

Laat je je nummer van KPN naar TweakDSL (of andere telefonie aanbieder) porteren/overzetten heft KPN automatisch je abonnement op. Wat is immers een telefonie abonnement zonder nummer :+

Let wel op dat je voor het hebben van alleen DSL (dus geen linesharing met KPN telefonie op die koperlijn) een toeslag van ~€9 betaalt. En als je een analoge KPN lijn hebt deze naar BelBudget kan en ook ongeveer hetzelfde per maand kost. Kan je net zo goed houden dan dus financieel gezien tenzij je persé je nummer over wilt hebben.

Porteren van één nummer van een ISDN lijn heft overigens het hele ISDN abonnement op. Andere nummers komen dan gewoon te vervallen bij KPN!

[ Voor 47% gewijzigd door bjck op 28-11-2005 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VerkerkSander schreef op maandag 28 november 2005 @ 14:19:
Ik zit er over na te denken om over te stappen naar TweakDSL echter heb ik een paar kleine vraagjes.

En telefonie ? wanneer komen ze met VoIP en kan je dan je huidige telefoons blijven gebruiken ? en wat zijn de bijkomende kosten hiervan?

Ik zit 2700 meter van de centrale is dat erg ver?

Hoop dat jullie me kunnen helpen heb al hele site van TweakDSL afgezocht en hier in het topic kan ik ook niks vinden.
Ik heb TISADSL 2. Ik zit 2800 meter van centrale en ben tevreden over snelheid. Via usenet haal ik 730/800 kbs download. Het is natuurlijk wel afhankelijk van jouw koperdraad en thuissituatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl
  • Laatst online: 13-09 18:14

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

Verwijderd schreef op maandag 28 november 2005 @ 18:12:
[...]

Ik heb TISADSL 2. Ik zit 2800 meter van centrale en ben tevreden over snelheid. Via usenet haal ik 730/800 kbs download. Het is natuurlijk wel afhankelijk van jouw koperdraad en thuissituatie.
je hebt tisdsl 2 maar nog dsl1 speed bdoel je zeker? 8mbit?

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het forum niet erg meer gevolgd de laatste tijd, maar hoe zit het eigenlijk met Tisdsl2??
Wanneer worden we nu omgezet naar adsl2, of is er helemaal nog niets bekend??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl
  • Laatst online: 13-09 18:14

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

Verwijderd schreef op maandag 28 november 2005 @ 18:57:
Ik heb het forum niet erg meer gevolgd de laatste tijd, maar hoe zit het eigenlijk met Tisdsl2??
Wanneer worden we nu omgezet naar adsl2, of is er helemaal nog niets bekend??
Uit betrouwbare bronnen heb ik vernomen dat eind dec. de knopjes 1 voor 1 om gaan.

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nijl schreef op maandag 28 november 2005 @ 19:00:
[...]

Uit betrouwbare bronnen heb ik vernomen dat eind dec. de knopjes 1 voor 1 om gaan.
Dan mogen ze mijn telefooncentrale, althans waar ik op aangesloten zit nog wel even ombouwen.

Er staat nog steeds RT-SPK-2 via de whois ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nijl schreef op maandag 28 november 2005 @ 19:00:
[...]

Mag ik vragen hoe jij aan deze informatie komt..of werk jij bij Tiscali? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xandrios schreef op maandag 28 november 2005 @ 10:08:
GizmoCat, heb je hem in router-mode staan?

In bridge mode kan hij namelijk tot ruim 2400KB/sec aan :)
Nee, hij staat in bridge-mode .........

Ik had altijd een maximale snelheid van zo'n 570 kB/s terwijl ik met andere modems ongeveer 700 kB/s haalde.

Toen was plotseling de snelheid zo'n 775 - 800 kB/s en ging echt als een speer. Ik heb dat 20x getest, want ik dacht dat ik een foutje maakte, maar de snelheid bleef zowel via de newsserver als een 100 Mb bin-file van de FTP-server. Hij heeft dat denk ik zo'n 2 weken gedaan .........

En nu dus weer terug naar naar 670 Kb/s en het ging net zo lekker. Vind het wel jammer, snap alleen niet waarom dat zo is ........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:27

Tacoos

i am i

Kan iemand me effe vooruit helpen om mijn SMC 7004VBR routertje aan de praat te krijgen achter de copperjet 816?

Dit heb ik gedaan:

Bij WAN connections de service connected to the router op bridged gezet
DHCP server aangezet als in de uitleg op de tweak site

De router: mac adres pc nic gekloond, verbinden via dhcp aangezet

Als ik de kabel in de pc plug werkt 't wel, maar de SMC kan blijkbaar geen DHCP server vinden.

Vervolgens geprobeerd met een statisch ip: de router zegt dan wel verbonden te zijn met WAN, maar ik kom dan nog steeds niet op het internet.

Wat zie ik over het hoofd?

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Is je linesync nu lager dan toen het sneller ging? Of is het puur throughput?

Als linesync goed is, net als met andere modem wat wel 'snel' gaat is het iets in je modem of mogelijk op ethernet wat mis gaat. Je zou eens de netwerk poort die met je CJT communiceert moeten vast zetten op wat verschillende dingen. Gewoon proberen 100-FULL, 100-HALF, 10-FULL, 10-HALF etc.

[ Voor 66% gewijzigd door bjck op 28-11-2005 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backpacker
  • Niet online
bjck schreef op maandag 28 november 2005 @ 18:06:
[...]

VoIP gebruikt ongeveer zo'n 12 a 15KByte/s tijdens gesprek, nagenoeg niets dus.

Of je nog KPN betaalt hangt van jezelf af helemaal. Neem je een nieuw/extra nummer dan heb je beide. Zeg je daarna KPN op heb je alleen VoIP met je nieuwe nummer.

Laat je je nummer van KPN naar TweakDSL (of andere telefonie aanbieder) porteren/overzetten heft KPN automatisch je abonnement op. Wat is immers een telefonie abonnement zonder nummer :+

Let wel op dat je voor het hebben van alleen DSL (dus geen linesharing met KPN telefonie op die koperlijn) een toeslag van ~€9 betaalt. En als je een analoge KPN lijn hebt deze naar BelBudget kan en ook ongeveer hetzelfde per maand kost. Kan je net zo goed houden dan dus financieel gezien tenzij je persé je nummer over wilt hebben.

Porteren van één nummer van een ISDN lijn heft overigens het hele ISDN abonnement op. Andere nummers komen dan gewoon te vervallen bij KPN!
Bedankt voor de uitleg, rest mij alleen nog één vraagje, namelijk is het mogelijk makkelijk te verhuizen als je adsl en telefonie (met nummerportering) via tweakdsl hebt. Of moet je dan in je nieuwe woning eerst weer een KPNnummer/aansluiting aanvragen zodat je weer adsl aanvragen. Ik snap natuurlijk dat je bij verschillende providers non-sharing abonnement kan aanvragen, dus hoop dat tweakdsl dan ook de mogelijkheid bied om naar een niewe telefoonlijn te verhuizen opbasis van non-sharing incl telefonie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Backpacker schreef op maandag 28 november 2005 @ 23:29:
[...]

Bedankt voor de uitleg, rest mij alleen nog één vraagje, namelijk is het mogelijk makkelijk te verhuizen als je adsl en telefonie (met nummerportering) via tweakdsl hebt. Of moet je dan in je nieuwe woning eerst weer een KPNnummer/aansluiting aanvragen zodat je weer adsl aanvragen. Ik snap natuurlijk dat je bij verschillende providers non-sharing abonnement kan aanvragen, dus hoop dat tweakdsl dan ook de mogelijkheid bied om naar een niewe telefoonlijn te verhuizen opbasis van non-sharing incl telefonie.
TweakDSL kan gewoon ook DSL aanleggen zonder dat er KPN-telefonie is. Als er maar een ISRA is met vrije (ongebruikte) aderparen in het nieuwe pand/woning. Deze manier van aanleggen noem je NLS (NewLineService).

Dus verhuizen kunnen ze ook op die manier omdat verhuizen eigenlijk niets meer is dan opheffen op oude adres en aanleggen op nieuwe adres van een DSL verbinding.

..opbasis van non-sharing incl telefonie.

Klinkt wel grappig, maar ook voral verwarrend ;)

[ Voor 5% gewijzigd door bjck op 28-11-2005 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
bjck schreef op maandag 28 november 2005 @ 18:06:
En juist daarom komen ze langs. Bij linesharing weet je immers dat het koperlijn X moet zijn omdat die ook bij jou aankomt en een kiestoon geeft bij jou. Jij weet welke lijn het is bij jou thuis.

Bij oplevering van kaalkoper (NLS) gaat het om het in gebruik nemen van een ongbruikte koperlijn. Als ze die op de centrale inprikken weet niemand of hij onderweg niet onderbroken is of welke van soms wel 10 adertjes het aderpaar gaan vormen.

Hiervoor maakt KPN dus in opdracht van Tiscali een afspraak met jou zodat ze toegang hebben tot het pand/de woning om hun werk te kunnen doen voor Tiscali.

Je kan dan wel KPN bellen, maar dan kom je bij de totaal verkeerde tak van KPN terecht. KPN wordt vanaf Tiscali aangestuurd dus ze zien/kunnen niets op de plaats waar jij een ingang bij KPN hebt gevonden.

Ook Tiscali hoef je niet te bellen want dan kom je bij de helpdesk van de ISP terecht en die zien jou lijn niet eens. TweakDSL is je aanspreekpunt en TweakDSL zou iets bij Tiscali kunnen navragen. KPN maakt ook een afspraak met jou zodat beide partijen weten wanneer en hoelaat. Om te voorkomen dat die communicatie niet doorkomt via KPN -> Tiscali -> TweakDSL -> jij en niet voor een dichte deur staat of jij helemaal niet kan op die dag.
Oke, logisch dat ik bij TweakDSL moet zijn. Maar ook weer typisch dat zij zeggen dat ik NIET aanwezig moet zijn. Misschien morgen nog maar eens bellen om dit voor te leggen. :)

Je bent zeker van bovenstaande? Dan zorg ik gewoon dat er iemand aanwezig is komende vrijdag. :)

Dan kan ik TweakDSL vertellen hoe het wél zit... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Tackleberry schreef op maandag 28 november 2005 @ 23:59:
[...]

Oke, logisch dat ik bij TweakDSL moet zijn. Maar ook weer typisch dat zij zeggen dat ik NIET aanwezig moet zijn. Misschien morgen nog maar eens bellen om dit voor te leggen. :)

Je bent zeker van bovenstaande? Dan zorg ik gewoon dat er iemand aanwezig is komende vrijdag. :)

Dan kan ik TweakDSL vertellen hoe het wél zit... :D
Hangt er beetje vanaf of ze nu ongelijk hebben. Wellicht nog niet helemaal bekend hoe Tiscali met KPN NLS oplevert. Tiscali vraagt altijd KPN bij zo'n oplevering de lijn te testen en aan te merken zodat jij weet welke lijn het is en dat je zo je modem kan inprikken. Misschien dat BBned dit niet van KPN vraagt bij zo'n oplevering van NLS en dat hierdoor verwarring is bij de helpdesk((st)er).

Zorg dat ze erin kunnen. Als ze dat niet kunnen heb je kans dat ze niets aansluiten omdat ze hun werkbon niet kunnen voltooien/afronden. Als ze geen toegang tot je woning/ISRA nodig zouden hebben zouden ze toch ook niet bellen voor een afspraak immers :?

Misschien handig om dit bij de betreffende helpdesk(st)er te melden ook nog inderdaad.

[ Voor 11% gewijzigd door bjck op 29-11-2005 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
bjck schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 00:02:
Hangt er beetje vanaf of ze nu ongelijk hebben. Wellicht nog niet helemaal bekend hoe Tiscali met KPN NLS oplevert. Tiscali vraagt altijd KPN bij zo'n oplevering de lijn te testen en aan te merken zodat jij weet welke lijn het is en dat je zo je modem kan inprikken. Misschien dat BBned dit niet van KPN vraagt bij zo'n oplevering van NLS en dat hierdoor verwarring is bij de helpdesk((st)er).

Zorg dat ze erin kunnen. Als ze dat niet kunnen heb je kans dat ze niets aansluiten omdat ze hun werkbon niet kunnen voltooien/afronden. Als ze geen toegang tot je woning/ISRA nodig zouden hebben zouden ze toch ook niet bellen voor een afspraak immers :?

Misschien handig om dit bij de betreffende helpdesk(st)er te melden ook nog inderdaad.
Bedankt voor de extra toelichting. Het feit dat ze een afspraak hebben gemaakt zorgde bij mij juist voor de verwarring. En dat allemaal omdat ik wilde weten hoe laat die monteur ongeveer komt...

Later vandaag meer dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Meestal maakt KPN wel een afspraak voor een dagdeel, maar dan nog als er 's morgens is afgesproken kan het 1400 uur worden. Gewoon wachten (beetje klussen dan maar). Duurt vaak maar 5 minuten eigenlijk ook als alles inorde is in één keer.

Pagina: 1 ... 8 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op speedtouch.nl is nieuwe firmware voor de 716v5(WL) modems verschenen.

ADSL2+ FaQ
Tiscali (Migratie) FaQ
816-2P naar ADSL2+ upgrade How-to

Vergeet niet even je ULTRA of al geleverde TisDSL2 verbinding in te vullen op:
GoT ADSL(2+) Afstand-Snelheids test

Interesse om de nieuwe VoIP dienst van TweakDSL te Beta-testen? Zie hier: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1078182 :)