"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."
Dit is een oude quote van Floris over overstappen van bestaande TIS-DSL'ers in hun jaarcontract. Zo bekend als hij zegtdat het is, is het helaas niet, want ik heb gisteren een mailtje gehad dat ze het toch echt niet doen. Ik had op 3 of 4 augustus die aanvraag ingestuurd, Dancevalley kaartjes gewonnen , en nu op 6 december (4 maanden later !!) kan het dus niet meer.Floris schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 13:04:
Sorry, je hebt gelijk, er staat niet expliciet iets vermeld voor de TIS DSL klanten. Dit moet ik eigenlijk nog een keer toevoegen. Het is bekend dat deze ook binnen het jaarcontract kunnen overstappen naar TIS ADSL2. Overigens geld dan die € 75,- nog wel.
Gewoon via dat formulier op de TweakDSL website. Toen daarin werd gevraagd om het DSL-kenmerk, ff Demon gebeld en daarna ingevuld. Ik heb ook nog even met TweakDSL zelf gebeld. En die verzekerden mij dat in 99% van de gevallen, je dezelfde dag weer aangesloten bent, mits je je oude ISP niet te vroeg opzegt. Hij vertelde wel dat migratie van BBned naar BBned wat problematischer ligt.DarkHelmet schreef op woensdag 07 december 2005 @ 13:14:En hoe heb jij de overstap geregeld? Gewoon abonnement aangevraagd bij TweakDSL en regelen zij dan de overzetting én opzegging?
Wat problematischer ligt? Vanaf 3 augustus tot nu en nog steeds nietsEl Cid schreef op woensdag 07 december 2005 @ 13:25:
[...]
Gewoon via dat formulier op de TweakDSL website. Toen daarin werd gevraagd om het DSL-kenmerk, ff Demon gebeld en daarna ingevuld. Ik heb ook nog even met TweakDSL zelf gebeld. En die verzekerden mij dat in 99% van de gevallen, je dezelfde dag weer aangesloten bent, mits je je oude ISP niet te vroeg opzegt. Hij vertelde wel dat migratie van BBned naar BBned wat problematischer ligt.

https://powershellisfun.com
dank voor de info, dan ga ik het even regelenEl Cid schreef op woensdag 07 december 2005 @ 13:25:
[...]
Gewoon via dat formulier op de TweakDSL website. Toen daarin werd gevraagd om het DSL-kenmerk, ff Demon gebeld en daarna ingevuld. Ik heb ook nog even met TweakDSL zelf gebeld. En die verzekerden mij dat in 99% van de gevallen, je dezelfde dag weer aangesloten bent, mits je je oude ISP niet te vroeg opzegt. Hij vertelde wel dat migratie van BBned naar BBned wat problematischer ligt.

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."
Je neemt extra riscico nu, maar je ziet het in de prijs. Andere optie is voor de HCCnet aanbieding gaan van T8/1 €24.95 (dacht ik uit m'n hoofd) voor 8/1 of voor TisDSL2 a €39.95. Een ISP-ISP migratie is bij Tiscali geen probleem en is zo goed als risico loos.El Cid schreef op woensdag 07 december 2005 @ 13:00:
Ok, ik heb besloten om voor een TweakDSL B10 lijntje te gaan. Stap over van een Demon Express 2048 lijntje via BaByXL. Dus ik ben benieuwd hoe lang ik zonder internet kom te zitten.
Bij overstap van BaByXL (Tiscali) naar BBNed moet er fysiek omgeprikt worden door KPN en komt er veel meer coordinatie bij kijken. Foutkans is hier groter door natuurlijk.
Je moet even je huidige IP releasen en dan opnieuw aanvragen. Als je hem niet vrijgeeft of niet vannacht je modem/router (ding dat het IP heeft) voor >2 uur uitzet blijf je dezelfde constant krijgen omdat je modem/router om een verlenging van dat IP blijft vragen!Anoniem: 65501 schreef op woensdag 07 december 2005 @ 13:14:
iemand al gelukt om een vast ip adres te krijgen?
k heb al meerdere keren contact gehad met de helpdesk, en die zeggen steeds dat ik een vast ipadres moet hebben. Maar dan geven ze een adres op dat niet gekoppeld staat aan mijn verbinding...
En als ik dat dan weer vertel zeggen ze dat ik elk moment dat adres ga krijgen...
maar tot nu toe nog steeds niet..
Wordt wel gevraagd dat 'lijnkenmerk' (eigenlijk serviceID) bij overstap naar Tiscali netwerk. Je kan hem bij Demon gewoon opvragen natuurlijk.DarkHelmet schreef op woensdag 07 december 2005 @ 13:14:
Anders ik wel El Cid
Wil zelf namelijk ook gaan overstappen van Demon 1024 BBNed naar TweakDSL T3.
Had jij je lijnkenmerk nodig voor de overstap?
En hoe heb jij de overstap geregeld? Gewoon abonnement aangevraagd bij TweakDSL en regelen zij dan de overzetting én opzegging?
Opzegging moet je zelf netjes nog doen bij Demon. Demon krijgt wellicht bericht van BBned natuurlijk, maar zou er niet op vertrouwen dat dit ook als opzegging behandeld wordt. Veilig is wel om op te zetten nadat je van TweakDSL mail hebt gehad met de opleverdatum. Dan weet je zeker dat je telco-telco migratie is ingepland en je veilig kan opzeggen zonder dat Demon/BBned je lijn kan slopen meer

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Dit alles heb ik inderdaad in overweging genomen. De lage abbonementskosten zijn echter niet het enige waarom ik dit doe. Ik denk echt dat de ADSL2+ lijnen van BBNed via TweakDSL op dit moment kwalitatief de beste zijn. En dan bedoel ik qua latencies, wat voor mij als gamer heel erg belangrijk is. Bovendien kan ik het maar beter achter de rug hebben, anders moet ik in de toekomst mischien alsnog naar ADSL2+ upgraden.bjck schreef op woensdag 07 december 2005 @ 14:01:
[...]
Je neemt extra riscico nu, maar je ziet het in de prijs. Andere optie is voor de HCCnet aanbieding gaan van T8/1 €24.95 (dacht ik uit m'n hoofd) voor 8/1 of voor TisDSL2 a €39.95. Een ISP-ISP migratie is bij Tiscali geen probleem en is zo goed als risico loos.
Bij overstap van BaByXL (Tiscali) naar BBNed moet er fysiek omgeprikt worden door KPN en komt er veel meer coordinatie bij kijken. Foutkans is hier groter door natuurlijk.
Dat is een pure aanname omdat latency nog niet bekend is voor ADSL2+ via Tiscali. Je kan misschien verwachten dat het ietsjes boven de ADSL1 latency van Tiscali gaat liggen, dat zie je overal met ADSL2+ immers.El Cid schreef op woensdag 07 december 2005 @ 14:22:
[...]
Dit alles heb ik inderdaad in overweging genomen. De lage abbonementskosten zijn echter niet het enige waarom ik dit doe. Ik denk echt dat de ADSL2+ lijnen van BBNed via TweakDSL op dit moment kwalitatief de beste zijn. En dan bedoel ik qua latencies, wat voor mij als gamer heel erg belangrijk is. Bovendien kan ik het maar beter achter de rug hebben, anders moet ik in de toekomst mischien alsnog naar ADSL2+ upgraden.
Als ik naar de pings/traces van de mensen met BBNed hierboven kijk niet. Dan kan ik alleen maar hopen dat Tiscali het net zo goed gaat doen, maar waarschijnlijk niet beter. De verbinding van Smoke met z'n B10 lijntje is net zo goed als van mensen met ADSL1 via KPN. Bovendien lijkt het erop dat de routing van TweakDSL met BBNed ook nog eens beter is. Naar die gameserver die ik gaf hadden mensen met Tiscali 10 hops, en mensen met BBNed maar 8/9 en lagere pings.bjck schreef op woensdag 07 december 2005 @ 14:30:
[...]
Dat is een pure aanname omdat latency nog niet bekend is voor ADSL2+ via Tiscali. Je kan misschien verwachten dat het ietsjes boven de ADSL1 latency van Tiscali gaat liggen, dat zie je overal met ADSL2+ immers.
Of je nu 10 of 20hops ziet zegt 0,0 eigenlijk. Er zijn ook nog 40 hops die je niet ziet omdat die niet op de IP laag opereren maar een laag er onder.El Cid schreef op woensdag 07 december 2005 @ 14:42:
[...]
Als ik naar de pings/traces van de mensen met BBNed hierboven kijk niet. Dan kan ik alleen maar hopen dat Tiscali het net zo goed gaat doen, maar waarschijnlijk niet beter. De verbinding van Smoke met z'n B10 lijntje is net zo goed als van mensen met ADSL1 via KPN. Bovendien lijkt het erop dat de routing van TweakDSL met BBNed ook nog eens beter is. Naar die gameserver die ik gaf hadden mensen met Tiscali 10 hops, en mensen met BBNed maar 8/9 en lagere pings.
Latency naar de tussenliggende 'hops' is ook niet bijzonder, die kan ook * * * zijn of 1000 1000 1000ms en nogsteeds op je gameserver strak 20ms zijn.
Routering zou ik mij niet zo druk om maken, vreemd is wel de andere route naar buiten. Die kan nu hetzelfde zijn weer gezien er gisteren nacht onderhoud was op een router bij Cambrium. Latency zit eigenlijk op je DSL verbinding al. En nog een klein beetje richting Amsterdam waar het verkeer toch heen moet.
[Voor 15% gewijzigd door bjck op 07-12-2005 15:03]
Als dat niet mag zou je misschien kunnen vragen of je de upgrade met een wensdatum mag aanvragen? Dat je nu al beslist om te upgraden na je eerste jaar zegmaar ;-)Vatt schreef op woensdag 07 december 2005 @ 13:17:
[...]
Dit is een oude quote van Floris over overstappen van bestaande TIS-DSL'ers in hun jaarcontract. Zo bekend als hij zegtdat het is, is het helaas niet, want ik heb gisteren een mailtje gehad dat ze het toch echt niet doen. Ik had op 3 of 4 augustus die aanvraag ingestuurd, Dancevalley kaartjes gewonnen , en nu op 6 december (4 maanden later !!) kan het dus niet meer.
Anoniem: 65501
aha! kijk, dat is nu een duidelijk antwoordbjck schreef op woensdag 07 december 2005 @ 14:01:
Je moet even je huidige IP releasen en dan opnieuw aanvragen. Als je hem niet vrijgeeft of niet vannacht je modem/router (ding dat het IP heeft) voor >2 uur uitzet blijf je dezelfde constant krijgen omdat je modem/router om een verlenging van dat IP blijft vragen!
Zoals je in mijn ping resultaten hebt kunnen zien is de ping prima via het (ADSL1) BBned.El Cid schreef op woensdag 07 december 2005 @ 14:42:
[...]
Als ik naar de pings/traces van de mensen met BBNed hierboven kijk niet. Dan kan ik alleen maar hopen dat Tiscali het net zo goed gaat doen, maar waarschijnlijk niet beter. De verbinding van Smoke met z'n B10 lijntje is net zo goed als van mensen met ADSL1 via KPN. Bovendien lijkt het erop dat de routing van TweakDSL met BBNed ook nog eens beter is. Naar die gameserver die ik gaf hadden mensen met Tiscali 10 hops, en mensen met BBNed maar 8/9 en lagere pings.
Je kunt daar dus prima over gamen. Misschien via TIS ook wel want ik kan me niet voorstellen dat er nu erg veel verschil in zal zitten.
Nog een keer gepingt en getracerted :bjck schreef op woensdag 07 december 2005 @ 15:01:
[...]
Of je nu 10 of 20hops ziet zegt 0,0 eigenlijk. Er zijn ook nog 40 hops die je niet ziet omdat die niet op de IP laag opereren maar een laag er onder.
Latency naar de tussenliggende 'hops' is ook niet bijzonder, die kan ook * * * zijn of 1000 1000 1000ms en nogsteeds op je gameserver strak 20ms zijn.
Routering zou ik mij niet zo druk om maken, vreemd is wel de andere route naar buiten. Die kan nu hetzelfde zijn weer gezien er gisteren nacht onderhoud was op een router bij Cambrium. Latency zit eigenlijk op je DSL verbinding al. En nog een klein beetje richting Amsterdam waar het verkeer toch heen moet.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| Bezig met het traceren van de route naar ares.bytebiz.co.uk [213.228.232.69] via maximaal 30 hops: 1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.1.254 2 9 ms 9 ms 9 ms xx.xxx.xx.xx 3 9 ms 10 ms 10 ms extreme-vlan211.tc1.cambrium.net [82.197.223.25] 4 10 ms 10 ms 10 ms core3-eth1.tc1.cambrium.net [217.19.16.3] 5 12 ms 13 ms 14 ms cambrium.customer.openpeering.nl [217.170.0.237] 6 225 ms 21 ms 24 ms lipex1.th.newnet.co.uk [193.109.219.42] 7 21 ms 20 ms 19 ms sov2.rb.newnet.co.uk [81.3.81.92] 8 * * * Time-out bij opdracht. 9 * * * Time-out bij opdracht. 10 21 ms 22 ms 20 ms ares.bytebiz.co.uk [213.228.232.69] De trace is voltooid. |
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| Pingen naar 213.228.232.69 met 32 byte gegevens: Antwoord van 213.228.232.69: bytes=32 tijd=19 ms TTL=54 Antwoord van 213.228.232.69: bytes=32 tijd=22 ms TTL=54 Antwoord van 213.228.232.69: bytes=32 tijd=20 ms TTL=54 Antwoord van 213.228.232.69: bytes=32 tijd=32 ms TTL=54 Ping-statistieken voor 213.228.232.69: Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0 (0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in milliseconden: Minimum = 19ms, Maximum = 32ms, Gemiddelde = 23ms |
Jammer, gisteren namen je pakketjes nog een route via True, dat zag er een stuk beter uit.o0SmOkE0o schreef op donderdag 08 december 2005 @ 00:48:
[...]
Nog een keer gepingt en getracerted :
[Voor 3% gewijzigd door El Cid op 08-12-2005 08:39]
Zijn jullie een beetje te vreden over tweakdsl?
Stabiele verbinding, zonder al te veel problemen?
Helpdesk goed berijkbaar? Gratis nr?
Wat is de retentie van de nieuwsgroepen, en welke snelheid halen jullie?
Ik zit te denken om Tweak ADSL 2+ te nemen over BBned.
Enigste min puntje tot nu toe vind ik dat niet alle info op hun website staat vermeld.
Zijn jullie een beetje te vreden over tweakdsl? ja
Stabiele verbinding, zonder al te veel problemen? stabiel, geen problemen
Helpdesk goed berijkbaar? Gratis nr? goed bereikbaar, normaal tarief
Wat is de retentie van de nieuwsgroepen, en welke snelheid halen jullie? 30 dagen, volle snelheid 8 mbit
Ik zit te denken om Tweak ADSL 2+ te nemen over BBned. ja, join us!
[Voor 9% gewijzigd door Nijl op 08-12-2005 09:41]
You are NIJL-ed!
Viper_74 in "Ervaringen Demon DSL-Express # 18"Viper_74 schreef op donderdag 08 december 2005 @ 09:12:
Ik heb net zoals een user hierboven op dit moment Demon 2mbit babyxl en wil overstappen (reden staat min of meer in het demon ervaringen topic). Ik zat aan speedlinq te denken maar tweakdsl ziet er ook leuk uit. Hoe zijn de ervaringen, en moet ik tweakdsl aanvragen alvorens mijn demon op te zeggen ?
Je DSL aansluiting ligt er al. Het is het meest risicoloos om die een ISP-ISP migratie te doen bij Tiscali/BaByXL. Meest trefzekere is dus een aanvraag te doen van een product met een T d'r in en aangeven dat je wilt overstappen.
Je hoeft niets extra's aan te geven dat het een ISP-ISP migratie is. Tiscali ziet dat vanzelf als je vraagt om over te stappen bij TweakDSL.
Kies je voor 8/1 a €34.95 of 24/1 €39.95 of als je op de HCC bent geweest (of iemand mailt je de login) 8/1 voor €19.95

Bij een overstap altijd: Pas opzeggen bij je huidige ISP als je nieuwe ISP de overstap heeft bevestigd met een overstap datum.
[Voor 30% gewijzigd door bjck op 08-12-2005 10:26]

Edit/update: ik heb ze inmiddels ontvangen, bedankt JJapie
[Voor 40% gewijzigd door Heineken op 08-12-2005 10:34]
Over het meeste ben ik het wel eens. Behalve de bereikbaarheid van de helpdesk. Dat is alleen tijdens kantooruren. 's avonds en in het weekend is er geen telefonische bereikbaarheid. Normaal heb ik de helpdesk gelukkig niet nodig, maar aangezien de internetter altijd wil kunnen internetten, zou het wel zo prettig zijn om op wat ruimere tijden te kunnen bellen naar de helpdesk...Nijl schreef op donderdag 08 december 2005 @ 09:40:
jhead22 schreef op donderdag 08 december 2005 @ 09:24
Zijn jullie een beetje te vreden over tweakdsl? ja
Helpdesk goed berEIkbaar? Gratis nr? goed bereikbaar, normaal tarief
[/b]
Een helpdesk 's avonds kan alleen een probleem/storings melding aannemen en doorzetten 's avonds. Verder helpen met het zoeken naar de oorzaak of helpen met juiste instellingen en controle van instellingen als er iets niet werkt.jvdb1975 schreef op donderdag 08 december 2005 @ 10:22:
[...]
Over het meeste ben ik het wel eens. Behalve de bereikbaarheid van de helpdesk. Dat is alleen tijdens kantooruren. 's avonds en in het weekend is er geen telefonische bereikbaarheid. Normaal heb ik de helpdesk gelukkig niet nodig, maar aangezien de internetter altijd wil kunnen internetten, zou het wel zo prettig zijn om op wat ruimere tijden te kunnen bellen naar de helpdesk...
En voor grote problemen/storingen was er vroeger altijd een soort noodnummer/meldnummer. Weet niet of dat er nog is?
En vergeten te melden nog: Als je via het Tiscali netwerk nu een product besteldt voor 3/1 of 8/1 (ADSL1) kan je later na een jaar altijd nog overstappen gewoon naar een ADSL2+ snelheid bij TweakDSL. Hoeft niets voor omgeprikt of gedaan te worden verders.
[Voor 14% gewijzigd door bjck op 08-12-2005 10:29]
Dat abonnement wat jij noemt is adsl1, ik denk dat die adsl2 actie dan wat aantrekkelijker is, 10mbit voor 19,95 voor 6maanden, daarna 35 euro. Aan de andere kant is dan die 24mbit voor 39,95 wel zeer interessant. Enig advies ?bjck schreef op donderdag 08 december 2005 @ 09:54:
[...]
Viper_74 in "Ervaringen Demon DSL-Express # 18"
Kies je voor 8/1 a €34.95 of 24/1 €39.95 of als je op de HCC bent geweest (of iemand mailt je de login) 8/1 voor €19.95Ik weet niet wat je zoekt eigenlijk. Meer voor hetzelfde bedrag, meer voor een lager bedrag. Keuze te over lijkt mij.
Ok het enige pluspunt zou zijn dat ik op dit moment 2 adsl modems heb, en adsl2 heb ik geen modem voor dus dat zouden weer extra kosten zijn.
Iemand nog die hcc logins voor die aanbieding

ps. Wat is het verschil tussen ultradsl en tweakgekte, afgezien van het enorme prijsverschil

[Voor 21% gewijzigd door Viper® op 08-12-2005 11:18]
10Mbit is via BBned en niet via Tiscali. Dan is je overstap meer risico vol omdat je DSL lijn ook fysiek omgeprikt moet gaan worden.Viper_74 schreef op donderdag 08 december 2005 @ 10:51:
[...]
Dat abonnement wat jij noemt is adsl1, ik denk dat die adsl2 actie dan wat aantrekkelijker is, 10mbit voor 19,95 voor 6maanden, daarna 35 euro. Aan de andere kant is dan die 24mbit voor 39,95 wel zeer interessant. Enig advies ?
Je moet (voor Tiscali/BaByXL thans) het los zien van elkaar. Op een ADSL verbinding die ADSL2+ toelaat werkt een ADSL1 modem ook prima. Je hebt hele grote kans dat je huidige DSL aansluiting bij Tiscali ook al op een ADSL2+ poort zit nu bijvoorbeeld.Ok het enige pluspunt zou zijn dat ik op dit moment 2 adsl modems heb, en adsl2 heb ik geen modem voor dus dat zouden weer extra kosten zijn.
UltraDSL = BBned 2-8/1 en TweakGekte = Tiscali 2-8/1. Verschil is dus netwerk en daarbij prijsverschil omdat TweakGekte een tijdelijke aanbieding is. Maar als je de HCC aanbiedingen ziet (misschien wil die persoon hierboven nog iemand mailen) kan je dat ook voor €19.95 doen momenteel.ps. Wat is het verschil tussen ultradsl en tweakgekte, afgezien van het enorme prijsverschil
Ik blijf bij het advies om iets uit te zoeken dat je verbinding gewoon op het zelfde netwerk blijft. Is het minst risico vol om over te stappen omdat er niets fysiek veranderd hoeft te worden mbt je telefoonlijn en aansluiting op de DSL apparatuur van BaByXL/Tiscali.
Nah de kogel is zo goed als door de kerk. XS4All kan me rug op met zijn te dure abo voor de ex-cistron klanten. (60 euro voor 2/1Mbit is te gek voor woorden).
Mijn keuze is gevallen op de 10/1Mbit via BBNed (ADSL2+; corrigeer me als ik het verkeerd heb) over ISDN.
Echter de modem keuze is een beetje een raadsel. Ik las dat er geen VoDSL aan nieuwe klanten werd aangeboden maar een dergelijke modem staat er wel tussen (Copperjet 1616). En er worden dan ook twee andere Copperjets aangeboden (815 en 817) maar zover ik het kan vinden ondersteunen deze geen ADSL2+. Beetje vreemd om die aan te bieden bij een B10 abbo.
Wie weet meer?
Zijn er nog andere dingen waar ik op moet letten?
Als ik het goed begrijp deze maand xs4all opzeggen, bbned-ordernummer opvragen, direct tweakdsl aanvragen en ergens in begin feb zou ik over moeten gaan.

Wat een bagger voor ex-Cistronners om op te zeggen. Site verwijst naar sales, die gebeld en die verwijst weer naar de site... AARGH. Dan maar ze mailen...- ADSL2 is wel leverbaar op ISDN via BBned. Het BabyXL netwerk kan het niet.
Vreemd genoeg wilde ze niet weten waarom ik over wil stappen. Volgens mij hebben ze daar een redelijke plank voor hun kop en geen intresse in de klanten (zeker niet die lastige cistronklanten).
[Voor 63% gewijzigd door Badger op 08-12-2005 13:04]
Je moet (dat was zo in mijn tijd bij Xs4all) inloggen @ service center, waarna je je opzegging daar kan doorgeven.Sir_Floppy schreef op donderdag 08 december 2005 @ 13:00:
al gedaan:
[...]
Wat een bagger voor ex-Cistronners om op te zeggen. Site verwijst naar sales, die gebeld en die verwijst weer naar de site... AARGH. Dan maar ze mailen...
Vreemd genoeg wilde ze niet weten waarom ik over wil stappen. Volgens mij hebben ze daar een redelijke plank voor hun kop en geen intresse in de klanten (zeker niet die lastige cistronklanten).
Ah dat wist ik niet. Das goed nieuws danSir_Floppy schreef op donderdag 08 december 2005 @ 13:00:
al gedaan:
[...]
Wat een bagger voor ex-Cistronners om op te zeggen. Site verwijst naar sales, die gebeld en die verwijst weer naar de site... AARGH. Dan maar ze mailen...

Overigens als je gaat opzeggen: Pas op dat je dat niet doet voordat je een datum hebt van TweakDSL voor de nieuwe oplevering. Anders kom je namelijk met downtime te zitten. (Ervan uitgaande dat je nu via het Tiscali netwerk bent aangesloten)
wat houdt dit precies in?
Ik zit namelijk erg te twijfelen om van me brakke 4(bijna 8)/1 mbit lijntje van chello over te stappen op TweakDSL, maar me vader die stribbelt nog een beetje tegen.
Die zegt:
Laat je niet gek maken door alle aanbiedingen bla bla bla..
En we zitten op 1.6 km van de centrale af en dan halen we nog maar 16 mbit ipv 24
Ik heb als argumenten opgegeven:
- Goedkoper als chello
- Sneller als chello (zelfs met verlies)
- In de toekomst VoIP mogelijkheden
en nog wil ie niet .. wat kan ik nog meer als argumenten geven?!
Afhankelijk van de kwaliteit van je telefoonkabel kun je op 1.6KM tussen de 10 en 20Mbit halen, grof gezegd. De kans is echter wel groot dat het dichter bij de 20Mbit zal zitten dan de 10

Dit is dus niet de bedoeling. Die aanbiedingen zitten niet voor niets achter een username/password. Graag ophouden met dit gehandel dus.
Overigens, Cambrium weet er nu ook van. Ben dus niet verast als je HCC aanmelding geweigerd wordt hierdoor.
[Voor 12% gewijzigd door Xandrios op 08-12-2005 14:36]
Hoi Xandrios,Xandrios schreef op donderdag 08 december 2005 @ 12:49:
Ik zou de ISDN-mogelijkheid van te voren even verifieren. Want voor zover ik weet bied BBned dat (nog?) niet aan?
Dan zou ik wel eens willen weten hoe ze dat bij mij gaan doen met de tweede lijn die nu dan nog via xsdsl loopt ..is een kaal koper lijn isdn geweest nu dus zonder voice .
Deze aanvraag etc heb ik nu bij tweakdsl gedaan voor de adsl bbnet 10mb en wou die dus hebben op ook weer kaal koper .
Weet niet hoe ze dit gaan doen maar hoop dat dat een beetje vlotjes gaat verlopen ...ze vroegen me line ID en het contract op te sturen en de rest maar afwachten dan hoe en of wat het gaat worden met dat isdsn ,kaal koper gebeuren .
Weet wel me eerste lijn ging als een speer van bbnet naar het tiscali netwerk met de actie tisadsl2 en ben daar super tevreden mee(op een kleine dip na dan ) vooral newsserver is Top hier zeg

Ik heb een ZyXel en dat ding werkt echt goed. Ik zou sowieso een modem nemen met VoIP support omdat dat gewoon zo'n beetje de nieuwe standaard gaat worden. Ook KPN zelf is ermee bezig en ik denk dat de komende jaren meer en meer mensen erop overstappen. Scheelt je ook centen omdat vaste nummers vaak gratis zijn.Sir_Floppy schreef op donderdag 08 december 2005 @ 12:30:
* j_bos wuift vriendelijk naar iedereen
Echter de modem keuze is een beetje een raadsel. Ik las dat er geen VoDSL aan nieuwe klanten werd aangeboden maar een dergelijke modem staat er wel tussen (Copperjet 1616). En er worden dan ook twee andere Copperjets aangeboden (815 en 817) maar zover ik het kan vinden ondersteunen deze geen ADSL2+. Beetje vreemd om die aan te bieden bij een B10 abbo.
Wie weet meer?
Jij hebt een hele (leuke) bijzondere situatiedigiben schreef op donderdag 08 december 2005 @ 14:37:
[...]
Hoi Xandrios,
Dan zou ik wel eens willen weten hoe ze dat bij mij gaan doen met de tweede lijn die nu dan nog via xsdsl loopt ..is een kaal koper lijn isdn geweest nu dus zonder voice .
Deze aanvraag etc heb ik nu bij tweakdsl gedaan voor de adsl bbnet 10mb en wou die dus hebben op ook weer kaal koper .
Weet niet hoe ze dit gaan doen maar hoop dat dat een beetje vlotjes gaat verlopen ...ze vroegen me line ID en het contract op te sturen en de rest maar afwachten dan hoe en of wat het gaat worden met dat isdsn ,kaal koper gebeuren .
Weet wel me eerste lijn ging als een speer van bbnet naar het tiscali netwerk met de actie tisadsl2 en ben daar super tevreden mee(op een kleine dip na dan ) vooral newsserver is Top hier zeg

Ik weet niet precies hoe dit proces gaat verlopen. Maar ik kan me goed voorstellen dat (omdat je van dslam switched) je van een annex-b naar een annex-a poort gezet wordt. En dat zou betekenen dat je dus een Analoog adsl2+ modem moet gaan gebruiken

Bij een telefoonlijn kan een constructie als dit natuurlijk niet, maar bij kaalkoper is het (vziw) normaal om op Annex-a gezet te worden als dat mogelijk is.
BjcK weet hier meer over though, mischien dat die deze theorie kan bevestigen/ontkrachten

[Voor 6% gewijzigd door Xandrios op 08-12-2005 14:52]
Ooh dan kan het misschien nog leuk worden XandriosXandrios schreef op donderdag 08 december 2005 @ 14:51:
[...]
Jij hebt een hele (leuke) bijzondere situatieKaal-koper wordt al niet veel gebruikt, en via Annex-B al helemaal niet
Ik weet niet precies hoe dit proces gaat verlopen. Maar ik kan me goed voorstellen dat (omdat je van dslam switched) je van een annex-b naar een annex-a poort gezet wordt. En dat zou betekenen dat je dus een Analoog adsl2+ modem moet gaan gebruiken
Bij een telefoonlijn kan een constructie als dit natuurlijk niet, maar bij kaalkoper is het (vziw) normaal om op Annex-a gezet te worden als dat mogelijk is.
BjcK weet hier meer over though, mischien dat die deze theorie kan bevestigen/ontkrachten

Weet wel dat ze me nu dan een isdn modem geloof ik toe sturen met het contract wat ik opgestuurd heb .
Alleen als dat zo is dat het analoog word maakt dat me ook niet uit dan denk ik even modem omruilen !
heb trouwens ook nog twee oranje copperjets liggen die ik dan even naar analoof terug zet hihihi.
Zal het niet weten hoe ze dit gaan doen maar hoop dat het een beetje mee zit en dat het niet te lang gaat duren .
Zou volgens de mail allemaal mogelijk moeten zijn en dus heb ik alles van de week opgestuurd voor de tweede lijn die nu bij xsdsl nog zit naar hun neer te zetten, hoe en of dat gaat hoop ik maar

Als het zover is dan hoor je het wel hihihihi

Je reactie is wel erg tegenstrijdig met die van je collega bjck:Xandrios schreef op donderdag 08 december 2005 @ 14:34:
Ik heb enkele replies over HCC-actie inlogcodes verwijderd.
Dit is dus niet de bedoeling. Die aanbiedingen zitten niet voor niets achter een username/password. Graag ophouden met dit gehandel dus.
bjck vindt het duidelijk geen probleem.bjck schreef op donderdag 08 december 2005 @ 12:24:
UltraDSL = BBned 2-8/1 en TweakGekte = Tiscali 2-8/1. Verschil is dus netwerk en daarbij prijsverschil omdat TweakGekte een tijdelijke aanbieding is. Maar als je de HCC aanbiedingen ziet (misschien wil die persoon hierboven nog iemand mailen) kan je dat ook voor €19.95 doen momenteel.
Verder zie ik ook niet in wat ik fout zou doen bij het mailen van de 'inlogcode' naar mede GoTters. Op het aan mij door TweakDSL verstrekte papiertje staat nergens dat deze code strikt geheim is en onder geen beding op welke manier dan ook aan derden verstrekt mag worden.
Het lijkt mij dat TweakDSL streeft naar meer klanten, of die klanten nou van de HCC-Beurs komen, of van GoT, dat zal hun toch een rotzorg zijn? Dit is een klassiek voorbeeld van mond-op-mond reclame, ik zie het probleem echt niet..
Ik quote nog even uit de betreffende flyer
Misschien kende je TweakDSL al als provider die niet moeilijk doet [..]. Aan kleine lettertjes of verborgen voorwaarden hebben we zelf ook een enorme hekel [..] 'Unlimited Freedom' noemen we dat.
Bij het lezen van deze zin viel ik even van mijn stoel. Het spijt me eerlijk waar, maar dit komt wel erg kinderachtig over. Als Cambrium/TweakDSL zo zou handelen, zijn ze echt compleet verkeerd bezig. In dat geval zou ik geen eens klant meer willen worden van deze firma.Overigens, Cambrium weet er nu ook van. Ben dus niet verast als je HCC aanmelding geweigerd wordt hierdoor.
Hier vanuit een nieuwbouwwijk (1997) op ca 1350m van de centrale (volgens de BBned postcode check) train ik op ca 14.5 mb/s (B16WO).Xandrios schreef op donderdag 08 december 2005 @ 13:43:
Intrainen is het maken van een verbinding tussen modem en dslam (modem in de telefooncentrale). Des te langer je telefoonkabel is, des te lager de snelheid is waarop hij intreined. Na het intrainen kan de rest van de verbinding opgezet worden, zoals het verkrijgen van een IP. Je kunt het intrainen zien als het activeren van je DSL lijn op een bepaalde snelheid.
Afhankelijk van de kwaliteit van je telefoonkabel kun je op 1.6KM tussen de 10 en 20Mbit halen, grof gezegd. De kans is echter wel groot dat het dichter bij de 20Mbit zal zitten dan de 10. Maar het is dus niet precies van te voren te zeggen, helaas.
Met adsl1 8/1 trainde hij ook 8/1.....
Do as I say, don't do as I do.
Maargoed aangezien BjcK het ook niet verboden heeft zal ik mijn commentaar terugnemen. Maar doe je 'handel' dan toch graag via een weg buitenom dit board, zodat we er hier geen 'last' van hebben.
Let wel, dat is mijn verwachting. Bij misbruik kan je aanvraag geweigerd worden. Ik weet uiteraard niet of dat echt gaat gebeuren....Bij het lezen van deze zin viel ik even van mijn stoel. Het spijt me eerlijk waar, maar dit komt wel erg kinderachtig over. Als Cambrium/TweakDSL zo zou handelen, zijn ze echt compleet verkeerd bezig. In dat geval zou ik geen eens klant meer willen worden van deze firma.
Laten we er maar over ophouden verder, volgensmij is het wel duidelijk

[Voor 5% gewijzigd door Xandrios op 08-12-2005 15:57]

Er is geenszins sprake van het 'verhandelen' van een toeganscode, dit impliciert dat ik de toegangscode zou verkopen, wat absoluut niet het geval is.Xandrios schreef op donderdag 08 december 2005 @ 15:55:
Hier moeten we het dan even over hebben. Het lijkt mij niet de bedoeling dat een code voor HCC-aanbiedingen weken na de HCC nog verhandeld wordt. Die aanbiedingen zijn namelijk niet voor 'normale' aanmeldingen, aangezien ze ver onder de normale prijzen zitten. Het zijn stuntprijzen om op de HCC een extra publiek aan te trekken.
Het doel van de aanbiedingen is natuurlijk het winnen van klanten. Ik blijf er bij dat het er weinig toe doet of die klanten van de beurs komen of van bijv. GoT via mond-op-mond reclame. Het resultaat is immers hetzelfde: meer klanten.
Akkoord.Maargoed aangezien BjcK het ook niet verboden heeft zal ik mijn commentaar terugnemen. Maar doe je 'handel' dan toch graag via een weg buitenom dit board, zodat we er hier geen 'last' van hebben.
Ik zie niet in waarom hier sprake zou zijn van misbruik. Zoals ik eerder ook al schreef staat er nergens dat de betreffende aanbieding met bijbehorende code niet doorgespeeld mag worden naar derden. Ik zie dan ook niet in op welke grond Cambrium/TweakDSL dit als misbruik bestempelen kan.Let wel, dat is mijn verwachting. Bij misbruik kan je aanvraag geweigerd worden. Ik weet uiteraard niet of dat echt gaat gebeuren....
Laten we er maar over ophouden verder, volgensmij is het wel duidelijk
* JJapie houdt er nu verder ook over op

[Voor 6% gewijzigd door JJapie op 08-12-2005 16:12. Reden: typos]

Een ISDN modem....dat zou betekenen dat je weer op een ISDN poort komt te zitten. Althans, dat wordt verwachtdigiben schreef op donderdag 08 december 2005 @ 15:18:
[...]
Ooh dan kan het misschien nog leuk worden Xandrios![]()
Weet wel dat ze me nu dan een isdn modem geloof ik toe sturen met het contract wat ik opgestuurd heb .
Alleen als dat zo is dat het analoog word maakt dat me ook niet uit dan denk ik even modem omruilen !
heb trouwens ook nog twee oranje copperjets liggen die ik dan even naar analoof terug zet hihihi.
Zal het niet weten hoe ze dit gaan doen maar hoop dat het een beetje mee zit en dat het niet te lang gaat duren .
Zou volgens de mail allemaal mogelijk moeten zijn en dus heb ik alles van de week opgestuurd voor de tweede lijn die nu bij xsdsl nog zit naar hun neer te zetten, hoe en of dat gaat hoop ik maar![]()
![]()
Als het zover is dan hoor je het wel hihihihi

Die copperjets kunnen overigens ISDN en Analoog aan inderdaad, en zijn te flashen voor ADSL2+. Zelf gebruik ik 'm ook...het instellen is wat lastig, maar als ie eenmaal loopt gaat ie prima. Zeker gezien die dingen vrijwel gratis zijn

hey ik heb mail

[Voor 43% gewijzigd door Viper® op 08-12-2005 17:10]
Welke abo gaat nu via welke netwerk?
Tisadsl2 is dat via Tiscali netwerk...
Het staat nog al krom op de site zelf...
om te vieren dat we BBNED hebben......
maar vind TIS verdacht veel op Tiscali lijken....
oja wel gezocht.. maar kon niet een te vinden.. zal wel te logisch zijn

Ik teken nergens meer voor
Uiteindelijk gaan van beide netwerken de touwtjes de Tweak router in….
maar iets moet die 10eur verschil verklaren..
Ik teken nergens meer voor
De verbinding valt nu al weken minimaal 2 a 3 keer per dag weg en op sommige dagen bijna 10+ keer per dag en is alleen te verhelpen door de modem te resetten wat ook niet elke keer lukt. Sites zijn op de vreemdste momenten onbereikbaar (kom nu weer eens niet op inkoopacties.net, terwijl vrienden dat wel kunnen) en ping is ook niet om over naar huis te schrijven.
Dat ik niet overgestapt ben is omdat ik afwachtend ben op ADSL2 dat als het goed is pas rond 2006 hier beschikbaar komt.
Gaat dus om een SurfADSL verbinding van 1024/512kbit verbinding in de Regio Amsterdam Osdorp.
Ik zit achter een Asus Modem die doorlinkt naar een Draytek Vigor 2900. De Draytek is het probleem niet, netwerk blijft altijd werken als internet uitvalt.
Wat al eens eerder is gezegd dat het kan liggen dat er teveel verbindingen tegelijk worden gemaakt (4 man online tegelijk soms) en dat dan de modem et begeeft.
Ben nu ook al tijdje op zoek naar mogelijkheid tot uitbreiding van het netwerk met WiFi mogelijkheden aangezien ik nu een laptop heb met WiFi.
Daarom zit er over na te denken om een Router met ingebouwde modem aan te schaffen (met Wifi uiteraard). Is dit mogelijk via TweakDSL of kan ik ook gerust een eigen product aanschaffen?
Want het is echt niet leuk meer...
Signature?
In theorie kan de router-functie prima kapot zijn, en de switch nog werken. Dus dan werkt je netwerk wel, maar internet niet.Ik zit achter een Asus Modem die doorlinkt naar een Draytek Vigor 2900. De Draytek is het probleem niet, netwerk blijft altijd werken als internet uitvalt.
Als de Asus niet in router-mode staat, dan is die kans redelijk klein.Wat al eens eerder is gezegd dat het kan liggen dat er teveel verbindingen tegelijk worden gemaakt (4 man online tegelijk soms) en dat dan de modem et begeeft.
Maar als puur en alleen een modemreset het probleem verhelpt is er wel een kans dat het probleem inderdaad bij het modem ligt. Je zou tweakdsl kunnen mailen/bellen...mischien is er nog iets van Garantie mogelijk

[Voor 9% gewijzigd door Xandrios op 08-12-2005 19:41]
Yup, internet komt niet meer terug totdat je echt de modem reset.Xandrios schreef op donderdag 08 december 2005 @ 19:40:
Als je internet wegvalt, blijft die dan ook weg tot het moment dat je het modem restart?
Aan de router ligt het echt niet, want zodra we de modem resetten werkt internet weer. Als e router weleens crasht (zelden) dan kan je de router ook niet meer bereiken via de webinterface. En als internet weg valt kan dit nog steeds...In theorie kan de router-functie prima kapot zijn, en de switch nog werken. Dus dan werkt je netwerk wel, maar internet niet.
Zal ze morgen even een belletje geven.Als de Asus niet in router-mode staat, dan is die kans redelijk klein.
Maar als puur en alleen een modemreset het probleem verhelpt is er wel een kans dat het probleem inderdaad bij het modem ligt. Je zou tweakdsl kunnen mailen/bellen...mischien is er nog iets van Garantie mogelijkOf wat je ook zou kunnen doen is vragen of ze een leen-testmodem hebben. Dan kun je die even gebruiken om te testen waar het probleem zich bevindt
Maar heb je enig idee hoe het zit met zelf vervangen van je modem met een router/modem combi?
Signature?

Zelf vervangen kan zonder problemen. In princiepe kun je gewoon een standaard profiel gebruiken in het modem. Enige belangrijke dat je moet weten:
BBned: VPI = 0, VCI = 35
Tiscali: VPI = 0, VCI = 34
Voor de rest zou het gewoon via de manual moeten lukken

Ik heb een PC en een laptop met WLAN (iBook). Momenteel doe ik dat met een Zyxel 650R31 en een linksys WRT54G (router + wlan). Zal de combo 2606R + WRT54G goed werken? Of is bij de hogere ADSL2+ snelheden de 2602HW meer aan te bevelen? En op de Zyxel site zag ik dat de 2602HW WEP heeft voor WLAN maar is er ook wat bekend over WPA(2)? Of moet ik voor WPA2 toch maar bij mijn WRT54G blijven?

Ben me een beetje aan het orienteren en vond 10 mbit wel interessant.
Stomme vraag misschien; maar wat is een "dslkenmerk"?
Ik heb wel de volgende info:
Ordernummer: 201772
Interface: ATM2/7 on AMRDMRASAM01
Description: 201772_DEMON_072566xxxx
Ik sta in de bbnedregistratie (archimedes) onder een ander ordernummer (117913) en volgens m'n dslexpres heb ik klantnummer 196917.
Welke van de drie willen ze nu weten?
Deze is wel heel lastig.Xandrios schreef op donderdag 08 december 2005 @ 14:51:
[...]
Jij hebt een hele (leuke) bijzondere situatieKaal-koper wordt al niet veel gebruikt, en via Annex-B al helemaal niet
Huidig:
XDSL: dedicated + annexB + ADSL1 | BBned (was dus ooit linesharing).
Doel:
TweakDSL: dedicated + ? + ADSL2+ | BBned
Dat is echt een raadsel wat BBned hier gaat doen. Het is een ISP-ISP migratie, maar ook zal je van poort gewisseld moeten worden wat nog niet mogelijk is bij mijn weten (werkt BBned hard aan). De basis uitgang voor dedicated is op annexA opleveren (als je bij Tis of BBned NLS aanvraagt krijg je annexA).
't Is een raadsel. Zeker al omdat het twee stappen zijn. Zowel de ISP-ISP migratie als gelijk ook een portering naar andere poort.
Misschien doen ze eerst de ISP-ISP migratie dat je dus op de huidige aansluiting annexB 8/1 krijgt via TweakDSL. En daarna de stap naar een ADSL2+ poort bij BBned alsnog een keertje.
Eigenlijk zou ik gewoon opzeggen en NLS laten opleveren door TweakDSL als lijn weg is. Of telco-telco doen naar Tiscali omdat dit wel een normale stap is. Hetzelfde als je andere lijn immers alleen dedicated wat geen verschil maakt. Dan wordt het annexA sowieso.
Als je 8/1 haalt zegt niet dat je ook 24/1 moet kunnen halen. Het zegt hooguit dat die frequenties het okee lijken te doen je je dus 12/1 goed mogelijk zou kunnen halen. De overige 12 zitten in nieuwe/hogere frequenties en is geen zinnige uitspraak over te doen.Bart-01 schreef op donderdag 08 december 2005 @ 15:49:
[...]
Hier vanuit een nieuwbouwwijk (1997) op ca 1350m van de centrale (volgens de BBned postcode check) train ik op ca 14.5 mb/s (B16WO).
Met adsl1 8/1 trainde hij ook 8/1.....
[Voor 5% gewijzigd door bjck op 08-12-2005 23:03]
Ja wat ze gaan doen mij een raadsel als het maar goed komt hehehe.
Kreeg eerst deze mail ...
U wilt daarbij een Copperjet 1616 ontvangen van 49 euro en bent op de hoogte van de eenmalige kosten voor kaal koper van 75 euro en daarna dient u te rekenen op een abonnementstarief van 6 maanden 19,95 per maand + 9,40 non linesharingskosten, na deze 6 maanden betaald u 34,95 per maand + 9,40 non linesharingskosten.
Dit 2e aderpaar betreft een ISDN lijn waarop nu ADSL geleverd wordt door XSDSL
Wanneer bovenstaande gegevens niet goed door ons begrepen zijn vernemen we dit graag van u, wanneer we woensdag 7 december nog niets van u vernomen hebben, gaan we ervanuit dat dit de aanvraag is die u wilde en zullen we een voorbereid contract naar u opsturen.
Zodra wij dit ondertekent van u retour hebben ontvangen met daarbij nog even een kopie legitimatie, kunnen wij de aanvraag opstarten en zullen we zo snel mogelijk tot levering overgaan.
Met vriendelijke groet,
de Helpdesk/>>>>
voorkomen) bij het huisnummer een voorloop-0 zetten, dus **** ipv*** Dan
gaat dat prima werken.
Wel hebben we, ivm kaal-koperlijn, een Service-ID nodig.
Dus denk wel dat ze weten wat ze doen en we gaan bekijken hoe het gaat allemaal

Alles is er heen gestuurd en dus afwachten wat er gaat gebeuren met de lijn ....ik hoop dat het lekker vlotjes gaat en dus net als de migrati van de eerste lijn

We zien wel ...laat het weten als ik wat hoor en of als het al gebeurt is

Is dit op hetzelfde adres als je TisDSL2 lijn?
[Voor 10% gewijzigd door bjck op 09-12-2005 01:52]
Hoi Bjck,bjck schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 01:52:
'k Ben wel nieuwsgierig gezien de verhalen over de ISP-ISP migratie bij BBned en dan ook nog eens combineren met een ADSL1 -> ADSL2+ poort verandering en ook nog eens een annexB situatie/poort zonder linesharing.... wat zal het worden en wanneer
Is dit op hetzelfde adres als je TisDSL2 lijn?
Ja ja klopt op het zelfde adres waar nu dus twee lijnen aktief zijn...waarvan de ander dan nog bij xsdsl staat.
Waar ik dan altijd toen telefoon op had isdn ,en later heb laten weg halen(voice) en dus alleen kaal koper is geworden .
Nu zal ik ook wel willen weten of dit gaat lukken en goed gaat verlopen hoop ik .

Al heb ik natuurlijk altijd me Tisadsl2 lijntje nog als het mis mocht gaan (maar liefst niet )

Ik laat het hier weten hoe het verloopt en of niks meer heb

Speelt padel!
De Zyxel 2602HW 61C heeft in ieder geval wel WPA2 en hij werkt naar tevredenheid. Ik zoek zelf alleen nog een manier om het bereik van de WLAN te vergroten. Ik moet namelijk een pc die een verdieping lager staat en ongeveer 5 meter naar links verbinden. Op dit moment is het bereik daar namelijk maar twee blokjes (windows signaalsterkte) en wil dat het liefst wel iets hoger hebben. Er zit trouwens een SMCWPCIT-G EZ Connect g 2,4GHZ 54 Mbps (PCI kaart) in de pc die verbonden moet worden.mca2 schreef op donderdag 08 december 2005 @ 22:04:
Ik zit er inmiddels sterk aan te denken om Tiscali ADSL2+ te nemen. Hierbij moetje ook weer voor een modem kiezen. Nu leek mij ivm de goede ervaringen de Zyxel 2602 wel wat. Maar welke versie is wijsheid? de 2602R of de 2602HW?
Ik heb een PC en een laptop met WLAN (iBook). Momenteel doe ik dat met een Zyxel 650R31 en een linksys WRT54G (router + wlan). Zal de combo 2606R + WRT54G goed werken? Of is bij de hogere ADSL2+ snelheden de 2602HW meer aan te bevelen? En op de Zyxel site zag ik dat de 2602HW WEP heeft voor WLAN maar is er ook wat bekend over WPA(2)? Of moet ik voor WPA2 toch maar bij mijn WRT54G blijven?
Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel
Vreemd dat jij problemen hebt met de signaalsterkte; die van mij is tot 2 verdiepingen hoger prima te bereiken...firmware V3.40(MV.3) | 07/29/2005Backpacker schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 23:20:
[...]
De Zyxel 2602HW 61C heeft in ieder geval wel WPA2 en hij werkt naar tevredenheid. Ik zoek zelf alleen nog een manier om het bereik van de WLAN te vergroten. Ik moet namelijk een pc die een verdieping lager staat en ongeveer 5 meter naar links verbinden. Op dit moment is het bereik daar namelijk maar twee blokjes (windows signaalsterkte) en wil dat het liefst wel iets hoger hebben. Er zit trouwens een SMCWPCIT-G EZ Connect g 2,4GHZ 54 Mbps (PCI kaart) in de pc die verbonden moet worden.
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Dat ook, maar vergeet niet andere wireless netwerken van buren op dezelfde frequentie of de frequenties (channels) net naast jou keuze.BackSlash32 schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 18:08:
Wlan ontvangst is dan ook zeer sterk afhankelijk van de omgeving waar je het in gebruikt en de aan- of afwezigheid van storingsbronnen....
Ik heb deze firmware, misschien ligt het bij mij aan het feit dat ik naar beneden moet met mn signaal? Als ik met mijn laptop in die ruimte test dan haal ik op een hoger level (dan de PCI kaart in de pc daar) meer signaalsterkte.Garp schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 17:49:
[...]
Vreemd dat jij problemen hebt met de signaalsterkte; die van mij is tot 2 verdiepingen hoger prima te bereiken...firmware V3.40(MV.3) | 07/29/2005
Nou is WLAN redelijk nieuw voor mij, zou ik door simpel weg mijn modem op zn kop te zetten een beter signaalstroming naar beneden krijgen? Ik zit namelijk op de hoogste verdieping en daar hoef ik niet zo nodig bereik van mn modem te hebben (al heb ik dat zelf in mn kleine kamertje natuurlijk volop

@BJCK ik heb zowel mijn Zyxel als mijn Linksys (WRT54GC ) als WLAN accespoint ingesteld op channel 11 (volgens mij een weinig gebruikte channel), maar ik vraag me af of ik mezelf daar niet mee kan verstoren, want ze staan in mijn kamer ongeveer 5 meter uit elkaar vandaan (vanwege de switchfunctie van de Linksys)
Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel
Ik ben ook zeer benieuwd of dit allemaal goed gaat, ik hoop van wel natuurlijk.digiben schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 10:49:
[...]
Ja ja klopt op het zelfde adres waar nu dus twee lijnen aktief zijn...waarvan de ander dan nog bij xsdsl staat.
Waar ik dan altijd toen telefoon op had isdn ,en later heb laten weg halen(voice) en dus alleen kaal koper is geworden .
Nu zal ik ook wel willen weten of dit gaat lukken en goed gaat verlopen hoop ik .![]()
Al heb ik natuurlijk altijd me Tisadsl2 lijntje nog als het mis mocht gaan (maar liefst niet )![]()
Ik laat het hier weten hoe het verloopt en of niks meer heb
BBned is al maanden bezig om een relatief simpele migratie van analoog ADSL1 naar ADSL2+ voor te bereiden dus .....
Hierover hopelijk komende week meer! (zoals ons door TweakDSL is beloofd).
Dat zal zeker storen ja. Beter zou het zijn om voor de ene kanaal 6 te pakken, en de andere kanaal 11. Dan zit er in ieder geval genoeg speling tussen.
In princiepe zou het niet mogen uitmaken of je je AP op de kop legt. Maar het zou kunnen, als het antenneontwerp niet standaard is. Proberen kan geen kwaad in ieder geval.
[Voor 16% gewijzigd door Xandrios op 10-12-2005 20:37]
Bij b heb je 3 frequenties onderverdeeld in 13 channels. Er zijn dus groepen channels die elkaar kunnen storen omdat ze bij elkaar in de buurt liggen.
[Voor 3% gewijzigd door bjck op 10-12-2005 20:37]

4 stuks dus, mits alle 13 kanalen bruikbaar zijn. (Niet altijd het geval)

Ja ik hoop het ook HoppyF,HoppyF schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 20:22:
[...]
Ik ben ook zeer benieuwd of dit allemaal goed gaat, ik hoop van wel natuurlijk.
BBned is al maanden bezig om een relatief simpele migratie van analoog ADSL1 naar ADSL2+ voor te bereiden dus .....
Iedergeval vandaag al de inlog gegevens etc gehad etc dus we zullen zien

Alleen ik heb nog geen email gehad zoals met de eerste lijn van wanneer met datum etc wat ze willen gaan doen !
Maar we zullen zien ,papieren heb ik binnen alleen vreemd dat ze nu twee apparte klantenrs aan maken ,lijkt me simpeler om het bij één te houden hihihi.
Al kan ik het verkeerd hebben misschien simpeler met dat bbnet gebeuren van adsl1(van xsdsl) naar 2 tweakdsl.
We houden je op de hoogte ,,,heb zo,n gevoel dat het deze aankomende en of binnen twee weekjes zal gebeuren

Dan word ik gillend gek Bjck.,,,,,want daar is nog zo omgevraagd met de mail en dus uitgelegd hoe dat zat ...ook door hunbjck schreef op zondag 11 december 2005 @ 01:07:
Als ze nu maar niet je TisDSL verbinding naar B10 migreren

Iedergeval we zien wel maar als dat gebeurt weet ik al weer genoeg hoe het dan zit

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs
Tiscali heeft een eigen 'firmware lijn' en die is niet uit te wisselen inderdaad.afterburn schreef op zondag 11 december 2005 @ 02:04:
Mijn 2602HW reboot af en toe spontaan en raakt regelmatig zijn connectie kwijt. Iemand ideeen over hoe ikd at kan oplossen? Ik heb de laatste firmware van Zyxel er al inzitten (340 MV4). Ik had verwacht de Tiscali firmware te moeten gebruiken uit de opmerkingen in deze thread, maar die slikt ie niet (error op de filesize?) Deze normale dus wel.
Hij reboot spontaan als je wat doet? Dat is het belangrijkste eigenlijk om te weten. Het zal vast niet gebeuren als je er geen toestellen aan hangt en geen PC's aan hangt zonder iets anders dan de default instellingen te maken.
Heb je hem wel naar fabrieksinstellingen gereset na de upgrade en geen eerder opgeslagen (onder oude versie) terug gezet?
Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs
Dat is zo Bjck dus leg er niet wakker om ook(al hoewel slaap nog niet) ,,,dan maar bbnet 10 hehehe.bjck schreef op zondag 11 december 2005 @ 01:37:
Zal wel niet gebeuren voor je hoop ikEn anders zit het bij dezelfde ISP en kunnen ze het ook weer recht zetten voor je (met kosten voor hun natuurlijk). Dan slopen ze een dienst die je afneemt en leveren ze iets op wat je niet vraagt immers
Al hoop ik het natuurlijk van niet en laten ze het maar gelijk goed doen anders €€€€€.
Zo ook als bij me zwager die een migratie aan heeft gevraagd van de week adsl 1(xsdsl) naar tweak adsl2 b10 ,wel wat simpeler als die van mij maar eens kijken of dit ook lekker gaat

[Voor 99% gewijzigd door Chilly_Willy op 11-12-2005 11:14]
Coïtus ergo sum
news werkt gewoonChilly_Willy schreef op zondag 11 december 2005 @ 11:11:
Iemand ook problemen met SIP? Ik hoor de bellende partij niet, zij horen mij wel.
You are NIJL-ed!
Ik speel zo af en toe Generals: Zero Hour on-line. Dat ging altijd goed, totdat ik op TweakDSL overstapte. Sindsdien heb ik regelmatig korte haperinkjes in de game (als ik on-line speel dus). Dat was zowel met mijn oude ZyXEL 650-R31 modem, als met de door TweakDSL geleverde ZyXEL 2602 modem.
Ik heb de 2602 geprobeerd in zowel router- als bridge-mode, maar dat maakte geen enkel verschil.
In andere on-line games heb ik nergens last van.
Heeft iemand enig idee wat er aan de hand zou kunnen zijn?
(ik heb mijn systeem in de tussentijd ook een keer opnieuw geïnstalleerd, maar dat bood geen soelaas)
[Voor 3% gewijzigd door Wildfire op 11-12-2005 13:51]

Stel dat ik de snelste ADSL2-vorm kies, waarna blijkt dat ik niet boven de 10Mbit uit kan komen (ivm afstand tot de centale oid) kan ik het abonnement dan bij laten stellen?
(Overigens is bij mij de afstand tot de centrale ongeveer 1300 meter.)
We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!
Hangt er vanaf wat je kiest qua netwerk. Als je B16WO besteld en je lijn haalt de 16 niet kun je misschien naar B10 downgraden.pven schreef op zondag 11 december 2005 @ 14:26:
Ik heb dit draadje grotendeels gelezen, maar het kan toch zijn dat mijn vraag al is gesteld. (Er staat erg veel in dit draadje.)
Stel dat ik de snelste ADSL2-vorm kies, waarna blijkt dat ik niet boven de 10Mbit uit kan komen (ivm afstand tot de centale oid) kan ik het abonnement dan bij laten stellen?
Bij TisDSL2 is de eerste stap 8/1 en is er ook niet aangegeven wat de ondergrens is van het abonnement. Je lijn haalt wat hij halen kan immers.
Ja hoor dat kanpven schreef op zondag 11 december 2005 @ 14:26:
Ik heb dit draadje grotendeels gelezen, maar het kan toch zijn dat mijn vraag al is gesteld. (Er staat erg veel in dit draadje.)

Upgrade € 30,- alleen binnen dezelfde productrange
Downgrade € 50,- alleen binnen dezelfde productrange
"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
Ik vraag me dat af. Bij Tiscali is dat waarschijnlijk het geval (Immers, ze bieden 0 - 24Mbit). Bij BBned bieden ze echter 16 - 24Mbit....dus als het lager dan 16Mbit wordt, krijg je niet waar je voor betaald. Mijn gok is dat je in dat specifieke geval wel een gratis downgrade kunt krijgen.Zondagskindje schreef op zondag 11 december 2005 @ 16:26:
[...]
Ja hoor dat kan, het gaat je alleen geld kosten:
[...]
Btw, het moet wel heel gek zijn als je niet meer dan 10Mbit haalt op 1.3KM lijn. Als je koper van goede kwaliteit is, en je sluit netjes de boel aan...dan zou je met wat geluk tegen de 20Mbit moeten kunnen komen

[Voor 19% gewijzigd door Xandrios op 11-12-2005 16:46]
Een telco migratie van Demon (babyxl) naar B10 gaat in iedergeval in mijn situatie niet echt goed.. Morgen zit ik precies een maand zonder verbinding en spreekt met over een vaag probleem.. zit je lekker mee..HoppyF schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 20:22:
[...]
Ik ben ook zeer benieuwd of dit allemaal goed gaat, ik hoop van wel natuurlijk.
Ik hoop voor jullie dat de migratie beter loopt.. morgen maar weer bellen met Tweak.. al heb ik gemerkt dat communiceren per email beter gaat.
Nog tips ?
Hangt er beetje vanaf waarom het fout gegaan is. Als het is omdat jij eerst een opzegging hebt gedaan bij Demon waardoor een telco-telco niet meer mogelijk was is het je eigen schuld natuurlijk.
Anders als telco-telco goed is gegaan maar je lijn gewoon niet werkt zou je kunnen voorstellen om een telco-telco te doen van de niet werkende lijn (na 4 a 6 weken is het wel bekeken lijkt mij) naar TisDSL2 te migreren ofzo.
Achteraf: Waarom een telco-telco naar BBned als je een ISP-ISP hop had kunnen doen naar TisDSL2. Je zat immers al op het Tiscali/BaByXL netwerk.....
Kom net van de lijn met TweakDSL support.Xandrios schreef op donderdag 08 december 2005 @ 19:40:
[...]
Maar als puur en alleen een modemreset het probleem verhelpt is er wel een kans dat het probleem inderdaad bij het modem ligt. Je zou tweakdsl kunnen mailen/bellen...mischien is er nog iets van Garantie mogelijkOf wat je ook zou kunnen doen is vragen of ze een leen-testmodem hebben. Dan kun je die even gebruiken om te testen waar het probleem zich bevindt
Garantie is er dus niet meer, aangezien wij al sinds begin 2004 lid zijn. Leen-modem was ook niet mogelijk. Moest zelf maar nieuwe modem regelen...
Het kon liggen aan een 'knik' in de bedrading, terwijl een reset van de modem probleem altijd verhelpt. Beetje vage beredenering...
Maar ik wacht nog maar even op aanbiedingen die er aan gaan komen voor bestaande klanten. Want ik betaal nu 39,95 voor SurfDSL (1024/512kbit) terwijl ik al ADSL2+ zie staan voor precies hetzelfde bedrag (24mbit+)...

Signature?
Even het een-en-ander toelichten. Ik heb precies de aanwijzigingen gevolgd van de verschillende providers en mijn aansluiting niet opgezegd. (Al wordt dit niet duidelijk aangegegeven door de twee providers). Tevens had ik netjes het lijndsl kenmerk doorgegeven.bjck schreef op zondag 11 december 2005 @ 23:56:
Tips zijn er niet, alleen druk uitoeffenen op TweakDSL zou kunnen helpen. Maar ook die doen ongetwijfeld enorme druk op BBned uitoeffenen.
Hangt er beetje vanaf waarom het fout gegaan is. Als het is omdat jij eerst een opzegging hebt gedaan bij Demon waardoor een telco-telco niet meer mogelijk was is het je eigen schuld natuurlijk.
Anders als telco-telco goed is gegaan maar je lijn gewoon niet werkt zou je kunnen voorstellen om een telco-telco te doen van de niet werkende lijn (na 4 a 6 weken is het wel bekeken lijkt mij) naar TisDSL2 te migreren ofzo.
Achteraf: Waarom een telco-telco naar BBned als je een ISP-ISP hop had kunnen doen naar TisDSL2. Je zat immers al op het Tiscali/BaByXL netwerk.....
Achteraf met de kennis die ik nu ondertussen heb opgedaan had ik ook voor een migratie gekozen voor Tis... maar helaas..
Ik zie mijn bijdrage aan dit topic meer als een waarschuwing om toch even goed na te denken bij een overgang en alvast even het nummer van KPN direct te noteren en het stof van je modem af te blazen

Je kan overstappen naar TisDSL2 nu als het beschikbaar is op je adres. Geloof dat het eenmalig wel €75 kost als je al huidig TweakDSL abonnee bent. Staat in postcodecheck wel 'binnenkort beschikbaar', maar daarmee wordt bedoelt dat het binnenkort 24/1 wordt en eerst 8/1 opgeleverd. Dus als je hem ziet na invoeren postcode + huisnummer is het beschikbaar.Osdorp-Dude schreef op maandag 12 december 2005 @ 09:45:
[...]
Kom net van de lijn met TweakDSL support.
Garantie is er dus niet meer, aangezien wij al sinds begin 2004 lid zijn. Leen-modem was ook niet mogelijk. Moest zelf maar nieuwe modem regelen...
Het kon liggen aan een 'knik' in de bedrading, terwijl een reset van de modem probleem altijd verhelpt. Beetje vage beredenering...
Maar ik wacht nog maar even op aanbiedingen die er aan gaan komen voor bestaande klanten. Want ik betaal nu 39,95 voor SurfDSL (1024/512kbit) terwijl ik al ADSL2+ zie staan voor precies hetzelfde bedrag (24mbit+)...
Wat moet je met een nummer van KPN? Of bedoel je overstappen naar KPN ADSL direct? Dat is mogelijk, maar zegt niet dat je geen contract hebt met TweakDSL natuurlijk. Je zit in een storings onderzoek/traject en dat is niet hetzelfde als geen lijn/geen contract.super_dirk schreef op maandag 12 december 2005 @ 09:50:
[...]
Even het een-en-ander toelichten. Ik heb precies de aanwijzigingen gevolgd van de verschillende providers en mijn aansluiting niet opgezegd. (Al wordt dit niet duidelijk aangegegeven door de twee providers). Tevens had ik netjes het lijndsl kenmerk doorgegeven.
Achteraf met de kennis die ik nu ondertussen heb opgedaan had ik ook voor een migratie gekozen voor Tis... maar helaas..
Ik zie mijn bijdrage aan dit topic meer als een waarschuwing om toch even goed na te denken bij een overgang en alvast even het nummer van KPN direct te noteren en het stof van je modem af te blazen![]()
Nee, natuurlijk zal ik niet overstappen naar KPN Direct ADSL. Ik bedoel KPN inbel ! (Zoals ik nu moet internetten thuis... via de modem met 56Kbps)
Vandaag me tweakje aanvragen, actie loopt t/m 15 dec. dus nog mooi op tijd
ISP-ISP migratie, eens kijken hoe lang dit gaat duren
-Update-
Net nog even Tweakdsl gebeld, aardige gast aan de lijn, veel opzeggingen van Demon (tja prijs/snelheid hè)
Hij adviseerde me de adsl2 24mbit te nemen. 40 eurootjes in de maand. Verbinding loopt ook over Tiscalli dus blijft ISP-ISP voor mij. Heb nu een Iinksys wag354g adsl2 ready modem, die helaas niet werkt met me huidige 2mbit demon verbinding.
[Voor 136% gewijzigd door Viper® op 12-12-2005 11:59]
Abonnement | Snelheid | Prijs | Actie |
TisADSL2 | tot 24Mbit/1Mbit | € 39,95 | t/m 31-12-2005 |
TweakDSL B10 | 10Mbit/1Mbit | 6 mnd € 19,95 daarna € 34,95 | t/m 31-12-2005 |
TweakDSL B16WO | 16~24Mbit/1Mbit | € 49,95 | t/m 31-12-2005 |
TisADSL2 is tot 24/1mbit voor 39.95 p/m
en
TweakDSL B16WO is tot 16~24/1 mbit voor 49,95 per maand..
wat is het verschil dan?!?!

Dat de ene via Tiscali loopt en de andere via BBNed. TweakDSLD heeft bij Tiscali een beter aanbod kunnen bedingen dan bij BBNed, it's as simple as that.Tuumke schreef op maandag 12 december 2005 @ 12:20:
Wat ik niet snap he..
Abonnement Snelheid Prijs Actie TisADSL2 tot 24Mbit/1Mbit € 39,95 t/m 31-12-2005 TweakDSL B10 10Mbit/1Mbit 6 mnd € 19,95
daarna € 34,95t/m 31-12-2005 TweakDSL B16WO 16~24Mbit/1Mbit € 49,95 t/m 31-12-2005
TisADSL2 is tot 24/1mbit voor 39.95 p/m
en
TweakDSL B16WO is tot 16~24/1 mbit voor 49,95 per maand..
wat is het verschil dan?!?!
[Voor 7% gewijzigd door Wildfire op 12-12-2005 12:22]
Dat kan in 5 minuten. Vertraging met aanvragen zit meestal in het verwerkings/administratieve proces bij ISP's.Viper_74 schreef op maandag 12 december 2005 @ 11:15:
ISP-ISP migratie, eens kijken hoe lang dit gaat duren
Hmmm, als hij nu niet werkt op Tiscali/BaByXL werkt hij straks ook niet waarschijnlijk. Ook op ADSL1 gewoon moet hij kunnen werken. Geen linesync of geen IP alleen?-Update-
Net nog even Tweakdsl gebeld, aardige gast aan de lijn, veel opzeggingen van Demon (tja prijs/snelheid hè)
Hij adviseerde me de adsl2 24mbit te nemen. 40 eurootjes in de maand. Verbinding loopt ook over Tiscalli dus blijft ISP-ISP voor mij. Heb nu een Iinksys wag354g adsl2 ready modem, die helaas niet werkt met me huidige 2mbit demon verbinding.
Ok,Wildfire schreef op maandag 12 december 2005 @ 12:22:
[...]
Dat de ene via Tiscali loopt en de andere via BBNed. TweakDSLD heeft bij Tiscali een beter aanbod kunnen bedingen dan bij BBNed, it's as simple as that.
T-IS ADSL2 (binnenkort leverbaar)
staat er na postcode check, is het dan al wel te bestellen? Of krijg ik het dan pas als het leverbaar is?!
En is deze via BBNed dan of juist via Tiscali ?
[Voor 9% gewijzigd door Tuumke op 12-12-2005 12:53]
Als je het over Demon hebt, no offence maar daar ga ik niet meer op wachten. Toch al maanden gewacht voor een verhoging, en wel de ergernis dat nieuwe klanten die flexpress abbo's kunnen nemen. Heb er genoeg van, voor hetzelfde geldt duurt het nog een paar maanden. Lijkt me sterk dat Demon na een verhoging goedkoper is dan de rest. Tja lullig, veel mensen die overstappen, heeft naar mijn idee niks te maken met Demon zelf maar puur kijkend naar de prijs/snelheid.xanthus666 schreef op maandag 12 december 2005 @ 13:01:
Zouden de acties voor bestaande klanten niet begin december komen? Ik betaal echt veels te veel voor een 2mbit verbinding 49,95 per maand. Voor hetzelfde bedrag heb ik minimaal een 20 mbit verbinding. Loop nog steeds te wachten maar de acties worden steeds uitgesteld. Ik wacht deze week nog effe af. Ik wil snel overstappen naar een goedkopere provider.
@iemand hierboven ergens
Linksys gaat intrainen, krijgt dan een verbinding, heel soms een ip, maar valt er dan gelijk weer uit en gaat weer intrainen. Dus dsl verbinding up... down.... up.....down
internetten is nooit mogelijk. Zyxel 630 doet het perfect.
Had hiervoor een WAG54G die deed het perfect, maar die ging kaduk, opgestuurd en deze gekregen (waarsch. geen nieuwe maar revisie). Nou weet ik niet of die ook kapot is. Hij's vrij nieuw en er is nog amper nieuwe firmware voor, misschien wordt het nog gefixt.
Tiscali, de naam van het abbo zegt het al. En als uit de postcodecheck TIS ADSL2 naar voren komt, kun je het bestellen. Je krijgt gewoon in eerste instantie 8mbit opgeleverd en wanneer ADSL2+ beschikbaar is krijg je ADSL2+ snelheid.Tuumke schreef op maandag 12 december 2005 @ 12:38:
[...]
Ok,
T-IS ADSL2 (binnenkort leverbaar)
staat er na postcode check, is het dan al wel te bestellen? Of krijg ik het dan pas als het leverbaar is?!
En is deze via BBNed dan of juist via Tiscali ?
Anoniem: 118518
binnenkort leverbaar !Wildfire schreef op maandag 12 december 2005 @ 13:34:
[...]
Tiscali, de naam van het abbo zegt het al. En als uit de postcodecheck TIS ADSL2 naar voren komt, kun je het bestellen. Je krijgt gewoon in eerste instantie 8mbit opgeleverd en wanneer ADSL2+ beschikbaar is krijg je ADSL2+ snelheid.
waneer mag dat dan wel zijn.
Dit topic is gesloten.
Op speedtouch.nl is nieuwe firmware voor de 716v5(WL) modems verschenen.
ADSL2+ FaQ
Tiscali (Migratie) FaQ
816-2P naar ADSL2+ upgrade How-to
Vergeet niet even je ULTRA of al geleverde TisDSL2 verbinding in te vullen op:
GoT ADSL(2+) Afstand-Snelheids test
Interesse om de nieuwe VoIP dienst van TweakDSL te Beta-testen? Zie hier: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1078182 :)