Toon posts:

TweakDSL *new and/or improved* deel 16 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 12 13 Laatste
Acties:
  • 2.939 views sinds 30-01-2008

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Anoniem: 118518 schreef op maandag 12 december 2005 @ 14:33:
[...]

binnenkort leverbaar !
waneer mag dat dan wel zijn.
Binnenkort is een ruim begrip. Ik dacht zelf binnen 3 maanden, en ik wacht er nu al bijna 5 :z

Maar echt klagen mag ik niet ik heb een stabiele 8/1 verbinding, en daar ben ik al lang blij mee.

Programmer - an organism that turns coffee into software.

• digiben
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-03 10:39
xanthus666 schreef op maandag 12 december 2005 @ 13:01:
Zouden de acties voor bestaande klanten niet begin december komen? Ik betaal echt veels te veel voor een 2mbit verbinding 49,95 per maand. Voor hetzelfde bedrag heb ik minimaal een 20 mbit verbinding. Loop nog steeds te wachten maar de acties worden steeds uitgesteld. Ik wacht deze week nog effe af. Ik wil snel overstappen naar een goedkopere provider.
Nou zoals ik links en rechts lees gaat het nu beginnen denk ik ...omdat bbnet volgens mij nu er klaar voor is zo te lezen bij fiberworld en speedxs voor bestaande klanten vanaf 19 dec !!
Weet niet of het waar is ,en of nu hopelijk voor diegene (bestaande klanten BBnet)er op wachten het nu echt waarheid gaat worden ;)
Dus we wachten af of er nu voor jullie. ons. wij .wat gaat komen die met smart zitten ze wachten op adsl1 naar 2 _/-\o_

[Voor 3% gewijzigd door digiben op 12-12-2005 15:29]

• fjs
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-05 10:40

fjs

PSN: ftltc

Vreemd,...als ik de postcode check doe dan kan ik geen tisdsl2 krijgen. Maar die heb ik al wel. Mijn centrale is ook nog niet omgebouwd. Zou dit een foutje zijn? Of krijg ik straks gewoon geen adsl2. Begin me toch een beetje zorgen te maken, zonder dat ik als een zeur wil overkomen.

To boldly go where no man has gone before...

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06 14:49
Je doet de ADSL2+ postcodecheck en je krijgt "binnenkort beschikbaar"?

Dan is Tiscali ADSL prima mogelijk (Zie ook de ADSL1 postcodecheck van Tiscali), alleen op dit moment ADSL2+ nog niet. Net zoals de rest van Nederland. Je gaat dus waarschijnlijk gewoon 2+ krijgen zodra de rest dat ook krijgt :)

• Tackleberry
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-01 22:17
fjs schreef op maandag 12 december 2005 @ 15:55:
Vreemd,...als ik de postcode check doe dan kan ik geen tisdsl2 krijgen. Maar die heb ik al wel. Mijn centrale is ook nog niet omgebouwd. Zou dit een foutje zijn? Of krijg ik straks gewoon geen adsl2. Begin me toch een beetje zorgen te maken, zonder dat ik als een zeur wil overkomen.
Bij mij is exact hetzelfde 'probleem'. Op mijn postcode (gebied 5233) is volgens de postcodecheck ook nu nog steeds GEEN TIS DSL2+ verkrijgbaar, ook niet 'binnenkort'. Maar ik heb wél al een tijdje de voorlopige 8/1 verbinding die daarbij hoort.

Bij mijn aanvraag was de postcodecheck nog helemaal niet ingericht op ADSL2(+), dus ik heb het via het snailmail aanvraagformulier gedaan. Maar ik heb wél destijds meerdere malen nagevraagd (zowel telefonisch als per e-mail) of ze wel 100% zeker wisten dat ik die TIS DSL2+ verbinding kon krijgen (ivm uitblijven van een bevestiging). Telkens werd de beschikbaarheid voor mij bevestigd.

aanvulling
Op andere postcodes (andere steden) krijg ik wél 'gewoon' T-IS DSL 2 - binnenkort beschikbaar te zien.

[Voor 7% gewijzigd door Tackleberry op 12-12-2005 16:02]

• fjs

fjs

Binnenkort beschikbaar? Dit krijg ik ook niet te zien. Ik krijg helemaal niks van adsl2.

Terwijl ik toch echt een tisadsl2 lijn heb. Betaal ik trouwens ook €39,95 pm. Vreemd.

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:48
Edit: NM, zie nu dat het abbo TweakGekte een tiscali abbo is, en laat mijn centrale die net niet ondersteunen :|

[Voor 88% gewijzigd door spokje op 12-12-2005 19:52]

• Backpacker
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Woeiiiiiiiiiiiiii Ik ben verbonden met tweakdsl BBned @ 8mbit.

Na in eerste instantie een aanvraag voor ADSL2 te hebben gedaan die uiteindelijk niet door kon gaan door een fout in de database van BBNed, heb ik nu 2 weken na mijn laatste aanvraag (de 8mbit HHCaanbieding incl Voip) mijn lijntje opgeleverd gekregen. Om 10 voor 5 lag ik eruit, om 5 over 5 had ik mn nieuwe intrainwaardes en om kwart over zes had ik weer een ip :)
Nu morgen mn 2mbit demon BBned lijntje even netjes opzeggen en alles is klaar..

Dan ga ik nu maar eens de nieuwsserver uitproberen :)

ps: wat ik wel weer jammer vind is dat mijn Zyxel 2602HW 61C maar intrained op 7104 kbps, de up staat op 896 kbps

ps: Ik ben nu al aan het downloaden via mijn abo bij Eweka maar ik krijg ineens alleen maar tekstbestanden. Zijn er bekende problemen qua verbinding tussen tweakdsl en eweka?

[Voor 12% gewijzigd door Backpacker op 12-12-2005 19:24]

Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel

• Xandrios
Backpacker schreef op maandag 12 december 2005 @ 19:20:
ps: Ik ben nu al aan het downloaden via mijn abo bij Eweka maar ik krijg ineens alleen maar tekstbestanden. Zijn er bekende problemen qua verbinding tussen tweakdsl en eweka?
Nee, het maakt niet uit welke dsl aanbieder je gebruikt. Als je nu textbestanden krijgt is er iets mis bij Eweka of met je Newsreader.

Let op dat je niet TweakNews en Eweka door elkaar gebruikt met bijvoorbeeld Grabit. Headers die je download met Eweka zullen bijvoorbeeld niet werken op de tweanews server (en andersom).

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06 22:54
digiben schreef op maandag 12 december 2005 @ 15:27:
[...]
Nou zoals ik links en rechts lees gaat het nu beginnen denk ik ...omdat bbnet volgens mij nu er klaar voor is zo te lezen bij fiberworld en speedxs voor bestaande klanten vanaf 19 dec !!
Weet niet of het waar is ,en of nu hopelijk voor diegene (bestaande klanten BBnet)er op wachten het nu echt waarheid gaat worden ;)
Dus we wachten af of er nu voor jullie. ons. wij .wat gaat komen die met smart zitten ze wachten op adsl1 naar 2 _/-\o_
Ik wacht ook deze week nog even af .....
Maar: heeft er al iemand gehoord wat onze "collega" BBned gebruikers aangeboden krijgen van hun ISP? Ik verwacht dat het aanbod wel zo'n beetje gelijkwaardig aan elkaar zal zijn.

Anoniem: 67119

Na in eerste instantie een aanvraag voor ADSL2 te hebben gedaan die uiteindelijk niet door kon gaan door een fout in de database van BBNed, heb ik nu 2 weken na mijn laatste aanvraag (de 8mbit HHCaanbieding incl Voip) mijn lijntje opgeleverd gekregen. Om 10 voor 5 lag ik eruit, om 5 over 5 had ik mn nieuwe intrainwaardes en om kwart over zes had ik weer een ip :)

ps: wat ik wel weer jammer vind is dat mijn Zyxel 2602HW 61C maar intrained op 7104 kbps, de up staat op 896 kbps

Hoe ver zit je van de centrale?

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:56
Als je wel TisDSL2 (binnenkort beschikbaar) krijgt kan je het bestellen en krijg je eerst 8/1 nog.

Als je niet TisDSL2 ziet staan, maar wel de overige abonnementen via het Tiscali netwerk zit je op een centrale die nog niet is omgebouwd momenteel. Wellicht dat ze die uit de postcode check hebben gehaald preventief. (zie fjs bijvoorbeeld waar het nu niet beschikbaar is)

Wat betreft het wachten tot 8/1 naar 24/1 gaat is geduld een schone zaak. Ze zullen je vast niet voor niets laten wachten gewoon om je te pesten. Als je de Versatel en Wanadoo thread leest en wat opleveringen van BBned verbindingen hier is het beter om het gelijk goed te doen lijkt mij.

[Voor 37% gewijzigd door bjck op 12-12-2005 22:34]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Anoniem: 100320

fjs schreef op maandag 12 december 2005 @ 16:35:
Binnenkort beschikbaar? Dit krijg ik ook niet te zien. Ik krijg helemaal niks van adsl2.

Terwijl ik toch echt een tisadsl2 lijn heb. Betaal ik trouwens ook €39,95 pm. Vreemd.
Zie dat ik nu in hetzelfde schuitje zit.

Binnenkort beschikbaar krijg ik ook niet meer...ook niet bij tiscali postcheck. Snelste abo mogelijkheid is 8 mbit (die werkt trouwens strak en stabiel al meer als 50 dagen zonder hikje _/-\o_ )

Onze centrales staan dus voorlopig niet op het programma om omgebouwd te worden voor adsl 2+ ben ik met jou bang voor...

• bjck
Anoniem: 100320 schreef op maandag 12 december 2005 @ 22:50:
[...]

Onze centrales staan dus voorlopig niet op het programma om omgebouwd te worden voor adsl 2+ ben ik met jou bang voor...
Dat zegt niemand en staat nergens. Alleen dat ze nu nog niet zijn omgebouwd.

• fjs

fjs

Zou dat dan een 'foutje' zijn. Ik bedoel, als ik het nu zou willen aanvragen, kan het dus niet volgens de website. Ik hoop (verwacht) toch wel mee te gaan in het adsl2 geweld dat binnenkort moet komen bij tisdsl2.

• Viper®
  • Niet online

?

Demon pas opzeggen als je je nieuwe verbinding hebt, kan dat dan. Ik heb demon opgezegd, met een opzegtermijn van een maand en vraag nu tweakdsl aan met de afsluitdatum als aansluitdatum.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:44

Wildfire

Joy to the world!

Viper_74 schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 11:07:
[...]

?

Demon pas opzeggen als je je nieuwe verbinding hebt, kan dat dan. Ik heb demon opgezegd, met een opzegtermijn van een maand en vraag nu tweakdsl aan met de afsluitdatum als aansluitdatum.
Als je het topic hebt gelezen (en zelf bij Demon had geïnformeerd), had je geweten dat je het beste eerst TweakDSL kunt laten aansluiten en als je TweakDSL hebt kun je Demon opzeggen. Zij crediteren je abonnementskosten tot de dag dat TweakDSL werd geactiveerd.

Dus:

1) TweakDSL aanvragen.
2) Wachten tot je TweakDSL hebt.
3) Demon opzeggen, met een duidelijke melding dat het een telco-telco migratie betrof en dat je per <vul hier datum in> opgeleverd bent via de nieuwe ISP.

Zo heb ik het gedaan, ging perfect. Handig dat je Demon gewoon per direct kunt opzeggen.

Maar als ik lees zoals jij het doet, heb je van TweakDSL dus nog geen opleverdatum gekregen. Dat worden hoogstwaarschijnlijk problemen -- Demon kan nu dus je lijn slopen, want als TweakDSL niet op tijd kan leveren (en dat is altijd een mogelijkheid natuurlijk) dan heeft Demon waarschijnlijk straks je lijn gesloopt. En dan zit je wel een maand ofzo zonder internet.

Opzeggen moet je sowieso niet eerder doen dan wanneer je van je nieuwe ISP een opleverdatum hebt gekregen.

[Voor 5% gewijzigd door Wildfire op 13-12-2005 11:31]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Viper®
  • Niet online
-update-

Ik had in me opzeg fax vermeld dat het om een migratie gaat dus ze hebben er verder nog niets mee gedaan. Me abbo staat dus nog open. Ga morgen tweakdsl doorfaxen, kan vandaag al alleen heb geen kopie van me kpn factuur, en ik neem aan dat die vrij belangrijk is.

gaat goed komen dus :)

[Voor 92% gewijzigd door Viper® op 13-12-2005 13:14]

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:42
edit, nvm

[Voor 97% gewijzigd door BHQ op 13-12-2005 18:06]

• Vipertje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:54
zooo mijn TweakDSLT8HCC met VoIP is aangevraagd :D

8/1 voor 19.95 per maand geen geld vergeleken met me @home.

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:13

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Zit nu bij Demon (8/1, BBned) en wil graag overstappen naar ADSL2+ (waarschijnlijk TweakDSL).
Nou vraag ik me af welke snelheden ik straks kan verwachten. Nou heb ik natuurlijk gekeken op de "GoT ADSL(2+) Afstand-Snelheids test", maar valt er misschien ook iets te zeggen aan de hand van mijn huidige ADSL1 waardes?

Zit 1300m van de centrale af, heb ISDN en m'n modempje traint in op ongeveer 5 Mbit down (soms 6~6.5Mbit, maar dat klapt er na 2 uur weer uit. 5 Mbit houdt ie makkelijk een maand vol) 896 Kbit upstream. Vrij brakke downstream waardes vind ik zelf voor "maar" 1300 meter afstand.
Is het ondanks die 5 Mbit gewoon zeker dat ik straks de volle 10 Mbit haal als ik voor 10 Mbit BBned kies? Zo ja: heeft het dan zin om WO te kiezen, of blijf ik dan toch maar steken op bv. 12 Mbit door m'n brakke lijn?

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• bjck
Ik zou hier een analoge lijn naast aanleggen en daarop ADSL aanvragen. Kost je wel per maand ongeveer €9.50 extra voor die analoge BelBudget lijn met eenmalig €47.50 aanleg kosten, maar je zal er vast profeit van hebben qua ADSL snelheid.

Xandrios heeft eenzelfde situatie gehad. Ook ~5600Kbps op ISDN linesharing had hij. Toen een analoge lijn ernaast en daarop TisDSL2 (dat nu nog 8/1 is) en daarop strak gewoon 8/1 met prima waardes. En toen gewoon de andere DSL lijn opgezegd. Heb je wel maand overlap in kosten en 2x DSL alleen :+

Hoeft natuurlijk helemaal niet met TisDSL2, kan ook met B16WO via BBned.

[Voor 18% gewijzigd door bjck op 14-12-2005 01:06]

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Tja, dat kost weer allemaal extra geld natuurlijk. Terwijl ik juist wil overstappen om geld te besparen, en meer dan 10 Mbit heb ik niet nodig :)

Maar kan ik hier uit opmaken dat 10 Mbit dus niet wordt gegarandeerd? Wat is dan de minimale snelheid, want er staat gewoon 10 Mbit en niet bijvoorbeeld 4-10 Mbit.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Ik heb gisteren een B16 WO abo aangevraagd over de ISDN lijn. :)
Iets wat bij babyXL niet mogelijk was, het kan bij BBned blijkbaar wel :)

En laat nou net de combi Speedlinw / babyXL de reden zijn dat ik overstap ;)
Ik ben in ieder geval heel benieuwd.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• schiffeb
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-05 11:27
FF in n00b mode geloof;)

Ik probeer een website te uploaden 8)7 .

Nee nu ff serieus als ik een jpg in me www folder zet dan moet ik deze toch door domain.tweakdsl.nl/plaatje.jpg kunnen openen? index.html opent normaal doe ik directe link naar het plaatje dan krijg ik file not found.

edit:

Case sensitive ugh :X

[Voor 6% gewijzigd door schiffeb op 14-12-2005 10:28]

• Sjowhan
  • Laatst online: 15:26
schiffeb schreef op woensdag 14 december 2005 @ 10:15:
FF in n00b mode geloof;)

Ik probeer een website te uploaden 8)7 .

Nee nu ff serieus als ik een jpg in me www folder zet dan moet ik deze toch door domain.tweakdsl.nl/plaatje.jpg kunnen openen? index.html opent normaal doe ik directe link naar het plaatje dan krijg ik file not found.

edit:

Case sensitive ugh :X
Wilde 't net zeggen, url is CaSe SenTiTive, dus exact de bestandsnaam overnemen ;)

http://specs.tweak.to/5253

• Tuumke
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-09-2022

Tuumke

Shingaling?

Okay, mijn pa wou vanwege zijn slechte ervaringen en verhalen niet via een Tiscalli lijn..
ik weet niet in hoeverre Tiscalli slecht zou moeten zijn..

Maar vandaag gaat de brief naar UPC de deur uit om het op te zeggen.
Wat is +- de levertijd van TweakDSL B16WO ?? 2 weken?

[WhatPulse Profiel] [ Tuumke's n00by website]

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Ligt het nu aan mij, of staat er in het modemaanbod geen simpele modem met 4 x ethernet zonder overige opties? Ik ben niet van plan binnenkort ADSL2+ of VoIP te gaan gebruiken vind het dan ook onzinnig om wel een modem a 140 euro te kopen.

• paQ
  • Nu online
Tuumke schreef op woensdag 14 december 2005 @ 11:07:
Okay, mijn pa wou vanwege zijn slechte ervaringen en verhalen niet via een Tiscalli lijn..
ik weet niet in hoeverre Tiscalli slecht zou moeten zijn..

Maar vandaag gaat de brief naar UPC de deur uit om het op te zeggen.
Wat is +- de levertijd van TweakDSL B16WO ?? 2 weken?
ze zeiden 15 dagen tegen mij

• Sjowhan
paQ schreef op woensdag 14 december 2005 @ 11:14:
[...]

ze zeiden 15 dagen tegen mij
Waarin 15 dagen = 15 werkdagen, dus 3 weken :)

• 666AnGeL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-05 20:13
Nou als het goed is krijgen we deze week nieuws voor bestaande BBNED klanten! :)

Zie onderstaande mail-wisseling:

Mail die ik stuurde naar TweakDSL.

> Geachte helpdesk van Tweakdsl,
>
> Ik heb pas geleden contact met u gehad over
> wanneer de bestaande bbned klanten ook goedkoper
> gebruik kunnen gaan maken van hun verbinding.
>
> Is hier al wat meer over bekend?
>
> Ik hoop het wel, vooral als ik hoor wat de
> aanbieding was aan HCC bezoekers...
>
> Ik hoop gauw wat te horen.
>
> Alvast bedankt.
>
> Groeten Geert.

Mail die ik terugkreeg van TweakDSL.

Ls,

deze week zullen we iets op de site vermelden voor bestaande klanten.

Groet,

TweakDSL

Ik hoop echt dat er voor ons ook een goede aanbieding komt, want als ik al die andere prijzen zie , en kijk wat ik betaal voor de 8/1 verbinding word ik niet echt vrolijk.
WEL wil ik even zeggen dat ik nooit problemen of dergelijk gehad heb met TweakDSL,
altijd stabiele/goede verbinding, dus wat dat betreft!

• Tackleberry
Heineken schreef op woensdag 14 december 2005 @ 11:11:
Ligt het nu aan mij, of staat er in het modemaanbod geen simpele modem met 4 x ethernet zonder overige opties? Ik ben niet van plan binnenkort ADSL2+ of VoIP te gaan gebruiken vind het dan ook onzinnig om wel een modem a 140 euro te kopen.
Ik heb thuis de Speedtouch 716 (€ 89,- bij TweakDSL) en die heeft gewoon 4x ethernet. :)

[edit] De Speedtouch 546 dus... Zie onder voor verdere uitleg.

[Voor 7% gewijzigd door Tackleberry op 14-12-2005 14:05]

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:56

rally

Deyterra Consultancy

Even off-toppic, maar is het niet tijd voor een nieuw topic?
Met 1136 posts (inclusief deze) begint het wel een beetje vol te worden ;)

Is deze schone eer weer aan Xandrios? _/-\o_

http://www.deyterra.com

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Tackleberry schreef op woensdag 14 december 2005 @ 12:37:
[...]
Ik heb thuis de Speedtouch 716 (€ 89,- bij TweakDSL) en die heeft gewoon 4x ethernet. :)
Dat is raar, ik heb dit lijstje staan:

Asus 1 poorts modem pstn (Asus 1 poorts modem pstn) € 79,00
Gratis Asus 1 poorts pstn (Asus 1 poorts modem aktie pstn) € 0,00
Zyxell P-2602HW (Zyxel ADSL2+ met 2 x Voip 4 x ethernet en WLAN) € 139,00
Zyxell P-2602R (Zyxel ADSL2+ met 2 x Voip en 1 x ethernet) € 79,00
Speedtouch 716 (Speedtouch ADSL2+ met 2 x Voip en 1 x ethernet) € 89,00
Speedtouch 716WL (Speedtouch ADSL2+ met 2 x Voip 4 x ethernet en WLAN) € 139,00
Modempakket (Modem PSTN) € 29,95
Voip modempakket (Modem PSTN met Voip) € 49,95
VoDSL modempakket (Modem PSTN met VoDSL) € 49,95
niet nodig: geschikt modem al aanwezig

Jij beweert dus dat de Speedtouch 716 met 4x ethernet is? Ik ga even mailen met Tweak.

• Tackleberry
Heineken schreef op woensdag 14 december 2005 @ 13:25:
Dat is raar, ik heb dit lijstje staan:

[knip lijstje]

Jij beweert dus dat de Speedtouch 716 met 4x ethernet is? Ik ga even mailen met Tweak.
Kijk maar even op de Productpagina van de 716 en in de datasheet van de 716 [PDF]
Let op dat dit zowel voor de wireless als de gewone 716 is. Ik heb de 'gewone' versie, dus zonder wireless toestanden. :)

Deze heb ik gekregen door uit het lijstje op deze pagina het tweede modem te kiezen; de 716.

[edit]
Ik heb nog even op een zelf gebrouwen Speedtouch driver cd-rom gekeken en volgens mij heb ik tóch een ander modem... Uit de documentatie daarop blijkt dat ik een 546 thuis heb staan.

Dit doet overigens niets af aan het feit dat de 716 volgens de Speedtouch website wel vier poorten heeft.

[Voor 57% gewijzigd door Tackleberry op 14-12-2005 14:02]

• corny
  • Laatst online: 14-04-2022

corny

And his yellow flame

Hardware specifications
· 12 Mb/s connection rate
- Mini-PCI interface for IEEE 802.11g (2.4 GHz) wireless
LAN connection (SpeedTouch 716g only)
- WAN
· ADSL port (RJ11)
· One RJ-11 port for connecting to PSTN/ISDN line
· Two RJ-11 ports (FXS ports) for VoIP phone calls
Wel 4 poorten, maar slechts 1 ethernet...

• Tuumke

Tuumke

Shingaling?

corny schreef op woensdag 14 december 2005 @ 15:21:
[...]

:S ???
bedoel je niet 4 poorten slechts 1 wan?? :S

• j_bos
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:46
corny schreef op woensdag 14 december 2005 @ 15:21:
[...]

Die RJ11 ADSL port is je ethernet poort naar je netwerk, VoIP lijkt me duidelijk en die ISDN PSTN poort is voor je telefoonlijn.
Dus diegene die roept dat ie een 716 met 4 poorten heeft heeft een andere versie als die van 89 euri.

Hm dat kan niet want ethernet is natuurlijk RJ45, RJ11 is telefoonstekker.

[Voor 10% gewijzigd door j_bos op 14-12-2005 16:16]

• o0SmOkE0o
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Zijn er al wat meer mensen die een BB10 abbo hebben bij TweakDSL.

Dit icm een Copperjet modem (de meest basic GRATIS modem).

Zou graag willen weten wat hun aan downloadsnelheden halen.
Had de 1e paar weken 800 Kb/s Max (+/- 6Mb).
Na een mailtje naar de helpdesk kom ik op 1000 Kb/s Max (+/- 8Mb)

Modem traint op 13 Mb en connect op 10 Mb. Dus er zou meer mogelijk moeten zijn.

Kan het zijn dat ik 2Mb overhead heb (toch best wel veel). Maak geen gebruik van VOIP. Alleen puur ADSL.

Niet dat ik ontevreden ben over BB10, werkt 100% goed hier :) Maar 2Mb extra zou toch weer mooi zijn.

• MrDirect
  • Laatst online: 21:01
TweakDSL B10 = 10Mbit/1Mbit

Dus waarom zou er dan meer mogelijk moeten zijn?
Je hebt toch een 10 Mbit lijn besteld? En gekregen?

Die 13 Mbit die je ziet staan zal wel het maximaal haalbare zijn, mits je een wide-open gekocht zou hebben.

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Wilde BB10 bestellen, maar ik snap niks van die bestelwizard..

Dit kan ik bij modems kiezen:
Copperjet 815 (Copperjet 815 Annex-B 2 x ISDN-2) € 199,00
Copperjet 817 Annex-B (Copperjet 817 Digitaal ISDN) € 199,00
CopperJet 1616 ADSL2 ISDN (CopperJet ADSL2+ ISDN met VoIP en VoDSL) € 49,00
Waar is het gratis modem?
Wat zijn die 815 en 817 Copperjets precies? Ze staan niet op de Allied Data-site (handleiding wel, maar verder geen productinformatie) en kosten het viervoudige van de 1616.
Waar zijn de Zyxels, Speedtouches etc.?

[Voor 7% gewijzigd door Gizz op 14-12-2005 17:09]

• paQ
  • Nu online
er werd mij uitgelegd dat je gewoon moest aanvinekn dat je all appratuur hebt, en dan bij de opmerkingen later erbij zetten dat je het gratis modem wilt.

Anoniem: 107119

666AnGeL schreef op woensdag 14 december 2005 @ 12:00:

Ik hoop echt dat er voor ons ook een goede aanbieding komt, want als ik al die andere prijzen zie , en kijk wat ik betaal voor de 8/1 verbinding word ik niet echt vrolijk.
WEL wil ik even zeggen dat ik nooit problemen of dergelijk gehad heb met TweakDSL,
Ik heb al een fax klaarliggen, voor beide gevallen :)

• o0SmOkE0o
  • Niet online
Vatt schreef op woensdag 14 december 2005 @ 16:55:
TweakDSL B10 = 10Mbit/1Mbit

Dus waarom zou er dan meer mogelijk moeten zijn?
Je hebt toch een 10 Mbit lijn besteld? En gekregen?
1000 Kbyte/s = 8 Mbit/s en geen 10 Mbit dus mis er nog 2 :O
Die 13 Mbit die je ziet staan zal wel het maximaal haalbare zijn, mits je een wide-open gekocht zou hebben.
Als je goed leest staat er intrainen op 13 Mb en connecten op 10 Mbit. Dus zover was ik al 8)7

Tenzij TweakDSL dezelfde rekenwijze hanteert als bij bijv. een HD (1Mb = 100 Kbyte ipv. +/- 124 Kbyte)

Nogmaals ben HARDSTIKKE tevreden met mijn BB10 lijntje. Werkt supergoed en stabiel. En alles is netjes geregeld door TweakDSL.

[Voor 11% gewijzigd door o0SmOkE0o op 14-12-2005 18:03]

• HoppyF
Gizz schreef op woensdag 14 december 2005 @ 17:08:
Wilde BB10 bestellen, maar ik snap niks van die bestelwizard..

Dit kan ik bij modems kiezen:

[...]

Waar is het gratis modem?
Wat zijn die 815 en 817 Copperjets precies? Ze staan niet op de Allied Data-site (handleiding wel, maar verder geen productinformatie) en kosten het viervoudige van de 1616.
Waar zijn de Zyxels, Speedtouches etc.?
Volgens mij zou het gratis modem oorspronkelijk een Copperjet 816-2P zijn maar aangezien die 8xx serie niet meer leverbaar is zou je verwachten dat de 1616 daarvoor in de plaats komt.
Die kost echter € 49. Nog niet zo veel voor een VoIP modem maar toch ....
De 1616 is zo te zien geschikt voor zowel analoog als ISDN.

[Voor 1% gewijzigd door HoppyF op 14-12-2005 20:48. Reden: typo!]

• HoppyF
666AnGeL schreef op woensdag 14 december 2005 @ 12:00:
Nou als het goed is krijgen we deze week nieuws voor bestaande BBNED klanten! :)

Zie onderstaande mail-wisseling:

Mail die ik stuurde naar TweakDSL.
<knip>

Volgens een medewerker van TweakDSL die ik tijdens de HCC dagen sprak zou het een prima deal worden. Nog twee dagen wachten dus :)

[Voor 37% gewijzigd door HoppyF op 14-12-2005 20:47]

• Xandrios
o0SmOkE0o schreef op woensdag 14 december 2005 @ 17:59:
[...]

1000 Kbyte/s = 8 Mbit/s en geen 10 Mbit dus mis er nog 2 :O
Rekening houden met overhead. Bij DSL moet je delen door 9.7 om de juiste snelheid te achterhalen. Oftewel, 10Mbit is ongeveer 1000KB/sec.
Als je goed leest staat er intrainen op 13 Mb en connecten op 10 Mbit. Dus zover was ik al 8)7
No such thing. Intrainen = de snelheid die benut kan worden bij Tiscali/BBned. En het B10 abonnement hoort ook op 10Mbit in te trainen. (en dus maximaal 1000KB/sec te halen)

Volgensmij kijk jij naar attainable rate, dat is de maximale snelheid die je lijn aankan. (En niet de snelheid waarop ingetraind is)

[Voor 7% gewijzigd door Xandrios op 14-12-2005 18:11]

• o0SmOkE0o
  • Niet online
Xandrios schreef op woensdag 14 december 2005 @ 18:09:

[...]
Rekening houden met overhead. Bij DSL moet je delen door 9.7 om de juiste snelheid te achterhalen. Oftewel, 10Mbit is ongeveer 1000KB/sec.
[...]
Aha, dus toch nog een beetje overhead :) Zo'n vermoeden had ik dus al.
No such thing. Intrainen = de snelheid die benut kan worden bij Tiscali/BBned. En het B10 abonnement hoort ook op 10Mbit in te trainen. (en dus maximaal 1000KB/sec te halen)

Volgensmij kijk jij naar attainable rate, dat is de maximale snelheid die je lijn aankan. (En niet de snelheid waarop ingetraind is)
Mijn excuses, jij verwoordt precies wat ik bedoelde (had zelf een beetje de termen door elkaar gegooid)

13 Mb maximaal haalbaar (dus WO heeft weinig nut voor mij :( ) en 10 Mb als maximale verbindingssnelheid.

Ben ik er uit. TweakDSL ga zo door :)

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

HoppyF schreef op woensdag 14 december 2005 @ 18:03:
[...]

Volgens mij zou het gratis modem oorspronkelijk een Copperjet 816-1P zijn maar aangezien die 8xx serie niet meer leverbaar is zou je verwachten dat de 1616 daarvoor in de plaats komt.
Heb ze ook even gemaild over het modem, en dit was de reply:
Het gratis modem kan wel, maar je wilt ISDN.
Dan hebben we een 816 die aan de buitenkant ISDN praat maar binnenshuis niet.
Wat wordt hier nou weer mee bedoeld 8)7
Verder wordt me ook verteld dat ze alleen copperjets hebben die VoDSL doen, maar in dit topic zie ik hele mooie zyxels etc langskomen met VoIP en VoDSL? Komt dat omdat ik ISDN heb ofzo?
Ik vraag het maar hier, want ze helpdesken daar niet 24/7 lijkt me.

Sowieso word ik niet veel wijzer van die helpdesk. Heb ze ook gemaild over de garantie op een 10 Mbit lijn.

Helpdesk:
Er is wel degelijk een bandbreedte garantie, alleen werkt dat iets
anders dan indertijd op DSL1.

Wat we voor DSL2 doen is op basis van de postcode een schatting maken
over de te halen snelheid. Blijkt later in de praktijk dat er geen
10 Mbit gehaald kan worden, dan is er een slechte verbinding. Dat houdt
geen stand en mits op tijd aangemeld, kunnen en gaan we dan met de klant
in onderzoek of een verlaagde snelheid ( en dus ook een ander factuurbedrag )
hier uitkomst kan bieden.
Ok, duidelijk. Dus ik vraag wat de schatting oplevert bij mijn postcode.

Helpdesk:
Ik durf niet te schatten, daar is nog te weinig ervaring mee.
Hoe kan je dan die schatting doen waarover gesproken wordt 8)7

Krijgen jullie wel duidelijk uitleg via de helpdesk? Lijkt me toch niet zo fijn als je als klant met een probleem zit en je krijgt vage mailtjes over (bijvoorbeeld :P ) binnenshuis sprekende modems die eerst standaard een schatting doen maar dan niet durven te schatten ;)

[Voor 6% gewijzigd door Gizz op 14-12-2005 18:28]

• HoppyF
Gizz schreef op woensdag 14 december 2005 @ 18:25:
[...]
Krijgen jullie wel duidelijk uitleg via de helpdesk? Lijkt me toch niet zo fijn als je als klant met een probleem zit en je krijgt vage mailtjes over (bijvoorbeeld :P ) binnenshuis sprekende modems die eerst standaard een schatting doen maar dan niet durven te schatten ;)
Een Copperjet 816-2P (in mijn bericht stond 1P is dus 2P) is een gewoon ADSL modem met VoDSL, deze kan dus geen VoIP!!
Dit modem is wel te upgraden met behulp van firmware naar ADSL2+.
Maar zoals gezegd is het een wat ouder modem, als ik jou was zou ik toch maar € 49 uitgeven aan een iets uitgebreider modem (1616-2P) waar behalve VoDSL ook nog VoIP op zit.
Dit kost iets meer en misschien wil je het nu nog niet gebruiken maar dan ben je later wel flexibeler.

Ik weet niet wat de helpdesk bedoelt met binnenshuis sprekende modems... misschien toch een compatibiliteitsprobleem vanwege ISDN? Zou kunnen, maar ik heb er geen ervaring mee.

Zie voor firmware upgrades, manuals, e.d. van de Copperjets:
ftp://ftp.allieddata.nl/p...Info/SupportSite/xDSL.htm

[Voor 23% gewijzigd door HoppyF op 14-12-2005 21:00]

• Xandrios
Waarschijnlijk bedoelen ze dat de line-aansluiting ISDN is, maar de Voice (VoDSL poorten) analoog.

De 816-2P zou prima moeten werken op een ISDN adsl2+ lijn. Maar dus inderdaad niet met ISDN-vodsl kanalen. Gewoon analoge telefoon(s) aansluiten dus :)

• bjck
Er is nog geen firmware voor annexB ADSL2+ 816-2P toch?

Misschien duidelijker als je aangeeft wat je zoekt:

Een annexB ADSL2+ modem met ISDN Voice poorten VoDSL.

• HoppyF
bjck schreef op woensdag 14 december 2005 @ 21:44:
Er is nog geen firmware voor annexB ADSL2+ 816-2P toch?

Misschien duidelijker als je aangeeft wat je zoekt:

Een annexB ADSL2+ modem met ISDN Voice poorten VoDSL.
Die is er wel ....
ftp://ftp.allieddata.nl/p...tm_adsl2_isdn-0602sr1.tbi
Maar inderdaad je hebt dan wel analoge VoDSL poorten en geen VoIP.

Anoniem: 143269

Raar probleem. Bij speedtest.nl eerst normale snelheid van downloaden daarna zakt ie weg. Bij speedtest van BBNED hetzelfde verhaal. Begint op normale waarde van plm 400 kb/s zakt dan langzaam terug naar plm 150, daarna weer heel langzaam iets omhoog. :?

Is dit puur de kwaliteit van de verbinding of iets anders??

Trouwens, downloaden via de server van tweak gaat op volle snelheid. raar

Hen 4 mb/1 mb abo.

wie o wie weet iets?

• Aikon
  • Niet online
Speedtest zuigt.

Als het via iets anders goed gaat dan ligt het dus niet aan je verbinding.

• Tuumke

Tuumke

Shingaling?

Anoniem: 143269 schreef op woensdag 14 december 2005 @ 22:06:
Raar probleem. Bij speedtest.nl eerst normale snelheid van downloaden daarna zakt ie weg. Bij speedtest van BBNED hetzelfde verhaal. Begint op normale waarde van plm 400 kb/s zakt dan langzaam terug naar plm 150, daarna weer heel langzaam iets omhoog. :?

Is dit puur de kwaliteit van de verbinding of iets anders??

Trouwens, downloaden via de server van tweak gaat op volle snelheid. raar

Hen 4 mb/1 mb abo.

wie o wie weet iets?
probeer is met een ftp client 100 mb bestanden te downloaden...

-edit-
kan zo ff de linkjes niet vinden...

NXS 100MB.bin via HTTP
Verstatel 100MB.bin via HTTP

misschien zijn er nog andere mensen die 'grote' bestanden op snelle servers hebben??
bijv van bestanden op een TU ?
misschien is het makkelijk als die ff in de startpost erbij vermeld worden in het volgende deel ;)
en wordt het niet is tijd voor een volgende deel?

[Voor 30% gewijzigd door Tuumke op 15-12-2005 09:26]

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:08
NXS heeft een nog grotere file. Kies maar hier. http://www.nxs.nl/content/nxsinternet/netwerk/speedcheck/

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:44

Wildfire

Joy to the world!

Ah... de laatste helft van de maand, bijna het einde van het jaar. Ik ben benieuwd, zou de switch naar ADSL2+ nog komen dit jaar?

Ja, ik weet dat er geen datum is genoemd en dat er al genoeg discussie over is geweest.

Ook al is dat de naam van mijn abbo, ik begin nu toch een beetje ongeduldiger te worden. Geef ons iig een streefdatum, dat is tenminste iets. Er moet verdorie toch wel *ergens* iets bekend zijn?

[Voor 7% gewijzigd door Wildfire op 15-12-2005 11:41]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Anoniem: 118518

Wildfire schreef op donderdag 15 december 2005 @ 11:40:
Ah... de laatste helft van de maand, bijna het einde van het jaar. Ik ben benieuwd, zou de switch naar ADSL2+ nog komen dit jaar?

Ja, ik weet dat er geen datum is genoemd en dat er al genoeg discussie over is geweest.

Ook al is dat de naam van mijn abbo, ik begin nu toch een beetje ongeduldiger te worden. Geef ons iig een streefdatum, dat is tenminste iets. Er moet verdorie toch wel *ergens* iets bekend zijn?
ik zou dat ook wel graag willen weten.
binnenkort leverbaar is wel een heel breed begrip.
we wachten nu al aardig lang.
er is toch wel bekend waneer de streefdatum is om adsl2 te gaan draaien.

• fjs

fjs

Ik heb gisteren m.b.t. tisadsl2 deze vraag gesteld:

Hoi,

Ik heb nu al bijna 4 maanden TISDSL2. Maar wanneer wordt dit nu
echt adsl2? Toen ik lid werd werd mij verteld dat dit binnen een
paar maanden geregeld zou zijn en ik eerst een 8/1 verbinding zou
krijgen. (werkt trouwens heel goed)

Als ik via RIPE kijk, zie ik dat zelfs mijn centrale nog niet is
omgebouwd voor adsl2. Ook via de postcodecheck van jullie site
kan ik ineens geen adsl2 via TIS meer krijgen. Vreemd.

Met vriendelijke groet,

Krijg ik deze reactie terug:

Ls,

wij krijgen binnen een week een update van TISCALI en zullen dan e.e.a. doorgeven.

Even geduld aub.

Groet,

TweakDSL

Ik begrijp het antwoord niet helemaal geloof ik :?

• Viper®
  • Niet online
^^

Met andere woorden ze zijn afhankelijk van het tiscalli netwerk en zij weten dus ook niet of/wanneer de centrale omgezet wordt. Als hun meer weten weet jij meer.
Dat haal ik eruit

ps. Zojuist m'n tweak aanvraag doorgefaxt + kpn factuur + rijbewijs met debiele foto

en nou maar afwachten

• LuCarD
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Viper_74 schreef op donderdag 15 december 2005 @ 12:38:
^^

Met andere woorden ze zijn afhankelijk van het tiscalli netwerk en zij weten dus ook niet of/wanneer de centrale omgezet wordt. Als hun meer weten weet jij meer.
Dat haal ik eruit

ps. Zojuist m'n tweak aanvraag doorgefaxt + kpn factuur + rijbewijs met debiele foto

en nou maar afwachten
En toen werd je afgewezen... :D
met de mededeling
te debiele foto :X . Zulke klanten willen we niet!

:z

• Viper®
  • Niet online
Hey zolang ik maar betaal toch. Enige mededeling die ze kunnen doen is mij adviseren geen webcam te kopen :D

krijg je nog iets te horen over je aanvraag, of moet ik er maar stomweg vanuit gaan dat die binnen gekomen is en dat na 3/4 weken ik bericht kan krijgen over mijn verbinding.

Anoniem: 106883

Ik heb pas de tisadsl2+ besteld, en heb daarvoor even met de desk gesproken, en natuurlijk gevraagd wanneer de oplevering van de adsl2 is. Ik kreeg toen als datum te horen +- 1-januari. Bind je hier niet op vast, maar het is een indicatie.

Ik ben wel erg benieuwd naar de stabiliteit van het Tiscali netwerk. Ik kom van BBned en was daar niet tevreden over de stabiliteit. Maar dat ik hierboven lees 50 dagen zonder hik klinkt mij goed in de oren! En ik betaalde 64,- voor een 8mbit lijn, dus zelfs op 8mbit ben ik goedkoper uit, maar dat terzijde. Lijn wordt sowieso pas de 25-01-06 geleverd, dus duurd nog wel even.

bij de weg, dat tiscali netwerk, is dat kpn? eigen netwerk? babyxl?

Anoniem: 106883

Viper_74 schreef op donderdag 15 december 2005 @ 13:23:
Hey zolang ik maar betaal toch. Enige mededeling die ze kunnen doen is mij adviseren geen webcam te kopen :D

krijg je nog iets te horen over je aanvraag, of moet ik er maar stomweg vanuit gaan dat die binnen gekomen is en dat na 3/4 weken ik bericht kan krijgen over mijn verbinding.
Ik heb mijn spul dinsdag gefaxt, kreeg vandaag een email als bevestiging van de aanvraag.

• Viper®
  • Niet online
^

Toppie, verwacht dus volgende week bericht van mijn aanvraag

^^

BabyXl loopt over het Tiscalli netwerk, denk dus dat het Tiscalli is.

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Nu online
Anoniem: 106883 schreef op donderdag 15 december 2005 @ 13:29:
bij de weg, dat tiscali netwerk, is dat kpn? eigen netwerk? babyxl?
Tiscali heeft eigen netwerk (het vroegere BabyXL)...

• BHQ
Toch maar eens kijken of ik een ISP->ISP kan doen naar de HCCaanbieding :)

• BHQ
Yay, net op tijd :D

• paQ
  • Nu online
eergister aangevraagd, vandaag reeds mijn login codes ontvangen _/-\o_

• Backpacker
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Ik ben al overgezet en moet nog steeds mn overgangsdatum krijgen :+

Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel

zie net in mijn modemlog dat ik vandaag na 60 dagen uptime _/-\o_ (Tiscali) down ben geweest..lijn is weer up maar nu met een lagere linesync..eerst 6166 nu na een paar resets op 7232 i.p.v. 7616 wat ik de afgelopen 60 dagen had en stabiel...ook na diverse resets krijg ik de sync niet meer hoger..

dacht wellicht apparatuur vervangen in centrale maar volgens ripe zit ik nog altijd op ASD knooppunt.

denk dat de dslam aan het opspelen is??...zie mijn noisemargin ook wat fluctueren nu tussen 6,5 en 7,5 db.

• bjck
Klinkt eerder als een verstoring op je lijn. Zeker ook als je de margins ziet schommelen nu.

Ergens iets veranderd in huis? Kastje verschoven in de buurt van een kabeltje? Toestel aangesloten op die ongebruikte aansluiting in de slaapkamer?

bjck schreef op donderdag 15 december 2005 @ 22:39:
Klinkt eerder als een verstoring op je lijn. Zeker ook als je de margins ziet schommelen nu.

Ergens iets veranderd in huis? Kastje verschoven in de buurt van een kabeltje? Toestel aangesloten op die ongebruikte aansluiting in de slaapkamer?
nope...alles zit al 60 dagen hetzelfde...wel gisteravond met mijn fiets tegen dat kastje gestoten...(heb ook nog een ander modem geprobeerd dat maakte niet uit) en kabels dus opnieuw allemaal aangedrukt...

Ach lig of zit er niet echt wakker van...vind 7232 ook mooi, vindt het alleen vreemd dat ik hem na reboot niet meer op 7616 kan laten syncen...zal morgenvroeg nog eens proberen is de lucht misschien schoongewaaid.

• bjck
Draadbreukje misschien in de kabel ergens, zou de oorzaak kunnen zijn.

• Mesh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05 22:01

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Is al bekend wanneer de aanbiedingen komen voor de bestaande leden van tweakdsl?

Ik zit met smart te wachen hierop. Wil namelijk een wifi modem/router combi gaan aanschaffen ivm met de brakke asus modem die ik nu heb staan en omdat ik over wil op wifi, maar straks krijg je er een bij nieuwe abbo...

Midden december werd mij verteld door helpdesk...

Signature?

• 666AnGeL
vandaag zou het bekend worden werd mij door de helpdesk verteld.
( zie 666AnGeL in "TweakDSL *new and/or improved* deel 16" )

[Voor 31% gewijzigd door 666AnGeL op 16-12-2005 11:52. Reden: link toegevoegd]

• 666AnGeL
verdomme... bel net tweakdsl omdat ik natuurlijk nieuwsgierig ben..
bij de helpdesk is er niks bekend.. dus het zal wel niet vandaag bekend gemaakt worden :(

Wat ze me wel kon zeggen is dat er vergelijkbare aanbiedingen als bij het b10 abo worden gedaan voor de bestaande bbned klanten... dat is dan weer wel positief.. maar zucht.. waarom laten ze nou niks officieel weten..

[Voor 14% gewijzigd door 666AnGeL op 16-12-2005 12:01]

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:06

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Ik heb ze vandaag een mailtje gestuurd met de vraag of er al iets bekend is.
En dat mijn geduld een beetje begint op te raken.

edit:
Heb net antwoord op mijn mailtje gehad:
Het kwam er op neer dat er iig vandaag niets bekend gemaakt wordt. :|

[Voor 33% gewijzigd door Zondagskindje op 16-12-2005 12:14]

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

• 666AnGeL
Zondagskindje schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 12:08:
Ik heb ze vandaag een mailtje gestuurd met de vraag of er al iets bekend is.
En dat mijn geduld een beetje begint op te raken.
mijn geduld ook,.. waarom wachten ze zoo lang met het bekendmaken.. dat snap ik echt niet...
En ik begin me gewoon zo te ergeren als ik zie dat ik 70 p/m betaal waar anderen rond de 40 p/m betalen voor vele malen sneller...
ze kunnen wel zeggen dat wat we betalen de kostprijs is, maar waarom kosten de nieuwe klanten dan minder ineens?

En ik zou juist de trouwe klanten iets willen bieden als ik tweakdsl was...

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:06

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

666AnGeL schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 12:13:
[...]

mijn geduld ook,.. waarom wachten ze zoo lang met het bekendmaken.. dat snap ik echt niet...
En ik begin me gewoon zo te ergeren als ik zie dat ik 70 p/m betaal waar anderen rond de 40 p/m betalen voor vele malen sneller...
ze kunnen wel zeggen dat wat we betalen de kostprijs is, maar waarom kosten de nieuwe klanten dan minder ineens?

Ik betaal net zoveel als jij, daarom ben ik net zo geergerd als jij.
Deze maandenlange uitstel komt niet van TweakDSL, maar van dat BBned.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

• Tuumke

Tuumke

Shingaling?

666AnGeL schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 12:13:
[...]

omdat ze niet op hun bek willen gaan
dat ze niet bekend maken dat ze 1 januari de boel wijzigen
en dat hen dan pas 2 februari gerealiseerd is..

omdat jij een waarschijnlijk een contract hebt afgesloten voor die prijs :)

Je hebt toendertijd er mee ingestemd om 1st een 8/1 mbit verbinding te nemen die later
geupgraded zal worden naar 24/1 (neem ik aan)
Je had ook voor een ander abbonement kunnen kiezen.

Ze doen niks verkeerd.

[Voor 13% gewijzigd door Tuumke op 16-12-2005 12:19]

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Tuumke schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 12:18:
omdat jij een waarschijnlijk een contract hebt afgesloten voor die prijs :)
Precies. Niet zo zeuren. Demon klanten etc etc hebben precies hetzelfde probleem

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Anoniem: 10034

Op de website van tweakdsl lees ik:
250MB ruimte voor homepage & mail **

Terwijl in de 1st post nog staat:
Webruimte van 100 Mbyte (voor homepage en mail)

Welke is t, en geldt t voor oude en nieuwe klanten?

• afterburn
  • Laatst online: 30-05 09:55

afterburn

No more...

Gunner schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 12:19:
[...]

Precies. Niet zo zeuren. Demon klanten etc etc hebben precies hetzelfde probleem
Onder het mom van, als je maar vaak genoeg genaaid wordt, wordt het vanzelf lekker? :+

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:56

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

afterburn schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 12:37:
[...]

Onder het mom van, als je maar vaak genoeg genaaid wordt, wordt het vanzelf lekker? :+
je bent een free WiIlly om te gaan en te staan wat je wilt. Onthoud goed wat je hebt! en ga na een mislukte overstap niet klagen dat je problemen hebt.

You are NIJL-ed!

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

ligt het aan mij of is de helpdesk verslechterd? Ik had ze een jaar niet meer nodig gehad, tot vorige week maar die gozer die ik aan de lijn kreeg wist echt helemaal niets! Doe mij die leuke meiden maar dan.. die krijgen meer voor elkaar! ;)

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

• LuCarD
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

dadj schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 12:49:
ligt het aan mij of is de helpdesk verslechterd? Ik had ze een jaar niet meer nodig gehad, tot vorige week maar die gozer die ik aan de lijn kreeg wist echt helemaal niets! Doe mij die leuke meiden maar dan.. die krijgen meer voor elkaar! ;)
Bij jouw of bij de 2e lijns support? 8)7

Anoniem: 103333

paQ schreef op donderdag 15 december 2005 @ 21:14:
eergister aangevraagd, vandaag reeds mijn login codes ontvangen _/-\o_
Bedoel je daarmee dat je al via tweak adsl kan dan? Dan is dat heel snel als dat het geval is.

• Tuumke

Tuumke

Shingaling?

Anoniem: 103333 schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 14:03:
[...]

Bedoel je daarmee dat je al via tweak adsl kan dan? Dan is dat heel snel als dat het geval is.
idd :) dan vraag ik het vandaag ook nog aan als dat zo is :P
maarja daar heb ik niks aan.. geen adsl router o.i.d. :P
en w8 nog op een brief van chello dat ze onze opzegging bevestigen

• afterburn
  • Laatst online: 30-05 09:55

afterburn

No more...

Nijl schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 12:46:
[...]

je bent een free WiIlly om te gaan en te staan wat je wilt. Onthoud goed wat je hebt! en ga na een mislukte overstap niet klagen dat je problemen hebt.
Ik klaag niet, ik heb nu voor 40 euro wat ik voor 80 had bij xs4all, en straks nog veel sneller ook. Vind het alleen belachelijk om als argument "anderen doen het ook" te gebruiken. Dat maakt iets nog niet goed (of slecht).

[Voor 15% gewijzigd door afterburn op 16-12-2005 14:36]

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

• Sjowhan
Anoniem: 10034 schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 12:36:
Op de website van tweakdsl lees ik:
250MB ruimte voor homepage & mail **

Terwijl in de 1st post nog staat:
Webruimte van 100 Mbyte (voor homepage en mail)

Welke is t, en geldt t voor oude en nieuwe klanten?
250MB voor nieuwe klanten, 100MB voor oude/bestane klanten

• HoppyF
Gunner schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 12:19:
[...]

Hoezo niet zeuren??
Vergeet niet dat er toezeggingen zijn gedaan voor bestaande (BBned) klanten.
Dit moet gewoon opgevolgd worden. Afspraak is afspraak.
We hebben daar ook recht op omdat we al maanden lang "te veel" betalen.
Het gaat hierbij niet om een paar Euro, maar om veel Euro's.

Je kunt dan wel zeggen "daar heb je toch toendertijd toch een contract voor afgesloten?" en in zekere zin is dat ook zo, maar de meeste mensen zijn al veel langer dan 12 maanden bij BBned/TweakDSL en dus in feite dus contract vrij.
Trouwe klanten moeten beloond worden en niet afgestraft worden omdat ze toevallig langer dan een jaar blijven. Providers zouden blij moeten zijn met trouwe klanten en hun ook het voordeel moeten gunnen van de prijzen en voorwaarden die ze hun nieuwe klanten aanbieden!

Dat lijkt met niet meer dan logisch.
Dat BBned er nu toevallig maanden nodig voor heeft om een relatief simpele migratie uit te voeren gaat er bij mij niet meer in.
Dat ze nieuwe klanten voor willen trekken kan ik me nog voorstellen, die brengen ook geld in het laatje, maar laat je bestaande klanten aub niet in de kou staan.

Ik weet wel dat dit niet alleen de schuld is van TweakDSL maar ze zouden zich er wel hard voor kunnen maken om een snelle en goede deal bij BBned gedaan te krijgen. Gezamelijk zouden de BBned ISP's best wel een vuist kunnen maken. Zo moeilijk is dat niet.
Vergeet niet dat BBned het van hun ISP's moet hebben. Zonder ISP's zijn ze nergens.
Ook ISP's hebben een netwerkleverancier nodig, maar er is wel keuze, behalve BBned zijn er ook nog KPN, Tiscali e.d.

• Tuumke

Tuumke

Shingaling?

HoppyF schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 14:53:
[...]

Hoezo niet zeuren??
Vergeet niet dat er toezeggingen zijn gedaan voor bestaande (BBned) klanten.
Dit moet gewoon opgevolgd worden. Afspraak is afspraak.
We hebben daar ook recht op omdat we al maanden lang "te veel" betalen.
Het gaat hierbij niet om een paar Euro, maar om veel Euro's.

Je kunt dan wel zeggen "daar heb je toch toendertijd toch een contract voor afgesloten?"
jazeker :)
en in zekere zin is dat ook zo dat is ook zo, maar de meeste mensen zijn al veel langer dan 12 maanden bij BBned/TweakDSL en dus in feite dus contract vrij.
dan zeg je het toch op en vraag je het opnieuw aan??
Trouwe klanten moeten beloond worden en niet afgestraft worden omdat ze toevallig langer dan een jaar blijven. Providers zouden blij moeten zijn met trouwe klanten en hun ook het voordeel moeten gunnen van de prijzen en voorwaarden die ze hun nieuwe klanten aanbieden!

Dat lijkt met niet meer dan logisch.
Dat BBned er nu toevallig maanden nodig voor heeft om een relatief simpele migratie uit te voeren gaat er bij mij niet meer in.
Dat ze nieuwe klanten voor willen trekken kan ik me nog voorstellen, die brengen ook geld in het laatje, maar laat je bestaande klanten aub niet in de kou staan.

Ik weet wel dat dit niet alleen de schuld is van TweakDSL maar ze zouden zich er wel hard voor kunnen maken om een snelle en goede deal bij BBned gedaan te krijgen. Gezamelijk zouden de BBned ISP's best wel een vuist kunnen maken. Zo moeilijk is dat niet.
Vergeet niet dat BBned het van hun ISP's moet hebben. Zonder ISP's zijn ze nergens.
Ook ISP's hebben een netwerkleverancier nodig, maar er is wel keuze, behalve BBned zijn er ook nog KPN, Tiscali e.d.
Is ook zeker zo. Maar bij mijn weten heeft TweakDSL, nog BBNed nooit iets van een datum genoemd. In principe kunnen ze jullie dus net zo lang op 8/1 laten zitten todat zij er zin in hebben.
Dat is natuurlijkg een goede service dat snap ik best..
maar dat contract is wel getekend...

• paQ
  • Nu online
Anoniem: 103333 schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 14:03:
[...]

nee, maar je ziet wel de status van je aanvraag e.d. en kan al bij de homepage e.d :)
op zich al lekker vlug :)

en duidelijk. ook als bevestiging.

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Nu online
Tuumke schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 15:12:
[...]

dan zeg je het toch op en vraag je het opnieuw aan??

[...]
Dat kan dus niet, heb ik ook gevraagd bij de helpdesk. Als je dat probeert zien ze dat je een klant bij ze was, en moet je een 'boete' van 110 euro betalen... Slaat allemaal nergens op daar bij TweakDSL...

• Tuumke

Tuumke

Shingaling?

Martijn schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 15:34:
[...]

Dat kan dus niet, heb ik ook gevraagd bij de helpdesk. Als je dat probeert zien ze dat je een klant bij ze was, en moet je een 'boete' van 110 euro betalen... Slaat allemaal nergens op daar bij TweakDSL...
oef :S duur grapje
nog even geduld dan zou ik maar zeggen :)

8/1 is toch ook een prima verbinding.

• HoppyF
Tuumke schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 15:38:
[...]
oef :S duur grapje
nog even geduld dan zou ik maar zeggen :)

8/1 is toch ook een prima verbinding.
Precies, opzeggen KAN dus niet .... daar schiet je niks mee op.
Bovendien is de kans dan groot dat je zonder internet komt te zitten omdat je eerst afgesloten wordt en dan pas weer aangesloten kan worden.

Maar denk nou eens na.... het is toch belachelijk dat je niet gewoon kan migreren?
Ik vind dat geen rare vraag of vreemd voorstel.
Het is in feite gewoon een upgrade waar men ook best een upgrade bedrag voor mag rekenen.

En een 8/1 verbinding heb ik niet eens!! was dat maar zo.
Ik heb nu een 4/1 voor € 59,95 en dat vind ik niet bepaald goedkoop.
Oke, de verbinding is stabiel en ik ben verder tevreden. Ik wil dus ook niet weg bij TweakDSL maar men moet wel een beetje met de klant meedenken. Dat is alles wat ik vraag.
Is ook zeker zo. Maar bij mijn weten heeft TweakDSL, nog BBNed nooit iets van een datum genoemd. In principe kunnen ze jullie dus net zo lang op 8/1 laten zitten todat zij er zin in hebben.
Dat is natuurlijkg een goede service dat snap ik best..
maar dat contract is wel getekend...
BBned (en TweakDSL) hebben wel degelijk een datum genoemd.
Ik ga niet zover om ze meteen een ultimatum te stellen maar ik vind half december wel redelijk en dat is het nu. Uit eerdere posts is ook gebleken dat er toezeggingen gedaan zijn.
BBned en TweakDSL mogen dus hun plannen rustig openbaar maken.
De onderhandelingen zijn geweest dus men is gewoon een bepaalde taktiek aan het voeren.
Zal wel met de concurrentie te maken hebben maar ik ben er niet blij mee.

[Voor 29% gewijzigd door HoppyF op 16-12-2005 16:04]

• 666AnGeL
HoppyF schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 16:00:
[...]
BBned (en TweakDSL) hebben wel degelijk een datum genoemd.
Ik ga niet zover om ze meteen een ultimatum te stellen maar ik vind half december wel redelijk en dat is het nu. Uit eerdere posts is ook gebleken dat er toezeggingen gedaan zijn.
BBned en TweakDSL mogen dus hun plannen rustig openbaar maken.
De onderhandelingen zijn geweest dus men is gewoon een bepaalde taktiek aan het voeren.
Zal wel met de concurrentie te maken hebben maar ik ben er niet blij mee.
Inderdaad!
En ze weten dat wij de bestaande klanten toch wel blijven wachten, anders komen we (tijdelijk) zonder internet-verbinding te zitten , etc etc.

Het gaat er mij in eerste instantie niet over de prijs , maar meer over dat ik al vaker heb gevraagd wanneer we wat te horen kregen , en dat er gewoon nog steeds niks bekend is gemaakt.

• Tuumke

Tuumke

Shingaling?

666AnGeL schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 16:20:
[...]

Inderdaad!
En ze weten dat wij de bestaande klanten toch wel blijven wachten, anders komen we (tijdelijk) zonder internet-verbinding te zitten , etc etc.

Het gaat er mij in eerste instantie niet over de prijs , maar meer over dat ik al vaker heb gevraagd wanneer we wat te horen kregen , en dat er gewoon nog steeds niks bekend is gemaakt.
stuur ze naar dit topic toe :)
dan weten ze iig hoe gefrustreed jullie zijn :P

Pagina: 1 ... 11 12 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op speedtouch.nl is nieuwe firmware voor de 716v5(WL) modems verschenen.

ADSL2+ FaQ
Tiscali (Migratie) FaQ
816-2P naar ADSL2+ upgrade How-to

Vergeet niet even je ULTRA of al geleverde TisDSL2 verbinding in te vullen op:
GoT ADSL(2+) Afstand-Snelheids test

Interesse om de nieuwe VoIP dienst van TweakDSL te Beta-testen? Zie hier: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1078182 :)

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee