TweakDSL *new and/or improved* deel 16 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 13 Laatste
Acties:
  • 4.962 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-05 08:39
BigSurf schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 21:50:
Ik heb het Speedtouch 510iv4, multipc modem, van Thomson. Ik ben geporteerd van Demon naar Tweakdsl en nu probeer ik dat met dit modem aan de praat te krijgen. Ik heb van de Speedtouch.nl site de laatste firmware gedownload (4.2.7.16.0) en deze op het modem gezet. Tevens de configuratiewizard (file 510R427_config_06.exe) en daar de 'Basic RFC1483, NAT, DHCP' gekozen. Alles lijkt goed te gaan, alle drie de lampjes op het modem branden, krijg een ipnummer van het modem, maar geen connectie naar het internet. Modem uit/aan gehad, ADSL connectie (naar splitter) verbroken gehad, pc gereboot etc..
Iemand een idee of heeft iemand eenzelfde modem en deze wel aan de praat met tweakdsl. Of heb ik alles goed gedaan en zit er bij Tweakdsl iets fout? Kan ik nog meer zelf uitzoeken?

PS> Gelukkig hebben mijn buren een onbeschermd draadloos netwerk. Nu wel erg makkelijk...
Heb je:

VPI = 0
VCI = 35

?

Do as I say, don't do as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Pak gewoon kant en klare config en zet die in je modem via de webinterface. (beetje zoeken). Ik vermoed ook dat je 0/35 hebt gedaan, maar dat is voor BBned. Tiscali gebruikt 0/34.

Download Routed Ethernet BBned Configuratie R4.2.7
Download Routed Ethernet Tiscali/BaByXL Configuratie R4.2.7

Bron: http://www.speedtouch.nl/macinstruct.html#510

[ Voor 24% gewijzigd door bjck op 02-12-2005 22:07 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSurf
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:16
bjck schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 22:04:
Pak gewoon kant en klare config en zet die in je modem via de webinterface. (beetje zoeken). Ik vermoed ook dat je 0/35 hebt gedaan, maar dat is voor BBned. Tiscali gebruikt 0/34.

Download Routed Ethernet BBned Configuratie R4.2.7
Download Routed Ethernet Tiscali/BaByXL Configuratie R4.2.7

Bron: http://www.speedtouch.nl/macinstruct.html#510
Top!, ik had de hele tijd in mijn hoofd dat deze verbinding ook via BBned ging.. maar het is dus Tiscali! Post dit nu via mijn tweakdsl verbinding. Txs!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:22
Mooi dat toch steeds meer mensen nu een leuke snelheid behalen :)

Zeg, wat zijn de gemiddelde pingtijden op jullie bbned adsl2+ lijn? Bijvoorbeeld naar 217.19.16.132?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-01
Xandrios schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 22:50:
Mooi dat toch steeds meer mensen nu een leuke snelheid behalen :)

Zeg, wat zijn de gemiddelde pingtijden op jullie bbned adsl2+ lijn? Bijvoorbeeld naar 217.19.16.132?
8ms op 1 pc, terwijl de andere aan WoW hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08 09:26
pingtijden zijn natuurlijk ook afhankelijk van je modem en router :)

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

HoppyF schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 20:47:
Volgens mij is Bart-01 één van de weinige gelukkigen die een behoorlijke verbinding heeft op ADSL2+.
Volgens mij zijn er een paar duizend ADSL2+-verbindingen opgeleverd en daar gaat het net zo vaak als bij 'normaal' ADSL goed. 99% van de mensen krijgt zonder enig probleem wat ze besteld hebben en dat werkt voor nog 99% daarvan jarenlang probleemloos. Van de 2% die een probleem krijgt komt misschien 1 op de 50 hier uit met z'n verhaal. En da's veel meer dan bij andere providers vanwege de verwantschap tussen TweakDSL en Tweakers.net.

Je gaat vanzelf heel scheef naar dit soort dingen kijken als je nooit iets anders dan problemen ziet.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdpaddy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-01-2024

hdpaddy

Born to Ride

Weet iemand of een oude Lea pots splitter die ik bij mijn cistron lijntje kreeg ook op adsl2 werkt?
Heb eeb Zyxel 2602HW welke soms intrained op 7616 kbps en soms op 7104 kbps, komt dat misschien door een verkeerde splitter?
Waar kan ik behalve op de site van tweakdsl, zien of mijn centrale al gereed is gemaakt voor adsl2?

Just frame, wheels and engine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
macpaddy schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 12:32:
Weet iemand of een oude Lea pots splitter die ik bij mijn cistron lijntje kreeg ook op adsl2 werkt?
Prima splitters die LEA dingen. Werkt ook gewoon voor ADSL2+ straks.
Heb eeb Zyxel 2602HW welke soms intrained op 7616 kbps en soms op 7104 kbps, komt dat misschien door een verkeerde splitter?
Kan niet, eerder door een verstoring op de lijn. Ergens een stekkertje niet helemaal lekker of toch iets aangesloten tussen hoofdaansluiting (ISRA) en spitter? Al is het maar een loze/ongebruikte aftakking kan dit al genoeg zijn.

Of het zit buitenshuis, niets aan te doen dan.
Waar kan ik behalve op de site van tweakdsl, zien of mijn centrale al gereed is gemaakt voor adsl2?
Aan je IP te zien nog niet. Heb stuk terug ergens in een deel uitgelegd hoe je een redelijk goede indicatie kan krijgen. Getuige ook die exacte 7616 op ADSL1 via Tiscali is het redelijk zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
Burne schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 12:21:
[...]

Volgens mij zijn er een paar duizend ADSL2+-verbindingen opgeleverd en daar gaat het net zo vaak als bij 'normaal' ADSL goed. 99% van de mensen krijgt zonder enig probleem wat ze besteld hebben en dat werkt voor nog 99% daarvan jarenlang probleemloos. Van de 2% die een probleem krijgt komt misschien 1 op de 50 hier uit met z'n verhaal. En da's veel meer dan bij andere providers vanwege de verwantschap tussen TweakDSL en Tweakers.net.

Je gaat vanzelf heel scheef naar dit soort dingen kijken als je nooit iets anders dan problemen ziet.
Nou Burne, je bent nu wel erg positief! Ik heb nog steeds het gevoel dat de uitrol van ADSL2+ niet zo soepel verloopt als wel wordt voorgesteld. Er wordt veel reclame gemaakt en de marketing machine draait op volle toeren maar ik geloof echt niet dat het allemaal rozengeur en manenschijn is.

Natuurlijk is het zo dat je in een forum als dit meestal de problemen leest en niet de situatie als het goed werkt. Je hebt weinig aan 100 berichten waarin staat dat het allemaal prima werkt.
Feit is dat het ook goed moet werken. Je koopt immers een product en mag verwachten dat het doet wat het moet doen.
Ik verwijt TweakDSL niets want alle providers hebben hetzelfde probleem, dat lees je ook in andere topics.
Ik ben zelf nog steeds tevreden over mijn ADSL1 verbinding, maar zou zeker ook wel ADSL2+ willen hebben. We zonder problemen graag :)
Maar ik denk nog steeds dat het maar een zeer kleine groep mensen is t.o.v. de ADSL1 gebruikers die ook werkelijk ADSL2+ heeft draaien.
Het is niet voor niets dat er zoveel TIS gebruikers zich afvragen wanneer ze omgezet worden naar ADSL2+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
HoppyF schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 14:17:
[...]

Feit is dat het ook goed moet werken. Je koopt immers een product en mag verwachten dat het doet wat het moet doen.
En een aantal roepen al maanden dat ze het 'moeten' hebben en wel 'nu'.....

ISP's en telco's krijgen niet eens de tijd om iets grondig te testen en zo op alles te kunnen anticiperen. Je ziet aan de Versatel thread(s) wat er gebeurt als je het snel doet.

[ Voor 73% gewijzigd door bjck op 03-12-2005 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
bjck schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 14:22:
ISP's en telco's krijgen niet eens de tijd om iets grondig te testen en zo op alles te kunnen anticiperen. Je ziet aan de Versatel thread(s) wat er gebeurt als je het snel doet.
Complete onzin dat ze niet de tijd krijgen. Ze nemen niet de tijd, vanwege de harde concurrentie.

Tweak zou oorspronkelijk deze zomer 2+ introduceren, lijkt mij dat ze tijd zat hebben gehad ondertussen.

Overigens kan ik er niet van wakker liggen dat het nog niet werkt, ik bedoel met 8mbit kan je ruim 60GB op 1 dag downloaden, dus echt serieus behoefte aan meer snelheid heeft niemand volgens mij. Maar ja, tis wel leuk als je nog sneller kan downloaden toch :)

Sowieso, belofte maakt schuld, maar dat weten weinig grote bedrijven (niet dat Tweak een groot bedrijf is, maar is wel afhankelijk van een groot bedrijf; Tiscali).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Aikon schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 14:47:
lijkt mij dat ze tijd zat hebben gehad ondertussen.
Daar heb je d'r weer zo een. Hoe denk jij in hemelsnaam te weten dat Tweak of Tiscali genoeg getest heeft? Je weet helemaal niet welke problemen er eventueel zijn / geweest zijn. Laat die mensen gewoon rustig werken tot ze een stabiel product kunnen afleveren.

[ Voor 11% gewijzigd door Xandrios op 03-12-2005 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe weet jij nu dat ze hun werk doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 15:11:
Ik kan geen zinnige motivatie verzinnen waarom een bedrijf niets gaat zitten doen als concurentie iets introduceert in de markt en eens rustig achterover leunen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Verwijderd schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 15:11:
Omdat ze er alleen maar baad bij hebben om het zo snel mogelijk draaiende te hebben.

[ Voor 48% gewijzigd door Xandrios op 03-12-2005 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 20:22

afterburn

No more...

Ik heb in dit en oudere topics regelmatig geklaag gezien mbt de TweakDSL helpdesk. Nu heb ik de afgelopen weken flink heen en weer mogen mailen met de helpdesk, aangezien KPN zo vriendelijk was om geen aderpaar beschikbaar te hebben voor mijn aanvraag. Ik moet zeggen toppie! De helpdesk reageerde elke keer binnen 1 dag, gaf goede tips en aanwijzingen en altijd duidelijke antwoorden op de vragen over status ed. Inmiddels heb ik het modem binnen en is kwam er een automatische bevestiging dat mijn adsl2 komende week opgeleverd wordt, dus ik ben helemaal happy.

Al met al, een prima service en geduldige helpdesk die mij een totaal ander beeld heeft gegeven dan wat ik hier zoal gelezen heb. Na al het geklaag mag dat ook wel eens gezegd worden vind ik.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

HoppyF schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 14:17:
Nou Burne, je bent nu wel erg positief! Ik heb nog steeds het gevoel dat de uitrol van ADSL2+ niet zo soepel verloopt als wel wordt voorgesteld.
Zou het zo kunnen zijn dat ik de getalletjes kan zien, en dus weet hoeveel er goed en hoeveel er fout gaat? Je kunt je vast wel voorstellen dat een bedrijf met zeg 240.000 DSL-lijnen in z'n beheer een aardig idee heeft van hoe vaak er door telco of ISP ingegrepen moet worden om een lijn werkend te krijgen en hoe vaak het zonder ingrijpen goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Burne schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 15:42:
[...]

Zou het zo kunnen zijn dat ik de getalletjes kan zien, en dus weet hoeveel er goed en hoeveel er fout gaat? Je kunt je vast wel voorstellen dat een bedrijf met zeg 240.000 DSL-lijnen in z'n beheer een aardig idee heeft van hoe vaak er door telco of ISP ingegrepen moet worden om een lijn werkend te krijgen en hoe vaak het zonder ingrijpen goed gaat.
Bij een ISP wordt er vaker ingegrepen (ge-assisteerd) natuurlijk :+

Omdat het bestellen van een 'doe-het-zelf-pakket' toch niet zo gemakkelijk (maar wel goedkoop natuurlijk!) is als het leek ;) Instellinkje hier, kabeltje daar en dan heb je 80% van de helpdesk calls al tepakken mbt 'geen adsl verbinding bij oplevering'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Xandrios schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 15:07:
[...]

Daar heb je d'r weer zo een. Hoe denk jij in hemelsnaam te weten dat Tweak of Tiscali genoeg getest heeft? Je weet helemaal niet welke problemen er eventueel zijn / geweest zijn. Laat die mensen gewoon rustig werken tot ze een stabiel product kunnen afleveren.
Ja daar heb je weer zo'n consument. Het boeit mij als consument toch geen flikker of ze moeten testen of niet, ze zeggen dat het in de zomer komt, het is inmiddels winter. Dan hebben ze genoeg tijd gehad ja. Dan verbreken ze hun belofte. Zo simpel is het.

Ik snap ook wel dat het enorm veel moeite is om een nieuwe ADSL variant in te voeren, en zoals ik zeg ik vind het ook niet erg dat het nog niet werkt, ik heb ook liever een goed product dan een instabiel product. Maar Tweak/Tiscali weet als geen ander hoeveel moeite het is, en ik denk ook wel dat ze vantevoren allang wisten dat de zomer niet ging lukken, gewoon om klanten te lokken.

Als jij bijv. een defect product retourneert en de winkel zegt dat het over 2 weken gereed is, en na 2 maanden zeggen ze dat ze nog verder moeten testen pik je dat toch ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn

afterburn

No more...

Ze hebben alleen precies geleverd wat ze beloofd hebben: deze zomer ADSL2 bestellen, een 8down/1up verbinding krijgen, en geupgrade worden naar 24down/1up wanneer het leverbaar is

Dus niks niet defect product.

Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjs
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 14:54

fjs

PSN: ftltc

8 mb is snel hoor. Maar ik zie om mij heen mensen allemaal overschakelen op adsl2+. Terwijl ik eerder had aangevraagt. Dat steekt toch wel een beetje. Ik denk dat eind deze maand de eerste toch wel moeten overgaan op adsl2+ wil Tweak geloofwaardig blijven.

[ Voor 98% gewijzigd door fjs op 03-12-2005 16:47 ]

To boldly go where no man has gone before...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
afterburn schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 16:35:
Ze hebben alleen precies geleverd wat ze beloofd hebben: deze zomer ADSL2 bestellen, een 8down/1up verbinding krijgen, en geupgrade worden naar 24down/1up wanneer het leverbaar is

Dus niks niet defect product.
Nee.
Op de reclamefolder die ik heb gehad staat duidelijk: "Deze zomer op jouw pc: ADSL2+" en "ADSL2+ gaat medio juli in premiere".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centauriprime
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:51
Tja, kan je er aan doen. Tiscali is gewoon nog niet zover. Tiscali biedt het zelf ook nog niet aan op hun site.

15x330 SW38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1W
  • Laatst online: 25-08 18:13

S1W

Ach... het komt als het komt. En als je het te lang vindt duren dan stap je na een jaar toch lekker over naar een ander? Ik geeft tweak een jaar de kans en daarna zie ik weer verder. Ik denk dat Tweak dat ook best weet dat er veel mensen na een jaar gaan switchen als ze niet tevreden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Aikon schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 16:02:
[...]

Ja daar heb je weer zo'n consument. Het boeit mij als consument toch geen flikker of ze moeten testen of niet, ze zeggen dat het in de zomer komt, het is inmiddels winter. Dan hebben ze genoeg tijd gehad ja. Dan verbreken ze hun belofte. Zo simpel is het.

Ik snap ook wel dat het enorm veel moeite is om een nieuwe ADSL variant in te voeren, en zoals ik zeg ik vind het ook niet erg dat het nog niet werkt, ik heb ook liever een goed product dan een instabiel product. Maar Tweak/Tiscali weet als geen ander hoeveel moeite het is, en ik denk ook wel dat ze vantevoren allang wisten dat de zomer niet ging lukken, gewoon om klanten te lokken.

Als jij bijv. een defect product retourneert en de winkel zegt dat het over 2 weken gereed is, en na 2 maanden zeggen ze dat ze nog verder moeten testen pik je dat toch ook niet?
Ik ben het met je eens.
Consumenten worden door de ISP's soms als "lastig" beschouwd. Ze krijgen een doe-het-zelf-pakket sluiten het aan en dan werkt het niet goed. Domme consument toch. Gaat ie ook nog de helpdesk bellen. Fout! Overbelasting van de helpdesk die het te druk heeft met nog meer consumenten die er ook niks van snappen.
Tuurlijk, bij de meeste mensen werkt het goed, maar waarom hebben die helpdesks het dan zo druk????

Uit veel uitlatingen blijkt wel dat de marketing afdelingen blijkbaar geheel langs de operationele afdelingen heen werken. Er wordt een product op de markt gezet wat blijkbaar nog niet klaar is.
Ook fout. Maar nu bij de ISP. Niet de consument.
De consument koopt slechts het product op de specificaties die aangeboden worden.
Van verkeerd of onvoldoende testen e.d. is dus geen sprake. ADSL2+ is al tijden geleden getest, hiervoor zijn zgn pilots geweest. Dat traject hebben we dus achter de rug.
Als er nu problemen optreden met ADSL2+, wat kan, dan moet dit gewoon opgelost worden.
Er kunnen best capactiteits problemen zijn of centrales die nog niet geupgrade zijn en noem maar op, maar dat is een kwestie van plannen. Ook dat hoort bij het op de markt zetten van een nieuw product en staat los van de techniek op zich.
Er wordt blijkbaar vaak verkeerd ingeschat wat de belangstelling voor een bepaald product is. Dat kan zowel in de min als in de plus zijn. Versatel had op veel belangstelling gerekend maar mis gegokt. Het omgekeerde kan ook.

Het is wel frappant dat er veel ISP's zijn die dezelfde fout maken. Versatel met een voetbal ellende, Wanadoo met de Live box, KPN met de Experia en ga zo maar door.
Blijkbaar is de voorbereiding toch moeilijker dan men denkt (of hoopt).

Maar goed laten we niet alles op ADSL schuiven, ook projecten met glasvezel gaan moeizaam van start kijk maar eens naar de introductie hiervan bij "Portaal". (ander topic op GOT).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 12-09 15:22

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Aikon schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 16:56:
[...]

Nee.
Op de reclamefolder die ik heb gehad staat duidelijk: "Deze zomer op jouw pc: ADSL2+" en "ADSL2+ gaat medio juli in premiere".
En er zijn al mensen die in de zomer al een ADSL2+ verbinding hebben, via BBNed. Dat jij het nou niet hebt is pech voor jou, er stond ook duidelijk in de berichtgeving dat je voor BBNed moest wachten tot de centrale gereed was gemaakt, en dat je bij Tiscali eerst een 8/1 ADSL1 verbinding kreeg. En dat allemaal voor zeer goeie prijzen. Dus dat jij afgaat op dat ene zinnetje in de reclamefolder en de rest voor het gemak maar niet hebt gelezen is je eigen schuld, niet die van TweakDSL

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Aikon schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 16:02:
[...]

Ik zie zo'n belofte nergens terug eigenlijk. Zie geen termijnen waarbinnen je letterlijk een 'wide-open verbinding op ADSL2+ techniek' zou gaan ontvangen. Alleen een termijn waarbinnen je 'TisDSL2' (let op product naam) geleverd zou gaan worden.
Aikon schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 16:56:
[...]

Nee.
Je hebt toch een "TisDSL2" verbinding nu? Dat werd er aangeboden. Haal niet product naam en techniek door elkaar heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjs
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 14:54

fjs

PSN: ftltc

Dat klopt niet helemaal volgens mij. Dan zou ik dus kunnen zeggen: 'Deze winter bij fjs een adsl3+ verbinding'. En een 8/1 leveren.

Maar goed we kunnen weer lang kauwen. Ik neem aan dat eind deze maand de eersten overgaan op adsl2+. Anders sta je in mijn ogen toch wel een beetje voor L*L, moch tisadsl pas in de lente geleverd worden.

To boldly go where no man has gone before...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
bjck schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 18:27:
[...]

Ik zie zo'n belofte nergens terug eigenlijk. Zie geen termijnen waarbinnen je letterlijk een 'wide-open verbinding op ADSL2+ techniek' zou gaan ontvangen. Alleen een termijn waarbinnen je 'TisDSL2' (let op product naam) geleverd zou gaan worden.
Ik eigenlijk ook niet nee. :D
Ik heb het er nog even bijgepakt en er staat de aanbieding voor nieuwe BBNed klanten is/was. Ben ik wel benieuwd wanneer dan begonnen is met de daadwerkelijke levering van ADSL2+ via BBNed.
Toch vreemd dat ik dan zo'n ding heb ontvangen terwijl ik toen al (net) klant was via Tiscali.
Je hebt toch een "TisDSL2" verbinding nu? Dat werd er aangeboden. Haal niet product naam en techniek door elkaar heen.
Nah ja, "Deze zomer op jouw pc: ADSL2+" heeft niks met een productnaam te maken hoor. Maar ok, verkeerd gelezen, dat ging over BBNed, mijn excuses.

Maar kijk ik nog even op de Tisadsl2 productpagina, wordt daar idd gewoon geen belofte gedaan. Er staat idd enkel: als het nog niet leverbaar is dan krijg je 8/1 snelheid.
In mijn ogen ook wel erg makkelijk om maar gewoon helemaal geen termijn te noemen :D Maar goed, daar ga je mee akkoord natuurlijk.

En ik hoop ook dat deze maand ADSL2+ komt voor Tiscali, ik heb overigens ook alle vertrouwen in. Verder blijf ik lekker met 8mbit downloaden, ook snel zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Aikon schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 18:46:
[...]

Ik eigenlijk ook niet nee. :D
Ik heb het er nog even bijgepakt en er staat de aanbieding voor nieuwe BBNed klanten is/was. Ben ik wel benieuwd wanneer dan begonnen is met de daadwerkelijke levering van ADSL2+ via BBNed.
Toch vreemd dat ik dan zo'n ding heb ontvangen terwijl ik toen al (net) klant was via Tiscali.

[...]

Nah ja, "Deze zomer op jouw pc: ADSL2+" heeft niks met een productnaam te maken hoor. Maar ok, verkeerd gelezen, dat ging over BBNed, mijn excuses.

Maar kijk ik nog even op de Tisadsl2 productpagina, wordt daar idd gewoon geen belofte gedaan. Er staat idd enkel: als het nog niet leverbaar is dan krijg je 8/1 snelheid.
In mijn ogen ook wel erg makkelijk om maar gewoon helemaal geen termijn te noemen :D Maar goed, daar ga je mee akkoord natuurlijk.

En ik hoop ook dat deze maand ADSL2+ komt voor Tiscali, ik heb overigens ook alle vertrouwen in. Verder blijf ik lekker met 8mbit downloaden, ook snel zat.
Tiscali noemt dan misschien geen termijn wanneer ze je overzetten naar ADSL2+ maar ze leveren je mooi wel een 8 Mbits lijn wat dus zeker niet slecht is. Dat doet BBned dus niet die laten je mooi doorbetalen voor je huidige ADSL1 lijn en schuiven de migratie voor zich uit.

Nu is de techniek wel anders tussen BBned en Tiscali en kan het overzetten niet zomaar, maar wat dat betreft heeft Tis wel een streepje voor. Misschien is dat ook wel één van de redenen waarom TweakDSL de voorkeur geeft aan TIS t.o.v. BBned :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
HoppyF schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 19:33:
Nu is de techniek wel anders tussen BBned en Tiscali en kan het overzetten niet zomaar, maar wat dat betreft heeft Tis wel een streepje voor. Misschien is dat ook wel één van de redenen waarom TweakDSL de voorkeur geeft aan TIS t.o.v. BBned :P
Hoezo hebben ze een streepje voor dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-01
Aikon schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 19:40:
[...]

Volgens mij wel meer dan een streepje. Tweakdsl heeft een hele tijd geen BBned adsl meer willen verkopen i.v.m. de kwaliteit van BBned (in de meest brede zin van het woord).
Ze zijn pas net weer bezig met BBned ADSL2+ verbindingen. Andere providers hadden b.v. allang de 10mb/s variant voordat Tweakdsl deze ging aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Aikon schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 19:40:
[...]

TIS geeft in ieder geval de mogelijkheid om makkelijker te kunnen overstappen van ADSL naar ADSL2+ middels de actie die ze gestart zijn. Het gevolg is dat je dus eerst 8 Mbits hebt en daarna overgezet wordt naar ADSL2+. Dit doet BBned dus niet.
Bovendien heeft TIS zijn administratieve zaakjes blijkbaar beter voor elkaar zodat het voor TweakDSL ook makkelijker werken is, en dat is voor de klant uiteindelijk ook weer beter.
De storingsafhandeling zal ook nog wel meespelen, ik denk dat de helpdesk van TweakDSL dit ook als een voordeel ziet en daarom TIS als eerste keus aangeeft en daarna pas BBned.

Dat wil niet zeggen dat ze anti-BBned zijn want ze bieden nu ook weer B10 en B16 aan en dat zijn nieuwe producten van BBned. Dat moet ook wel omdat er anders voor mensen zoals ik geen keus meer zou zijn, de landelijke dekking van TIS is nog steeds onvoldoende en die gaten kan BBned dus wel invullen. Die hebben een ruimere dekking.

Grootste nadeel van Tiscali vind ik wel dat ze niet duidelijk zijn wanneer ze wel ADSL op een bepaald adres gaan leveren. Ze doen totaal geen uitspraak of indicatie hierover. Ik wil ze niet vastpinnen op een datum maar een indicatie zou prettig zijn (bv eerste kwartaal 2006).

Je ziet alleen maar een melding als dit:
Helaas
op het door u opgegeven adres Xxxx xxx te XXXXX is geen ADSL beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 22:11
Gisteren niet voor elkaar gekregen om de verbinding aan de praat te krijgen. Mijn Speedtouch gaf aan wél DSL te hebben, maar geen internet. Aan de hand van de verschillende andere topics (die her en der genoemd worden) heb ik wat gegevens verzameld waarmee ik het morgen nog een keer ga proberen. Aan de productpagina van Speedtouch te zien heb ik een 546(i) router, want die heeft 4 ethernetpoorten.

Toch jammer dat ik deze gegeven *hier* heb moeten vinden en dat TweakDSL zelf niet echt veel informatie geeft. Maar goed, morgen even alles opnieuw proberen in te stellen. Eerst even het VPI: 0 VCI: 34 gebeuren controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Gebruik gewoon de nieuwe speedtouch configuratie tool. Daar kan je gewoon Tiscali in selecteren.

http://www.speedtouch.nl/drivers.html#516

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
bjck schreef op zondag 04 december 2005 @ 00:25:
Gebruik gewoon de nieuwe speedtouch configuratie tool. Daar kan je gewoon Tiscali in selecteren.

He dat is handig, die was ik nog niet eerder tegengekomen. Bedankt voor de tip, die neem ik ook mee om morgen (ondertussen vandaag) te gaan klussen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Valt weinig meer te 'klussen' dan, meer wat klikken en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Aikon schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 18:46:
Ben ik wel benieuwd wanneer dan begonnen is met de daadwerkelijke levering van ADSL2+ via BBNed.
24 Augustus 2005 zijn de eerste ADSL2+ verbindingen geleverd, en daar zaten ook TweakDSL-lijnen bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Burne schreef op zondag 04 december 2005 @ 12:26:
[...]

24 Augustus 2005 zijn de eerste ADSL2+ verbindingen geleverd, en daar zaten ook TweakDSL-lijnen bij.
Te laat dus, maar ok, paar maandjes maar, maar kon je op zich wel verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08 09:26
Heel lang verhaal over adsl2+. Het komt er op neer dat adsl2+ door tiscali niet geleverd wordt. ADSL2 via bbned is pas net weer op gang gebracht doordat

a. er problemen waren met bbned (zie een paar posts hierboven)
b. er geen prijzen waren voor zo'n soort lijn.

je kan natuurlijk geen product leveren waar je de prijs niet van weet :)

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
bjck schreef op zondag 04 december 2005 @ 00:25:

Bij mij heeft dit tooltje niet gewerkt, ik kon niet verder bij Region settings (oid), maar met de handmatige instellingen (0/34) is het gewoon gelukt. De 100mb.bin van TweakDSL kwam uit op 800kb/s, terwijl het begon rond 850kb/s. Heel wat beter dan die 350kb/s van @Home. :P

Heb alles in veilige modus (met netwerk natuurlijk) moeten doen, omdat mijn laptop heel weinig zin had. Maar dat terzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monterey
  • Laatst online: 14-05 20:48
hier even een waarschuwing voor iedereen die van plan is bij demon weg te gaan.

zoals iedereen inmiddels weet laat demon alle gebruikers van een 8mbit lijn nu nog 65 euro betalen en krijg je daarvoor ook toegang tot hun zeer bekrompen en niet bruikbare nieuwsgroep server.

als je net als ik de overstap heb gedaan naar tweakdsl adsl2+ betaal je 39,95 en heb je 8 lijnen tot een nieuwsserver die wel in orde is.

maar demon die de arrogantie bezit om van de mensen die weggaan gewoon nog even 65 euro van hun rekening te halen en zoals bij mij nu na 7 weken het nog steeds niet hebben terug gestort,zelfs niet na div emails en tel contact en weer emails en zelfs een fax,zelfs niet eens het fatsoen hebben je ook maar een mailtje te sturen.

want ja als normale klant ben je al niet intressant en dus als je weggaat kun je al helemaal de pleuris krijgen,via de telefoon krijg je een of andere domme doos aan de lijn die weet alleen dat ze het druk hebben,ja klopt met het aantal mensen die hun abonnement aan het opzeggen zijn dat klopt dan ook.

dus mensen blijf bij demon uit de buurt en als je weggaat blokkeer je rekening en haal je maand bedrag terug want dit is echt te zot voor woorden.

zoals het er nu uitziet schijnen er meer mensen te zijn die hun geld niet terug gestort krijgen
dus lijkt het me leuk om met al deze mensen even een bezoekje aan meneer demon te brengen en dan even persoonlijk het geld te gaan innen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mca2
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-09 19:05
Binnenkort verhuis ik dus leek me dat een goed moment mijn 1Mbit Demon ADSL via Tiscali(BabyXL) eens te heroverwegen. Daarbij leek me TweakDSL wel een optie en danwel B10 of TisADSL2+. Ivm ervaringen bij Demon ben ik meer geinteresseerd in Tiscali dan Bbned maar allicht is dat achterhaald. Ik heb nog wat vraagjes die ik na het wat doorlezen van dit topic (ok, niet alle 16 x 1000 posts) niet kon vinden.
  1. Werkt mijn YCL CPF126F 'ADSL1' splitter ook met ADSL2+? ADSL1 is immers tot 1.1MHz en 2+ gaat tot 2.2MHz
  2. Kan ik al een aanvraag indienen bij TweakDSL als mijn KPN belbasis lijn pas 16 december wordt geactiveerd? Ik weet het nummer dus al wel.
  3. En de hamvraag, zijn er al TisADSL2+ aansluitingen via TweakDSL afgeleverd? En is er een ruwe schatting te geven wanneer Tiscali in hun huidige gebied ADSL2+ kan leveren (3maanden, halfjaar?) Of is dit vloeken in de kerk? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:13

rally

Deyterra Consultancy

monterey schreef op zondag 04 december 2005 @ 16:12:
...
zoals iedereen inmiddels weet laat demon alle gebruikers van een 8mbit lijn nu nog 65 euro betalen en krijg je daarvoor ook toegang tot hun zeer bekrompen en niet bruikbare nieuwsgroep server.
...
Even een klein beetje perspectief: Alle providers hanteren voor bestaanden klanten nog steeds het aan het begin van het contract overeengekomen tarief.
Zo rekent TweakDSL nog steeds keurig € 69.95 voor hun bestaande 8Mbit lijnen (hun goed recht). Een prijs waarmee je accoord bent gegaan bij het aangaan van het contract.
Soms heb je pech met een actie dat je nog (een paar) maanden vast zit aan een contract, soms heb je geluk met een actie dat je vele malen goedkoper uit bent (om er vervolgens enkele maanden later achter te komen dat er wéér een betere actie is).

Wel ben ik met je eens dat een onterechte afschrijving niet netjes is.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
mca2 schreef op zondag 04 december 2005 @ 16:23:
Binnenkort verhuis ik dus leek me dat een goed moment mijn 1Mbit Demon ADSL via Tiscali(BabyXL) eens te heroverwegen. Daarbij leek me TweakDSL wel een optie en danwel B10 of TisADSL2+. Ivm ervaringen bij Demon ben ik meer geinteresseerd in Tiscali dan Bbned maar allicht is dat achterhaald. Ik heb nog wat vraagjes die ik na het wat doorlezen van dit topic (ok, niet alle 16 x 1000 posts) niet kon vinden.

• Werkt mijn YCL CPF126F 'ADSL1' splitter ook met ADSL2+? ADSL1 is immers tot 1.1MHz en 2+ gaat tot 2.2MHz[/b]
Bij mijn weten filtert deze niet aan de bovenkant en werkt prima met ADSL2+. Nieuwe kopen kan ook altijd nog en je krijgt bij TweakDSL er nog één als je een modem bestelt.
• Kan ik al een aanvraag indienen bij TweakDSL als mijn KPN belbasis lijn pas 16 december wordt geactiveerd? Ik weet het nummer dus al wel.
Als KPN de aanleg al bevestigd heeft (moet wel omdat je datum weet) van telefoonlijn daar kan je al aanvragen ja.
• En de hamvraag, zijn er al TisADSL2+ aansluitingen via TweakDSL afgeleverd? En is er een ruwe schatting te geven wanneer Tiscali in hun huidige gebied ADSL2+ kan leveren (3maanden, halfjaar?)
Wordt sowieso eerst op 8/1 opgeleverd nogsteeds. Dus zijn genoeg mensen met een TisDSL2 aansluiting. Moeten alleen nog naar de nieuwe snelheid geschakeld worden.
Of is dit vloeken in de kerk? ;)
Voor sommige :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mca2
  • Laatst online: 01-09 19:05
bjck schreef op zondag 04 december 2005 @ 17:06:
Bij mijn weten filtert deze niet aan de bovenkant en werkt prima met ADSL2+. Nieuwe kopen kan ook altijd nog en je krijgt bij TweakDSL er nog één als je een modem bestelt.
ik heb nog even de specs opgezocht van mijn splitter en daarin staat:
ADSL band characteristic
ADSL insertion loss: 26-1100kHz: <0.3dB
Stop band attenuation: 32kHz<f<1104kHz: >55dB
Het lijkt er dus op dat deze naar boven begrensd is en dus ADSL2+ blokt. Ik dacht te begrijpen uit de prijslijst van TweakDSL dat je naast je modem nog een los een splitter aan moest schaffen (modem pakket a 25 euro). Maar zoals ik nu begrijp zit deze bij een modem als je die aanschaft.
Als KPN de aanleg al bevestigd heeft (moet wel omdat je datum weet) van telefoonlijn daar kan je al aanvragen ja. Wordt sowieso eerst op 8/1 opgeleverd nogsteeds. Dus zijn genoeg mensen met een TisDSL2 aansluiting. Moeten alleen nog naar de nieuwe snelheid geschakeld worden.
Ah, dus die 8/1 verbinding is dan ookal ADSL2+ maar dan niet WO. Dat wil dus zeggen dat zo goed als alle Tiscali centrales al omgebouwd zijn naar ADSL2+ en slechts wachten totdat ze helemaal opengezet worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
mca2 schreef op zondag 04 december 2005 @ 19:17:
[...]

ADSL band characteristic
Het lijkt er dus op dat deze naar boven begrensd is en dus ADSL2+ blokt. Ik dacht te begrijpen uit de prijslijst van TweakDSL dat je naast je modem nog een los een splitter aan moest schaffen (modem pakket a 25 euro). Maar zoals ik nu begrijp zit deze bij een modem als je die aanschaft.
Ik zal het eens voor je testen van de week of dat zo is. Bij mijn weten is er geen bovengrens gefilterd door YCL (geen enkele fabrikant tot nu toe bij mijn weten).

Los pakket weet ik niet zeker eigenlijk, maar haal ik niet uit de website. Lijkt mij een 'modem pakket' totaal prijs incl splitter.
[...]

Ah, dus die 8/1 verbinding is dan ookal ADSL2+ maar dan niet WO. Dat wil dus zeggen dat zo goed als alle Tiscali centrales al omgebouwd zijn naar ADSL2+ en slechts wachten totdat ze helemaal opengezet worden?
Die WO(8/1) is een ADSL1 aansluiting gewoon eerst. Tiscali bouwt (of heeft al bijna alles) omgebouwd qua apparatuur. Dus alle aansluitingen komen op poorten die zowel ADSL1 als ADSL2+ doen. Je wordt dus opgeleverd op een ADSL1 8/1 profiel en later wordt profiel aangepast naar één die ADSL2+ toelaat met WO snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-01
mca2 schreef op zondag 04 december 2005 @ 19:17:
[...]

ADSL band characteristic

?
Bij het modem (gratis) wat bij het B16WO ADSL2+ zit, zit een splitter. Deze is anders dan mijn vorige splitter: naast rj11 aansluitingen kun je ook met losse draden werken (naar je israpunt en naar je tel toestel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Laatst online: 20:24

Wildfire

Joy to the world!

monterey schreef op zondag 04 december 2005 @ 16:12:

[..]

maar demon die de arrogantie bezit om van de mensen die weggaan gewoon nog even 65 euro van hun rekening te halen en zoals bij mij nu na 7 weken het nog steeds niet hebben terug gestort,zelfs niet na div emails en tel contact en weer emails en zelfs een fax,zelfs niet eens het fatsoen hebben je ook maar een mailtje te sturen.

want ja als normale klant ben je al niet intressant en dus als je weggaat kun je al helemaal de pleuris krijgen,via de telefoon krijg je een of andere domme doos aan de lijn die weet alleen dat ze het druk hebben,ja klopt met het aantal mensen die hun abonnement aan het opzeggen zijn dat klopt dan ook.

dus mensen blijf bij demon uit de buurt en als je weggaat blokkeer je rekening en haal je maand
Zeg, omdat jij en enkele anderen problemen hebben met Demon betekent dat niet automatisch dat iedereen die problemen heeft. Op basis van jouw ervaring een provider zwart maken is not-done.

Ik ben zelf ook Demon-abonnee geweest. Ik heb Demon opgezegd toen TweakDSL was opgeleverd en ik heb de periode dat ik TweakDSL had terwijl het Demon-abbo nog doorliep, gewoon netjes gecrediteerd gekregen.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

justice_strike schreef op zondag 04 december 2005 @ 14:34:
a. er problemen waren met bbned (zie een paar posts hierboven)
Vreemd dan dat TweakDSL geen moment gestopt is met leveren.
b. er geen prijzen waren voor zo'n soort lijn.
En dit uitspraak is nog vreemder. Want de prijzen liggen al maanden en maanden bij de ISP's die het verkopen. Misschien dat er nog eens over korting ofzo gekletst moet worden, maar als ISP A weet wat het kost, weet ISP B precies hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
  • Laatst online: 03-06 13:25
Wildfire schreef op zondag 04 december 2005 @ 21:43:
[...]

Zeg, omdat jij en enkele anderen problemen hebben met Demon betekent dat niet automatisch dat iedereen die problemen heeft. Op basis van jouw ervaring een provider zwart maken is not-done.

Ik ben zelf ook Demon-abonnee geweest. Ik heb Demon opgezegd toen TweakDSL was opgeleverd en ik heb de periode dat ik TweakDSL had terwijl het Demon-abbo nog doorliep, gewoon netjes gecrediteerd gekregen.
Inderdaad. Bij mij is e.e.a. ook netjes verrekend. Ondanks de huidige prijsstelling van de 8/1 abbo's en de dramatisch langzame toegang tot de newsserver is Demon gewoon een nette provider met een Helpdesk waar Tweakdsl nog wat van kan opsteken. Want geef toe; de Tweak helpdesk gedraagt zich regelmatig niet erg professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:14

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

7 dec 2005 Onderhoud amsix router

In de nacht van dinsdag op woensdag zal er om 0:00 onderhoud worden gepleegd op de amsix router. Dit zal ongeveer 10 minuten in beslag nemen. Tijdens het onderhoud kan het voorkomen dat Nederlandse sites onbereikbaar zijn.

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BBNED/TISCALI maken je lekker met nep actie in de zomer 2005 adsl2+.
Ze lokken je met heelveel snoepjes maar je krijg een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 00:43:
offtopic:
Ik heb je eigenlijk op m'n ignore list staan bij het lezen van deze thread, maar bij het terug lezen van je laatste paar reacties begin ik eigenlijk stiekum te hopen dat er uit jou lijn ook met ADSL2+ nog geen 10Mbps te halen valt straks.

En niet uit nieuwsgierigheid om te zien hoelang je daar over door kan zagen hier op GoT.

[ Voor 12% gewijzigd door bjck op 06-12-2005 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Cid
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Mischien wil ik binnenkort overstappen naar een B10-abbo van TweakDSL. Ik zit nu bij Demon met een 2/1mbit connectie, en ik vraag me af hoeveel downtime ik ga hebben bij de eventuele overstap.

Kan dit tegenwoordig (vrijwel) naadloos met een telco-telco migratie?

BVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backpacker
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
El Cid schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 03:27:
Mischien wil ik binnenkort overstappen naar een B10-abbo van TweakDSL. Ik zit nu bij Demon met een 2/1mbit connectie, en ik vraag me af hoeveel downtime ik ga hebben bij de eventuele overstap.

Kan dit tegenwoordig (vrijwel) naadloos met een telco-telco migratie?

BVD
Als het goed is moet het wel lukken. Ik heb het namelijk ook gedaan. Alleen ben ik door verschillende problemen met de aanvraag nog niet aangesloten. Als het goed is moet ik deze week een datum krijgen. Ik ben overigens van Demon BBned overgekomen.
Zorg wel dat je van Demon je dslkenmerk krijg (gewoon even bellen) dat maakt de overstap een stukje makkelijker.

Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backpacker
  • Niet online
Ik zit zelf ook nog met een probleempje. Ik heb mijn modem al binnen, de Zyxel prestige 2602HW-61C. Nou heb ik twee problemen.

1. Het bereik van dan de Wlan vind ik niet echt goed. Ik ervaar de linksys WRT54GC toch als beter, maar door de Voip ben ik zoiezo aangewezen op mijn nieuwe Zyxel (anders had ik mijn oude Zyxel eraan kunnen laten hangen). Nou lees ik op het forum van Tiscali al het nodige over het bereik van deze modem. Aangezien ik geen verbinding via Tiscali heb of krijg maar via BBned zit, kan ik de firmware van Tiscali niet gebruiken. Is er ook speciale firmware voor de Zyxel via BBned? Ik heb op de bbnedsite iig niets kunnen vinden. De firmware die er nu inzit is: ZyNOS F/W Version: V3.40(MV.3) | 07/29/2005 en via Zyxel wordt nu P2602HW-61_V3.40(MF.2)C0 aangeboden vanaf 29-12-2004. Welke moet ik nu hebben? Hier moet ik denk ik nog wel even bij vermelden dat ik de modem kreeg geleverd met de mededeling dat hij voor Tiscali was klaar gemaakt, heb hem dus zelf op BBned moet zetten. Moet ik dan ook sowieso de firmware vervangen?

2.) Zoals ik al aangaf vind ik het bereik van de Zyxel tegenvallen, ik heb hier dus ook nog een Linksys WRT54GC liggen. Ik die dus ook graag willen gebruiken als switch en tweede accespoint. Is dat mogelijk? Ik heb namelijk de Linksys nu als gateway ingesteld en de modem en de linksys verbonden met een cat5 patch kabel (ethernetaansluiting op modem --> internet aansluiting Linksys). Alleen dit werkt niet en ik zie eerlijk gezegd niet waar, al ben ik nog niet zo heel erg thuis in netwerken. Is de aansluiting verkeerd? Of zijn het instellingen in de modem (die als router staat natuurlijk) of Linksys?

Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Backpacker schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 04:48:
[...]

Als het goed is moet het wel lukken. Ik heb het namelijk ook gedaan. Alleen ben ik door verschillende problemen met de aanvraag nog niet aangesloten. Als het goed is moet ik deze week een datum krijgen. Ik ben overigens van Demon BBned overgekomen.
Zorg wel dat je van Demon je dslkenmerk krijg (gewoon even bellen) dat maakt de overstap een stukje makkelijker.
Jij komt van Demon/BaByXL inderdaad en zou een telco-telco migratie zijn.

Waarom die je niet kiezen voor TisDSL2 a €39.95? Dan heb je een ISP-ISP migratie en die heeft echt een foutkans van 0.000001% omdat je huidige lijn alleen maar van ISP vewisseld wordt bij Tiscali (voorheen BaByXL) :?

Eerder in deze thread was iemand die ook Demon/BaByXL telco-telco naar TweakDSL/BBned deed en dat ging niet vlekkeloos. Kan een incident zijn geweest natuurlijk, maar risico is met een ISP-ISP migratie vele malen kleiner omdat er een fysieke omprik is van je lijn.
Backpacker schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 05:26:

1. Het bereik van dan de Wlan vind ik niet echt goed. Ik ervaar de linksys WRT54GC toch als beter, maar door de Voip ben ik zoiezo aangewezen op mijn nieuwe Zyxel (anders had ik mijn oude Zyxel eraan kunnen laten hangen). Nou lees ik op het forum van Tiscali al het nodige over het bereik van deze modem. Aangezien ik geen verbinding via Tiscali heb of krijg maar via BBned zit, kan ik de firmware van Tiscali niet gebruiken. Is er ook speciale firmware voor de Zyxel via BBned? Ik heb op de bbnedsite iig niets kunnen vinden. De firmware die er nu inzit is: ZyNOS F/W Version: V3.40(MV.3) | 07/29/2005 en via Zyxel wordt nu P2602HW-61_V3.40(MF.2)C0 aangeboden vanaf 29-12-2004. Welke moet ik nu hebben? Hier moet ik denk ik nog wel even bij vermelden dat ik de modem kreeg geleverd met de mededeling dat hij voor Tiscali was klaar gemaakt, heb hem dus zelf op BBned moet zetten. Moet ik dan ook sowieso de firmware vervangen?
Die firmware heeft niets te maken eigenlijk of je nu een DSL aansluiting op het Tiscali netwerk of BBned netwerk heeft. Het heeft te maken met of je modem bij Tiscali is gekocht of niet. Die hebben een eigen firmware met wat kleine aanpassingen/veranderingen erin als verschil tot de normale MV serie.

Je moet bij ZyXEL op die letters letten altijd. Jij krijgt alleen firmware met MV je modem in. Er is een MV.4 versie overigens.

[ Voor 58% gewijzigd door bjck op 06-12-2005 06:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2.) Zoals ik al aangaf vind ik het bereik van de Zyxel tegenvallen, ik heb hier dus ook nog een Linksys WRT54GC liggen. Ik die dus ook graag willen gebruiken als switch en tweede accespoint. Is dat mogelijk? Ik heb namelijk de Linksys nu als gateway ingesteld en de modem en de linksys verbonden met een cat5 patch kabel (ethernetaansluiting op modem --> internet aansluiting Linksys). Alleen dit werkt niet en ik zie eerlijk gezegd niet waar, al ben ik nog niet zo heel erg thuis in netwerken. Is de aansluiting verkeerd? Of zijn het instellingen in de modem (die als router staat natuurlijk) of Linksys?
Sluit de linksys aan op je laptop
Zet DHCP uit en geef 'm een fixed IP (192.168.1.2xx)

Nu kan je de linksys gebruiken als switch en WAP
De uplink (internetaansluiting) kan je niet meer gebruiken.
Gewoon alleen die 4 poorten gebruiken, ook voor uplink

Beheer kan via het fixed IP wat je heb gekozen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• super_dirk
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-09 11:40
[b][message=24748440,noline]bjck schreef op dinsdag 06 december 2005 @

Eerder in deze thread was iemand die ook Demon/BaByXL telco-telco naar TweakDSL/BBned deed en dat ging niet vlekkeloos. Kan een incident zijn geweest natuurlijk, maar risico is met een ISP-ISP migratie vele malen kleiner omdat er een fysieke omprik is van je lijn.
Ja, vlekkeloos is het absoluut niet gegaan. Zoals het er nu naar uitziet zal ik morgenochtend worden aangesloten. Wel moet ik even het een-en-ander verduidelijken. Afgelopen week had ik het echt een beetje gehad met de vage antwoorden van de telefonische helpdesk en heb ik een mail gestuurd. Ik kreeg vrij direct een mailtje terug van de tweedelijns-support en dat was een helder antwoord. De dslam in Rtd-Nrd was volledig defect (backpane) waardoor mijn aansluiting op pending was gezet door BBNED. Hieraan kan Tweakdsl natuurlijk niks doen en kan ze dan ook niet kwalijk nemen. Wel had de communicatie beter kunnen verlopen. Morgen eindelijk internet via m'n eigen adsl ipv de wifi van de overburen.. O-)

[ Voor 1% gewijzigd door bjck op 06-12-2005 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Cid
  • Niet online
Laatste vraagje over TweakDSL:

Hoe is hun netwerk voor gamers? Hebben ze goede (transit) verbindingen naar alle mogelijke locaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
El Cid schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 10:44:
Laatste vraagje over TweakDSL:

Hoe is hun netwerk voor gamers? Hebben ze goede (transit) verbindingen naar alle mogelijke locaties?
Transit loopt via True.NL en Cambrium, als ik me niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Cid
  • Niet online
Chutney schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 10:46:
[...]

Transit loopt via True.NL en Cambrium, als ik me niet vergis.
Vergeef me, maar is dat goed of slecht? Bijvoorbeeld ivm een provider als Xs4all?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 16:06
Juist goed :).
Gamen gaat perfect via 't netwerk van True/Cambrium :)

Mocht je een trace/ping willen hebben naar een server waarop je (vaak) speelt, geef 't ff aan, zal ik de trace/ping uitvoeren :)

[ Voor 51% gewijzigd door Sjowhan op 06-12-2005 10:58 ]

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Cid
  • Niet online
Dit is een private UT2004 server in de UK waar ik vaak op zit:

213.228.232.69

Hopelijk gaat het draaien van een eigen gameserver ook goed bij TweakDSL. Dat doe ik nu ook bij Demon, en dat gaat redelijk goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
Tracert:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
  3    11 ms    10 ms    10 ms  82.197.223.21
  4    10 ms    10 ms    10 ms  82.197.223.21
  5    11 ms    11 ms    10 ms  core3.net.cambrium.nl [217.19.16.3]
  6    12 ms    13 ms    11 ms  cambrium.customer.openpeering.nl [217.170.0.237]

7    20 ms    20 ms    20 ms  lipex1.th.newnet.co.uk [193.109.219.42]
  8    21 ms    22 ms    21 ms  sov2.rb.newnet.co.uk [81.3.81.92]
  9     *        *        *     Request timed out.
 10     *        *        *     Request timed out.
 11    21 ms    22 ms    22 ms  ares.bytebiz.co.uk [213.228.232.69]

Ping:
code:
1
2
3
4
Ping statistics for 213.228.232.69:
    Packets: Sent = 50, Received = 50, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
    Minimum = 20ms, Maximum = 23ms, Average = 20ms

Dit via een TweakDSL/Tiscali lijntje (wide-open)

[ Voor 8% gewijzigd door Chutney op 06-12-2005 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Cid
  • Niet online
Chutney schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 11:12:

Dit via een TweakDSL/Tiscali lijntje (wide-open)
Thx Chutney!

Iemand nog via een B10 lijntje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
El Cid schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 11:44:
[...]

Thx Chutney!

Via een Wide-Open (denk niet dat er helemaal verschil is tussen een ADSL1 8/1 en ADSL2+ 10/1 verbinding):

tracert:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
 1     1 ms     1 ms     1 ms  192.168.1.1
 2    15 ms    15 ms    15 ms  82-197-204-1.dsl.cambrium.nl [82.197.204.1]
 3    16 ms    16 ms    15 ms  bbned-01.net.cambrium.nl [217.19.16.33]
 4    16 ms    16 ms    16 ms  core3.net.cambrium.nl [217.19.16.3]
 5    17 ms    17 ms    16 ms  cambrium.customer.openpeering.nl [217.170.0.237]

6   137 ms    26 ms    25 ms  lipex1.th.newnet.co.uk [193.109.219.42]
 7    29 ms    27 ms    27 ms  sov2.rb.newnet.co.uk [81.3.81.92]
 8     *        *        *     Request timed out.
 9     *        *        *     Request timed out.
10    29 ms    26 ms    28 ms  ares.bytebiz.co.uk [213.228.232.69]

ping:
code:
1
2
3
4
    Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
    Minimum = 26ms, Maximum = 31ms, Average = 28ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSaNe-oNe
  • Laatst online: 23:12

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

Dan ook een vraag van mij :*)

Ik ga van XS4All naar TweakDSL (KPN ADSL1 -> BBned ADSL2+, het B10 abo), en heb bij TweakDSL ca. 2 weken geleden mijn aanvraag ingediend. Vervolgens afgelopen week XS4all opgezegd en gisteren een bevestigingsbrief van zowel XS4all en KPN ontvangen dat mijn lijn vanaf 27 december wordt gesloopt. Daarbij staat een opmerking dat als ik alsnog een dienst via een ISP (of DirectADSL van KPN zelf) zou willen afnemen, ik tot 20 december de tijd heb om dit aan te geven om de sloop te voorkomen.

Mijn vraag aan jullie medemigranten die al eerder de overstap hebben gemaakt van KPN naar BBned/Tiscali: moet ik nu wel reageren richting KPN, of dit bericht negeren omdat ik naar een ander ADSL-netwerk (zijnde BBned) migreer? De brief is in dat opzicht niet duidelijk?

... en oranje! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slash24
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-08 11:34
Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 00:43:
:Z :Z :Z

Huh? hoor ik daar ....? hmm laat maar.... |:( |:(

:Z :Z :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok

ik had hier ook eerdere threads gezien van mensen die tisadsl2 hebben en een zyxel 2602 voip modem. Bij mij trainde mijn moden in op 736 up & 7107 down. Toen ik nog bbned had trainde diezelfde modem in op 836 up en 8064(of zoiets). BJCK gaf terecht aan dat het ook kan liggen aan je bekabeling thuis. Todat ik hier opmerkingen van mensen tegenkwam die precies diezelfde waardes hebben + dezelfde modem. IK denk dus kan geen toeval zijn. Nu heb ik net mijn oude asus aam6000 modem geconfigureerd voor tisdadsl 2(alleen 8mbit). Nu haal ik met die zyxel modem via de newsserver 695/737 kbs. niet hoger. Nu met die oude modem van Asus zit ik nu op 780/826.
Dus het lijkt erop dat de hardware niet optimaal is icm TISadsl 2. Net ook even een linksys adsl modem/router gehangen en die geven dezelfde waardes als asus modem. Tevens train ik ook veel hoger in. Ik heb dit voor de zyzel zowel in bridge als router mode geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
Vanaf een TIS ADSL2+ op 8/1, wel al een ADSL2+ DSLAM;

code:
1
2
3
4
5
6
7
ping -n 50 ares.bytebiz.co.uk

Packets: Sent = 50, Received = 50, Lost = 0 (0
    Minimum = 18ms, Maximum = 87ms, Average = 21ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 13:35:
Ok

ik had hier ook eerdere threads gezien van mensen die tisadsl2 hebben en een zyxel 2602 voip modem. Bij mij trainde mijn moden in op 736 up & 7107 down. Toen ik nog bbned had trainde diezelfde modem in op 836 up en 8064(of zoiets). BJCK gaf terecht aan dat het ook kan liggen aan je bekabeling thuis. Todat ik hier opmerkingen van mensen tegenkwam die precies diezelfde waardes hebben + dezelfde modem. IK denk dus kan geen toeval zijn. Nu heb ik net mijn oude asus aam6000 modem geconfigureerd voor tisdadsl 2(alleen 8mbit). Nu haal ik met die zyxel modem via de newsserver 695/737 kbs. niet hoger. Nu met die oude modem van Asus zit ik nu op 780/826.
Dus het lijkt erop dat de hardware niet optimaal is icm TISadsl 2. Net ook even een linksys adsl modem/router gehangen en die geven dezelfde waardes als asus modem. Tevens train ik ook veel hoger in. Ik heb dit voor de zyzel zowel in bridge als router mode geprobeerd.
Bij mij traint de 2602 anders prima;

System up Time: 187:00:25
CPU Load: 3.75%

WAN Port Statistics:
Link Status: Up
Upstream Speed: 800 kbps
Downstream Speed: 8064 kbps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digiben
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:07
Ooh hier traint de 2602 prima in...zie het liever hoger in de 90 a 100 maar goed :*)
System up Time: 688:57:38
CPU Load: 2.77%

WAN Port Statistics:
Link Status: Up
Upstream Speed: 800 kbps
Downstream Speed: 8064 kbps

Trouwens werkt werkt uitstekend hier met het Tisadsl2 lijntje weer...wat een poosje geleden toch anders even bij mij leek.
Werkt alles hier voortreffelijk nu met het tiscali netwerk. ;)
Nu nog afwachten wat me bbnet (tweede)lijntje eerders gaat doen bij tweak met het b10 abo dan O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie het niet als een probleem hoor. Vind het alleen interessant om te zien dat in mijn situatie de ene modem wel hoog intraint en de ander niet. Ben aan het uitzoeken hoe ik die zyxel toch hoger kan laten intrainen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backpacker
  • Niet online
bjck schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 06:41:
[...]

Jij komt van Demon/BaByXL inderdaad en zou een telco-telco migratie zijn.

Waarom die je niet kiezen voor TisDSL2 a €39.95? Dan heb je een ISP-ISP migratie en die heeft echt een foutkans van 0.000001% omdat je huidige lijn alleen maar van ISP vewisseld wordt bij Tiscali (voorheen BaByXL) :?

Ik weet niet zeker of je het nou echt over mij hebt, maar ik kom toch echt van Demon/BBned en ga naar Tweakdsl/8mbit BBned, aangezien mijn centrale toch niet adsl2 klaar bleek. Tiscali kan ik hier sowieso niet krijgen.
Die firmware heeft niets te maken eigenlijk of je nu een DSL aansluiting op het Tiscali netwerk of BBned netwerk heeft. Het heeft te maken met of je modem bij Tiscali is gekocht of niet. Die hebben een eigen firmware met wat kleine aanpassingen/veranderingen erin als verschil tot de normale MV serie.
Je moet bij ZyXEL op die letters letten altijd. Jij krijgt alleen firmware met MV je modem in. Er is een MV.4 versie overigens.
Maar dat is toch juist vreemd, aangezien ik met Tiscali niets te maken heb. Mijn verbinding gaat via BBned. Nou heb ik dus van Tweakdsl via Nijhof Automatisering een modem gekregen en daar zat en papier bij die zei dat de modem voorgeconfigureerd was voor het Tiscali Netwerk. Heb ik dan gewoon de verkeerde modem gekregen of maakt dat niet uit?
Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 07:16:
[...]

Sluit de linksys aan op je laptop
Zet DHCP uit en geef 'm een fixed IP (192.168.1.2xx)

Nu kan je de linksys gebruiken als switch en WAP
De uplink (internetaansluiting) kan je niet meer gebruiken.
Gewoon alleen die 4 poorten gebruiken, ook voor uplink

Beheer kan via het fixed IP wat je heb gekozen
Waar moet ik precies het ip invullen? :?

Edit: Tis me gelukt, was dus router ip

[ Voor 9% gewijzigd door Backpacker op 06-12-2005 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 00:50:
[...]

offtopic:
Ik heb je eigenlijk op m'n ignore list staan bij het lezen van deze thread, maar bij het terug lezen van je laatste paar reacties begin ik eigenlijk stiekum te hopen dat er uit jou lijn ook met ADSL2+ nog geen 10Mbps te halen valt straks.

En niet uit nieuwsgierigheid om te zien hoelang je daar over door kan zagen hier op GoT.
Zo gemeen :( ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Backpacker schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 14:44:
[...]

Ik weet niet zeker of je het nou echt over mij hebt, maar ik kom toch echt van Demon/BBned en ga naar Tweakdsl/8mbit BBned, aangezien mijn centrale toch niet adsl2 klaar bleek. Tiscali kan ik hier sowieso niet krijgen.
Jammer, maar ik had niet goed gekeken in traceroute naar je IP. Excuus is inderdaad BBned (als Demon DNS naampjes op orde heeft, maar daar gaat ik wel vanuit bij ze).
[...]

Maar dat is toch juist vreemd, aangezien ik met Tiscali niets te maken heb. Mijn verbinding gaat via BBned. Nou heb ik dus van Tweakdsl via Nijhof Automatisering een modem gekregen en daar zat en papier bij die zei dat de modem voorgeconfigureerd was voor het Tiscali Netwerk. Heb ik dan gewoon de verkeerde modem gekregen of maakt dat niet uit?
Dan heeft hij alleen andere configuratie bij aflevering dan de default. En zet je even VPI/VCI naar 0/35 voor BBned en klaar ben je.
[...]

Waar moet ik precies het ip invullen? :?

Edit: Tis me gelukt, was dus router ip
Yups ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o0SmOkE0o
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
[...]

Thx Chutney!

Hiero

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Pingen naar 213.228.232.69 met 32 byte gegevens:

Antwoord van 213.228.232.69: bytes=32 tijd=20 ms TTL=50
Antwoord van 213.228.232.69: bytes=32 tijd=19 ms TTL=50

Ping-statistieken voor 213.228.232.69:
    Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0
    (0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in
 milliseconden:
    Minimum = 19ms, Maximum = 20ms, Gemiddelde = 19ms

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
Bezig met het traceren van de route naar ares.bytebiz.co.uk [213.228.232.69]
via maximaal 30 hops:

1   <1 ms   <1 ms   <1 ms  192.168.1.254
  2    10 ms     9 ms     9 ms  xx.xxx.xx.x
  3    10 ms     9 ms    10 ms  82.197.223.25
  4    10 ms    10 ms    10 ms  core4.net.cambrium.nl [217.19.16.4]
  5    11 ms    12 ms    17 ms  ge4-0.e600-2.ams1.true.nl [213.239.156.125]
  6    10 ms    17 ms    17 ms  10ge-6-0.e600-1.ams1.true.nl [87.233.192.21]
  7    19 ms    24 ms    19 ms  trueserver-gw.telecomplete.net [213.160.97.57]
  8    20 ms    19 ms    20 ms  fe0-1.xp.lon.rapidswitch.com [217.79.160.103]
  9     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 10    20 ms    19 ms    21 ms  ares.bytebiz.co.uk [213.228.232.69]

De trace is voltooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
[...]
Thx Chutney!

Sorry geen B10 maar een BBned 4/1 Mbits lijn.
code:
1
2
3
4
Ping-statistieken voor 213.228.232.69:
    Pakketten: verzonden = 45, ontvangen = 45, verloren = 0
    (0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in milliseconden:
    Minimum = 17ms, Maximum = 33ms, Gemiddelde = 18ms

Naar mijn eigen Counterstrike game-server (die in Redbus staat).
code:
1
2
3
4
5
Ping-statistieken voor 85.92.128.51:
    Pakketten: verzonden = 47, ontvangen = 47, verloren = 0
    (0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in mill
iseconden:
    Minimum = 8ms, Maximum = 14ms, Gemiddelde = 8ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn

afterburn

No more...

Vraagje: ik kom vandaag thuis in ik zie het linesync/adsl lampje op mijn modem branden, dus ik denk he! tweakdsl is opgeleverd. Het modem heeft echter geen ip adres, en ik kom ook niet bij de activatie site (duh).

De brief die bij het modem zat, zegt dat het modem al voorgeconfigureerd staat voor Tis. Ik zie echter dat de de VPI/VCI anders zijn als dat hier in de intro post gemeld worden.

Standaard instellingen modem:
VPI: 8
VCI: 35
Encapsulation: ENET_ENCAP
Multiplex: LLC

Iemand ideeen wat nu de juiste instellingen zijn, en of ik met linesync ook al een werkende verbinding zou moeten hebben?

Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Cid
  • Niet online
o0SmOkE0o schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 22:19:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
Bezig met het traceren van de route naar ares.bytebiz.co.uk [213.228.232.69]
via maximaal 30 hops:

1   <1 ms   <1 ms   <1 ms  192.168.1.254
  2    10 ms     9 ms     9 ms  xx.xxx.xx.x
  3    10 ms     9 ms    10 ms  82.197.223.25
  4    10 ms    10 ms    10 ms  core4.net.cambrium.nl [217.19.16.4]
  5    11 ms    12 ms    17 ms  ge4-0.e600-2.ams1.true.nl [213.239.156.125]
  6    10 ms    17 ms    17 ms  10ge-6-0.e600-1.ams1.true.nl [87.233.192.21]
  7    19 ms    24 ms    19 ms  trueserver-gw.telecomplete.net [213.160.97.57]
  8    20 ms    19 ms    20 ms  fe0-1.xp.lon.rapidswitch.com [217.79.160.103]
  9     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 10    20 ms    19 ms    21 ms  ares.bytebiz.co.uk [213.228.232.69]

De trace is voltooid.
Het kan aan mij liggen, maar waarom nemen de pakketjes bij dit B10 lijntje een andere route dan die van de Tiscali lijntjes hierboven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn

afterburn

No more...

Never mind... heb het modem op 0/34 gezet, en de wan ip instellingen van static (met 0.0.0.0) op dynamic, en het werkt. Eerste post vanaf tweakdsl.

Tis dat ik een beetje weet hoe adsl werkt, maar een newbie had dit nooit werkend gekregen!

Hij traint trouwens wel laag: 800-7616. Tenminste, de upload dan. Met KPN/xs4all traint die op 896. Downstream wel een stuk beter.

Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 00:50:
[...]

offtopic:

Das nou reactie van het willen toe geven dat allemaal beetje lang duurt voordat we omgezet worden.

edit:
Quotes even fixed

[ Voor 51% gewijzigd door bjck op 06-12-2005 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
El Cid schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 22:47:
[...]

Het kan aan mij liggen, maar waarom nemen de pakketjes bij dit B10 lijntje een andere route dan die van de Tiscali lijntjes hierboven?
Misschien vanwege onderhoud vannacht? Misschien omdat BBned lijnen op een andere plek aan het Cambrium netwerk gekoppeld zijn dan de Tiscali lijnen?
afterburn schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 22:53:
Never mind... heb het modem op 0/34 gezet, en de wan ip instellingen van static (met 0.0.0.0) op dynamic, en het werkt. Eerste post vanaf tweakdsl.

Tis dat ik een beetje weet hoe adsl werkt, maar een newbie had dit nooit werkend gekregen!

Hij traint trouwens wel laag: 800-7616. Tenminste, de upload dan. Met KPN/xs4all traint die op 896. Downstream wel een stuk beter.
Combinatie van apparatuur is dat. Mogelijk had je bij KPN/XS4all een modem + dslam combinatie optimaal en nu iets minder. Van ZyXEL is bekend dat ze op ADSL1 rond de 800 a 832 zitten op de Tiscali apparatuur.

ZyXEL kan lager verbinden en zo de lijnkwaliteit hoger houden. Soms resulteert dit zelfs in effectief een hogere upload snelheid door minder fouten op een lijn.
Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 23:42:
[...]

[...]

Das nou reactie van het willen toe geven dat allemaal beetje lang duurt voordat we omgezet worden.
Het duurt langer dan jij had verwacht. Verwachtings patroon kan ook anders zijn van jou dan van mening ander hier natuurlijk. Het is je goed recht, maar meldt het niet elke keer opnieuw gaarne.

[ Voor 13% gewijzigd door bjck op 06-12-2005 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of was nou reactie van het niet willen toe geven dat allemaal beetje lang duurt voordat we omgezet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

afterburn schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 22:53:

welke modem heb jij?? Ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn

afterburn

No more...

Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 23:52:
[...]

welke modem heb jij?? Ben benieuwd
Ik heb de 2602HW gekozen, en bevalt me tot nu toe (al 4 uur ;) ) goed.

Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
@ Bohr2003

Die 7616 geeft aan dat hij op een centrale zit van Tiscali die nog niet omgebouwd is naar nieuwe apparatuur. Is een iets andere situatie wellicht ook.
afterburn schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 23:58:
[...]

Ik heb de 2602HW gekozen, en bevalt me tot nu toe (al 4 uur ;) ) goed.
Ligt er beetje aan wat je gewend was qua apparatuur. Maar dat ding kan 'vrij veel' zegmaar ;)

[ Voor 48% gewijzigd door bjck op 07-12-2005 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn

afterburn

No more...

bjck schreef op woensdag 07 december 2005 @ 00:00:
@ Bohr2003

Die 7616 geeft aan dat hij op een centrale zit van Tiscali die nog niet omgebouwd is naar nieuwe apparatuur. Is een iets andere situatie wellicht ook.

[...]

Ligt er beetje aan wat je gewend was qua apparatuur. Maar dat ding kan 'vrij veel' zegmaar ;)
Laten we het zo zeggen, de 510 die ik had nadat mijn Speedstream 5865 kaduk ging vond ik maar niets, en helaas ging de Cisco die ik had liggen niet op ISDN. Hier kan ik tenminste weer een beetje mee rommelen.

Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backpacker
  • Niet online
Ik ben even aan het testen geslagen met mijn twee modems.

Modem 1
Zyxel Prestige 650R-31 met firmware: ZyNOS F/W Version: V3.40(GT.5) | 3/16/2005
Upstream Speed: 832 kbps
Downstream Speed: 2048 kbps

Modem 2 (nieuw!)
Zyxel Prestige 2602HW61C met firmwire: ZyNOS F/W Version: V3.40(MV.3) | 07/29/2005
Upstream Speed: 896 kbps
Downstream Speed: 2048 kbps

deze modems zijn verbonden met mijn nieuwe PF270AA-WR1 splitter. Ik weet niet in hoeverre een andere (mijn oude CPF126F) splitter nog verschil kan maken?

De volgende margins zijn er.

Modem 1

relative capacity occupation: 107%
noise margin upstream: 7.0 db
output power downstream: 10.0 dbm
attenuation upstream: 5.0 db
carrier load: number of bits per symbol(tone)
tone 0- 31: 00 00 00 06 8a bc cc cc cc cc cc cb ba a9 99 00
tone 32- 63: 00 00 00 00 22 34 44 44 45 55 55 55 55 66 66 64
tone 64- 95: 06 56 55 55 65 52 55 55 55 55 55 54 44 44 44 44
tone 96-127: 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44
tone 128-159: 54 55 44 44 44 44 44 44 44 44 44 43 43 33 33 33
tone 160-191: 33 33 22 32 22 33 32 22 22 22 22 22 22 23 33 33
tone 192-223: 33 33 33 33 33 33 33 32 22 22 22 22 22 22 22 22
tone 224-255: 22 22 22 22 22 20 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00

relative capacity occupation: 38%
noise margin downstream: 24.5 db
output power upstream: 0.0 dbm
attenuation downstream: 9.0 db
carrier load: number of bits per symbol(tone)
tone 0- 31: 00 00 00 06 8a bc cc cc cc cc cc cb ba a9 99 00
tone 32- 63: 00 00 00 00 22 34 44 44 45 55 55 55 55 66 66 64
tone 64- 95: 06 56 55 55 65 52 55 55 55 55 55 54 44 44 44 44
tone 96-127: 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44
tone 128-159: 54 55 44 44 44 44 44 44 44 44 44 43 43 33 33 33
tone 160-191: 33 33 22 32 22 33 32 22 22 22 22 22 22 23 33 33
tone 192-223: 33 33 33 33 33 33 33 32 22 22 22 22 22 22 22 22
tone 224-255: 22 22 22 22 22 20 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00

Modem 2:

noise margin upstream: 8 db
output power downstream: 8 db
attenuation upstream: 6 db
tone 0- 31: 00 00 00 46 89 bb bc cc cd cc cc bb bb ba 98 77
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 64- 95: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
Tone gaat door tot 511 met allemaal nul!

noise margin downstream: 24 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 12 db
tone 0- 31: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 32- 63: 23 45 66 66 66 66 66 65 55 65 55 65 55 55 55 53
tone 64- 95: 05 55 55 55 55 55 55 54 44 44 44 44 43 33 33 33
tone 96-127: 32 33 22 23 33 33 33 33 34 44 43 33 44 44 44 44
tone 128-159: 44 44 44 44 33 33 33 33 33 22 22 22 22 22 22 22
tone 160-191: 22 22 22 22 22 22 22 22 22 20 00 00 00 02 22 22
tone 192-223: 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 20 22 22 22
tone 224-255: 02 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 45 55 55 66 66

Ik weet helaas niet wat deze getalen mij allemaal vertellen en in hoeverre deze kunnen veranderen als ik overga naar mijn Tweakdsl 8mbit verbinding via BBned. Ik zit nu op een 2048/1024 verbinding bij Demon ook via BBned.

Ben iig al wel blij met mij hogere upload :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 23:48:
Of was nou reactie van het niet willen toe geven dat allemaal beetje lang duurt voordat we omgezet worden.
Jammergenoeg kan ik jou niet ignoren, anders had ik dit al dubbel en dwars gedaan. Je begint behoorlijk irritant te worden met je geklaag dat het zolang duurt (en nee, ik ga er niet verder op in, vele mensen hebben dit al voor me gedaan in deze of eerdere thread(s)), en weet zeker dat ik niet de enige ben (buiten bjck om) die gek worden van je constante geklaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:56

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

offtopic:
@Zoetermeer

Hoelang sta ik de wacht,
Eens even rekenen, 57 * 12 = 648.
Dan is 6 maanden net nog geen 1%.
Dat vind ik niet lang wachten beste vent.

[ Voor 5% gewijzigd door KroontjesPen op 07-12-2005 09:29 ]

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Backpacker schreef op woensdag 07 december 2005 @ 04:21:

deze modems zijn verbonden met mijn nieuwe PF270AA-WR1 splitter. Ik weet niet in hoeverre een andere (mijn oude CPF126F) splitter nog verschil kan maken?
Je kan beide testen en even zonder. Zal geen verschil gaan maken vermoed ik.
Dat zijn de extra tonen voor ADSL2+ :+
Ik weet helaas niet wat deze getalen mij allemaal vertellen en in hoeverre deze kunnen veranderen als ik overga naar mijn Tweakdsl 8mbit verbinding via BBned. Ik zit nu op een 2048/1024 verbinding bij Demon ook via BBned.
Je downstream SNR gaat zakken naar een minimum van zo'n 6dB of mogelijk 10dB als die lijn redelijk makkelijk de 8064Kbps kan hebben.
Ben iig al wel blij met mij hogere upload :+
Hogere upload komt omdat de ZyXEL 2602 op een andere chip is gebouwd dan de 650 serie. Werkt beter samen met de hier door BBned gebruikte apparatuur waar jou lijn aan hangt. Je ziet dat je zelfs met 1dB meer SNR op je upstream toch een hogere linesync hebt.

Al die nummertjes zijn frequentie gebieden eigenlijk (tonen/bins). Die waardes in de tabel geven aan hoeveel bits er per zo'n gebiedje effectief worden verzonden/gebruikt. Dus als er verstoring is zie je dat ook. En als je straks upgrade zal je die waardes allemaal hoger zien omdat er een hogere lijnsnelheid is.

code:
1
tone 96-127: 32 33 22 23 33 33 33 33 34 44 43 33 44 44 44 44

tone 96: 3 bits
tone 97: 2 bits
tone 98: 3 bits

(a = 10, b = 11, c = 12, d = 13, e = 14, f = 15)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-11-2023
Misschien maak ik me hier nu populair mee, maar ergens heeft zoetermeer wel gelijk, het duurt inderdaad allemaal erg lang.
Toen ik me aanmeldde voor tisadsl2 werd me ook verteld dat we toch wel echt wel zeker voor het eind van het jaar op adsl2 zouden zitten, maar voorlopig hoor ik nog niks van een planning.

ik denk dat dat ook een beetje het probleem is. het wachten is niet erg, maar het zou leuk zijn als je enigszins geinformeerd word over de status.

hetzelfde gevoel heb ik met voip van tweakdsl, toen ik tisadsl2 aanvroeg, vroeg ik aan de helpdesk meteen of ze ook een vergelijkbare voipdienst gingen leveren als tiscali, dit was zker het geval, ze hadden al een server, waren druk aan het testen, en het werd helemaal geweldig. nou, ik merk er nog steeds weinig van. als ik en een abonnement moet nemen, en gesprekkosten moet betalen voor voip, dan ben ik goedkoper af met kpn (aangezien ik misschien net voor 20 euro bel in 2 maanden tijd).

dus, ik keur het constante gezeur van zoetermeer niet goed, maar ik begrijp zijn gevoel. toen je je inschreef werden er gouden bergen belooft. als je vraagt waar die gouden bergen nou blijven wordt je verteld dat je niet moet zeuren en af moet wachten.

ik ben zeer tevreden over de diensten van tweakdsl, maar de communicatie naar de klant laat echt te wensen over.

meer ga ik er niet over zeggen, want ik wil niet als zeurkous bestempeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:13

rally

Deyterra Consultancy

Het probleem is een beetje dat Zoetermeer het idee lijkt te hebben dat dit een forum is van TweakDSL (terwijl het een forum is OVER de ervaringen met TweakDSL).
Het constante geklaag gaat het proces niet versnellen (aangezien de uitrol daarvan afhankelijk is van Tiscali en niet van TweakDSL/Cambrium). Dat geklaag "in de ruimte" vervuilt het topic onnodig.

Maar dat is slechts mijn bescheiden mening...

Voor de goede orde: Ik gebruik ook een Tiscali lijn en ik informeer ook regelmatig naar de status, maar het is maar net hoe je de vraag stelt... ;)

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik wacht op de omzetting, maar ik ben van een Ultra overgegaan naar TISADSL2+ en heb dezelfde snelheid als ik had maar dan voor € 30,-- minder dus mij hoor je niet klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Cid
  • Niet online
Ok, ik heb besloten om voor een TweakDSL B10 lijntje te gaan. Stap over van een Demon Express 2048 lijntje via BaByXL. Dus ik ben benieuwd hoe lang ik zonder internet kom te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand al gelukt om een vast ip adres te krijgen?

k heb al meerdere keren contact gehad met de helpdesk, en die zeggen steeds dat ik een vast ipadres moet hebben. Maar dan geven ze een adres op dat niet gekoppeld staat aan mijn verbinding...
En als ik dat dan weer vertel zeggen ze dat ik elk moment dat adres ga krijgen...
maar tot nu toe nog steeds niet..
Pagina: 1 ... 10 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op speedtouch.nl is nieuwe firmware voor de 716v5(WL) modems verschenen.

ADSL2+ FaQ
Tiscali (Migratie) FaQ
816-2P naar ADSL2+ upgrade How-to

Vergeet niet even je ULTRA of al geleverde TisDSL2 verbinding in te vullen op:
GoT ADSL(2+) Afstand-Snelheids test

Interesse om de nieuwe VoIP dienst van TweakDSL te Beta-testen? Zie hier: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1078182 :)