Vaker naar Rammstein gaan.... hoor je het niet meer

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
amerikaans ipotten op hard volume blijkt ook te helpen...Vandread schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 22:15:
Vaker naar Rammstein gaan.... hoor je het niet meer
vrede in rust
Verwijderd
vrede in rust
Verwijderd
Verwijderd
1
| hdparm -M 128 /dev/hda |
[ Voor 5% gewijzigd door VROEM! op 14-04-2006 22:28 ]
ieeeepppppp :P
Verwijderd
Verwijderd
Als het goed is flash je die instelling gewoon op je HD.VROEM! schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 22:27:
Ik heb mijn harde schijf stil gekregen met het programma "hdparm" dat zowat in elke linux distro zit (ook knoppix!).
Veel harddisks hebben een silent mode waarin de kop ietsje minder snel over de platter gaat waardoor het zoeklawaai als sneeuw voor de zon verdwijnt. De performance wordt wel ietsje minder, maar niet vervelend veel.
Ik zou dus -mocht je nog geen nieuwe disk gekocht hebben- even een knoppix CD erin doen en dan iets van:
code:
1 hdparm -M 128 /dev/hda
intypen in een console.
/dev/hda is je primary master
/dev/hdb primary slave
etc etc
De handleiding van hdparm vind je onder handere hier:
http://www.die.net/doc/linux/man/man8/hdparm.8.html
Ik heb wel het idee dat die manpage een klein tikje verouderd is, die waarschuwing bij het acoustic management zit er bij mij (debian linux unstable en dacht ook testing) niet meer in als ik me goed herinner.
Bij mij scheelt het echt enorm. Als je de PC opnieuw opstart hoort hij de instelling te onthouden, dus in windows blijft het hopelijk ook goed staan. Misschien heeft je schijffabrikant er ook wel een windows tooltje voor om het zo in te stellen.
vrede in rust
Verwijderd
Ja, je kunt dat doen met de tools van je HD-fabrikant.Nas T schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 23:51:
Zijn er dan misschien ook flashfirmwares voor je hdd die je hdd echt goed stil maken? Natuurlijk niet ten koste van (te veel) prestatie. 10% minder prestatie, evt 15%, zou ik nog acceptabel kunnen vinden, mits het geluidsniveau dan flink daalt.
vrede in rust
vrede in rust
Verwijderd
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2006 21:40 ]
Het draait niet om de hele firmware, maar om een of ander getalletje dat je op de harddisk instelt. Vergelijk het met het in de bios instellen van je FSB snelheid, daar hoef je je bios ook niet voor te flashen.Nas T schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 23:51:
Zijn er dan misschien ook flashfirmwares voor je hdd die je hdd echt goed stil maken? Natuurlijk niet ten koste van (te veel) prestatie. 10% minder prestatie, evt 15%, zou ik nog acceptabel kunnen vinden, mits het geluidsniveau dan flink daalt.
vrede in rust
Scythe ninja? dinges tower?Fl4pp13 schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 07:58:
Knoppix is een verkleinde versie van linux, draaibaar vanaf een cdtje of een wat grotere memorystick. Ik heb het een keer gebruikt om een computer virus vrij te krijgen.
oew... kan niet wachten tot volgende week, dan kan ik een nieuwe proc koeler en PAPST casefans bestellen.Ik post mn ervaringen nog wel, moet alleen nog even kiezen welke proc koeler ik wil op mijn A64...
Suggesties?
vrede in rust
die gewone CV radiatoren zijn niet echt gemaakt om het water af te koelen, maar meer om een beetje warmte af te geven. er zitten haast geen lammellen opThe_nv40_man schreef op zondag 26 februari 2006 @ 22:16:
Ik heb mijn pc (zie sig voor specs) op de volgende manier stil gekregen:
Zalman ZM-WB2 GOLD CPU blok
Zalman ZM-GWB1 VGA Blok
Hydor Seltz L20 700 L/U pomp
Reservoir
400 x 400 mm Convectorradiator![]()
[afbeelding]
Het ziet er nu nog een beetje uit als Thermaltake Tsunami mishandeling maar ik wil hem nog een keer helemaal netjes gaan spuiten als ik tijd heb. Temps zijn iig al zeer goed:
CPU: idle 25/stressed 35
VPU: idle 36/stressed 45
Radiator wordt niet warmer dan hand warm. Ik had hiervoor een Zalman CNPS 9500 led + VF700cu maar dit is nog stiller en koelt een stuk beter.
Verwijderd
vrede in rust
Verwijderd
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2006 14:52 . Reden: Nog meer moeilijke vragen toegevoegd... ]
Hoe kun je er dan efficiënt warmte mee afgeven?WSaeNoTSoCK schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 13:11:
[...]
die gewone CV radiatoren zijn niet echt gemaakt om het water af te koelen, maar meer om een beetje warmte af te geven. er zitten haast geen lammellen op
Verwijderd
Verwijderd schreef op zondag 23 april 2006 @ 00:14:
Goedkope oplossing: de fan's op 5 of 7 volt laten lopen. Vooral met 120mm fan's, deze zijn dan stil en produceren genoeg airflow.
Verwijderd
Met je molex gaan knutselenIsaja schreef op zondag 23 april 2006 @ 00:19:
[...]
![]()
Domme vragen bestaan niet, toch is dit er weer een.... Hoe stel ik dit in?
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2006 00:24 ]
Verwijderd
Wat ik weet aan elektro:Verwijderd schreef op zondag 23 april 2006 @ 00:21:
[...]
Met je molex gaan knutselen
[afbeelding]
Je moet de rode kabel van de fan op de rode kabel van de molex aansluiten, zwarte kabel op de zwarte kabel. Voor 7 volt weet ik het niet precies, dit was volgens mij een combinatie van geel en rood.
Deze site legt uit hoe je de molex moet aansluiten voor 7 volt. http://www.dslwebserver.c...ml?/main/5-7-adapter.html
Mocht je een beetje handig zijn, of een handig iemand kennen, kun je natuurlijk zelf een fanbay maken. Met wat schakelingen kun je de fan's op 12 volt, 7 volt, 5 volt of uit zetten.
vrede in rust
Verwijderd
Dus: zwart/rood = 5 volt || geel/rood = 7 volt?Nas T schreef op zondag 23 april 2006 @ 00:29:
[...]
Wat ik weet aan elektro:
volt is spanningsVERSCHIL. Je grond zal dan dus 0 volt zijn. 7 volt genereer je door de 12volt op de rode kabel te doen, en de 5 volt als grond te nemen(zwarte kabel). Tenminste, dat lijkt me.
Dat is juist.Verwijderd schreef op zondag 23 april 2006 @ 00:31:
[...]
Dus: zwart/rood = 5 volt || geel/rood = 7 volt?
Verwijderd
Verwijderd
Ik dacht eerst dat je het merkt bedoelde, maar ghosting. Ok ik snap denk ik wel wat je bedoelt.Verwijderd schreef op zondag 23 april 2006 @ 09:03:
Uitproberen kan altijd. Maar ik heb erg slechte ervaringen met lange video kabeltjes...
Met name ghosting.
Verwijderd
Die fanmates zijn niet echt bijzonder groot. Ik denk een cm of 4/5 lang en 1cm breed/dik. Je sluit ze aan tussen de Fan en het moederbord. De fanmate hoef je niet vast te zetten imo. Hij weegt niets en je kan hem gewoon laten hangen. Ik heb hem zelfs buiten mijn kast hangen zodat als ik het wil de fan op 12 volt kan zetten (of op 5 en alles daartussenMaar hoe groot zijn die fanmates precies? Sluit je ze gewoon aan tussen de fan en de molex, waarna je het regelkastje aan de binnenkant van je kast vastzet?
Dus er zitten in principe gewoon 3 standen (12, 7, 5 volt) op, of is het gewoon een traploze draaischakelaar?Verwijderd schreef op zondag 23 april 2006 @ 14:34:
[...]
Die fanmates zijn niet echt bijzonder groot. Ik denk een cm of 4/5 lang en 1cm breed/dik. Je sluit ze aan tussen de Fan en het moederbord. De fanmate hoef je niet vast te zetten imo. Hij weegt niets en je kan hem gewoon laten hangen. Ik heb hem zelfs buiten mijn kast hangen zodat als ik het wil de fan op 12 volt kan zetten (of op 5 en alles daartussen)
Vrij onlogische redenering...WSaeNoTSoCK schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 13:11:
[...]
die gewone CV radiatoren zijn niet echt gemaakt om het water af te koelen, maar meer om een beetje warmte af te geven. er zitten haast geen lammellen op
Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB
Verwijderd
Yep het is traploos, het is gewoon zo'n draaidingetjeIsaja schreef op zondag 23 april 2006 @ 15:15:
[...]
Dus er zitten in principe gewoon 3 standen (12, 7, 5 volt) op, of is het gewoon een traploze draaischakelaar?
Ga ze denk ik morgen nog bestellen, ben ik meteen klaar
[ Voor 6% gewijzigd door MarijnvdZaag op 23-04-2006 16:32 ]
Dit klopt, maar je moet wel opletten waar plus is en waar min. Als je de pluskant (meestal roodgekleurd) van de fan op rood aansluit en de minkant (zwart) op geel krijg je dus een potentiaalverschil van 5V - 12V = -7V, wat betekent dat je fan de verkeerde kant op draait.Verwijderd schreef op zondag 23 april 2006 @ 00:31:
[...]
Dus: zwart/rood = 5 volt || geel/rood = 7 volt?
Verwijderd
Cool'n Quiet is hardwarematig. Je zet het aan of uit in je BIOS nadat je de driver ervoor hebt geinstalleerd. Die driver heb ik na installatie overigens nergens meer teruggevonden op m'n pc, maar dat geheel terzijde:PSoftwarematig (Heeft AMD Cool&Quite hier trouwens iets mee te maken?) lijkt me namelijk toch echt wel ideaal, aangezien je dan een minimum temp. in kan geven, wat me dan weer extreem handig lijkt wanneer de pc aan blijft staan om 's nachts te kunnen downloaden.
Verwijderd
En als je een ram hebt, houdt het ook op. Dit topic is meer bedoelde voor geluidsdempende oplossingen zonder consequenties.Verwijderd schreef op zondag 23 april 2006 @ 18:17:
Ik heb een hamer genomen toen werd ie stil.. nee ik wacht nog even op de Conroe in een BTX
kast. PS je kunt de kast wel geluiddicht maken en alles dempen maar je moet wel in de gaten houden dat het nog steeds goed gekoeld is (ook de HD's)
vrede in rust
Het kan met bijvoorbeeld rivatuner, het ligt eraan welke videokaart je hebt. Ik gebruik een 6800GT en dan kan je met rivatuner zelfs profielen aan maken met hotkeys zodat je die profielen kan activeren.Isaja schreef op zondag 23 april 2006 @ 18:11:
Alleen nog 1 vraagje; valt die artic cooler via het bios/qfan/speedfan te regelen met mijn asrock939dual mobotje, of lukt dit ook alleen maar met een hardwarematige regelaar?
Verwijderd
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2006 11:47 ]
Ik denk dat een koperen koelblok al sterk overdreven is. Een p2 400 kan gemakkelijk met een alluminium koelplaat gekoeld worden. Als je zelf wat knutselt met oude koelers, dan krijg je wel iets werkend.babba schreef op maandag 24 april 2006 @ 11:59:
Ik heb hier een computer met een Pentium MMX 233Mhz die ik helemaal passief wil koelen. Er moet dus een behoorlijk groot koperen koelblok op die processor komen. Maar hij moet ook precies op het moederbord passen (vlak naast de cpu zit nog een koelblok voor een voltageregelaar o.i.d.).
Volgens mij is dus de beste optie om zelf een koelblok te ontwerpen en door een metaalbewerkingsbedrijf te laten maken o.i.d.
Hebben hier weleens mensen een eigen koelblok laten makenHoe lever je zoiets aan bij een metaalbewerkingsbedrijf
Moet ik een tekening maken, of een 3D -model
Wat kost zoiets nou
BVD
Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB
Ik heb hier een best grote aluminium Socket A heatsink die erop past, maar die word echt loeiheet zonder zijn koelerFragileM64 schreef op maandag 24 april 2006 @ 12:07:
[...]
Ik denk dat een koperen koelblok al sterk overdreven is. Een p2 400 kan gemakkelijk met een alluminium koelplaat gekoeld worden. Als je zelf wat knutselt met oude koelers, dan krijg je wel iets werkend.
Gaat om de artic freezer 64Pro, voor mijn athlon 3200+DopdeDouwer schreef op maandag 24 april 2006 @ 10:59:
[...]
Het kan met bijvoorbeeld rivatuner, het ligt eraan welke videokaart je hebt. Ik gebruik een 6800GT en dan kan je met rivatuner zelfs profielen aan maken met hotkeys zodat je die profielen kan activeren.
Nee, gewoon koper nemen. Wat ik zou doen, is een kant-enklaar koelblok nemen, met heatpipes, en daar de fan uit slopen, dat lijkt mij het goedkoopst, anders koop een flink stuk koper, maak een mooie tekening met cad, en stuur alles op naar een of ander bedrijf. Maar dan zou je het bedrijf zelf moeten kenne, anders wordt dat veels te duur.FragileM64 schreef op maandag 24 april 2006 @ 12:07:
[...]
Ik denk dat een koperen koelblok al sterk overdreven is. Een p2 400 kan gemakkelijk met een alluminium koelplaat gekoeld worden. Als je zelf wat knutselt met oude koelers, dan krijg je wel iets werkend.
vrede in rust
Ik zou dan een coolermaster rs-alcy-450 nemen, die is best stil.Verwijderd schreef op maandag 24 april 2006 @ 11:21:
Ik heb hier een mooie 450W voeding van Chieftec in mijn case zitten... blazen hoor je hem toch meteen een 12Cm fan onderin die voeding
Moraal van het verhaal.... heb is toch een bagger-voeding te pakken ?
vrede in rust
Verwijderd
Neuh dat kan je niet zo zeggen. Chieftec voedingen worden over het algemeen als behoorlijk degelijk ervaren: er kan veel hardware aan hangen tegen een betaalbare prijs (met de kast meegrekend dus)Verwijderd schreef op maandag 24 april 2006 @ 11:21:
Ik heb hier een mooie 450W voeding van Chieftec in mijn case zitten... blazen hoor je hem toch meteen een 12Cm fan onderin die voeding
Moraal van het verhaal.... heb is toch een bagger-voeding te pakken ?
Denk niet dat RutgerM veel aan dit antwoord heeft.Nas T schreef op maandag 24 april 2006 @ 19:12:
[...]
Ik zou dan een coolermaster rs-alcy-450 nemen, die is best stil.
[mierenneukmodus]Nas T schreef op zondag 23 april 2006 @ 00:29:
[...]
Wat ik weet aan elektro:
volt is spanningsVERSCHIL. Je grond zal dan dus (blabla enz.)
Verwijderd
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2006 23:10 ]
proberen fan te vervangen?Vandread schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 00:13:
Mijn huidige chieftec 360 voeding in me 2e bak is gekocht in de tijd van de XP palomino cores en begint nu pas te ratelen... daarvoor wastie doodstil
vrede in rust
Verwijderd
gewoon die hele pc verkopen en een systeempje maken waarin alleen in de voeding een fan zit
En dan blijkt die fan een pokkelawaai te makenVandread schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 16:50:
[...]
gewoon die hele pc verkopen en een systeempje maken waarin alleen in de voeding een fan zit
vrede in rust
Ratelen is een groot woord, je hoort wat als je de voeding naar je toe hebt liggen.Nas T schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 19:55:
[...]
En dan blijkt die fan een pokkelawaai te maken
Verwijderd
En de fanless voeding dan?Vandread schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 16:50:
[...]
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2006 00:15 ]
en je andere componenten zoals condensators etc die er nog in je kast zitten?Verwijderd schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 23:15:
[...]
En de fanless voeding dan?
Edit mijn harde schijf is nu trouwens 5 graden warmer. van 31 naar 36
vrede in rust
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2006 12:07 ]
vrede in rust
Intel dus, neem ik aan. Het is inderdaad een flinke koeler, een hoge dan, welteverstaan. Ik heb zelf weinig ervaring met cpu-koelers, maar toch zou ik proberen een zalman 9500 te nemen, en dan een stuk koelblok wegzagen als het moet. Of een scythe ninja, of iets in die richting. In het ergste gevla doe je toch een waaier van zalman, en zaag je een stuk koelblok weg. Het weggezaagde koelblok vermindert de koeling, wat waarschijnlijk ruimschoots vergoed wordt door de airflow die door de cpukoeler ontstaat.Verwijderd schreef op woensdag 26 april 2006 @ 20:42:
M'n NB is gekoeld met een passieve koeler erop, geen kleintje alleen. Bord... D915PGN
vrede in rust
Verwijderd
cpu/gpu/nb worden wc cooled wss in een aspire qpack met 1 120mm fan die meteen de kast uitzuigtNas T schreef op woensdag 26 april 2006 @ 11:17:
[...]
en je andere componenten zoals condensators etc die er nog in je kast zitten?
vrede in rust
[ Voor 59% gewijzigd door Vandread op 27-04-2006 09:39 ]
niks inderdaad. Maar ik zoek een zo kort mogelijk, en zo duidelijk mogelijk omschrijvende topictitel(TT)Verwijderd schreef op donderdag 27 april 2006 @ 09:56:
in hoeverre zal het weglaten van helemaal een significant verschil maken?
vrede in rust
Verwijderd
Goed, voor de Artic freezer64pro komt er een zalman fanmate2, die krijgt hem zeker stil.Verwijderd schreef op zondag 23 april 2006 @ 00:21:
[...]
Met je molex gaan knutselen
[afbeelding]
http://www.dslwebserver.c...ml?/main/5-7-adapter.html
Mocht je een beetje handig zijn, of een handig iemand kennen, kun je natuurlijk zelf een fanbay maken. Met wat schakelingen kun je de fan's op 12 volt, 7 volt, 5 volt of uit zetten.
Verwijderd
... bedoelde idd zelf maken..Verwijderd schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 10:40:
Zelf maken? pak een oude voeding erbij, knip er het een en ander af, en vervolgens beetje knutselen. Overigens kan je molex stekkertjes ook wel bij de betere computerboer kopen (op www.inkoopacties.net zijn ze toevallig net weer te krijgen).
Verwijderd
Verwijderd
Dat was alles wat ik wilde weten, bedankt!Verwijderd schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 10:59:
@Isaja
Sorry, ik snap denk ik niet precies wat je bedoelt, die splitsing van 1 molex naar 2 molexen gaat vanuit een normaal vrouwtjes molex, er is immers zat ruimte voor 2 kabeltjes.
[ Voor 34% gewijzigd door PassieWassie op 03-05-2006 13:07 ]
Specs: http://specs.tweak.to/14936= Nieuwe Spekjes mensen !
Maar als iemand zoekt op stille pc of stille computer komt hij dan ook op dit topic uit?thabazzman schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 13:03:
[Herrie] Hoe kom ik eraf ? Deel 2
Mooie topititel dacht ik
vrede in rust
Verwijderd
[Herrie] Hoe kom ik eraf ? Deel 2 (stille pc, computer, fan, silencer, cooling, koeling)Nas T schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 14:05:
[...]
Maar als iemand zoekt op stille pc of stille computer komt hij dan ook op dit topic uit?
vrede in rust
Verwijderd
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2006 17:10 ]
Verwijderd
[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2006 23:47 ]
Verwijderd
Dus.Nas T schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 20:17:
deel 2 is gemaakt. Jullie kunnen je ervaringen daar verder kwijt, en wat mij betreft mag dit topic op slot(ben zelf de TSer).
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq