Situatie:
oude pc, wordt nu gebruikt als printserver, fileserver en voor de nachtelijke downloads.
Specs:
Pentium II, 400 Mhz
192 MB geheugen*
80 GB hardeschijf
windows server 2003 (in verband met remote desktop en hibernate)
standaard paradigit-kast (van mijn broertje geweest)
*ja, slechts 1 geheugenbank is gevuld, morgen hoop ik 2*64MB geheugen te ontvangen
Om een zo'n stil mogelijk systeem te krijgen heb ik de fan's van de voeding, de processor en de intake op 5 volt laten draaien. Weinig geluid, toch wat airflow om het een beetje koel te houden.
8 cm. fan als processorkoeling
De hardeschijf was de ergste bron van ergenis. Deze heb ik op een schuimrubberen ondergrond gezet, om zo de trillingen te dempen. Ook de gehele kast staat op schuimrubber.
Over de temperaturen en de stilte kan ik nog geen mening geven. Ik moet de server nog aansluiten en installeren, voordat ik over de temperaturen kan oordelen. De server is stil. Ik heb mijn oor vlak naast de kast gehouden, en hoorde bijna niets. Vanavond de proef op de som nemen en testen of de server weldegelijk zo stil is als ik hoop.
Bleg, helaas kan ik in het BIOS-menu de temperaturen niet uitlezen. Speedfan doet het niet, MBM5 klaagt over te weinig kleuren (zal zeker komen door Radmin). Morgen maar eens op de monitor aansluiten en trachten de temparaturen af te lezen.
[
Voor 22% gewijzigd door
Anoniem: 112352 op 03-05-2006 17:10
]