[cooling]hoe krijg ik mijn computer helemaal stil? Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 17.073 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-06 15:27
Nas T schreef op woensdag 26 april 2006 @ 11:17:
[...]
en je andere componenten zoals condensators etc die er nog in je kast zitten?
cpu/gpu/nb worden wc cooled wss in een aspire qpack met 1 120mm fan die meteen de kast uitzuigt ;)
passive psu ga ik niet aan... te duur... te heet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-06 14:57
Ok, 500 posts. Tijd voor een nieuw topic. Als titel wil ik een andere betere naam, zodat mensen die ook hun pc stil krijgen en die op GOT zoeken, hierheen worden geleid. Ik dacht aan:
"[cooling]Hoe krijg ik mijn computer stil?"
Vinden jullie de naam goed en volledig, of weten jullie een betere?

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-06 15:27
[cooling] Het grote STILLE pc topic deel 2
[Cooling]dB's in je pC's, hoe kom ik eraf deel 2
[Cooling / Ervaringen]De Stille PC Deel 2

[ Voor 59% gewijzigd door Vandread op 27-04-2006 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155599

in hoeverre zal het weglaten van helemaal een significant verschil maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Anoniem: 155599 schreef op donderdag 27 april 2006 @ 09:56:
in hoeverre zal het weglaten van helemaal een significant verschil maken?
niks inderdaad. Maar ik zoek een zo kort mogelijk, en zo duidelijk mogelijk omschrijvende topictitel(TT)

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 168490

Even een kort vraagje

Ik wil nu 2 casefans aan 1 fanmate hangen en dus zelf even een splittertje maken, maar kan die casefan aansluiting op m'n mobo (Asrock Dual Sata 2) dat wel aan of zal ik die extra casefan toch op een molex aansluiting moeten aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaja
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-06 10:15
Anoniem: 112352 schreef op zondag 23 april 2006 @ 00:21:
[...]

Met je molex gaan knutselen ;)

[afbeelding]

http://www.dslwebserver.c...ml?/main/5-7-adapter.html

Mocht je een beetje handig zijn, of een handig iemand kennen, kun je natuurlijk zelf een fanbay maken. Met wat schakelingen kun je de fan's op 12 volt, 7 volt, 5 volt of uit zetten.
Goed, voor de Artic freezer64pro komt er een zalman fanmate2, die krijgt hem zeker stil.

En zojuist ben ik er achter gekomen dat mijn fans beiden (de 120mm en de 80mm) gewoon via de molex draaien, dus dat word dus knutselen via de bovenstaande link.

Alleen waar haal ik zo'n specifieke molex gespleten kabel? Heb al rondgekeken, maar deze nergens kunnen vinden.... Dus heeft dit een naam? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143763

Zelf maken? pak een oude voeding erbij, knip er het een en ander af, en vervolgens beetje knutselen. Overigens kan je molex stekkertjes ook wel bij de betere computerboer kopen (op www.inkoopacties.net zijn ze toevallig net weer te krijgen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaja
Anoniem: 143763 schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 10:40:
Zelf maken? pak een oude voeding erbij, knip er het een en ander af, en vervolgens beetje knutselen. Overigens kan je molex stekkertjes ook wel bij de betere computerboer kopen (op www.inkoopacties.net zijn ze toevallig net weer te krijgen).
... bedoelde idd zelf maken.. 8)7

Ik heb het net gezien op de inkoopactie site ja.. maar de computerboer hier in de buurt zou het ook wel hebben moeten liggen dacht ik zo.

Toch gewoon vragen naar een gespleten molex neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dabien
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-09-2024
Zo zeg, ik heb gisteren maar eens even de flappen uit de tap getrokken om een Zalman CNPS9500 LED te halen ter vervanging van mijn CNPS7000 Al-Cu. Wat een heerlijk stil koelertje is dat zeg. Nou ja, tje, hij is groot, maar verbazend licht! (hij koelt overigens ook een stuk beter!)

Anyway, ik zat ook al een tijdje rond te kijken naar vervanging van de stock ASUS turbofan op de nForce4 chip op mijn A8N5X, maar ik had nog geen leuke kandidaat gevonden. Toen kwam ik opeens tot de conclusie dat ik nu twee Zalman fanmates had. Dus ik heb die herriemaker aangesloten op mijn tweede fanmate en nou draait hij stilletjes op 4500 toeren, waardoor ik hem niet meer hoor. En hij koelt nog steeds prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143763

@Isaja
Sorry, ik snap denk ik niet precies wat je bedoelt, die splitsing van 1 molex naar 2 molexen gaat vanuit een normaal vrouwtjes molex, er is immers zat ruimte voor 2 kabeltjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123686

Als CPU cooler vind ik nog steeds de HYPER48 van Coolermaster het best.

Alleen moet je dan wel die 92mm fan vervangen door een ander, want die CM deltafan maakt wel een tering herrie als hij op fullspeed draait. Ik heb er nu een 92mm zalman op zitten en die wordt geregeld door de bios van mijn asus (amd) mobotje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaja
Anoniem: 143763 schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 10:59:
@Isaja
Sorry, ik snap denk ik niet precies wat je bedoelt, die splitsing van 1 molex naar 2 molexen gaat vanuit een normaal vrouwtjes molex, er is immers zat ruimte voor 2 kabeltjes.
Dat was alles wat ik wilde weten, bedankt! ;) Ga er direct een halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PassieWassie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-03 09:55
[Herrie] Hoe kom ik eraf ? Deel 2

Mooie topititel dacht ik 8)

[ Voor 34% gewijzigd door PassieWassie op 03-05-2006 13:07 ]

Specs: http://specs.tweak.to/14936= Nieuwe Spekjes mensen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
thabazzman schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 13:03:
[Herrie] Hoe kom ik eraf ? Deel 2

Mooie topititel dacht ik 8)
Maar als iemand zoekt op stille pc of stille computer komt hij dan ook op dit topic uit?

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155599

Nas T schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 14:05:
[...]

Maar als iemand zoekt op stille pc of stille computer komt hij dan ook op dit topic uit?
[Herrie] Hoe kom ik eraf ? Deel 2 (stille pc, computer, fan, silencer, cooling, koeling)

zoiets? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Ik hou het op:
[cooling] het stille computer topic deel 2
Ik zal dit topic vandaag nog (proberen te) maken.
Ff kijken wat er allemaal te doen is qua opsmuk en zo.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112352

Situatie:

oude pc, wordt nu gebruikt als printserver, fileserver en voor de nachtelijke downloads.

Specs:

Pentium II, 400 Mhz
192 MB geheugen*
80 GB hardeschijf
windows server 2003 (in verband met remote desktop en hibernate)
standaard paradigit-kast (van mijn broertje geweest)

*ja, slechts 1 geheugenbank is gevuld, morgen hoop ik 2*64MB geheugen te ontvangen :+

Om een zo'n stil mogelijk systeem te krijgen heb ik de fan's van de voeding, de processor en de intake op 5 volt laten draaien. Weinig geluid, toch wat airflow om het een beetje koel te houden.

Afbeeldingslocatie: http://img393.imageshack.us/img393/9926/afbeelding1463ja.jpg
8 cm. fan als processorkoeling

De hardeschijf was de ergste bron van ergenis. Deze heb ik op een schuimrubberen ondergrond gezet, om zo de trillingen te dempen. Ook de gehele kast staat op schuimrubber.

Afbeeldingslocatie: http://img393.imageshack.us/img393/1808/afbeelding1483dw.jpg

Over de temperaturen en de stilte kan ik nog geen mening geven. Ik moet de server nog aansluiten en installeren, voordat ik over de temperaturen kan oordelen. De server is stil. Ik heb mijn oor vlak naast de kast gehouden, en hoorde bijna niets. Vanavond de proef op de som nemen en testen of de server weldegelijk zo stil is als ik hoop.

Bleg, helaas kan ik in het BIOS-menu de temperaturen niet uitlezen. Speedfan doet het niet, MBM5 klaagt over te weinig kleuren (zal zeker komen door Radmin). Morgen maar eens op de monitor aansluiten en trachten de temparaturen af te lezen.

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 112352 op 03-05-2006 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
deel 2 is gemaakt. Jullie kunnen je ervaringen daar verder kwijt, en wat mij betreft mag dit topic op slot(ben zelf de TSer).

[ Voor 5% gewijzigd door Nas T op 03-05-2006 20:17 ]

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147287

Sorry ik gebruikte de search en zag deel 2 niet.

[ Voor 91% gewijzigd door Anoniem: 147287 op 05-05-2006 23:47 ]

Anoniem: 127468

heeft iemand een tip voor het volgeden;

mijn computer is redelijk stil alleen de fan van mijn 9800 pro videokaart is redelijk hoorbaar.
is er iets om deze stiller te maken maar mijn 9800 moet wel cool genoeg blijven.
hij is niet over geklokt o.i.d. en ik wil het graag zo goedkoop mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0sTRa
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-06 20:06
http://www.zalman.co.kr/e...view.asp?idx=138&code=013 deze koeler met de optionele fan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Nas T schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 20:17:
deel 2 is gemaakt. Jullie kunnen je ervaringen daar verder kwijt, en wat mij betreft mag dit topic op slot(ben zelf de TSer).
Dus.
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.