Ja een biertje is misschien de eerste keer ook niet zo heel lekker.. maar na een half uur drinken bevalt het toch wel
Echt vernieuwende spellen heb ik al een tijdje niet meer gezien. Het wachten is op bijvoorbeeld de Nintendo Revolution denk ik, met die wazige controller die reageert op armbewegingenError323 schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 14:44:
Toch vind ik het wel eens tijd voor een echt vernieuwend spel, maarja dat is veel lastiger
voor spelmakers.

Er zijn nu ook genoeg leuke 'andere' spellen, maarja die koopt dan weer niemand (beyond good and evil, ragdoll kung fu)biobak schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 16:15:
[...]
Echt vernieuwende spellen heb ik al een tijdje niet meer gezien. Het wachten is op bijvoorbeeld de Nintendo Revolution denk ik, met die wazige controller die reageert op armbewegingenMaar ja, dat is een console he
Een goed nieuw voorbeeld op de console is Shadow of the Colossus, echt origineel en bloeimooi, of Far Cry instincts, misschien meer liniair dan zijn pc tegenhanger, maar met nieuwe gameplay elementen die echt leuk zijn en goed zijn uitgewerkt.
Als je vernieuwing zoekt moet je sowiso niet een vierde deel van een serie kopen. (en al helemaal niet op de pc)
En dan al helemaal niet Quake 4 die ook helemaal niet bedoelt is om te vernieuwen, het is meer de multiplayer die mee gaat met zijn tijd (grafisch) en een leuk singleplayer verhaal erbij gooit.
Nah het blijft viesVerwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 15:09:
Ja een biertje is misschien de eerste keer ook niet zo heel lekker.. maar na een half uur drinken bevalt het toch wel
[ Voor 9% gewijzigd door Collaborator op 21-10-2005 16:27 ]
This space is occupied
Ik ben benieuwd of dit mij als niet pro ook zou zijn opgevallen! bedankt!Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 14:47:
Ik heb het spel ook zitten spelen en als PRO speler zijn er een aantal dingen die me opvielen :
Ok we zijn het met elkaar eens dat de graphics vernieuwend zijn, singeplayer vond ik tegenvallen, maar gelukkig viel multiplayer niet tegen,
Alleen het spel voegt naast nieuwe gfx eigenlijk niks toe aan quake3, ik was wel blij dat het spel in ultra quality en reso 1600x1200 perfect draaide zonder framedrops op mn Geforce 7800GT)
Het is quake3 dus met nieuwe gfx , echt een super spel dus, alleen jammer dat het niks toevoegt aan quake3, zelfs wapens zijn bijna identiek :((
Zijn er meer mensen die last hebben van grote FPS drops? De game draait bijna constantop 60fps maar als er een paar enemies op t scherm komen of ik een mechanisme activeer zakt hij soms naar < 30
FPS blijven hetzelfde, het gaat om de beleving die je ervan krijgt. Ik vond Doom 3 wel vernieuwend. De spanning was er wel, het was zg. immersive, je zat er echt in. Tegen de tijd dat het spel als echt vernieuwend word ervaren dan moeten de graphics eerst nog meer overtuigend zijn. We zijn inmiddels zoveel gewend maar echte realisme moet nog komen. Het is dus graphics. Unreal Engine 3 in 2006 is een stap in de goede richting, in de toekomst al versie 4 (die nu in de maak is).Error323 schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 14:44:
Toch vind ik het wel eens tijd voor een echt vernieuwend spel, maarja dat is veel lastiger
voor spelmakers.
Mijn mening
:: Error.
Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244
Ik had shadows uitgezet en hielp enorm.Wout schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 16:28:
Zijn er meer mensen die last hebben van grote FPS drops? De game draait bijna constantop 60fps maar als er een paar enemies op t scherm komen of ik een mechanisme activeer zakt hij soms naar < 30
hahahahaha, whoooeoeoehoehooeoeh, hahahahahaahahah, hihihihihihih...Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 14:47:
Ik heb het spel ook zitten spelen en als PRO speler zijn er een aantal dingen die me opvielen :
Ok we zijn het met elkaar eens dat de graphics vernieuwend zijn, singeplayer vond ik tegenvallen, maar gelukkig viel multiplayer niet tegen,
Alleen het spel voegt naast nieuwe gfx eigenlijk niks toe aan quake3, ik was wel blij dat het spel in ultra quality en reso 1600x1200 perfect draaide zonder framedrops op mn Geforce 7800GT)
Het is quake3 dus met nieuwe gfx , echt een super spel dus, alleen jammer dat het niks toevoegt aan quake3, zelfs wapens zijn bijna identiek :((
* Jedi Geub klimt terug op zijn stoel!
Pro speler, grinnik
/ontopic
vind de single player wel cool, helemaal als je met je team mates aan het rondlopen ben en die gasten zetten hun zaklamp aan echt super mooi gedaan. Ook de vuurgevechten zijn wel tof!
Verwijderd
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2005 16:50 ]
Verwijderd
Ik ben net Quake 4 gaan halen 
Wat is het toch vet!
Ik zit wel met 1 vraagje...
Hoe geraak je in hemelsnaam in de console?
Wat is het toch vet!
Misschien ff zoeken op console in dit topic?Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 16:45:
Wat is het toch vet!
[rml][ Multi] Het Quake 4 Topic[/rml]
Gokje; ~?Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 16:45:
Wat is het toch vet!
I'm not as think as you stoned I am
Verwijderd
Mja, heb al search gedaan maar de server gaf een error daarom vroeg ik het snel 
Zal nog es opnieuw proberen.
Zal nog es opnieuw proberen.
Verwijderd
effe een grondig onderzoek gepleegtBever! schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 14:47:
[...]
die ati er weer uit? Dacht dat je ineens zo anti nvidia was geworden en een ati collectie was gestart
die R420 zit ook in me laptop vandaar dat ik die NV40 terug heb
Aangezien dat OpenGL apps beter op de GeForce 6800GT draaien als op de X800XT PE , en dat er SM3.0, Soft Shadows en HDR in zit vin dik het wel best zo
aangezien dat ik ook Quake4 op de Voodoo5 gaat draaien dat is me nieuwe taak. maar goed dankzei dborca kunnen alle OpenGL apps draaien dus ook Quake4. Quake4 is niks anders dan een mix van Doom3 en Quake3 dan in een gepatchte Doom3 engine. ik ben wel benieuwd wat de fixxes zijn aan gezien dat SMP goed ondersteund wordt enzo.
[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2005 17:07 ]
Verwijderd
/me heeft net de special edition gekocht 
Extras: Quake II, + alletwee de expantion packs en the making of Quake 4, en dat voor maar 8 euro meer, dat kon ik niet laten liggen
Extras: Quake II, + alletwee de expantion packs en the making of Quake 4, en dat voor maar 8 euro meer, dat kon ik niet laten liggen
Pre-order je hem , krijg ik hem pas morgen binnen 
Had ik beter ff naar de winkel kunnen gaan !
Doen we ook nooit meer dus.
Dat noemen ze dan op de releasedag op de mat ...
Had ik beter ff naar de winkel kunnen gaan !
Doen we ook nooit meer dus.
Dat noemen ze dan op de releasedag op de mat ...
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
[rml]Jerry in "[ Multi] Het Quake 4 Topic"[/rml]Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 16:45:
Wat is het toch vet!
Misschien een domme vraag, maar is het net als wat valve heeft gedaan met half life, de gewone quake 2, maar dan gebaseerd op de nieuwe engine? Of hoop ik weer eens teveel?Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 17:13:
/me heeft net de special edition gekocht
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470
Indentiek in welk opzicht?Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 14:47:
Ik bedoel, de rockets _zijn_ langzamer dan die van Quake3, de Rocketlauncher ziet er zelf totaal anders uit.
De shotgun ziet er totaal anders uit en heeft een mindere spread dan in Quake3.
De machinegun ziet er totaal anders uit en schijnt ook anders te schieten.
De Railgun schijnt te sterk te zijn dan in Quake3, daarnaast hoor je niet het buzzing sound zoals in Quake3 niet duidelijk. (voor een pro-gamer zijn weapon-sounds even belangrijk als bijv. het geluid van de ammo-pickups)
De Lightning Gun kent geen buzzing-sound zoals in Quake3.
Daarnaast voelt de movement toch wat lomper aan dan in Quake3 en is er geen double jump. Ook de footstep-sounds zijn te hard.
Ook de weapon-switch schijnt wat te trager te zijn ingesteld dan zoals in Quake3.
Dit zijn de meningen van een paar Pro-gamers die Quake4 hebben beoordeeld:
http://www.ggl.com/news.php?NewsId=1222
Dus als je dit zo leest, dan is het; hoe bedoel je indentiek aan Quake3?

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |
Ik vind het een heel goed spel. Ik heb vroeger de vorige versies altijd gaag gespeeld.
Het is gewoon een heel vlot spel, het schieten, het bewegen.... Nog beter als met HL2 mijn part...
En voor de apen dat denken dat de singel player sucked hebben het goed mis vind ik.
Een spel, dat je in 1 keer wilt uitspelen
Het is gewoon een heel vlot spel, het schieten, het bewegen.... Nog beter als met HL2 mijn part...
En voor de apen dat denken dat de singel player sucked hebben het goed mis vind ik.
Een spel, dat je in 1 keer wilt uitspelen
Support engineer
Je wordt wel bij het handje genomen, echt weer zo'n lineaire game van Raven.
Ik vind het qua spel erg lijken op Star Trek: Elite Force...
Maar het is natuurlijk wel vetter omdat het is en blijft Quake op de Doomengine.
Ik vind het qua spel erg lijken op Star Trek: Elite Force...
Maar het is natuurlijk wel vetter omdat het is en blijft Quake op de Doomengine.
Ik heb ook al wat online gespeeld, maar ik vind het geen verbetering ten opzichte van Quake 3. Zo had Quake 3 een heel scala aan verschillende karakters die je kon kiezen, maar die zitten er in Quake 4 niet in. Bovendien lijken al die 'karakters' heel erg op elkaar wat me ook nogal tegenvalt. Ik vind ze ook nogal magertjes en erg donker en slecht te zien. Echt een gemiste kans... achteruitgang zelfs.
Als je geen goede pc hebt loopt de game ook totaal niet soepel, ik haal rond de 20-40 fps met soms uitschieters naar boven en naar beneden, en dat speelt totaal niet lekker. Ik vind de wapens zoals ze rondliggen ook niet bepaald duidelijk, maarja dat is iets waar je aan kan wennen.
Zoals eerder is vermeld is gaan de rockets een stuk langzamer dan in quake 3, heb hier gemengde gevoelens over, dit wapen is helemaal niet zo effectief als andere wapens nu, en nu wordt het meer gebruikt om te 'spammen' dan dat je em actief gebruikt
Aan de andere kant gebruik je wel veel meer andere wapens, maar doen de wat ervaren spelers zoiezo al, en meestal heb je zoiezo niet alle wapens voor handen dus dat is een klein voordeel voor een groter nadeel imo.
En zoals eerder iemand zei... de gothic sfeer is verdwenen uit het spel, nu is het allemaal zo futuristisch, om het meer bij de singleplayer te laten passen..... had voor mij niet gehoeven.
Als je geen goede pc hebt loopt de game ook totaal niet soepel, ik haal rond de 20-40 fps met soms uitschieters naar boven en naar beneden, en dat speelt totaal niet lekker. Ik vind de wapens zoals ze rondliggen ook niet bepaald duidelijk, maarja dat is iets waar je aan kan wennen.
Zoals eerder is vermeld is gaan de rockets een stuk langzamer dan in quake 3, heb hier gemengde gevoelens over, dit wapen is helemaal niet zo effectief als andere wapens nu, en nu wordt het meer gebruikt om te 'spammen' dan dat je em actief gebruikt

En zoals eerder iemand zei... de gothic sfeer is verdwenen uit het spel, nu is het allemaal zo futuristisch, om het meer bij de singleplayer te laten passen..... had voor mij niet gehoeven.
Net weer even prachtig partijtje gespeeld via Hamachi ala quake4got, weer erg leuk
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Verwijderd
zaten idd wel grappige momenten tussen, alleen een beetje jammer dat me verbinding niet wilde meewerken. Zal wel iets van een spyware/virus zijn ofzo.FnF schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 20:25:
Net weer even prachtig partijtje gespeeld via Hamachi ala quake4got, weer erg leuk
Ik hoop dat Raven/Id nu gaat werken aan een mooie Multiplayer-addon met nu goede en aantrekkelijk uitziende maps (ja, dat gaat heus wel samen) en weapon-settings exact zoals in Quake3. Ook wil ik gewoon geupgrade versies zien van de Quake3 wapens en niet zoals nu van die SWAT-achtige guns en waar je je eigen hand ziet. De MP zou gebaseerd zijn op Quake3 en dat is nu deels zo, maar deels dus ook weer niet. (zoals ik al eerder opgesomt heb)
QuakeIV:Arena anyone?
QuakeIV:Arena anyone?
dit altijd zo flauw.Peertje schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 16:46:
[...]
Misschien ff zoeken op console in dit topic?
[rml][ Multi] Het Quake 4 Topic[/rml]
geef dan gewoon ff het antwoord.
en als ik zoek krijg ik alleen
typ dit dit dit in console .
maar niet hoe krijg je het console
Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----
Verwijderd
Uhm, allemaal leuk dat VPN, maar denken jullie ook aan je shares?
Schijnbaar niet:
[maar ff weg]
Dus allemaal ff je shares uitzetten, anders kan een kwaadwillige alles van je pc halen!
Schijnbaar niet:
[maar ff weg]
Dus allemaal ff je shares uitzetten, anders kan een kwaadwillige alles van je pc halen!
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2005 21:57 ]
Verwijderd
Ik bedoelde als Pro quaker, sjongenjongen hier zitten ook zoveel gefrustreerde mannetjes, die niet kunnen aanzien dat iemand wel pro is en zij niet, dan moeten ze lullige opmerkingen makenPeertje schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 16:26:
[...]
Ik ben benieuwd of dit mij als niet pro ook zou zijn opgevallen! bedankt!
Neen, hij is exact even snel als in Q3 (gehoord van een medewerker van Raven). Het is gewoon gezichtsbedrog dat de RL langzamer lijkt.Cresso schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 19:20:
Zoals eerder is vermeld is gaan de rockets een stuk langzamer dan in quake 3
grrr, hoe krijg je console ik vind het nergens zelfs niet via google
kan iemand helpe
kan iemand helpe
Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----
Verwijderd
damn quake4 is zeker een gaaf spel, alleen ongelooflijk irritant dat het spel regelmatig gewoon weigert op te starten. Het scherm wordt grijs en gaat daarna gewoon weer netjes terug naar de desktop. Pas na een reboot kan ik weer quaken
Erg balen, omdat alt-tab ook al niet werkt bij mij 
Iemand dit ook, en misschien een oplossing gevonden? (ps dit is de legale versie)

Iemand dit ook, en misschien een oplossing gevonden? (ps dit is de legale versie)
Verwijderd
control-alt-tildeBruceLee schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 21:45:
kan iemand helpe
Zover ben ik nog niet
Nou, dat beest schiet aardig terug, 2-3 hits en ik ben eraan.
Maak een snelkoppeling als dit: "E:\Quake 4\Quake4.exe" +seta com_allowConsole 1 +disconnectBruceLee schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 21:45:
kan iemand helpe
En dan ~ in het spel. Je bent ook meteen de intro filmpjes kwijt.
WHAAAA
hmzzz
wat lijkt quake4 veel op doom3 zeg
alleen de interactie met je squad enzo zijn wel leuk.. dat had je niet echt in doom3
verder leuke knalgame (doom3 had alleen meer schrik elementen)

EDIT:
ligt het btw aan mij of kom ik vet veel dezelfde poppetjes tegen uit Quake2 in een opgepoetst jasje met q4 graphics?
hmzzz
alleen de interactie met je squad enzo zijn wel leuk.. dat had je niet echt in doom3
EDIT:
ligt het btw aan mij of kom ik vet veel dezelfde poppetjes tegen uit Quake2 in een opgepoetst jasje met q4 graphics?
[ Voor 23% gewijzigd door kaasaanfiets op 21-10-2005 22:02 ]
De reactietijd dat het wapen een rocket afschiet, is langzamer. De rocket gaat even hard als in Quake3. Die delay zorgt ervoor de Rocketlauncher zelf gewoon trager is dan in Quake3. Die delay moeten ze gewoon weghalen, want dat is toch onzin.Aham brahmasmi schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 21:39:
[...]
Neen, hij is exact even snel als in Q3 (gehoord van een medewerker van Raven). Het is gewoon gezichtsbedrog dat de RL langzamer lijkt.
[ Voor 3% gewijzigd door MelvinB op 21-10-2005 22:02 ]
Nou dan zou ik uit de buurt blijven he...Hacku schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 21:57:
Nou, dat beest schiet aardig terug, 2-3 hits en ik ben eraan.
spoiler:
dat kan niet denkik anders klopt het verhaal niet meer....
¿ hoe maak ik een spoiler ?
ow zo dus
koekoek2003nl schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 22:04:
[...]
spoiler:dat kan niet denkik anders klopt het verhaal niet meer....
ow zo dus
spoiler:
Kan niet? Hoe kan ik dan uit die kamer weg, alles is afgesloten.
Dat viel mij ook al op , maar ja dat was ook in doom 3 zo omdat het in feite gewoon een remake was. Dit zal ook wel met q4 zijn. Of wacht eens het is dezelfde enemy als in q2 dus waarom dan ineens totaal andere enemies.koekoek2003nl schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 22:01:
WHAAAA
hmzzz
EDIT:
Persoonlijk vind ik het tot op heden nog steeds niet een superspel. Doom3 vond ik echt veel beter omdat hier veel meer schrik elementen inzaten en deze game ( d3 dus ) daardoor ook een stuk moeilijk was omdat je constant schrikt.
Verwijderd
Weet iemand hoe je deze afkrijgt:
http://putfile.com/pic.php?pic=10/29315210397.jpg&s=x10
knallen haalt nix uit.
Btw iemand al de BFG tegengekomen?
http://putfile.com/pic.php?pic=10/29315210397.jpg&s=x10
knallen haalt nix uit.
Btw iemand al de BFG tegengekomen?
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2005 22:36 ]
Hacku schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 22:15:
[...]
spoiler:Kan niet? Hoe kan ik dan uit die kamer weg, alles is afgesloten.
spoiler:
jezelf laten doodschieten dan zie je wel wat er gebeurt, dus niet meteen op f9 rammen..
koekoek2003nl schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 22:32:
[...]
spoiler:jezelf laten doodschieten dan zie je wel wat er gebeurt, dus niet meteen op f9 rammen..
spoiler:
Dan verschijnt vanzelf het laadscherm 
Verwijderd
Hacku schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 22:39:
[...]
spoiler:Dan verschijnt vanzelf het laadscherm
spoiler:
Achter die blauwe buizen blijven en knallen, begeven moment word je opgepakt
Ik vind het wel erg goed gedaan dat je grenades/rockets/etc door een teleport kan schieten of bijv een grenade laten wegschieten via jumppad..... geeft af en toe wel een erg handig en leuk effect
Verwijderd
quake is niet echt mijn ding, het is een grappig spel maar heeft me niet echt kunnen boeien. Was er iig niet langer zoet mee als een uur. ik ga weer terug naar de bf serie
Heeft er iemand misschien een stukje gevonden over het verschil dat je ziet tussen normal high en ultra quality? (met screenshots)
Verwijderd
Jongens, het kan toch niet zo zijn dat ze die game vanuit engeland hier naartoe kunnen sturen voor 40e all inc. en dat ie hier in de winkels 60pleuros kost
beetje ernstig gortig!!
waar kopen we deze uber game voor een fatsoenlijke prijs?
beetje ernstig gortig!!
Verwijderd
Heb je het over CD-wow?Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 23:09:
Jongens, het kan toch niet zo zijn dat ze die game vanuit engeland hier naartoe kunnen sturen voor 40e all inc. en dat ie hier in de winkels 60pleuros kost
beetje ernstig gortig!!
Ik heb er BF2 vandaan en tientallen audio CDs.. allemaal prima..
De eerste paar levels gespeeld. Vind het nou niet echt speciaal ofzo.
Speelt gewoon lekker weg, niet echt iets speciaals waardoor je in het spel word getrokken.
Iets wat ik met FEAR weer wel had. Speel em mischien nog wel als ik FEAR en Serious Sam 2 uit heb.
Speelt gewoon lekker weg, niet echt iets speciaals waardoor je in het spel word getrokken.
Iets wat ik met FEAR weer wel had. Speel em mischien nog wel als ik FEAR en Serious Sam 2 uit heb.
Bier, Whiskey en Metal!!
Ik heb half life 2 voor 40 euro bij Play.com besteldVerwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 23:09:
beetje ernstig gortig!!
[ Voor 4% gewijzigd door LifeTecH op 21-10-2005 23:15 ]
Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 22:50:
[...]
spoiler:Achter die blauwe buizen blijven en knallen, begeven moment word je opgepakt
spoiler:
Omg, wat een ziekelijke toestanden volgen hierna 
Verwijderd
@Lightnin & LifeTecH:
Zo zie je maar hoe gigantisch veel winst er hier in NL op gemaakt word
VROEGAH toen de gulden nog bestond kosten een spel nog 50 knetter harduh Nederlandse guldens
in 2003 betaalden wij 40e in 2004 50e, vandaag de dag 60euro?
en zoals iemand anders in dit topic al eerder op merkte, en volgend jaar zeker 70euro fzo
Zo zie je maar hoe gigantisch veel winst er hier in NL op gemaakt word
VROEGAH toen de gulden nog bestond kosten een spel nog 50 knetter harduh Nederlandse guldens
in 2003 betaalden wij 40e in 2004 50e, vandaag de dag 60euro?
en zoals iemand anders in dit topic al eerder op merkte, en volgend jaar zeker 70euro fzo
Vroegâh kostte spellen ook gewoon 100 guldens hoor
voor sommige spellen betaal je gewoon graag het geld, en ik denk dat Quake4 best 'ns een van die spellen zou kunnen zijn
voor sommige spellen betaal je gewoon graag het geld, en ik denk dat Quake4 best 'ns een van die spellen zou kunnen zijn
F***ing hopeloos dit, kan Quake 4 niet eens spelen, hij knalt hier steeds terug naar de desktop. Ook na een herinstallatie, met forceware 77.77 of 81.85, het maakt niks uit, ik krijg de game niet opgestart. We gaan maar es googlen voor een fix.....
Krijg nou wat..... na wat gesnuffel in de fora van planetquake lijkt het dus aan de soundcard te liggen. Zodra ik deze disable start de game gewoon op, maar zonder geluid. Een tip was om openal te installeren maar dat helpt hier ook niets. Komt er wel eens een game bugvrij op de markt?
Krijg nou wat..... na wat gesnuffel in de fora van planetquake lijkt het dus aan de soundcard te liggen. Zodra ik deze disable start de game gewoon op, maar zonder geluid. Een tip was om openal te installeren maar dat helpt hier ook niets. Komt er wel eens een game bugvrij op de markt?

[ Voor 38% gewijzigd door Ulti23 op 21-10-2005 23:32 ]
I pitty the fools who took my game-station.....
Ik zag die vanmiddag bij de FRS staan.Phuncz schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 23:34:
Om de kartonnen box te krijgen, is er nog een manier buiten bestellen van amazon.com ?
Het betreft deze:
[afbeelding]
Zou deze graag zien staan naast mijn doosjes van Q1, Q2 en Q3
Je moet de laatste beta drivers van creative installerenUlti23 schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 23:24:
F***ing hopeloos dit, kan Quake 4 niet eens spelen, hij knalt hier steeds terug naar de desktop. Ook na een herinstallatie, met forceware 77.77 of 81.85, het maakt niks uit, ik krijg de game niet opgestart. We gaan maar es googlen voor een fix.....
Verwijderd
100 heb ik er nooit voor betaald, 60 en 70 gulden echt maximaalarchetta schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 23:22:
mja, tis maar wat VROegâh voor je betekend.
Nergens last van met mn Audigy2 ZS drivers van 10-7-2003..
Zat net in quake4got5, zaten 6-7 man in maar kon nergens een servertje vinden in de q4 game browser..
Doe ik iets fout of waren er gewoon geen servers?
Zat net in quake4got5, zaten 6-7 man in maar kon nergens een servertje vinden in de q4 game browser..
De special edition is in kartonnen doos dan ?
Ben nu 3 uurtjes verder en ben er zeer over te spreken 
In het begin vond ik hem wat tegen vallen...GFX leken wel erg veel op D3 en ik kreeg beetje het gevoel van "heb het al eerder gezien".
Echter een paar velden verder wordt hij wel errug mooi hoor
Wat een waanzinig mooi lichteffecten en sfeer zetten ze neer...
Het doom gevoel blijft maar dan wel een paar stapjes mooier en indrukwekkender.
Ik persoonlijk vind Q4 weer mooier dan FEAR...
**iemand al ergens een trainer gespot?
**
In het begin vond ik hem wat tegen vallen...GFX leken wel erg veel op D3 en ik kreeg beetje het gevoel van "heb het al eerder gezien".
Echter een paar velden verder wordt hij wel errug mooi hoor
Wat een waanzinig mooi lichteffecten en sfeer zetten ze neer...
Het doom gevoel blijft maar dan wel een paar stapjes mooier en indrukwekkender.
Ik persoonlijk vind Q4 weer mooier dan FEAR...
**iemand al ergens een trainer gespot?
[ Voor 7% gewijzigd door melly op 21-10-2005 23:59 ]
Naja, over die hamachi netwerkjes ... als er niemand die in je hamachi netwerkje zit, een server opstart, dan vind je er geen natuurlijk
iPhone 12 Pro 128GB MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)
hmm, men quake 4 is een dag later verzonden bij GCshop, dus morgen vanmiddag issie binnen. Morgenavond vanavond ben ik dus online te vinden
[ Voor 13% gewijzigd door R-B op 22-10-2005 00:22 ]
| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |
Als je dan toch wilt cheaten... in de console waren de eerste paar commando's die ik probeerde meteen raak.
god, notarget, give all
* Wildfire vindt Quake 4 geen spel om van voor naar achter eerlijk te spelen...
Ik heb een server gehost van 9 tot 12 uur.Occy74 schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 23:55:
Nergens last van met mn Audigy2 ZS drivers van 10-7-2003..
Ik zit in q4got2/3/4 & 5 dus hij moet overal zichtbaar zijn, er waren dus ook genoeg mensen die joinden.
Home Assistant | ☀️ 15.2kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD
Is er trouwens ook een command om je FOV groter te maken? Alle cg_ commando's werken niet meer in q4
Verwijderd
g_fovGlorix Jim schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 01:01:
Is er trouwens ook een command om je FOV groter te maken? Alle cg_ commando's werken niet meer in q4
Weet er iemand welke poorten Quake4 allemaal gebruikt? Is dat enkel 24008 UDP?
En wat is het overeenkomstige commando voor "set net_ip x.x.x.x" als je meerdere netwerkkaarten in je pc hebt zitten?
En wat is het overeenkomstige commando voor "set net_ip x.x.x.x" als je meerdere netwerkkaarten in je pc hebt zitten?
En ook al is het zo voor de hand liggend, kun je er best spoilertags omheen doen... Ik meen het...Wildfire schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 00:23:
[...]
Als je dan toch wilt cheaten... in de console waren de eerste paar commando's die ik probeerde meteen raak.
god, notarget, give all
* Wildfire vindt Quake 4 geen spel om van voor naar achter eerlijk te spelen...(F.E.A.R. daarentegen gespeeld zonder een enkele cheat, dat spel verdiende het gewoon)
* Cyberamp gaat de eerste keer bij het spelen niet cheaten ....!
Info over portmaps van de support site van activision:shaidar schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 01:16:
Weet er iemand welke poorten Quake4 allemaal gebruikt? Is dat enkel 24008 UDP?
Nu nog die Net_ip ....If you are using a hardware firewall or software such as ZoneAlarm® and you are experiencing problems, make sure your firewall or firewall software is set to allow UDP and TCP packets on port 28004 (use port 27650 if you are trying to run a server). Quake IV™ uses this port for connection, message of the day, server browsing, and so forth.
Spoilertags voor cheats?!?!CyberAmp schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 01:19:
[...]
En ook al is het zo voor de hand liggend, kun je er best spoilertags omheen doen... Ik meen het...
* Cyberamp gaat de eerste keer bij het spelen niet cheaten ....!
Het is aan jou om te cheaten of niet te cheaten.
Door de cheatcommando's te vermelden verraad ik niets van de verhaallijn waardoor ik niets spoil.
Als jij je niet kunt beheersen en gaat cheaten nadat je de cheats hebt gezien, dan is dat *jouw* probleem.
Misschien omdat je cheat dat je er zo makkelijk over denkt, maar een deel van het niet-cheaten is het feit dat je de codes niet weet omdat ze verborgen horen te zijn en wanneer je zo bloot "in your face" neerlegt is de verleiding gewoon groter en dan praat ik niet alleen voor mezelf.Wildfire schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 01:35:
Spoilertags voor cheats?!?!
Het is aan jou om te cheaten of niet te cheaten.
Door de cheatcommando's te vermelden verraad ik niets van de verhaallijn waardoor ik niets spoil.
Als jij je niet kunt beheersen en gaat cheaten nadat je de cheats hebt gezien, dan is dat *jouw* probleem.
Verwijderd
Damn die missie met die missiles die je moet uitschakelen is moeilijk 
Ik had ook gekozen voor het 3rde niveau trouwens... Ik ga zo maar weer es snel proberen
Ik had ook gekozen voor het 3rde niveau trouwens... Ik ga zo maar weer es snel proberen
Inderdaad, ik ben nogal een oude gamer en vroeger toen je eigenlijk alleen maar games kon kopen bij Computer collectief in Amsterdam, koste een leuke flightsim (die toen de mode waren ipv shooters) zo rond de 129 gulden.archetta schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 23:22:
Aangezien dat meer dan 15 jaar terug is zijn games goedkoper geworden in de loop van de tijd. Met inflatie zouden ze ondertussen ver over de 200 gulden moeten zijn. Koop je games bij play.com of cdwow en je zit rond de 25-35 euro. Koopie dus .
Ik heb precies van het zelfde lastVerwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 21:46:
damn quake4 is zeker een gaaf spel, alleen ongelooflijk irritant dat het spel regelmatig gewoon weigert op te starten. Het scherm wordt grijs en gaat daarna gewoon weer netjes terug naar de desktop. Pas na een reboot kan ik weer quakenErg balen, omdat alt-tab ook al niet werkt bij mij
je klikt hem aan scherm wordt zwart en springt daarna weer terug naar mijn Desktop.
systeem info:
AMD 2200+
ati 9700 Pro
1024 Mb intern geheugen
windows XP pro
lijkt me voldoende om hem te kunnen spelen maar niks hoor
Teteringen
Die draait gewoon weer, ik kan daarna weer gewoon op quake4 klikken zeg maar en dan krijg ik weer een zwart scherm en daarna springt ie weer terug naar mijn desktop net als of er niks is gebeurt ??Verwijderd schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 09:47:
Je kan ook explorer.exe opnieuw starten dan werkt het ook weer
verder werkt alles gewoon naar behoren.
Teteringen
Welke drivers gebruik je?
Die site is niet gewenst hier
Die site is niet gewenst hier
[ Voor 106% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2005 11:02 ]
Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21
Ik heb net mijn Quake 4 mogen ontvangen, en hij was in kartonnen box. Alleen op plaatje zit hij er een stuk dikker uit. Maar hij is gewoon dikte van dvd-hoesje zeg maar..Phuncz schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 23:34:
Om de kartonnen box te krijgen, is er nog een manier buiten bestellen van amazon.com ?
Het betreft deze:
[afbeelding]
Zou deze graag zien staan naast mijn doosjes van Q1, Q2 en Q3
| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |
Ik heb oon nog mijn driver geupate met de laatste nieuwe vanaf de ATI.com geloof uit mijn hoofd iets van 5.10.Xadeon schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 10:05:
Welke drivers gebruik je?
en ik zal straks als ik thuis ben gelijk eens kijken voor die fix, ik ben nu 1 van de gelukkige die op zaterdag ochtend zit te werken.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2005 11:03 ]
Teteringen
de gfx vallen voor mij vies tegen en ik speel op 1600x1200 4x fsaa en 16x af en alles maar op max wat max kan zijn.
beetje jammer maar wel leuk dat met de nieuwste 81.85 me 2de core van me X2 benut word!
beetje jammer maar wel leuk dat met de nieuwste 81.85 me 2de core van me X2 benut word!
Intel E6850@3,6Ghz ,GEIL 4 Gig pc800, MSI 8800GTX OC,Tagan 700W,raptor x 150gig,seagate 500gig,asus p5n32-e SLI plus, X-fi extremegamer, logitech z5450 speakerset, Coolermaster Stacker silver
Ik zoek naar de klassieke afmeting kartonnen box dus, wat vroeger gebruikt werd.R-B schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 10:12:
[...]
Ik heb net mijn Quake 4 mogen ontvangen, en hij was in kartonnen box. Alleen op plaatje zit hij er een stuk dikker uit. Maar hij is gewoon dikte van dvd-hoesje zeg maar..
Ok, waar vind ik die voor mij SB Xfi Extreme Music kaart? Kan bij creative geen beta drivers vinden? Ook niet via google, alleen voor de audigy?Wout schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 23:50:
[...]
Je moet de laatste beta drivers van creative installeren
Ik zelf heb de USB audigy2 NX en hier zijn ook geen beta drives voor lekker is datUlti23 schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 11:08:
[...]
Ok, waar vind ik die voor mij SB Xfi Extreme Music kaart? Kan bij creative geen beta drivers vinden? Ook niet via google, alleen voor de audigy?

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama
"If you can run Doom3, you can run Quake 4."
Volgens mij klopt deze uitspraak wel ongeveer, want het spel is met precies dezelfde instellingen als Doom3 aardig te spelen op mijn pc: XP2400+ / 9600XT / 1024MB RAM. Dit @ 800*600 Medium met shadows en high quality special effects aan. De framerate varieert van 30 tot 60 fps; goed speelbaar dus. Voor multiplayer is deze framerate eigenlijk iets te laag, want als het erg druk is, krijg ik drops tot ongeveer 20fps en dat speelt gewoon niet lekker. Oplossing: shadows uit in MP. Dit scheelt al gauw 10 fps, en schaduwen zijn in multiplayer toch niet belangrijk. Misschien toch maar eens een nieuwe videokaart kopen...
Verder heb ik het ook nog even op mijn oude rommelbak geprobeert: AMD Athlon XP 1600+ / Geforce 4 ti4200 64 MB / 512 MB DDR. Singleplayer heb ik nog niet geprobeerd, maar multiplayer werkte wel aardig @ 640*480 Low en verder alleen bumpmapping aan. Wel moet ik erbij zeggen dat Quake 3 er dan een stuk mooier uitziet dan Quake 4 met deze instellingen, dus of Q4 veel hier over LAN zal worden gespeeld is nog de vraag. Nou ja, op m'n broer zijn pc zal het wel wat beter werken (XP1800+ / GF4 ti4800se / 512MB DDR).
Volgens mij klopt deze uitspraak wel ongeveer, want het spel is met precies dezelfde instellingen als Doom3 aardig te spelen op mijn pc: XP2400+ / 9600XT / 1024MB RAM. Dit @ 800*600 Medium met shadows en high quality special effects aan. De framerate varieert van 30 tot 60 fps; goed speelbaar dus. Voor multiplayer is deze framerate eigenlijk iets te laag, want als het erg druk is, krijg ik drops tot ongeveer 20fps en dat speelt gewoon niet lekker. Oplossing: shadows uit in MP. Dit scheelt al gauw 10 fps, en schaduwen zijn in multiplayer toch niet belangrijk. Misschien toch maar eens een nieuwe videokaart kopen...
Verder heb ik het ook nog even op mijn oude rommelbak geprobeert: AMD Athlon XP 1600+ / Geforce 4 ti4200 64 MB / 512 MB DDR. Singleplayer heb ik nog niet geprobeerd, maar multiplayer werkte wel aardig @ 640*480 Low en verder alleen bumpmapping aan. Wel moet ik erbij zeggen dat Quake 3 er dan een stuk mooier uitziet dan Quake 4 met deze instellingen, dus of Q4 veel hier over LAN zal worden gespeeld is nog de vraag. Nou ja, op m'n broer zijn pc zal het wel wat beter werken (XP1800+ / GF4 ti4800se / 512MB DDR).
Heb jij hem via cd-wow besteld?R-B schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 10:12:
[...]
Ik heb net mijn Quake 4 mogen ontvangen, en hij was in kartonnen box. Alleen op plaatje zit hij er een stuk dikker uit. Maar hij is gewoon dikte van dvd-hoesje zeg maar..
Nope, GCShop
Oke, hopelijk krijg ik de mijne vandaag ook binnen
Ok, ik heb de game nu wel aan de gang gekregen en het werkt prima tot nu toe met geluid. Wat ik gedaan heb is een complete uninstall van de game quake 4. Daarna ben ik naar de site gegaan van creative en heb daat de laatste update voor de Xfi gedownload. De cd installeert de geluidskaart met de datum 8 augustus 2005, op de site van creative kun je bij downloads een update inclusief patches downloaden van 27 augustus meen ik. Anyway, na het uitvoeren van die update en een herinstallatie van quake 4 starte de game ineens wel op. Na het instellen van de grafische opties, reboot ikke voor de zekerheid even en de game start dus gewoon op.
Misschien dat het zo ook kan met audigy kaartjes. Ik heb verder geen openal gebruikt of die fix op die site die hier niet genoemd mag worden...
Spel loopt ook nog eens als een tiet met 4x AA, 8x AF, 1280/1024 Ultra Quality!
Misschien dat het zo ook kan met audigy kaartjes. Ik heb verder geen openal gebruikt of die fix op die site die hier niet genoemd mag worden...
spoiler:
Gruwelijk wrede game dit zeg, ben nog niet zo ver maar in het begin is het vet oorlog als je door die 'loopgraven' moet om die defense cannon uit te schakelen.
Spel loopt ook nog eens als een tiet met 4x AA, 8x AF, 1280/1024 Ultra Quality!
omg, wat wil je ook met zulke specs... *ff showe?
*
Anyway: het lijkt me zeer leuk om te spelen aangezien het gewoon q3 is in een d3-engine-jasje, maar qua graphics denk dat ik het zonder AA en AF met doen... niet dat I care, want bij online shooters is het toch altijd bij mij: zo weinig mogelijk detail (veel detail hindert toch maar (zie CS: S) en een zo hoog mogelijk resolutie.
Anyway: het lijkt me zeer leuk om te spelen aangezien het gewoon q3 is in een d3-engine-jasje, maar qua graphics denk dat ik het zonder AA en AF met doen... niet dat I care, want bij online shooters is het toch altijd bij mij: zo weinig mogelijk detail (veel detail hindert toch maar (zie CS: S) en een zo hoog mogelijk resolutie.
[ Voor 10% gewijzigd door Quadro! op 22-10-2005 12:08 . Reden: freakin' smileys ]
Vraagje ik heb nu Quake 4. Nu wil ik multiplayer Cooperative spelen. Alleen als ik naar host server ga zie ik die mode er niet bij staan. wel DM, Team DM, CTF, Team CTF en Tourny of zo. Kan iemand bij vertellen hoe ik dan Cooperative kan spelen ?
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Onzin. Iedereen die cheats voor een spel wil hebben hoeft maar te googlen en vindt zo tientallen sites waar de cheats op staan. GoT is zal zeker niet bovenaan de lijst van hits staan op Google.CyberAmp schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 05:56:
[...]
Misschien omdat je cheat dat je er zo makkelijk over denkt, maar een deel van het niet-cheaten is het feit dat je de codes niet weet omdat ze verborgen horen te zijn en wanneer je zo bloot "in your face" neerlegt is de verleiding gewoon groter en dan praat ik niet alleen voor mezelf.
Verwijderd
Joh, als mensen zich er aan irriteren (zoals dat duidelijk het geval hier is) kan je toch gewoon die spoiler tag gebruiken..Aham brahmasmi schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 12:57:
[...]
Onzin. Iedereen die cheats voor een spel wil hebben hoeft maar te googlen en vindt zo tientallen sites waar de cheats op staan. GoT is zal zeker niet bovenaan de lijst van hits staan op Google.
(einde discussie
Heeft nu niemand hier Multiplayer Cooperative geprobeert te spelen ?
[ Voor 10% gewijzigd door Astennu op 22-10-2005 13:07 ]
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Dit topic is gesloten.
Let op:
Hou het ontopic, nuttig en begeef je vooral niet op 'grijs' gebied!
Gameafspraakjes kan je maken buiten dit topic om!
Techvragen en problemen met dit spel horen niet in dit topic thuis, maar in SPV!
Gameafspraakjes kan je maken buiten dit topic om!
Techvragen en problemen met dit spel horen niet in dit topic thuis, maar in SPV!