[Multi] Het Quake 4 Topic

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.687 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azer
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
212.42.38.86 Playground.ru FFA server
206.63.81.10 EF.net Quake 4 server

Op deze 2 servers kan ik normaal spelen met een iets minder legale versie. De eerste server is een FFA server en de tweede wisselt tussen TDM en CTF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-09 17:25
Lexxx schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 10:19:
[...]

Ik kom d'r niet meer op :(
Krijg de melding "unkown to auth". Maar de server is wel up.. dat kan ik zien in The All Seeing Eye.
Kwam je er gister wel op dan? Je moet de executable van de DVD hebben en geen fix ofzo.

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 22:26

SgtStrider

Fractal Switchover!

Deze engine is _zo_super_goed... waarom maken ze niet een realistische WW2 game op basis van deze engine? Quake 4 heerscht :) En hard...

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 15:38

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

SgtStrider schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 10:58:
Deze engine is _zo_super_goed... waarom maken ze niet een realistische WW2 game op basis van deze engine? Quake 4 heerscht :) En hard...
Joh, als je kijkt naar welke games er wel niet allemaal (nu nog steeds!) draaien op de Quake3 engine, dan komt dat heus nog wel ;) Deze engine is gewoon weer een geniaal staaltje werk, en ik denk dat heel veel game makers deze engine wel gaan gebruiken voor hun games :D Laat ze maar komen die shooters! :*)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:00

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Super spel..

net als bij Q1 kippevel toen ik gisteren bezig was met de SP,.. super :D kan niet wachten totdat ik thuisben, ken ik weer lekker gaan fraggen :)

* MisteRMeesteR denkt dat hij binnekort q4 gaat kopen :) deze makers mogen mijn geld hebben!

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 00:27:
die screenie van de net, is GEEN illegale/gedownloade versie, legaal gekocht in de winkel (in duitsland nml, daar zijn al winkels die het verkopen).
je kan trouwens niet eens zonder legit key quake4 opstarten (of inet stekker der uit).
kev hoi o/
Welke winkel had jij hem gekocht in Duitsland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNiker
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-12-2020
Net iemand van de lokale gameshop aan de phone gehad. Ik kan mijn doosje quake 4 ophalen :)

Nu is het alleen nog wachten op de kpn monteur die hier op mijn werk moet langs komen. En dan kan ik gaan spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 16:39

TiMMieJ

PSN: Orixez

Waar Doom3 in SP een beetje loos knallen en rondrennen was is Q4 gewoon in een verhaal rond rennen en knallen. Gewoon gaan lopen en terug moeten om een medic op te halen e.d. SUPER !!!
Gewoon weer fraggen met een doel en verhaal in de SP Q4 is echt 10x beter als D3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

De mijne blijft zich na het opstarten eruit gooien met een foutmelding in quake4.exe

Dat wordt zoeken, want ben blijkbaar de enige (iig op dit forum blijkbaar).

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-07 16:30

Shaidar

Herinstalleer hem eens? Ik had dat probleem ook bij NFSU2 ... daar hielp herinstalleren ook, misschien met een waterkansje is dat ongeveer hetzelfde soort probleem?

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik twijfel nog heel erg over Quake 4. Enerzijds heb ik me destijds flink kunnen vermaken met Quake 3, dus de multiplayer zal me wel bevallen. Anderzijds vraag ik me af in hoeverre de singleplayer modus nog boeiend is. De laatste shooter die me tot het einde kon boeien was Half-Life 2..

Kan iemand misschien vertellen hoe de balans alleen spelen/in teamverband spelen in de singleplayer is? En weet iemand of er toevallig een demo aankomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar

Shaidar

Een bespreking van de performance van Quake4 op Nvidia en ATI kaarten op hardwarezone >>

http://www.hardwarezone.c...es/view.php?cid=3&id=1749

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 08:15:
Goed idee FnF!

Ik kreeg om 6:16 vanochtend een mailtje van CD-WOW dat ze Quake4 naar me hebben opgestuurd.. 'Please allow 5 to 7 days for the goods to arrive' ;(
Nouja, tot die tijd dan maar fraggen over Hamachi/BattleLAN!
Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 08:52:
[...]

Lijkt me een cool idee. Zet je vanavond de connectie info op het forum, of op een andere manier?
2 zijn leuk, maar met meer mensen is het gezelliger :) Zijn er nog meer liefhebbers? Ik dacht zelf aan vrijdag, vanaf een uur of 4 's middags tot ergens in de avond kan er wel even een servertje lopen :)
Het komt me vandaag even niet meer zo goed uit :'(
Omdat dat altijd mooi soepel loopt, en je gewoon maar 1 server bij LAN Games ziet, gaat wel zo makkelijk :)
shaidar schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 09:10:
Hoe noemt Het GoT Quake4 Hamachi netwerk?

Join anders maar allemaal quake4got met password got :)
Dat is natuurlijk ook handig, dan hoef ik er zelf geen netwerk meer op te zetten :)

//EDIT:
Heb even gejoined, en ik zie dat er al 6 liefhebbers zijn voor een GoT Quake 4 battle ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Phyxion op 20-10-2005 12:51 ]

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 12:34:
Anderzijds vraag ik me af in hoeverre de singleplayer modus nog boeiend is. De laatste shooter die me tot het einde kon boeien was Half-Life 2.
Ik zou geen moment twijfelen; ik lees alleen maar razend enthousiaste reacties op de SP, zelfs van erg kritische mensen. :)

Er zitten trouwens toch doublejumps en ramp jumps in Q4. Woei! :D Zie ook hier.

[ Voor 23% gewijzigd door Aham brahmasmi op 20-10-2005 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
Rrrr, de strafejumpmode bevalt me niet ;(

Het voelt niet hetzelfde aan als in Q3, ook op trappen/hellingen kan je nu niet meer goed strafejumpen.
Anyway, ik vind dat er maar weinig maps zijn :|
The edge is wel leuk ofzo, maar niet echt boeiend(waar is dat fcking water!!), dm17 van q3 is ook leuk, weinig vernieuwend.
De wapens, railgun met zoom, NEE! machinegun met zoom, NEE! Dat haalt spanning weg, nu krijg je al helemaal campers....

Ik zeik misschien teveel, maargoed. Ik blijf het toch wel spelen :P

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matjas
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 19:42
TheNiker schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 11:39:
Net iemand van de lokale gameshop aan de phone gehad. Ik kan mijn doosje quake 4 ophalen :)

Nu is het alleen nog wachten op de kpn monteur die hier op mijn werk moet langs komen. En dan kan ik gaan spelen :)
welke winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAndyx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-03 13:04
jarnotjuh schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 13:04:
Rrrr, de strafejumpmode bevalt me niet ;(

Het voelt niet hetzelfde aan als in Q3, ook op trappen/hellingen kan je nu niet meer goed strafejumpen.
Anyway, ik vind dat er maar weinig maps zijn :|
The edge is wel leuk ofzo, maar niet echt boeiend(waar is dat fcking water!!), dm17 van q3 is ook leuk, weinig vernieuwend.
De wapens, railgun met zoom, NEE! machinegun met zoom, NEE! Dat haalt spanning weg, nu krijg je al helemaal campers....

Ik zeik misschien teveel, maargoed. Ik blijf het toch wel spelen :P
In q3 kon je ook zoomen en schieten hoor ;-)

Moest je alleen ff een zoom button instellen die je fov (field of view) tijdelijk naar bijv 30 graden zet. Niet dat zoomen handig is, een beetje speler is toch eerder met mikken zonder de zoom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNiker
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-12-2020
Ik vertel het alleen als jullie niet met zijn allen naar apeldoorn racen om quake 4 voor mijn neus weg te kapen... :)

Hij is te verkrijgen bij NEDgame in de hoofdstaat.

Ik zou hier geld voor moeten krijgen van hun volgens mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zijn dr ook servers op dat hamatchi gedoe ? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 13:18:
zijn dr ook servers op dat hamatchi gedoe ? :o
Het is Hamachi, ik zou zeggen, kijk eens op hun website, want het is niet een server of iets dergelijks :)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik bedoelde op het netwerk zelf, ben dat quake4got ding gejoined zeg maar alleen zie geen q4 server als ik bij lan scan, anders als iemand mij de weg wil wijzen, msn -> mildeman at hotma... .com ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2005 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matjas
TheNiker schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 13:18:
[...]

Ik vertel het alleen als jullie niet met zijn allen naar apeldoorn racen om quake 4 voor mijn neus weg te kapen... :)

Hij is te verkrijgen bij NEDgame in de hoofdstaat.

Ik zou hier geld voor moeten krijgen van hun volgens mij :)
dat is te ver weg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djerror
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-09 19:05
FnF schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 12:51:
[...]

[...]

2 zijn leuk, maar met meer mensen is het gezelliger :) Zijn er nog meer liefhebbers? Ik dacht zelf aan vrijdag, vanaf een uur of 4 's middags tot ergens in de avond kan er wel even een servertje lopen :)
Het komt me vandaag even niet meer zo goed uit :'(

[...]

Omdat dat altijd mooi soepel loopt, en je gewoon maar 1 server bij LAN Games ziet, gaat wel zo makkelijk :)

[...]

Dat is natuurlijk ook handig, dan hoef ik er zelf geen netwerk meer op te zetten :)

//EDIT:
Heb even gejoined, en ik zie dat er al 6 liefhebbers zijn voor een GoT Quake 4 battle ;)
Hoe doe je dat joinen psies me=noob ik ga vanavond even Q4 halen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar

Shaidar

Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 13:27:
ik bedoelde op het netwerk zelf, ben dat quake4got ding gejoined zeg maar alleen zie geen q4 server als ik bij lan scan
Als ik die dedicated server vanavond aan de praat krijg, dan zal er steeds eentje draaien ...
Maar ik - en misschien de rest ook - zit nog op m'n werk, ik kan alleen 's avonds spelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Òh :o ik was in de veronderstelling dat er al volop gefragged werd ;) :d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 13:32:
Òh :o ik was in de veronderstelling dat er al volop gefragged werd ;) :d
Word er ook, ik zette gisteravond mijn server op en toen zaten er binnen een half uurtje 15 man op.. Voor de rest waren er al 100+ servers en iets van 500+ players denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Egt een tof spel hoor! (gedownloade gespeelt)

En hij loop ook erg goed op mijn systeem, alles op very high (ultra ken niet) en 1280x1024.

Ik ga hem wel op medium zetten als ik egt ga fraggen (online), want dan heb je geen eye candy nodig, maar een eye.

En heb hem bestelt bij de dixons, waar ze er ook een t-shirt bijgeven van quake 4 (ziet er best leuk uit), morgen komt die daar aan:D.

Ff wachten tot morgen dan maar, of zaterdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand deze game al met een FX5900 gespeeld??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 13:39:
heeft iemand deze game al met een FX5900 gespeeld??
Zo niet, probeer het zelf :D...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
  • Laatst online: 26-07 16:02
shaidar schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 12:41:
Een bespreking van de performance van Quake4 op Nvidia en ATI kaarten op hardwarezone >>

http://www.hardwarezone.c...es/view.php?cid=3&id=1749
Ok , thanks , dit had ik nodig... nu kan ik met een gerust hart naar nederland rijden , hardware ophalen, pc herinstalleren en herconfigureren en quakeuh ! :)

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08-2017

RRR

goR

Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 08:15:
Goed idee FnF!

Ik kreeg om 6:16 vanochtend een mailtje van CD-WOW dat ze Quake4 naar me hebben opgestuurd.. 'Please allow 5 to 7 days for the goods to arrive' ;(
Nouja, tot die tijd dan maar fraggen over Hamachi/BattleLAN!
Ik heb m ook gehad \o/ Maar volgens mij betekent dit dat het net zo goed morgen binnen komen kan...maar dat het waarschijnlijker is dat het 5 tot 7 dagen kan duren. Ben benieuwd of t voor t weekend zal lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

shaidar schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 12:23:
Herinstalleer hem eens? Ik had dat probleem ook bij NFSU2 ... daar hielp herinstalleren ook, misschien met een waterkansje is dat ongeveer hetzelfde soort probleem?
Helaas mag niet baten, na herinstallatie nog steeds hetzelfde.
Als ie nu nog aan zou geven waar ie op vast liep.

Hij moet het doen op een ati 9100 IGP (ati 9200 zeg maar).

[edit] Kan iemand bevestigen dat ie het doet op een dx8.1 kaartje.
Op de site staat ati 8500 minimaal (en dat is de 9200 eigenlijk), dus zou het moeten werken, is ook het enige waarvan ik denk, dat het problemen op zou kunnen leveren.

[edit2] Zoals geopperd je bureaublad op 800x600 zetten werkte bij mij iig niet.

[ Voor 27% gewijzigd door MeNTaL_TO op 20-10-2005 14:39 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon
  • Laatst online: 10-08 23:05

Tachyon

pop the glock

Hier kun je hem bestellen voor iets minder dan 40 euri. Geen verzendkosten. Dat is nog te doen. De winkelprijs van 59,90 is echt te hoog vind ik. En volgend jaar kosten alle nieuwe spellen zeker 69,90 :?

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08-2017

RRR

goR

Ook vermeldenswaardig is dat dit de DVD is, de cdroms gaan weg voor e. 32,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar

Shaidar

MeNTaL_TO schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 14:02:
[...]

Helaas mag niet baten, na herinstallatie nog steeds hetzelfde.
Als ie nu nog aan zou geven waar ie op vast liep.

Hij moet het doen op een ati 9100 IGP (ati 9200 zeg maar).
Mjah, anders moet je eens de support van Activision doorlopen? Misschien staat er wel iets dat je in de juiste richting kan duwen?

https://activision.custhe....cfg/php/enduser/home.php

Staan al redelijk wat articeltjes op ....
ik hb er ook nog 3 die beantwoord moeten worden
1) hoe zit dat met een dedicated server op een andere machine - mag je dezelfde licentie gebruiken?
2) hoe disable je zoom in een MP game?
3) kan de "interne frequentie" van Quake4 gemod worden? (gelijk speedquake)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voyage
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:14
RRR schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 14:01:
[...]

Ik heb m ook gehad \o/ Maar volgens mij betekent dit dat het net zo goed morgen binnen komen kan...maar dat het waarschijnlijker is dat het 5 tot 7 dagen kan duren. Ben benieuwd of t voor t weekend zal lukken.
Ik hoop dat het voor het weekend binnen is. Ik heb hem namelijk ook daar besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarom bestel ik nooit online :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp
  • Laatst online: 27-11-2024

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Ik heb Quake 4 !!! :D en het draait echt soepel 40-60 fps in game op de volgende settings:

Video- medium, 1280x960, 2x AA, alle fx op max behalve shadows. Ik heb geprobeerd met shadows ON, maar ik moet zeggen dat ik de shadows tegen vind vallen. Het spel word iets donkerder, vooral de vloeren en muren, maar als je op iemand met de flashlight schijnt zie je GEEN schaduw achter hem!! Dat vond ik raar. Ik heb het ook maar uitgezet omdat het anders ernstige framedrops geeft tijdens actie, scheelt enorm. Sommigen zullen zeggen dat de shadows alles betekent in het spel, maar dat is hier bij Quake zeker niet. Zolang je bumpmaps aan hebt zul je echt weinig missen. Het spel ziet erg goed uit. Kewl! ;)

Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:58
CyberAmp schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 15:00:
Ik heb Quake 4 !!! :D en het draait echt soepel 40-60 fps in game op de volgende settings:

Video- medium, 1280x960, 2x AA, alle fx op max behalve shadows. Ik heb geprobeerd met shadows ON, maar ik moet zeggen dat ik de shadows tegen vind vallen. Het spel word iets donkerder, vooral de vloeren en muren, maar als je op iemand met de flashlight schijnt zie je GEEN schaduw achter hem!! Dat vond ik raar. Ik heb het ook maar uitgezet omdat het anders ernstige framedrops geeft tijdens actie, scheelt enorm. Sommigen zullen zeggen dat de shadows alles betekent in het spel, maar dat is hier bij Quake zeker niet. Zolang je bumpmaps aan hebt zul je echt weinig missen. Het spel ziet erg goed uit. Kewl! ;)
Dat je geen shadows ziet met flashlight is toch logisch :P. Je kijkt waar je schijnt, dus je ziet nooit de schaduwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

MarcoC schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 15:38:
[...]

Dat je geen shadows ziet met flashlight is toch logisch :P. Je kijkt waar je schijnt, dus je ziet nooit de schaduwen.
Daar is niks logisch aan?? Als iemand voor een muur staat en ik schijn op hem met de flashlight, dan moet ik toch zijn schaduw zien op de muur? Dat is het enige wat logisch is, maar dat zag ik niet in Quake 4...dus blijft een beetje raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MarcoC schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 15:38:
[...]

dat is alleen logisch als dat licht uit je oog zou komen. Als je vanaf een andere plaats schijnt, moet je altijd schaduw zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLuna
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06-2023
Ben ik de enige die het spel tegen vind vallen ? Ik vind de graphics gewoon niet echt super mooi of zo... ik vind HL2 er beter uit zien, gameplay is ook veel beter. En ik vind bijv. qua Multiplay UT2004 gewoon vele malen relaxter.

Nee het is het toch gewoon net niet 8)

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerNummer
  • Niet online

Doom 3 & Quake 4 en alle anderen hebben wel dynamische shaduwen, maar heel veel is gewoon nog een texture die met behulp van een script beweegt (of zoiets dergelijks). Als alles echt berekend werdt kan je computer dat niet aan. Er is wel een Quake 3 mod met raytracing en andere mooie graphische kunstjes maar die draait op een cluster van 20 AMD XP 1800+ CPU's en dan haalt deze nog niet zoveel frames / seconde. Zie http://graphics.cs.uni-sb.de/~sidapohl/egoshooter/
Kijk maar eens naar hun flashlight: http://graphics.cs.uni-sb...creenshots/flashlight.JPG
Of naar hun Quad-shaduw: http://graphics.cs.uni-sb...oter/screenshots/quad.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbaloerie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-09-2023

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

TweakerNummer schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 15:52:
[...]

Doom 3 & Quake 4 en alle anderen hebben wel dynamische shaduwen, maar heel veel is gewoon nog een texture die met behulp van een script beweegt (of zoiets dergelijks). Als alles echt berekend werdt kan je computer dat niet aan. Er is wel een Quake 3 mod met raytracing en andere mooie graphische kunstjes maar die draait op een cluster van 20 AMD XP 1800+ CPU's en dan haalt deze nog niet zoveel frames / seconde. Zie http://graphics.cs.uni-sb.de/~sidapohl/egoshooter/
Kijk maar eens naar hun flashlight: http://graphics.cs.uni-sb...creenshots/flashlight.JPG
Ik heb dit laatst ook gezien maar volgens mij draaide dit op een gewone pc maar dan met een speciale raytracing videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbaloerie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-09-2023

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

CyberAmp schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 15:44:
[...]

Daar is niks logisch aan?? Als iemand voor een muur staat en ik schijn op hem met de flashlight, dan moet ik toch zijn schaduw zien op de muur? Dat is het enige wat logisch is, maar dat zag ik niet in Quake 4...dus blijft een beetje raar.
Beetje vreemd, in Doom 3 zag je dit wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

TweakerNummer schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 15:52:
[...]

Wow. Kijk, dat bedoel ik! Maar ze mogen die raytracing features wel inbouwen in de huidige videokaarten ... 20 cpu's damn...ik vraag me af hoe dat zit met unreal engine 3, gezien die ook softshadows erbij interpoleert.

[ Voor 6% gewijzigd door Cyberamp op 20-10-2005 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan12
  • Laatst online: 15-09 15:18
RRR schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 14:01:
[...]

Ik had m ook, 05:18 om precies te zijn, maar het moet uit de UK komen, het zal waarschijnlijk wel weer na het weekend worden :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09 16:18

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

Net een tijdje gespeeld... maar kan niet zeggen dat ik t leuk vind ...

wat saai zuigend spel zeg :/

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Laatst online: 20:41

Bever!

3

draait nu een ded. servertje op het hamachi netwerkje

aardig unstable

[ Voor 31% gewijzigd door Bever! op 20-10-2005 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

AngelDust schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 16:17:

Quake 4 speelt wel lekkerder dan Doom3, leuk verhaal enzo, leuke graphics, maar het mist iets... Niet alleen de multiplay...dat is inmiddels wel duidelijk, minimaal...ik had gehoopt op verandering zoiets als een co-op mode of team-deatchmatch op z'n minst....maar nee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
AngelDust schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 16:17:

LoL, goeie argumentatie. Veel plezier met pong en tetris. :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar

Shaidar

Haha, hier zie je goed het onderscheid tussen mensen die hun roots kennen en "nieuwelingen" (laten we ze zo noemen) die te hoge verwachtingen hebbeb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quake 4 speelt wel lekkerder dan Doom3, leuk verhaal enzo, leuke graphics, maar het mist iets... Niet alleen de multiplay...dat is inmiddels wel duidelijk, minimaal...ik had gehoopt op verandering zoiets als een co-op mode of team-deatchmatch op z'n minst....maar nee...
Je klonk zo enthiousast anderhalf uur geleden ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2005 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NLuna schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 15:47:
Ben ik de enige die het spel tegen vind vallen ? Ik vind de graphics gewoon niet echt super mooi of zo... ik vind HL2 er beter uit zien, gameplay is ook veel beter. En ik vind bijv. qua Multiplay UT2004 gewoon vele malen relaxter.

Nee het is het toch gewoon net niet 8)
Jij bent niet de enige vriend :) Sterker nog, voor mijn gevoel zag Doom 3 er beter uit.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2005 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
CyberAmp schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 16:27:
[...]

ik had gehoopt op verandering zoiets als een co-op mode of team-deatchmatch op z'n minst....maar nee...
TDM zit er gewoon in hoor. 8)7

[ Voor 26% gewijzigd door Aham brahmasmi op 20-10-2005 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 16:33:
[...]

Jij bent niet de enige vriend :) Sterker nog, voor mijn gevoel zag Doom 3 er beter uit.
heey nu hebben we tenminste fantastische achtergrondmuziek.

en medics die je helen terwijl ze naar de andere kant van de kamer kijken.

of peeps die niet door kunnen lopen omdat iets hun weg verspert, maar ze te stupid zijn om eromheen te lopen.

fsckin maasterlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Je klonk zo enthiousast anderhalf uur geleden ;)
Ik ben nog niet klaar ermee hoor! :) Na een halfuur Stroggies killen dacht ik zo van...kan toch niet waar zijn dat dit alles is..... Ik ben nu in dat schip gekomen, gaat leuk worden hoop ik. Effe verandering is wel zo leuk. Ik blijf optimistisch! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik vind de Quake4 graphics er een beetje korrelig uitzien, Doom3 heeft veel meer dat strakke met die glanslaag eroverheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

No comment ... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 16:46:
[...]

heey nu hebben we tenminste fantastische achtergrondmuziek.

en medics die je helen terwijl ze naar de andere kant van de kamer kijken.

of peeps die niet door kunnen lopen omdat iets hun weg verspert, maar ze te stupid zijn om eromheen te lopen.

fsckin maasterlijk
_/-\o_ hehe

Ja idd korrelig is wel het juiste woord voor Quake 4 graphics ten opzichte van Doom 3. Misschien dat ze wat hebben moeten inleveren op de IQ vanwege de buitenlocaties ofzo.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2005 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

shaidar schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 14:11:
[...]

Mjah, anders moet je eens de support van Activision doorlopen? Misschien staat er wel iets dat je in de juiste richting kan duwen?

https://activision.custhe....cfg/php/enduser/home.php

Staan al redelijk wat articeltjes op ....
ik hb er ook nog 3 die beantwoord moeten worden
1) hoe zit dat met een dedicated server op een andere machine - mag je dezelfde licentie gebruiken?
2) hoe disable je zoom in een MP game?
3) kan de "interne frequentie" van Quake4 gemod worden? (gelijk speedquake)
Het ligt iig niet aan het spel zelf.
Ik krijg hem niet aan de praat op mijn laptop (p4 2.8 ati 9200), bij een vriend (p4 2.4 ati 9600 256MB), maar wel bij mijn vriendin A64 3000+ 6600GT 128 MB.
Ik ga mij dus afvragen of ik het spel thuis (a64 3000+ ati 9500 pro) wel kan spelen.
Dus de opmerking dat als je doom3 kan spelen, je ook quake 4 kan spelen klopt MHO gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Er zijn mensen die het met een XP 2300+ en/of met een Radeon 9200 spelen... Maar 786 MB is wel het absolute minimum aan RAM. Een 9500 Pro moet het zeker kunnen draaien als je maar wat tweakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Aham brahmasmi schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 17:08:
Er zijn mensen die het met een XP 2300+ en/of met een Radeon 9200 spelen... Maar 786 MB is wel het absolute minimum aan RAM. Een 9500 Pro moet het zeker kunnen draaien als je maar wat tweakt.
Misschien dan toch maar eens een oudere Ati driver installeren?

Ik heb 768 MB mem (- 64 MB voor shared video), dus dat moet niet echt het probleem zijn, mag niet hopen dat dat de reden is dat ie eruit knalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!

Bever!

3

Afbeeldingslocatie: http://img430.imageshack.us/img430/5800/ownage4sf.th.jpg

^^ mooi spel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matjas
aahhh... ik zie het nou al.... dat was geen eerlijk spel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:51

Hu9o

Schokkend

Klopt het dat die server van sluuut down is?

welke servers spelen jullie eigelijk op?

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:27
MeNTaL_TO schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 16:51:
[...]
Ik krijg hem niet aan de praat op mijn laptop (p4 2.8 ati 9200), bij een vriend (p4 2.4 ati 9600 256MB), maar wel bij mijn vriendin A64 3000+ 6600GT 128 MB.
Ik ga mij dus afvragen of ik het spel thuis (a64 3000+ ati 9500 pro) wel kan spelen.
Dus de opmerking dat als je doom3 kan spelen, je ook quake 4 kan spelen klopt MHO gewoon niet.
Zou gewoon moeten kloppen. Quake 4 is gebaseerd op de Doom 3 engine.
Grafisch is het identiek, al vind ik doom 3 toch mooier.

In doom 3 kon ik soepel Ultra quality en 2x AA 1280x1024. In Quake 4 is het ook soepel. 40-50FPS beide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!

Bever!

3

Hu9o schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 17:25:
Klopt het dat die server van sluuut down is?

welke servers spelen jullie eigelijk op?
via hamachi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

Netwerk appears to be full

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:19

defiant

Moderator General Chat
Mijn impressie is zoals ik verwacht had, niets bijzonders helaas.

Specs:
althon xp 3200+
512 ddr
ati 9800xt

Geprobeerd op: 1024x768 medium en 800x600 medium.
Qua performance heeft mijn pc het zwaar, 1024x768 is speelbaar in singpleplay, maar in multiplay absoluut onvoldoende. 800x600 maakt multiplay aangenamer, maar qua speelbaarheid in zichtsveld is het een achteruitgang.
Ik krijg de impressie dat het performance verschil tussen een mid-end en high-end systeem veel zal uitmaken in multiplay. Naar mijn mening hoeft een spel wat zwaar leunt op multiplay dan ook geen uber graphics en high-end systeem te vereisen om fun te zijn.

Multiplay is een kopie van q3a wat ik teleurstellend vind, ik graag iets vernieuwends gezien.

Kortom: het komt over als een engine upgrade voor q3a, voor q3a'ers met een nieuw high-end systeem is het goed nieuws.

Ik heb singleplay nog niet voldoende geprobeerd, dus daar kan ik nog geen oordeel over vellen.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:51

Wildfire

Joy to the world!

Even een vraagje: de game barst toch niet van donkere gangetjes enzo, net zoals in Doom 3?

Ik heb net namelijk een stukje van het begin gespeeld en al meteen een boel donkere omgevingen. En eerlijk gezegd vind ik dat gruwelijk irritant worden, ik heb geen zin om een game te spelen waar ik driekwart van de tijd in het donker doorbreng...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 16:47:
[...]

Ik vind de Quake4 graphics er een beetje korrelig uitzien, Doom3 heeft veel meer dat strakke met die glanslaag eroverheen.
Ik vind juist dat het er daardoor wat mooier uit ziet, wat meer realisme. Die strakke glanslaag in D3 maakte het juist wat minder mooi naar mijn mening. Alles kwam er wat "plastic" uit te zien, in andere woorden; iets te slick. :)
Maargoed, dat is maar een mening natuurlijk :)
Wildfire schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 17:52:
Even een vraagje: de game barst toch niet van donkere gangetjes enzo, net zoals in Doom 3?

Ik heb net namelijk een stukje van het begin gespeeld en al meteen een boel donkere omgevingen. En eerlijk gezegd vind ik dat gruwelijk irritant worden, ik heb geen zin om een game te spelen waar ik driekwart van de tijd in het donker doorbreng...
Nee dit valt heel erg mee. Inderdaad is het begin wat donker, maar na een tijdje kom je gewoon in goed verlichte ruimtes terecht hoor :) En de buitenlucht natuurlijk. Lang niet zo donker als D3 in ieder geval was..

[ Voor 40% gewijzigd door Cloud op 20-10-2005 17:56 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar

Shaidar

Hu9o schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 17:45:
[...]

Netwerk appears to be full
Yup, de free hamachi client ondersteund maar tot maximum 16 users in 1 netwerk ... maakt er iemand dan quake4got2 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

MeNTaL_TO schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 16:51:
[...]
Nouja volgens de officiele minimum vereisten van Quake 4 zou je het spel niet moeten kunnen spelen. Aangezien je kaart onder de Radeon 9700 zit. Maarja dat soort "vereisten" zijn altijd relatief, waarschijnlijk lukt het wel gewoon hoor :) Een vriend van mij speelt het ook op een Geforce 6200 die geloof ik ook niet veel overhoudt. Natuurlijk zul je de graphics options flink terug moeten schroeven, maar draaien zal het denk ik wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!

Bever!

3

shaidar schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 17:55:
[...]

Yup, de free hamachi client ondersteund maar tot maximum 16 users in 1 netwerk ... maakt er iemand dan quake4got2 ?
iemand die een 100mbit ded kan draaien moet ff in beide groepen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matjas
Bever! schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 17:59:
[...]

iemand die een 100mbit ded kan draaien moet ff in beide groepen zitten.
moeten we wel eerst iemand hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

shaidar schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 17:55:
[...]

gemaakt :)

Hamachi

netwerk quake4got2
pass got

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:51

Wildfire

Joy to the world!

wolkje schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 17:53:

[...]

Nee dit valt heel erg mee. Inderdaad is het begin wat donker, maar na een tijdje kom je gewoon in goed verlichte ruimtes terecht hoor :) En de buitenlucht natuurlijk. Lang niet zo donker als D3 in ieder geval was..
Ok, bedankt voor de info. Dan moet ik maar gewoon ff doorspelen.

Maar zeg nou zelf, dat hele gedoe met veel donkere gangen en kamers begint wel erg uitgekauwd te raken...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!

Bever!

3

Hu9o schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 18:02:
[...]

gemaakt :)

Hamachi

netwerk quake4got
pass got
euh die bestaat al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20:59
moet zijn quake4got2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

Staat toch ook 2 O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

En nu wie maakt er dan een server aan?

[/slowchat] :X

[ Voor 26% gewijzigd door Jerry op 20-10-2005 18:36 ]

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar

Shaidar

Nja ... werkt wel goed over Hamachi :)

Afbeeldingslocatie: http://gallery.damn.be/d/8199-2/shot00001_001.jpg

1600x1200: http://gallery.damn.be/d/8198-1/shot00001_001.jpg

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan12
  • Laatst online: 15-09 15:18
CyberAmp schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 16:27:
[...]

co-op mod is zo gefixt hoor, kijk maar naar Doom 3, geef het 1 of 2 maandjes de tijd. Heren modders zullen nu al bezig zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matjas
ja zo moeilijk is het ook niet he... om tegen mij zoveel puntjes te halen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar

Shaidar

Inderdaad ;) daarnet was het al een pak minder ... maar er was wel veel lag ...

Ik vermoed dat voor "thuis"-pc's met 512kbit of 1mbit het aantal spelers niet al te hoog zal liggen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in de startpost staat

Impressive: krijg je wanneer je 2 of meer frags na elkaar met de railgun maakt

moet dat niet zijn 2 of meer hits ipv frags?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:31
Ging niet echt goed online, maar het liep wel lekker:

http://www.twenterapport.nl/forum/shot00007.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door Mevius op 20-10-2005 19:25 ]

Home Assistant | ☀️ 15.2kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 19:02:
in de startpost staat

Ja zo was het wel bij Q3, een aantal hits achter elkaar en je krijg die award.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand waar je em het cheapst kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 19:02:
in de startpost staat

Maar 1 hit met de railgun = 1 kill :)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hacku schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 19:19:
[...]

ja? zelfs met full armor? wordt het dan niet altijd een soort instagib :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• archetta
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-05-2022
je kunt best iemand met een railgun raken die niet meteen dood is hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Even een losse opmerking over de performance van Quake4 :

Ik draai hem widescreen op 1680x1050 op een p4-3ghz met 6800gt en dit is bijzonder goed, de fps zit zo gemiddeld rond de 50-60 met uitschieters naar beneden van 35. Kortom perfect met alles op high. Wat mij zo verbaast is dat Fear niet vooruit te branden is op die resolutie.

Zou toch zeggen dat de grafische kwaliteit, hoewel beide games heel anders eruit zien, qua performance zo ongeveer hetzelfde zou moeten zijn.

Ach ja, scheelt weer een upgrade, draait allemaal prima zo !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azer
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
railgun doet 100dmg per hit, dus als je armor hebt/net gespawned bent ben je niet in 1 keer dood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quickshifter
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:21
heey lui, ik zie alle positieve reacties, dus ik ga em ook kopen (was ik al van plan) :D maar ff een vraagie, hoeveel gamemodi zijn er nou in MP?

greetz!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zit hier met 9800 pro 128 mb (kan evt nog naar xt) en p4 2.4 prescott / 1024 mb geheugen. Ik ga zo ff de gedownloade versie proberen, maar ben eigenlijk wel benieuwd dus: heeft het zin dit te proberen of loopt dit sowieso voor geen ene meter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!

Bever!

3

Hacku schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 19:19:
[...]

nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quake is toch altijd al een modders-game geweest. Standaard is de MP redelijk kaal, maar voor je het weet spelen we allemaal Q4UrbanTerror, CPMA(Q4 Edition), OSPq4, Fourwave en Q4Fortress :)
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Hou het ontopic, nuttig en begeef je vooral niet op 'grijs' gebied!
Gameafspraakjes kan je maken buiten dit topic om!
Techvragen en problemen met dit spel horen niet in dit topic thuis, maar in SPV!