Ik heb dit kreng nu ruim een jaar schat ik (heb hem gekocht toen hij net uit was).
Het kreng werdt gekocht vlak voor aanvang van een lanparty en had op de party echt last van lag en traagheid en heb het ding na een uurtje of 2 gefrustreerd in de hoek gegooid en verder gegaan met mij oude set. Na heel veel gezeik met Logitech en meerdere dongels verder werkte het kreng redelijkerwijs stabiel genoeg voor een beetje kantoorwerk en daarvoor heb ik het kreng veel in gebruik op mijn werk.
Nu blijft het triest dat je zowat 1 a 2 keer in de week gezeik hebt met connectiviteit en je moet kloten met dongel en uit\aan zetten enz. Hoeveel workarounds er ook zijn voor dit probleem, het is en blijft niet horen voor een set van dit geld. Maar goed.
Maar nu doet probleem 37985 zich voor...De toetsen slijten enorm..Niet de letters erop, maar de schacht waar ze doorheen glijden zeg maar. Sommige toetsen gaan al heel zwaar bij het indrukken.
Al met al dus een grote miskoop! Een set die niet anders geeft dan problemen en ook nog eens slijt in een relatief korte tijd!!
Maar goed, voor een ding is hij echt goed geweest. Vandaag was ik zo zat dat ik gekeken heb hoe het zat met de constructieve sterkte van het ontwerp in relatie tot een betonnen muur...And guess what? Ook hier voldoet het ding niet!! De muur was vele malen sterker. Het was wel een ultiem gevoel van opluchting toen het ding in duizend stukken uit elkaar vloog..Ook de MX1000 geeft een bevredigende knal als hij de muur raakt....Ideaal smijt setje dus..Maar wel een erg dure manier van je frustraties luchten.
Nu gewoon weer het oude Logitech setje aangesloten (die met de mx700 muis erbij, ben ff typenummer kwijt) en een losse bluetooth dongle van een of ander prutsmerk voor de bluetooth functionaliteit..Wat een verademing..Deze set is ruim een jaar of 2 danig misbruikt en werkt nog steeds probleemloos...Geen lag, geen dubbele aanslagen, gewoon altijd connectiviteit..M.a.w. doen waarvoor het bedoeld is en nog veel goedkoper ook..
Ik zeg vingers weg van dit product! Wil je per se bluetooth...Koop een losse dongel en vergeet dit kreng!!
(Voor iedereen die er tevreden mee werkt: Stelletje mazzelpikken!!)