Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niakmo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02-2024
bartvb schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 15:47:
Hmm, hier behoorlijk wat info:

http://www.forum.nokia.co...velopers_v1_3_en.pdf.html

Dit is een heel stuk minder prettig:

[...]

Gatver. Net even wat verder zitten lezen en dan kom je o.a. op:
https://www.symbiansigned.com/
en
http://www.forum.nokia.co...Security_v1_1_en.pdf.html
uit.

In het kort komt het er op neer dat er een aantal 'capability sets' zijn:

* Open, alle applicaties kunnen deze functies uitvoeren
* Basic, de gebruiker kan een applicatie toestemming geven om deze functies te gebruiken (b.v. automatisch verzenden van een SMS).
* Extended, is alleen beschikbaar als een applicatie 'Symbian Signed' is.
* Manufacturer, alleen beschikbaar met toestemming van de fabrikant.

De echt leuke (hackable) features zijn dus niet meer te gebruiken. Je mag alleen doen wat Nokia vind dat je zou moeten kunnen. Dit natuurlijk in het kader van 'we willen het platform vrij van virussen houden' maar ondertussen vooral geschikt om de controle volledig bij de fabrikant te houden en om DRM veilig te houden. Bah.

Er is een procedure om freeware/opensource gratis te laten signen maar dan moet je maar hopen dat ze dit idd doen (ze behouden het recht om applicaties te weigeren) en als je applicatie gesigned is kan achteraf je certificaat ingetrokken worden. Maw, Nokia heeft vrijwel absolute controle over wat jij met jouw hardware doet.

Ik ga maar eens op zoek naar een alternatieve telefoon. Dit gaat allemaal echt serieus de verkeerde kant op. Leuke features (als location awareness) worden zo compleet afgeschermd en dat was een van de dingen waar ik die telefoon voor wilde gebruiken.
Je kan een developers certivicate aanmaken die er voor zorgt dat alle software het gewoon doet, ook degene zonder certificate, alleen hier is enige kennis voor nodig (niet zo veel heb ik begrepen) en een windows computer, dus heb het nog niet kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb vandaag bericht ontvangen dat de E61 bij GSMTrack is gearriveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08-09 13:47
Je hebt drie verschillende developers certificates. De gratis variant is geschikt voor het aan de praat krijgen van applicaties die basis functionaliteit gebruiken. Het enige dat je daarmee wint is dat je dan geen dingen kijgt als 'Allow application hutsefluts to send SMS? Yes/No'. Dan heb je nog een developers cert dat de iets meer geavanceerde features beschikbaar maakt maar daar heb je een Verisign Cert voor nodig (duur, veel gedoe) en de echt leuke features zijn alleen beschikbaar als je toestemming krijgt van Nokia en Nokia flink wat geld betaalt.

Nokia/Symbian heeft precies geimplementeerd waar in de PC wereld echt enorm veel commentaar op is gekomen toen MS met hun 'Trusted Computing' verhaal kwam. Scary.

Iemand toevallig een idee voor een alternatief voor die E70? Dus iets met een hoge resolutie scherm, toetsenbord, bluetooth en op z'n minst GPRS, liefst UMTS en Wifi? Windows Mobile is totaal geen optie, volgensmij kom ik dan uit bij Linux phones als het ook geen Symbian mag zijn...

[ Voor 11% gewijzigd door bartvb op 07-06-2006 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

bartvb schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 09:39:

Iemand toevallig een idee voor een alternatief voor die E70? Dus iets met een hoge resolutie scherm, toetsenbord, bluetooth en op z'n minst GPRS, liefst UMTS en Wifi? Windows Mobile is totaal geen optie, volgensmij kom ik dan uit bij Linux phones als het ook geen Symbian mag zijn...
De E61 :P

Ja het blijft toch moeilijk hè dingen zoeken. Als ik aanklik volledig toetsenbord HIER

Dan krijg ik een lijst van 30 toestellen ofzo waarvan een deel natuurlijk afvalt.

Naam Uw zoektocht komt voor een procentueel deel overeen met de volledige specificaties van het toestel
Nokia 5510 2.56%
BlackBerry 6230 2.13%
BlackBerry 7730 1.96%
BlackBerry 7230 1.96%
PalmOne Tungsten W 1.92%
BlackBerry 7290t 1.72%
BlackBerry 7290v 1.72%
Nokia 9210 1.69%
BlackBerry 7100t 1.59%
BlackBerry 7100v 1.56%
Nokia 9210i 1.56%
Nokia 6800 1.54%
BlackBerry 7130g 1.52%
BlackBerry 8700g 1.52%
PalmOne Treo 600 1.49%
Orange Treo 600 1.49%
BlackBerry 8700v 1.49%
NEC e808y 1.47%
BlackBerry 8707v 1.45%
NEC e808 1.45%
Siemens SK65 1.43%
HipTop Danger 2 1.41%
T-Mobile SideKick II 1.39%
Samsung D300 1.37%
Motorola A630 1.23%
Sierra Wireless Voq Professional Phone 1.22%
PalmOne Treo 650 1.20%
Nokia 6810 1.16%
Nokia 6820 1.10%
Nokia 9300 1.09%
HP iPaq h6340 1.09%
Nokia 6822 1.06%
HP iPaq hw6510 1.04%
Nokia 9300i 1.04%
HP iPaq hw6910 1.03%
Sony Ericsson M600i 1.02%
Samsung D550 1.00%
HP iPaq h6315 0.99%
Motorola Q 0.99%
Fujitsu Siemens Pocket Loox T810 0.97%
Nokia 9500 0.95%
Nokia E61 0.94%
i-mate PDA2k 0.93%
Qtek 9090 0.93%
HP iPaq hw6515 0.93%
HP iPaq hw6915 0.93%
Orange SPV M2000 0.93%
Vodafone VPA III 0.92%
T-Mobile MDA III 0.92%
Vodafone v1620 0.92%
BenQ Mobile P50 0.91%
Samsung i320 0.91%
Orange SPV M2500 0.91%
Siemens P50 0.91%
Sony Ericsson P910i 0.90%
BenQ Mobile P51 0.89%
Motorola MPx 0.89%
Qtek 9100 0.89%
i-mate K-JAM 0.89%
T-Mobile MDA Vario 0.89%
Vodafone VPA Compact II 0.88%
Orange SPV M3000 0.88%
Fujitsu Siemens Pocket Loox T830 0.87%
Qtek 9600 0.84%
T-Mobile MDA Vario II 0.83%
Nokia E70 0.83%
i-mate JASJAR 0.81%
Qtek 9000 0.81%
Orange SPV M5000 0.80%
T-Mobile MDA Pro 0.79%
Vodafone v1640 0.79%
Vodafone VPA IV 0.79%
Sony Ericsson P990i 0.74%
i-mate JASJAM %

Dus zoals je ziet zitten er bar weinig telefoons bij (veel PDA's) en heeft vrijwel geen van de telefoons ook echt een hoog resolutiescherm, dus blijft niet veel over...

[ Voor 5% gewijzigd door REDFISH op 07-06-2006 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

amphora

Websites & Fotografie

bartvb schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 09:39:Iemand toevallig een idee voor een alternatief voor die E70? Dus iets met een hoge resolutie scherm, toetsenbord, bluetooth en op z'n minst GPRS, liefst UMTS en Wifi? Windows Mobile is totaal geen optie, volgensmij kom ik dan uit bij Linux phones als het ook geen Symbian mag zijn...
Zat voordat ik de E60 naam ook de Sony M600 te overwegen. Maar die heeft geen WiFi, wel een groter scherm met touchscreen. Is wel weer symbian. En linux telefoons zijn er volgens mij niet echt (althans van de grote merken)

En waarom is Windows Mobile totaal geen optie?

[ Voor 5% gewijzigd door amphora op 07-06-2006 11:21 ]

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand de Nokia E60 aan de praat gekregen met xs4all VOIP?

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1138878

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:26
zijn er meer mensen die de E60 niet via usb kunnen connecten met hun pc? Ik krijg het gewoon niet voor elkaar, en die nokia troubleshoot is zo waardeloos (of ik wel een geniune kabel gebruik :{ ) de eerste keer dat ik hem erin plugde vroeg hij om een driver, maar nu gebeurd er niets als ik hem erin of uit plug, nieteens een geluidje. De drivers installeren gaat zo natuurlijk nooit werken.
Ook alles al verwijderd en opnieuw geinstalleerd, maar pc suite ziet mijn gsm nog steeds niet.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Marmot84 schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 11:48:
VRaagje aan de e60 gebruikers.. ik ben op zoek naar headset.. nu heb je die mooie headset hs-6, maar die is duur en er kunnen geen andere oordopjes ingeplugd worden....
[/url]
Ik heb zelf een HS-6, en ik ben er erg tevreden over. Ik gebruikte hem met mijn 6230i (ik wist niet dat hij ook op de E60 werkt). De oordopjes zijn inderdaad slecht van kwaliteit en zitten te los in je oren maar ik heb er zelf een 3.5mm stekkertje aan gesoldeerd zodat ik mijn eigen in-ear oordopjes in kan pluggen. Het is handig dat je de songtitel kan zien en nog veel handiger dat je kan zien wie er belt.

Hij is helemaal niet zo duur als je hem op ebay koopt, vanuit Hongkong. Mij kostte het inclusief verzenden 33 euro. En volgens mij wordt er niet naar invoerrechten gekeken onder de 70 euro... Ik had er in elk geval geen last mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marmotje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 17:50
GekkePrutser schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 17:19:
[...]

Ik heb zelf een HS-6, en ik ben er erg tevreden over. Ik gebruikte hem met mijn 6230i (ik wist niet dat hij ook op de E60 werkt). De oordopjes zijn inderdaad slecht van kwaliteit en zitten te los in je oren maar ik heb er zelf een 3.5mm stekkertje aan gesoldeerd zodat ik mijn eigen in-ear oordopjes in kan pluggen. Het is handig dat je de songtitel kan zien en nog veel handiger dat je kan zien wie er belt.

Hij is helemaal niet zo duur als je hem op ebay koopt, vanuit Hongkong. Mij kostte het inclusief verzenden 33 euro. En volgens mij wordt er niet naar invoerrechten gekeken onder de 70 euro... Ik had er in elk geval geen last mee.
hmm oke, ben zelf niet zo handig met solderen, maar is niet echt lastig denk ik ? je maakt gewoon na de remote een 3,5" plug eraan ?

http://cgi.ebay.nl/Origin...ZWD2VQQrdZ1QQcmdZViewItem

[ Voor 9% gewijzigd door Marmotje op 07-06-2006 17:59 ]

apt-get moo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Marmot84 schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 17:51:
[...]

hmm oke, ben zelf niet zo handig met solderen, maar is niet echt lastig denk ik ? je maakt gewoon na de remote een 3,5" plug eraan ?

http://cgi.ebay.nl/Origin...ZWD2VQQrdZ1QQcmdZViewItem
Ja, ik heb zelf gewoon het snoer naar de oordopjes er af geknipt en er een 3.5 mm plug aan gesoldeerd. Het ziet er niet netjes uit, maar het gaat wel. Helaas is het niet zo heel eenvoudig want de draadjes waren bij mij van het type met een isolerende verflaag er op, die moet je eerst even met schuurpapier bewerken voordat je er op kan solderen. Het vereist inderdaad wel wat ervaring. En vergeet niet om eerst het plastic kapje op de kabel te schuiven voor je begint te solderen. Ik heb al honderden pluggen gesoldeerd en ik vergeet het nog steeds regelmatig 8)7

Het stomme vind ik nog dat Nokia er duidelijk WEL over nagedacht heeft om een hoofdtelefoon-plug optie te bieden. Er zit namelijk een behoorlijke verdikking in het plastic op het punt waar het snoer naar de oordopjes uit komt. En die verdikking is PRECIES groot genoeg voor een koptelefoonplug (met contraplug en contactjes enzo). Kennelijk zijn ze er op het laatste moment vanaf gestapt om deze functie te bieden en hebben ze geen kans meer gehad om de verdikking te verwijderen. Nu komt het vaste snoer er gewoon op die plaats uit. Jammer, ik vind het een gemiste kans.

Ik had hem trouwens bij een andere ebay verkoper maar ongeveer hetzelfde verhaal ja. Het was gewoon een origineel ding. Het verbaast me hoe goedkoop ze die dingen leveren als je ze hier voor bijna het dubbele (incl. verzendkosten) moet kopen.

Oh ja nog 1 ding over de HS-6 als je er over nadenkt om hem te kopen: Wat wel erg vervelend is, is dat de knopjes aan beide zijkanten zitten, en precies tegenover elkaar. Als je dus het ding tussen duim en wijsvingers pakt om een knopje in te drukken, dan druk je vaak ook gelijk het knopje aan de andere kant in. Lekker handig gedaan :/. Verder gaat het wisselen tussen tracks nogal langzaam, 1 per seconde ofzo (ik vind dat langzaam ;) ), en achteruit wisselen gaat bijna niet omdat hij steeds terug springt naar het begin van het huidige nummer.

Verder niets dan lof, je hoeft echt je telefoon niet meer uit je zak te halen. Zelfs als je iemand wil bellen d.m.v. voice dialling kan dat, en na afloop wordt netjes weer de muziek gestart.

Edit: Spellingscorrectie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:23

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Maverick schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 16:08:
zijn er meer mensen die de E60 niet via usb kunnen connecten met hun pc? Ik krijg het gewoon niet voor elkaar, en die nokia troubleshoot is zo waardeloos (of ik wel een geniune kabel gebruik :{ ) de eerste keer dat ik hem erin plugde vroeg hij om een driver, maar nu gebeurd er niets als ik hem erin of uit plug, nieteens een geluidje. De drivers installeren gaat zo natuurlijk nooit werken.
Ook alles al verwijderd en opnieuw geinstalleerd, maar pc suite ziet mijn gsm nog steeds niet.
Ik had dit probleem ook.

Heb je zeker te weten de laatste versie PC-suite (zie mijn eerdere post), die op de .nl site of op de bijgeleverde cd zijn niet de juiste.

[ Voor 5% gewijzigd door i2Paq op 07-06-2006 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 08:41:
[...]

Klopt ik kon 'm ook niet vinden op die site, maar ik heb gewoon gebeld en die man verteld dat ik een E60 had, hij is toen gaan uitzoeken welke maxcell batterij compatible is met de E60. Het type maxcell batterij is de NOK 6100. Is een batterij die oorspronkelijk is ontwikkeld denk ik voor de nokia 6100, wat een BL-4c batterij is. In de E60 zit een BL-5c type.... echter blijkt alleen het aantal milli apere het verschil te zijn tussen de BL-4c en de BL-5c. Dus als ik jou was en je wilt die batterij hebben moet je gewoon ff contact opnemen met de batterijshop. De prijs is 26 eruo.

Over resultaat kan ik nu nog weinig zeggen, omdat ik de batterij pas sinds gister heb, hier kom ik nog op terug.
Zo te merken gaan de batterij erg lang mee.....gezien het uitblijfen van jou reactie >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
i2Paq schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 23:41:
[...]

Ik had dit probleem ook.

Heb je zeker te weten de laatste versie PC-suite (zie mijn eerdere post), die op de .nl site of op de bijgeleverde cd zijn niet de juiste.
heb de laatste versie.
Heb ook sp1 geinstalleerd, kreeg toen een imediacontrol2 error. Dat opgelost, maar nu weer, plug de telefoon erin, gewoon 0,0 reactie, mijn pc gaat nieteens een beetje ratelen. Dit is toch redelijk irritant aan het worden.

|:( |:(

Nou, na al dit gekut was het probleem opgelost door gewoon mijn E60 te rebooten, als ik daar gisteravond nu eens achter was gekomen :{

[ Voor 11% gewijzigd door Maverick op 08-06-2006 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeIsTwisted
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-07-2023

MeIsTwisted

not a Twisted mind

Ik heb het probleem dat bij back-up nokia suite na 1% zegt dat verbinding is verbroken. Iemand een idee?

Heb ook al de laatste nokia suite geinstalleerd, maar daarmee kon ik geen verbindingen toevoegen.

[ Voor 6% gewijzigd door MeIsTwisted op 08-06-2006 13:53 ]

Multimonitor is relax :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Maxcell batterij waar men het eerder over had (1900mah) in het Topic is voor mij wel een verbetering. Ik had eerst 2 dagen standby tijd (krap aan). Nu heb ik iets meer dan 3 dagen. Dus niet de gehoopte 4, maar het is wel relax genoeg.

Vreemd genoeg begon hij de eerste dag te piepen dat de batterij op was, maar na een half uurtje was dat weer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackRyan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 16:48
MeIsTwisted schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 23:57:
Hij was bij clubnokia 509 eurie incl BTW en verzendkosten.

Navigatie deel nog niet getest ivm het ontbreken van een gps module
Welke headset zit er nu precies bij de E70? Is dit een stereo-headset?
Op de site van Nokia word ik niet veel wijzer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnaeff
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-07 15:03
Ik ben een zeer tevreden gebruiker van de E60. Het is al gelukt om hem goed samen te laten werken met Asterisk. Als ik nu thuis kom schakelt die automatisch over op VOIP zonder dat ik iets hoef te doen. Inderdaad de standby tijd is een beetje kort.

Ik zat wel met het volgende probleem. Ik ben op zoek naar themes voor de E60. Ik heb er wel wat gevonden maar die willen niet installeren inverband met een certicicaat dat die vraagt. Wie heeft de goude tip voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philippevk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09 10:52
Even een vraag aan alle E60 bezitters: bij de verpakking komt een mono-headset, maar is de telefoon zelf wel stereo. Ik bedoel dus mp3's enzo als je er een stereo headset op aan zou sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
jnaeff schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 20:26:
Ik ben een zeer tevreden gebruiker van de E60. Het is al gelukt om hem goed samen te laten werken met Asterisk. Als ik nu thuis kom schakelt die automatisch over op VOIP zonder dat ik iets hoef te doen. Inderdaad de standby tijd is een beetje kort.
Kun je me enigszins uitleggen hoe je dat voor elkaar krijgt? Ik heb 0 verstand van asterisk en voip, maar dit lijkt me wel een heel interessante feature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnaeff
Asterisk is niet echt het meest gemakkelijk om aan de gang te krijgen het is een soort linux. Als je echt intresse hebt kan je op internet zoeken naar Asterisk@home. Deze installatie CD vergemakkelijkt het proces. Als je nog meer vragen hebt hoor ik het wel. Ben bezig om op dit gebeid een bedrijf op te zetten. Ik denk dat er een hele grote markt voor dit soort dingen is.

Ik had nog een vraag heeft iemand al een bureau oplader standaard voor de E60. Dat is ook iets waar ik opzoek naar ben. (dock)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jnaeff schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 20:26:
Ik zat wel met het volgende probleem. Ik ben op zoek naar themes voor de E60. Ik heb er wel wat gevonden maar die willen niet installeren inverband met een certicicaat dat die vraagt. Wie heeft de goude tip voor mij.
Tip: ga naar Instrumenten - Toepassings beheer - ga op toep.dwnlds staan dan opties kiezen en daarna instelligen daar kun je software installatie kiezen tussen: alles of Alleen ondertekend en online certif.controle op uit - aan - goedkeuren zetten..............en huppa kee.........alles is te installeren:)............sucses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
jnaeff schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 20:56:
Asterisk is niet echt het meest gemakkelijk om aan de gang te krijgen het is een soort linux. Als je echt intresse hebt kan je op internet zoeken naar Asterisk@home. Deze installatie CD vergemakkelijkt het proces. Als je nog meer vragen hebt hoor ik het wel. Ben bezig om op dit gebeid een bedrijf op te zetten. Ik denk dat er een hele grote markt voor dit soort dingen is.
Hm maar begrijp ik nu goed dat ik dit gewoon zonder dat ik een internetbellen abo oid heb op kan zetten zodat ik gewoon over ip kan bellen met mijn internet verbinding, of mis ik nu iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 18:43:
De Maxcell batterij waar men het eerder over had (1900mah) in het Topic is voor mij wel een verbetering. Ik had eerst 2 dagen standby tijd (krap aan). Nu heb ik iets meer dan 3 dagen. Dus niet de gehoopte 4, maar het is wel relax genoeg.

Vreemd genoeg begon hij de eerste dag te piepen dat de batterij op was, maar na een half uurtje was dat weer weg.
iets meer dan 3 dagen is meer dan krab aan 2 dagen........dus heb hem ook besteld tnxs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
Een review van de Nokia E61
http://www.osnews.com/story.php?news_id=14841

Ik kan niet wachten op dat ding!!!!!!!!!! I want it!!!

Assume there are no rules and it's one big free for all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alpha-sphere schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 22:03:

Bij GSMTrack hebben ze hem. Ik had een mail gekregen, maar ik heb er toch van afgezien om hem nu meteen te kopen. Als jij hem nu al wilt kan je hem halen, ze hebben hem op voorraad zeiden ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeIsTwisted

MeIsTwisted

not a Twisted mind

JackRyan schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 19:34:
[...]

Welke headset zit er nu precies bij de E70? Is dit een stereo-headset?
Op de site van Nokia word ik niet veel wijzer.
Nope is een mono headset. Ik gebruik nu dus mijn nieuwe headset HS-2R (is met radio) of een oude. Of gewoon via speaker, waarvan ik de kwaliteit behoorlijk vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spits
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-02 08:01
MeIsTwisted schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 00:32:
[...]

Nope is een mono headset. Ik gebruik nu dus mijn nieuwe headset HS-2R (is met radio) of een oude. Of gewoon via speaker, waarvan ik de kwaliteit behoorlijk vind.
Hoe kom je via club nokia aan die E70?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spits schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 10:20:
[...]

Hoe kom je via club nokia aan die E70?
kon je daar bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spits
Zo dat is snel ;)
Maar uit 'kon' begrijp ik dat het niet meer kan? Zijn er al shops waar hij 'reallife te bekijken is?
Ik zit namelijk sterk te twijfelen, ik vraag me af of de E70 niet erg groot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeIsTwisted

MeIsTwisted

not a Twisted mind

Spits schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 10:25:
[...]

Zo dat is snel ;)
Maar uit 'kon' begrijp ik dat het niet meer kan? Zijn er al shops waar hij 'reallife te bekijken is?
Ik zit namelijk sterk te twijfelen, ik vraag me af of de E70 niet erg groot is.
ja vond ik ook wel. Ben er erg blij mij.

Hij is opzich redelijk groot. Ik had hiervoor een 6800, hij is net ietsjes kleiner dan deze. Ik ben iig erg enthousiast over dit toestel.

Enige rare is dat mijn toetsenboardverlichting aan blijft staan als ik uit zet. Dan moet ik eerst batterij ff los maken en dan gaat ie pas uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdlaan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 20:27
MeIsTwisted schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 11:57:
[...]

ja vond ik ook wel. Ben er erg blij mij.

Hij is opzich redelijk groot. Ik had hiervoor een 6800, hij is net ietsjes kleiner dan deze. Ik ben iig erg enthousiast over dit toestel.

Enige rare is dat mijn toetsenboardverlichting aan blijft staan als ik uit zet. Dan moet ik eerst batterij ff los maken en dan gaat ie pas uit.
Ben wel benieuwd naar je ervaringen op het gebied van VoIP, heb je dat al geprobeert en zoja werkt dat gemakkelijk.

Ik zit ook te kijken naar deze telefoon, maar wil hem dat voornamelijk thuis als voip telefoon gaan gebruiken (om de kosten een beetje te drukken) ;)

Verder vraag ik me af wat voor kleur je geleverd hebt gekregen van clubnokia, de zwarte of de zilveren.

Zou je misschien een kleine review kunnen/willen maken met wat + en - punten en wat foto`s misschien.

alvast bedankt !

Xbox One X | iPhone 12 | iPad Pro 11 | MacBook Air M1 | Sony HX50v | Sony HX400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

ik heb ook heeeel erg benieuwd naar real-life foto's van de E70.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Ja, goede review! Ik zit zelf te denken over de E60, ik vind de E61 te breed om mee te bellen. Ik sta op het punt om er een te kopen maar dit stukje in de review valt me erg tegen:
My other gripe is VoIP. It doesn't work. To be more precise, it does work for some people (especially for those who run local proxies), but it doesn't work for others (and yes, we all run the same April 19th firmware version). It seems that the NAT environment you are under has an effect on this too, while there is no STUN configuration support. I tried both Ekiga and Gizmo Project, but none registered. Nokia knows about these problems and they are fixing them in the next Feature Pack. Unfortunately, the currently-sold phones (with the current firmware) are not upgradable right now though, so you existing phone users of the E and N series won't benefit from the release of Feature Pack 1. Many of us will never get VoIP working.
Dus dat betekent dat SIP niet goed werkt (geen support voor STUN proxy's om via een NAT te kunnen werken) en dat Nokia het alleen in de volgende feature pack van het OS gaat patchen, die niet voor de huidige telefoons beschikbaar komt :( Als je hier kijkt: http://forum2.mobile-revi...ighlight=feature+pack+e60 dan zie je dat Nokia nog nooit een nieuwer feature pack op een oudere telefoon beschikbaar heeft gemaakt.

Jammer, want ik wil erg graag SIP gebruiken, maar liefst wel van verschillende plaatsen met verschillende NAT's enzo.. Thuis draai ik wel een asterixje maar niet als ik op mijn werk zit of in een hotspot. Wat zijn de ervaringen hier? Ik begreep dat het wel via een NAT kan werken maar alleen in bepaalde omstandigheden?

Gek trouwens dat de E61 een lagere resolutie heeft dan de E60 maar een groter scherm?

Edit: Link toegevoegd

[ Voor 12% gewijzigd door GekkePrutser op 09-06-2006 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand al wanneer de E50 uitkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daan3128
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-04 20:16
Heb vandaag de E60 mogen ontvangen. Hij is echt super! Browser werkt goed; lekker snel en een super display. _/-\o_

Enige probleem dat ik nu heb is dat ik m'n smsjes van de 6230 niet overkrijg naar de E60. Iemand een idee? Heb al gegoogled, met backups gewerkt etc etc maar ik krijg het niet voor mekaar... |:(

Thnxs guys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spits
Heb ook sinds vandaag de E60. En inderdaad een heerlijk apparaat. Het enige is dat wifi niet helemaal lekker wil connecten met mijn home network. Mijn SSID is public, en wpa beveiligd. De E60 wil alleen connecten als ik mijn linksys instel op alleen 802.11b, maar zodra ik hem op both instel wil het niet meer lukken.
Iemand anders hier een oplossing voor?

Het werkt nu, ik weet niet waarom maar het werkt :) Nu nog ff leuke software vinden :)

[ Voor 13% gewijzigd door Spits op 09-06-2006 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Spits schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 23:20:
Heb ook sinds vandaag de E60. En inderdaad een heerlijk apparaat. Het enige is dat wifi niet helemaal lekker wil connecten met mijn home network. Mijn SSID is public, en wpa beveiligd. De E60 wil alleen connecten als ik mijn linksys instel op alleen 802.11b, maar zodra ik hem op both instel wil het niet meer lukken.
Iemand anders hier een oplossing voor?

Het werkt nu, ik weet niet waarom maar het werkt :) Nu nog ff leuke software vinden :)
over software gesproken, waar vind ik die? dit is de eerste dsm die ik heb die dit soort dingen kan, kan ik mbv iets bijvoorbeeld het hoofdmenu aanpassen? (de icoontjes die je standaard ziet) of bijvoorbeeld achtergronden veranderen? Het draait op een heel os, dus in theorie zou dat toch moeten kunnen lijkt me :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Laatst online: 04-07 09:17
Het Nokia E61 Topic

:)

Heb ik in de ts verwerkt. Thnx :P

[ Voor 65% gewijzigd door DaannO op 10-06-2006 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Prachtig Topic en Topicstart!

Mocht je tijd over hebben, de E60 zit er ook op te wachten.

Hoe kom je aan die template, misschien wil ik het anders wel doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nou al behoorlijk gezocht maar het is mij nog steeds niet gelukt om nieuwe Thema's te installeren. Ik heb er wel een aantal gevonden maar mijn telefoon weigert om de thema's de installeren. Het gaat om de E60.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 juni 2006 @ 14:17:
Ik heb nou al behoorlijk gezocht maar het is mij nog steeds niet gelukt om nieuwe Thema's te installeren. Ik heb er wel een aantal gevonden maar mijn telefoon weigert om de thema's de installeren. Het gaat om de E60.
zelfde probleem als bij de N91 denk ik. Daar doen maar een 3-tal themes (van de vele honderden) het. Bij de N80 juist allemaal. Vreemd maar waar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
i2Paq schreef op zondag 11 juni 2006 @ 12:52:
[...]

Prachtig Topic en Topicstart!

Mocht je tijd over hebben, de E60 zit er ook op te wachten.

Hoe kom je aan die template, misschien wil ik het anders wel doen ;)
De template heb ik zelf gemaakt, de code van de ts kan je altijd bij me onderaan bij de disclaimer vinden. Die mag je bij deze gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik niet snap:
Als er nu bij de beschrijving staat dat mijn E60 VoIP over WLAN ondersteunt en hier kan ik in het forum lezen dat SIP niet ondersteunt wordt, alleen in een feature pack 1 dat niet op mijn E60 zal werken.... ben ik dan opgelicht of niet?
Of is VoIP over WLAN heel iets anders dan bellen via SIP (bv Voipbuster)?? 8)7

edit:
Verder ben ik redelijk tevreden. een firmware upgrade zou het een en ander wel wat sneller mogen maken, maar voor het eerst dat een nieuw nokia toestel niet spontaan reset, bewrkingen afbreekt of ander onoverkomelijke problemen heeft bij lancering.
Software installeren lukt mij ook nog niet echt.... wellicht vanwege the 3rd edition?

ennuh wie start er het grote E60 topic }:O

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2006 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeIsTwisted

MeIsTwisted

not a Twisted mind

pvdlaan schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 13:28:
[...]

Ben wel benieuwd naar je ervaringen op het gebied van VoIP, heb je dat al geprobeert en zoja werkt dat gemakkelijk.

Ik zit ook te kijken naar deze telefoon, maar wil hem dat voornamelijk thuis als voip telefoon gaan gebruiken (om de kosten een beetje te drukken) ;)

Verder vraag ik me af wat voor kleur je geleverd hebt gekregen van clubnokia, de zwarte of de zilveren.

Zou je misschien een kleine review kunnen/willen maken met wat + en - punten en wat foto`s misschien.

alvast bedankt !
Ik heb de grijze gekregen. In dit topic staat ook een goede review van nieuwemobiel.nl
sorry, kheb niet veel tijd voor een review, ivm tentamens.

Ik kan wel zeggen dat ik erg blij ben met dit toestel.
Ik vind eigenlijk alles helemaal toppie aan dit toestel op paar kleine minpuntjes na:
  • kan geen herinnering in agenda instellen (dan moet je bijv vergadering gebruiken)
  • snooze tijd van alarm is 5 min ipv 10.
  • toetsenbordverlichting blijft aanstaan als ik mobiel uit zet (zal wel met nieuwe firmware opgelost zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnaeff
Ik heb nu toch wel een aantal problemen met VOIP. Als ik gebruik maak van VOIP loopt de telefoon soms compleet vast. DIt moet toch niet de bedoeling zijn. Als het werkt is het wel geweldig. Kom thuis en je belt meteen automatisch een stuk goedkoper.

Wel had ik een vraag. Ik maak gebruik van Apple. En kan dus niet de nokia suite installeren. Wel ben ik benieuwd of er al updates beschikbaar zijn en of die uberhaupt beschikbaar komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnaeff
Even terug komen op SIP. Sip werkt gewoon wel maar het probleem is dat het nog niet veel opties heeft. Dus als je niet een IP beschikt wat direct bereikbaar is vanaf het internet gaat het helaas niet werken. STUN servers worden namelijk nog niet ondersteund. Ik hoop dat bij de volgende update het sip suport een stuk beter wordt. Met Asterisk draaient op een lokale server werkt het gewoon naar behoren behalve dat die E60 dan soms gewoon spontaan reset. Hopen dat die update snel komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-09 21:04

janklp

FortyTwo Capital

Ik heb deze vraag ook in het e61 topic gesteld maar daar wist men het antwoord niet. Is het mogelijk een vpn aan te maken om zo op een beveiligd universiteits netwerk in te loggen of kan dit niet? Als dit niet kan dan valt de wlan functionaliteit voor mij een beetje tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Januszjes schreef op maandag 12 juni 2006 @ 10:19:
Ik heb deze vraag ook in het e61 topic gesteld maar daar wist men het antwoord niet. Is het mogelijk een vpn aan te maken om zo op een beveiligd universiteits netwerk in te loggen of kan dit niet? Als dit niet kan dan valt de wlan functionaliteit voor mij een beetje tegen.
volgens mij moet dit kunnen. Ik heb met mijn N80 ook een vpn-verbinding met het (beveiligde) netwerk op de kantoorserver. Jammer genoeg is het schermpje niet echt groot genoeg om er gebruik van te kunnen maken. Met de qtek9100 was dit beter. Met de E61 moet dit dus wel beter werkbaar zijn, omdat die hetzelfde scherm heeft als de 9100 (alleen in landscapeformat)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2006 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand hier uitleggen hoe je kunt voipen op je E60 en wat je daar voor nodig hebt??
Ik heb dus een E60 en thuis een draadloos netwerk waar mijn nokia gebruik van kan maken.

Joor.us

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnaeff
Dit moet in principe prima mogelijk zijn. Wel erbij de melding weer maken dat ik het zelf nog niet uitgetest heb en dat de e60 software nog wel erg buggy is. Ik zou als ik jouw was nog even wachten op een firmware update hopen dat die snel komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Eerder in het topic is er al iemand geweest die het draaiend heeft:

Nokia E-series (zakelijke toestellen), en de volgende pagina Nokia E-series (zakelijke toestellen)

[ Voor 24% gewijzigd door Artcore op 13-06-2006 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daan3128
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-04 20:16
daan3128 schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 20:35:
Heb vandaag de E60 mogen ontvangen. Hij is echt super! Browser werkt goed; lekker snel en een super display. _/-\o_

Enige probleem dat ik nu heb is dat ik m'n smsjes van de 6230 niet overkrijg naar de E60. Iemand een idee? Heb al gegoogled, met backups gewerkt etc etc maar ik krijg het niet voor mekaar... |:(

Thnxs guys!
Er is niemand die weet hoe je smsjes kunt overzetten van een oude naar een nieuwe Nokia toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jnaeff schreef op maandag 12 juni 2006 @ 10:14:
Ik heb nu toch wel een aantal problemen met VOIP. Als ik gebruik maak van VOIP loopt de telefoon soms compleet vast. DIt moet toch niet de bedoeling zijn. Als het werkt is het wel geweldig. Kom thuis en je belt meteen automatisch een stuk goedkoper.

Wel had ik een vraag. Ik maak gebruik van Apple. En kan dus niet de nokia suite installeren. Wel ben ik benieuwd of er al updates beschikbaar zijn en of die uberhaupt beschikbaar komen.
Hoe heb je dit voor elkaar gekregen. Ik heb de E60 ook, en krijg m niet geregistreerd via voip. Welke Voip aanbieder gebruik je? Voipbuster, voipstunter? Wat heb jij voor een instellingen erin gezet? Zou je die kunnen sturen. En ja ik weet het, er zijn meerdere die al wat voor elkaar gekregen hebben maar mij is het tot vandaag nog niet gelukt.
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Januszjes schreef op maandag 12 juni 2006 @ 10:19:
woehooo, Ik kreeg vandaag een mailtje van smartphonestunts.nl dat mijn tel. vandaag verstuurd word :9~

Er zit gewoon een VPN client in, hoe dit precies werkt weet ik niet. Het is dacht ik wel een keer besproken bij een review.
Even review uit de ts van het topic dus erop na lezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie101
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:41
kan iemand mij vertellen wat de basic SIP features zijn van bijvoorbeeld de E60, het is nog beperkt, maar hoe beperkt exact? ik kan dat nergens terug vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMurdock
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
k Heb het topic een tijdje gevolgd; de E60 leek me een fijne telefoon. Vandaag alleen in m'n handen gehad, maar ik vind 'm dus écht te groot. Bovendien lijkt TomTom me ook wel een keer leuk om mee te pielen, en met deze telefoon is het maar afwachten of dat (ooit/snel) nog een keer ondersteund wordt, dus voorlopig heb ik m'n oog laten vallen op de Qtek 8310. Weliswaar geen Nokia, maar dan maar een keer van m'n trouwe fabrikant afstappen. :)

[ Voor 4% gewijzigd door MadMurdock op 14-06-2006 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdlaan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 20:27
MadMurdock schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 13:13:
k Heb het topic een tijdje gevolgd; leek me een fijne telefoon. Vandaag alleen in m'n handen gehad, maar ik vind 'm dus écht te groot. Bovendien lijkt TomTom me ook wel een keer leuk om mee te pielen, en met deze telefoon is het maar afwachten of dat (ooit/snel) nog een keer ondersteund wordt, dus voorlopig heb ik m'n oog laten vallen op de Qtek 8310. Weliswaar geen Nokia, maar dan maar een keer van m'n trouwe fabrikant afstappen. :)
over welke telefoon heb je het uit de E-serie
toevallig de E70, want daar ben ik wel geinteresserd in i.v.m. de 8310 ;)

Xbox One X | iPhone 12 | iPad Pro 11 | MacBook Air M1 | Sony HX50v | Sony HX400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

daan3128 schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 15:40:
[...]

Er is niemand die weet hoe je smsjes kunt overzetten van een oude naar een nieuwe Nokia toestel?
Vraag me toch af wat voor sms jij krijgt dat het zo belangrijk is dat je ze een jaar moet bewaren om ze nog te lezen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMurdock
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
pvdlaan schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 16:13:
[...]
over welke telefoon heb je het uit de E-serie
toevallig de E70, want daar ben ik wel geinteresserd in i.v.m. de 8310 ;)
Argh.. nee; de E60. Zal het er gelijk even bij-editten. Overigens is de E70 zelfs nog aanmerkelijk groter..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spits
De E60 toont inderdaad behoorlijk groot. Maar na een paar dagen gebruik val het erg mee. Vooral omdat hij erg plat is stop je hem makkelijk weg in je zak. Ik had hiervoor een 6230 - die een stuk kleiner is - maar eigenlijk merk ik het verschil niet als hij in mijn broekzak zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoXie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-03-2023
Wat een gezeur dat de E60 te groot is ... ik vind dat juist fijn .. hou er niet van om met dergelijke functionaliteit te moeten gaan pielen op een mini-formaat. Je hoeft zo'n apparaat ten slotte toch niet in je *** te bewaren ?
Bovendien IS hij niet eens erg groot vind ik. In ieder geval kleiner dan de 6310(i) series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er nog niemand een E70?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dollyking
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 15:31

dollyking

duck tape

Het is alweer een tijdje stil hier rond een leverdatum. in de USA en Duitsland schijnen ze er al meer te zijn. enkelen hebben hem via Club Nokia.
Ik wacht zelf ook al een tijdje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Op mobile-review forum zeiden ze dat hij WEER was vertraagd... Iemand op dit forum had hem via clubnokia,moet je effe zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

E-70 is vooralsnog niet op stock bij distributeurs.
Geplande levertijd is nog steeds 30-6-2006 dus 1-2 dagen later in de handel te verkrijgen.

Morgen hoop ik een update te krijgen qua levertijden. Mocht dit anders zijn dan bovenstaande datum, zal ik het hier posten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dollyking

dollyking

duck tape

In Duitsland loopt ook al een tijdje een leuk draadje over de E70. Meerdere gebruikers delen daar ervaring uit. ook in vergelijking met de E61.
je moet natuurlijk wel Duits kunnen Lesen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-09 12:26
Vind het wel jammer dat ik wel avi's kan downloaden maar ze niet kan afspelen op m'n E60.
Ook mis ik sommige functies tijdens het browsen, zoals de back knop en belangrijker nog : Dat de gsm onthoud welke logins+passwords ik ingegeven heb want elke keer dezelfde login maken is rete irritant.

Misschien dat ik wat fout doe hoor, vertel het me dan aub!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeIsTwisted

MeIsTwisted

not a Twisted mind

Nasty Nate schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 12:41:
Vind het wel jammer dat ik wel avi's kan downloaden maar ze niet kan afspelen op m'n E60.
Ook mis ik sommige functies tijdens het browsen, zoals de back knop en belangrijker nog : Dat de gsm onthoud welke logins+passwords ik ingegeven heb want elke keer dezelfde login maken is rete irritant.

Misschien dat ik wat fout doe hoor, vertel het me dan aub!
er staat gewoon terug onderin en daarmee kan je naar vorige pagina. Ik vind dat juist wel een coole functie met die venster swappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Ik heb een beetje de discussie gevolgd over het probleem dat je met de E60 alleen kan SIPpen als je een extern toegankelijk IP adres hebt (dus niet via een NAT tenzij je de juiste poorten door zet). Maar nu bedacht ik me net: De E60 heeft ook VPN! Dus in principe zou je een verbinding moeten kunnen maken met een VPN server en dan zou je over de VPN moeten kunnen bellen vanaf elke hotspot. Mits natuurlijk de gebruikte hotspot-router wel VPN passthrough doet maar ik neem aan dat de meeste dat wel doen ivm zakelijke gebruikers. Je moet dan wel zelf een VPN server ergens op internet opzetten. Het voordeel is dan ook dat je een veilige verbinding maakt.

Ik vroeg me af of iemand dit al geprobeerd heeft. Het lijkt me wel erg zwaar voor de processor van de E60 (VPN en SIP tegelijk). Dus ik vraag me af of hij dat uberhaupt aan kan. Op Google kan ik er ook niets over vinden.

Ik heb zelf nog geen E60 maar zit er over te denken om hem te kopen. Als hij niet zo duur was had ik er nu al een gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het installeren van themes via de site van techteam werkt. Je moet alleen een paar dingen veranderen.
ga naar tools -> settings -> security -> certif management klik op open

pak het eerste certif en klik op opties en trust settings

zet beide instellingen op nee en klaar is kees

als je themes download van techteam site ( die ook een engelse uitleg heeft) en je installeert een theme en je krijgt de melding " dit theme kan het OS beinvloeden, wilt U toch doorgaan NIET DOEN!!! De themes die zich wel installeren geven een melding van security en nog wat info maar installeren zich prima. Heb inmiddels 25 themes geinstalleerd en die werken zonder enig probleem.

Good luck guys!!

En ik heb nog een site gevonden voor bijna elk nokia toestel en bijbehorende thema's

http://symbian.mobilethemes.com/themes/nokia_e60/page1.jsp

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2006 07:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GekkePrutser schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 19:11:
Ik heb zelf nog geen E60 maar zit er over te denken om hem te kopen. Als hij niet zo duur was had ik er nu al een gehad :)
Lang leve de gratis toestellen bij nieuw abonnement ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 02:07:
[...]

Lang leve de gratis toestellen bij nieuw abonnement ;)
lang niet altijd voordelig: heb sim-only en bel/sms bijna voor niks en koop gewoon los toestel in plaats van (verkapt) via afbetaling abo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kun je bij de Nokia E60 je nummer meezenden? zodat mensen zien welk nummer er heeft gebelt. Ik bel nu onbekend. Handleiding staat ook niet veel nuttigs in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals beloofd de levertijd update E70

De E70 is nog niet goed gekeurd door de operators. Na goedkeuring gaat het nog 2
weken duren voordat de telefoon in de handel verkrijgbaaris.

Kortom reken maar op week 27 of week 28..... Lang leve de operators !!!!!!

Drama is dit, terwijl de andere versies E60 en E61 gewoon leverbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dollyking

dollyking

duck tape

Verwijderd schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 14:20:
Hoe kun je bij de Nokia E60 je nummer meezenden? zodat mensen zien welk nummer er heeft gebelt. Ik bel nu onbekend. Handleiding staat ook niet veel nuttigs in.
Select Menu → Tools → Settings →call setings. natuurlijk alleen voor GSM. bellen via Voip geeft geen nummer natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hele goede ervaringen met http://smartphoneshop.nl
goede service, snel (binnen 1 dag, indien op voorraad) en wordt aan de deur afgeleverd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnaeff
Is er al een nieuwere versie van de firmware dan de volgende:

1.0610.02.15
12-04-06
RM-49
Nokia E60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dollyking

dollyking

duck tape

jnaeff schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 15:30:
Is er al een nieuwere versie van de firmware dan de volgende:

1.0610.02.15
12-04-06
RM-49
Nokia E60
http://www.symbian-freak.com/quides/firmware/firmware.htm Deze is altijd vrij up-to-date.
En nee, een nwe versie is nog niet opgedoken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
dollyking schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 14:31:
Select Menu → Tools → Settings →call setings. natuurlijk alleen voor GSM. bellen via Voip geeft geen nummer natuurlijk.
Je kan met VoIP in principe wel een nummer meegeven hoor! Maar dan stuur je natuurlijk je VoIP nummer mee en niet je GSM nummer. De meeste providers die ik ken (zoals Talkin2Ya/Budgetphone) hebben de caller-id permanent uitgeschakeld, maar technisch kan het wel.

[ Voor 9% gewijzigd door GekkePrutser op 16-06-2006 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philippevk
Zo, bij deze het eerste bericht met de e60. Wat een top ding. Heerlijk. Later meer uitgebreide review als mensen dat willen. Alleen geen geheugenkaart. Beetje raar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeIsTwisted

MeIsTwisted

not a Twisted mind

Verwijderd schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 14:23:

De E70 is nog niet goed gekeurd door de operators. Na goedkeuring gaat het nog 2

ben ik ff blij dat ik hem besteld heb via clubnokia. De operators moeten niet zo treuzelen, hij doet het hier perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de Mac gebruikers... op deze: http://www.mactomster.de/downloads/downloads.html Duitse website staat een gratis isync plugin om de Nokia E60, E61 en de E70 te syncen met OSX

Werkt prima en is nog gratis ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philippevk
Even terug komend op mijn vorig berichtje. Mijn scherm staat nogal scheef in mijn e60 dus morgen even omruilen voor een ander. Meer mensen hier last van gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zou iemand voor mij de instellingen kunnen beschrijven voor het sip gebeuren.. heb het al eens geprobeerd met sipphone maar geeft aldoor aan "registratie mislukt" iemand een idee waar dat aan kan liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

philippevk schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 21:55:
Even terug komend op mijn vorig berichtje. Mijn scherm staat nogal scheef in mijn e60 dus morgen even omruilen voor een ander. Meer mensen hier last van gehad?
Yep, staat ietsje scheef maar is leefbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philippevk
Heb het volgende ook al gevraagd in het n80 topic, maar omdat ik dact dat niet alle mensen allebei de topics lezen stel ik hem ook hier. Als een mod dit overbodig vind dan mag hij deze post uiteraard weghalen

even een vraag, zowel de nokia n80 als de e60 ondersteunen de beveiligings methode die op de rijksuniversiteit groningen wordt gebruikt voor het "openbare" draadlose netwerk. Alleen ik krijg het niet voor elkaar om het goed in te stellen dus als iemand dit wel is gelukt zou ik erg graag willen weten hoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@mattace Feet

Ik heb mij aangemeld bij sipphone, alles overgenomen zoals jij het ingetypte hebt, maar helaas, zonder enig resultaat.
Moet je steeds dat "sip:" voor een adres zetten??
Heb jij nog andere instellingen die e.e.a. zouden kunnen verklaren?
of is het iemand anders inmiddels gelukt om die E60 te laten sippen??

Joor.us

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08-09 13:47
Zijn er al wat mensen met betrouwbare, real life, accu tijd schattingen? Dat ie leeg is na een dag volop spelen snap ik, ik ben vooral benieuwd naar de maximale standby tijd. Wifi uit, BT uit, UMTS uit, GPRS uit. Ding gewoon heel de dag in je koffer en maar af en toe een keer bellen of iets in je agenda opzoeken. Hoe lang gaat die E60 (of liever nog E70) dan mee?

Gisteren wat staan spelen met de E60 bij de Mediamark en het is een erg leuk dingetje. Ik ben niet bepaald blij met het DRM/TCM verhaal van Symbian maar er lijken op dit moment geen fatsoenlijke alternatieven te zijn :(

Verder is vandaag mijn Siemens S55 (klote ding, nooit een Siemens/BenQ voor mij. Wat een beroerde service) overleden dus ik moet maar eens haast maken met het aanschaffen van iets nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philippevk
zijn er al mensen die PiT van T-mobile werkend hebben op hun e60? (pocket internet totaal of web'n walk) en zo ja hoe? welke punt zou je dan mmoeten kiezen als de webbrowser vraagt om een verbinding te kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeIsTwisted

MeIsTwisted

not a Twisted mind

philippevk schreef op zondag 18 juni 2006 @ 11:44:
zijn er al mensen die PiT van T-mobile werkend hebben op hun e60? (pocket internet totaal of web'n walk) en zo ja hoe? welke punt zou je dan mmoeten kiezen als de webbrowser vraagt om een verbinding te kiezen?
gewoon via nokia kan je instellingen voor t-mobile naar te toesturen en dan is het T-Mobile Internet. Gewoon de standaard verbinding dus. Eventuele gegevens als je bijv via pda wil zijn:
AP: internet
user/pass: tmobile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzeeschuimers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-11-2024
Hierbij wil ik even de display van de e60 en de e61 vergelijken.Ik heb beide toestellen langs elkaar gehouden.
Wanneer je via w-lan op beide toestellen dezelfde internet-pagina opent en deze op beide toestellen maximaal uit zoomt zie je op de e60 meer van gehele internetpagina dan op de e61.Verrassend want het scherm op de e60 is zichtbaar veel kleiner en in verticale stand , je hebt op de e60 zelfs nog de mogelijkheid om het beeldscherm via je menu horizontaal te bekijken waardoor je nog meer ziet als op je e61.
Oke op de e61 zie je dus minder dan op de e60 maar de letters en foto's zijn dan wel groter maar door de betere resolutie van de e60 is alles veel scherper dan op de e61.
Ook viel me op dat de w-lan ontvangst op de e60 beter is.(ongeveer 70% tegen 40% w-lan ontvangst , toestellen lagen op dezelfde plek t.o.v. accesspoint).
Wat wel beter is op de e61 t.o.v. de e60 is het geluid van de ingebouwde handsfree speaker , deze klinkt veel voller dan die op de e60 (net alsof er bij de e61 meer bas hoorbaar is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand inmiddels de Nokia e60 aan de praat gekregen met Internetplusbellen of Sipdiscount? Het wil mij nog niet lukken namelijk.

Ik vraag me ook af of je nu udp of tcp moet gebruiken.

Hier schijnt het wel werkend te zijn, maar dan 1 minuut. Zijn er ook mensen die hier ook last van hebben?
http://discussions.europe...nectivity&message.id=1897

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zat een beetje te surfen op het Nokia support forum.
Kwam deze Q&A tegen. Wellicht dat dit alle ellende verklaart>
SIP werkt alleen binnen bedrijfsnetwerken, niet door verschillende routers heen (NAT). Om dit te omzeilen is support voor bv een STUN server nodig. Nokia geeft aan dit in 2006 te realiseren (maar ja, komt dat dan nog in een software upgrade?/)

Hier de volledige Q&A:

Q: Does my Nokia device support voice over IP (VoIP)?

A:
Yes, your Nokia devices support VoIP telephony based on the SIP (Session Initiation Protocol). This means that the service has to be based on the same technology standard. Please consult your VoIP service provider for more information about compatibility.

In the first phase, your Nokia device has been designed to be used with a SIP based VoIP server which resides on the same side of the firewall as the phone, for example inside company premises.

Mobile VoIP telephony is unique compared to the fixed VoIP telephony, because users expect to be able to use their mobile phones in multiple different spaces, such as in the office, at home or under WLAN hotspot. Hence the IP phone call should be able to cross different kinds of firewalls on its way to the server. In order to be able to do this, a method called Network Address Translation (NAT) is needed to translate different IP addresses on different sides of the firewall. Your Nokia device do not currently support a technique to enable the crossing of the firewall (called NAT traversal).

Your Nokia device support compatible enterprise voice solutions from Avaya and Cisco which operate inside the company firewall and hence do not require NAT traversal.
We are also working on ways to enable the NAT traversal. Our current plan is to build support for the most common methods for NAT traversal, called STUN, TURN and ICE.
STUN support is expected to become available during 2006, and TURN and ICE during 2007.

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2006 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philippevk
De nokia e60 kan mpeg4 bestanden afspelen, maar als ik een bestand omzet naar mpeg 4 met IMtoo mp4 en vervolgens overzet kan de e60 het bestand niet afspelen, doe ik iets fout? of heeft iemand ervaring met wat dan wel de goede instellingen zijn?

en zoals vaker gevraagd in dit topic: heeft er al iemand steaming video aan de praat gekregen? bijvoorbeeld bij yourefilehost o.i.d. (niet alles in pron daar, dus niets raars denken, he)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

janzeeschuimers schreef op zondag 18 juni 2006 @ 14:04:
Hierbij wil ik even de display van de e60 en de e61 vergelijken.Ik heb beide toestellen langs elkaar gehouden.
Wanneer je via w-lan op beide toestellen dezelfde internet-pagina opent en deze op beide toestellen maximaal uit zoomt zie je op de e60 meer van gehele internetpagina dan op de e61.Verrassend want het scherm op de e60 is zichtbaar veel kleiner en in verticale stand , je hebt op de e60 zelfs nog de mogelijkheid om het beeldscherm via je menu horizontaal te bekijken waardoor je nog meer ziet als op je e61.
Oke op de e61 zie je dus minder dan op de e60 maar de letters en foto's zijn dan wel groter maar door de betere resolutie van de e60 is alles veel scherper dan op de e61.
Ook viel me op dat de w-lan ontvangst op de e60 beter is.(ongeveer 70% tegen 40% w-lan ontvangst , toestellen lagen op dezelfde plek t.o.v. accesspoint).
Wat wel beter is op de e61 t.o.v. de e60 is het geluid van de ingebouwde handsfree speaker , deze klinkt veel voller dan die op de e60 (net alsof er bij de e61 meer bas hoorbaar is).
dat verschil in beeld is logisch: de resolutie van de E60 is veel groter dan die van de E61 (zelfde verschil als tussen de N80 en N91); hogere resolutie betekent kleinere letters -dus meer beeldweergave- en veel scherper dan de lagere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeIsTwisted

MeIsTwisted

not a Twisted mind

philippevk schreef op maandag 19 juni 2006 @ 00:28:
De nokia e60 kan mpeg4 bestanden afspelen, maar als ik een bestand omzet naar mpeg 4 met IMtoo mp4 en vervolgens overzet kan de e60 het bestand niet afspelen, doe ik iets fout? of heeft iemand ervaring met wat dan wel de goede instellingen zijn?

en zoals vaker gevraagd in dit topic: heeft er al iemand steaming video aan de praat gekregen? bijvoorbeeld bij yourefilehost o.i.d. (niet alles in pron daar, dus niets raars denken, he)
in topic van N80 staat wel hoe je met SUPER een video goed kan omzetten.

hier ook geen streaming nog aan de praat gekregen :(

[ Voor 5% gewijzigd door MeIsTwisted op 19-06-2006 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bartvb schreef op zondag 18 juni 2006 @ 00:35:
Zijn er al wat mensen met betrouwbare, real life, accu tijd schattingen? Dat ie leeg is na een dag volop spelen snap ik, ik ben vooral benieuwd naar de maximale standby tijd. Wifi uit, BT uit, UMTS uit, GPRS uit. Ding gewoon heel de dag in je koffer en maar af en toe een keer bellen of iets in je agenda opzoeken. Hoe lang gaat die E60 (of liever nog E70) dan mee?
Hier ben ik ook wel benieuwd naar . . . de accu tijd zonder te spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 14:23:

Mijn leverancier zegt hetzelfde :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeIsTwisted

MeIsTwisted

not a Twisted mind

Verwijderd schreef op maandag 19 juni 2006 @ 14:06:
[...]

Hier ben ik ook wel benieuwd naar . . . de accu tijd zonder te spelen :)
kzou best willen testen, maar kan niet ophouden met spelen enzo >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philippevk
Ik merkte dat er veel problemen zijn met het opvragen van hotmail email met een pop3 account (heg ik zelf ondervonden) maar bij nokia op de site kan je gratis een configuratiebericht naar je telefoon laten sturen zodat het wel werkt.
Als mensen het willen kan ik ook wel de juiste configuratie, zoals die in mijn e60 staat, posten.
Pagina: 1 ... 7 ... 15 Laatste