Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Topicstarter
Nieuw assortiment Nokia toestellen bestemd voor zakenwereld

De Nokia E60, Nokia E61 en Nokia E70 combineren de kracht van 3G en WLAN met geavanceerde spraakdiensten en mobiele e-mailtoepassingen in tal van designs voor elke werknemer

NEW YORK en LONDEN – 12 oktober 2005 -- Nokia heeft vandaag aangekondigd dat zijn assortiment businesstoestellen uitgebreid wordt met drie nieuwe modellen. De Nokia E60, Nokia E61 en Nokia E70 – de eerste toestellen van de nieuwe Nokia Eseries – onderscheiden zich qua design en bieden zowel grote als kleine ondernemingen de mogelijkheid om de mobiliteit van hun werknemers uit te breiden. De Nokia Eseries-modellen combineren aantrekkelijke en gebruiksvriendelijke designs die in de smaak vallen bij individuele businessgebruikers met nieuwe onderliggende technologieën die IT-afdelingen toelaten om beveiligingsinstellingen, bedrijfstoepassingen en -data doeltreffend te beheren. Elk toestel biedt “must-have” mobiele toepassingen die gewoon onmisbaar zijn in de hedendaagse zakenwereld, zoals mobiele e-mail en geavanceerde functies voor spraakoproepen. De Nokia E60, Nokia E61 en Nokia E70 zullen in het eerste kwartaal van 2006 wereldwijd beschikbaar worden.

De Nokia E60, Nokia E61 en Nokia E70 ondersteunen de populairste en recent aangekondigde oplossingen voor mobiele bedrijfs-e-mail zoals BlackBerry Connect, GoodLink van Good Technology Inc., Nokia Business Center, Seven Mobile Mail, Seven Always-On Mail en Visto Mobile.

De nieuwe Nokia Eseries-toestellen zijn gebaseerd op de laatste editie van het Series 60-platform, ‘s werelds toonaangevende smartphone-software. Series 60 Editie 3 biedt samen met Symbian OS v. 9.1 een identieke toepassingsomgeving voor de Nokia E60, Nokia E61 en Nokia E70. Ze bieden tal van GSM-frequenties en 3G (WCDMA) cellulaire netwerkondersteuning voor wereldwijde naadloze roaming, evenals een waaier van lokale connectiviteitopties zoals WLAN, Bluetooth en Infrarood. Daarnaast zijn ze ook compatibel met USB 2.0.

De Nokia E60, Nokia E61 en Nokia E70 bieden ook een superieure spraakfunctionaliteit en -kwaliteit in vergelijking met andere toestellen die PDA-functies combineren met een mobiele telefoon. De toestellen ondersteunen geavanceerde spraakdiensten, zoals Internettelefoonoproepen (Voice over IP), Push-to-Talk en andere op SIP gebaseerde uitgebreide oproepdiensten die bedrijven tal van manieren aanreiken om hun werknemers gemakkelijker te laten samenwerken of sneller te laten reageren, ongeacht of ze op kantoor zijn. Bedrijven die werken met een Avaya of Cisco IP PBX kunnen de nieuwe Nokia toestellen rechtstreeks aansluiten op de telefoonnetwerken van het bedrijf, via een WLAN of cellulair netwerk, om zo functies aan te bieden die werknemers verwachten van een bedrijfsnetwerk, zoals verkorte nummers en bijstand om oproepen te beantwoorden.

“Toen we voor de ontwikkeling van deze toestellen aandachtig de vereisten van onze klanten bestudeerden, kwamen twee nieuwe trends duidelijk naar voren: het feit dat IT-afdelingen over een veilig en beheerbaar platform moeten beschikken, en de nood aan toestellen om tal van werknemersvoorkeuren en verschillende werkstijlen te ondersteunen”, aldus Niklas Savander, senior vice president van Nokia’s business device unit. “We begrijpen maar al te goed wat mobiliteit betekent voor het bedrijfsleven. Deze toestellen belichamen onze uitgebreide kennis van gebruikersgericht functioneel design, beveiliging en geavanceerde draadloze technologieën. Onze doelstelling bestaat erin te zorgen dat onze klanten gemakkelijk Nokia toestellen kunnen kiezen voor al hun zakelijke mobiliteitsbehoeften.”

De nieuwe businessgerichte toestellen ondersteunen als eerste in de sector toestelbeheer op afstand op basis van OMA DM**, waardoor de IT-manager over krachtige tools beschikt om bedrijfsgegevens op het toestel op afstand te controleren en te beschermen en om toestellen op afstand te configureren, bijvoorbeeld via toestelvergrendeling, taakbeheer, toepassingsbeheer en personalisering. Nokia’s gedegen knowhow op het vlak van netwerkbeveiliging voldoet aan strenge bedrijfsvereisten met betrekking tot informatie die opgeslagen is op toestellen, die opgeslagen is in backoffice-systemen en die overgedragen wordt via netwerken.

De Nokia E60: een klassiek design met weergaloze spraakfuncties

De Nokia E60 heeft de uitgesproken look, gebruiksvriendelijkheid en bruikbaarheid van een klassiek ontworpen mobiele telefoon. Het toestel ondersteunt tal van geavanceerde spraakfuncties, van een geïntegreerde luidsprekertelefoon en conferentiegesprekken tot spraakgestuurde toepassingen zoals Push-to-Talk, evenals IP-gestuurde telefonie. De Nokia E60 is het beste mobiele toestel voor actieve spraakcommunicatie — zowel op kantoor als daarbuiten. De Nokia E60 biedt snelle en flexibele dataverbindingen met WCDMA voor uitgestrekte verbindingen, en WLAN biedt een kostenbesparende optie voor lokale toegang. Hoewel het toestel geoptimaliseerd is voor gebruik met één hand, kunnen de gebruikers dankzij het grote kleurenscherm gemakkelijk e-mails schrijven en items invoeren in de agenda. De Nokia E60 werkt in GSM900/1800/1900- en WCDMA 2100-netwerken.

De Nokia E61: ontwikkeld voor mobiele e-mail

De Nokia E61 is ontworpen in de vertrouwde stijl van de meest populaire mobiele e-mailtoestellen, maar het is tegelijkertijd een ongelofelijk compact toestel dat tal van nieuwe en krachtige functies biedt. Het toestel kan probleemloos gebruikt worden met beide handen. Het toestel heeft een 4-richtingsjoystick en een volwaardig toetsenbord, gecombineerd met een breed kleurenscherm met 16 miljoen kleuren, waardoor mobiele e-mail gemakkelijker wordt dan ooit voordien. Het ondersteunt verschillende mobiele e-mail-clients, zoals BlackBerry Connect, GoodLink, Nokia Business Center, Seven Mobile Mail, Seven Always-On Mail en Visto Mobile. De Nokia E61 staat dan ook borg voor naadloze en gecodeerde mobiele connectiviteit. Verder is er volledige ondersteuning voor bijlagen (viewers voor documenten, rekenbladen, presentaties en PDF-bestanden, evenals ZIP Manager), alsook een bewerkingsfunctie (voor documenten, rekenbladen en presentaties). De Nokia E61 biedt ook dezelfde geavanceerde oproepfuncties en op IP gebaseerde telefoniefuncties als de Nokia E60 en de Nokia E70. De Nokia E61 kan e-mails versturen en ontvangen, zelfs tijdens een telefoonoproep. De Nokia E61 werkt in GSM850/900/1800/1900- en WCDMA 2100-netwerken.

De Nokia E70: het alles-in-één toestel voor berichtuitwisseling

Op het eerste gezicht ziet de Nokia E70 eruit als een moderne smartphone. Zodra u het toestel opent, ontdekt u een volwaardig toetsenbord waarmee u snel en gemakkelijk tekst kan invoeren met de duimen, een groot kleurenscherm om e-mails en bijlagen te bekijken (viewers voor documenten, rekenbladen, presentaties en PDF-bestanden, alsook ZIP Manager) en een bewerkingsfunctie (voor documenten, rekenbladen en presentaties) om up-to-date te blijven met de inbox. Net zoals de Nokia E60 en de Nokia E61 ondersteunt de Nokia E70 een waaier van toepassingen zoals geavanceerde spraak en e-mail. Nokia zal twee versies van de Nokia E70 aanbieden – een versie die geoptimaliseerd is voor mobiele netwerken in Europa en Azië (GSM900/1800/1900/WCDMA 2100), en een versie die geoptimaliseerd is voor mobiele netwerken in Amerika (GSM850/1800/1900). Beide versies bieden evenwel roaming-mogelijkheden in GSM-netwerken in alle regio’s.

Nokia biedt voor zijn businesstoestellen ook een grote waaier van diensten en oplossingen aan, gaande van technische ondersteuning, implementatie en professionele diensten tot technische training. Nokia’s diensten zijn beschikbaar om klanten een betere dienstverlening te garanderen en een succesvolle end-to-end implementatie van mobiliteitsoplossingen mogelijk te maken.

Een volledige lijst van de functies en de technische specificaties van de Nokia E60, Nokia E61 en Nokia E70 is beschikbaar op www.nokia.com/business. Voor meer informatie over de beschikbaarheid neemt u contact op met uw lokale Nokia vertegenwoordiger.

Foto’s van de Nokia E60, Nokia E61 en Nokia E70 zijn terug te vinden op www.nokia.com. B-roll videomateriaal van de Nokia Eseries is beschikbaar op www.thenewsmarket.com.
Klinkt erg interessant. Ik kan op dit moment op de site echter nog geen info vinden. Zodra ik het vind, post ik het direct.

edit:

Zo de info staat eindelijk op de site:

E60
E61
E70

Afbeeldingslocatie: http://europe.nokia.com/press/public/global/phone/e60/02_e60_e61_e70_lowres.jpg

Een tegenvaller dat er geen 9300i-achtige telefoon bijzit, omdat de geruchten hierover wel behoorlijk sterk zijn. Bovendien geen telefoons met degelijke video bellen functionaliteit. Maar goed, daar heeft de zakelijke gebruiker blijkbaar geen behoefte aan.

[ Voor 5% gewijzigd door ErectionJackson op 12-10-2005 13:49 ]

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:32
Wel mooie telefoons, eindelijk nagedacht over functie en niet over uiterlijk.
Waarschijnlijk geen frontjes e.d. dus minder stof en problemen met de telefoons!
Hopelijk worden ze eerst goed uitgewerkt voor ze op de markt komen maar dat zal wel niet de 1e gebruikers zullen gelijk wel weer proefpersoon zijn!

Maar wel vergelijbaar met de gewone series:
E60 <> 6230(i) (uitgebreid met WLAN en veiligheids opties)
E61 <> 668x (uitgebreid met WLAN en veiligheids opties)
E70 <> 68xx (uitgebreid met WLAN en veiligheids opties)

De grootste hardwarematig vernieuwing is WLAN modules en verder is de software gewoon verbeterd, uitgebreid en aangepast aan de zakelijk markt.

[ Voor 73% gewijzigd door jjbstolk op 12-10-2005 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We hebben hier een T630 en een Treo look-a-like! :X

Ben benieuwd..

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2005 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
erg geintreseerd in de E61. Maar ik vraag me af wat de snelheid is van dat ding. De 7700 is zo traag als dikke stront en zou hij net zo snel/traag reageren als de andere serie60 telefoons?

De E61 ziet eruit als een directe concurent van de nog uit te komen P990i van SE.

Assume there are no rules and it's one big free for all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 20:14
Leuk die aankondigingen van Nokia. Alleen jammer dat het altijd zo vreselijk lang duurt voordat ze op de markt zijn.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 09:23
352 x 416 pixels met 16 miljoen kleuren.. zit er dan een snellere CPU in, of wordt dit ding zo gaar traag ? Ik heb nu een 6681 met 220Mhz ARM en 208x176 met 262k, en dat werkt al iets trager dan een 65k op die reso met 220Mhz.

De E60 vind ik er wel strak uitzien, en dan dat scherm :)~ wat een reso, en 16 miljoen kleuren, das wel strak. Alleen een camera voor snapshots ontbreekt. Er zit ook eindelijk een beetje geheugen in een Nokia, 30MB. Mijn 6681 heeft maar 8MB, net zoals de 6230.. en dat is wel erg rap als je wat foto's maakt, en wat programma's er opzet, gelukkig is daar de geheugenkaart voor maar toch..

[ Voor 47% gewijzigd door NoepZor op 12-10-2005 18:06 ]

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-09 15:48

TMC

De E60 lijkt wel érg veel op de SE T630.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le0032
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-02-2023
Leuke toestellen voor de zakelijke markt. Jammer dat er geen camera op die blackberry achtig ding zit, die vind ik wel leuk, maar misschien is dat de trend die Nokia in wil zetten of dat zakenlui dat echt willen, dat zag je al bij de 9300. Enfin, niks voor mij, ik blijf trouw aan mijn 9500, echt een supertelefoon _/-\o_
edit: Nu maar hopen dat deze serie met Wifi ook SecureW2 ondersteunt...

[ Voor 26% gewijzigd door Le0032 op 12-10-2005 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeIsTwisted
  • Laatst online: 28-07-2023

MeIsTwisted

not a Twisted mind

Kicke toestellen. Alleen ik mis toch telkens wat aan ze.
Bijv geen FM radio, camera.

Daarom denk ik toch nog aan de SE P990i, hoewel ik toch eik een nokia fan ben.

Ik wilde eerst voor de N91 of de SE P990i gaan, maar ik ga nu toch zeker voor de E70 en dan neem ik wel zo'n nokia HS-2R Radio Headset.

[ Voor 31% gewijzigd door MeIsTwisted op 12-10-2005 19:50 ]

Multimonitor is relax :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deuxani
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-01-2023
Afbeeldingslocatie: http://www.mobile-review.com/uploads/IMG_0079.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.mobile-review.com/uploads/IMG_0082.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.mobile-review.com/uploads/IMG_0092.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.mobile-review.com/uploads/IMG_0087.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.mobile-review.com/uploads/IMG_0106.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.mobile-review.com/uploads/IMG_0110.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.mobile-review.com/uploads/IMG_0122.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerst dacht ik.. aaa vet de E60 opvolger voor mijn 6230!! En komt ook optijd! Want mijn abbo is volgend jaar april/juni afgelopen! Maar wat blijkt geen camera :|

hmmpff.. dat vind ik wel wat minder hoor!

Ik ga denk nu voor de E70, mits hij niet te dik is!! Want het moet geen baksteen zijn! Iets dikker dan mijn 6230 mag wel :P maar niet TE..

De E70 heeft tenminste een camera alleen mis ik de flits :P.. ene fm gebruik ik toch niet! Vind ik een nutteloze optie.. aangezien ik toch mijn ipod gebruik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deuxani
Afbeeldingslocatie: http://redsox.collider.com/uploads/images/category/nokia_6830_conn_menu__medium_1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://redsox.collider.com/uploads/images/category/nokia_6830_menu2__medium_1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://redsox.collider.com/uploads/images/category/nokia_6830_menu__medium_1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://redsox.collider.com/uploads/images/category/nokia_6830_side_open2__medium_1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://redsox.collider.com/uploads/images/category/nokia_6830_side_open__medium_1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hij is dus toch nog wel redelijk dun!

Ik vind het beeldscherm alleen een beetje blauw :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deuxani
Komt denk ik doordat het een prototype model is. Ik verwacht dat de UI er zo uit komt te zien:

Afbeeldingslocatie: http://www.mobile-review.com/uploads/IMG_0122.JPG

(12 iconen in plaats van de standaard 9 iconen en een TE ENORME locatiebalk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoppenSpook
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-09-2023
Iemand al (pre-)reviews gevonden van deze phones?
Ik vind vooral de E70 erg interressant. (toetsenbordje enzo)

Een belangrijke vraag natuurlijk, zal TomTom mobile draaien op Symbian 9.1 en met de nieuwe scherm resolutie.

Dan lijkt me zo'n E70 een goede concurrent van de Nokia 6680/6681.

[ Voor 14% gewijzigd door KnoppenSpook op 14-10-2005 19:20 ]

/me weet geen leuke quote voor in zijn signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:07
erger...erger.. |:( ..ik wil een foon met office functionaliteiten en een camera/mp3 speler....dacht dat dit in die e60 zou zitten maar nee dus.....denk dat ik dan nog maar even wacht op deze functionaliteiten....andere vind ik te groot....

dan toch maar op de opvolger van de 6680 wachten....met een groter scherm met meer pixels....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeIsTwisted

MeIsTwisted

not a Twisted mind

lottumracing schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 11:43:
erger...erger.. |:( ..ik wil een foon met office functionaliteiten en een camera/mp3 speler....dacht dat dit in die e60 zou zitten maar nee dus.....denk dat ik dan nog maar even wacht op deze functionaliteiten....andere vind ik te groot....

dan toch maar op de opvolger van de 6680 wachten....met een groter scherm met meer pixels....
wat is er mis met de E70 dan? die kan ook al die dingen toch? En die is nog kleiner ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
  • Laatst online: 09:07
MeIsTwisted schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 12:51:
[...]

wat is er mis met de E70 dan? die kan ook al die dingen toch? En die is nog kleiner ook
ik ziet ut....sorry...slecht gekeken....ben alleen niet zo kapot van zon bewegende toetsenbord vandaar dat ik niet echt gekeken heb naar dat model....op zich zit hier inderdaad alles op met goed scherm en camera...ik zal het 6822 forums eens in de gaten houden wat de gemiddelde ervaring is met het toetsenbord.....tnxs4 the advice....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeIsTwisted

MeIsTwisted

not a Twisted mind

lottumracing schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 13:48:
[...]

ik ziet ut....sorry...slecht gekeken....ben alleen niet zo kapot van zon bewegende toetsenbord vandaar dat ik niet echt gekeken heb naar dat model....op zich zit hier inderdaad alles op met goed scherm en camera...ik zal het 6822 forums eens in de gaten houden wat de gemiddelde ervaring is met het toetsenbord.....tnxs4 the advice....
Ik heb zelf de 6800 en die bevalt er goed. Ik ga ook zeker voor de E70. 2 Vrienden van me hebben de 6822 en zijn daar ook erg tevreden over. Het scharnier blijft goed werken, dus ik ben zeker niet bang voor de E70

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-07 16:33
Wat ik dan net weer ff mis is een touch screen op de E61 maar zal wel de enige zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga voor de E60. Lijkt me een top telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 14:08:
Ik ga voor de E60. Lijkt me een top telefoon.
Jha dat leek mij ook, totdat ik ontdekte dat er geen camera op zit! Dat vind ik wel een aderlating!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Laatst online: 10:01

@r!k

It is I, Leclerq

Die E70 lijkt me echt een toppertje, wlan en volledig toetsenbord als je hem openklapt, ik zie er zeker mogelijkheden in

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 14:22:
[...]

Jha dat leek mij ook, totdat ik ontdekte dat er geen camera op zit! Dat vind ik wel een aderlating!
Daarom wil ik hem juist :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeIsTwisted

MeIsTwisted

not a Twisted mind

Hier nog wat pics en een kleine review van de E70:
http://www.mobileburn.com...y.jsp?Id=1723&source=HOME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-09 09:02
Sorry voor de bump :)
Ik weet niet waarom de E60 een minder toestel zou zijn? Alleen omdat er geen camera in zit? Echter vraag ik mij af wat de snelheid zal zijn van de E60, ik vind mijn SE T630 wel behoorlijk langzaam reageren bij bijv. het aanzetten.

Is er al een indicatie van de prijzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straat
  • Laatst online: 08-09 11:38
Leuk zo'n camera, als je een halve euro moet betalen om een plaatje te mms'en... Ik zie ook niet echt een zakelijke toepassing voor een camera in een telefoon. Er zijn ook best wat plaatsen waar men liever geen camera's ziet, beetje lullig om dan door security meegenomen te worden omdat je een telefoontje aannam ;)

Voor fancy features haal je een N-series.

[ Voor 10% gewijzigd door straat op 09-11-2005 03:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er ondertussen al meer nieuws over deze toestellen?

• MeIsTwisted

MeIsTwisted

not a Twisted mind

ook wel benieuwd is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik heb momenteel een 6230 en de E60 wordt echt mijn vervanger als ik het zo zie. Die cam in de 6230 was leuk in het begin, maar ik gebruik hem nooit meer. Kwaliteit is echt té brak. E60 ziet er strak en zakelijk uit en da's precies wat ik zoek. En die WLAN ondersteuning... tsja, da's gewoon een soort van droom die uitkomt. ;)

(Ben overigens prima tevreden over de 6230, maar het toeval wil gewoon dat mijn abbo verloopt wanneer dat ding goed verkrijgbaar zou moeten zijn) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Laatst online: 08-09 13:52
Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 14:22:
[...]

Ik ben blij dat die weg is. Ik vind z'n camera kansloos, maar das persoonlijk.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-09 09:37

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Ik gebruik voor het uitgaan regelmatig mijn S55 weer, sommige tenten kom je niet meer in als er een camera in je toestel zit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruto
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 14:50

bruto

Druktemaker.

Als je foto's wil maken dan koop je toch een digicam :?
Eindelijk weer toestellen die gewoon bellen en afspraken kunnen maken, daar waar zo'n ding voor is.

The more you know, the more you know you don't know.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Wanneer gaan deze modellen nou echt uitkomen? Staan al vrij lang op nokia.com met Q01Y06, maar dat is ook wel een ruim begrip...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeIsTwisted

MeIsTwisted

not a Twisted mind

ik ben ook wel benieuwd. Mijn huidige mobiel begint steeds vager te doen en ik wil echt die E70

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 19:10

FongWan

The Stormrider ...

Yep same here, of de E60 wordt mijn opvolger van mijn bijna 2 jaar oude 6230 of de 6233 ...

Zit er erg over te twijfelen ...
E60:
+ wlan
+ mooi design
+ dv rs mmc
+ Q1 2006
- no camera

6233:
+ camera
- micro sd
- Q2 2006, nog langer wachten.

Zal mij totaal NIET verbazen er na een tijd een E60i komt met 2mp cam of zo .... doen ze met de veel modellen.

6610 => 6610i
7210 => 7210i
6230 => 6230i

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
FongWan schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 17:18:
Yep same here, of de E60 wordt mijn opvolger van mijn bijna 2 jaar oude 6230 of de 6233 ...

Zit er erg over te twijfelen ...
E60:
+ wlan
+ mooi design
+ dv rs mmc
+ Q1 2006
- no camera

6233:
+ camera
- micro sd
- Q2 2006, nog langer wachten.

Zal mij totaal NIET verbazen er na een tijd een E60i komt met 2mp cam of zo .... doen ze met de veel modellen.

6610 => 6610i
7210 => 7210i
6230 => 6230i
Maar als je zo redeneert kun je altijd wel blijven wachten. Reken maar dat alle modellen van Nokia op termijn wlan mogelijkheden gaan hebben én camera's... ;)

Ik vind die camera van mijn 6230 toch echt K*T, dus ik vind het best dat er op de E60 geen zit. Ik heb het gebruik van die cam zwaar overschat bij aanschaf van de telefoon. Gebruik de MP3 mogelijkheid nog meer eigenlijk, of mogelijkheid om doelpunten te downloaden via orange world. En dat gaat met die E60 ook prima werken, en nog veel meer :)

Dus ik zit écht met smart op die E60 te wachten. Ondanks dat mijn 6230 prima voldoet voor al het normale gebel en internetten enzo, wordt die E60 gewoon supervet :)

[ Voor 1% gewijzigd door Helsie op 04-01-2006 07:55 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Laatst online: 08:27
Ik vind de E60 toch ook wel een erg mooi toestel... Beter dan al die nieuwe N serie toestellen. Ik denk niet dat ik de camera zal gaan missen, gebruik hem zelden en kwaliteit is beroerd.

Zou het wel fijn vinden als er navi gedraaid kan worden, maar dat is volgens mij geen probleem op dit toestel..

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeIsTwisted

MeIsTwisted

not a Twisted mind

Ik heb nokia gemaild wanneer de E70 ongeveer uitkomt in NL, maar nog geen reacties gehad.

Iemand die al wel wat weet?

edit: krijg net mailtje binnen:
Bedankt voor het contacteren van de Nokia Helpline.

Om te antwoorden op uw vraag, helaas hebben wij geen exactere datum van levering voor u.
Wij raden u aan om contact op te nemen met één van onze Nokia Service Points voor meer informatie.

Adressen van Service Points kan u verkrijgen op ons nummer 0900/202.19.77 of via volgende link: http://www.nokia.be/nl/support/serviceP.html?cn=nl

Indien u nog verdere informatie wenst , aarzel dan niet om ons opnieuw te contacteren.

Met vriendelijke groeten,

Nokia Service Professional
Nokia Helpline

[ Voor 73% gewijzigd door MeIsTwisted op 26-01-2006 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MeIsTwisted schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 19:48:
Ik heb nokia gemaild wanneer de E70 ongeveer uitkomt in NL, maar nog geen reacties gehad.

Iemand die al wel wat weet?

edit: krijg net mailtje binnen:

[...]
spaar je de moeite, die gasten weten nog minder dan de gemiddelde hobbyist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08-09 13:47
Wat is er eigenlijk in het algemeen te verwachten van Nokia? Halen ze hun 'expected release dates' normaal gesproken? Nooit iets met Nokia gedaan maar ben nu zo enorm afgeknapt op Siemens (klote bedrijf :) ) en die E70 is (iig op papier) echt een perfect toestel. 100% wat ik zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
bartvb schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 22:35:
Wat is er eigenlijk in het algemeen te verwachten van Nokia? Halen ze hun 'expected release dates' normaal gesproken? Nooit iets met Nokia gedaan maar ben nu zo enorm afgeknapt op Siemens (klote bedrijf :) ) en die E70 is (iig op papier) echt een perfect toestel. 100% wat ik zoek.
Mwoah, Siemens geniet best wat aanzien bij mij. De Siemens Mobile Devisie daarentegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Ik zag net dit bericht:
http://www.mobileguerilla...nokia-e61-coming-soon.php

En dat verwijst naar:

http://www.mobilebee.com/PhoneDetailsID739.html

Hier staat dat de E61 over 14 dagen wordt verwacht en dat de prijs $500 wordt. Heb ook even op de andere toestellen gezocht en de E60 staat op 24 dagen en kost ook $500, de E70 verwachten ze over 14 dagen en kost maar liefst $600.

Wow. $600 :/ Da's best een hele hoop geld voor een telefoon. De E70 is vrijwel het ideale toestel (als ie een beetje hanteerbaar is, als de standby tijden worden gehaald en als hij een beetje snel is) maar daar is de prijs dan ook wel naar. Hmm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeD_NcL
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-09 21:03
$600, dat zal dan denk ik ook wel het bedrag in euro's worden. Dat word dus flink bijbetalen bij een laag abonnement :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:48
bartvb schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 22:35:
Als Nokia zegt Q2 is het meestal 1e maand Q3 voordat hij komt en 2e maand Q3 alvorens hij goed bechikbaar/leverbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trimakassi
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-09 17:43

trimakassi

haapsie is eepsie!

SeD_NcL schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 13:08:
$600, dat zal dan denk ik ook wel het bedrag in euro's worden. Dat word dus flink bijbetalen bij een laag abonnement :(
Ik vind dit ook wel een relaxte tel. Mss wel een goede opvolger van mn Sendo. En ook al zou die gratis bij een abo zijn. Dan is dat natuurlijk nog niet gratis want je betaald hem gewoon af omdat je per maand 20, 30 of 40 euro kwijt bent. Een sim-only abo zijn pas fatsoenlijke tarieven. Maar ja, ik twijfel nog steeds tussen verlengen met deze tel. of toch maar een sim-only nemen...

There's nothing more lame than quoting yourself -Trimakassi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begrijp niet dat jullie schrikken van de prijzen van de Eseries. Per slot van rekening zijn het allemaal smartphones die runnen op Symbian S60 v9.1 (S60 platform third edition). Het zijn toptoestellen!
Macer schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 08:05:
Ik vind de E60 toch ook wel een erg mooi toestel... Beter dan al die nieuwe N serie toestellen. Ik denk niet dat ik de camera zal gaan missen, gebruik hem zelden en kwaliteit is beroerd.

Zou het wel fijn vinden als er navi gedraaid kan worden, maar dat is volgens mij geen probleem op dit toestel..
Het zijn bijna identieke telefoons, zelfde CPU, zelfde OS, etc... Wat loop jij toch te vertellen man!

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2006 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggy
  • Laatst online: 31-05-2023

Eggy

Goo goo g'joob

Verwijderd schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 16:56:
Ik begrijp niet dat jullie schrikken van de prijzen van de Eseries. Per slot van rekening zijn het allemaal smartphones die runnen op Symbian S60 v9.1 (S60 platform third edition). Het zijn toptoestellen!

[...]

Het zijn bijna identieke telefoons, zelfde CPU, zelfde OS, etc... Wat loop jij toch te vertellen man!
Dit kun je ook op een normale manier zeggen. Hij zegt dat hij de E60 een mooi toestel vindt. Hij zal dus ook wel bedoelen dat deze hem meer aanspreekt dan de N Series modellen vanwege zijn eisen aan een toestel.

SE-NSE | Sony Ericsson - News, Services, Entertainment

Ayofe Theme for Symbian S60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:23

janklp

FortyTwo Capital

Is het echt zo dat je deze wireless lan ook gewoon kunt gebruiken in de stad op een willekeurig onbeveiligd accespoint? Dat zou namelijk toch wel echt mooi zijn. Kan het me alleen bijna niet voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Eggy schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 19:12:
[...]

Dit kun je ook op een normale manier zeggen. Hij zegt dat hij de E60 een mooi toestel vindt. Hij zal dus ook wel bedoelen dat deze hem meer aanspreekt dan de N Series modellen vanwege zijn eisen aan een toestel.
Ondertussen heb ik wel een N70 ;) en ben er erg blij mee... Snap ook niet echt de opmerking van 3ddfreak, maar dat is niet zo erg bijzonder..

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Januszjes schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 19:14:
Is het echt zo dat je deze wireless lan ook gewoon kunt gebruiken in de stad op een willekeurig onbeveiligd accespoint? Dat zou namelijk toch wel echt mooi zijn. Kan het me alleen bijna niet voorstellen.
Kan altijd toch? :) Anders heb je niks aan WLAN inprincipe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
En helaas, de 14 februari geruchten lijken niet te kloppen. Verwachtte leverdatum is nu over 23 dagen volgens MobileBee: http://www.mobilebee.com/PhoneDetailsID737.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeD_NcL
Availability: 1st quarter of 2006
Ze hebben nog tot 1 april ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 20:17:
[...]

Kan altijd toch? :) Anders heb je niks aan WLAN inprincipe.
Ik las dat er alleen Wi-Fi 802.11g in zit. Wat houd dat in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 22:19:
[...]

Ik las dat er alleen Wi-Fi 802.11g in zit. Wat houd dat in?
54mbit / sec (de snelle versie dus) :)
802.11g is backwards compatible met 802.11b (de 'slome' versie), dus je zult je op beide soorten netwerk zonder problemen kunnen aanmelden.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2006 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:57
Als ik het goed bekijk lijkt het alsof die E70 bijna gelijk is aan de N80 afgezien de 3MP cam. Maar ik zag ook dat er 2nd developer edtition op zit en op de N80 bijvoorbeeld 3th. Wat zijn de verschillen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Je kan straks via je mobiel binnenhuis bellen via internet.
Zodra je binnen bereik van je router WIFI bent bel je via internet, ben je hierbuiten schakel je over op GSM netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:06

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Macer schreef op maandag 20 februari 2006 @ 13:44:
Je kan straks via je mobiel binnenhuis bellen via internet.
Zodra je binnen bereik van je router WIFI bent bel je via internet, ben je hierbuiten schakel je over op GSM netwerk.
Hoezo dan, er is geen enkele provider die jouw via internet gaat verbinden met een echte telefoon en dit dan gratis doet. Of ben ik nou stom? Via skype etc kun je wel naar anderen met skype bellen, maar niet naar een willekeurig telefoonnummer toch? Tenminste, niet gratis. Dus wat bedoel je precies met dat bellen macer? Wat is het voordeel?

[ Voor 6% gewijzigd door Nomad op 20-02-2006 19:59 ]

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Hoe het precies gaat werken weet ik niet, maar het wordt de volgende stap..
Zodra je thuis komt binnen je WIFI netwerk bel je via internet via goedkopere tarieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 22:20:
[...]

54mbit / sec (de snelle versie dus) :)
802.11g is backwards compatible met 802.11b (de 'slome' versie), dus je zult je op beide soorten netwerk zonder problemen kunnen aanmelden.
Mja ga er maar vanuit dat je met je 802.11g toch niet boven 802.11b snelheid uit komt. Ik heb al een telefoon met WiFi (Qtek 8300), die heeft ook een 200MHz CPU en die trekt maar een paar mbit..

Gewoon marketing :P

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-07 22:21

b0p

nomad85 schreef op maandag 20 februari 2006 @ 19:58:
[...]

Hoezo dan, er is geen enkele provider die jouw via internet gaat verbinden met een echte telefoon en dit dan gratis doet. Of ben ik nou stom? Via skype etc kun je wel naar anderen met skype bellen, maar niet naar een willekeurig telefoonnummer toch? Tenminste, niet gratis. Dus wat bedoel je precies met dat bellen macer? Wat is het voordeel?
Met bv. voipbuster kun je al gratis naar vaste nummers binnen Nederland bellen. Zou mooi zijn als je deze service dan ook met je Nokia handset kan gebruiken.

[ Voor 8% gewijzigd door b0p op 20-02-2006 23:04 ]

Specs: 1,98 m | 83 kg | mt 45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
En dat moet kunnen. De telefoons ondersteunen SIP en dat is ook wat VoipBuster gebruikt cq kan gebruiken. Was leuk geweest als Nokia ook IAX2 had geimplementeerd maar we moeten niet teveel willen :)

Met iets als Asterisk geinstalleerd thuis kan je helemaal leuke dingen gaan doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-08-2023
De nieuwe e series ondersteunen inderdaad VoIP:
http://www.nu.nl/news.jsp?n=608124&c=131

Er staat op verschillende sites gemeld dat de telefoon in het eerste kwartaal van 2006 uitkomen. Het zal mij benieuwen, want ik vind die E70 wel wat.

[ Voor 1% gewijzigd door k0ewl op 27-02-2006 02:23 . Reden: Sorry voor mijn kick, had niet goed gelezen :o ]

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vbmot
  • Laatst online: 28-07 08:44
Mooie telefoon, die E60. Gaat zeker de vervanger worden van m'n 6230. In de zomer loopt m'n abonnement af, hoop dat het ding tegen die tijd al flink getest is door de eerste gebruikers. Het is jammer dat de camera ontbreekt maar de SIP compatibility maakt dat ruimschoots goed. Eindelijk thuis gratis bellen d.m.v. voipbuster. Ook het nut daarvan in het buitenland valt niet te onderschatten; in plaats van de dure roaming tarieven te moeten betalen zoek je gewoon een open wifi netwerkje en je kunt gratis/goedkoop bellen. Schandalig trouwens dat er voor Palm OS (en de Windows tegenhanger) nog geen SIP progsels zijn anders had ik met m'n Tungsten C nu al hetzelfde gekund.

Ook maar dat ik dat weet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Ik heb op een aantal plaatsen gelezen dat andere Nokias (met UMA) niet werken via 'normale' wifi met een 'normale' SIP server. Heb helaas nog niet de tijd gehad om dit verder uit te zoeken. Zie o.a. hier:
http://the.taoofmac.com/space/Nokia/6136

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Macer schreef op maandag 20 februari 2006 @ 22:19:
Hoe het precies gaat werken weet ik niet, maar het wordt de volgende stap..
Zodra je thuis komt binnen je WIFI netwerk bel je via internet via goedkopere tarieven.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2006 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vbmot
bartvb schreef op maandag 27 februari 2006 @ 21:23:
Ik heb op een aantal plaatsen gelezen dat andere Nokias (met UMA) niet werken via 'normale' wifi met een 'normale' SIP server. Heb helaas nog niet de tijd gehad om dit verder uit te zoeken. Zie o.a. hier:
http://the.taoofmac.com/space/Nokia/6136
Dat zou een reden zijn om deze telefoon niet te nemen, lijkt me dus erg raar. Maargoed, als je nog meer info hierover hebt dan hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Mwoh, zo heel raar zou het niet zijn. Nokia e.d. zijn voor een enorm deel afhankelijk van de telcos en de telcos willen markt vast houden. Als je nu met je telefoontje gewoon via een willekeurig wifi netwerk kan bellen dan zijn de takke dure mobiele netwerken ineens een heel stuk minder waard. Ik kan me dus voorstellen dat Nokia dat wifi verhaal flink inperkt (of probeert in te perken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
  • Laatst online: 06-09 12:26
Niemand heeft dus nog concrete info wanneer de E60 leverbaar zou zijn?

Mijn abonnement loopt over een week af en ik wil graag de E60 als vervanger voor mijn 6230!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Voorlopig nog niet... Reken nog maar op een maand of 2..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyddil
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-01-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daan3128
  • Laatst online: 07-04 20:16
Hele goeie mooie duidelijke review met veel pics!!! Wil nu echt wel de E60 tel hebben als vervanger voor mijn 6230!

Hopelijk komen ze snel uit. Op MobileBee (zie link boven) stond vandaag dat het nog 9 dagen zou gaan duren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Uit het newmobile.nl artikel:
De nieuwe reeks met toestellen is tijdens de SmartphoneShow in London afgelopen November getoond en zal de komende maanden (April/Mei) op de markt verschijnen. Een punt van kritiek is wel de snelheid waarmee dit gebeurt. De modellen worden namelijk steeds uitgesteld en hadden de markt al bereikt moeten hebben.
*zucht* Nog minstens een maand langer wachten dus.

Pff, wat een review trouwens. Ziet er uitgebreid uit zo op het eerste oog maar iets van de helft van de woorden/zinnen is compleet overbodig. Erg vermoeiend lezen :/ Morgen maar eens kijken :)

[ Voor 20% gewijzigd door bartvb op 02-03-2006 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeIsTwisted

MeIsTwisted

not a Twisted mind

wel interessante mobiel, alleen nu wil ik nog sneller de E70. poeh, dat is wel lang wachten allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was gister in een telecomwinkel in amsterdam en die zeiden voor de E70 dat hij in week 19! pas komt. Duurt echt te lang weer dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Hopelijk gaat het beter dan bij de 6280... Die wordt echt elke week uitgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trimakassi

trimakassi

haapsie is eepsie!

Verwijderd schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 13:30:
Ik was gister in een telecomwinkel in amsterdam en die zeiden voor de E70 dat hij in week 19! pas komt. Duurt echt te lang weer dus.
Is nu nog even wachten ja, maar dat was toch al bekend, Q2? Zelf zit ik eigenlijk ook wel op deze tel. te wachten. Ben wel gewend aan de s60 interface van Symbian, maar zit nog met een brak toestel...(sendo x :r )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

trimakassi schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 18:52:
[...]

Is nu nog even wachten ja, maar dat was toch al bekend, Q2? Zelf zit ik eigenlijk ook wel op deze tel. te wachten. Ben wel gewend aan de s60 interface van Symbian, maar zit nog met een brak toestel...(sendo x :r )
Ow sorry, ik dacht dat hij voor Q1 eerst gepland stond.... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
Ik ben erg benieuwd naar de E60. Dat de camera ontbreekt maakt me eigenlijk niks uit, wlan is veel beter :Y)
Maar hoe zit het eigenlijk met Symbian. Worden er veel programma's voor gemaakt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter Power
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Metal schreef op zondag 05 maart 2006 @ 23:48:
Maar hoe zit het eigenlijk met Symbian. Worden er veel programma's voor gemaakt? :)
Ik zie de E61 erg zitten en vraag me ook af hoe het zit met het programma aanbod. Naar mijn idee zijn er voor Windows Mobile weer net iets meer programma's te verkrijgen (het zal wel net zoals Linux vs. Windows zijn).

Heeft iemand software gevonden om pod- en videocasts te ontvangen en af te spelen? Het lijkt mij ultiem om dit via WLAN/GPRS/UMTS te ontvangen en in de trein af te spelen met een koptelefoon op (die kan er ongetwijfeld wel op?).

Verbinding maken met servers via SSH lijkt mij geen probleem met PuTTY for Symbian OS en e-mail software (IMAP/POP3) zit er standaard al bij.

[ Voor 4% gewijzigd door Peter Power op 06-03-2006 13:16 ]

irc.tweakers.net #php - Het channel voor de echte PHP-ers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trimakassi

trimakassi

haapsie is eepsie!

Er is voor Symbian een sh*tload aan progs te vinden. Kijk bijv. eens op de site van Handango. Of eea backwards compatible weet ik niet zeker maar lijkt mij wel logisch. Het gaat dus om de s60 variant van Symbian.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo'n 16 000 000 kleurenscherm dat lijkt me wel heel erg mooi zeg. Is dat uberhaubt al eerder gedaan op een telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansur
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-06 12:02
De Panasonic VS6 heeft dit al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Volgens Nokia zijn de telefoons 'on schedule'. Ze beginnen eind deze maand met uitleveren:

http://today.reuters.co.u...ISE-DC.XML&archived=False

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeD_NcL
bartvb schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 16:28:
Volgens Nokia zijn de telefoons 'on schedule'. Ze beginnen eind deze maand met uitleveren:

http://today.reuters.co.u...ISE-DC.XML&archived=False
Maar voordat de telefoons overal goed leverbaar zijn, zit je alweer in mei/juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
Goed nieuws iig, hoop dat ik er eind April eentje kan bestellen.

Ik heb er een tweejarig contract bij T-Mobile opzitten deze maand (150 minuten/20 sms) en wil dus ergens gaan verlengen met de E60 erbij.
Iemand hier tips bij welke webshop ze nog wel eens met strakke aanbiedingen komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Is het niet interessanter om een sim-only abo te nemen en het toestel los te kopen? Anders komt het neer op kopen op afbetaling (waar je ongetwijfeld flink wat rente over betaald).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Nee hoor... Combinatie abo/telefoon zal zeer waarschijnlijk goedkoper uitvallen dan de combinatie sim only/los toestel.

Het is niet helemaal kopen op afbetaling. de webshop krijgt een bonus van de provider dat ze jou een abonnement verkopen. Een groot deel van de bonus geven ze jou terug in de vorm van een telefoon (of iets anders).

Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat deze telefoon eind april al in de winkel ligt, nokia kennende.. Die hebben nog nooit een toestel op tijd uitgebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0
  • Laatst online: 16-08 10:24

it0

Mijn mening is een feit.

Ik heb gisteren ook met de telefoontjes mogen spelen op de cebit, en de e70 gaat mijn telefoon worden.
Ik heb het 1 en ander al opgeschreven in het volgende draadje it0 in "Nokia N Series - N71, N80, N91, N92"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
Een mens mag hopen Macer! ;)

En it0, je hebt niet ff gespeeld met de E60 dus begrijp ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

Alle telefoons waren volledig werkbaar, dus ik zou niet weten waarom deze niet beschikbaar zouden zijn.

Maar goed, de e60 is ongeveer net zo groot als de e70 en dat is GROOT. Op de camera en het toetsenbord na zijn ze hetzelfde. Maar als je na de e60 kijkt dan zou ik eerder voor een se m600 /w950 gaan vanwege touchscreen en meer features en ook het gebrek van een camera. Zo'n clickwheel is wel erg prettig voor navigatie door opties/menus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
De 6280 was 4 maanden terug ook volledig werkbaar, maar is er ook nog steeds niet..
Maar ik hoop voor jullie dat hij snel uitkomt, ik heb een maand geleden toch maar gekozen voor de N70

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manzana
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-12-2022
it0 schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 18:06:
Alle telefoons waren volledig werkbaar, dus ik zou niet weten waarom deze niet beschikbaar zouden zijn.

Maar goed, de e60 is ongeveer net zo groot als de e70 en dat is GROOT. Op de camera en het toetsenbord na zijn ze hetzelfde. Maar als je na de e60 kijkt dan zou ik eerder voor een se m600 /w950 gaan vanwege touchscreen en meer features en ook het gebrek van een camera. Zo'n clickwheel is wel erg prettig voor navigatie door opties/menus.
Ik heb zondag op Cebit ook even met de E70 gespeeld. Het is een compact dingetje en het toetsenbord tikt wel prettig, maar hij was nog niet af volgens een medewerker. Ik had het met hem over het joystickje wat nogal beroerd werkte en de hele langzame cam. Volgens hem was een 'bijna-af' prototype en was de software nog niet helemaal klaar (moet er wel bij zeggen dat dat smoesje bij heel veel stands gebruikt werd :O).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

manzana schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 20:47:
[...]

Ik heb zondag op Cebit ook even met de E70 gespeeld. Het is een compact dingetje en het toetsenbord tikt wel prettig, maar hij was nog niet af volgens een medewerker. Ik had het met hem over het joystickje wat nogal beroerd werkte en de hele langzame cam. Volgens hem was een 'bijna-af' prototype en was de software nog niet helemaal klaar (moet er wel bij zeggen dat dat smoesje bij heel veel stands gebruikt werd :O).
Ik dacht dat dat van die joystick aan mij lag, aan de andere kant die telefoons zien natuurlijk nogal wat actie met zo'n beurs. Ben benieuwd wat ze dan nog met de software doen, had er weinig problemen mee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram
  • Niet online

Bram

..........

Volgens 2call krijgen zij de E60 begin volgende week binnen. Dat zou mooi zijn, dit toestel heeft een scherm wat je nog in geen enkele Nokia telefoon hebt gezien.

Er zit alleen geen camera op, maar ja die heb ik niet nodig. Iemand deze telefoon al ergens in bestelling staan, danwel bericht gekregen wanneer die wordt verstuurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
Bram schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 21:23:
Volgens 2call krijgen zij de E60 begin volgende week binnen. Dat zou mooi zijn, dit toestel heeft een scherm wat je nog in geen enkele Nokia telefoon hebt gezien.

Er zit alleen geen camera op, maar ja die heb ik niet nodig. Iemand deze telefoon al ergens in bestelling staan, danwel bericht gekregen wanneer die wordt verstuurd?
Weet je toevallig of ze al een richtprijs hebben?
Aangezien ik nog twijfel tussen deze en andere telefoons. Een camera heb ik ook niet nodig dus. Zou wel minder zijn als hij >400 euro is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram
  • Niet online

Bram

..........

Metal schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 21:26:
Weet je toevallig of ze al een richtprijs hebben?
Aangezien ik nog twijfel tussen deze en andere telefoons. Een camera heb ik ook niet nodig dus. Zou wel minder zijn als hij >400 euro is :)
Nee ik weet geen richtprijs, ik denk zo rond de 499 voor een los toestel. maar dat is gewoon een gok.

Laten we iig hopen dat hij er zo snel mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:06

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

zijn er behalve de camera nog andere nadelen tov de N80. Tussen de E60 en N80 twijfel ik namelijk.

Schermpje is toch identiek, qua afmetingen en resolutie?
Wlan etc ook hetzelfde?....betere batterij in E60?

Komop jongens, laten we een beetje actief reageren hier....zo lang stil geweest in dit topic.

Stel je twijfelt tussen de N80 en E60. Beide vind je wel mooi, dus dat zal de knoop niet doorhakken. Camera wel of niet is voor beide wel wat te zeggen, maar met camera is altijd wel handig, al zal ik hem niet veel gebruiken. Andere ideen hierover, reageer eens ;)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vbmot
nomad85 schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 01:44:
zijn er behalve de camera nog andere nadelen tov de N80. Tussen de E60 en N80 twijfel ik namelijk.

Schermpje is toch identiek, qua afmetingen en resolutie?
Wlan etc ook hetzelfde?....betere batterij in E60?

Komop jongens, laten we een beetje actief reageren hier....zo lang stil geweest in dit topic.

Stel je twijfelt tussen de N80 en E60. Beide vind je wel mooi, dus dat zal de knoop niet doorhakken. Camera wel of niet is voor beide wel wat te zeggen, maar met camera is altijd wel handig, al zal ik hem niet veel gebruiken. Andere ideen hierover, reageer eens ;)
Lastige keuze inderdaad. Nadeel van de N80 is dat het zo'n slider is. Persoonlijk heb ik iets tegen al die bewegende delen omdat het snel kapot gaat. Aan de andere kant is zo'n camera ook wel handig. Dat de kwaliteit niet geweldig is doet er niet toe; dat ding is er vooral voor de "priceless" momenten.

En dan zijn er ook nog de SE P990i en de Nokia N91 die ook ergens dit jaar uitkomen. Beide met meer functionaliteit dan de E60.

Mijn voorkeur gaat uit naar de P990i, vooral vanwege het qwerty toetsenblok, touchscreen en het feit dat het geen slider/clamshell is. Ik heb bovendien het idee dat dit toch de alleskunner van het hele stel is. Dat 'ie alles dan iets minder kan dan sommige andere toestellen is voor mij minder van belang.

Onderbouwd commentaar/advies is welkom :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

vbmot schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 02:33:
[...]

Onderbouwd commentaar/advies is welkom :9
De P990 is inderdaad een alleskunner, het grootste probleem is dat het toetsenbord eruit alsof er een drol op je telefoon ligt, ziet er gewoon niet uit. Daarom kijk ik persoonlijk ook naar de e70. Doordat het toetsenbord breder is kan je ook beter typen.
Pagina: 1 2 ... 15 Laatste