Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vbmot
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-07 08:44
it0 schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 09:30:
[...]

De P990 is inderdaad een alleskunner, het grootste probleem is dat het toetsenbord eruit alsof er een drol op je telefoon ligt, ziet er gewoon niet uit. Daarom kijk ik persoonlijk ook naar de e70. Doordat het toetsenbord breder is kan je ook beter typen.
Heb je het over dat klepje of over het qwerty toetsenbord? Die klep kan er namelijk af. Uiterlijk staat bij mij niet hoog op de prioriteitenlijst en met zo'n klein toetsenbord blijft het natuurlijk behelpen, wat de vorm ook is. Ik heb een Tungsten C en het toetsenbord daarvan heeft ongeveer dezelfde vorm als dat van de P990 (voor zover ik dat van de P990 kan beoordelen). Mails typen gaat prima, maar je moet er natuurlijk geen eindeloze verhalen op gaan schrijven.

Ook maar dat ik dat weet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 10:24

it0

Mijn mening is een feit.

Ik had het over allebei, dat klepje ziet er niet uit. Ik heb zelf een zaurus gehad met uitschuifbaar toetsenbord, waar ik dezelfde ervaring mee heb als jouw tungsten echter, dit toetsenbord kan je zo niet vasthouden, dus vind ik geen prettige type ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die E61 heeft wel iets weg van de Palm Treo, maar ik vind de Nokia een strakker design hebben. Ik heb net mijn iPaq hx4700 de deur uit gedaan. Deze gebruikte ik naast de 6230i. De E61 wordt een mooie opvolger van dit duo. Die iPaq was een klein beetje overkill.

Op GSM.tv is de E61 399 E'tjes maar op GSM.nl 750. Lijkt me een beetje overpriced, die 750 Euro. Klopt denk ik niks van. Zal denk ik wel ergens in between zijn. 500 a 550 Euro lijkt mij meer aannemelijker. Denken jullie niet? Anders is het meteen het duurste model van Nokia.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2006 01:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
it0 schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 18:06:
Alle telefoons waren volledig werkbaar, dus ik zou niet weten waarom deze niet beschikbaar zouden zijn.

Maar goed, de e60 is ongeveer net zo groot als de e70 en dat is GROOT. Op de camera en het toetsenbord na zijn ze hetzelfde. Maar als je na de e60 kijkt dan zou ik eerder voor een se m600 /w950 gaan vanwege touchscreen en meer features en ook het gebrek van een camera. Zo'n clickwheel is wel erg prettig voor navigatie door opties/menus.
Ongeveer net zo groot?
E60: Afmetingen: 115 mm x 49 mm x 16,9 mm, 96 cc
E70: Afmetingen: 117 mm x 53 mm x 22 mm (dicht), 102 cc

Sorry, maar dat vind ik nite even groot...
Met name de 49 <-> 53 en 16,9 <-> 22 zijn echt aanzienlijke verschillen!
En de 16,9 is de dikte, dus dat is toch voor mij wel een verschil van belang. Verder zeg je dat je bij kijken naar de E60 beter naar se m600/w950 kunt kijken. Maar daar zit weer wel een camera op. En volgens mij betaal je daar vrij stevig voor?

Als ik even naar de w950i kijk @ sonyericsson.com , dan zie ik dat ie geen WLAN ondersteunt. En dat is mijn hoofdreden voor de E60. Dus echt een vergelijking van niks! (Wel mooi toestel, maar compleet andere doelgroep).

[ Voor 11% gewijzigd door Helsie op 01-04-2006 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

Wat wij belangrijk vinden hoeft niet overeen te komen. Ik vind 4 mm niet belangrijk, zoals gezegd ik heb al een s700i en dat is al een forse telefoon. De reden dat iedereen op deze telefoons zit te geilen is omdat ze feature rijk zijn, tja dat moeten ze toch echt ergens in kwijt.

Op de e60 se m600/w950 zit geen camera, het grote verschil zit in wlan, touch screen en opslag capaciteit. Ik denk dat voor een zakelijke gebruiker de m600/w950 een betere telefoon is omdat ik die niet zie prutsen met wlan maar hem wel meer als pda wil gebruiken.

Net zoals jij vind ik een camera en wlan belangrijk en dus kijk ik naar de nokia lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 16:24

duderuud

Sliden is koel

Metal schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 21:26:
[...]

Weet je toevallig of ze al een richtprijs hebben?
Aangezien ik nog twijfel tussen deze en andere telefoons. Een camera heb ik ook niet nodig dus. Zou wel minder zijn als hij >400 euro is :)
http://www.gsm.tv/shop/index.htm

€400 dus

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
it0 schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 13:11:
Wat wij belangrijk vinden hoeft niet overeen te komen. Ik vind 4 mm niet belangrijk,
[...]
Het ging niet over vinden, maar over iets wat als feit gesteld werd in je post:
it0 schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 18:06:
[...]
Maar goed, de e60 is ongeveer net zo groot als de e70 en dat is GROOT.
[...]
Ik vind toch dat het voor de duidelijkheid van de info in dit topic belangrijk is dat ze niet even groot ZIJN, maar dat dit puur jouw mening is. Jij bent 1 van de weinigen die het voorrecht heeft gehad beide modellen wel eens in den handen gehad te hebben en dan zou jouw mening voor anderen wel eens als feit gezien kunnen worden, terwijl het niet zo is.

5 mm verschil op de 17 is gewoon meer dan 25% dikker. </feit> ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Helsie op 02-04-2006 01:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

Helsie schreef op zondag 02 april 2006 @ 01:33:
[...]
dan zou jouw mening voor anderen wel eens als feit gezien kunnen worden, terwijl het niet zo is.
Ik heb mijn ondertitel maar aangepast, zodat dat misverstand er niet meer is in de toekomst :Y).

Staat trouwens het NAC stadion net zoals bij mij, ook in jouw dorp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spits
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-02 08:01
Klopt het dat de e70 geen UMA ondersteund in tegenstelling tot de n80? En zoja is dat softwarematig op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:24
400 euro vindt ik wel goedkoop voor een telefoon met deze mogelijkheden... Hij is zelfs goedkoper dan de N70.. Moet het eerst nog maar zien.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:20

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Inderdaad hoogst bijzonder als de E60 lager in de markt gezet wordt als de N70...

Maar we zullen het allemaal zeer binnenkort zien :)

nog eventjes geduld.....gelukkig is het wachten nu bijna voorbij

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-09 12:26
Oh man ik wil de E60 echt zeer gaarne hebben.

En dan wel deze :

Afbeeldingslocatie: http://www.europe.nokia.com/BaseProject/Sites/Nokia_Europe_18022/CDA/Categories/Phones/PhoneModels/NokiaE60/Video/_Content/_Static_Files/video_still.jpg

en niet die zilvere die je overal ziet?

Afbeeldingslocatie: http://www.pianetacellulare.it/Modelli/immagini/e60_nokia.jpg

Of zal het toch alleen de zilvere zijn die verkrijgbaar is?

[ Voor 21% gewijzigd door Nasty Nate op 03-04-2006 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
it0 schreef op zondag 02 april 2006 @ 01:58:
[...]

Staat trouwens het NAC stadion net zoals bij mij, ook in jouw dorp?
Ja :)
Macer schreef op zondag 02 april 2006 @ 08:58:
400 euro vindt ik wel goedkoop voor een telefoon met deze mogelijkheden... Hij is zelfs goedkoper dan de N70.. Moet het eerst nog maar zien.
Ik vind het niet overdreven goedkoop voor een telefoon zonder cam...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Laatst online: 11-09 10:01

@r!k

It is I, Leclerq

Is er nou al een definitieve relase date van die dingen?

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb vanochtend een mail ontvangen dat de E61 rond week 16/18 geleverd wordt. Bij de pressrelease vertellen ze leuk 1e kwartaal 2006. Nu wordt het halverwege het 2e kwartaal. Oh well, nog een maandje wachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spits
Helsie schreef op maandag 03 april 2006 @ 11:29:
[...]
Ja :)

[...]
Ik vind het niet overdreven goedkoop voor een telefoon zonder cam...
Maar de E70 is maar een paar tientjes duurder dan de N70, maar heeft wel een stuk beter scherm, wifi, qwerty tobo, nieuwe symbian versie etc. Dat vind ik toch wel een erg mooie prijs.

Ik ben nog steeds wel benieuwd naar jullie meningen over het missen van UMA/UPnP itt bij de N80. Is dit een groot gemis?? Of zal je dit in de praktijk maar weinig gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Ikzelf wil vooral de WLAN functionaliteit om lekker op de bank (of de wc ;) ) te kunnen browsen op mijn foon zonder dat ik een laptop nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spits
Idd of lekker msnen tijdens colleges ofzo. Wifi is ook gewoon hardstikke handig icm een tmobile pit abbo. Je kan dan in elke stad wel een hotspot vinden.

(op wc :?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Spits schreef op maandag 03 april 2006 @ 21:35:
Idd of lekker msnen tijdens colleges ofzo. Wifi is ook gewoon hardstikke handig icm een tmobile pit abbo. Je kan dan in elke stad wel een hotspot vinden.

Ik denk dat je in elke stad ook wel genoeg onbeveiligde wl-netwerken vind :)
T-mobile abo heb je dus ook niet persé nodig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spits schreef op maandag 03 april 2006 @ 21:35:

Juist op de wc phaha. Als je lekker zit te schijten kun je die tijd nuttig besteden door een beetje te surfen. Je weet toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spits
Wow lekkere snelle replies hier :)
Metal schreef op maandag 03 april 2006 @ 21:37:
[...]

Ik denk dat je in elke stad ook wel genoeg onbeveiligde wl-netwerken vind :)
T-mobile abo heb je dus ook niet persé nodig :P
Maar met PIT-abbo kan je ook lekker in de trein en andere plekken waar geen hotspots zijn onbeperkt surfen. En dat voor nog geen tientje per maand, lijkt me erg aantrekkelijk ;)
Verwijderd schreef op maandag 03 april 2006 @ 21:41:
[...]

Juist op de wc phaha. Als je lekker zit te schijten kun je die tijd nuttig besteden door een beetje te surfen. Je weet toch.
Ik vind schijten op zichzelf al erg nuttig :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Bram

..........

Het scherm van de E60 heeft een stuk betere specificaties dan het scherm van de 6280. Maar het scherm van de E60 is dat net zo groot als die van de 6280?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
  • Laatst online: 08-09 13:47
Schijnbaar heeft Nokia software problemen met de nieuwe toestellen. De E-serie is uitgesteld voor onbepaalde tijd :(

http://www.redherring.com/article.aspx?a=16360

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
bartvb schreef op maandag 03 april 2006 @ 22:59:
Schijnbaar heeft Nokia software problemen met de nieuwe toestellen. De E-serie is uitgesteld voor onbepaalde tijd :(

http://www.redherring.com/article.aspx?a=16360
Waar staat dat 'voor onbepaalde tijd'? Ik haal uit het artikel vooral dat het 'vertraagd is'. Ja, dat wisten wij inmiddels ook al. Maar ik interpreteer het artikel meer als een stand van zaken zoals wij dat ook al gemerkt hadden en dus denk ik nog steeds dat het elk moment kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm, ze spreken niet echt over grote problemen. Ik denk dit bericht min of meer een verklaring is voor de al opgelopen vertraging. Ik ga er nog steeds van uit dat ze eind april begin mei deze kant op komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
van de fp :
Ook de woordvoerder van de zakelijke afdeling van Nokia, Pekka Isosomppi, had een mededeling klaar. De E60, E61 en E71 zouden namelijk ook tegen eind maart in de winkels liggen, maar zijn daar tot op heden nog niet gesignaleerd. Ook dit uitstel zou veroorzaakt zijn door uitgelopen testsessies, maar de telefoons zouden in de 'komende weken' beschikbaar zijn. Daarbij wordt in eerste instantie vooral aan de E61 gewerkt, het enige model dat over een 'volledig toetsenbord' beschikt en op het meeste bijval kan rekenen sinds de presentatie van de zakelijke line-up in oktober. Met dit vernieuwde productaanbod wil Nokia een deel van de zakelijke markt van RIM afsnoepen. Het uitstel is voor Nokia overigens geen reden om even een pauze te nemen en een aantal dingen op een rijtje te zetten; in Las Vegas werd deze week nog de Nokia 6136 UMA voorgesteld.
Eerst de E61 dus jammer genoeg....nog ff geduldig wachten op de E60.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Goh verrassend.. Zou je helemaal niet verwachten van Nokia :)
Ze maken echt super telefoons (heb nu al een stuk of 10 nokia's gehad), maar de launchdatum van een telefoon hebben ze echt nog nooit gehaald..

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spits
Ook de woordvoerder van de zakelijke afdeling van Nokia, Pekka Isosomppi, had een mededeling klaar. De E60, E61 en E71 zouden namelijk ook tegen eind maart in de winkels liggen, maar zijn daar tot op heden nog niet gesignaleerd. Ook dit uitstel zou veroorzaakt zijn door uitgelopen testsessies, maar de telefoons zouden in de 'komende weken' beschikbaar zijn. Daarbij wordt in eerste instantie vooral aan de E61 gewerkt, het enige model dat over een 'volledig toetsenbord' beschikt en op het meeste bijval kan rekenen sinds de presentatie van de zakelijke line-up in oktober. Met dit vernieuwde productaanbod wil Nokia een deel van de zakelijke markt van RIM afsnoepen. Het uitstel is voor Nokia overigens geen reden om even een pauze te nemen en een aantal dingen op een rijtje te zetten; in Las Vegas werd deze week nog de Nokia 6136 UMA voorgesteld.
En de E70 heeft geen volledig toetsenbord :?

Waarschijnlijk bedoelen ze E70 met de E71. (toch?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
De E61 begin ik nu ook als optie te zien: groter scherm, meer intern geheugen en platter dan de E60 (wat dan weer tot op zekere hoogte compenseert voor het grotere apparaat). Maar ik denk dat ik hem eens gewoon vast moet hebben. Kan ik ook eens kijken of het toetsenbord wel bruikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spits
Let wel op dat het scherm van de E61 fysiek groter is dan die van de E60, maar de resolutie is lager. Dus je hebt niet meer ruimte.
Krijg trouwens net een mailtje van RAX dat ze de E70 vanaf de eerste week van mei kunnen leveren. Als dat echt zo is, dan is dat behoorlijk rap :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Spits schreef op woensdag 05 april 2006 @ 17:32:
Let wel op dat het scherm van de E61 fysiek groter is dan die van de E60, maar de resolutie is lager. Dus je hebt niet meer ruimte.
Krijg trouwens net een mailtje van RAX dat ze de E70 vanaf de eerste week van mei kunnen leveren. Als dat echt zo is, dan is dat behoorlijk rap :)
Oh, in dat geval is dat voordeel weer weg ja... Ben nog onder de 30, dus mijn ogen kunnen nog wel hoge resolutie op klein oppervlak aan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onderstaand een review van de Nokia E61. Met intresse gelezen aangezien ze ook kritisch zijn naar verschillende zaken toe.

http://www.newmobile.nl/eur/nl/Review.php?review_id=a78c38

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2006 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was vast al bekend bij jullie, maar toch:

http://www.zdnet.nl/mobile.cfm?id=55268

Ik moet echt een nieuwe gsm hebben :(

Abbo al meer dan een maand verlopen!

Wachten dan maar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram
  • Niet online

Bram

..........

Ik zag de volgende prijzen bij 2call voor een los toestel:

E60 385 euro
E61 385 euro
E70 445 euro

Ik vind het allemaal reuze meevallen, ik wil zelf een E60 kopen. Ze geven bij 2call nu aan dat die leverbaar wordt vanaf mei/juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damnnnn, moet sneller ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Laatst online: 22:20

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Prijzen vallen me heel erg mee. Hier gaat nokia wel mee scoren denk ik.

E60 kan toch echt een heleboel (net als de andere van Eseries uiteraard) dus dit geeft behoorlijke concurrentie voor andere fabrikanten.
Netjes nokia, het komt niet vaak voor dat nokia iets scherp in de markt zet. Meestal zijn het beste bedragen. Zoals de 6230 in het begin, dat was echt te duur, en zo zijn er wel meer te noemen.
Dit is stuk beter :)
Nog even geduld. Heb lang zitten twijfelen tussen E60 en N80, maar ga voor N80.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 16:24

duderuud

Sliden is koel

Ja, die 6230..ik had een van de allereerste, los gekocht. Doe ik ook nooit meer :(

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trimakassi
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-09 17:43

trimakassi

haapsie is eepsie!

Maar zeg eens eerlijk, dat is toch zo ongeveer hoe de gsm markt in elkaar steekt. In het begin zijn die nieuwe krengen relatief duur, maar zodra ze ouder worden of wanneer er een opvolger gelanceerd wordt daalt de prijs enorm.
Ik ben ook zo achterlijk geweest met de aanschaf van mn eerste smartphone, een Sendo X. Wat een rampending was dat zeg. Was echt een dikke miskoop. Toendertijd betaald van een cashback, ik hield zelfs nog een paar tientjes over. Maar nu is de prijs 350 euri gedaald en kun je'm nieuw voor 100 krijgen. Zo werkt het nou eenmaal...
Ik zit er echt over na te denken om over een paar maanden mn abo te verlengen met een E70 (als ie er dan wel is). Maar aan de andere kant is een sim-only met een 2e hands toestelletje ook geen slecht idee. De maandlasten mogen bij trimakassi wel wat omlaag... :/

[ Voor 21% gewijzigd door trimakassi op 13-04-2006 02:16 ]

There's nothing more lame than quoting yourself -Trimakassi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Abonnement met toestel is gewoon kopen op afbetaling, dat doet BartVB niet meer :) Heb nu gewoon sim only voor een paar euro per maand. Geld dat ik daarmee bespaar stop ik zelf wel in een nieuw toestel op het moment dat het mij uitkomt en wanneer ik dat nodig vind...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Als je het dan werkelijk gaat uitrekenen ben je in 7 van de 10 gevallen duurder uit denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Macer schreef op donderdag 13 april 2006 @ 08:09:
Als je het dan werkelijk gaat uitrekenen ben je in 7 van de 10 gevallen duurder uit denk ik.
niet als je niet als eerste naar de winkel rent om het nieuwste toestel te kopen (met Nokia trouwens nooit goed, tenzij je de ellende van Nokia zelf wilt nemen als tester: de meeste toestellen zijn nog niet uitontwikkeld als ze op de markt komen, die bv de 6280 nu: 50% gaat retour). Als je enkele maanden wacht is het toestel stukken goedkoper en doorgaans met software die wel werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Je kunt het zo uitrekenen he:
verschil tussen maandbedrag van sim-only en maandbedrag van abbo+toestel
dit verschil keer de looptijd van je contract
Kies dan voor de optie met de laagste uitkomst. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
Nog even wachten tot Mei dus iig zo te lezen, Eur 385,- vind ik ook meevallen voor de E60 trouwens!

Kan IEMAND me trouwens alsjeblieft vertellen waarom men overal die zilveren E60 afbeeldt, behalve dan op de Nokia website bij 'zie de E60 in actie' ?

Zie hier : http://www.nokia.nl/nl/telefoons/modellen/e60/video.html

Ik vind um zoals daar afgebeeld dus echt véél mooier dan in het zilver, what is up with that?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat de donker grijze nooit geleverd zal worden. Dit is een computer gegenereerd model. Verder vraag ik mij af waarom er geen sd cards in de E60 kan? Maar weer zo'n mmc kaartje. Ben daar persoonlijk wat minder fan van. TRouwen ik heb genoeg van die SD kaartjes liggen voor mijn digitale camera, maar geen enkele MMC kaart (zou dat de reden zijn :/ ).

voor een review van de E60 check http://www.newmobile.nl/eur/nl/Review.php?review_id=a80172

ps: iemand nog een idee voor een beter zakelijk toestel dan bovenstaande?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Waarschijnlijk omdat Nokia tot nu toe alleen nog maar gebruik heeft gemaakt van MMC kaartjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Laatst online: 11-09 10:01

@r!k

It is I, Leclerq

Macer schreef op woensdag 19 april 2006 @ 07:51:
Waarschijnlijk omdat Nokia tot nu toe alleen nog maar gebruik heeft gemaakt van MMC kaartjes.
6280, ondersteunt mini sd, e70 ook, de N80 gaat het ondersteunen

Dus nokia heeft wel degelijk toestellen die daarmee werken

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
Verwijderd schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 22:52:
Ik denk dat de donker grijze nooit geleverd zal worden. Dit is een computer gegenereerd model.
Zou kunnen, ik las net wel in die review waarvan je de link postte dat er een donkere behuizing voor de E60 beschikbaar zal komen.
Misschien is dat dan die, ik hoop het iig.

Ik wil de E60 enorm graag bestellen maar zie hem nog nergens verkrijgbaar. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op GSMPlaza staat nu dat de E60 in week 19 verkrijgbaar is. Leverdata van de E-series beginnen nu dus ongeveer bekend te worden denk ik.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2006 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 april 2006 @ 14:04:
Op GSMPlaza staat nu dat de E60 in week 19 verkrijgbaar is. Leverdata van de E-series beginnen nu dus ongeveer bekend te worden denk ik.
hoop dat het zo ook uitkomt. Las anders in het nieuwe N91-topic dat deze nu pas in juni wordt gelandeerd. 7 Maanden later dan gepland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rechtstreeks uit de review :
Een uithoudingsvermogen van twee à drie dagen is maximaal haalbaar en dan maakt men heel af en toe gebruik van de functies van het toestel. Gaat men frequent gebruik maken van Bluetooth, UMTS en maakt men een simpel gesprek dan gaat het hard achteruit en moet het toestel elke dag aan de lader.
Dit vind ik toch wel zéér weinig voor zo'n telefoon , je wil toch niet elke dag je toestel aan de lader hangen zeker ! Dan lijkt me een blackberry beter in dit geval :s

Zou dit echt zo'n korte duur van batterij hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
Elke dag aan de lader (want ik heb bluetooth aanstaan ivm carkit) is eigenlijk idd te vaak, maar op zich geen probleem vind ik zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Geen probleem als je altijd thuis bent of iig komt en als je de telefoon na een jaar weer verkoopt. Als het ding nieuw 1x per dag aan de lader moet dan zou het mij niets verbazen als dat 2x per dag wordt na een jaar of 2..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-08-2023
gewoon een 2e of een grotere accu kopen, lijkt me nog niet echt een probleem...

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 18:31

Daklem

Audio Nerd

bartvb schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 21:16:
Geen probleem als je altijd thuis bent of iig komt en als je de telefoon na een jaar weer verkoopt. Als het ding nieuw 1x per dag aan de lader moet dan zou het mij niets verbazen als dat 2x per dag wordt na een jaar of 2..
neem je toch gewoon een 1 jarig abbo, en zoek je volgend jaar weer een leuke nieuwe telefoon uit!? :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daklem schreef op zondag 23 april 2006 @ 18:56:
[...]

neem je toch gewoon een 1 jarig abbo, en zoek je volgend jaar weer een leuke nieuwe telefoon uit!? :Y)
een gemiddelde nokia houdt het meestal toch wel voor gezien na een jaar (of nog korter, zie threat 6280: gemiddelde levensduur 2 dagen). :(

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2006 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mhh mijn nokia's houden het toch wel wat langer vol dan 1 jaar :P

Het is dat mijn pa mijn 6230 overgoot met redbull anders had hij het ook nog gedaan denk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 23 april 2006 @ 20:03:
[...]

een gemiddelde nokia houdt het meestal toch wel voor gezien na een jaar (of nog korter, zie threat 6280: gemiddelde levensduur 2 dagen). :(
Heb nu mijn 4e nokia en ze zijn tot nu toe allemaal langer meegegaan dan 2 jaar hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem
  • Laatst online: 12-09 18:31

Daklem

Audio Nerd

Helsie schreef op zondag 23 april 2006 @ 23:04:
[...]

Heb nu mijn 4e nokia en ze zijn tot nu toe allemaal langer meegegaan dan 2 jaar hoor...
Nokia;s zijn best solide toestellen, alleen de gebruiker (in dit geval ikzelf) wil ieder jaar een nieuw toestel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spits
Ik heb net op de Mac Expo in de RAI even met de E70 en E60 gespeeld. Ik moet zeggen dat ik vooral erg tevreden ben over de E70. Hij voelt lekker solide aan, maar is niet zo groot als ik verwacht. Gewoon goed mee te nemen in je broekzak. Het klapmechanisme voelt goed aan en het scherm ziet er prachtig uit.
Het OS is redelijk snel, voor mijn gevoel sneller dan de N70, wel liep ie na een paar minuten even vast. Maar volgens de nokia medewerker was het nog een prototype :S (kan me niet voorstellen).
Ik ben er nu wel redelijk zeker van dat mijn volgende telefoon een E70 wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Gitarist

Jan

'k Ben ook zeer geïnteresseerd om de E60 aan te schaffen als opvolger van mijn (inmiddels al weer 3 jaar oude) 6310i, die (op het toetsenbord na) nog goed werkt.

Jammer dat Nokia haar klanten zo aan het lijntje houdt door niet duidelijk te zijn in releasedata. Het nieuws moet telkens komen van andere partijen dan Nokia zelf.

Is het al ergens bekend met welke abonnementen deze telefoon verkrijgbaar gaat zijn? Ik kan hem nog niet i.c.m. een abo vinden namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spits
Er zijn al enkele shops Gitarist met prijzen icm abo's. Kijk bijvoorbeeld eens bij www.2call.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Gitarist

Jan

Spits schreef op donderdag 27 april 2006 @ 17:45:
Er zijn al enkele shops Gitarist met prijzen icm abo's. Kijk bijvoorbeeld eens bij www.2call.nl
Hee bedankt! Jammer dat die toko er een beetje louche uitziet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gitarist schreef op donderdag 27 april 2006 @ 20:28:
[...]

Heb zelf goede ervaringen met 2call (abbonement afgesloten en nieuwe telefoon aangeschaft).
Snel en vriendelijk geholpen, prima dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spits
Gitarist schreef op donderdag 27 april 2006 @ 20:28:
[...]

Ik heb mijn vorige telefoon daar besteld (6230), en ben ook erg tevreden over die shop. En de shopsurvey is ook positief(die slechte aftersales van de afgelopen 3/6 maanden is maar gebaseerd op 1 geval). Dus ik denk dat ik binnenkort een E70 ga bestellen ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Spits op 27-04-2006 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansur
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-06 12:02
Weet niet of dit al geweten is, maar ik heb onlangs de Nokia Helpline een mailtje gestuurd om te vragen of de E60, zoals de onlangs aangekondigde 6131, FOTA (Firmware-update Over-the-Air) heeft:
Bedankt voor het contacteren van de Nokia Helpline.

Om te antwoorden op uw vraag, helaas heeft de Nokia E60 niet de mogelijk om Fota te gebruiken.

Indien u nog verdere informatie wenst , aarzel dan niet om ons opnieuw te contacteren.

Met vriendelijke groeten,

Wendy
Nokia Service Professional
Nokia Helpline
0900/102.15
Beetje spijtig, lijkt me wel een handige feature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Ik heb gisteren de Nokia E60 gepreorderd bij www.algebeld.nl, volgens de verkoper kwamen de eerste modellen 7 mei binnen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
@^^
7 mei is een zondag?

Valt me op dat de E60 overal al bij abonementen genoemd word, maar de E70 nog niet.

[ Voor 17% gewijzigd door k0ewl op 30-04-2006 19:26 ]

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GSMPlaza heeft de E60 van de 'te verwachten telefoons' lijst gehaald en in het leverbare assortiment gevoegd. Ze beginnen dus langzaam van de band te rollen. Die E61 moet nu ook even rap leverbaar worden. Zit nu al bijna 1,5 mnd met mijn gare nood telefoon (long story).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Laatst online: 04-09 12:30

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Ansur schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 08:57:
Weet niet of dit al geweten is, maar ik heb onlangs de Nokia Helpline een mailtje gestuurd om te vragen of de E60, zoals de onlangs aangekondigde 6131, FOTA (Firmware-update Over-the-Air) heeft:

[...]

Beetje spijtig, lijkt me wel een handige feature.
Vreemd, Nokia heeft mij juist verteld dat dit wel degelijk mogelijk is. En daarnaast zelfs nog heel andere mogelijkheden die OTA ingesteld kunnen worden door bijvoorbeeld een IT-manager van je werk.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
koen schreef op zondag 30 april 2006 @ 12:38:
Ik heb gisteren de Nokia E60 gepreorderd bij www.algebeld.nl, volgens de verkoper kwamen de eerste modellen 7 mei binnen. :)
Bij 2call zeggen ze week 20...

Dat algebeld.nl is wel een te vertrouwen site?
Ze zijn wel het goedkoopst van de sites die de E60 leveren dus ik zit eraan te denken hem ook daar te bestellen.

Heb er alleen een gigantische hekel aan als men bij de een een eerdere week aangeeft en je dus daarom besluit daar maar te bestellen omdat de rest van de omstandigheden gelijk zijn en je dan alsnog langer moet wachten en ze dus alleen maar die week aanhielden om te te strikken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter Power
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Jammer dat T-Mobile de Nokia E61 nog niet gaat leveren. Dit was een mooi toestel geweest in combinatie met Pocket Internet Totaal.

Nog maar even afwachten...

irc.tweakers.net #php - Het channel voor de echte PHP-ers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Niet online
Nasty Nate schreef op maandag 01 mei 2006 @ 10:08:

Bij 2call zeggen ze week 20...

Dat algebeld.nl is wel een te vertrouwen site?
Ze zijn wel het goedkoopst van de sites die de E60 leveren dus ik zit eraan te denken hem ook daar te bestellen.

Heb er alleen een gigantische hekel aan als men bij de een een eerdere week aangeeft en je dus daarom besluit daar maar te bestellen omdat de rest van de omstandigheden gelijk zijn en je dan alsnog langer moet wachten en ze dus alleen maar die week aanhielden om te te strikken..
algebeld is nu ook week 20 :(

overigens wel een betrouwbare toko, want heb ook m'n analoge phone bij hun weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 16:20

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

hoe gaat dat op deze nokias bijv e60 met voip? Zit er een voip apllicatie in de telefoon, die dan via wlan verbinding met internet, bijv thuis, maakt, zodat je via internet belt?
Draait een E60 ook TomTom voor symbian?

[ Voor 13% gewijzigd door sander817 op 01-05-2006 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansur
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-06 12:02
De E60 is een Symbian Phone dus ik zie geen problemen mbt. TomTom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimon
  • Laatst online: 03-01-2023
Met VIOP is het de bedoeling dat het via het netwerk gaat ja. Via WLAN. Het is zelfs mogelijk om je bedrijfsnetwerk in te stellen dat je je E60 als intern telefoon gaat gebruiken. De laatste cijfers van je mobiel is dan het interne nummer.

don't worry, be happy...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
koen schreef op maandag 01 mei 2006 @ 20:58:
[...]

overigens wel een betrouwbare toko, want heb ook m'n analoge phone bij hun weg :)
Heb de E60 net bij die toko besteld met Flex 30 1 jaar verlenging, moest totaal 44 euro bijbetalen dus dat is practisch niets.
Als ze me neppen dan houd ik jou verantwoordelijk! ;)
Raimon schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 10:48:
Met VIOP is het de bedoeling dat het via het netwerk gaat ja. Via WLAN. Het is zelfs mogelijk om je bedrijfsnetwerk in te stellen dat je je E60 als intern telefoon gaat gebruiken. De laatste cijfers van je mobiel is dan het interne nummer.
Vet hoor, eens ff babbelen met de systeembeheerder dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spits
Ansur schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 08:32:
De E60 is een Symbian Phone dus ik zie geen problemen mbt. TomTom.
Helaas is het wel een probleem, want TomTom is nog niet uit voor de laatste symbian versie op de laatste nokia n- en e-series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Niet online
Nasty Nate schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 11:59:

Heb de E60 net bij die toko besteld met Flex 30 1 jaar verlenging, moest totaal 44 euro bijbetalen dus dat is practisch niets.
Als ze me neppen dan houd ik jou verantwoordelijk! ;)
Ze zitten in Doetinchem met hun filiaal, dus als dat al niet meer te vertrouwen is: superboeruhhhh 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
Spits schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 12:03:
[...]
Helaas is het wel een probleem, want TomTom is nog niet uit voor de laatste symbian versie op de laatste nokia n- en e-series.
Maar kan je dan niet andere nav software installeren op de E60?
koen schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 12:12:
[...]
Ze zitten in Doetinchem met hun filiaal, dus als dat al niet meer te vertrouwen is: superboeruhhhh 8)
Daar in de achterhoek zijn ze vaak nog wel te vertrouwen idd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlameBoy
  • Laatst online: 18:55
Ik kan alleen niet zoveel vinden over de VoIP functionaliteit. Schijnbaar heeft Nokia een eigen client ingebakken. Maar kan ik dan met die VoIP software bellen naar een vast nummer zonder een extra abonnement met Nokia? En kan ik vervolgens ook gebeld worden vanuit een vast nummer of een andere VoIP client zoals bv Skype?

Weet iemand hier meer over?

www.lenswork.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vbmot
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-07 08:44
FlameBoy schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 14:06:
Ik kan alleen niet zoveel vinden over de VoIP functionaliteit. Schijnbaar heeft Nokia een eigen client ingebakken. Maar kan ik dan met die VoIP software bellen naar een vast nummer zonder een extra abonnement met Nokia? En kan ik vervolgens ook gebeld worden vanuit een vast nummer of een andere VoIP client zoals bv Skype?

Weet iemand hier meer over?
Het zou te mooi zijn om waar te zijn als je via SIP bijvoorbeeld via voipbuster zou kunnen bellen. Het zal dus wel niet waar zijn. :P Ik wacht in elk geval met kopen/bestellen tot iemand daadwerkelijk gebeld heeft via voipbuster met de E60.

Ook maar dat ik dat weet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlameBoy
vbmot schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 16:07:
[...]

Het zou te mooi zijn om waar te zijn als je via SIP bijvoorbeeld via voipbuster zou kunnen bellen. Het zal dus wel niet waar zijn. :P Ik wacht in elk geval met kopen/bestellen tot iemand daadwerkelijk gebeld heeft via voipbuster met de E60.
Maar ja, het zou ook weer te slecht om waar te zijn als je alleen met Nokia's onderling kunt VoIP-en. |:(

Ik wil het toestel toch wel, maar ben gewoon benieuwd wat deze feature kan brengen.

www.lenswork.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L1800
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-09 15:29
Spits schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 12:03:
[...]

Hmm het zal toch zeker wel backwards compatible zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weilie
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17-06-2024
vbmot schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 16:07:
[...]

Ik meen me gelezen te hebben dat de E60 VoIP via SIP ondersteunt. Het zou de eerste mobiele telefoon zijn die dit zou ondersteunen.

PSN: Weilie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackRyan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 17:02
Nog even wat data wanneer de telefoons in de winkel liggen:

Belcompany verwacht de telefoons in de weken 20 t/m 22. Waarschijnlijk eerst de E60, dan de rest.
Eigenlijk wat al eerder is gemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Laatst online: 04-09 12:30

Ginz

Trek Superfly 5 powered

weilie schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 16:36:
[...]

Ik meen me gelezen te hebben dat de E60 VoIP via SIP ondersteunt. Het zou de eerste mobiele telefoon zijn die dit zou ondersteunen.
Klopt, de gehele E-serie ondersteund SIP

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlameBoy
Giox schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 20:28:
[...]

Klopt, de gehele E-serie ondersteund SIP
Sorry maar wat is SIP??? :?

www.lenswork.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GOOGLE ;) --> SIP: http://www.cs.columbia.edu/sip/

...
Session Initiation Protocol (SIP)
SIP, the Session Initiation Protocol, is a signaling protocol for Internet conferencing, telephony, presence, events notification and instant messaging. SIP was developed within the IETF MMUSIC (Multiparty Multimedia Session Control) working group, with work proceeding since September 1999 in the IETF SIP working group.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
Wie heeft er de tijd om een apart topic te openen voor de E60?

Denk dat dit toch wel prettig is nu de telefoon bijna uitkomt en er genoeg getweakt zal gaan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlameBoy
Verwijderd schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 09:47:
GOOGLE ;) --> SIP: http://www.cs.columbia.edu/sip/

...
Session Initiation Protocol (SIP)
SIP, the Session Initiation Protocol, is a signaling protocol for Internet conferencing, telephony, presence, events notification and instant messaging. SIP was developed within the IETF MMUSIC (Multiparty Multimedia Session Control) working group, with work proceeding since September 1999 in the IETF SIP working group.
Hartstikke leuk allemaal maar ik had meer gehoopt op een VoIP voor dummies antwoord.... :?
Nu weet ik nog niks. Dat website had ik inderdaad zelf ook wel kunnen vinden.

Ik begrepen van PHC Telecom in Eindhoven (officieel Nokia service punt) dat ze de E series volgende week binnen krijgen.

www.lenswork.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

SIP is een protocol dat het met name makkelijk maakt om binnen een netwerk (lees geen firewall) verbinding te maken en te communiceren. De codec waarmee je dan communiceert kan dan van alles zijn bv ulaw alaw, 729, GSM, speex etc. Een ander protocol is AIX wat eigenlijk beter is maar geen mainstream. Dus http om webverbingen te maken, sip om voice verbindingen te maken. Dus als je straks een sipdiscount account hebt kan je gratis bellen, afhankelijk van wat/wie je dataprovider is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dollyking
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 15:31

dollyking

duck tape

it0 schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 11:45:
SIP is een protocol dat het met name makkelijk maakt om binnen een netwerk (lees geen firewall) verbinding te maken en te communiceren. De codec waarmee je dan communiceert kan dan van alles zijn bv ulaw alaw, 729, GSM, speex etc. Een ander protocol is AIX wat eigenlijk beter is maar geen mainstream. Dus http om webverbingen te maken, sip om voice verbindingen te maken. Dus als je straks een sipdiscount account hebt kan je gratis bellen, afhankelijk van wat/wie je dataprovider is.
O.K.,
Zoiets als dit dus;
Username: Your SIP Discount username
Password: Your password
SIP/Proxy registrar: sip1.sipdiscount.com
Domain/Realm (optional): sipdiscount.com
STUN server: stun.sipdiscount.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

yep, behalve dat ik niet weet hoe nokia dit heeft geimplementeerd.. Maar als Nokia SIP ondersteunt dan moet dat in theorie werken.

De echte tweakers heeft natuurlijk een asterisk doos thuis staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlameBoy
it0 schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 13:17:
yep, behalve dat ik niet weet hoe nokia dit heeft geimplementeerd.. Maar als Nokia SIP ondersteunt dan moet dat in theorie werken.

De echte tweakers heeft natuurlijk een asterisk doos thuis staan.
Wat is een asterisk doos?

Ok dat SIP verhaal lijkt me duidelijk. SIP is dus gewoon een protocol om voice over Internet te versturen. En hoe zit het dan met de Windows clients? Zoals b.v Skype? Het moet dus in principe mogelijk zijn gewoon geen normale spraak gesprekken meer te voeren met je E60 maar alles over VoIP te doen?

www.lenswork.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Asterisk zeg maar een VOIP telefooncentrale geimplementeerd in software, het is een Linux pakket waarmee je allerlei telefonie spul op creatieve manieren aan elkaar kan plakken :)

Weer wat nieuws over de release van de E serie producten. E60 is schijnbaar al op de markt, E61 komt er aan en E70 later in mei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlameBoy
[quote]FlameBoy schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 13:49:
[...]

Wat is een asterisk doos?

Ok dat SIP verhaal lijkt me duidelijk. SIP is dus gewoon een protocol om voice over Internet te versturen. En hoe zit het dan met de Windows clients? Zoals b.v Skype?[quote]

Het lijkt er dus eigenlijk meer op dat SIPdiscount een soort Skype client is. Maar om van een VoIP client naar een andere te bellen hoef je niets te betalen. Dus de grote vraag is of je bijvoorbeeld vanuit je E60 naar bv VoIPbuster of Skype kunt "bellen".

www.lenswork.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
spannend, spannend, spannend >:)

Kan niet wachten totdat die E70 uitkomt.

Ik heb vroeger al de toetsenbord telefoon van nokia gehad, aka 5510, maar die heb ik per ongeluk door midden geslagen :o
De knoppen deden het namelijk soms niet meer en een tikje was dan genoeg, maar deze keer ging dat ook niet en toen heb ik er een keer opgeslagen, maar dat vond ie dus niet leuk :+

Nouja, ik verheug me er weer op. Over 2 maand is mijn abo afgelopen, dus dan moet ie er wel zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlameBoy
Nou ik heb een tijdje met een Nokia 6820 gewerkt en ik moet zeggen dat ik die toetsenborden echt niet fijn vindt. Ik ben wel erg benieuwd naar hoe groot de N61 is en hoe fijn het keyboard op dat toestel werkt.
Maar goed, als het tegen zit moeten we misschien nog een tijdje wachten voordat we de E60/E61 kunnen vasthouden in de winkels.

www.lenswork.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

FlameBoy schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 13:54:

Het lijkt er dus eigenlijk meer op dat SIPdiscount een soort Skype client is. Maar om van een VoIP client naar een andere te bellen hoef je niets te betalen. Dus de grote vraag is of je bijvoorbeeld vanuit je E60 naar bv VoIPbuster of Skype kunt "bellen".
Sip is een open standaard, skype is proprietary. Daarnaast is skype een gesloten netwerk en er bestaan geen skype gateways.

Kortom met sip en een sip provider kan je heel de wereld bellen, maar geen skype mensen omdat het allemaal gesloten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlameBoy
it0 schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 15:42:
[...]

Sip is een open standaard, skype is proprietary. Daarnaast is skype een gesloten netwerk en er bestaan geen skype gateways.

Kortom met sip en een sip provider kan je heel de wereld bellen, maar geen skype mensen omdat het allemaal gesloten is.
Ok duidelijk!

Dan resten er nog twee vragen: Welke SIP gateway/provider moet je kiezen en hoe kunnen vaste nummers een SIP/VoIP "nummer" bellen?

www.lenswork.nl

Pagina: 1 2 ... 15 Laatste