Ik heb VOIP/SIP getest, even bezig geweest met zoeken op internet voordat ik het voor elkaar kreeg, maar het werkt goed.
Eerst Voipstunt geprobeerd, die geven op hun site onder "SIP calls" wat instellingen die je nodig hebt om te kunnen internetbellen. Dat kreeg ik niet voor elkaar, alle instellingen ingevoerd, maar ze geven weinig info, er zit heel wat gokwerk in het instellen, wel/geen security, wel/geen compression, who knows

Misschien als je ze mailt dat ze wel wat meer info geven. Ik kreeg het iig niet voor elkaar. Op een gegeven moment moet je de sip instellingen als default profiel instellen in de telefoon, dan gaat ie proberen te registreren, en hij bleef met de melding komen "registration failed". Misschien ligt t ook wel aan de codec die ze gebruiken, op Voipstunt hebben ze een lijstje met codecs, en in me telefoon heb ik maar 2 opties die misschien de codec zijn? IETF en Nokia 3GPP. Is dat 3GPP geen audio/video formaat van Nokia? dan kan het dus best zo zijn dat dat een codec is en dat ze het geluid in dat formaat versturen (of IETF).
Als iemand t met Voipstunt voor elkaar krijgt laat t me weten, gratis bellen naar vaste nummers in Nederland vanuit Australie zie ik wel zitten

Ik heb ze gemaild voor meer info maar nog geen reactie.
Maar goed, probeer gewoon ff een andere.
www.sipphone.com, dat is Gizmo project. Geregistreerd, die geven ook geen info over wel/geen security enzo, maar na wat gokwerk/zoekwerk heb ik het voor elkaar.
Voor de geinterreseerden.
Instellingen:
Profile name: Sipphone
Service profile: IETF
Default access point:
internet access point/local wifi router
Public username: sip:
sipnumber@proxy01.sipphone.com
Use compression: No
Registration mode: When needed of Always on
Use Security negotiation: No
Proxy Server:
Proxy address: sip:proxy01.sipphone.com
Realm: proxy01.sipphone.com
Username:
sipnumber
Password:
password
Loose routing: Yes
Transport protocol: TCP
Port: 5060
Registrar server:
Registrar address: sip:proxy01.sipphone.com
Realm: proxy01.sipphone.com
Username:
sipnumber
Password:
password
Transport protocol: TCP
Port: 5060
*Italic woorden vervangen door eigen accesspoint/account info
Tijdens de zoektocht ook nog gestuit op
www.pbxes.org, dat is volgensmij een soort tussengateway, iig een erg onduidelijke website. Ik heb het voor elkaar gekregen om een account te maken en via sip mijn telefoon bij hun geregistreerd te krijgen, maar dan moet je nog op hun website invullen welke sip provider je wilt gebruiken. Dat kreeg ik niet voor elkaar en zodoende kreeg ik meldingen op mijn telefoon als "service not available".
Maar om even terug te komen op de quote, het is dus wel mogelijk om te bellen via SIP op de Nokia E60.