Doet iets met Cloud (MS/IBM)
Wacht even met upgradenD2k schreef op donderdag 05 april 2007 @ 13:59:
we draaien nog 4
binnenkort maar "es" upgraden dan...
Zit hier met een n80 en het zelfde probleem. Vast ip ingesteld, tkip/aes ed geprobeerd, maar geen verbinding; wep werkt iig wel.marcellux schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 20:40:
Ik kan mijn E60 nog steeds niet verbinden over WPA met het Speedtouch 580 modem! In de telefoon herkent hij wel de verbinding en dat hij WPA versleuteld is maar ik kan geen verbinding maken. Wel via WEP maar dan heb ik geen hangslotje in het display. VOIP werkt wel! Ik snap er helemaal niets van misschien dat iemand hier een oplossing weet??
( in allebei zit de nieuwste software )
Verwijderd
Het navigatie joystickje en de toets eronder doen niks meer,
en soms gaan ze een eigen leven leiden.
Bekend probleem hier?
(post het ff hier voor ik naar de winkel ermee ga)
Nee hoor. Nog steeds echo.... Ik heb er zelf geen last van maar mensen die mij bellen wel... Is verholpen als ik telefoon uit en weer aan zet. En onstaat weer nadat de telefoon gekoppeld is geweest aan de bluetooth handsfree set van m'n pioneer auto radioMex schreef op maandag 02 april 2007 @ 14:13:
[...]
Het is al gelukt, nu maar hopen dat het echo probleem is opgelost.
nickdekruijk.nl Websites & Fotografie
Hmm, ik heb het sinds de update niet meer gehad, moet er wel bijzeggen dat ik 'm niet meer gekoppeld heb aan de Parrot Carkit dus misschien dat het daar iets mee te maken heeft.amphora schreef op woensdag 11 april 2007 @ 13:12:
[...]
Nee hoor. Nog steeds echo.... Ik heb er zelf geen last van maar mensen die mij bellen wel... Is verholpen als ik telefoon uit en weer aan zet. En onstaat weer nadat de telefoon gekoppeld is geweest aan de bluetooth handsfree set van m'n pioneer auto radio
Hij belt en SMSt wel goed, alleen hij is ontzettend traag!
Opstarten duurt 1,5 minuut en ook het verzenden van één SMS duurt bijna één minuut.
Daarnaast vind ik de batterij een korte standby tijd hebben, zelfs met Bluetooth uit.
Sinds een tijdje start de telefoon zich ineens automatisch opnieuw op.
Voorheen had ik een 6310i... 'k verlang terug naar die tijd
Ben zelf ook niet 100% tevreden. Inderdaad de traagheid (ook als je de lijst met contacten opent zit soms een vervelende vertraging). Maar ook het echo probleem (zie eerdere posts) stoort mij mateloos. Dit is mijn eerste (en laatste) moderne Nokia. Probleem is echter dat ik nog geen telefoon heb gezien met zo'n mooi scherp scherm. Ik lees vaak email op de telefoon en dit scherm is daar gewoon heerlijk voor, ook websites bekijken. De windows mobile telefoons (HTC,QTek etc) vallen ook af (werken niet met m'n bluetooth carkit bijv). Sony Ericsson blijft toch ook achter, hoewel ik die nieuwe K810i wel eens wil gaan proberen. Eigenlijk zit ik gewoon op de Apple iPhone te wachten maar dat gaat me te lang duren.Gitarist schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 09:48:
Ik heb m'n E60 bijna een jaar en ik vind eigenlijk een miskoop.
http://europe.nokia.com/mac/isync/
Had altijd al een gratis iSync plugin voor m'n E60.. Maar wel goed dat er nu een officiele van Nokia zelf is. Thanks voor de link!koen schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 11:56:
Voor de Nokia E60-gebruikers zijn nu de plugin bestanden te vinden die voor iSync support zorgen. Nu hoef je dus niet meer apart de Novamedia plugin aan te schaffen.
http://europe.nokia.com/mac/isync/
http://discussions.europe...=by_date_ascending&page=1
Het lijkt er op dat alle recente Symbian telefoons van nokia dit probleem hebben.
Voor de update kon ik een dag of 3 á 4 zonder de telefoon op te laden.
Nu red ik niet eens meer de 2 dagen
Hebben meer mensen hier last van?
Gister werkte me telefoon via VoIPbuster perfect. Vandaag krijg ik als ik bel de hele tijd "Wordt doorgeschakeled" om de seconde
Verwijderd
Ik heb de mijne paar weken weggelegd (moest 'm naar de winkel brengen, zie eerdere post), en dacht 's ff kijken. En ineens deed het nav.knopje het weerChillmeister schreef op maandag 23 april 2007 @ 09:46:
mijn keypad hield ineens op met werken. Alleen de powerknop werkt. Mag ik nu drie weken wachten omdat hij terug moet naar Nokia.
Elect a clown, expect a circus.
Bij mij staan deze gewoon standaard in het lijstje waaruit ik kan kiezen, waar ze ook op de GSM opgelsagen zijn.Slasher schreef op donderdag 26 april 2007 @ 13:31:
Rare vraag maar er is zeker geen mogelijkheid om een MP3 als berichtentoon in te stellen? Ik kan geen galerij openen bij het selecteren van een sms toon..
Het is al wel gelukt, stond op de MMC kaart, verplaatst naar een map op de telefoon en nu zie ik hem welbartgabriels schreef op donderdag 26 april 2007 @ 13:46:
[...]
Bij mij staan deze gewoon standaard in het lijstje waaruit ik kan kiezen, waar ze ook op de GSM opgelsagen zijn.
Verwijderd
Of moet ik gewoon meerdere SIP profielen maken?
Hoe kan ik deze het best opschonen? hij vraagt om een code als ik h'm terug wil zetten naar fabrieks-instellingen (??)
Ik kan ook niet vinden hoe ik alle contactpersonen en sms-berichten in 1x kan verwijderen.
(liefst wil ik een aantal programma's geinstalleerd meegeven (screenlock & TomTom + BT muis)
Verwijderd
Maar waarom ga je zo'n geweldige telefoon verkopen?
en welke theme creator gebruiken jullie??
Ik heb namelijk een nieuwe telefoon nodig en mijn grootste eisen zijn een goed werkende agenda en wlan.
Maar ik las net dit topic en las wat dingen over traagheid, en daar kan ik best een hekel aan hebben.
Toch is 60 euro best veel (naja vooral 400 euro is gewoon erg veel...)
E65 of gewoon de E60
Verwijderd
Ik kan alleen nog maar een nummer intoetsten en dan op groen drukken.
Dan doet hij het prima en geeft zelf de naam uit het telefoonbooek weer welke gebeld wordt.
Verder doet mijn telefoon het helemaal goed en zijn er geen fouten. Het voornamelijk heel irritant dat ik nu alle nummers uit mijn telefoonboek uit mijn hoofd moet leren om te kunnen bellen.
Er zijn bij het updaten geen foutmeldingen geweest of dat soort dingen. Hebben meer mensen hier last van? Wat kan ik er aan doen? Ik heb nl geen zin om mijn Nokia op te sturen.
Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?
Verwijderd
2. Hoe weet ik of mijn telefoon probeert via VOIP te bellen of via GSM? Kan dat verandert zijn door zo'n update?
Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?
Zijn er al mensen met firmware 3.0 en wat zijn jullie bevindingen?
Verder heb ik er tomtom op staan deze zou verwijdert worden na een upgrade naar 3.0?
Dus in principe moet ik tomtom opnieuw installeren als ik overstap op 3.0?
fat to da bone
Ik heb 3 er op staan. Ik merk geen verschil. Na iedere update is je telefoon weer helemaal leeg, alsof ie zo uit de doos komt dus ja, je moet alles opnieuw installeren. Je kan wel een backup maken op je geheugenkaart maar die doet alleen berichten en nummers enzo backuppen, geen programma's.fatshark schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 14:41:
Hoi ik heb een nokia e60 met firmware 2.0
Zijn er al mensen met firmware 3.0 en wat zijn jullie bevindingen?
Verder heb ik er tomtom op staan deze zou verwijdert worden na een upgrade naar 3.0?
Dus in principe moet ik tomtom opnieuw installeren als ik overstap op 3.0?
Ik heb nu Mail Exchange eens geinstalleerd maar ik kan er bar weinig over vinden hoe het werkt.
Is het de bedoeling dat je telefoon onderdeel van LAN is (dmv draadloos netwerk?)
Of is het ook mogelijk om vanuit huis met je eigen Internetverbinding een soort outlook over RPC op te zetten?
Oftewel hoe moet je die Mail Exchange eigenlijk instellen/configureren?
fat to da bone
Je weet dat je voor Mail for Exchange een Microsoft Exchange server nodig hebt? Verder kan je via VPN wel van buiten het LAN connecten.fatshark schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 15:43:
OK bedankt voor je reply.
Ik heb nu Mail Exchange eens geinstalleerd maar ik kan er bar weinig over vinden hoe het werkt.
Is het de bedoeling dat je telefoon onderdeel van LAN is (dmv draadloos netwerk?)
Of is het ook mogelijk om vanuit huis met je eigen Internetverbinding een soort outlook over RPC op te zetten?
Oftewel hoe moet je die Mail Exchange eigenlijk instellen/configureren?
Dat weet ik maar iig bedankt ik heb over RPC ingesteld benader me exchange van buitenaf over ssl met certificaat (tevens ff je root certificaat downloaden op je pc en installeren op je nokia)timcooijmans schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 21:20:
[...]
Je weet dat je voor Mail for Exchange een Microsoft Exchange server nodig hebt? Verder kan je via VPN wel van buiten het LAN connecten.
Weet iemand nog een goede "gratis" messenger? bij de bekende 544.sisx V1 krijg ik dat het buiten hong kong enzo niet gebruikt kan worden en V2 is in het chinees ofzo
fat to da bone
Verwijderd
Ik heb bij instellingen het toegangspunt ingesteld op mijn thuisnetwerk met WEP beveiliging. Nu vind ik het alleen heel erg vervelend dat ik elke keer als ik het net op wil de WEP key moet intypen. Kan dat niet anders? Hij moet toch het toegangspunt pakken dat ik heb aangemaakt? Daar het ik de WEP key ook al ingetoetst...
Wie o Wie...
http://www.thorsten-knabe.de/linux/e61.jsp
Deze goede man heeft zijn e60 aan zijn thuisnetwerk gekoppeld via VPN
Het is echt een crime om bij KPN hotspots in te loggen...kan nl geen manier vinden om username, en erger, wachtwoord te onthouden in de browser (Heb Opera Mini en de standaard browser van Nokia geprobeerd). De wachtwoorden van tmobile zijn helaas niet configureerbaar volgens mij...alleen maar system-generated en dan krijg je m' per SMS.
Copy-pasten naar browser ook geen optie. grrr. Iemand ?
Dat is vreemd. Ik heb nog nooit een key in hoeven typen nadat ik een toegangspunt heb aangemaakt. Nu gebruik ik meestal WPA maar het principe is hetzelfde natuurlijk.Verwijderd schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 10:08:
Ik heb bij instellingen het toegangspunt ingesteld op mijn thuisnetwerk met WEP beveiliging. Nu vind ik het alleen heel erg vervelend dat ik elke keer als ik het net op wil de WEP key moet intypen. Kan dat niet anders? Hij moet toch het toegangspunt pakken dat ik heb aangemaakt? Daar het ik de WEP key ook al ingetoetst...
Probeer eens het toegangspunt te wissen en opnieuw aan te maken, en let er op dat de naam (SSID) van het toegangspunt exact hetzelfde is als wat je in je telefoon instelt. Misschien zit daar een typfoutje in en denkt hij dat het een ander toegangspunt is al wat je hebt ingesteld.
Verwijderd
Kan ik nu eindelijk mijn firmware upgraden.... Waarom moest dat nou zo tergend land duren, Nokia?
http://www.businesssoftwa.../blackberry_downloads.php
Zijn er meer mensen die een vergelijking hebben kunnen trekken tussen de wifi verbindingen van de E60, de E61 en ook de E65? Zakelijk biedt T-Mobile nu een E61 aan voor 85 euro ex BTW in combinatie met een 1-jaars Relax 150 + PIT abo. De E60 komt al snel 40 euro duurder uit en de E65 100 euro. Maar als de Wifi van de E61 duidelijk slechter is ga ik toch nog even achter mijn oren krabben.janzeeschuimers schreef op zondag 18 juni 2006 @ 14:04:
Hierbij wil ik even de display van de e60 en de e61 vergelijken.Ik heb beide toestellen langs elkaar gehouden.
[knip]
Ook viel me op dat de w-lan ontvangst op de e60 beter is.(ongeveer 70% tegen 40% w-lan ontvangst, toestellen lagen op dezelfde plek t.o.v. accesspoint).
Verwijderd
Die K750i heeft een veel voller geluid en geen ruis (hissing) tijden de gesprekken. Vergeleken met de K750i heeft de E60 een veel scheller geluid en is er ook een lichte vorm van ruis te horen.
Misschien ten overvloede... ik heb het hier niet over de speakerphone functie.
Zijn er meer mensen die deze mening delen? Of ligt het aan mijn toestel?
Verwijderd
Ik heb een E65 voor mijn vriendin gekocht, zodat ze via WiFi goedkoop naar Nederland kan bellen met Voipbuster. Best leuk apparaat, maar dat scherm is toch wel een hindernis voor mij om ook over te stappen van de E60 naar de E65. En die E65 is ook uitgerust met zo'n vervelende pop-port. Ik wacht liever op de opvolger van de E60 met USB port. Anders nog liever een nieuwe E60 ter vervanging van die ik nu heb.Chillmeister schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 13:06:
sinds ik een refurbished E60 heb terug gekregen van nokia is alles minder. Hij loopt stukken vaker vast en reboot vaak op willekeurige tijden. Dingen waar ik voorheen geen last van had en een van de knoppen werkt niet goed. Zou ik hem terugsturen dan ben ik weer 3 weken verder. Dus zodra ik een nieuw mobieltje kan bestellen in augustus ga ik de E65 halen denk ik, alhowel het wel jammer is dat die een minder goede resolutie heeft.
Inderdaad, ik heb ook een refurb terug gekregen nadat hij 4 keer weggeweest is voor steeds dezelfde reparatie (elke keer 3 weken). Op zich doet hij het nu wel goed maar het scherm zit een beetje scheef en de behuizing was een stuk meer bekrast dan de telefoon die ik inleverde. Alleen het glas over het scherm was wel nieuw.Chillmeister schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 13:06:
sinds ik een refurbished E60 heb terug gekregen van nokia is alles minder. Hij loopt stukken vaker vast en reboot vaak op willekeurige tijden. Dingen waar ik voorheen geen last van had en een van de knoppen werkt niet goed. Zou ik hem terugsturen dan ben ik weer 3 weken verder. Dus zodra ik een nieuw mobieltje kan bestellen in augustus ga ik de E65 halen denk ik, alhowel het wel jammer is dat die een minder goede resolutie heeft.
Ik blijf het raar vinden dat Nokia niet gewoon een nieuwe telefoon geeft, vooral als hij al enkele keren terug is geweest met hetzelfde probleem. Bij het bedrijf waar ik werk (in de technical support afdeling) krijgen klanten de eerste keer meteen een refurb en als het dan nog niet werkt gewoon een nieuwe. Waar ze in beide gevallen hooguit een dag of 2 op hoeven te wachten.
Verwijderd
wie kan mij vertellen hoe ik via VOIP gebeld kan worden op mijn mobiel?
wat moet degene die mij wil bellen gebruiken ?
gr michel
Met VoIP gebeld worden kan niet zomaar vanaf een ander toestel, op zich kan je wel met 1 SIP toestel naar een ander bellen als je het IP adres weet, maar in de praktijk werkt dat niet goed met de E60, vooral niet als er NAT routers tussen zitten. Eigenlijk heb je een gateway nodig. Als je een account bij een SIP provider neemt, werk je automatisch via een gateway.Verwijderd schreef op maandag 09 juli 2007 @ 22:05:
wie kan mij vertellen hoe ik via VOIP gebeld kan worden op mijn mobiel?
wat moet degene die mij wil bellen gebruiken ?
Wat je kan doen is een account nemen bij een provider zoals budgetphone, als je een prepaid account neemt kost dat 10 euro per jaar, en daarvoor krijg je dan een lokaal telefoonnummer waar je op gebeld kan worden. Dat kan je dan in je mobiel zetten en dan meldt je telefoon zich daar automatisch op aan zodra je op je lokale WLAN netwerk zit. Als iemand dat nummer dan belt dan komen ze op je telefoon uit. Met andere providers zoals voipbuster kan het ook, maar die geven niet altijd een inkomend nummer dus is het lastiger om gebeld te worden.
Let wel op dat je maar 1 netwerk op kan geven per SIP account. Dus alleen je thuis netwerk of je werk, maar niet beide. Da's een beetje een nadeel van de SIP implementatie van Nokia, en erg vreemd want bij andere applicaties (zoals mail) kan je een groep van netwerken opgeven.
Instructies over hoe je het een en ander in kan stellen kan je in dit topic terugvinden, het is verschillende keren langskomen. Het kan afhankelijk van je provider en je gebruikte WLAN router thuis ook nog nodig zijn om naar firmware versie 3 te upgraden omdat die beter met NAT routers overweg kan.
'k Heb nl. de firmware geüpgrade van versie 1 (fabriek-af) naar de nieuwste versie, maar merk eigenlijk niet veel verschil (hij SMSd alleen sneller en de letters van een SMS worden nu vet getoond).
edit: er schijnt een speciaal skype programma fvoor smartphones te zijn...
[ Voor 49% gewijzigd door Batsu op 20-07-2007 09:57 ]
Ik kan wel gewoon van de nokia naar het andere toestel bellen met voip, dat lukt wel maar gebeld worden dus niet!! Iemand een idee?
PS: Het euvel is verholpen door het overdrachtstype in de SIP-instellingen van DebitelOne op de Nokia E60 van UDP op TCP te zetten! Nu is alles ok!!
[ Voor 22% gewijzigd door marcellux op 21-07-2007 13:31 ]
Whenever people agree with me I always feel I must be wrong
Klopt, er is IM+ voor Skype en er is Fring. Ik heb beide nooit serieus gebruikt maar ik neem aan dat ze het doenBatsu schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 09:50:
werkt skype nou goed op de e60 via wlan?
edit: er schijnt een speciaal skype programma fvoor smartphones te zijn...
Er is geen officiele Skype versie voor Nokia Symbian telefoons.
Is er iemand die hier ook ervaring mee heeft? Ik heb bovenstaande instellingen in m'n telefoon staan. Wanneer ik thuis ben zie ik ook dat ik via internet bel.Verwijderd schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 17:22:
Voor de mensen met IPB (internetplusbellen), zij kunnen nu inloggen op experiabox (siemens).
accountnummer gebruik ik nu 102. Maar je kunt 101 t/m 109 en 120 gebruiken.
aan de poorten 101 en 102 kun je via via http://192.168.2.1/advanced_sip_proxy_ext.stm een telefoonnummer koppelen. Let wel op 101 en 102 worden ook gebruikt door de telefonie poorten op de box. Ik gebruik 102 en kan dus poort tel2 niet gebruiken.
Intern bellen doe je door he textensienummer (101 bv) te draaien.
Dienstprofiel : IETF
Openbare gebruikersnaam : 102@192.168.2.1
Compresie : nee
Registratie : altijd aan
Beveiliging : nee
Proxyserver
serveradres : 192.168.2.1
beveiligingdomein : 192.168.2.1
gebruikersnaam : 102
wachtwoord : kpn of 102 hangt er vanaf
vrij routing toestaan : ja
poort : 5060
registar server
Wanneer ik vervolgens bel gaat mijn telefoon bellen naar: telefoonnummer@192.168.2.1
Ik hoor in m'n nokia een toon dat de telefoon aan de andere kant over gaat. Echter gaat deze telefoon zelf niet over.
Wanneer ik 101 bel (het andere sip account) gaat er wel een toestel over.
Ik hoop dus nog steeds om hem via ipb werkend te krijgen. Dat wordt namelijk al betaald, voipbuster is toch weer 30 euro per jaar extra..
Kijk eens in de sources van http://192.168.2.1/advanced_sip_proxy_ext.stm als je de Siemens EB hebt: daar staan je SIP-accountgegevens.Sahi_NL schreef op donderdag 13 september 2007 @ 14:24:
Ik hoop dus nog steeds om hem via ipb werkend te krijgen.
Ik kan alleen niet naar extern bellen..
Maar ik neem aan als ik die in m'n sip profiel op m'n nokia invoer, dat het bellen op m'n Siemens experiabox niet meer werkt.. en de bedoeling is dat het naast elkaar gaat werken.
weet iemand hoe ik m'n contacten via bluetooth naar mijn bluetooth-carkit kan verzenden.
heb dit al wel geprobeerd via contacten -> markeren -> zenden -> bluetooth -> bluetooth app. selecteren.
hij probeert ook te verzenden, maar geeft dan de melding "verzenden mislukt".
doe ik iets fout, of is mn carkit hier niet voor geschikt (carkit is een origineel fabriek af bluetooth carkit/geintregreerd in auto/radio met bediening op het stuur van OPEL)
alles werkt, ik kan bellen en gebeld worden alleen niet mn telefoonboek kopieeren.
Verwijderd
Gen vreemd probleem met mijn NOKIA E60, sinds laatste firmware update kan ik niet meer VOIPbellen met bovenstaande instellinge, heb reeds vanalles geprobeerd, opnieuw firmware update gedaan, backup niet teruggezet maar handmatig alles weer ingevoerd, ben ten einde raad om eerlijk et zijn, iemand een idee?!Schmoove schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 15:27:
Dit zijn de instellingen voor VOIP op de Nokia E60 met Voipbuster in combinatie met PBXes.org:
PBXes.org
Extentions
>> Add Extension > SIP
Extension number: 201
Display name: Nokia E60
Outbound CID: <je naam>
Language: english
Password: 1234
Voicemail & directory: disabled
Ring groups
>> Add Ring Group
Ring strategy: ringall
extension list: 201
CID name prefix: <leeg>
ring time: 60
Extension: Nokia E60<201>
Trunks
>> Add Trunk > Add SIP Trunk
Trunk name: E60
Outbound caller id: <leeg>
Max channels: <leeg>
Language: english
Dtmfmode: auto
Audio bypass: no
Context: from-pstn
Username: <voipbuster username>
Password: <voipbuster password>
SIP server: sip.voipbuster.com
Dail Rules: 00++|XX.
Inbound routing
Trunk name: E60
Caller ID number: <leeg>
Privacy manager: no
Extension: Nokia E60 <201>
Outbound routing
Route name: E60
Route password: <leeg>
Extension: <leeg>
Dail paterns: +XX. en XX.
Trunk sequence: SIP/E60
Nokia E60 settings:
Settings > Connection > SIP Settings:
Profile name: PBXes
Service profile: IETF
Default access point: <bv je router>
Public user name: sip:<registratie username pbxes.org>-201@pbxes.org
Use compression: no
Registration: always on
Use security: no
Proxy server
Proxy server address: sip:pbxes.org
Realm: pbxes.org
Username: <registratie username pbxes.org>-201
Password: 1234
Allow loose routing: yes
Transport type: UDP
Port: 5060
Registrar server
Registrar server address: sip:pbxes.org
Realm: pbxes.org
Username: <leeg>
Password: <leeg>
Transport type: UDP
Port: 5060
Nee, ik heb hetzelfde probleem. Hij registreert zich wel bij de VoIP provider maar zodra ik een nummer invoer en kies voor Call->Internet Call dan springt hij gewoon weer terug naar het invoerscherm waar je het nummer kan invoeren, in plaats van het te gaan bellen. Is dat ook wat er bij jou gebeurt?Verwijderd schreef op donderdag 27 september 2007 @ 14:25:
[...]
Gen vreemd probleem met mijn NOKIA E60, sinds laatste firmware update kan ik niet meer VOIPbellen met bovenstaande instellinge, heb reeds vanalles geprobeerd, opnieuw firmware update gedaan, backup niet teruggezet maar handmatig alles weer ingevoerd, ben ten einde raad om eerlijk et zijn, iemand een idee?!
Bij mij gebeurt het ook sinds de update naar firmware versie 3.0633. Er is zowiezo veel veranderd aan de VoIP instellingen, vroeger kon ik ook handmatig registreren met een SIP account over 3G, maar nu kan dat alleen nog maar over WiFi want bij het handmatig registreren laat hij alleen de WiFi access points zien. Dus dat werkt alleen nog als ik het automatisch doe.
Verwijderd
Het is dus blijkbaar een softwareprobleem van de de telefoon zelf als ik het goed begrijp?GekkePrutser schreef op donderdag 27 september 2007 @ 14:29:
[...]
Nee, ik heb hetzelfde probleem. Hij registreert zich wel bij de VoIP provider maar zodra ik een nummer invoer en kies voor Call->Internet Call dan springt hij gewoon weer terug naar het invoerscherm waar je het nummer kan invoeren, in plaats van het te gaan bellen. Is dat ook wat er bij jou gebeurt?
Bij mij gebeurt het ook sinds de update naar firmware versie 3.0633. Er is zowiezo veel veranderd aan de VoIP instellingen, vroeger kon ik ook handmatig registreren met een SIP account over 3G, maar nu kan dat alleen nog maar over WiFi want bij het handmatig registreren laat hij alleen de WiFi access points zien. Dus dat werkt alleen nog als ik het automatisch doe.
Is wel knap lastig... ik krijg hem helemaal niet meer aan d epraat. Ik had inderdaad na de firmware update het zelfde probleem als wat jij beschrijft, hij registreerde wel maar bellen deed hij niet meer over VOIP. Daarom dat ik opnieuw frimware update gedaan heb en alles handmatig ingebracht had omdat ik dacht dat het daaraan zou liggen... iemand een idee wat te doen? Kan je een firmware ongedaan maken?
Maar goed, dat neemt niet weg dat ik veel liever VOIP bellen fatsoenlijk geintegreerd in Symbian zou zien.
Verwijderd
FRING is inderdaad een oplossing en een mooi programma dat ik net getest heb, bedankt voor de tip! Heel handig voor onderweg ook! Jammer dat ik op de normale manier niet meer kan VOIPEN met de instellingen binnen dit forum; ik heb begrepen dat firmware downgraden de enigste oplossing is? Kan ik wel enkel doen bij officiële NOKIA partner dacht ik? Iemand een idee wanneer er een nieuwe firmware uitkomt voor de NOKIA E60 NL versie? Ik upgrade liever dan downgraden...vargo schreef op donderdag 27 september 2007 @ 14:58:
De VOIP problemen spelen bij mij ook op mijn E70 na de laatste firmware update. Ik heb toen Fring geinstalleerd, en dat werkt een stuk beter. Zelfs over 3G kon ik goed bellen.
Maar goed, dat neemt niet weg dat ik veel liever VOIP bellen fatsoenlijk geintegreerd in Symbian zou zien.
Als je nog andere leuke tips hebt voor deze NOKIA E60...
Verwijderd
Nu we toch over FRING bezig zijn: ze maken zo een mooie reklame met hun prijzen wat er erg aantrekkelijk uitziet uiteraard, ik vraag me enkel af hoeveel data (KB) je er doorjaagt (via GPRS) bij een normaal gesprek van enkele minuten aangezien je daar op afgerekend wordt. http://www.fring.com/about/cost_saving/Verwijderd schreef op donderdag 27 september 2007 @ 17:52:
[...]
FRING is inderdaad een oplossing en een mooi programma dat ik net getest heb, bedankt voor de tip! Heel handig voor onderweg ook! Jammer dat ik op de normale manier niet meer kan VOIPEN met de instellingen binnen dit forum; ik heb begrepen dat firmware downgraden de enigste oplossing is? Kan ik wel enkel doen bij officiële NOKIA partner dacht ik? Iemand een idee wanneer er een nieuwe firmware uitkomt voor de NOKIA E60 NL versie? Ik upgrade liever dan downgraden...
Als je nog andere leuke tips hebt voor deze NOKIA E60...
Ja helemaal vergeten te melden: het staat niet duidelijk op de website maar je kan fring ook zo configureren dat je van andere VOIP providers gebruik kan maken. Ik gebruik het zelf icm voipbuster.Verwijderd schreef op donderdag 27 september 2007 @ 18:42:
[...]
Nu we toch over FRING bezig zijn: ze maken zo een mooie reklame met hun prijzen wat er erg aantrekkelijk uitziet uiteraard, ik vraag me enkel af hoeveel data (KB) je er doorjaagt (via GPRS) bij een normaal gesprek van enkele minuten aangezien je daar op afgerekend wordt. http://www.fring.com/about/cost_saving/
Verwijderd
Betekent dat dan dat jij ook TOTAAL NIET MEER kan bellen over VOIP? Momenteel lukt het me nog enkel met FRING maar dat si eigenlijk een onnodige omweg...GekkePrutser schreef op donderdag 27 september 2007 @ 14:29:
[...]
Nee, ik heb hetzelfde probleem. Hij registreert zich wel bij de VoIP provider maar zodra ik een nummer invoer en kies voor Call->Internet Call dan springt hij gewoon weer terug naar het invoerscherm waar je het nummer kan invoeren, in plaats van het te gaan bellen. Is dat ook wat er bij jou gebeurt?
Verwijderd
LaDog00775 schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 17:22:
Voor de mensen met IPB (internetplusbellen), zij kunnen nu inloggen op experiabox (siemens).
accountnummer gebruik ik nu 102. Maar je kunt 101 t/m 109 en 120 gebruiken.
aan de poorten 101 en 102 kun je via via http://192.168.2.1/advanced_sip_proxy_ext.stm een telefoonnummer koppelen. Let wel op 101 en 102 worden ook gebruikt door de telefonie poorten op de box. Ik gebruik 102 en kan dus poort tel2 niet gebruiken.
Intern bellen doe je door he textensienummer (101 bv) te draaien.
Dienstprofiel : IETF
Openbare gebruikersnaam : 102@192.168.2.1
Compresie : nee
Registratie : altijd aan
Beveiliging : nee
Proxyserver
registar server
groeten Emanuel
Nee, klopt. Ik kan ook helemaal niet meer VoIP-bellen. Ik heb net de firmware opnieuw geinstalleerd (om de telefoon helemaal 'schoon' te krijgen), en ik zal het nu weer proberen. Edit: Ik lees nu dat beaux-sites dat dus ook al heeft geprobeerd en dat werkt blijkbaar ook niet. Balen hoorVerwijderd schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 09:45:
[...]
Betekent dat dan dat jij ook TOTAAL NIET MEER kan bellen over VOIP? Momenteel lukt het me nog enkel met FRING maar dat si eigenlijk een onnodige omweg...
Ik moet wel zeggen dat ik met firmware versie 2 nooit problemen had met dezelfde instellingen, dus ik denk dat versie 3 gewoon niet helemaal lekker is. Ik heb ook wat andere probleempjes ontdekt. Zo kan je als je nu instelt dat hij niet continu moet registreren met de SIP server, alleen handmatig verbinden met VoIP verbindingen die over WiFi werken. Maar over 3G kan dat dus niet meer.
Ik denk dat ik ga upgraden naar de E51 zodra die uitkomt en deze ga verkopen. Mits de VoIP wel goed werkt op de E51 natuurlijk.
[ Voor 7% gewijzigd door GekkePrutser op 16-10-2007 12:31 ]
Heb een Wifi verbinding in me Nokia heeft +/- 10 weken goed gewerkt en nu opeens wil hij niet meer
Edit: (naam veranderd (puur de naam dus niet het SSID) en het werkt weer

[ Voor 11% gewijzigd door 0fbe op 16-10-2007 15:38 ]
Nu heb ik het probleem weer, iemand enig idee wat dit kan zijn? Heb heel het Toegangspunt al opnieuw toegevoegd. Met mijn laptop werkt het overigens wel...timcooijmans schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 15:36:
Wat ik nu heb:
Heb een Wifi verbinding in me Nokia heeft +/- 10 weken goed gewerkt en nu opeens wil hij niet meerHij ziet de verbinding wel bij beschikbare verbindingen maar als je verbinding maakt met bijv. de browser duurt het allereerst heel lang en dan zegt ie: Kan niet verbinden. Wlan netwerk niet gevonden.
Edit: (naam veranderd (puur de naam dus niet het SSID) en het werkt weer)
Ik heb het inmiddels geprobeerd en nu werkt het gelukkig weer wel! Dus ik kan weer VoIPen! Een complete reinstall van de firmware en het niet(!) terugladen van settings (alleen contactpersonen) loste het probleem op. Misschien dat firmware 2 intern iets andere configuratie instellingen gebruikte die het bij firmware 3 in de war schoppen.GekkePrutser schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 12:27:
[...]
Nee, klopt. Ik kan ook helemaal niet meer VoIP-bellen. Ik heb net de firmware opnieuw geinstalleerd (om de telefoon helemaal 'schoon' te krijgen), en ik zal het nu weer proberen. Edit: Ik lees nu dat beaux-sites dat dus ook al heeft geprobeerd en dat werkt blijkbaar ook niet. Balen hoorWel een misser van Nokia, vooral dat er nog steeds geen fix voor is.
[ Voor 90% gewijzigd door pven op 04-02-2008 11:27 . Reden: achterstallig :) ]
Helaas komt het geluid van tomtom nu niet meer door via de carkit (geen BT-carkit). Via een earphone en de luidspreker werkt eea wel gewoon.
iemand anders ook deze ervaring? Oplossing?
Ik zal hem er vanavond meteen opzetten.
Weet je of er dingen verbeterd zijn?
Edit:
Ik heb net even gekeken op de Nokia site en de 3.0633.09.04 op RM-49
is al van 20-11-2006. Die stond al op mijn E60. Helaas dus nog steeds geen nieuwe firmware
[ Voor 40% gewijzigd door ASracing op 04-02-2008 11:55 ]
Iemand de goude tip?
Heb je een volledige backup gemaakt en ook je instellingen terug gezet?Surf_dude schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 13:14:
Heb vandaag de nieuwste firmware geinstalleerd 3.0633.09.04 op RM-49
Helaas komt het geluid van tomtom nu niet meer door via de carkit (geen BT-carkit). Via een earphone en de luidspreker werkt eea wel gewoon.
iemand anders ook deze ervaring? Oplossing?
Probeer eens een volledige reset (*#7370#), of laad de firmware nog eens terug zonder een backup terug te zetten. Of alleen een backup van je gegevens, contactpersonen enzo, maar niet je instellingen.
Dat werkte bij mij. Ik denk dat de instellingen in de nieuwste firmware net iets anders werken en dat hij in de war raakt als je een backup van de vorige firmware terug zet. Ik had zelf problemen met SIP (zie boven)
Al zijn er wel een stuk meer problemen geweest met bluetooth sinds versie 3 en helaas kan je niet zelf downgraden. Het is wel mogelijk om dit door een Nokia service center te laten doen! Dus dat is ook nog een optie.
Edit: Ik denk trouwens niet dat er ooit nog een nieuwe firmware zal komen. Nokia is erg slecht in het uitbrengen van firmware updates, zeker bij toestellen die niet meer gemaakt worden, en de E60 is alweer discontinued. Ze verkopen je liever een nieuw toestel dan je problemen op te lossen

[ Voor 38% gewijzigd door GekkePrutser op 05-02-2008 19:03 ]
- lagere resolutie
- camera
- zwarte kleur
Misschien moet ik die maar accepteren, had alleen graag een echte opvolger gezien van de E60.
aan de lagere reso ontkom je niet. Bijna alle N of E-series zijn tegenwoordig 240x320. Het is nou eenmaal een industriestandaard geworden. Het viel me ook tegen om van 352x416 naar 240x320 te gaan ( N80 -> N95 )Robkazoe schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 19:08:
Was zelf erg geïnteresseerd in de Nokia E60 maar nu ik hoor dat hij niet meer gemaakt wordt en de kans dat er geen firmwares meer worden uitgebracht moet ik denk ik toch maar weer kijken naar een ander toestel (mag er nu weer eentje uitkiezen). De E51 is misschien wel iets wat ik zoek maar heeft een aantal minder punten:
- lagere resolutie
- camera
- zwarte kleur
Misschien moet ik die maar accepteren, had alleen graag een echte opvolger gezien van de E60.
En als je geen camera op een E51 wil : http://www.mobilecowboys.nl/toestellen/6733
Nokia heeft je verzoek gehoord !
Alle opties geprobeerd:
- nieuwe install en alleen TomTom
- nieuwe install en reset naar factory defaults
Geen succes.
Vandaag contact gehad met Nokia care. Volgens hen zou deze laatste release juist een hoop carkitproblemen moeten oplossen. Helaas bij mij dus omgekeerd. Mij werd geadviseerd om de carkit te updaten met de nieuwste firmware.
Mwoah, dat klinkt als afpoeieren. Ze zien me bij de autodealer al aankomen.
Balen dus en hopen dat het met een nieuwe release wordt opgelost.
Verwijderd
Bij het punt waarop je telefoon moet aansluiten met de kabel (ik gebruik uitsluitend usb kabel) komt het gehele niet verder. Ook geen toontje dat een usb apparaat herkent wordt.
Via configurationscherm - systeem lijkt wel alles goed te zijn.
Wie herkent dit en wat moet ik doen om weer verbinding te krijgen met mijn pc?
De telefoon lijkt verder goed te werken en de SIM-kaart is ook goed (in een andere telefoon werkt hij namelijk wel gewoon).
Iemand enig idee hoe ik hem weer werkend krijg?
Op de telefoon draait firmware 3.0.633.09.04.
Uiteraard, maar dat hielp niet.bartgabriels schreef op maandag 25 februari 2008 @ 10:37:
Al eens herstart ?
Inmiddels heb ik het opgelost met een procedure die op een Nokia-forum stond gevolgd (harde reset, wat instellingen aanpassen, profiel aanpassen, weer een restart en het 'general' profiel instellen) waarna het weer werkte.
[ Voor 48% gewijzigd door Martin Sturm op 25-02-2008 12:55 ]
Verwijderd
Heb je al gekeken of dat je berichten onder het telefoongeheugen vallen of onder je geheugenkaart. In het laatste geval duurt het sowieso langer!Slasher schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 10:19:
Als ik een SMS stuur dan duurt het echt een eeuwigheid dat je weer in het hoofdscherm komt, berichten op telefoongeheugen plaatsen maakt weinig uit.
Iemand de goude tip?
Nokia heeft een update uitgegeven wat het versturen van smsjes sneller moet laten gaan:
SMS Accelerator Download now
Nokia_E60_sms_accelerator.sis
22-Sep-06 | 2.90 KB | English
This application accelerates the sending of SMS messages. It is recommended that you install this application to prevent slowness in SMS sending, which may occur over time if you send lots of SMS messages.
You can download this application, then transfer and install it on your phone. This can be done in the following ways:
Download to your PC and transfer it to your memory card or phone, then run the application.
Use PC Suite "Install Applications".
Download directly from the nokia.com link in your phone's Services browser (where available) to your phone and install.
Please note that some users may find that the handset runs slower for a few minutes after the installation, before returning to normal. The application is invisible to the user.
Kijk ook nog eens op deze pagina, staat nuttige software op!
SUC6!
Wat is die procedure exact. Waar kan ik die vinden?Martin Sturm schreef op maandag 25 februari 2008 @ 12:53:
[...]
Uiteraard, maar dat hielp niet.
Inmiddels heb ik het opgelost met een procedure die op een Nokia-forum stond gevolgd (harde reset, wat instellingen aanpassen, profiel aanpassen, weer een restart en het 'general' profiel instellen) waarna het weer werkte.
Niemand last van dit probleem of is dit een symbian kwaal?Slasher schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 10:19:
Als ik een SMS stuur dan duurt het echt een eeuwigheid dat je weer in het hoofdscherm komt, berichten op telefoongeheugen plaatsen maakt weinig uit.
Iemand de goude tip?
Zag je reactie nu pas, heb het meteen geinstalleerd werkt echt super! bedankt!Verwijderd schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 17:31:
Heb je al gekeken of dat je berichten onder het telefoongeheugen vallen of onder je geheugenkaart. In het laatste geval duurt het sowieso langer!
Nokia heeft een update uitgegeven wat het versturen van smsjes sneller moet laten gaan:
SMS Accelerator Download now
Nokia_E60_sms_accelerator.sis
22-Sep-06 | 2.90 KB | English
Morgen komt er een nieuwe speaker in, deze kraakt behoorlijk.
Maar waar ik nog mee zit is de blokkeringscode, die ik voor het vergrendelen wil gebruiken.
Het is in elk geval niet 12345 of 0000 of 00000. Ik heb de vorige eigenaar nog gevraagd, en die heeft ook geen flauw idee.
Is dit nog te resetten?
Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!
Verwijderd
Standaard is die 12345. Als deze niet juist is wordt het erg moeilijk er zelf achter te komen welke het wel is. Even contact opnemen met een nokia center misschien...DaRoot schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 19:25:
Heb vandaag een 2e hands E60 gekocht, € 50. Fijn toestel wel, ging mij met name om die Symbian OS erop, en dan zonder camera (ivm. core-business van mijn werkgever).
Morgen komt er een nieuwe speaker in, deze kraakt behoorlijk.
Maar waar ik nog mee zit is de blokkeringscode, die ik voor het vergrendelen wil gebruiken.
Het is in elk geval niet 12345 of 0000 of 00000. Ik heb de vorige eigenaar nog gevraagd, en die heeft ook geen flauw idee.
Is dit nog te resetten?
Het is al opgelost, ik heb een buurjongen die heel handig is met gsm's, qua reparatie en upgraden van software.Verwijderd schreef op maandag 07 april 2008 @ 12:41:
[...]
Standaard is die 12345. Als deze niet juist is wordt het erg moeilijk er zelf achter te komen welke het wel is. Even contact opnemen met een nokia center misschien...
Heb ik gelijk wel weer een volgende vraag over die blokkeringscode.. als ik die gebruik voor het blokkeren van het toestel, moet ik eerst aangeven dat ik cijfers wil invoeren, in plaats van letters. Hetzelfde bij het vervolgens weer de-blokkeren. Is het zodanig in te stellen dat het invoerveld direct op cijfers gaat staan?
Verwijderd
Nee, het is helaas niet mogelijk om meteen met cijfers aan de gang te gaan...Is inderdaad een beetje stom
Hoe heb je het voor elkaar gekregen met die code als ik vragen mag?
Mijn buurjongen heeft dat geregeld met 1 of andere flashbox, die je weer aan je pc hangt... denk ik tenminste.. die kan allerlei nokia's simlockvrij maken, software update etc.Verwijderd schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 00:22:
Je kunt je Nokia automatisch laten blokkeren na x minuten. Dit kun je instellen.
Nee, het is helaas niet mogelijk om meteen met cijfers aan de gang te gaan...Is inderdaad een beetje stom
Hoe heb je het voor elkaar gekregen met die code als ik vragen mag?
Ja is wel lastig ja, heb een N70 gehad, die had diezelfde mogelijkheid, maar daar kon ik direct cijfers invoeren.
Verwijderd
Verwijderd
niemand?Verwijderd schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 15:13:
Ik heb sinds kort de E60. 2de hands gekocht, werkt verder prima. alleen t9..... Heel onlogisch, me is eerst np ofzo, en het lijkt erop dat ie woorden die ik toevoeg niet opslaat?