Ik zit momenteel bij KPN Hi, en wil overstappen naar Vodaphone, maar overal waar ik bel zeggen ze dat dit minstens!!! 2 weken gaat duren, is er niet een manier om dit sneller te doen MET nummerbehoud.
ik heb net met algebeld gebeld (
). Die sturen de e60 nu al meteen op maar ik krijg pas mijn vodafone nummer over 3 maanden. Dus daar kan ik wel mee leven.
En... hoe belt ie? 
Nee even serieus, is ie niet te breed of te lang? Heb nu een SE T630, die is precies even dik: 17mm en dat vind ik perfect. De E60 is wel een stukje langer en breder maar ik denk dat het grotere hoge resolutiescherm dat wel goed maakt
Zal ik em bestellen? Iemand nog live pics?
Nee even serieus, is ie niet te breed of te lang? Heb nu een SE T630, die is precies even dik: 17mm en dat vind ik perfect. De E60 is wel een stukje langer en breder maar ik denk dat het grotere hoge resolutiescherm dat wel goed maakt
[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt
[16:19] <WhizzCat> dus schiet op met dat protocol Chimera :p
Mattace Fleet, ik ben een aardige leek hoor dus misschien doe ik iets fout maar bij "Default access point: internet access point/local wifi router" neem ik aan dat ik het adres van mijn lokale wifi router moet invullen?
Ik kan daar namelijk alleen maar kiezen uit drie mogelijkheden en die zijn allen van T-Mobile vooringesteld zeg maar...hoe kan ik daar zelf iets invullen?
Ik vermoed dat ik eerst een nieuw toegangspunt moet aanmaken bij verbindingen maar zo ja, hoe vul je dat in?
Ik kan daar namelijk alleen maar kiezen uit drie mogelijkheden en die zijn allen van T-Mobile vooringesteld zeg maar...hoe kan ik daar zelf iets invullen?
Ik vermoed dat ik eerst een nieuw toegangspunt moet aanmaken bij verbindingen maar zo ja, hoe vul je dat in?
[ Voor 15% gewijzigd door Nasty Nate op 17-05-2006 20:43 ]
Ik vermoed dat je eerst een WiFi profiel aan moet maken en dat die dan ook in dat lijstje komt te staan... Heb em zelf nog niet dus zou het niet precies weten
[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt
Ik ben sinds vandaag ook in het bezit van de E60. Ik probeer e-mails op te halen door middel van imap en dit werkt perfect. Nu ga ik een stapje verder en wil ik dat deze de e-mails automatisch ophaald maar wanneer ik Automatisch ophalen wil inschakelen krijg ik de melding "Kan geen kopteksten ophalen. Geef eerst een toegangspunt op.". Vreemd want handmatig werkt het wel.
Weet iemand wat ik hier aan kan doen?
Firmware: 1.0610.02.15 12-04-06 RM-49 Nokia E60
PS. Waardeloze handleiding!
Weet iemand wat ik hier aan kan doen?
Firmware: 1.0610.02.15 12-04-06 RM-49 Nokia E60
PS. Waardeloze handleiding!
[ Voor 5% gewijzigd door qwertyuiop op 17-05-2006 21:28 ]
Onder Toegangspunten kies opties, Nieuw toegangspunt, Standaardinst. gebr.Nasty Nate schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 20:38:
Mattace Fleet, ik ben een aardige leek hoor dus misschien doe ik iets fout maar bij "Default access point: internet access point/local wifi router" neem ik aan dat ik het adres van mijn lokale wifi router moet invullen?
Naam verbinding: Verzin maar wat
Drager gegevens: Wireless LAN
WLAN-netwerknaam: Vul hier de SSID van je access point in.
Netwerkstatus: Openbaar (Verborgen indien je SSID ook verborgen hebt).
WLAN-netwerkmodus: Infrastructuur
WLAN-bevei.modus: Vul hier je encryptie in van je access point (Open voor geen encryptie)
WLAN-beveil.instell: Wachtwoord van de encryptie (Geen voor Open netwerk)
Klaar
Bellen gaat goed, als ik opneem doet ie het ook nog!Chimera schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 20:25:
En... hoe belt ie?
Ik heb geen probleem met het formaat van de telefoon maar iets smaller was niet verkeerd geweest. Dat scherm is echt verbluffend! Het geluid is goed maar af en toe hoor ik een heel klein beetje blikkerig geluid (nieuwigheid?). Verder is de telefoon razendsnel door het menu.
Ik heb het internetten via de telefoon aan de praat maar na het invullen van alle gegevens van Mattace Fleet hierboven krijg ik dat helaas nog niet voor elkaar, hij zegt dus 'niet 'geregistreerd' en als ik wil reggen dan krijg ik na een paar seconden aanvragen de melding 'niet beschikbaar'qwertyuiop schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 21:37:
[...]
Onder Toegangspunten kies opties, Nieuw toegangspunt, Standaardinst. gebr.
WLAN-bevei.modus: Vul hier je encryptie in van je access point (Open voor geen encryptie)
Klaar
Misschien domme vraag maar bij de instellingen waar hierboven 'Public username: sip:sipnumber@proxy01.sipphone.com' staat moet dat 'sip' gevolgd door een dubbele punt echt voor mijn sippnummer komen ?
Of lees ik dat verkeerd en moet ik gewoon beginnen met het sip nummer?
Het internetten via mijn wlan gaat trouwens de ene keer vrij rap en vlak daarna weer traag of zelfs gateway niet beschikbaar...
Kennen jullie nog wat leuke (gratis) sites die goed te zien/navigeren zijn op de E60 want het verschil tussen bv nu.nl en die vooraf gebookmarkte Nokia site is levensgroot.
[ Voor 14% gewijzigd door Nasty Nate op 17-05-2006 23:44 ]
Verwijderd
Ik heb geexperimenteerd met plaatjes, de beste "match" tot nu toe is een plaatje van 448 breed x 336 hoog. Met deze afmetingen bedekt het plaatje iig de nokia standaard achtergrond. Ik denk dat het uiteindelijk puur een kwestie is van de goede resolutie vinden voor de achtergrond plaatjes, dat is namelijk niet de screenresolutie, dan geeft ie hem idd klein in het midden weer.Nasty Nate schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 16:43:
iemand al geprobeerd wat plaatjes naar de phone te sturen en die als achtergrond te zetten?
ik wel namelijk maar ik krijg de plaatjes alleen in een rechthoekig raster in het midden van de display....de plaatjes zijn groot genoeg om vullend te zijn dus ik begin me zorgen te maken dat de achtergrondplaatjes niet schermvullend kunnen....dat zou ik dus echt ontzettend jammer vinden!
edit:
en hij lijkt het nieuwe achtergrondje over de standaard blauwe van Nokia zelf heen te zetten...bugje?
Dat ie over het nokia achtergrondje heen gaat lijkt me geen bug, de achtergrond komt niet terug in het menu, alleen op zeg maar het hoofdscherm. Ik denk dat ie alleen maar voor het hoofdscherm bedoeld is en dat ze zodoende de achtergrond er lekker achter laten staan, als de resolutie van je plaatje dan niet beeldvullend is, is er iig nog een achtergrond en niet niks...
Nee je leest het goed, probeer maar eens zonder dat "sip:" ervoor, als je dan uit het aanmaken van het profiel gaat en vervolgens dat profiel edit dan heeft je telefoon dat er zelf voorgezet...Nasty Nate schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 23:42:
Misschien domme vraag maar bij de instellingen waar hierboven 'Public username: sip:sipnumber@proxy01.sipphone.com' staat moet dat 'sip' gevolgd door een dubbele punt echt voor mijn sippnummer komen ?
Of lees ik dat verkeerd en moet ik gewoon beginnen met het sip nummer?
Je zou ipv TCP, UDP kunnen gebruiken, dat schijnt bij sommigen ook te werken, bij mij niet...
Telefoon uit en aan kan ook het verschil maken...
Je moet trouwens ook nog bij tools>settings>connection>internet tel settings een default profiel maken voor dat je echt kan bellen.
Kan het inderdaad ook niet vinden, keypad lock = linker blauwe boventoets en dan sterretje... maar automatischVerwijderd schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 18:37:
weet iemand of de functie ""automatische toetsenbord blokkering"" erop zit? zo ja waar want ik kan hem niet vinden
daarvoor kun je een programmaatje downloaden, autolock heet het volgens mij. Is het enige gemis aan de symbian telefoons wat mij betreft.
Een hele rij microsoft certificeringen.
Bedankt voor je uitleg wederom Mattace Fleet, zal thuis nog even wat proberen met het sipp gebeuren.
Plaatjes geprobeerd op de resolutie die jij doorgaf en dat ziet er idd beter uit, boven en onder blijven dus blijkbaar sowieso onbedekt door de plaatjes die eroverheen gezet worden.
Kwam btw http://www.woize.com/ nog tegen voor een sipp client.
Plaatjes geprobeerd op de resolutie die jij doorgaf en dat ziet er idd beter uit, boven en onder blijven dus blijkbaar sowieso onbedekt door de plaatjes die eroverheen gezet worden.
Kwam btw http://www.woize.com/ nog tegen voor een sipp client.
[ Voor 11% gewijzigd door Nasty Nate op 18-05-2006 10:21 ]
E60 in week 21 via Vodafone (Live) zelf ?? Lijkt me sterk .. heb gisteren sales gebeld daar en die wisten van niks en kende de E60 niet eens !
Dus als ie volgende week ineens wél leverbaar is .. dan ga ik even klagen.
Maar heb hem nu bij algebeld.nl besteld. Tot nu toe ben ik tevreden hoe ze daar omgaan met klanten ... en snelle respons.
Maar heb hem nu bij algebeld.nl besteld. Tot nu toe ben ik tevreden hoe ze daar omgaan met klanten ... en snelle respons.
Ik heb btw een erg vervelende piep in mijn luidsprekertje van de E60...ik dacht eerst dat het aan degene lag waarmee ik belde maar het blijft aanhouden.
Is het niet een 'minuut' aanduiding piep ? Dus elke verstreken minuut tijdens een gesprek piept ie ff ?
Maar kan iemand even vertellen waar je normaal gesproken firmware updates krijgt ... en waar je kunt zien of er nieuwe versies zijn ?
Maar kan iemand even vertellen waar je normaal gesproken firmware updates krijgt ... en waar je kunt zien of er nieuwe versies zijn ?
[ Voor 43% gewijzigd door BoXie op 18-05-2006 11:00 ]
Verwijderd
kan het schempje (de schermverlichting) zijn die stoort op de speaker. Hadden de eerste treos 600 ook erg veel last van. Verkeerde ontstoring er opNasty Nate schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 10:38:
Ik heb btw een erg vervelende piep in mijn luidsprekertje van de E60...ik dacht eerst dat het aan degene lag waarmee ik belde maar het blijft aanhouden.
Zou knap lullig zijn
Hebben de anderen daar ook last van?
en we hebben een nieuwe telg in de E-series familie
De Nokia E50 http://www.europe.nokia.com/nokia/0,,91889,00.html
Zoals ik al eerder zei gaat Vodafone het toestel eerst testen zodat niet iedereen gaat bellen als er iets niet werkt...BoXie schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 10:32:
E60 in week 21 via Vodafone (Live) zelf ?? Lijkt me sterk .. heb gisteren sales gebeld daar en die wisten van niks en kende de E60 niet eens !
Ik las op een engels forum dat iemand daar zijn tom tom niet aan de gang kreeg op zijn E60. Hoop niet dat we moeten wachten op een update van tom tom.
Verwijderd
Bedankt voor de reactie, ben toch blij te horen dat hij langer meegaat dan in de review stond.Verwijderd schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 14:49:
Eigenlijk is het een goed teken dat ik nog weinig over de accuduur kan vertellen na 3 dagen -dag en nacht- wifi connectieEr is continu een tekentje in mijn hoofdscherm die laat zien dat ik connectie heb met me router, Me batterij indicator staat op dit moment halfleeg/halfvol, uiteraard niet continu gebruik van de connectie, maar toch al aardig wat op internet gesurft gewoon voor de experience...
Ik weet niet of er een verschil is tussen het "continu via sip geregistreerd staan" bij je sip provider en het "continu een connectie hebben met je router", ten opzichte van de batterijduur..
Die "paar uur?" veronderstelling kan ik in ieder geval tenietdoen, ik zit nu op zo'n 14 uur continu geregistreerd bij mijn SIP provider.
Houd je ons op de hoogte hoelang hij het volhoud ?
Als er nog mensen zijn die iets over de batterijduur willen vertellen, graag !
Thanks
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2006 13:00 ]
Helaas geen wlan, dat is nou jammer.dcell schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 12:04:
en we hebben een nieuwe telg in de E-series familie
De accu is hier leeg na exact 24 uur (met nog een uur of 7 uit in de nacht..) wel was het natuurlijk de eerste dag oftewel tweak-day maximus.
Veel gekloot met instellingen en spul gedownload, geinternet en bluetooth staat constant aan.
Die hoogfrequente piep die ik hoor als ik bel is niet de 1 minuut waarschuwingstoon nee, hij komt opzetten als degene waarmee ik bel wat harder in de microfoon praat...alsof het té hard overkomt op de luidspreker van de E60 terwijl het zeker niet hard klinkt in m'n oor zeg maar.
Het is niet altijd aanwezig, net had ik wat vaste nummers waarbij ik het niet had...meer bij mobiel naar mobiel dus schijnbaar.
De piep is niet keihard trouwens hoor maar hij is gewoon lichtelijk storend aanwezig in de achtergrond.
Veel gekloot met instellingen en spul gedownload, geinternet en bluetooth staat constant aan.
Die hoogfrequente piep die ik hoor als ik bel is niet de 1 minuut waarschuwingstoon nee, hij komt opzetten als degene waarmee ik bel wat harder in de microfoon praat...alsof het té hard overkomt op de luidspreker van de E60 terwijl het zeker niet hard klinkt in m'n oor zeg maar.
Het is niet altijd aanwezig, net had ik wat vaste nummers waarbij ik het niet had...meer bij mobiel naar mobiel dus schijnbaar.
De piep is niet keihard trouwens hoor maar hij is gewoon lichtelijk storend aanwezig in de achtergrond.
[ Voor 8% gewijzigd door Nasty Nate op 18-05-2006 13:56 ]
Verwijderd
Heb de e60 ook binnen. Nog niet mee kunnen spelen, maar ik moet toegeven dat ik hem wel erg groot vind! (had ik ook verwacht, maar niet zo groot
)
Hopelijk went het
Hopelijk went het
Ze hebben mij verteld dat ze momenteel het toetsel nog niet eens aan het testen zijn spijtig genoegfb_slim schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 12:42:
[...]
Zoals ik al eerder zei gaat Vodafone het toestel eerst testen zodat niet iedereen gaat bellen als er iets niet werkt...
Ook ik heb m'n E60 gisteren binnen gekregen van algebeld.
Voor wie het wil weten de E60 werkt perfect met asterisk.
Verder is het een super toestel, wel een beetje groot maar dat went snel.
Enige nadeel de accu is snel leeg, hij heeft tot vanmorgen 8:00 aan de lader gelegen en was vanmiddag om 15:00 leeg. De groot verbruiker is denk ik de SIP over wifi, ik heb behoorlijk wat zitten bellen over SIP en dan word het toestel goed warm...
Voor wie het wil weten de E60 werkt perfect met asterisk.
Verder is het een super toestel, wel een beetje groot maar dat went snel.
Enige nadeel de accu is snel leeg, hij heeft tot vanmorgen 8:00 aan de lader gelegen en was vanmiddag om 15:00 leeg. De groot verbruiker is denk ik de SIP over wifi, ik heb behoorlijk wat zitten bellen over SIP en dan word het toestel goed warm...
Misschien kan dat linkje naar de E50 ook even in de startpost? En dit plaatje:

Helaas tomtom werk niet, ik heb de hele middag geprobeert om het werkend te krijgen. op de een of andere manier reageert de telefoon niet op de installatie bestanden. vreemd. als iemand meer geluk heeft dan hoor ik het graag.
ps: mijn holux gr-230xx GPS muis werk wel ok.
E60 draait op de nieuwe Symbian versie en deze is NIET compatible met oude symbian software. Je zal dus moeten wachten tot Tom Tom een nieuwe versie maakt ....L1800 schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 16:10:
Helaas tomtom werk niet, ik heb de hele middag geprobeert om het werkend te krijgen. op de een of andere manier reageert de telefoon niet op de installatie bestanden. vreemd. als iemand meer geluk heeft dan hoor ik het graag.
Verwijderd
Heb de E60 sinds gisteren en er een hele werkdag aan mogen besteden om te testen.
VoIP werkt perfect door middel van een gratis virtuele PBX via pbxes.com en een account bij Sipphone.com. De E60 schijnt ook te werken met een eigen Asterisk server in je netwerk.
pbxes.com werkt vrij simpel: account aanmaken, SIP extensies aanmaken (bijvoorbeeld 200 voor je E60, en 201, 202, 203, etc voor je ATA's, softphones en IP toestellen), SIP outbound trunk instellen (bijv sipphone.com) en in outbound routing instellen dat al het outbound verkeer via de sipphone trunk moet gaan. Klaar!
Ik kan zelfs via T-Mobile UMTS een VoIP gesprek opzetten, al is de kwaliteit dan niet zo best.
De settings om PBXES in je E60 te gebruiken zijn als volgt:
[Profiel]
Profielnaam: maakt niet uit
Dienstprofiel: IETF
Standaardtoegangspunt.: <je eigen WiFi accespoint>
Openb. gebr. naam: sip:<accountnaam bij pbxes>-<toestelextensie>@pbxes.org (voorbeeld philips-200@pbxes.org)
Compressie gebruiken: Nee
Registratie: Altijd aan
Beveiliging gebruiken: Nee
[Proxyserver]
Proxy-serveradres: sip:217.195.32.11
Beveiligingsdomein: pbxes.org
Gebruikersnaam: <accountnaam>-<extensie> (bijv. philips-200)
Wachtwoord: <extensiewachtwoord>
Vrije Routing toestaan: Ja
Overdrachtstype: UDP
Poort: 5060
[Registrar server]
Registrar-Serveradres: sip:X
de rest hoef je daar niet in te vullen of laten zoals het is.
Op ons zakelijk draadloos netwerk werkte e-mail en browser wel maar VoIP niet. Thuis werkte alles wel. Dus mocht VoIP niet lukken, probeer het eens op een ander draadloos netwerk.
Voipbuster, voipstunt e.d. werken niet op de E60 en ook niet op pbxes.com. Volgens Nokia komt er wellicht een update waardoor dit wel mogelijk is, al zullen de providers dit natuurlijk niet toejuichen. Liever een euro per minuut om vanuit het buitenland te bellen, dan via een Hotspot de hele dag voor een paar euro bellen.
TomTom werkt niet op de E60. De versies voor Symbian 60, 80 en 90 getest maar zonder succes. Wellicht komt daar wel weer een nieuwe versie voor.
Verder een prettig toestel met eindelijk eens een fatsoenlijke browser.
Kortom, erg tevreden. Aanrader!
VoIP werkt perfect door middel van een gratis virtuele PBX via pbxes.com en een account bij Sipphone.com. De E60 schijnt ook te werken met een eigen Asterisk server in je netwerk.
pbxes.com werkt vrij simpel: account aanmaken, SIP extensies aanmaken (bijvoorbeeld 200 voor je E60, en 201, 202, 203, etc voor je ATA's, softphones en IP toestellen), SIP outbound trunk instellen (bijv sipphone.com) en in outbound routing instellen dat al het outbound verkeer via de sipphone trunk moet gaan. Klaar!
Ik kan zelfs via T-Mobile UMTS een VoIP gesprek opzetten, al is de kwaliteit dan niet zo best.
De settings om PBXES in je E60 te gebruiken zijn als volgt:
[Profiel]
Profielnaam: maakt niet uit
Dienstprofiel: IETF
Standaardtoegangspunt.: <je eigen WiFi accespoint>
Openb. gebr. naam: sip:<accountnaam bij pbxes>-<toestelextensie>@pbxes.org (voorbeeld philips-200@pbxes.org)
Compressie gebruiken: Nee
Registratie: Altijd aan
Beveiliging gebruiken: Nee
[Proxyserver]
Proxy-serveradres: sip:217.195.32.11
Beveiligingsdomein: pbxes.org
Gebruikersnaam: <accountnaam>-<extensie> (bijv. philips-200)
Wachtwoord: <extensiewachtwoord>
Vrije Routing toestaan: Ja
Overdrachtstype: UDP
Poort: 5060
[Registrar server]
Registrar-Serveradres: sip:X
de rest hoef je daar niet in te vullen of laten zoals het is.
Op ons zakelijk draadloos netwerk werkte e-mail en browser wel maar VoIP niet. Thuis werkte alles wel. Dus mocht VoIP niet lukken, probeer het eens op een ander draadloos netwerk.
Voipbuster, voipstunt e.d. werken niet op de E60 en ook niet op pbxes.com. Volgens Nokia komt er wellicht een update waardoor dit wel mogelijk is, al zullen de providers dit natuurlijk niet toejuichen. Liever een euro per minuut om vanuit het buitenland te bellen, dan via een Hotspot de hele dag voor een paar euro bellen.
TomTom werkt niet op de E60. De versies voor Symbian 60, 80 en 90 getest maar zonder succes. Wellicht komt daar wel weer een nieuwe versie voor.
Verder een prettig toestel met eindelijk eens een fatsoenlijke browser.
Kortom, erg tevreden. Aanrader!
Ok,
Maar weet nou iemand waar we straks in de gaten kunnen houden of er nieuwe firmware / os is voor dit toestel ? Waar 'volg' je zoiets ?
Maar weet nou iemand waar we straks in de gaten kunnen houden of er nieuwe firmware / os is voor dit toestel ? Waar 'volg' je zoiets ?
Verwijderd
Kan ik ook mijn email ophalen als ik via mijn Wlan netwerk thuis connect? ik neem aan dat dit buiten mijn provider omgaat zodat het mijn geen poen kost toch?
[ Voor 194% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2006 19:20 ]
Als tomtom nog niet werkt dan ik neem aan dat dit ook voor route66 geld?
Ben er al achter werkt ook niet
Ben er al achter werkt ook niet

[ Voor 48% gewijzigd door L1800 op 18-05-2006 19:14 ]
Ik ben vandaag even bij een Vodafone city point geweest en daar vertelden ze mij dat ze de Nokia E61 volgende week binnen krijgen 
Heb mijn zinnen op een E61 gezet, kan iemand hier bevestigingen hoe ze met Macs werken? via iSync enz?? ik wil hem ook veel gaan gebruiken met me VOIP netwerk ben heel benieuwd hoe dat gaat...
Heb mijn zinnen op een E61 gezet, kan iemand hier bevestigingen hoe ze met Macs werken? via iSync enz?? ik wil hem ook veel gaan gebruiken met me VOIP netwerk ben heel benieuwd hoe dat gaat...
Ah,cool
Qorne wordt mijn proefkonijn... Dank je!
Ik ben totaal geen Mac kenner, maar een tijdje geleden hoorde ik iemand zeggen dat iSync eindelijk ondersteuning had voor de Nokia 6230i... Dat zegt wel genoeg lijkt me....Qorne schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 19:34:
Ik ben vandaag even bij een Vodafone city point geweest en daar vertelden ze mij dat ze de Nokia E61 volgende week binnen krijgen
"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"
oke, het internet werkt helemaal, Het icoontje van de Wlan staat rechts boven in onder de batterijmeter alleen staat hier geen """slotje"" bij (ik heb hem via een wep key beveiligd) staat dit er standaard niet bij?qwertyuiop schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 21:37:
[...]
Onder Toegangspunten kies opties, Nieuw toegangspunt, Standaardinst. gebr.
Klaar
[ Voor 22% gewijzigd door alwinwerts op 18-05-2006 21:36 ]
Verwijderd
Woehoe. Ik hoop hem dan ook volgende week te hebben. Bugs e.d. boeien me niet als ik dat ding maar heb hehe. Die fouten worden toch wel weer verholpen en daarbij heeft Nokia dat ding nu ook vet lang getest.Qorne schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 19:34:
Hoe kunnen bugs nou niet boeien!?!?!? Als iets me irriteert zijn het wel bugs, zéker als je er frequent tegenaan loopt en je gewoon 400 euro voor een toestel betaalt! (of het nou direct of via abbo is, dat is wel het geld dat je er voor betaalt)Verwijderd schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 02:39:
[...]
Woehoe. Ik hoop hem dan ook volgende week te hebben. Bugs e.d. boeien me niet als ik dat ding maar heb hehe. Die fouten worden toch wel weer verholpen en daarbij heeft Nokia dat ding nu ook vet lang getest.
(Let wel: onder een bug versta ik iets wat niet werkt; niet iets wat niet helemaal op een handige manier werkt en zelfs dat kan al irritant zijn)
Zoals hij zegt, ze worden toch verholpen.
Met dat Nokia met deze toestellen de zakelijke markt wilt aanspreken, zie ik inderdaad wel een goeie ondersteuning en dus ook wat firmware updates komen.
Uiteraard zou het beter zijn mochten er geen problemen zijn met de software, maar dat lijkt me wat te eutopisch.
T hangt er vanaf hoe je het toestel gebruikt... De meeste mensen hebben nooit last van de bugs in de software/firmware. Wat me opvalt is dat veel bugs zitten in de combinatie toestel/(bluetooth)carkit, maar dat zal wel komen doordat twee apparaten dan samen moeten werken en er zoveel verschillende soorten zijn.
Overigens wel jammer dat alle oudere (symbian)software niet draait op de E60. Nu maar hopen dat er snel een nieuwe TomTom Mobile uitkomt die ook werkt op de E60.
Dr zijn eigenlijk op dit moment maar een paar dingen die ik extra van mijn E60 verlang:
- TomTom
- Videoplayer die ook Divx/Xvid ondersteund
- Messenger met ondersteuning voor MSN
- Via WLAN over netwerk kunnen browsen.
Hopelijk komt de softwaremolen snel op gang en zijn dit soort dingen er snel. Daarnaast zou ondersteuning voor dingen als Skype/VOIPbuster ook wel prettig.
Overigens wel jammer dat alle oudere (symbian)software niet draait op de E60. Nu maar hopen dat er snel een nieuwe TomTom Mobile uitkomt die ook werkt op de E60.
Dr zijn eigenlijk op dit moment maar een paar dingen die ik extra van mijn E60 verlang:
- TomTom
- Videoplayer die ook Divx/Xvid ondersteund
- Messenger met ondersteuning voor MSN
- Via WLAN over netwerk kunnen browsen.
Hopelijk komt de softwaremolen snel op gang en zijn dit soort dingen er snel. Daarnaast zou ondersteuning voor dingen als Skype/VOIPbuster ook wel prettig.
Als je die firmware zelf kunt updaten, is het prima als er veel updates uitkomen. Maar meestal moet je dan bij Nokia Service Point langs en die zitten nou niet bepaald in elke stad...Ansur schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 08:42:
[...]
Zoals hij zegt, ze worden toch verholpen.
Met dat Nokia met deze toestellen de zakelijke markt wilt aanspreken, zie ik inderdaad wel een goeie ondersteuning en dus ook wat firmware updates komen.
Uiteraard zou het beter zijn mochten er geen problemen zijn met de software, maar dat lijkt me wat te eutopisch.
Omg dat opstarten zeg, dat is toch een van de voor mij weinige minpuntjes van de telefoon.
Ik time iets van 45 seconden...en het meeste daarvan verspeeld hij in het begin dat ik alleen een Nokia logo zie, die enkele keren even wegflitst en weer terugkomt.
Ik denk dat dit opstarten met een software update zeker sneller moet kunnen.
Ik ga ericdeperic z'n instellingen ook maar eens proberen voor het voipen aangezien de eerdere instellingen het hier op de een of andere manier niet doen!
Ik time iets van 45 seconden...en het meeste daarvan verspeeld hij in het begin dat ik alleen een Nokia logo zie, die enkele keren even wegflitst en weer terugkomt.
Ik denk dat dit opstarten met een software update zeker sneller moet kunnen.
Ik ga ericdeperic z'n instellingen ook maar eens proberen voor het voipen aangezien de eerdere instellingen het hier op de een of andere manier niet doen!
opstarten is once-in-a-life-time
althans bij mij ik doe me gsm nooit uit, en deze kan je ook in flightmode zetten
opstarten vind ik niet zo spannend.
flightmode?
Ik doe mijn gsm eigenlijk al jaren uit in de nachtelijke uren, zou niet weten waarom ik onnodig batterij zou gana verbruiken terwijl ik slaap en echt niet wakker gebeld wil worden!
Ik doe mijn gsm eigenlijk al jaren uit in de nachtelijke uren, zou niet weten waarom ik onnodig batterij zou gana verbruiken terwijl ik slaap en echt niet wakker gebeld wil worden!
In het beging (de eerste dag) was ik helemaal weg van mij E60, maar nu begint alles toch iets minder te worden.
Zoals al eerder gezegd, en daarna weer tegengesproken, het toestel vreet echt achtelijk veel accu. Ik vond mijn HP hw6515 al erg met nog geen 2 dagen, maar de E60 slaat echt alles met goed een HALVE DAG!
Nu moet ik wel zeggen dat ik veel bel met SIP over WiFi naar mij asterisk doos, en daar is gelijk het tweede nadeel... het toestel word echt enorm warm tijdens het bellen over WiFi.
Ook de SIP phone werkt niet helemaal perfect, dit kan natuurlijk ook aan mijn asterisk doos liggen, maar ik heb al diverse keren gehad dat het toestel helemaal vastloopt, en dan vooral als de lader er weer eens in zit
Kortom het is een leuke telefoon, maar nog niet echt een stabiele zakelijke SIP telefoon, in ieder geval in combinatie met asterisk en zonder stopcontact naast je
Zoals al eerder gezegd, en daarna weer tegengesproken, het toestel vreet echt achtelijk veel accu. Ik vond mijn HP hw6515 al erg met nog geen 2 dagen, maar de E60 slaat echt alles met goed een HALVE DAG!
Nu moet ik wel zeggen dat ik veel bel met SIP over WiFi naar mij asterisk doos, en daar is gelijk het tweede nadeel... het toestel word echt enorm warm tijdens het bellen over WiFi.
Ook de SIP phone werkt niet helemaal perfect, dit kan natuurlijk ook aan mijn asterisk doos liggen, maar ik heb al diverse keren gehad dat het toestel helemaal vastloopt, en dan vooral als de lader er weer eens in zit
Kortom het is een leuke telefoon, maar nog niet echt een stabiele zakelijke SIP telefoon, in ieder geval in combinatie met asterisk en zonder stopcontact naast je
fligtmode is voor in het vliegtuig tijdens de vlucht dan wordt je GSM gedeelte uitgeschakeld.
De gemiddelde mens (die niet constant aan het bellen is over wifi) zal er natuurlijk veel langer mee doen dan een halve dag, maar ik hoop ook dat er een vervangende accu komt voor de magere BL-5C 970 mAh accu die wij erin hebben zitten en dat men ook het verbruik via software updates weet te verminderen.
edit:
ah ok thanks Qorne dat is het profiel offline dan neem ik aan? grappig dat je in dat profiel wel alle beltoontjes en berichtentoontjes e.d. kunt aanpassen terwijl je toch geen netwerkdekking hebt?
ah ok thanks Qorne dat is het profiel offline dan neem ik aan? grappig dat je in dat profiel wel alle beltoontjes en berichtentoontjes e.d. kunt aanpassen terwijl je toch geen netwerkdekking hebt?
[ Voor 27% gewijzigd door Nasty Nate op 19-05-2006 12:32 ]
Ja, zo ongeveer, je telefoon+ alle functies blijven beschikbaar, alleen je gsm is offline dus je kan niet bellen of smsen.Nasty Nate schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 12:29:
De gemiddelde mens (die niet constant aan het bellen is over wifi) zal er natuurlijk veel langer mee doen dan een halve dag, maar ik hoop ook dat er een vervangende accu komt voor de magere BL-5C 970 mAh accu die wij erin hebben zitten en dat men ook het verbruik via software updates weet te verminderen.
edit:
Verwijderd
Weet iemand trouwens wat de standaard blokkeringscode is? Ik kon hem niet vinden in het boekje!
Verwijderd
Amai een halve dag batterij is maar zeer weinig. Misschien omdat je er veel mee aan het spelen was ofzo . . .
Zit nog steeds te twijfelen tussen de E60 of een blackberry. De blackberry gaat blijkbaar veel langer mee in batterijduur.
Zit nog steeds te twijfelen tussen de E60 of een blackberry. De blackberry gaat blijkbaar veel langer mee in batterijduur.
Verwijderd schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 14:39:
Amai een halve dag batterij is maar zeer weinig. Misschien omdat je er veel mee aan het spelen was ofzo . . .
Nu ga ik op de verkoper af en neem dus de Nokia. en Wlan vind ik ook wel heel erg handig.
Een halve dag wifi'en is toch niet slecht? Hoe lang gaat een laptop mee zonder netspanning met Wifi aan?
Mijn Powerbook 12" en de Apple staan bekend om een lange accu duur, een uurtje of 4,5 met Airport(Wifi) aan.Helsie schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 14:43:
Een halve dag wifi'en is toch niet slecht? Hoe lang gaat een laptop mee zonder netspanning met Wifi aan?
Verwijderd
Ik ben eens benieuwd wat de batterijduur van de E61 zal zijn. Voor mij hoeft het niet het beste van het beste te zijn enkel functioneel en lang meegaan. Ik wil niet elke 2 dagen aan de stekker hangen. Dus nog even afwachten . . .Qorne schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 14:42:
[...]
ik wou een Blackberry kopen vorige week, zag toen de Nokia E61, ik zegt de verkopen blackberry NIET kopen, kwaliteit is slecht, en je kan er niks meer mee, de Nokia kan echt veeel meer, en is kwalitatief stukken beter.
Nu ga ik op de verkoper af en neem dus de Nokia. en Wlan vind ik ook wel heel erg handig.
Accu E60: BL-5C - 970 mAh :
Stand-by tijd
GSM Tot 8 - 12 dagen
WCDMA Tot 8 - 13 dagen
GSM/WCDMA en WLAN Tot 4.5 - 6.5 dagen*
Spreektijd
GSM Tot 3.3 - 6.4 uur
WCDMA Tot 2.5 - 2.7 uur
VoIP Tot 2.5 - 2.7 uur*
Accu E61: BP-5L - 1500 mAh
Stand-by tijd
GSM Tot 13 - 17 dagen
WCDMA Tot 13 - 19 dagen
GSM/WCDMA en WLAN Tot 8 - 9.5 dagen*
Spreektijd
GSM Tot 4.3 - 9.5 uur
WCDMA Tot 2.2 - 5.0 uur
VoIP Tot 4.4 - 4.6 uur*
Qua accu lijkt de E61 dus wat beter toegerust, maar verder dan enigszins richting dubbel zal het niet gaan, vrees ik.
Stand-by tijd
GSM Tot 8 - 12 dagen
WCDMA Tot 8 - 13 dagen
GSM/WCDMA en WLAN Tot 4.5 - 6.5 dagen*
Spreektijd
GSM Tot 3.3 - 6.4 uur
WCDMA Tot 2.5 - 2.7 uur
VoIP Tot 2.5 - 2.7 uur*
Accu E61: BP-5L - 1500 mAh
Stand-by tijd
GSM Tot 13 - 17 dagen
WCDMA Tot 13 - 19 dagen
GSM/WCDMA en WLAN Tot 8 - 9.5 dagen*
Spreektijd
GSM Tot 4.3 - 9.5 uur
WCDMA Tot 2.2 - 5.0 uur
VoIP Tot 4.4 - 4.6 uur*
Qua accu lijkt de E61 dus wat beter toegerust, maar verder dan enigszins richting dubbel zal het niet gaan, vrees ik.
[ Voor 12% gewijzigd door Helsie op 19-05-2006 15:11 ]
Die accu - specs van fabrikanten moet je niet serieus nemen .. dat is gebaseerd op niets (ja concurrentie wel ja) ... kloppen voor geen meter. Gewoon bedrog .. en in praktijk is het meestal delen door 2.
het is geen bedrog maar dit zijn indicaties onder optimale omstandigheden. Die fabrikanten verwachten dat we naast een zendmast gaan kamperenBoXie schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 15:36:
Die accu - specs van fabrikanten moet je niet serieus nemen .. dat is gebaseerd op niets (ja concurrentie wel ja) ... kloppen voor geen meter. Gewoon bedrog .. en in praktijk is het meestal delen door 2.
Gaat dit dan de eerste telefoon zijn die ik in het echt en werkend wil zien?
edit:
Mensen! Overtuig me!
Mensen! Overtuig me!
[ Voor 17% gewijzigd door Chimera op 19-05-2006 18:31 ]
Dan is er nog geen verbinding gelegd met draadloos netwerk. Pas de instellingen aan van bijv. web naar WLAN en ga het internet op. Je zult zien dat er dan een verbinding wordt gemaakt met je WLAN.alwinwerts schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 21:12:
[...]
oke, het internet werkt helemaal, Het icoontje van de Wlan staat rechts boven in onder de batterijmeter alleen staat hier geen """slotje"" bij (ik heb hem via een wep key beveiligd) staat dit er standaard niet bij?
E-mail automatisch ophalen heb ik ook werkend gekregen. Moest namelijk voor de mailbox een toegangspunt definiëren. Automatisch ophalen gaat nu dus goed maar ik wil weer een stapje verder. Nu wil ik dat als de telefoon een draadloos netwerk detecteert ( dat open is) hiermee automatisch mail ophaalt. Ik ben nu aan het uitzoeken wat Easy WLAN nou precies doet.
Verwijderd
hoe kan ik dit aanpassen? want als ik het web op ga om te browsen/surfen dan komt er dus het witte wlan tekentje bij de batterijduur te staan. Hij connect dan gewoon naar het adres wat ik zelf opgeef. Zodra ik bijv. een andere fout WEP key opgeef kan hij ineens niet meer connecten naar het internet, dan mag ik toch aannemen dat ik aan het browsen/surfen ben via mijn Wlan instellingen?
als ik naar menu > connect. . verb. beh. ga dan staan er 2 wireless verbindingen beschikbaar. maar zodra ik op mijn netwerk( WEP beveiligd) klik om het toeganspunt te definieren dan moet ik de beveiliging instellen terwijl deze al staat ingesteld!
Ik heb daar trouwens onder een andere naam gepost alwinwerts = pride
de handleiding die bij de telefoon zit is echt bagger
als ik naar menu > connect. . verb. beh. ga dan staan er 2 wireless verbindingen beschikbaar. maar zodra ik op mijn netwerk( WEP beveiligd) klik om het toeganspunt te definieren dan moet ik de beveiliging instellen terwijl deze al staat ingesteld!
Ik heb daar trouwens onder een andere naam gepost alwinwerts = pride
de handleiding die bij de telefoon zit is echt bagger
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2006 19:40 ]
Maar de vier vakjes zijn wel helemaal wit? Blijkbaar wordt er bij WEP geen slotje weergeven
?
Verwijderd
ja icoontje is helemaal wit, het rare is ook dat ik niet zomaar de web verbinding kan aanzetten zonder dat ik op het internet zit. zodra ik uit internet ga stopt automatisch mijn Wlan connectie!
als ik naar de beschikbare Wlan netwerken ga kijken staat er bij mijn eigen Wlan wel een icoontje met een ""slotje""
als ik naar de beschikbare Wlan netwerken ga kijken staat er bij mijn eigen Wlan wel een icoontje met een ""slotje""
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2006 19:52 ]
Dat is hiet ook. Ik denk dat Nokia dit doet om te besparen op de batterij. Internetten werkt goed maar bij sommige pagina's (vooral met veel plaatjes) geeft de telefoon aan dat zijn cache vol zit.
Verwijderd
Dus ik kan gewoon aannemen dat ik aan het browsen ben via Wlan?
anders krijg ik aan het einde van de maand zo'n leuke telefoon rekening
edit : ik heb net Nokia gecontact en die zeggen dat er een wit vierkantje + slotje moet staan als je via een beveiligd netwerk wilt browsen/surfen.
erg vaag dus...
anders krijg ik aan het einde van de maand zo'n leuke telefoon rekening
edit : ik heb net Nokia gecontact en die zeggen dat er een wit vierkantje + slotje moet staan als je via een beveiligd netwerk wilt browsen/surfen.
erg vaag dus...
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2006 20:21 ]
Je kan het éévoundig controleren. Surf op je telefoon naar WhatIsMyIP.com en controleer of deze hetzelfde is als van je thuis pc.
Verwijderd
ja is hetzelfde ip... joehoe

dus nokia lult maar wat met dat ""slotje""
dus nokia lult maar wat met dat ""slotje""
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2006 21:04 ]
misschien krijg je dat "slotje" icon alleen bij een WPA verbinding dit zie ik wel vaker met apparatuur, omdat WEP niet heel veilig is en WPA dat wel is (althans een stuk veiliger)
IK heb mijn WLan settings goed staan, ook mijn WEP.
Als ik ga surfen maakt hij verbinding en ineens "WLan is niet beschikbaar". Snap er geen r*k van
Gelijk welk ander WiFi device werkt gewoon wel (oa. iPaq 6340).
Ik krijg trouwens ook dat slotje te zien.
Iemand misschien een idee?
Als ik ga surfen maakt hij verbinding en ineens "WLan is niet beschikbaar". Snap er geen r*k van

Gelijk welk ander WiFi device werkt gewoon wel (oa. iPaq 6340).
Ik krijg trouwens ook dat slotje te zien.
Iemand misschien een idee?
[ Voor 11% gewijzigd door i2Paq op 19-05-2006 21:47 ]
he normaal boeid een GSM mij niet echt veel, maar deze moet ik gewoon hebben! iemand toevallig al een dealer (omgeving Groningen het liefste) gezien met de Nokia E61 ???
Wie zou een serie live shots van de E60 willen maken? Persfoto's en foto's van Nokia zelf heb ik al genoeg gezien 
Heb nog nooit zo getwijfeld over een telefoon
Verwijderd
Het moet met de e60 toch ook mogelijk zijn om je kalender enzo via wlan te synchroniseren? Of gewoon een pc wia WLAN te benaderen? Iemand dat al voor elkaar gekregen?
Owja, zijn er ook nog ergens spelletjes te verkrijgen
???
Owja, zijn er ook nog ergens spelletjes te verkrijgen
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2006 00:59 ]
de Belcompany in Groningen heeft ze volop liggen heb hem even bekeken leuke GSM denk ik, alleen ik wil een qwerty bordjeChimera schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 23:23:
Wie zou een serie live shots van de E60 willen maken? Persfoto's en foto's van Nokia zelf heb ik al genoeg gezien
Mja, zit midden in examens en heb totaal geen tijd om ergens naartoe te rijden waar een BC is, vandaar... En aangezien ik eigenlijk deze week had moeten bestellen om de nummerportering nog rond te krijgen...
Maak ze zondag voor jeChimera schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 23:23:
Verwijderd
Heeft iemand de Mp3 functie al uitgebreid getest? Ik heb een tijd de w800 gehad en die speler werkte echt super, helaas is het werken met de mp3 speler op mijn N70 een crime. Ik heb in verscheidene reviews gelezen dat ze een verbeterde versie in de E60 hebben gestopt.
ik heb dit uitgeprobeerd, maar ik krijg em niet geregistreerd. ook op mijn router heb ik de pooren open staan. iemand nog sugesies?Verwijderd schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 07:29:
[...]
Ik heb VOIP/SIP getest, even bezig geweest met zoeken op internet voordat ik het voor elkaar kreeg, maar het werkt goed.
Eerst Voipstunt geprobeerd, die geven op hun site onder "SIP calls" wat instellingen die je nodig hebt om te kunnen internetbellen. Dat kreeg ik niet voor elkaar, alle instellingen ingevoerd, maar ze geven weinig info, er zit heel wat gokwerk in het instellen, wel/geen security, wel/geen compression, who knowsMisschien als je ze mailt dat ze wel wat meer info geven. Ik kreeg het iig niet voor elkaar. Op een gegeven moment moet je de sip instellingen als default profiel instellen in de telefoon, dan gaat ie proberen te registreren, en hij bleef met de melding komen "registration failed". Misschien ligt t ook wel aan de codec die ze gebruiken, op Voipstunt hebben ze een lijstje met codecs, en in me telefoon heb ik maar 2 opties die misschien de codec zijn? IETF en Nokia 3GPP. Is dat 3GPP geen audio/video formaat van Nokia? dan kan het dus best zo zijn dat dat een codec is en dat ze het geluid in dat formaat versturen (of IETF).
Als iemand t met Voipstunt voor elkaar krijgt laat t me weten, gratis bellen naar vaste nummers in Nederland vanuit Australie zie ik wel zittenIk heb ze gemaild voor meer info maar nog geen reactie.
Maar goed, probeer gewoon ff een andere. www.sipphone.com, dat is Gizmo project. Geregistreerd, die geven ook geen info over wel/geen security enzo, maar na wat gokwerk/zoekwerk heb ik het voor elkaar.
Voor de geinterreseerden.
Instellingen:
Profile name: Sipphone
Service profile: IETF
Default access point: internet access point/local wifi router
Public username: sip:sipnumber@proxy01.sipphone.com
Use compression: No
Registration mode: When needed of Always on
Use Security negotiation: No
Proxy Server:
Proxy address: sip:proxy01.sipphone.com
Realm: proxy01.sipphone.com
Username: sipnumber
Password: password
Loose routing: Yes
Transport protocol: TCP
Port: 5060
Registrar server:
Registrar address: sip:proxy01.sipphone.com
Realm: proxy01.sipphone.com
Username: sipnumber
Password: password
Transport protocol: TCP
Port: 5060
*Italic woorden vervangen door eigen accesspoint/account info
Tijdens de zoektocht ook nog gestuit op www.pbxes.org, dat is volgensmij een soort tussengateway, iig een erg onduidelijke website. Ik heb het voor elkaar gekregen om een account te maken en via sip mijn telefoon bij hun geregistreerd te krijgen, maar dan moet je nog op hun website invullen welke sip provider je wilt gebruiken. Dat kreeg ik niet voor elkaar en zodoende kreeg ik meldingen op mijn telefoon als "service not available".
Maar om even terug te komen op de quote, het is dus wel mogelijk om te bellen via SIP op de Nokia E60.
Verwijderd
Heeft er iemand het al voor elkaar gekregen om zijn mail via Wlan op te halen?
ik heb alles ingesteld volgens de ""instelwizard"" maar hij geeft aan : kan niet connecten naar de server!
edit : ik heb er nu perongeluk 2 keer mijn hotmail in staan, hoe kan ik er 1 verwijderen?
ik heb alles ingesteld volgens de ""instelwizard"" maar hij geeft aan : kan niet connecten naar de server!
edit : ik heb er nu perongeluk 2 keer mijn hotmail in staan, hoe kan ik er 1 verwijderen?
[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2006 15:38 ]
Ik gebruik WLAN i.c.m. IMAP en dat werkt perfect.
Probeer eens voor Hotmail een de inkomende mail server i.c.m. IMAP:
http://services.msn.com/svcs/hotmail/httpmail.asp
Verwijderen doe je zo:
Bericht > Opties > Instellingen > E-mail > [selecteer mailbox] > Opties > Verwijderen.
Ik snap alleen niet waarom Automatisch ophalen van mail uitgeschakeld wordt wanneer je buiten je toegangspunt of groep bent terwijl er staat "Altijd ingeschakeld".
Probeer eens voor Hotmail een de inkomende mail server i.c.m. IMAP:
http://services.msn.com/svcs/hotmail/httpmail.asp
Verwijderen doe je zo:
Bericht > Opties > Instellingen > E-mail > [selecteer mailbox] > Opties > Verwijderen.
Ik snap alleen niet waarom Automatisch ophalen van mail uitgeschakeld wordt wanneer je buiten je toegangspunt of groep bent terwijl er staat "Altijd ingeschakeld".
[ Voor 19% gewijzigd door qwertyuiop op 20-05-2006 19:10 ]
Verwijderd
het probleem is als ik bij ""server inkomende mail""
http://services.msn.com/svcs/hotmail/httpmail.asp opgeef en ik klik op volgende dan krijg ik de volgende melding :geef adres mailserver op!
http://services.msn.com/svcs/hotmail/httpmail.asp opgeef en ik klik op volgende dan krijg ik de volgende melding :geef adres mailserver op!
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2006 19:29 ]
Probeer eens imap:http://services.msn.com/svcs/hotmail/httpmail.asp of imap:services.msn.com/svcs/hotmail/httpmail.asp. Of vervang imap door http.
[ Voor 11% gewijzigd door qwertyuiop op 20-05-2006 19:31 ]
Verwijderd
imap:http://services.msn.com/svcs/hotmail/httpmail.asp (teveel tekens, past er niet in)
imap:services.msn.com/svcs/hotmail/httpmail.asp (krijg nog steeds de melding "geef adres mail server op)
Of vervang imap door http. (ook weer dezelfde melding)
erg raar dus. maar heb jij hem ook ingesteld met hotmail? of je eigen provider mail?
het enigste wat hij wel pikt is bijvoorbeeld : services.msn.com/svcs/hotmail/httpmail.asp maar dan krijg ik nog steeds die melding
imap:services.msn.com/svcs/hotmail/httpmail.asp (krijg nog steeds de melding "geef adres mail server op)
Of vervang imap door http. (ook weer dezelfde melding)
erg raar dus. maar heb jij hem ook ingesteld met hotmail? of je eigen provider mail?
het enigste wat hij wel pikt is bijvoorbeeld : services.msn.com/svcs/hotmail/httpmail.asp maar dan krijg ik nog steeds die melding
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2006 19:52 ]
Gebruik geen Hotmail. Mijn mailserver ondersteund IMAP.
Heeft iemand al iSync aan de praat? Kan iemand zijn Phone plugin plaatsen?
Heeft iemand al iSync aan de praat? Kan iemand zijn Phone plugin plaatsen?
Ik ben zelf heeeeel erg geintreseerd in de E61. Hopelijk komt ie snel. Vandaag nog met de E60 gespeeld en ik moet zeggen dat de snelheid wel goed is 
Heb je hier iets aan om het werkend te krijgen met iSync?
http://community.eqo.com/...ew_bell/nokia_e61_w_isync
Heb je hier iets aan om het werkend te krijgen met iSync?
http://community.eqo.com/...ew_bell/nokia_e61_w_isync
Assume there are no rules and it's one big free for all
Verwijderd
Voor de I Sync liefhebbers hier wat tekst om in het bestand MetaClasses.plist te zetten. Open het bestand met een teskteditor (maak wel een backup ;-)) en zet het voor de informatie over de N70.
Zo vind je dat bestand:
Applications: iSync.app: Contents: PlugIns: ApplePhoneConduit.syncdevice: Contents: PlugIns: PhoneModelsSync.phoneplugin: Contents: Resources
voor de ander series 60 3e versie werkt het ook verander E60 dan door bv E61 E50 N91 etc. Let wel op het is hoofdlettergevoelig. Dus e60 etc gaat niet werken.
<key>com.nokia.E60</key>
<dict>
<key>Identification</key>
<dict>
<key>com.apple.gmi+gmm</key>
<string>Nokia+Nokia E60</string>
</dict>
<key>InheritsFrom</key>
<array>
<string>family.com.nokia.serie60v2.3</string>
</array>
<key>Services</key>
<array>
<dict>
<key>ServiceName</key>
<string>com.apple.model</string>
<key>ServiceProperties</key>
<dict>
<key>ModelName</key>
<string>E60</string>
<key>PhoneIcon</key>
<string>NOKN90.tiff</string>
</dict>
</dict>
</array>
</dict>
Zo vind je dat bestand:
Applications: iSync.app: Contents: PlugIns: ApplePhoneConduit.syncdevice: Contents: PlugIns: PhoneModelsSync.phoneplugin: Contents: Resources
voor de ander series 60 3e versie werkt het ook verander E60 dan door bv E61 E50 N91 etc. Let wel op het is hoofdlettergevoelig. Dus e60 etc gaat niet werken.
<key>com.nokia.E60</key>
<dict>
<key>Identification</key>
<dict>
<key>com.apple.gmi+gmm</key>
<string>Nokia+Nokia E60</string>
</dict>
<key>InheritsFrom</key>
<array>
<string>family.com.nokia.serie60v2.3</string>
</array>
<key>Services</key>
<array>
<dict>
<key>ServiceName</key>
<string>com.apple.model</string>
<key>ServiceProperties</key>
<dict>
<key>ModelName</key>
<string>E60</string>
<key>PhoneIcon</key>
<string>NOKN90.tiff</string>
</dict>
</dict>
</array>
</dict>
Verwijderd
Heeft iemand anders wel zijn Nokia E60 werkend gekregen met Hotmail via Wlan zo ja deel dan je informatie a.u.b.
Ik heb het werkend. Het probleem was dat ik een icoon had gemaakt voor de Nokia E60 waar iSync niet mee overweg kon. Heb doormiddel van GraphicConverter er een juist tiff bestand van gemaakt en het werkt. Toch nog even mijn code met icoon:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
| <key>com.nokia.E60</key> <dict> <key>Identification</key> <dict> <key>com.apple.gmi+gmm</key> <string>Nokia+Nokia E60</string> </dict> <key>InheritsFrom</key> <array> <string>family.com.nokia.serie60v2.3</string> </array> <key>Services</key> <array> <dict> <key>ServiceName</key> <string>com.apple.model</string> <key>ServiceProperties</key> <dict> <key>ModelName</key> <string>E60</string> <key>PhoneIcon</key> <string>NOKE60.tiff</string> </dict> </dict> </array> </dict> |
[ Voor 67% gewijzigd door qwertyuiop op 05-06-2006 18:08 . Reden: Icoon weggehaald. Intresse? Mail! ]
Is het niet handiger om verschillende topics voor de verschillende telefoons te maken? Het is nu een vraagbaak voor de E60 geworden, lijkt me beter om dat nou al uit te splitsen.
I mentioned it once, but I think I got away with it.
Verwijderd
Is het iemand al gelukt om .sis toepassingen te installeren? Dit moet toch mogelijk zijn? Ik wil namelijk yahoo! go installeren om te kijken of ik kan synchroniseren met mijn yahoo kalender!
Het gaat niet echt van een leien dakje
Het gaat niet echt van een leien dakje
2 dagen ? Bij gemiddeld gebruik ? Vind ik een prima score hoor, zelfs mijn oude simpele Samsung E710 haalde dat niet.
Leg jij dan maar eens uit van het verschil is tussen de E60, E61 en E70 behalve dat ze dan een ander uiterlijk hebben. Compare Phones Resultsbrama schreef op zondag 21 mei 2006 @ 11:35:
Is het niet handiger om verschillende topics voor de verschillende telefoons te maken? Het is nu een vraagbaak voor de E60 geworden, lijkt me beter om dat nou al uit te splitsen.
Hey everyone,
Ik heb zitten twijfelen, maar weet het nu zeker, niet de N80, maar de E60 wordt hem. Althans, als het formaat me niet in de weg zit, hoe bevalt het formaat guys/girls ?
Dat is het enige waar ik op af zou kunnen knappen
Ik heb zitten twijfelen, maar weet het nu zeker, niet de N80, maar de E60 wordt hem. Althans, als het formaat me niet in de weg zit, hoe bevalt het formaat guys/girls ?
Verwijderd
Ik vond hem in het begin echt te groot, maar moet nu zeggen dat ik er wel aan gewend ben. Hij had kleiner mogen zijn, maar ik stoor me er niet meer aan 
Er zijn alleen nog een paar dingetjes die ik niet aan de gang krijg, maar dat gaat vast nog lukken
(hopelijk met wat hulp van dit forum
)
Er zijn alleen nog een paar dingetjes die ik niet aan de gang krijg, maar dat gaat vast nog lukken
formaat is prima, had eerst een orange spv c550 en daar is de E60 mee vergelijkbaar, behalve het feit dat ie iets breder is. het scherm is daarentegen wel vele mater helderder en ook het toetsenbord is prima te bedienen. geen klachten over gebruik E60 so far...
Zou geweldig zijn