Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:07
Hoe zit het nu precies met die TomTom ondersteuning?
Op de TomTom-site staat dat Moblie 5 geschikt is voor Series 60, en dat heeft de E60 (Symbian OS 9.1, Series 60 UI) maar toch blijkt het niet te werken, okey dat zal wel een oorzaak hebben. Maar is het waarschijnlijk dat dit met een fix of update wordt opgelost, of is het wachten op de volgende TomTom-versie?

En weet iemand toevallig hoe het zit met Route66? Volgens hun site zijn dit de systeemeisen:
- Symbian OS v6.1 of hoger
- Series 60 platform 2.0 of hoger
- Niet compatibel met Symbian UIQ, Symbian Series 80, Symbian Series 90 of Microsoft Mobile
Ik zou zo zeggen dat dit moet werken op de E60 ... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:35
Helaas werkt het nog niet. Dit doordat de E60, E61 en E70 en N80 symbian OS 9.1 v3 hebben. De N70 bijvoorbeeld beschikt ook over symbian OS 9.1 alleen v2 (correct me if I'm wrong :| )

Doordat deze versie 3 i.p.v. 2 is werkt nog niet alle software hiervoor. De programma's dienen aangepast hiervoor te worden. Hoe snel de makers van route 66 en tomtom hiermee zijn weet ik niet.

Tot die tijd, moeten we gewoon afwachten...... |:(

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spits
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-02 08:01
Verwijderd schreef op maandag 29 mei 2006 @ 18:10:
[...]

Ik heb GSMtv een tijd geleden een gelijke vraag gesteld over de E61.

[...]

Kreeg het volgende antwoord:

[...]

Ze kunnen er dus naast zitten.
Ok dat is duidelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Bram

..........

Wouter! schreef op maandag 29 mei 2006 @ 18:14:
Hoe zit het nu precies met die TomTom ondersteuning?
Op de TomTom-site staat dat Moblie 5 geschikt is voor Series 60, en dat heeft de E60 (Symbian OS 9.1, Series 60 UI) maar toch blijkt het niet te werken, okey dat zal wel een oorzaak hebben. Maar is het waarschijnlijk dat dit met een fix of update wordt opgelost, of is het wachten op de volgende TomTom-versie?
Tom Tom zal eind juni begin juli met Tom Tom 6 komen, dan zal er ook een nieuwe versie van de mobile komen. Dan wordt de E60 zeker ondersteund.

Ik ben bang dat we daar op moeten wachten en dat ze niet tussentijds met een update komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoXie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-03-2023
En wat voor GPS ontvanger kun je dan het beste kopen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
  • Laatst online: 08-09 13:47
Vodafone is echt een debiele provider als het over data gaat. Alles is of echt heel erg duur of wordt per tijdseenheid afgerekend (waarom zou je dat in hemelsnaam zo afrekenen??). Ik heb nu T-mobile met onbeperkt internet voor 9,50 per maand (iig 9,50 voor het GPRS deel, daarnaast een abonnement), bevalt erg goed. Pocket Internet Totaal of Web 'n Walk heet het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceQbe75
  • Laatst online: 26-08 20:51
Ik heb een vraagje omtrent de e60. Vooral de WiFi functie interesseert mij. Alleen had ik graag geweten of het handig is om hiervan gebruik te maken. Moet je bv. elke keer een hoop stappen doorlopen om te verbinden met een wlan? Verbind de gsm vanzelf vanaf dat er een signaal is? ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoXie
Wifi werkt perfect ... elke keer als je iets wilt doen kun je in stellen dat hij VRAAGT om de verbinding die je wilt gaan gebruiken (WiFi of GPRS/UMTS ofzo) ... Je kunt dan een van je vooraf ingestelde WiFi toegangspunten selecteren ... of scannen naar aanwezige wifi-netwerken (die je DAN wel eerst moet instellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceQbe75
  • Laatst online: 26-08 20:51
Aha, en hoeveel tijd neemt het ongeveer in beslag om dit in te stellen? Vooral handig als je onderweg bent denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Binnen een minuut heb ik een nieuw netwerk toegevoegd. (er van uitgaande dat het open is en ik geen ingewikkelde wep-keys moet invoeren).
Er zijn ook al proggies die continu scannen op beschikbare netwerken.

Voor email heeft de E60 zelfs een roaming functie: je kunt een lijst van xs points aanleggen (en bv je gprs verbinding). De telefoon pakt dan steeds de beste verbinding (of : begint bovenaan de lijst en werkt naar onderen).
Althans dit is de theorie: ik krijg zodra ik deze functie inschakel (lees: group selecteer) bij het ophalen van mijn mail direct een foutmelding: hij kan de mailserver niet vinden. Kies ik echter een van de xs points handmatig, gaat alles vlekkeloos...... softwarebug?

Gisteren toruwens mijn eerste spontane reset meegemaakt. Maar ja, het is bekend van Nokia dat het nog een firmware upgrade of 5-10 duurt voordat alles werkt zoals geadverteerd.....

Wanneer komt er een aparte E60 thread???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoXie
Die E60/61 thread mag er komen . Ik hoop vooral dat straks het hele firmware verhaal in die threads goed kan worden aangekondigd. Ik heb anders geen flauw idee .. wanneer er nieuwe firmwares zijn uitgekomen.

Mijn grootste BUG is nog steeds die 'piep' tijdens het bellen.

En oow .. na enig surfen : Vodafone Live .. het bedrog van de eeuw. ALLES kost daar geld ... ze vragen echt geld voor zaken die in het begin van Internet zelfs al gratis waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Levertijden update (E70 is inmiddels op levertijd onbekend gezet)

E60 Voorraad
E61 Levertijd onbevestigd
E70 Levertijd onbevestigd
N70 Ivory Pearl Verwacht in week 22
N70 Silver Black Verwacht in week 22
N80 Black Verwacht in week 22
N80 Silver Levertijd onbevestigd
N90 Pearl Black Voorraad
N90 Light Blue Levertijd onbevestigd
N91 Voorraad

p.s dit is de status van de groothandel/distributeur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marmotje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 17:50
e60 is wel de bom.. nu nog even wachten op een leuke prijs met 1 jaar verlening hi..

mag hem al verlengen maar wil echt niet meer als 100 euro neerlappen.. mja hi is niet zo gul :(

apt-get moo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansur
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-06 12:02
Wouter! schreef op maandag 29 mei 2006 @ 17:44:
[...]

Idd zeg 8)7, hij is toch al rond de 400 Euro te krijgen ... 1000 is wel erg veel van het goede >:).
Dit was ook zo bij de 6280 toen die nog niet voorradig was. Waarschijnlijk is dit een soort van defaultprijs. Binnenkort zal er wel een meer redelijke prijs staan.

Ik ben vooral benieuwd wanneer de E60 uiteindelijk in België voorradig gaat zijn. Ik zou denken dat de Benelux markt toch iets-of-wat hetzelfde zou zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Marmot84 schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 11:44:
e60 is wel de bom.. nu nog even wachten op een leuke prijs met 1 jaar verlening hi..

mag hem al verlengen maar wil echt niet meer als 100 euro neerlappen.. mja hi is niet zo gul :(
Check Telecom.nu eens, daar zijn de toestellen met verlenging net zo voordeling als met een nieuw abonnement >:) (van Hi). Ik ga eigenlijk altijd voor een 2 jarig abonnement. De E60 staat er bij hen op dit moment echter nog niet bij ... maar ik vermoed met een paar dagen wel :).

I-mode is trouwens ook maar 7,50 Euro per maand onbeperkt (na ja ... 10MB limiet dan eigenlijk, maar ze noemen het onbeperkt). Ik denk dat ik dus binnenkort mooi voor een 2 jarige Hi20 of Hi25 contractverlenging ga met I-mode voor 7,50 Euro.

[ Voor 31% gewijzigd door Wouter! op 30-05-2006 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-09 22:19
net een mailtje ontvangen van Club Nokia met het volgende :

U bent Club Nokia-lid en dat belonen we graag met exclusieve voordelen. Vandaag biedt Club Nokia u de kans om als eerste in de Benelux de Nokia E70 smartphone aan te schaffen. Nog voor die op de markt is.

Als u dat wilt, gebruikt u dit veelzijdige zakentoestel vóór ieder ander, dus nog voor hij in de winkel ligt. U bestelt vandaag nog uw exemplaar voor 509 euro (420,66 euro excl. BTW). En we zorgen ervoor dat uw toestel veilig bij u thuis wordt afgeleverd, op 2 juni (*) zonder extra kosten. De E70’s worden pas iets later aan de gebruikelijke verkoopkanalen geleverd.

Zegt dit aanbod u wat? Het aantal gereserveerde toestellen voor Club Nokia-leden is beperkt tot 50 stuks. Wacht dus niet te lang, want wie weet zijn ze nu al de deur uit.

Dus mensen die lid zijn van Club Nokia en een E70 willen moeten snel hun mailbox checken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 11:26:
Levertijden update (E70 is inmiddels op levertijd onbekend gezet)

E60 Voorraad
E61 Levertijd onbevestigd
E70 Levertijd onbevestigd
N70 Ivory Pearl Verwacht in week 22
N70 Silver Black Verwacht in week 22
N80 Black Verwacht in week 22
N80 Silver Levertijd onbevestigd
N90 Pearl Black Voorraad
N90 Light Blue Levertijd onbevestigd
N91 Voorraad

p.s dit is de status van de groothandel/distributeur
Frankln, weet die groothandel/distributeur van jou ook in welke kleur de E70 in Nederland wordt geleverd? Ik had namelijk begrepen dat er maar in kleur beschikbaar kwam, maar ik heb plaatjes gezien met zwart toetsenbord :9~ en eentje met een zilveren toetsenbord :O
Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even geheel off topic:

Heeft iemand een NOKIA HS-6 headset?

mail mij even op gebruiker joor.us via mijn gmail account!

Joor.us

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 15:41:
[...]

Frankln, weet die groothandel/distributeur van jou ook in welke kleur de E70 in Nederland wordt geleverd? Ik had namelijk begrepen dat er maar in kleur beschikbaar kwam, maar ik heb plaatjes gezien met zwart toetsenbord :9~ en eentje met een zilveren toetsenbord :O
Thanks
Vraag staat inmiddels uit. khoop snel antwoord te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marmotje
Wouter! schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 13:03:
[...]

Check Telecom.nu eens, daar zijn de toestellen met verlenging net zo voordeling als met een nieuw abonnement >:) (van Hi). Ik ga eigenlijk altijd voor een 2 jarig abonnement. De E60 staat er bij hen op dit moment echter nog niet bij ... maar ik vermoed met een paar dagen wel :).

I-mode is trouwens ook maar 7,50 Euro per maand onbeperkt (na ja ... 10MB limiet dan eigenlijk, maar ze noemen het onbeperkt). Ik denk dat ik dus binnenkort mooi voor een 2 jarige Hi20 of Hi25 contractverlenging ga met I-mode voor 7,50 Euro.
tnnx kendie die site nog niet.. nu maar wachten totdat ze de e60 hebben :)

apt-get moo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Ik heb niet zo'n mailtje ontvangen van Club Nokia ... en ben toch al een jaar of 7 lid volgens mij ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 15:41:
[...]

Thanks
In Nederland zullen zeer waarschijnlijk alleen de "zilveren" versies worden geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 11:36:
[...]

In Nederland zullen zeer waarschijnlijk alleen de "zilveren" versies worden geleverd.
En ik wilde juist ook die met het zwarte toetsenbord :( !

Ik snap zulke besluiten nooit zo goed. Nokia snapt zelf toch ook wel dat het merendeel de zwarte versie mooier vind dan die met een zilver toetsenbord 8)7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:46

amphora

Websites & Fotografie

BoXie schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 10:22:
Die E60/61 thread mag er komen.
Ik zit meer te wachten op een algemeen S60v3 topic maar waar het dan alleen gaat over de telefoons en software die je daar op kan zetten ipv 100 reacties van mensen die zicht afvragen of hij leverbaar is en voor hoeveel. (No offence trouwens ;)) Dus eigenlijk een topic waar alleen mensen in posten die zo'n toestel al hebben.

[ Voor 10% gewijzigd door amphora op 31-05-2006 12:44 ]

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoXie
Goed plan .. ben ik helemaal mee eens .. er is grote behoefte hier aan een resource voor applicaties / games etc .. voor Symbian S60 3rd Ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoXie
Alle mensen met een piep tijdens bellen : ruil je telefoon. Net nieuwe gehaald bij Belcompany (prima service) ... en die is pieploos :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzeeschuimers
  • Laatst online: 08-11-2024
@boxie

Omschrijf die piep in je E60 eens , ik heb er ook last van , maar ik vind het meer een ruis dan een piep?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzeeschuimers
  • Laatst online: 08-11-2024
BoXie schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 14:56:
Alle mensen met een piep tijdens bellen : ruil je telefoon. Net nieuwe gehaald bij Belcompany (prima service) ... en die is pieploos :)
Omschrijf die piep eens beter , ik vind het meer op een ruis lijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoXie
Wat ik bedoelde was een hele hoge zachte piep die begint zodra je gaat bellen. Het lijkt een beetje op een van de 'hogere' piepjes die je vroeger wel eens hoorde bij van die gehoorstesten.

Trust me ... als je niet weet wat ik bedoel .. dan heb je er ook vast geen last van (of je bent doof :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-12-2021
Amphora schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 12:43:
[...]

Ik zit meer te wachten op een algemeen S60v3 topic maar waar het dan alleen gaat over de telefoons en software die je daar op kan zetten ipv 100 reacties van mensen die zicht afvragen of hij leverbaar is en voor hoeveel. (No offence trouwens ;)) Dus eigenlijk een topic waar alleen mensen in posten die zo'n toestel al hebben.
Als de beheerder van dat topic nou wordt gewaarschuwd als de E61 en E70 er zijn en dit bij het laden van de pagina meteen zichtbaar is, dan is dit topic grotendeels overbodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb in mijn E60 de contacts met voor- en achternaam (Voornaam Achternaam) in de desbetreffende vakjes. In de inbox staat vervolgens iedere naam met achter- en voornaam (Achternaam Voornaam). Zie ik een instelling over het hoofd of heeft iedereen dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ook een manier om op simpele wijze aan 3rd edition themes te komen? Dit alles zonder bijvoorbeeld een Nokia applicatie van 70 MB te installeren? Misschien kan iemand die dit wel gedaan heeft de standaard themes uit de editor ter download zetten?

Verder heb ik via een oude gesoldeerde kabel van mijn oude 6230 met daarin sennheisers geplugd een aantal mp3's geluisterd. Het is te doen maar ik mis toch wel de lage tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie kan mij helpen met de juiste instellingen om e-mail te versturen en te ontvangen via wifi met een @home account?

M.vr.g.

Dnereb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMurdock
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hmm ik ben toch nog steeds wel benieuwd of we op korte termijn kunnen verwachten dat de e60 ook met TomTom software gaat werken. Heb al n tijdje lopen zoeken naar een manier om contact met die lui op te nemen, maar dat kan k niet eens vinden... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TomTom

Rembrandtplein 35
1017 CT Amsterdam
The Netherlands
Tel: +31 (0)20 850 0800
Fax: +31 (0)20 850 1099

http://www.tomtom.com/support/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:46

amphora

Websites & Fotografie

Verwijderd schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 00:38:
Ik heb in mijn E60 de contacts met voor- en achternaam (Voornaam Achternaam) in de desbetreffende vakjes. In de inbox staat vervolgens iedere naam met achter- en voornaam (Achternaam Voornaam). Zie ik een instelling over het hoofd of heeft iedereen dit?
Heb ik ook. Maar vind het niet echt een probleem eigenlijk. Als ik een naam ga zoeken dan vind ik wel belangrijk dat ik op voornaam zoek.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amphora schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 11:03:
[...]

Heb ik ook. Maar vind het niet echt een probleem eigenlijk. Als ik een naam ga zoeken dan vind ik wel belangrijk dat ik op voornaam zoek.
komt vaker voor bij S60 toestellen. De N80 heeft dat ook, de N91 weer niet. Overklaarbaar maar waar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickos
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-07-2015
Verwijderd schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 10:16:
Wie kan mij helpen met de juiste instellingen om e-mail te versturen en te ontvangen via wifi met een @home account?

M.vr.g.

Dnereb
POP3 & SMTP: mail.home.nl
Username & Password weet je zelf als het goed is! :)

Weet alleen niet zeker of je mail.home.nl als SMTP kan gebruiken indien je niet via een @Home verbinding zit, maar dat merk je snel genoeg lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram
  • Niet online

Bram

..........

MadMurdock schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 10:40:
Hmm ik ben toch nog steeds wel benieuwd of we op korte termijn kunnen verwachten dat de e60 ook met TomTom software gaat werken. Heb al n tijdje lopen zoeken naar een manier om contact met die lui op te nemen, maar dat kan k niet eens vinden... :?
Gewoon bellen, misschien dat ze dan wel met een tussentijdse update uitkomen als er meer mensen gaan bellen. Tel: +31 (0)20 850 0800

Ik heb ook al eens gebeld, maar ze wisten het niet. Hopen dat ze een beetje opschieten met TT 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoXie
Over TomTom : beetje geduld joh . die telefoon is net uit.

Verder: net even SIP-call (VOIP) geprobeerd met Asterisk. Hebben anderen dat al es gedaan ? Werkt op zich wel .. maar wel een onwijs bagger geluid .. Codec issue ? Ik deed VOIP over WiFi .. maar de stemmen waren amper te verstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde probleem, ook ik heb dit geregistreerd maar geen resultaat. Registratie mislukt komt er te staan! Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de mensen die eerder in dit topic liepen te klagen over de batterij levensduur van de E60.... Ik ga vanmiddag een sterkere batterij ophalen en proberen... Ik laat jullie hiervan mijn bevindingen weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bram schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 12:47:
[...]

Gewoon bellen, misschien dat ze dan wel met een tussentijdse update uitkomen als er meer mensen gaan bellen. Tel: +31 (0)20 850 0800

Ik heb ook al eens gebeld, maar ze wisten het niet. Hopen dat ze een beetje opschieten met TT 6.
zal een blijvend probleem blijven: hebben ze dadelijk net de sw aangepast voor deze versie, komt er weer een nieuwe (4th edition of zo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoXie
Ik vind de accu-tijd prima !! Ben gewend aan een Samsung die 1 dag meegaat. Maar met normaal gebruik van bellen en Wifi gaat mijn accu 2 dagen mee .. prima .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook samsung gewend en vind dit kwa levensduur van de accu ook een stuk beter :D

Wel heb ik nog steeds een probleem met synchroniseren (van me agenda met outlook). Hebben jullie ook een synchronisatieaccount voor PC Suite die niet te verwijderen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BoXie schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 14:21:
Ik vind de accu-tijd prima !! Ben gewend aan een Samsung die 1 dag meegaat. Maar met normaal gebruik van bellen en Wifi gaat mijn accu 2 dagen mee .. prima .
Da's leuk dat jij dat prima vind, waarschijnlijk ben jij dan ook niet diegene die heeft lopen klagen aan het begin van dit topic.

Ik heb dus de batterij opgehaald, het is een MaxCell 1900mAH tegenover 970mAH van Nokia. Ik ben benieuwd hoe lang ie meegaat, hij zit nu aan de oplader.

Voor de mensen die 'm ook willen hebben (heb mezelf nl. rotgezocht naar een maxcell batterij), ik heb 'm gevonden bij http://www.batterijshop.org/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoXie
Damn,

Heb al paar keer gehad dat tijdens het bellen ineens de verbinding wordt verbroken door de E60 !
En dat ligt niet aan slecht bereik (Vodafone maximum bereik).

Iemand ook al es last van gehad met deze telefoon ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 10:24

it0

Mijn mening is een feit.

Verwijderd schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 16:13:
[...]

Da's leuk dat jij dat prima vind, waarschijnlijk ben jij dan ook niet diegene die heeft lopen klagen aan het begin van dit topic.

Ik heb dus de batterij opgehaald, het is een MaxCell 1900mAH tegenover 970mAH van Nokia. Ik ben benieuwd hoe lang ie meegaat, hij zit nu aan de oplader.

Voor de mensen die 'm ook willen hebben (heb mezelf nl. rotgezocht naar een maxcell batterij), ik heb 'm gevonden bij http://www.batterijshop.org/
Ik krijg hem niet gevonden, maar ben erg benieuwd naar de prijs en het resultaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fantasties, heb met mijn Nokia E60 even door mijn woonplaats gereden, scannend naar open netwerken. Ongeloofelijk hoeveel mensen hun netwerk niet beveiligd hebben..........in princiepe komt het er opneer........dat je dan bijna overal je kunt internetten en je mail ophalen...........of gebruikmaken van voip })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

it0 schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 23:41:
[...]

Ik krijg hem niet gevonden, maar ben erg benieuwd naar de prijs en het resultaat!
Klopt ik kon 'm ook niet vinden op die site, maar ik heb gewoon gebeld en die man verteld dat ik een E60 had, hij is toen gaan uitzoeken welke maxcell batterij compatible is met de E60. Het type maxcell batterij is de NOK 6100. Is een batterij die oorspronkelijk is ontwikkeld denk ik voor de nokia 6100, wat een BL-4c batterij is. In de E60 zit een BL-5c type.... echter blijkt alleen het aantal milli apere het verschil te zijn tussen de BL-4c en de BL-5c. Dus als ik jou was en je wilt die batterij hebben moet je gewoon ff contact opnemen met de batterijshop. De prijs is 26 eruo.

Over resultaat kan ik nu nog weinig zeggen, omdat ik de batterij pas sinds gister heb, hier kom ik nog op terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:23

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Verwijderd schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 08:41:
[...]

Klopt ik kon 'm ook niet vinden op die site, maar ik heb gewoon gebeld en die man verteld dat ik een E60 had, hij is toen gaan uitzoeken welke maxcell batterij compatible is met de E60. Het type maxcell batterij is de NOK 6100. Is een batterij die oorspronkelijk is ontwikkeld denk ik voor de nokia 6100, wat een BL-4c batterij is. In de E60 zit een BL-5c type.... echter blijkt alleen het aantal milli apere het verschil te zijn tussen de BL-4c en de BL-5c. Dus als ik jou was en je wilt die batterij hebben moet je gewoon ff contact opnemen met de batterijshop. De prijs is 26 eruo.

Over resultaat kan ik nu nog weinig zeggen, omdat ik de batterij pas sinds gister heb, hier kom ik nog op terug.
Interessant, ben benieuwd naar je ervaring aangezien ik de huidge batterij te snel leeg vind gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoXie
Hoe zou je dit toestel het beste kunnen installeren in de auto ?
Ik wil sowieso de originele Nokia phone holder voor dit toestel (CR-26 meen ik) . Maar past dat in elke auto ? Hoe bevestig je zo'n ding. En wat kun je dan het beste kopen als carkit. Ik wil zo weinig mogelijk geschroef en gedoe. Misschien de Nokia Advanced carkit CK-7W ? Kun je daarvan het zaakje inpluggen in die houder ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marmotje
Heb net de e60 opgehaald, hij ligt nu braaf aan de oplader ik ben er ondertussen wat mee aan het spelen, maar het lukt mij niet om themes de instaleren hij geeft een foutmelding als ik ze instaleer via pc suite... als ik ze eerst kopieer naar de e60 en dan laad doet hij het ook niet..

Hoe doen jullie het ?

bedankt

apt-get moo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-09 12:26
Welke themes heb je eigenlijk dan want ik kon ze nog niet echt vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marmot84 schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 15:56:
Heb net de e60 opgehaald, hij ligt nu braaf aan de oplader ik ben er ondertussen wat mee aan het spelen, maar het lukt mij niet om themes de instaleren hij geeft een foutmelding als ik ze instaleer via pc suite... als ik ze eerst kopieer naar de e60 en dan laad doet hij het ook niet..

Hoe doen jullie het ?

bedankt
de oude themes (*.sis) werken niet met de 3e generatie Symbian. Dit moeten sisx - themes zijn. Er zijn er nog niet veel voorhanden. Op een griekse site (http://www.techteam.gr) staan er een paar, maar ook die werken niet allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marmotje
http://gallery.mobile9.com/c/nokia-e60-themes/1/

bovenstaande url.. stond ergens ook in dit topic :)

als jij ze wel aan de praat krijgt hoor ik dit graag!

apt-get moo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marmotje
Verwijderd schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 16:06:
[...]

de oude themes (*.sis) werken niet met de 3e generatie Symbian. Dit moeten sisx - themes zijn. Er zijn er nog niet veel voorhanden. Op een griekse site (http://www.techteam.gr) staan er een paar, maar ook die werken niet allemaal
oke dankjewel ..

kan ik gelijk is mijn grieks ophalen ;)

apt-get moo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMurdock
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Reactie mbt tot de vraag of er al iets bekend was over een (spoedige) ondersteuning van de e60 door TomTom:
Geachte heer MadMurdock,

Hartelijk dank voor uw e-mail aan TomTom Customer Support.

Op dit moment is niet bekend of de E60 op korte termijn beschikbaar zal zijn voor Mobile 5.

De informatie waar u naar vraagt is op dit moment nog niet beschikbaar. Wanneer deze informatie wel beschikbaar is zal dit kenbaar worden gemaakt d.m.v. de TomTom nieuwsbrieven.
Kortom; waardeloze info.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoXie
Valt net weer de verbinding weg tijdens het bellen. Ben ik nou de enige ?
Hebben jullie het al eens gehad dat hij zomaar de 'hoorn erop gooit' ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marmotje
http://europe.nokia.com/nokia/0,,87882,00.html

deze themes van de 3250 pakt hij wel..

apt-get moo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Topicstarter
BoXie schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 16:32:
Ik heb er geen last van iig

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
BoXie schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 11:50:
Hoe zou je dit toestel het beste kunnen installeren in de auto ?
Ik wil sowieso de originele Nokia phone holder voor dit toestel (CR-26 meen ik) . Maar past dat in elke auto ? Hoe bevestig je zo'n ding. En wat kun je dan het beste kopen als carkit. Ik wil zo weinig mogelijk geschroef en gedoe. Misschien de Nokia Advanced carkit CK-7W ? Kun je daarvan het zaakje inpluggen in die houder ?
Yep, de CK-7W heeft krijgt een kabel meegeleverd die je òf direct onder in je Nokia kunt pluggen (pop-port) òf onder in de juiste passende Nokia-houder. Je kunt dus alles mooi achter je dashboard wegwerken en laat alleen die ene kabel achter je dashboard vandaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net van daag NAV4ALL op mijn E60 geinstalleerd en 2 proefritjes gemaakt........werkt super.......mischien een goed alternatiev voor sommigen die wachten op een tom tom update of route66......nav4all is gratis......en werkt perfect op de nokia e60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yes, zojuist mijn aanstaande E70 bij futuregsm besteld :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-09 12:26
BoXie schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 16:32:
Ik heb niet dat de verbinding verbroken wordt maar wel iets anders raars..

Met verschillende mensen die mij bellen of ik bel heb ik gewoon complete stilte als ik opneem!
Hoor dan echt helemaal niets, ook geen ruis en mijn ontvangstmeter geeft maximaal aan.

Dacht dat het laatst aan een zendmast lag die niet helemaal jofel was maar nu had ik het weer compleet ergens anders, ik hoop echt dat het aan t-mobile ligt en niet aan de E60 want dit heb ik nooit eerder gehad en het is erg vervelend.

Dat NAV4ALL ga ik ook proberen denk ik!

*edit*
5. Sta ik de hele tijd in verbinding met de Nav4All computer als ik navigeer?
Nee, alleen voor het berekenen van de route en dat is meestal niet meer dan een aantal seconden. Moet de route worden herberekend, omdat je van plan verandert of de aanwijzingen negeert, ook dan neemt je handset contact op met de Nav4All-computer.
En dat gebeurd over gprs?
Dan wacht ik ff denk ik.

[ Voor 22% gewijzigd door Nasty Nate op 02-06-2006 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk die themas... maar hoe verwijder je ze weer:P??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat NAV4ALL ga ik ook proberen denk ik!

*edit*

[...]

En dat gebeurd over gprs?
Dan wacht ik ff denk ik.[/quote]

Niet als je thuis beschikt over een draadloos netwerk.........dan haal je thuis de gegevens op via je wifi. En doe je het wel via gprs......het aantal bits wat hij dan ophaalt valt reuze mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdlaan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 20:27
ik vraag me af hoe de agenda functie functioneert ...
is het makkelijk een afspraak toe te voegen, of een notitie
Synchroniseert ie goed met outlook.

Ik heb momenteel een windowsmobile telefoon maar heb daar continue problemen mee met activesync.
Dus zit ik te kijken naar de E70 ;)

Xbox One X | iPhone 12 | iPad Pro 11 | MacBook Air M1 | Sony HX50v | Sony HX400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L1800
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-09 15:29
Verwijderd schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 20:21:
Net van daag NAV4ALL op mijn E60 geinstalleerd en 2 proefritjes gemaakt........werkt super.......mischien een goed alternatiev voor sommigen die wachten op een tom tom update of route66......nav4all is gratis......en werkt perfect op de nokia e60
op de site saat dat het binnenkort beschikbaar is :?
hoe kan jij er dan al mee werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoXie
pvdlaan schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 09:16:
ik vraag me af hoe de agenda functie functioneert ...
is het makkelijk een afspraak toe te voegen, of een notitie
Synchroniseert ie goed met outlook.

Ik heb momenteel een windowsmobile telefoon maar heb daar continue problemen mee met activesync.
Dus zit ik te kijken naar de E70 ;)
Bij mij gaat het syncen met Outlook 2003 perfect. Geen enkel probleem .. het werkt net als ActiveSync.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij werkt het syncen nog niet :S

Als ik een backup wil maken van heel me toestel wordt de agenda ook niet mee gesyncd vanwege een fout. Werkt dit bij jullie wel? (melding: Bepaalde inhoud op de telefoon kan niet worden gelezen en is niet opgenomen in de back-up.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdlaan
BoXie schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 11:11:
[...]

Bij mij gaat het syncen met Outlook 2003 perfect. Geen enkel probleem .. het werkt net als ActiveSync.
maar lukt het ook met wm2005 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
pvdlaan schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 12:51:
[...]

maar lukt het ook met wm2005 ?
Alles syncen met activesync?! Ja juist. Als dat te teminste de vraag was die ik niet helemaal begrijp :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdlaan
DaannO schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 13:15:
[...]

Alles syncen met activesync?! Ja juist. Als dat te teminste de vraag was die ik niet helemaal begrijp :P
Nee ik dacht dat je met activesync syncd, maar nu ik het nog eens lees,
bedoel je waarschijnlijk dat je met nokia pc suite syncd en dat dat geen problemen oplevert.

Het probleem wat ik nu heb is dat het syncen met wm2003 wel goed verloopt en met wm2005 niet.
Vandaar dat ik wil overstappen naar een nokia, zodat ik die problemen niet meer heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
pvdlaan schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 14:11:
[...]

Nee ik dacht dat je met activesync syncd, maar nu ik het nog eens lees,
bedoel je waarschijnlijk dat je met nokia pc suite syncd en dat dat geen problemen oplevert.

Het probleem wat ik nu heb is dat het syncen met wm2003 wel goed verloopt en met wm2005 niet.
Vandaar dat ik wil overstappen naar een nokia, zodat ik die problemen niet meer heb ;)
Dit kan liggen aan de activesyn program en welk apparaat je comp in zn geheugen heeft. Maar voor dat probleem kan je beter een apart topic openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Begint toch een beetje te kriebelen die E70 nu. Maar ja dat formaat. Ik weet het nog niet. Toch binnekort maar effe naar de mediamarkt kijken hoe het bevalt. Prijs valt me toch nog ietsje tegen 450 E. Moet je ook nog een 2GB kaartje bij en een GPS muis ben je alsnog rond de 600 euro kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

L1800 schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 09:28:
[...]

op de site saat dat het binnenkort beschikbaar is :?
hoe kan jij er dan al mee werken?
Gewoon dom weg geinstalleerd........en werkt gewoon.......gewoon een kwestie van uitproberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de e60 nu ook :). Hij was redelijk goedkoop bij de Vodafone winkel. €143 voor verlenging van 1 jaar bij 35.

Nu ervaar ik wat geflikker in het scherm zelf. Als ik van 'home' bijvoorbeeld naar Bericht ga. Ik zal zo snel mogelijk even een foto posten als ik het vastgeleg krijg. Weten jullie of dit normaal is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• One_Eight_Se7en
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-08 23:51
Verwijderd schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 21:08:
Yes, zojuist mijn aanstaande E70 bij futuregsm besteld :9~
beter, als je via die site nou ook nog je bestaandse abbo kon verlengen, bestelde k em daar ook!! Is ie al in andere webshops gesignaleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Vaak is los kopen met sim only goedkoper hoor of scheelt het een tientje. Ik koop ook gewoon los. Heb je ook geen problemen met branded en aangepaste firmwares.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand me vertellen of hij wel gewoon kan synchroniseren met outlook (agenda). Ik blijf die *$#%$#&^ systeemfout maar krijgen, ook na alles opnieuw te hebben ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoXie
Ja .. het kan zeker .. werkt perfect .. dus er zal ergens iets mis zijn bij je (systeem).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grr das balen, ik wacht wel op nieuwe firmware. Ik zit niet te wachten om hem om te ruilen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marmotje
Heb hem nu sinds vrijdag.. geweldige telefoon .. wifi werkt ook :) scherm is groot genoeg om beetje mee te surfen :) ideaal!

Maar ik ben nu op zoek naar een goed headset voor deze telefoon.. het liefst eentje die ook te gebruiken is als headse... nu is er wel her en der wat te vinden over de Nokia hs-20.. maar nergens een prijs en/of verwachte leverdatum...

iemand die hier iets meer van weet ?

Grtz,

[ Voor 6% gewijzigd door Marmotje op 05-06-2006 12:12 ]

apt-get moo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoXie
Verwijderd schreef op zondag 04 juni 2006 @ 22:46:
Grr das balen, ik wacht wel op nieuwe firmware. Ik zit niet te wachten om hem om te ruilen :(
Krijg je die systeemfout op je pc of mobiel ? Lijkt me eerder een probleem in je pc dan in je telefoon.

Maak anders in windows eens een nieuw profiel aan ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg de systeemfout op me GSM. Me PC geeft dan aan dat iets is misgegaan, ik heb het al op drie pc's geprobeerd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeIsTwisted
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-07-2023

MeIsTwisted

not a Twisted mind

Ik heb sinds vrijdag de nokia E70 (via clubnokia besteld) en hij bevalt me echt perfect! Heb ook zo'n t-mobile abbo voor onbeperkt internet. Internetten gaat perfect. Ik ben echt onder de indruk van het toestel. Scherm is echt supermooi. De telefoon is redelijk groot, maar hiervoor had ik 6800 en die is iets groter, dus maakt voor mij niet uit.

Echt een aanrader dit toestel!

PS - weet er iemand nog een gameboy/nintendo emulator voor deze mobiel? VBoy en Goboy zijn beide sis bestandjes en die geven melding dat installatie daarvan niet wordt ondersteund.

Weet iemand hoe je uberhaupt sis bestanden kan installeren?

edit:
Hmm, kom er net achter dat je sisx bestanden moet hebben. Is er een manier om .sis bestanden te converteren naar sisx?

[ Voor 37% gewijzigd door MeIsTwisted op 06-06-2006 10:31 ]

Multimonitor is relax :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Mooi om te horen dat je er tevreden mee bent. Ik hem toch echter een keertje in mijn handen houden voordat ik hem 'blind' koop. Mjah, als je een hekel hebt aan sms-en met de 9 nummertoetsen dan heb je niet veel keus.

Kun je wat fotootjes erbij plaatsen? En hoe is de battery life? Welke opties heb je nog meer gebruikt?

BTW: is de E70 dan wel een toegestaan toestel voor PIT van T-Mobile aangezien de E-60 dit nog niet was en je alleen door een andere IMEI nummer op te geven er gebruik van kon maken.

[ Voor 24% gewijzigd door REDFISH op 05-06-2006 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 08:41:
[...]

Ben erg benieuwd naar het resultaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeIsTwisted

MeIsTwisted

not a Twisted mind

REDFISH schreef op maandag 05 juni 2006 @ 23:36:
Mooi om te horen dat je er tevreden mee bent. Ik hem toch echter een keertje in mijn handen houden voordat ik hem 'blind' koop. Mjah, als je een hekel hebt aan sms-en met de 9 nummertoetsen dan heb je niet veel keus.

Kun je wat fotootjes erbij plaatsen? En hoe is de battery life? Welke opties heb je nog meer gebruikt?

BTW: is de E70 dan wel een toegestaan toestel voor PIT van T-Mobile aangezien de E-60 dit nog niet was en je alleen door een andere IMEI nummer op te geven er gebruik van kon maken.
heb nu ff geen digicam bij de hand. De foto's die het toestel maakt zijn behoorlijk goede kwaliteit vind ik. Je moet wel goed licht hebben. Ik had minder verwacht iig.

Ik gebruikte dit weekend mijn mobiel behoorlijk intensief en toen was batterij voor de helft leeg. (3 v/d 6 streepjes) Hij is dan wel weer opgeladen binnen 2 uur ofzo.

De E70 is nog niet toegestaan voor PIT, zal vast wel komen, maar nu had ik eerst nog ff een N70 >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Schijnbaar wordt tegenwoordig niet meer gegecontroleerd of je ook echt een toesten hebt dat op de lijst staat. Als ze wel om een IMEI vragen dan zoek of genereer je gewoon een IMEI voor een wel 'goedgekeurd' toestel. Ik heb nu al maanden PIT met een Siemens S55 (en PowerBook/MacBook Pro/Palm Tungsten T3).

Zit zelf te kijken naar de E70, vooral erg benieuwd naar de grootte (maar ff wachten tot de Mediamarkt hem heeft liggen dus) en de standby-tijd. Mijn S55 gaat iets van een week mee zonder opladen en dat is toch wel erg prettig :) Verder maar eens de development kit binnen halen en eens kijken of de kalender software op de E70 mijn Tungesten kan gaan vervangen.

Waarom werkt oude software eigenlijk niet op 3rd edition? Heb je tegenwoordig een certificaat nodig van Nokia/Symbian ofzo? Zijn er enorme technische veranderingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bartvb schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 10:33:
Schijnbaar wordt tegenwoordig niet meer gegecontroleerd of je ook echt een toesten hebt dat op de lijst staat. Als ze wel om een IMEI vragen dan zoek of genereer je gewoon een IMEI voor een wel 'goedgekeurd' toestel. Ik heb nu al maanden PIT met een Siemens S55 (en PowerBook/MacBook Pro/Palm Tungsten T3).

Zit zelf te kijken naar de E70, vooral erg benieuwd naar de grootte (maar ff wachten tot de Mediamarkt hem heeft liggen dus) en de standby-tijd. Mijn S55 gaat iets van een week mee zonder opladen en dat is toch wel erg prettig :) Verder maar eens de development kit binnen halen en eens kijken of de kalender software op de E70 mijn Tungesten kan gaan vervangen.

Waarom werkt oude software eigenlijk niet op 3rd edition? Heb je tegenwoordig een certificaat nodig van Nokia/Symbian ofzo? Zijn er enorme technische veranderingen?
E70 is toch nog net uit of heb ik iets gemist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marmotje
Verwijderd schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 10:38:
[...]

E70 is toch nog net uit of heb ik iets gemist?
dat klopt.. die is net uit.. hij beweert ook niet anders toch ?

apt-get moo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L1800
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-09 15:29
Verwijderd schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 13:54:
Voor de mensen die eerder in dit topic liepen te klagen over de batterij levensduur van de E60.... Ik ga vanmiddag een sterkere batterij ophalen en proberen... Ik laat jullie hiervan mijn bevindingen weten.
En? is het beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marmotje
VRaagje aan de e60 gebruikers.. ik ben op zoek naar headset.. nu heb je die mooie headset hs-6, maar die is duur en er kunnen geen andere oordopjes ingeplugd worden....

Dan is er nog het verloopstekkertje, maar dan heb ik weer geen microfoon.. nu is er wel een hs-20 waar je zelf oordopjes in kunt douwen, maar die is nergens te krijgen.. of hebben jullie wat anders gevonden ?

kwam net ook dit nog tegen
Nokia Audio Adapter AD-46
http://www.mobielbereikba...Mr18dW2sYUCFUBWMAodm2VY1g

[ Voor 15% gewijzigd door Marmotje op 06-06-2006 12:10 ]

apt-get moo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

bartvb schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 10:33:

Voor zover ik weet zijn de security dingen overhoop gehaald en niet meer compatible met de nieuwe versie.

Hier kun je meer info lezen (ik weet alleen niet of nu de huidige versie is of een update die later dit jaar uitkomt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Hmm, hier behoorlijk wat info:

http://www.forum.nokia.co...velopers_v1_3_en.pdf.html

Dit is een heel stuk minder prettig:
2.3.1 Trusted computing base
To enforce the security measures introduced in S60 3rd Edition, a collection of
software known as the trusted computing base (TCB) is used. The TCB contains
the kernel, the file system, and the software installer and is responsible for
ensuring that only applications with the necessary permissions and authority can
be installed and are allowed to access restricted areas of the device.
Gatver. Net even wat verder zitten lezen en dan kom je o.a. op:
https://www.symbiansigned.com/
en
http://www.forum.nokia.co...Security_v1_1_en.pdf.html
uit.

In het kort komt het er op neer dat er een aantal 'capability sets' zijn:

* Open, alle applicaties kunnen deze functies uitvoeren
* Basic, de gebruiker kan een applicatie toestemming geven om deze functies te gebruiken (b.v. automatisch verzenden van een SMS).
* Extended, is alleen beschikbaar als een applicatie 'Symbian Signed' is.
* Manufacturer, alleen beschikbaar met toestemming van de fabrikant.

De echt leuke (hackable) features zijn dus niet meer te gebruiken. Je mag alleen doen wat Nokia vind dat je zou moeten kunnen. Dit natuurlijk in het kader van 'we willen het platform vrij van virussen houden' maar ondertussen vooral geschikt om de controle volledig bij de fabrikant te houden en om DRM veilig te houden. Bah.

Er is een procedure om freeware/opensource gratis te laten signen maar dan moet je maar hopen dat ze dit idd doen (ze behouden het recht om applicaties te weigeren) en als je applicatie gesigned is kan achteraf je certificaat ingetrokken worden. Maw, Nokia heeft vrijwel absolute controle over wat jij met jouw hardware doet.

Ik ga maar eens op zoek naar een alternatieve telefoon. Dit gaat allemaal echt serieus de verkeerde kant op. Leuke features (als location awareness) worden zo compleet afgeschermd en dat was een van de dingen waar ik die telefoon voor wilde gebruiken.

[ Voor 5% gewijzigd door bartvb op 06-06-2006 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Ja lijkt me dat je wel vrije keus hebt om de applicaties te kiezen die jij wil. Misschien ging ik zelf wel wat ervoor programmeren.

Trouwens bij het opnemen van video is er dan ook een setting dat je het beeld een kwartslag kan draaien, dus dat je ook 4:3(breedte x lengte) opneemt en niet 3:4? Oftewel als je je telefoon een kwartslag draait dat het beeld dan ook later op de pc of ander beeld horizontaal komt. Ik meen dat de standaard max resolutie al 355x288 is dus dat lijkt erop te wijzen dat het inderdaad horizontaal beeld oplevert, maar dit zou makkelijk zijn als dit kon zonder de telefoon open te klappen.

Zijn er ook al mensen die het navigatiegedeelte hebben gebruikt icm een gps ontvanger? Ik wilde dit gaan gebruiken om fietstochten te monitoren.

BTW mag ik vragen wat je ervoor betaald hebt via clubnokia?

[ Voor 34% gewijzigd door REDFISH op 06-06-2006 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

REDFISH schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 16:33:
Ja lijkt me dat je wel vrije keus hebt om de applicaties te kiezen die jij wil. Misschien ging ik zelf wel wat ervoor programmeren.

Trouwens bij het opnemen van video is er dan ook een setting dat je het beeld een kwartslag kan draaien, dus dat je ook 4:3(breedte x lengte) opneemt en niet 3:4? Oftewel als je je telefoon een kwartslag draait dat het beeld dan ook later op de pc of ander beeld horizontaal komt. Ik meen dat de standaard max resolutie al 355x288 is dus dat lijkt erop te wijzen dat het inderdaad horizontaal beeld oplevert, maar dit zou makkelijk zijn als dit kon zonder de telefoon open te klappen.

Zijn er ook al mensen die het navigatiegedeelte hebben gebruikt icm een gps ontvanger? Ik wilde dit gaan gebruiken om fietstochten te monitoren.

BTW mag ik vragen wat je ervoor betaald hebt via clubnokia?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeIsTwisted

MeIsTwisted

not a Twisted mind

Hij was bij clubnokia 509 eurie incl BTW en verzendkosten.

Navigatie deel nog niet getest ivm het ontbreken van een gps module

[ Voor 38% gewijzigd door MeIsTwisted op 06-06-2006 23:58 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 15 Laatste