UPC digital TV uitlevering

Pagina: 1 ... 8 ... 12 Laatste
Acties:
  • 27.475 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:07

Dennahz

Life feels like hell should.

Klote, en tegen extra betaling? Zal eens een mailtje richting UPC opgooien. Beetje jammer als het echt niet kan :( Zit ik alsnog met dat redelijk verotte analoge signaal. (Is wel redelijk scherp, maar je ziet het altijd bewegen zegmaar).

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Nee, het staat expliciet vermeld in de FAQ.

Wel erg jammer, maar ze zijn er vrij duidelijk in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaZGuLL
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

NaZGuLL

Capo di Tutti Capi

sylvesterrr schreef op zondag 05 maart 2006 @ 13:50:
[...]

Dan heb jij standaard niet eens een abonnement op het UPC Digital TV Extra Channel Pack. Dat zenderpakket is dan achteraf aangevraagd.

Ik zou het even navragen als ik jou was...
Ik heb niets aangevraagd. Ik denk overigens wel dat ik die extra zenders kan ontvangen. Ik heb er echter niet om gevraagd en verwacht dan ook geen rekening daarvoor gepresenteerd te krijgen. Dat worden weer ellenlange telefoontjes/aangetekende brieven etc. naar de helpdesk vrees ik.

Zo een actie van UPC voor de promotie van een nieuwe dienst ontaard dan toch weer in het aandacht vestigen op hun administratieve chaos.

[ Voor 12% gewijzigd door NaZGuLL op 05-03-2006 14:03 ]

I've seen things you people wouldn't believe, a P4 on fire at Mach2. I watched DDR-memory glitter in the dark. All those moments will be lost in time, like money down the drain. Time to spend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Zamorano schreef op zondag 05 maart 2006 @ 13:54:
Nee, het staat expliciet vermeld in de FAQ.

Wel erg jammer, maar ze zijn er vrij duidelijk in.
Zelfs zo'n mediabox kopen, is dat ook niet mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:09
OlafvdSpek schreef op zondag 05 maart 2006 @ 14:21:
[...]

Zelfs zo'n mediabox kopen, is dat ook niet mogelijk?
Waar haal je dan de aan de mediabox gekoppelde smartcard vandaan? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Inderdaad. Als het goed is word dat later dit jaar wel mogelijk.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Hopelijk :) Lijkt me namelijk super :p Tot die tijd maar analoog beeld dan :(

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-09 19:04

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Verwijderd schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 09:37:
gisteren bekervoetbal op SBS6 zitten kijken, maar ik werd in de 2e helft gek van de continue storingen, heb 'm maar weer op analoog gezet wat overigens qua beeldkwaliteit nauwelijks minder is vind ik, ook de truc met veranderen van beeldkwaliteit van RGB<->standaard mocht helaas niet baten. Als UPC die storingen niet snel aanpakt mogen ze mijn mediabox weer komen ophalen :(

waarom proberen ze ook zoveel zenders door die kabel te persen, ik heb liever minder zenders in topkwaliteit dan een hoop troep met kleine bandbreedte.
Het grootste deel van de storingen komt door je signaal, probeer een goede versterker van iemand te lenen.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:25

SeatRider

Hips don't lie

Dennahz schreef op zondag 05 maart 2006 @ 13:45:
Wij zitten er hier ook over na te denken om digitale TV te nemen via UPC. Is maar 2,50 meer dan het huidige abonnement en een halfjaar gratis.

Nu hebben wij 2 TV's.. 1 gewone 4:3 die beneden staat van 55cm ofzo en ik heb boven mijn nieuwe 70cm platte breedbeeld met 100 hz :9

Uiteraard is een scherp beeld op zo'n grote TV erg gewenst dus ik vroeg me af of je ook 2 van die "decoders" kan aansluiten op digitale TV? Dus 1 beneden en 1 boven.
Ik zou mijn ouders overtuigen van de onzin van digitale televisie op 55cm en zelf de decoder boven in gebruik nemen :)

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
VisaRider schreef op zondag 05 maart 2006 @ 14:37:
[...]

Ik zou mijn ouders overtuigen van de onzin van digitale televisie op 55cm en zelf de decoder boven in gebruik nemen :)
Misschien willen zijn ouders gewoon naar Film1+Sport1 (en allerlei andere premium zenders) kijken? Dan hebben zij de mediabox toch echt nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zamorano schreef op zondag 05 maart 2006 @ 13:47:
[...]

Nee, UPC levert maar 1 decoder per adres.
Waar slaat dat op eigenlijk?

Als MS maar 1 xp per adres zou goedkeuren was het hek van de dam, maar dit mag zomaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-09 20:44
Verwijderd schreef op zondag 05 maart 2006 @ 14:58:
[...]

Als MS maar 1 xp per adres zou goedkeuren was het hek van de dam, maar dit mag zomaar?
In de loop van dit jaar wordt het mogelijk meer Mediaboxen te nemen, alleen zijn ze op dit moment al nauwelijks aan te slepen (levertijd ca 3 weken). Vandaar dat men er nog even mee wacht :)

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Tsja analoog kan je nog steeds op meerdere tv's krijgen dit word denk ik gewoon gezien als een extra iets.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op zondag 05 maart 2006 @ 14:58:
[...]

Waar dat op slaat...

Lees eens hoeveel mensen hier in de knoop komen met bekabelings(-kwaliteit) met slechts een enkele Mediabox. Dat is al moeilijk zat te supporten, als je vervolgens boxen op andere plekken in huis gaat aanbieden die dus per definitie met splitters en langere kabels zitten, is het einde zoek. Pas op moment dat daar technische oplossingen zijn die A ) betaalbaar zijn maar vooral ook B ) voor de gemiddelde Jan-met-de-Pet begrijpelijk en installeerbaar zijn, gaat dat aangeboden worden.

Het heeft geen zin om diensten aan te bieden die niet te ondersteunen zijn. De vergelijking met WinXP gaat dus van geen kanten op - je hoeft niet een SNR van 32dB op een spectrum van 250-850MHz via een lange kabel te leveren voor iedere WinXP install. Het is te doen, daar niet van, maar met de gemiddelde binnenhuis van echte klanten (itt een testlab of audio/videofielen) wordt het een heel ander verhaal.

Sta dus ff stil bij de technische aspecten voordat je uitspraken doet over de motieven van een ander in twijfel trekt :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

dion_b schreef op zondag 05 maart 2006 @ 17:17:
[...]

Waar dat op slaat...

Lees eens hoeveel mensen hier in de knoop komen met bekabelings(-kwaliteit) met slechts een enkele Mediabox. Dat is al moeilijk zat te supporten, als je vervolgens boxen op andere plekken in huis gaat aanbieden die dus per definitie met splitters en langere kabels zitten, is het einde zoek. Pas op moment dat daar technische oplossingen zijn die A ) betaalbaar zijn maar vooral ook B ) voor de gemiddelde Jan-met-de-Pet begrijpelijk en installeerbaar zijn, gaat dat aangeboden worden.

Het heeft geen zin om diensten aan te bieden die niet te ondersteunen zijn. De vergelijking met WinXP gaat dus van geen kanten op - je hoeft niet een SNR van 32dB op een spectrum van 250-850MHz via een lange kabel te leveren voor iedere WinXP install. Het is te doen, daar niet van, maar met de gemiddelde binnenhuis van echte klanten (itt een testlab of audio/videofielen) wordt het een heel ander verhaal.

Sta dus ff stil bij de technische aspecten voordat je uitspraken doet over de motieven van een ander in twijfel trekt :o
Dan nog zouden ze zonder support van de kwaliteit van de tweede decoder het kunnen leveren. Ik heb twee hirschmannetjes met retourversterking staan en kan zowel mijn modem als stb's aansluiten hoeveel en waar ik maar wil (hoeveel tot 5, maar een hirschman extra en ik plak er zo weer vijf aan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
sWORDs schreef op zondag 05 maart 2006 @ 23:02:
[...]

Dan nog zouden ze zonder support van de kwaliteit van de tweede decoder het kunnen leveren. Ik heb twee hirschmannetjes met retourversterking staan en kan zowel mijn modem als stb's aansluiten hoeveel en waar ik maar wil (hoeveel tot 5, maar een hirschman extra en ik plak er zo weer vijf aan)
Ik denk dat slechts 0,01% (misschien zelfs minder) van de klanten een fatsoenlijke binnenhuisinstallatie heeft. De overige mensen die ook een tweede mediabox in huis willen, zullen wél support verwachten ("Maar mijn tweede mediabox werkt niet goed, de andere wel. UPC kan nooit iets goed doen. :'( "). Je kunt die klanten dan niet afwimpelen met "Tja, wij garanderen maar 1 werkende mediabox. Hoe u de tweede mediabox aansluit is uw probleem". Kan wel, maar dan zal er niks meer van het imago van UPC overblijven (voor zover dat er al is)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dion_b schreef op zondag 05 maart 2006 @ 17:17:
[...]

Waar dat op slaat...

Lees eens hoeveel mensen hier in de knoop komen met bekabelings(-kwaliteit) met slechts een enkele Mediabox. Dat is al moeilijk zat te supporten, als je vervolgens boxen op andere plekken in huis gaat aanbieden die dus per definitie met splitters en langere kabels zitten, is het einde zoek.
Ben ik niet met je eens. Feitelijk (functioneel) is zo'n decoder gewoon een losse tuner. In een doorsnee huishouden zijn er gemiddeld zeker 4 apparaten die een (ingebouwde) tuner hebben: de TV in de huiskamer, de recorder in de huiskamer, de TV op de slaapkamer en de recorder in de slaapkamer.

Het is onzinnig dat UPC, door het een gesloten formaat te houden, gaat bepalen dat ik maar 1 tuner in huis mag hebben. Sure, annaloog doet het nog steeds ja. Maar om dan toch maar eens de Windows vergelijking er weer bij te pakken; dit zou dan weer hetzelfde zijn als MS zou zeggen dat je maar 1 XP licentie per adres mag hebben, maar dat dat geen probleem is omdat je nog gewoon Windows 98 op je andere PCs kunt draaien.

Als ze het niet willen supporten, fine. Maar mag ik als technisch onderlegd persoon, zelf bepalen hoeveel tuners ik wil? Als ik maar betaal toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Zou het niet simpelweg zijn omdat ze niet zo gek veel van die mediaboxen hebben liggen?

Het zou te gek voor woorden zijn als mensen digitale TV willen maar daar op moeten wachten omdat anderen er zo nodig 2 moesten hebben. Bovendien zullen bestaande klanten die een 2e mediabox nodig hebben niet zoveel geld opleveren als een nieuwe klant, ze zijn niet helemaal achterlijk bij UPC. :)

Dus ik vermoed dat ze gewoon wachten tot de grootste golf nieuwe klanten voorzien is, en als ze dan weer een goede voorraad mediaboxen hebben en ze zien dat er genoeg interesse voor is en ze er niet te grote verliezen mee maken, dan zullen ze misschien ook extra mediaboxen leveren.

UPC kan bij een hoop mensen natuurlijk weinig of niks goed doen. Als ze straks extra geld in rekening brengen voor een extra mediabox, gaan er ook een flink aantal mensen piepen. Ik vraag me af hoe ze dat gaan doen, de policy is dat die dingen in bruikleen zijn en je er dus in principe niks voor betaald, echter zullen de prijzen van die decoders wel in het abo-geld zijn verwerkt. Als daar geen rekening is gehouden met 2e decoders, dan gaat het maandelijkse bedrag voor die mensen misschien omhoog. Dat heeft misschien ook niet iedereen er voor over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Zamorano schreef op zondag 05 maart 2006 @ 23:52:
Zou het niet simpelweg zijn omdat ze niet zo gek veel van die mediaboxen hebben liggen?

Het zou te gek voor woorden zijn als mensen digitale TV willen maar daar op moeten wachten omdat anderen er zo nodig 2 moesten hebben. Bovendien zullen bestaande klanten die een 2e mediabox nodig hebben niet zoveel geld opleveren als een nieuwe klant, ze zijn niet helemaal achterlijk bij UPC. :)

Dus ik vermoed dat ze gewoon wachten tot de grootste golf nieuwe klanten voorzien is, en als ze dan weer een goede voorraad mediaboxen hebben en ze zien dat er genoeg interesse voor is en ze er niet te grote verliezen mee maken, dan zullen ze misschien ook extra mediaboxen leveren.

UPC kan bij een hoop mensen natuurlijk weinig of niks goed doen. Als ze straks extra geld in rekening brengen voor een extra mediabox, gaan er ook een flink aantal mensen piepen. Ik vraag me af hoe ze dat gaan doen, de policy is dat die dingen in bruikleen zijn en je er dus in principe niks voor betaald, echter zullen de prijzen van die decoders wel in het abo-geld zijn verwerkt. Als daar geen rekening is gehouden met 2e decoders, dan gaat het maandelijkse bedrag voor die mensen misschien omhoog. Dat heeft misschien ook niet iedereen er voor over.
Onzin, nog voor de run op stb's was het al niet mogelijk een tweede te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Hartelijk dank voor uw bericht. Op dit moment kunt u helaas nog maar op 1 televisie Digitale Televisie ontvangen. Uiteraard kunt u op uw andere televisies nog wel gewoon analoog blijven kijken. In de toekomst zal het zeker mogelijk worden om op meerdere toestellen Digitale Televisie te ontvangen.
Reactie op mailtje van UPC. In de toekomst... zal nog wel even duren dus ;)

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op zondag 05 maart 2006 @ 23:34:
[...]

Ben ik niet met je eens. Feitelijk (functioneel) is zo'n decoder gewoon een losse tuner. In een doorsnee huishouden zijn er gemiddeld zeker 4 apparaten die een (ingebouwde) tuner hebben: de TV in de huiskamer, de recorder in de huiskamer, de TV op de slaapkamer en de recorder in de slaapkamer.
Da's leuk, maar de eisen die een DVB-C decoder stelt zijn een stuk hoger dan voor een analoge tuner. Zoals gezegd, dit topic alleen al geeft zat voorbeelden van waar het signaal toereikend was voor analoge TV, maar van geen kanten voor DTV.
Het is onzinnig dat UPC, door het een gesloten formaat te houden, gaat bepalen dat ik maar 1 tuner in huis mag hebben. Sure, annaloog doet het nog steeds ja. Maar om dan toch maar eens de Windows vergelijking er weer bij te pakken; dit zou dan weer hetzelfde zijn als MS zou zeggen dat je maar 1 XP licentie per adres mag hebben, maar dat dat geen probleem is omdat je nog gewoon Windows 98 op je andere PCs kunt draaien.
Wederom, de vergelijking is volstrekt mank. Je impliceerd kwade opzet, of in ieder geval onwil. Waar baseer je dat op? Bedenk dat meer Mediaboxen tot meer winst bij UPC zou leiden als het alleen maar om signaal- en decoderlevering zou gaan. UPC heeft er geen enkele baat bij om het aantal boxen wat je van UPC huurt te beperken 8)7
Als ze het niet willen supporten, fine. Maar mag ik als technisch onderlegd persoon, zelf bepalen hoeveel tuners ik wil? Als ik maar betaal toch?
Nee. Die kosten die je betaalt zijn ten dele voor de fysieke levering van signaal, maar ook voor een niet te onderschatten deel voor de support van het product. Die supportkosten hangen rechstreeks samen met het product wat je verkoopt, met name met de complexiteit ervan. Jij kunt wel zeggen dat je technisch onderlegd bent, maar iedere helpdeskmedewerker (ongeacht bedrijf, ongeacht branche) kan 1001 voorbeelden geven van mensen die overtuigd waren technisch onderlegd te zijn, maar toch de boel verprutsten (meestal door het niet de handleiding lezen, want ze wisten wel beter... :z ).

Ik wil niet zeggen dat *jij* de boel zou verprutsen, maar je moet als bedrijf gewoon altijd uitgaan van de gemene deler, de Jan(neke)-met-de-Pet met twee linkerhanden die niet kan tellen, met moeite kan lezen en het verschil tussen een diagram en een bord spaghetti niet kent :+
Beste proefkonijn voor een installatiepakket is dan ook een willekeurige manager binnen het bedrijf... O-)

Probleem is dus dat je met de huidige stand van zaken slechts twee opties hebt qua ondersteuning:
1) je garandeert het signaal alleen tot de eerste Mediabox die direct op het eerste aansluitpunt staat. Prima, dat is ook hoe het bijv. met chello internet geregeld is. Probleem is dat klanten die bijvoorbeeld boven altijd goed CATV signaal hadden vaak niet kunnen/willen begrijpen dat dat totaal geen garanties biedt voor DTV. Zo'n klant zal eerder de signaalleverancier (UPC) de schuld geven dan zijn eigen bekabeling. Misschien heeft die klant geen poot om op te staan, maar de klant is koning en zal vaak opzeggen. Dus in plaats van mogelijkheden te bieden aan klanten raak je ze er netto mee kwijft :o

2) je garandeerd het signaal tot iedere Mediabox in huis. Effectief betekent dit dat je de verantwoordelijkheid voor de hele binnenhuisbekabeling van de klant op je neemt. Dat is technisch prima te doen, maar het is niet te betalen. Ofwel UPC moet zoveel bijleggen dat het product niet meer kostendekkend is (geen optie), danwel de klant moet zoveel bijleggen dat het product niet meer betaalbaar is (geen optie).

Beide dus geen optie. Kortom, pas als er een zinnige derde optie is, kunnen extra boxen aangeboden worden. Het op verantwoordelijkheid van de klant laten doen is, hoe aantrekkelijk het ook klinkt gewoon niet haalbaar (bot gezegd omdat veel klanten zichzelf overschatten en de problemen niet bij zichzelf willen zoeken).

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dion_b schreef op maandag 06 maart 2006 @ 13:57:
Wederom, de vergelijking is volstrekt mank. Je impliceerd kwade opzet, of in ieder geval onwil.
Ik impliceer geen onwil maar wel degelijk kwade opzet. Mijn mening is dat UPC dmv een monopolie positie probeerd haar klanten tot op de laatste cent uit te kleden. De enige manier om die monopolie positie in stand te houden is door het dwingend voorschrijven van een gesloten systeem.

Er bestaat al jaren lang een heel mooi universeel systeem zodat de klant gewoon z'n eigen decoder kan kopen (en daarmee zonder aanspraak van support er wat hem betreft 100'en van koopt). Dat systeem heet CAM. In de DVB-S wereld is dit heel gebruikelijk. Maar daar heb je ook niet zo'n monopoly als op de kabel. Je kunt gewoon je schotel op een andere sateliet richten.

Als er meerdere aanbieders op de kabel geweest waren, dan had UPC haar macht nooit op deze manier kunnen misbruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UPC is sowieso een k#@ bedrijf. Maar helaas zitten we vast aan UPC. Geen alternatief.
Digitenne sux even more.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-09 11:42
schnumi schreef op zondag 05 maart 2006 @ 13:25:
Heb je de mediabox wel op een retourgeschikte versterker/verdeler aangesloten? Je kan deze aanvragen bij de helpdesk overigens. :)
Heel stom misschien maar wat is dat precies ? Is dat een plugje a la een splitter om beneden je mediabox aan te sluiten en boven je analoge tv ?
En is zoiets net als de kabels gratis te verkrijgen ?

[ Voor 25% gewijzigd door kevertje1977 op 07-03-2006 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Verwijderd schreef op maandag 06 maart 2006 @ 21:50:
UPC is sowieso een k#@ bedrijf. Maar helaas zitten we vast aan UPC. Geen alternatief.
Digitenne sux even more.
Zelfde hier in Lelystad (waar Digitenne nog niet beschikbaar is), maar ik zit sterk te denken naar een overgang naar de satelliet.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Dat zou je kunnen overwegen inderdaad. :)

Ikzelf ben zeer tevreden over UPC (één van de weinigen zo te horen). Wij hebben hier: Digitale tv, digitale telefonie, chello allemaal van UPC en nooit problemen. Alles werkt altijd en ook geen spookrekeningen etc.

Denk dat we gewoon geluk hebben gehad. :) Digitale tv is hier nu erg stabiel zeker nu ik laatst die versterker/verdeler van UPC ertussen heb gedaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
schnumi schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 14:17:
Dat zou je kunnen overwegen inderdaad. :)

Ikzelf ben zeer tevreden over UPC (één van de weinigen zo te horen). Wij hebben hier: Digitale tv, digitale telefonie, chello allemaal van UPC en nooit problemen. Alles werkt altijd en ook geen spookrekeningen etc.

Denk dat we gewoon geluk hebben gehad. :) Digitale tv is hier nu erg stabiel zeker nu ik laatst die versterker/verdeler van UPC ertussen heb gedaan. :)
Ik ben ook tevreden over de diensten van UPC over het algemeen. En ik ken ook een redelijk aantal mensen die dat ook zijn. De administratie is niet de best georganiseerde ter wereld maar dat is ook al beter geworden. Hetzelfde geldt voor de helpdesk. Maargoed, het bedrijf heeft nu eenmaal een slechte naam en dat maakt het makkelijk om te zeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinodambini
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-09 19:51

pinodambini

Dr. Z. Vago

Als de verdeler/versterker via upc wordt aangevraagd, hoeveel wordt er dan ongeveer in rekening gebracht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

pinodambini schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 17:55:
Als de verdeler/versterker via upc wordt aangevraagd, hoeveel wordt er dan ongeveer in rekening gebracht?
Niets, tenminste bij mij niet, maar verwacht hier geen wonderen van is slechts + 4 db en + 0 op retour. Indien je deze inplaats van een splitter zet win je dus 7,5 db, maar mijn kabelmodem doet niets achter de versterktesplitter van upc, al snap ik nog steeds niet waarom, ik denk een te hoog signaal aangezien de kabel naar de modem 1 meter is en naar de stb 15.

[ Voor 31% gewijzigd door |sWORDs| op 07-03-2006 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zamorano schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 14:37:
[...]

Ik ben ook tevreden over de diensten van UPC over het algemeen. En ik ken ook een redelijk aantal mensen die dat ook zijn. De administratie is niet de best georganiseerde ter wereld maar dat is ook al beter geworden. Hetzelfde geldt voor de helpdesk. Maargoed, het bedrijf heeft nu eenmaal een slechte naam en dat maakt het makkelijk om te zeuren.
een uur in de wacht staan bij een klacht is niet echt leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbz
  • Laatst online: 03-10 16:08

Nibbz

Postmaster General

schnumi schreef op zondag 05 maart 2006 @ 12:59:
lijkt mij een probleem met de mediabox zelf. Als de mediabox vanzelf in stand-by springt wel.

Of bedoel je dat hij vastloopt?

Heb je wel genoeg ruimte om de mediabox heen? Onder maakt niet uit zolang aan de zijkanten en boven zich maar aardig wat ruimte heeft anders word de mediabox te warm.
Met dat vastlopen was een bekend probleem bij UPC.. ik heb vorige week gebelt omdat ook onze mediabox heeltijd vast liep. Nu bleek het aan onze dvd-recorder te liggen. De mediabox kan nog niet goed overweg met dvdrecorders.

Deze recorders sturen blijkbaar af en toe een signaal over de scart kabel, waar de mediabox niet weet wat hij er mee aan moet. Resultaat... vastloper.

Werd aan gewerkt.. binnen een paar weken zouden we allemaal een update binnenkrijgen 's nachts

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Laatst online: 23:32
Ik heb nog geen box gehad, maar voorlopig ben ik toch nog aan het verbouwen in mijn nieuwe huis.
De bekabeling voor analoog ligt er al, dus neem aan dat dit door Coax heen gaat?
Mijn bedoeling is om op de slaapkamer (waar we een HDtv (zo eentje met 1280x768 8)7 ) hebben hangen) de mediabox aan te sluiten. Ik hoop er op dat dit gaat werken aangezien waarschijnlijk deze tv er het meeste voordeel bij zal hebben.

Ik ben benieuwd, maar op het moment dat ik meer moet gaan betalen (dus meerder kastjes of absurde prijzen voor het abonnement), dan ga ik over op schotel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 19:25:
[...]

een uur in de wacht staan bij een klacht is niet echt leuk
Nee natuurlijk niet, maar dat is bij een heleboel (grote) bedrijven zo (wel eens met Essent of waterleidingmaatschappijen gebeld?), zeker de providers e.d. Ik zit al jaren bij a2000, wat later overging in UPC/Chello, en heb ook wel eens moeten bellen voor storingen of wat dan ook, meestal heb ik binnen 10 minuten iemand aan de lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Inderdaad tot nu toe nog geen uren hoeven te wachten (paar jaar hiervoor wel). Vaak heb ik binnen 5 minuten al iemand aan de lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Wat is nu eigenlijk de huidige firmwar van de thomson mediaboxjes ? Ik zit hier namelijk (nogsteeds) met versie 1.7. Of is dit de nieuwste versie ?

Khoop dat ooit weer een keertje zelf de zender indeling (favorietenlijsten) aangemaakt kan worden.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op maandag 06 maart 2006 @ 20:24:
[...]

Ik impliceer geen onwil maar wel degelijk kwade opzet. Mijn mening is dat UPC dmv een monopolie positie probeerd haar klanten tot op de laatste cent uit te kleden. De enige manier om die monopolie positie in stand te houden is door het dwingend voorschrijven van een gesloten systeem.
Als UPC meer geld kan vragen voor een tweede, een derde of een X-de Mediabox, waarom doen ze het dan niet als ze je alleen maar willen uitkleden :?
Er bestaat al jaren lang een heel mooi universeel systeem zodat de klant gewoon z'n eigen decoder kan kopen (en daarmee zonder aanspraak van support er wat hem betreft 100'en van koopt). Dat systeem heet CAM. In de DVB-S wereld is dit heel gebruikelijk. Maar daar heb je ook niet zo'n monopoly als op de kabel. Je kunt gewoon je schotel op een andere sateliet richten.

Als er meerdere aanbieders op de kabel geweest waren, dan had UPC haar macht nooit op deze manier kunnen misbruiken.
Leuke paranoia-rant... :z

Ooit bedacht dat er twee zijden zijn aan een open/gesloten systeemdiscussie :?

Als je een open systeem neemt, is dat mooi voor de klant, maar de content providers zijn niet blij. Als de content providers minder blij zijn betaal je meer voor de content. Wie gaat dat betalen? Juist ja...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Tutti-frutti schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 20:00:
Wat is nu eigenlijk de huidige firmwar van de thomson mediaboxjes ? Ik zit hier namelijk (nogsteeds) met versie 1.7. Of is dit de nieuwste versie ?

Khoop dat ooit weer een keertje zelf de zender indeling (favorietenlijsten) aangemaakt kan worden.
Zwarte versie heeft firmware versie: 1.7

Zilveren versie heeft firmware versie: 1.72

Verschil is er volgens mij niet. Als het goed is komt er nog voor het einde van deze maand versie 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-08-2024

Ejorne

Twisted Pairs

dion_b schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 21:19:
Als je een open systeem neemt, is dat mooi voor de klant, maar de content providers zijn niet blij. Als de content providers minder blij zijn betaal je meer voor de content. Wie gaat dat betalen? Juist ja...
Maar toch zie je dit voordeel niet terug in de prijs. Via het open systeem van sateliet bij Kanaaldigitaal betaal je voor een soortgelijk pakket €7,95. Natuurlijk heeft upc een heel kabelnetwerk te onderhouden/huren waardoor een wat hogere prijs logisch is. Maar €19,99 is wel een aanzienlijk beetje... De aanschaf van een satelietpaketje heb je er zo erg snel uit, en tot nu toe wint de sateliet het op z'n sloffen qua kwaliteit.

Ik ben nog niet over op sateliet, mijn 6 maanden proef zijn nog niet voorbij. Als er geen prijsverlaging en ook geen kwaliteitsverbetering in het vooruitzicht staat, ga ik de stap naar sateliet zeker maken...

/edit:
Ik zit net een stukje voetbal te kijken op Ned2 van de NOS. Dit ziet er toch redelijk wat beter uit dan een paar weken terug. Ik keek toen een stukje voetbal en bij uitgezaoomd beeld hadden de spelers een dikke lelijke lijn als omtrek om hen heen. Ook het veld was bij zo'n camerastand erg blokkerig bij horizontaal bewegende camera... Het ziet er nu iig een stuk beter uit... Ik merk bij meer zenders een wat beter beeld, maar bij andere weer een slechter beeld. Vooral de vpro-zenders zijn slecht. Hebben ze misschien beschikbare bandbreedte opnieuw ingedeeld en bepaalde populaire zenders/uitzendingen wat meer kwaliteit gegeven?

[ Voor 27% gewijzigd door Ejorne op 07-03-2006 23:20 ]

Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Ejorne schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 23:04:
[...]

Maar toch zie je dit voordeel niet terug in de prijs. Via het open systeem van sateliet bij Kanaaldigitaal betaal je voor een soortgelijk pakket €7,95. Natuurlijk heeft upc een heel kabelnetwerk te onderhouden/huren waardoor een wat hogere prijs logisch is. Maar €19,99 is wel een aanzienlijk beetje... De aanschaf van een satelietpaketje heb je er zo erg snel uit, en tot nu toe wint de sateliet het op z'n sloffen qua kwaliteit.
Je vergeet het grote nadeel dat je andere tv/radio-toestellen in huis niet meer kan gebruiken bij schotel. Op de kabel houd je het analoge signaal naast het digitale.

En dan hebben we het nog niet gehad over je eventuele chello en voip-abonnementje: kabeltelevisie moet geactiveerd zijn wil je van deze diensten gebruik kunnen maken.
Hebben ze misschien beschikbare bandbreedte opnieuw ingedeeld en bepaalde populaire zenders/uitzendingen wat meer kwaliteit gegeven?
Op Nederland 1, 2 en 3 zal sowieso geen storing meer optreden.

Als je op 1 van die drie kanalen nog storing ervaart, dan ligt het aan een brakke binnenhuisbekabeling, splitters of eventueel een defecte box.

[ Voor 21% gewijzigd door yohan op 07-03-2006 23:55 ]

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Yohan schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 23:53:
[...]

Je vergeet het grote nadeel dat je andere tv/radio-toestellen in huis niet meer kan gebruiken bij schotel. Op de kabel houd je het analoge signaal naast het digitale.

En dan hebben we het nog niet gehad over je eventuele chello en voip-abonnementje: kabeltelevisie moet geactiveerd zijn wil je van deze diensten gebruik kunnen maken.
De aanwezigheid van een analoog signaal is inderdaad een voordeel en de rede voor veel mensen tv van upc te blijven houden, schat ik. Ik gebruik echter geen meerdere toestellen. (ik heb boven wel een tvtje op het analoge signaal, maar het enige waarvoor die tv gebruikt wordt is een dvdtje)
Yohan schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 23:53:

Op Nederland 1, 2 en 3 zal sowieso geen storing meer optreden.

Als je op 1 van die drie kanalen nog storing ervaart, dan ligt het aan een brakke binnenhuisbekabeling, splitters of eventueel een defecte box.
Ik had het ook niet over storingen... Hoewel dat nu ook beter gaat bij UPC is/was het aantal storingen toch wel erg hoog. Maar ook via sateliet (en vooral bij een brak setje) zul je wel eens een storinkje vernemen...

Maar ik had het dus niet over storingen maar over slechte beeldkwaliteit. Deze slechte kwaliteit is op mijn Panasonic 32px30 goed zichtbaar. Op toestellen bij familie/vrienden is het verschil minder goed tot helemaal niet zichtbaar. Maar een significante verbetering tov het analoge signaal heb ik nergens kunnen ontdekken. Alleen verslechteringen zie ik dus...

Daarbij moet ik opmerken dat de kwaliteit van digitale tv via de ether nog slechter schijnt te zijn. (Ik heb zelf nog geen ervaring hiermee) Dus ik wil de kwaliteit van upc niet afkraken en er zit verbetering in, dus misschien komt het nog wel voor elkaar daar bij upc...

[ Voor 5% gewijzigd door Ejorne op 08-03-2006 01:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Ejorne schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 01:27:
[...]

Maar ik had het dus niet over storingen maar over slechte beeldkwaliteit. Deze slechte kwaliteit is op mijn Panasonic 32px30 goed zichtbaar. Op toestellen bij familie/vrienden is het verschil minder goed tot helemaal niet zichtbaar. Maar een significante verbetering tov het analoge signaal heb ik nergens kunnen ontdekken. Alleen verslechteringen zie ik dus...
Dat vind ik vreemd. Iedereen die bij mij nu TV kijkt ziet meteen een behoorlijk verschil t.o.v. het analoge signaal en gaat meteen overwegen ook digitale TV te nemen.
En dat is op een heel eenvoudig Samsung tv-tje waarvan het analoge signaal ook niet slecht was.

Misschien nog afhankelijk per regio maar het ziet er hier heel strak uit. De films op bijv. Film1 gaan zeker een goede stap richting DVD kwaliteit qua beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Zamorano schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 01:32:
[...]

Dat vind ik vreemd. Iedereen die bij mij nu TV kijkt ziet meteen een behoorlijk verschil t.o.v. het analoge signaal en gaat meteen overwegen ook digitale TV te nemen.
En dat is op een heel eenvoudig Samsung tv-tje waarvan het analoge signaal ook niet slecht was.

Misschien nog afhankelijk per regio maar het ziet er hier heel strak uit. De films op bijv. Film1 gaan zeker een goede stap richting DVD kwaliteit qua beeld.
Uitgebreid vergelijk heb ik op die toestellen ook niet gedaan. Het analoge signaal heeft soms wel (wat) meer beeldruis maar iig geen blokjesvorming. Maar voor zover ik heb gezien kan ik niet praten van een significante verbetering van digitaal tov analoog... (maar ik moet wel zeggen dat ik al weer een paar weken niet (wat... ruim 2 maanden al) niet meer gekeken/vergeleken heb op die toestellen van familie/vrienden... En het signaal is volgens mij de laatste tijd wel wat verbeterd, dus binnenkort nog maar eens een goede vergelijking doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-10 21:14

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik heb het nu pas enkele weken, maar ik krijg ook de indruk dat de beeldkwaliteit beter is dan in het begin. Kan er niet echt goed de vinger op leggen, maar eerder zag ik niet zoveel verschil tussen analoog en digitaal, maar als ik nu overschakel is het wel goed zichtbaar. Of analoog moet achteruit gegaan zijn natuurlijk ;)

Ik kijk nu nog op een 82cm breedbeeld CRT van Panasonic, maar die is alweer bijna 11 jaar oud. Ben me aan het orienteren voor een mooie plasma, het schijnt dat op dat soort tv's de verschillen tussen analoog en digitaal nog groter zijn. Ik zal tegen die tijd wel een oordeel vellen en hier posten (maar kan nog wel een maandje of wat duren).

@Ejorne: wat bedoel je met i.i.g.?

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
Nibbz schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 19:35:
[...]
Deze recorders sturen blijkbaar af en toe een signaal over de scart kabel, waar de mediabox niet weet wat hij er mee aan moet. Resultaat... vastloper.
Als ik de Mediabox uit zet krijg ik een brom toon via mijn stereo-installatie. Heel raar.
Dat lijkt me niet normaal ?
Heb hem gewoon met standaard tulp stekkers aangesloten. De tulps wisselen helpt niet trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

[...]

Uhm, de meerprijs ten opzichte van analoge kabeltelevisie is EUR 2, wat nog altijd een stuk minder is dan EUR 7.95 :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoZe
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-10 08:26
BeQuietAndDrive schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 09:02:
Of analoog moet achteruit gegaan zijn natuurlijk ;)
Dat schijnt dus wel de policy van UPC te zijn, langzaam de analoge signaalsterkte terugdraaien en mensen die erover klagen direct digitaal door de strot duwen. Persoonlijk ben ik best tevreden met mijn antenneversterkertje ;)

VAO: K'nex Big Ball Factory 63045

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-09 15:40

FaceDown

Storende factor.

Ik krijg bij het zappen heel vaak een melding 'geen signaal, controleer de kabels aan de achterkant' en dan krijg ik na 1 a 2 seconden alsnog beeld. Hebben meer mensen dit?

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-01-2024

Stampertje

Gaat je nix aan

MoZe schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 10:06:
[...]

Dat schijnt dus wel de policy van UPC te zijn, langzaam de analoge signaalsterkte terugdraaien en mensen die erover klagen direct digitaal door de strot duwen. Persoonlijk ben ik best tevreden met mijn antenneversterkertje ;)
En deze bewering kan je natuurlijk onderbouwen met een betrouwbare bron |:(

Living the American Dream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

dion_b schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 10:04:
[...]

Uhm, de meerprijs ten opzichte van analoge kabeltelevisie is EUR 2, wat nog altijd een stuk minder is dan EUR 7.95 :z
Ik snap niet direct het verband in dit vergelijk :?
Ja, ik snap dat je alleen de kosten van het digitale signaal vergelijkt. Maar bij UPC kun je er niet vanuit gaan dat die 2 euro nu de "ware" kosten zijn. Een paar maanden terug was digitale tv nog helemaal gratis en kostte het extra channel pakket € 4,xx... Bij mij telt dus het eindbedrag...

Wil je tv kijken (en niet direct hoeven beschikken over meerdere tv's in huis), dan zou mijn vergelijk zo zijn:

Sateliet (digitaal) € 7,95
Upc (analoog) € 15,xx
upc (digitaal) € 17,xx

Idd is digitaal van upc maar 2 euro duurder dan het hoge bedrag van het analoge signaal.
Ik snap dat je de diensten en bedragen niet 1-op-1 met elkaar kan vergelijken, maar het verschil in prijs vind ik toch wel erg veel. En wil je maar 1 tv in huis hebben dan is het vergelijk hierboven zeker te overwegen

/edit: Oja, volgens mij is het sateliet bedrag van 7,95 te vergelijken met het extra channel pakket van upc toch? Dus de bedragen hierboven kloppen niet helemaal en zouden in het voordeel van sateleit uitvallen
In ieder geval

[ Voor 23% gewijzigd door Ejorne op 08-03-2006 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

[...]

Waar haal je dat nou weer vandaan :?

UPC levert zelfs *GRATIS* antenneversterkers (in wallmount of opdrukmodel voor op woonkamer contactdoos) als er na installatie DTV analoge signaalproblemen zijn 8)7

Uiteindelijk gaat het analoge signaal er helemaal uit, maar daar gaan nog de nodige jaren overheen...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
[...]

Leuk verhaal, maar het kán technisch gezien niet eens :p

Als ze het analoge signaal namelijk zouden terugschroeven, zouden de Mediaboxen ook slechtere beeldkwaliteit leveren. De Mediabox is namelijk afhankelijk van de signaalsterkte die analoog de woning binnen komt.

Of ze zouden moedwillig een ruisfilter (Adobe OldMovie Effect ofzo) overheen moeten zetten. Maar zo ver zullen ze toch niet gaan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Yohan schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 19:26:
[...]

Leuk verhaal, maar het kán technisch gezien niet eens :p

Als ze het analoge signaal namelijk zouden terugschroeven, zouden de Mediaboxen ook slechtere beeldkwaliteit leveren. De Mediabox is namelijk afhankelijk van de signaalsterkte die analoog de woning binnen komt.

Of ze zouden moedwillig een ruisfilter (Adobe OldMovie Effect ofzo) overheen moeten zetten. Maar zo ver zullen ze toch niet gaan :D
Je kunht toch de beschikbare bandbreedte, waarin een kanaal gemoduleerd zit, verkleinen? Dit zou dan leiden tot een slechtere kwaliteit lijkt mij... Maar of UPC zich met dergelijke praktijken bezig houdt vraag ik mij ook ten zeerste af, lijkt mij niet logisch/slim iig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187
  • Laatst online: 17:10

Freak187

geen

Ik las ergens dat er een soort actie geldt, dat je 1 maand een gratis sportkanaal (Sport 1 heet dat?) had ofzo? Bij UPC kan ik daar niks over terugvinden. Iemand ervaringen?

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wil chello digaal nog niet voor niks, hoe kunnen ze zone slechte podukt leven, nog geen 4 mbit per stream, das nog slechter als avi, en dan maar adverteeren dat het dvd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Freak187 schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 13:07:
Ik las ergens dat er een soort actie geldt, dat je 1 maand een gratis sportkanaal (Sport 1 heet dat?) had ofzo? Bij UPC kan ik daar niks over terugvinden. Iemand ervaringen?
Ja ik heb alle sport1-kanelen en film1-kanelen (voorheen canal+) gratis.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187
  • Laatst online: 17:10

Freak187

geen

FaceDown schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 13:21:
[...]

Ja ik heb alle sport1-kanelen en film1-kanelen (voorheen canal+) gratis.
Voor 1 maand dus?

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Ik denk het wel.. bij sommige duurt het langer maar dat is eerder te wijten aan administratieve fouten.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Vanaf 1 maart krijgen nieuwe klanten geen "1 maand gratis Film1+Sport1" meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 13:13:
ik wil chello digaal nog niet voor niks, hoe kunnen ze zone slechte podukt leven, nog geen 4 mbit per stream, das nog slechter als avi, en dan maar adverteeren dat het dvd is.
Als je het nou eerst eens bij de goede naam noemt en dan ook nog eens eerst de beeldkwaliteit gaat bekijken in plaats van je vooroordelen te berusten op specs waar je niet eens zeker van bent..

Ik heb hier op mijn 72cm TV nauwelijks last van compressie artifacts.. alleen soms bij donkere stukken in films, maar daar zie ik ze op DVD's soms ook, dus dan klopt DVD kwaliteit wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Laatst online: 02-10 21:14

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Verwijderd schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 13:13:
Nou...... ik kan in elk geval op de website van UPC nergens melding vinden dat UPC digitale TV DVD-kwaliteit beeld zou geven... het dichtsbijzijnde wat ik zie staan is "haarscherp beeld"... misschien vergis ik me?

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

BeQuietAndDrive schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 16:45:
[...]

Nou...... ik kan in elk geval op de website van UPC nergens melding vinden dat UPC digitale TV DVD-kwaliteit beeld zou geven... het dichtsbijzijnde wat ik zie staan is "haarscherp beeld"... misschien vergis ik me?
Op radio/tv wordt wel met de term DVD-kwaliteit gesmeten.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
Beste mensen,

Als ik mijn mediabox uitzet hoor ik een bromtoon op de TV. Ook op de versterker.
Dus zowel op de SCART als op de TULP stekkers.

Hebben meer mensen dit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Tutti-frutti schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 16:47:
[...]

Op radio/tv wordt wel met de term DVD-kwaliteit gesmeten.
Ook in de welkomst brief die bij het pakkert geleverd wordt. Buiten dvd-kwaliteit hebben ze het ook over dobly digital geluid... Van beide is helaas geen sprake... Misschien komt het nog, want er zit mi verbetering in... (misschien is diegene die de term "dvd-kwaliteit" eraan heeft gegeven gewent aan gekopieerde dvd's (van lange films of films met veel extra's), die zijn geshrinkt met dvd-shrink of nog slechter... :P )
kevertje1977 schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 19:38:
Beste mensen,

Als ik mijn mediabox uitzet hoor ik een bromtoon op de TV. Ook op de versterker.
Dus zowel op de SCART als op de TULP stekkers.

Hebben meer mensen dit ?
Ik heb er geen last van. Maar ik kan natuurlijk niet voor anderen spreken, dus ik kan je niet vertellen of er meer mensen zijn die dit hebben.

Mogelijk heb je last van een aardlus, een mantelstroomfilter zou een oplossing kunnen bieden. Maar er zijn ook andere oplossingen en natuurlijk ook andere oorzaken mogelijk...

[ Voor 55% gewijzigd door Ejorne op 09-03-2006 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Laatst online: 18-09 09:56

Royz

Kleurenblind!!

Nou mensen, ik heb nu toch iets vreemds :? Er staat een dikke mute speaker linksboven in mijn televisie, hoe die daar is gekomen? Al sla je me dood! Hoe krijg ik het weg? Als ik mute indruk op mijn afstandsbediening mute hij de tv en niet de mediabox zelf. Iemand?

Ok ben eruit via Chelloo underground. Schijnt vaker spontaan op mute te springen :?

@Yohan: 993 is het :) Thx anyway!!!

Waarom zo moeilijk eigenlijk? |:(

[ Voor 26% gewijzigd door Royz op 11-03-2006 00:30 ]

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Royz schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 00:19:
Nou mensen, ik heb nu toch iets vreemds :? Er staat een dikke mute speaker linksboven in mijn televisie, hoe die daar is gekomen? Al sla je me dood! Hoe krijg ik het weg? Als ik mute indruk op mijn afstandsbediening mute hij de tv en niet de mediabox zelf. Iemand?
* rode knop (onderin) en OK knop ingedrukt houden tot UPC-knop knippert
* 993 indrukken
* Volume + knop indrukken.

[ Voor 6% gewijzigd door yohan op 11-03-2006 00:35 . Reden: niet 998, maar 993. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Royz schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 00:19:

Ok ben eruit via Chelloo underground. Schijnt vaker spontaan op mute te springen :?

@Yohan: 993 is het :) Thx anyway!!!

Waarom zo moeilijk eigenlijk? |:(
bugje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
Afbeeldingslocatie: http://home.kevertje.net/Afb156.jpg
Van UPC heb ik deze splitter opgestuurd gekregen. Als klacht had ik aangegeven dat ik blokkerig beeld had op UPC Digital TV en sinds een paar maanden op de TV boven minder sterke ontvangst.
Met alleen de splitter opbovengenoemd plaatje kan ik geen extra TV aansluiten. Dit is volgens mij een echte INTERNET/Chello splitter.

Ik had verwacht een splitter te krijgen die lijkt op onderstaande. Dat is wat ik nu gebruik.
Kan ik dat van UPC verwachten (lees krijgen) of is dit eigenlijk wel goed zo ?

Afbeeldingslocatie: http://home.kevertje.net/Afb157.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door kevertje1977 op 11-03-2006 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Die onderste splitter is van een veel mindere kwaliteit.

Je hebt een Push-on splitter gekregen. Als je ook een aansluiting in de meterkast hebt dan zou je een andere splitter kunnen vragen.

Daar zitten namelijk 4 uitgangen op met 4db versterking. Mocht je alleen de aansluiting in de kamer hebben dan is dit de enige splitter die je van UPC kan krijgen. Wel een verbetering overigens maargoed je hebt dus niet superveel aansluitmogelijkheden.

[ Voor 28% gewijzigd door schnumi op 11-03-2006 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
kevertje1977 schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 14:44:
[afbeelding]
Van UPC heb ik deze splitter opgestuurd gekregen. Als klacht had ik aangegeven dat ik blokkerig beeld had op UPC Digital TV en sinds een paar maanden op de TV boven minder sterke ontvangst.
Met alleen de splitter opbovengenoemd plaatje kan ik geen extra TV aansluiten. Dit is volgens mij een echte INTERNET/Chello splitter.

Ik had verwacht een splitter te krijgen die lijkt op onderstaande. Dat is wat ik nu gebruik.
Kan ik dat van UPC verwachten (lees krijgen) of is dit eigenlijk wel goed zo ?

[afbeelding]
De onderste splitter dien je op de RF-Out van de Mediabox te plaatsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
schnumi schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 16:24:
Die onderste splitter is van een veel mindere kwaliteit.

Je hebt een Push-on splitter gekregen. Als je ook een aansluiting in de meterkast hebt dan zou je een andere splitter kunnen vragen.

Daar zitten namelijk 4 uitgangen op met 4db versterking. Mocht je alleen de aansluiting in de kamer hebben dan is dit de enige splitter die je van UPC kan krijgen. Wel een verbetering overigens maargoed je hebt dus niet superveel aansluitmogelijkheden.
Ik zie niet in waarom de aansluiting per se in de meterkast moet zitten om een versterker van UPC te krijgen ?

Mijn aansluiting komt bij de tuindeur binnen. Van daar moet ik via de onderkant van het huis, door de meterkast, langs de gasleiding naar boven.
Hoe heet zo'n splitter en hoe kan ik er wel via UPC aan komen ?

Om mijn huidige splitter achter de mediabox te zetten zie ik ook niet zo zitten want dan moet ik de kabel die naar boven loopt weer verlengen tot aan mijn mediabox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 18:20
dion_b schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 21:19:
[...]

Als UPC meer geld kan vragen voor een tweede, een derde of een X-de Mediabox, waarom doen ze het dan niet als ze je alleen maar willen uitkleden :?
Mischien omdat UPC niet een gewoon bedrijf is die naar winst maximalisatie streeft, maar wiens doel het is om mensen maximaal te knellen?
Leuke paranoia-rant... :z
Dion_b, werk jij soms bij UPC? Het is toch wel algemeen bekend dat UPC zo'n beetje de grootste kl**tzakken zijn die in nederland zaken proberen te doen? Wel eens gehoord van de ongelooflijk hufterige Nagravision 2 encoding?

Komt er kortweg op neer dat je ALLEEN kunt kijken met hun set-top box. DVB-C via de PC (bv via MCE of MythTV) kun je dus wel vergeten. Waarom ontnemen ze mij dit recht? Waarom dwingen ze mij tot die walgelijke koppelverkoop van ze? Wat is de noodzaak?

Andere kabel exploitanten hebben toch ook niet de noodzaak om zoiets hufterigs als Nagravision 2 te gaan gebruiken? Waarom UPC wel?

Nogmaals, het is vrij algemeen bekend dat UPC nix anders te doen hebben dan mensen lastig te vallen. Dit is in de media ook al uitgebreid besproken. In de kolom van Luc Sala (ok, niet helemaal onafhankelijk) die elke week in de Echo staat (a'dams huis aan huis blad) lees je nog veel meer over de ELLENDE die UPC over de mensen uit stort.

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Rustig jongen.

UPC zal daar wel goede redenen voor hebben om dat coderings systeem te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zegato
  • Niet online
flowerp schreef op zondag 12 maart 2006 @ 10:42:
[...]

Mischien omdat UPC niet een gewoon bedrijf is die naar winst maximalisatie streeft, maar wiens doel het is om mensen maximaal te knellen?
Ja, dát is het doel van UPC! Mensen zo veel mogelijk geld aftroggelen met zo min mogelijk kosten :z
UPC besteedt honderdduizenden euro's op jaarbasis aan (verhoging van) service. Men doet er álles aan om de klant zo tevreden mogelijk te krijgen. Maar gezien het zo'n groot bedrijf is, is het natuurlijk ook vrij bureaucratisch. Soms kan men daar tegenaan lopen met serviceverlening. Een klant tevreden houden is economisch gezien ook véél gunstiger dan nieuwe klanten werven. Maximale winst krijg je met tevreden, loyale klanten en dat krijg je weer door een zo goed mogelijke service te verlenen. En geloof me; UPC probeert dat ook. Het is een win-win-situatie.
[...]

Dion_b, werk jij soms bij UPC? Het is toch wel algemeen bekend dat UPC zo'n beetje de grootste kl**tzakken zijn die in nederland zaken proberen te doen? Wel eens gehoord van de ongelooflijk hufterige Nagravision 2 encoding?

Komt er kortweg op neer dat je ALLEEN kunt kijken met hun set-top box. DVB-C via de PC (bv via MCE of MythTV) kun je dus wel vergeten. Waarom ontnemen ze mij dit recht?
Sinds wanneer is het een recht om bepaalde features te hebben op een product? :?
Waarom dwingen ze mij tot die walgelijke koppelverkoop van ze? Wat is de noodzaak?
Koppelverkoop? Het is simpelweg een product. Om dat product af te nemen heb je een MediaBox nodig. Het is net als internet; het werkt (vaak) alleen met het modem van de ISP. Als je persé je eigen getweakte modem wilt gebruiken en het werkt niet, dan is dat niet raar. En dan schreeuwen dat het niet werkt en dan boos de helpdesk opbellen om te vertellen hoe een slecht product het is.

Hoe simpeler het is, hoe minder problemen, de meer tevreden mensen.
Andere kabel exploitanten hebben toch ook niet de noodzaak om zoiets hufterigs als Nagravision 2 te gaan gebruiken? Waarom UPC wel?

Nogmaals, het is vrij algemeen bekend dat UPC nix anders te doen hebben dan mensen lastig te vallen. Dit is in de media ook al uitgebreid besproken. In de kolom van Luc Sala (ok, niet helemaal onafhankelijk) die elke week in de Echo staat (a'dams huis aan huis blad) lees je nog veel meer over de ELLENDE die UPC over de mensen uit stort.
Dan ga je toch weg biij UPC? :z
UPC is een heel erg groot bedrijf, met bijna 2,4 miljoen klanten. Als je zo'n groot bedrijf bent met veel klanten, heb je logischerwijs ook veel klachten. Maar relatief gezien heeft UPC ongeveer evenveel klachten als elk ander bedrijf. Alleen doordat er concreet meer klachten zijn, krijgt het ook veel meer media-aandacht dan andere bedrijven en jij bent één van die mensen die braaf met die mediastigmatisering meegaat. Zet dingen eens in zijn verhouding. UPC DTV is helemaal geen slecht product voor de normale consument. En als jij er zo nodig weet ik veel wat allemaal mee wilt doen, dan ben je aan het verkeerde adres, daar is het product niet voor bedoeld. Simpelweg die feature eruit laten levert veel meer tevreden klanten op gezien het minder storingsgevoelig is. En UPC ziet liever veel tevreden klanten dan een bijzonder klein percentage wat van bepaalde features gebruik wilt maken tevreden. En met het leveren van bepaalde extra's komt ook extra ondersteuning kijken. Personeel wat opgeleid moet worden enz enz. Denk dus maar eens twee keer na voordat je zo'n load of crap neerzet hier. En ja, ik werk bij UPC.

T.net gallery | V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco
  • Laatst online: 01-10 16:14

Gerco

Professional Newbie

Simpelweg die feature eruit laten levert veel meer tevreden klanten op gezien het minder storingsgevoelig is.
Met het verschil dat ze er nu geen feature uitlaten, maar expres features blokkeren die zonder die blokkering prima bruikbaar zouden zijn. Als er een goede reden zou zijn voor die codering, zouden ze die dan niet adverteren?

Zoiets als "door de speciale signaalcodering van UPC Digital™, nog betere beeldkwaliteit!!!"

Voor zover wij (als klant) kunnen zien, is de enige reden voor die codering het buitensluiten van alle apparatuur behalve de mediabox. Wat als ik nu met mijn mediacenter (die ik niet heb) en een DBV-C kaart wil kijken?, zonder die codering kan dat gewoon. Met die codering niet, wat is nu voor de klant het voordeel van het sluiten van het systeem?

[ Voor 33% gewijzigd door Gerco op 12-03-2006 11:38 ]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

flowerp schreef op zondag 12 maart 2006 @ 10:42:
Dion_b, werk jij soms bij UPC? Het is toch wel algemeen bekend dat UPC zo'n beetje de grootste kl**tzakken zijn die in nederland zaken proberen te doen? Wel eens gehoord van de ongelooflijk hufterige Nagravision 2 encoding? blablabla...
UPC mag dan een lomp bedrijf zijn dat in het verleden nogal een matige tot slechte dienstverlening (en alles daaromheen) had... Ze zijn al een hele poos bezig het imago te verbeteren en niet zonder succes... Ze doen er veel aan om de service en de diensten te verbeteren. En mijnsinziens gaat het ook wel heel erg veel beter dan in het verleden...
Zegato schreef op zondag 12 maart 2006 @ 11:26:
Koppelverkoop? Het is simpelweg een product. Om dat product af te nemen heb je een MediaBox nodig. Het is net als internet; het werkt (vaak) alleen met het modem van de ISP. Als je persé je eigen getweakte modem wilt gebruiken en het werkt niet, dan is dat niet raar. En dan schreeuwen dat het niet werkt en dan boos de helpdesk opbellen om te vertellen hoe een slecht product het is.

Hoe simpeler het is, hoe minder problemen, de meer tevreden mensen.
Het weglaten van features is hier niet direct van toepassing. Ook je vergelijk met een modem voor internet loopt mi mank. Je hebt veelal geen speciale modem nodig voor internet, bijna elke modem die je zowat in elke comp-store kunt kopen voldoet. Dit itt de upc mediabox, dit is niet compatibel met de standaard dtv-tuners... Ik vind dit lastig en het bindt je inderdaad aan de mediabox en je kunt niet je pc of een andere (stabiele) tuner gebruiken... Dit is voor veel mensen zeker een nadeel, voor andere misschien weer niet...

Ik ben iig van mening dat het systeem dat upc nu hanteert niet bijdraagt aan een simpeler geheel. Ik zou het veel simpeler vinden als ik ook mijn dtv-signaal op de pc zou kunnen ontvangen. Als ik ook andere tuners zou kunnen gebruiken. (net zoals met internet dat je bijvoorbeeld je isp-modem kunt wisselen voor eentje met ingebouwde router ofzo)

Ik ben trouwens niet thuis in de wereld van codering. Maar ik kan me voorstellen dat de nagravision2 codering extra ruimte in beslag neemt. Ruimte dat upc mi keihard nodig heeft om een beter signaal te kunnen leveren. De kwaliteit van het signaal is mi nu niet echt om over naar huis te schrijven, hoewel beter als dtv via de ehter...

DVD-kwaliteit haalt dtv van upc dus ook (bij lange na) niet. Ik heb gelezen dat andere mensen bijna tot helemaal geen last hebben van de toegepaste compressie, en dan eigenlijk alleen in de donkere stukken van het beeld. Nu moet ik zeggen dat ik vrijwel op elke zender een overduidelijk effect van de compressie zie. Te vergelijken met een film van 3 uur geshrinkt met dvd-shrink. Kijk voor de gein is naar gezichten, dat is een en al compressie-blokjes... En dat is zo over het gehele beeld heen. Ook met orginele dvds zie je deze blokjes, als je critisch kijkt... Maar dit is echt veeeeeel minder dan de blokjes van upc.

Ik werd net gebeld door upc voor een enquete over dtv. Ik vind dit een goede actie (meestal ben ik niet zo zot op dergelijke telefoontjes, maar voor deze enquete heb ik wel even tijd gemaakt) Ik hoop dat ze met de info die hieruit voort komt, komen tot oplossingen voor de slechte kwaliteit... Maar ik denk dat ik in de zure appel bijt, want ik kan me voorstellen dat het meerendeel van de mensen de slechte kwaliteit niet eens opvalt.... En daarmee is er voor upc dus ook geen rede om het te gaan verbeteren....

Maar toch zijn ze wel bezig de kwaliteit te verbeteren.... Ik ben nog niet tevreden maar het gaat de goede kant uit. Ik heb nog een poosje voordat mijn 6maanden proeftijd voorbij zijn. Voor zover het er nu voorstaat doe ik upc de deur uit en ga voor sateliet. Maar mocht de kwaliteit toch nog een stuk worden verhoogt, dan leg ik me waarschijnlijk neer bij de 19,99 en laat sateliet dan voor wat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 18:20
Zegato schreef op zondag 12 maart 2006 @ 11:26:
[...]
Ja, dát is het doel van UPC! Mensen zo veel mogelijk geld aftroggelen met zo min mogelijk kosten :z
Laten we hier niet te lang over doorgaan, want dit wordt natuurlijk een wellis-nietis verhaal, maar serieus, liggen jullie als UPC zijnde echt niet in een deuk van het lachen als je weer eens een regeltje verzint om die 'domme klanten' het leven zuur te maken?
Sinds wanneer is het een recht om bepaalde features te hebben op een product? :?
Dit is mischien een schemer gebied, maar in dit informatie tijdperk is het recht op vrije informatie vergaring een groot goed. Het feit dat IK zelf kan bepalen hoe ik aan mijn informatie kom en hoe ik daar mee om ga is erg belangrijk en zal steeds belangrijker worden. Nu heb ik momenteel nog een zekere keuze voor mijn televisie aanbod (analoog kabel, sateliet, en digitaal ether), waarbij sateliet nog zou kunnen afvallen als ik in het centrum woon (waar schotels verboden zijn).

De weg die UPC inslaat is echter een weg van absolute vendor-lockin. De door UPC gekozen codering is niet zomaar eentje die het meeste gemak opleverd, maar die mij maximaal probeerd te locken aan jullie totale lijn van producten. Ik wil die gare media box van jou namelijk helemaal niet. Ik wil het signaal afnemen, niet jouw aparatuur!

Nu kun je wel zeggen dat ik een totaal produkt afneem, maar dan probeer je er toch even te gemakkelijk van af te komen. Hoe zou jij het vinden als je naar de bakker gaat, daar een brood koopt en vervolgens ALLEEN de boter van de bakker daarop mag smeren? De bakker kan zich dan wel verontschuldigen dat jij een totaal produkt van hem koopt, maar iedereen zal toch op z'n klompen aan voelen dat het een slechte redenering is.

Toch is dat precies wat jij mij nu flikt. Ik wil alleen het signaal afnemen en jij dwingt mij jouw decoder te kopen. Dat is wel degelijk koppelverkoop, te meer omdat er geen enkele technische reden voor is. Sterker nog, UPC heeft expres een technische belemmering geintroduceerd die mij ervan weerhoudt m'n eigen apparaat te gebruiken.

Een nummer in de smartcart koppelen aan een nummer in de decoder. |:( Dit is een misselijk voorbeeld van ultieme vendor lockin waar zelfs Microsoft nog een puntje aan kan zuigen. Het feit dat jullie zo iets ook maar bedacht hebben getuigd van een ongelooflijk disrespect t.o.v. je klanten. Tegelijk is het een enorm GEVAARLIJKE ontwikkeling. Combineer dit maar eens met een HDCP encryptie naar je display toe en het wegvallen van de analoge uitzendingen. Plots zal UPC dan de macht hebben om mij bijvoorbeeld te weerhouden het signaal op te nemen, iets waarop ik wel degelijk recht heb. (Neem aan dat ik tot laat werk, een bepaalde uitzending wel zien, maar geen recorder kan programmeren dat op te nemen. JIJ ontneemt mij dan een recht dat ik wel degelijk heb).

Nu is dat laatste NOG niet zover, maar wat UPC (en dus jij) haar klanten nu flinkt is wel degelijk een eerste aanzet tot zulke scenario's. :( Begrijp me niet verkeerd, als er daadwerkelijk een (technische) reden was dat ik een totaal pakket moest aanschaffen dan zou ik hier wel mee akkoord aan. Het feit wel echter dat zoals gezegd UPC dus juist EXTRA moeite heeft gedaan om EXPRES een technische belemmering te creeren. Dat getuigd gewoon van kwade opzet en absoluut niet van omstandigheden die een dergelijke, voor klanten onwenselijke, situatie noodzakelijk maken.
Dan ga je toch weg biij UPC? :z
[sarcasme]
Cool. Jullie gaan dus binnenkort Casema en consorten op het Amsterdamse kabel net toelaten? Tof, dan kan ik gewoon zelf mijn aanbieder kiezen? Nou, komt alles toch nog goed :)
[/sarcasme]

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je versatel 20mbit ADSL neemt, krijg je een heel mooi decordertje waar je geen eens een kabel aansluiting voor hoeft te hebben, en je krijgt toch Digitale TV. Mooi he :P (Trouwens veel beter beeld als van UPC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat upc die encryptie gebruikt is natuurlijk niet zo vreemd, in het verleden was het vrij eenvoudig om zwart te kijken en dit is een logische stap geweest met helaas als negatieve bijwerking dat je geen smartcard op een eigen tuner aan de gang kunt krijgen.
Overigens kun je alle "open" zenders, momenteel zowat het analoge pakket gewoon met je eigen digitale ontvanger bekijken.

Helaas heb je geen poot om op te staan want ze zouden net zoals canaldigitaal doet even gemakkelijk hun digitale basispakket ook achter de smartcard kunnen zetten.
Voor wie de gok wil wagen, koop een dreambox 500c en je hebt het standaard digitale pakket dus gratis voor zolang het duurt dus....
Alle zenders waarvoor een smartcard benodigd is krijg je zonder de originele box+kaart niet open.

Ik vermoed/hoop dat op termijn de toegepaste nagra2 encryptie met ik dacht rom110 rev3 wel gekraakt zal kunnen worden, is tenslotte een variant op de door Premiere(Kudelski) toegepaste encryptie maar aangezien die hackers niet bepaald frisse jongens zijn en het upc pakket bij lange na niet zo interessant is blijft dat de vraag.
Jammer blijft het iig dat je de kaart niet op een eigen ontvanger kunt bekijken, hetgeen inhoud dat mocht je een pvr willen je wederom een upc ontvanger moet huren waarvoor je zeker extra zult moeten betalen.

Persoonlijk vind ik de beperkingen van de upc mediabox zo groot dat het voor mij geen serieuze optie is, het niet in kunnen stellen van de zendervolgorde alleen al vind ik onoverkomelijk.
Daarnaast vind ik de zapsnelheid echt enorm tegenvallen, ik begrijp echt niet waarom dat tot zo'n 4x langere tijd duurt dan het zappen via de sat.

Voordeel is dat als je met die rotbox kunt leven het toch niet echt heel duur is.
Een totaalpakket incl hardware met pvr ontvanger en een vergelijkbaar zenderaanbod komt via de sat al heel gauw boven de 500 euro uit met daarbij voor degenen die de Vlaamse zenders willen nog eens 13 euro per maand.
Goed, dan heb je ook wel wat maar om 'die extra kosten d'r op je abbo uit te halen ben je weer 8 jaar verder en dan wil je vast alweer een andere ontvanger.
Voor degenen die een leuke schotel kunnen plaatsen en voor wie de investering van een dikke 500 euro geen onoverkomelijk bezwaar vormt kan ik kijken via de schotel van harte aanbevelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Laatst online: 16:38

Phydomir

Dennis

Even een vraagje.

Ik heb mijn dvd speler door gelust via mijn digitale box. Nu heb ik gisteren een dvdtje gekeken en nu krijg ik geen beeld meer als ik gewoon tv wil kijken.
Het heeft al een paar keer zo goed gewerkt. Dat boxje springt dan automatisch over van dvd naar tv en andersom. Maar nu ineens niet.

Ik heb al de dvd scart kabel van mijn digitale box gehaald maar dat mag niet baten.

Iemand een idee wat het kan zijn?

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick85
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:40
Phydomir schreef op zondag 12 maart 2006 @ 14:39:
Even een vraagje.

Ik heb mijn dvd speler door gelust via mijn digitale box. Nu heb ik gisteren een dvdtje gekeken en nu krijg ik geen beeld meer als ik gewoon tv wil kijken.
Het heeft al een paar keer zo goed gewerkt. Dat boxje springt dan automatisch over van dvd naar tv en andersom. Maar nu ineens niet.

Ik heb al de dvd scart kabel van mijn digitale box gehaald maar dat mag niet baten.

Iemand een idee wat het kan zijn?
Dit is nog een bug van de MediaBox helaas.

Je kunt beter je dvdspeler nog direct aansluiten op de TV, en dus niet doorlussen. Er komt volgens UPC nog een update voor.

De oplossing is nu: mediabox even resetten> 10 sec van stroom af en dan weer aansluiten> beeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
flowerp schreef op zondag 12 maart 2006 @ 12:50:
Laten we hier niet te lang over doorgaan, want dit wordt natuurlijk een wellis-nietis verhaal, maar serieus, liggen jullie als UPC zijnde echt niet in een deuk van het lachen als je weer eens een regeltje verzint om die 'domme klanten' het leven zuur te maken?
En wat zou UPC met zo'n houding precies bereiken volgens jou...?
Ik wil die gare media box van jou namelijk helemaal niet. Ik wil het signaal afnemen, niet jouw aparatuur!
Het is begrijpelijk dat UPC er alles aan doet om de manier waarop het product gebruikt wordt in eigen hand te houden. Hoe opener het signaal zou worden verzonden, hoe makkelijker het zou worden voor huis-tuin-en-keuken-tweakerts om bijvoorbeeld premiumkanalen gratis te bekijken, films on-demand te bestellen zonder deze in rekening te krijgen, etc.
Nu kun je wel zeggen dat ik een totaal produkt afneem, maar dan probeer je er toch even te gemakkelijk van af te komen. Hoe zou jij het vinden als je naar de bakker gaat, daar een brood koopt en vervolgens ALLEEN de boter van de bakker daarop mag smeren? De bakker kan zich dan wel verontschuldigen dat jij een totaal produkt van hem koopt, maar iedereen zal toch op z'n klompen aan voelen dat het een slechte redenering is.
Inderdaad een hele slechte redenering. In jouw trant kunnen we doorgaan met voorbeelden.
Bel bijvoorbeeld de Telegraaf eens op om te melden dat je wel hun nieuws elke dag op de mat wilt, maar dan op A4-formaat en in Comic Sans. Of bel het voormalige Canal+: je wilt wel hun kanaal ontvangen, maar niet hun decoder in huis.
Een nummer in de smartcart koppelen aan een nummer in de decoder. |:( Dit is een misselijk voorbeeld van ultieme vendor lockin waar zelfs Microsoft nog een puntje aan kan zuigen. Het feit dat jullie zo iets ook maar bedacht hebben getuigd van een ongelooflijk disrespect t.o.v. je klanten. Tegelijk is het een enorm GEVAARLIJKE ontwikkeling.
Hoe gevaarlijk denk je dat het is, als iemand jouw smartcard kopiëert, die in zijn eigen Mediabox stopt (of willekeurig welke andere decoder), en vervolgens op jouw kosten allerhande Digital-diensten gaat bestellen? En wie is er dan aansprakelijk: jij, omdat je verzuimd hebt je smartcard in een braakwerende kluis op te bergen? Of UPC, omdat ze het te gemakkelijk hebben gemaakt voor fraudeurs.
Dat getuigd gewoon van kwade opzet en absoluut niet van omstandigheden die een dergelijke, voor klanten onwenselijke, situatie noodzakelijk maken.
Dat getuigt van een zakelijke houding die elk commercieel bedrijf moet hebben. Maar als jij UPC wilt blijven zien als een groot monster, dat probeert om "met kwade opzet'' zoveel mogelijk klanten te verliezen, dan moet je dat natuurlijk vooral blijven doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Rick85 schreef op zondag 12 maart 2006 @ 14:43:
[...]

Dit is nog een bug van de MediaBox helaas.

Je kunt beter je dvdspeler nog direct aansluiten op de TV, en dus niet doorlussen. Er komt volgens UPC nog een update voor.

De oplossing is nu: mediabox even resetten> 10 sec van stroom af en dan weer aansluiten> beeld!
Hmmz, dat zuigt. Heb net alle kabels netjes liggen en ik heb geen scart ingangen meer over op mijn tv :P

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-10 15:52

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Phydomir schreef op zondag 12 maart 2006 @ 16:33:
[...]

Hmmz, dat zuigt. Heb net alle kabels netjes liggen en ik heb geen scart ingangen meer over op mijn tv :P
Dan koop je een scartbox :) Zijn vreselijk simpel en goedkoop
Afbeeldingslocatie: http://www.gratiswinkel.nu/stofzuigerzakken-online/5851848792005612213635.jpg
deze zet je op de TV SCART aansluiting op de mediabox en gaan met die banaan 8)

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

I_Stealth_I schreef op zondag 12 maart 2006 @ 16:53:
[...]

[afbeelding]
Heb ooit een keer zo'n ding gehad. Gelijk de helft van m'n contrast weg. Bagger dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco
  • Laatst online: 01-10 16:14

Gerco

Professional Newbie

Yohan schreef op zondag 12 maart 2006 @ 16:21:
Het is begrijpelijk dat UPC er alles aan doet om de manier waarop het product gebruikt wordt in eigen hand te houden. Hoe opener het signaal zou worden verzonden, hoe makkelijker het zou worden voor huis-tuin-en-keuken-tweakerts om bijvoorbeeld premiumkanalen gratis te bekijken, films on-demand te bestellen zonder deze in rekening te krijgen, etc.
Onzin. Een open systeem betekent helemaal niet dat iedereen gratis premium kanalen kan bekijken. Als je gewoon een open encryptie systeem gebruikt, kun je de mensen die die kanalen afnemen een decryptiesleutel sturen (bijv op een smartcard). Elke decoder met een aansluiting voor zo'n smartcard kun je dan gebruiken om het premium signaal te decoderen. Dat het protocol bekend is, betekent nog niet dat je encryptie makkelijk kraakbaar is, sterker nog, het tegendeel is waar.
Inderdaad een hele slechte redenering. In jouw trant kunnen we doorgaan met voorbeelden.
Bel bijvoorbeeld de Telegraaf eens op om te melden dat je wel hun nieuws elke dag op de mat wilt, maar dan op A4-formaat en in Comic Sans.
Wederom onzin. Als je dat van de Telegraaf zou vragen moeten ze voor jou speciaal een aangepaste krant maken. Wat UPC doet is EXPRES een beperking introduceren die er niet zou zijn geweest als ze gewoon standaard DVB-C zouden gebruiken. Het kost ze MEER moeite om hun klanten te ergeren en beperken dan het zou kosten om ze hun zin te geven, leg dat eens uit.
Of bel het voormalige Canal+: je wilt wel hun kanaal ontvangen, maar niet hun decoder in huis.
Uitstekende vergelijking, dat is precies wat we/ze willen. Die decoder is nergens voor nodig, als Canal+ gewoon een openbaar protocol zou gebruiken, hoefden ze klanten die dat willen alleen de decryptiesleutel te sturen en ze kunnen met elke compatible decoder de boel gebruiken. Scheelt nog geld ook, want het kost minder decoders.
Hoe gevaarlijk denk je dat het is, als iemand jouw smartcard kopiëert, die in zijn eigen Mediabox stopt (of willekeurig welke andere decoder), en vervolgens op jouw kosten allerhande Digital-diensten gaat bestellen? En wie is er dan aansprakelijk: jij, omdat je verzuimd hebt je smartcard in een braakwerende kluis op te bergen? Of UPC, omdat ze het te gemakkelijk hebben gemaakt voor fraudeurs.
Beide, jij omdat je de card niet goed beschermd hebt en UPC omdat hij blijkbaar makkelijk te kopieren is. Nu is een beetje smartcard helemaal niet makkelijk te kopieren (itt een pinpas), maar you get the idea. Zo'n smartcard moet je beschermen alsof het een pinpas is, want dat is het in feite ook een beetje.
Dat getuigt van een zakelijke houding die elk commercieel bedrijf moet hebben. Maar als jij UPC wilt blijven zien als een groot monster, dat probeert om "met kwade opzet'' zoveel mogelijk klanten te verliezen, dan moet je dat natuurlijk vooral blijven doen :)
O? Als Microsoft dit zou flikken, zou de wereld te klein zijn. Stel je voor dat je alleen nog Windows mag draaien op door Microsoft goedgekeurde PCs en bijhorende smartcard. Als je die smartcard in een andere PC wilt steken (omdat je een andere PC wil gebruiken), werkt hij niet. Verder mag je er natuurlijk ook alleen programmas op draaien die door Microsoft zijn goedgekeurd en naar je PC gestreamed worden op verzoek. Natuurlijk vervalt het recht om je PC en programmas te gebruiken als je je abo beëindigd.

Vind je het dan nog steeds een "zakelijke houding die elk commercieel bedrijf moet hebben" of is het dan opeens vendor lock-in, wat ten alle tijde voorkomen dient te worden?

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:11

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Afgelopen weekend kreeg ik de mediabox van meneer de postbode uitgereikt.
De installatie ging stukken simpeler dan vroeger met Mr Zapp en de motorola boxxen.
Eerst had ik veel last van zeer slecht signaal (blokken, happeringen in geluid, geen signaal) maar dat kwam omdat de mediabox als 3e apparaat op een toren stond, millimeters ruimte boven zich had en links/rechts ook weinig ruimte.

Ik heb de mediabox nu 1 plankje lager staan (op een 'open' AV meubel) met tientalle centimeters ruimte aan alle kanten, hij word ook niet meer zo loeiheet.

Maar toch, ik ben niet tevreden over de kwaliteit.
Veel te veel last van happeringen in beeld en geluid, soms resulterend tot een kortstandig 'er is geen signaal'.
Mijn hele huis is voorzien van hirschmann coax, F-connectoren en een hirschmann versterker.
Ik kijk het nog een paar dagen aan, zeker omdat dit straks de vervanger moet zijn voor mijn TV signaal op mijn nieuwe plasma waar ik gewoonweg niet kan beschikken over een analoog TV signaal. Ik weet zeker dat ik me dan iedere avond ga storen aan een happerend beeld.

Iemand nog tips of ideeen?

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I_Stealth_I schreef op zondag 12 maart 2006 @ 16:53:
[...]

[afbeelding]
dan moeten het wel 3 RGB en niet AV aansluitingen zijn, waar verkopen ze deze in amsterdam met RGB scarts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zegato
  • Niet online
Koffie schreef op zondag 12 maart 2006 @ 20:31:
Afgelopen weekend kreeg ik de mediabox van meneer de postbode uitgereikt.
De installatie ging stukken simpeler dan vroeger met Mr Zapp en de motorola boxxen.
Eerst had ik veel last van zeer slecht signaal (blokken, happeringen in geluid, geen signaal) maar dat kwam omdat de mediabox als 3e apparaat op een toren stond, millimeters ruimte boven zich had en links/rechts ook weinig ruimte.

Ik heb de mediabox nu 1 plankje lager staan (op een 'open' AV meubel) met tientalle centimeters ruimte aan alle kanten, hij word ook niet meer zo loeiheet.

Maar toch, ik ben niet tevreden over de kwaliteit.
Veel te veel last van happeringen in beeld en geluid, soms resulterend tot een kortstandig 'er is geen signaal'.
Mijn hele huis is voorzien van hirschmann coax, F-connectoren en een hirschmann versterker.
Ik kijk het nog een paar dagen aan, zeker omdat dit straks de vervanger moet zijn voor mijn TV signaal op mijn nieuwe plasma waar ik gewoonweg niet kan beschikken over een analoog TV signaal. Ik weet zeker dat ik me dan iedere avond ga storen aan een happerend beeld.

Iemand nog tips of ideeen?
Coax 12 gebruiken :)
Anders (indien je ook Chello gebruikt) de helpdesk (0900-1518 oid) bellen om je SNR en RX signaal uit te laten lezen. Met een SNR van 25dB en een RX tussen de -3 en 3dB moet het prima mogelijk zijn. :)

T.net gallery | V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
Zegato schreef op maandag 13 maart 2006 @ 00:19:
[...]

Anders (indien je ook Chello gebruikt) de helpdesk (0900-1518 oid) bellen om je SNR en RX signaal uit te laten lezen. Met een SNR van 25dB en een RX tussen de -3 en 3dB moet het prima mogelijk zijn. :)
Welke Splitter moet ik hebben ?
Ik heb geen Chello, ik wil vanaf mijn aansluiting in huis direct splitten : naar boven en naar de mediabox.
Ik vermoed dat mijn huidige splitter van te slechte kwaliteit is.
Nu heeft UPC iets opgestuurd, maar dat is een splitter voor naar een internet-modem ofzo (schroef connector), daar heb ik volgens mij niets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zegato schreef op maandag 13 maart 2006 @ 00:19:
[...]

Ik gebruik Hirscmann Koka799 en heb geen Chello.

De kabel tussen meterkast en TV vervangen is geen optie.

Voor zover ik kan zien, zit er ook weinig tot geen verschil tussen coax12 en Koka799 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-10 15:52

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Koffie schreef op maandag 13 maart 2006 @ 09:40:
[...]

Ik gebruik Hirscmann Koka799 en heb geen Chello.

De kabel tussen meterkast en TV vervangen is geen optie.

Voor zover ik kan zien, zit er ook weinig tot geen verschil tussen coax12 en Koka799 .
Koka799 is zelfs nog beter dan coax12 en makkelijker om mee te werken :)

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cool_Mod_E
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 31-08 06:56

Cool_Mod_E

9200 Wp

Koka799 is iets beter als Coax12.
Voor CAI toepassingen zit dat in een iets lagere demping en een betere afscherming (470-1000 Mhz, 90 dB afscherming).

Demping (100m / 1000 Mhz / 20 °C) (dB) 19,1

Maar als je geen DECT telefoons o.i.d. in de buurt hebt staan, dan moet het met coax12 ook prima gaan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Er staat een DECT in de buurt (en 2 DECT babyfoon's, maar niet zo dicht in de buurt) kan me bijna niet indenken dat die veel invloed hebben ?
Overigens : ook de aansluitdoos is van Hirschmann, alles dus netjes met kwaliteits spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cool_Mod_E
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 31-08 06:56

Cool_Mod_E

9200 Wp

Een DECT apparaat binnen 2 meter van het apparaat / de kabel, is echt funest in de meeste gevallen. (DECT werkt perfect, maar qua storingen die het kan veroorzaken, is het echt troep)!

Zet de bewuste apparaten maar eens een avondje uit en kijk of je dan minder storingen hebt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Koffie schreef op zondag 12 maart 2006 @ 20:31:
...
...
Hoe veel last heb je precies van haperingen, nadat je de mediabox verplaatst hebt?
Ik heb de mediabox direct met een goede coax van 2 meter aangesloten vanaf de groene kabel. Als koppelstuk hiertussen een internet/radio/tv splitter van upc. (ook heb ik de mediabox een tijdje direct aan de groene kabel gehad, maar dat gaf geen beter resultaat) Ik heb dus ook nog steeds last van haperingen, hoewel al een stuk minder als eind december/begin dit jaar. Maar aan mijn bekabeling kan het dus niet liggen... (De laatste tijd ervaar ik wel zowel een stabieler signaal als een beter/mooier beeld)

Het is niet voorspelbaar wanneer ik last van de haperingen heb. De ene keer is het aanzienlijk meer dan de andere keer. Ik denk dat atmosferische storingen bij upc ook parten spelen. Ook de (muziek)zenders van vpro hebben vrijwel altijd veel last van haperingen. Er zijn meerdere kanalen die niet erg lekker doorkomen, maar ik kijk niet zoveel verschillende kanalen. Dus ik kan zo niet precies zeggen welke kanalen beter danwel slechter zijn dan gemiddeld... Op de Nederlandse (commerciele ) zenders heb ik gemiddeld, zo grofweg geschat, eens in het half uur last van een hapering... Een paar maanden terug was dit zeker eens per 2 minuten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lees ik nou goed dat UPC iedereen een settop box gaat geven? Wanneer dan? De kliko staat vandaag al aan straat, kan hij daar direct in.

Ik wil gewoon analoge TV ! Waarom snapt niemand dat? Kan ik op alle TV's in huis gewoon prima kijken, blijft mijn video werken en ook geen extra zappers en zo. Weg met die digitale rommel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ejorne schreef op maandag 13 maart 2006 @ 10:07:
[...]

Hoe veel last heb je precies van haperingen, nadat je de mediabox verplaatst hebt?
Ik heb de mediabox direct met een goede coax van 2 meter aangesloten vanaf de groene kabel. Als koppelstuk hiertussen een internet/radio/tv splitter van upc. (ook heb ik de mediabox een tijdje direct aan de groene kabel gehad, maar dat gaf geen beter resultaat) Ik heb dus ook nog steeds last van haperingen, hoewel al een stuk minder als eind december/begin dit jaar. Maar aan mijn bekabeling kan het dus niet liggen... (De laatste tijd ervaar ik wel zowel een stabieler signaal als een beter/mooier beeld)

Het is niet voorspelbaar wanneer ik last van de haperingen heb. De ene keer is het aanzienlijk meer dan de andere keer. Ik denk dat atmosferische storingen bij upc ook parten spelen. Ook de (muziek)zenders van vpro hebben vrijwel altijd veel last van haperingen. Er zijn meerdere kanalen die niet erg lekker doorkomen, maar ik kijk niet zoveel verschillende kanalen. Dus ik kan zo niet precies zeggen welke kanalen beter danwel slechter zijn dan gemiddeld... Op de Nederlandse (commerciele ) zenders heb ik gemiddeld, zo grofweg geschat, eens in het half uur last van een hapering... Een paar maanden terug was dit zeker eens per 2 minuten...
Moeilijk te zeggen. Vooral in het begin gaat het goed, maar dan kan ineens de storing komen. Vaak helpt het om even naar een ander kanaal te zappen en weer terug, maar dit geeft geen garantie.
De storingen zijn beduidend minder na het verplaatsen, maar ze zijn er nog wel.
Ik durf iig te stellen dat ik de storing toch wel minstens 1 maal krijg als ik een TV film zit te kijken.
Een avond ongestoord TV kijken is dus niet mogelijk met UPC Digital.

Ik zal de DECT nog eens uitzetten, maar als dat niet helpt gaat het echt weg.
Ik ben straks genoodzaakt om UPC digital te gebruiken, en als ik elke avond storing heb is dat onacceptabel, dan ga ik wel op zoek naar een losse analoge tuner box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Koffie schreef op maandag 13 maart 2006 @ 10:22:
Ik ben straks genoodzaakt om UPC digital te gebruiken, en als ik elke avond storing heb is dat onacceptabel, dan ga ik wel op zoek naar een losse analoge tuner box.
Genoodzaakt? Oja, omdat je een plasmascherm krijgt he?

Misschien is een (eventueel kapotte) tweedehands dure montage videorecorder een optie?
Deze beschikken over het algemeen over erg goede tuners... En als je zo eentje op de kop kan tikken waarvan bijvoorbeeld de videokoppen niet helemaal goed meer zijn, dan zal zo'n goede tuner niet veel geld kosten...

Maar misschien kost een losse goede tuner ook niet zo veel.... ik ben niet thuis in die markt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobcat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-09 18:59
Net een forced software update gedaan, heb nu v1.82.
Maar wat er eigenlijk veranderd/verbeterd is kan ik eigenlijk niet zien of vinden, had gehoopt dat ik de zenders op een 'eigen' volgorde zou kunnen zetten of eventueel degene die ik nooit kijk uit zou kunnen zetten, maar helaas....

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
De VCR-bug is er uit in versie 1.82. Je kunt dus nu probleemloos je video en dvd op de Mediabox aansluiten.

Pagina: 1 ... 8 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.