UPC digital TV uitlevering

Pagina: 1 ... 9 ... 12 Laatste
Acties:
  • 27.429 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Yep en tot nu toe heb ik nog geen last gehad van blokken en of haperingen (die kwamen toch maar heel af en toe voor).

En inderdaad de VCR bug is er nu uit.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• persyval
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-07 09:30
Dat zou mooi zijn.
Was van het weekend nog aan het zoeken voor een scart splitter maar besloot uiteindelijk toch maar te wachten op de update.

Hopelijk dat dit ook bij mij werkt.
Klein vraagje alleen, is deze update automatisch verstrekt of kan ik straks het beste 'handmatig' updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Gewoon even de stroom eraf halen en er weer opzetten. Het gebeurt dan gewoon automatisch. :)

Het middelste lampje gaat knipperen (naast het briefje). :)

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• persyval
Ok, ga het proberen zodra ik thuis ben :)
Ik vroeg me alleen één ding af.
Hoe komen de abonnee's die niet op tweakers kijken hier eigenlijk achter?

Moet iedereen elke week maar een keer proberen of de bug verdwenen is en dan hopen dat zijn dvd/video-recorder/speler het weer doet?

Een changelog van de update zou handig zijn.
Wie weet welke andere interessante dingen er nog meer gewijzigd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Beetje jammer dat er verder geen grote verbeteringen in lijken te zitten.. het enige verschil dat ik merk is het verhelpen van die VCR bug. Deze update zal waarschijnlijk binnenkort wel worden gepushed zodat alle boxen hem automatisch krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
persyval schreef op maandag 13 maart 2006 @ 13:49:
....
Hoe komen de abonnee's die niet op tweakers kijken hier eigenlijk achter?
....
Via vrienden of kennissen die wel op tweakers komen natuurlijk. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motorfret
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 26-08 18:15
kevertje1977 schreef op maandag 13 maart 2006 @ 08:54:
[...]

Welke Splitter moet ik hebben ?
Ik heb geen Chello, ik wil vanaf mijn aansluiting in huis direct splitten : naar boven en naar de mediabox.
Ik vermoed dat mijn huidige splitter van te slechte kwaliteit is.
Nu heeft UPC iets opgestuurd, maar dat is een splitter voor naar een internet-modem ofzo (schroef connector), daar heb ik volgens mij niets aan.
dat is juist een GOEDE splitter...
die schroefverbindingen zorgen voor een betere overdracht van het signaal.
als het goed is zit bij die splitter een handleiding hoe je het e.e.a moet aansluiten.
anders FF zoeken met google of iemand vragen met installatie kennis.

24,75kW solar, Hyundai Ioniq 5., Panasonic 12kw J-monobloc WP met 400L SWW en 300L buffer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:44
Motorfret schreef op maandag 13 maart 2006 @ 20:25:
[...]

dat is juist een GOEDE splitter...
die schroefverbindingen zorgen voor een betere overdracht van het signaal.
als het goed is zit bij die splitter een handleiding hoe je het e.e.a moet aansluiten.
anders FF zoeken met google of iemand vragen met installatie kennis.
Alleen... Wat heb ik er aan ? Ik kan er 1 TV op aansluiten. Dus dat schiet niets op.
Ik heb vandaag gebeld en de beste man wist wel waar ie het over had en stuurt me zo snel mogelijk een splitter op waar een versterker in zit en waar je 4 apparaten op kan aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

vandaag getest, met DECT telefoon 3-4 meter verderop .. binnen 15 minuten genoeg haperingen voor een avond chago kijken :(

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

kevertje1977 schreef op maandag 13 maart 2006 @ 20:32:
[...]

Alleen... Wat heb ik er aan ? Ik kan er 1 TV op aansluiten. Dus dat schiet niets op.
Ik heb vandaag gebeld en de beste man wist wel waar ie het over had en stuurt me zo snel mogelijk een splitter op waar een versterker in zit en waar je 4 apparaten op kan aansluiten.
Dat werkt op zich prima, maar hoeft niet eens - gewoon de oude splitter die je al had *achter* de mediabox aansluiten ipv ervoor :z
Koffie schreef op maandag 13 maart 2006 @ 20:39:
vandaag getest, met DECT telefoon 3-4 meter verderop .. binnen 15 minuten genoeg haperingen voor een avond chago kijken :(
Owch :/

Dat DECT in de buurt funest was, verbaast me niets, maar dat het zo ver weg al voor gedonder zorgt is dramatisch :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

ook al zou het serieus zijn, ik ga ech niet mijn hele huis en bekabeling aanpassen omdat dieUPC meuk zo gevoelig is :( ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Hmm hier wil die de nieuwe software er niet opzetten vreemd genoeg :(
Zegt ie dat ie aan het updaten is, is ie vervolgens klaar kijk ik welke vrsie die heeft ... nog steeds dezelfde.

[ Voor 46% gewijzigd door FabiandJ op 13-03-2006 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:25
Dutch3men schreef op maandag 13 maart 2006 @ 21:33:
Hmm hier wil die de nieuwe software er niet opzetten vreemd genoeg :(
Zegt ie dat ie aan het updaten is, is ie vervolgens klaar kijk ik welke vrsie die heeft ... nog steeds dezelfde.
knop ingedrukt houden terwijl je de stroomstekker uit doet en weer in doet. Je blijft knop ingedrukt houden totdat je op je tv 'Software upgrade in process' ziet staan... Dan forceer je 'm.

knop: zilverkleurige mediabox = pijltje naar links (3e knop van rechts); zwarte mediabox = ch-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2006 @ 23:27:
[...]
dan moeten het wel 3 RGB en niet AV aansluitingen zijn, waar verkopen ze deze in amsterdam met RGB scarts?
Volgens mij zijn deze tegenwoordig vrij algemeen verkrijgbaar (vroeger, zo rond 1995 heb ik hier werkelijk stad en land voor afgezocht maar ze bestonden gewoon niet).

Iniedergeval zag ik ze vrij zeker weten bij de BCC in de Amsterdamse Poort, maar als ze daar liggen zullen de andere vestigingen in Amsterdam ze ook wel hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gerco schreef op zondag 12 maart 2006 @ 18:41:
[...]

Onzin. Een open systeem betekent helemaal niet dat iedereen gratis premium kanalen kan bekijken. Als je gewoon een open encryptie systeem gebruikt, kun je de mensen die die kanalen afnemen een decryptiesleutel sturen (bijv op een smartcard). Elke decoder met een aansluiting voor zo'n smartcard kun je dan gebruiken om het premium signaal te decoderen. Dat het protocol bekend is, betekent nog niet dat je encryptie makkelijk kraakbaar is, sterker nog, het tegendeel is waar.

[...]

Wederom onzin. Als je dat van de Telegraaf zou vragen moeten ze voor jou speciaal een aangepaste krant maken. Wat UPC doet is EXPRES een beperking introduceren die er niet zou zijn geweest als ze gewoon standaard DVB-C zouden gebruiken. Het kost ze MEER moeite om hun klanten te ergeren en beperken dan het zou kosten om ze hun zin te geven, leg dat eens uit.

[...]
Uitstekende vergelijking, dat is precies wat we/ze willen. Die decoder is nergens voor nodig, als Canal+ gewoon een openbaar protocol zou gebruiken, hoefden ze klanten die dat willen alleen de decryptiesleutel te sturen en ze kunnen met elke compatible decoder de boel gebruiken. Scheelt nog geld ook, want het kost minder decoders.

[...]

Beide, jij omdat je de card niet goed beschermd hebt en UPC omdat hij blijkbaar makkelijk te kopieren is. Nu is een beetje smartcard helemaal niet makkelijk te kopieren (itt een pinpas), maar you get the idea. Zo'n smartcard moet je beschermen alsof het een pinpas is, want dat is het in feite ook een beetje.

[...]

O? Als Microsoft dit zou flikken, zou de wereld te klein zijn. Stel je voor dat je alleen nog Windows mag draaien op door Microsoft goedgekeurde PCs en bijhorende smartcard. Als je die smartcard in een andere PC wilt steken (omdat je een andere PC wil gebruiken), werkt hij niet. Verder mag je er natuurlijk ook alleen programmas op draaien die door Microsoft zijn goedgekeurd en naar je PC gestreamed worden op verzoek. Natuurlijk vervalt het recht om je PC en programmas te gebruiken als je je abo beëindigd.

Vind je het dan nog steeds een "zakelijke houding die elk commercieel bedrijf moet hebben" of is het dan opeens vendor lock-in, wat ten alle tijde voorkomen dient te worden?
Ik vraag me af waarom de UPC'ers die hier rondhangen hier nu opeens niet meer op reageren. Eerst nog vol overtuiging stellen dat 'de klant' zeurt en dat kritiek onzin is want UPC heeft het beste met ons voor (yeah right!). Maar als er dan meerdere mensen met overtuigende argumenten komen dat het toch wel een beetje kwade opzet is dan wordt daar niet meer op gereageerd.

Geeft ergens aan dat die UPC'er(s) waarschijnlijk toch wel vanaf het begin wist dat het zaakje een beetje stinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Verwijderd schreef op maandag 13 maart 2006 @ 22:32:
[...]

Ik vraag me af waarom de UPC'ers die hier rondhangen hier nu opeens niet meer op reageren. Eerst nog vol overtuiging stellen dat 'de klant' zeurt en dat kritiek onzin is want UPC heeft het beste met ons voor (yeah right!). Maar als er dan meerdere mensen met overtuigende argumenten komen dat het toch wel een beetje kwade opzet is dan wordt daar niet meer op gereageerd.

Geeft ergens aan dat die UPC'er(s) waarschijnlijk toch wel vanaf het begin wist dat het zaakje een beetje stinkt.
1. Deze UPC'ers hangen hier ook maar rond in hun vrije tijd.
2. Sommige discussies kun je beter vermijden omdat beide partijen (UPC <-> Klant) niet zullen toegeven, tenzij je tijd teveel hebt.

Btw, fijn dat je meteen zo over de UPC'ers denkt nadat ze een post van ongeveer 28 uur geleden nog niet hebben beantwoord. Zegt ook iets. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-08 21:01
Verwijderd schreef op maandag 13 maart 2006 @ 22:32:
[...]

Als je de discussie tussen mij en Gerco een beetje gevolgd hebt, kun je je misschien voorstellen dat ik weinig zin heb in een herhaling van argumenten. Ik heb mijn visie op het verhaal duidelijk gemaakt; uit zijn reply bleek vervolgens dat we het toch niet eens zullen worden.

Je kunt UPC zien als een bedrijf dat probeert een goed product in de markt te zetten, wat zeker niet vrij is van kinderziektes maar waar men wel werkt om deze op te lossen (zie bijv. de meest recente softwareupdate). Je kunt UPC ook zien als een boosaardig monster, die haar klanten probeert af te stoten en te irriteren, en uiteindelijk uit is op het einde der aarde. :/

Als je laatstgenoemde visie hebt, houdt wat mij betreft elke vorm tot redelijk discusseren, met goed onderbouwde argumenten, op. Dat is hetzelfde als in discussie gaan met Jehova-getuigen.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-08-2024

Ejorne

Twisted Pairs

Ook begrijp ik niet dat mensen die bij upc werken aangesproken worden alsof ze upc zijn en mede de bedrijfs strategie bepalen... Zo ook begrijp ik niet mensen die helpdeskmedewerkers uitkafferen... Ik ga wel met helpdeskmedewerkers in discussie als dat zo uitkomt, en ik zal ze ook op "domme" uitspraken wijzen, maar persoonlijk worden... dat zal niet mijn doel zijn... Mensen werken om te kunnen leven. Bij upc of niet, bij de bakker of bij de overheid, wat doet het ertoe? 8) En als een medewerker van de bakker zijn brood promoot/vertegenwoordigd dan betekent dat niet dat deze medewerker verantwoordelijk is voor het recept van dat brood... ik praat wazig... heb te veel gedronken volgens mij... :o

[ Voor 23% gewijzigd door Ejorne op 14-03-2006 01:01 ]

Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
dion_b schreef op maandag 13 maart 2006 @ 21:17:
[...]

Dat werkt op zich prima, maar hoeft niet eens - gewoon de oude splitter die je al had *achter* de mediabox aansluiten ipv ervoor :z

[...]
Achter de mediabox ? Mmm, dat zou praktisch bijna onmogelijk zijn.

Mijn kabel naar boven is vanaf de vloer 1 meter. Dus haal ik echt maar net de UPC contactdoos. Als ik nu de kast in moet die er een stukje vanaf staat om bij de mediabox te komen moet ik weer een tussenstukje gebruiken met een extra kabeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco
  • Laatst online: 10-08 02:59

Gerco

Professional Newbie

Yohan schreef op maandag 13 maart 2006 @ 23:27:
Je kunt UPC zien als een bedrijf dat probeert een goed product in de markt te zetten, wat zeker niet vrij is van kinderziektes maar waar men wel werkt om deze op te lossen (zie bijv. de meest recente softwareupdate). Je kunt UPC ook zien als een boosaardig monster, die haar klanten probeert af te stoten en te irriteren, en uiteindelijk uit is op het einde der aarde. :/
Ik ben er van overtuigd dat UPC probeert zo veel mogelijk geld te verdienen, zoals ieder commercieel bedrijf. UPC probeert dat te doen door een zo goed mogelijk produkt neer te zetten, wat de meest succesvolle lange-termijn strategie is.

Wat ik niet begrijp is waarom UPC vind dat ze de klant het best van dienst zijn door deze te verbieden andere apparatuur dan de mediabox te gebruiken en ook geen extra mediaboxen wenst te verkopen/verhuren). Ook begrijp ik niet waarom UPC denkt dat het koppelen van de smartcard aan 1 enkele box de beste manier is om haar klant van dienst te zijn.

Misschien dat je mijn vragen wel kunt beantwoorden als ik ze op deze manier stel? Ik vind UPC echt geen monster wat haar klanten zoveel mogelijk wil ergeren. Ik stel echter wel kritische vragen bij sommige besluiten, is dat verboden?

Feit blijft wel dat UPC dingen kan doen die andere commerciele bedrijven niet kunnen. Door het bijna-monopolie op de TV markt (er is tegenwoordig ook Digitenne etc) hebben ze gewoon meer vrijheid. Als zij besluiten om het hele TV signaal achter de decoder te stoppen lopen de klanten weg ja, maar zo'n beetje alle andere minder erge maatregelen komen ze gewoon mee weg (en dat weten ze).
Als je laatstgenoemde visie hebt, houdt wat mij betreft elke vorm tot redelijk discusseren, met goed onderbouwde argumenten, op. Dat is hetzelfde als in discussie gaan met Jehova-getuigen.
Als je even zou willen aanwijzen waar de fouten in mijn argumentatie zich bevinden, zal ik deze beter onderbouwen. Tot dan ga ik er van uit dat ik een goed onderbouwde discussie voer en verwacht ik van jou uiteraard hetzelfde.

[ Voor 27% gewijzigd door Gerco op 14-03-2006 09:02 ]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Gerco schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 08:57:
[...]

Ik ben er van overtuigd dat UPC probeert zo veel mogelijk geld te verdienen, zoals ieder commercieel bedrijf. UPC probeert dat te doen door een zo goed mogelijk produkt neer te zetten, wat de meest succesvolle lange-termijn strategie is.
Idd, dat is de enige manier om te overleven in een branche waar men afhankelijk is van zeer lange-termijn klanten.
Wat ik niet begrijp is waarom UPC vind dat ze de klant het best van dienst zijn door deze te verbieden andere apparatuur dan de mediabox te gebruiken en ook geen extra mediaboxen wenst te verkopen/verhuren).
1) nergens lees ik dat verboden wordt andere apparatuur aan te sluiten, het is alleen technisch niet ondersteund (en op dit moment niet mogelijk)
2) reken erop dat er vroeg of laat meerdere boxen in een huis aangeboden gaan worden, maar pas op het moment dat het te ondersteunen valt. Momenteel zijn er met een box al genoeg issues, pas als die overtuigend onder controle zijn gaan er meer mogelijkheden geboden worden.
Ook begrijp ik niet waarom UPC denkt dat het koppelen van de smartcard aan 1 enkele box de beste manier is om haar klant van dienst te zijn.
When the only tool you have is a hammer, all problems start to look like nails :z

Vergeet niet dat DTV van UPC geenszins eerste of enige product is van UPC. Als er al tig bedrijfssystemen zijn die met dergelijke koppeling werken (chello...) is het vaak simpelst om een nieuw product daarop te zetten. Of dat zo is weet ik niet, maar onderschat nooit de relevantie van achterliggende bedrijfsstructuur bij keuzes als dit. Een volstrekt ander systeem zou bedrijfstechnisch wel eens erg lastig te implementeren kunnen zijn :o
Koffie schreef op maandag 13 maart 2006 @ 20:39:
Ben nav hiervan zelf eea gaan uitproberen. Ik heb hier een Philips DECT 211 en een Siemens Gigaset A140. De basisstations heb ik aan weerszijden van mijn zilveren Mediabox gezet, met de handsets aan de andere kant (dus Philips basisstation links, handset rechts, Siemens basis rechts en handset links). Ondanks deze worst-case scenario (ook qua bekabeling niet bepaald fris, tijdelijk met coax verlengsnoer) geen blok kunnen vinden... Ironisch genoeg ging ik nadat ik een uur later alles weer 'normaal' neergezet had even rustig Arte kijken en zag toen wel een paar artefactjes...

Wat voor DECT toestel heb je?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-08 20:29

jefjef

learning by doing

bah.. heb net begrepen dat in de postcode range 7007 UPC DTV pas eind 2006 zal worden uitgerold.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

dion_b schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 10:52:
1) nergens lees ik dat verboden wordt andere apparatuur aan te sluiten, het is alleen technisch niet ondersteund (en op dit moment niet mogelijk)
Waarbij als kanttekening opgemerkt moet worden dat de enige reden dat het niet mogelijk is, is dat UPC besloten heeft om het signaal te coderen zodat het alleen te gebruiken is met de mediabox. Andere DTV aanbieders bewijzen dat dit niet noodzakelijk is. Blijft over de vraag: Waarom doet UPC extra moeite om het de klant onmogelijk te maken iets anders dan een Mediabox te gebruiken?

Dat ze ander gebruik niet ondersteunen vind ik volkomen logisch en neem ik ze ook geenzins kwalijk. Dat ze ander gebruik actief tegenwerken wel.
reken erop dat er vroeg of laat meerdere boxen in een huis aangeboden gaan worden, maar pas op het moment dat het te ondersteunen valt. Momenteel zijn er met een box al genoeg issues, pas als die overtuigend onder controle zijn gaan er meer mogelijkheden geboden worden.
Ik ga er van uit dat ze nu maar 1 box leveren omdat ze er te weinig hebben, dat lijkt me de enige geldige reden om dat momenteel niet te doen. Nu ik erover denk zou het ook iets met de signaalkwaliteit te maken kunnen hebben. Als ze die niet voldoende krijgen, kun je ook maar 1 box aansluiten.
Vergeet niet dat DTV van UPC geenszins eerste of enige product is van UPC. Als er al tig bedrijfssystemen zijn die met dergelijke koppeling werken (chello...) is het vaak simpelst om een nieuw product daarop te zetten. Of dat zo is weet ik niet, maar onderschat nooit de relevantie van achterliggende bedrijfsstructuur bij keuzes als dit. Een volstrekt ander systeem zou bedrijfstechnisch wel eens erg lastig te implementeren kunnen zijn :o
Er werkt toch maar 1 systeem met de UPC Mediabox? Of vergis ik me daarin? Ik ben bij Chello nooit een smartcard tegengekomen, maar ik ben er ook al enkele jaren weg.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Gerco schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 11:06:
Er werkt toch maar 1 systeem met de UPC Mediabox? Of vergis ik me daarin? Ik ben bij Chello nooit een smartcard tegengekomen, maar ik ben er ook al enkele jaren weg.
Bij chello heb je geen smartcard nodig, want daarbij vindt de koppeling plaats tussen het MAC-adres van je kabelmodem en het MAC-adres van je netwerkkaart.

Dat zijn twee waardes. Bij Digitale televisie heb je ook twee waardes (meerdere, maar dat laat ik buiten beschouwing): serienummer van je mediabox en het serienummer van je smartcard.

Wanneer één van deze waardes niet klopt en/of ontbreekt, dan werkt je product niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• persyval
Na de softwareupdate is inderdaad de vcr bug verdwenen.
Ik kan nu dus voor het eerst mijn dvd speler via de mediabox aan mijn tv koppelen.

En tv kijken of dvd's afspelen is geen probleem meer, ik hou altijd beeld.
Waar ik eigenlijk nog problemen mee heb nu is het geluid.

Mijn surround set staat namelijk aangesloten op mijn dvd speler.
Als ik een dvd kijk werkt alles ook perfect, als ik digitaal tv kijk heb ik ook beeld en geluid.
Het probleem zit hem echter als ik digitaal tv wil kijken met het geluid over mijn dvd speler heen voor het 'surround' effect, één van de voordelen van het digitale signaal als ik het goed heb.

Als ik dat echter doe loopt het beeld en het geluid echter niet meer synchroon, het geluid loopt haast een halve seconden achter op het beeld waardoor alles wel nagesynchroniseerd lijkt.

Heeel irritant :(

Voor de duidelijkheid, het kabelsignaal komt dus binnen op de mediabox en deze stuurt dat zowel naar mijn dvd speler als naar mijn tv toe en dit zorgt ervoor dat ze uit de pas gaan lopen.

Iemand enig idee hoe dit op te lossen?
Het zou zonde zijn als ik geen gebruik van mijn dolby surround kan maken hierdoor, dat is juist een van de grote pluspunten voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Ik snap niet echt wat je bedoelt.. als ik het goed begrijp heb je zo'n alles-in-een home cinema set? Dan moet je de audio-out van je Mediabox gewoon direct aansluiten op de TV- of aux-ingang van je cinema set als hij die heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

dion_b schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 10:52:

Ben nav hiervan zelf eea gaan uitproberen. Ik heb hier een Philips DECT 211 en een Siemens Gigaset A140. De basisstations heb ik aan weerszijden van mijn zilveren Mediabox gezet, met de handsets aan de andere kant (dus Philips basisstation links, handset rechts, Siemens basis rechts en handset links). Ondanks deze worst-case scenario (ook qua bekabeling niet bepaald fris, tijdelijk met coax verlengsnoer) geen blok kunnen vinden... Ironisch genoeg ging ik nadat ik een uur later alles weer 'normaal' neergezet had even rustig Arte kijken en zag toen wel een paar artefactjes...

Wat voor DECT toestel heb je?
Ik denk dat je het verkeerd hebt begrepen.
Koffie heeft volgens mij geen probleem met de DECT telefoon. Koffie heeft last van haperingen en er werd geopperd dat dit mogelijk aan de telefoon zou kunnen liggen. Na het verplaatsen van de telefoon 4 meter verderop waren er nog steeds die haperingen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 22:51

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Ik heb toch echt het vermoeden dat de haperingen die zich af en toe eens voordoen, toch echt in het UPC netwerk voordoen. Dat er wat misgaat in de encoding of decoding in de box zelf. De problemen doen zich om de 5-15 minuten voor in een horizontale streep of korte hapering in het geluid en speelt dan probleemloos door. Mijn mediabox hangt bijna in de WCD met een Hirschmann kabel van een meter met een UPC versterker ertussen met 4db versterking. Het zit echt in het netwerk aan de kant van UPC. Ik hoor iedereen er over mekkeren. Talpa, SBS6 en Ned2 spannen toch echt de kroon in het weekeinde.

Als je echt heel vaak haperingen in beeld en geluid hebt, dan moet je idd je bekabeling eens nalopen en de box op een andere lokatie neerzetten zodat deze niet last heeft van machnetische invloeden of de warmte niet kwijt kunnen. Sommige mensen hebben namelijk de mediabox vlak onder of op de televisie staan. Nou een grotere storingsbron kan je je niet bedenken. :X

[ Voor 24% gewijzigd door I_stealth_I op 14-03-2006 14:14 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:47

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Je vermoeden kan ik bevestigen.
De haperingen die een of twee horizontale strepen of een korte hapering in het geluid maken, komen niet voort uit een signaalprobleem. Oorzaak hiervan ligt in het UPC-netwerk. Is ook bekend en wordt ook verholpen.

Wanneer je heel veel haperingen hebt of het hele beeld vervormd steeds, dan is dat aan een signaalprobleem te wijten en is de kans groot dat bekabeling in huis een probleem vormt.

[ Voor 5% gewijzigd door HaaZ op 14-03-2006 14:26 ]

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gerco schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 11:06:
Blijft over de vraag: Waarom doet UPC extra moeite om het de klant onmogelijk te maken iets anders dan een Mediabox te gebruiken?

Dat ze ander gebruik niet ondersteunen vind ik volkomen logisch en neem ik ze ook geenzins kwalijk. Dat ze ander gebruik actief tegenwerken wel.
Dit is precies hoe ik erover denk. De verschillende UPC'ers in dit topic benadrukken telkens dat het een technisch probleem betreft, waar UPC in al haar eerlijkheid ook niks aan kan doen. Het feit wil echter dat dit technische probleem er niet was, en actief gecreëerd is door UPC.

Als je dit voor het analoge signaal zou doen dan zou de hele wereld meteen tegenstribbelen. Stel voor dat je van UPC te horen krijgt dat je voortaan niet meer je eigen video recorder mag gebruiken maar alleen die van hun; ze hebben namelijk een macro-vision achtig iets aan het kabel signaal toegevoegd en de de-scrambler zit alleen intern in hun eigen video recorder.

De wereld zou echt te klein zijn.

Echter met de overstap van analoog naar digitaal denkt men iets van 'nieuwe ronde, nieuwe kansen' ?

Op de UPC manier kan er nooit een markt komen waarbij je video recorders kunt kopen in de winkel en waarbij je gewoon de ingebouwde tuner gebruikt. Dit is een zeer onwenselijke situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ejorne schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 12:09:
[...]

Ik denk dat je het verkeerd hebt begrepen.
Koffie heeft volgens mij geen probleem met de DECT telefoon. Koffie heeft last van haperingen en er werd geopperd dat dit mogelijk aan de telefoon zou kunnen liggen. Na het verplaatsen van de telefoon 4 meter verderop waren er nog steeds die haperingen....
Correct.
For the record : mijn DECT telefoon staat op de TV, echter met een grote maar : hier staat alleen de handset. Het echte basisstation staat 2 kamers verderop. Het is overigens ee Philips DECT 225x

Vanavond *weer* getest :

- Mediabox de gehele dag niet gebruikt
- Eerst wat zitten zappen, binnen 1 minuut op een zender afgestemd
- Binnen 7 minuten genoeg storing * om 'er is geen signaal' te krijgen
- zoals gewoonlijk heb ik enkele seconden na zo'n melding wel weer beeld maar dat is geen garantie voor geen storing meer

*
Wat voor storing heb ik precies?
Mijn storing bestaat voornamelijk uit het 'stilstaan' van het beeld, maar niet op alle plekken. Dus een persoon loopt door het beeld, maar de pixels van zijn hoofd blijft bijvoorbeeld staan. Dat is niet helemaal correct, want het gebeurd niet precies bij een hoofd, maar random bij (groepen) pixels/blokken. Ondertussen stokt het geluid, om later ((milli)seconden) weer bij te zijn.
Dit kan een storing van 1 seconde zijn, wat je tijdens een gesprek rond reclame niet eens zou opvallen, maar is wel de voorbode voor meer storing.
Dergelijke storingen komen dan steeds vaker en erger en soms dus zelfs even een melding 'er is geen signaal'.

Toch nog over mijn bekabeling :
De kabel komt in de meterkast binnen. Vandaaruit gaat deze rechtstreeks met een F-connector op een Hirschmann versterker (G20 uit mijn hoofd), welke het naar verschillende vertrekken vertakt. Tussen de meterkast en woonkamer zit Hirschmann coax (ik schat 10 tot 15 meter kabel), in de meterkast uiteraard met F-Connectoren.
In de woonkamer zit er een Hirschmann einddoos op kabel, waarna er een Hirschamman coax kabel naar de mediabox gaat (aan beide kanten van deze coax goede connectoren).

Ook zal zou deze setup of lengte niet goed genoeg zijn, ik kan en wil dit niet veranderen; zeker niet omdat UPC blijkbaar niet in staat is een minder gevoelig product op de markt te zetten. Ondanks deze lengte van coax denk ik dat ik kwalitatief een bovengemiddelde bekabeling in huis heb tov van andere huishoudens.
Ik heb vanavond UPC gebeld, maar de opzegafdeling was gesloten.
Morgen ga ik opzeggen.
Ik heb inmiddels al een goede externe analoge tuner besteld, welke net als de mediabox een settopbox product is.
Deze bied alle mogelijkheden welke een moderne TV ook heeft (ACI, programmanaam weergave, goede teletext, video uitgangen varierend van composiet t/m component), dus ik ga straks met mijn nieuwe panel gewoon lekker analoog kijken :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdklip
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-08 07:53
Koffie schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 21:36:
[...]
Mijn storing bestaat voornamelijk uit het 'stilstaan' van het beeld, maar niet op alle plekken. Dus een persoon loopt door het beeld, maar de pixels van zijn hoofd blijft bijvoorbeeld staan. Dat is niet helemaal correct, want het gebeurd niet precies bij een hoofd, maar random bij (groepen) pixels/blokken. Ondertussen stokt het geluid, om later ((milli)seconden) weer bij te zijn.
Dit kan een storing van 1 seconde zijn, wat je tijdens een gesprek rond reclame niet eens zou opvallen, maar is wel de voorbode voor meer storing.
Dergelijke storingen komen dan steeds vaker en erger en soms dus zelfs even een melding 'er is geen signaal'.
Dergelijke storingen heb ik ook, maar gek genoeg helpt het 9 van de 10 keer bij mij om van de betreffende zender af te zappen, een paar seconden naar een andere zender te kijken en dan weer terug te gaan. De storing is dan als sneeuw voor de zon verdwenen tot ik weer ga zappen.

Gasloos sinds 2019 - WP Atlantic Calypso - Pelletkachel - Citroën e-C3 Max - Peugeot e-208 Active - Zappi v2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat voor storing heb ik precies?
Wat je hier beschrijft is een enorm downstream signaalprobleem. Waarschijnlijk zullen niet alle zenders er even erg last van hebben (gok: iets als RTL4 zal er veel minder probleem mee hebben dan Sport1.1 ofzo). Hirschmann versterkers zijn toch doorgaans in te regelen - kun je niet gewoon de tak die naar de woonkamer gaat wat hoger inregelen (met schroevendraaiertje)?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zegato
  • Niet online
dion_b schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 22:32:
[...]

Wat je hier beschrijft is een enorm downstream signaalprobleem. Waarschijnlijk zullen niet alle zenders er even erg last van hebben (gok: iets als RTL4 zal er veel minder probleem mee hebben dan Sport1.1 ofzo). Hirschmann versterkers zijn toch doorgaans in te regelen - kun je niet gewoon de tak die naar de woonkamer gaat wat hoger inregelen (met schroevendraaiertje)?
offtopic:
Dion,collega? Op welke afdeling werk je ergens? :)

T.net gallery | V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Koffie schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 21:36:
[...]

Vanavond *weer* getest :

- Mediabox de gehele dag niet gebruikt
- Eerst wat zitten zappen, binnen 1 minuut op een zender afgestemd
- Binnen 7 minuten genoeg storing * om 'er is geen signaal' te krijgen
- zoals gewoonlijk heb ik enkele seconden na zo'n melding wel weer beeld maar dat is geen garantie voor geen storing meer
Als er tijdens de eerste minuten kijken geen problemen zijn, zou het nog een koelingsverhaal kunnen zijn. De Mediabox wordt in korte tijd flink warm, en dat komt de signaalkwaliteit niet ten goede.

Oftewel: check of hij goed vrij staat, er mag géén apparatuur bovenop staan. En voel gewoon even of de box z'n warmte kwijt kan.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

No offence, maar als je mijn history had gelezen in dit topic had je geweten dat koeling het probleem niet is.
Bij de eerste installatie was het 't 3e apparaat op een toren, met amper millimeters ruimte aan alle kanten.
Ik wist dat dit problemen kon opleveren, maar heb de gok genomen.
De mediabox werd idd te warm (loeiheet zelfs) en deze heb ik 1 plank lager gezet. Hij staat daar helemaal alleen en heeft zowel links,rechts, achter als boven meer dan voldoende ventilatie ruimte.
De mediabox word nu ook niet warmer dan handwarm.

Dion : ik meen dat mijn versterker al redelijk hoog ingeregeld staat.

Overigens staat mijn besluit wel vast : UPC Digital gaat eruit.
Het vertrouwen in het product is simpelweg verloren. Mijn vrouw had het zondag al opgegeven en kijkt alleen nog maar TV via analoog.
Al zou de verbinding beter worden; ik heb geen zin om elke keer als ik een filmpje op TV kijk op eieren te moeten zitten (laat staan als ik iets via digital zou opnemen als ik er niet ben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kreeg ook digital tv bij mijn aansluiting kado, wel voor een half jaar..maar ik heb ook last van storings af en toe, dat het beeld net als Koffie, maar ook mijn geluid moet ik erg hard zetten voordat ik het juiste volume hoor, ga ik daarna weer terug naar mijn normale tv, dan is staat dat dus weer heel erg hard. Zelf ben ik nog niet zo warm geworden van Digitale tv, want je hebt nu ook toch het duurste pakket om te testen? Als je na een half jaar het wil, krijg je voor die 2,99 echt niet alle zenders, maar 4 of 5 extra. En wil je alles hebben zoals je tijdens de half jaar test had, dan moet je flink dokken, of heb ik dat mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 08:21:
Ik kreeg ook digital tv bij mijn aansluiting kado, wel voor een half jaar..maar ik heb ook last van storings af en toe, dat het beeld net als Koffie, maar ook mijn geluid moet ik erg hard zetten voordat ik het juiste volume hoor, ga ik daarna weer terug naar mijn normale tv, dan is staat dat dus weer heel erg hard. Zelf ben ik nog niet zo warm geworden van Digitale tv, want je hebt nu ook toch het duurste pakket om te testen? Als je na een half jaar het wil, krijg je voor die 2,99 echt niet alle zenders, maar 4 of 5 extra. En wil je alles hebben zoals je tijdens de half jaar test had, dan moet je flink dokken, of heb ik dat mis?
Dat volumeprobleem is al 10 keer besproken in dit topic.. kijk eens naar de instellingen van de Mediabox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaaZ

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 08:21:
1. Haperend beeld,Wanneer dit een streep in het beeld is en zo nu en dan hapering in het geluid of een seconde 'er is geen signaal': probleem bij UPC, bekend, wordt ook aan gewerkt om dat opgelost te krijgen. Heb je momenten dat je hele beeld vervormd, signaal (bekabelingsprobleem)

2. Zacht geluid: Menu>Instellingen>TV instellingen>Volume naar maximaal zetten

3. Extra TV-zenders heb je de eerste maand, daarna krijg je het standaard TV-pakket, dat is het analoge pakket plus een beperkt aantal extra zenders (stuk of 5-6). Het eerste half jaar betaal je gewoon €15,83 per maand, zoals de prijs van analoge TV is. Na een half jaar wordt dit €17,99 per maand voor digitale TV dus €2,16

4. Wil je het extra TV-pakket, kost je dat maar liefst €2,00 per maand extra, zowel in de eerste 6 maand als daarna (dus €17,83 of €19,99) dus inderdaad, flink extra dokken ;)

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik wil graag Sport 1 kunnen ontvangen. Daarvoor heb ik UPC Digitale TV voor nodig, zat leuke aanbiedingen nu bij UPC, maar hoe is de kwalteit van DTV eigenlijk? Ik heb de laatste pagina's van dit topic doorgelezen om alleen maar slechte verhalen te lezen, of hoor ik de mensen waarbij het niet goed werkt helemaal niet?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

@Gunner:

Recenties op fora geven alleen het ergste van het ergste weer. De mensen waarbij het wel goed werkt, hebben geen reden om dat op een forum te posten. Het geeft dus een sterk vertekend beeld. Je weet nu alleen wat voor problemen je kan hebben en soms oplossingen daarvoor. Helaas weet je niet hoe vaak die problemen nu echt voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaaZ

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

@Gunner:

Ik zou eerst Digitale TV aanvragen. Als je voor het basispakket kiest, betaal je niks extra's (eerste half jaar) en zit je niet aan een contract vast. Heeft financiëel gezien dus geen gevolgen. Bevalt de werking niet, kun je er vanaf zien, bevalt het je goed, kun je Sport1 aanvragen en krijg je die toegevoegd aan je pakket. Sport1 heeft wel een halfjaarcontract overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

HaaZ schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 11:31:
@Gunner:

Ik zou eerst Digitale TV aanvragen. Als je voor het basispakket kiest, betaal je niks extra's (eerste half jaar) en zit je niet aan een contract vast. Heeft financiëel gezien dus geen gevolgen. Bevalt de werking niet, kun je er vanaf zien, bevalt het je goed, kun je Sport1 aanvragen en krijg je die toegevoegd aan je pakket. Sport1 heeft wel een halfjaarcontract overigens.
Dat is wel een idee ja. Het voetbal seizoen is toch al bijna afgelopen, ook al heeft UPC nu een aanbieding voor 3 maanden Sport 1 van 26.99

Wat gebeurt er na het eerste half jaar, moet je zelf opzeggen of loopt het gewoon af? En mijn radio signaal blijft gewoon zoals het nu is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaaZ

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Radio en analogen TV-signaal blijft gelijk, Digitaal komt er gewoon naast. opzeggen zul je zelf moeten doen, anders wordt je contract van Sport1 gewoon verlengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

HaaZ schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 11:46:
Radio en analogen TV-signaal blijft gelijk, Digitaal komt er gewoon naast. opzeggen zul je zelf moeten doen, anders wordt je contract van Sport1 gewoon verlengt.
Ik heb het nog even niet over Sport 1, maar over de proef periode van UPC DTV, de eerste zes maanden of zoiets? Of is dat vrij opzegbaar zoals je in je eerste antwoord stelt?

[ Voor 8% gewijzigd door Gunner op 15-03-2006 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Gunner schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 12:02:
[...]

Ik heb het nog even niet over Sport 1, maar over de proef periode van UPC DTV, de eerste zes maanden of zoiets? Of is dat vrij opzegbaar zoals je in je eerste antwoord stelt?
UPC Digital TV (het basispakket á € 2,16; de eerste 6 maanden gratis) is per maand opzegbaar. Het Extra Channel Pack heeft een contractsperiode van 12 maanden, en de premium zenders á la Sport1 hebben een contractsperiode van 6 maanden.

Je dient het product (Extra Channel Pack/Sport1 etc) op te zeggen met inachtneming van 1 maand opzegtermijn. Wanneer je het niet tijdig opzegt, wordt het contract stilzwijgend verlengd (extra channel pack: 1 jaar; premium zenders: 6 maanden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daos
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Gerco schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 11:16:
@Gunner:

Recenties op fora geven alleen het ergste van het ergste weer. De mensen waarbij het wel goed werkt, hebben geen reden om dat op een forum te posten. Het geeft dus een sterk vertekend beeld. Je weet nu alleen wat voor problemen je kan hebben en soms oplossingen daarvoor. Helaas weet je niet hoe vaak die problemen nu echt voorkomen.
Dat was vroeger zo. Tegenwoordig zijn ook medewerkers van de bedrijven actief op de fora en soms worden zelfs vreemde mensen betaald om positief te zijn (bron).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Laatst online: 12:12

Smarron

The bend

Gunner schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 10:40:
Ik wil graag Sport 1 kunnen ontvangen. Daarvoor heb ik UPC Digitale TV voor nodig, zat leuke aanbiedingen nu bij UPC, maar hoe is de kwalteit van DTV eigenlijk? Ik heb de laatste pagina's van dit topic doorgelezen om alleen maar slechte verhalen te lezen, of hoor ik de mensen waarbij het niet goed werkt helemaal niet?
En om maar even positief te zijn: DTV van UPC heeft het hier altijd goed gedaan, de kwaliteit is altijd goed geweest naar wens. Eerst al met de oude en veel te brede Motorola decoder, nu ook goed met de kleine zwarte decoder. De problemen zoals sommigen hier hebben, daar heb ik tot nu toe geen last van gehad.

Ben verder tevreden over de producten van UPC, alleen administratief is het een zooitje, maar dat terzijde.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Op advies van moderator en mede-gotter dion_b deze post verwijderd :)

[ Voor 90% gewijzigd door yohan op 16-03-2006 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Zoals verwacht eigenlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:06

Freak187

geen

Gisteren de media box binnen gekregen.

Installatie is fluitje van een cent.

Wij hebben hier het extra channel pakket. Maar hoe zit het nou met die sportkanalen? Als ik daarop afstem, dan geeft hij aan dat er geen informatie is en dat je op de 'menu' knop moet drukken. Wat nutteloos is, omdat je toch geen beeld krijgt. Zelfde met die BBC 4 en BBC Prime.

Ook geeft de mediabox zelf helemaal niks aan. Alleen als je hem aanzet, dan licht heel even het display op en daarna zie je niks meer. Klopt dat?

En hoe zit het met teletekst eigenlijk? Er zit een text buton op de afstandsbediening, maar je krijgt geen tekst ....

Over de kwaliteit ben ik in ieder geval te spreken.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

De mediabox c.q UPC Digital kent geen teletekst.
De knop opde AB moet je prgogrammeren zodat hij de teletekst van je TV aanspreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
Freak187 schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 16:55:
Het is hier vanavond weer slecht gesteld, veel blokken en slecht geluid op bijvoorbeeld RTL4

En nee, ligt niet aan warmte oid, dik is gewoon dezelfde temperatuur alsof ie uitstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koffie schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 08:09:
Al zou de verbinding beter worden; ik heb geen zin om elke keer als ik een filmpje op TV kijk op eieren te moeten zitten (laat staan als ik iets via digital zou opnemen als ik er niet ben).
En nu wordt pijnlijk duidelijk waarom het niet alleen een paranoide & theoretisch probleem is dat UPC het abbonnement voor een signaal aan een apparaat kopelt, maar ook een practisch probleem. Als voor iemand om wat voor reden dan ook de apparatuur van UPC niet voldoet, dan moet je toch vrij zijn om andere apparatuur te kiezen?

Nogmaals, hoe zouden mensen reageren als je door UPC gedwongen werd om voor analoge signalen alleen HUN video recorder en HUN tuner te gebruiken? Waarom zijn er dan mensen die dit wel pikken voor digitaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Freak187 schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 16:55:
Gisteren de media box binnen gekregen.

Installatie is fluitje van een cent.

Wij hebben hier het extra channel pakket. Maar hoe zit het nou met die sportkanalen? Als ik daarop afstem, dan geeft hij aan dat er geen informatie is en dat je op de 'menu' knop moet drukken. Wat nutteloos is, omdat je toch geen beeld krijgt. Zelfde met die BBC 4 en BBC Prime.
Die ligt er tot 20 uur uit ivm rechtenproblemen als ik me niet vergis. Als ze er constant uitliggen moet je even een refresh aanvragen bij de helpdesk.
Ook geeft de mediabox zelf helemaal niks aan. Alleen als je hem aanzet, dan licht heel even het display op en daarna zie je niks meer. Klopt dat?
Ja, het display geeft niets aan op dit moment.
En velen, helaas nog niet allen, met u :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187

Freak187

geen

Enige aanmerking die ik heb is (waar UPC niks aan kan doen volgens mij) dat Cartoon Network Nederlands gesproken is.

Verder kan ik nergens teruglezen waar ik de afstandsbediening kan instellen, zodat ik ook teletekst kan zien. In de handleiding staat wel iets over het configureren van de afstandsbediening ofzo, maar ze zetten er niet bij hoe het moet.

Zelfde als met de dvd-recorder.

Heeft iemand een idee hoe dat moet?

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Freak187 schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 10:09:
Enige aanmerking die ik heb is (waar UPC niks aan kan doen volgens mij) dat Cartoon Network Nederlands gesproken is.
Wordt dat Cartoon Network niet meertalig uitgezonden dan?, net als bijvoorbeeld Eurosport wat ik hier (Multikabel analoog) gelukkig in Nederlands EN Engels ontvang. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-07 20:56

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Freak187 schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 10:09:
[...]
Verder kan ik nergens teruglezen waar ik de afstandsbediening kan instellen, zodat ik ook teletekst kan zien. In de handleiding staat wel iets over het configureren van de afstandsbediening ofzo, maar ze zetten er niet bij hoe het moet.

Zelfde als met de dvd-recorder.

Heeft iemand een idee hoe dat moet?
Bij mij is de teletekst te activeren door eerst op de TV-knop te drukken en daarna op de TXT-knop.
Ik moet daarna echter wel weer op de UPC knop drukken als ik via UPC wil zappen, want anders staat de AB nog steeds op de TV-stand en zap ik weer analoog...

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187

Freak187

geen

The_Doman schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 10:22:
[...]

Wordt dat Cartoon Network niet meertalig uitgezonden dan?, net als bijvoorbeeld Eurosport wat ik hier (Multikabel analoog) gelukkig in Nederlands EN Engels ontvang. :)
Mmm.. ik heb dat nog niet geprobeert. Laten we het hopen dat het lukt, want CN met NL stemmen is echt geen lol aan.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kevertje1977 schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 20:29:
[...]

Het is hier vanavond weer slecht gesteld, veel blokken en slecht geluid op bijvoorbeeld RTL4

En nee, ligt niet aan warmte oid, dik is gewoon dezelfde temperatuur alsof ie uitstaat.
Dat hebik ook wel is. Maar als ik dan de coax kabel een beetje draai achter op de mediabox, dan wordt me beeld weer scherp :p Beetje kut maarja, over het algemeen is het wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 21:38:
Nogmaals, hoe zouden mensen reageren als je door UPC gedwongen werd om voor analoge signalen alleen HUN video recorder en HUN tuner te gebruiken? Waarom zijn er dan mensen die dit wel pikken voor digitaal?
Is het wel HUN decoder? Is het niet gewoon een decoder die nu alleen nog maar door Thomson geleverd wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Ejorne schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 15:49:
[...]

Is het wel HUN decoder? Is het niet gewoon een decoder die nu alleen nog maar door Thomson geleverd wordt?
Klopt. En in de zomer komen de Philips-decoders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da.Rock
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Yohan schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 15:52:
[...]

Klopt. En in de zomer komen de Philips-decoders :)
En daarvoor komt ook nog een ander merk...
Philips is voor HDTV...

En niet te vergeten eentje met een festplatte...

[ Voor 11% gewijzigd door Da.Rock op 17-03-2006 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:10
Heb de box nu een uurtje aangesloten. Beeldkwaliteit is niet echt super maar kan er mee door.
Ben in de menu's aan het zoeken geweest voor een optie om de volgorde van de zenders te veranderen, maar dat lukt me niet. Waar moet ik dat instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
Vandaag wederom een pakketje van UPC.

Situatie hier:

UPC aansluiting... Met coax naar de Mediabox naar de video en naar de TV. Bij de UPC aansluiting een splittertje om een andere coax kabel naar boven aan te sluiten.

Nu heb ik af en toe blokkerig beeld en had ik UPC om een betere splitter gevraagd.

Nu heb ik eerst de MCP-03 gekregen. Dat is een splitter naar breedband wat ik niet nodig heb want ik heb geen UPC-breedband.
Dus gebeld en die man begreep me en zei dat het niet zo handig was en hij zou me een goede splitter sturen. Krijg ik vandaag de FDU-44 opgestuurd.
Een partije schroefconnectoren en een voedingsadapter.

Zucht... Ik begreep van de diverse forums dat UPC je een TV splitter kan opsturen. Maar wat ik nu allemaal voor spullen heb gekregen.....

http://www.elektronicaonl...e_materiaal.htm#splitters
De bovenste heb ik nu trouwens, maar heb het idee dat daardoor nogal wat verstoring ontstaat

[ Voor 10% gewijzigd door kevertje1977 op 17-03-2006 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Heb je de wallmount gekregen? Dat is de versterker die je aan de muur kunt schroeven, die is inderdaad met voedingsadapter. Vooral geschikt voor meterkastsituaties maar kan ook aan de wandcontactdoos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
Heb net even het aantal posts op 999 gezet om door dit topic te kunnen zoeken.
Je eigen volgorde bepalen kan dus niet :( Ik ben bang dat die mediabox niet erg lang onderdak zal krijgen in mijn huis als dat niet snel gefixt word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
.

[ Voor 100% gewijzigd door wortelsoft op 17-03-2006 20:22 . Reden: dubbelpost: ondanks een error toch gepost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Wortelsoft schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 19:08:
Heb net even het aantal posts op 999 gezet om door dit topic te kunnen zoeken.
Je eigen volgorde bepalen kan dus niet :( Ik ben bang dat die mediabox niet erg lang onderdak zal krijgen in mijn huis als dat niet snel gefixt word.
Guide al getest? Werkt veel fijner dan 93 nummertjes uit je hoofd leren hoor. Of je de volgorde nou mag bepalen of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Niet iedereen wil perse via een guide zappen.
Ook ik vind het fijn om gewoon bij 1 te beginnen en wel te zien wat er langs komt. Dat werkt behoorlijk ruk als je Discovery en NGC in dat zap rijdje wilt hebben, maar je moet wachten totdat je bij kanaaltje 301 aangekomen bent :X (en ondertussen tig duitse zenders voorbij bent gekomen die mij per definitie niet boeien).

Lichtelijk offtopic, maar vandaag is mijn externe analoge tuner binnengekomen \o/
Deze gaat de mediabox vervangen, en de externe tuner is zelfs nog een tikkie beter dan mijn interne tuner van mijn CRT :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaaZ

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Ik vind het handig zappen per categorie.
Kan de standaardzenders gewoon vanaf 1 en dan zappen.
Filmkanalen 101 en dan zappen
Discovery etc, 301 en dan zappen
Muziekkanalen 601 en dan zappen

Werkt perfect, maarja :)

Overigens komt er een oplossing in de vorm van het kunnen kiezen of je een zender meeneemt tijdens het zappen. Zo kun je de niet interresante zenders automatisch overslaan, maar zijn ze via de Guide en door handmatig invoeren natuurlijk nog wel beschikbaar.
Voor de meeste mensen is het dan opgelost, behalve de tweakers natuurlijk :P
schnumi schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 22:40:
Hoe kan die de mediabox vervangen? Je kan immers geen digitaal kijken toch doormiddel van een externe analoge tuner?
Koffie heeft een scherm zonder tuner, is hip tegenwoordig :P
Kun je inderdaad niet digitaal kijken, maar het is wel de enige manier van TV-kijken als je anders helemaal geen tuner hebt. En met een goed signaal en een goeie tuner heb je een prima beeld :)

[ Voor 70% gewijzigd door HaaZ op 17-03-2006 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Hoe kan die de mediabox vervangen? Je kan immers geen digitaal kijken toch doormiddel van een externe analoge tuner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
Yohan schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 18:37:
Heb je de wallmount gekregen? Dat is de versterker die je aan de muur kunt schroeven, die is inderdaad met voedingsadapter. Vooral geschikt voor meterkastsituaties maar kan ook aan de wandcontactdoos.
Maar die wallmount heeft SCHROEF stekkers, en dat heb ik helemaal niet.
HEb dat al 4 keer uitgelegd aan UPC maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Je kan er toch ook één krijgen die je zo in de wandcontact doos kan drukken? Je hebt 2 optie's, 1 die je in de WDC kan drukken en inderdaad die voor in de meterkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-02 14:57
Hier al een paar weken zo'n Mediabox, ding heeft zo z'n kuren, maar werkt meestal prima 8)
Mijn ouders klagen vaak over het slome zappen of de haperingen, maarja, het is een nieuwe techniek, en men is er mee bezig, dus ze zijn voorlopig tevreden ;)

Maar wat ik eigenlijk wilde vragen aan de UPC-mensen hier: :*)
Heeft het ding nu 'internet'? In het ding zou een kabelmodem zitten, zoals bij ChelloInternet, dus in theorie zou je vanaf het ding op internet kunnen (als firmware het toelaat).
Wordt een mediabox in een soort aparte IP-range gezet waarbij ze niets kunnen, of hangt hij nu echt aan internet?

En die netwerkpoort is ook zo'n mysterie, kun je over een tijdje internet ván de mediabox (uit de kabel dus) doorrouten naar de netwerkpoort, of is het zo dat hiermee de box internet moet krijgen (binnenkomend over de eth.poort dus) :?

Aan de helpdesk weet men vaak zoiets niet, of wil/mag dit niet zeggen.
Maar hier lopen er vast mensen rond die er meer van kunnen vertellen... ;)

Zou iig wel mooi zijn als je erdoor zou kunnen internetten :*)

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

kevertje1977 schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 10:49:
Daar heb je een speciale tang voor nodig om de connectoren te bevestigen. Vroeger waren die tangen volgens mij idioot duur, maar je kunt nu volgens mij ook van die "weggooi" gevalletjes kopen. Een paar van die connectoren zullen ook niet zo heel duur zijn, dus waarschijnlijk kun je voor een paar euro genieten van deze betere splitter/connectie...

Maarja, ik zou er ook niet vrolijk van worden om alleen voor een enkele keer zo'n tang te moeten kopen... Misschien kun je er ook eentje lenen bij een winkel of kenissen ofzo...
DarthPlastic schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 11:19:
Internet is nog niet mogelijk via de mediabox, dit komt nog... Ik denk dat je een chello kabelmodem via de netewerkconnector op de mediabox moet aansluiten... Althans, ik denk dat ze wel eisen dat je chello gebruikt icm met de mediabox en dat je bijvoorbeeld niet je adsl-provider kunt gebruiken om de mediabox aan het net te hangen....

Ik ga iig niet terug naar chello voordat ze de usenet weer fatsoenlijk ondersteunen....

[ Voor 30% gewijzigd door Ejorne op 18-03-2006 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kevertje1977 schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 10:49:
[...]

Je hebt ook hele simpele verloopjes, van schroef naar 'normale' antenneplug. Die draai je er zo op en klaar is kees. Zaten er een paar bij m'n upc-modem bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

schnumi schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 22:40:
Zoals gezegd, ik krijg een scherm welke geen tuner heeft.
Ik heb dan 3 mogelijkheden:

- TV kijken via video/dvd recorder
- TV kijken vi UPC DTV
- TV Kijken via een goede externe tuner

Video/DVD schiet niet op. Video heb ik al niet meer, en je zou moeten opletten dat je een VCR neemt die niet na 5 minuten idle in standby gaat. De DVD recorder als tuner gebruiken is niet zo goed voor de levensduur van je recorder/HDD
UPC DTV heb ik al genoeg over gezegd, blijft dus een analoge externe tuner over :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Je dvd recorder gebruiken als analoge tuner kan prima hoor. Ik heb er ook 1 en je kan gewoon analoog tv kijken zonder dat je dvd recorder aanstaat.

Dus hoezo slecht voor de levensduur? :) Je sluit namelijk de kabel gewoon achterop de ingang bij de DVD recorder en er zit tevens een uitgang op. Daar doe je een kabel naar je TV en voila je hebt beeld. :)

En je hoeft je DVD recorder niet aan te zetten. De kwaliteit blijft gelijk in mijn geval. :) (heb een Sony RDR-HX710 dvd recorder).

[ Voor 45% gewijzigd door schnumi op 18-03-2006 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Hoezo slecht ? Op het moment dat je DVD recorder aan staat gaat je HD ook spinnen.
En nee, ik kan niet de coax doorlussen want er zit dus juist geen tuner in dat scherm, dus ik _moet_ de recorder aan zetten en via hem de kanalen bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
DarthPlastic schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 11:19:
Heeft het ding nu 'internet'? In het ding zou een kabelmodem zitten, zoals bij ChelloInternet, dus in theorie zou je vanaf het ding op internet kunnen (als firmware het toelaat).
Wordt een mediabox in een soort aparte IP-range gezet waarbij ze niets kunnen, of hangt hij nu echt aan internet?

En die netwerkpoort is ook zo'n mysterie, kun je over een tijdje internet ván de mediabox (uit de kabel dus) doorrouten naar de netwerkpoort, of is het zo dat hiermee de box internet moet krijgen (binnenkomend over de eth.poort dus) :?

Aan de helpdesk weet men vaak zoiets niet, of wil/mag dit niet zeggen.
Maar hier lopen er vast mensen rond die er meer van kunnen vertellen... ;)

Internetfunctie komt wel, maar daar zul je de netwerkpoort niet voor nodig hebben. Je kunt straks internetten op een beperkt aantal sites, een zogenoemde 'walled garden'. Denk aan wat nieuwspagina's, telefoongids, pizzakoerier etc. Je moet niet vergeten dat het aangepaste internetpagina's moeten zijn. Standaard internetsites op je gewone tv'tje zien er vrij beroerd uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Koffie schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 13:13:
Hoezo slecht ? Op het moment dat je DVD recorder aan staat gaat je HD ook spinnen.
En nee, ik kan niet de coax doorlussen want er zit dus juist geen tuner in dat scherm, dus ik _moet_ de recorder aan zetten en via hem de kanalen bekijken.
Das waar ja overheen gekeken. :P

Dan is een aparte analoge tuner inderdaad de beste oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
Yohan schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 21:43:
[...]

Guide al getest? Werkt veel fijner dan 93 nummertjes uit je hoofd leren hoor. Of je de volgorde nou mag bepalen of niet.
Die guide is veel te traag. Kijk normaal televisie via Mediaportal, die heeft ook een tvguide die wel werkt.
Heb de box al aangesloten op mijn tv-kaart. Ga eens kijkken of ik in mediaportal de volgorede goed kan zetten. Zit ik alleen nog met dat overlay scherm tijdens zappen (dat zou ik graag uitgeschakeld hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ter Info:

Als je in bijvoorbeeld een studentenhuis/flat zit dan heb je vaak een collectief abonnement. Net zoals ik. Nu is het zo dat je vaak niet onder dat collectieve contract uitkan. Als je dan UPC Digital wilt dan moet je 2x abonnement kosten betalen omdat UPC het abonnementsgeld nog niet kan splitsen.

Vanaf medio april is dit anders. Dan kan het abonnements geld gesplits worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Ik heb UPC gemaild over het eventueel verdwijnen van de BBC. Nog geen antwoord ...

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kevertje1977 schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 17:48:
Vandaag wederom een pakketje van UPC.

Situatie hier:

UPC aansluiting... Met coax naar de Mediabox naar de video en naar de TV. Bij de UPC aansluiting een splittertje om een andere coax kabel naar boven aan te sluiten.

Nu heb ik af en toe blokkerig beeld en had ik UPC om een betere splitter gevraagd.
Ik heb ook blokkerig beeld en haperingen, maar het ligt (bij mij) niet aan de splitter. Haal ik dat ding er namelijk tussenuit, en sluit ik de inkomende coax rechtstreeks aan op mijn modem, dan ook heb ik last van deze storingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Wortelsoft schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 14:00:
[...]

Die guide is veel te traag. Kijk normaal televisie via Mediaportal, die heeft ook een tvguide die wel werkt.
Heb de box al aangesloten op mijn tv-kaart. Ga eens kijkken of ik in mediaportal de volgorede goed kan zetten. Zit ik alleen nog met dat overlay scherm tijdens zappen (dat zou ik graag uitgeschakeld hebben)
Je kan de weergaveduur van het infoscherm instellen. Weet niet zeker of die ook op 0 kan.
VonFoX schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 17:19:
Ik heb UPC gemaild over het eventueel verdwijnen van de BBC. Nog geen antwoord ...
Verdwijnen van de BBC? Bron?

Antwoord op je mailtje duurt overigens ca. 20 dagen.

[ Voor 21% gewijzigd door yohan op 18-03-2006 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

BBC verkoopt de rechten niet meer. Daarom heeft KPN etc ze ook niet in het pakket. UPC heeft nog een contract met de BBC maar als die afloopt ben ik bang dat de BBC inderdaad ook bij UPC gaat verdwijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizzke
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-07 21:17
Toch niet ook analoog hoop ik? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Geen idee hoe dat zal gaan. Laten we hopen van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Wizzke schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 18:53:
Toch niet ook analoog hoop ik? :?
Ben bang van wel. :(

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Laatst online: 28-08 13:04

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Hmm, dat is jammer... daar gaat mijn wekelijkse Top Gear! :(

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
Ejorne schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 11:22:
[...]
Daar heb je een speciale tang voor nodig om de connectoren te bevestigen. Vroeger waren die tangen volgens mij idioot duur, maar je kunt nu volgens mij ook van die "weggooi" gevalletjes kopen. Een paar van die connectoren zullen ook niet zo heel duur zijn, dus waarschijnlijk kun je voor een paar euro genieten van deze betere splitter/connectie...
Heeft UPC ook van dit soort retour-geschikte versterkers met gewone connectoren (dus niet schroef ?) want dan zouden ze me gewoon de goeie effe kunnen sturen :)
Ik hou nooit zo van verloopjes en dat soort narigheid want dat veroorzaakt altijd demping (?)

Iemand een idee hoe zo'n retour-geschikte versterker heet die ik nodig heb zodat ik wellicht een type-nummer aan de helpdesk kan geven ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-08 11:47

FaceDown

Storende factor.

schnumi schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 18:46:
BBC verkoopt de rechten niet meer. Daarom heeft KPN etc ze ook niet in het pakket. UPC heeft nog een contract met de BBC maar als die afloopt ben ik bang dat de BBC inderdaad ook bij UPC gaat verdwijnen.
Grappig.. in plaats van meer komen er dadelijk dus minder breedbeelduitzendingen op UPC Digital :X

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 22:51

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

kevertje1977 schreef op zondag 19 maart 2006 @ 11:27:
[...]

Heeft UPC ook van dit soort retour-geschikte versterkers met gewone connectoren (dus niet schroef ?) want dan zouden ze me gewoon de goeie effe kunnen sturen :)
Ik hou nooit zo van verloopjes en dat soort narigheid want dat veroorzaakt altijd demping (?)

Iemand een idee hoe zo'n retour-geschikte versterker heet die ik nodig heb zodat ik wellicht een type-nummer aan de helpdesk kan geven ?
nee die zijn er niet. Verstekers van enig nivo hebben altijd F-connectoren. In europa gebruiken ze de TV-schuifstekker, maar in amerika is het allemaal F-connector, dus ook op de TV, DVD-recorder. Dat zie je dus ook aan je kabelmodem etc.

Koop dus gewoon een aantal F-connectoren, je kan gewoon F-connectoren krijgen die je erop kan schroeven zonder gereedschap en speciale tangen. Het zit dan vast genoeg om er mee TV te kijken, als je er niet mee gaat touwtje springen, is er niets aan de hand hoor. Je kan bij iedere speciaalzaak voor electronica terecht of wellicht heb je een UPC center in de buurt zitten. Die verkopen ook spullen voor je binnenhuisinstallatie.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

BBC er uit? Wat is dat voor onzin? Dat is toch gewoon publieke omroep? Geldt dat voor alle kabelboeren in Nederland? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TangLeFuzZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-05-2024
Hmm,

ik woon in een studentenhuis, we zitten daar dus met 6 man in 1 huis. Twee van ons willen graag digitale televisie, maar UPC levert dus maar 1 decoder per adres.

Stel nou, dat we het aanvragen... zou het misschien mogelijk zijn om dan de decoder die UPC bij m'n moeder heeft afgegeven, als 2e decoder aan te sluiten in ons studentenhuis?

Of hebben ze het technisch gezien ook onmogelijk gemaakt?

Vind het nogal kut zo voor studenten... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
TangLeFuzZ schreef op zondag 19 maart 2006 @ 12:26:
Hmm,

ik woon in een studentenhuis, we zitten daar dus met 6 man in 1 huis. Twee van ons willen graag digitale televisie, maar UPC levert dus maar 1 decoder per adres.

Stel nou, dat we het aanvragen... zou het misschien mogelijk zijn om dan de decoder die UPC bij m'n moeder heeft afgegeven, als 2e decoder aan te sluiten in ons studentenhuis?

Of hebben ze het technisch gezien ook onmogelijk gemaakt?

Vind het nogal kut zo voor studenten... :(
Technisch is het geen probleem.. zolang het signaal op beide plaatsen in huis maar goed genoeg is voor de Mediabox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dus een scherm zonder monitor en een UPC digitaal pakket.
Ik kan dus never nooit van me leven teletekst ontvangen?
Hoe kan ik dit oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bigs schreef op zondag 19 maart 2006 @ 12:32:
[...]

Technisch is het geen probleem.. zolang het signaal op beide plaatsen in huis maar goed genoeg is voor de Mediabox.
en dat wilt bij upc nog wel eens een probleem zijn :)
Pagina: 1 ... 9 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.