Dus dat zou betekenen dat de optie Scherm (4:3) 16:9-uitzendingen Pan & Scant en de optie Scherm (plat) juist diezelfde 16:9-uitzendingen Letterboxt (PS/LB kun je meestal ook instellen op je DVD-speler voor anamorphic DVD's (als je een 4:3 TV hebt), maar waarom UPC/Thomson dat nou Scherm (4:3) en Scherm (plat) noemt?f4stf0rw4rd schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 08:32:
[...]
Heb digitaal nu zo'n 2 weken en het bevalt prima. mooi strak beeld op mijn Sony CRT (RGB scart). Wat mij opviel tussen de verschillende beeldscherm opties is dat scherm (plat) het beste werkt voor een 4:3 tv. Als ik 4:3 selecteer worden de in breedbeeld uitgezonden programma's opgerekt tot 4:3 en valt er aan de zijkanten en deel van het beeld weg. bij plat is dit niet het geval en wordt alles netjes weergeven zoals het hoort. 16:9 heb ik niet geprobeerd omdat ik een normale 4:3 tv heb.
Geen idee. Denk dan dat 4:3 plat ook gewoon 4:3 letterbox is.
Wat dus beter is voor breedbeelduitzendingen.
Wat dus beter is voor breedbeelduitzendingen.
"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"
Ook leuk: word ik vandaag door UPC gebeld dat ze me een 'mooie aanbieding' kunnen doen voor een pakket met digitale telefonie, internet en digitale tv. Ik zeg: nou, ik heb al telefonie en internet via jullie en van de week heb ik nog gecheckt hoe het met digitale tv zit, maar dat is volgens mij niet leverbaar op mijn adres.
'Oh, wat is uw postcode dan meneer?' ..... 'Ja, nee, dat is inderdaad nog niet mogelijk bij u. Eh, tja... prettige dag nog verder dan'
Goede marketing
'Oh, wat is uw postcode dan meneer?' ..... 'Ja, nee, dat is inderdaad nog niet mogelijk bij u. Eh, tja... prettige dag nog verder dan'
Goede marketing

Je moet hem ook iedere keer herhalen nadat je de box in standby is geweest.Verwijderd schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 09:37:
ook de truc met veranderen van beeldkwaliteit van RGB<->standaard mocht helaas niet baten. Als UPC die storingen niet snel aanpakt mogen ze mijn mediabox weer komen ophalen
waarom proberen ze ook zoveel zenders door die kabel te persen, ik heb liever minder zenders in topkwaliteit dan een hoop troep met kleine bandbreedte.
/dev/null
Wij nemen ook UPC Digital op proef, krijg je al die extra zenders dan ook 6 maanden of alleen de eerste maand? Ik heb ook gelezen dat de beeldkwaliteit heel verschillend is op de zenders. De ene zender is een DVD, de andere is net een VHS. Klopt dit?
Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066
Bij sommigen is dat zo maar hier niet echt last van.
Laat ik het zo zeggen: alle zenders hier zijn zeker scherper en beter van kwaliteit als de analoge zenders. Sommige steken daar nog iets bovenuit maar het is bij mij zeker een verbetering ten opzichte van het analoge signaal.
Laat ik het zo zeggen: alle zenders hier zijn zeker scherper en beter van kwaliteit als de analoge zenders. Sommige steken daar nog iets bovenuit maar het is bij mij zeker een verbetering ten opzichte van het analoge signaal.
"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"
Ok, bedankt voor het antwoord! 
Ik heb een goed kabel signaal (ik heb wel duidelijk slechtere zenders zoals Eurosport, net5 en België 1. Maar ik denk dat dat dus niet echt een probleem zou zijn (hoop ik).
Ik heb een goed kabel signaal (ik heb wel duidelijk slechtere zenders zoals Eurosport, net5 en België 1. Maar ik denk dat dat dus niet echt een probleem zou zijn (hoop ik).
[ Voor 74% gewijzigd door Denizz op 02-02-2006 19:58 ]
Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066
Kan je natuurlijk niks garanderen he maargoed ik ben tenminste tevreden tot nu toe nog geen problemen gehad.
Weet je toevallig ook hoe het zit met de proeftijden, 6 maanden alle zenders of alle de eerste maand alle zenders? Ik kom er niet echt wijs uit op de site vsan UPC.
[ Voor 18% gewijzigd door Denizz op 02-02-2006 20:13 ]
Je krijgt alleen de eerste maand de 2 paketten + de film en sportkanalen gratis.Denizz schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 20:13:
Weet je toevallig ook hoe het zit met de proeftijden, 6 maanden alle zenders of alle de eerste maand alle zenders? Ik kom er niet echt wijs uit op de site vsan UPC.
Ah oke! Hee harstike bedankt!
En werkt die "truc" ook nog als je hem nadat je hem van Hoog (RGB) naar Standaard hebt gezet weer naar Hoog (RGB) zet?I_Stealth_I schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 16:48:
[...]
Je moet hem ook iedere keer herhalen nadat je de box in standby is geweest.
Laatste twee weken 2 keer gehad dat het lampje van de (zwarte) mediabox uit was; 0,0 actie. Waar je ook op rdukt, niks helpt: ding lijkt helemaal uit te staan.
Enige wat helpt is stekker eruit halen... na een seconde of 10 begint ie d'r weer mee....
Iemand dit ook gehad toevallig?
Enige wat helpt is stekker eruit halen... na een seconde of 10 begint ie d'r weer mee....
Iemand dit ook gehad toevallig?
Haters everywhere but I don’t really care
YepSiHiDa schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 22:23:
[...]
En werkt die "truc" ook nog als je hem nadat je hem van Hoog (RGB) naar Standaard hebt gezet weer naar Hoog (RGB) zet?

Kan dus bijna niet anders dan firmwarebug zijn - als het in de hardware zat zou het natuurlijk niet weer hoog kunnen.
Trouwens, iets om op te letten: als dit niet helpt, kan het gewoon zijn dat je signaal niet goed genoeg is. Als je je MediaBox door omstandigheden niet gelijk op de eerste wandcontactdoos/AOP aangesloten hebt, probeer dat eens en zie of het helpt. Zo ja weet je dat de kabels+splitter(s) tussen die contactdoos en waar je MediaBox normaal staat niet goed genoeg zijn.
Vuistregel: er mag maximaal 1 splitter/versterker zijn tussen de eerste aansluitpunt en je MediaBox of kabelmodem, maximaal 2 (Mediabox als splitter meegeteld!) tussen die aansluitpunt en je TV(s). Je moet dus een ster-topologie gebruiken, niet een bus (anders is het zo goed als onmogelijk dat de eerste en laatste apparaten op de bus tegelijk aanvaardbare signaalsterktes krijgen) - dus als je boven twee TVs hebt, splitten beneden en twee coaxkabels omhoog trekken, niet een tweede splitter boven als je het kunt vermijden
Oslik blyat! Oslik!
klopt, toevallig werk ik bij upc, en 9 van de tien klachten die ik hoor over slecht beeld, schokken, slecht geluid etc, wordt veroorzaakt door een foutieve aansluiting. dwz: sluit de box een rechtstreeks aan op de WCD, zonder ENIGE splitters, versterkers etc. gewoon een goeie coax kabel. splitters kunnen na de mediabox geplaatst worden, op de RF-out uitgang.dion_b schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 18:48:
[...]
Yep
Kan dus bijna niet anders dan firmwarebug zijn - als het in de hardware zat zou het natuurlijk niet weer hoog kunnen.
Trouwens, iets om op te letten: als dit niet helpt, kan het gewoon zijn dat je signaal niet goed genoeg is. Als je je MediaBox door omstandigheden niet gelijk op de eerste wandcontactdoos/AOP aangesloten hebt, probeer dat eens en zie of het helpt. Zo ja weet je dat de kabels+splitter(s) tussen die contactdoos en waar je MediaBox normaal staat niet goed genoeg zijn.
Vuistregel: er mag maximaal 1 splitter/versterker zijn tussen de eerste aansluitpunt en je MediaBox of kabelmodem, maximaal 2 (Mediabox als splitter meegeteld!) tussen die aansluitpunt en je TV(s). Je moet dus een ster-topologie gebruiken, niet een bus (anders is het zo goed als onmogelijk dat de eerste en laatste apparaten op de bus tegelijk aanvaardbare signaalsterktes krijgen) - dus als je boven twee TVs hebt, splitten beneden en twee coaxkabels omhoog trekken, niet een tweede splitter boven als je het kunt vermijden
probeer dit eens, en je zult zien dat de beeldkwailteit in veel gevallen erg toeneemt
You can't stop the waves from coming, but you can learn how to surf.
Mwoeah, 1 retourgeschikte splitter ertussen moet kunnen, dat is voor de non-'digitaal' hoe je iets dat signaal levert over een composite/RGB connectie 'digitaal' kunt noemen is mij een raadsel, pas als DVI of (waarschijnlijker) HDMI (of gewoon Nagravision support op DVB-Case- schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 19:02:
[...]
klopt, toevallig werk ik bij upc, en 9 van de tien klachten die ik hoor over slecht beeld, schokken, slecht geluid etc, wordt veroorzaakt door een foutieve aansluiting. dwz: sluit de box een rechtstreeks aan op de WCD, zonder ENIGE splitters, versterkers etc. gewoon een goeie coax kabel. splitters kunnen na de mediabox geplaatst worden, op de RF-out uitgang.
probeer dit eens, en je zult zien dat de beeldkwailteit in veel gevallen erg toeneemt

Maar dat is een dure oplossing met non-standaard onderdelen (ondanks dat dat exact is wat de handleiding voor Mediabox+chello/UPC telefonie aangeeft

[ Voor 3% gewijzigd door dion_b op 04-02-2006 19:40 ]
Oslik blyat! Oslik!
Bedoel je dat het beeld dan ook scherper word?probeer dit eens, en je zult zien dat de beeldkwailteit in veel gevallen erg toeneemt
Waar heb je het dan over? Digitaal of analoog beeld?Denizz schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 19:45:
[...]
Bedoel je dat het beeld dan ook scherper word?
Als je signaal niet goed is voor Digitaal, dan krijg je artefacten, haperend beeld of geluid of in het ergste geval valt het helemaal weg. Met scherpte heeft het weinig te maken, enige factor qua scherpte voor het Digitaal beeld is hoe goed je SCART-setup is, als je tig keer doorlust of als de connectoren van je TV niet meer zo fris zijn, kan dat wazigheid opleveren, maar dan moet je het wel bont maken.
Heb je het daarentegen over analoog beeld, dan moet je vooral onthouden dat het een analoog signaal is - het wordt met afstand zwakker en als je het verdeelt, verdeel je ook de signaalsterkte. Bovendien is het verlies op verschillende frequenties verschillend: hoge frequenties (zoals Eurosport in de meeste UPC gebieden) dempen sneller dan lage frequenties (zoals NL publiek). Som van dit alles is simpel:
1) probeer zo min mogelijk te splitten: bij 4 TVs liever 1x splitten en dan 4 kabels daarvandaan, dan 'netjes/makkelijk' een enkele kabel trekken en die bij iedere TV nog een keer splitten (rijgdozen

2) als je meermaals moet splitten, doe het slim: hoe langer de kabel, des te gevoeliger voor splitters, dus doe de langste afstanden zo rechtstreeks mogelijk
Oslik blyat! Oslik!
hangt er inderdaad vanaf (zoals mn bovenganger zegt).Denizz schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 19:45:
[...]
Bedoel je dat het beeld dan ook scherper word?
als je bij het digitale beeld last hebt van blokkerig beeld, haperend geluid (de term artifacts ken ik alleen uit de computerwereld maar het komt inderdaad op hetzelfde neer) dan is het raadzaam om het eens zo direct mogelijk op de wcd / aop aan te sluiten.
normaal gesproken is het digitale beeld (vrij) scherp (vergelijkbaar met dvdkwaliteit)
de streams zijn digitaal gecomprimeerd, houd dus in dat het veel minder ruimte neemt op de kabel dan de huidige analoge kanalen. geluiden die ik dus af en toe hoor van mensen die zeggen;dion_b schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 19:38:
[...]
hoe je iets dat signaal levert over een composite/RGB connectie 'digitaal' kunt noemen is mij een raadsel, pas als DVI of (waarschijnlijker) HDMI (of gewoon Nagravision support op DVB-C) mogelijk wordt is het echt digitaal TV - maar dat is een ander discussie
![]()
" laat ze maar minder kanalen op de kabel proppen, dan heb ik tenminste goeie kwaliteit ", gaan dus niet op.
nu gaan er plm 10 digitale kanalen in 1 analoog kanaal qua bandbreedte.
de mediabox 'decode' het weer naar analoog (via nagravision idd), en voert dat aan de tv via scart
Ik ben het niet helemaal met je eens. Alleereerst het beeld wordt echt niet beter/scherper/mooier als je een sterker signaal binnenkrijgt op de mediabox. Het kan wel zo zijn dat een signaal te zwak is of last heeft van interferentie (storing). In dan geval onstaan er blokken die niet hersteld kunnen worden door de ingebouwde foutcorrectie en dus staat je beeld of delen daarvan stil.
De beeldkwaliteit wordt eigenlijk alleen maar bepaald door upc zelf aan de hand van de door hun gekozen resolutie en bitrate voor een zender. Je zegt zelf al er worden per analoog kanaal (8 mhz) ongeveer 10 digitale kanalen uitgezonden. Dat is behoorlijk wat compressie. Dus de uitspraak dat er minder kanalen in zo'n mux moeten is wel juist. Dat verhoogd de beeldkwaliteit per zender. Ook als de analoge kanalen worden opgeheven ontstaat er weer meer ruimte om de digitale zenders over meer multiplexen te verdelen met als gevolg hoger bitrate -> beter beeld.
Helaas heb ik zelf geen UPC digital. Ik woon dus in de betuwe waar upc weigert het netwerk aan te passen. Ik baal daar enorm van. Misschien kun je eens informeren of er toch plannen zijn...
De beeldkwaliteit wordt eigenlijk alleen maar bepaald door upc zelf aan de hand van de door hun gekozen resolutie en bitrate voor een zender. Je zegt zelf al er worden per analoog kanaal (8 mhz) ongeveer 10 digitale kanalen uitgezonden. Dat is behoorlijk wat compressie. Dus de uitspraak dat er minder kanalen in zo'n mux moeten is wel juist. Dat verhoogd de beeldkwaliteit per zender. Ook als de analoge kanalen worden opgeheven ontstaat er weer meer ruimte om de digitale zenders over meer multiplexen te verdelen met als gevolg hoger bitrate -> beter beeld.
Helaas heb ik zelf geen UPC digital. Ik woon dus in de betuwe waar upc weigert het netwerk aan te passen. Ik baal daar enorm van. Misschien kun je eens informeren of er toch plannen zijn...
Is die UPC mediadoos eigenlijk adres-gebonden?
maw: Kan ie, in dezelfde woonplaats, op een ander adres gebruikt worden?
Ik heb er wel belangstelling voor, alleen heb hier geen UPC.
caisignaal staat er nog op van vorige bewoner, dus ik zelf ben geen klant bij UPC
en zolang ik geen brieven krijg of afgesloten wordt houd ik dat ook zo
Als mn ouders nu digi-tv nemen en ik de decoder, is dat mogelijk?
maw: Kan ie, in dezelfde woonplaats, op een ander adres gebruikt worden?
Ik heb er wel belangstelling voor, alleen heb hier geen UPC.
caisignaal staat er nog op van vorige bewoner, dus ik zelf ben geen klant bij UPC

Als mn ouders nu digi-tv nemen en ik de decoder, is dat mogelijk?
als je box en smartcard beiden op een ander adres installeerd, kan het in principe. gaat wel op naam van je ouders.
denk er wel om dat het mogelijk is dat het retoursignaal dichtstaat, dwz dat je geen gebruik kan maken van de interactieve diensten
denk er wel om dat het mogelijk is dat het retoursignaal dichtstaat, dwz dat je geen gebruik kan maken van de interactieve diensten
dat probeer ik ook precies te zeggen hoorTerrestrial schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 22:46:
Ik ben het niet helemaal met je eens. Alleereerst het beeld wordt echt niet beter/scherper/mooier als je een sterker signaal binnenkrijgt op de mediabox. Het kan wel zo zijn dat een signaal te zwak is of last heeft van interferentie (storing). In dan geval onstaan er blokken die niet hersteld kunnen worden door de ingebouwde foutcorrectie en dus staat je beeld of delen daarvan stil.
Ik zei het erg verkeerd. Bij beeldkwaliteit was ik dus aan het denken aan de scherpte van het beeld. Weer wat geleerd dus vandaag.
Maakt niet uit. Door jouw vragen wordt het voor meer mensen helder wat er allemaal wordt bedoeld.Denizz schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 23:36:
Ik zei het erg verkeerd. Bij beeldkwaliteit was ik dus aan het denken aan de scherpte van het beeld. Weer wat geleerd dus vandaag.
Ik heb zelf ook nog een vraagje:
Stel 2 adressen in één stad.
A: box en smartcard met abonnement op pakket A
B: box en smartcard met abonnement op pakket B
Als de smartcard van A nu in de box van B wordt gestopt (op het adres van B ), kan dan met box B het pakket van A worden ontvangen? M.a.w.: zijn smartcard en box geheel onafhankelijk van elkaar zodat je je eigen card kan meenemen naar een ander adres (in dezelfde stad) en daar in de box stoppen en dezelfde kanalen ontvangen? Of gaat er dan iets hopeloos mis in de box of het systeem van UPC?
[ Voor 46% gewijzigd door The_Sukkel op 05-02-2006 02:20 ]
Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450
Al een boel gelezen over geluid in dit topic, maar toch nog een vraagje. Ik heb de Mediabox via de digitale coax aansluiting op mijn versterker aangesloten en ik ben tevreden over het geluid dat ik op die manier te horen krijg. Maar, is het dan ook zo dat de Mediabox helemaal geen geluid meer over de scartkabel naar mijn TV stuurt?
Zodra ik namelijk mijn receiver uit heb staan en gewoon via mijn TV wil kijken én luisteren, heb ik geen geluid via de TV. En dat is niet omdat mijn TV op mute staat o.i.d.. Het lijkt er gewoon op alsof de Mediabox geen geluid meer via de scart meestuurt zodra de digitale coax aansluiting gebruikt is. Lijkt mij niet gebruikelijk, ik wil niet altijd mijn receiver aan moeten zetten als ik alleen even nieuws wil kijken ofzo... Hebben meer mensen hier last van, of is dit normaal?
Zodra ik namelijk mijn receiver uit heb staan en gewoon via mijn TV wil kijken én luisteren, heb ik geen geluid via de TV. En dat is niet omdat mijn TV op mute staat o.i.d.. Het lijkt er gewoon op alsof de Mediabox geen geluid meer via de scart meestuurt zodra de digitale coax aansluiting gebruikt is. Lijkt mij niet gebruikelijk, ik wil niet altijd mijn receiver aan moeten zetten als ik alleen even nieuws wil kijken ofzo... Hebben meer mensen hier last van, of is dit normaal?
"Nee," zei de man "hij is onze goeroe die alles kan" en ik was lekker op dreef dus ik zeg: "Nou, dat zal dan wel een kangoeroe zijn"
Kaarten zijn niet uitwisselbaar.The_Sukkel schreef op zondag 05 februari 2006 @ 02:11:
[...]
Maakt niet uit. Door jouw vragen wordt het voor meer mensen helder wat er allemaal wordt bedoeld.
Ik heb zelf ook nog een vraagje:
Stel 2 adressen in één stad.
A: box en smartcard met abonnement op pakket A
B: box en smartcard met abonnement op pakket B
Als de smartcard van A nu in de box van B wordt gestopt (op het adres van B ), kan dan met box B het pakket van A worden ontvangen? M.a.w.: zijn smartcard en box geheel onafhankelijk van elkaar zodat je je eigen card kan meenemen naar een ander adres (in dezelfde stad) en daar in de box stoppen en dezelfde kanalen ontvangen? Of gaat er dan iets hopeloos mis in de box of het systeem van UPC?
probeer eens het volgende:syserr schreef op zondag 05 februari 2006 @ 12:09:
Al een boel gelezen over geluid in dit topic, maar toch nog een vraagje. Ik heb de Mediabox via de digitale coax aansluiting op mijn versterker aangesloten en ik ben tevreden over het geluid dat ik op die manier te horen krijg. Maar, is het dan ook zo dat de Mediabox helemaal geen geluid meer over de scartkabel naar mijn TV stuurt?
druk de rode knop + de OK knop tegelijk in.
typ dan in: 993
dan druk je op de volume+ knop
en dan op de mute knop.
dan naar menu om bij de instellingen het volume hoger te zetten.
en (reagerend op die andere post) smartcard is gebonden aan de mediabox, dus niet onderling uitwisselbaar
Sta er zou een update 1.8 uitkomen binnenkort (nu is de FW versie nog 1.72) maarja met UPC weet je het maar nooit.Verwijderd schreef op zondag 05 februari 2006 @ 22:29:
Weet iemand wanneer die teletekst update komt of dat ie uberhaupt nog komt?
Eerst zou het al afgelopen vrijdag zijn maar nu zou die update weer uitgesteld zijn. Valt dus totaal niks over te zeggen.
Teletext update?Verwijderd schreef op zondag 05 februari 2006 @ 22:29:
Teletext doet het hier al sinds installatie (met ironische uitzondering van UPC's eigen infokanaal
Oslik blyat! Oslik!
Ik dacht dat hij bedoelde dat de teletekst knop op de AB het gaat doen.
Als je inderdaad je code van je tv invoert kan je gewoon met je AB van je tv teletekst oproepen.
Als je inderdaad je code van je tv invoert kan je gewoon met je AB van je tv teletekst oproepen.
Over teletext, let op:Verwijderd schreef op zondag 05 februari 2006 @ 22:29:
• teletext wordt wel meegezonden in de beeldlijnen van het digitale signaal.
• Zet je mediabox bijv nederland 1.
• druk dan op de teletext knop van je TV afstandbediening.
Niet echt handig he? De teletext knop op de mediabox afstandsbediening straalt de mediabox aan, maar er is geen applicatie op de mediabox voor teletext
Andere work-arond:
- stel de code van de TV-in op de afstandbediening.(eenmalig)
- druk daarna op de TV knop, maar doe je hand voor het oogje van de afstandbediening. Hierdoor schakeld de mediabox niet uit de AV, maar de afstandsbediening gaat wel over in TV-modus. Nu kan je op de TXT knop drukken en heb je de teletext van het kanaal waar de mediabox op staat
/dev/null
Verwijderd
en als ik nu op een monitor kijk met de mediabox aangesloten (via vga/rgb box) ?I_Stealth_I schreef op maandag 06 februari 2006 @ 17:59:
[...]
Over teletext, let op:
Niet echt handig he? De teletext knop op de mediabox afstandsbediening straalt de mediabox aan, maar er is geen applicatie op de mediabox voor teletext![]()
Andere work-arond:
- druk daarna op de TV knop, maar doe je hand voor het oogje van de afstandbediening. Hierdoor schakeld de mediabox niet uit de AV, maar de afstandsbediening gaat wel over in TV-modus. Nu kan je op de TXT knop drukken en heb je de teletext van het kanaal waar de mediabox op staat
ben ik 0WNED?
Ook ik kan teletekst oproepen (op TV), maar het werkt toch niet helemaal lekker: Mijn TV staat op het externe kanaal van de decoder en ik druk op de teletekstknop van de AB. De teletekst doet het goed en ik scroll door wat pagina's. Dan ga ik naar een ander kanaal op de decoder (nog steeds zelfde externe kanaal van TV) en druk ik weer op de teletekstknop. Nu worden de "oude" pagina's (van de oude zender) gemixed met "nieuwe" pagina's (van de huidige zender)... Tja, had ik maar geen TV met "teletekstgeheugen"...I_Stealth_I schreef op maandag 06 februari 2006 @ 17:59:
[...]
Over teletext, let op:
Niet echt handig he? De teletext knop op de mediabox afstandsbediening straalt de mediabox aan, maar er is geen applicatie op de mediabox voor teletext![]()
Andere work-arond:
De videokwaliteit-naar-Standaard-en-weer-terug-naar-Hoog-truc werkt niet meer voor mij... Krijg nog steeds blokjes en storingen in het geluid...
Zijn er meer mensen die het opgevallen is dat de kwaliteit van het analoge signaal de laatste tijd hard achteruit lijkt te hollen? Met name op Ned 1, 2 en 3 is het echt huilen geblazen 's avonds. Je zou bijna denken dat ze de mensen zo het digitale signaal op willen jagen...
Enneh voordat jullie denken dat het aan m'n aansluiting ligt: de buren hebben er ook last van en m'n zusje die in een heel andere stad woont was het ook al opgevallen. Toeval?
Enneh voordat jullie denken dat het aan m'n aansluiting ligt: de buren hebben er ook last van en m'n zusje die in een heel andere stad woont was het ook al opgevallen. Toeval?
[ Voor 8% gewijzigd door mvdklip op 11-02-2006 14:56 ]
Gasloos sinds 2019 - WP Atlantic Calypso - Pelletkachel - Citroën e-C3 Max - Peugeot e-208 Active - Zappi v2
Geen idee misschien eens UPC bellen en erover klagen?
Ja.mvdklip schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 14:55:
Zijn er meer mensen die het opgevallen is dat de kwaliteit van het analoge signaal de laatste tijd hard achteruit lijkt te hollen? Met name op Ned 1, 2 en 3 is het echt huilen geblazen 's avonds. Je zou bijna denken dat ze de mensen zo het digitale signaal op willen jagen...
Tenzij je in Rijnmond woont betekent slecht beeld op NL1/2/3 dat je VHF ontvangst (en dan met name die van <208MHz) slecht is. VHF is erg gevoelig voor twee dingen: kleine breuken in kabels en ruisvloeren. Het moge duidelijk zijn dat die kleine breuken alleen maar locaal kunnen optreden (boven wijkniveau is het glasvezel, dus alles of niets, maar verreweg de meesten gebeuren gewoon binnenhuis). Zelfde geldt voor ruisvloeren, die treden op in het koperen deel, niet in de glasvezel (waar het signaal digitaal is).
Dus ofwel toevallig twee lichte storingen, danwel is het puur subjectief (als je paranoide genoeg bent om te denken dat zoiets opzettelijk gedaan wordt zou ik dat allerminst uitsluiten...).
Oslik blyat! Oslik!
Ik geloof niet echt dat UPC ermee aan het rommelen is, hoor.dion_b schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 22:45:
[...]
Dus ofwel toevallig twee lichte storingen, danwel is het puur subjectief (als je paranoide genoeg bent om te denken dat zoiets opzettelijk gedaan wordt zou ik dat allerminst uitsluiten...).
Gasloos sinds 2019 - WP Atlantic Calypso - Pelletkachel - Citroën e-C3 Max - Peugeot e-208 Active - Zappi v2
Ieder analoog signaal heeft als je naar kwaliteit kijkt twee eigenschappen - hoe sterk is het signaal en hoeveel ruis er op de lijn staat. De afstand tussen die twee geeft het Signal-to-Noise ratio oftewel SNR. Die SNR kan zakken als ofwel het signaal zwakker wordt, danwel er meer ruis is.mvdklip schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 22:54:
[...]
Ik geloof niet echt dat UPC ermee aan het rommelen is, hoor.Maar vond het wel eigenaardig. Ik zal m'n kabels eens nakijken. De kabels van de buren zijn overigens al vervangen door nieuwe van hoge kwaliteit, maar dat heeft niks geholpen. Enneh 'ruisvloeren' wat houdt dat precies in?
Nu is het zo dat ruis en signaalafzwakking niet gelijkmatig op alle frequenties gebeuren. Afzwakking gebeurt veel sneller op hoge frequenties (=UHF=meestal commerciele zenders) en wordt veroorzaakt/verergerd door te lange kabels, teveel splitters of verkeerde inregeling. Ruis treeds het meeste op op lagere frequenties en kan 1001 oorzaken hebben. Als er collectief een ruisprobleem optreedt, wordt dat een verhoging van de ruisvloer of kortweg een ruisvloer genoemd.
Oslik blyat! Oslik!
Als redelijk tevreden digitale tv gebruiker van UPC heb ik toch een vraagje aan de andere gebruikers. Na de eerste proefmaand zouden de extra kanalen weer verdwijnen (heb alleen standaard kanalen). Precies na een maand verdwenen de meeste extra kanalen zoals bbc3/bbc4/club tv etc. Maar Aljazera en MBC en FOX en nog wat vage zenders blijven gewoon zichtbaar. Dit geldt ook vooor film1,film 1+ en sport1 tot 8. Toch voor de zekerheid maar even nagevraagd bij UPC onder welk abbo ik geregistreerd sta maar dat is echt het standaard abbo. Meer mensen last hiervan? Zou ik actie moeten ondernemen (ben toch wel bang voor spookfacturen)
ik zou zeggen hun probleem en bovendien is het max. 2,- per maand die je d8 ik ook nog terug kunt vorederen maar moet afwegen hoeveel moeite het zou kosten maar mijn advies is zo min mogelijk mee bemoeiensuper_dirk schreef op maandag 13 februari 2006 @ 17:47:
Als redelijk tevreden digitale tv gebruiker van UPC heb ik toch een vraagje aan de andere gebruikers. Na de eerste proefmaand zouden de extra kanalen weer verdwijnen (heb alleen standaard kanalen). Precies na een maand verdwenen de meeste extra kanalen zoals bbc3/bbc4/club tv etc. Maar Aljazera en MBC en FOX en nog wat vage zenders blijven gewoon zichtbaar. Dit geldt ook vooor film1,film 1+ en sport1 tot 8. Toch voor de zekerheid maar even nagevraagd bij UPC onder welk abbo ik geregistreerd sta maar dat is echt het standaard abbo. Meer mensen last hiervan? Zou ik actie moeten ondernemen (ben toch wel bang voor spookfacturen)
[ Voor 13% gewijzigd door jozejas op 13-02-2006 19:06 ]
animus maximum donatum atque maximum punium est
Verwijderd
Ik heb een heel raar verschijnsel waargenomen; alle Digitale zenders zijn zwart-wit geworden
.
Ik heb de decoder gereset, stekker eruit getrokken en niks heeft geholpen
analoog is gelukkig wel in kleur, al is de kwalitiet wel achteruit gegaan, vooral in de vroege avond (6-8uur) is het beeld slechter (ook Digitaal trouwens).
Hier in huis wordt overwegen om het hele pakket na de proefperiode de deur uit te doen, elke week is er weer een ander probleem en de servicelijn van UPC is ook niet gratis.
En elke dag naar de klantenservice bellen is ook geen optie, aangezien dat meer kost dan het hele abbonement. Enigste pluspunt is dat het geluid wel goed is, maar ik heb niet voor niks een kleuren TV dus die kleuren wil ik terug
!

Ik heb de decoder gereset, stekker eruit getrokken en niks heeft geholpen

Hier in huis wordt overwegen om het hele pakket na de proefperiode de deur uit te doen, elke week is er weer een ander probleem en de servicelijn van UPC is ook niet gratis.
En elke dag naar de klantenservice bellen is ook geen optie, aangezien dat meer kost dan het hele abbonement. Enigste pluspunt is dat het geluid wel goed is, maar ik heb niet voor niks een kleuren TV dus die kleuren wil ik terug

Druk de scart aan en probeer desnoods een andere of probeer de andere scartuitgang op de box. Uiteraard als tijdelijke oplossing...Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2006 @ 19:20:
Ik heb een heel raar verschijnsel waargenomen; alle Digitale zenders zijn zwart-wit geworden![]()
.
Ik heb de decoder gereset, stekker eruit getrokken en niks heeft geholpenanaloog is gelukkig wel in kleur, al is de kwalitiet wel achteruit gegaan, vooral in de vroege avond (6-8uur) is het beeld slechter (ook Digitaal trouwens).
En elke dag naar de klantenservice bellen is ook geen optie, aangezien dat meer kost dan het hele abbonement. Enigste pluspunt is dat het geluid wel goed is, maar ik heb niet voor niks een kleuren TV dus die kleuren wil ik terug!
Misschien een scartkabel die niet lekker is of niet goed zit aangesloten, of het zou ook nog een foutieve av-kanaal van de tv kunnen zijn die actief staat. (bijvoorbeeld: de tv staat op scart-svideo, terwijl de mediabox rgb uitstuurt)Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2006 @ 19:20:
...maar ik heb niet voor niks een kleuren TV dus die kleuren wil ik terug!
Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...
Dan zit het probleem in je TV of de kabels er naartoe. Zou het niet stiekem kunnen dat je de SCART in de verkeerde ingang achterop de TV gestoken hebt. Als je de (RGB) SCART van de mediabox in een S-Video-only ingang steekt is dit namelijk exact wat je kunt verwachten...Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2006 @ 19:20:
Ik heb een heel raar verschijnsel waargenomen; alle Digitale zenders zijn zwart-wit geworden![]()
.
Ik heb de decoder gereset, stekker eruit getrokken en niks heeft geholpenanaloog is gelukkig wel in kleur, al is de kwalitiet wel achteruit gegaan, vooral in de vroege avond (6-8uur) is het beeld slechter (ook Digitaal trouwens).

Heb je maar een SCART aansluiting? Dan kun je beter je Mediabox op Composite instellen ("Beeldkwaliteit: Standaard" ipv "Hoog" in Instellingen -> Tv-Instellingen), dat werkt bij iedere SCART en daar zal het namelijk wel gestaan hebben toen je kleur had...
EnigsteHier in huis wordt overwegen om het hele pakket na de proefperiode de deur uit te doen, elke week is er weer een ander probleem en de servicelijn van UPC is ook niet gratis.
En elke dag naar de klantenservice bellen is ook geen optie, aangezien dat meer kost dan het hele abbonement. Enigste pluspunt is dat het geluid wel goed is, maar ik heb niet voor niks een kleuren TV dus die kleuren wil ik terug!
Los daarvan, als je de helpdesk moet bellen om de SCARTstekker in de juiste contact te steken of om de juiste SCART instellingen (RGB vs. S-Video vs. Composite) te kiezen, ligt het probleem toch egens anders dan bij de klantenservice...
Oslik blyat! Oslik!
Verwijderd
Probleem opgelost
iemand heeft de TV op een sub AV kanaal gezet (AV 2/s)
het was dus op het eerste gezicht wel het juiste AV kanaal, maar niet helemaal
.
In ieder geval bedankt voor de tip
.
Even iets anders:
Zal er ooit een einde komen aan die blokjes en strepen die soms over het beeld trekken?

In ieder geval bedankt voor de tip
Even iets anders:
Zal er ooit een einde komen aan die blokjes en strepen die soms over het beeld trekken?
Zodra jij je binnenhuis fixtVerwijderd schreef op maandag 13 februari 2006 @ 21:38:
Probleem opgelostiemand heeft de TV op een sub AV kanaal gezet (AV 2/s)
het was dus op het eerste gezicht wel het juiste AV kanaal, maar niet helemaal
.
In ieder geval bedankt voor de tip.
Even iets anders:

Al vanaf het begin van UPC Digital heb ik een decoder. Al van dien heb ik Canal+/Film1 zonder daar naar te hebben gevraagd. En elke maand wordt dit gefactureerd, en op diezelfde factuur weer afgehaald met een korting. Dus maw al maanden kijk ik zonder extra kosten naar Canal1+/Film1.super_dirk schreef op maandag 13 februari 2006 @ 17:47:
Ook heb ik het Prenium pakket zonder kosten. Die wordt ook gefactureerd en direct met een korting vanaf gehaald.
Ook ik heb sinds half december UPC Digital+ pakket afgenomen (19,99) 70 kanalen. Ontvang inmiddels ook nog steeds Sport1, Film1. Heb vorige week maar eens gebeld verhaal was dat deze centraal uit worden geschakeld niet per persoon. Tot die tijd gewoon van genieten.
Morgen als het goed is een groot deel landelijke radio zenders erbij en nog wat zenders. Zie ook chelloo forum of hetdigitaletelevisieforum.com
Ik wil alleen nu weleens die TMF Digital + TV Oranje (voor de Acda's en Blofjes) gaan kijken maar helaas.
Morgen als het goed is een groot deel landelijke radio zenders erbij en nog wat zenders. Zie ook chelloo forum of hetdigitaletelevisieforum.com
Ik wil alleen nu weleens die TMF Digital + TV Oranje (voor de Acda's en Blofjes) gaan kijken maar helaas.
Nou mensen hebben jullie de kanalen al?
Heb ze nu allemaal en het ziet er weer goed uit. Ook de digitale muziek kanalen werken al.
Nu nog een keer een software update zodat ik het zelf in kan delen.
Nu nog een keer een software update zodat ik het zelf in kan delen.
Van de regionale zenders doen hier alleen RTV Noord-Holland en RTV Utrecht het pas, de rest geeft zwart beeld. Radiozenders doen het wel. Chill 
[edit]
Lol.. ik heb ook Baby TV
(premium kanaal)
[edit]
Lol.. ik heb ook Baby TV
[ Voor 17% gewijzigd door Bigs op 15-02-2006 15:18 ]
Ik heb hier (zonder xtra channal pack)
- Arte
- The Box
- Omrop Fryslan
- Omroep flevoland
- Omroep NH
- Omroep Brabant
- Omroep Limburg
- Omroep Gelderland
- Het weerkanaal
- BabyTV
- De radiozenders
erbij gekregen. Je moet wel even via instellingen opnieuw naar zenders zoeken
De eerste keer zoeken ging fout, maar gewoon nog een keer proberen tot het wel lukt.
- Arte
- The Box
- Omrop Fryslan
- Omroep flevoland
- Omroep NH
- Omroep Brabant
- Omroep Limburg
- Omroep Gelderland
- Het weerkanaal
- BabyTV
- De radiozenders
erbij gekregen. Je moet wel even via instellingen opnieuw naar zenders zoeken
[ Voor 30% gewijzigd door I_stealth_I op 15-02-2006 16:25 ]
/dev/null
Yep inderdaad even opnieuw naar zenders zoeken en dan heb je alles.
Er zijn dus ook digitale radiozenders bijgekomen he, bijv Radio 538 etc, dus normale zenders.
Er zijn dus ook digitale radiozenders bijgekomen he, bijv Radio 538 etc, dus normale zenders.
Verwijderd
Na 4 x zoeken naar nieuwe zenders heb ik in rotterdam 130 tv stations
het weerkanaal, garuda en the box doen het nog niet. babytv wel.
Wel al die regionale tv zenders en alle radio zenders
het weerkanaal, garuda en the box doen het nog niet. babytv wel.
Wel al die regionale tv zenders en alle radio zenders
Toch nog eens op zoek naar betere kabels blijkbaar: ik heb twee kabels die allebei perfect analoog beeld geven als ik ze rechtstreeks van CAI-kastje naar TV aansluit. Zodra ik ze op elkaar aansluit echter (met of zonder decoder van UPC er tussen) is het ellende. Een van die twee kabels heeft UPC bij de decoder geleverd, de andere is van mijn videorecorder. Wat voor kabels worden aangeraden? Hirschman hoor ik steeds iets over maar kun je daar ook kant-en-klare kabels van kopen of moet je ze zelf in elkaar knutselen?
Kant-en-klare kabels van Hirschmann zijn in de betere electrozaken (dus niet dozenschuivers als Mediamarkt) te koop, als je rare lengtes wilt kunnnen ze ook op maat gemaakt worden. Maar hoewel Hirschmann zonder meer tot de beste behoren, kun je ook toe met een willekeurige 85dB dempende kabel met afgeschermde (metalen) stekkers, zelfs 75dB kan voldoende zijn - daaronder is af te raden.
Oslik blyat! Oslik!
Gebruik zelf ook alleen maar hirschmann kabels, geeft perfect beeld hier.
Verwijderd
I_Stealth_I schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 16:17:
Ik heb hier (zonder xtra channal pack)
erbij gekregen. Je moet wel even via instellingen opnieuw naar zenders zoekenDe eerste keer zoeken ging fout, maar gewoon nog een keer proberen tot het wel lukt.
hoe doe ik dit precies???
ik kom er niet uit!
gevonden
UPC is ok!
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2006 22:14 ]
Naar nieuwe zenders zoeken?
Even in het menu dan de optie rechtsbovenin (naar zenders zoeken meen ik) en dan even je pincode invoeren (standaard is dat 0000) en dan automatisch laten zoeken, als het niet lukt gewoon nog een keer doen totdat het lukt.
Dan staat er hoeveel tv kanalen + muziek kanalen je hebt.
Even in het menu dan de optie rechtsbovenin (naar zenders zoeken meen ik) en dan even je pincode invoeren (standaard is dat 0000) en dan automatisch laten zoeken, als het niet lukt gewoon nog een keer doen totdat het lukt.
Dan staat er hoeveel tv kanalen + muziek kanalen je hebt.
ik kon gisteren die optie 'naar nieuwe zenders zoeken' ook niet vinden, heb het hele menu doorgespit. Bij mij zijn echter de nieuwe zenders gewoon tevoorschijn gekomen.
toch gevonden
Een ander vraagje. Bij mij is de gratis periode van een maand voor die extra kanalen voorbij, krijg dus dat scherm met dat slotje. Blijven die zenders echter gewoon in het zenderaanbod staan? Is nml vreselijk lastig met zappen.
toch gevonden

Een ander vraagje. Bij mij is de gratis periode van een maand voor die extra kanalen voorbij, krijg dus dat scherm met dat slotje. Blijven die zenders echter gewoon in het zenderaanbod staan? Is nml vreselijk lastig met zappen.
[ Voor 9% gewijzigd door Holgster op 16-02-2006 20:21 ]
Br(36) Ba(56)
Verwijderd
dat is politiek van u p c ! zodat je weet wat je mist! wat een eikels!Holgster schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 19:34:
ik kon gisteren die optie 'naar nieuwe zenders zoeken' ook niet vinden, heb het hele menu doorgespit. Bij mij zijn echter de nieuwe zenders gewoon tevoorschijn gekomen.
Iemand hier die een idee heeft om de afstands bediening te proggen voor een Acer AL2671W LCD tv ?
Ik heb hem wel gevonden via het handmatig zoeken en de tv gaat uit maar zodra ik dan op het upc logo druk zodat hij de tv infra configratie opslaat doet hij niets ?
Ik heb hem wel gevonden via het handmatig zoeken en de tv gaat uit maar zodra ik dan op het upc logo druk zodat hij de tv infra configratie opslaat doet hij niets ?
Wordt in een van de volgende softwareupdates mogelijk om je favorieten aan te geven. Zenders die je niet interresant vindt kun je dan skippen.Holgster schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 19:34:
toch gevonden![]()
Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ
Sinds woensdag heb ik dan ook eindelijk de mediabox binnen (ach ja ik wachtte pas sinds 23-12...
).
Maar ligt het aan mij of is er geen enkele zender waarbij het selecteren van talen werkt?
Ik heb het al bij een hoop zenders geprobeerd (cartoon network, eurosport etc) en zit nu een film te kijken op film 1, helaas is dat de Nederlandse versie dus weer een poging gewaagd. Geen succes dus. Terwijl je toch zou verwachten dat een nederlandse nagesynchroniseerde film wel te selecteren zou zijn?
Maar ligt het aan mij of is er geen enkele zender waarbij het selecteren van talen werkt?
Ik heb het al bij een hoop zenders geprobeerd (cartoon network, eurosport etc) en zit nu een film te kijken op film 1, helaas is dat de Nederlandse versie dus weer een poging gewaagd. Geen succes dus. Terwijl je toch zou verwachten dat een nederlandse nagesynchroniseerde film wel te selecteren zou zijn?
tsja het moet wel beschikbaar zijn he.
Staat als het goed is als je op de OK knop drukt rechtsonderin, staat dan een icoontje. Dan werkt het anders niet.
Staat als het goed is als je op de OK knop drukt rechtsonderin, staat dan een icoontje. Dan werkt het anders niet.
Sterker nog, Film1 is van Chellomedia, dus zusterbedrijf van UPC, je zou verwachten dat als het ergens wel kon het daar wel zou zijn - maar idd geen taal- of ondertitelingkeuzerblommers schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 17:32:
Sinds woensdag heb ik dan ook eindelijk de mediabox binnen (ach ja ik wachtte pas sinds 23-12...).
Iirc lukte ondertitelingkeuze (uitschakelen) wel een keer bij Travel Channel

Oslik blyat! Oslik!
Let eens op deze plaatjes in je piloot:rblommers schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 17:32:
Sinds woensdag heb ik dan ook eindelijk de mediabox binnen (ach ja ik wachtte pas sinds 23-12...).

Deze geeft aan dat de uitzending in meerdere talen beschikbaar is (foto gemaakt bij Sailing Channel)

Die linkse geeft aan dat je ondertiteling kunt kiezen en de tweede dat het programma geschikt is voor kijkers vanaf 6 jaar (foto gemaakt bij Club)
Je ziet die plaatjes alleen op het moment dat je ook echt afstemt op de zender, dus niet als je er alleen overheen bladert. Dat balkje wat er boven staat heeft trouwens niks te maken met de frequentie (dat hoor ik namelijk heel vaak), maar geeft gewoon aan hoe lang het programma al bezig is.
Juist. Balkje is een indicatie hoe lang het programma al bezig is altijd handig.
En als 1 van die icoontjes er staan dan kun je pas wisselen tussen ondertiteling etc anders niet.
En als 1 van die icoontjes er staan dan kun je pas wisselen tussen ondertiteling etc anders niet.
Ow lol.. had jouw post hierboven helemaal niet gezienschnumi schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 23:39:
Juist. Balkje is een indicatie hoe lang het programma al bezig is altijd handig.![]()
Bedankt allemaal
Die icoontjes zijn wel handig om te weten, scheelt weer een hoop geklooi met elke keer dat info menu oproepen
Die icoontjes zijn wel handig om te weten, scheelt weer een hoop geklooi met elke keer dat info menu oproepen
Gening MM adam verkoopt ze wel van hirshmann en niet zo duur ook.dion_b schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 20:31:
Kant-en-klare kabels van Hirschmann zijn in de betere electrozaken (dus niet dozenschuivers als Mediamarkt) te koop, als je rare lengtes wilt kunnnen ze ook op maat gemaakt worden. Maar hoewel Hirschmann zonder meer tot de beste behoren, kun je ook toe met een willekeurige 85dB dempende kabel met afgeschermde (metalen) stekkers, zelfs 75dB kan voldoende zijn - daaronder is af te raden.
Goede tip voor mensen die hun tv ( volume knop etc) niet aan de praat krijgen met de standaard infra codes:
In mijn geval kreeg ik de afstandbediening niet goed werkent op mijn tv dus er was geen beschikbare code. Wanneer je handmatig gaat zoeken zoals in de handleiding staat gaat je tv uit wanneer hij de goede code gevonden heeft. Bij het laatste punt staat wanneer je de gevonden code wil opslaan druk dan de UPC KNOP maar dit moet zijn de OK knop !!!
Deze fout stond dus in de handleiding geleverd bij de thomsos grijs/zwart. Kan aan type mediabox liggen maar je blijft door dit soort typfouten eeuwig zoeken en denken dat het niet goed werkt.
Ik kwam hier achter doordat ik het onlogisch vond om op de upc knop te drukken na eeuwig lang testen
In mijn geval kreeg ik de afstandbediening niet goed werkent op mijn tv dus er was geen beschikbare code. Wanneer je handmatig gaat zoeken zoals in de handleiding staat gaat je tv uit wanneer hij de goede code gevonden heeft. Bij het laatste punt staat wanneer je de gevonden code wil opslaan druk dan de UPC KNOP maar dit moet zijn de OK knop !!!
Deze fout stond dus in de handleiding geleverd bij de thomsos grijs/zwart. Kan aan type mediabox liggen maar je blijft door dit soort typfouten eeuwig zoeken en denken dat het niet goed werkt.

Ik kwam hier achter doordat ik het onlogisch vond om op de upc knop te drukken na eeuwig lang testen
[ Voor 3% gewijzigd door _MaLa_ op 18-02-2006 11:08 ]
Verschilt dan blijkbaar per vestiging. R'dam Binnenwegpplein & Alexander hadden ze iig een paar maanden terug niet (en verkopers hadden er nooit van gehoord)leonbong schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 10:32:
[...]
Gening MM adam verkoopt ze wel van hirshmann en niet zo duur ook.
Oslik blyat! Oslik!
Wat is een redelijke prijs voor een Hirschmann kabel van 1,5m? Ik heb ze gezien voor 10,- euro...
Heb toevallig afgelopen vrijdag een kabel gehaald, de 'vaste' kabels waren er alleen in de maten 5-10 meter (en kleiner) maar ik heb 6,5 meter nodig. Ze hadden gelukkig ook alles los, dus kabel en pluggen, heb even snelle rekensom gemaakt, als ik de 10 meter kabel 'vast' had gekocht bijvoorbeeld, zou ik zo'n €7 euro duurder uit zijn geweest als 'los' kopen.mvdklip schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 14:36:
Wat is een redelijke prijs voor een Hirschmann kabel van 1,5m? Ik heb ze gezien voor 10,- euro...
Als ik jou was zou ik dus een mannetje/vrouwtje en 1,5 m kabel kopen.Het in elkaar zetten stelt niks voor, even kabel stukje strippen, in steker schuiven, schroefje vastzetten voor binnenkabel, buitenplug vastdraaien, klaar.
Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.
Inderdaad als je een beetje handig bent dan is dat goedkoper. Maarja wil je zeker zijn dat alles direct goed zit etc dan kun je beter een vaste kabel kopen.
Kost misschien wel wat zo'n hirschmann kabel maargoed dan heb je ook kwaliteit.
Kost misschien wel wat zo'n hirschmann kabel maargoed dan heb je ook kwaliteit.
Verwijderd
Voor mij is het een flitsende start van digitale televisie van UPC. Alles uit de doos, aangesloten volgens het boekje en het werkt. Even wat gezapt door de zenders, wat gekeken en plotseling deed niets het meer. Misschien verkeerde instelling... dus apparaat gereset, en nee hoor - geen zender meer te bekennen.
"Zoeken via netwerk niet voltooid. Zoeken van de zenders is mislukt. Druk op OK om opnieuw... "
Heb niet aan kabels gezeten, wellicht dat UPC digitaal even uit de lucht is maar dat zou wel erg toevallig zijn. De karige handleiding is natuurlijk matig, en ook kan ik geen mailtje sturen naar mijn vriendjes van UPC. Weet iemand raad?
* kabels zijn blijkbaar oke, want eerste keer werkte het
* signaalsterkte staat op ongeveer 60%, signaalkwaliteit op 100%.
* juiste gemeentecode ingevoerd (amsterdam)
"Zoeken via netwerk niet voltooid. Zoeken van de zenders is mislukt. Druk op OK om opnieuw... "
Heb niet aan kabels gezeten, wellicht dat UPC digitaal even uit de lucht is maar dat zou wel erg toevallig zijn. De karige handleiding is natuurlijk matig, en ook kan ik geen mailtje sturen naar mijn vriendjes van UPC. Weet iemand raad?
* kabels zijn blijkbaar oke, want eerste keer werkte het
* signaalsterkte staat op ongeveer 60%, signaalkwaliteit op 100%.
Ongeveer zelfde probleem hier, sinds de nieuwe zenders zijn toegevoegd veel last van haperend geluid/beeld (blokkerig) Gisteren 2 x dat beeld gewoon bleef hangen, doorgezapt en alles stond op zwart, vandaag weer hetzelfde, alles spontaan op zwart. Geen zin om elke keer stekker er uit te halen en zo te resetten, dus weer lekker analoog kijken....
pc = 6713, en heb goeie kabels.
Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.
Eej, das dichtbij 6717 hierzoWobcat schreef op zondag 19 februari 2006 @ 23:24:
Ongeveer zelfde probleem hier, sinds de nieuwe zenders zijn toegevoegd veel last van haperend geluid/beeld (blokkerig) Gisteren 2 x dat beeld gewoon bleef hangen, doorgezapt en alles stond op zwart, vandaag weer hetzelfde, alles spontaan op zwart. Geen zin om elke keer stekker er uit te halen en zo te resetten, dus weer lekker analoog kijken....

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Hoezo geen mail kunnen sturen? Je kunt blijkbaar op GoT posten, dan heb je ergens een internetverbindingVerwijderd schreef op zondag 19 februari 2006 @ 22:49:
[...]

Ranzig foute aanname. Stel dat het signaal constant van sterkte wisselt (wat ook zo is). Stel vervolgens dat het signaal alleen bij de pieken goed genoeg was, maar gemiddeld genomen onvoldoende. En stel dat je net bij zo'n piek installeerde...* kabels zijn blijkbaar oke, want eerste keer werkte het
Tja, kan van alles zijn. Grap is dat er meerdere signalen nodig zijn (DTV gebruikt frequenties van 28MHz tot 850MHz), mogelijk is de (lage) frequentie homingsignaal goed genoeg, maar zijn de transportsignalen (die pas bij iets van 300MHz beginnen) niet zo sterk.* signaalsterkte staat op ongeveer 60%, signaalkwaliteit op 100%.
Ik zou als eerste even de bekabeling nalopen. De kabels zelf zullen waarschijnlijk het probleem niet zijn (slechte kabels geven vooral in lage frequenties problemen), maar ofwel de totale lengte, danwel de eventueel aanwezige splitters zouden eerder de schuldigen kunnen zijn. Zorg dat de Mediabox direct op het eerste aansluitpunt staat, alle evt splitters pas erachter aansluiten. Heb je ook chello internet? (wees in dat geval volledig...) Kijk naar het type splitter. Als de splitter een losse doos is, is het geen probleem, maar als je een 2+ jaar oude 3-wegsplitter hebt die op de wandcontactdoos gedrukt wordt, is dat je probleem. Een telefoontje/mailtje naar UPC en je krijgt een vervanging opgestuurd die wel goed samenwerkt met de Mediabox.
Helpt bovenstaande niet? Bel (of mail - zie www.upc.nl) die helpdesk toch gewoon, daar zijn ze voor
Oslik blyat! Oslik!
Top 14 fouten/tips bij installatie digital:
1.Coax
Lengte coax groter dan 10 meter. Dit is voor kabel van de gamma/praxis een no-go. De geadviseerde maximale lengte van 15 meter kan je alleen halen met A-klasse kabel van bijv. Hirssmann.
2. Foute connectoren:
Deze gaan storen, door de slechte afscherming:

Gebruik deze:

3. TV-splitters:
Deze dingen mogen nooit voor de mediabox zitten, de meeste zijn ouderwets en laten zowel op aanvoer als retoursignalen veel frequenties liggen. Problemen: geen films meer kunnen bestellen, loopende updates, constant blokkerig beeld.
Gebruik zoiets:

Het liefste dan ook nog met een versterkende functie via het lichtnet. Van die witte Soundwave rommel van de Gamma gaat niet werken.
4. Te sterk signaal:
De mediabox is zeer kieskeurig met het signaal. Ook te sterk signaal geeft problemen. Als je te sterk signaal hebt, krijg je ook blokjes en schokkend geluid. Soms is het dan ook aanbevolen om de bekabeling iets langer te maken door een goede kabel van een 5 meter tussen de mediabox te doen. Wel afrollen, want opgerolde kabel heeft een spoelwerking wat de kwaliteit niet ten goede komt.
5. Doorlussen:
Als je onderstaande doos gebruikt om de aansluiting door te rijgen naar 2e of 3e punt, dan kan dat ook problemen geven. Aangezien elke doos een behoorlijke demping geeft.
Maar ook mag het signaal niet doorgelust zijn vanaf een video/dvd-recorder:

WCD --> [video in/out] --> [Mediabox in] --> (TV)
Dit is beter:
WCD --> [Mediabox in/out] --> [Video in/out] --> (TV)
Mediabox altijd eerst! (of na je chello/telefonie splitter!)
Dit is het best: (oplossing 1)
WCD --> [Mediabox in/out] -> [splitter op de RF-uitgang] -> (TV1\TV2\DVD-rec\Video-rec)
Dit is het best: (oplossing 2)
WCD --> [coax duplex versterker met meerdere aansluitingen] en dan appart -> TV1/TV2/Chello
6. Plaatsing:

Je mag je mediabox niet afsluiten. Ik krijg veel kennissen om mij heen die zeggen dat na een half-uur/uur begint het beeld te blokken. En dat blijft dat ding geen ruime te hebben voor ventilate. Aan alle kanten (behalve onder
) moet 7-10 cm ruimte zijn. Zorg ook dat er lucht bij kan komen. Dus niet afsluiten in kastjes. Zet hem maar eens een avondje op de grond, dan zal je zien dat je bijna geen blokjes meer ziet.
7. Opstelling:
Goed georganiseerde korte bekabeling heeft een zeer positief effect op de beeldkwaliteit.
Als je kabels van de televisie hier achter lopen, kan ik je op een papiertje geven dat je een aantal zenders zal missen.

8. Rollend beeld:

De mediabox moet het scart zijn aangeslioten op een RGB geschikte scartaansluiting. TV's ouder dan jaar hebben meestal wel een scart maar ondersteunen niet de hoogste RGB-instelling. Ga naar het menu -> instellingen -> tv-instellingen -> beeldkwaliteit op standaard zetten ipv hoog en op ' OK' drukken. Je rollende beeld is weg.
9. TV schakeld niet over op EXT/AV:
Vervang je eigen scartkabel door die van UPC en zet de scart op de juiste (bovenste) aansluiting op de mediabox. Anders moet je een andere aansluiting op de TV proberen als het niet werkt.
10. Geen geluid (meer), wel beeld: (of rood/groen/blauw-beeld)
Behalve dat je je geluid ge-mute hebt, is het 100% je scart die net helemaal verbinding maakt.
11. Zwart-wit beeld:
Je scart instelling op de TV staat verkeerd. Je hebt waarschijnlijk een panasonic TV. Deze heeft meerdere scart modi. Als je 1x op AV-knop drukt. Krijg je deze balk in beeld die je met de geleurde teletext knoppen kan bedienen.
| AV1 | AV2/S | AV3/S | S-video front |
| rood | groen | blauw | geel
Door nou nog een keer op de kleurenknop te drukken van de verbonden AV-aansluiting schakeld je TV over naar de /S modus en heeft u kleur
12. Geluid te zacht tov analoog:
Klopt, in software versie 1.70/1.72 staat het volume van de box op 50%. Dit kan je zelf aanpassen:
menu -> instellingen -> tv-instellingen -> volume (naar 100% duwen) en 'OK' drukken, daarna UPC-knop om terug te keren naar de TV.
13. Mediabox via scart aan DVD/video:
Niet doen, de mediabox wil niet meer terug naar TV als je de scart aansluiting hebt gebruikt.
Bij een DVD speler: Heeft je TV meerdere scart aansluitingen? Sluit je DVD gewoon direct aan op de TV. DVD/Video-recorder: de beste manier is de gebruiksaanwijzing van UPC volkomen negeren, Sluit je mediabox als een sataliet ontvanger aan op de DVD-recorder. Je recorder moet daarvoor een (soms grijskleurige) scart ingang hebben. Het wordt dan zo:
[mediabox bovenste scart] --> [DVD-rec satteliet in] [DVD-rec scart out] --> [ TV-scart ]
Je DVD recorder is nu het middelpunt. Je eigen recorder kan vast wel goed de scart signalen schakelen. Je kan nu digitaal opnemen via de AV1/2 of EXT1/2 als opname kanaal te kiezen op de DVD recorder. Het kanaal wat de mediabox afspeelt, wordt opgenomen. Dus niet zappen en je mediabox al klaar zetten op het op te nemen kanaal.
Andere mogelijkheid: Je DVD-recoder gewoon analoog signaal geven op de RF-IN. Dan kan je alleen de reguliere zenders opnemen in de analoge situatie. Voordeel is dat je dan digitaal kan kijken.
14. Afstandbediening doet niks (meer):
Je kan de afstandsbediening van de mediabox programmeren voor de basisfuncties van jou TV/DVD. Met name voor de volume regeling is dat erg handig. De afstandsbediening kent heel veel TV/video's van bekende merken. Deze codes staat achterin de handleiding met de titel ' Ik wil echt weten over UPC Digital'.
Alle handelingen gebeuren op de afstandbediening. Het heeft dus geen nut om naar je TV te kijken als je een instelling doet.
1. Druk op de functie die je wilt programmeren, dus druk 1 van de knoppen aan weerszijden van de UPC knop 1x in.
2. houdt de onderste rode knop + OK even kort ingedrukt totdat de led 2x oplicht.
3. druk 1 van de instelcodes in uit de lijst.
4. Je ziet bevestiging van de code doordat het lampje een aantal maal knippert.
Je afstandsbediening totaal ontregelt? Haal de batterijen er minimaal 10 minuten uit, daarna staat hij weer op fabrieksinstelling.
1.Coax
Lengte coax groter dan 10 meter. Dit is voor kabel van de gamma/praxis een no-go. De geadviseerde maximale lengte van 15 meter kan je alleen halen met A-klasse kabel van bijv. Hirssmann.
2. Foute connectoren:
Deze gaan storen, door de slechte afscherming:

Gebruik deze:

3. TV-splitters:
Deze dingen mogen nooit voor de mediabox zitten, de meeste zijn ouderwets en laten zowel op aanvoer als retoursignalen veel frequenties liggen. Problemen: geen films meer kunnen bestellen, loopende updates, constant blokkerig beeld.
Gebruik zoiets:

Het liefste dan ook nog met een versterkende functie via het lichtnet. Van die witte Soundwave rommel van de Gamma gaat niet werken.
4. Te sterk signaal:
De mediabox is zeer kieskeurig met het signaal. Ook te sterk signaal geeft problemen. Als je te sterk signaal hebt, krijg je ook blokjes en schokkend geluid. Soms is het dan ook aanbevolen om de bekabeling iets langer te maken door een goede kabel van een 5 meter tussen de mediabox te doen. Wel afrollen, want opgerolde kabel heeft een spoelwerking wat de kwaliteit niet ten goede komt.
5. Doorlussen:
Als je onderstaande doos gebruikt om de aansluiting door te rijgen naar 2e of 3e punt, dan kan dat ook problemen geven. Aangezien elke doos een behoorlijke demping geeft.
Maar ook mag het signaal niet doorgelust zijn vanaf een video/dvd-recorder:

WCD --> [video in/out] --> [Mediabox in] --> (TV)
Dit is beter:
WCD --> [Mediabox in/out] --> [Video in/out] --> (TV)
Mediabox altijd eerst! (of na je chello/telefonie splitter!)
Dit is het best: (oplossing 1)
WCD --> [Mediabox in/out] -> [splitter op de RF-uitgang] -> (TV1\TV2\DVD-rec\Video-rec)
Dit is het best: (oplossing 2)
WCD --> [coax duplex versterker met meerdere aansluitingen] en dan appart -> TV1/TV2/Chello
6. Plaatsing:

Je mag je mediabox niet afsluiten. Ik krijg veel kennissen om mij heen die zeggen dat na een half-uur/uur begint het beeld te blokken. En dat blijft dat ding geen ruime te hebben voor ventilate. Aan alle kanten (behalve onder
7. Opstelling:
Goed georganiseerde korte bekabeling heeft een zeer positief effect op de beeldkwaliteit.
Als je kabels van de televisie hier achter lopen, kan ik je op een papiertje geven dat je een aantal zenders zal missen.

8. Rollend beeld:

De mediabox moet het scart zijn aangeslioten op een RGB geschikte scartaansluiting. TV's ouder dan jaar hebben meestal wel een scart maar ondersteunen niet de hoogste RGB-instelling. Ga naar het menu -> instellingen -> tv-instellingen -> beeldkwaliteit op standaard zetten ipv hoog en op ' OK' drukken. Je rollende beeld is weg.
9. TV schakeld niet over op EXT/AV:
Vervang je eigen scartkabel door die van UPC en zet de scart op de juiste (bovenste) aansluiting op de mediabox. Anders moet je een andere aansluiting op de TV proberen als het niet werkt.
10. Geen geluid (meer), wel beeld: (of rood/groen/blauw-beeld)
Behalve dat je je geluid ge-mute hebt, is het 100% je scart die net helemaal verbinding maakt.
11. Zwart-wit beeld:
Je scart instelling op de TV staat verkeerd. Je hebt waarschijnlijk een panasonic TV. Deze heeft meerdere scart modi. Als je 1x op AV-knop drukt. Krijg je deze balk in beeld die je met de geleurde teletext knoppen kan bedienen.
| AV1 | AV2/S | AV3/S | S-video front |
| rood | groen | blauw | geel
Door nou nog een keer op de kleurenknop te drukken van de verbonden AV-aansluiting schakeld je TV over naar de /S modus en heeft u kleur
12. Geluid te zacht tov analoog:
Klopt, in software versie 1.70/1.72 staat het volume van de box op 50%. Dit kan je zelf aanpassen:
menu -> instellingen -> tv-instellingen -> volume (naar 100% duwen) en 'OK' drukken, daarna UPC-knop om terug te keren naar de TV.
13. Mediabox via scart aan DVD/video:
Niet doen, de mediabox wil niet meer terug naar TV als je de scart aansluiting hebt gebruikt.
Bij een DVD speler: Heeft je TV meerdere scart aansluitingen? Sluit je DVD gewoon direct aan op de TV. DVD/Video-recorder: de beste manier is de gebruiksaanwijzing van UPC volkomen negeren, Sluit je mediabox als een sataliet ontvanger aan op de DVD-recorder. Je recorder moet daarvoor een (soms grijskleurige) scart ingang hebben. Het wordt dan zo:
[mediabox bovenste scart] --> [DVD-rec satteliet in] [DVD-rec scart out] --> [ TV-scart ]
Je DVD recorder is nu het middelpunt. Je eigen recorder kan vast wel goed de scart signalen schakelen. Je kan nu digitaal opnemen via de AV1/2 of EXT1/2 als opname kanaal te kiezen op de DVD recorder. Het kanaal wat de mediabox afspeelt, wordt opgenomen. Dus niet zappen en je mediabox al klaar zetten op het op te nemen kanaal.
Andere mogelijkheid: Je DVD-recoder gewoon analoog signaal geven op de RF-IN. Dan kan je alleen de reguliere zenders opnemen in de analoge situatie. Voordeel is dat je dan digitaal kan kijken.
14. Afstandbediening doet niks (meer):
Je kan de afstandsbediening van de mediabox programmeren voor de basisfuncties van jou TV/DVD. Met name voor de volume regeling is dat erg handig. De afstandsbediening kent heel veel TV/video's van bekende merken. Deze codes staat achterin de handleiding met de titel ' Ik wil echt weten over UPC Digital'.
Alle handelingen gebeuren op de afstandbediening. Het heeft dus geen nut om naar je TV te kijken als je een instelling doet.
1. Druk op de functie die je wilt programmeren, dus druk 1 van de knoppen aan weerszijden van de UPC knop 1x in.
2. houdt de onderste rode knop + OK even kort ingedrukt totdat de led 2x oplicht.
3. druk 1 van de instelcodes in uit de lijst.
4. Je ziet bevestiging van de code doordat het lampje een aantal maal knippert.
Je afstandsbediening totaal ontregelt? Haal de batterijen er minimaal 10 minuten uit, daarna staat hij weer op fabrieksinstelling.
[ Voor 33% gewijzigd door I_stealth_I op 20-02-2006 13:58 ]
/dev/null
I_Stealth_I schreef op maandag 20 februari 2006 @ 02:23:
Top 10 fouten bij installatie digital:
.....
Zo, nu eerst een biertje
Mag wat mij betreft de openingspost in of een ander speciaal plekje! Enjoy je biertje!
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Ik blijf het herhalen, want misschien hebben sommige mensen er wat aan:
Bij:
De mediabox heeft specifieke eisen m.b.t. de signaalsterkte.
Dit hielp dus bij mij. Nadat ik er een splitter tussen had gezet, was het geluids- en beeldsignaal weer perfect.
Bij:
Ik zou toevoegen: heb je een goede kwaliteit kabel tussen de mediabox en het AOP zitten en heb je desondanks nog steeds last van geluidshaperingen en blokkerig beeld, probeer er dan juist eens een splitter tussen te zetten om de signaalsterkte iets af te zwakken.3. TV-splitters:
De mediabox heeft specifieke eisen m.b.t. de signaalsterkte.
Dit hielp dus bij mij. Nadat ik er een splitter tussen had gezet, was het geluids- en beeldsignaal weer perfect.
[ Voor 3% gewijzigd door IloveMyHenB op 20-02-2006 11:39 ]
"In het huidige tijdperk is verandering de enige constante." - H.M. Koningin Beatrix
En als je nu internet en telefonie hebt? Dan komt er dus eerst een splitter voor lijkt mij anders werkt het niet.
Overigens hoorde ik wel van mensen dat je van UPC ook een nieuwe splitter kan krijgen die 3 wegs split.
Dus zeg maar 1 voor Internet/telefonie 1 voor analoog beeld en 1 voor mediabox. Klopt dit?
Overigens hoorde ik wel van mensen dat je van UPC ook een nieuwe splitter kan krijgen die 3 wegs split.
Dus zeg maar 1 voor Internet/telefonie 1 voor analoog beeld en 1 voor mediabox. Klopt dit?
Internet en telefonie gaat via het zelfde modemschnumi schreef op maandag 20 februari 2006 @ 19:06:
En als je nu internet en telefonie hebt? Dan komt er dus eerst een splitter voor lijkt mij anders werkt het niet.
Die 3-weg splitter heeft 1 TV/Mediabox uitgang, 1 Radio uitgang en een data uitgang voor je modem.
Hoe moet dat ding dan heten want ik ken het niet zoals jij het uitlegt...Bigs schreef op maandag 20 februari 2006 @ 22:48:
[...]
Internet en telefonie gaat via het zelfde modem
Die 3-weg splitter heeft 1 TV/Mediabox uitgang, 1 Radio uitgang en een data uitgang voor je modem.
Voor zover ik weet is 1 van de uitgangen niet geschikt voor data en dat heb je nu met de mediabox wel nodig natuurlijk..
Nog veel succes trouwens
UPC Woonkamer splitter (zo'n ding dat je op je WCD prikt).. ziet er hetzelfde uit als een oude optimizer, maar heeft een retourgeschikte TV aansluiting.Da.Rock schreef op maandag 20 februari 2006 @ 23:27:
[...]
Hoe moet dat ding dan heten want ik ken het niet zoals jij het uitlegt...
Voor zover ik weet is 1 van de uitgangen niet geschikt voor data en dat heb je nu met de mediabox wel nodig natuurlijk..
Nog veel succes trouwens
en tnx
o, dat dingBigs schreef op maandag 20 februari 2006 @ 23:39:
[...]
UPC Woonkamer splitter (zo'n ding dat je op je WCD prikt).. ziet er hetzelfde uit als een oude optimizer, maar heeft een retourgeschikte TV aansluiting.
en tnx

Verwijderd
Afgelopen weekend kreeg ik de UPC mediabox niet lekker aan de praat, zoals ik al poste. Mailtje gestuurd naar UPC, en snelle reactie dat ze me hadden proberen te bellen maar ik niet thuis was. Toch netjes.
Nu stekker uit de mediabox getrokken, en er verscheen iets van software update melding. En daarna werkt het gewoon. Nu alleen het geluid nog, dat is erg zacht c.q. afwezig. Ligt dat ook voor een deel aan de kwaliteit van de coax kabel?
Nu stekker uit de mediabox getrokken, en er verscheen iets van software update melding. En daarna werkt het gewoon. Nu alleen het geluid nog, dat is erg zacht c.q. afwezig. Ligt dat ook voor een deel aan de kwaliteit van de coax kabel?
Menu -> Instellingen -> Tv-instellingen en daar het volume op vol zetten, zoals al vaker in dit topic te lezen is.Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 11:45:
Afgelopen weekend kreeg ik de UPC mediabox niet lekker aan de praat, zoals ik al poste. Mailtje gestuurd naar UPC, en snelle reactie dat ze me hadden proberen te bellen maar ik niet thuis was. Toch netjes.
Verwijderd
Dat is zo ongeveer het eerste wat ik gedaan heb, via de instellingen. Helaas hielp het niet.
Vandaag telefonisch ook maar eens UPC Digital TV (standaardpakket) aangevraagd. Volgens de verkoepr duurde het 2 tot 3 weken voor ik de mediabox ontvang. *geduld heeft*
Coax kabel heeft er niets mee te maken, als het signaal via coax verkeerd binnenkwam zou je DAC-artefacten krijgen: blokkerig beeld en hakkelend geluid.Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 14:34:
Dat is zo ongeveer het eerste wat ik gedaan heb, via de instellingen. Helaas hielp het niet.
Te zacht geluid zit puur in het analoge traject tussen Mediabox en TV, dus op Mediabox (heb je al gedaan), in SCART-kabel (onwaarschijnlijk, problemen daar zouden ruis of helemaal geen signaal opleveren) of in de SCART-interface van de TV.
Vraag: hoe is het volumeniveau van andere apparaten die via SCART worden aangesloten op dezelfde poort. Als dat goed is, is er reden om de Mediabox te verdenken. Is dat ook laag, dan ligt het aan je TV. Dat het anders is dan analoog, is vanzelfsprekend - het geluid voor analoge TV wordt door de RF-demodulator in je TV geleverd, voor DTV komt het uit de mediabox. Het zou juist verbazingwekkend zijn als beide exact gelijke niveaux gaven
Oslik blyat! Oslik!
Sinds we afgelopen week enkele kanalen erbij gekregen hebben kan ik bbc 3 en 4 niet meer ontvangen.Nu wil ik dus m'n tv kanalen opnieuw instellen, er zijn nl. ook zenders die er net "naast" zitten en een naar geluid produceren.
Maareh.... hoe stel ik de tv kanalen opnieuw in?
Maareh.... hoe stel ik de tv kanalen opnieuw in?
Heb m'n coax kabels gisteren vervangen door losse kabel en metalen connectoren van Hirschmann. De analoge ontvangst is nu in ieder geval ook helemaal goed met de mediabox ertussen. Kabels heb ik online besteld bij electronica online.
De mediabox had een tijdje uitgestaan, dus ik heb hem aangezet en opnieuw naar kanalen laten zoeken. Erg fijn dat er nu een aantal regionale kanalen op zitten! Gisteren een tijdje TV Gelderland zitten kijken (m'n vriendin komt uit omgeving Nijmegen) en het was over het algemeen heel goed, maar nog steeds zo nu en dan (eens in de 20 minuten of zo) een kleine hapering.
Ik kreeg trouwens een scherm in beeld dat ie bezig zou zijn met een software update. Na die update was de versie 1.72, maar volgens mij was ie dat daarvoor ook al...
De mediabox had een tijdje uitgestaan, dus ik heb hem aangezet en opnieuw naar kanalen laten zoeken. Erg fijn dat er nu een aantal regionale kanalen op zitten! Gisteren een tijdje TV Gelderland zitten kijken (m'n vriendin komt uit omgeving Nijmegen) en het was over het algemeen heel goed, maar nog steeds zo nu en dan (eens in de 20 minuten of zo) een kleine hapering.
Ik kreeg trouwens een scherm in beeld dat ie bezig zou zijn met een software update. Na die update was de versie 1.72, maar volgens mij was ie dat daarvoor ook al...
Bij m'n ouders hebben ze ook de ontvanger gekregen. Tov van het analoge signaal geeft ie wel veel scherper beeld en minder ruis, maar de kleuren zijn veel fletser. Komt dit vaker voor en wat is de oplossing hiervoor?
De box is aangesloten via RGB-scart.
Ik heb zelf de brief gekregen dat ze het ding 'binnenkort' op gaan sturen. Met welke termijn moet ik rekening houden?
Ik wil hem op m'n beamer aan gaan sluiten. Uiterst kneuzig van UPC dat dat alleen via composiet kan.
De box is aangesloten via RGB-scart.
Ik heb zelf de brief gekregen dat ze het ding 'binnenkort' op gaan sturen. Met welke termijn moet ik rekening houden?
Ik wil hem op m'n beamer aan gaan sluiten. Uiterst kneuzig van UPC dat dat alleen via composiet kan.

[ Voor 32% gewijzigd door FaceDown op 25-02-2006 10:11 ]
Groetjes, FaceDown.
Heb hier ook de mediabox en een Panasonic tv anderhalfjaar oud, de mediabox staat op hoog RGB maar zodra ik me TV op AV2/S en kies de S dan heb ik zwart/wit beeld inplaats van kleur zet ik hem op de standaart AV2 dan heb ik wel gewoon kleur is dus nu mijn S kanaal kapot of is het zoals gewonlijk 1 van de bugs in de mediabox?.
Dit topic is gesloten.