UPC digital TV uitlevering

Pagina: 1 ... 5 ... 12 Laatste
Acties:
  • 27.441 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:48
Holgster schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 15:22:
volgens mij komt er geen €9,95 bij, check de site maar eens. Dat van die 9,95 is nog van de oude digitale TV wat toen bovenop het analoge pakket kwam.

4. Wat kost UPC Digital TV?

U kunt kiezen voor de volgende abonnementen: UPC Digital TV pack en voor een uitbreiding naar UPC Digital TV extra channel pack . UPC Digital TV pack heeft u al vanaf €15, 53*. Deze €15,53 is de abonnementsprijs van het huidige (analoge) Standaardpakket Radio/TV. Met UPC Digital TV pack betaalt u dus niets extra tot in ieder geval 1 januari 2007!

Wilt u uw digitale zenderpakket uitbreiden naar het UPC Digital TV extra channel pack dan betaalt u in totaal € 19,99* (€ 15,53 + € 4,46). Bij het laatst genoemde abonnement ontvangt u tijdelijk gratis het UPC Digital TV bonus channel pack met 9 extra nieuwskanalen. Tevens blijft u bij beide abonnementen ruim 30 analoge televisiezenders en 39 radiozenders ontvangen. En deze ontvangt u op elke TV in uw huis, zoals u nu ook gewend bent.

* Dit tarief is geldig tot in iedergeval 1 januari 2007

niet moeilijkdoen gewoon alles de deur uit van upc...
en dan lekker adsl met telfonie.. en aande andere kant pleur je gewoon een schoteltje op je muur. een decoder en een canaal digitaal kaartje voor 7,50 per maand heb je alle kanalen die je nu otnvangt plus nog 200 andere kanalen. ik heb al een schotel dus lekker makkelijk...
wel een kaarjte kopen eerst maar dat heb je er binnen een jaar uit...

betere kwaliteit (want de bitrate van upc is echt bagger)
geen gezeik
geen storingen
en volle vrijheid en scheelt je nog geld ook.
wat wil je nog meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-08-2024

Ejorne

Twisted Pairs

Bigs schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 14:14:
Jezus man.. wat een rant :o

Dat schotel na 20 maanden goedkoper is bewijst imo niet echt dat upc belachelijk duur is. Zoiezo heb je voor 240 euro maar een matig setje met een niet al te grote schotel waardoor je met sneeuw of zelfs hevige regen al met slecht beeld zit. Nog wel een tip voor je: Een quad LNB geeft over het algemeen minder kwaliteit dan single of dual LNB's.

Maar hang jij maar lekker een lelijke schotel aan je gevel hoor :w
Ik wil helemaal niet bewijzen dat upc belachelijk duur is. (maar ik denk ook niet dat dit nog bewezen hoeft te worden) Ik wil kwaliteit tv voor een schappelijke prijs. Dat een kleine schotel sneller last heeft van slecht weer is mij niet onbekend. Daarentegen heeft upc helemaal geen slecht weer nodig om slecht beeld te geven. Dat van die quad-lnb wist ik niet. Misschien dan toch een dual of twee dual lnb's plaatsen. (ik kan voorlopig wel met 1 dual)

Een lelijke schotel mag ik niet aan de gevel hangen, maar wel aan de schuur welke 5 meter van het huis staat. Ik heb dan een kabel van 15 meter tot aan de tv nodig, dat is toch nog geen probleem lijkt me? Verder is zo'n lelijk ding aan de gevel of aan de schuur helemaal geen probleem voor mij. Ik kijk meestal niet zozeer naar mijn gevel of naar mijn schuur. Anderen zullen er ook geen last van hebben want als ik zo de buurt in kijk zijn er zat van die dingen zichtbaar. Ik heb me er nooit aan gestoort en ik heb van buurtbewoners ook nog geen klachten gehoord... wat dat betreft geen enkel probleem dus...

/edit:
btw: wat is een rant?

Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Nou, het werkt. Beeld is op LCD TV niet spectaculair beter, maar ook niet slechter. Ik kan met de UPC AB mijn TV niet bedienen :D Met geen een bekende code, ook niet met codes zoeken. Redelijk waardeloos. Op Internet staan meer codes dan in het boekje, ff proberen
Edit: met de codes van Internet werkte het wel (het was de laatste B) )

[ Voor 26% gewijzigd door VonFoX op 26-01-2006 21:02 ]

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 17:01

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2006 @ 12:41:
VCR-Scart switch niet meer terug ... naar digitale TV :'(

Heb alles normaal aangesloten,
Scart + Coax van box <-> TV,
Coax van muur <-> box en
Scart box <-> (Oude) viderecorder.

Alles schijnt wel te werken, maar :
Als ik opgenomen video bekijk, springt de box netjes van het digitale TV-beeld naar de video-opname-weergave, zoals het hoort. Doe ik de videorecorder uit, dan zou het beeld weer terug moeten springen naar digitale TV, MAAR DAT DOET-IE Niet!
Wat ik ook doe, ik krijg het beeld niet meer op digitale TV, de enige methode is de stekker uit de box trekken, effe wachten, weer stekker erin, effe wachten (box vertoont wat achten op display en schiet dan op standby) en voila, ik heb weer digitale TV.

Herkent iemand dit probleem? OF weet iemand een oplossing?
mol99 schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 18:18:
[...]
Ik heb exact hetzelfde probleem! Is hier al een oplossing voor? Zijn er ook mensen die het probleem niet hebben?
Ik gebruik zelf een DVD speler van het "merk" Provision, verder werkt alles prima alleen dit is erg vervelend.
Hier nog eentje...
Het valt me tegen dat er geen enkele andere tweaker reageert met een bevestiging of ontkenning.

Drie mensen met hetzelfde probleem en geen enkele andere Tweaker die het tegendeel beweert, dus het is denk ik geen "gevalletje pech". Het lijkt wel alsof de scart van de videorecorder de boel overneemt, zodra die wordt opgestart. Alleen het van de stroom afhalen van de mediabox helpt dan nog.

Dit is natuurlijk niet de oplossing... weet iemand nu al iets meer hierover? Is het een bekend probleem?

Ik ga in de tussentijd maar de rest van de 400+ posten doorpluizen...

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiphalon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 14:03
Ik heb het ook.

Maar 'opgelost' door de DVD recorder tussen TV en mediabox te zetten.
De mediabox heeft dus alleen de uitgang bezet.

Bijkomend voordeel is dat ik RGB kan opnemen vanaf de mediabox :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

darkmage schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 20:56:
Ik heb het ook.

? Je hebt dus nu:

Mediabox - dvd recorder - tv

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Ik heb het ook.

Zo moet het toch ook?

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VonFoX schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 20:22:
Nou, het werkt. Beeld is op LCD TV niet spectaculair beter, maar ook niet slechter.
tja, dat is nu het nadeel van LCD. Wat je ook probeert, het beeld wordt er niet goed van.
Ik zie met mijn plasma wel duidelijk verbetering, maar plasma is dan ook veel mooier dan lcd....

p.s. wanneer gaat teletekst werken op de UPC box?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2006 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Ik heb het ook.

Ik snap je niet... of bij mij is het gewoon niet mogelijk.

Ik heb nu:
VCR --scart--> Mediabox --scart--> TV

Bedoel jij:
Mediabox --scart--> VCR --scart--> TV?

Dat gaat bij mijn VCR niet...die heeft geen 2e scartaansluiting/ingang (wel eentje in het blauw die er op lijkt, alleen staat er "EURO SCART DECODER" op i.p.v "EURO SCART Audio Video" en krijg ik de scartkabel er niet in gedrukt...)

Mijn TV heeft "slechts" 2 scartingangen (1 voor mediabox en 1 voor DVD-speler) zodat mijn VCR wel via de mediabox doorgelust moet worden. Anders had ik mijn VCR gewoon direct naar de TV kunnen doorlussen, waarmee het hele probleem volgens mij ook opgelost zou kunnen worden.
Niet volgens de handleiding van UPC... (kan ook niet altijd, want niet elke VCR heeft een extra scartingang...). UPC wil gewoon dat je de VCR op de mediabox aansluit en de mediabox aan de TV. Erg suf als dit dan vervolgens een "bekend" probleem oplevert van een hangende mediabox die alleen met een stekker-uit-stekker-in-actie kan worden gereset...

Erg suf...

[ Voor 40% gewijzigd door The_Sukkel op 26-01-2006 22:50 ]

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er al iets bekend of UPC het WK van de zomer in HDTV gaat uitzenden. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 21:32:
tja, dat is nu het nadeel van LCD. Wat je ook probeert, het beeld wordt er niet goed van.
Ik zie met mijn plasma wel duidelijk verbetering, maar plasma is dan ook veel mooier dan lcd....
Bedoel je niet dat je met een plasma de verslechteringen duidelijk ziet?
Ik vermoed dat een plasmascherm een analoog tv-signaal niet echt lekker vindt, dat je dus lekkerder kijkt naar het digitale signaal... Maar als je een goede crt op het analoge signaal vergelijkt met het digitale signaal op een goede plasma, dan moet je mi wel de mpgblokjes van de lage bitrate (of belabberde compressie methode/techniek) overduidelijk waarnemen...

ik ondervind hier op mijn crt tv er erg veel hinder van iig...

[ Voor 6% gewijzigd door Ejorne op 27-01-2006 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Bij CRT TV's is er ook onderscheid. Wat mij opvalt is dat op 100hz TV's met pixelplus en digital motion compensation en wat dan ook zie ik die compressie artifacts veel duidelijker te zien dan op wat oudere TV's zonder die fratsen. Het lijkt erop alsof die elektronische hulpmiddelen uitgaan van de wazigheid van een analoog signaal ofzo en daardoor die compressieblokjes duidelijker weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiphalon
The_Sukkel schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 21:39:
[...]

Bedoel jij:
Mediabox --scart--> VCR --scart--> TV?

Dat gaat bij mijn VCR niet...die heeft geen 2e scartaansluiting/ingang (wel eentje in het blauw die er op lijkt, alleen staat er "EURO SCART DECODER" op i.p.v "EURO SCART Audio Video" en krijg ik de scartkabel er niet in gedrukt...)
Inderdaad Mediabox -> DVD/HD-Recorder -> tv

Die blauwe scart zou gewoon een normale scart aansluiting moeten zijn, voor zover ik weet zijn er geen verschillende types scart.

Wat ik nog niet geprobeerd heb is om pin 8 (uit mijn hoofd) te verwijderen (even geen goedkope prutskabel bij de hand), hierop staat het signaal wat de mediabox doet omschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik stoor me enorm aan het verspringen van het beeldformaat op het merendeel van de kanalen.
Neem mtv base begint het beeld op 16:9, gaat daarna naar 14:9 en daarna naar vol beeld, en springt dan naar 4:3
Op mijn tv, een sony kv32fx60 80cm breedbeeld heb ik auto formaat uitgezet, en in de mediabox bij de instellingen het formaat op 16:9 gezet. ( ik heb daar alle formaten al geprobeert )

Weet iemand wat het probleem is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 11:05:
Ik stoor me enorm aan het verspringen van het beeldformaat op het merendeel van de kanalen.
Neem mtv base begint het beeld op 16:9, gaat daarna naar 14:9 en daarna naar vol beeld, en springt dan naar 4:3
Op mijn tv, een sony kv32fx60 80cm breedbeeld heb ik auto formaat uitgezet, en in de mediabox bij de instellingen het formaat op 16:9 gezet. ( ik heb daar alle formaten al geprobeert )

Weet iemand wat het probleem is
Heb je dat bij analoog niet? Ik heb de box op de slaapkamer op een Sony Wega LCD TV aangesloten, beeld instelling op de sony op SMART, maar herken dit probleem niet.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

HaaZ schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 19:21:
Heb je dat nagevraagd?

Bij mijn weten kan dat namelijk wel gewoon.
Kan het nu wel of niet? Wil ook een extra box voor beneden, kan nu niets opnemen :)

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VonFoX schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 20:22:
Nou, het werkt. Beeld is op LCD TV niet spectaculair beter, maar ook niet slechter. Ik kan met de UPC AB mijn TV niet bedienen :D Met geen een bekende code, ook niet met codes zoeken. Redelijk waardeloos. Op Internet staan meer codes dan in het boekje, ff proberen
Edit: met de codes van Internet werkte het wel (het was de laatste B) )
Waar heb je die codes gevonden op internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VonFoX schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 11:38:
[...]

Heb je dat bij analoog niet? Ik heb de box op de slaapkamer op een Sony Wega LCD TV aangesloten, beeld instelling op de sony op SMART, maar herken dit probleem niet.
nee bij anoloog is er niks aan de hand

smart instelling heb ik helaas niet op mijn bakbeestje.
edit: ik heb smart zoom, maar dan verspringtie ook weer op 4:3

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2006 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 11:54:
[...]

Waar heb je die codes gevonden op internet?
Ergens op de UPC site; adres staat in de handleiding (heb het even niet bij de hand, sorry).

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VonFoX schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 12:05:
[...]

Ergens op de UPC site; adres staat in de handleiding (heb het even niet bij de hand, sorry).
OK, die heb ik gevonden. Thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiphalon
Heb net een oude (zwarte) mediabox opengesloopt (vriend had een rotte, vervangen door de installatuer zonder dat deze de oude meenam), en voor zover ik kan zien lijkt het erop dat het e.e.a. niet klopt met de (stuur)signalen die de mediabox op de SCART aansluiting zet.

Even kijken of je met een paar weerstandjes wat kan verbeteren....

[edit]
Het gaat hierbij dus om pin 8 van de scartaansluiting, hierop staat
0V - apparaat uit
5V - 16:9 signaal
12V - 4:3 signaal

hieruit bepaalt de mediabox of hij het signaal van de ingang of zijn eigen signaal op de uitgangsscart moet zetten.

[edit 2]
Het lijkt erop dat met een weerstandje tussen pin 8 en GND van 10kOhm het de mediabox zowaar terugschakelt naar zijn eigen signaal.

[ Voor 40% gewijzigd door Xiphalon op 27-01-2006 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IloveMyHenB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-05 17:25
The_Sukkel schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 20:37:
[...]
Hier nog eentje...
Het valt me tegen dat er geen enkele andere tweaker reageert met een bevestiging of ontkenning.

Drie mensen met hetzelfde probleem en geen enkele andere Tweaker die het tegendeel beweert, dus het is denk ik geen "gevalletje pech". Het lijkt wel alsof de scart van de videorecorder de boel overneemt, zodra die wordt opgestart. Alleen het van de stroom afhalen van de mediabox helpt dan nog.

Dit is natuurlijk niet de oplossing... weet iemand nu al iets meer hierover? Is het een bekend probleem?

Ik ga in de tussentijd maar de rest van de 400+ posten doorpluizen...
Ik heb hier geen last van. Heb Mediabox -> DVD Recorder -> TV (en dit alles via Scart).

Wel heb ik ook last van verschillende verkeerde beeldformaten op mijn breedbeeld Philips TV. Daarnaast heb ik last van Canal+ geel. Deze heeft vrijwel altijd een breedbeeld film en dan staat het Canal+ logo ver bovenin de zwarte balk. Zo zit je dus een breedbeeld film op een breedbeeld TV te kijken met alsnog boven en onder een grote zwarte rand.

Verder heb ik ook Pixelplus en 100Hz en ben het met hierboven eens dat het lijkt alsof zulk soort TV's digitale artefacten juist versterken.

"In het huidige tijdperk is verandering de enige constante." - H.M. Koningin Beatrix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02:58
IloveMyHenB schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 13:23:
Verder heb ik ook Pixelplus en 100Hz en ben het met hierboven eens dat het lijkt alsof zulk soort TV's digitale artefacten juist versterken.
Logisch ook, hoe scherper het beeld hoe beter je de artifacts/macroblocks kan zien. :)
Het grappige is nu juist dat deze digitale "kwaliteit" er het beste uitziet op de wat mindere kwaliteit (minder scherpe) TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Ik denk niet dat het effect versterkt wordt. Het is mi gewoon beter zichtbaar omdat dergelijke tv's toch meestal een stapje beter zijn dan "gewone" tv's. Het slechte uit het beeld wordt dus beter zichtbaar.

Wanneer ik met mijn panasonic 32px30 naar het digitale signaal van upc kijk (dat zijn alleen de zenders die niet analoog binnenkomen) dan heb ik de ruisonderdrukking om maximaal staan. Juist om het effect van de "compressie fouten" te verminderen.

Want wanneer je bijvoorbeeld een praatprogramma kijkt waarbij gezichten groot op het beeld zichtbaar zijn, dan zie je duidelijk dit probleem. (en dan heb ik het nog niet eens over echte blokjes, want die zijn vrijwel op elke zender storend waarneembaar) Een gezicht die in beeld stilstaat (geen pannende camera) heeft enorm veel structuur. Je kan bwvs z'n porien tellen. Maar beweegt de camera een heel klein beetje, dan verdwijnt het structuur als sneeuw voor de zon. Het gezicht is dan ineens een vrijwel geheel egaal en glad. Dit vind ik erg lastig kijken.

Door nu juist de ruisonderdrukking e.d op maximaal te zetten, onderdruk ik het hele gedetailleerde. Het verschil tussen een bewegende en stilstaande camera wordt dan ietje verminderd. Maar helaas nog wel duidelijk waarneembaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
Ejorne schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 13:50:
Door nu juist de ruisonderdrukking e.d op maximaal te zetten, onderdruk ik het hele gedetailleerde. Het verschil tussen een bewegende en stilstaande camera wordt dan ietje verminderd. Maar helaas nog wel duidelijk waarneembaar...
Nou, mooie oplossing is dat.... :/,
Het is gewoon dieptriest dat we hier in deze tijd met steeds mooiere TV's genoegen mee moeten nemen.
Dit bitrate zal gewoon ver omhoog moeten (~8 Mbit) om vergelijkbare kwaliteit van een goede PAL(plus) uitzending te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ejorne schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 13:50:
Want wanneer je bijvoorbeeld een praatprogramma kijkt waarbij gezichten groot op het beeld zichtbaar zijn, dan zie je duidelijk dit probleem. (en dan heb ik het nog niet eens over echte blokjes, want die zijn vrijwel op elke zender storend waarneembaar) Een gezicht die in beeld stilstaat (geen pannende camera) heeft enorm veel structuur. Je kan bwvs z'n porien tellen. Maar beweegt de camera een heel klein beetje, dan verdwijnt het structuur als sneeuw voor de zon. Het gezicht is dan ineens een vrijwel geheel egaal en glad. Dit vind ik erg lastig kijken.
Dit probleem heb ik ook op mijn Samsung LCD (LE26R51). Ik heb gisteren de UPC decoder ontvangen en ik moet zeggen dat de kwaliteit van het beeld wel beter is dan het analoge signaal. Het verschilt wel sterk per zender, sommigen zijn behoorlijk scherp, anderen zijn blokkerig (met name de Amerikaanse zenders). Alles bij elkaar vind ik het in eerste instantie wat tegenvallen, de beeldkwaliteit moet toch echt een stuk beter worden en ik had gisteravond regelmatig last van atmosferische storingen.

Overigens heb ik mijn decoder aan een doorgeschakelde TV ingang hangen, niet aan de hoofdaansluiting in huis (zoals in het boekje stond), maar dat lijkt me geen invloed op de signaalkwaliteit hebben, het is immers toch digitaal? of denk ik nu verkeerd?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2006 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:28
Bigs schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 14:14:
Jezus man.. wat een rant :o

Dat schotel na 20 maanden goedkoper is bewijst imo niet echt dat upc belachelijk duur is. Zoiezo heb je voor 240 euro maar een matig setje met een niet al te grote schotel waardoor je met sneeuw of zelfs hevige regen al met slecht beeld zit. Nog wel een tip voor je: Een quad LNB geeft over het algemeen minder kwaliteit dan single of dual LNB's.

Maar hang jij maar lekker een lelijke schotel aan je gevel hoor :w
Nog nooit hiervan gehoord zeker??

De doorzichtige schotels van Vector zijn gemaakt van een hoogwaardige kwaliteit kunstof waardoor de transparantie van de schotel ook op lange termijn door Vector gegarandeerd wordt. Het rendement van zowel de 60 cm als de 85 cm schotel is vergelijkbaar met een normale schotel welke vervaardigd is uit staal of aluminium.
De Vector schotels worden veel gebruikt op locaties waar de schotel niet in het aanzicht mag worden geplaatst of op locaties waar een satellietschotel een storend element is.

De doorzichtige schotels van Vector zijn gemaakt van een hoogwaardige kwaliteit kunstof waardoor de transparantie van de schotel ook op lange termijn door Vector gegarandeerd wordt. Het rendement van zowel de 60 cm als de 85 cm schotel is vergelijkbaar met een normale schotel welke vervaardigd is uit staal of aluminium.
De Vector schotels worden veel gebruikt op locaties waar de schotel niet in het aanzicht mag worden geplaatst of op locaties waar een satellietschotel een storend element is.
The_Doman schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 14:06:
[...]

Nou, mooie oplossing is dat.... :/,
Het is gewoon dieptriest dat we hier in deze tijd met steeds mooiere TV's genoegen mee moeten nemen.
Dit bitrate zal gewoon ver omhoog moeten (~8 Mbit) om vergelijkbare kwaliteit van een goede PAL(plus) uitzending te halen.
Als ik naar de bitrate's van mijn schotel kijk, liggen die op 22 Mbit of zelfs 27,5 Mbit, dus waarom zou UPC veel minder gebruiken?? Lijkt mij over koper toch veel makkelijker om hoge snelheden te halen dan via een draadloze verbinding over vele duizenden km's.

Zoals misschien duidelijk is, ik ben geen kabel-abonnee (meer) en als ik dit topic lees, ben ik daar nog elke dag zoooo blij om. Ik kijk ongeveer 5 uur per week tv en waarom zou ik daar 15,53 voor betalen als ik het met 6,95 per maand afkan tegen (hierboven nog maar weer eens bewezen) betere kwaliteit, zelfs tegen digitale kabel-tv afgezet.

Nog even terugkomend op het commentaar dat je met hevige regen of sneeuw al geen beeld meer hebt. Als je budget wil doen, neem je 60 cm, wil je het comfort van practisch altijd beeld, neem je 100 cm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

darkmage schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 13:07:
Heb net een oude (zwarte) mediabox opengesloopt (vriend had een rotte, vervangen door de installatuer zonder dat deze de oude meenam), en voor zover ik kan zien lijkt het erop dat het e.e.a. niet klopt met de (stuur)signalen die de mediabox op de SCART aansluiting zet.

Even kijken of je met een paar weerstandjes wat kan verbeteren....

[edit]
Het gaat hierbij dus om pin 8 van de scartaansluiting, hierop staat
0V - apparaat uit
5V - 16:9 signaal
12V - 4:3 signaal

hieruit bepaalt de mediabox of hij het signaal van de ingang of zijn eigen signaal op de uitgangsscart moet zetten.

[edit 2]
Het lijkt erop dat met een weerstandje tussen pin 8 en GND van 10kOhm het de mediabox zowaar terugschakelt naar zijn eigen signaal.
[...]
Ik heb hier geen last van. Heb Mediabox -> DVD Recorder -> TV (en dit alles via Scart).
[...]
Darkmage en IloveMyHenB bedankt voor de reacties.

Ik heb zojuist de boel nu ook op Mediabox (TV-uitgang) -> (AV2 decoder ingang) VCR (AV1 Audio Video uitgang) -> TV via scart.
De blauwe "decoder" scartaansluiting blijkt inderdaad wél aansluitbaar (het was even doorduwen...waarschijnlijk zat daar iets een "beetje" klem...) en bedoeld voor ingangssignalen van bijvoorbeeld de mediabox of een andere VCR.

Overigens had ik de boel via de coax al op Mediabox -> VCR -> TV gezet, maar voor de scart werd ik op het verkeerde been gezet door de handleiding en doordat dat de scartingang op mijn VCR een beetje klemde en omdat op de mediabox een speciale VCR scartuitgang (ingang?) is... Zometeen zal ik pas testen of het nu echt werkt...want mijn dochtertjes zijn nu Assepoester (XviD via de onvolprezen Cyberhome CH 462 8) ) aan het kijken...

@Darkmage:
Jouw onderzoek laat dus zien dat de mediabox niet terugschakelt naar zijn eigen signaal? Dat is toch vrij suf... want UPC raadt in zijn eigen handleiding aan om de scart van de VCR aan te lsuiten op de VCR of DVD. Dat is precies wat ik heb gedaan...met het bekende gevolg...

[ Voor 21% gewijzigd door The_Sukkel op 27-01-2006 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngryAngel
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15-08 17:51

AngryAngel

Veni Vidi Vici

Ik heb nu ook upc digital op proef.
ik heb een Samsung LCD tv maar ik vind dat ik er niet op voorruit ben gegaan. Bij de instellingen van de decoder van upc kan je kiezen voor standaard en hoog (RGB) kwaliteit. maar ik vind de RGB instelling nog slechter als de standaard (beetje vreemd een RGB instelling zonder RGB uitgang imho). als ik vergelijk met analoog zijn maar een paar zenders die slecht waren iets beter geworden. Maar ik vind dat er nog steeds veel ruis in de beeld voorkomt. Als ik vergelijk met een sateliet schotel die een vriend van me heeft op een normale breedbeeld is de sateliet veel en veel beter. ik zie nauwelijks verschil tussen analoog en digital upc. moet ik nog iets anders instellen of is upc digital nu echt zo brak?

Never argue with a fool, he'll take you down to his level and beat you with experience...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
Miglow schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 14:28:
[...]
Als ik naar de bitrate's van mijn schotel kijk, liggen die op 22 Mbit of zelfs 27,5 Mbit, dus waarom zou UPC veel minder gebruiken??
Nou zo hoog kan het niet zijn, hier gaat het waarschijnlijk over de totale MUX (pakket van TV zenders) op een transponder.
Natuurlijk is er ook op de SAT variatie in kwaliteit, BBC en duitse Nationale zenders bijvoorbeeld geven zeer hoge kwaliteit door.

Grootste voordeel van SAT is gewoon dat je het digitale signaal RECHTSTREEKS ontvangt, zonder dat het (eventueel) weer gehercomprimeerd wordt door de kabelaanbieders.!

Zie bijvoorbeeld hoeveel zenders er in een frequentie gepropt zitten bij Multikabel digitale kabel hier:
http://mgv.multikabel.nl/...rums&file=viewtopic&t=859
Digitale Televisie Kanalen
Frequentie: 234 MHz
Nederland 1 (standaard pakket)(FTA)
Nederland 2 (standaard pakket)
Nederland 3 (standaard pakket)
Cartoon Network (extra zender)
TCM (extra zender)
Canal+ Rood (premium zender)
Canal+ Blauw (premium zender)
Canal+ Geel (premium zender)
Spice Platinum (extra zender)
Als we uitgaan van een (theoretische) maximale bitrate per frequentie van 38Mbit komen we uit op een gemiddelde van ~4,2 Mbit!!! :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

HaaZ schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 19:21:
Heb je dat nagevraagd?

Bij mijn weten kan dat namelijk wel gewoon.
Is al bekend of dat kan of niet?

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

van mezelf
[...]
Zometeen zal ik pas testen of het nu echt werkt...want mijn dochtertjes zijn nu Assepoester (XviD via de onvolprezen Cyberhome CH 462 8) ) aan het kijken...
[...]
Getest...en het werkt...
Het signaal van de mediabox wordt gewoon doorgegeven nadat er een signaal van de VCR is geweest.

Echter...ik heb nu een nieuw probleem: er hangt nu een roze-rode waas over het signaal van de mediabox...Ik zal straks nog eens een keertje knutselen met de kabels... misschien doet kabeltje omwisselen/wat netter leggen etc. de truuk wel...

[ Voor 3% gewijzigd door The_Sukkel op 27-01-2006 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

AngryAngel schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 14:48:
(beetje vreemd een RGB instelling zonder RGB uitgang imho)
Rgb via scart, tv detecteert bij mij idd rgb dus dat zit wel goed.

Maar of je een slecht signaal nu over rgb, component of wat dan ook stuurt, maakt imho niet zoveel verschil...

[ Voor 20% gewijzigd door Ejorne op 27-01-2006 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngryAngel
  • Laatst online: 15-08 17:51

AngryAngel

Veni Vidi Vici

Ejorne schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 15:42:
[...]

Rgb via scart, tv detecteert bij mij idd rgb dus dat zit wel goed.

Maar of je een slecht signaal nu over rgb, component of wat dan ook stuurt, maakt imho niet zoveel verschil...
bij mij detecteerd hij het ook wel, een zwart beeld ziet er oook egaal zwart uit. heel net. maar bewegende beelden zijn slechter ipv beter dan standaard. en verschil met analoog is er nauwelijk/niet.

Never argue with a fool, he'll take you down to his level and beat you with experience...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

AngryAngel schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 15:58:
[...]

bij mij detecteerd hij het ook wel, een zwart beeld ziet er oook egaal zwart uit. heel net. maar bewegende beelden zijn slechter ipv beter dan standaard. en verschil met analoog is er nauwelijk/niet.
Misschien wordt dat beetje goede uit het upc signaal wat minder strak weergegeven via de standard stand. Daardoor kan het inderdaad wat prettiger kijken zijn, ik zal dat zelf spoedig eens testen.

Want het beeld is met stilstaande momenten echt wel goed te noemen, wanneer dat goede beeld op die manier wat minder goed gemaakt kan worden geeft dat misschien een beeld wat wat lekkerder kijkt... Iets dergelijks doe ik nu met de ruisonderdrukking van de tv.

Maar dit kan natuurlijk inderdaad niet de bedoeling zijn van "digitale tv in dvd klwaliteit".
Ik ben me al redelijk aan het orienteren voor een schotel en op korte termijn zal deze er ook zeker staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

http://www.hetdigitaletel...viewtopic.php?p=2308#2308
(Bericht van Gerben)

Ik heb de box gister (25/01) ontvangen en begon vol goede moed met aansluiten. Alles werkte, alleen kon ik niet opnemen met mijn dvd recorder. Daarna de uitgang van de box naar de dvdrecorder, en die weer naar de tv. Prima, kon opnemen. Even afspelen, en verrek, hetzelfde als hierboven: de mediabox bleef hangen en was alleen weer te gebruiken door stekker deruit en der weer in.

Vandaag met UPC gebeld en die erkennen het probleem; "wordt in de komende softwareupgrade verholpen; mogelijk ook een favorietenlijst waardoor je de zenders zelf kunt nummeren en sorteren".

Wel gaf ie een tip: de Ext1 van de dvdspeler rechtstreeks naar de ext1 van de televisie, zodat indien er op play wordt gedrukt, het signaal naar de tv gaat, en de mediabox dus niet hoeft te schakelen. Vervolgens een scart van de mediabox ext2 naar ext2 op je dvdspeler/recorder. Als je nu analoog op wilt nemen, kun je dat normaal doen, wil je digitaal opnemen zet je de recorder op ext2 en zie je op tv het signaal van de mediabox.

En... het werkt ook nog....!
Dat heb ik nu ook gedaan:
Dus vanaf de mediabox via de VCR uitgang (ext2) naar de VCR i.p.v. via de TV-uitgang (ext1) (de aansluiting vanaf de VCR naar de TV via de ext1 heb ik ongemoeid gelaten). Beeld is weer goed.

Enige is dat de TV niet meer automatisch schakelt naar het AV kanaal en dat ik via de (originele) afstandbediening ernaar toe moet gaan. Blijkbaar gaat er via de ext1 van de box een extra signaal mee zodat de TV automatisch schakelt naar het AV kanaal (en die er tevens voor zorgt dat de boel een roze waas krijgt?) en via de ext2 niet...

De afstandbediening van de box is hierna beperkt te gebruiken, want als je op de AB van de box op TV drukt en vervolgens weer terug op UPC...dan moet je de originele AB van de TV weer gebruiken om de TV weer op het AV kanaal te zetten...immers...de TV schakelt niet automatisch terug naar het AV kanaal... (dus dubbele AB blijft nodig). Leg dat maar eens uit aan mijn vrouw... die snapt er vast geen drol van...en ze was al zo sceptisch over deze "deal"...

Ik heb de handleiding (zowel die op A5 als op A4 formaat) er nog eens op nageslagen. Volgens UPC (A4 installatiehandleiding) moeten we dus echt de scart van de ext 2 op de box naar de VCR leggen en van de ext1 naar de TV. Op de kleine A5 staat wat we met de coax moeten doen: van box naar VCR naar TV. Als je dit zo doet dan kom je dus in de knoop... Volgens het digitale TV forum heeft UPC bevestigd dat het een "bug" betreft en wordt er hard gewerkt om dit met een volgende softwareupdate te fixen... (maar ik vraag me af of dat wel kan met een simpele software update...)

Zucht...ik vind dit zo ontzettend suf... (ik blijf het maar zeggen...)... Hier moeten toch heel veel mensen mee te maken hebben? Op dat andere forum is dit blijkbaar ook zo (hier op GoT blijft het behalve enkele reacties behoorlijk stil)... Omdat ik nu via 2 fora er een beetje achter kom waar het nu aan ligt en wat de mogelijke workarounds zijn, blijft de frustratie nog beperkt... Maar ik zie anderen gerust dagen lang knoeien om uiteindelijk vol frustratie op te geven en vervolgens telkens stekkertje-uit-stekkertje-in te doen... (of de box terug te sturen omdat het "defect" is)...

[ Voor 16% gewijzigd door The_Sukkel op 27-01-2006 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IloveMyHenB
Ik denk dat we allemaal het probleem niet zo zien, ik moet eerlijk zeggen dat ik je probleem ook niet begrijp. Wat is het hoofdprobleem wat je nu hebt: het feit dat je 2 afstandsbedieningen op tafel hebt liggen omdat je naar het AV kanaal terug moet op je TV? Dit moet bij ons ook.
Alleen hadden wij 6 AB's liggen en ik heb nu de Logitech Harmony 885 Remote gekocht waarmee ze alle 6 wegkonden en nu ligt er weer maar 1.
Je kan niet verwachten dat je -als je 4 apparaten wilt bedienen- je genoeg hebt aan 1 (goedkope) afstandsbediening van UPC.

"In het huidige tijdperk is verandering de enige constante." - H.M. Koningin Beatrix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

IloveMyHenB schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 17:03:
Wat is het hoofdprobleem wat je nu hebt: het feit dat je 2 afstandsbedieningen op tafel hebt liggen omdat je naar het AV kanaal terug moet op je TV? Dit moet bij ons ook.
Dat is het probleem niet, maar een lastige workaround.
De uitgang van de ene scart wil niet meer terug naar de andere wanneer je de scart-2 hebt aangesproken. (zoeits heb ik ervan opgestoken, ik gebruik zelf geen recorder) Stroom eraf en erop is een "oplossing" of je "recorder doorlussen via scart 1"... Beide hebben natuurlijk nadelen...

maar een goede all-in-one afstandbediening is idd een aanrader

Er wordt hier trouwens een stukje terug door Darkmage uitvoerig op in gegaan. Waarbij scartpinnetjes e.d getest worden...

[ Voor 21% gewijzigd door Ejorne op 27-01-2006 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiphalon
Het probleem is inderdaad als volgt:

De Mediabox zet standaard zijn eigen signaal (de tv-kanalen dus) op de scart-uitgang.
Op de scart-ingang zit een signaal (op pin 8 ) wat aangeeft dat er door het apparaat aan de andere kant van de kabel zit een signaal wordt doorgegeven (en of het een 4:3 of een 16:9 signaal is).
Als dit signaal aanstaat, schakelt de mediabox braaf over zodat het signaal van de scart-Ingang wordt doorgelust naar de uitgang.
Het probleem is dat als het signaal wegvalt, de mediabox dit niet detecteert, en vrolijk het signaal van de scart-ingang laat zien in plaats van terug te schakelen naar zijn eigen signaal.

Het lijkt een hardwarefout te zijn, als je met wat weerstandjes klooit tussen pin 8 en de rand van de scart-stekker van de ingang, schakelt de mediabox wel meestal terug. Maar ook helaas ook soms niet en af en toe even ook als er geen signaal op de scart-ingang zit.

Ik ga nu verder feesten (net contract getekend bij nieuwe werkgever :D) en klooi morgen wel verder (als de kater niet te erg is)

[ Voor 1% gewijzigd door Xiphalon op 27-01-2006 17:20 . Reden: 8) -> 8 ) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Hier nog meer mensen die er last van hebben:
http://www.chelloo.com/forum/index.php?topic=11603.0

Het verhaal over pin 8 (zoals Darkmage ook al meldde) staat er ook in. Als je mag hopen en vertrouwen op de nieuwe software update van UPC, dan zou deze er dus voor moeten zorgen dat de box zelf ontdekt dat er geen spanning meer staat op pin 8 en dat de box zelf weer terugschakelt naar het eigen signaal. In de tussentijd zullen velen met schijnbaar onoplosbare problemen rondlopen, want niet iedereen speurt diep in allerlei fora om achter een workaround te komen.
IloveMyHenB schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 17:03:
Ik denk dat we allemaal het probleem niet zo zien, ik moet eerlijk zeggen dat ik je probleem ook niet begrijp. Wat is het hoofdprobleem wat je nu hebt: het feit dat je 2 afstandsbedieningen op tafel hebt liggen omdat je naar het AV kanaal terug moet op je TV? Dit moet bij ons ook.
Alleen hadden wij 6 AB's liggen en ik heb nu de Logitech Harmony 885 Remote gekocht waarmee ze alle 6 wegkonden en nu ligt er weer maar 1.
Je kan niet verwachten dat je -als je 4 apparaten wilt bedienen- je genoeg hebt aan 1 (goedkope) afstandsbediening van UPC.
Probleem is dus niet dat ik 2 AB's moet gebruiken...probleem is dat het een bug betreft (in de aansturing van pin 8 ) en dat je zelf maar via fora achter een workaround moet komen. Als in hun handleiding direct al staat dat het op deze manier moet, dan is er niets aan de hand (en dan mag je me gerust een zeur gaan noemen als ik dan ga klagen over 2 AB's). Ik probeer mijn ervaringen gewoon te delen met medetweakers in de hoop dat ik zelf ermee geholpen ben of dat anderen ermee geholpen zijn. Dit kwalificeren als "gezeur over 2 AB's" vind ik een niet echt billijke samenvatting van wat ik hier probeer te signaleren... :|

Overigens... het het is alleen nodig om handmatig te schakelen naar het AV kanaal, wanneer je de box via de ext2/VCR scart doorverbindt naar de VCR. Als je het via de ext1/TV-scart doet, dan wordt wél automatisch naar het AV kanaal geschakeld. Alleen had ik daar last van die roze waas... Heeft iemand enig idee waar dát dan weer door komt? Zijn er mensen die met de workaround via de ext1 (TV) een aansluiting hebben naar de VCR en geen last hebben van een roze waas?

[ Voor 72% gewijzigd door The_Sukkel op 27-01-2006 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanmiddag kwam ik thuis, en toen lag er een mooi pakket van UPC op me te wachten :D

Die meuk aangesloten, even die paar stappen doorlopen . . . en het was geregeld. Ging vrij soepel moet ik zeggen, eigenlijk de 1e keer dat ik iets van UPC heb dat in 1 x werkt :P

Ben erg tevreden met het beeld, en zéker het geluid . . . 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 18:01:
Vanmiddag kwam ik thuis, en toen lag er een mooi pakket van UPC op me te wachten :D

Die meuk aangesloten, even die paar stappen doorlopen . . . en het was geregeld. Ging vrij soepel moet ik zeggen, eigenlijk de 1e keer dat ik iets van UPC heb dat in 1 x werkt :P

Ben erg tevreden met het beeld, en zéker het geluid . . . 8)
En hoe lang heeft het geduurt tussen aanvraag en levering of kreeg je het gewoon? :)

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
  • Nu online
Ik heb een vraagje over de tv instelling van de mediabox.

Als is via de mediabox naar ned 1, 2 of 3 kijk en er wordt een breedbeelduitzending uitgezonden, dan heb ik aan de bovenkant van het beeld een spierwitte lijn lopen. Als ik overschakel naar analoge tv dan loopt deze lijn er niet. Ook via de bbc of commerciele zenders loopt deze lijn er niet bij een breedbeelduitzending.
Overigens heb ik ondanks dat ik een breedbeeldtv heb zwarte balken als er in breedbeeld uitgezonden wordt.
De witte lijn loopt tussen het beeld van de uitzending en de zwarte balk.

Nu las ik ergens in een forum dat die witte lijn zou kunnen komen door de verkeerde tv-instelling in de decoder.
De instellingsmogelijkheden zijn scherm(plat), breed (16:9) en scherm (4:3)
Ik heb een lcd tv, dus mijn instelling staat standaard op plat. Als ik nu de instelling wijzig naar breed heb ik helemaal geen zwarte balken meer in mijn beeld en ook geen witte lijn meer, maar volgens mij is het beeld dan veel blokkeriger.

Wie kan hier iets zinnigs over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand wanneer de teletekst functie beschikbaar komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

miles schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 20:01:

De instellingsmogelijkheden zijn scherm(plat), breed (16:9) en scherm (4:3)

.
En als je nou een platte 4:3 tv hebt? :?

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
  • Nu online
teletekst is beschikbaar. Heb ik eerder over gepost in dit forum
Zijn er platte 4:3 schermen dan....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:37

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Teletekst is alleen via de tv beschikbaar.
In een van de sw-updates zal TT ook via de mediabox beschikbaar komen
VonFoX schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 15:07:
[...]
Is al bekend of dat kan of niet?
Kan nòg niet, komt wel

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

miles schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 20:47:
teletekst is beschikbaar. Heb ik eerder over gepost in dit forum
Zijn er platte 4:3 schermen dan....?
Ja, die zijn er.
http://www.kelkoo.nl/b/a/...eldschermformaat_43_.html

[ Voor 14% gewijzigd door VonFoX op 28-01-2006 09:13 ]

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schnumi schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 19:58:
[...]

En hoe lang heeft het geduurt tussen aanvraag en levering of kreeg je het gewoon? :)
Oei . . . weet ik niet precies meer . . . een week of 3 denk ik? Ging best vlot iig 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu ook een tijdje UPC Digital. Over de hele linie is het toch wel een stuk beter dan analoog.
Een paar zender blijven brak en een heleboel zijn niet noemenswaardig beter. De ruis is meestal wel ver te zoeken en dat is mooi meegenomen.
Wat me opvalt bij NED 1,2,3 dat het nooit echt superscherp wordt, ook niet in anarmorphic uitzendingen (wel een stuk scherper en ruisarmer dan analoog trouwens..)
Belgie 1 en 2 is nog iets onscherper, wel (bijna) alles anamorphic die belgen.
BBC 1 en 2 zeer scherp en ruisvrij beeld. BBC 3 en 4 echt super scherp, werkelijk fantastisch af en toe. Beter dan menig top dvd, en meestal in anamorphic 16:9 beeld
Mijn tv is een CRT Panasonic 34" Tau series (top model van een paar jaar geleden) en nog altijd met afstand het beste medium om gewoon tv te kijken. Plasma en LCD sla ik over... SED dat lijkt me het wachten waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Verwijderd schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 09:30:
[...]

Oei . . . weet ik niet precies meer . . . een week of 3 denk ik? Ging best vlot iig 8)
Ok bedankt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Je kunt dus niet (als je een DVD recorder bv hebt) iets digitaal opnemen, en een ander digitaal kanaal bekijken?

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

VonFoX schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 12:01:
Je kunt dus niet (als je een DVD recorder bv hebt) iets digitaal opnemen, en een ander digitaal kanaal bekijken?
Nee je hebt maar 1 tuner. :)

Later zullen er misschien wel boxen komen met 2 tuners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

schnumi schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 12:02:
[...]

Nee je hebt maar 1 tuner. :)

Later zullen er misschien wel boxen komen met 2 tuners.
Ok. Groot nadeel dus (als je het mij vraagt). Je kunt natuurlijk wel analoog naar een andere zender kijken, maar ja, dat kan dan niet een van de extra zenders zijn.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-07 10:21
Ik heb een pakket van Versatel/Tele2 waar nu ook als test een aantal digitale tv-zenders worden doorgegeven. Ik heb Ned1,2,3 eens vergeleken met UPC digitaal en analoog.

Analoog is duidelijk de minste van de drie, vooral ruis valt heel erg op. Daar komt nog eens bij dat de breedbeelduizendingen niet echt breedbeeld zijn.
UPC digital komt op de tweede plaats. Als je er inderdaad op let zie je veel compressie blokjes in gezichten en egale vlakken, vooral bij beweging.
De digitale tv van Versatel wint het op dit moment, zeer scherp beeld, kan geen compressie fouten zien (Sony breedbeeld crt). Nadeel van Versatel is dat er af en toe grotere storingen zijn waarbij het beeld helemaal of half wegvalt met allerlei storingsblokken. Het voetbal van gisteren (Roda-Az) was niet te volgen, viel steeds weg. Versatel TV zit ook nog in de test-fase.

Conclusie: UPC heeft nog wat huiswerk te doen. Voor mij is het wel het enige pakket wat voldoet vanwege het behoud van het anologe signaal (recorder+nog 2 andere tv's in huis, geen zin om het hele huis vol te zetten met decoders)

[ Voor 3% gewijzigd door Holgster op 28-01-2006 14:50 ]

Br(36) Ba(56)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 22:51

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Je bent echt niet 'slim' om nog een DVD/Harddisk-recorder aan te schaffen. UPC komt binnen afzienbare tijd met een PVR. Dan heb je de best mogelijke opname mogelijkheid en dual/triple tuner. Natuurlijk is het nog even afwachten welke prijs eraan zal hangen, maar ik denk dat je de aanschaf van een eigen recorder beter even in de koelkast te zetten. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door I_stealth_I op 28-01-2006 15:38 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

The_Sukkel schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 17:30:
[...]
Overigens... het het is alleen nodig om handmatig te schakelen naar het AV kanaal, wanneer je de box via de ext2/VCR scart doorverbindt naar de VCR. Als je het via de ext1/TV-scart doet, dan wordt wél automatisch naar het AV kanaal geschakeld. Alleen had ik daar last van die roze waas... Heeft iemand enig idee waar dát dan weer door komt? Zijn er mensen die met de workaround via de ext1 (TV) een aansluiting hebben naar de VCR en geen last hebben van een roze waas?
Update: voor het handmatig schakelen naar het AV kanaal is de originele TV-AB niet persé nodig. Op de AB van de mediabox zit ook een knopje voor AV (page down).
I_Stealth_I schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 15:36:
Je bent echt niet 'slim' om nog een DVD/Harddisk-recorder aan te schaffen. UPC komt binnen afzienbare tijd met een PVR. Dan heb je de best mogelijke opname mogelijkheid en dual/triple tuner. Natuurlijk is het nog even afwachten welke prijs eraan zal hangen, maar ik denk dat je de aanschaf van een eigen recorder beter even in de koelkast te zetten. ;)
Oordeel niet te snel. De door UPC geleverde hardware staat nu niet echt bekend als kwaliteitsspul. Dus we zullen zien wat nu "slim" is...

[ Voor 29% gewijzigd door The_Sukkel op 28-01-2006 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

The_Sukkel schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 17:34:
Oordeel niet te snel. De door UPC geleverde hardware staat nu niet echt bekend als kwaliteitsspul. Dus we zullen zien wat nu "slim" is...
Qua hardware zou de mediabox volgens mij niet veel verschillen van de overige hardware in die prijsklasse. Echter denk ik dat het er met de software minder gunstig voor staat, en ook met de kwaliteit van het signaal is het nog niet al te best gesteld.

Hoe goed je hardware ook is, met een slecht signaal heb je er niets aan... Dan kun je inderdaad beter pruts hardware hebben, dan valt dat slechte signaal minder op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technicality
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 23:47

Technicality

Vliegt rechtsom...

Hoe zit dat nou eigenlijk met dit upc verhaal? moet ik voor elke tv een decoder hebben? Wordt een dure grap dan, en met name voor het hotel van mijn ouders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Lijkt me dat je voor een hotel ook een andere oplossing zoekt. En nogmaals.. het analoge pakket is voorlopig nog niet weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Afgelopen vrijdag gebeld om te vragen wanneer die HDD Recorder komt...

"ergens in 2006 meneer"
"als het meezit nog voor de zomer"

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Technicality schreef op zondag 29 januari 2006 @ 00:36:
Hoe zit dat nou eigenlijk met dit upc verhaal?
Ja... :? Ik denk dat je daar vast wel meer over kunt lezen in dit topic.

er zijn tevreden en ontevreden klanten van upc, maar buiten dat is er ook zat praktische info in dit topic te vinden waardoor deze vraag wel erg overbodig is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2006 @ 22:26:
[...]

toch staat het niet duidelijk in de folder
er staat dat digitaal de eerste 6 maanden gratis is maar wist je dat als je die extra channels wil
je bijvoorbeeld VOOR EEN JAAR vast zit aan zowel je analoog als digitaal abo....

staat dat in de folder?

DACHT HET NIET!
Precies, het kan nog wel vuiler.....
Bij mij werd 3 dagen geleden de mediabox geleverd, na enig 'zappen' bleek dat ik alle kanalen had (dus ook canal+ , zeetv, alle sportkanalen, Playboy etc. etc) behalve Spice platinum en adult channel.
Dit had ik 200% zeker niet aangevraagd want alleen het standaard digital pakket is gratis dus ik heb meteen gebeld met UPC.
Dezelfde avond hadden ze gelijk alle 'extra' pakketten netjes weer verwijderd.
Wat zou er gebeurd zijn als ik als onwetende niet gebeld had ? Zou ik er dan aan vast hebben gezeten voor 12 maanden.
Kortom, ieder is opgepast met UPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Ejorne schreef op zondag 29 januari 2006 @ 00:27:
[...]
Qua hardware zou de mediabox volgens mij niet veel verschillen van de overige hardware in die prijsklasse. Echter denk ik dat het er met de software minder gunstig voor staat, en ook met de kwaliteit van het signaal is het nog niet al te best gesteld.

Hoe goed je hardware ook is, met een slecht signaal heb je er niets aan... Dan kun je inderdaad beter pruts hardware hebben, dan valt dat slechte signaal minder op...
Qua decoder is er niet veel concurrentie (Samsung en Philips en dan heb je het wel gehad) en het schijnt dat alleen de Thomson werkt met de smartcard van UPC(?), dus veel keuze heb je niet.

Bij een harddiskrecorder is er zó veel meer keuze (en zo veel meer verschillende prijsklassen), dat het me zeer voorbarig lijkt om nu al te gaan spreken van gelijkwaardig materiaal en kwaliteit... laat staan dat er een kwalificatie "niet slim" geplakt kan worden bij een aankoop van niet-UPC materiaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

The_Sukkel schreef op zondag 29 januari 2006 @ 01:14:
[...]

Qua decoder is er niet veel concurrentie (Samsung en Philips en dan heb je het wel gehad) en het schijnt dat alleen de Thomson werkt met de smartcard van UPC(?), dus veel keuze heb je niet.

Bij een harddiskrecorder is er zó veel meer keuze (en zo veel meer verschillende prijsklassen), dat het me zeer voorbarig lijkt om nu al te gaan spreken van gelijkwaardig materiaal en kwaliteit... laat staan dat er een kwalificatie "niet slim" geplakt kan worden bij een aankoop van niet-UPC materiaal...
Ook al is er niet veel concurrentie, de gebruikte hardware lijkt mij niet zoveel verschillen tussen de goedkopere receivers. Maar dat probeer ik ook niet aan te tonen, ik probeer aan te tonen dat de hardware er niet zoveel toe doet, wanneer het signaal niet goed is. Verder ben ik mij ook niet bewust van de slechte naam die upc zou hebben qua kwaliteit hardware.

Ik heb helemaal niets geroepen over recorders, maar zal dat toch even proberen:
Als je van plan bet om upc te brlijven gebruiken, lijkt het mij makkelijker (in het gebruik) om de harddisk-optie van upc te gaan gebruiken. Mits die natuurlijk niet te duur is, en mits upc niet inneens haar signaal gaat verbeteren.

Wanneer het signaal perfect is kan het wel een een goede investering zijn om een apparaat te kopen met een goede da-converter. Ik weet niet veel van de hardware van dergelijke producten, maart ik kan me goed voorstellen dat er verschil tussen zal kunnen zitten (zoals bij dvd-spelers goed waarneembaar is)

/edit: over dit laatste stukje zit ik me ineens het volgende te prakiseren:
Het maakt niet zoveel uit hoe goed je externe recorder is wanneer je gebruik blijft maken van de huidige mediabox, ook al wordt het signaal inneens verbeterd. De da-conversie wordt in de mediabox gedaan en kan dan volgens mij ook net zo goed op een hardiskje gezet worden door diezelfde mediabox. Pas wanneer je een andere decoder kunt plaatsen (al dan niet met een recorder erin) heeft het pas zin om een goede recorder te hebben... Of natuurlijk wanneer je van plan bent om upc de deur uit te doen...

[ Voor 43% gewijzigd door Ejorne op 29-01-2006 01:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

En dan zit je dus ook aan UPC vast; niet even overstappen naar IPTV van de KPN, of Versatel, want daar zit je met je UPC spul.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-07 10:21
Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2006 @ 01:08:
[...]

Precies, het kan nog wel vuiler.....
Bij mij werd 3 dagen geleden de mediabox geleverd, na enig 'zappen' bleek dat ik alle kanalen had (dus ook canal+ , zeetv, alle sportkanalen, Playboy etc. etc) behalve Spice platinum en adult channel.
Dit had ik 200% zeker niet aangevraagd want alleen het standaard digital pakket is gratis dus ik heb meteen gebeld met UPC.
Dezelfde avond hadden ze gelijk alle 'extra' pakketten netjes weer verwijderd.
Wat zou er gebeurd zijn als ik als onwetende niet gebeld had ? Zou ik er dan aan vast hebben gezeten voor 12 maanden.
Kortom, ieder is opgepast met UPC.
Die extra channels krijg je een maand gratis, staat in folder. Waarschijnlijk om mensen te verleiden het extra pakket te nemen.
Je hebt ze eraf laten halen ... tjsa... komen toch best leuke films op Canal+ (mijn hdd recorder maakt overuren)

Br(36) Ba(56)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Idd eerste maand heb je veel kanalen nog gratis. :)

heb zelf overigens het pakket van 19,99 besteld aangezien ik wel geinteresseerd ben in eurosport 2 en motors TV. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds gisteren is de beeldkwaliteit en geluidskwaliteit heel erg achteruit gehold en Digitaal is er niks meer van te volgen. Analoog werkt wel 'gewonn' goed. Ik heb al meerdere malen metUPC gebeld en ze hebben er niks aan gedaan. Firmware upgrade had hij het over, maar het is er alleen slechter op geworden (het beeld en geluid stoorde de afgelopen week af en toe in de avond rond een uur of 7-8 ).

Kabels zijn goed en verder is er niks veranderd. Ik hoop dat het snel wordt opgelost.
Heeft iemand anders hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2006 @ 16:52:
Ik zal vanavond eens kijken (PC 5509)

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Sinds gisteren is de beeldkwaliteit en geluidskwaliteit heel erg achteruit gehold en Digitaal is er niks meer van te volgen. Analoog werkt wel 'gewonn' goed. Ik heb al meerdere malen metUPC gebeld en ze hebben er niks aan gedaan. Firmware upgrade had hij het over, maar het is er alleen slechter op geworden (het beeld en geluid stoorde de afgelopen week af en toe in de avond rond een uur of 7-8 ).

Kabels zijn goed en verder is er niks veranderd. Ik hoop dat het snel wordt opgelost.
Klopt! Drama het schokt vreselijk erg de laatste 2 dagen. Volgens mij moeten ze weer even wat pimpen aan de signaalsterkte.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Beeld was gisteren goed. Alleen was ik nogal snel aan het zappen, en toen liep het stomme ding vast. Stroom eraf en erop, en we konden weer kijken. :O

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IloveMyHenB

Een maand of 2 geleden gebeurde bij mij dus precies hetzelfde. Ik heb inmiddels weer goed beeld zonder hulp van UPC (want zij hadden het ook over firmware upgrades enzo. Luister er niet naar, ze weten niet waar ze het over hebben).
Wat heb ik uitgevonden:
- de signaalsterkte die de mediabox nodig heeft luistert erg nauw. Daarnaast zijn er nog andere factoren die de beeldkwaliteit beinvloeden waar ik nog niet achter ben.
Wat bij mij in elk geval hielp was juist een splitter op mijn wandkastje te zetten die het signaal dus iets afzwakt. Vanaf daar een Hirschmann kabel (met alu folie eromheen :) ) naar de mediabox en toen is het me gelukt om alle kanalen in goede kwaliteit te krijgen. Zonder splitter zijn de kanalen niet te kijken zo slecht, blijkbaar is het signaal dat uit mijn wandkastje komt TE sterk :? . Met een tweede splitter is het signaal ook te slecht.

Met betrekking tot die andere factoren: als ik nu aan die ene kabel zit tussen de splitter en de mediabox (bijvoorbeeld ik buig de kabel een beetje of ik verplaats deze een 20 centimeter) wordt de beeldkwaliteit zichbaar beinvloed. Ik krijg artefacten en het geluid valt weg. Met de connectoren gebeurt niets! Alleen de kabel beweeg ik. Dus mijn gevoel zegt me dat het signaal ook nog eens bijzonder gevoelig is voor storingen (ook al is de kabel dubbel afgeschermd).
Ik heb nu dus de kabel zodanig neergelegd dat ik het beste beeld heb en heb 'm daar vastgezet.

[ Voor 3% gewijzigd door IloveMyHenB op 30-01-2006 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VonFoX schreef op maandag 30 januari 2006 @ 09:18:
Beeld was gisteren goed. Alleen was ik nogal snel aan het zappen, en toen liep het stomme ding vast. Stroom eraf en erop, en we konden weer kijken. :O
Dat had ik vanochtend ook, ineens had ik zwart beeld, kon nog wel zappen maar geen beeld/geluid. Een paar keer op standby gezet maar dat hielp niets. Als het straks nog niet werkt zal ik de power er eens afhalen, misschien werkt het dan weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2006 @ 09:25:
[...]

Dat had ik vanochtend ook, ineens had ik zwart beeld, kon nog wel zappen maar geen beeld/geluid. Een paar keer op standby gezet maar dat hielp niets. Als het straks nog niet werkt zal ik de power er eens afhalen, misschien werkt het dan weer.
Ik had grijs beeld, kon idd wel zappen maar geen beeld/geluid. Niets hielp, alleen stekker eruit en weer erin. En dan moet je weer wachten omdat dat ding moet booten :|

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-09 20:51

Nik

Zo ik heb mn box ook binnen, ik ga een review schrijven als ik tijd heb.

Wel een klein probleem, iedere dag (gemiddeld 4x per dag) valt mijn media box stil, en komt er 00:00 (oid?) op het display te staan (groene led letters). Ik vind het zelf best irritant (zeker als je een film kijkt).

Nu blijkt dit iets van een update te zijn. Dit gebeurd zowel als de box aan en uit staat. Tevens vraag ik me af of er dus ook een kloktijd weergegeven kan worden? En wat de updates nu eigenlijk zijn (programmaginds update of wat?). Ik merk zelf niets van de veranderingen eigenlijk?

[ Voor 6% gewijzigd door Nik op 30-01-2006 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

proller schreef op maandag 30 januari 2006 @ 16:22:
En wat de updates nu eigenlijk zijn (programmaginds update of wat?). Ik merk zelf niets van de veranderingen eigenlijk?
Ja, dat vraag ik me ook wel af. Ik heb al wel een paar keer een update gehad. (althans, het leek alsof de box met updaten bezig was... maar misschien is het gewoon een spontane reboot :? )
Ik heb iig al een poosje en ook telkens na zo'n schijn-update dezelfde firmware en bootloader versie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Ejorne schreef op maandag 30 januari 2006 @ 16:28:
[...]

Ja, dat vraag ik me ook wel af. Ik heb al wel een paar keer een update gehad. (althans, het leek alsof de box met updaten bezig was... maar misschien is het gewoon een spontane reboot :? )
Ik heb iig al een poosje en ook telkens na zo'n schijn-update dezelfde firmware en bootloader versie...
Het kan de update van de EPG zijn. Ik heb een Pioneer DVD HDD recorder en die springt een paar keer per dag aan om die EPG info binnen te halen. Misschien doet die UPC box dat ook :)

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

VonFoX schreef op maandag 30 januari 2006 @ 17:13:
[...]

Het kan de update van de EPG zijn. Ik heb een Pioneer DVD HDD recorder en die springt een paar keer per dag aan om die EPG info binnen te halen. Misschien doet die UPC box dat ook :)
Ik denk niet dat dit bij de mediabox het geval is, althans... het lijkt mij onnodig omdat de mediabox pas de info ophaalt wanneer je de gids raadpleegt. (wat soms best wel lang kan duren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:32

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

I_Stealth_I schreef op zondag 29 januari 2006 @ 22:29:
[...]

Klopt! Drama het schokt vreselijk erg de laatste 2 dagen. Volgens mij moeten ze weer even wat pimpen aan de signaalsterkte.
Vraag me niet waarom dit zou werken, maar het volgende helpt hier iig:

In opties de videokwaliteit van 'hoog' naar 'laag' omzetten (tot zover logisch, minder kwaliteit eist minder van CPU en inputsignaal), dan (desgewenst) weer op 'hoog' zetten 8)7

Geen idee waarom het werkt...
Of zelfs hoe het theoretisch zou *kunnen* werken

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Nou vandaag even gebelt en hij was nog niet verzonden door de TPG zelf (ik heb hem nog niet dus duh) maar hij was daar al wel en hij had ook een track and trace nummer dus dat viel me alweer mee.

Zit hij in iedergeval niet vast in het systeem lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2006 @ 09:25:
[...]Dat had ik vanochtend ook, ineens had ik zwart beeld, kon nog wel zappen maar geen beeld/geluid. Een paar keer op standby gezet maar dat hielp niets. Als het straks nog niet werkt zal ik de power er eens afhalen, misschien werkt het dan weer.
Ik had precies hetzelfde, stekker eruit hielp.

Er wordt geadviseerd om de stroom altijd op de box te laten staan. Ook in de standby-stand wordt de box erg heet, volgens mij kan dat nooit erg goed zijn (afgezien van de vraag hoeveel energie dat ding in de standby-stand vreet). Daarom heb ik de box nu op een stekkerdoos met een aan/uit schakelaar. 's avonds gaat het ding gewoon op uit... Het enige is volgens mij dat het opstarten heel even duurt en als er een software update komt ik iets langer moet wachten totdat die is afgerond, voordat ik weer beeld heb. Echter: ook geen nodeloze warmteontwikkeling meer en geen gedoe meer met stekker uit en in...

Hoeveel stroom vreet dat ding eigenlijk in de standby? Volgens mij is het een stuk meer dan een "normaal" apparaat gezien de warmteontwikkeling. Ik las ergens dat de box nu veel sneller opstart vanuit de standby dan de vorige box doordat in de standby de box eigenlijk nog behoorlijk "aan" is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Hij zal wel iets meer stroom vreten maar waarschijnlijk is het toch beter om hem op standby te laten staan. Misschien doet hij dan ook 's nachts aan update's enz en heb je er niet zo vaak last van overdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

"Iets" meer stroom is volgens mij flink veel meer, want hij wordt en blijft echt heet... alsof je een laptop continu aan hebt staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Dat klinkt inderdaad niet fijn, heb zelf de mediabox nog niet binnen dus kan er verder niets over zeggen.

Eerst donderdag maar eens die UPC monteur afwachten want het analoge beeld is de laatste dagen erbarmelijk slecht en dat word veroorzaakt door het AOP.

Zodra de kabel die erop aangesloten is ook maar iets draait zit de hele bovenkant los en valt het beeld helemaal weg dus ook het internet en de digitale telefonie. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:37

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Sterker nog, het stand-by verbruik is identiek aan het verbruik wanneer hij ingeschakeld staat. Volgens mij rond de 30 Watt, vrij fors voor stand-by..

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

dion_b schreef op maandag 30 januari 2006 @ 17:34:
[...]

In opties de videokwaliteit van 'hoog' naar 'laag' omzetten (tot zover logisch, minder kwaliteit eist minder van CPU en inputsignaal), dan (desgewenst) weer op 'hoog' zetten 8)7

het werkt wel _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door I_stealth_I op 31-01-2006 23:40 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Vandaag de mediabox gekregen en voila alles werkt perfect. Kwaliteit van het beeld is voor mij goed, beter als analoog en zelfs met een brakke AOP.

Morgen word het AOP gefixed. Voorlopig ben ik tevreden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Waar zitten die opties dan? Kan ze niet vinden :(

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

VonFoX schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 19:34:
[...]

Waar zitten die opties dan? Kan ze niet vinden :(
in het menu van beeldinstellingen meen ik.

2de optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko
  • Laatst online: 26-07 15:34

Sayko

Knowledge Is Power

Ik heb de box nu ook binnen 1 week na aanvraag.... 108 zenders en 28 radio zenders..... Als ik thuis kom van werk ga ik eens met dat ding spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

28 radiozenders? Ik heb er 55.

Of komt dat omdat ik het extra pakket (dus abbo van 19,99) heb gekozen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
  • Nu online
offtopic: Die EPG, hoe krijg jij die binnen. Ik heb ook Pioneer HDD recorder en bij mij valt de optie niet te selecteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Heb ik dat nou.. of is de beeldkwaliteit van Film1 veel beter dan voorheen van C+? Het is echt minstens zo scherp als een DVD en ik zie ook geen artifacts in de achtergrond. Ben benieuwd of er ook 5.1 geluid bij zit nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
dion_b schreef op maandag 30 januari 2006 @ 17:34:
[...]

Het lijkt ook hier te helpen! Voorheen had ik af en toe storingen in beeld en geluid. Nu heb ik beeldkwaliteit op Standaard staan (was altijd Hoog) en geen storing kunnen bemerken!

Begrijp ik het nu goed dat die storingen wegblijven wanneer ik de kwaliteit weer naar Hoog (RGB) zet? Blijven die storingen alleen weg in dezelfde session?

Btw, de beeldkwaliteitsoptie heeft toch alleen betrekking op de SCART-uitgang: CVBS (composiet/FBAS) of RGB (in het geval van de eerste SCART-uitgang, de tweede SCART schijnt altijd CVBS-output te geven)? Maar volgens jou heeft dat dan ook invloed op het inputsignaal?

Daarnaast: is het nu al duidelijk wat precies het verschil is tussen Scherm (4:3) en Scherm (plat) (en Breedbeeld)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f4stf0rw4rd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 19:59
SiHiDa schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 00:46:
[...]

.....
Daarnaast: is het nu al duidelijk wat precies het verschil is tussen Scherm (4:3) en Scherm (plat) (en Breedbeeld)?
Heb digitaal nu zo'n 2 weken en het bevalt prima. mooi strak beeld op mijn Sony CRT (RGB scart). Wat mij opviel tussen de verschillende beeldscherm opties is dat scherm (plat) het beste werkt voor een 4:3 tv. Als ik 4:3 selecteer worden de in breedbeeld uitgezonden programma's opgerekt tot 4:3 en valt er aan de zijkanten en deel van het beeld weg. bij plat is dit niet het geval en wordt alles netjes weergeven zoals het hoort. 16:9 heb ik niet geprobeerd omdat ik een normale 4:3 tv heb.

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

schnumi schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 19:37:
[...]

in het menu van beeldinstellingen meen ik.

2de optie.
Gevonden :)

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Bigs schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 23:58:
Heb ik dat nou.. of is de beeldkwaliteit van Film1 veel beter dan voorheen van C+? Het is echt minstens zo scherp als een DVD en ik zie ook geen artifacts in de achtergrond. Ben benieuwd of er ook 5.1 geluid bij zit nu.
Collateral gisteren op Film1 was erg goed! Scherp beeld :)

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

miles schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 23:06:
[...]

offtopic: Die EPG, hoe krijg jij die binnen. Ik heb ook Pioneer HDD recorder en bij mij valt de optie niet te selecteren
Heb je UPC? De Pioneer moet het host kanaal kunnen zien (TMF). Mail me anders, of vraag het in het Pioneer topic :)

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gisteren bekervoetbal op SBS6 zitten kijken, maar ik werd in de 2e helft gek van de continue storingen, heb 'm maar weer op analoog gezet wat overigens qua beeldkwaliteit nauwelijks minder is vind ik, ook de truc met veranderen van beeldkwaliteit van RGB<->standaard mocht helaas niet baten. Als UPC die storingen niet snel aanpakt mogen ze mijn mediabox weer komen ophalen :(

waarom proberen ze ook zoveel zenders door die kabel te persen, ik heb liever minder zenders in topkwaliteit dan een hoop troep met kleine bandbreedte.
Pagina: 1 ... 5 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.