klik hier voor de specs van m'n systeem || ook al is INTEL nog zo snel AMD achterhaalt hem wel
Wat bedoel je hier nu mee

DFI Lanparty UT NF4 ultra-d - athlon64 3700+ San Diego - 2 x 512mb twinmos speedpremium DDR443 PC3500 - Sapphire Radeon X800GTO² @ X850XT - Tagan U-01 480W
@vandread: Is deze pomp ook ok? http://www.alphacool.de/x...ucts_id=648&cPath=5_26_27Vandread schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 17:30:
[...]
Nee zowiezo iemand die 90graden elleboogjes op zijn CPU blok kan ik niet serieus nemenFlow killer voor zo'n cpu blok als hij heeft.
De set die je samen hebt gesteld is leuk echter doe GEEN pomp in een reservoir versie... gaat je reservoir stuk, *je bent het zaadje*, gaat je pomp stuk, *je bent het zaadje*. Dubbel pech dus.
Koop het los of gebruik een T-line.
De mooiste dingen van alphacool zijn wel hun pompjes, dus kies zo'n mooie:
http://www.alphacool.de/x...id=3278&cPath=5_26_27ofzo
Arno ik zal het artikel vanavond eens opzoeken...
DFI Lanparty UT NF4 ultra-d - athlon64 3700+ San Diego - 2 x 512mb twinmos speedpremium DDR443 PC3500 - Sapphire Radeon X800GTO² @ X850XT - Tagan U-01 480W
Lijkt mij een prima ding.rammstein schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 20:36:
[...]
@vandread: Is deze pomp ook ok? http://www.alphacool.de/x...ucts_id=648&cPath=5_26_27
Koop dan in NL gewoon een Eheim ofzo ^^
De Eheim 1048 is in mijn mening zo'n beetje de beste pomp voor WC.rammstein schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 21:26:
Deze eheim: http://www.tweakers.net/pricewatch/18942
lijkt je dit wat? 1,5 m opvoerhoogte.
Je zal er geen miskoop mee doen dat is zeker
In die prijsklasse misschien ^^ Voordeel van Eheim tov bv Hydor is de hogere kwaliteit imho.PilatuS schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 12:00:
[...]
De Eheim 1048 is in mijn mening zo'n beetje de beste pomp voor WC.
Je zal er geen miskoop mee doen dat is zeker
"Beste" is moeilijk te zeggen, voor mij is de beste een Iwaki van over de 150 euro en qua prijs prestatie waarschijnlijk een mcp6xx ofzo.
http://www.procooling.com...sets/images/g4compare.gif
Maar hoe extremer het word hoe kleiner de verschillen, voor je huis tuin en keuken gebruik is een 1048 prima
Had er wel bij moeten zetten dat ik kwa prijs/prestatie bedoelde.Vandread schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 12:21:
[...]
In die prijsklasse misschien ^^ Voordeel van Eheim tov bv Hydor is de hogere kwaliteit imho.
"Beste" is moeilijk te zeggen, voor mij is de beste een Iwaki van over de 150 euro en qua prijs prestatie waarschijnlijk een mcp6xx ofzo.
Zelf ben ik een aardige fan van Eheim omdat mijn 1046 gewoon compleet geruisloos zijn werk doet.
Je hoort wel iets maar je moet echt heel goed luisteren wil je em kunnen horen, aangezien ik mijn waterkoeling voor de stilte heb vind ik een stille pomp erg belangrijk.
Flow maakt bij de meeste blokken niet eens echt veel uit, mijn 1046 met slechts 300l/u geeft voldoende flow om de CPU en GPU koel te houden met een single 120mm rad.
Ik raad de meeste mensen die willen beginnen met waterkoeling de 1048 aan, die is voor bijna iedere setup gewoon goed.
Anoniem: 131462
Ik ben van plan me een nieuwe WC aan te schaffen..
Deze dus: http://www.alphacool.de/x...ts_id=174&cPath=5_302_168
Deze set lijkt me ook interessant omdat ik er dan later alsnog zo een nieuwe asetek-pomp/reservoir kan voor kopen.
Dit is een set met de nu wel iets verouderde hydor L20 pomp. Nu weet ik dat in de asetek setjes, asetek zelf altijd aanraad om er zo'n Asetek DYO control unit bij te kopen:
Nu vraag ik me af, is zo een toestel echt nodig? Fan-regeling heb ik sowieso niet nodig alleen zou ik natuurlijk wel willen dat de set elke keer opstart samen met de PC en er geen andere problemen zijn van gelijk welke soort. Raden jullie me aan dit te kopen of niet? (het is van redelijk belang want die 30 euro dat zon ding kost zou mijn koop wel eens snel een tijdje kunnen uitstellen)quote: Asetek
Control Unit DYO – CTU01 – incl. SafeStart™ and NoiseControl™
[03-L-0100]
Control Unit DYO
The WaterChill Control Unit, connected to a WaterChill pump and fan / radiator or any other pump and fan / radiator combination results in a unique safety operation, when turning on the PC. Choose between 7V or 12V for a very low noise or a low noise system. This unit is a genius feature for the water cooling beginner or for the enthusiast seeking for the ultimate water cooling system. Key benefits & features:
SafeStart™ - Electronically controlled device, which ensures simultaneous, shut down/start up along with the PC system.
NoiseControl™.
LED connection - to upgrade your Power PC system or cooler blocks with impressive light effects.
Hermaphrodite power connector to connect directly into the PSU (no cutting of 220V/115V wires).
PCI shield allowing a tidy and organized wiring of your water cooling solution.
thanks.
Ik heb zelf een asetek L30 setje met zo'n controller. Het voordeel weegt voor mij zeker af, omdat ik het niet wil riskeren dat mijn cpu en gpu worden gesloopt als ik de pomp vergeet aan te zetten.Anoniem: 131462 schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 18:46:
Nu vraag ik me af, is zo een toestel echt nodig? Fan-regeling heb ik sowieso niet nodig alleen zou ik natuurlijk wel willen dat de set elke keer opstart samen met de PC en er geen andere problemen zijn van gelijk welke soort. Raden jullie me aan dit te kopen of niet? (het is van redelijk belang want die 30 euro dat zon ding kost zou mijn koop wel eens snel een tijdje kunnen uitstellen)
thanks.
Het enige nadeel is volgens mij dat deze wordt aangestuurd door de diskette power connector. Voor mensen die nog steeds een diskettestation willen gebruiken lijkt mij dit wel onhandig (of je moet je psu willen modden).
Now back up, put the gun down, and get me a pack of Tropical Fruit Bubblicious.........And some Skittles.
Anoniem: 138613
Ik heb gewoon een voeding met 2 van die aansluitingen (heb ook die controller) ben er zeer tevreden over, je hebt ook geen apparte stekkerdoos nodig om je pompje te voeden, gewoon via PSU stekkerNfluence schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 19:09:
[...]
Ik heb zelf een asetek L30 setje met zo'n controller. Het voordeel weegt voor mij zeker af, omdat ik het niet wil riskeren dat mijn cpu en gpu worden gesloopt als ik de pomp vergeet aan te zetten.
Het enige nadeel is volgens mij dat deze wordt aangestuurd door de diskette power connector. Voor mensen die nog steeds een diskettestation willen gebruiken lijkt mij dit wel onhandig (of je moet je psu willen modden).
En dan nog, hoe duur die controller ook is, je pomp vergeten aan te zetten is zo gebeurd (ookal is het als je dronken/stoned of whatever bent.
Een cpu + gpu is altijd duurder......
En zon control ding is ook heel makkelijk zelf te maken, gewoon een kwestie van een relais tussen je voeding, 230 en je pompje zetten.
[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 138613 op 17-10-2005 19:17 ]
nee dat nou ook weer niet, maar zet de delta-t eens af tegen de prijs van de setup, dit is natuurlijk bij alles zo,maar ik vind het geld absoluut niet waard. ook omdat die paar graden het verschil in je overclock niet maken.Vandread schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 13:49:
De hele "Delta-T" low flow vs high flow is natuurlijk onzin *kuch*
http://www.procooling.com...sets/images/g4compare.gif
Maar hoe extremer het word hoe kleiner de verschillen, voor je huis tuin en keuken gebruik is een 1048 primaJe hoeft niet persee zoveel te investeren
De 2ehands tweakers markt vind je zat leuke dingen, daar heb ik mijn mcp600 namelijk vandaan voor een stuk minder ^^
Ik heb die controller ook, en ik ben het eens met ^^ beiden. Overigens is het automatisch laten starten van je pomp met je PC ook eenvoudig te ondervangen door het pompje aan te sluiten op dezelfde stekkerdoos als je PC. Het liefst een model met zo'n switch. Dan weet je ook zeker dat je ze altijd samen aandoet.Anoniem: 131462 schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 18:46:
Nu vraag ik me af, is zo een toestel echt nodig? Fan-regeling heb ik sowieso niet nodig alleen zou ik natuurlijk wel willen dat de set elke keer opstart samen met de PC en er geen andere problemen zijn van gelijk welke soort. Raden jullie me aan dit te kopen of niet? (het is van redelijk belang want die 30 euro dat zon ding kost zou mijn koop wel eens snel een tijdje kunnen uitstellen)
Alleen ik heb nu innovatek protect vloeistof besteld
dus dat zou ik graag willen weten..
iemand nog een webshop in gedachten die dit op voorraad heeft en spul heeft wat goed werkt ?
Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O
cpu blokje: http://www.alphacool.de/x..._id=642&cPath=5_18_66_173
montage voor het blokje: http://www.alphacool.de/x...ucts_id=568&cPath=5_18_24
radiator: http://www.alphacool.de/x...ucts_id=710&cPath=5_34_35
schroefkoppelingen:http://www.alphacool.de/x...ts_id=1107&cPath=5_45_246
slang: http://www.alphacool.de/x...ucts_id=956&cPath=5_45_46
pomp: Eheim 1048
uv reactive: http://www.alphacool.de/x...cts_id=1181&cPath=5_54_57
gedeminiraliseerd water heb ik nog.
Probleem: De aansluiting voor de eheim pomp is 13 mm. De rest van m'n systeem is 11 mm.
Graag wat reacties...
Wat kost het nou bij-elkaar?
Vandread schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 23:37:
Warm maken met heet water en erover trekken met je spierballen
Wat kost het nou bij-elkaar?
Dus die slangen er gewoon over pushen en met van die spanringetjes aandraaien.
ja,eerst ff in gloeiend heet water houden zodat slang wat zachter wordt. Lukt dat nog niet: verfstripper, dan lukt het zeker weten welrammstein schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 23:40:
[...]
146.5 euro
Dus die slangen er gewoon over pushen en met van die spanringetjes aandraaien.
Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler
weten jullie mooie manieren om een dual heatercore bovenop een case te monteren?
ik wil minimaal 2cm ruimte hebben tussen de case en de heatercore.. hij moet er dus als het ware boven zweven..
alvast bedankt.
Bij was het cker weten wel waard om te investeren in een zwaardere (lees: sterkere) pomp. Ik had als eerste high end blokje de D-tek Whitewater, wat alleen een beetje presteerde als er een sterke pomp aanhing. Ik had destijds een eheim 1048 erop zitten en heb die snel weggedaan voor een Swiftech MCP600, het topmodel van swiftech toen. Ik won er zo een aantal graden mee...HeefStan schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 13:40:
niet als je geen high flow nodig hebt toch, ik vind een eheim 1048 meer dan genoeg voor iedereen, ik geloof niet zo in dat high flow gebeuren eerlijk gezegd, en ik vind het zeker niet waard om daar 40 euro of meer, bovenop de prijs van een normaal pompje, in te investeren, tenzij je echt een high flow blokje hebt (tdx ofzo) en zelfs dan denk ik dat je met een ''gewoon'' blokje net zo goede perfomance kunt halen.
Toen heb ik de Little River Cascade gehad (heb em nog steeds
Old setup

Aaaahh the good ol' days o WCing
[ Voor 3% gewijzigd door aramdin op 18-10-2005 09:26 ]
Anoniem: 122793
A. de radiators opeenvolgend vervinden (dus de ene op de andere) ?
B. met splitters van 1 slang naar 3x IN en dan van 3x OUT terug naar de slang (dus de stroom verdelen in 3)
Het laatste lijkt me wel eens iets nieuws en ik zie niet in dat dit problemen zou geven.
Gewoon opeenvolgende is het best (Al is 3x80 natuurlijk...
Ja idd, het leek me wel iets nieuws en heb toch plaats genoeg in m'n kassie.
bv. cpu - rad - gpu - rad - nb/sb - rad - pomp
[edit]
Wat Vandread (zet je wolverine icon terug!) al zei, de weg van de minste weerstand. Je loopt dan kans dat de enkele 120mm het meeste werk zal doen, sinds die (hoogstwaarschijnlijk) minder restrictive is...
Hoeveel het scheelt kan ik je niet vertellen en zal jij voor ons moeten ondervinden nietwaar
[edit2]
@Vandread
Ah yes, dies beter
[ Voor 42% gewijzigd door aramdin op 18-10-2005 15:17 ]
Waarom raad je het me af ? Zoals ik zei boeit de efficientie niet echt veel, die dual 120mm radiator doet al het meeste koelwerk. Wil gewoon eens iets doen dat nog niet (veel) gedaan is. Over 1 of 2 graden ga ik echt niet slechter slapen
Ja paaramdin schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 12:38:
Wat je maybe ook kan doen (mits je kast dat toelaat) is na een component een rad doen.
bv. cpu - rad - gpu - rad - nb/sb - rad - pomp
[edit]
Wat Vandread (zet je wolverine icon terug!)
Rad na component heeft ook geen zin, of je de boel nu in een keer koelt of omstebeurt heeft volgens mij vrijwel geen effect.
Watvoor asetek blokje heb je trouwens? Die Liang DDC kan zonder die extra radjes misschien zelfs je cpu koeler houden als je bv de antartica hebt omdat een hogere flow wellicht te prefereren is boven meer rads

[ Voor 25% gewijzigd door Vandread op 18-10-2005 13:15 ]
Nice icon vandread
E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0
Ik ben op zoek naar een waterkoelig-systeem van rond de 200 euro voor dit systeem:
Epox 4plai
Leadtek nvidia geforce 6600gt (agp)
P4 2,8 ghz @ 3,2 ghz northwoord (socket 478)
Temparaturen nu:
Cpu Idle: 30 stressed: 50
Gpu Idle: 40 stressed: 75
Ik weet dat dit een beetje makkelijk is, maar snap echt niet wanneer je nou kan weten wat waar op past (bij gpu) en wat nou een goed of een slecht systeem is.
EDIT: Ik wil alleen de gpu en de cpu koelen (chipset is niet echt nodig)
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 122793 op 19-10-2005 10:59 ]
Kijk eens rond op de site's van alphacool, swiftech en asetekAnoniem: 122793 schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 10:58:
Kan iemand mij aub helpen? Ik zie door de bomen het bos niet meer:
Ik ben op zoek naar een waterkoelig-systeem van rond de 200 euro voor dit systeem:
Epox 4plai
Leadtek nvidia geforce 6600gt (agp)
P4 2,8 ghz @ 3,2 ghz northwoord (socket 478)
Temparaturen nu:
Cpu Idle: 30 stressed: 50
Gpu Idle: 40 stressed: 75
Ik weet dat dit een beetje makkelijk is, maar snap echt niet wanneer je nou kan weten wat waar op past (bij gpu) en wat nou een goed of een slecht systeem is.
EDIT: Ik wil alleen de gpu en de cpu koelen (chipset is niet echt nodig)
Op de meeste site's staat het goed aangegeven op welke socket's het past, je moet iig opzoek naar een socket 478 CPU blok en naar een 6600 layout GPU blok.
Op www.alphacool.de staat het iig goed aangegeven wat waar op past, staat ook een aantal setjes te koop tegen een redelijke prijs waar je dan eigenlijk alleen nog een GPU blok aan moet toevoegen.
Jaja ik ben een fan van alphacool producten
Edit : In de topicstart staan een aantal website's waar je de spullen kunt gaan bestellen, ik heb zelf goede ervaringen met http://shop.freezinghardware.nl/
[ Voor 8% gewijzigd door PilatuS op 19-10-2005 12:05 ]

"k heb m'n cpu watergekoeld, en kan de 2,7ghz halen.
Nu geeft m'n pc bootproblemen en het lijkt alsof hij de 12volt lijn niet kan trekken.
De voltages fluctueren nogal erg zeg maar
Weet iemand of het nut heeft om een beter (merk) voeding te kopen ?
Tagan of enermax bijvoorbeeld ... ?
HOor het graag
klik hier voor de specs van m'n systeem || ook al is INTEL nog zo snel AMD achterhaalt hem wel
En ik maar denk dat dit een WATERKOELING topic wasexperience_ik schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 12:07:
Misschien domme vraag, maar ik draai nu op een q-tec 450watt voedingkje...

*kuch*hint*
Welke voeding heb ik nodig? Deel 13
Een dergelijk topic lijkt me een betere plaats om te kijken
PS: OCZ is wel leuk, apart instelbare lijnen
[ Voor 7% gewijzigd door Vandread op 19-10-2005 12:18 ]
Er is een speciaal topic voor voedings vragen, deze vraag van jou hoort hier dus niet echt thuis.
Om toch maar even kort antwoord te geven, je zal met zowel een enermax en tagen zeker geen miskoop doen.
Kan ik er ook zo´n "1 fits all" zallman koeler opzetten?:PilatuS schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 12:00:
[...]
Kijk eens rond op de site's van alphacool, swiftech en asetek
Op de meeste site's staat het goed aangegeven op welke socket's het past, je moet iig opzoek naar een socket 478 CPU blok en naar een 6600 layout GPU blok.
Op www.alphacool.de staat het iig goed aangegeven wat waar op past, staat ook een aantal setjes te koop tegen een redelijke prijs waar je dan eigenlijk alleen nog een GPU blok aan moet toevoegen.
offtopic:
Jaja ik ben een fan van alphacool producten
Edit : In de topicstart staan een aantal website's waar je de spullen kunt gaan bestellen, ik heb zelf goede ervaringen met http://shop.freezinghardware.nl/
( http://shop.freezinghardware.nl/index.asp?Pagina=00003&ItemID=2706)
En dan in samenwerking met deze set: http://shop.freezinghardware.nl/index.asp?Pagina=00003&ItemID=1882
Het is wel leuk dat je alphacool leuk vindt, maar die verkopen ze niet bij freezinghardware.(niet de sets)
Ik heb dan wel geen Heatercore geinstalleerd, maar een Black Ice Extreme II... Maar een heatercore met fanshroud heeft dacht ik ook wat montage "holes".Lev schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 08:22:
hey homies
weten jullie mooie manieren om een dual heatercore bovenop een case te monteren?
ik wil minimaal 2cm ruimte hebben tussen de case en de heatercore.. hij moet er dus als het ware boven zweven..
alvast bedankt.
Dit was m'n ontwerp om de rad te monteren:

Gaatjes in de kast boren:

M3 bouten, moeren & revetjes:

Aan beide kanten van de rad deze moeren vastzetten:

En het resultaat, naar mijn mening aardig volgens ontwerp. Het aluminium op de rad is m'n zelf gemaakte shroud welke ervoor zorgt dat er geen "valse" lucht wordt aangezogen.

En nog wat links voor een aantal mooie "Full size" foto's...
http://members.home.nl/mark.bruynen/waterkoeling/19.jpg
http://members.home.nl/mark.bruynen/waterkoeling/12.jpg
http://members.home.nl/mark.bruynen/waterkoeling/6.JPG
De waterblokken zijn beide van alluminium en koelen dus wat minder dan blokken die van koper zijn, dus dat is opzich wel een klein nadeel.
Persoonlijk zou ik voor blokken gaan die van koper zijn omdat dat gewoon wat beter presteert.
Het ZM-GWB2 waterblok past wel op de 6600 serie, da's dus geen enkel probleem.
De waterpomp heb ik zelf ook en is opzich voldoende alleen zou het bij eventueel uitbreiden in de toekomst wat minder zijn, zou dus als je misschien er later nog een chipsetblok bij zou willen hebben voor de 1048 gaan.
Opzich is het best een aardig setje wat je uitgezocht hebt, ik weet alleen niet of het zalmanblok er zo op kan ivm de slangmaten, dit kan je wel zelf even uitzoeken denk ik.
[ Voor 6% gewijzigd door Vandread op 19-10-2005 14:10 ]
Je bedoelt van die kleine buisjes / pijpjes? Dat de bouten weggewerkt zijn... Heb ik over nagedacht, maar ik vind dit ook wel gaaf uitzien.Vandread schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 14:10:
kram335 :: Nice! paar grotere ringetjes tussen de rubbers en de moeren zou wel mooi zijn trouwens ^^
Zit trouwens echt moervast die rad... Kan m'n hele kast (+/- 25 kilo) optillen aan de rad!
Fans hebben dan het meeste effect en je krijgt de minste herrie.Phuncz schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 14:11:
Waarom die grote openingen tussen fans en radiatoren ?
Daarom zijn "fanshrouds" ook altijd aan te raden.
Ik bedoel gewoon een wat grotere ring tussen de bout en de rubber ring bovenop de kast. Verdeel je de druk beter en ziet er netter uit, nu zitten die rubberen dingen niet echt net
Ohzo bedoel jah, helemaal gelijk in, maar toentertijd had ik die grotere revetten niet, en tja, je wordt ongeduldig en moet zo snel mogelijk werken he! Dan maar zo... Ben d'r nu ook tevreden over... Misschien een klusje voor als de rad er weer eens af moet of zo... Is echt tering veel werk om dat "effe" te doen!Vandread schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 14:19:
[...]
Fans hebben dan het meeste effect en je krijgt de minste herrie.
Daarom zijn "fanshrouds" ook altijd aan te raden.
Ik bedoel gewoon een wat grotere ring tussen de bout en de rubber ring bovenop de kast. Verdeel je de druk beter en ziet er netter uit, nu zitten die rubberen dingen niet echt net
gokje: dfi nf2 lp... bh5...xp-m? ^^
Hahaha, nee bij lange na niet... (niet lachen he!, beloof het me!Vandread schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 14:23:
Wat is de overige hardware/koeling trouwens?
gokje: dfi nf2 lp... bh5...xp-m? ^^

- Een 2500+ op een Chaintech 7NJL apogee (mooi bordje, maar oud)
- 1 gig pc2700 dane elec (had nog geen verstand van overclocken, en dit was goedkoop) Loopt ook maar tot 191mhz, vandaar de proc maar op 188 x 12.5 = 2350 mhz loopt. (op dit moment 34 idle, 38 stressend ongeveer)
- Radeon 9700 met VGA silencer... Beetje overclocked.
En wat betreft de koeling, alleen m'n proc gekoeld met water:
- Dangerden RBX (copper top)
- BIX II
- Swifttech MPC 650
- 1/2" Tygon...
Dit dus zware overkill voor m'n systeem. (maar ik zie uitbreidingsmogelijkheden als er geld is voor een A64 met dikker geheugen en een fatsoenlijke up to date graka.
Centjes zoeken, A64, Leuk DFI plankje oid, gputje, A64 topje bestellen en je bent klaar
Waterkoeling kan je op zekers wel ff mee vooruit
Op die foto heeft ie idd wat weg van een lanparty jah... Echter zijn de slots en andere accenten niet zo sterk UV-reactief al sop een LP... Maar wel een erg mooi bordje om te zien... Lekker donker, volledig zwart PCB, met gele accenten...Vandread schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 14:40:
Goh zag er toch als een LP uit
Centjes zoeken, A64, Leuk DFI plankje oid, gputje, A64 topje bestellen en je bent klaar![]()
Waterkoeling kan je op zekers wel ff mee vooruit
En dikke A64 zal er ook zeker gaan komen... Alleen is zo'n upgrade vanuit m'n huidige systeem niet meer te doen... Ik kan er vrijwel niets van gebruiken, moet alles nieuw hebben... (mobo, proc, geheugen en graka) Das wel weer ff een dikke investering die ik niet ff zo ophoest --> arme student nog he!
Maar de koeling kan ik gelukkig wel gebruiken in een eventuele upgrade, en dat is maar goed ook. Was een behoorlijk investering vorig jaar. Zonde als die nutteloos zou zijn geweest in de toekomst...
Ik hou het liefste een complete set omdat ik beginner ben in waterkoeling. Ik heb de site´s van de makers even opgezocht maar 1 daarvan is in het duits dus snap ik er niets van, kan ik hem nou aanstluiten of niet?PilatuS schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 14:09:
@ dadarkman
De waterblokken zijn beide van alluminium en koelen dus wat minder dan blokken die van koper zijn, dus dat is opzich wel een klein nadeel.
Persoonlijk zou ik voor blokken gaan die van koper zijn omdat dat gewoon wat beter presteert.
Het ZM-GWB2 waterblok past wel op de 6600 serie, da's dus geen enkel probleem.
De waterpomp heb ik zelf ook en is opzich voldoende alleen zou het bij eventueel uitbreiden in de toekomst wat minder zijn, zou dus als je misschien er later nog een chipsetblok bij zou willen hebben voor de 1048 gaan.
Opzich is het best een aardig setje wat je uitgezocht hebt, ik weet alleen niet of het zalmanblok er zo op kan ivm de slangmaten, dit kan je wel zelf even uitzoeken denk ik.
De set: http://www.webshop-innovatek.de/assets/s2dmain.html?http://www.webshop-innovatek.de/
De videokaart-koeler:
Dimensions 63(L) X 45(W) X 20(H) mm
Weight 60g(Water Block only)
Material Pure Aluminum (Anodized)
Compatible Tubes(Outer x Inner) 13 x 10mm, 13 x 9mm, 12 x 8mm, 11 x 8mm, 10 x 8mm
*Dit lijkt me toch dat er staat dat hij op bijna allemaal aangesloten kan worden.
Zou mijn water in mijn systeem op temperatuur blijven of loop ik hierdoor een risko?
Ik heb op GOT aan het zoeken geweest en heb gelezen als je een peltier van 15.4v aansluit op 12v je ongeveer 33% van je "kracht of wattage" van je peltier kwijt bent. Is dat zou of zou het dat eigenlijk want ik geraak er niet zo goed uit. Had op GOT enkele formules gevonden hoe die da uitrekende maar men leerkracht van elektronica kan er zelfs ni aan uit (ze kent niet eens peltier, TEC)
P4 2.4Ghz @ 3.5Ghz l MSI 875P Neo FIS2R l 512MB 400Mhz @ 466 Corsair x2 l WD 120 Gb 7200 | Sapphire 9700Pro 128Mb DDR 399/714Mhz l Benq 52/32/52 | Chieftec MX-01BLD-S l Hercules Fortisimo III 7.1 | Air Cooling all the way
PilatuS schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 12:00:
Die staat er toch al bij?
Nu zelf nog even een vraag; ik heb dus sinds kort een Reserator, erg blij mee. Maar nu kwam ik dus na een nacht afwezigheid terug op mijn kamer, en was de temperatuur van mijn CPU 15 graden, zo'n anderhalve graad boven kamertemperatuur.

Ik heb namelijk geen CV ofzo, dus als ik weg ben, benaderd mijn kamertemperatuur die buitentemperatuur. Nu mijn vraag: heeft iemand met een Reserator/ andere grote radiateur wel eens te maken met bevriezingsverschijnselen?
En ja, het vriest regelmatig op mijn kamer als ik de boel laat luchten.
maar goed, als het goed is gebruik je geen antivries in je waterkoeling set-up .. dus ik vrees dat je set-up bij -5/-10 vastvriest.
de versie die zeg maar over 10 mm pluggen past en uiteraard nauwelijk te buigen is en een dikke wand heeft
iemand een idee?
En nog 1 vraagje:
een toevoeging om het water UV BLAUW te maken, waar kan ik dat vinden?
Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O
Ik moet er wel even bij zeggen dat de toren tussen 2 open ramen staat/stond, en daarmee op de tocht. Ik heb nu de ramen op een kiertje, en de delta is nu zo'n 4 graden, momenteel 22 graden core. Ik wilde eigenlijk een beetje zicht hebben over de reeële kans dat zoiets kan gebeuren. Ik had hier namelijk (nog) geen rekening mee gehouden.experience_ik schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 15:15:
nouja, dat je cpu 1c' boven de kamertemperatuur is ... dat komt er bij mij niet in.
maar goed, als het goed is gebruik je geen antivries in je waterkoeling set-up .. dus ik vrees dat je set-up bij -5/-10 vastvriest.
is ie wel cool mya .. das vast niet je bedoeling.
Hou het bij WC alleen met fans... dat peltier verhaal klinkt heeeeeeel vreemd.Arieke schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 15:04:*maf verhaal*
Als je het idee wat je hebt nergens ziet staan werkt het niet.
www.xcsystems.nlmydogisgone schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 15:22:
waar kan ik trouwens aan Tygon R-3603 slang komen?
@Roamor: Als je cpu een hoge temp is... en het spul is koud... hoe zit het dan ook alweer met condens?
hoe bedoel je? hoe het verbruik van peltiers of dat andere?Vandread schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 15:46:
[...]
Hou het bij WC alleen met fans... dat peltier verhaal klinkt heeeeeeel vreemd.
Als je het idee wat je hebt nergens ziet staan werkt het niet.
[...]
klopt het eigenlijk wat er gezegt wordt dat er dan 33% verdwijnt wegens minder volts? linkje naar topic http://gathering.tweakers...tier%2C15%2C4v%2Cop%2C12v
ik gebruik een extra 250W ATX voeding (13A op 12V) en een (op 15.4V) 123W peltier. omdat ik hem maar op 12V draai is het iets in de buurt van 90W.
P4 2.4Ghz @ 3.5Ghz l MSI 875P Neo FIS2R l 512MB 400Mhz @ 466 Corsair x2 l WD 120 Gb 7200 | Sapphire 9700Pro 128Mb DDR 399/714Mhz l Benq 52/32/52 | Chieftec MX-01BLD-S l Hercules Fortisimo III 7.1 | Air Cooling all the way
Anoniem: 91634

De watercube Chipset blok,

Hier mijn gainward 6800, het waterkoelblok paste net niet. Nadat ik de bevestging gaatjes in de montage plaat iets had opgeboord paste het perfect met de orginele schroeven en aan druk veertjes van gainward.

De fan op low speed om de voltage regulator te koelen plus de mem blojes. Gaat best wel goed ondanks dat vier van de 8 blokjes veel minder air flow heeft.

Ten slotte nog een totaal overzichtje.
Nu wil een betere radiator kopen aangezien de huidige niet zo trekte. Zit er veel verschil tussen de verschilende merken of kan je het beste de goedkoopste neme ?
Ik ben van plan om de Alphacool NexXxoS Xtreme III te kopen voor € 50,- Mocht je wat beters kunne krijgen dan hoor ik het graag.
Ik doe alleen niet mee aan inkoop acties omdat he tmij te lang duurt en het risco loopt dat het helemaal niet doorgaat of andere ellende, geld vooral bij de waterkoelproducten).
http://www.sallandautomatisering.nl/content/productinfo.php?pid=11388&catId=333
En nog wat:
Kan iemand mij vertellen wat de maat van de slangen van deze set is, ik kan alleen maar duitse sites vinden en daar zuig ik te erg in:
http://www.sallandautomatisering.nl/content/productinfo.php?pid=6237&catId=326
Ziet er netjes uit (leuk spul en netter als mijn setup
Wat voor radiator heb je nu dan? In iedergeval zou een triple rad meer als genoeg moeten zijn. Met een dual rad haal ik 39 graden voor de cpu en 47 graden voor de vga.
Na 2 uur 3Dmarken (loop)
cpu 39graden: BartonM 2600 op 2640Mhz bij 2,0 volt
vga 47graden: Gainward 6800GT GS 440/1200 bij 1,4 volt
PS:
wat zijn al die condensatoren onderaan op het onderste plaatje?
[ Voor 10% gewijzigd door martijn_tje op 19-10-2005 17:10 ]
Sony A6600 + Tamron 17-70 f/2.8, Sony A57 + Tamron 17-50 f/2.8 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Minolta 135 f/2.8 + Sony HVL-F36AM
Volgens mij zit die fan veel te dicht op de blokjes. Daardoor kan hij zijn lucht niet goed kwijt en maakt hij meer lawaai. Niet efficient. Je hoort altijd een afstand te hebben tussen de fan en wat hij moet koelen.Anoniem: 91634 schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 16:52:[afbeelding]
De fan op low speed om de voltage regulator te koelen plus de mem blojes. Gaat best wel goed ondanks dat vier van de 8 blokjes veel minder air flow heeft.
Overigens is de goedkoopste goede radiator degeen die je uit de kachel van een auto (voor 1995 koper daarna aluminium) haalt. De mijne was tenminste gratis.
U vraagt, wij antwoorden.
Waar je uberhaupt die pelts wilt stoppen snap ik niet, kijk hier eens:Arieke schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 15:59:
[...]hoe bedoel je? hoe het verbruik van peltiers of dat andere?
http://gathering.tweakers...sage/23051081#peinleiding
Dat is alleen een holddown kit voor een NV FX gpu...Anoniem: 122793 schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 17:02:
Is dit bs of is dit gewoon een slechte koeler? Lijkt me wel erg goedkoop.
http://www.sallandautomatisering.nl/content/productinfo.php?pid=11388&catId=333
Tussen de dual en triple rad zit maar 9 euro verschil, aangezien de radiator toch niet in de kast komt maakt de grote me niet zo veel uit. Ik zou graag will. Me cpu Athlon XP 3000+ loopt op 2305Mhz @ 1,8vAnoniem: 91634 schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 21:14:
Het was een slechte gok, met één pomp 200 L/H gemeten, met twee pompen 240 L/H. Eheim 1048 600L/H pomp 10wat en een Rena(vrij goed pomp) 600L/H 10wat. Normaal had ik een flow rond de 300 L/H met één pomp. Zou verschil tussen 200 en 600 L/H een verschil kunne geven van 5°c ?
Radiator is van een auto opel astra, heeft een zeer lage weerstand. Is zo 2 jaar oud. Zo zag hij er in het beging uit.
[afbeelding]
[afbeelding]
offtopic:
Foto's zijn niet van mij, maar van de gene waar ik de radiator toen de tijd van had over gekocht
Ik heb er 2*12cm 36v papst fannen er voor zitten die ik op 12 volt heb lopen.
Het punt is dat ik mijn CPU koeler wil hebben zodat ik hem veder kan occen. Tussen stressed en idel zit zo 3° verschil wat normaal is volgens deze review. http://www.casejunkies.co...0001&hl_id=1302&page=1772
Echter zit tussen mijn water en cpu 16° verschil, of zo het toch een brakke tempratuur sensor zijn. Ik ge nu de stressed temp. Ik ga nu even meten hoe warm me water maximaal wordt. De 30°C was de idel temp van me water. Al weet ik dat tussen de idel en max temp niet zo groot verschil zit.
Edit,
Water temp wordt maximaal 34°C met een cpu temp van 50°C.
Het grote verschil tussen je cpu en je water kan ook nog voor en deel veroorzaakt worden door dat je koeler te los op je cpu zit. Mischien dat je die iets beter kan aandraaien. Anders is het dat zalman block dit niet echt geweldig koelt. 2300Mhz op 1,8 volt is veel te weinig load om zo'n hoge temperatuur te verantwoorden. Op lucht koeling (aero 7+) bleef m'n processor ook zo rond die temperatuur met 1,8 volt.
[ Voor 63% gewijzigd door martijn_tje op 19-10-2005 17:38 ]
Sony A6600 + Tamron 17-70 f/2.8, Sony A57 + Tamron 17-50 f/2.8 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Minolta 135 f/2.8 + Sony HVL-F36AM
Ja, ik weet het.Vandread schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 15:46:
@Roamor: Als je cpu een hoge temp is... en het spul is koud... hoe zit het dan ook alweer met condens?

Normaal heb ik geen problemen met een koude kamer, maar misschien wordt het eens tijd voor een kacheltje ofzo. (een prescott misschien?
Ik ga in iedergveal die rad bestellen, maakt een slang met een binne diameter van 8mm of 10mm uit bij een waterflow van 400L/H ?

Ik ben er net achtergekomen dat de pomp ook buiten de kast kan. Geluid valt mee, al zou een stukje rubber wonderen doen.
Ik zit alleen nog met het resevoir, kan je echt zonder met het gebruik van twee T-stukjes ? Of is dat echt een onmogelijke zaak met drie blokjes en een grote radiator als hoogste punt.
Als ik het goed hebt moet de resevoir voor de intake van de pomp zitten omdat het anders alsnog geen zin heeft. Ik ga wel na de bouwmarkt om te kijken of zo clasice PVC resevoir ook iets voor mij is. Al mag die niet te groot zijn, tussen me rad die op me kast komt en het resevoir zit zo 15cm waarvan zo 6cm verloren gaat aan de slangpilaren.
Heeft iemand goede ervaringen met Alphacool Power-Fluid UV-Activ Blue, ligt het echt op bij blackligt ? Of kan ik maar beter/net zo goed uv slangen kopen.
[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 91634 op 20-10-2005 14:47 ]
ziet er een beetje vaag uit...
De condensators bij me videokaart is om de voeding spaning net wat beter te stabiliseren voor een paar exta mhzen, eigelijk zouden ze op een printplaatje moeten dan zou het wat netter uit zien.
Ondertussen heb ik een mooi rond water dicht bakje wete te scoren bij de blokker van 12cm hoog. Vanavond ga ik maar de spulle bestellen die ik nog nodig heb.
[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 91634 op 20-10-2005 17:31 ]
Anoniem: 157044
115euro:
1 CPU waterkoeling blok
1 GPU waterkoeling blok
1 NB waterkoeling blok
120mm radiator
1300l/h pomp
Dit ondanks de prijs leek me een mooi setje voor het eerst watercooling de opsteling is:
cpu: amd 3200
gpu: GeForce 6600 256mb
nb: Nforce4
zal dit setje goed zijn om me opsteling te koelen? en zit er nog een mogelijkheid om te overlcocken?
of een 2e radiator erbij zodat wel kan overlcocken?
of weet iemand nog iets anders voor max 125euro cpu/gpu/nb wil ik alle 3 gekoeld hebben met water. krap in kas helaas.
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 157044 op 21-10-2005 00:42 ]
Inmiddels zijn we al bijna een maand veder en heeft nog steeds niemand wat. Ik raad je eerst aan om eerst het forum bij de inkoopacties goed door te lezen alvorens te bestellen om teleurtsteling te verkomen.Door Jfwiet (Bij deze ia: Hoofdorganisator)- 26-09-2005 19:27
:
Als we die korting willen hebben, dan moeten we binnen 1-2 weken bestellen. Dan zal het vrij snel gaan met de setjes (die komen dan uit voorraad uit Frankrijk)dus een dag of 5 en de rest zal dan moeten komen uit China (waar dus wel een week of 2 overheen gaat).
Omdat ik de prijs van het verzenden uit de prijs van het product heb gelaten, blijven de prijzen van de producten het zelfde.
Bij http://www.bytesatwork.be kan je vrijd goedkoop je eigen set samen stellen.
*Socket A blok hebben ze jammer genoeg niet.(rond de 35,-
*MB Alphacool NexXxoS NBX-A Northbrid / NBX-I Northbrid 26,-(je moet even kijken welke op de nforce 4 past)
*GFX Alphacool NexXxoS GP1X-NV40 6800 26,-
*Alphacool NexXxoS Xtreme II 40,- (twee keer 12cm fans
*Fitting 1/4" 8/10mm 8X1,30 = 10,40
*PVC Tube 8/10mm (1m) 2X2,20 = 4,40
*Water additive power fluid Blue UV 5,-
Dan kom je rond de 146,80 uit en dan moet je ook nog even een vijverpompje er bij kopen + eventueel zelf gemaakte resevoir. 115 ,- euro is zeker niet verkeerd voor die set. Een tweede radiator is niet nodig, tenzij je systeem zo ver mogelijk wilt overclokken. Maar in dat geval kan je koeling nooit goed genoeg zijn.
[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 91634 op 21-10-2005 09:19 ]
NF4 met socket A... riiightAnoniem: 91634 schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 08:47:
Niet gemeen bedoeld maar hoe lang ben je beried om op je setje te wachten ?
[...]
Inmiddels zijn we al bijna een maand veder en heeft nog steeds niemand wat. Ik raad je eerst aan om eerst het forum bij de inkoopacties goed door te lezen alvorens te bestellen om teleurtsteling te verkomen.
*Socket A blok hebben ze jammer genoeg niet.(rond de 35,-
Dan kom je rond de 146,80 uit en dan moet je ook nog even een vijverpompje er bij kopen + eventueel zelf gemaakte resevoir. 115 ,- euro is zeker niet verkeerd voor die set. Een tweede radiator is niet nodig, tenzij je systeem zo ver mogelijk wilt overclokken. Maar in dat geval kan je koeling nooit goed genoeg zijn.
Afijn Jfwiet heeft z'n spul wel op oorde, ik heb met een gesproken over het setje en wat feedback gegeven. Misschien duurt het wat langer maar het is gewoon behoorlijk goedkoop. En met waterkoeling moet je nooit haast hebben
Ik berijd om erop te wachten ja me neiuwe setup komt tog nog even niet eind deze maand heb ik me geld ook pas enzo.
Dat setje zou dus goed coolen?
Ik wil wel wat overclocken maar niet gek veel.
tot hoe ver zal ik me 3200+ krijgen?
Onmogelijk te zeggen, ligt aan:Anoniem: 157044 schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 11:39:tot hoe ver zal ik me 3200+ krijgen?
-geluk
-stepping/core
-mobo
-jou skills
Okee mijn Koffie molen (resevoir),

Hij heeft de lekage test doorstaan, het stukje groenslang moet alleen nog worde vervangen door een stuk doorzichtig slang. Inclusief ontluchting (fiets)ventiel zodat je makelijk het resevoir kan ontluchten. Ik vraag me af hoe lang het duurt voordat andere het straks ook gaan doen.
Er komt nog een T stukje in het setup om de boel bij te kunne vullen.
Voor de nieuwsgierige een overzicht van mijn kosten.
*Eheim 1048 pomp €5,- op konigen dag
*Tweede handse chipset,gpu en cpu blok met 1,5m doorzichtig slang €35,-
*Resovoir €3,-
*Rubber ringen en teflon had ik nog liggen €?,??
_________________________________________________+
€ 43,-
Nog aan te schaffen.
*Radiator geschikt voor 3X 120mm fans 49,-
*Fitting 1/4" 8/10mm €1,30 X 3 = €3,90
*PVC Tube 8/10mm (1m) €2,20 X 2 = €4,40
*Screw connection t-link 10/8mm €3,-
*Water additive power fluid Blue UV €5,-
*Verzend kosten €9,-
_________________________________+
€74,30
€ 43,-
_______+
€117,30
Hopelijk kan ik voor me oude setup zo €50,- krijgen ( rad + pomp + CPU blok+ wat slangen enz). Dan ben ik helmaal gelukig.
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 91634 op 21-10-2005 11:52 ]
Is dat practisch ?Anoniem: 91634 schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 11:51:
Oeps, dan hebben ze hem wel.CPU Alphacool NexXxoS XP Bold AMD 64 €35,-
Okee mijn Koffie molen (resevoir),
[afbeelding]
Asus A8N mobo word hetVandread schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 11:43:
[...]
Onmogelijk te zeggen, ligt aan:
-geluk
-stepping/core
-mobo
-jou skills
Daarmee valt aardig over te clocken mijn skill niet echt hoog maar koeld het goed genoeg om te gaan over lcocken of moet er dan echt een 2e rad bij comen en dan bv.
rad-cpu-rad-nb-gpu-pomp
de volgorde van de onderdelen in je loop doet niet terzake. Extra rad's zijn altijd leuk natuurlijkAnoniem: 157044 schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 13:00:
[...]
Asus A8N mobo word het
Daarmee valt aardig over te clocken mijn skill niet echt hoog maar koeld het goed genoeg om te gaan over lcocken of moet er dan echt een 2e rad bij comen en dan bv.
rad-cpu-rad-nb-gpu-pomp
Ik heb momenteel 2 rad's een Evo240 en een BI, hiermee haal ik matige temps. Als ik echter ook nog eens mn 3D kaart in de loop hang, word het toch echt krapjes. Het kan allemaal wel, maar dan is mn pc niet meer zo stil, als ik hem wil hebben
Al met al komen er eerdaags nog 2 BI-Ex'n bij. Ik heb al 1 extra BI-EX liggen, een chrome
En voor VanDread.. ik zal wel pix make
Mooi prijsje!Anoniem: 91634 schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 11:51:*Eheim 1048 pomp €5,- op konigen dag
U vraagt, wij antwoorden.
Het water wat eruit kwam was behoorlijk blauw en dat voorspelde niet veel goeds, en ja hoor, het zat vol met algen terwijl ik wel gewoon gedestileerd water en wasser-wetter gebruikte.
Ik heb de radiator en het cpublok doorgespoelt met kokend water en wat er uit kwam was geen prettig gezicht, vooral uit de radiator kwam erg veel troep.
Na 3 jaar draaien zat het dus helemaal vol met algen, ik heb de slangen naar het cpu blok vervangen want die zaten ook vrij vol met troep.
Na het cpu blok en radiator doorgespoelt te hebben en opnieuw ingeboud in mijn pc is de cpu temp van 45 naar 37 gegaan !
Er zit nu vers water en wasser-wetter in en hoop dat het een tijdje goed blijft gaan.
Anoniem: 157044 schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 00:36:
ik kwam dit setje tegen op inet http://www.inkoopacties.net/ia/qyqh3dq6
cpu: amd 3200
gpu: GeForce 6600 256mb
nb: Nforce4
zal dit setje goed zijn om me opsteling te koelen? en zit er nog een mogelijkheid om te overlcocken?
of een 2e radiator erbij zodat wel kan overlcocken?
of weet iemand nog iets anders voor max 125euro cpu/gpu/nb wil ik alle 3 gekoeld hebben met water. krap in kas helaas.
@MarkoZAnoniem: 91634 schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 08:47:
Niet gemeen bedoeld maar hoe lang ben je beried om op je setje te wachten ?
[...]
Inmiddels zijn we al bijna een maand veder en heeft nog steeds niemand wat. Ik raad je eerst aan om eerst het forum bij de inkoopacties goed door te lezen alvorens te bestellen om teleurtsteling te verkomen.
.
Het is een leuk setje, ik heb hem zelf nou al een tijdje draaien. De temps vallen me zeker niet tegen. Het zijn geen hoogwaardige setjes, ik zal zelf als alles hier binnenkomt een instalatie "gids" schrijven met fototjes en alle fittingen nalopen en teflon tape gebruiken. Ik heb al een hoog vragen gehad van mensen die mee doen die "watern00bs" zijn. Heb er zelf niet heel veel ervaring mee, maar snap wel hoe je iets water dicht moet maken.
@JC Ken
Als je het forum volgt kan je zien dat er een helehoop mensen gewoon niet reageren op mails etc, beetje jammer hoor. Maar ik heb overleg gehad met de leverancier omdat deze voorheen de prijs vanaf 10 setjes voor die prijs had gezet.
Maar de leverancier is akkoord gegaan en ik was eigenlijk vanplan om de actie vanavond of morgen de betaal fase in te laten gaan. Dus zo langzaam gaat het allemaal niet meer. Hopelijk heeft iedereen zijn set binnen 1,5 week binnen (mits de mensen betalen).
Ik heb ze meteen maar ook even gevraagd of dit een uitzondering is of dat dit normaal is. Hun prijzen zijn erg goed, somige producten worden verkocht voor de zelfde prijs dat ze op de website van apalcool staan, en somige producten kosten ietsje meer.
Ik laat het jullie wel even horen wanneer ik antwoord heb.
Ik heb ook pas een setje besteld van alphacool via bytes@work. Ze kunnen alles leveren van alphacool. Ze rekenen idd dezelfde prijzen aan als die je kan vinden op de site van alphacool. In de loop van volgende week wordt mijn setje verwachtAnoniem: 91634 schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 22:59:
Krijg net van bytes@work te horen dat als ik nog wat wou hebben van alphacool dat ze het me dan ook kunne leveren. Dat is erg relax want daardoor kan ik juist de onderdelen bestellen die ik eigelijk wou hebben.
Ik heb ze meteen maar ook even gevraagd of dit een uitzondering is of dat dit normaal is. Hun prijzen zijn erg goed, somige producten worden verkocht voor de zelfde prijs dat ze op de website van apalcool staan, en somige producten kosten ietsje meer.
Ik laat het jullie wel even horen wanneer ik antwoord heb.
Anoniem: 105281
Anoniem: 158212
ofwel de Thermaltake Bigwater SE , Thermaltake Bigwater of Thermaltake aquarius II
ben nu al een week bezig met vanalles te lezen maar ik kom er niet uit
Weet iemand miss het verschil tussen die 2 Bigwater ?
En deze case zou ik graag wille : Thermaltake Soprano - zwart
Ik denk wel dat alles goed past ?
Maar is het wel de moeite mijn cpu is nu idle 26 ° p4 2.6 Ghz @ 3.2 Ghz
stressed is hij ong 35 ofzo. Ik heb een Zalman koeler erop
mijn vga is 47 Idle en stressed 60° het is een Pci-eGeforce 6600 Gt.
Zou ik dan niet het beste een set samenstllen voor de chipset en Vga alleen ?
Greetz
Ik zal zo zeggen, met een thermaltake set krijg je die processor niet veel koeler.Anoniem: 158212 schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 17:31:
Beste tweakers , ik ben van plan om een waterkoeling te kopen en te OC
ofwel de Thermaltake Bigwater SE , Thermaltake Bigwater of Thermaltake aquarius II
ben nu al een week bezig met vanalles te lezen maar ik kom er niet uit
Weet iemand miss het verschil tussen die 2 Bigwater ?
En deze case zou ik graag wille : Thermaltake Soprano - zwart
Ik denk wel dat alles goed past ?
Maar is het wel de moeite mijn cpu is nu idle 26 ° p4 2.6 Ghz @ 3.2 Ghz
stressed is hij ong 35 ofzo. Ik heb een Zalman koeler erop
mijn vga is 47 Idle en stressed 60° het is een Pci-eGeforce 6600 Gt.
Zou ik dan niet het beste een set samenstllen voor de chipset en Vga alleen ?
Greetz
Het verschil tussen de Thermaltake bigwater en de Thermaltake bigwater SE is dat er bij de SE een drive bay tank zit, voor de rest is het hetzelfde spul.
In een Thermaltake Soprano past een bigwater perfect (zonder zagen of boren geloof ik zelfs)
En je kan natuurlijk ook voor je VGA een zalman koeler kopen, scheelt een hoop in de kosten (of je moet percé waterkoeling willen)
Edit: ik lees hier dat het pompje bij de SE ook verbeterd is.
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 138613 op 23-10-2005 17:52 ]

Neem nu dak ik die Bigwater SE koop , moet ik dus ook een vga en chipset koelblok kopen maar moet ik nog een extra radiator ofzo kopen ?
Of als ik gewoon een Zalman koeler koop , wat denke jullie dan dat het beste gaat koelen ?
Alvast bedankt
Ik denk dat het niet veel uit zal maken + dat luchtkoeling een stuk minder moeite en geld kost.Anoniem: 158212 schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 18:36:
Ik vind waterkoeling wel mooi , maarja als het gaat lekke![]()
Neem nu dak ik die Bigwater SE koop , moet ik dus ook een vga en chipset koelblok kopen maar moet ik nog een extra radiator ofzo kopen ?
Of als ik gewoon een Zalman koeler koop , wat denke jullie dan dat het beste gaat koelen ?
Alvast bedankt
En een extra radiator is bij die TT setjes volgens mij wel nodig als je meerdere dingen gaat koelen, lees (zoals eerder genoemd) het thermaltake topic eens door.
Maar waterkoeling blijft natuurlijk ook stiller en het ziet het gaaf uit.
Intel P4 2,8 Ghz 800 Mhz
Asus P4C800-E Deluxe
2x Kingston 512 MB DDR-RAM / 2x Infineon 256 MB DDR-RAM
Sapphire Radeon 9800XT 256 MB
Creative Audigy 2 Platinum Ex
CoolerMaster RealPower 550 Watt
En nog wat andere spulletjes zoals HDD's, DVD-branders etc.
De waterkoeling is ingebouwd in een CoolerMaster CM-Stacker en bestaat uit de volgende onderdelen:
Radiator: Black Ice Extreme III
Reservoir: Innovatek Tank-O-Matic 200 ML
Pomp: Eheim 1048
Koelblok: Nextcool Watercube GT3
de temps zijn nu
cpu: 24 graden onbelast / 30 graden belast
case: 30 graden onbelast / 32 graden belast
Wat ik nu zo gek vind, is dat de cpu gekoeld wordt door de radiator die gebruik maakt van 3 120 mm fans die koelen via de lucht in de kast... Hoe kan het dan zijn dat de CPU temperatuur onder de case temperatuur ligt
Had ik bij een kt400 plankje waar de boardsensor naast een snoei hete mosfet zat :\
Pc sensortjes zijn verre van een exacte wetenschap
1x Waterreservoir incl. Eheim Compact 600
1x Revoltec X-Freezer - klembevestiging
1x Alphacool NexXxoS Xtreme I
4x Rechte inschroefverbinding 1/4" - 8x1
2x PVC slang 8 mm. (8x1) - 1 meter
2x Tec-Protect-Plus - 500 ml.
1x Titan TFD-A12025/12V - 120 x 120 x 25 mm.
1x Fan guard 120 x 120 mm.
1x Sharkoon 3-pin op 4-pin spanningsadapter 12 naar 7 Volt
1x Arctic Céramique
voor 120 €
Als ik dan nog een VGA en chipset koelblok koop zou dit dan wat zijn ?
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 158212 op 23-10-2005 23:38 ]
Ten eerste: welkom op GoT.Anoniem: 158212 schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 23:33:
Als ik dan nog een VGA en chipset koelblok koop zou dit dan wat zijn ?
Verder zou ik je willen aanraden om de startpost van dit topic eens door te nemen, te beginnen bij : [rml][ WC] Het Grote Waterkoelingstopic Deel XV # Regels[/rml], en dan met name:
Je kunt moeilijk van "ons" verwachten dat wij voor je gaan Google'en en zo al je onderdelen bij langs gaan. Er staat veel informatie in de startpost, die al veel van je vragen zal beantwoorden. Specifieke vragen zijn natuurlijk altijd welkom, maar dit is een beetje veel van het goede.# Een aantal onderdelen opsommen en om de verwachte prestaties vragen: niet doen, niemand kan een precies antwoord geven. Bekijk de verschillende benchmarks maar die hier en op internet rondzwerven.
Bovendien kun je met zelf opgedane kennis onze antwoorden veel kritischer bekijken dan nu.
Mn oog is gevallen op componenten van Alphacool (rad, cpu, chipset) Ben er nog niet uit welke pomp en reservoir ik wil. Ik zou graag een pomp (ondergedompeld) en reservoir in 1 willen omdat het ruimte scheelt en geluid. Ik zit te twijfelen dussen de Hydra L20 en Eheim Compact 600, maar ik weet niet waar ik de keus op moet baseren? Hoe kan het dat ze in prijs zo veel verschillen met de grote broer bv 1048? Aan de andere kant, de voorkeur gaat eigenlijk lichtelijk naar een 12V pompje.
To be, or not to be a FRUITVLIEG!??
Het voordeel van de pomp niet in het reservoir is dat deze dan ook niet extra warmte aan het water afgeeft.
Edit : Om het geluid van de pomp tegen te gaan zijn er speciale rubberenschroeven voor te koop, je moet alleen dan wel 4 gaten in je kast boren, het voordeel is dan wel dat het echt nauwelijks geluid produceert. ( zit zelf met een eheim 1046 met die rubbers en ik vind het super werken )
[ Voor 37% gewijzigd door PilatuS op 24-10-2005 17:25 ]
Anoniem: 142097
1 x aquastream 12V Pumpe Rev. 3.5
1 x cuplex XT 2-Loch-mounting A64 without fittings
1 x aquagraFX for 7800 GTX without fittings
1 x twinplex Rev. 1.2 Chipset without fittings
1 x aquadrive Dual BLUE without fittings
2 x Water reservoir aquatube Rev. 1.1 without fittings, black
1 x ClearBlue Wasserzusatz 50 ml UV-aktiv
1 x aquaero 4.00 USB Fan-Controller, VF-Display
plus nog 2 keer een BI rad.
Ik ben een absolute n00b in waterkoeling dus heb ik een aantal vragen:
Er staat bij de koelblokken "without fittings", maar welke fittings moeten er dan bij? En welke maat slang. Ik kwam er niet echt uit op de site. En is deze opstelling goed?