Helemaal mee eens !!Anoniem: 86475 schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 20:37:
Ik begin overigens te betwijfelen of een HDTV kopen voor de Xbox 360 wel zo nuttig is. De grote meerprijs van een dure HDTV vindt ik het denk ik niet waard. Games op een CRT tv zien er namelijk in principe prima uit. Ik zie het als volgt: Games op de Xbox 360 zullen op een standaard TV een resolutie hebben van 640x480. Nu klinkt dat verschrikkelijk en op een PC ziet het er ook verschrikkelijk uit echter dit is geen goede vergelijking vanwege 2 dingen: Ten eerste vallen de lage resoluties op een crt tv veel minder op dan op een crt pc beeldscherm. Speel maar eens een game in 640x480 via tv-out, dan valt die lage resolutie stukken minder op. Ten tweede zit je als je op een PC gamed vaak op iets meer dan een halve meter van je beeldscherm af. Bij een TV is deze afstand 2-3 meter waardoor de lage resolutie ook weer minder opvalt. Daarnaast zullen de meeste Xbox 360 games ook nog gebruik maken van AA, aangezien door het ontwerp van de gpu 4xAA met een minimaal prestatie verliest gerendered kan worden. Hierdoor vallen eventuele kartels door een lagere resolutie dus ook nog eens minder op. Begrijp me niet verkeerd, tuurlijk zullen de games er op een HDTV scherper uitzien. Echter op een normale TV ziet het er ook niet slecht uit, en van alle mooie lichteffecten, schaduwen en details zal er niets verloren gaan op een normale TV. Ik zou het verschil tussen het beeld op een HDTV en standaard TV dan ook beschrijven als. Zeer scherp en gewoon goed scherp. En ik vindt dat verschil geen honderden euro's waard denk ik. Als de Xbox 360 straks bij mij thuis staat ga ik hem zowel op mijn PC beeldscherm als op de TV uitproberen en dan kijken wat het verschil echt is. En ik denk dat ik er niet ver naast zal zitten.
Ik wacht wel totdat die tv's goedkoper worden als er echt zo'n enorm verschil in zit.