Het 6800LE Topic Deel 20

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 1.390 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJanJansen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:13
RnCyber schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 13:57:
dus je hebt de XFX bios in je Asus 6800NU ? dus nu kun je ook de normale drivers gebruiken zeker ? :)
Normale drivers kon ik evengoed al gebruiken hoor, dat is geen probleem.
cybersteef schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 14:32:
[...]

Ik gok dat je met het XFX geen artifacts meer krijgt omdat het XFX BIOS wat andere (mogelijk lossere) timings hanteert dan het originele BIOS.
Je zou eens de timing instellingen van het origineel en het XFX BIOS moeten vergelijken, als je tijd over hebt :P
Dan moet ik wel een hoop tijd over hebben, moet namelijk eerst al die getalletjes en tekentjes maar even leren begrijpen ;) Maar het kan heel best zijn dat je gelijk hebt ja, ik snap alleen niet erg waarom mijn score hoger is met lossere timings...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeroamd
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-05 16:10
Ik had net echt problemen met 3dm2k3. Op mn oude systeem kon ik dood leuk 1.16x1.6 @ 480/1000Mhz draaien. Gisteren d8 ik van laat ik eens wat gaan benchen. Dus eerst draai ik de kaart op stock clocks met alleen de pipes en shaders unlocked. Hij haalt 99xx (bijna 10k met al1 unlockte pipes!) En toen d8 ik van laat ik een 420/900 draaien. Maar ik krijg ineens in tests freeze-ups van 3 seconden waarbij ik nog maar 2fps heb. En dat leverde me de volgende score op!

cpu @ 2.5 ghz (amd 3500+)
ram @ 2-2-2-5 (2x256mb)
vid @ 1.16x1.6 @ 420/900 @ 1.3V (xfx 6800le)

85xx punten :? :'(

Hoe kan ik dit oplossen want met mn vorige systeem had ik dit niet! Daarmee haalde ik @ 460/980 iets meer dan 11000 punten

[ Voor 5% gewijzigd door xeroamd op 21-10-2005 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:58

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
xeroamd schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 15:19:
Ik had net echt problemen met 3dm2k3. Op mn oude systeem kon ik dood leuk 1.16x1.6 @ 480/1000Mhz draaien. Gisteren d8 ik van laat ik eens wat gaan benchen. Dus eerst draai ik de kaart op stock clocks met alleen de pipes en shaders unlocked. Hij haalt 99xx (bijna 10k met al1 unlockte pipes!) En toen d8 ik van laat ik een 420/900 draaien. Maar ik krijg ineens in tests freeze-ups van 3 seconden waarbij ik nog maar 2fps heb. En dat leverde me de volgende score op!

ram @ 2-2-2-5 (2x256mb)

Hoe kan ik dit oplossen want met mn vorige systeem had ik dit niet! Daarmee haalde ik @ 460/980 iets meer dan 11000 punten
Klopt niet he?
Maar dat heb ik ook. Meestal krijg ik een freeze up als ik boven de 400mhz op de core, terwijl de temps en voltages uitstekend zijn! ook als ik force on 3d preformance aan heb staan blijven ze komen!
wat moeten we doen hieraan?

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 16:11

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

WillemJanJansen schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 14:42:
[...]

Dan moet ik wel een hoop tijd over hebben, moet namelijk eerst al die getalletjes en tekentjes maar even leren begrijpen ;) Maar het kan heel best zijn dat je gelijk hebt ja, ik snap alleen niet erg waarom mijn score hoger is met lossere timings...
Hmm goed punt. Misschien is het maar een miniem timing verschil, op zo'n hoge clocksnelheid maakt 1 clocktik vrij weinig uit. Kun je met dit BIOS je RAM iets hoger clocken dan met het origineel of gewoon zelfde speed maar dan artifactloos? (Wat overigens ook hoger is aangezien er dan wel goed gefunctioneerd wordt op de snelheid).
Overigens kan NiBiTor volgens mij timings uitlezen. Is het niet mogelijk daarmee de roms in te lezen en dan de timings te noteren?
Het kan ook zijn dat bijvoorbeeld XFX hun BIOS zo heeft gemaakt dat de settings zijn geoptimalseerd voor zoveel mogelijk performence en Asus wat meer ogen op stabiliteit/kwaliteit heeft gegooit.

Theoretisch denken is geweldig, is het niet? ;)
XanderDrake schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 15:24:
[...]
Klopt niet he?
Maar dat heb ik ook. Meestal krijg ik een freeze up als ik boven de 400mhz op de core, terwijl de temps en voltages uitstekend zijn! ook als ik force on 3d preformance aan heb staan blijven ze komen!
Wat is nou precies het probleem van xeroamd en jou? :?
Zelfde kaart in ander systeem haalt niet dezelfde performence of verwachte overclock?

[ Voor 20% gewijzigd door Ultraman op 21-10-2005 15:29 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 20:59
[...]

Klopt niet he?
Blijft je systeem even hangen en gaat ie daarna weer verder? Of crached je systeem volledig? Als je systeem volledig crashed, vast loopt, of terug springt naar windows heb je te ver OCed.

Als je system heel even traag wordt en daarna weer verder gaat heb je las van een vorm van throtteling (kan een bug zijn). Het is niet de nforce3+6800xx bug gezien je moederbord.

ram @ 2-2-2-5 (2x256mb)

Blijft je systeem even hangen en gaat ie daarna weer verder? Of crached je systeem volledig? Als je systeem volledig crashed, vast loopt, of terug springt naar windows heb je te ver OCed.

Als het enige wat er varanderd is je platform is (cpu+mobo) dan denk ik dat het daar aan ligt. Ik zie dat je een nforce 3 mobo hebt. Er zijn meer mensen die problemen met de combinatie 6800xx kaart + nforce3 hebben.

hier bijvoorbeeld.
http://forums.nvidia.com/...ex.php?act=ST&f=26&t=4758

Wat bij sommige mensen schijnt te helpen: (is bij iedereen weer iets anders)

oude drivers,
nieuw mobo bios,
fastwrites off,
agp 4x,
agp voltage iets verhogen,
vga terug clocken.

Maar vaak is er geen echte oplossing voor.

[ Voor 78% gewijzigd door martijn_tje op 21-10-2005 15:40 ]

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeroamd
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-05 16:10
verlaagd dat agp 4x me score niet enorm??

Btw wat zijn dan ''goede oude'' drivers??

Alvast bedankt.. zodra ik die 2 dignen weet ga ik probere:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Het verschil tussen AGP4 en 8X is erg klein, het zal in de praktijk nog geen 5% schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJanJansen
cybersteef schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 15:27:
[...]

Hmm goed punt. Misschien is het maar een miniem timing verschil, op zo'n hoge clocksnelheid maakt 1 clocktik vrij weinig uit. Kun je met dit BIOS je RAM iets hoger clocken dan met het origineel of gewoon zelfde speed maar dan artifactloos? (Wat overigens ook hoger is aangezien er dan wel goed gefunctioneerd wordt op de snelheid).
Overigens kan NiBiTor volgens mij timings uitlezen. Is het niet mogelijk daarmee de roms in te lezen en dan de timings te noteren?
Het kan ook zijn dat bijvoorbeeld XFX hun BIOS zo heeft gemaakt dat de settings zijn geoptimalseerd voor zoveel mogelijk performence en Asus wat meer ogen op stabiliteit/kwaliteit heeft gegooit.

Theoretisch denken is geweldig, is het niet? ;)
Ik zal de timings wel even uitlezen, en nee mijn mem komt geen Cm hoger met de XFX bios. Het is alleen zo dat ik geen arties heb als ik te hoog klok, wat ik normaal wel heb. Bij bijvoorbeeld Troll's lair, dan komt die vrouw binnen door de deur en zie ik allemaal verkleurinkjes in haar gezicht. Ook bij het laden van Moeder Natuur heb ik altijd groene stipjes als ik TE hoog klok. Met de XFX bios gebeurt dit niet. Het zal wel dat XFX meer performance wil ja.. Ik ga ook nog even benchen met een GT bios, eens kijken wat die er van bakt.

En ja, als je geen koppijn hebt, is af en toe goed nadenken best handig ;) :'(

EDIT:

Volgens NiBiToR hebben de 2 biossen precies dezelfde timings. Er komt bij beide timingset 6 uit, wat helemaal precies overeenkomt. Dit is het dus niet lijkt mij..

Afbeeldingslocatie: http://img471.imageshack.us/img471/3655/timings7zf.gif

Inclusief Diploma Regular, het San Andreas lettertype

[ Voor 13% gewijzigd door WillemJanJansen op 21-10-2005 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Krijg nou wat... Gelijke timings en verder wel verschil. Bijna hilarisch, een normaal bios dat atries geeft en een fout bios van een ander merk dat het perfect doet :P

Overigens krijg ik in Mother Nature ook stippenveldjes, alleen zijn de stipjes hier blauw. Maar ik heb dat als ik op 16 pipes ga werken ipv 12. Volgens mij was dat @ stock speeds... Strax toch nog eens proberen...

[ Voor 93% gewijzigd door Ultraman op 21-10-2005 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-08 23:30
Hallo iedereen; paar oude bekenden hier zo te zien
XanderDrake schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 16:30:
[...]

Nee, echt niet >:) ! er zijn echt tig topics gestart om de nieuwe 6800LE vragen te beantwoorden, en een tijdelijk topic was op de 500 posts in no time :)
And that's a good thing :P?
cybersteef schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 14:47:
Ik raad aan om deze uit te laten voor de beste stabiliteit, zeker als je ook overclocked.
Fast-Writes stelt een programma in staat om direct naar de VGA kaart te schrijven ipv van via het systeemgeheugen. Dit kan zo bandbreedte besparen, maar de performence winst is vrijwel altijd miniem. Bovendien is dit heel erg afhankelijk van timings, daarom is het op stock speeds al onbetrouwbaar. En als je dus gaat overclocken zul je met Fast-Writes On nooit zover komen als zonder Fast-Writes.
Ook zijn er vaak onstabiliteits problemen die veroorzaakt worden door Fast-Writes.
Je kunt er mee experimenteren en dan kijken wat je kunt halen. Kans dat het bij jou wel werkt.
Hmmm, mja iedereen zegt dat FW niks uitmaakt, maar met moeite rond de 71 fps in AquaMark3 zonder FW halen ipv met FW easy 76 doen vind ik toch wel redelijk verschil (vnl. merkbaar ik de minium fps).

ram @ 2-2-2-5 (2x256mb)

Klinkt als NF3+6800 to me...
[...]

Klopt niet he?
Dat vraagt men zich al een jaar af...
martijn_tje schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 15:33:
[...]
Als je system heel even traag wordt en daarna weer verder gaat heb je las van een vorm van throtteling (kan een bug zijn). Het is niet de nforce3+6800xx bug gezien je moederbord.
NF3+Ati doet het soms ook, en dr zijn zelfs mensen met een P4 die het hebben (maar dit zijn er wel heel erg weinig...vraag me af of het wat met de NF3 danwel 6800 te maken had, want zoveel als er zijn met die combi EN problemen is belachelijk hoog)
Ikzelf moet Fast Writes uitzetten alsik >425MHz wil klokken. en zelfs 400-425 is kennelijk niet 100% bruikbaar, maar loopt niet direct klem
cybersteef schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 15:27:
[...]

Videokaarten leven op bandbreedte, dus wat lossere timings en hogere klok vindtie wel best :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

-Sir_Killalot- schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 16:28:
Hmmm, mja iedereen zegt dat FW niks uitmaakt, maar met moeite rond de 71 fps in AquaMark3 zonder FW halen ipv met FW easy 76 doen vind ik toch wel redelijk verschil (vnl. merkbaar ik de minium fps).
FW is heel erg afhankelijk van de applicatie. Hoe staat het met ingame performence? Merk je het daar ook zoveel?
Overigens kom je meestal verder met overclocken door FW uit te zetten, of had ik dat al gezegd? :P
Videokaarten leven op bandbreedte, dus wat lossere timings en hogere klok vindtie wel best :).
Dat is precies wat ik zeg/bedoel :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJanJansen
cybersteef schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 16:13:
Krijg nou wat... Gelijke timings en verder wel verschil. Bijna hilarisch, een normaal bios dat atries geeft en een fout bios van een ander merk dat het perfect doet :P

Overigens krijg ik in Mother Nature ook stippenveldjes, alleen zijn de stipjes hier blauw. Maar ik heb dat als ik op 16 pipes ga werken ipv 12. Volgens mij was dat @ stock speeds... Strax toch nog eens proberen...
Ja dat bios verhaal vind ik ook wel geinig, mijn stipjes zijn overigens ook een beetje blauw/groen, ligt er aan welk stipje het is :P . Hier is het gelukkig niet op stockspeeds maar begint het rond de 414 Core speed zo'n beetje..

Sir_Killalot kun je je bios misschien even uploaden? Kijken of mijn kaartje daarmee wel meer volt wil geven.

[ Voor 8% gewijzigd door WillemJanJansen op 21-10-2005 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
cybersteef schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 16:32:
FW is heel erg afhankelijk van de applicatie. Hoe staat het met ingame performence? Merk je het daar ook zoveel?
Overigens kom je meestal verder met overclocken door FW uit te zetten, of had ik dat al gezegd? :P
M'n 6800GT doet vrolijk 455/1255 met FW aan. Maar ik heb een Nforce 2 bord. Daar heb ik nog geen enkel probleem me gehad wat betreft OCen van video kaarten. Alleen als ik de vAGP verhoog kan ik nouwelijks meer OCen. Dus die hou ik op 1,5volt.
xeroamd schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 15:44:
Btw wat zijn dan ''goede oude'' drivers??
66.93 schijnt goed te werken. maar de scores die je daar mee haalt zijn wel een stuk lager op gelijke clocks.

[ Voor 23% gewijzigd door martijn_tje op 21-10-2005 16:48 ]

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
WillemJanJansen schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 16:35:
Sir_Killalot kun je je bios misschien even uploaden? Kijken of mijn kaartje daarmee wel meer volt wil geven.
XFX 6800LE BIOS
ik had um nog :p (heb nu nl een naar Ultra gemodde ASUS Gamers Edition - denk niet dat je die BIOS bedoelde ;)?).
Die XFX Bios is ungemod (en niet unlockt) - maar doet 1.2v en 1.4v prima. 1.3v niet (kunnen) proberen echter geeft de nieuwe NiBiTor aan dat het wel gewoon mogelijk is dus ga misschien in de nabije toekomst nog even kijken of de kaart op 1.3 wil en dan de 450 wil halen (1.2 kwam al makkelijk rond de 420 ofzo), helaas geen 16.6 maar 12.6
martijn_tje schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 16:45:
[...]
M'n 6800GT doet vrolijk 455/1255 met FW aan. Maar ik heb een Nforce 2 bord. Daar heb ik nog geen enkel probleem me gehad wat betreft OCen van video kaarten. Alleen als ik de vAGP verhoog kan ik nouwelijks meer OCen. Dus die hou ik op 1,5volt.
die moet je ook eigenlijk nooit verhogen. Misschien als je de AGP bus hoger dan 66MHz zet om stabiliteit te verhogen, maar anders...
[...]
66.93 schijnt goed te werken. maar de scores die je daar mee haalt zijn wel een stuk lager op gelijke clocks.
Ja...maarrr..sommige spellen werken er niet goed mee :-/ (denk HL2, D3 etc; kan fouten geven)

[ Voor 4% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 21-10-2005 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJanJansen
-Sir_Killalot- schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 17:00:
[...]

XFX 6800LE BIOS
ik had um nog :p (heb nu nl een naar Ultra gemodde ASUS Gamers Edition - denk niet dat je die BIOS bedoelde ;)?).
Die XFX Bios is ungemod (en niet unlockt) - maar doet 1.2v en 1.4v prima. 1.3v niet (kunnen) proberen echter geeft de nieuwe NiBiTor aan dat het wel gewoon mogelijk is dus ga misschien in de nabije toekomst nog even kijken of de kaart op 1.3 wil en dan de 450 wil halen (1.2 kwam al makkelijk rond de 420 ofzo), helaas geen 16.6 maar 12.6
bedankt.
Eigenlijk bedoelde ik die ASUS bios wel, ik heb namelijk ook een ASUS kaart.. Met die XFX Le bios krijg ik er ook niet meer volt op :'( Mijn kaartje mag mij niet zo erg denk ik.. met elke bios die ik tot nu toe geprobeerd heb, blijft het 1.23 volt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heyla,

Ej 6800LE fanatiekers,

Dit kaartje ga ik ook halen enbij alternate lag de xfx er voor 99 euro, en ik ging vandaag kijken en hij was er niet (welcome to the life of Xyus) en ik heb dus veel winkels afgegaan om een 6800le en vind geen een winkel wat dit kaartje heeft aan een deftige prijs :(
weten jullie ers?

xyus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJanJansen
Pricewatch

De XFX is op zijn goedkoopst 142 euro volgens de pricewatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
-Sir_Killalot- schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 16:28:
Hallo iedereen; paar oude bekenden hier zo te zien
Sir Killalot, fancy seeing you here :) .
And that's a good thing :P?
Het bevalt me wel :) de meeste mensen die een LE hebben klooien stevig aan, echte tweakers >:)
martijn_tje schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 15:33:
Even hangen en daarna weer verder.
Ik heb wel nforce3 hoor :) Maar met mijn XFX kon ik ditzelfde truukje tot 410mhz (op damn stock cooler he) dus ik schat dat het daar niet aan ligt.

Maar het maakt me niet zo veel meer uit. Ik ga binnenkort toch een *radicale* switch maken. Socket M2 zal vroeger uitkomen dan verwacht las ik net nog, laten we het hopen, want daar zat ik op te wachten :) .
oude drivers,
nieuw mobo bios,
fastwrites off,
agp 4x,
agp voltage iets verhogen,
vga terug clocken.
Ik heb alles al geprobeerd behalve AGP 4x. Ach jah :) top prestaties op 8p6v zal ik toch niet meer krijgen. Het is zoals Mr. Killalot eens zei, Ooit worden 6800LE's ook tweedehands kaartjes ;)

Pilatus weer terug, Sir Killalot weer terug, Cardinal808 volgt het volgens mij allemaal nog, ik, WillemJanJansen en Cybersteef die alles bijhouden, volgens mij heeft het Grote 6800LE Topic weer de spreekwoordelijke wind in de rug :)

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Vergeet niet de verassing die klaar staat voor het nieuwe deel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
WillemJanJansen schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 17:20:
[...]

bedankt.
Eigenlijk bedoelde ik die ASUS bios wel, ik heb namelijk ook een ASUS kaart.. Met die XFX Le bios krijg ik er ook niet meer volt op :'( Mijn kaartje mag mij niet zo erg denk ik.. met elke bios die ik tot nu toe geprobeerd heb, blijft het 1.23 volt
ASUS V9999GE BIOS
Naja oke...here ya go. Ook niet unlocked of gemod dus pas op: core 350 en mem = 1GHz. vcore = 1.4 en tis dus een BIOS bedoeld voor een 256MB DDR3 kaart :-/. Don't blame me if it blows up in ur face.
XanderDrake schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 18:56:
[...]
Sir Killalot, fancy seeing you here :) .
elleu :)
[...]
Het bevalt me wel :) de meeste mensen die een LE hebben klooien stevig aan, echte tweakers >:)
Mja, dr wordt idd minder gejojo-ed dan voorgaande deeltjes. Heb het even vluchtig doorgenomen.
cybersteef schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 19:03:
Vergeet niet de verassing die klaar staat voor het nieuwe deel ;)
Layout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJanJansen
-Sir_Killalot- schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 19:47:
[...]

ASUS V9999GE BIOS
Naja oke...here ya go. Ook niet unlocked of gemod dus pas op: core 350 en mem = 1GHz. vcore = 1.4 en tis dus een BIOS bedoeld voor een 256MB DDR3 kaart :-/. Don't blame me if it blows up in ur face.
Bedankt :)
Ding gaat niet stuk hoor, ik heb er tot nu toe een v9999/td bios in gehad, een 6800GT (asus) een XFX 6800NU, een XFX 6800LE en nu ga ik die bios maar eens modderen en er in pleuren, ik zie wel wat het doet.

Trouwens: Waar is "Save without checksum" voor? Ik had namelijk een bios op die manier gesaved en er maar even in geflasht maar dat doet het niet 8)7 ... Kon het altijd proberen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan een Nieuwe asus 6800LE krijgen.

wss 12*6 dus :) mjah da's wel goed genoeg voor hl² lost coast & cs:s & nieuwe NFSU.
beter als mijn fx5700le in ieder geval

xyus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJanJansen
Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 20:26:
Ik kan een Nieuwe asus 6800LE krijgen.

wss 12*6 dus :) mjah da's wel goed genoeg voor hl² lost coast & cs:s & nieuwe NFSU.
beter als mijn fx5700le in ieder geval

xyus
De Asus V9999/TD is standaard 12/5 en in de meeste gevallen te unlocken naar 16/6 voor een zacht prijsje van 129 euro. Ik heb het ding zelf ook en ben er harstikke tevreden mee. Het enige nadeel dat ik tot nu toe gevonden heb is dat het core voltage niet omhoog wil :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 13:07
WillemJanJansen schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 20:32:
[...]

De Asus V9999/TD is standaard 12/5 en in de meeste gevallen te unlocken naar 16/6 voor een zacht prijsje van 129 euro. Ik heb het ding zelf ook en ben er harstikke tevreden mee. Het enige nadeel dat ik tot nu toe gevonden heb is dat het core voltage niet omhoog wil :/
Hey, effe een vraagje aan jou specifiek (ik zag geen mail oid in je profiel).

Was jou V9999/TD ook enigszins geknikt toen je hem kreeg (niet kapot, geen schade, gewoon ietsje geknikt/licht gekromd)? Zoals je misschien hebt gelezen was mijn dat wel en heb ik hem teruggestuurd. De winkel heeft hem echter succelvol getest dus ik vroeg me af of dat misschien toch zo hoorde. Dank voor je antwoord.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJanJansen
Breepee schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 20:54:
[...]

Hey, effe een vraagje aan jou specifiek (ik zag geen mail oid in je profiel).

Was jou V9999/TD ook enigszins geknikt toen je hem kreeg (niet kapot, geen schade, gewoon ietsje geknikt/licht gekromd)? Zoals je misschien hebt gelezen was mijn dat wel en heb ik hem teruggestuurd. De winkel heeft hem echter succelvol getest dus ik vroeg me af of dat misschien toch zo hoorde. Dank voor je antwoord.
Nee, mijn kaart is 100% recht. Ik zou als ik jou was gewoon een andere eisen hoor, misschien gaat dat ding nu wel met 2 dagen kapot, weet jij het.. een kromme kaart zou ik niet accepteren denk ik.

Mm ja, profiel moet ik maar eens bijwerken :)

Vindt iemand het een goed idee om een pagina aan te maken waar alle scores enz op komen te staan, voor het overzicht? Soort van kleine site.

[ Voor 9% gewijzigd door WillemJanJansen op 21-10-2005 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cemeli
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-09 18:21
kan iemand mij helpen?
heb een LEADTEK 6800 LE maar ik wil em graag OC en een goede BIOS derin hebben
heeft er ieman een goede BIOS voor de 6800 LE?

BIJ de De Rivatuner Tutorial kan ik de plaatjes niet meer zien van hoe het moet,
kan iemand ze weer terugbrengen AUB

[ Voor 12% gewijzigd door cemeli op 22-10-2005 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
cemeli schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 23:30:
kan iemand mij helpen?

BIJ de De Rivatuner Tutorial kan ik de plaatjes niet meer zien van hoe het moet
Ik raad toch echt aan om zelf je bios aan te passen via NiBitor, dan heb je nooit last van niet-compatible biosen. Verhoog het voltage en je kan verder clocken dan normaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROximity
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-09 15:48
cemeli schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 23:30:
kan iemand mij helpen?

BIJ de De Rivatuner Tutorial kan ik de plaatjes niet meer zien van hoe het moet,
kan iemand ze weer terugbrengen AUB
Ja, ik kan ook de Rivatuner tut plaatjes niet meer laden. Kan iemand ze ergens anders hosten of iets dergelijks, heb ze hard nodig voor mijn Pipeline unlock :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Ik kan ze wel in mijn fotoalbum zetten hoor. Mijn mail zit in m'n profiel. Imageshack kan natuurlijk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattiwatti
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-07 19:20
PROximity schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 02:12:
[...]

Ja, ik kan ook de Rivatuner tut plaatjes niet meer laden. Kan iemand ze ergens anders hosten of iets dergelijks, heb ze hard nodig voor mijn Pipeline unlock :P
Ik had ze toevallig op mijn PC staan:
http://img470.imageshack.us/img470/6830/rivatuner012gb.jpg
http://img470.imageshack.us/img470/9168/rivatuner021hr.jpg
http://img470.imageshack.us/img470/585/rivatuner037fe.jpg
http://img470.imageshack.us/img470/8707/rivatuner046hw.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn eigen videokaart is vorige week kapot gegaan, en nu heb ik een nieuwe mee gekregen bij informatique... maar deze nieuwe vertoont veel lag en hapert in elk spel en ook 3dmark ... word er echt helemaal gek van.. weet iemand misschien waar het aan kan liggen??
heb al nieuwe drivers geprobeerd en ouwe maar niets lijkt te helpen... ook als ik alle pipelines openzet blijft de kaart in 3d helemaal vast zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 09:45:
Mijn eigen videokaart is vorige week kapot gegaan, en nu heb ik een nieuwe mee gekregen bij informatique... maar deze nieuwe vertoont veel lag en hapert in elk spel en ook 3dmark ... word er echt helemaal gek van.. weet iemand misschien waar het aan kan liggen??
heb al nieuwe drivers geprobeerd en ouwe maar niets lijkt te helpen... ook als ik alle pipelines openzet blijft de kaart in 3d helemaal vast zitten...
Heb je al eens geprobeerd je chipsetdrivers opnieuw te installeren? Ik heb al wel eens gehad dat de AGP acceleratie uitstond na het vervangen van een videokaart. Het opnieuw installeren van de chipsetdrivers (met een nieuwere versie) verhielp dit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
WillemJanJansen schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 15:55:
Ik zal de timings wel even uitlezen, en nee mijn mem komt geen Cm hoger met de XFX bios. Het is alleen zo dat ik geen arties heb als ik te hoog klok, wat ik normaal wel heb. Bij bijvoorbeeld Troll's lair, dan komt die vrouw binnen door de deur en zie ik allemaal verkleurinkjes in haar gezicht. Ook bij het laden van Moeder Natuur heb ik altijd groene stipjes als ik TE hoog klok. Met de XFX bios gebeurt dit niet. Het zal wel dat XFX meer performance wil ja.. Ik ga ook nog even benchen met een GT bios, eens kijken wat die er van bakt.

En ja, als je geen koppijn hebt, is af en toe goed nadenken best handig ;) :'(

EDIT:

Volgens NiBiToR hebben de 2 biossen precies dezelfde timings. Er komt bij beide timingset 6 uit, wat helemaal precies overeenkomt. Dit is het dus niet lijkt mij..
Ik heb ook 4 gainward biossen vergeleken. Het zijn dan wel GT/Ultra biosen, maar die geven steeds ook de zelfde timings aan. Het is bekend dat ultra's lossere timings hebben. Ik vermoed dat nibitor de timings niet goed aangeeft.

Gainward GT (normaal 1000Mhz mem 2.0ns)
Gainward GT GS (1100Mhz mem 2.0ns)
Gainward GT GS GHL (1200Mhz mem 1.6ns)
Gainward Ultra (1200Mhz mem 1.6ns)

M'n GT GS heeft ook 1.6 ns geheugen. Maar hij geeft arties vanaf 1140Mhz. Benchbaar is ie tot 1280Mhz. Zo'n groot verschil tussen benchbaar en arties heb ik nog nooit meet gemaakt. Dus vandaar dat ik het ook maar even vergeleken heb.

[ Voor 10% gewijzigd door martijn_tje op 22-10-2005 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds een paar dagen een Asus V9999/TD 6800 videokaart, maar heb de score in 3DMark05 niet hoger dan 800 (ja 800) kunnen krijgen. En ook in games zoals HL2 heb ik zeer slechte performance. Ik heb een voeding die misschien niet voldoende is (Maxpower 350, B-merkje denk ik). Kan dit een oorzaak zijn? Want verder werkt alles wel, maar te traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 10:21:
Ik heb sinds een paar dagen een Asus V9999/TD 6800 videokaart, maar heb de score in 3DMark05 niet hoger dan 800 (ja 800) kunnen krijgen. En ook in games zoals HL2 heb ik zeer slechte performance. Ik heb een voeding die misschien niet voldoende is (Maxpower 350, B-merkje denk ik). Kan dit een oorzaak zijn? Want verder werkt alles wel, maar te traag.
kan je de rest van je specs ook posten? je zou ook je voltages kunnen checken met Speedfan(googlen), en die hier ook posten. Welke drivers heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROximity
Asus V9999/TD 6800 ook besteld voor 129,-. Prijs kwalitatief is dat zo'n goed kaartje! (lijkt me) Nu maar hopen dat Quake 4 er een beetje op loopt, mijn ti4200 vind dat spel niet zo leuk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.gerwinkoudijs.com/pics/speedfan.gif

Specs:
- Had 81.85 Forceware drivers, heb nu 78.01
- AMD64 Athlon 3500+ processor
- MSI K8N Neo2 moederbord
- 1 GB geheugen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 10:34:
[afbeelding]

Specs:
- 1 GB geheugen
Ziet er allemaal uitstekend uit... Ik heb geen idee wat de lage prestaties veroorzaakt. Heb je AA aanstaan? Hoe zit je AGP (Uit, 8x, 4x)? Fastwrites?
een format doet altijd goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJanJansen
martijn_tje schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 10:01:
[...]

Ik heb ook 4 gainward biossen vergeleken. Het zijn dan wel GT/Ultra biosen, maar die geven steeds ook de zelfde timings aan. Het is bekend dat ultra's lossere timings hebben. Ik vermoed dat nibitor de timings niet goed aangeeft.

Gainward GT (normaal 1000Mhz mem 2.0ns)
Gainward GT GS (1100Mhz mem 2.0ns)
Gainward GT GS GHL (1200Mhz mem 1.6ns)
Gainward Ultra (1200Mhz mem 1.6ns)

M'n GT GS heeft ook 1.6 ns geheugen. Maar hij geeft arties vanaf 1140Mhz. Benchbaar is ie tot 1280Mhz. Zo'n groot verschil tussen benchbaar en arties heb ik nog nooit meet gemaakt. Dus vandaar dat ik het ook maar even vergeleken heb.
Nou, dan heb je geluk, als ik mijn geheugen ffies te hoog klok dan krijg ik dikke zwarte strepen in beeld en allemaal mooie driehoekjes. Ook gaat mijn score dan achteruit.

In de winter dan ga ik de 12k halen met 3dmark03.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Verwijderd schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 10:34:
[afbeelding]

Specs:
- 1 GB geheugen
Ik heb verder nog niets over drivers gehoord. Welke gebruik je?
Chipset drivers ook goed geïnstalleerd?

Je hebt de Asus pas, welke videokaart had je hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martijn_tje schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 10:01:
Vaag, ik heb dat niet met de zelfde kaart. Haal zo 1200Mhz arties vrij. Bij 1220Mhz krijgt die wel arties maar ik heb niet gekenen of die dan nog wel stabiel is. Ik kan wel wel vertellen de koeling van de mem chips erg veel invloed heeft op de maximaale oc resoltaat bij mij. Met die kauwgumtjes tussen de heatsink en mem chips kwam ik ook niet zo ver.

Mischien dat je één ramchipje op je kaart heb die gewoon niet zo ver wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Admiral Freebee schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 09:56:
[...]

Heb je al eens geprobeerd je chipsetdrivers opnieuw te installeren? Ik heb al wel eens gehad dat de AGP acceleratie uitstond na het vervangen van een videokaart. Het opnieuw installeren van de chipsetdrivers (met een nieuwere versie) verhielp dit :)
Thanks!!!
Ik zal meteen maar ff windows opnieuw erop knallen.. kijk of alles dan beter gaat rennen, alles gat latste tijd al als een struikelde zeemeeuw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
cybersteef schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 13:15:

psssssssssst B)
- 1 GB geheugen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben maar tot zo 1282,5Mhz gegaan met me geheugen en ik heb alleen maar last van lichte airfacts. Staks haal ik nog de 1,3GHZ 3Dmark05 stabiel. Snapt er niks van :? Zou die met met GLH/Ultra bios wel boven de 1215Mhz komen zonder airfacts ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XanderDrake schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 11:31:
[...]

Ziet er allemaal uitstekend uit... Ik heb geen idee wat de lage prestaties veroorzaakt. Heb je AA aanstaan? Hoe zit je AGP (Uit, 8x, 4x)? Fastwrites?
een format doet altijd goed :)
cybersteef schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 13:15:
[...]

Beide bedankt!

Ik heb de laatste NForce drivers van Nvidia gedownload en heb nu een score van 3540 bij 3DMark05. Dus het is nu goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 15:53:
Beide bedankt!

Ik heb de laatste NForce drivers van Nvidia gedownload en heb nu een score van 3540 bij 3DMark05. Dus het is nu goed :)
welke zijn dat dan :) ?
je had eerst 78.01, heb ik ook, doen het uitstekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik bedoel de moederbord chipset drivers (NForce 3). Verder heb ik de laatste forceware drivers, voor de videokaart dan, weer geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
* anandus wil ook een 6800 LE (en unlocken natuurlijk :P ), maar welk merk is het beste?

De Leadtek is het goedkoopste, maar ik zie Asus hier en daar voorbijkomen. Qua prijs ontlopen ze elkaar niet bijster veel.

Is er een merk wat aan te raden is? :)

Ow, en krijg je er nog spellen bij ofzo? :)

[ Voor 11% gewijzigd door anandus op 23-10-2005 12:29 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJanJansen
Je moet het zelf weten,
Bij de Asus heb je de zekerheid dat je iig 12 pipelines en 5 vertex shaders open hebt. Voor 5 euro meer.
Ik heb de Asus en daar krijg je het volgende bij:
-Deus Ex Invisible War (meningen verschillen maar ik vind dat spel bagger.)
-Battle Engine Aquila (nog niet geprobeerd, de plaatjes daarvan trekken mij niet echt.)
-Een demo cd met 6 demootjes er op.
-Cd hoesje waar alles wat je krijgt in zit.
-DVI--> Vga stekkertje
-TV out kabel.

Bij de Leadtek krijg je Prince Of Persia zo ver ik weet.

De koelers van beide kaarten zijn goed. (Met mijn kaart kun je gamen met de fan op 0 Rpm :) )

De Asus is overigens geen LE maar een gewone 6800. Daarbij loopt de core ook standaard 25 Mhz harder.

[ Voor 9% gewijzigd door WillemJanJansen op 23-10-2005 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
WillemJanJansen schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 12:48:
De koelers van beide kaarten zijn goed. (Met mijn kaart kun je gamen met de fan op 0 Rpm :) )

De Asus is overigens geen LE maar een gewone 6800. Daarbij loopt de core ook standaard 25 Mhz harder.

Misschien overbodig, maar die 'gewone' 6800 kan ik dus ook de pipelines openzetten?

Dan wordt het een Asusje morgen (winkel aan de overkant heeft hem voor €129,-), en kan ik me inhoudelijk ook in dit topic mengen :P

Ow, zijn er nog eisen aan de voeding / is 300W genoeg?

* anandus vervloekt alle toffe spelletjes die uit gaan komen en mij dwingen een nieuwe grafische kaart te kopen :+

[ Voor 3% gewijzigd door anandus op 23-10-2005 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJanJansen
anandus schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 13:00:
[...]

Misschien overbodig, maar die 'gewone' 6800 kan ik dus ook de pipelines openzetten?

Dan wordt het een Asusje morgen (winkel aan de overkant heeft hem voor €129,-), en kan ik me inhoudelijk ook in dit topic mengen :P

Ow, zijn er nog eisen aan de voeding / is 300W genoeg?

* anandus vervloekt alle toffe spelletjes die uit gaan komen en mij dwingen een nieuwe grafische kaart te kopen :+
Ja, die Asus kun je zeker unlocken, niet 100% zeker uiteraard maar er is wel meer zekerheid op 16/6 dan bij een LE. Een 300 watt voeding is een beetje krapjes hoor. Ik weet niet wat de rest van je specs zijn.. Het is in ieder geval wel vrij irritant al heb je steeds last van zwarte schermen tijdens spellen, door een te slappe voeding. Je kunt kijken of de voeding het trekt en anders een nieuwe kopen. Unlockse :P

Mijn kaart is ook volledig unlocked :) maar je hebt altijd een beetje kans dat er toch een pijpleiding verrot is. Daar moet je geluk mee hebben.

[ Voor 9% gewijzigd door WillemJanJansen op 23-10-2005 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
WillemJanJansen schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 13:09:
[...]

Ja, die Asus kun je zeker unlocken, niet 100% zeker uiteraard maar er is wel meer zekerheid op 16/6 dan bij een LE. Een 300 watt voeding is een beetje krapjes hoor. Ik weet niet wat de rest van je specs zijn.. Het is in ieder geval wel vrij irritant al heb je steeds last van zwarte schermen tijdens spellen, door een te slappe voeding. Je kunt kijken of de voeding het trekt en anders een nieuwe kopen. Unlockse :P
Good 8)

Ik ga het morgen proberen, merk wel of mijn voeding het trekt :P
[small]rest van de specs:
• P4 2,4Ghz@3,4Ghz (Northwood met stock koeler)
• 1Gb mem (4x256Mb)
• 1 x 40Gb, 1 x 120Gb (beide Maxtor Diamondplus)
• LiteOn CD-brandertje

Dus denk/hoop dat-ie het kantje bord gaat redden :)

/me anandus wou dat het al morgen was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJanJansen
anandus schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 13:15:
[...]

Good 8)

Ik ga het morgen proberen, merk wel of mijn voeding het trekt :P
[small]rest van de specs:
• P4 2,4Ghz@3,4Ghz (Northwood met stock koeler)
• 1Gb mem (4x256Mb)
• 1 x 40Gb, 1 x 120Gb (beide Maxtor Diamondplus)
• LiteOn CD-brandertje

Dus denk/hoop dat-ie het kantje bord gaat redden :)

/me anandus wou dat het al morgen was
Tja, het ligt er aan of het een beetje een merk voeding is... Ik hoop voor je dat 'ie het trekt.

Enige nadeel dat ik gevonden heb bij mijn V9999/TD is dat je er moeilijk meer volt op kan zetten via een bios flash. Al flash je er een 1.4 volt bios in blijft het ding op 1.23 volt staan. Mijnes doet op dit moment 412/897 met de originele Asus bios. Daar ben ik wel tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROximity
Ik kan echt niet wachten tot ik hem heb :+
Heb zaterdag ook de Asus besteld, hopelijk morgen of overmorgen binnen. Denk toch dat de asus het beste is omdat het zowieso geen LE is en standaard 12/5 open heeft en 25mhz standaard sneller loopt.
./farewell POV ti4680xp :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
WillemJanJansen schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 13:27:
Enige nadeel dat ik gevonden heb bij mijn V9999/TD is dat je er moeilijk meer volt op kan zetten via een bios flash. Al flash je er een 1.4 volt bios in blijft het ding op 1.23 volt staan. Mijnes doet op dit moment 412/897 met de originele Asus bios. Daar ben ik wel tevreden mee.
Ik kan het niet helpen te denken dat het komt omdat ASUS zich niet bepaald aan reference designs houdt en dus kennelijk iets anders doet qua voltage.
Echter we hebben al langer de ASUS LE meegemaakt; dacht toch dat die ook van voltage kon veranderen.

*EDIT: Bedacht me net...Heb een tijd terug V9999GE naar 1.3V (GT voltage) geflasht als test en dit deed hij keurig (overclock kon ook niet meer zo hoog, dus er was weldegelijk wat veranderd). Het is dus prima mogelijk; alleen de extra voltages (1.5, 1.6), das andere koek.

[ Voor 19% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 23-10-2005 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJanJansen
-Sir_Killalot- schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 14:44:
[...]

Ik kan het niet helpen te denken dat het komt omdat ASUS zich niet bepaald aan reference designs houdt en dus kennelijk iets anders doet qua voltage.
Echter we hebben al langer de ASUS LE meegemaakt; dacht toch dat die ook van voltage kon veranderen.

*EDIT: Bedacht me net...Heb een tijd terug V9999GE naar 1.3V (GT voltage) geflasht als test en dit deed hij keurig (overclock kon ook niet meer zo hoog, dus er was weldegelijk wat veranderd). Het is dus prima mogelijk; alleen de extra voltages (1.5, 1.6), das andere koek.
Nee het kan echt niet. Als ik er een GT bios in flash dan staat er bij smartdoctor 1.35 volt maar dat klopt niet aangezien mijn temps dan Precies hetzelfde zijn en het ding precies even hoog klokt. Smartdoctor kijkt volgens mij gewoon naar wat voor kaart er in zit en zegt daar het voltage bij. Als je het wilt proberen dan mag je van mij mijn bios modden en dan flash ik 'm er in. 90% kans dat het niet werkt :'( Ik heb nu al 20 biossen geprobeerd maar geen van alleen deed het op 1.3 of 1.4 volt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
heey tweakers,
ik heb ff een vraagje.. ik heb al een tijdje een V9999/TD (volledig unlocked,325/700) en ben er zeer
tevreden mee, haal ca. 50000 Aquamarks met Aquamark 3 en ca. 10500 met 3dmark03 :Y) .
Nu komt het rare.. ik clock de kaart over naar 400/800 mhz.. en dan is mijn aquamark score 45000 :? de temps zijn normaal, 51 voor de core en 49 voor het memory. Ik zou niet weten waaraan dit ligt.. mss aan de nieuwste ForceWare drivers ( 81.85) ? want 2 weken geleden had ik wél meer aquamarks bij een OC. Hoe kan het dat mijn score met OC lager ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJanJansen
finsdefis schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 19:48:
heey tweakers,
ik heb ff een vraagje.. ik heb al een tijdje een V9999/TD (volledig unlocked,325/700) en ben er zeer
tevreden mee, haal ca. 50000 Aquamarks met Aquamark 3 en ca. 10500 met 3dmark03 :Y) .
Nu komt het rare.. ik clock de kaart over naar 400/800 mhz.. en dan is mijn aquamark score 45000 :? de temps zijn normaal, 51 voor de core en 49 voor het memory. Ik zou niet weten waaraan dit ligt.. mss aan de nieuwste ForceWare drivers ( 81.85) ? want 2 weken geleden had ik wél meer aquamarks bij een OC. Hoe kan het dat mijn score met OC lager ligt?
Test anders ook ff je score op 400/800 in 3dmark, of is dat die 10500? Want die 10500 is niks om je zorgen te maken hoor als je op 400/800 draait...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
finsdefis schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 19:48:
heey tweakers,
Ik gok op de drivers, ik heb net 81.85 gedowned en geprobeerd: BUGGY AS HELL!
FEAR werd gereduceerd van (78.01) vloeiend naar (81.85) een flikkerende rotzooi!
Ik probeer nu 81.26 of ik ga weer terug naar 78.01, Christus!

Ok ik ga terug naar 78.01, bij die 81.26 ga ik er 10fps op achteruit.

[ Voor 4% gewijzigd door XanderDrake op 23-10-2005 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
XanderDrake schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 23:30:
[...]

Ik gok op de drivers, ik heb net 81.85 gedowned en geprobeerd: BUGGY AS HELL!
FEAR werd gereduceerd van (78.01) vloeiend naar (81.85) een flikkerende rotzooi!
Ik probeer nu 81.26 of ik ga weer terug naar 78.01, Christus!

Ok ik ga terug naar 78.01, bij die 81.26 ga ik er 10fps op achteruit.
Heh...was de laatste tijd ff bezig drivers her en der te d/len en proberen; uiteindelijk maar bij de 78.01 gebleven. Dacht ik weer es up to date te zijn, komen dr vandaag weer nieuwe uit 8)7. Meteen maar ged/l had alleen geen zin in NOG een driver install op dat moment...goede keus zo te zien...

@WillemJanJansen
SmartDoctor gaf destijds bij mij wel keurig de verandering aan :?. Vind het toch nog steeds een vaag progseltje, maarja. RivaTuner kon trouwens ook een ASUS kaart uitlezen (temp, fan en alles), maar die opties ben ik ondertussen wer kwijt :( - weet ook niet meer welke driver/ASUS SD versie combi wel werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJanJansen
-Sir_Killalot- schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 01:02:

@WillemJanJansen
SmartDoctor gaf destijds bij mij wel keurig de verandering aan :?. Vind het toch nog steeds een vaag progseltje, maarja. RivaTuner kon trouwens ook een ASUS kaart uitlezen (temp, fan en alles), maar die opties ben ik ondertussen wer kwijt :( - weet ook niet meer welke driver/ASUS SD versie combi wel werkte.
Tja, ik vind het ook mooi Kl :O te dat mijn voltage niet omhoog gaat. Heb overigens de Smartdoctor :r van de cd geinstalleerd en die monitort je voltage echt niet volgens mij. Misschien maar eens een andere versie van dat :r programma downloaden. Het ding geeft namelijk alleen verandering al fles ik er een GT bios in maar dat haalt niets uit. Geen hogere overklok/temps of wat dan ook. Alles precies hetzelfde. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Zo, * anandus is zich alvast aan het klaarmaken voor de nieuwe kaart :P

Ik ben de drivers aan het downloaden, wat ik begreep is 78.01 de beste voor deze kaart op dit moment? :)

Woei, nog een uurtje :P

Overigens, er zit nu een Geforce 2 MX 32Mb in, moet ik daar nog uitgebreid de drivers van deïnstalleren, of kan het er gewoon overheen? :)
Ja, ik kan niet tegen FPS, dus speel vooral Civ. en Simcity, vandaar de GF2MX :P

[ Voor 14% gewijzigd door anandus op 24-10-2005 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
anandus schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 11:31:

Ik ben de drivers aan het downloaden, wat ik begreep is 78.01 de beste voor deze kaart op dit moment? :)

Overigens, er zit nu een Geforce 2 MX 32Mb in, moet ik daar nog uitgebreid de drivers van deïnstalleren, of kan het er gewoon overheen? :)
Ja, ik kan niet tegen FPS, dus speel vooral Civ. en Simcity, vandaar de GF2MX :P
Yeah ik raad het deinstalleren wel aan. Ikzelf had eerst een XFX voor mijn huidige leadtek, en ik heb nog steeds het gevoel dat iets niet klopt... drivermatig.
Enneuh, als je niet tegen FPS's kan, wat ga je nou dan spelen :P ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJanJansen
anandus schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 11:31:

Ik zou die drivers er sowieso afpleuren. Weet niet precies of dat echt moet. Upgraden van Nvidia naar Nvidia gaat makkelijker ivm drivers dan met Ati-->Nvidia of vice versa.

Post je straks je scores even ? :)

@XanderDrake
Ik heb nu dezelfde driver 5 keer geinstalleerd staan, voor mijn verschillende biossen. (XFX 6800LE, XFX 6800, Asus 6800GT, Asus 6800GE en mijn Asus 6800) maar daar merk ik toch echt niks van hoor... Laat ze er mooi op staan voor als ik weer eens een andere bios er in flash, dan hoef je de boel niet helemaal opnieuw te installeren.

[ Voor 20% gewijzigd door WillemJanJansen op 24-10-2005 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
XanderDrake schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 12:20:
Enneuh, als je niet tegen FPS's kan, wat ga je nou dan spelen :P ?
Ik wordt misselijk van FPS'en, een soort wagenziekte/zeeziek, heel jammer, want ik kan ze niet spelen, zonder ongelooflijk ziek te worden ;( (wit wegtrekken, zweten, kotsen, etc :( )
Dus zijn het strategy games, strategy games, strategy games en Morrowind (dat trek ik dan wel :) :? )
De upgrade doe ik nu voornamelijk voor Homeworld (2), Civ 4 en Oblivion (als ik dat trek).
Scores komen er aan, straks, als alles lekker draait.
Kan ik beter 3DMark'03 of '05 nemen? (ik zie beiden voorbij komen in het topic)
Nu kom ik niet verder dan '01, met mijn GF2MX32MB :P

[ Voor 6% gewijzigd door anandus op 24-10-2005 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJanJansen
anandus schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 12:27:

Scores komen er aan, straks, als alles lekker draait.
Kan ik beter 3DMark'03 of '05 nemen? (ik zie beiden voorbij komen in het topic)
Nu kom ik niet verder dan '01, met mijn GF2MX32MB :P
Zelf weten, beide benchmarks worden nog veel gedaan. Ik doe ze allebei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
ha! leeft dit topic nog. heb dus al jaren die 6800le en nog steeds soms probleempjes. soms als ik een spel speel dan krijg ik bluescreen over van alles en nog wat. soms restart hij gewoon, soms iets met Page in non paged area. wat me wel opvalt is dat niet alle spellen het hebben, maar HL2 en COD meestal wel. als ik restart werkt het meestal daarna wel, of als ik de comp al lang aan heb. weet iemand wat het kan zijn?

(dit gebeurt ook als ik de pipelines niet open en niet overklok, maar dan wel minder)

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Drivers okee? (Niet alleen videokaart, maar bijvoorbeeld ook chipset drivers?)

Hoe is de temperatuur? Zowel de GPU, maar ook bijvoorbeeld de CPU?
Eventueel memtest draaien om te kijken of je geheugen okee is.
Oh, en kijk even of er niet teveel stof in de fans van de grafische kaart en de CPU-koeler zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJanJansen
Wat Anandus zegt en:

Als Fastwrites enabled staat moet je het ff op disabled zetten. Dat zorgt erg vaak voor problemen. Kijk ook even of je AGP instellingen en je hardwareversnelling goed staat. Zet je hardwareversnelling anders uit en probeer dan opnieuw.

[ Voor 5% gewijzigd door WillemJanJansen op 24-10-2005 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
ok thnx voor de tips. ik heb zo'n cooler ding erop, weet de naam niet meer arctic 5 ofzo. maar daaar zit ook stof in maar kan ik niet eruit krijgen :/

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJanJansen
YoshiBignose schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 13:06:
ok thnx voor de tips. ik heb zo'n cooler ding erop, weet de naam niet meer arctic 5 ofzo. maar daaar zit ook stof in maar kan ik niet eruit krijgen :/
Arctic 5 is koelprut, je zal wel de Arctic Silencer 5 bedoelen. Goede koeler, als je temps goed zijn dan maakt dat stof niet zo heel veel uit, daar zal je probleem iig niet door komen. Kun je het stof er niet uithalen met een dun kwastje? Daar maak ik mijn Zalman Processor koeler weleens mee schoon en dat gaat goed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Ik wordt misselijk van FPS'en, een soort wagenziekte/zeeziek, heel jammer, want ik kan ze niet spelen, zonder ongelooflijk ziek te worden ;( (wit wegtrekken, zweten, kotsen, etc :( )
Dus zijn het strategy games, strategy games, strategy games en Morrowind (dat trek ik dan wel :) :? )
De upgrade doe ik nu voornamelijk voor Homeworld (2), Civ 4 en Oblivion (als ik dat trek).
Sjeez, is dat minders... zeker omdat er zulke vette shooters zijn tegenwoordig. Maar goed, Age of Empires 3 komt eraan :) .
WillemJanJansen schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 12:21:
@XanderDrake
Ik heb nu dezelfde driver 5 keer geinstalleerd staan, voor mijn verschillende biossen. (XFX 6800LE, XFX 6800, Asus 6800GT, Asus 6800GE en mijn Asus 6800) maar daar merk ik toch echt niks van hoor... Laat ze er mooi op staan voor als ik weer eens een andere bios er in flash, dan hoef je de boel niet helemaal opnieuw te installeren.
Tis wa. Drivers en biossen hebben blijkbaar voor ieder systeem een ander effect... niet te pijlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
[...]
Balen :(, maar je kan een paar dingen proberen:
(als je een CRT hebt)- Een vriend van mij is een ontzettende FPS liefhebber (vooral Half Life), maar te lang spelen gaf hem (een soort) migraine aanvallen. Bleek dattie altijd op 1600x1200 speelde en zn monitor deed dat op 60Hz....Heb hem overtuigd dat terug te halen naar 1024x768, omdat z'n monitor dan 85Hz kon. Ik heb hem er niet meer horen klagen...(75Hz is beter, maar nog niet goed genoeg. 85 is ok, maar liefst 100Hz of meer)
(als je een TFT hebt) - kijk eens of je de FOV van spellen kunt aanpassen. Meeste hebben 90-100 graden, maar HL2 bv deed 75 graden. Hierdoor lijkt het spel wat ingezoomt / 'trager' en mensen (ook die hard FPSers) kregen hier soms last van. Als je de FOV hoger zet (130-140) zie je meer, maar de vervorming en de snelheid die het spel krijgt doet je denken alsof je iets verkeerds gegeten hebt :P.
YoshiBignose schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 13:06:
Heey Yoshi :). Weer een oude bekende. Volgens mij heb jij toch OF last van die condensator OF iets van de Fast Writes aan wat niet lekker loopt met je mobo/kaart combi ofzo. Als je de kans hebt; wrom laat je um niet eens testen bij Paradigit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
-Sir_Killalot- schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 14:35:
Heey Yoshi :). Weer een oude bekende. Volgens mij heb jij toch OF last van die condensator OF iets van de Fast Writes aan wat niet lekker loopt met je mobo/kaart combi ofzo. Als je de kans hebt; wrom laat je um niet eens testen bij Paradigit?
Of als je er toch bent, gelijk inruilen ;) ? Heb ik gedaan. Maar goed, het is pas bij mn huidige Leadtek dat ik het verschil merk tussen Fast Writes aan/uit. Staat ie uit dan kan ik 25-30mhz hoger clocken :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
:(
Ik wilde een Asus halen bij Mycom, maar daar hebben ze hem niet, in geen enkel filiaal :(
Dus veel computer-winkels langsgeweest, heb nu een Leadtek bij Paradigit vandaan (€135,-).
God, wat is dat ding zwaar :D

Kijken hoe die het gaat doen. Wish me luck ;)
Vanalles geprobeerd, niets helpt, helaas.

Het enige wat ik nog niet geprobeerd heb, en eigenlijk zou moeten doen is van die wagenziekte-pilletjes. Kijken of dat scheelt :)
(Maar om voor elk potje nou een pilletje te nemen... 8)7 )

[ Voor 3% gewijzigd door anandus op 24-10-2005 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROximity
Je zou het eens moeten proberen, een wagenziekte pilletje :) Gewoon 1 of 2x per week shooters spelen, beetje jammer als je de single player van spellen als hl2/d3/q4/fear niet kan spelen terwijl die zo leuk zijn

Opzich lijkt het wel op wagenziekte idd
Wagenziekte: Je beweegt niet zelf, de ruimte waarin je zit staat stil en 'buiten' het raam beweegt het.
FPS spelen: Je beweegt niet zelf, de ruimte waarin je zit staat stil en 'buiten' in het beeldscherm beweegt het. :P

mijn asusje komt morgen binnen, kreeg net een bevestiging. Ga zowieso 3dmark2003 en 3dmark2005 draaien en me ti4680 uitlachen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
PROximity schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 17:55:
Je zou het eens moeten proberen, een wagenziekte pilletje :) Gewoon 1 of 2x per week shooters spelen, beetje jammer als je de single player van spellen als hl2/d3/q4/fear niet kan spelen terwijl die zo leuk zijn

Opzich lijkt het wel op wagenziekte idd
Wagenziekte: Je beweegt niet zelf, de ruimte waarin je zit staat stil en 'buiten' het raam beweegt het.
FPS spelen: Je beweegt niet zelf, de ruimte waarin je zit staat stil en 'buiten' in het beeldscherm beweegt het. :P
idd. Maar genoeg ge-offtopict, daarover :P
mijn asusje komt morgen binnen, kreeg net een bevestiging. Ga zowieso 3dmark2003 en 3dmark2005 draaien en me ti4680 uitlachen :D
Mijn GF2MXje zit al snikkend op de bank ;(
Verslagen door letterlijk een zwaargewicht :P

Alles draait, en mijn 300W houdt het tot nu toe wel, maar zit nog te wachten tot 3DMark binnen is.. (wat een drama om dat programma ergens te downloaden :( )
Wachten, wachten, wachten...
Ik ben benieuwd. Hoe goed-ie überhaupt is, en of er nog iets te unlocken valt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROximity
Besef me net dat ik geluk heb gehad !
Ik heb de Asus laatst besteld bij een webwinkel, maar baalde hier eigenlijk van want ik rijd morgen langs de Mycom in Utrecht. En aangezien beide winkels dezelfde prijsen hanteren en ik er nog eens 7? euro verzendkosten over betaal + verzendtijden had ik al haast me order gecanceled.
Goed dat ik dat niet heb gedaan, aangezien hij out of stock is =)

Kan niet wachten tot morgen! Alles staat klaar voor het benchen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Volgens mij is de Nederlandse voorraad van de Asus V9999/TD er doorheen :)
anandus schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 16:32:
:(
Ik wilde een Asus halen bij Mycom, maar daar hebben ze hem niet, in geen enkel filiaal :(
Dus veel computer-winkels langsgeweest, heb nu een Leadtek bij Paradigit vandaan (€135,-).
God, wat is dat ding zwaar :D

Kijken hoe die het gaat doen. Wish me luck ;)
Leadtek in the house! Houdt ons op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
XanderDrake schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 19:02:
Volgens mij is de Nederlandse voorraad van de Asus V9999/TD er doorheen :)
[...]
Zoiets zei die man van Mycom ook, keek in de computer of er in het centrale systeem nog iets over was, en of er nog iets in de pijplijn (;)) zat, maar kon met redelijke zekerheid zeggen dat Mycom in ieder geval de komende paar weken sowieso geen Asus meer had :(
Leadtek in the house! Houdt ons op de hoogte.
I shall. Stomme 3Dmark duurt eeuwen om te downloaden hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJanJansen
Niet iedereen kan een Asus hebben he, dat is maar voor sommige mensen weggelegd >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Okee:

Ik heb nu alleen de pipelines ge-unlockt (succesvol, zonder artifacts! _o_ )
Dit zijn 3DMark 2003-scores (geen oc's dus):
Stock: 6859
12x1: 8211
16x1: 8967*

* Iemand besloot een film van mijn computer over het netwerk te kopiëren tijdens de test, dus weet niet hoe getrouw deze score is

Mijn specs:
Pentium 4 2,4Ghz@3,4Ghz (Northwood)
1 Gb Ram
Leadtek A400

De vertex shaders heb ik nog niet geprobeerd, dat komt nog :)

\o/ \o/ \o/

Of dit goed is of niet, het is beter dan mijn GF2MX32Mb :P

[ Voor 10% gewijzigd door anandus op 24-10-2005 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
anandus schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 20:43:
Okee:

Ik heb nu alleen de pipelines ge-unlockt (succesvol, zonder artifacts! _o_ )
Dit zijn 3DMark 2003-scores (geen oc's dus):
Stock: 6859
12x1: 8211
16x1: 8967*

* Iemand besloot een film van mijn computer over het netwerk te kopiëren tijdens de test, dus weet niet hoe getrouw deze score is

Mijn specs:
Pentium 4 2,4Ghz@3,4Ghz (Northwood)
1 Gb Ram
Leadtek A400

De vertex shaders heb ik nog niet geprobeerd, dat komt nog :)

\o/ \o/ \o/

Of dit goed is of niet, het is beter dan mijn GF2MX32Mb :P
Freaking uitstekend! waarschijnlijk heb je de 9000 bereikt, dat is mooi op stock snelheden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Godsha
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-05 08:29
WillemJanJansen schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 20:42:
Niet iedereen kan een Asus hebben he, dat is maar voor sommige mensen weggelegd >:)
Precies :) mensen bijvoorbeeld die de hoogste 3DMark05 score met een 6800le neer kunnen zetten :+ Lekker mee aan het patsen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
anandus schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 19:04:
[...]
Zoiets zei die man van Mycom ook, keek in de computer of er in het centrale systeem nog iets over was, en of er nog iets in de pijplijn (;)) zat, maar kon met redelijke zekerheid zeggen dat Mycom in ieder geval de komende paar weken sowieso geen Asus meer had :(
Ik had vandaag precies hetzelfde bij de Mycom. V9999/TD is op en komt niet meer terug (voor de geinteresseerden, ik krijg mijn centjes terug van de kromme V9999/TD). Ik heb nu bij Yorcom besteld; deze hebben ze blijkbaar nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROximity
Ik heb hem vrijdagnacht bij Yorcom besteld, vandaag een bevestigings mailtje van betaling. Heb hem morgen binnen zeggen ze. Hele vriendelijke lui en goede ervaringen met die tent! Morgen horen jullie het wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJanJansen
The Godsha schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 21:06:
[...]

Precies :) mensen bijvoorbeeld die de hoogste 3DMark05 score met een 6800le neer kunnen zetten :+ Lekker mee aan het patsen :Y)
Tja, de hoogste score kan ik hier nooit halen met dit systeem.. Ding klokt simpelweg niet hoog genoeg. Stock zit ik wel beter dan jij :)
Breepee schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 21:07:
[...]

Ik had vandaag precies hetzelfde bij de Mycom. V9999/TD is op en komt niet meer terug (voor de geinteresseerden, ik krijg mijn centjes terug van de kromme V9999/TD). Ik heb nu bij Yorcom besteld; deze hebben ze blijkbaar nog.
Kijk daar hebben we nog 1 gelukkige met een Asus :D . Als je het ding hebt, probeer je bios dan ff te flashen zodat je een hoger voltage hebt. Kun je als het gelukt is mooi je bios naar mij toe sturen :P . Dan kan ik de score van The Godsha "ffies" verbreken :P

Godsha, heb jij misschien een goede (misschien werkende) bios voor mijn Asus 6800? Je kunt me namelijk niet vertellen dat jouw kaart 443 @ stock voltage doet. :P

Hehe, Bij Alternate kost de kaart(V9999/TD) nu 159 euro :) Ik had 'm daar 3 weekjes geleden voor 129 :) .

@Anandus,
Jouw kaartje gaat met pensioen, mijn oude kaart die zoekt gewoon een nieuw baasje (Ati Radeon 9600Pro) . Ding is nu met de TPG richting Alkmaar naar een mede tweaker :)

[ Voor 21% gewijzigd door WillemJanJansen op 24-10-2005 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Godsha
WillemJanJansen schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 21:33:
[...]

Godsha, heb jij misschien een goede (misschien werkende) bios voor mijn Asus 6800? Je kunt me namelijk niet vertellen dat jouw kaart 443 @ stock voltage doet. :P
Hmz, ik meen me te herrineren dat dit wel @ stock voltage was. 1,4 Volt lukte toen niet omdat het flessen niet werkte. Dus gebenchmarkt op 1.2volt. Als ik waterkoeling heb ga ik wel op 1,4 volt benchen ;) dan ga ik misschien 5800 halen met 3DMark05 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJanJansen
The Godsha schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 21:47:
[...]

Hmz, ik meen me te herrineren dat dit wel @ stock voltage was. 1,4 Volt lukte toen niet omdat het flessen niet werkte. Dus gebenchmarkt op 1.2volt. Als ik waterkoeling heb ga ik wel op 1,4 volt benchen ;) dan ga ik misschien 5800 halen met 3DMark05 8)7
Das best hoog dan.. Ik krijg er maar niet meer volt op dan 1.23 :? Flashen lukt gewoon met een 1.4 volt bios maar een verhoging, ho maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Godsha
WillemJanJansen schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 21:51:
[...]

Das best hoog dan.. Ik krijg er maar niet meer volt op dan 1.23 :? Flashen lukt gewoon met een 1.4 volt bios maar een verhoging, ho maar..
Ik heb een 1.4 volt bios gehad. Ik kan wel ff kijken of ik er nog een aan kan maken maar die ga ik nu niet testen want ik heb geen zin in overhitte kaart enzo.
Ik ben toen bezig geweest met een run, ik kreeg, omdat deze te warm werd, texture fouten. Toch ben ik verder gegaan met de run, alles liep mega snel tot ik een hapering kreeg van 5 seconde. Toen was de hele score verneukt :(. 5333 was de eindscore met die ommundige framedrop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJanJansen
The Godsha schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 21:56:
[...]

Ik heb een 1.4 volt bios gehad. Ik kan wel ff kijken of ik er nog een aan kan maken maar die ga ik nu niet testen want ik heb geen zin in overhitte kaart enzo.
Ik ben toen bezig geweest met een run, ik kreeg, omdat deze te warm werd, texture fouten. Toch ben ik verder gegaan met de run, alles liep mega snel tot ik een hapering kreeg van 5 seconde. Toen was de hele score verneukt :(. 5333 was de eindscore met die ommundige framedrop.
Ja das minder.. Die Asus koeler lijkt mij wel genoeg hoor... K kan met mijn fan uit gewoon Doom 3 spelen :P :) Ik ga het evengoed wel even proberen ja, enne die 5333.. Das best aardig nog, voorlopig blijf ik hangen op 46xx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik was vandaag dus ook op zoek naar de asus, maar helaas overal uitverkocht... dus heb ik bij de paradigit een leadtek gekocht. Het eerste wat me in de trein opviel was dat de kaart al uit de verpakking was gehaald, want het plakbandje zat los van het zakje waar de kaart in zit. Daarna vielen mij de twee groene condensators op, ik herinnerde me iets over dat die kaarten slecht zouden zijn. Toen keek ik naar de rev. versie, en zak ik rev: A1... heb ik nu een oude kaart of niet? m.a.w. zou het nuttig zijn om hem om te ruilen voor een nieuwere versie?

Ook heb ik al geprobeerd om hem te unlocken: bij volledig unlocken kreeg ik artifacts met quake 4, het leek wel een soort sneeuwbeeld van de tv. Dus nu heb ik A1,12x1,6vp in rivatuner. Ik ben nu 3dmark03 aan het downloaden, en die zal ik daarna testen op mijn p4 3ghz 1024mb ram computer.

Ik heb nog even de openingspost gelezen, en volg al een week dit topic, maar kon nog niet echt vinden hoe ik precies deze kaart kan overklokken... of is dat nou alleen te doen via de bios flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

1 woord voor overklokken: RivaTuner!
Zelfde progsel als waar je de pipes mee losgooit.

Pijltje rechtsonder, ForceWare Detected (>) (die pijl)
En dan de eerste button. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROximity
WillemJanJansen schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 21:59:
[...]

Ja das minder.. Die Asus koeler lijkt mij wel genoeg hoor... K kan met mijn fan uit gewoon Doom 3 spelen :P :) Ik ga het evengoed wel even proberen ja, enne die 5333.. Das best aardig nog, voorlopig blijf ik hangen op 46xx
Ik denk dat je ongeveer dezelfde 3dmarks hebt (of iig dicht in de buurt komt), als je een zelfde systeem hebt als Godsha. xp2800+ vs 4ghz p4 :p etc. Ik weet dat de gfx grotendeels de bottleneck is maar met een krachtigere cpu pers je er toch hier en daar wel wat meer uit, vooral op grafisch-gezien simpele frames.
Edit: ow zijn gputje loopt wel een tikkeltje harder zie ik :P

[ Voor 5% gewijzigd door PROximity op 24-10-2005 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
FEAR draait uitstekend 1024*768@all medium + Quincux, mits op 360/915mhz 12p6v :)
Ik vind het zo maf, ik merk helemaal nix op de 4p waar ik eerst arti's zag in AOE3. Dus die staan nu weer lekker aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:49

Thandor

SilverStreak

XanderDrake schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 23:44:
FEAR draait uitstekend 1024*768@all medium + Quincux, mits op 360/915mhz 12p6v :)
Ik vind het zo maf, ik merk helemaal nix op de 4p waar ik eerst arti's zag in AOE3. Dus die staan nu weer lekker aan :)
Dat is inderdaad vreemd, het éne spel draait prima met de pipes op, bij het andere spel zie je artifacts.

Blijkbaar worden de pipelines niet altijd evenveel/hetzelfde benut door een applicatie/game.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb net even 3dmark03 gedraaid, met mijn p4 3.0ghz 1024mb ram en mijn nieuwe leadtek 6800LE met A1,12x1,6vp zonder overclock:

8932 punten :/

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2005 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb laatst een XFX6800LE gekocht, maar als ik wil OC'en heb ik een probleem:
De kaart kan 3d MARK niet draaien met overclockt geheugen en core.
Hij werkt goed bij core:450 mem:700 (12,6)
en mem:850 core: 300 (i.d.)
Maar wanneer ik 450:850 instel zet mijn pc zichzelf uit bij 3dmark. :(
drivers? voeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJanJansen
Ff schrikken bij me net. Heb nu 2 dagen Doom 3 en vanaf het begin zag ik al leuke dingen in beeld, steeds bij het opstarten van Doom 3. Nu dacht ik ah nee he, het zullen toch niet mijn extra pipelines zijn, maar dat is nu uitgesloten, die werken perfect. Het blijkt gewoon bij het spel te horen dat als je opstart je wat ruis in je beeld krijgt. (8> Was al helemaal bang voor kapotte pipes en/of vertex shader.
Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.