Het 6800LE Topic Deel 20

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 1.385 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJanJansen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:55
PilatuS schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 16:42:
Ik koppel wel ff een brander los om te kijken of de 12 volt lijn dan wat beter word.

Edit : Maakt niets uit, de 12 volt blijft 11.61
Heb je XanderDrake zijn tip al geprobeerd om het AGP voltage omhoog te krijgen? Volgens Smartdoctor is dit bij mij nu 1.61 volt. Hierop werkt mijn kaart perfect. Terwijl bijna iedereen hier 1.5 volt heeft

500 posts overigens.

[ Voor 3% gewijzigd door WillemJanJansen op 27-10-2005 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Het AGP voltage verhogen ga ik niet aan beginnen, dan maar iets lagere clocks.

Ik weet dat het waarschijnlijk wel goed zal gaan maar ik ga het risico gewoon niet nemen.

Mijn CPU kan ook nog harder dan 2500MHz maar dan moet ook daar meer voltage op en ik vind het toch wat te link om te doen.

Mijn huidige clocks op de LE van 375/850 lijken goed te gaan, heb vandaag al een paar potjes CS:S gespeelt en nog geen artifacts gezien.

Wel bedankt voor de hulp iig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJanJansen
PilatuS schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 17:54:

Ik weet dat het waarschijnlijk wel goed zal gaan maar ik ga het risico gewoon niet nemen.

Mijn CPU kan ook nog harder dan 2500MHz maar dan moet ook daar meer voltage op en ik vind het toch wat te link om te doen.

Mijn huidige clocks op de LE van 375/850 lijken goed te gaan, heb vandaag al een paar potjes CS:S gespeelt en nog geen artifacts gezien.

AGP voltage, daar zit volgens mij geen risico aan, bij mij is het met 3 kaarten al zo. Eerst een 9200SE (Ati) daarna een 9600Pro (Ati) en nu mijn 6800. Draaide allemaal op 1.61, ik heb dat nieteens ingesteld, het stond al zo. Maar als jij tevreden bent, dan is het goed.

[ Voor 3% gewijzigd door WillemJanJansen op 27-10-2005 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 20:59
1,7 volt vagp is nog veilig. Maar het heeft niet altijd een positief effect. Mijn 6800GT ging niks sneller met meer vagp. Boven de 1,7 volt ging ie juist langzamer. Het is dus testen wat er het beste werkt.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCCarrot
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-01-2023
Is je agp voltage hetgeen je kan verhogen in de bios van je Moederboard, of in doe je dat ook in de bios van je videokaart?

www.laserextreme.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 20:59
vagp is het bus voltage van je moederbord.

[ Voor 3% gewijzigd door martijn_tje op 27-10-2005 20:53 ]

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 13:07
Zo, mijn V9999/TD is vandaag gekomen. Ik haal mijn oude kaart eruit, V9999/TD erin: corruptie. Zodra je de splash van XP ziet, veegt het indicatiebalkje rare pixels het scherm op. Zodra Windows zou moeten komen, ziet alles er raar uit en zie ik onderin ook een brede horizontale balk met allerlei pixels van vreemde kleuren. Ook kon ik niks doen, behalve de uitknop 4 sec. ingedrukt houden.

Nouja, kan gebeuren. Ik heb de BIOS even opnieuw correct ingesteld, daarna Windows opnieuw geinstalleerd. Ging het allemaal prima. Nadat Windows erop stond, heb ik als allereerst SP2 erop gezet (dus nog geen drivers programma's of wat dan ook). Ging allemaal goed, totdat ik opnieuw moest opstarten na de installatie van SP2. Na het opstarten exact dezelfde problemen weer. Nu zag ik echter wel wat flarden van het Windows Aflsuiten scherm (?). Ook nu weer kon ik niets anders dan uitzetten.

Iemand ideeen? Drivers kunnen het iig niet zijn. Veilige modus, of VGA modus werken ook niet.

Overigens zie ik bij het opstarten ook niet meer eerst de VGA bios, iemand die dit kan bevestigen of tegenspreken?

[ Voor 9% gewijzigd door Brent op 27-10-2005 21:26 ]

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:22

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Breepee schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 21:25:
Iemand ideeen? Drivers kunnen het iig niet zijn. Veilige modus, of VGA modus werken ook niet.

Overigens zie ik bij het opstarten ook niet meer eerst de VGA bios, iemand die dit kan bevestigen of tegenspreken?
Sorry maar.... geen flauw idee. Ik denk niet dat het aan je VGA bios ligt... maar ik kan je niet helpen kerel :/
PilatuS schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 17:54:

AGP voltage verhogen is een koud kunstje, en behoorlijk veilig IMHO, via de BIOS.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJanJansen
Breepee schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 21:25:
Zo, mijn V9999/TD is vandaag gekomen. Ik haal mijn oude kaart eruit, V9999/TD erin: corruptie. Zodra je de splash van XP ziet, veegt het indicatiebalkje rare pixels het scherm op. Zodra Windows zou moeten komen, ziet alles er raar uit en zie ik onderin ook een brede horizontale balk met allerlei pixels van vreemde kleuren. Ook kon ik niks doen, behalve de uitknop 4 sec. ingedrukt houden.

Nouja, kan gebeuren. Ik heb de BIOS even opnieuw correct ingesteld, daarna Windows opnieuw geinstalleerd. Ging het allemaal prima. Nadat Windows erop stond, heb ik als allereerst SP2 erop gezet (dus nog geen drivers programma's of wat dan ook). Ging allemaal goed, totdat ik opnieuw moest opstarten na de installatie van SP2. Na het opstarten exact dezelfde problemen weer. Nu zag ik echter wel wat flarden van het Windows Aflsuiten scherm (?). Ook nu weer kon ik niets anders dan uitzetten.

Misschien moet je er even de nieuwste bios in flashen. Onze 1200 Mhz PC herkent mijn videokaart ook niet. Daar is helaas geen nieuwe (nieuwer dan 2002) bios voor beschikbaar. Het zit niet echt mee bij jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-08 23:30
PROximity schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 01:47:
Woei!
3dmark05 -> 4092marks op 16/6 @ 390/874 :)
En Q4 net een half uur stabiel gespeeld zonder arti's dus lijkt me prima.

EDIT: Oké laatste update.

3dmark05 -> 4195marks op 16/6 @ 410/887
3dmark03 -> 10484marks op 16/6 @ 410/887

Als ik hoger mem ga draaien dan dit krijg ik arts in zowel 3dmark als quake4/doom3. Met de corespeed heb ik nog wat ruimte, maar die vind ik zo prima, (wil mijn brakke voeding niet teveel stressen) ;)
Hmmz; ik vond HL2 (CS:S bv.) toch iets beter qua bench. Die engine gaf sneller grotere artifacts dan de D3 engine. Dit deed hij wel, maar veel minder opvallend. Heeft misschien iets met OpenGL vs DX9 te maken (gezien de wijziging vd memcontroller die ATi moest doorvoeren voor de X1800)
WillemJanJansen schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 14:20:
offtopic:
Hij heeft er sowieso niet echt veel verstand van, monteerde zo zijn moederbord recht op het metaal van zijn kast 8)7 . Zonder die goudkleurige nopjes er onder dus.
offtopic:
8)7 8)7 8)7 OMG wat een n00b. Kortsluiting van hier tot Tokio. Achja, bord meteen gevoltmod/unlockt en weetikveel wat nog meer in ene keer :P! Das pas tweaken 8) !

Wat betreft dat AGP voltage...tkan prestatieverbetering geven, maar heeft in de regel weinig/geen invloed op je clocks.
Wat ik overigens wel raar vind is dat al die ASUS kaarten met hun Slim-o-Doktor vaak/altijd? te laag AGP voltage hebben :? Dus volgens mij is die beetje in de bonen. (Hoewel ook niet helemaal waar...op mn vorige bord, nForce2 ASUS, was het wel correct, zelfs wat te hoog)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJanJansen
-Sir_Killalot- schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 00:12:
[...]

Hmmz; ik vond HL2 (CS:S bv.) toch iets beter qua bench. Die engine gaf sneller grotere artifacts dan de D3 engine. Dit deed hij wel, maar veel minder opvallend. Heeft misschien iets met OpenGL vs DX9 te maken (gezien de wijziging vd memcontroller die ATi moest doorvoeren voor de X1800)

[...]

offtopic:
8)7 8)7 8)7 OMG wat een n00b. Kortsluiting van hier tot Tokio. Achja, bord meteen gevoltmod/unlockt en weetikveel wat nog meer in ene keer :P! Das pas tweaken 8) !
offtopic:
Ja als je het van die kant bekijkt wel ja 8)7 De Einstein onder de tweakers, simpel maar geniaal.
Wat betreft dat AGP voltage...tkan prestatieverbetering geven, maar heeft in de regel weinig/geen invloed op je clocks.
Wat ik overigens wel raar vind is dat al die ASUS kaarten met hun Slim-o-Doktor vaak/altijd? te laag AGP voltage hebben :? Dus volgens mij is die beetje in de bonen. (Hoewel ook niet helemaal waar...op mn vorige bord, nForce2 ASUS, was het wel correct, zelfs wat te hoog)
Volgens mij maakt dat vrij weinig uit hoor, welke kaart je hebt. Bij mij stond het toevallig al op 1.61 volt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
WillemJanJansen schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 21:55:
[...]

Misschien moet je er even de nieuwste bios in flashen. Onze 1200 Mhz PC herkent mijn videokaart ook niet. Daar is helaas geen nieuwe (nieuwer dan 2002) bios voor beschikbaar. Het zit niet echt mee bij jou.
Willen, uit de grond van mijn hart:
Bedankt! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Als je naast me stond had ik je op je bek gepakt ;)

HET WERKT!!!! (althans, Windows werkt, ik ga nu drivers etc. installeren en eens even benchen)

Gewoon even de bios van m'n mobo geupdate, en voila... Had ik zelf moeten bedenken, sufkut dat ik ben.

Hehe, pak van m'n hart. Duizendmaal dank voor deze werkelijk gouden tip!

Overigens zie ik nog steeds geen VGA bios bij het opstarten, jij wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 16:11

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Mja VGA BIOS @ boot? Boeit het nog? :P

Ik liep vandaag overigens tegen een probleem aan. Black & White 2. Allemaal dansende lijnen van poppetjes af. Dus ik denk GVD, is die ene pipe wel kaduuk? :?
Uitgeschakeld en kaart naar defaults. Prob nog steeds...

Ffew. Na zoeken bleek dat dus een driver probleem te zijn dat in de 80 serie is opgelost. Ik ga nu denk ik de nieuwste Extreme-G's halen. Ik ben benieuwd of er performence verschil gaat zijn met mijn huidige ForceWare 77.77. Maar dat laat ik nog wel weten :)

offtopic:
We zijn over de 500 posts :)

[ Voor 6% gewijzigd door Ultraman op 28-10-2005 12:09 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJanJansen
Breepee schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 11:53:
[...]

Willen, uit de grond van mijn hart:
Bedankt! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Als je naast me stond had ik je op je bek gepakt ;)
Dank je maar doe dat maar niet. :P
HET WERKT!!!! (althans, Windows werkt, ik ga nu drivers etc. installeren en eens even benchen)

Gewoon even de bios van m'n mobo geupdate, en voila... Had ik zelf moeten bedenken, sufkut dat ik ben.

Hehe, pak van m'n hart. Duizendmaal dank voor deze werkelijk gouden tip!

Overigens zie ik nog steeds geen VGA bios bij het opstarten, jij wel?
VGA bios die zie ik alleen als ik er een andere bios in flash, bijvoorbeeld een XFX bios. Die zag ik wel verschijnen maar de originele Asus bios zie je nooit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 16:11

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Xtreme-G 81.85 lost het probleem niet op, want alle dorpelingen in B&W2 zagen er nog steeds als speldenkussens uit. Nouja... eerder zwaardenkussens.
anyway. Die heb ik toen maar even gebenched met 3DMark03, viel iets lager uit maar het was zo minimaal dat dat in de afwijkmarge valt.
Het rare is, nu draai ik de officiële 81.85 WHQL. En het ziet er keurig uit. Terwijl je zou denken, zelfde driver versie, zelfde bugfix. Niet dus.
Geen tijd om deze nu te benchen, kan nog een uurtje spelen en dan ga ik sporten. :)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haii,
heb een probleempje met Rivatuner. Hij lijkt bij poweruser => overclocking => disable internal clock test niet op te slaan! Als ik op ok druk, verdwijnt rivatuner. Als ik dan weer RT opstart, staat de clock test weer enabled |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 13:45:
Haii,
heb een probleempje met Rivatuner. Hij lijkt bij poweruser => overclocking => disable internal clock test niet op te slaan! Als ik op ok druk, verdwijnt rivatuner. Als ik dan weer RT opstart, staat de clock test weer enabled |:(
Het vinkje voor die setting heb je aangezet, neem ik aan?

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XanderDrake schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 14:10:
[...]

Het vinkje voor die setting heb je aangezet, neem ik aan?
uiteraard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:04
Ik baal, ga net die HDR demo van Half life 2 spelen, heeft het water last van artifacts. Nu ben ik dus weer terug op 8 pipes :'(, en dat terwijl FEAR perfect was en ik ook gewoon kon overclocken met coolbits.

If it aint broke, fix it till it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Yeah... ik heb ook zo mijn twijfels of Rivatuner mijn poweruser settings onthoudt... ik heb eigenlijk nog steeds last van Thermal Throtling, terwijl hij staat geforceerd op 3D Preformance...

Ik ga maar eens een flash doen, zodat mijn core op zn 2d in de 400mhz stand blijft staan. Dan kan ie wel gaan thermal throttlen maar dan komt ie automatisch weer op 400mhz!
Een beetje ruwe oplossing is het wel.
Mede-tweakers, denken jullie dat dit ietswat overboard is, gevaarlijk zelfs?
Venxir schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 14:37:
Ik baal, ga net die HDR demo van Half life 2 spelen, heeft het water last van artifacts. Nu ben ik dus weer terug op 8 pipes :'(, en dat terwijl FEAR perfect was en ik ook gewoon kon overclocken met coolbits.
I know exactly how u feel ;( .

[ Voor 23% gewijzigd door XanderDrake op 28-10-2005 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-09 17:54

FlyEragon

Alien Monkeys

Weet je zeker dat het door het unlocken komt? Je kan ook artifacts hebben namelijk door oudere drivers ed. Als het met 8 pipelines wel goed werkt zijn ze ind. defect ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walance
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 17:25

Walance

Hm.. wat zal ik hier schrijven

Venxir schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 14:37:
ik had het net andersom...
bij half-life 2 gene problemen.. bij fear krijg ik allerlei artifacts.. maar weer terug zetten dus, of wat minder OC'en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:04
Bij andere games merk ik nog niks dus hij gaat nog mooi ff op 12 want die hdr demo heb ik nu uitgespeeld :P.

Zelfs serious sam 2 met HDR klaagt niet.

If it aint broke, fix it till it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJanJansen
XanderDrake schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 14:37:

Yeah... ik heb ook zo mijn twijfels of Rivatuner mijn poweruser settings onthoudt... ik heb eigenlijk nog steeds last van Thermal Throtling, terwijl hij staat geforceerd op 3D Preformance...

Ik ga maar eens een flash doen, zodat mijn core op zn 2d in de 400mhz stand blijft staan. Dan kan ie wel gaan thermal throttlen maar dan komt ie automatisch weer op 400mhz!
Een beetje ruwe oplossing is het wel.
Mede-tweakers, denken jullie dat dit ietswat overboard is, gevaarlijk zelfs?
Als jij gewoon goed je temps in de gaten houdt kan er weinig gebeuren. Speedfan heeft een waarschuwingsfunctie voor als je temp boven een zelf ingestelde waarde komt. Is je koeling gewoon in orde, wat waarschijnlijk wel zo is met dat dikke Leadtek blok, dan maakt het weinig uit.

Klinkt overigens wel geinig, kaart ging throttlen, 100 mhz boven de stockspeed 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door WillemJanJansen op 28-10-2005 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
WillemJanJansen schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 15:06:
Klinkt overigens wel geinig, kaart ging throttlen, 100 mhz boven de stockspeed 8)7
Yeah ik hoor de vragen alweer komen;
"Kerel moet je nou echt je 2D op 400mhz zetten :| volgens mij is het uberclocken naar je hoofd gestegen!"

Maar zeg nou zelf, het is behoorlijk overkill :9
het is alsof ik mn kaart express probeer te mollen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJanJansen
XanderDrake schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 16:31:
[...]

Yeah ik hoor de vragen alweer komen;
"Kerel moet je nou echt je 2D op 400mhz zetten :| volgens mij is het uberclocken naar je hoofd gestegen!"

Maar zeg nou zelf, het is behoorlijk overkill :9
het is alsof ik mn kaart express probeer te mollen ;)
Nee, het is echt geen overkill, je startbalk heeft al de grafische kracht nodig die je hebt. 8)7

Kun je wel mee pronken, "Ik heb de snelste 2d machine" .

Het ziet er idd een beetje uit of je dat ding zo snel mogelijk richting de videokaarten hemel wilt helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
WillemJanJansen schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 17:18:
[...]

Nee, het is echt geen overkill, je startbalk heeft al de grafische kracht nodig die je hebt. 8)7

Kun je wel mee pronken, "Ik heb de snelste 2d machine" .

Het ziet er idd een beetje uit of je dat ding zo snel mogelijk richting de videokaarten hemel wilt helpen.
*zucht* nee laat maar waaien
het heeft toch geen zin om te benchen op slechts 8p, ik zou het wel kunnen doen voor FEAR en AoE3, maar daar verzin ik wel iets anders op.

Verder, als iemand met de juiste bevoegdheden dit leest, Dit Topic Mag Dicht!
en iedereen voor de rest, Cybersteef maakt de nieuwe TS, dus niet zelf een TS maken AUB, BVD _/-\o_

[ Voor 19% gewijzigd door XanderDrake op 28-10-2005 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadesh
  • Laatst online: 18:55
Hallo allemaal, ik heb een vraag weet alleen niet of ik em wel hier moet posten maar dat moeten jullie dan maar ff melden (vriendelijk graag :P).
Maar iig ik had een videokaart gezien die me wel wat leek, de Asus V9999 Fx6800. Maar ik kan er verder weinig reviews over vinden. Zijn er hier tweakers die deze kaart hebben en zeggen wat ze er van vinden, of gewoon zo mensen die wat info er over willen geven. Ik heb al gegoogled en hier op GOT gesearched maar daar werd ik niet veel wijzer van.

Owh ja en hoe zit 't met het tweaken van deze kaart?

[ Voor 6% gewijzigd door Quadesh op 28-10-2005 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Quadesh schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 18:34:
Hallo allemaal, ik heb een vraag weet alleen niet of ik em wel hier moet posten maar dat moeten jullie dan maar ff melden (vriendelijk graag :P).
Maar iig ik had een videokaart gezien die me wel wat leek, de Asus V9999 Fx6800. Maar ik kan er verder weinig reviews over vinden. Zijn er hier tweakers die deze kaart hebben en zeggen wat ze er van vinden, of gewoon zo mensen die wat info er over willen geven. Ik heb al gegoogled en hier op GOT gesearched maar daar werd ik niet veel wijzer van.

Owh ja en hoe zit 't met het tweaken van deze kaart?
Ik heb dit al eens gelezen, het is niet Fx6800 !!! het is gewoon 6800!
en het antwoord is ja, lees dit topic maar door, overal komt deze kaart naar boven :)

Verder google en search voor "Asus V9999 TD".
En als laatste, het is een uitstekende kaart :Y) kopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:26

Thandor

SilverStreak

XanderDrake schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 18:05:
Verder, als iemand met de juiste bevoegdheden dit leest, Dit Topic Mag Dicht!
en iedereen voor de rest, Cybersteef maakt de nieuwe TS, dus niet zelf een TS maken AUB, BVD _/-\o_
Voor dit soort zaken is het verstandig om een topic report (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/icon_hand.gif) aan te maken :)
En in dit geval ga ik dat dus maar ff doen ;)
XanderDrake schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 18:39:
[...]

Ik heb dit al eens gelezen, het is niet Fx6800 !!! het is gewoon 6800!
en het antwoord is ja, lees dit topic maar door, overal komt deze kaart naar boven :)

Verder google en search voor "Asus V9999 TD".
En als laatste, het is een uitstekende kaart :Y) kopen!
Inderdaad, bij het zoeken naar reviews (o.i.d.) is het verstandig om met de goede 'keywords' te zoeken. Een verkeerde productnaam zorgt natuurlijk niet voor veel goede resultaten ;)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
WillemJanJansen schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 12:11:
VGA bios die zie ik alleen als ik er een andere bios in flash, bijvoorbeeld een XFX bios. Die zag ik wel verschijnen maar de originele Asus bios zie je nooit. :)
OK, dan is 't goed.

Kaartje presteerd naar behoren, ik kreeg een 3Dmark05 van 3444 (OK, had ietsjes hoger verwacht, maargoed). Kan netjes Quake 4 &1280x1024/high/2xAA spelen. Ziet er goed uit dus :)

Alleen doet mijn onboard netwerk het sinds de bios flash niet meer :? Vanalles geprobeerd, niets werkt... Naja, zo ga ik van probleem naar probleem :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJanJansen
Breepee schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 19:12:
[...]

OK, dan is 't goed.

Kaartje presteerd naar behoren, ik kreeg een 3Dmark05 van 3444 (OK, had ietsjes hoger verwacht, maargoed). Kan netjes Quake 4 &1280x1024/high/2xAA spelen. Ziet er goed uit dus :)

Alleen doet mijn onboard netwerk het sinds de bios flash niet meer :? Vanalles geprobeerd, niets werkt... Naja, zo ga ik van probleem naar probleem :+
Dat is mooi. Ik heb op 16/6 3700 punten in 3dmark05 op 325/700. Is jouw kaartje volledig unlocked?
Netwerkkaartje is eigenlijk niet echt erg. Zo'n PCI kaartje heb je voor 4 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadesh
Dus de Asus V9999 TD is 't zelfde als de Asus V9999 Fx6800?? En wrom ist geen Fx dan? Sorry maar heb niet zoveel verstand van videokaarten.
En hoe zit 't met 't overklokken van de videokaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Nope, dat is volledig @ stock. Ga komende week nog wel wat pijplijnen ontsluiten/overklokken, maar eerst even mijn hele systeem weer op orde krijgen. En uitvissen hoe het met m'n netwerk zit (mijn northbrigde heeft namelijk zo'n fraaie Intel CSA 100/1000mbit link, zou toch prettig zijn als die weer werkt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJanJansen
Quadesh schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 19:34:
Dus de Asus V9999 TD is 't zelfde als de Asus V9999 Fx6800?? En wrom ist geen Fx dan? Sorry maar heb niet zoveel verstand van videokaarten.
En hoe zit 't met 't overklokken van de videokaart?
Alleen de 5 serie werd FX genoemd geloof ik maar aangezien dat hete koffiemolentjes (Geluid) waren wilde Nvidia die naam volgens mij niet gebruiken. Dus zoals XanderDrake zei: er is geen FX6-serie. Het is gewoon 6800 (LE,GT,Ultra en "6800" met niks.) Ja, de V9999/TD is een gewone 6800.
Breepee schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 19:36:
Nope, dat is volledig @ stock. Ga komende week nog wel wat pijplijnen ontsluiten/overklokken, maar eerst even mijn hele systeem weer op orde krijgen. En uitvissen hoe het met m'n netwerk zit (mijn northbrigde heeft namelijk zo'n fraaie Intel CSA 100/1000mbit link, zou toch prettig zijn als die weer werkt).
Aha, unlocken dat is 2 minuten werk hoor ;) , als alles werkt tenminste. 1000 Mbit is lekker. Komt het niet door de drivers? Na een bios flash moet ik de drivers van mijn videokaart iig wel opnieuw installeren. Misschien moet dat ook wel met jouw moederbord (Netwerk geval drivers.)

[ Voor 42% gewijzigd door WillemJanJansen op 28-10-2005 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROximity
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-09 15:48
met die asus heb ik 4150 markjes op ene onovergeclockte xp3000+ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJanJansen
PROximity schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 19:40:
met die asus heb ik 4150 markjes op ene onovergeclockte xp3000+ :)
Is dat met je kaart overgeklokt of niet? Overgeklokt heb ik nu 475x .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadesh
Okay dus 't is wel een goed kaartje :)
Maar hoe zit 't met 't overklokken dan? En ist verstandiger om de 128mb versie te nemen of de 256?
En moet ik dan wel de gewone 6800 nemen of nog een betere versie?
Ik wil 't liefst niet 't duurste van 't duurste maar heb nu een radeon 9000 en die is wel weer aan vernieuwing toe. Maar wil wel een goede kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJanJansen
Quadesh schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 20:08:
Okay dus 't is wel een goed kaartje :)
Maar hoe zit 't met 't overklokken dan? En ist verstandiger om de 128mb versie te nemen of de 256?
En moet ik dan wel de gewone 6800 nemen of nog een betere versie?
Ik wil 't liefst niet 't duurste van 't duurste maar heb nu een radeon 9000 en die is wel weer aan vernieuwing toe. Maar wil wel een goede kaart.
Ligt er aan hoeveel je er voor uit wilt geven, de V9999/TD is kwa prijs/prestatie op dit moment gewoon de beste keus. Als je deze kaart wilt moet je echter wel op schieten. Het ding is nu nog voor 129 euro te koop. Je kunt erg ruim overklokken met deze kaart. Standaard is het ding geklokt op 325 Mhz core en 700 (350 DDR) geheugen. Mijnes loopt nu op 375/850 100% stabiel. Verder heb je grote kans dat je alles kunt unlocken. Zoals bij mij, ik draai nu met 16 pipelines(12 standaard) en 6 vertex shaders (5 standaard). Unlocken is net zo simpel als een spelletje Patience starten. Over de koeling ben ik ook goed te spreken. Ik kan met mijn ventilator uit gewoon Doom 3 spelen.

Mijn fan draait 24/7 op 25% en ik heb dezelfde temps als wanneer ik op 100% draai + een zoot herrie minder.

Duidelijk nu?

[ Voor 7% gewijzigd door WillemJanJansen op 28-10-2005 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadesh
Ja errug duidelijk. Hartstikke bedankt. Iedereen bedankt natuurlijk voor z'n advies en info.
Dan zal ik morgen of begin volgende week ff kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Thandor schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 18:57:
Voor dit soort zaken is het verstandig om een topic report ([afbeelding]) aan te maken :)
En in dit geval ga ik dat dus maar ff doen ;)
Heb je em aangegeven?

Ik wou ook even aangeven dat Cybersteef de prachtige vernieuwde TS klaar heeft liggen, zodat niemand anders het topic start voordat hij dat kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:26

Thandor

SilverStreak

XanderDrake schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 23:06:
[...]

Heb je em aangegeven?

Ik wou ook even aangeven dat Cybersteef de prachtige vernieuwde TS klaar heeft liggen, zodat niemand anders het topic start voordat hij dat kan doen.
Ja. Overigens gaat dit topic op slot.

Het is aan Cybersteef om een nieuw topic te maken :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Idd, deze is nogal uit z'n voegen aan het groeien. Ik vertrouw erop dat Cybersteef iets interessants in petto heeft :)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.