Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.
Zoals je ziet is dat prima vergeleken met mijn (bijna identieke) setup:Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 00:22:
heb net even 3dmark03 gedraaid, met mijn p4 3.0ghz 1024mb ram en mijn nieuwe leadtek 6800LE met A1,12x1,6vp zonder overclock:
8932 punten
anandus schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 20:43:
Okee:
Ik heb nu alleen de pipelines ge-unlockt (succesvol, zonder artifacts!)
Dit zijn 3DMark 2003-scores (geen oc's dus):
Stock: 6859
12x1: 8211
16x1: 8967*
* Iemand besloot een film van mijn computer over het netwerk te kopiëren tijdens de test, dus weet niet hoe getrouw deze score is
Mijn specs:
Pentium 4 2,4Ghz@3,4Ghz (Northwood)
1 Gb Ram
Leadtek A400
De vertex shaders heb ik nog niet geprobeerd, dat komt nog
\o/ \o/ \o/
Of dit goed is of niet, het is beter dan mijn GF2MX32Mb![]()
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Heb je die brakke koeling van XFX er al af gehaald en vervangen door iets beters, de mem wordt niet gekoeld bij deze kaart standaard. Check ook ff of je AF 22 geheugen hebt, hoger is minder overklokbaar.Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 00:46:
Ik heb laatst een XFX6800LE gekocht, maar als ik wil OC'en heb ik een probleem:
De kaart kan 3d MARK niet draaien met overclockt geheugen en core.
Hij werkt goed bij core:450 mem:700 (12,6)
en mem:850 core: 300 (i.d.)
Maar wanneer ik 450:850 instel zet mijn pc zichzelf uit bij 3dmark.![]()
drivers? voeding?
BTW, ik kom met mijn geheugen op m'n XFX ook niet hoger dan 826 mem en momenteel 430 core, en gebruik een coolermaster voeding van 430 watt. Ik heb geen idee of je met meer prik op je mem hoger kan komen, ik voel er niet veel voor om de boel te flashen naar GT voor die 1,3 volt, 1,4 volt lijkt mij te hoog. Default draai ik nu 400/800 en dat draait vooralsnog lekker op de games die ik speel.
cheers
[ Voor 16% gewijzigd door Axeman412 op 25-10-2005 08:54 ]
PC: ASRock Dual Sata II, AMD64 3500+ @ 2,42ghz, Kingston value 2gb Dual Channel DDR, ASUS 8800 GTS 640, HDD 1 TB total, DigiCam: Minolta Dynax 5D

Alleen de overklokbaarheid stelt me teleur, met zo'n Leadtekfan had ik wel meer verwacht
De core wil niet hoger dan 328Mhz en het geheugen blijft steken op 752Mhz.
De uiteindelijke 3DMark'03-score is dan: 9493 3DMarks.
Net niet de psychologische grens van 10.000, maarja, mij hoor je niet klagen
Nu even kijken welk spelletje ik kan gebruiken om mijn kaart te stressen
Iemand tips? Een niet-FPS om de kaart te pijnigen?
Flight Simulator ofzo?
Owja, nu die pipelines open zijn enzo, met welke kaart is-ie nu te vergelijken?
[ Voor 9% gewijzigd door anandus op 25-10-2005 10:26 ]
anandus schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 10:25:
Okee, alle 12 pipelines kunnen open, plus 6 vertex shaders, nergens een artifact te zien (3DMark, maar ook games zoals Rome Total War, met alles aan (alleen mijn monitor kan niet hoger dan 1024x768@60Hz)).
Alleen de overklokbaarheid stelt me teleur, met zo'n Leadtekfan had ik wel meer verwacht
Flight Simulator ofzo?
Ik had mijn vorige monitor weggegeven (want ik ging mijn computer ook wegdoen, blaah, don't askWillemJanJansen schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 11:05:
[...]
Het ding moet wel hoger kunnen.Is het niet je voeding die de boel tegenhoudt? Controleer je voltages even. 1024x768 op 60 Hz... Dat is niet echt geweldig. Op 60 Hz zie je je scherm enorm veel knipperen, vooral bij witte pagina's. Na een tijdje word ik niet goed daarvan dus ik kan me voorstellen dat jij ook "wagenziek" wordt van dat ding..
Maar kan het dat mijn Q-Tec 300W-voedinkje het tegenhoudt?
Ik weet niet hoe die test van rivatuner werkt om te bepalen of een overklok het wel of niet doet, maar zou dat er mee te maken kunnen hebben?
Ik kan 1 harde schijf, en mijn cd-brander kunnen ontkoppelen, kijken of dat uitmaakt (al gebruiken zijn minimaal stroom, lijkt mij?
ik zal het strax eens proberen
Ik weet bijna wel zeker dat die Q-Tec voeding het tegenhoudt. Voor je kaart heb je een 350 watt voeding nodig. Momenteel draai jij met een kwalitatief slechte voeding met 300 watt PIEKvermogen, die dus continu veel minder kan geven. Daarbij is je processor ook nog eens flink overgeklokt.anandus schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 11:09:
[...]
Ik had mijn vorige monitor weggegeven (want ik ging mijn computer ook wegdoen, blaah, don't ask), dus dit is een tijdelijke monitor. Dat wagenziek staat er los van, heb ik ook op TFT's en andere monitoren.
Maar kan het dat mijn Q-Tec 300W-voedinkje het tegenhoudt?
Ik weet niet hoe die test van rivatuner werkt om te bepalen of een overklok het wel of niet doet, maar zou dat er mee te maken kunnen hebben?
Ik kan 1 harde schijf, en mijn cd-brander kunnen ontkoppelen, kijken of dat uitmaakt (al gebruiken zijn minimaal stroom, lijkt mij?
ik zal het strax eens proberen
De Q-Tecs die staan er om bekend dat het niet al te beste voedingen zijn.
AhaWillemJanJansen schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 11:13:
[...]
Ik weet bijna wel zeker dat die Q-Tec voeding het tegenhoudt. Voor je kaart heb je een 350 watt voeding nodig. Momenteel draai jij met een kwalitatief slechte voeding met 300 watt PIEKvermogen, die dus continu veel minder kan geven. Daarbij is je processor ook nog eens flink overgeklokt.
De Q-Tecs die staan er om bekend dat het niet al te beste voedingen zijn.
Helaas nu geen geld om een fatsoenlijke voeding te kopen. En ergens vind ik het wel heel erg cool dat mijn computer aan z'n max zit
Maar om even terug te komen, nu mijn kaart 12x1,6vp is, met welke kaart is-ie (even afgezien van de klokfrequentie) te vergelijken?
Of zijn de GT, Ultra, XL (weetikveel welke smaken er bestaan) allemaal verder 12x1,6vp met verschillende klokfrequenties?
Daar is helemaal nix mis mee! ik haalde 800 punten meer met 16p, dus wat jij hebt klopt als een bus.Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 00:22:
heb net even 3dmark03 gedraaid, met mijn p4 3.0ghz 1024mb ram en mijn nieuwe leadtek 6800LE met A1,12x1,6vp zonder overclock:
8932 punten
Ik zal binnenkort is de Nalu demo proberen, want die gebruikt alle features die de kaart heeft, dus worden de pipelines helemaal gechecked.Thandor schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 00:02:
Dat is inderdaad vreemd, het éne spel draait prima met de pipes op, bij het andere spel zie je artifacts.
Blijkbaar worden de pipelines niet altijd evenveel/hetzelfde benut door een applicatie/game.
450mhz ?! christus! Is dat ff hoog! Volgens mij is het antwoord simpel; je kaart krijg te weinig stroom. Als je de core en het mem zooo hoog zet nokt ie er gewoon mee. Maar het hoeft niet aan je voedig te liggen, waarschijnlijk kan er maar zo veel volt door de kaart lopen, en zit jij nu op die grensVerwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 00:46:
Ik heb laatst een XFX6800LE gekocht, maar als ik wil OC'en heb ik een probleem:
De kaart kan 3d MARK niet draaien met overclockt geheugen en core.
Hij werkt goed bij core:450 mem:700 (12,6)
en mem:850 core: 300 (i.d.)
Maar wanneer ik 450:850 instel zet mijn pc zichzelf uit bij 3dmark.![]()
drivers? voeding?
Haha, yeah, dat hele artefact gebeuren maakt mensen met een 6800LE helemaal paranoide! Elk wissewasje is ineens een arti's! Mensen die een plaatje op internet zien met paarse ruis er doorheen slaan helemaal op holWillemJanJansen schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 01:18:
Ff schrikken bij me net. Heb nu 2 dagen Doom 3 en vanaf het begin zag ik al leuke dingen in beeld, steeds bij het opstarten van Doom 3. Nu dacht ik ah nee he, het zullen toch niet mijn extra pipelines zijn, maar dat is nu uitgesloten, die werken perfect. Het blijkt gewoon bij het spel te horen dat als je opstart je wat ruis in je beeld krijgt.Was al helemaal bang voor kapotte pipes en/of vertex shader.
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Ja, ik het tot zover nog geen enkele artifact gezien dus ik schrok wel even. Dus even mijn unlock weer ongedaan gemaakt en op 12/5 getest en gelukkig bleeft het precies hetzelfde. Het hoort bij het spel. Bij het opstarten als je het menu laadt dan zie je een beetje ruis maar dat is dus zo gemaakt waarschijnlijk. Ervaring iemand?XanderDrake schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 11:35:
Haha, yeah, dat hele artefact gebeuren maakt mensen met een 6800LE helemaal paranoide! Elk wissewasje is ineens een arti's! Mensen die een plaatje op internet zien met paarse ruis er doorheen slaan helemaal op hol
* anandus heeft net de zeer mooie Nalu demo gedaan, zonder probs.XanderDrake schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 11:35:
Ik zal binnenkort is de Nalu demo proberen, want die gebruikt alle features die de kaart heeft, dus worden de pipelines helemaal gechecked.
Overigens heb ik ook een aquamark gedraaid (12x1,6vp 328/752).
Dit was de score:
GFX: 7,605
CPU: 8,646
52,829
(Al weet ik niet of het hoog is, maar misschien handig voor anderen als referentie?
[ Voor 7% gewijzigd door anandus op 25-10-2005 13:08 ]
volgens mij moeten arti's heel duidelijk zichtbaar zijn. Bij mij, tenminste, liggen ze er altijd erg dik op.WillemJanJansen schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 12:27:
Ja, ik het tot zover nog geen enkele artifact gezien dus ik schrok wel even. Dus even mijn unlock weer ongedaan gemaakt en op 12/5 getest en gelukkig bleeft het precies hetzelfde. Het hoort bij het spel. Bij het opstarten als je het menu laadt dan zie je een beetje ruis maar dat is dus zo gemaakt waarschijnlijk. Ervaring iemand?
dus twijfel je bij een klein spikkeltje, en voor de rest zie je nix, nou laat dan maar waaien
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Ja idd maar ik heb ook geen last van kleine spikkeltjesXanderDrake schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 12:59:
[...]
volgens mij moeten arti's heel duidelijk zichtbaar zijn. Bij mij, tenminste, liggen ze er altijd erg dik op.
dus twijfel je bij een klein spikkeltje, en voor de rest zie je nix, nou laat dan maar waaien.
K heb alleen last van een niet hoger willend voltage
Verwijderd
Nu ben ik niet zo'n OC man en zo en daarom is de 6600 GT prima voor me denk ik, mits hij minstens 2 jr mee kan gaan (dwz games op gemiddeld niveau draaien). Als alleen een geunlockte en van nieuwe koeler voorziende 6800 LE dat haalt, ligt het hele verhaal natuurlijk anders.
Voor het geval nodig de rest van mn systeem:
- P4 2,6 GHz HT
- 512 RAM
- nu nog FX5200

Verwijderd
Mijn voeding (chieftec 360W ) levert 12,4 volt dus dat is het probleem niet en mijn kaart werkt ook niet op andere snelheden zoals: 350:800, 400:750 helpThandor schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 01:27:
[...]
Controleer inderdaad de voeding eens.
Let ook op dat je niet alle hardware op 1 voedingskabel hebt hangen.
-Een nieuwe koeler hoeft nietVerwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 13:21:
Ik heb even een praktische vraag tussendoor. Ik zit flink te twijfelen tussen 6600 GT en 6800 LE. Wat ik vernomen heb is dat de 6600 GT standaard een stuk sneller is, maar met een beetje geluk kunnen goedwerkende pipelines open gezet worden en bij 12 ipv 8 pipes heb je al voordeel tov de 6600 GT (als ik alles goed begrepen heb).
Nu ben ik niet zo'n OC man en zo en daarom is de 6600 GT prima voor me denk ik, mits hij minstens 2 jr mee kan gaan (dwz games op gemiddeld niveau draaien). Als alleen een geunlockte en van nieuwe koeler voorziende 6800 LE dat haalt, ligt het hele verhaal natuurlijk anders.
Voor het geval nodig de rest van mn systeem:
- P4 2,6 GHz HT
- 512 RAM
- nu nog FX5200
-Je kunt altijd wel wat unlocken. Soms heb je pech en zijn er 8 pipelines verrot maar dat komt best weinig voor.
-6800LE heeft een 256 bits breed "pad" naar het geheugen t.o.v. 128 op een 6600GT
-6800LE kan Veel sneller worden dan een 6600GT
-6800LE is goedkoper.
Need i say more?
Verwijderd
Hoe kan je zien tot hoever je je kaart kan overklokken, zonder dat je hem dus te ver overklokt... ? Als ik zo namelijk thuis kom, dan wil ik mn kaart ook gaan overklokken, maar wil hem niet te heet laten worden.anandus schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 10:25:
Okee, alle 12 pipelines kunnen open, plus 6 vertex shaders, nergens een artifact te zien (3DMark, maar ook games zoals Rome Total War, met alles aan (alleen mijn monitor kan niet hoger dan 1024x768@60Hz)).
Flight Simulator ofzo?
Als je kleine stapjes neemt dan vindt je vanzelf de grens tot waar je kan clocken. En dont worry hij zal nooit zomaar exploderenVerwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 13:39:
[...]
Hoe kan je zien tot hoever je je kaart kan overklokken, zonder dat je hem dus te ver overklokt... ? Als ik zo namelijk thuis kom, dan wil ik mn kaart ook gaan overklokken, maar wil hem niet te heet laten worden.
Je moet gewoon rustig aan beginnen met overclocken en als je artifacts en/of vastlopers krijg weet je dat je aan de max zit en dan moet je hem +- 10 mhz lager zetten zodat je zeker weet dat het stabiel is.Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 13:39:
[...]
Hoe kan je zien tot hoever je je kaart kan overklokken, zonder dat je hem dus te ver overklokt... ? Als ik zo namelijk thuis kom, dan wil ik mn kaart ook gaan overklokken, maar wil hem niet te heet laten worden.
Van overklokken wordt het ding niet echt heter hoor. Met Rivatuner kun je kijken hoe ver het ding kan. Ook kun je met de drivers checken of het nog goed werkt op een hoeveelheid Mhz'en. Met Smartdoctor zou ik het niet doen aangezien die zo'n beetje alles goed keurt.Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 13:39:
[...]
Die dingen werken overigens niet altijd perfect.
Ik kan A2 Racer 2 nu op Max Details spelen
[ Voor 11% gewijzigd door WillemJanJansen op 25-10-2005 13:52 ]
Rivaturner is ook niet zo betrouwbaar, meestal kan je nog (een stuk) hoger dan dat die auto-overclock functie van rivaturner aangeeft.WillemJanJansen schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 13:49:
[...]
Van overklokken wordt het ding niet echt heter hoor. Met Rivatuner kun je kijken hoe ver het ding kan. Ook kun je met de drivers checken of het nog goed werkt op een hoeveelheid Mhz'en. Met Smartdoctor zou ik het niet doen aangezien die zo'n beetje alles goed keurt.
Klopt ja, die auto overklok die is altijd tot 410 mhz core en het geheugen wisselt weleens bij mij. Al kan ik er niet echt super veel over heen. bij 414 core speed en 897 mem houdt het toch echt op bij mijTyranium schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 13:51:
[...]
Rivaturner is ook niet zo betrouwbaar, meestal kan je nog (een stuk) hoger dan dat die auto-overclock functie van rivaturner aangeeft.
Precies.WillemJanJansen schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 13:31:
[...]
-Een nieuwe koeler hoeft niet
-Je kunt altijd wel wat unlocken. Soms heb je pech en zijn er 8 pipelines verrot maar dat komt best weinig voor.
-6800LE heeft een 256 bits breed "pad" naar het geheugen t.o.v. 128 op een 6600GT
-6800LE is goedkoper.
Need i say more?
De meest voorkomende unlock is 12p6v (zelfs ik was bang dat ik slechts 8p6v had, maar die angst blijkt ongegrond
WillemJanJansen schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 13:49:
Ik kan A2 Racer 2 nu op Max Details spelen
[ Voor 13% gewijzigd door XanderDrake op 25-10-2005 16:09 ]
Dus je hebt toch wel 12 pipelines die goed werken? Dat is mooi dan. Kan je daarmee boven mijn 3dmark03 score uitkomen denk je? Ik heb nu 11395 maar dat is wel op 16/6. Al vind ik mijn score nog steeds te laag. Ik moet 12k hebben!XanderDrake schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 16:08:
[...]
Precies.
De meest voorkomende unlock is 12p6v (zelfs ik was bang dat ik slechts 8p6v had, maar die angst blijkt ongegrond), en daarmee heb je toch echt wat meer prestaties op stock clocks dan een 6600GT op stock clocks.
[...]
Dank u dank u![]()
![]()
[ Voor 8% gewijzigd door WillemJanJansen op 25-10-2005 16:34 ]
Yeah, ik ga zo eerst Nalu testen, want ik weet het ook niet meerWillemJanJansen schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 16:27:
Dus je hebt toch wel 12 pipelines die goed werken? Dat is mooi dan. Kan je daarmee boven mijn 3dmark03 score uitkomen denk je? Ik heb nu 11395 maar dat is wel op 16/6. Al vind ik mijn score nog steeds te laag. Ik moet 12k hebben!![]()
hehe. Ik kan je vertellen, op Max details, dat kon ik ook op mn dooie Voodoo2Dank u dank u
HAHAHA, I know the feelingXanderDrake schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 11:35:
Haha, yeah, dat hele artefact gebeuren maakt mensen met een 6800LE helemaal paranoide! Elk wissewasje is ineens een arti's! Mensen die een plaatje op internet zien met paarse ruis er doorheen slaan helemaal op hol
Niet iedereen was zo handig hetzelfde te doen en dacht het gewoon maar ff te vragenWillemJanJansen schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 12:27:
Dus even mijn unlock weer ongedaan gemaakt en op 12/5 getest en gelukkig bleeft het precies hetzelfde. Het hoort bij het spel.
Daar noem je ook wel een krachtpatser opXanderDrake schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 16:40:
[...]
Yeah, ik ga zo eerst Nalu testen, want ik weet het ook niet meer![]()
[...]
hehe. Ik kan je vertellen, op Max details, dat kon ik ook op mn dooie Voodoo2
Tja, op deze manier heb je veel sneller je antwoord, als je zelf test dus. De glazen bollen zijn namelijk al een tijdje uitverkocht (EOL).-Sir_Killalot- schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 16:46:
Niet iedereen was zo handig hetzelfde te doen en dacht het gewoon maar ff te vragen.
Voodoo2...XanderDrake schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 16:40:
hehe. Ik kan je vertellen, op Max details, dat kon ik ook op mn dooie Voodoo2
Je wilt niet weten wat een reeks aan emoties die dingen bij mij oproepen.
* Ultraman heeft er 2 draaien in SLI
ik ben verder ook totaal offtopic maar dat doet er even niet toe.
[ Voor 31% gewijzigd door Ultraman op 25-10-2005 19:33 ]
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Yeah and I remember the feeling again-Sir_Killalot- schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 16:46:
HAHAHA, I know the feeling. Maar aan de andere kant ook hoop ellende
...
ik haal nu 10691 punten @ 3dmark.
If it aint broke, fix it till it is!
Mja; ben het met je eens dat zowel je core als ram tegelijkertijd OCen met dezelfde stapjes niet het beste resultaat geeft (je RAM kan dr eerder mee ophouden dan je core...of andersom blablabla). Aan de andere kant is er ook weer wat voor te zeggen want eerst absolute max vant je core vinden en dan pas je mem hoeft ook niet lekker te werken (zoals iemand hier laatst al ondervond geloof ik...)Tyranium schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 13:51:
Rivaturner is ook niet zo betrouwbaar, meestal kan je nog (een stuk) hoger dan dat die auto-overclock functie van rivaturner aangeeft.
Maar die test is zeker niet slecht hoor. Dat die test stopt wil enkel zeggen dat OF je core OF je mem het niet meer trekt. Dit ff testen door zelf 10-20MHz drbij te klokken (de test zet de klok 10MHz lager bij het vinden van een fout) en de klok van het andere component in je BIOS te flashen. Weer even de Detection draaien...etc. werkt perfect.
(Maarja...dit is ook alweer de 5e keer ofzo dattik dit zeg

Hmz vreemd met mijn P4 @ 3.1 Ghz haal ik @ top al zon 11900 punten. En als ik m op 3,4Ghz krijg ga ik wel stuk over de 12k heenWillemJanJansen schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 16:27:
[...]
Ik heb nu 11395 maar dat is wel op 16/6. Al vind ik mijn score nog steeds te laag. Ik moet 12k hebben!![]()
Thx Thandor!
[ Voor 4% gewijzigd door The Godsha op 25-10-2005 20:59 ]
In mijn PC zaten we op ~12500 meen ik mij te herinneren ?
Dat zal inmiddels wel beter kunnen met de hogere FSB
Als het niet storend is dan lijkt dat mij beter dan minder FPS in FEAR.XanderDrake schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 19:59:
Yeah and I remember the feeling again. Ik heb net Nalu gedraait, ik zie nix obvious, nergens iets ECHT zichtbaars, maar bepaalde pixels op de huid van het lieftallige zeemeerminnetje zijn niet volledig gekleurd zoals ik het had verwacht.... Bah... Twijfels twijfels twijfels.... Nou ik laat em toch zo, want ik kan de shader kracht wel gebruiken in FEAR.
Op welke snelheden was dat? (CPU, VGA: Core en Mem)Thandor schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 20:54:
19000 punten, dat is wel ietwat té overdreven
In mijn PC zaten we op ~12500 meen ik mij te herinneren ?
Dat zal inmiddels wel beter kunnen met de hogere FSB
Offtopic:
@Thandor,
Die Harris van je, je "Gamepc"
[ Voor 8% gewijzigd door WillemJanJansen op 25-10-2005 21:06 ]
Geheugen is 2x512MB PC3200 (2,5-3-3-11). Het geheugen bevindt zich op een EPoX 8RDA moederbord met een nForce2 chipset
De ASUS GeForce 6800LE van The Godsha liep toen volgens mij op 440/940.
Die 286/20 heb ik zelf gekocht en opgebouwd. Een zeer complete, en snelle 286
[ Voor 14% gewijzigd door Thandor op 25-10-2005 21:08 ]

screenie
http://www.xs4all.nl/~tlf...irect%20accees%20zooi.JPG
[ Voor 10% gewijzigd door HStyles op 25-10-2005 21:10 ]
Tja, die 440/940 ga ik nooit halen en mijn CPU is ook rond de 2375 Mhz maximaal benchbaar. (2800+ Barton). Eeuwige 1.23 volt op mijn Vga coreThandor schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 21:07:
De CPU was toendertijd een AMD Athlon XP 1800+ 'Thoroughbred B' die op ergens rond de 2,6GHz heeft gedraaid tijdens de benchmark. De FSB heeft ergens rond de 226MHz gelegen gok ik.
Geheugen is 2x512MB PC3200 (2,5-3-3-11). Het geheugen bevindt zich op een EPoX 8RDA moederbord met een nForce2 chipset
De ASUS GeForce 6800LE van The Godsha liep toen volgens mij op 440/940.
offtopic:
Die 286/20 heb ik zelf gekocht en opgebouwd. Een zeer complete, en snelle 286
Zeer compleet, inclusief floppy drive dus?
Topic zit overigens bijna alweer op de 500. Dus Cybersteef, als je nog unfinished business hebt met de vernieuwde topicstart.. Dan wordt het doorwerken
[ Voor 20% gewijzigd door WillemJanJansen op 25-10-2005 21:24 ]
Dan zit een toprecord voor 3DMark03 er sowieso al niet in. Bij Gametest 1 is mijn CPU al te traagWillemJanJansen schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 21:15:
[...]
Tja, die 440/940 ga ik nooit halen en mijn CPU is ook rond de 2375 Mhz maximaal benchbaar. (2800+ Barton). Eeuwige 1.23 volt op mijn Vga core
offtopic:
Zeer compleet, inclusief floppy drive dus?
Uiteraard, met zowel 3,5" HD als 5,25" HD
De specs vertellen er meer over.
Voor zover die compleet zijn
Heh, nog nooit eerder van gehoort, en niet iets wat ik zou gebruiken zo te zienHStyles schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 21:09:
Iemand "NVIDIA Direct Access al geprobeert? met de nieuwste driver? (81.85 ). hier werkt het igg niet echt en me scherm gaat ff uit als ik ergens op zo'n optie klik wat dan ook. en de opties hebben allemaal geen effect of werken maar half
(en ja he een 6800LE ... me sparklke 6800 bios dan)
screenie
http://www.xs4all.nl/~tlf...irect%20accees%20zooi.JPG

Het is trouwens officeel, ik heb toch echt artie's op die 4pWillemJanJansen schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 21:04:
Als het niet storend is dan lijkt dat mij beter dan minder FPS in FEAR.
* XanderDrake legt alweer geld opzij voor SocketM2
Dat is jammer dan. Ik ga vanaf nu ook pittig doorsparen voor een nieuwe (goeie) pc.XanderDrake schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 22:02:
Het is trouwens officeel, ik heb toch echt artie's op die 4p. Het zijn wel onbeduidende rot dingskes, textures die niet helemaal meer kloppen. Maar ik laat ze gewoon open, FEAR is al zwaar genoeg op 12p!
* XanderDrake legt alweer geld opzij voor SocketM2
* WillemJanJansen Werkt gewoon nog een aantal maanden bij de Albert Heijn
Bij mij wil vanavond ook niks lukken. Had net even mijn balkondeur open gezet + mijn computerkast met een ventilator er voor. CPU op 2400 Mhz, liep allemaal goed, laatste test 3dmark03 knalt 'ie er uit terwijl het een goede run was. (Ik cancel sowieso al als ik zie dat ik bij de vliegtuigtest in een moment niet boven de 1700 FPS uitkom.) Processor was gewoon 42 graden @1.85 volt.
[ Voor 27% gewijzigd door WillemJanJansen op 25-10-2005 22:17 ]
Welke laatste test? In feite is die Nature test (met vlinder en schildpad) de laatste die telt voor de 3dmark score, de rest zijn allemaal feature testen die geen effect hebben op de score. Je kan na die test gewoon op esc drukken.WillemJanJansen schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 22:14:
[...]
Dat is jammer dan. Ik ga vanaf nu ook pittig doorsparen voor een nieuwe (goeie) pc.
* WillemJanJansen Werkt gewoon nog een aantal maanden bij de Albert Heijn
Bij mij wil vanavond ook niks lukken. Had net even mijn balkondeur open gezet + mijn computerkast met een ventilator er voor. CPU op 2400 Mhz, liep allemaal goed, laatste test 3dmark03 knalt 'ie er uit terwijl het een goede run was. (Ik cancel sowieso al als ik zie dat ik bij de vliegtuigtest in een moment niet boven de 1700 FPS uitkom.) Processor was gewoon 42 graden @1.85 volt.
[ Voor 5% gewijzigd door XanderDrake op 25-10-2005 22:36 ]
Idd, de Moeder Natuur test.XanderDrake schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 22:35:
[...]
Welke laatste test? In feite is die Nature test de laatste die telt voor de 3dmark score, de rest zijn allemaal feature testen die geen effect hebben op de score.
Ik weet het, het balkje hield op met laden. Systeem hing gewoon. Terwijl ik er wel gewoon een Half uur mee kan Primen en San Andreassen.. Alles valt een beetje tegen vandaag. Had overigens ook ff een 1T command rate getest maar daar merk je geen verschil van.
[ Voor 4% gewijzigd door WillemJanJansen op 25-10-2005 23:00 . Reden: hield schrijf je zonder T, dom ]
ik heb ook een 6800le op 16/6 lopen.
Maar nu is mijn probleem:
Mijn core wil niet verder clocken dan de 340, en mijn mem niet meer dan 840.
Ik heb een zalman cooler erop zitten, en hij blijft zo'n 45 graden.
Elke keer als ik een 3d-applicatie start met de core of memory boven de 340 core of 840 mem, klapt Hij eruit (moederbord en al die andere stuff), en geeft hij alleen maar zwart beeld.
Mijn fans blijven wel draaien.
Krijg je dat zwarte scherm ook als je hem terug clockt en test? Het kan aan je voeding liggen.SOEDARKMASTER schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 22:51:
yo
ik heb ook een 6800le op 16/6 lopen.
Maar nu is mijn probleem:
Mijn core wil niet verder clocken dan de 340, en mijn mem niet meer dan 840.
Ik heb een zalman cooler erop zitten, en hij blijft zo'n 45 graden.
Elke keer als ik een 3d-applicatie start met de core of memory boven de 340 core of 840 mem, klapt Hij eruit (moederbord en al die andere stuff), en geeft hij alleen maar zwart beeld.
Mijn fans blijven wel draaien.
Maar het kan ook het Black Screen Syndrom zijn

Het klinkt namelijk nogal zoals wat ik had, met mn oude XFX. Alles nokt er gewoon mee, je scherm wordt zwart maar je systeem reboot niet. Wat gebeurt er als je de reset knop indruk? reset ie gewoon of blijft ie een zwart scherm geven?
Kijk voor meer info over The Black Screen Syndrom hier
Stukje info van die site:
"4 2 470 6E" - USUALLY no BS (ONE BS-case with PNY 6800 not le !!) (MSI, GW, 6800-cards),
"4 3 470 6E" - usually BS even when new (MSI, GW)
"4 4 470 6E" - no BS when new, BS after some months (GW6800le-card from RMA,XFX)
"4 6 470 6E" - can give BS when new (at least in one case) (MSI)
"4 7 470 6E" - no BS when new, BS after some months (at least in one case) (GW)
"4 8 470 6E" - usually no BS when new, BS after some months (MSI, GW)
"4 9 470 6E" - BS after some months ? (MSI)
Gaat over de Condensators. Of Capacitor in het engels. Daar de typenummers.
Dus vooral MSI Gainward en XFX hebben er vaak last van. Er stond overigens ook dat de Leadtek en de PNY kaarten het kunnen krijgen.
[ Voor 18% gewijzigd door WillemJanJansen op 25-10-2005 23:15 ]
Maar dat is zo zonde als je weet dat je over de 400 core en over de 900 mem kan clocken
Dankzij die zalman dan he
Ik zou mijn borst maar nat maken, ikzelf had ook niet meteen BS's hoor. Pas na +/- 8 maanden! Let dus op met garanties, en lees al de tips door die je kan vinden bij die link.SOEDARKMASTER schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 23:17:
Mijn 6800le is van xfx, en als ik hem terug clock heb ik geen last van zwarte schermen.
Maar dat is zo zonde als je weet dat je over de 400 core en over de 900 mem kan clocken![]()
Dankzij die zalman dan he
Sorry ik was even in de war met Rivaturner en het overclocken in de nvidia drivers. Dat "optimale frequenties detecteren" bedoelde ik eigenlijk. Bij mij geeft die dan 330/750 aan, terwijl 400/800 ook helemaal stabiel is bij mij.-Sir_Killalot- schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 20:40:
[...]
Mja; ben het met je eens dat zowel je core als ram tegelijkertijd OCen met dezelfde stapjes niet het beste resultaat geeft (je RAM kan dr eerder mee ophouden dan je core...of andersom blablabla). Aan de andere kant is er ook weer wat voor te zeggen want eerst absolute max vant je core vinden en dan pas je mem hoeft ook niet lekker te werken (zoals iemand hier laatst al ondervond geloof ik...)
Maar die test is zeker niet slecht hoor. Dat die test stopt wil enkel zeggen dat OF je core OF je mem het niet meer trekt. Dit ff testen door zelf 10-20MHz drbij te klokken (de test zet de klok 10MHz lager bij het vinden van een fout) en de klok van het andere component in je BIOS te flashen. Weer even de Detection draaien...etc. werkt perfect.
(Maarja...dit is ook alweer de 5e keer ofzo dattik dit zeg)
Jouw (oude) problemen kloppen ook precies met de beschrijvingen.XanderDrake schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 23:38:
[...]
Ik zou mijn borst maar nat maken, ikzelf had ook niet meteen BS's hoor. Pas na +/- 8 maanden! Let dus op met garanties, en lees al de tips door die je kan vinden bij die link.
"4 4 470 6E" - no BS when new, BS after some months (GW6800le-card from RMA,XFX)
De drivers die zijn ook erg voorzichtig ja. Ik heb ook iets van 340/ 760 als ik de drivers laat kiezen, in werkelijkheid kan ik 414/897Sorry ik was even in de war met Rivaturner en het overclocken in de nvidia drivers. Dat "optimale frequenties detecteren" bedoelde ik eigenlijk. Bij mij geeft die dan 330/750 aan, terwijl 400/800 ook helemaal stabiel is bij mij.
Edit:
Optimale frequenties waren bij mij de laatste keer dat ik testte 390/830 .
[ Voor 38% gewijzigd door WillemJanJansen op 26-10-2005 00:34 ]
Verwijderd
Een nieuwe koeler hoeft niet en met 4 extra pipelines is de LE al sneller dan de 6600GT... hmm, dat is wel erg overduidelijk, want dat softwarematige overclocken is zo moeilijk nog niet. Die koeler gaat gewoon harder draaien neem ik aan?WillemJanJansen schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 13:31:
[...]
-Een nieuwe koeler hoeft niet
-6800LE is goedkoper.
Need i say more?
Een vraag dan nog, waarom staat er in de TS dan iets over extra koelers? Als die toch niet nodig zijn (ik hoorde trouwens dat je niet altijd een andere koeler op je kaartje kan zetten, waar ligt dat aan?)...
Oja, voor ik het vergeet. De 6600 GT gaat wel/niet twee jaar mee?
Nou, in deze thread kan je nogal wat kan je nogal wat die-hard tweakers vinden, en die overclocken totdat ze geen centrale verwarming meer nodig hebbenVerwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 15:02:
[...]
Een nieuwe koeler hoeft niet en met 4 extra pipelines is de LE al sneller dan de 6600GT... hmm, dat is wel erg overduidelijk, want dat softwarematige overclocken is zo moeilijk nog niet. Die koeler gaat gewoon harder draaien neem ik aan?
Een vraag dan nog, waarom staat er in de TS dan iets over extra koelers? Als die toch niet nodig zijn (ik hoorde trouwens dat je niet altijd een andere koeler op je kaartje kan zetten, waar ligt dat aan?)...
Onthoudt dat niet alle stock coolers van de 6800LE zo goed zijn. Die van XFX zijn bijv. niet zo fantastisch. Die van Asus en Leadtek koelen anders wel uitstekend. Als je er zo eentje koopt, kan je zelfs met je fan uit gamen (die WillemJanJansens post een tijdje terug
Antwoord (met enige zekerheid): Niet! Ik merk nual dat spellen zoals FEAR (op redelijke instellingen) al behoooorlijk zwaar worden voor 12p6v + 370mhz/920mhz op 256bit bandbreedte+ AMD64 3000+ @ 2,42ghz + 1gig DDR CAS2,5 @ 404mhz. Stel dat je hier een zwaar geclockte 6600GT hebt, dan trekt ie het al niet meer! En die zijn duurder.Oja, voor ik het vergeet. De 6600 GT gaat wel/niet twee jaar mee?
Verwijderd
In 3d mark 03 over de 10k maar zonder kik maar in games (Bf2 en Pes4) heb ik van die rode schaakbord vlakjes in de verte op gebouwen of op de tribunes en als ik die 6e shader open gooi dan heb ik dikke artifacts:X
Kan ik nu de kaart onder RMA terug sturen dat ze een vervangende op sturen?
Ik wil graag alles open kunnen gooien maar is dit een mogelijkheid? en wie heeft er ervaring met een RMA aanvraag met een video kaart die Artifacts geeft?
Net zoals XanderDrake zegt. Die 2 jaar ga je niet redden. Of je moet alles op 640x480 willen spelen na 2 jaarVerwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 15:02:
[...]
Een nieuwe koeler hoeft niet en met 4 extra pipelines is de LE al sneller dan de 6600GT... hmm, dat is wel erg overduidelijk, want dat softwarematige overclocken is zo moeilijk nog niet. Die koeler gaat gewoon harder draaien neem ik aan?
Oja, voor ik het vergeet. De 6600 GT gaat wel/niet twee jaar mee?
Volgens mij staat ergens in de topicstart dat wij niet doen aan RMA-en als de kaart, in locked mode, gewoon goed werkt, maar in unlocked mode arties geeft. De kaart is niet gebouwt om volledig unlockt te zijn, en het is een kans spel, dat zou je moeten weten voordat je de kaart koopt. Er is trouwens een grote kans dat je weer een zelfde kaart terug krijgt, die net zo veel arties geeft, dus het is half nutteloos.Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 15:50:
Ik heb mijn 6800LE ook open gegooid tot 16p5vp
In 3d mark 03 over de 10k maar zonder kik maar in games (Bf2 en Pes4) heb ik van die rode schaakbord vlakjes in de verte op gebouwen of op de tribunes en als ik die 6e shader open gooi dan heb ik dikke artifacts:X
Kan ik nu de kaart onder RMA terug sturen dat ze een vervangende op sturen?
Ik wil graag alles open kunnen gooien maar is dit een mogelijkheid? en wie heeft er ervaring met een RMA aanvraag met een video kaart die Artifacts geeft?
Wees blij dat je in BF2 nix hebt, en maar kleine arties in dat andere spel. Ikzelf heb veel meer problemen en officieel zou ik ook maar 8p hebben.
Punt.
Juistem!
RivaTuner = CoolbitsTyranium schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 00:10:
Sorry ik was even in de war met Rivaturner en het overclocken in de nvidia drivers. Dat "optimale frequenties detecteren" bedoelde ik eigenlijk. Bij mij geeft die dan 330/750 aan, terwijl 400/800 ook helemaal stabiel is bij mij.

NIet helemaal waar...er is nog een zekere 'pencilmod' waarmee je nog wat extra juice op je core kan gooien; moet je alleen wel beetje voorzichtig mee zijnWillemJanJansen schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 21:15:
[...]
Tja, die 440/940 ga ik nooit halen en mijn CPU is ook rond de 2375 Mhz maximaal benchbaar. (2800+ Barton). Eeuwige 1.23 volt op mijn Vga core
Dat doe ik voorlopig liever even niet.. Heb het ding net nieuw en mijn oudere is net verkocht dus ik heb geen zin om deze om zeep te helpen.-Sir_Killalot- schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 16:18:
@XanderDrake
Juistem!
NIet helemaal waar...er is nog een zekere 'pencilmod' waarmee je nog wat extra juice op je core kan gooien; moet je alleen wel beetje voorzichtig mee zijn
Ik heb overigens ff een paar fototjes gemaakt met mijn webcam.
Mijn V9999/TD @ 0 RPM:

2240 RPM:

3497 RPM:

Hoe harder de fan gaat draaien, des te harder het ledje gaat branden. Die 2 zitten dus aan elkaar gekoppeld.
[ Voor 35% gewijzigd door WillemJanJansen op 26-10-2005 16:35 ]
Iets gaat er fout...WillemJanJansen schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 16:32:
Ik heb overigens ff een paar fototjes gemaakt met mijn webcam.
Yeah dat is met alle LED fans. Ik kan heel mooi met mn fancontroller de LED in de voorkant van mn kast harder en zachter laten schijnen, hoge PIMP factor op LAN partiesHoe harder de fan gaat draaien, des te harder het ledje gaat branden. Die 2 zitten dus aan elkaar gekoppeld.
Wat bedoel je, wat gaat er fout?
Je trekt vast en zeker veel mensen met je ledjes.Yeah dat is met alle LED fans. Ik kan heel mooi met mn fancontroller de LED in de voorkant van mn kast harder en zachter laten schijnen, hoge PIMP factor op LAN parties
* WillemJanJansen Had ik die ledjes nu ook maar
Als ik mijn fan op 80% zet dan draait het ding harder dan als 'ie op 100% draait

Laat maar, hier ziet het er OK uit.
Het is maar één onwijs sterke LED met een spiegel erachter. Niet te filmen hoe fel! Als ik sochtens mn PC aan zet, dan ben ik de eerste 5 seconden half blindJe trekt vast en zeker veel mensen met je ledjes.![]()
* XanderDrake Had ik die ledjes nu ook maar
Tering dat is zeker diezelfde LED als je me een pic van had gestuurd. Onwijs dat ding zeg.XanderDrake schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 19:07:
[...]
Laat maar, hier ziet het er OK uit.
[...]
Het is maar één onwijs sterke LED met een spiegel erachter. Niet te filmen hoe fel! Als ik sochtens mn PC aan zet, dan ben ik de eerste 5 seconden half blind
Hier draaien 16 pipes trouwens in de ene game wel goed en in de andere geeft hij soms wat blauwe bloemenknopjes of veegjes. Jammer. Volgens mij is het als er een bepaalde techniek toe wordt gepast. In 3DMark03 zie ik bij de vliegtuigen in de hemel af en toe ergens een blauw veegje, mooie afgeronde veegjes overigens (bijna lief eigenlijk). Proxicon & die orcs zien er keurig uit. Nature demo geeft blauwige stipjes
BF2 loopt overigens wel goed. America's Army ook. Ragnarok heeft mooie blauwe rasters. KOTOR(2) nog niet geprobeerd, maar zal niet sneller op worden aangezien die gasten niet echt kunnen coden...
yeah, en nu INCLUSIEF spiegel erachter, hah, reken maar dat ie feller is. oftewel => decybersteef schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 19:46:
Tering dat is zeker diezelfde LED als je me een pic van had gestuurd. Onwijs dat ding zeg.
Kijk, dat bedoel ik nou, je weet het nietHier draaien 16 pipes trouwens in de ene game wel goed en in de andere geeft hij soms wat blauwe bloemenknopjes of veegjes. Jammer. Volgens mij is het als er een bepaalde techniek toe wordt gepast. In 3DMark03 zie ik bij de vliegtuigen in de hemel af en toe ergens een blauw veegje, mooie afgeronde veegjes overigens (bijna lief eigenlijk). Proxicon & die orcs zien er keurig uit. Nature demo geeft blauwige stipjes
BF2 loopt overigens wel goed. America's Army ook. Ragnarok heeft mooie blauwe rasters. KOTOR(2) nog niet geprobeerd, maar zal niet sneller op worden aangezien die gasten niet echt kunnen coden...
Trouwens, Nalu laat niets duidelijks zien, maar ik weet wel dat ik arties heb, ondertussen. Dus helaas is Nalu niet zo'n goede check...
Ik heb een asus9999TD, welke stabiel 12,6 380Mhz/780Mhz doet op 1,2V vcore.
Ik heb er waterkoeling op gezet maar daardoor kon ik niet verder overklokken, en temps bleven ook 50 graded (erg vaag, waarschijnlijk brakke temp meter).
op 16pipelines wekt deze kaart totaal NIET.
nu wil ik een hogere Vcore op me kaart flashen. (1,3V) maar de enige bios die ik kan vinden die 1,3 volt kan doen is de 6800GT bios, maar die heeft standaard 16 pipelines open wat niet werkt op mijn kaart.
weet iemand hoe kan je in de bios de pipelines op 12 kan zetten?
alvast bedankt.
www.laserextreme.nl
Wat je BIOS betreft, NiBitor <=MCCarrot schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 20:09:
Na een week lang forums door te hebben gelezen ben ik er nog niet helemaal uitgekomen dus ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Ik heb een asus9999TD, welke stabiel 12,6 380Mhz/780Mhz doet op 1,2V vcore.
Ik heb er waterkoeling op gezet maar daardoor kon ik niet verder overklokken, en temps bleven ook 50 graded (erg vaag, waarschijnlijk brakke temp meter).
op 16pipelines wekt deze kaart totaal NIET.
nu wil ik een hogere Vcore op me kaart flashen. (1,3V) maar de enige bios die ik kan vinden die 1,3 volt kan doen is de 6800GT bios, maar die heeft standaard 16 pipelines open wat niet werkt op mijn kaart.
alvast bedankt.
Alleen Nalu draaien niet neeXanderDrake schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 20:01:
Trouwens, Nalu laat niets duidelijks zien, maar ik weet wel dat ik arties heb, ondertussen. Dus helaas is Nalu niet zo'n goede check...

Ja met een RivaTuner scriptje wat je kan generen met mn progje wat alst goed is nog in de TS staat, maar een andere BIOS flashen heeft geen invloed op je pipes. Dit MOET je met Rivatuner doen. Daarom werkte het flashen van een GT/Ultra BIOS ook niet om NUs te openen int begin.MCCarrot schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 20:09:
alvast bedankt.
Idd is met een RivaTuner script dit prima te doen. Volgens mij staat dit niet in de deze startpost, maar in de nieuwe startpost heb ik het wel opgenomen.-Sir_Killalot- schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 20:33:
Ja met een RivaTuner scriptje wat je kan generen met mn progje wat alst goed is nog in de TS staat, maar een andere BIOS flashen heeft geen invloed op je pipes. Dit MOET je met Rivatuner doen. Daarom werkte het flashen van een GT/Ultra BIOS ook niet om NUs te openen int begin.
@XanderDrake: Twijfels? Wat voor twijfels? Die pipes werken niet 100%, dat weet ik zeker. Wat het precies in de pipe is kan ik niet 123 achterhalen idd, is dat de twijfel die je bedoelt? Ik heb overigens nog niet de Nalu demo gedraait op 16 pipes. Binnekort als ik tijd heb maar eens doen.
Kijk jij es heeeel gauw onder het kopjes 'BIOS unlock Mod'!, 2e deel TScybersteef schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 20:51:
Idd is met een RivaTuner script dit prima te doen. Volgens mij staat dit niet in de deze startpost, maar in de nieuwe startpost heb ik het wel opgenomen.
Yeah, na Nalu heb ik die natuurlijk ook geprobeerd, maar daar was het ook niet duidelijk, en de framerate was op één hand te tellen dus dat hielp ook niet-Sir_Killalot- schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 20:33:
[...]
Alleen Nalu draaien niet nee- Je hebt ook nog Timbury! (en Clear Sailing...maar kweenie wat die toevoegd)
AMD Athlon(tm) XP 3000+ stock (2.2ghz)
Kingston bla 1280Mb @ 333Mhz
3Dmark05
stock (12,5 325/700) - 3207
(unlock 16,6 353/755) - 3907
3Dmark03
stock (12,5 325/700) - 8407
(unlock 16,6 353/755) - 9796
Ik ga nu Quake 4-en en ondertussen de kaart naar het uiterste drukken.
Hoeveel mhz loopt de core/mem naar schatting?
Ik moet trouwens eens leren om m'n cpu te clocken, het is het laatste type XP barton? Zijn die niet gelocked, kan "niets" doen in m'n bios?
De laatste Athlon XP socket A is de 3200+ en die loopt op een FSB van 400 MHzPROximity schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 21:57:
Had gister m'n asus9999TD al binnen, maar vandaag pas tijd gehad.
3Dmark05
stock (12,5 325/700) - 3207
(unlock 16,6 353/755) - 3907
3Dmark03
stock (12,5 325/700) - 8407
(unlock 16,6 353/755) - 9796
Ik ga nu Quake 4-en en ondertussen de kaart naar het uiterste drukken.
Hoeveel mhz loopt de core/mem naar schatting?
Ik moet trouwens eens leren om m'n cpu te clocken, het is het laatste type XP barton? Zijn die niet gelocked, kan "niets" doen in m'n bios?
Het kan ook een 166MHz FSB versie zijn met een te hoge multiplier/FSB of de waardes zijn uitgelezen met een slecht programma. (AMD Athlon XP 3000+ met 166MHz FSB (DDR333) draait op 2166MHzDe laatste Athlon XP socket A is de 3200+ en die loopt op een FSB van 400 MHz
Mocht je daadwerkelijk de 200MHz FSB (DDR400) hebben dan doe je verstandig aan om het geheugen ook op 400MHz te krijgen
Dat heb je er toch bij gezet ? (325/700, 353/755 etc..)Hoeveel mhz loopt de core/mem naar schatting?
Niet alle Bartons zijn unlocked. De AMD Athlon XP-M 'Barton' is unlocked.Ik moet trouwens eens leren om m'n cpu te clocken, het is het laatste type XP barton? Zijn die niet gelocked, kan "niets" doen in m'n bios?
De AMD Athlon XP 'Barton' processoren van week 40 jaar 2003 en ouder zijn locked.
[ Voor 11% gewijzigd door Thandor op 26-10-2005 23:04 ]
Zo eentje heb ik ja
Ik bedoelde trouwens te vragen op welke core/mem mhz mijn kaart aan de max zit (naar schatting)
Ik ben trouwens op een probleem gestoten:
ik draai 355/760 nu en als ik quake 4 op 1600x1200 ultra high detail zet word ik er elke keer eruit gekickt op single player. Zet ik een servertje op waar ik in mijn eentje doorheen ren dan is er niets aan de hand.
Zet ik hem op "gewoon" High detail met 1600x1200 dan loopt hij prima zonder arti's of iets (ongeveer 20min getest, ook singleplayer).
Enig idee waardoor die hoogste modus problemen opleverd? Gebrek aan 128mem? Als je ultra high aanklikt geeft hij namelijk de warning dat de textures up to 500mb innemen.
Ik ga nu even Doom3 proberen. Ik gebruik de Forceware 78.01 trouwens (misschien zijn nieuwe versies stabieler met Q4?)
[ Voor 10% gewijzigd door PROximity op 26-10-2005 22:59 ]
Sorry, het moet 2166MHz zijn i.p.v. 2133MHz. (2133MHz is voor de AMD Athlon XP 2600+ 133MHz FSB (DDR266)PROximity schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 22:57:
AMD Athlon XP 3000+ met 166MHz FSB (DDR333) draait op 2133MHz (socket A)
Zo eentje heb ik ja
400/900 moet volgens mij wel te doen zijn dacht ik zoIk bedoelde trouwens te vragen op welke core/mem mhz mijn kaart aan de max zit (naar schatting)
128MB is inderdaad te weinig voor 500MB texturesIk ben trouwens op een probleem gestoten:
ik draai 355/760 nu en als ik quake 4 op 1600x1200 ultra high detail zet word ik er elke keer eruit gekickt op single player. Zet ik een servertje op waar ik in mijn eentje doorheen ren dan is er niets aan de hand.
Zet ik hem op "gewoon" High detail met 1600x1200 dan loopt hij prima zonder arti's of iets (ongeveer 20min getest, ook singleplayer).
Enig idee waardoor die hoogste modus problemen opleverd? Gebrek aan 128mem? Als je ultra high aanklikt geeft hij namelijk de warning dat de textures up to 500mb innemen.
Ik ga nu even Doom3 proberen. Ik gebruik de Forceware 78.01 trouwens (misschien zijn nieuwe versies stabieler met Q4?)
Lagere details dus.
heel af en toe arti's op textures in Doom3 @ ultra high - 1600x1200 no AF/AP op 355/760 16/6
Ik zet hem nu met stock mhz's en laat 16/6 open staan, misschien dat die extra shader of pipeline wel de boel opnaait, dan zie ik dat zo!
Trouwens, dat verhaal met 500mb aan textures, dat geldt voor elke videokaart dan, want er zijn amper kaarten met 512mb videogeheugen. Die 6800 kan volgens tomshardware die settings makkelijk hebben, hij deed het trouwens ook op mijn ti4680 alleen dan wel met 2fps, ik denk dat ik even moet experimenteren
Edit: hoera! Doom3 chrashte net voor het eerst in me leven
Edit2: weer gekickt uit Q4 singleplayer Ultra high 1600x1200 no AF/AP 325/700 16/6, we gaan nu 12/5 checken, daarna 16/5 en dan hoop ik meer te weten
[ Voor 27% gewijzigd door PROximity op 26-10-2005 23:32 ]
Yeah op die damn über instellingen zou ik ook verwachten dat ie eens zou ophoudenPROximity schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 23:20:
./cry
heel af en toe arti's op textures in Doom3 @ ultra high - 1600x1200 no AF/AP op 355/760 16/6
Ik zet hem nu met stock mhz's en laat 16/6 open staan, misschien dat die extra shader of pipeline wel de boel opnaait, dan zie ik dat zo!
Trouwens, dat verhaal met 500mb aan textures, dat geldt voor elke videokaart dan, want er zijn amper kaarten met 512mb videogeheugen. Die 6800 kan volgens tomshardware die settings makkelijk hebben, hij deed het trouwens ook op mijn ti4680 alleen dan wel met 2fps, ik denk dat ik even moet experimenteren
Edit2: weer gekickt uit Q4 singleplayer Ultra high 1600x1200 no AF/AP 325/700 16/6, we gaan nu 12/5 checken, daarna 16/5 en dan hoop ik meer te weten

Doe verder net als ik, zie je maar kleine arti's, negeer ze dan. Je kan de shader power wel gebruiken in de toekomst.
BTW
WOOHOOOO
AMD's SocketM2 komt eerder uit dan verwacht! 2006 Q1!
kan niet wachten!
Een 256MB kaart trekt high al een stuk beter alleen niet volledig vloeiend. De 512MB kaarten kunnen dit wel.PROximity schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 23:20:
./cry
Echter vind ik het verschil tussen high en ultrahigh met Doom 3 niet zo groot. Overigens ziet highdetail er ook al mooi genoeg uit
Als de kleine artifacts hebt is het misschien ook verstandig om de koeling even te controleren
[ Voor 5% gewijzigd door Thandor op 26-10-2005 23:40 ]
Ik heb namelijk een display in mijn pc zitten die ook dmv motherboard monitor de temp van mijn proc laat zien, maar ik wil graag ook de temp van mijn video zien,
www.laserextreme.nl
Anyway dit was dus ook op stock freqs en nog gelocked.
Nu ga ik lekker de boel weer unlocken en de boel stressen
edit: toevoeging: en Q4/D3 op very High draaien ipv ultra high
[ Voor 7% gewijzigd door PROximity op 27-10-2005 00:25 ]
Je AGP Aperture size wel op 256MB gezet? Die demo's draaien gewoon bagger met 128 (en minder).XanderDrake schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 21:34:
[...]
Yeah, na Nalu heb ik die natuurlijk ook geprobeerd, maar daar was het ook niet duidelijk, en de framerate was op één hand te tellen dus dat hielp ook niet
Nope; helemaal niks. Zelfs een pinmod in je socket werkt niet.PROximity schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 21:57:
Hmm...je hebt dus de 166FSB versie, je hebt nl ook een 400FSB variant (2100MHz).PROximity schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 22:57:
AMD Athlon XP 3000+ met 166MHz FSB (DDR333) draait op 2133MHz (socket A)
Zo eentje heb ik ja
Maar probeer deze maar es op 400FSB te krijgen....lukt je niet. Je hebt een MP van 13, wordt 2600MHz. Dan ligt het maar aan je mobo/mem aan hoever je zal geraken (wel of geen PCI/AGP lock).
600/1000Ik bedoelde trouwens te vragen op welke core/mem mhz mijn kaart aan de max zit (naar schatting)
Kan niet; MBM5 is daar niet op berekend en wordt ook niet meer geupdateMCCarrot schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 00:11:
Weet iemand of het mogelijk is om de temperatuur van je kaart uit te lezen in moederboardmonitor?
Ik heb namelijk een display in mijn pc zitten die ook dmv motherboard monitor de temp van mijn proc laat zien, maar ik wil graag ook de temp van mijn video zien,
[ Voor 47% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 27-10-2005 01:32 ]
3dmark05 -> 4092marks op 16/6 @ 390/874
En Q4 net een half uur stabiel gespeeld zonder arti's dus lijkt me prima.
EDIT: Oké laatste update.
3dmark05 -> 4195marks op 16/6 @ 410/887
3dmark03 -> 10484marks op 16/6 @ 410/887
Als ik hoger mem ga draaien dan dit krijg ik arts in zowel 3dmark als quake4/doom3. Met de corespeed heb ik nog wat ruimte, maar die vind ik zo prima, (wil mijn brakke voeding niet teveel stressen)
Anyway conclusie na een avondje testen: Superfijne low-budget kaart waar ik zeker de games van over 2/3 jaar op "medium" graphics mee kan spelen, tegen die tijd schaf ik wel weer een low-budget kaart aan om m'n systeem up to date te houden
[ Voor 72% gewijzigd door PROximity op 27-10-2005 02:28 ]
Dat had ik wel gedaan... paar dagen terug... moest wel weer mn BIOS resetten, misschien is de 128mb weer doorgevoerd. Tnx voor ip.-Sir_Killalot- schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 01:30:
Je AGP Aperture size wel op 256MB gezet? Die demo's draaien gewoon bagger met 128 (en minder).
Precies, dat is de niche voor deze kaart!PROximity schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 01:47:
Anyway conclusie na een avondje testen: Superfijne low-budget kaart waar ik zeker de games van over 2/3 jaar op "medium" graphics mee kan spelen, tegen die tijd schaf ik wel weer een low-budget kaart aan om m'n systeem up to date te houden
Klok je Processor even wat hoger, daar gaat je score ook flink mee vooruit.PROximity schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 01:47:
Woei!
3dmark05 -> 4092marks op 16/6 @ 390/874
En Q4 net een half uur stabiel gespeeld zonder arti's dus lijkt me prima.
EDIT: Oké laatste update.
3dmark05 -> 4195marks op 16/6 @ 410/887
3dmark03 -> 10484marks op 16/6 @ 410/887
Als ik hoger mem ga draaien dan dit krijg ik arts in zowel 3dmark als quake4/doom3. Met de corespeed heb ik nog wat ruimte, maar die vind ik zo prima, (wil mijn brakke voeding niet teveel stressen)
Krijg net een mailtje terug van de persoon die mijn oude 9600Pro heeft gekocht. Er zouden sporen van overklokken op mijn kaart zitten zoals brandplekken.
[ Voor 3% gewijzigd door WillemJanJansen op 27-10-2005 12:18 ]
Eerst liep het geheugen prima zonder artifacts op 900MHz en nu moet ik het doen met 850 wil ik geen artifacts zien, toen ie op 900 niet goed ging ben ik naar 875 gegaan wat ongeveer 1 week prima liep maar toen kreeg ik toch weer artifacts en nu dus terug naar 850.
Heeft iemand enig idee hoe zoiets kan dat het goed loopt en na een tijdje artifacts begint te geven, ik ben bang dat als het zo doorgaat ik het straks met 700 moet gaan doen.
Het enige plus puntje is dat ik met een nieuw moederbord mijn CPU zo hoog gekregen heb dat de videokaart nu de bottleneck is geworden bij spellen.
Ja, dat is idd balen. Het is gelukkig niet zo heel erg. Een kennis van mij die had een spin in zijn PC zitten. Zo'n zwarte huisspin, die was eitjes aan het leggen naast zijn processor. Je raadt het al, poef. Zijn processor kapot. Dan baal je echt.PilatuS schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 12:24:
Ik begin een beetje te balen van mijn 6800LE.
Eerst liep het geheugen prima zonder artifacts op 900MHz en nu moet ik het doen met 850 wil ik geen artifacts zien, toen ie op 900 niet goed ging ben ik naar 875 gegaan wat ongeveer 1 week prima liep maar toen kreeg ik toch weer artifacts en nu dus terug naar 850.
Heeft iemand enig idee hoe zoiets kan dat het goed loopt en na een tijdje artifacts begint te geven, ik ben bang dat als het zo doorgaat ik het straks met 700 moet gaan doen.
Het enige plus puntje is dat ik met een nieuw moederbord mijn CPU zo hoog gekregen heb dat de videokaart nu de bottleneck is geworden bij spellen.
Wat een eerste class bullshit, pardon my french. Geloof me, zitten er brandvlekken op je kaart dan is tie al lang en breed in "Kingdom Come". Sowieso, als je je vidkaart terug klokt naar stock, dan zijn geen sporen. Ik denk ook dat het aan hun drivers zit, formateren en klaar.WillemJanJansen schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 12:18:
offtopic:
Krijg net een mailtje terug van de persoon die mijn oude 9600Pro heeft gekocht. Er zouden sporen van overklokken op mijn kaart zitten zoals brandplekken.Van een beetje overklokken krijg je toch echt geen brandplekken, toch? Ik zag iig niks toen ik mijn kaart opstuurde. Zijn PC zou steeds hangen terwijl ik gewoon uren door kon spelen met die kaart, nog in een andere PC gehangen ook, daar deed 'ie het ook gewoon goed in. Hij zegt dat hij foutmeldingen krijgt maar volgens mij is dat gewoon omdat hij zijn oude drivers niet verwijderd heeft.
mmm... Het is inderdaad naar, ik vraag me af waar het aan ligt. Met je core heb je geen problemen?PilatuS schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 12:24:
Ik begin een beetje te balen van mijn 6800LE.
Het was het geheugen dat de artifacts maakte niet de core daar ben ik wel zeker van, heb gewoon voor de zekerheid de core ook maar wat lager gezet.
Temps kunnen iig niet het probleem zijn omdat de core met waterkoeling niet eens boven de 45 komt, het geheugen zou ook goed moeten zijn omdat daar heatsinks op zitten.
Ik vind het maar een heel vaag probleem dat het eerst prima loopt zonder arti's en na een tijdje opeens zonder reden fout gaat.
Het lijkt mij ook stierenschijt ja, zeker omdat hij hiervoor een TNT en een Mx kaart er in had zitten. Volgens mij moet hij gewoon even driver cleaner gebruiken. Hij heeft er sowieso niet echt veel verstand van, monteerde zo zijn moederbord recht op het metaal van zijn kastXanderDrake schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 13:34:
[...]
Wat een eerste class bullshit, pardon my french. Geloof me, zitten er brandvlekken op je kaart dan is tie al lang en breed in "Kingdom Come". Sowieso, als je je vidkaart terug klokt naar stock, dan zijn geen sporen. Ik denk ook dat het aan hun drivers zit, formateren en klaar.
[...]

@Pilatus, is je voeding wel sterk genoeg? Want je vertelt dat je je Processor net (nog) hoger hebt gekregen.
Trouwens wel een originele naam, SjaakTedHenkeyde2e
[ Voor 7% gewijzigd door WillemJanJansen op 27-10-2005 14:22 ]
Vraag ik me alleen af of het mogelijk is dat je artifacts krijgt door te weinig voltage, ik zou zeggen dat je dan eerder een reboot oid zou moeten krijgen ipv arti's maar ik kan het natuurlijk fout hebben.
Die naam komt van een vakantie toen iedereen nogal dronken was
[ Voor 15% gewijzigd door PilatuS op 27-10-2005 15:18 ]
hoe?WillemJanJansen schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 12:18:
[...]
Klok je Processor even wat hoger, daar gaat je score ook flink mee vooruit.

Hoort niet in dit topic, er is een overklok FAQPROximity schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 16:12:
[...]
hoe?Ik krijg dat maar niet voor elkaar, moet ik een nieuwe bios flashen zeker?
Bij het opstarten van je PC moet je gelijk op Delete drukken. Dan in de tabbladen van je bios je processor instellingen opzoeken. Dan moet je de CPU Speed op Manual zetten. Hierna kun je de FSB van je processor omhoog gooien. Doe het in kleine stapjes zodat je kunt zien hoe hoog je kunt. Is het niet helemaal stabiel, gooi er wat meer voltage op. (Onder hetzelfde Bios tabblad) Pas wel op met je voltage. Je moet wel goede koeling hebben anders raakt het zaakje overhit. Dat moet je dus in de gaten houden.
Tja, die voeding die is gewoon goed. Daar is niks op aan te merken. Of je moet de kerstverlichting van de hele straat er aan hangen.PilatuS schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 15:06:
Ik draai met een Enermax 350watt voeding, dat zou opzich wel voldoende moeten zijn al is het misschien ietsjes krap.
Vraag ik me alleen af of het mogelijk is dat je artifacts krijgt door te weinig voltage, ik zou zeggen dat je dan eerder een reboot oid zou moeten krijgen ipv arti's maar ik kan het natuurlijk fout hebben.
offtopic:
Die naam komt van een vakantie toen iedereen nogal dronken was

Te weinig voltage kan wel arties geven hoor. Klok je core maar eens flink hoog over op stock voltage zodat je van die blauwe/groene puntjes krijgt. Gooi dan iets meer voltage op je core en de arties zijn weg. Maar dat is vrij logisch.
Ook opvoeren van AGP helpt, blijkbaar.WillemJanJansen schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 16:26:
Te weinig voltage kan wel arties geven hoor. Klok je core maar eens flink hoog over op stock voltage zodat je van die blauwe/groene puntjes krijgt. Gooi dan iets meer voltage op je core en de arties zijn weg. Maar dat is vrij logisch.
Pilatus wat zijn je voltages dan? Check met Speedfan.
Vcore : 1.79
+3.3 : 3.31
+5 : 4.84
+12 : 11.61
-12 :11.88
-5 : 4.60
De temp van de GPU is 44 graden, CPU is 42 graden
Lijkt mij allemaal opzich wel prima.
Je 12 volt lijn ligt anders aardig onder de 12 hoor, probeer anders een cd brander/ dvd brander los te koppelen. Kijken of het dan beter gaat.PilatuS schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 16:36:
mijn volts.
Vcore : 1.79
+3.3 : 3.31
+5 : 4.84
+12 : 11.61
-12 :11.88
-5 : 4.60
De temp van de GPU is 44 graden, CPU is 42 graden
Lijkt mij allemaal opzich wel prima.
Edit : Maakt niets uit, de 12 volt blijft 11.61
[ Voor 24% gewijzigd door PilatuS op 27-10-2005 16:49 ]
Ik heb een seasonic 350watt voeding. En die trekt het hele handeltje ook hoorPilatuS schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 15:06:
Ik draai met een Enermax 350watt voeding, dat zou opzich wel voldoende moeten zijn al is het misschien ietsjes krap.

Tja, Misschien hangt er bij jou wel een berg minder aan. Een LE zou ongeveer 60~70 watt moeten trekken als het ding volledig gebruikt wordt. Volgens een tabelletje dat ik laatst zag.. kan het nu ff niet vinden.The Godsha schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 16:43:
[...]
Ik heb een seasonic 350watt voeding. En die trekt het hele handeltje ook hoorEerst had ik, toen ik nog een 250watt voeding had, alleen een Ti4200 ipv een 6800Le @16x1,6. Voor de rest lijkt het mij dus logisch dat alleen die 6800le niet nog eens 100 watt extra zou vreten
Jouw Forton Source 250W kan meer hebben dan 250W. Q-Tec zou het ding als 500W verkopenThe Godsha schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 16:43:
[...]
Ik heb een seasonic 350watt voeding. En die trekt het hele handeltje ook hoorEerst had ik, toen ik nog een 250watt voeding had, alleen een Ti4200 ipv een 6800Le @16x1,6. Voor de rest lijkt het mij dus logisch dat alleen die 6800le niet nog eens 100 watt extra zou vreten
Als ik een beetje rondkijk zie ik dat veel mensen een GeForce 6800LE met 12,6 of 16,6 kunnen draaien met een goede 350W voeding. Uiteraard met een gemiddelde PC die goeg genoeg presteert voor de hedendaagse dingen
Een goede 350W PSU moet het op zich wel aankunnen. (Tenzij je een AMD Athlon XP @ 2,6GHz gaat gebruiken o.i.d.
dat is bij mijn zalman voeding ook. hoeveel of weinig ik er ook aanhang en die blijf ook op 11.63 hangen dit is al een jaar zo. waarschijnlijk wijkt de trafo??? dan iets af van de 12 volt. het hoeft dus geen dip te zijn.PilatuS schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 16:42:
Ik koppel wel ff een brander los om te kijken of de 12 volt lijn dan wat beter word.
Edit : Maakt niets uit, de 12 volt blijft 11.61
Dit topic is gesloten.