Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
ik zal dat eens proberen dan..
[ Voor 6% gewijzigd door Walance op 17-10-2005 19:03 ]

en wat ik vergeten te zeggen was, bij de eerste 2 tests had ik anti-aliasing 4 aanstaan (deze had ik nu dus uitgezet), maakt dit het verschil uit, of lag het toch aan de via chipset drivers, welke ik nu dus wel geïnstalleerd heb?
[ Voor 45% gewijzigd door Walance op 17-10-2005 19:32 ]
LOLGilian645 schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 19:29:
zie hier mijn nieuwe score (dit lijkt er meer op)
[afbeelding]
en wat ik vergeten te zeggen was, bij de eerste 2 tests had ik anti-aliasing 4 aanstaan (deze had ik nu dus uitgezet), maakt dit het verschil uit, of lag het toch aan de via chipset drivers, welke ik nu dus wel geïnstalleerd heb?

die 4AA maakt wel degelijk uit, maar een halvering zit er niet in.
ik denk dat die drivers zeer veel goed maken.
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
4 x AA enz..
Ik doe dat wel altijd.
AFAIK staat AA standaard uit in 3DM.
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
hehe... nee. anders heeft het geen nut om te vergelijkenWillemJanJansen schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 21:44:
Daar zat ik laatst ook al aan te denken. Benchen jullie met standaard instellingen (3dmark)?
4 x AA enz..
Ik doe dat wel altijd.
alles @ default bij mij
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Wil je specifieke dingen gaan benchen, dan moet je dat afspreken
Bij AA komt geheugenbandbreedte meer om de hoek kijken dus daar kunnen mensen die hun core heel hard krijgen maar hun ram niet tegenslagen ervaren
@Gilian645, ik denk dat het een combinatie is. Anders test je nu met AA aan, dan kun je misschien wat verschil van de drivers meten. Toch denk ik dat 90% van je scoreverlies door die AA kwam
in ieder geval, bedankt voor jullie hulp
Verwijderd
Ik kan trouwens ook de kaart bij mycom halen, dan wordt het een ASUS v9999TD voor 129 euro, het verschil voor mij is dat een vriend van mij bij die andere winkel werkt, en ik hem dan kan terugbrengen als het me niet bevalt.
Het is de bedoeling dat deze kaart mijn Asus radeon 9600XT gaat vervangen.
Mijn specs zijn:
P4 3Ghz (met zalman 7700 koeler)
1Gb geheugen (400mhz dual channel)
Gigabyte 8ik1100 mainboard (met passieve zalman chipset koeler)
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2005 11:21 ]
de Asus v9999TD heeft al 12p5v. dat is zijn voordeel: je bent zeker van een redelijke unlock. Verder heeft de Asus een goede stock cooler. Die van MSI is ook nog best goed, daar niet van.Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 11:12:
ik ben van plan om morgen een MSI 6800LE te kopen voor 124 euro. Het is de bedoeling dat ik Quake 4 er goed op kan spelen. Helaas heb ik alleen geld voor de kaart, en niet voor een betere koeler. Is het mogelijk om de kaart te unlocken met de standaard koeling? of wordt ie dan te heet?
Ik kan trouwens ook de kaart bij mycom halen, dan wordt het een ASUS v9999TD voor 129 euro, het verschil voor mij is dat een vriend van mij bij die andere winkel werkt, en ik hem dan kan terugbrengen als het me niet bevalt.
Mijn specs zijn:
P4 3Ghz (met zalman 7700 koeler)
1Gb geheugen (400mhz dual channel)
Gigabyte 8ik1100 mainboard (met passieve zalman chipset koeler)
Je kan je kaart unlocken op stock coolers hoor, het scheelt denk ik maximaal 2 graden.
Dus wil je zekerheid, neem de asus. Je zit dan wel vast aan hun crappy software en drivers. Maar dat is verhelpbaar. Verder is het jou keuze, van de MSI is vrij weinig bekend, we weten bijv niet hoe goed de koeler is van dat apparaat.
CPU: Amd 3500+ venice 0519 @ 2.7 ghz
RAM: GeIL BH-5 @ 260+ @ 2-2-2-5
GFX: XFX GF 6800LE @ 1.3V 16.6 @ 460/980 of 480/1000Mhz
MOBO: MSI K8N Neo2
PSU: Zalman 400W
Alleen nog eventjes wachten op een ddr booster ... anders draaien me BHtjes voor geen meter

[ Voor 16% gewijzigd door xeroamd op 18-10-2005 11:58 ]
Go for it!xeroamd schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 11:54:
Mmmmm eventjes kleine update over het systeem waarmee ik binnakort ff wat serieuze 3dm scores neer ga zetten....
Alleen nog eventjes wachten op een ddr booster ... anders draaien me BHtjes voor geen meter.. Met die max vdim van 2.9/2.95V halen ze maar 230/235 mhz en me tccds zijn niet zo goed met strakke timings.. die maxen dan zelfs nog eerder uit
offtopic
voor mijn eigen kennis mijn moederbord kan max 2.8v geven aan het geheugen. Ik ervaar redelijk wat overclock moeilijkheden, ik kan het niet hoger krijgen dan mem @ 235mhz. Is er een verband?
het hoogste wat ik tot nu toe gehaalt heb is AMD3000+ @ 2.55ghz, maar das op mem@160mhz.
Dat heeft te maken dat BH-5,CH-5 enz gek zijn op hoge voltages... Ik weet uit eigen ervaring dat sommige setjes gewoon 3.6/3.7 volt nodig hebben om 275Mhz ofzo te draaien.offtopic
voor mijn eigen kennis mijn moederbord kan max 2.8v geven aan het geheugen. Ik ervaar redelijk wat overclock moeilijkheden, ik kan het niet hoger krijgen dan mem @ 235mhz. Is er een verband?
het hoogste wat ik tot nu toe gehaalt heb is AMD3000+ @ 2.55ghz, maar das op mem@160mhz.
Ik sta op een punt een 2e hands Leadtek 6800 LE aan te schaffen echter met alle shaders en pipes open wordt hij zo'n 75 tot 77 graden celcius... is dit normaal? Zo nee, wat si wel normaal?
Daarbij is hij in 3D Mark 2005 wisselvallig en scoort de ene keer 3500...de volgende keer 1000.
ik heb ditr niet zelf ondervonden, dat heeft een kennis gedaan, maar ik wilde hier een soort second opinion halen...
Al met al.
Ik heb hier ook een Leadtek en die wordt +- 55C als hij belast wordt, en deze is 12x1,6vp unlocked en overgeclockt naar 400/875.
Onder welke omstandiheden haalt die Leadtek die temperatuur? Is de airflow in de kast waarin deze getest is wel in orde of heeft hij gewoon met de kast open gedraaid?
Zoals het er nu uit ziet vind ik het een riskante koop. En dan nog iets, mogelijk houd de reden dat de verkoper de kaart weg doet verband met het warme en vreemde gedrag van de kaart.
Mijn Leadtek wordt in ieder geval nooit warmer dan 60 graden.
Ik zat te denken aan de XFX aangezien je bij deze kaart het meeste kans heb om te slagen met het unlocken.
Ik zou eigenlijk graag weten of de XFX nog steeds een verstandige keus is of dat ik beter voor een ander merk kies, ik wil deze kaart dus ook gaan proberen te unlocken.
Je hebt met elk merk evenveel kans om te unlocken. Ik raad de ASUS aan, heb em zelf ook, Alles unlockt, en ik kan de koeler uitzetten, Zeker in 2d, 3d heb ik nog niet geprobeerd maar in 2d wordt de kaart nu maximaal 58 graden (Core) en mem nu 44 graden. Dat was hoger maar ik heb de koeling van mijn kast verbeterd. Heerlijk de fan op 0 rpm laten draaienIceszz schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 15:29:
Helaas is mijn oude kaart (Geforce 4200Ti) gister overleden, nou wil ik dus graag deze kaart kopen mede omdat hij niet al te duur is en na het unlocken vaak een stuk beter presteerd.
Ik zat te denken aan de XFX aangezien je bij deze kaart het meeste kans heb om te slagen met het unlocken.
Ik zou eigenlijk graag weten of de XFX nog steeds een verstandige keus is of dat ik beter voor een ander merk kies, ik wil deze kaart dus ook gaan proberen te unlocken.
[ Voor 21% gewijzigd door WillemJanJansen op 18-10-2005 15:35 ]
mmm...duidelijk...cybersteef schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 15:12:
Dat hij wisselvallig scoort is iets wat niet zo leuk klinkt. Maar aangezien hij ook erg warm loopt denk ik dat het misschien iets met de throtteling te maken heeft, hoewel dat pas bij 100> C hoeft te gebeuren. Ik dacht de de threshold hier zelfs op 124 C stond.
Al met al.
Ik heb hier ook een Leadtek en die wordt +- 55C als hij belast wordt, en deze is 12x1,6vp unlocked en overgeclockt naar 400/875.
Onder welke omstandiheden haalt die Leadtek die temperatuur? Is de airflow in de kast waarin deze getest is wel in orde of heeft hij gewoon met de kast open gedraaid?
Zoals het er nu uit ziet vind ik het een riskante koop. En dan nog iets, mogelijk houd de reden dat de verkoper de kaart weg doet verband met het warme en vreemde gedrag van de kaart.
[newbie mode]
wat zou een goed en betaalbaar alternatief zijn voor deze kaart? Ik hoef niet het nieuwste van het nieuwste maar zoek een mooie verbetering voor mijn Ati 9500 Pro voor max. 150,-
Dat ziet er wel strak uit. Een XFX GF 6800LE @ 1.3V 16.6 @ 460/980 of 480/1000Mhz, moet wel een aardige score kunnen neerzetten. Ik hoop voor jouw dat je topscore 3dMark05 niet beatxeroamd schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 11:54:
Mmmmm eventjes kleine update over het systeem waarmee ik binnakort ff wat serieuze 3dm scores neer ga zetten....
Alleen nog eventjes wachten op een ddr booster ... anders draaien me BHtjes voor geen meter.. Met die max vdim van 2.9/2.95V halen ze maar 230/235 mhz en me tccds zijn niet zo goed met strakke timings.. die maxen dan zelfs nog eerder uit
Good luck!
Hehehe thx godsha.. Ik zal het geluk wel nodig hebben.. Maar maak je maar niet druk.. Ik moet eerst ff het WR halen in 3dm2k1.. Dat staat op 22k dacht ik in categorie amd 64 en gf6800le.The Godsha schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 15:39:
[...]
Dat ziet er wel strak uit. Een XFX GF 6800LE @ 1.3V 16.6 @ 460/980 of 480/1000Mhz, moet wel een aardige score kunnen neerzetten. Ik hoop voor jouw dat je topscore 3dMark05 niet beat. Die staat namelijk op mijn naam. Voor de rest moet het wel kunnen als mijn kaart dat zou halen (misschien emt watercooling) dan zit de 5700 3dmark 05 er wel in. Nou veel sterkte met benchen en beat topscore 3dmark03 maar
![]()
Good luck!
Daarna ga ik voor 3dmk3.. en dan pas voor 3dm2k5
Yeah succes ermee!xeroamd schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 15:53:
[...]
Hehehe thx godsha.. Ik zal het geluk wel nodig hebben.. Maar maak je maar niet druk.. Ik moet eerst ff het WR halen in 3dm2k1.. Dat staat op 22k dacht ik in categorie amd 64 en gf6800le.
Daarna ga ik voor 3dmk3.. en dan pas voor 3dm2k5![]()
En waarschijnlijk krijgt mn geheugen niet genoeg volt denk ik. dus moet ik een nieuw moederbord halen, het was toch al geen overclock monster. Sterker nog ik spaar al mn geld tot volgend jaar mei. En dan ga ik uitpakken
Nee, dit is zeeer dubieus.ForrestX schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 14:49:
als luie leek op het gebied van videokaarten heb ik een korte simpele vraag die in 1 van de 20 6800 LE topics vast al een keer beantwoord is, maar 20 topics doorzoeken is meer werk dan nog een keertje beantwoorden denk ik...
Ik sta op een punt een 2e hands Leadtek 6800 LE aan te schaffen echter met alle shaders en pipes open wordt hij zo'n 75 tot 77 graden celcius... is dit normaal? Zo nee, wat si wel normaal?
Daarbij is hij in 3D Mark 2005 wisselvallig en scoort de ene keer 3500...de volgende keer 1000.
ik heb ditr niet zelf ondervonden, dat heeft een kennis gedaan, maar ik wilde hier een soort second opinion halen...
Te warm ( ik haal nooit boven de 68 met mn Leadtek), en de score is ook behoorlijk laag voor een volledige unlock. En dat wisselvallige is al helemaal "rode kaart". Links laten liggen.
En welke kaart voor die prijs? Gewoon een andere 6800LE
Voor dat soort dingen kun je het beste de pricewatch in duiken en reviews af schumen.ForrestX schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 15:36:
[...]
mmm...duidelijk...
[newbie mode]
wat zou een goed en betaalbaar alternatief zijn voor deze kaart? Ik hoef niet het nieuwste van het nieuwste maar zoek een mooie verbetering voor mijn Ati 9500 Pro voor max. 150,-
Maar een nieuwe 6800LE heb je al voor 125 euro. Ik heb mijn Leadtek voor die prijs gehaald. En die heeft er top koeling op zitten waardoor je als je wilt overklokken op de stock koeling al een heel eind komt. Mijne verkeerd dan ook nog gewoon in orginele staat, unlocked en op 400/875 loopt hij als een zonnetje.
Maar ook ATitjes in die prijsklasse zijn misschien leuk. Ik zag dat er ergens al de ATI R1300 te koop was. Misschien ook een idee om eens even te bekijken en te vergelijken.
[off topic]cybersteef schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 18:12:
[...]
Voor dat soort dingen kun je het beste de pricewatch in duiken en reviews af schumen.
Maar een nieuwe 6800LE heb je al voor 125 euro. Ik heb mijn Leadtek voor die prijs gehaald. En die heeft er top koeling op zitten waardoor je als je wilt overklokken op de stock koeling al een heel eind komt. Mijne verkeerd dan ook nog gewoon in orginele staat, unlocked en op 400/875 loopt hij als een zonnetje.
Maar ook ATitjes in die prijsklasse zijn misschien leuk. Ik zag dat er ergens al de ATI R1300 te koop was. Misschien ook een idee om eens even te bekijken en te vergelijken.
pricewatch Asus V9999 TD (GeForce 6800) voor 129....is het wat?
Ik heb er eentje en ik ben er harstikke tevreden mee, kijk maar even een paar posts terug, dan vind je meer info.ForrestX schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 21:15:
[...]
[off topic]
pricewatch Asus V9999 TD (GeForce 6800) voor 129....is het wat?
-N6600/TD
Retail, DVI, TV-Out 256 MB DDR-SDRAMGeForce 6600AGP 8x € 135,-
-V9999/TD
Retail, DVI, TV-Out128 MB DDR-SDRAMGeForce 6800AGP 8x € 129,-
128mb geheugen meer of 256bits geheugenbus en 25mhz extra snelheid en 4 pipilines extra
Ik zou zeker voor de V9999/TD gaan (heb ik zelf ookSpacejam schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 23:32:
Nu mijn aopen 6800Le is overleden ben ik nou opzoek naar een nieuwe videokaart. opzich was de snelheid ervan voor mij nog goed. nou zat ik dus te twijfelen tussen deze 2 kaarten:
-N6600/TD
-V9999/TD
128mb geheugen meer of 256bits geheugenbus en 25mhz extra snelheid en 4 pipilines extra
De 6800 performed beter. Die 256MB zitten er meer op voor marketing dan performence. Eer je een game hebt die zoveel videoram gaat gebruiken dat je het met 128MB niet meer red kan de GPU van de 6600 het toch al niet meer bijbenen.Spacejam schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 23:32:
Nu mijn aopen 6800Le is overleden ben ik nou opzoek naar een nieuwe videokaart. opzich was de snelheid ervan voor mij nog goed. nou zat ik dus te twijfelen tussen deze 2 kaarten:
-N6600/TD
-V9999/TD
Bovendien presteerd de 6800 als je hem unlocked en wat overclocked vele malen beter dan zijn 6600 broertje.
@ForrestX, die Asus doet het over het algemeen prima bij iedereen. Er zijn hier meerdere mensen die er één hebben. Ik draai zelf met volle tevredenheid Leadtek, die ik voor dezelfde prijs gekocht heb volgens mij. Prima ding hoor die Asus
Volgens mij zit je alleen dat je met RivaTuner de temps niet af kan lezen ofzo omdat deze kaart afwijkt van het referentie design. En dan je dus enkel temps kan zien met Asus SmartDoctor. Maar daar kunnen de mensen met een Asus kaart je hier best meer over vertellen.
Mijn vraag aan die mensen. Draaien die Asus kaarten eigenlijk ook op normale ForceWare drivers of loopt het enkel goed op de drivers van Asus? Beide toch?
[ Voor 17% gewijzigd door Ultraman op 19-10-2005 00:51 ]
Dit is dezelfde kaart als de V9999/TD maar dan met minder pipelines en lagere kloksnelheden. Ik neem aan dat dit voor de TD dus hetzelfde is als bij de LE.
[ Voor 10% gewijzigd door Mattiwatti op 19-10-2005 11:00 ]
Dat van die temps uitlezen komt door het andere design dat afwijkt van het nVidia referente design. Asus heeft dat gewoon aangepast en ze claimen dat het zelfs beter is. Daarom werkt enkel SmartDoctor.mattiwatti schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 10:59:
Ik heb ooit een V9999/LE moeten testen voor een vriend van mij (hij had er problemen mee, maar dat bleek aan zijn moederbord te liggen), en deze werkte inderdaad gewoon met de ForceWare drivers, maar ik kon de temperatuur met geen enkele mogelijkheid uitlezen via RivaTuner of het nVidia Control Panel, ook niet na een flash naar een GT/TD BIOS. Alleen SmartDoctor bood uitkomst (wat ik overigens geen al te fijn programma vind).
Dit is dezelfde kaart als de V9999/TD maar dan met minder pipelines en lagere kloksnelheden. Ik neem aan dat dit voor de TD dus hetzelfde is als bij de LE.
Bekijk het van de andere kant: Wie kan er nu nog meer GTA San Andreas op maximaal spelen met een passief gekoelde kaart van 129 euro
@ Cybersteef,
Mijn kaart draait gewoon perfect op de normale Forceware drivers hoor. De meeste software van ASUS die je er bij krijgt vind ik troep, o.a. Smartdoctor die met zijn mooie flashy "Your VGA card is ok" schermpie vaak 20% van je cpu neemt. Dat hoeft van mij niet.. Zeker niet tijdens een zwaar spel.
[ Voor 28% gewijzigd door WillemJanJansen op 19-10-2005 14:42 ]
Ja, dat dacht ik ook al. Aangezien ForrestX zich afvroeg of de V9999/TD een goede kaart is voor het geld, had ik het er maar even bijgezegd. Persoonlijk had ik er geen last van - de kaart had een goede koeler dus de temperaturen waren -ook met een voltmod- alleszins goed.cybersteef schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 12:34:
[...]
Dat van die temps uitlezen komt door het andere design dat afwijkt van het nVidia referente design. Asus heeft dat gewoon aangepast en ze claimen dat het zelfs beter is. Daarom werkt enkel SmartDoctor.
Het kan natuurlijk dat de TD een andere temperatuursensor (of PCB) heeft dan de LE, waardoor het met jouw kaart wel mogelijk is, maar ik weet 100% zeker dat ik de temperatuur van de LE alleen met SmartDoctor uit kon lezen.WillemJanJansen schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 14:38:
Stierenschijt, dat je die temperatuur niet kan lezen, het kan bij mij met speedfan, smartdoctor, everest, de gewone drivers en vast nog wel een hoop meer proggies. Dat is gewoon onzin dus.
Dat zal dan wel het geval zijn ja. Of ze moeten Speedfan, Everest, de Drivers en nog een zoot dingen geupdate hebben. Het is hier wel goddelijk stil met 50 graden core en 42 memmattiwatti schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 15:12:
Het kan natuurlijk dat de TD een andere temperatuursensor (of PCB) heeft dan de LE, waardoor het met jouw kaart wel mogelijk is, maar ik weet 100% zeker dat ik de temperatuur van de LE alleen met SmartDoctor uit kon lezen.
Ja hoor, dat werkt bij mij wel. Ik moest in dos gewoon dat fles geval opgeven met 1 2 3 4 erachter ofzo en dan werkte het gewoon (een vriend van mij had dit gedaan, hij heeft er meer ervaring mee namelijk) Ik heb 1,4volt op zijn hoogste geprobeerd. Alleen werd de gpu heel erg heet. Maarja het is voor mij ook tijdje geleden. k zal het nog ff navragen voor je als je er met mijn slechte uitleg nog neit uitkomtWillemJanJansen schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 15:49:
Godsha, lukt bij jou een bios (volt) mod wel? Ik heb namelijk een ASUS 6800 (v9999/td) Maar als ik het voltage in mijn bios verander met nibitor, dan blijft het ding gewoon op stock staan na het flessen.

Maar ik had eerst back-up gemaakt van standaard bios, daarna gewoon met nibitor 1,7 geflest naar een 6800LE op 1,4volt ipv 1.2volt.
Ok, ja het flessen lukt me wel alleen het voltage blijft hetzelfde. Met een GT bios er in gaat het voltage wel omhoog, alleen werkt de kaart niet helemaal goedThe Godsha schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 16:27:
[...]
Ja hoor, dat werkt bij mij wel. Ik moest in dos gewoon dat fles geval opgeven met 1 2 3 4 erachter ofzo en dan werkte het gewoon (een vriend van mij had dit gedaan, hij heeft er meer ervaring mee namelijk) Ik heb 1,4volt op zijn hoogste geprobeerd. Alleen werd de gpu heel erg heet. Maarja het is voor mij ook tijdje geleden. k zal het nog ff navragen voor je als je er met mijn slechte uitleg nog neit uitkomt![]()
Maar ik had eerst back-up gemaakt van standaard bios, daarna gewoon met nibitor 1,7 geflest naar een 6800LE op 1,4volt ipv 1.2volt.

1.4 kan ik proberen aangezien mijn temps heeeel goed zijn op dit moment

Temp1 is processor (2800+ athlon XP)
Temp2 is Mobo sensor (A7V8X-X)
Temp3 is niks
Temp1 is core VGA (100% Fan speed)
Temp2 is geheugen VGA
HD0 is de harde schijf.
Vind ik vrij netjes
http://valid.x86-secret.com/show_oc.php?id=44372
Netjes, dat wordt een lekkere 3dmark scorexeroamd schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 17:04:
Dat zijn nette tempshier nog een kleine ss van mijn nieuwe cpu die ik net binne heb.. en het ram loopt maar zo laag omdat het mobo maar 2.8v levert en het bh5 is
het is btw op stock volts... Dus ik ga binnakort ook nog voor de 3dm2k5 score
![]()
![]()
http://valid.x86-secret.com/show_oc.php?id=44372

Op 2500 Mhz (200x12.5) kwam het ding wel in Windows (veilige modus) maar kon ik jammer genoeg geen screen nemen.
Als ik nu dus even op 2400 MHZ ga benchen dan gaat dat zeker goed worden met mijn score.
Ik heb nog ff een vraagie: MOET ik --overridesub en --overridetyp doen al wil ik dat de voltage verhoging op mijn core werkt? Want dat doe ik namelijk wel bij de GT bios en dan staat het voltage ook echt hoger.
als je dit rijtje pakt:WillemJanJansen schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 00:01:
[...]
Ik zou zeker voor de V9999/TD gaan (heb ik zelf ook) deze is gewoon krachtiger, zeker wanneer de V9999/TD unlockt is. Ook ben ik zeer tevreden over de koeling, mijn fan staat uit op dit moment
, al de hele dag lang ; Temps: core 50 en geheugen 42, dat zijn HELE mooie temperaturen voor een videokaart, zeker als dat fanloos is
Asus V9999/TD
Retail, DVI, TV-Out 128 MB DDR-SDRAM GeForce 6800 AGP 8x € 129,
12 pipelines core:325mhz
Asus V9999GT/TD
Retail, DVI, TV-Out 128 MB DDR-SDRAM GeForce 6800 GTAGP 8x € 175,-
16 pipelines core: 350mhz geheugen 700mhz (DDR-SDRAM0
Asus V9999GT/TD
Retail, DVI, TV-Out 256 MB GDDR3GeForce 6800GTAGP 8x € 239,-
16 pipelines core: 350mhz geheugen 1000mhz (GDDR3)
opzicht laat mijn budget al deze kaarten toe. maar toch heb ik graag de beste prijs/kwaliteit verhouding. oke dat de laatste beter is als de eerste weet ik ook wel. maar wat zou de beste prijs zijn gekeken naar de prijs/kwaliteit
Ik zou de middelste iig niet nemen, dan kun je net zo goed die van 129 nemen aangezien je die 8 van de 10 keer volledig kan unlocken en die 25 mhz core speed maakt niet uit/klok je er zo bij.Spacejam schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 17:51:
[...]
als je dit rijtje pakt:
Asus V9999/TD
Retail, DVI, TV-Out 128 MB DDR-SDRAM GeForce 6800 AGP 8x € 129,
12 pipelines core:325mhz
Asus V9999GT/TD
Retail, DVI, TV-Out 128 MB DDR-SDRAM GeForce 6800 GTAGP 8x € 175,-
16 pipelines core: 350mhz geheugen 700mhz (DDR-SDRAM0
Asus V9999GT/TD
Retail, DVI, TV-Out 256 MB GDDR3GeForce 6800GTAGP 8x € 239,-
16 pipelines core: 350mhz geheugen 1000mhz (GDDR3)
opzicht laat mijn budget al deze kaarten toe. maar toch heb ik graag de beste prijs/kwaliteit verhouding. oke dat de laatste beter is als de eerste weet ik ook wel. maar wat zou de beste prijs zijn gekeken naar de prijs/kwaliteit
Het is net hoeveel geld je er voor uit wilt geven. Als het goed is zijn er betere kaarten in de prijs rond de 239 euro, dus die GT zou ik dan niet nemen. Er was een ATi kaart die beter presteert rond die prijs...
Verwijderd
Heb net 4pixelpipelines unlockt en de vertexshader, zit nu dus op 16pix en 6vp. 3dMark03 paar keer gedaan en geen artificats
Systeem:
AMD athlon XP 2100+ 1733Mhz
MEM 1024
Windows XP
ASUS 6800 (NU) V9999/TD 128 mb 16pix en 6vp
Benchmarks 3dMark03
Stock 7888
16pix 5 vp: 8472
16pix 6 vp: 8591 (erg klein verschil)
GPU temp 50
RAM temp 42
@ 325/700 (wordt aangegeven 324/702)
Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
PS. Ik kreeg dit bij het uploaden van me benchmarks. Wat betekent het??? Heb ik niet de juiste drivers geinstalleerd?
NOTE: This project has not been run with Futuremark approved drivers, or the status of the drivers can not be determined. The accuracy of the results can not be guaranteed. For more information on how to get a valid and comparable result, please refer to this page.
ik heb ook een asus V9999td (van mycom)
en ik kan de temperatuur wel uitlezen met de rivatuner
moest wel eerst iets aanzetten:
je moet dan naar hardware monitoring, plugins, dll's selecteren, en dan selecteren wat je wil zien.
ik kan trouwens ook alles unlocken: 16*1,6vp
wat mij opviel bij het unlocken is dat de eerste pipeline en de eerste vertexshader geshadowed was,
toeval?
[ Voor 34% gewijzigd door fdeVries op 19-10-2005 19:21 . Reden: nog extra info ]
heheVerwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 19:05:
Heb sinds gisteren een ASUS 6800 v9999/TD. Heerlijk om CSS is normaal te spelen (vorige kaart Geforce 4200Ti). Plaats deze post hier omdat ik hier ook de tut. voor unlocken vandaan heb.
Heb net 4pixelpipelines unlockt en de vertexshader, zit nu dus op 16pix en 6vp. 3dMark03 paar keer gedaan en geen artificatsDit zijn me eerste OC ervaringen, dus was spannend
Maar ik vond me 3dMark03 scores nogal aan de lage kant. Nu heb ik er niet erg veel verstand van dus wil ik jullie mening graag horen
Systeem:
AMD athlon XP 2100+ 1733Mhz
MEM 1024
Windows XP
ASUS 6800 (NU) V9999/TD 128 mb 16pix en 6vp
Benchmarks 3dMark03
Stock 7888
16pix 5 vp: 8472
16pix 6 vp: 8591 (erg klein verschil)
GPU temp 50
RAM temp 42
@ 325/700 (wordt aangegeven 324/702)
Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
PS. Ik kreeg dit bij het uploaden van me benchmarks. Wat betekent het??? Heb ik niet de juiste drivers geinstalleerd?
NOTE: This project has not been run with Futuremark approved drivers, or the status of the drivers can not be determined. The accuracy of the results can not be guaranteed. For more information on how to get a valid and comparable result, please refer to this page.
Wat is je 2005 score? die moet ook intressant zijn.
Verwijderd
Ja, klopt het is toeval welke geshadowed zijn (denk ik, niet zoveel ervaring mee). Maar ik heb vandaag me 6800 NU unlocked en daar waren het laatste setje pipelines geshadowed en de 4de vertexshader.fdeVries schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 19:17:
@WillemJanJansen
ik heb ook een asus V9999td (van mycom)
en ik kan de temperatuur wel uitlezen met de rivatuner
moest wel eerst iets aanzetten:
je moet dan naar hardware monitoring, plugins, dll's selecteren, en dan selecteren wat je wil zien.
ik kan trouwens ook alles unlocken: 16*1,6vp
wat mij opviel bij het unlocken is dat de eerste pipeline en de eerste vertexshader geshadowed was,
toeval?of zijn ze altijd goed en zetten ze gewoon de eerste uit.
Ben nu 3dMark2005 aan het downloaden
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2005 19:49 . Reden: Wat duidelijker! ]
Je scores kloppen gewoon hoor, het ligt ook aan welke drivers je gebruikt. Met 81.84 heb ik 9100 punten (3dmark03 16/6 @ stock) maar met de 66.xx drivers heb ik 8500 punten, met een XP 2800+ processor.
Non approved drivers, dat komt omdat je een nieuwe Beta gebruikt die (nog) niet goedgekeurd is door Futuremark. (Non approved= Niet goedgekeurd)
@FdeVries
Het is toeval welke gemaskerd zijn, bij mij is het 2 keer de derde, dus pixelgeval 03 en vertexgeval 03.
Ik zal even kijken voor de temperatuur in rivatuner, normaal gebruik ik Speedfan gewoon om dat af te lezen, dat vind ik gemakkelijk werken + daar kun je de fan zachter zetten. Ik moet

Ik was overigens niet degene die zei dat je met een V9999/TD de temp niet af kan lezen he
Verwijderd
Heb even vergeleken met een zo goed als zelfde systeem en die had 38XX. Die gebruikte wel FQML approved drivers btw. En ik heb 4x agp ipv 8x agp tot mijn beschikking
http://service.futuremark.com/compare?3dm05=1021007
De driver die ik gebruik is 78.01 van de nvidia site... is geen beta versie toch???
Ik check nu me temps met rivatuner, maar zag opeens iets heel raars, core temps ging van 51 naar 127 voor +/- 4 seconde, deed was bezig met internet dus niet met 3dMark ofzo. Heel raar en schrok me de **piep** maar alles doet het nog. Iemand verklaring?
Een tijdelijke afwijking. heb ik ook wel eens, maar dan maar voor een 10de seconde...Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 20:48:
Heb zojuist 3dMark05 gedraaid. Score van 3523, zie voor systeem etc hierboven.
Heb even vergeleken met een zo goed als zelfde systeem en die had 38XX. Die gebruikte wel FQML approved drivers btw. En ik heb 4x agp ipv 8x agp tot mijn beschikkingZie link (weet niet of hij werkt)
http://service.futuremark.com/compare?3dm05=1021007
De driver die ik gebruik is 78.01 van de nvidia site... is geen beta versie toch???
Ik check nu me temps met rivatuner, maar zag opeens iets heel raars, core temps ging van 51 naar 127 voor +/- 4 seconde, deed was bezig met internet dus niet met 3dMark ofzo. Heel raar en schrok me de **piep** maar alles doet het nog. Iemand verklaring?
Sjees.... Zit al bijna een week zonder grafische kaart.... En nou maar hopen dat ik een nieuwe krijg.....
Verwijderd
Heb er geen last meer van gehad, net ff CSS gedaan voor 2 uur, temp op max bij core 54 en bij RAM 44. Genieten hoorXanderDrake schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 20:50:
[...]
Een tijdelijke afwijking. heb ik ook wel eens, maar dan maar voor een 10de seconde...
Hopen dat je een nieuwe krijgt? Eisen dat je een nieuwe krijgt bedoel je. Je betaalt toch niet voor een kapotte kaart? Waar heb je de kaart besteld? Die van mij zat namelijk heel veilig in een doos met dat schuim er om heen en daarna nog eens allemaal luchtzakken.(Alternate)Breepee schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 21:59:
Potverdomme. Komt vandaag eindelijk mijn V9999/TD aan.... ZIT ER EEN DIKKE KNIK IN HET PCB!!!!!
Sjees.... Zit al bijna een week zonder grafische kaart.... En nou maar hopen dat ik een nieuwe krijg.....
Ik heb een Asus GeForce 6800LE. Daarbij leveren ze het leuke tooltje Asus Smart Doctor. Maar, zodra ik de drivers van de nVidia site installeer, komt deze Smart Doctor aplicatie met een foutmelding, dat er geen Asus drivers zijn geinstalleerd
Weet iemand een tooltje waarmee ik als nog temperaturen kan uitlezen en waarmee ik de snelheid van de koeler kan aanpassen?
Thx
Dat kan ook bijvoorbeeld met RivatunerFlappie schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 10:32:
Hey hallo allemaal,
Ik heb een Asus GeForce 6800LE. Daarbij leveren ze het leuke tooltje Asus Smart Doctor. Maar, zodra ik de drivers van de nVidia site installeer, komt deze Smart Doctor aplicatie met een foutmelding, dat er geen Asus drivers zijn geinstalleerd
Weet iemand een tooltje waarmee ik als nog temperaturen kan uitlezen en waarmee ik de snelheid van de koeler kan aanpassen?
Thx
CPU:amd 3500+ @ 2.5Ghz
MOBO:MSI K8N Neo2
RAM:geil bh-5 2x256mb @ 2-2-2-5
GFX:GF 680LE @ 1.16x1.6 @ 400/900Mhz
De gfx draait maar op 400/900mhz omdat het maar even een proefdraaitje was. Zodra ik mijn nieuwste tccd's krijg van geil gaat het serieus beginnen. Het ram draaide zelfs met een devider vanwege te lage vdimm voor bh5.
http://service.futuremark.com/compare?2k1=8759305
http://img.photobucket.com/albums/v674/sero/WR3dm2k1.jpg
[ Voor 14% gewijzigd door xeroamd op 20-10-2005 11:13 ]
Mooie score! alleen ik vraag me af wat je systeem aan kan op 3dmark2003, en je 6800LE op stock speeds (wel unlocked). Ikzelf haal hier:xeroamd schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 11:06:
Ik heb net eventjes wat gebenchmarkt. Het is gedraaid met volgende setup:
CPU:amd 3500+ @ 2.5Ghz
MOBO:MSI K8N Neo2
RAM:geil bh-5 2x256mb @ 2-2-2-5
GFX:GF 680LE @ 1.16x1.6 @ 400/900Mhz
De gfx draait maar op 400/900mhz omdat het maar even een proefdraaitje was. Zodra ik mijn nieuwste tccd's krijg van geil gaat het serieus beginnen. Het ram draaide zelfs met een devider vanwege te lage vdimm voor bh5.
http://service.futuremark.com/compare?2k1=8759305
http://img.photobucket.com/albums/v674/sero/WR3dm2k1.jpg
Ik vraag me af hoe erg jou 90nm mijn 130nm kan verslaan
AMD 3500+ @ 2.4Ghz
2x256MB @ 2-2-2-5
gf 6800le @ 1.16x1.6 @ 300/700Mhz
http://img.photobucket.co...74/sero/unlockedpipes.jpg
Wat vinde jullie dr van?
Jup, i am beatenxeroamd schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 12:18:
Hier is me score met het volgende systeem:
AMD 3500+ @ 2.4Ghz
2x256MB @ 2-2-2-5
gf 6800le @ 1.16x1.6 @ 300/700Mhz
http://img.photobucket.co...74/sero/unlockedpipes.jpg
Wat vinde jullie dr van?
maar niet met al te veel gelukkig. 200punten. Het zal wel liggen aan het geheugen. Ik heb mijn geheugen moeten downclocken om stabiel te blijven @ 2.5 - 3 - 3 - 7. 1 B-merk module + 1 Kingston ValueRam @ 204mhz, en niet eens in Dual Channel! zielig he
performance 3d mode allways on zet
dat throtling uit
Want ik had het eerst met me vorige install en kon me gfx zonder throtling 480 draaien... Nu draait ie op 420 mhz en heeft ie soms gewoon een freeze up van 2 seconden.. oftewel throtling...
Best goeie score.XanderDrake schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 19:24:
[...]
hehe8491 3dmark2003 op een AMD2100+, geweldig! je kan er ineens tegen aan!
Wat is je 2005 score? die moet ook intressant zijn.
Op mijn 1700+ wist ik er 8226 uit te persen, overclocked.
Op 2400+ haal ik hier 9625.
En dat is beide op 12pipes en 6 shaders, maar wel wat overclocked dus.
[ Voor 12% gewijzigd door Ultraman op 20-10-2005 13:13 ]
Zijn die freeze up's throtling? god! ik dacht dat mn systeem instabiel werd, terwijl alle temps en voltages normaal waren! Dus als je op hogere clocks deze freeze ups hebt dan is dat throtling?xeroamd schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 13:05:
Ja maar mijn ram loopt maar op 160 mhz ofzo!En dat is gewoon omdat het mobo niet genoeg volts kan leveren:( maar zou iemand me eventjes snel weer kunnen zeggen hoe ik bij rivatuner:
performance 3d mode allways on zet
dat throtling uit
Want ik had het eerst met me vorige install en kon me gfx zonder throtling 480 draaien... Nu draait ie op 420 mhz en heeft ie soms gewoon een freeze up van 2 seconden.. oftewel throtling...
Die preformance 3d mode allways on is makkelijk googlebaar. heb ik ook zo gevonden.
De nieuwe startpost is dan wel af voor het nieuwe topic, maar dit lijkt me wel interessant om er bij te plaatsen.
Waar heb je precies op gegoogled?
[ Voor 29% gewijzigd door Ultraman op 20-10-2005 13:14 ]
eerste hit
http://www.google.nl/sear...t+performance+level&meta=
Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320
Whaha! nu herriner ik me weer waar ik em vandaan had: van Haldol's overclock guide !martijn_tje schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 13:29:
rivatuner force constant performance level
eerste hit![]()
http://www.google.nl/sear...t+performance+level&meta=
Thnx
Heb het geheugen en de core een aardig stuk lager gezet en het is gelukkig opgelost, was toch even bang dat ie kapot was.
Er zitten nu wel weer van die zalman heatsinks op het geheugen met AS adhesive, nu mag ik toch echt hopen dat deze kaart het langer volhoud dan de vorige want met die heatsinks heb ik geen garantie meer.
Ik draai nu met de core op 374 en het geheugen op 884, wel nog gewoon op 16x1,6vp.
ik vraag me eigenlijk af.. wat doet fastwrites nou precies?
is het beter om deze uit te laten, of aan zetten? Staat standaard uit in mijn bios
[ Voor 9% gewijzigd door Walance op 20-10-2005 14:11 ]
Kerel ben je er weerPilatuS schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 13:49:
Het ging met mijn LE even niet zo goed, was ff cs:s aan het spelen en kreeg opeens zware artifacts.
Heb het geheugen en de core een aardig stuk lager gezet en het is gelukkig opgelost, was toch even bang dat ie kapot was.
Er zitten nu wel weer van die zalman heatsinks op het geheugen met AS adhesive, nu mag ik toch echt hopen dat deze kaart het langer volhoud dan de vorige want met die heatsinks heb ik geen garantie meer.
Ik draai nu met de core op 374 en het geheugen op 884, wel nog gewoon op 16x1,6vp.
Die Adhesive zut, das toch een soort lijm?
Trouwens, iemand zei eens dat je eigenlijk nooit lang op je max moet draaien, dat is niet goed voor je kaart. Misschien ondervind je dat nu wel, Pilatus.
Heb ik ook gehad met BF2. Afentoe daalde mijn fps enorm in en wat grond texturen gingen door elkaar heen. Ik heb core & RAM toen 10MHz lager gezet, problem solved.XanderDrake schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 14:31:
[...]
Kerel ben je er weer?
Die Adhesive zut, das toch een soort lijm?
Trouwens, iemand zei eens dat je eigenlijk nooit lang op je max moet draaien, dat is niet goed voor je kaart. Misschien ondervind je dat nu wel, Pilatus.
De kaart is tenslotte niet gefabriceerd op op onze extreme speeds te werken en soms werkt dat dus gewoon en soms ook even niet
Peak performence zijn pieken, geen constanten.
[ Voor 4% gewijzigd door Ultraman op 20-10-2005 14:38 ]
Die adhesive is warmte geleidende lijm, eigenlijk gewoon artic silver maar dan word het keihard.
Als ze er ooit af moeten dan is de kans groot dat de geheugenchips mee gaan, tis dus echt permanent.
Het draaide idd wel op de max alleen ging het prima zonder de heatsinks, das wel een beetje vaag dus.
Heb nu met de huidige settings nog geen enkele artifact gezien dus laat het denk ik maar ff zo als het nu is.
Verwijderd
Mijn Aopen die volledig unlockbaar was is helaas overleden, en geen garantie meer.
Maar omdat ik zo tevreden was over deze kaart heb ik dus vorige week een 6800 LE van leadtek gehaald met die uber cooler er op (129 euro), ik heb het geheugen en de core wat omhoog gegooid maar zodra ik met rivatuner me shaders/pipelines wil open gooien om te testen, blijven ze na de reboot gewoon op standaard staan... misschien is dit al voorbij gekomen, sorry dan. Weet iemand hoe ik het toch voor elkaar kan krijgen.
Thanks.
Btw ik haal met 3dmark 05 nu 2800 punten waar ik eerst 35 had...:(
Als je hem bij je oude kaart ook hebt gebruikt moet je hem mogelijk deinstallen in rivatuner en vervolgens weer installen.
Verzeker jezelf er ook van dat je de opties ook saved dus he
Mocht het dan nog niet werken. Dan zou je eens moeten kijken of je wat aan de feature Alternative Startup Deamon hebt. Of was deze enkel voor overclocking?
Ik raad aan om deze uit te laten voor de beste stabiliteit, zeker als je ook overclocked.Gilian645 schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 14:09:
offtopic:
ik vraag me eigenlijk af.. wat doet fastwrites nou precies?
is het beter om deze uit te laten, of aan zetten? Staat standaard uit in mijn bios
Fast-Writes stelt een programma in staat om direct naar de VGA kaart te schrijven ipv van via het systeemgeheugen. Dit kan zo bandbreedte besparen, maar de performence winst is vrijwel altijd miniem. Bovendien is dit heel erg afhankelijk van timings, daarom is het op stock speeds al onbetrouwbaar. En als je dus gaat overclocken zul je met Fast-Writes On nooit zover komen als zonder Fast-Writes.
Ook zijn er vaak onstabiliteits problemen die veroorzaakt worden door Fast-Writes.
Je kunt er mee experimenteren en dan kijken wat je kunt halen. Kans dat het bij jou wel werkt.
[ Voor 55% gewijzigd door Ultraman op 20-10-2005 14:51 ]
Ik had dit ook, vroegaaar, nog in damn 2004, met een oude versie van RivaTuner.Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 14:43:
Hi,
Mijn Aopen die volledig unlockbaar was is helaas overleden, en geen garantie meer.
Maar omdat ik zo tevreden was over deze kaart heb ik dus vorige week een 6800 LE van leadtek gehaald met die uber cooler er op (129 euro), ik heb het geheugen en de core wat omhoog gegooid maar zodra ik met rivatuner me shaders/pipelines wil open gooien om te testen, blijven ze na de reboot gewoon op standaard staan... misschien is dit al voorbij gekomen, sorry dan. Weet iemand hoe ik het toch voor elkaar kan krijgen.
Thanks.
Btw ik haal met 3dmark 05 nu 2800 punten waar ik eerst 35 had...:(
Welke versie heb je nu?
Verwijderd
Thanks voor de reacties, ik heb een clean windows install gedaan.
Waarschijnlijk heb ik nu jullie het zeggen idd het vakje "allow enabeling hardware masked units" niet aangevinkt.
Toch weet ik het niet zeker, als ik thuis kom ga ik het gelijk proberen.
Ik laat het weten

Dat lukt ook op een of andere manier niet met mijn kaartxeroamd schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 15:40:
Ik had gewoon de originele bios van mijn gfx gepakt en die gemod naar 1.3V.. Het werkte in mijn geval perfect.
Heb die bios al 26 keer gemod, geen verschil.
Heb er een GT bios ingeflashed, smartdoctor zegt 1.35 volt maar volgens mij klopt dat niet want mijn overklok + temperatuur blijft precies hetzelfde.
Heb er een XFX bios in geprobeerd, geen verschil.
Ik doe het flashen toch wel goed he?
Zo zette ik de XFX bios er in:
A:\nvflash --overridesub --overridetype --romstrap xfx.rom
Zo zet ik de originele (gemodde) bios er in:
A:\nvflash --romstrap testbios.rom
Zo zet ik de GT bios er in:
A:\nvflash --overridesub --overridetype --romstrap gtbios.rom
Doe ik het hier nu fout of niet?

411/872 .
81.84 drivers en mijn CPU op 2337 Mhz.
Kan iemand zeggen of ik het flashen goed doe? Staat hier boven.
[ Voor 4% gewijzigd door WillemJanJansen op 20-10-2005 18:14 ]
Het probleem is dat het beeld erg dof is, maar bepaalde kleuren juist erg fel naar voren komen. Dus het contrast is erg slecht en ook de kleurinstellingen kloppen niet. Ik heb geen idee hoe dit komt, van de een op de andere dag waren de kleuren ineens slecht. Weet iemand misschien wat ik kan doen om het beeld weer goed te krijgen?
Installeer is andere drivers en kijk of je het probleem nog steeds hebt.MysticSnake schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 19:56:
Ik ben al bijna een jaar in het bezit van de Nvidia Geforce 6800LE. Maar deze week kreeg ik plotseling problemen met het afspelen van video-bestanden. Het begon in PowerDVD, dus ik dacht dat het daarnaa lag, maar het bleek ook zo te zijn in Windows Mediaplayer en toen heb ik het in RealPlayer geprobeerd het precies hetzelfde probleem.
Het probleem is dat het beeld erg dof is, maar bepaalde kleuren juist erg fel naar voren komen. Dus het contrast is erg slecht en ook de kleurinstellingen kloppen niet. Ik heb geen idee hoe dit komt, van de een op de andere dag waren de kleuren ineens slecht. Weet iemand misschien wat ik kan doen om het beeld weer goed te krijgen?
[ Voor 5% gewijzigd door Tyranium op 20-10-2005 20:29 ]
Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320
In de drivers van een 6800xx kaartmartijn_tje schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 20:42:
Zet in je driver het kleur beheer op ge advanceerd. Dat is een bug in de 6800xx serie.
je kan het ook handmatig verwerken, in het display menu van nVidia bij kleuren (of kleurenbeheer ofzo)
in het Forceware pakket zitten allerlei drivers, en die van een 7800 zijn anders als die van een 6800martijn_tje schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 21:09:
De zelfde driver bij een 7800xx kaart gebruiken en je hebt er geen last van
verder als het ingebakken zit in de hardware van een 6800, dan kan je het niet/moeilijk veranderen/voorkomen.
én als ik 72.** gebruik heb ik erook geen last van

Begint al beter te worden op 1.23 volt
Ff schrikken net, had mijn CPU op 2.05 volt gezet maar dat vond 'ie niet echt leuk. Ding wou met geen mogelijkheid meer aan.

[ Voor 25% gewijzigd door WillemJanJansen op 20-10-2005 23:22 ]
WillemJanJansen schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 23:21:
Ff schrikken net, had mijn CPU op 2.05 volt gezet maar dat vond 'ie niet echt leuk. Ding wou met geen mogelijkheid meer aan.![]()
2.05 volt?

Yay!WillemJanJansen schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 23:21:
Net weer even een XFX bios in mijn ASUS kaartje geflest en ja hoor, met deze bios kom ik ruim over mijn ASUS score heen..
[afbeelding]
Begint al beter te worden op 1.23 volt
Ff schrikken net, had mijn CPU op 2.05 volt gezet maar dat vond 'ie niet echt leuk. Ding wou met geen mogelijkheid meer aan.![]()

1,75v kan mijn NewCastle wel aan maar daar houdt het ook op, onwijs heet wordt ie ook al heb ik em lager geclockt dan dat ie aankan
XanderDrake schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 11:08:
[...]
Yay!![]()
1,75v kan mijn NewCastle wel aan maar daar houdt het ook op, onwijs heet wordt ie ook al heb ik em lager geclockt dan dat ie aankan
Tja, ik moet en zal een screenshot van 2500 Mhz hebben, zit nu op 199x12.5

Iemand de 81.85 driver al geprobeerd? Ik ga langzaam aan naar de 12k 3dmark03 toe
Tja, Rel80, daar hebben wij ,single-core's en not-SLi's, vrij weinig aanWillemJanJansen schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 13:16:
Iemand de 81.85 driver al geprobeerd? Ik ga langzaam aan naar de 12k 3dmark03 toe
Is 81.84 ook dual core dan? Daar haal ik prestatiewinst mee.. Ik heb nu trouwens ook 82.10 gevonden.XanderDrake schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 13:21:
[...]
Tja, Rel80, daar hebben wij ,single-core's en not-SLi's, vrij weinig aan
[ Voor 4% gewijzigd door WillemJanJansen op 21-10-2005 13:25 ]
Joh? Winst?WillemJanJansen schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 13:24:
Is 81.84 ook dual core dan? Daar haal ik prestatiewinst mee.. Ik heb nu trouwens ook 82.10 gevonden.
Moet ik ook maar eens proberen dan
Ik ging er op 16/6 stock 600 punten op vooruitXanderDrake schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 13:27:
[...]
Joh? Winst?
Moet ik ook maar eens proberen dan
Maare wat me opvalt, met de XFX bios die ik er nu in heb krijg ik helemaal geen artifacts. Ook al klok ik de kaart te hoog zodat mijn score achteruit gaat, artifacts krijg ik er niet mee
Athlon 2800+xp, 1 GB ddr (3200), Sparkle 6800GT
Ik gok dat je met het XFX geen artifacts meer krijgt omdat het XFX BIOS wat andere (mogelijk lossere) timings hanteert dan het originele BIOS.WillemJanJansen schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 13:41:
[...]
Ik ging er op 16/6 stock 600 punten op vooruit.
Maare wat me opvalt, met de XFX bios die ik er nu in heb krijg ik helemaal geen artifacts. Ook al klok ik de kaart te hoog zodat mijn score achteruit gaat, artifacts krijg ik er niet mee
Je zou eens de timing instellingen van het origineel en het XFX BIOS moeten vergelijken, als je tijd over hebt
Dit topic is gesloten.