LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Morgen komt Ratchet's review (Rage3D), hij beloofde ondermeer diep op IQ in te gaan. Misschienk hoop dat iemand die in staat is tot een wat kritischere blik hier eens heel serieus naar gaan kijken.
krijg je al kippevel bij het woord "Rage3D" maar Ratchet schrijft erg goede en non-biased reviews. De 7800GT/GTX reviews van zijn hand zijn uitstekend ontvangen in de Nv community. Hij schroomt zeker geen Ati kritiek, dat heeft hij de laatste tijd dik bewezen.
En Battlefield 2 niet te vergeten, ook niet geheel onbelangrijk.Far Cry, FEAR, Serious Sam2, Call of Duty 2 zijn geloof ik allemaal nV games.

[Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 06-10-2005 12:46]
Verder zie je ook dat de core goed schaald. In zin van clock speeds. Het verschil is 125 mhz maar de prestatie wordt echt veel hoger. het is dan wel een 25% hogere clock maar toch. Ik denk dat als je hier nog een 50-75 mhz bij doet ( net als nu met de GTX TOP kaarten gebreurt ) Je een hele snelle kaart hebt. Aangezien hij echt goed opschaald als je de snelheden verhoogt. Dus wat ATi nu nog moet doen is. Die multi treading in orde maken voor dual core systemen dus geen beta oplossing.
Eindelijk die brakke OpenGL drivers eens aanpakken. En eens kijken of ze nog wat kunnen verbeteren aan die XI600 XT Want dit is waardeloos. Gooi anders een XI700 in de strijd of zo met wel 8 TMU's zodat i igg met een X800 XT mee komt anders koopt niemand dat ding want dan heb je ook niets aan SM 3.0 met zo weinig power want dan is je FPS gewoon te laag. Je ziet ook duidelijk dat die XI600 gewoon een te lage fillrate heeft. TOV een 12 pipe kaart dus daar moeten ze eigelijk wat aan doen. Zullen ze wel niet maar goed.... En verder mischien nog wat betere drivers want de XI800 XL wordt regelmatig verslagen door een X850 XT ook qua fillrate. Dus ik denk dat daar nog wel wat te tweaken valt. Want op dit moment is hij clock voor clock even snel. Dus volgens mij zijn de pipes na genoeg hetzelfde op SM 3.0 na dus even veel Rob's en alu's en TMU's enz. In games komt i er vaak wel beter uit maar ook regelmatig slechter.
Edit:
de XI600 XT komt trouwens wel leuk mee in 3dmark 2005. Maar dat is geen game dus daar heb je niets aan. Maar dan vraag ik me af wat ze daar gedaan hebben dat de kaart het daar wel lekker doet. Ik gok veel shaders gebruiken en weinig textures maar dat weet ik niet zeker.
[Voor 31% gewijzigd door Astennu op 06-10-2005 13:24]
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Dan zie je dat de XI600 Slecht is in Pixel shaders maar met vertex shader bewerkingen verslaat hij de XI800 XL

Wat ook opvalt is dat de X850 XT verassend goed is in cemplexe vertex shaders want hier haald hij de XI800 XL in !! en loopt i bijna gelijk met de XI600 XT. In Shader mark krijg je weer een heel ander beeld dus ook hier wat doet futuremark dat je dit soort resultaten krijgt ? Jammer genoeg is er geen x850 XT mee genomen in de shader mark tests maar dat zal wel zijn omdat hij geen SM 3.0 ondersteunt. En dat zal ook wel de rede zijn dat hij bij 2005 bij de cemplexe vertes shaders hoger scoorde omdat hij maar 2.0b heeft.
Edit: En hij staat hier [rml][ Algemeen] ATi Nieuws & Discussie Topic - Deel 24[/rml]
Dus deze mag dicht.

[Voor 71% gewijzigd door CJ op 06-10-2005 13:32]
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
Ik ben heel erg kritich op reviews waarbij de reviewers er blijk van geven totaal niet kritisch te zijn.CJ schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 12:38:
Je bent wel heeeel erg kritisch wat betreft reviews.
Nee, ik bedoelde exact wat ik zei: Engines waarvan bekend ze ATi hardware de voorkeur geven. Als je vrijwel alleen die test zet je geen representatieve benchmark neer.Hoezo "ATi games"? Of bedoel je DirectX9 games? Tja, daar kan Bjorn3D niets aan doen dat het grootste gedeelte van de games gebruik maakt van DX9 en ATi daar zeer sterk in is.
FarCry heeft altijd al de voorkeur gegeven aan ATi hardware. De 3 overige engines zijn alle 3 beta. CoD2 is bugged, en van FEAR is al aangegeven dat de performance niet representatief is voor de final. U zei?Far Cry, FEAR, Serious Sam2, Call of Duty 2 zijn geloof ik allemaal nV games.
Inderdaad niet op toekomstige hardware... wel op current generation hardware."Free AA" is trouwens niet onmogelijk. Zie bv de Xbox360 die een minimale performance drop heeft van zo'n max. 5%, wat je dus basically ook "free AA" kan noemen.
En we hebben het hier niet eens over "free AA", we hebben het - zeker bij FarCry - gewoon over een ~5% performanceSTIJGING bij inschakelen van (extra) AA. En dat kan gewoon niet als alle overige qualitysettings gelijk zijn. Punt.
Als je daar als reviewer niet eens aandacht aan besteed een "happy, happy, blij, blij" gaat zingen mag je review wat mij betreft inderdaad de vuilnisbak in.
De nF4 mobo's zijn en beschikbaar, en reeds wijd verbrijd in de community. Als je dan toch met een xfire mobo wil testen, prima... maar leg er vervolgens niet een nF4 mobo naast, waarop je wel de X1800XT test, maar geen 7800GTX ernaast zet. Dat wekt toch wel tenminste een beetje de indruk van bevoordeling...Tja, al die jaren dat Radeons getest werden op nForce mobo's kunnen nu dus ook door de plee toch? Het was immers ooit al eens aangetoond dat GeForces een klein beetje sneller waren op die mobo's.

[Voor 6% gewijzigd door Cheetah op 06-10-2005 13:53]
ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz
Anoniem: 79835
Straks belangrijke conference call met Dave Orton over de Q4 earnings:
ATI Technologies Earnings Conference Call
Scheduled to start Thu, Oct 6, 2005, 8:30 am Eastern
http://biz.yahoo.com/cc/6/60036.html
Te volgen op bovenstaande URL. Ben eens beniewd wat daarin gezegd gaat worden.
Ik ben van plan mijn 'AGP-systeem' nog een laatste grafische upgrade in te spuiten, doormiddel van een Radeon X800pro. Als cpu's heb ik 2 Xeon's op 3.2GHz. Is deze Radeon een passend vriendje of zal hij zich regelmatig vervelen vanwege de niet-al-te-snelle-maar-voor-mij-voldoende processors?
Momenteel draai ik trouwens met een Geforce 5900XT. Gaat die Radeon meer of minder stroom zuipen?
[Voor 10% gewijzigd door Brent op 08-10-2005 15:27]
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Echter vraag ik me af of de sensor voor de temperatuurweergave in het Control Center wel goed werkt, aangezien deze altijd een temperatuur van 72 graden aangeeft. Ook als ik de PC opstart, dan geeft hij meteen aan dat hij 72 graden is...
Nu is mijn vraag of iemand ook deze videokaart heeft, en eens kan controleren welke temperaturen hij haalt...
Alvast bedankt...
[Algemeen] ATi Nieuws & Discussie Topic - Deel 24
Misschien kunnen jullie ook eens kijken bij de Topicregels en niet jezelf zomaar op een vrij zinloze manier ergens in storten zoals dat er nu gebeurt...

Ja, ook dit topic heeft regels! In overleg met de mods is besloten om een topic te openen waarin alleen maar nieuwsfeiten en geruchten gepost en besproken. Het is puur de bedoeling om elkaar hier op de hoogte te houden van de laaste nieuwtjes op het gebied van ATi-GPUs! Heb je problemen met je videokaart? Gebruik dan eerst de search-functie van het forum. Bestaat er nog geen onderwerp over... Open dan een nieuw topic!!!!!
Dit topic is gesloten.