Ik ben heel erg kritich op reviews waarbij de reviewers er blijk van geven totaal niet kritisch te zijn.
Hoezo "ATi games"? Of bedoel je DirectX9 games? Tja, daar kan Bjorn3D niets aan doen dat het grootste gedeelte van de games gebruik maakt van DX9 en ATi daar zeer sterk in is.
Nee, ik bedoelde exact wat ik zei: Engines waarvan bekend ze ATi hardware de voorkeur geven. Als je vrijwel alleen die test zet je geen representatieve benchmark neer.
Far Cry, FEAR, Serious Sam2, Call of Duty 2 zijn geloof ik allemaal nV games.
FarCry heeft altijd al de voorkeur gegeven aan ATi hardware. De 3 overige engines zijn alle 3
beta. CoD2 is bugged, en van FEAR is al aangegeven dat de performance niet representatief is voor de final. U zei?
"Free AA" is trouwens niet onmogelijk. Zie bv de Xbox360 die een minimale performance drop heeft van zo'n max. 5%, wat je dus basically ook "free AA" kan noemen.
Inderdaad niet op toekomstige hardware... wel op current generation hardware.
En we hebben het hier niet eens over "free AA", we hebben het - zeker bij FarCry - gewoon over een ~5% performanceSTIJGING bij inschakelen van (extra) AA. En dat
kan gewoon niet als alle overige qualitysettings gelijk zijn.
Punt.
Als je daar als reviewer niet eens aandacht aan besteed een "happy, happy, blij, blij" gaat zingen mag je review wat mij betreft inderdaad de vuilnisbak in.
Tja, al die jaren dat Radeons getest werden op nForce mobo's kunnen nu dus ook door de plee toch? Het was immers ooit al eens aangetoond dat GeForces een klein beetje sneller waren op die mobo's.
De nF4 mobo's zijn en
beschikbaar, en
reeds wijd verbrijd in de community. Als je dan toch met een xfire mobo wil testen, prima... maar leg er vervolgens niet een nF4 mobo naast, waarop je wel de X1800XT test, maar geen 7800GTX ernaast zet. Dat wekt toch wel tenminste
een beetje de indruk van bevoordeling...
[
Voor 6% gewijzigd door
Cheetah op 06-10-2005 13:53
]
ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz