[24" TFT]Dell 2405FPW ervaringen Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 3.461 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
[24" TFT]Dell 2405FPW ervaringen Deel 5
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/58566/full.jpg
Specificaties

Specificaties:
Screen type 		Active matrix - TFT LCD
Screen dimensions       24 inches (24-inch diagonal viewable image size)
Preset display area: 	
    Horizontal		518.4 mm (20.4 inches)
    Vertical		324.0 mm (12.7 inches)
Pixel pitch 		0.270 mm
Viewing angle 		+/- 89 (vertical) typ, +/- 89 (horizontal) typ
Luminance output 	500 cd/m (typ)
Contrast ratio 		1000:1 (typ)
Faceplate coating 	Antiglare with hard-coating 3H
Backlight 		6 CCFLs U-type backlight
Response Time 		12ms typical (Grey to Grey)
			16ms typical (Black to White)

Het scherm in de laagste stand

Als je het scherm in de allerlaagste stand zet:
1 hoeveel cm/mm is het dan van bureaublad tot de onderrand van het scherm?
2 hoeveel cm/mm is het dan van bureaublad tot de bovenrand van het scherm?
3 En hoeveel cm/mm is van de buitenste rand van de voet tot de zijrand van het scherm ?
4 Hoe breed is de 'pilaar' van de voet precies?
(ivm evt. plaatsen van een desktop-case náást de voet van het scherm)

antwoorden:
1: 8,4 cm
2: 45,1 cm
3: 12 cm (gemeten vanaf breedste punt v.d. voet welke een rondig heeft)
4: 10.9 cm (breedste deel v.d. poot/pilaar)
Lengte van kabels

• D-SUB/VGA: 185cm
• DVI: 200cm
• USB: 190cm
• Power: 195cm
Aansluitingen en knoppen

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i/productsurvey/842/351.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/58501/full.jpg
v.l.n.r : 2x usb downstream , 1x usb upstream, VGA, DVI, Component, Composiet, S-video, Power voor optionele Dell speakers, Power voor scherm.

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/robbertdeboer/GoT/1111262684.jpg
v.l.n.r : Cardreader, 2x usb downstream.
Bron tweakers.net review

De reviews

Tweakers.net
Extreme Tech
Jaded-Gamer
PcMag
behardware
2005 vs 2405 @ prad.de
De foto's

(3205x2100, 1,3 MB) Hi-res product-foto
[1600x1200, 438KB) In gebruik
(2272x1704, 1,4MB) In gebruik
(1600x1200, 475KB) Met Farcry
(1600x1200, 574KB) Met NFS:Underground
(800x510, 105KB) In dual-screen opstelling
(600x762, 136KB) Met VEEL ruimte op het scherm
De FAQ

:? Wat is de native resolutie?
Die is 1920 bij 1200

:? Ja maar DVI single link gaat maar tot 1920 bij 1050?
De meeste VGA-kaarten kunnen toch goed met het scherm overweg. Als je "reduced blanking" aanzet zit je zelfs nog binnen de specificaties qua bandbreedte.

:? Kan ik hem dan niet beter dual-link aansluiten?
Helaas, hoewel de connectoren op zowel het scherm als een videokaart anders doen vermoeden, ondersteunt het scherm alleen single link, en dual link videokaarten zijn er ook nog niet.

:? Welke kaart kan ik het beste nemen?
Ik ga hier geen ATi/nVidia flamewar ontketenen ;) Welke kaart je hebben moet kun je helemaal zelf weten, moderne kaarten ondersteunen allemaal wel reduced blanking.
Waar ik wel rekening mee zou houden is dat volgens dit artikel van Tom's Hardware de on-die TMDS (de electronica die je beeldgegevens omzet naar DVI-signalen) van nVidia onder de maat is waardoor hoge resoluties en lange kabels voor problemen kunnen zorgen. Kaarten met een externe TMDS (Alle ATi kaarten omdat er daar geen in de Radeon-chip zelf zit, en 1 van de DVI-poorten op dual-DVI nVidia-kaarten, of er fabrikanten zijn die op een Geforce een externe TMDS gebruiken voor beide of de enige DVI-poort weet ik zo niet) komen wel door de test.
Wil je dual beeldscherm dan kom je dus op dual DVI in SLI of een dual DVI ATi :)

:? Midnight Gray? Dual Tone?
Om het verwarrend te houden: MG is zwart en DT is zilver :) De 2405FPW is overigens (nog?) niet in DT leverbaar.

:? Ik vind die voet lelijk. Kan er een andere op?
Ja hoor, het scherm heeft een VESA-100 'aansluiting'. Hij weegt wel zo'n 7 kilo (de overige 3 zijn voor de voet), dus zorg er wel voor dat je nieuwe voet voldoende stevig is ;)
Waar kan ik het scherm kopen?

Dell
Ebay
Inkoopactie
Vorige delen

[24" TFT]Dell 2405FPW ervaringen Deel 1
[24" TFT]Dell 2405FPW ervaringen Deel 2
[24" TFT]Dell 2405FPW ervaringen Deel 3
[24" TFT]Dell 2405FPW ervaringen Deel 4
Veel plezier in deel 5!

1 dode pixel telt voor 3 aangezien dit 3 dode subpixels zijn.
Rood,groen of blauw altijd oplichtend stipje = 1 dode subpixel
Zwart of wit oplichtend stipje = 1 dode pixel (3 subpixels)
Poll: Hoeveel dode subpixels heeft je 2405FPW?
0
1
2
3
4
5 of meer
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=84282&layout=6&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier
Ideën voor de startpost zijn welkom :)

[ Voor 3% gewijzigd door Satch op 16-11-2005 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:33

Priet

To boldly do what no one has..

Ik heb net geprobeerd om de Samsung Digitale kabelontvanger DCB-9401R aan te sluiten op dit Dell scherm via Component.

Maar ik zie niks :'( Over composite gaat het wel goed (al is het beeld best wel brak) maar als ik de tulpkabels aansluit (via een scart-naar-rgb-blokje) en ik zet het scherm op input 5, component, dan krijg ik de melding 'no input signal'.

Ligt dit aan het scherm of aan de decoder? De decoder heb ik ingesteld op 'RGB + Composiet'.

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-04 15:37
Wat zijn voor dit scherm nou de game ervaringen met videokaarten als de nvidia 6800GT (zonder sli) en lager? Is dit te doen op de native resolutie (AA en AF niet belangrijk)?
Ik speel zelf voornamelijk RPG's en af en toe RTS games dus een super frame rate is niet het belangrijkste. Guildwars is bijvoorbeeld prima te spelen op 30fps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-06 23:52
dan haal je het wel...

Maar verawcht niet de nieuwste games in 1902x1200 te spelen ...

Ik heb een X800XT + AMD 4000+
En zelfs hierop liep serieus sam 2 nog brakjes :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120616

Priet schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 16:47:
Ik heb net geprobeerd om de Samsung Digitale kabelontvanger DCB-9401R aan te sluiten op dit Dell scherm via Component.

Maar ik zie niks :'( Over composite gaat het wel goed (al is het beeld best wel brak) maar als ik de tulpkabels aansluit (via een scart-naar-rgb-blokje) en ik zet het scherm op input 5, component, dan krijg ik de melding 'no input signal'.

Ligt dit aan het scherm of aan de decoder? De decoder heb ik ingesteld op 'RGB + Composiet'.
Hmm, dat zou betekenen dat ik straks ook geen x360 aan m'n scherm kan hangen, wat goed kut zou zijn, want mede door de component aansluiting (met 't oog op de toekomst--> x360, ps3) heb ik dit scherm aangeschaft, ik had al eerder dingen gelezen dat het misschien niet mogelijk was, maar ook weer veel van wel, behoorlijk kut als 't niet kan.
Als ik em via composite moet aansluiten kan ik hem net zo goed niet kopen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:51

jasjenl

Liab A Tymo

Priet schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 16:47:

RGB is niet hetzelfde als component en component komt sowieso zelden uit een scart aansluiting. Wat er dus uit jouw decoder komt op de manier wat jij nu hebt aangesloten zal zeer waarschijnlijk geen component zijn. Sterker nog: als je zo'n standaard scart naar 3xtulp blokje hebt gebruikt, met één gele tulp aansluiting en daarnaast een rode en witte tulp aansluiting, komt er uit die rode en witte aansluiting niet eens beeld maar geluid: rood voor rechts, wit voor links. En de gele tulp aansluiting is dan composiet beeld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
Anoniem: 120616 schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 22:29:
[...]

Hmm, dat zou betekenen dat ik straks ook geen x360 aan m'n scherm kan hangen, wat goed kut zou zijn, want mede door de component aansluiting (met 't oog op de toekomst--> x360, ps3) heb ik dit scherm aangeschaft, ik had al eerder dingen gelezen dat het misschien niet mogelijk was, maar ook weer veel van wel, behoorlijk kut als 't niet kan.
Als ik em via composite moet aansluiten kan ik hem net zo goed niet kopen :(
Denk je nou echt dat ze die Component aansluiting er voor de grap opdoen ofzo? Tuurlijk kan je de xbox 360 erop aan stluiten. Priet heeft gewoon een fout gemaakt. Lees ^^ zijn verhaal maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet

Priet

jasjenl schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 22:33:
[...]
RGB is niet hetzelfde als component en component komt sowieso zelden uit een scart aansluiting. Wat er dus uit jouw decoder komt op de manier wat jij nu hebt aangesloten zal zeer waarschijnlijk geen component zijn. Sterker nog: als je zo'n standaard scart naar 3xtulp blokje hebt gebruikt, met één gele tulp aansluiting en daarnaast een rode en witte tulp aansluiting, komt er uit die rode en witte aansluiting niet eens beeld maar geluid: rood voor rechts, wit voor links. En de gele tulp aansluiting is dan composiet beeld..
Zo slim ben ik ook nog wel :P

Het is een SCART-blokje met een rode, blauwe en een groene tulpuitgang erop. Vanaf daar gaan er drie tulpkabeltjes naar de monitor (kleuren kloppen).

Maar ik dacht dat RGB en Component hetzelfde was :? Hmm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19894

Priet schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 23:04:
[...]
...

Maar ik dacht dat RGB en Component hetzelfde was :? Hmm...
Component video consists of three signals. The first is the luminance signal, which indicates brightness or black & white information that is contained in the original RGB signal. It is referred to as the "Y" component. The second and third signals are called "color difference" signals which indicate how much blue and red there is relative to luminance. The blue component is "B-Y" and the red component is "R-Y". The color difference signals are mathematical derivatives of the RGB signal.

Green doesn't need to be transmitted as a separate signal since it can be inferred from the "Y, B-Y, R-Y" combination. The display device knows how bright the image is from the Y component, and since it knows how much is blue and red, it figures the rest must be green so it fills it in.
Component is geen RGB maar een signaal wat er van afgeleid is om bandbreedte te besparen, een simpel scartblokje is meestal dan ook geen oplossing (zoals hier boven al gezegd is, er zijn maar weinig apparaten die component via scart versturen).

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 19894 op 27-09-2005 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:00

KhaZ

Alfa Romeo

Dus XboX 360 zal hierop aan te sluiten zijn..? Veet >:)

Ik heb er iig 1 besteld bij de IA :9

Wat bij de 7800 GTX duidelijk te zien was in de benchmarkvergelijkingen met andere kaarten, was dat als de kaart in SLI zat, hij op hoge resoluties (1600, maar nog veel meer bij 1900) de meeste winst had, en daar dus de kaart 't best uit de bus komt.

Denken jullie dat het de extra performance waard is om een 2e 7800 GTX te kopen? Om games dus vloeiend op 19xx*1200 te spelen?

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet

Priet

Anoniem: 19894 schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 23:12:
Component is geen RGB maar een signaal wat er van afgeleid is om bandbreedte te besparen, een simpel scartblokje is meestal dan ook geen oplossing (zoals hier boven al gezegd is, er zijn maar weinig apparaten die component via scart versturen).
Na wat te hebben doorgezocht kan ik dat idd bevestigen, helaas...

Probleem is dus dit:
- decoder heeft Composiet + RGB
- Dell 2405FPW heeft Composiet + S-Video + Component

Alleen de Composiet aansluiting komt dus overeen, maar dat is drama natuurlijk :'(

Wat is een andere oplossing om toch op dit prachtige scherm met goede kwaliteit te kunnen kijken? Een converter of iets dergelijks misschien :?

Priet schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 23:50:
[...]
...

Wat is een andere oplossing om toch op dit prachtige scherm met goede kwaliteit te kunnen kijken? Een converter of iets dergelijks misschien :?
Een converter of een scart -> s-video kabel, 25 euro. Ik garandeer alleen niet of het werkt. http://www.mcsnet.nl/nl/dept_12.html

• Priet

Priet

Een verloopkabel gaat niet werken, omdat het signaal niet op de kabel staat. (anders gezegd, de decoder stuurt geen s-video signaal over de kabel) :)

Priet schreef op woensdag 28 september 2005 @ 00:12:
Een verloopkabel gaat niet werken, omdat het signaal niet op de kabel staat. (anders gezegd, de decoder stuurt geen s-video signaal over de kabel) :)
Mail anders dat bedrijf van die link, er kan electronica in die scartconnector zitten die van het RGB signaal een s-video signaal maakt. En tja een echte converter is overkill en duur (denk aan over de 100 euro- ben je onderhand beter toe aan een nieuwe/andere digi ontvanger..)

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-06 00:26

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Had het al gevraagd in Deel 4 maar die is gesloten!
Welke panelen gebruikt Dell voor zijn tft's en meer bepaald deze 24inch?

Offtopic vraagje: Hoeveel fabrikanten zijn er? Had overlaatst een discussie met iemand dus zou het graag willen weten! Hij beweerde bij hoog en laag dat er maar 3 fabrikanten zijn: Sharp, Nuovo, Philips!

[ Voor 3% gewijzigd door multipasser op 28-09-2005 01:14 ]

Een amiga 500 met 512 kb ram !

• Satch
  • Niet online
multipasser schreef op woensdag 28 september 2005 @ 00:17:
Had het al gevraagd in Deel 4 maar die is gesloten!
Welke IPS panelen gebruikt Dell voor zijn tft's en meer bepaald deze 24inch?

Offtopic vraagje: Hoeveel IPS fabrikanten zijn er? Had overlaatst een discussie met iemand dus zou het graag willen weten! Hij beweerde bij hoog en laag dat er maar 3 fabrikanten zijn: Sharp, Nuovo, Philips!
Er wordt helemaal geen IPS paneel gebruikt... Als je in het 3e deel van dit topic simpelweg zoekt naar het woord : 'paneel' vind je meteen het antwoord..

Dit paneel wordt namelijk gebruikt:
http://www.samsung.com/Pr...ial/LTM240M1/LTM240M1.htm
Een zogenaamd S-PVA (super-PVA) paneel.

Metal schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 22:41:
[...]

Denk je nou echt dat ze die Component aansluiting er voor de grap opdoen ofzo? Tuurlijk kan je de xbox 360 erop aan stluiten. Priet heeft gewoon een fout gemaakt. Lees ^^ zijn verhaal maar :)
Ok dan thanks, das iig een geruststelling :) en nee uiteraard zit ie er niet voor niks, maar ik las ergens wat tussen mond en lippen door dat x360 met kwaliteitsverlies aangelosten zou worden (waarscheinlijk is dat enkel omdat de 360 maximaal 720p uitzend, dan is 't kwaliteitsverlies logisch, 't zal iets vager worden, maar geen verlies om over in te zitten denk ik, ik zal toch wat verder van 't scherm afzitten met consolegamen.)

Btw, klopt het dan dat ik straks ook een ps3 kan aansluiten, en daarvan op van de volle 1920x1080 kan gaan genieten? dat zou gruwlijk zijn!

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 120616 op 28-09-2005 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:28
Zou moeten kunnen met dit scherm. Hij ondersteunt dacht ik alle HDTV formaten.

Nog een vraag. Hoort men hier ook de voeding van het scherm als je ongeveer +/- 70 tot 50 cm van het scherm afzit (van voor dus), dus wel een stille pc hebben of pc even uitzetten. Ik hoor hem heel licht, weet niet meer of dit hoort heb er nooit opgelet aangezien ik het scherm al een weekje of 2 niet meer heb gebruikt.

[ Voor 68% gewijzigd door STIMPPYYY op 04-10-2005 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet

Priet

Ik hoor niks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
  • Laatst online: 13-06 21:56
Hoorde zelf een tijdje geleden de voeding van het scherm in de vorm van een hoge pieptoon, die je ook wel bij tv's hoort (oude CRT, geen ervaring met LCD/plasma tv's).

Maar wonderbaarlijk genoeg hoor ik het nu niet meer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131051

STIMPPYYY schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 00:40:
Zou moeten kunnen met dit scherm. Hij ondersteunt dacht ik alle HDTV formaten.
Ondersteunt wel, in de zin van: het heeft genoeg pixels, maar dat wil daarom niet per se zeggen dat er HD ingangen op zitten. Ik dacht dat de component, composite en s-video die erop zitten niet genoeg bandbreedte hebben voor die HD signalen. (dat daarover dus alleen PAL achtige signalen kunnen komen met een 480 tal beeldlijnen) (dus de HD RGB is iets anders dacht ik) en dat ook de beeldchip die achter die ingangen niet voorzien is voor een aanleg van HDTV signalen.

(dit is wat ik dacht, dus ik kan er ook ferm naast zitten)

Maar indien het zo zou zijn kan je natuurlijk wel full hdtv content laten zien door je pc gewoon te voorzien van een HDTV (HDMI) capture kaart, (zoals dat nu ook kan voor PAL tv kaartje en dergelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131051 schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 15:12:
[...]

Maar indien het zo zou zijn kan je natuurlijk wel full hdtv content laten zien door je pc gewoon te voorzien van een HDTV (HDMI) capture kaart, (zoals dat nu ook kan voor PAL tv kaartje en dergelijk)
hmm, en dat houd in dat ik m'n x360/ps3 dan via de computer zonder problemen aan kan sluiten? is dat een soort kaart ofzo die in je pc gaat? ( linkje? :) )

Ik ben nou toch wel op zoek naar een duidelijk antwoord, want ik lees al tijden wel-niet-wel-niet reakties :( en ik kan het zelf ook al niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-06 20:36
Zemskii schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 23:20:

Wat bij de 7800 GTX duidelijk te zien was in de benchmarkvergelijkingen met andere kaarten, was dat als de kaart in SLI zat, hij op hoge resoluties (1600, maar nog veel meer bij 1900) de meeste winst had, en daar dus de kaart 't best uit de bus komt.

Denken jullie dat het de extra performance waard is om een 2e 7800 GTX te kopen? Om games dus vloeiend op 19xx*1200 te spelen?
Daar zit ik dus ook over te twijfelen. Het is een feit dat slechts 1 7800 GTX in combinatie met dit scherm vaak te weinig is omdat de nieuwste spellen te zwaar zijn op 1920x1200 zeker als je er nog AA en AF bij wilt gebruikern.

Het is natuurlijk wel een extra investering van 500 euro

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

Ik ga het eerst proberen met 1x 7800 GTX, even zien of het nog soepel loopt, en anders wordt het een 2e ernaast.. is maar 450 toch, tegenwoordig? Dure hobby he? :P

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Laatst online: 16-06 23:52
NewbieNeo schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 14:18:
Hoorde zelf een tijdje geleden de voeding van het scherm in de vorm van een hoge pieptoon, die je ook wel bij tv's hoort (oude CRT, geen ervaring met LCD/plasma tv's).

Maar wonderbaarlijk genoeg hoor ik het nu niet meer. :)
Ik heb hier 2 schermen gehad die het hadden, en 2 die het niet hadden.

Nu heb ik een nieuw scherm voor me en die piept ... maar dat zal w.s. net zoals bij die andere binnen 2 weken weg zijn (hoop ik maar) en je hoort het sowieso alleen als hij net aanstaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Anoniem: 120616 schreef op woensdag 28 september 2005 @ 10:35:
[...]

Ok dan thanks, das iig een geruststelling :) en nee uiteraard zit ie er niet voor niks, maar ik las ergens wat tussen mond en lippen door dat x360 met kwaliteitsverlies aangelosten zou worden (waarscheinlijk is dat enkel omdat de 360 maximaal 720p uitzend, dan is 't kwaliteitsverlies logisch, 't zal iets vager worden, maar geen verlies om over in te zitten denk ik, ik zal toch wat verder van 't scherm afzitten met consolegamen.)

Btw, klopt het dan dat ik straks ook een ps3 kan aansluiten, en daarvan op van de volle 1920x1080 kan gaan genieten? dat zou gruwlijk zijn!
Zucht... komt er eindelijk een HD gaming console met meer pixels/beeldlijnen dan PAL en dan is het WEER niet genoeg. :9

Anyway, ik heb vandaag (2 uur geleden) deze monitor besteld. Bij de monitor zelf staat 5-7 werkdagen levertijd en bij het afrekenen staat ineens 7-10 werkdagen. Iemand recentelijk ervaring met de levertijd van deze apparaten? Ik kan namelijk niet wachten. >:) Heb trouwens via bank overgemaakt naar hun, zal wel weer het hele proces vertragen, maar toch. Het is hopelijk het wachten waard. Ik lees in voorgaande topics echter dat er behoorlijk wat problemen zijn geweest met deze monitor. Is dat nu eindelijk verleden tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
qua levering waren er problemen, volgens mij zijn deze al opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
ik ben effe de kluts kwijt door al dit component gedoe ik volg dit topic al een een tijdje en wil deze monitor eind deze maand gaan kopen ter vervanging van mijn samsung Syncmaster 750s (dont laugh)
:| :/

maar ik heb een marantz sr - 5500 en een marantz dv - 6500 (dvd speler word nog niet gebruikt maar kunnen kopen voor een prikkie ) kan ik die dan gewoon via component aansluiten en me pc via dvi-d ??

of krijg ik dan geen beeld zoals bij die satteliet ontvanger
zo nee, waarom zit die aansluiting er dan op???

ik heb momenteel een 17" scherm en ga dan naar 24 widescreen tft is dat echt so massive big ??

alvast bedankt

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6sic6
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-10-2022
net eentje besteld bij de inkoopactie ... let is come baby >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

ZandBak schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 03:02:
ik ben effe de kluts kwijt door al dit component gedoe ik volg dit topic al een een tijdje en wil deze monitor eind deze maand gaan kopen ter vervanging van mijn samsung Syncmaster 750s (dont laugh)
:| :/

maar ik heb een marantz sr - 5500 en een marantz dv - 6500 (dvd speler word nog niet gebruikt maar kunnen kopen voor een prikkie ) kan ik die dan gewoon via component aansluiten en me pc via dvi-d ??

of krijg ik dan geen beeld zoals bij die satteliet ontvanger
zo nee, waarom zit die aansluiting er dan op???
Als het goed is zul je juist bij aansluiting van jouw dvd speler via component (3 tulp kabeltjes dus) wél beeld krijgen. Of het ook goed beeld zal zijn, is een ander verhaal, ik hoor nogal wat wisselende verhalen over de kwaliteit van het beeld via de component aansluitingen van dit scherm. Ik heb het zelf nog nooit geprobeerd, ik zal eens mijn dvd speler (een Denon dvd 2900, heeft ook component) uitproberen om te kijken hoe dit eruit ziet. Overigens, ik zou zo'n monitor eigenlijk niet echt als alternatief voor een goede tv zien: dvd's op een computer monitor (wat dit uiteindelijk toch is) lijken misschien op het eerste gezicht wel leuk, maar als je een keer het verschil tussen dit en een echt goede tv hebt gezien, zie je toch wel dat zo'n tft monitor niet echt bedoeld en geschikt is voor film kijken.
ik heb momenteel een 17" scherm en ga dan naar 24 widescreen tft is dat echt so massive big ??
Och, ik had hiervoor een 17 inch crt scherm. In het begin lijkt het wel groot, maar door de redelijk smalle rand om het scherm doet hij niet echt 'huge' aan en het went vrij snel. Ik kan wel aanraden om er voor te zorgen dat je op een redelijke afstand tot het scherm kunt zitten op je (werk)plek, want als je op (veel) minder dan een meter afstand van zo'n groot (en vooral breed) scherm zit, wordt het toch wat minder prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
heey erg bedankt zou je je denon er even aan kunnen hangen en kijken of je beetje kwaliteit heb ik heb nammelijk ruimte gebrek kamer van 2,5 bij 2,5 met 7.1 ^^ das dan wel weer mooi, en ik ben een film en game liefhebber is dit scherm dan geen goeie compri mi of zeggen jullie kijk daar is naar??

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Dat is nou precies mijn bedoeling ook zandbak, al heb ik wel een iets grotere kamer (4x5).

Even voor de duidelijkheid, mochten er nog mensen zijn bij wie het niet duidelijk is:

Component:
De component aansluiting is bedoeld om een DVD-speler, Gaming console e.d. aan te sluiten. Het apparaat wat je op de component ingang aansluit moet echter wel een eigen component uitgang hebben volgens Y-Pb-Pr signaal en dus geen verloopstuk van RGB-Scart of S-Video naar component.

Volgorde van kwaliteit in video signalen, van goed naar slecht(er):
  • HDMI / Dual Link DVI
  • Component (1080i) / Single Link DVI
  • RGB Scart
  • S-Video (normal Scart)
  • Composite (eigenlijk bagger)
Composite zou ik dus als laatste 'hoop' op beeld gebruiken, want stel je het volgende voor: alle beeldgegevens (brightness, colors (rgb), luminance) worden over een zelfde soort kabel gestuurd als één audiokanaal.

@zandbak;
Als ik mijn monitor binnen heb (gisteren besteld) en dat is binnen 7-10 werkdagen volgens Dell, dan sluit ik hem sowieso aan op mijn Harman/Kardon DVD 22 dvd-speler. Dan kan ik hier wel even een paar high-res foto's posten om het beeld bij gebruik van de component aansluiting te laten zien. Moet je wel even geduld hebben.
Btw, als ik het vergeet, mail me dan even.

[ Voor 18% gewijzigd door MooDyBLueS op 08-10-2005 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
hahaha ik herinner je wel via hierzo.
maar bedankt
maar me dvd en receiver zijn allebij met puur componnent

Afbeeldingslocatie: http://www.marantz.com/image/products/e_dv6500_bck.gif

[ Voor 5% gewijzigd door ZandBak op 08-10-2005 19:33 ]

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Martino
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-06 11:02

El Martino

Zo niet, dan toch.

Ik twijfel al enige tijd of ik dit prachtscherm zal gaan aanschaffen, en Dell doet in ieder geval z'n best met het over de streep trekken van de consument; de korting die ze geven is nu maar liefst 30%!

Als ik het goed gelezen heb moet de Radeon 9800 XXL uit de Aldi Medion PC in ieder geval geen probleem hebben met de resolutie...

"To make a bad day worse, spend it wishing for the impossible", Calvin (Calvin & Hobbes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceOnFire
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Die korting is zeker niet slecht, scheelt inclusief transport nog maar 15 euro met de inkoopactie. Hmmmm, toch ook maar eens zo'n scherm scoren..

Wat ik tot nu toe niet heb kunnen vinden; zit bij het scherm ook een driver oid zodat je makkelijk het scherm kan kantelen? (Fysiek kan dat makkelijk, dat snap ik, maar je moet Windows natuurlijk ook vertellen dat ie mee moet draaien) Vertikaal lijkt het me nl ook heerlijk, zo'n groot scherm, eindelijk lekker lange lappen code in 1x in beeld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
IceOnFire schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 14:08:
Die korting is zeker niet slecht, scheelt inclusief transport nog maar 15 euro met de inkoopactie. Hmmmm, toch ook maar eens zo'n scherm scoren..

Wat ik tot nu toe niet heb kunnen vinden; zit bij het scherm ook een driver oid zodat je makkelijk het scherm kan kantelen? (Fysiek kan dat makkelijk, dat snap ik, maar je moet Windows natuurlijk ook vertellen dat ie mee moet draaien) Vertikaal lijkt het me nl ook heerlijk, zo'n groot scherm, eindelijk lekker lange lappen code in 1x in beeld..
Je videokaart driver kan dat ook gewoon hoor. Bij Nvidia zijn i.i.g gewoon Rotate instellingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
gewoon in je monitor instellingen

maar uhhh gaat ie nog goedkoperworden???

en voor 15 euro gaat toch niemand meer naar een inkoopactie????

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
IK KON NIET MEER WACHTEN...............

De kracht van de monitor heeft gewonnen

heb hem net besteld

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-06 10:20
@priet
je zou een scart naar VGA kabel kunnen proberen. Composiet en svideo op de Dell zijn m.i. bagger terwijl de dvi, component en vga ingang wel prima video kwaliteit geven.

@zandbak
ik gebruik de monitor deels voor DVD en TV (satelliet) en het beeld over component is heel goed. Ik weet niet helemaal hoe goed / slecht de Dell met interlaced video omgaat maar met een progressief signaal is het filmbeeld heel goed en vergelijkbaar met een duurdere LCD TV. Wel staat bij mijn Dell de brightness dan op 0 (op een 0..100 schaal) en contrast op 40 omdat de monitor veel te helder is voor video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
we zullen zien weet niet hoe lang het gaat duren
hoop hem eind voglende week toch echt te hebben
kan ik hem in de herfstvakantie ( vrijgenomen wegen schoolgaande vriendin )
een goed testen met een paar dvd's iedergeval alle lord of the rings maar weer is kijken

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-06 21:35

miekol

erm

ZandBak schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 20:23:
IK KON NIET MEER WACHTEN...............

De kracht van de monitor heeft gewonnen

heb hem net besteld
Ik heb er gister ook een besteld. Eens kijken of/hoe onze levertijd uiteen lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-06 16:18
Ik heb hem alweer 2 maanden ;) Ik heb hem toen maandagmiddag besteld en woensdagmiddag stond ie hier op mijn bureau.
Het enige waar ik nu naar op zoek ben en hoop dat meerdere mensen daar ervaring mee hebben is een DVI KVM switch die geen baggerbeeld geeft bij 1920x1200.
Waarom zoek je die dan? Om dat ik een Mac en een PC heb die ik allebei via DVI wil laten werken met mijn scherm en om nou iedere x de kast in te duiken om de kabels om te wisselen zie ik ook niet meer zo zitten...
Dus ervaringen iemand?

[ Voor 10% gewijzigd door Uberprutser op 12-10-2005 08:48 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Een KVM met een DVI aansluiting die deze resolutie ondersteund zijn echt heel duur. De meeste gaan tot 1600*1200. Ik heb gewoon gekozen voor een simpele KVM switch voor mijn Mac en PC en de hoofdcomputer op de DVI aangesloten en de andere op de VGA. Ik merk trouwens niet echt verschil tussen beide. Powerbook is trouwens hoofdcomputer nu ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12316

kiddyl schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 10:32:
Een KVM met een DVI aansluiting die deze resolutie ondersteund zijn echt heel duur. De meeste gaan tot 1600*1200. Ik heb gewoon gekozen voor een simpele KVM switch voor mijn Mac en PC en de hoofdcomputer op de DVI aangesloten en de andere op de VGA. Ik merk trouwens niet echt verschil tussen beide. Powerbook is trouwens hoofdcomputer nu ;)
Hoeveel handelingen zijn er nodig om het scherm van VGA naar DVI (en andersom) te laten wisselen? Is gebeurd met één druk op de knop?

[edit]
Als ik het zo lees is dat het geval. Dat zou mooi zijn :)

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 12316 op 12-10-2005 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Laatst online: 16-06 15:27
2 denk ik he?
1 op de monitor en en op de kvm switch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12316

Ja, natuurlijk, maar ik bedoel het beeld zelf. Als ik het goed lees zit er een VGA/DVI knop op het scherm, en hoef je niet de hele OSD in oid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Nee, dat klopt, maar aangezien ik nogal wat werk met beide machines tegelijk en VGA op 1920x1200 niet echt mooi is uit de Mac wil ik toch een DVI switch, ook wel handig als ik beide keyboard en muis kan gebruiken voor beide computers aangezien ik vooral aan 1 helemaal gewend ben.

[ Voor 3% gewijzigd door Uberprutser op 12-10-2005 16:09 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Laatst online: 15-06 11:11

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Ballebek schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 16:05:
Nee, dat klopt, maar aangezien ik nogal wat werk met beide machines tegelijk en VGA op 1920x1200 niet echt mooi is uit de Mac wil ik toch een DVI switch, ook wel handig als ik beide keyboard en muis kan gebruiken voor beide computers aangezien ik vooral aan 1 helemaal gewend ben.
Het gaat je wel wat kosten zie ik. Goedkoopste die ik snel kon vinden:
http://www.pcmall.com/pcmall/shop/detail~dpno~555253.asp $259,-en in Nederland een heel fancy model http://www.drbott.nl/prod/msprodvi.html (€ 397,-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel
  • Laatst online: 11-06 12:21

barrymel

BarryMel

In het menu onder Image Settings zit de optie Scaling, daar kan je kiezen tussen 1:1 , Fill en Aspect

alleen kan ik daar niet bij komen

ik wil hier bij komen om 4.3 beelden niet 16:10 wil hebben omdat het dan uitgerekt is, dus ik wil dat hij de juister verhouding houd, iemand een idee hoe je daar bij kan komen ?

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

barrymel schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 18:30:
In het menu onder Image Settings zit de optie Scaling, daar kan je kiezen tussen 1:1 , Fill en Aspect

alleen kan ik daar niet bij komen

ik wil hier bij komen om 4.3 beelden niet 16:10 wil hebben omdat het dan uitgerekt is, dus ik wil dat hij de juister verhouding houd, iemand een idee hoe je daar bij kan komen ?
Je kunt daar alleen bij als je ook op dat moment een resolutie draait die niet de native resolutie is. Als je switcht naar bijv. 1600x1200 zul je zien dat je die opties wel kunt instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel
  • Laatst online: 11-06 12:21

barrymel

BarryMel

jasjenl schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 22:39:
[...]
Je kunt daar alleen bij als je ook op dat moment een resolutie draait die niet de native resolutie is. Als je switcht naar bijv. 1600x1200 zul je zien dat je die opties wel kunt instellen.
als ik in een dos scherm zit of de bios bijvoorbeeld dan kan ik er nog niet bij komen...

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143689

Priet schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 23:50:
[...]
je bedoelt zoiets RGB > Component:
Afbeeldingslocatie: http://www.keene.co.uk/pages/cat/jpgs/CSY2100.jpg
Wordt gemaakt door Keene Electronics Ltd. voor ongeveer £75

De handige Tweaker kan dit natuurlijk ook zelf maken. Klik
onderaan de pagina: "Circuit Diagram 4 (RGB to YUV) "

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 143689 op 13-10-2005 18:29 . Reden: DIY versie toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151413

Hoe gaat het met het gamen met dit scherm? Ik heb het dan niet over de ghosting maar over ''hoe de spellen eruit zien op een tft''. Ik heb namelijk een screenshot gezien van counter strike source (http://www.widescreengamingforum.com/screenshots.php) op een widescreen tft en dat zag er heel erg vet uit, want je zag dan een stuk meer. Maar ik heb gehoord dat dat online niet kan, omdat je dan in het voordeel bent. Online gebruik je dan niet het volledige scherm maar met zwarte balken eromheen (4:3). Is dat waar? Lijkt mij namelijk nogal zonde...

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 151413 op 13-10-2005 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Anoniem: 151413 schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 19:26:
Hoe gaat het met het gamen met dit scherm? Ik heb het dan niet over de ghosting maar over ''hoe de spellen eruit zien op een tft''. Ik heb namelijk een screenshot gezien van counter strike source (http://www.widescreengamingforum.com/screenshots.php) op een widescreen tft en dat zag er heel erg vet uit, want je zag dan een stuk meer. Maar ik heb gehoord dat dat online niet kan, omdat je dan in het voordeel bent. Online gebruik je dan niet het volledige scherm maar met zwarte balken eromheen (4:3). Is dat waar? Lijkt mij namelijk nogal zonde...
Moet je kijken op http://www.widescreengamingforum.com/ misschien staat er daar een truuk tussen?
Oh, daar was je al geweest :P Staat er op het forum geen patch bij hun?

[ Voor 7% gewijzigd door Uberprutser op 13-10-2005 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Niet online

M55

Anoniem: 151413 schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 19:26:
counter strike source ondersteunt gewoon 16:10, ook online. Dus geen zwarte balken,
tenminste ik heb ze niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

M55 schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 21:14:
[...]

counter strike source ondersteunt gewoon 16:10, ook online. Dus geen zwarte balken,
tenminste ik heb ze niet ;)
okay, bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Martino

El Martino

Zo niet, dan toch.

Na aardig wat speurwerk op internet heb ik geen nadelen kunnen vinden, dus heb ik dit prachtapparaat zojuist ook maar besteld. Ik zag gisteren op de FP dat ATi nieuwe drivers uitheeft waarmee je je desktop met sneltoetsen kunt roteren, dus da's mooi op tijd ;)

"To make a bad day worse, spend it wishing for the impossible", Calvin (Calvin & Hobbes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

El Martino schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 13:55:
Ik twijfel al enige tijd of ik dit prachtscherm zal gaan aanschaffen, en Dell doet in ieder geval z'n best met het over de streep trekken van de consument; de korting die ze geven is nu maar liefst 30%!

Als ik het goed gelezen heb moet de Radeon 9800 XXL uit de Aldi Medion PC in ieder geval geen probleem hebben met de resolutie...
wanneer was die korting? op dell.be is hem nu 930euro! Maar ik zie niets van korting staan.

Ik vraag me af waarom ik niet beter 2x de Moniteur LCD 20'' Dell Ultrasharp 2005FPW neem!
Dan heb ik dual setup voor ongeveer dezelfde prijs!

Is die monitor 'slechter' dan zijn 24inch broer?

[ Voor 16% gewijzigd door multipasser op 16-10-2005 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hier wordt de 20 inch met de 24 inch vergeleken: http://www.prad.de/board/thread.php?threadid=18400

conclusie: de 20 inch heeft meer natuurlijke kleuren

de 24 inch heeft geen blacklight bleeding en heeft geen paarse gloed over zich heen.

Ligt er ook aan wat je ermee wilt doen, als veel gamed zou ik de 24 inch nemen omdat je dan geen zwarte rand heb in het midden heb

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 151413 op 16-10-2005 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

barrymel schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 16:09:als ik in een dos scherm zit of de bios bijvoorbeeld dan kan ik er nog niet bij komen...
In dat soort text-based extreem-low-res schermen misschien niet, nee. Maar als je bijv. 1280x960 (of 1600x1200) kiest, dan zul je zien dat je het wel kunt instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed_Sheep
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-11-2021
hoe maken jullie je scherm schoon?
Bij mij heeft er vannacht namelijk een dier overheen gelopen die een spoor van zwarte puntjes over m'n scherm heeft achtergelaten. Lijken wel piep kleine poepjes, maar zit wel aardig vast. :X
Met een tissue krijg ik het er zo niet af.

Ik heb van de HEMA wel schoonmaakdoekjes "100 vochtige reinigingsdoekjes. Met antistatische vloeistof"
Ik gebruik die doekjes prima voor m'n laptop scherm, maar ik vertrouw het eigenlijk niet voor m'n Dell 2405FPW's.
Iemand die die doekjes wel gebruikt, of ervaring met andere doekjes/technieken heeft?

Systeemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Volgens de track & trace van UPS staat hij inmiddels (zondag) in Utrecht bij ze klaar. Dan zou ik hem normaal gesproken morgen hebben. Dell zegt dat zelf ook. Laten we hopen dat dit klopt en dat ze een beetje vroeg komen, ik heb namelijk morgen een vrije dag en dan moet ik van dinsdag t/m zaterdag weer werken.

@ speed_sheep:

Bij verschillende zaken (ik koop het zelf bij MyCom) verkopen ze een spray busje genaamd SafeClean. Zelf gebruik ik het al ruim een jaar voor mijn Samsung 173P 17" scherm en ik heb geen vermindering in beeld of vegen op het scherm of wat dan ook. Sterker nog, het is anti-statisch, bevat geen additieven en is maar eens per maand ongeveer nodig. SafeClean staat ook bekend als het enige goede product om TFT's mee schoon te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet

Priet

Speed_Sheep schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 22:48:
hoe maken jullie je scherm schoon?
Bij mij heeft er vannacht namelijk een dier overheen gelopen die een spoor van zwarte puntjes over m'n scherm heeft achtergelaten. Lijken wel piep kleine poepjes, maar zit wel aardig vast. :X
Met een tissue krijg ik het er zo niet af.

Ik heb van de HEMA wel schoonmaakdoekjes "100 vochtige reinigingsdoekjes. Met antistatische vloeistof"
Ik gebruik die doekjes prima voor m'n laptop scherm, maar ik vertrouw het eigenlijk niet voor m'n Dell 2405FPW's.
Iemand die die doekjes wel gebruikt, of ervaring met andere doekjes/technieken heeft?
Ik gebruik van die 'wonderdoekjes', met die microweefsels erin ofoziets. Heel klein beetje vochten maken en zonder hard te wrijven maak je je scherm zo schoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed_Sheep
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-11-2021
Zojuist toch maar HEMA doekjes geprobeerd, omdat die ook anti-statich zijn en ook een zeer fijne structuur heeft.
In ieder geval is die weer schoon. :Y)
Als het wel problemen geeft in toekomst dan post ik dat wel.

Systeemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
miekol schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 13:54:
[...]
Ik heb er gister ook een besteld. Eens kijken of/hoe onze levertijd uiteen lopen.
ik heb heb nog steeds niks gehoord sinds dien beetje raar nie ???

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol

miekol

erm

ZandBak schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 00:34:
[...]

ik heb heb nog steeds niks gehoord sinds dien beetje raar nie ???
Bij mij was/is het helemaal een avontuur ondertussen. Ik had de monitor nog niet besteld (met creditcard) en 10 minuten later kreeg ik telefoon van ABN, dat de creditcard in kwestie zojuist was opgeheven. Ik zou namelijk een nieuwe krijgen. Fijn, zo onaangekondigd.

Ik Dell bellen dat mijn CC ws niet werkt, volgens de jongen aan de telefoon was de order toch in behandeling genomen. Ik vrijdag nog eens bellen. Hebben ze mijn order gecancelled omdat mijn CC geblokkeerd was, ja duh!!
Dus ik vrijdag nog dat geld via de bank overgemaakt (nog steeds geen nieuwe CC ontvangen, prutsers) en nu moet ik dinsdag weer bellen. Dan hebben ze ws. het geld en dan zal ie wel op de post gaan ofzo :( grmbllll

Update: Betaling is binnen, order is weer geplaatst, vrijdag of maandag zou het scherm er moeten zijn!

[ Voor 6% gewijzigd door miekol op 17-10-2005 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Bij is het als volgt gegaan:
  • vrijdag 7 okt. besteld via internet en geld overgemaakt via internet bankieren
  • zaterdag 8 okt. Dell Internet Ontvangstbevestiging gekregen via mail
  • maandag 10 okt. Betalingsinstructies ontvangen via mail (ik heb al betaald, maar toch vinden ze het nodig om instructies te sturen en dat nog wel 3 dagen nadat je hebt besteld én betaald.)
  • woensdag 13 okt. Orderbevestiging en melding dat het geld bij hun binnen is.
  • maandag 17 okt. UPS belt aan en levert het pakketje af.
Levertijd van 10 dagen. Zelf gaf Dell 7-10 werkdagen aan, dus al met al tevreden. Alleen een beetje raar hoe ze met die mailtjes omgaan.
Ik geniet nu dus sinds 15:00 vandaag van mijn nieuwe scherm.

Als bronnen heb ik:
  • PC via DVI-D
  • DVD-speler via Component 1080 Progressive Scan
  • Digitenne via Composiet
Digitenne moet ik nog wel even via S-Video werkend krijgen, maar dat komt vanzelf. Vandaag even geprobeerd maar wou niet lukken en omdat ik toch wel TV wil kijken, heb ik maar even Composite gekozen. Tijdelijk.

De beeldkwaliteit is echt uitmuntend, beter nog dan mijn Samsung 173P en/of Sony SDM-HS95P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP-tjuh
  • Laatst online: 09-05 20:06
Mensen. Ik heb onlangs het verkeerde scherm besteld. De breedbeeld versie van Dell ipv de normale versie. Nu weet ik eigenlijk niet of ik de bestelling om moet zetten.

Ik game redelijk veel (America's Army en C&C achtige spellen) en ben veel met foto;s bezig. Is een breedbeeld de betere keuze of kan ik beter voor een normale gaan? Ik kijk in ieder geval nooit films op mijn pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MooDyBLueS schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 19:17:
  • vrijdag 7 okt. besteld via internet en geld overgemaakt via internet bankieren
  • maandag 10 okt. Betalingsinstructies ontvangen via mail (ik heb al betaald, maar toch vinden ze het nodig om instructies te sturen en dat nog wel 3 dagen nadat je hebt besteld én betaald.)
Levertijd van 10 dagen. Zelf gaf Dell 7-10 werkdagen aan, dus al met al tevreden. Alleen een beetje raar hoe ze met die mailtjes omgaan.

Als bronnen heb ik:
  • PC via DVI-D
Digitenne moet ik nog wel even via S-Video werkend krijgen, maar dat komt vanzelf. Vandaag even geprobeerd maar wou niet lukken en omdat ik toch wel TV wil kijken, heb ik maar even Composite gekozen. Tijdelijk.

De beeldkwaliteit is echt uitmuntend, beter nog dan mijn Samsung 173P en/of Sony SDM-HS95P.
Digitenne? digitenne van kpn of niet? Ik wist niet eens dat je dat ook kon doen op het scherm. Ik heb namelijk ook digitenne. Nou, das een leuk voordeel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

JP-tjuh schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 19:24:
Mensen. Ik heb onlangs het verkeerde scherm besteld. De breedbeeld versie van Dell ipv de normale versie. Nu weet ik eigenlijk niet of ik de bestelling om moet zetten.

Ik game redelijk veel (America's Army en C&C achtige spellen) en ben veel met foto;s bezig. Is een breedbeeld de betere keuze of kan ik beter voor een normale gaan? Ik kijk in ieder geval nooit films op mijn pc.
Er is maar 1 versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP-tjuh
Vergat te vermelden dat ik het over de 20"versie heb. Maar denkdat dat niet uit maakt?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
JP-tjuh schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 23:54:
Vergat te vermelden dat ik het over de 20"versie heb. Maar denkdat dat niet uit maakt?!
Kan je dan niet beter in het topic van het 20" scherm reageren?
Het grote Dell 2005FPW topic deel 3
Er zullen vast wel mensen zijn in dat topic die de 4:3 versie hebben :)
Is trouwens eerder al een discussie over geweest moet je even zoeken in de vorige delen van dat topic met de zoekfunctie. :)
Waarom hier crossposten als je daar al antwoord hebt gekregen...
MooDyBLueS schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 19:17:

Als bronnen heb ik:
  • PC via DVI-D

Hoe is de beeldkwaliteit via de component ingang? Je bekijkt neem ik aan HD films?
Kan je hier wat meer over vertellen? :)

[ Voor 63% gewijzigd door Satch op 18-10-2005 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP-tjuh
zoveel reply heb ik niet gekregen en ik kan me voorstellen dat mensen hier die post daar niet lezen... Dus niet zo mierenneuken aub. ik stel ook jullie mening op prijs 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

Maak je post dan iig duidelijk, nu doe je alsof er 2 versies zijn..

Edit: lijkt op posten in het casemodding forum terwijl je een vraag hebt over Word :+

[ Voor 41% gewijzigd door KhaZ op 18-10-2005 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Metal schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 00:01:

Hoe is de beeldkwaliteit via de component ingang? Je bekijkt neem ik aan HD films?
Kan je hier wat meer over vertellen? :)
HD-films heb ikalleen kunnen testen op de PC d.m.v. WMV HD filmpjes op 720p en 1080p, dit ziet er werkelijk grandioos uit. Met de DVD speler over component gebruik ik een ProfiGold interconnect component kabel van 1.5mtr. De DVD speler heb ingesteld op 1080p (p = progressive scan) output. Het verschil tussen deze ProfiGold kabel en een standaard kabel is een wereld van verschil. Ik heb 40 euro in een kabel geinvesteerd en dat helpt ook. Je zou ook standaard 3x RCA naar 3x RCA kabels kunnen gebruiken (de bekende rood/wit/geel kabels), dat is nog altijd beter dan S-Video als aansluiting gebruiken, maar mocht je de mogelijkheid hebben tot component, investeer dan ook in een goede kabel.

Component is sowieso de beste manier om DVD spelers en HD gaming consoles aan te sluiten. De Dell kan in ieder geval overweg met zowel interlaced als progressive scan (720/1080i en 720/1080p), dus mocht je geen progressive scan op je DVD speler of gaming console hebben, dan hoef je niet te treuren, want de Dell kan het aan.

Inmiddels heb ik Blade Trinity, Band of Brothers en Pearl Harbor gekeken of getest op het scherm (allemaal originele, dus geen crappy compressie) en dat ziet er stukken beter uit dan op een gemiddelde 26" LCD-TV. Persoonlijk vind ik alleen de duurdere (lees: betere) Philips LCD-TV's met PixelPlus 2 er beter uitzien dan de Dell. Al komt Samsung met de LE26M51B en het laatste HD Ready model van JVC aardig in de buurt. Vergeet ook niet dat er een van de beste panelen, zo niet dé beste, in de Dell zit. Namelijk een Samsung S-PVA van de laatste generatie.

Het enige wat mij op valt als ik er kort op zit, zeg minder dan 1 meter, is het feit dat er enige pixelvorming te zien is bij DVD's en veel bij Digitenne. Maar dit is totaal niet zichtbaar vanaf zo'n 2 meter afstand en verder.

Over digitenne, ja... dit is aan te sluiten. Gewoon een Scart naar S-Video en 2x Tulp adapter kopen en dan de S-Video kabel naar de Dell laten lopen en het geluid naar de receiver. Op dit moment gebruik ik nog Composite, maar ik moet nog even op mijn gemak naar de S-Video aansluiting kijken, want die was nogal problematisch met de Dell. Gewoon geen beeld, zeg maar.

Voor de rest (nogmaals) een zeer goed scherm. Het zou van mij een 9.5 uit 10 krijgen, waarbij ik moet vermelden dat ik mijn vorige monitor (een Sony 19" X-Black SDM-HS95P) vergeleken met de Dell een 7.5 zou geven. Dit komt voornamelijk door het TN paneel wat er in zit. Daar ben ik namelijk totaal niet tevreden over. Het X-Black 'gebeuren' zal ik maar even zeggen, is het enige wat ik er goed aan vind, ook de genoemde 12ms response tijd was niet te merken. De Dell reageert veel en veel sneller, terwijl deze staat aangemerkt als 16ms.

Nog enkele kleine nadeeltjes die ik niet hinderlijk vind, maar wel (naar mijn mening) verbeterd kunnen worden bij een volgende generatie:
  • Bij het schakelen tussen de verschillende (5) inputs, duurt het ongeveer 2/3 seconde voordat het beeld wordt weergegeven. Te lang naar mijn mening.
  • Scherm heeft geen auto-input detection. Ofwel, wanneer ik voor het laatst Digitenne heb gekeken en ik start nu mijn PC op en Digitenne staat uit, dan blijft het scherm toch op Composite staan (zelfde geld voor Component en andersom) en moet ik handmatig naar DVI-D schakelen. Niet vervelend, maar wel raar, aangezien vele TV's, zowel normale als LCD, en ook mijn vorige TFT's dit wel hadden.
  • Bij het schakelen tussen Picture-in-Picture modes komt het PiP menu tevoorschijn en verdwijnt niet automatisch. Dit resulteert in het feit dat je zelf altijd handmatig op de Exit knop moet drukken. Persoonlijk zou ik het makkelijker vinden als kort PiP-knop indrukken zorgde voor schakelen tussen PiP-modes en het ingedrukt houden zorgde voor het tevoorschijn toveren van het menu waarin je formaat en source en positie kan bepalen. Eenmaal ingesteld, maak je hier verder bijna geen gebruik meer van.
  • Mede vanwege voorgaande redenen zou ik een afstandbbediening wel handig vinden, waarmee bijvoorbeeld een knop zit voor verschillende PiP-modes, voor PiP-source, Input-source en dergelijke.
Let wel, dit zijn slechts kleine minpunten en staan in schril contrast met alle positieve kanten van het scherm. Mocht ik na verloop van tijd nog meer 'minpunten' tegen komen, dan vermeld ik die uiteraard ook hier.

[ Voor 9% gewijzigd door MooDyBLueS op 18-10-2005 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuk
  • Laatst online: 01-06-2024

Tuk

scherm 24 ins is nu maar 769,30 euro lol

word wel heel interesant

sorry foutje ex btw :(

[ Voor 16% gewijzigd door Tuk op 19-10-2005 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157044

Ik ben nu in het bezit van een viewsonic vp211b 21,3" pva scherm practig maar ik wil groter dus me oog viel op de 24" dell maar ga ik kwa kwaliteid op achteruit vergeleken met mijn viewsonic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EquiNox
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Tuk schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 16:39:
scherm 24 ins is nu maar 769,30 euro lol

word wel heel interesant

sorry foutje ex btw :(
Da's ex BTW neem ik aan? Op www.dell.nl staat ie nog steeds voor 915 EUR hoor.

Weet iemand overigens of deze aanbieding nog doorloopt na 25-10-2005?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Martino

El Martino

Zo niet, dan toch.

Ik heb vrijdag besteld, en vandaag was de koerier er al! Ik was er zelf echter niet, dus kan ik morgen pas m'n schermpje in ontvangst nemen. Dat gaat allemaal een stuk sneller dan ik had gedacht. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
ik heb op 10 - 10 besteld vandaag maar is gebeld ja ik zie het staan jah... ummm jah... ik ga het voor u uitzoeken, de betalling is binnen.... ummm... ik bel u voor 5 uur terug

niemand terug gebeld morgen weer bellen

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103811

Hmm ik wil een scherm gaan kopen nu wilde ik eerst de : 2005FPW 20-inch breedbeeld kopen.
Toen zag ik de : 2405FPW 24-inch breedbeeld en nu weet ik het niet meer.
Tuurlijk ik snap dat de 24inch veel groter is, maar ik heb wel gelezen dat die minder goed de kleuren weergeeft ???

Kunnen jullie mij mischien helpen met een keuze te maken ?
Ik gebruik mijn comp nu voor: gewoon te surfen, soms games (GTA VC, NFS undergr II, fifa 06).
Wil ook er TV op gaan kijken (moet even een tvkaart halen).
Hopelijk heb ik zo genoeg info gegeven, voor jullie om mij te helpen :)
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

De 24" heeft een beter scherm dan de 20", en daarnaast: om games goed op 1900x1200 te spelen, moetje waarschijnlijk wel je videokaart upgraden, anders loopt 't echt niet lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
Anoniem: 103811 schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 10:25:
Hmm ik wil een scherm gaan kopen nu wilde ik eerst de : 2005FPW 20-inch breedbeeld kopen.
Tuurlijk ik snap dat de 24inch veel groter is, maar ik heb wel gelezen dat die minder goed de kleuren weergeeft ???

Ik gebruik mijn comp nu voor: gewoon te surfen, soms games (GTA VC, NFS undergr II, fifa 06).
Alvast bedankt
Met dit soort gebruik zal je bijna nooit het verschil in kleurechtheid merken. Het is alleen handig bij Photoshop bijvoorbeeld alhoewel je dan nog beter voor een crt scherm kan gaan. Maar voor jouw doen is de 2405FPW super geschikt. Alhoewel je wel het geld ervoor over moet hebben, en een dikke pc om op fatsoenlijke resolutie te spelen. :P 1600x1200 is al goed genoeg voor interpolatie alleen een x600 trekt dat niet echt :)

[ Voor 4% gewijzigd door Satch op 20-10-2005 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrOnT242
  • Laatst online: 21-03 16:34
Ik heb nu de Dell 2405FPW sinds twee weken en moet zeggen dat het een heel mooi scherm is. Vooral met de wat tragere games is ie erg goed. Ik heb er zelf alleen wat problemen om met zo'n groot scherm bijvoorbeeld Serious Sam 2 te spelen... Weet niet meer waar ik moet kijken ;) Met een 7800 GTX kan je Call of Dury 2 spelen op 1920 bij 1200 en dat is echt heel strak . :9~

Voor de rest ben ik er erg te vreden mee zeker in plaats van twee 17"schermen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24495

Anoniem: 103811 schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 10:25:

Alvast bedankt
Gezien de prijzen kun je beter 2 keer de 2005 FPW kopen ipv 1 keer 2405 FPW. Dan heb je meer beeld oppervlakte en waarschijnlijk ook 1 beeldscherm tv en 1 beeldscherm computer als je nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Martino

El Martino

Zo niet, dan toch.

Ik heb 'm binnen. De kleuren zijn naar mijn idee werkelijk fantastisch. _/-\o_

Zometeen eerst maar es een HDTV filmpje aanzetten. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol

miekol

erm

ZandBak schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 22:56:
ik heb op 10 - 10 besteld vandaag maar is gebeld ja ik zie het staan jah... ummm jah... ik ga het voor u uitzoeken, de betalling is binnen.... ummm... ik bel u voor 5 uur terug

niemand terug gebeld morgen weer bellen
Laatste keer werd me beloofd dat vrijdag of maandag mijn monitor er zou zijn. Kreeg ik de 18e een mailtje dat ik de monitor moest betalen. Ja dat heb ik de 14e al gedaan! Net weer gebeld (gister en eergister geen tijd voor gehad). Was het nog niet geregeld, moet ik morgen/maandag terugbellen of de betaling nou al vrijgegeven is!

Oftewel > zijn ondertussen 10 dagen verder en nog niks grrrrrrrrr :(

Update:

Order is nu eindelijk verwerkt, 7 dagen na daadwerkelijke order :(

Orderdatum: 17-10-2005
Geschatte leverdatum (op of voor deze datum): 27-10-2005

[ Voor 11% gewijzigd door miekol op 20-10-2005 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Martino

El Martino

Zo niet, dan toch.

Mmm... Da's vervelend. Ik heb zelf met creditcard betaald en da's kennelijk wel bevorderlijk voor de snelheid. Hij was er veel sneller dan ik verwacht had, en Dell had in eerste instantie de 24e als streefdatum afgegeven.

Ik had trouwens twee hot sub-pixels, maar door er voorzichtig over te strijken zijn ze dat niet meer en is het voor zover ik nu kan zien een 100% scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dis eigenlijk kan ik beter een 2005 FPW kopen, en een betere VGA (x850 ofzo).
En dan met der tijd bv een 2405 FPW erbij :)

Edit : waarschijnlijk neem ik de Asus Extreme N7800GTX TOP/2DHTV dan })
of is dit te overdreven voor het scherm (kwa games ?)

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 103811 op 20-10-2005 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Nee voor een 24" zeker niet, voor een 21" wellicht een beetje op dit moment maar op den duur niet zozeer meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dus het is gewoon een goed game schermpje ?
Tis niet dat ik een die hard gamer ben maar speel wel af en toe games :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:35
Ik twijfel tussen dit scherm en de Samsung LE23R51B. Hoofdzakelijk voor de nieuwe doos die eraan zit te komen.....en een klein beetje tv kijken :)

Vind alleen de prijs van dit scherm aan de hoge kant.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
Anoniem: 103811 schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 15:02:
Dis eigenlijk kan ik beter een 2005 FPW kopen, en een betere VGA (x850 ofzo).
En dan met der tijd bv een 2405 FPW erbij :)

Edit : waarschijnlijk neem ik de Asus Extreme N7800GTX TOP/2DHTV dan })
of is dit te overdreven voor het scherm (kwa games ?)
Absoluut niet. Als je al op 1600x1200 met FEAR speelt en wat opties aanzet zakt je framerate al in als een baksteen. Met 1920x1200 gaat dat nog een stuk harder :P
edit: Fear ondersteunt alleen geen 1920x1200 net zoals battlefield 2. B)

Ik gebruik zelf overigens een 6800 om op 1920x1200 te spelen. De instellingen natuurlijk een stuk lager, maar voldoende voor mij :)

[ Voor 17% gewijzigd door Satch op 20-10-2005 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrOnT242
  • Laatst online: 21-03 16:34
1920 bij 1200 in Battle Field 2 met een Nvidia 7800 GTX ziet erg strak uit. FEAR heb ik nog niet gespeeld maar schijnt wel heel veel resources te trekken. Wordt het bijna interessant om een tweede erbij te prikken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EquiNox
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Nou, ik heb er ook 1tje besteld. Ik ben benieuwd hoe snel Dell hem uitlevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinto
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-10-2024
EquiNox schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 20:47:
Nou, ik heb er ook 1tje besteld. Ik ben benieuwd hoe snel Dell hem uitlevert.
Dat ligt volgens mij vooral aan de manier waarop je betaalt. Tussen het moment van bestellen/geld overmaken en verzending zat bij bij 5 werkdagen. Als je hem met credit card betaalt kun je hem binnen 3 tot 4 werkdagen in huis hebben volgens mij. Dan moet ie uiteraard wel op voorraad zijn enzo. Toen mijn betaling was verwerkt werd mijn bestelling dezelfde dag meteen afgerond en de volgende werkdag verstuurd. Ik verwacht hem morgen op mijn bureau (hij is vanochtend bij Eindhoven ingescand).

Al met al is het nogal afhankelijk van een aantal factoren. Tja.. Dell.

[ Voor 11% gewijzigd door Tinto op 25-10-2005 16:51 ]

Reporter: 'What do you think about western civilization?'
Gandhi: 'I think it would be a good idea.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 158307

mboots schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 16:48:
[...]

Dat ligt volgens mij vooral aan de manier waarop je betaalt. Tussen het moment van bestellen/geld overmaken en verzending zat bij bij 5 werkdagen. Als je hem met credit card betaalt kun je hem binnen 3 tot 4 werkdagen in huis hebben volgens mij. Dan moet ie uiteraard wel op voorraad zijn enzo. Toen mijn betaling was verwerkt werd mijn bestelling dezelfde dag meteen afgerond en de volgende werkdag verstuurd. Ik verwacht hem morgen op mijn bureau (hij is vanochtend bij Eindhoven ingescand).

Al met al is het nogal afhankelijk van een aantal factoren. Tja.. Dell.
Yup.

Heb afgelopen zaterdag een 2005FPW (20") besteld dmv overboeking.
Nog geen orderbevestiging binnen....

Geduld is een schone zaak enzo :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Wtf!? 24inch is op Dell.be 1340 euro nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:30

Bever!

3

multipasser schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 01:03:
Wtf!? 24inch is op Dell.be 1340 euro nu?
dell NL 1.099,00 :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-06 10:51
Inmiddels op Dell.nl ook al ruim 1300 euro. Overigens heb ik deze week ergens gelezen dat de prijzen vorige week weer structureel lager waren omdat er een kwartaal werd afgesloten. De beoogde resultaten zouden niet gehaald zijn en daarom zou er op diverse producten een tijdelijke prijsverlaging zijn. Ook de Dell 6000 laptop had hier flink van geprofiteerd.

MIsschien in de gaten houden voor het volgende kwartaal. Dan zou er dus over 2e maand weer een leuke prijsverlaging zijn?

Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.