Ben blij dat ik eergister besteld heb met 30% korting!
Hij's nu 1.307,81 EUR !
Hij's nu 1.307,81 EUR !
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Ach, met die nieuwe hoge prijzen zal de vraag wel even dalen...mboots schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 16:48:
[...]
Dat ligt volgens mij vooral aan de manier waarop je betaalt. Tussen het moment van bestellen/geld overmaken en verzending zat bij bij 5 werkdagen. Als je hem met credit card betaalt kun je hem binnen 3 tot 4 werkdagen in huis hebben volgens mij. Dan moet ie uiteraard wel op voorraad zijn enzo. Toen mijn betaling was verwerkt werd mijn bestelling dezelfde dag meteen afgerond en de volgende werkdag verstuurd. Ik verwacht hem morgen op mijn bureau (hij is vanochtend bij Eindhoven ingescand).
Al met al is het nogal afhankelijk van een aantal factoren. Tja.. Dell.
[ Voor 4% gewijzigd door dion_b op 03-11-2005 11:49 ]
[ Voor 23% gewijzigd door whkan op 20-12-2005 18:06 . Reden: Kaart gekocht en werkt ]
Ik gebruik de Sapphire 9250 in combinatie met de Dell 24"whkan schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 14:08:
Dell 24" is hier maandag binnengekomen. 'Oude' 20" LG TFT aangesloten op de VGA van mijn Sapphire Radeon 9200 128MB (AGP), en nieuwe Dell aangesloten op DVI. Zoals verwacht deed de Dell het perfect en was de LG wazig op VGA. Ben van plan om een simpele PCI video-kaart met DVI te nemen voor naast mijn huidige kaart, om de LG (1600*1200) aan te sturen. Ik dacht dat er vast wel mensen waren die ook een PCI kaart met DVI hebben 'moeten' aanschaffen om hun 'oude' TFT aan te sturen. Voor diegenen, welke PCI kaart hebben jullie genomen en wat zijn de ervaringen daarmee? Ik zat zelf te denken aan een Saphire Radeon 9250 128MB PCI voor ongeveer 45 euro, goede keus? Bij 4launch zeiden ze "Ik kan niet garanderen dat deze PCI kaart sterk genoeg is om de resolutie te halen die nodig is voor dergelijke schermen. Voor de Dell denk ik zo ie zo niet. Daarnaast werken nvidia kaarten veel betere in een dual opstelling dan ati kaarten."maar daar heb ik zo m'n twijfels bij, sinds de Dell zelfs op een Radeon 9200 vlekkeloos draait.
[ Voor 33% gewijzigd door dion_b op 03-11-2005 11:48 ]
Een amiga 500 met 512 kb ram !
Bron?
[ Voor 29% gewijzigd door dion_b op 03-11-2005 11:48 ]
Ja, ging ook zo met mijn PDA.EquiNox schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 14:01:
Correctie, net binnengekomen. Staat spontaan in fase 4, is dat goed?
Bij mij ging het precies zo.. maandag besteld en geld overgemaakt, vrijdag ineens t/m fase 4 gereed en zaterdag verzonden. Ik had hem vervolgens woensdag op mijn bureau.EquiNox schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 14:01:
Correctie, net binnengekomen. Staat spontaan in fase 4, is dat goed?
Reporter: 'What do you think about western civilization?'
Gandhi: 'I think it would be a good idea.'
Verwijderd
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2005 22:06 ]
Als je bij beeldscherm eigenschappen kijkt op het tabblad instellingen zie je als het goed is beide schermen naast elkaar staan. Versleep de een eens naar dan andere kant van de ander. Volgens mij moet dat werken, tenminste ik heb dat eens gedaan met een Nvidea Quadro kaart..Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 21:59:
Ik heb een probleempje en aangezien er geen dual screen topic is, maar het wel over een dell gaat stel ik hier de vraag.
Ik heb naast me Dell, een tv waar ik films op kijk op me 9800pro aangesloten.
Clone mode, en overlay aan.
Alleen als ik een film start, wordt me scherm gezien als het tv scherm. Ik krijg dus op me dell een volledig beeld, zonder muis etc. terwijl ik op me tv gewoon de film zie + taskbaar etc. en op dat moment kan ik alleen daar me muis besturen.
Weet iemand hoe ik dit oplossen?
Als ik me schermen intendiviseer (raar wordt) krijgt me tv een 1 en Dell een 2, maar die krijg ik niet meer goed
[ Voor 4% gewijzigd door _Dune_ op 29-10-2005 17:19 ]
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
[ Voor 13% gewijzigd door satoer op 31-10-2005 14:48 ]
Kijk in het eerste 2405 topic. Daarin zul je heel wat mensen tegenkomen met dual monitor setups.Satoer schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 14:44:
Hmm, ben ik nu de enige die gewoon 2 van die schermen heb besteld als dual monitor setup?
[ Voor 6% gewijzigd door satcp op 31-10-2005 15:36 . Reden: Edit: verkeerde link naar plaatje ]
Ik heb de DELL2405FPW ook 1 maand in dual monitor setup gehad. Op een X850XT PE.Satoer schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 14:44:
Hmm, ben ik nu de enige die gewoon 2 van die schermen heb besteld als dual monitor setup?
Zit nu met 2 hitachi 17 inch tft's waar ik op zich heel tevreden mee ben... maar het gras is altijd groener aan de overkant. Lijkt mij heerlijk nog minder te schuiven met vensters. ook de verzadiging in het zwart stoorde mij een beetje (met foto's editen) met die 1000:1 contrastverhouding zal dat wel een stuk beter zijn
Het enige wat ik mij afvraag is of mijn videokaart zo'n dual monitor setup kan behapstukken. Dat wordt dus 2x 1900x1200. Ik heb een DUAL DVI Geforce 4 MX 440 (agp 8x). (ik dacht een ASUS V9180 video suite)
Het budget voor een Geforce 7 is eventjes op
Inderdaad, als ik een minpunt zou moeten aanduiden aan de 2405 dan is het wel de helderheid. Zelfs op 0 is de helderheid vaak nog te hoog. Jammer dat Dell het regelbereik hier niet flink groter heeft gemaakt. Dat zou de weergave van zwart trouwens nog verbeteren - zeker bij filmweergave in een donkere ruimte. Ik heb zelfs met het idee liggen lopen om zelf de lampen minder fel te laten branden, maar zulk een hardware-mod doet de garantie natuurlijk meteen vervallen. Ik mag de schermen dan wel aan een lage prijs gekocht hebben, ik hou toch liever de garantie intactPredje schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 14:58:
Ik merkte in games trouwens ook meteen eer perfomance verbetering op singlescreen i.t.t. dualscreen. Maar vergeet niet dat het een heeeel fel scherm is en dat 2 keer was voor mij teveel.
[ Voor 20% gewijzigd door satoer op 31-10-2005 15:42 ]
[ Voor 44% gewijzigd door dion_b op 03-11-2005 11:45 ]
[ Voor 99% gewijzigd door MaTr1x op 01-11-2005 03:41 ]
Probeer anders gewoon Brightness op 0 en bij je videokaartinstellingen de Gamma op 0.80 ipv 1.SatCP schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 15:06:
[...]
Inderdaad, als ik een minpunt zou moeten aanduiden aan de 2405 dan is het wel de helderheid. Zelfs op 0 is de helderheid vaak nog te hoog. Jammer dat Dell het regelbereik hier niet flink groter heeft gemaakt. Dat zou de weergave van zwart trouwens nog verbeteren - zeker bij filmweergave in een donkere ruimte. Ik heb zelfs met het idee liggen lopen om zelf de lampen minder fel te laten branden, maar zulk een hardware-mod doet de garantie natuurlijk meteen vervallen. Ik mag de schermen dan wel aan een lage prijs gekocht hebben, ik hou toch liever de garantie intact
[ Voor 9% gewijzigd door satcp op 01-11-2005 12:38 ]
Verwijderd
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2005 00:01 ]
Hiervoor had ik een 17" TFT met een native res. van 1280*1024Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 23:34:
Ik zit erover te denken om dit scherm aan te schaffen bij een nieuwe computer.
Ik ga deze computer gebruiken voor het produceren van house. Ik gebruik hiervoor Cubase, Reason en Ableton.
Het grootste vraag die ik echter nog heb voordat ik over wil gaan tot aanschaf zijn jullie ervaringen met de 1900 x 1200 resolutie op de 2405. Is het allemaal niet te klein?
Kan je nog wel tekst lezen en knoppen (in programma's) gemakkelijk vinden zonder compleet in je scherm te hoeven duiken. Ik wil natuurlijk wel lekker in m'n stoel kunnen zitten...:)
Ik zou graag jullie meningen hierover willen horen! Alvast bedankt!
Kijk naar de dot pitch. Dat getal vertelt exact hoe groot of hoe klein de pixels zijn. Door te vergelijken met de dot pitch van andere schermen (die je wel al hebt gezien) kun je uitmaken of de Dell voor u een fijne pitch zal hebben.Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 23:34:
Het grootste vraag die ik echter nog heb voordat ik over wil gaan tot aanschaf zijn jullie ervaringen met de 1900 x 1200 resolutie op de 2405. Is het allemaal niet te klein?
Verwijderd
Hoe kleiner de informatie? Das een beetje over generaliseren. Eigenlijk geldt het alleen voor bitmaps. Als voorbeeld, start een 3D spel op (in 1920*1200) en alle objecten zullen juist groter zijn. Dit omdat bijna alle 3D spellen met exact dezelfde viewport werken voor elke resolutie. Omdat je scherm fysiek groter is, worden je objecten gemeten in millimeters dus ook groter. Het surplus aan pixels wordt 'alleen' gebruikt om de afzonderlijke objecten met meer detail te tekenen.SatCP schreef op woensdag 02 november 2005 @ 09:12:
Hoe kleiner het aantal millimeters per pixel, hoe kleiner logischerwijs de pixel zelf en hoe kleiner de informatie op uw scherm zal zijn.
Op een paar toepassingen na gaat de regel nochtans wel steeds op. Het was misschien fout om te doen uitschijnen dat het altijd opgaat, maar in de meeste gevallen is het wel degelijk het geval.Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2005 @ 22:25:
Hoe kleiner de informatie? Das een beetje over generaliseren. Eigenlijk geldt het alleen voor bitmaps. Als voorbeeld, start een 3D spel op (in 1920*1200) en alle objecten zullen juist groter zijn. Dit omdat bijna alle 3D spellen met exact dezelfde viewport werken voor elke resolutie.
Verwijderd
SatCP schreef op woensdag 02 november 2005 @ 22:46:
[...]
Maar op de Windows/Linux desktop, Office suites, fotobewerking, geluidsbewerking,
programmatie-IDE's, browsers,... gaat de regel netjes op.
Quartz extreme is er nu al. Cairo staat om de hoek, en Windows Vista komt nu echt al heel dichtbij, mischien volgend jaar al.En ja, met vector graphics gaat deze regel niet meer opgaan, maar zolang die geen mainstream zijn...
Ja, eigenlijk wel... Maar ik heb al eens 'IDE' gebruikt in de context van een ontwikkelomgeving waarop een snugger persoon zich afvroeg wat harde schijven er mee te maken hadden. Ik had natuurlijk gewoon "ontwikkelomgevingen" kunnen schrijven, maar ik heb de afgelopen week veel te weinig uurtjes slaap gehad zodat het hierboven niet allemaal meer helder werktVerwijderd schreef op woensdag 02 november 2005 @ 23:16:
programmatie-IDE's???? Verzin je die term nou zelf ter plekke ofzo?
Ja dat klopt natuurlijk, maar op dat vlak schiet het z'n doel voorbij. Ik neem een hogere resolutie om meer "informatie" op m'n scherm te kunnen zien door gewoon alles 1:1 te laten. Als je de fonts gaat vergroten haal je niet meer zoveel voordeel uit de toegenome pixelhoeveelheid. De leesbaarheid neemt ongetwijfeld toe, niet alleen omdat de teksten weer groter zijn, maar ook omdat ze door meer pixels worden weergegeven. Stel dat je 2 19" TFT's hebt. Eentje met 1280x1024, de ander met 1600x1200 pixels. Door de fontgrootte te veranderen (of de hele interface zoals bij vectorgestuurde interfaces) zul je uiteindelijk dezelfde optische grootte krijgen van de schermelementen. Maar wat is dan het echte voordeel geweest van de hogere resolutie? Ok, ik stel het hier wat te kortzichtig voor omdat je waarschijnlijk nooit dezelfde optische grootte zult nastreven om toch schermoppervlakvoordeel te halen uit de hogere resolutie, net zoals een te kleine dotpitch - hoewel er in mijn denkpiste veel meer oppast - ook verre van zaligmakend is. Misschien dat ik te eng gefocust ben op een bepaalde visie ivm met dot pitches...Voor de meeste programma's die je nu noemt kun je gewoon het font een stuk groter zetten.
Hey GmanGman schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 00:21:
Hey Miekol,
Dat bureau heb ik in slechtere staten gezien
Hoe bevalt ie voor fotobewerking? dat wilde ik nog weten.
Ik heb 'm ook besteld namelijk, nog ff volhouden tot na de 16e.
Eerst maar ff world of warcraft op 1920 zetten
Verwijderd
Verwijderd
Aha!SatCP schreef op woensdag 02 november 2005 @ 23:46:
[...]
Ja, eigenlijk wel... Maar ik heb al eens 'IDE' gebruikt in de context van een ontwikkelomgeving waarop een snugger persoon zich afvroeg wat harde schijven er mee te maken hadden. Ik had natuurlijk gewoon "ontwikkelomgevingen" kunnen schrijven, maar ik heb de afgelopen week veel te weinig uurtjes slaap gehad zodat het hierboven niet allemaal meer helder werkt
Dat is natuurlijk een kwestie van smaak. Mensen kopen ook printers met een hogere DPI, terwijl de absolute grote van letters op A4 exact hetzelfde is. Prints op 75 DPI zien er niet uit, 150 DPI eigenlijk ook nog niet. Pas 600 DPI ziet er goed uit, maar voor hele sierlijke letters is 1200 DPI nog net iets beter.Ja dat klopt natuurlijk, maar op dat vlak schiet het z'n doel voorbij. Ik neem een hogere resolutie om meer "informatie" op m'n scherm te kunnen zien door gewoon alles 1:1 te laten. Als je de fonts gaat vergroten haal je niet meer zoveel voordeel uit de toegenome pixelhoeveelheid.
De volledige grote van icons in OS X is zelfs nog groter dan jij denkt, namelijk 256*256!Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 00:45:
[...]
Als ik Mac OS X icons op een 15" powerbook scherm (1440x960 op zo'n klein opervlakte!) tot maximale grote scale (128*128 pixels), dan zien deze er echt heel erg goed uit. Alleen dat ene icoontje is dus al -bijna- meer pixels nu dan mijn desktop vroeger was.
[ Voor 4% gewijzigd door flowerp op 05-11-2005 14:29 ]
It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.
Die 6600GT kan dat makkelijk aan. Het zou wel heel erg zonde zijn om zo'n dure videokaart te kopen als je nooit games speelt..Archeon schreef op maandag 07 november 2005 @ 19:55:
1) Het is dus de bedoeling dat deze setup gaat draaien in een dual monitor setup. Mijn videokaart is echter een 6600GT 128MB. Is dit kaartje sterk genoeg om het te trekken voor deze beide monitoren? Ik moet er wel bijzeggen dat ik zo goed als nooit game, dus 3D is voor mij echt van ondergeschikt belang. Ik wil enkel weten of die kaartje het aan zal kunnen om op de ene DVI 1920*1200 te sturen en tegelijkertijd op de tweede DVI 1680*1050 ?
2) Indien niet, welke kaart zou ik dan beter kopen? Na het doorlezen van dit topic denk ik een ATI X1800 XL of XT ofzo ? (ik denk dat ATI het iets beter doet in de hogere resoluties dan nVidia, of ben ik verkeerd?). Ook nog : welke van beide Ati of nVidia loopt het koelst? (belangrijk mbt stilte)
Voorlopig kan ik nog niets doen met mijn systeem omdat ik ook nog aan het wachten ben op een nieuwe HD. Omdat ik toch iets met die 20" wil doen heb ik er voorlopig een videorecorder op aangesloten. Kan ik nog wat TV kijken. Ik gebruik daarvoor een scart to svideo/composiet. Uiteraard was het de bedoeling dat ik svideo ging gaan gebruiken, maar dat beeld was echt zo slecht! Er liepen strepen door het beeld en echt zuiver was het toch ook niet. Ik dacht dat het aan de scart to svideo adapter lag of aan de kabel en heb daarom nog speciaal een nieuwe gold plated kabel en adapter gekocht, maar het bleef hetzelfde. Composiet werkte wel goed. Beeld is redelijk goed, en ik gebruik het nu maar zo. Maar ik vind het toch zonde. Hoe denken jullie dat het komt dat svideo zo slecht werkt?? (ik heb voordoen ook al eens mijn dvd aangesloten op mijn tv via svideo en dat was toen eigenlijk hetzelfde probleem. Is svideo bagger ofzo??)
Dank !
[ Voor 14% gewijzigd door Satch op 07-11-2005 21:06 ]
Ah, dank! da's een hele geruststelling. Kan ik nog even verder mer mijn kaartje!Metal schreef op maandag 07 november 2005 @ 21:05:
[...]
Die 6600GT kan dat makkelijk aan. Het zou wel heel erg zonde zijn om zo'n dure videokaart te kopen als je nooit games speelt..
Ok, klinkt logisch. Ik heb trouwens ondervonden dat het beel een stuk beter wordt als je het niet laat oprekken en via die filter het beeld zachter maakt (kan me nu niet direct de exacte naam van die functie herinneren en zit nu niet thuis).Het beeld van je videorecorder zal overigens altijd bagger zijn op zo'n scherm. Pal heeft een hele lage resolutie van 768 x 576. Aangezien jouw scherm op 1680*1050 native draait zal het altijd enorm uitgerekt worden. + dat een tft scherm normaal gezien al een stuk scherper is als een crt beeldbuis, vandaar dat je de slechte kwaliteit van PAL al meteen ziet.
Ik heb eigenlijk alleen nog ervaring met mijn gamecube en playstion 2 op composiet. Dit was echter zeer bagger. Misschien ga ik nog component kabels hiervoor kopen alleen vind ik die vrij prijzig.Archeon schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 12:15:
[...]
Ah, dank! da's een hele geruststelling. Kan ik nog even verder mer mijn kaartje!
[...]
Ok, klinkt logisch. Ik heb trouwens ondervonden dat het beel een stuk beter wordt als je het niet laat oprekken en via die filter het beeld zachter maakt (kan me nu niet direct de exacte naam van die functie herinneren en zit nu niet thuis).
Wat ik trouwens wel raar vind is dat het scherm uitzendingen die in 16/9 zijn dan niet fullscreen doet, maar dan zowel aan de boven/onderzijde als zijkanten van het beeld zwarte balken vertoont. Terwijl het toch een breedbeeldscherm is?? (3/4 uitzendingen hebben enkel balken aan de zijkanten van het beeld, en het beeld is dan op die manier dus groter dan bij 16/9??)
Maar waarom is svideo dan zo slecht? De laatste maal dat ik dat probeerde was dat wel degelijk via een DVD speler, dus dat zou dan toch wel goed beeld moeten zijn? Composiet werkt steeds probleemloos.
Dank!
Verwijderd
zonder gelul dat is echt zwaar lullig... en dan heb ik het niet expliciet over je dell. ik hoop voor je dat ze die inbreker eff flink neermeppe als ze em kunnen oppakkenpizzaboertje schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 14:52:
Deze monitor is echt een aanrader. Echt super goede kwaliteit. Helaas is vorige week mijn huis leeggehaald en is mijn dierbare dell ook meegenomen.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2005 15:00 ]
In dit deel staat er alleszins niets over, maar ik zal de overige 4 er nog eens op napluizen.Metal schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 14:49:
[...]
Voor ervaringen met S-video kan je misschien even in dit deel + de vorige delen zoeken met de search.
Verwijderd
Using my Pantone Colorvision USB color calibration unit, here are the settings I came up with for my particular unit. YMMV based on manufacturing variability, but for those without a calibration unit this is probably a good start.
Since this is supposedly an sRGB compliant monitor, normally just setting sRGB should be perfect, but that wasn't the case. These settings work much better:
(target sRGB 6500K of course)
Brightness 27
Contrast N/A (not available in DVI)
Color: User Preset
Red 36
Green 33
Blue 32
With any brightness setting the gamma was still too low (i.e. too bright) around 1.89. I solved this by using the nVidia driver color adjustment page to set the gamma slider to 0.91 which gave me a measured gamma of 2.05. This is still a touch brighter than sRGB but I couldn't get it any higher, and as the page below notes, 2.0 is a good compromise between Mac (1.8) and PC (2.2) gamma.
There is a good gamma adjustment page here:
http://www.photoscientia.co.uk/Gamma.htm
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2005 16:57 ]
Interresant dat speciale menu. Ik heb revisienummer : 1.8 Zoals velen volgens mij.Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 16:54:
Hoi, binnen een dikke week ben ik ook een trotse eigenaar van de Dell 2405 via de inkoopactie.
Heb op hardforum ondertussen het volgende ontdekt:
Onlangs is Dell de 2405fpw v2.0 beginnen leveren die een aantal kinderziektes verhelpt:
- 8ms (onbevestigd)
- geen buzzing meer vanuit de voeding
- problemen met macrovision verholpen bij aansluiten dvdspeler
- nog andere ? ...
Je kan zelf je revisienummer checken door het volgende te doen in het serivce menu:
1) Hold menu and '+' buttons (3rd and 5th buttons from left) while powering on the unit.
2) Press menu button (3rd button from left) and select "Factory Reset"
3) Select "Factory" at the bottom of the menu.
Ook als je net zoals ik de Dell 2405 voor grafische toepassingen gaat gebruiken kan je met behulp van volgende instellingen je scherm beter afstellen qua kleuren/brightness (ze komen wat ongebalanceerd uit de fabriek) :
[...]
Betekend het dan dat als je 1 van de bovengenoemde problemen hebt dat je dan een nieuwe krijgt? Want dan kijk ik wel even wat er gebeurt als ik een DVD speler aansluitVerwijderd schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 16:54:
Hoi, binnen een dikke week ben ik ook een trotse eigenaar van de Dell 2405 via de inkoopactie.
Onlangs is Dell de 2405fpw v2.0 beginnen leveren die een aantal kinderziektes verhelpt:
- 8ms (onbevestigd)
- nog andere ? ...
Je kan zelf je revisienummer checken door het volgende te doen in het serivce menu:
1) Hold menu and '+' buttons (3rd and 5th buttons from left) while powering on the unit.
Ook als je net zoals ik de Dell 2405 voor grafische toepassingen gaat gebruiken kan je met behulp van volgende instellingen je scherm beter afstellen qua kleuren/brightness (ze komen wat ongebalanceerd uit de fabriek) :
[...]
[ Voor 3% gewijzigd door kiddyl op 08-11-2005 17:59 ]
PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw
Dan zou spontaan 95% van de schermen last krijgen van buzzing uit de voeding. (volgens de eigenaren dan)kiddyl schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 17:59:
[...]
Betekend het dan dat als je 1 van de bovengenoemde problemen hebt dat je dan een nieuwe krijgt? Want dan kijk ik wel even wat er gebeurt als ik een DVD speler aansluit![]()
Verder helemaal geen problemen met dit scherm. Ben er nog steeds heel erg tevreden mee.
Als je nog balken krijgt is het niet 16/9; De meeste DVD's zijn cinema formaat (anamorph). En daardoor krijg je natuurlijk nog zwarte balken boven/onder.Archeon schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 12:15:
[...]
Wat ik trouwens wel raar vind is dat het scherm uitzendingen die in 16/9 zijn dan niet fullscreen doet, maar dan zowel aan de boven/onderzijde als zijkanten van het beeld zwarte balken vertoont. Terwijl het toch een breedbeeldscherm is?? (3/4 uitzendingen hebben enkel balken aan de zijkanten van het beeld, en het beeld is dan op die manier dus groter dan bij 16/9??)
Dank!
Verwijderd
Kdenk niet dat ze speciaal een apart scherm moeten produceren, want uit de volgende pagina blijkt dat de originele 24" tft module al 8ms had...waarschijnlijk kreeg Dell een lichtjes aangepast scherm met een iets hogere respons tijd en wou Samsung de 8ms versie een tijdje voor zichzelf houden...STIMPPYYY schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 19:52:
Lijkt me niet dat Samsung opnieuw een appart scherm gaat produceren met 8MS. Wat moeten ze dan met de rest...
[ Voor 3% gewijzigd door STIMPPYYY op 08-11-2005 20:15 ]
Verwijderd
geen ideeSTIMPPYYY schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 20:15:
Dan mag jij mij uitleggen hoe men in godsnaam 16ms van een scherm kan maken terwijl het geproduceerd is op 8ms
Dat zie je verkeerd. Er staat 8 ms (G/G) Grey to Grey. Echter van zwart naar wit is 16 ms.Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 20:10:
[...]
Kdenk niet dat ze speciaal een apart scherm moeten produceren, want uit de volgende pagina blijkt dat de originele 24" tft module al 8ms had...waarschijnlijk kreeg Dell een lichtjes aangepast scherm met een iets hogere respons tijd en wou Samsung de 8ms versie een tijdje voor zichzelf houden...
http://www.samsung.com/Pr...ial/LTM240M1/LTM240M1.htm
De responstijd zou moeten aanduiden van hoeveel ghosting een TFT last heeft. Theorie: De responstijd houdt het aantal milliseconde in dat een TFT nodig heeft om een pixel van zwart naar wit naar zwart (black-white-black) of van grijs naar wit naar grijs (grey-to-grey) te veranderen.
Verwijderd
Je hebt gelijk met g/g en z/w, maar er is nog altijd een tegenstrijdigheid tussen de Dell specs en Samsung specs qua respons tijd...Metal schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 20:18:
[...]
Dat zie je verkeerd. Er staat 8 ms (G/G) Grey to Grey. Echter van zwart naar wit is 16 ms.
Op de responstijd van zwart naar wit moet je je dus ook focussen. Dat is de belangrijkste.![]()
Uit een ander topic:
[...]
Ik ga een poging doen:Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 20:40:
[...]
Je hebt gelijk met g/g en z/w, maar er is nog altijd een tegenstrijdigheid tussen de Dell specs en Samsung specs qua respons tijd...
DELL: 12ms (g/g)
SAMSUNG: 8ms (g/g)
Iemand die hier meer van weet zou dit kunnen bevestigen of ontkrachten...
[ Voor 3% gewijzigd door Gman op 09-11-2005 15:57 ]
begrijp ik het goed dat de Dell 2405FPW dus met een High Definition signaal om kan gaan en de monitor als hdtv kunt gebruiken ? (ik heb hier niet zo veel verstand van)With the huge upsurge in HDV videography, a 1920 x 1080 Monitor is required to view the HD results in an edit suite. The Dell 2405FPW is the most cost effective way of doing this. It is fed HD YUV from the editing card - eg. the Edius NX or SP by Canopus - and while it's not so hot at SD YUV, it's great at native HD YUV.
Verwijderd
De Dell 2405 kan 1920*1200 aan. HD op de hoogste resolutie is 1920*1080. Dus ja, de Dell kan HD aan. Dat had je toch zelf ook wel kunnen bedenken?Quasar- schreef op woensdag 09 november 2005 @ 19:18:
begrijp ik het goed dat de Dell 2405FPW dus met een High Definition signaal om kan gaan en de monitor als hdtv kunt gebruiken ? (ik heb hier niet zo veel verstand van)
Verwijderd
Zoals al vaker in het topic gezegd: Het komt uit de voeding, ga je je scherm openmaken dan is je garantie weg. Vaak gaat het wel weg als je een paar dagen wacht. Zo niet, dan bel je voor garantie.Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 09:16:
Argh, ik hoor sinds kort een hoge toon als mijn monitor aan staat.
Is daar handmatig wat aan te doen zonder dat de garantie vervalt of moet ik dell opbellen met de vraag of ze hem komen ophalen ?
Inderdaad ik had het ook, maar het verdween vanzelf binnen een week of 2.Metal schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 09:30:
[...]
Zoals al vaker in het topic gezegd: Het komt uit de voeding, ga je je scherm openmaken dan is je garantie weg. Vaak gaat het wel weg als je een paar dagen wacht. Zo niet, dan bel je voor garantie.
Verwijderd
Wat zijn de wezenlijke verschillen met deze zogenaamde versie 2.0?multipasser schreef op woensdag 09 november 2005 @ 14:14:
Ik heb Jeroen van de inkoop actie gemaild en hij zegt dat er op de website nog steeds gesproken wordt over versie 1.0!
De schermen worden in Ierland besteld en die zouden nieuwer zijn. Dus hopelijk versie 2.0?
Als je een pagina terug kijkt zie je deze post:Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 12:48:
[...]
Wat zijn de wezenlijke verschillen met deze zogenaamde versie 2.0?
Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 16:54:
- 8ms (onbevestigd)
- nog andere ? ...
[...]
Ze worden in Ierland geasembleerd, dat is bij elk scherm van DELL.multipasser schreef op woensdag 09 november 2005 @ 14:14:
Ik heb Jeroen van de inkoop actie gemaild en hij zegt dat er op de website nog steeds gesproken wordt over versie 1.0!
De schermen worden in Ierland besteld en die zouden nieuwer zijn. Dus hopelijk versie 2.0?
Verwijderd
It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.
"To make a bad day worse, spend it wishing for the impossible", Calvin (Calvin & Hobbes)
Nja, mischien heb ik niet goed opgelet dan, maar zelfs de introductie prijs was toch niet >1300???El Martino schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 12:44:
Belachelijke prijsverhoging?Er heeft helemaal geen prijsverhoging plaatsgevonden.
"To make a bad day worse, spend it wishing for the impossible", Calvin (Calvin & Hobbes)
Hmmm... maar waarom zegt Dell dan zelf dat het een 16ms is, terwijl het dus in het echt een 8ms is?multipasser schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 20:12:
ofwel heeft dell deze superactie gedaan om alle oude 16ms panelen kwijt te geraken.
Omdat ze vanaf nu de 'duurdere' 8ms panelen gebruiken!
Je ziet daar inderdaad goed het chaotische prijsverloop. Als je dat vergelijkt met het Apple 23" scherm:XiN schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 18:03:
pricewatch: Dell Ultrasharp 2405FPW (24", 16ms, D-sub/DVI-D)
Daar zie je het prijsverloop(gemiddelde en laagste prijs, hoogste prijs krijg je(met twee aanbieders)
flowerp schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 20:33:
[...]
Hmmm... maar waarom zegt Dell dan zelf dat het een 16ms is, terwijl het dus in het echt een 8ms is?
(als ik nu op de Dell site kijk dan staat er gewoon 16ms bij de 2405fpw)
Er is door één iemand gezegd dat er mogelijk een 8 ms paneel in de nieuwe versie zit waar hijmultipasser schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 20:12:
ofwel heeft dell deze superactie gedaan om alle oude 16ms panelen kwijt te geraken.
Omdat ze vanaf nu de 'duurdere' 8ms panelen gebruiken!
Hopelijk hebben we via de inkoop actie toch een 'iets' nieuwere versie dan de V1's.
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
D-Sub is die oude connecor toch ? En de Dell heeft denk ik wel DVI ? Lijkt me idd wel sterk als die Acer niet eens DVI zou hebben. Scherm van 900 euro maar geen buget om er een DVI connector op te zetten. K zal het eens gaan onderzoeken.Verwijderd schreef op zondag 13 november 2005 @ 16:53:
[...]
Als dat alles is, zonder twijfel voor de dell gaan..
[ Voor 21% gewijzigd door Astennu op 13-11-2005 18:01 ]
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2005 18:31 ]
Overigens heb ik vrijwel nooit last van ghosting, dus voor mij is die 16 ms geen enkel probleemWat ik heb vernomen is dat er medio Maart 2006 pas een nieuwere versie uitkomt die écht 8ms is. Het type wordt dan de Dell 2407fpw.
Met zekerheid kan ik het niet zeggen, maar het is wel hoogstwaarschijnlijk dat wij de V1.9 versie nu krijgen.
[ Voor 5% gewijzigd door Satch op 13-11-2005 18:37 ]
De Acer heeft wel degelijk geen DVI. Ik quote mezelf even:Astennu schreef op zondag 13 november 2005 @ 17:56:
D-Sub is die oude connecor toch ? En de Dell heeft denk ik wel DVI ? Lijkt me idd wel sterk als die Acer niet eens DVI zou hebben. Scherm van 900 euro maar geen buget om er een DVI connector op te zetten.
Ongetwijfeld komen er ook wel 24" modellen in de betere (maar ook duurdere) Acer series waarop wel DVI aanwezig zal zijn.SatCP schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 09:00:
Het is wel duidelijk dat Acer het eigen 24" scherm niet al te serieus neemt. Het scherm wordt geprofileerd in de budget 1-serie, de ondergrens van het Acer monitorgamma. Op geen enkel scherm uit de 1-serie is DVI te vinden.
Ik heb even de Technical Specifications van de Acer Value Line online gezet waarin je de specificaties van de AL2416Ws kunt vinden. Op zich zien die er niet mis uit, maar de afwezigheid van DVI is een dooddoener - zeker op deze resoluties.
Verwijderd
Sommige monitoren kunnen dit met een optie in het OSD(ik dacht dat Dell monitoren het ook konden, maar ik weet het niet zeker), en als je je monitor via DVI aangesloten hebt dan kan je het ook in je videokaartdrivers instellen.Verwijderd schreef op zondag 13 november 2005 @ 18:36:
Nog een vraagje:
Als je het scherm op een lage res zet, scaled je scherm gewoon naar fullscreen (in windows bijv.) dan word alles wazig, is er een manier om ipv wazigheid te kiezen voor dat pixels die niet uitgezonden worden gewoon zwart blijven? dus net zoals de meeste crt's werken?
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq