[24" TFT]Dell 2405FPW ervaringen Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 3.546 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-09 15:13
Ja dat klopt, toevallig las ik vandaag de review van dit scherm weer hier op tweakers (klik) en daar werd dat ook aangegeven, ik heb dat dus ook gelijk geprobeerd met de demo van NFS:MW, settings ingame op 1600x1200 en vervolgens via het OSD de Image Settings op 1:1 ingesteld i.p.v. Fill, je krijgt dan links en rechts zwarte balken, dus het is mogelijk.

Ik ben trouwens nog steeds niet tevreden met de kleurinstellingen en helderheid. Zoals ik al eerder had gezegd heb ik het scherm hardwarematig gecalibreerd en laad ik dat ICC profiel steeds in bij het opstarten, maar als je dan uit een game komt dan moet ik dat profiel weer handmatig laden omdat het scherm anders weer veels te licht is. Ik heb het scherm nu zelf zo ingesteld zoals [rml]maxiv in "[ 24" TFT]Dell 2405FPW ervaringen Deel 5"[/rml] schreef, maar zelfs dan vind ik het nog te licht. Ik vind dit wel een beetje jammer, heb ik een mooi scherm, maar krijg ik het niet goed afgesteld :S Welke settings gebruiken jullie met dit scherm?

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:01
Ik vind die instellingen echt goor, ik ben nog geen een instelling tegen gekomen die ik beter vind dan :

User preset

Red: 50
Green: 50
Bleu: 50

Brigtness: 25 of 50

Met gamma van 75 of 80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaTr1x schreef op zondag 13 november 2005 @ 20:18:
Ja dat klopt, toevallig las ik vandaag de review van dit scherm weer hier op tweakers (klik) en daar werd dat ook aangegeven, ik heb dat dus ook gelijk geprobeerd met de demo van NFS:MW, settings ingame op 1600x1200 en vervolgens via het OSD de Image Settings op 1:1 ingesteld i.p.v. Fill, je krijgt dan links en rechts zwarte balken, dus het is mogelijk.
Hmm, ik probeer 't nu, heb ook de nfs demo, maar ik kan dat hele menu niet in, heb je em niet op dvi aangesloten? d'r zijn heel veel dingen waar ik niks aan kan veranderen als ik hem op dvi heb aangesloten :S
Kan dit wel met vga/component? met composiet kan ik sommige dingen wel bij maar nog niet alles..
(en de OSD lock heb ik uit staan)

Btw, volgens mij staan die settings niet bij OSD settings maar bij image settings, dat hele menu kan ik niet in..
Ik zie daar wel iets van pixel clock en phase staan, volgens mij kan ik daar normaal die zwarte balkjes mee krijgen (ik bedoel trouwens zwarte balkjes zoals dit: http://david.fries.net/mo.../1024x768-blue-yellow.gif niet links of rechts zwarte balken dus)

Moet ik hem hiervoor op vga aansluiten ofzo?

Edit: ooh enne Matr1x, ik heb em ook idd op 3 x 50 staan en hardwarematig het contrast wat aangepast (ook dit is gelockt bij dvi)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2005 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Ik ga kijken of ik nog met die AI kan mee doen. Alleen ik ben bang dat ik me salaris net te laat krijg. Die krijg ik op de 24e en volgens mij komen de 23e de schermen al.

Nou AI is als in afrondings fase dus gaat niet meer :( en ik ga em zekers niet voor 1300 euro kopen. Zijn er nog andere opties ?

[ Voor 30% gewijzigd door Astennu op 13-11-2005 23:35 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Ja,

Dit is al eerder vermeld.

http://www.4launch.nl/4la...tot%3D%26prijstot%3D99999

Bestel hem hier, maar wees wel snel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook zo'n ding.. Ik vroeg me af.. is de 2405 ook update-baar? Soms zie je weleens een serial port ofzo bij een LCD voor een software update..

Ik vraag me dat af.. omdat mischien die V2 versie wel puur een software update is (flash)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
@ Kidd_Bonzai:

Ja ik heb 'm via DVI aangesloten. Die optie vind je in het main menu (middelste knop), dan naar Image Settings, dan naar Scaling (sorry w.b. de onduidelijkheid). Maar die optie is natuurlijk alleen beschikbaar als je een andere dan de native resolutie draait. Dus als je bijvoorbeeld ingame 1600x1200 selecteert, dan kun je de Scaling optie van het scherm aanpassen. Zo heb ik net nog ff de NFS demo weer gespeeld (vooral die 3e hot pursuit mode zeg maar is echt :9~ met dit scherm).

w.b. scherm settings:

Zo heb ik 'm nu staan:

Brightness: 15

User preset
Red: 36
Green: 33
Blue: 20

Windows gamma (via VGA driver): 0.80

Maar ff een tijdje aanzien zo of het me bevalt.

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Laatst online: 30-08 19:58
Uhmm is nog te duur gewoon 140 euro duurder. Dan ga ik nog liever voor die acer dan de Dell. Dan maar weer wachten tot de voltende IA :(.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Ik vind de prijs wel mee vallen. Ik heb mijn scherm toen der tijd met iemand anders gekocht voor 930 euro dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wachtend op de levering van men Dell 2405 straks _/-\o_
wordt er op diverse fora al aardig wat gespeculeerd over de opvolgers :

Volgens de laatste geruchten komen de volgende modellen binnenkort uit:

- Dell 2007FPW : feb/mar 06
- Dell 2407FPW : feb/mar 06
- Dell 3007FPW : dec 05

Vooralsnog geen andere details bekend :p

widescreengamingforum
hardforum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik ben nu wel redelijk gewend aan het 24" formaat van de 2405FPW en wil wel eens echt werken op een 30" :P Heb wel eens achter een Powermac gezeten met een 30" monitor (eigenlijk 2 stuks in dual screen) en het is echt heel groot. De ruimte die je hebt is echt een hele stap groter dan 1920*1200, maar dan moeten er ook meteen een aantal goedkope dual-link DVI kaarten uitkomen of maar meteen de nieuwe nVidia Geforce 7800 GTX 512MB versie. Dan kan je nog met 10FPS spelletjes spelen op native resolutie :+

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 09:46
MaTr1x schreef op zondag 13 november 2005 @ 20:18:
Ik ben trouwens nog steeds niet tevreden met de kleurinstellingen en helderheid. Zoals ik al eerder had gezegd heb ik het scherm hardwarematig gecalibreerd en laad ik dat ICC profiel steeds in bij het opstarten, maar als je dan uit een game komt dan moet ik dat profiel weer handmatig laden omdat het scherm anders weer veels te licht is.
Bij World of Warcraft bijvoorbeeld kan je kiezen voor "Use Desktop Gamma", misschien helpt dat.

Heb je ook de "Pantone Colorvision" spyder?
Ik heb hier namelijk geen last van, ik heb die Dell nog niet binnen maar dit is niet scherm afhankelijk.

[ Voor 4% gewijzigd door Gman op 15-11-2005 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
Nee het probleem was dus dat het ICC profiel alleen werkte als ik in Windows zat, zodra ik een game opstartte werkte dat profiel dus niet, dat was denk ik ook de reden waarom ik na een game weer een lichter beeld had. Ik heb het scherm nu handmatig ingesteld zoals ik een paar posts eerder schreef, vervolgens alleen de gamma voor de desktop in de ATi drivers nog op 0,8 gezet. Het komt nu aardig in de buurt van hoe het er eerst uitzag mét ICC profiel. Heb ook nog getest met verschillende gamma/helderheid/contrast instellingen in de ATi-drivers voor in 3D, maar dan vind ik de standaardinstelling toch weer het beste.

De calibrator die ik trouwens had gebruikt was de Eye-One Display calibrator.

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:27
Ik ben nu ongeveer een half jaar een gelukkige bezitter van een 2405FPW en zou echt niet meer zonder die enorme lap ruimte op m'n bureaublad kunnen. Bovendien vind ik de ingebouwde cardreader & USB-hub erg handig. En daar gaat m'n vraag dan ook over. Als ik het scherm aansluit op een Apple Powerbook (12"), werken de cardreader en de extra USB-poorten dan nog? Voor die USB-poorten ben ik niet bang (lijkt me gewoon een standaard hubje), maar voor de cardreader wel ;) In de handleiding staat het volgende: "Ondersteunde OS Windows 2000 en XP", maar dat kan ook komen omdat Dell niks doet met Apples.

Dus wie heeft er ervaring met de combo 2405FPW & Apple? kiddyl volgens mij? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Ik heb een Powerbook 12" en de cardreader doet het prima. Als ik een memorycard er in doe dan start in mijn geval iPhoto automatisch op en is de data transfer iig sneller dan met de camera zelf. Alles werkt gewoon zoals het moet.

[ Voor 5% gewijzigd door kiddyl op 15-11-2005 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbertC
  • Laatst online: 21:27
Ok, klinkt goed :) Dan moet ik maar eens een bestelling gaan plaatsen voor een Powerbook :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
  • Laatst online: 06-09 12:26
Ik zit er sterk aan te denken om deze monitor te kopen om zo mijn Xbox 360 op HD kwaliteit te kunnen benutten.
Als monitor heb ik nu een 15" Dell ultrasharp en dat mag sowieso wel een maatje of wat groter, daarbij heb ik net vorig jaar een Philips crt televisie gekocht (32 inch pixel plus) dus daar wil ik nog wel enige jaren mee verder, apparaat geeft trouwens ook een zeer goed beeld.

Anyhoe...ik koop voorlopig nog geen nieuwe lcd tv en aangezien mijn monitor wel een upgrade kan gebruiken kwam ik bij deze monitor.
Ik ga in Januari de Xbox 360 kopen hoop ik en dat moet er in combinatie toch best leuk uitzien lijkt me.

Wel jammer dat deze monitor nu weer dit bedrag kost terwijl ik mee had moeten doen met een inkoopactie zodat je um voor 800 nog wat euro kan aanschaffen.

Ach ja eerst maar eens wat geld loskweken, ik hoop iig dat Dell rond de jaarwisseling met een prijsdaling gaat komen voor deze monitor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 12:19

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

ik heb mijn scherm dus! Via de inkoop actie!
'nog' geen dode pixels. Alles is perfect. Super scherm.
Zeker voor die prijs.

ps: het is een V1.9

[ Voor 14% gewijzigd door multipasser op 15-11-2005 21:50 ]

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:33
Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 11:04:
Wachtend op de levering van men Dell 2405 straks _/-\o_
wordt er op diverse fora al aardig wat gespeculeerd over de opvolgers :

Volgens de laatste geruchten komen de volgende modellen binnenkort uit:

- Dell 2007FPW : feb/mar 06
- Dell 2407FPW : feb/mar 06
- Dell 3007FPW : dec 05

Vooralsnog geen andere details bekend :p

widescreengamingforum
hardforum
Ik vertel ook even wat ik weet;

Ongeveer een maand geleden was hier een verkoper van dell op mijn werk, ik vertelde hem dat ik intresse had in de 24" dell! Hij vertelde me dat ik beter kon wachten, omdat er "binnenkort" een 30" en ik dacht een 36" uitkomt!

Mischien hebben jullie er wat aan :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe wil je een 36" voor computerdoeleinden gaan gebruiken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Danielson schreef op woensdag 16 november 2005 @ 13:07:
[...]

Ongeveer een maand geleden was hier een verkoper van dell op mijn werk, ik vertelde hem dat ik intresse had in de 24" dell! Hij vertelde me dat ik beter kon wachten, omdat er "binnenkort" een 30" en ik dacht een 36" uitkomt!
Lekkere verkoper. Laat z'n klanten dus leuk tenminste 2 maanden wachten. Dat noem ik niet echt binnenkort meer, dat is meer een week of 2 bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
36" ? Lijkt me vrij onlogisch, dan heb je wel een ERG hoge resolutie. Ik denk ook niet dat de hedendaagste videokaarten daarvoor geschikt zijn, volgens mij kunnen die deze resolutie niet eens weeregeven in 2d modes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:54

Bever!

3

STIMPPYYY schreef op woensdag 16 november 2005 @ 22:39:
36" ? Lijkt me vrij onlogisch, dan heb je wel een ERG hoge resolutie. Ik denk ook niet dat de hedendaagste videokaarten daarvoor geschikt zijn, volgens mij kunnen die deze resolutie niet eens weeregeven in 2d modes.
nieuwe ati kaarten met avivo zou het geen probleem voor moeten zijn.
die sturen zelfs 2 30 inch apple's aan in dual opstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Voor de mensen die zo op Dell zaten te foeteren vanwege de hoge prijs die ze nu momenteel vragen:
http://inkoopactie.net/ia/q5zwyf62/1
De nieuwe inkoopactie :)

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03 11:55
Ik heb hem nu ookal 4 maanden ofzo..
Wel de tweede verkocht omdat ik er 2 toch iets teveel vond.
Heb in de studio een Aplle 23" en deze is toch echt veel minder.. in vrijwel alles..

Lang niet zo scherm, zeker niet zo`n goede kleuren en natuurlijk ietsje kleiner..

Als ik tussen deze 2 zou moeten kiezen zou ik 100% voor de Dell gaan.

Kan niet wachten totdat ik m`n X-box 360 erop kan zetten.. lekker wisselen tussen PC en 360 :)

Persoonlijk zou ik niet echt groter willen.. bijv.. naar 30".. dat is niet echt fijn.. alleen voor gamen..
Maar tegen de tijd dat ik een andere scherm zou willen alleen voor gamen hebben ze weer iets van 3d-brillen ofzo..

Verwijderd

Ik werk ook met die apple cinema 23" op m'n werk, en WOEI wat een verschil, ik heb er een half jaar terug veel mee gewerkt, toen en hele tijd niet, heb nu 2 maanden ofzo deze dell, sinds 2 week zit ik weer achter de cinema en wow.. moet m'n werk continu elders checken of 't wel klopt, wat een rotzooi voor dat geld..

• RD
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-06 11:24

RD

focus

Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2005 @ 17:12:
Ik werk ook met die apple cinema 23" op m'n werk, en WOEI wat een verschil, ik heb er een half jaar terug veel mee gewerkt, toen en hele tijd niet, heb nu 2 maanden ofzo deze dell, sinds 2 week zit ik weer achter de cinema en wow.. moet m'n werk continu elders checken of 't wel klopt, wat een rotzooi voor dat geld..
Bedoel je dat jij de Apple minder vindt of de Dell... echt duidelijk is het niet.

• STIMPPYYY
Dat hij Apple dus niks vind.

Ik vind het verschil ook wel groot. Vooral met het oude model van De Cinema display's dus nog met die witte rand er omheen. Je ziet duidelijk dat de kleuren minder zijn en vooral het contrast.

Verwijderd

STIMPPYYY schreef op donderdag 17 november 2005 @ 18:33:
Dat hij Apple dus niks vind.

Ik vind het verschil ook wel groot. Vooral met het oude model van De Cinema display's dus nog met die witte rand er omheen. Je ziet duidelijk dat de kleuren minder zijn en vooral het contrast.
sjit man, ik wil die dell ook zoooo graag maar hij past niet echt bij de rest van mijn computerstuff qua kleur :'( ik hoop echt dat de opvolger (ik hoorde februari/maart 2006??!!) wel wat meer zilver van kleur is i.p.v zwart. vind het wel heel jammer want de 2405 heeft echt alles wat ik zoek in een monitor maar alleen de kleur staat gewoon niet echt mooi bij m'n andere spullen |:( |:( |:( (G4 Cube en Samsung 193 LCD-Monitor)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2005 19:59 ]

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2005 @ 19:58:
[...]

sjit man, ik wil die dell ook zoooo graag maar hij past niet echt bij de rest van mijn computerstuff qua kleur :'( ik hoop echt dat de opvolger (ik hoorde februari/maart 2006??!!) wel wat meer zilver van kleur is i.p.v zwart. vind het wel heel jammer want de 2405 heeft echt alles wat ik zoek in een monitor maar alleen de kleur staat gewoon niet echt mooi bij m'n andere spullen |:( |:( |:( (G4 Cube en Samsung 193 LCD-Monitor)
Sommige mensen zijn te gefixeerd op het uiterlijk van hun dingen. Vooral Mac-ppl! :)
Dell is stylisch, groot en zwart! Het zal zeker bij uw spullen passen. Gooi anders die G4 buiten en koop je een echte pc :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
De rand is erg dun, daarbij is de zijkant gewoon zilver net zoals de poot. Ik heb het niet zo op silver. Ik vind zwarte spullen mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

multipasser schreef op donderdag 17 november 2005 @ 20:57:
[...]

Sommige mensen zijn te gefixeerd op het uiterlijk van hun dingen. Vooral Mac-ppl! :)
Dell is stylisch, groot en zwart! Het zal zeker bij uw spullen passen. Gooi anders die G4 buiten en koop je een echte pc :))
ja ik geef eerlijk toe dat ik veel waarde hecht aan het uiterlijk, ja maar wat wil je als je lang achter je computer zit, dan wil je toch wel tegen iets moois aankijken niet? :? ik weet niet, de ACD's passen gewoon zoveel beter bij m'n G4 Cube en Samsung 192P monitor (zijn alle 2 zilver of lichtgrijs van kleur) dan de dell helaas ik zou ook willen dat het andersom was dan had ik niet zoals nu al een paar maanden zitten te twijfelen tussen die 2 :? |:(

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2005 01:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Verwijderd schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 01:26:
[...]

ja ik geef eerlijk toe dat ik veel waarde hecht aan het uiterlijk, ja maar wat wil je als je lang achter je computer zit, dan wil je toch wel tegen iets moois aankijken niet? :? ik weet niet, de ACD's passen gewoon zoveel beter bij m'n G4 Cube en Samsung 192P monitor (zijn alle 2 zilver of lichtgrijs van kleur) dan de dell helaas ik zou ook willen dat het andersom was dan had ik niet zoals nu al een paar maanden zitten te twijfelen tussen die 2 :? |:(
Dus als jij achter een computer zit kijk jij alleen naar de rand en niet naar het beeldscherm of het paneel wat erin zit. Vind dit een beetje tegenstrijdige opmerking :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

STIMPPYYY schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 01:58:
[...]

Dus als jij achter een computer zit kijk jij alleen naar de rand en niet naar het beeldscherm of het paneel wat erin zit. Vind dit een beetje tegenstrijdige opmerking :?
nee is niet tegenstrijdig ik denk dat ik zojuist heb verwoord wat 99% van de nederlanders ook vind ;)
tuurlijk kijk ik ook naar het beeldscherm net als jij maar je maakt mij niet wijs dat jij niet naar de looks van zo'n scherm kijkt.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2005 02:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

multipasser schreef op donderdag 17 november 2005 @ 20:57:
[...]

je denkt toch niet echt dat ik m'n G4 Cube weg ga gooien he en in plaats daarvan een lousy vastlopende k*tpc ga kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Verwijderd schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 02:26:
[...]

nee is niet tegenstrijdig ik denk dat ik zojuist heb verwoord wat 99% van de nederlanders ook vind ;)
tuurlijk kijk ik ook naar het beeldscherm net als jij maar je maakt mij niet wijs dat jij niet naar de looks van zo'n scherm kijkt.
Maar het scherm heeft looks :? Het is dan wel niet mooier dan de Apple maar ziet er beter uit dan de meeste tft's op de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Ik werk in een bedrijf waar ze allemaal G5's en G4's hebben. Overal staat een dual Dell opstelling.
Is totaal niets mis mee. Dell is zwart/zilver dus past perfect bij een cube!
Trouwens die cube is echte de shittiest mac ever! Een 400euro budget pc gaat nog sneller :) Pc's zijn k*t als de user k*t is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 02:32:
[...]

je denkt toch niet echt dat ik m'n G4 Cube weg ga gooien he en in plaats daarvan een lousy vastlopende k*tpc ga kopen ;)
Ik ben benieuwd hoe de 'fanatieke' appleusers erbij komen dat mac's niet (uit zichzelf) vast kunnen lopen en errors kunnen werpen..
Ik heb thuis minder problemen met m'n pcapparatuur dan op m'n werk met de mac's, de mac's lopen om de haverklap vast uit het niets, soms floept een progamma gewoon weg en dan ook 'floep' binnen een tel helemaal weg (inclusief al het gemaakte werk..), regelmatige errors schrik ik ook niet van op..

En om even terug te komen op mijn ervaringen over die Apple cinema display, inderdaad ik bedoelde de apple als kutscherm :)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2005 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

multipasser schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 16:10:
Ik werk in een bedrijf waar ze allemaal G5's en G4's hebben. Overal staat een dual Dell opstelling.
Is totaal niets mis mee. Dell is zwart/zilver dus past perfect bij een cube!
Trouwens die cube is echte de shittiest mac ever! Een 400euro budget pc gaat nog sneller :) Pc's zijn k*t als de user k*t is!
Het spijt me zeer maar the Cube wordt toch echt gezien als 1 van de mooiste Macs ooit gemaakt hoor! Daarnaast was je vast niet op de hoogte van het feit dat je van de Cube zo'n beetje elk! onderdeel kunt upgraden ;) Dus dat een 400 euro pc nog sneller gaat is bullsjit, want die kun je net als de Cube zo snel maken als je zelf wilt.

Ps: als ik mijn Pc een paar dagen aan laat staan en m'n Cube ook dan is het toch echt de Cube die dan nog steeds niet is vastgelopen, dus Windows (niet de pc's ;) ) is gewoon K*T! :( bij Windows moet ik altijd! oppassen met wat ik doe want 1x iets per ongeluk dubbel installeren of iets en je Pc is naar de knoppen, no way dat dat bij een Mac zo gaat! ;)

Maar iig thnx voor jullie commentaar ik zal de Dell nog eens heroverwegen :)

2ePs: iedereen heeft weer andere ervaringen maar ik spreek puur vanuit m'n eigen ervaring met Pc's en Macs, ik kan iig m'n cube aanlaten zolang als ik wil zonder me zorgen te hoeven maken om virussen of vastlopers of wat dan ook, dat hoef ik echt niet bij m'n Pc te flikken!

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2005 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Verwijderd schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 16:49:
[...]

Het spijt me zeer maar the Cube wordt toch echt gezien als 1 van de mooiste Macs ooit gemaakt hoor! Daarnaast was je vast niet op de hoogte van het feit dat je van de Cube zo'n beetje elk! onderdeel kunt upgraden ;) Dus dat een 400 euro pc nog sneller gaat is bullsjit, want die kun je net als de Cube zo snel maken als je zelf wilt.

Ps: als ik mijn Pc een paar dagen aan laat staan en m'n Cube ook dan is het toch echt de Cube die dan nog steeds niet is vastgelopen, dus Windows (niet de pc's ;) ) is gewoon K*T! :( bij Windows moet ik altijd! oppassen met wat ik doe want 1x iets per ongeluk dubbel installeren of iets en je Pc is naar de knoppen, no way dat dat bij een Mac zo gaat! ;)

Maar iig thnx voor jullie commentaar ik zal de Dell nog eens heroverwegen :)

2ePs: iedereen heeft weer andere ervaringen maar ik spreek puur vanuit m'n eigen ervaring met Pc's en Macs, ik kan iig m'n cube aanlaten zolang als ik wil zonder me zorgen te hoeven maken om virussen of vastlopers of wat dan ook, dat hoef ik echt niet bij m'n Pc te flikken!
Dan draai jij vast geen orginele windows XP met alle updates inclusief antispyware en E-trust antivirus of je doet iets gruwelijk fout. Ik kan hier dagen mijn pc aan laten staan zonder enig probleem.

Maargoed de beslissing is aan jou. Ik zou het scherm nog snel bij 4launch bestellen :) ik weet zeker dat je niet teleurgesteld zal zijn :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

STIMPPYYY schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 17:12:
[...]

Dan draai jij vast geen orginele windows XP met alle updates inclusief antispyware en E-trust antivirus of je doet iets gruwelijk fout. Ik kan hier dagen mijn pc aan laten staan zonder enig probleem.

Maargoed de beslissing is aan jou. Ik zou het scherm nog snel bij 4launch bestellen :) ik weet zeker dat je niet teleurgesteld zal zijn :9
jewel ik draai XP service pack 2 met alle updates, daarnaast heb ik nog free-av (hele goede anitvirus-scanner) geinstalleerd en spybot search and destroy, en toch vertrouw ik m'n eigen pc gewoon lang niet zo als m'n Cube maar dat komt puur doordat ik slechte ervaringen heb met Windhoos (maar das persoonlijk).

Maar als ik de Dell bestel dan doe ik het bij de inkoopactie ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2005 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

MaTr1x schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 12:34:
Nee het probleem was dus dat het ICC profiel alleen werkte als ik in Windows zat, zodra ik een game opstartte werkte dat profiel dus niet, dat was denk ik ook de reden waarom ik na een game weer een lichter beeld had.
Dit heb ik trouwens ook, net voor de game geladen wordt zie ik dan het scherm ineens verspringen naar een geler/lichter beeld. Het was me echter nog niet eerder opgevallen dat de kleuren niet teruggezet worden, na dat de game afgelopen is. Wel suf eigenlijk en het lijkt ook niet erg mogelijk om het profiel opnieuw in te laden...
Als je echter een game laadt die de resolutie verandert, dan gaat het weer wel terug.

Uiteraard heeft het verder niks met het scherm te maken, enkel met de aansturing ervan.

[edit]
Ik heb er trouwens een support-ticket voor gemaakt, want het gebeurt ook bij boot-up als die CCC laadt en dat is tamelijk irritant.

[ Voor 14% gewijzigd door ACM op 19-11-2005 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartDG
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-08 10:10
Heb mijn 2405fpw van de IA ontvangen! Machtig ding!

Eén vraagje echter : ik heb ernaast zijn kleinere broertje staan, de 2005fpw. En die kleine vertoont toch duidelijker betere kleuren. De kleuren van de 24" zijn net iets "fletser".

Is dat normaal voor deze monitor ?

Voor de rest heel tevreden van. Geen enkele dode pixel! Yay!

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 16:23

KhaZ

Alfa Romeo

Archeon schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 19:37:
Heb mijn 2405fpw van de IA ontvangen! Machtig ding!

Eén vraagje echter : ik heb ernaast zijn kleinere broertje staan, de 2005fpw. En die kleine vertoont toch duidelijker betere kleuren. De kleuren van de 24" zijn net iets "fletser".

Is dat normaal voor deze monitor ?

Voor de rest heel tevreden van. Geen enkele dode pixel! Yay!

Dank!
Als ik jou was zou ik even met contrast/gamma etc gaan spelen, er zijn ook tooltjes voor, staan X posts up.

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 22:12
Prad.de vond de kleuren van de 2005fpw ook wat beter dan die van de 2405fpw.

Maar idd wat spelen met de instellingen kan al heel veel helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-09 17:47
NewbieNeo schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 22:50:

Nee, iemand op het prad.de forum vondt de kleuren op de 2005FPW beter dan op de 2405FPW.
Dat is namelijk niet een review van Prad.de zelf, maar iemand die zijn ervaringen met de monitoren post(zoals dat ook wel op GoT gebeurt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
ACM schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 17:39:
[...]

Dit heb ik trouwens ook, net voor de game geladen wordt zie ik dan het scherm ineens verspringen naar een geler/lichter beeld. Het was me echter nog niet eerder opgevallen dat de kleuren niet teruggezet worden, na dat de game afgelopen is. Wel suf eigenlijk en het lijkt ook niet erg mogelijk om het profiel opnieuw in te laden...
Ik gebruik geen profiel meer, maar wat ik deed als ik uit een game kwam was ff Adobe Gamma openen en het profiel werd dan al vanzelf geladen. Moet je trouwens ook eens de Kleur tab openen in je drivers, dan zal je zien dat het profiel weer wordt over-ruled.

offtopic:
Jongens het blijven computers he ;) , ik werk al jaren met zowel Mac's als PC's, heb zelf ook beide platformen thuis en ze hebben allebei hun eigenaardigheden! Wat wij altijd in de support zeggen als een computer bij iemand vaak vastloopt, een gevalletje PEBKAC: Problem Exists Between Keyboard And Chair ;)

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartDG
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-08 10:10
NewbieNeo schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 22:50:

Thx! Inderdaad, zoals het hier wordt vorgesteld op de foto bij prad.de http://www.slimf.de/r2/de...w/comparison2005fpw/3.jpg , zo is het ook exact bij mij. Het valt inderdaad het meeste op mij de kleur groen.

Het zal dus wel normaal zijn. Het kan ook iets worden verbeterd door te spelen met de instellingen, maar helemaal gelijk krijg ik het toch niet. Maakt ook niet zoveel uit. Het is niet dat ik me eraan stoor, ik vroeg het me gewoon af.

Thx voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbynaish
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 15:23
Ik heb nu een scherm staan uit Mei revisie AO1 Rev 1.8 en dit nieuwe scherm
komt uit Oktober 2005 revisie AO4 Rev 1.9.

Ik zie geen uiterlijke verschillen en kwa beeld ook niet. Het enige verschil wat ik tot nu gemerkt heb is dat ik sneller door het beeldmenu kan scrollen (dus van d-sub naar dvi etc.)

Dus je hoeft niet bang te zijn als je niet de nieuwste revisie hebt.

Het is en blijft een topscherm :)

Afbeeldingslocatie: http://www.robbynaish.nl/computer/dellklein.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door robbynaish op 22-11-2005 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QUILIX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

QUILIX

zZzZzZz.....

Ik snap het niet. Mijn Iiyama E511S 20 inch TFT (S-IPS) heeft een net zo grote
beeld- oppervlakte als de Dell 2405. Hoe kan men de 2405 nou een 24 inch
noemen? Volgens mij klopt de hele standaard daarvoor niet.

De beeld van de 20 inch TFT is hoger dan die van de 24 inch. De Dell 24
inch is van boven af gesneden, en die stukje beeld is aan de zijde geplakt.
Dus de beeldomvang is hetzelfde, alleen is er meer pixels erin gestopt.

Maar dan heb je toch gewoon een 20 inch TFT in breedbeeld?
Een 'echte' 24 inch monitor moet toch gewoon een 20 inch TFT met extra
beeldomvang aan de zijde hebben?

Om het beter uit te leggen zie hieronder:
Afbeeldingslocatie: http://www.worldturkey.com/web/inch.jpg

En toen ik de foto up ging loaden bedacht ik opeens dat de inch een afmeting is
die diagonaal wordt gemeten op de monitor waardoor een breedbeeld monitor
langer is en men zo op een 24 inch uit komt.

Een 24 inch hoeft dus geen groter beeld te bevatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkie
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

dirkie

THE WORLD !!!!

M'n scherm begint sinds kort kuren te vertonen :'(

Op zo'n 13 cm. vanaf de linkerkant heb ik een verticale rode knipperende balk in beeld (opgebouwd uit allemaal kleine lijntjes) van zo'n 4,5 cm breed. Erg goed te zien op een grijze achtergrond. Op wit zie je het niet, maar tekst heeft dan een soort rode schaduw.
In deel 4 las ik iemand die een vergelijkbaar probleem heeft/had maar dan met blauw, maar heb daar verder geen reactie op gevonden.

Iemand meer info hierover? Moet hij terug naar Dell of ligt het probleem ergens anders?

De kabel ligt het (volgens mij) niet aan, want hij probleem treedt op met zowel DVI als D-SUB. (standaard gebruik ik DVI). Het probleem wordt erger naarmate het scherm langer aan staat.

[ Voor 3% gewijzigd door dirkie op 22-11-2005 22:27 ]

Eat my shorts !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 22:26
WTF? Voel je je niet genaaid dan? Inch moet je toch altijd diagonaal meten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 13:33
QUILIX schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 20:07:

Qua resolutie in ieder geval al wel: 1920*1200 vs. 1600*1200. Daarnaast heeft die Iiyama van je een beeldgrootte van 408*306mm. De Dell 24" telt 518*324mm, dat is dus _beduidend_ groter. Die plaatjes van je kloppen dus totaal niet.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

STIMPPYYY schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 18:55:
[...]

Ze worden in Ierland geasembleerd, dat is bij elk scherm van DELL.
Niet elk scherm van Dell wordt in Ierland geassembleerd...

Ze worden/werden ook in Hongarije geassembeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbynaish
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 15:23
Inderdaad.

Mijn eerste scherm kwam uit Ierland en de tweede uit Hongarije.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 13:33
Nog een tip trouwens voor degenen die XP 64 draaien en graag "Dell 2405FPW" willen zien in de display drivers i.p.v. "Plug and Play monitor". Edit de bijgeleverde 2405FPW.INF file, (welke zich alleen laat installeren op een 32 bits Windows OS) en voeg het volgende, vetgedrukte, toe:
[Manufacturer]
%DELL%=DELL,NTamd64

; Manufacturer sections
;-------------------------------------------------
[DELL.NTamd64]
Ik ergerde me aan die Plug and Play vermelding :+

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x-man
  • Laatst online: 22-08 12:38

x-man

Proud newbie!

Danielson schreef op woensdag 16 november 2005 @ 13:07:
[...]

Mischien hebben jullie er wat aan :/
Damn dat is gewoon belachelijk!! Belachelijk vet! _/-\o_

Maar wel superhandig om dit te hebben. Vooral omdat je dan een goede HDTV hebt en monitor in één. Ik ga alvast sparen.

Better a newbie in one hand then ten wannabe-hacker-scriptkiddies on your server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Laatst online: 13-09 08:05
QUILIX schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 20:07:
Ik snap het niet. Mijn Iiyama E511S 20 inch TFT (S-IPS) heeft een net zo grote
beeld- oppervlakte als de Dell 2405. Hoe kan men de 2405 nou een 24 inch
noemen? Volgens mij klopt de hele standaard daarvoor niet.

De beeld van de 20 inch TFT is hoger dan die van de 24 inch. De Dell 24
inch is van boven af gesneden, en die stukje beeld is aan de zijde geplakt.
Dus de beeldomvang is hetzelfde, alleen is er meer pixels erin gestopt.

Maar dan heb je toch gewoon een 20 inch TFT in breedbeeld?
Een 'echte' 24 inch monitor moet toch gewoon een 20 inch TFT met extra
beeldomvang aan de zijde hebben?

Om het beter uit te leggen zie hieronder:
[afbeelding]

En toen ik de foto up ging loaden bedacht ik opeens dat de inch een afmeting is
die diagonaal wordt gemeten op de monitor waardoor een breedbeeld monitor
langer is en men zo op een 24 inch uit komt.

Je plaatje klopt wel, zolang je maar van 24 inch, 20" breedbeeld maakt.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Laatst online: 05:08
Wellicht nog interessant voor de lezers van dit topic: reviews: Acer AL2416Ws 24 inch lcd-scherm review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Als ik die 2 lijstjes naast elkaar zet, blinkt die DELL er toch wel erg uit, behalve de respone time dan.

Hij is wel een stuk goedkoper, jammer dat er geen DVI opzit, het 'schijnt' dat het beeld wat minder strak is dan met DVI vooral bij hoge resoluties. Zou hem graag naast mijn DELL hebben staan :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er nu ook een staan, wat een heerlijk ding. Wat een ruimte en beeldkwaliteit :)
v 1.9 trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
Goede review! :)

Overigens is de Dell 2405 FPW op bijna alle punten in het voordeel. Het prijsverschil is ook zeer klein door acties van Dell zelf en de inkoopactie natuurlijk.
Ik vind 870 euro eigenlijk veel te duur voor wat je krijgt met deze acer, ben dus ook heel blij met mijn 2405 FPW :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jona
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 01:21
Ik had iets meer verwacht van die Acer. Behalve de responsetime blinkt het op geen enkel punt uit. En als je zoveel geld gaat uitgeven voor een scherm dan verwacht je op zijn minst toch een DVI aansluiting. De prijs van 870 Euro is ook nog eens flink duurder dan wat ik voor de 2405FPW heb neergeteld terwijl je minder krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-09 16:57

jasjenl

Liab A Tymo

Misschien een handige tip, waar ik via die review van het Acer scherm op uitkwam: Acer heeft een tooltje GridVista waarmee je wat makkelijker je windows kunt managen, vooral handig om bij een breedbeeldscherm twee windows naast elkaar te kunnen 'locken'. Beetje lastig uit wat 't precies doet, maar hier wordt 't duidelijk uitgelegd. Het werkt ook gewoon op een niet-Acer systeem en je kunt 'm ook van hun support site gratis downloaden (linkje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Laatst online: 05:08
_Jona_ schreef op woensdag 23 november 2005 @ 23:06:
Ik had iets meer verwacht van die Acer. Behalve de responsetime blinkt het op geen enkel punt uit. En als je zoveel geld gaat uitgeven voor een scherm dan verwacht je op zijn minst toch een DVI aansluiting. De prijs van 870 Euro is ook nog eens flink duurder dan wat ik voor de 2405FPW heb neergeteld terwijl je minder krijgt.
De prijs vind ik persoonlijk niet echt slecht. Dat via de inkoopacties de Dell 2405FPW voor een spotprijs te krijgen is vind ik niet helemaal een eerlijke vergelijking. Als je kijkt naar wat de Dell 2405FPW kost op de site van Dell kom je uit op E 1250. Dan is E900 al een stuk betere deal. Maar ondanks dat, super goed kan de prijs van de Acer echter niet genoemd worden (in de T.net PW is het verschil ook al een stuk kleiner).

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

MaTr1x schreef op zondag 20 november 2005 @ 01:43:
Ik gebruik geen profiel meer, maar wat ik deed als ik uit een game kwam was ff Adobe Gamma openen en het profiel werd dan al vanzelf geladen. Moet je trouwens ook eens de Kleur tab openen in je drivers, dan zal je zien dat het profiel weer wordt over-ruled.
Yep, ik heb een aantal varianten uitgeprobeerd en ben druk bezig ATi te overtuigen dat het toch echt een bug is in hun driver/CCC. En dat ik "oplossingen" als "3rd party calibration software simply doesn't work" en "for this to work you need to completely uninstall catalyst control center" niet zulke goede vind... Er zit al een "Reactivate ATI color control"-knop, dus het moet mogelijk zijn om CCC van die kleuren af te laten blijven.
Overigens laadt ie zelfs met het in- of uitschakelen van VPU-recover de goede kleuren weer in...

[/nog steeds off topic]
Hielko schreef op woensdag 23 november 2005 @ 23:53:
De prijs vind ik persoonlijk niet echt slecht. Dat via de inkoopacties de Dell 2405FPW voor een spotprijs te krijgen is vind ik niet helemaal een eerlijke vergelijking. Als je kijkt naar wat de Dell 2405FPW kost op de site van Dell kom je uit op E 1250. Dan is E900 al een stuk betere deal. Maar ondanks dat, super goed kan de prijs van de Acer echter niet genoemd worden (in de T.net PW is het verschil ook al een stuk kleiner).
Als de DVI-versie van die Acer ook zo goedkoop is, dan is het zeker een interessante deal. Kon je daar eigenlijk veel nadelen van zien? Dat ie geen dvi had dus.

[ Voor 28% gewijzigd door ACM op 24-11-2005 14:17 ]

• wowi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:08

wowi

http://accessories.euro.d...10437&c=nl&l=nl&cs=nldhs1

Soundbalk voor onder aan je monitor, dat zal wel enkel een stukje onder je monitor zitten dan, iemand die hier een kompleet plaatje van gezien heeft?

Verwijderd

_Jona_ schreef op woensdag 23 november 2005 @ 23:06:
Ik had iets meer verwacht van die Acer. Behalve de responsetime blinkt het op geen enkel punt uit.
Die responsetijd is voor sommigen (gamers) misschien wel belangrijker dan wat dan ook. Wat de monitor móet doen doet ie net zo goed als de Dell (kleurweergave/contrast etc), met als pluspunt de snellere responstijd.
Als de Acer andere resolutie's dan 1920x1200 1op 1 weer zou kunnen geven (dat kan deze VGA versie dus blijkbaar niet) dan zou ik 'm zonder meer prefereren boven de Dell, vanwege die snellere reponsetime. Hopelijk dat de aangekondigde DVI variant dit wel kan.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2005 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tip:

(Misschien is het al algemeen bekend)

Ik installeer net de nieuwste Nvidia drivers en nu heb ik plots een extra tab bij de instellingen waar ik de 2405 direct kan aansturen.. Niet alle functies, maar wel enkele (ipv de buttons op het secherm te gebruiken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Verwijderd schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 14:50:
Ik installeer net de nieuwste Nvidia drivers en nu heb ik plots een extra tab bij de instellingen waar ik de 2405 direct kan aansturen.. Niet alle functies, maar wel enkele (ipv de buttons op het secherm te gebruiken)
Over wat voor functies heb je het nu precies? Want veel van de meeste instellingen worden sowieso al via DVI geregeld en bij gebruik van DVI in het menu van het scherm uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Interessant scherm!
Denk na dit review toch maar een dell te kopen in plaats van de acer...

Mijn vra(a)gen:
ik heb een Nvidia GeForce FX5700VE (256mb) . Gaat die kaart de native resolutie trekken van dit scherm? Ik kan die resolutie nu niet terugvinden in de settings van de kaart. Deze kaart heeft ook DVI uitgang naast de VGA uitgang...

Is het trouwens mogelijk te splitscreenen: op de dvi-uitgang scherm 1, en op de vga uitgang scherm 2?

In de pricewatch kost het scherm momenteel net geen 1000 eu-tjes inc. btw....

Groeten, Oopman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 28 november 2005 @ 11:08:
Interessant scherm!
Denk na dit review toch maar een dell te kopen in plaats van de acer...

Mijn vra(a)gen:
ik heb een Nvidia GeForce FX5700VE (256mb) . Gaat die kaart de native resolutie trekken van dit scherm? Ik kan die resolutie nu niet terugvinden in de settings van de kaart. Deze kaart heeft ook DVI uitgang naast de VGA uitgang...

Is het trouwens mogelijk te splitscreenen: op de dvi-uitgang scherm 1, en op de vga uitgang scherm 2?

In de pricewatch kost het scherm momenteel net geen 1000 eu-tjes inc. btw....

Groeten, Oopman
Ja, 1920x1200 zal deze kaart wel trekken. Ik heb hier een geforce 2 GTS liggen die het zelfs nog met gemak doet :P

offtopic:
het is trouwens Euro en geen eu-tjes :X en groeten doen we ook niet aan op dit forum ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Satch op 28-11-2005 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ACM schreef op maandag 28 november 2005 @ 10:33:
[...]

Over wat voor functies heb je het nu precies? Want veel van de meeste instellingen worden sowieso al via DVI geregeld en bij gebruik van DVI in het menu van het scherm uitgeschakeld.
Ben nu niet thuis, maar in ieder geval kun je de hardwarematige back light instellen
Dacht ook het contrast...

(Niet echt schokkend veel opties, maar voor mij was hert nieuw na de driver installatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:02

Priet

To boldly do what no one has..

Splitscreen gaat niet lukken met DVI en VGA tegelijkertijd...

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 28 november 2005 @ 11:54:
[...]

Ben nu niet thuis, maar in ieder geval kun je de hardwarematige back light instellen
Dacht ook het contrast...

(Niet echt schokkend veel opties, maar voor mij was hert nieuw na de driver installatie)
Weet je welke driver versie je hebt draaien? Dan kan ik hem ook proberen. :)
Nevermind, heb het tabje net zelf ook gevonden. Dat brightness aanpassen is inderdaad wel handig. :)

[ Voor 12% gewijzigd door Satch op 28-11-2005 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwpmzijl
  • Laatst online: 03-05 16:42
Ik zit al enige maanden verlekkerd naar dit DELL 24" scherm te kijken. Echter de portemonnaie was niet genoeg gevuld. En da's wel nodig want ik wel er 2 tegelijk hebben :). Betere tijden zijn gearriveerd dus ik zal zéér waarschijnlijk meedoen met de nieuwe IA van Hellfire.

Ik heb echter wel een vraag?.
Kan iemand mij aangeven of het mogelijk is om 2x 2405fwp 1920x1200 in DVI aan te sturen op een moederbord met "slechts" AGP(pro). En zo ja met welke vidoekaart. Dus heeft iemand dit werkend.
  • hij moet dus 2x reduced blanking ondersteunen.
  • het moet mogelijk zijn om mijn TV kaart (Pinnacle PCTV pro) over beide schermen weer te geven (maar dit is wellicht meer afhankelijk van de drivers van de TV-kaart)
  • rasterlijnen moeten ondersteund worden (standaard bij Nvidia, ik weet niet of ATI een vergelijkbare functie heeft)
  • passieve koeling is wenselijk (* toegevoegd na eerste publicatie van deze vraag)
  • slechts één AGP slot breed (* toegevoegd na eerste publicatie van deze vraag)
  • ik hoef niet voor de dubbeltje op de eerste rang te zitten maar aan de andere kant vind ik een videokaart van € 500,00 iets te veel van het goede.(* toegevoegd na eerste publicatie van deze vraag)
Ik speel geen spelletjes (nou OK ik schaak wel eens maar daar heb je géén übervideokaart voor nodig :) ). De laatste jaren heb ik de ontwikkelingen dus niet zo bijgehouden, vandaar dat ik deze vraag stel.
Elke videokaart die in de laaste 3 jaar is gemaakt kan kantoorapplicaties zonder problemen tot 1600x1200 weergeven - dat is tenminste mijn mening).

Op dit moment heb ik een ASUS V9560 (Geforce FX5600 -> dual DVI - 128Mb).
Ik heb op voorhand géén voorkeur voor ATI óf Nvidia destijds werdt deze kaart geadviseerd door de Tweakers BBG.

Nogmaals het interresseert mij geen r**t welke kaart de beste performance heeft voor spelletjes. Zolang video afspelen en 2d op native resolutie maar dik in orde is.

[ Voor 13% gewijzigd door jwpmzijl op 28-11-2005 23:01 ]

Hans van Zijl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:54

Bever!

3

x1300 met avivo.
www.ati.com/technology/Avivo/index.html

hm idd geen agp, misschien een goed moment om over te stappen op pci-e?

[ Voor 45% gewijzigd door Bever! op 28-11-2005 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwpmzijl
@Bever => Dank voor jouw reaktie. Helaas wordt de x1300 serie niet met AGP aansluiting geleverd (tenminste ik zie geen aanbiedingen)
edit: ik zie nu ook dat er geen X1300 kaarten zijn met 2x DVI, dat is ook begrijpelijk omdat de X130 relatief goedkoop is ik zie prijzen rond de € 100,00.

[ Voor 51% gewijzigd door jwpmzijl op 28-11-2005 22:59 ]

Hans van Zijl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jwpmzijl schreef op maandag 28 november 2005 @ 14:22:
@Bever => Dank voor jouw reaktie. Helaas wordt de x1300 serie niet met AGP aansluiting geleverd (tenminste ik zie geen aanbiedingen)
Ik zou gewoon overstappen op PCI-E, die twee schermen die wilt kopen + de x1300 zijn samen al bijna 3x zo duur als een complete PC, afhankelijk van wat je mee kunt nemen van je oude systeem vallen de kosten voor een overstap daarbij waarschijnlijk in het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwpmzijl
@henk_de_man
Ik begrijp dat je dit zegt maar mijn systeempje is een dual XEON machine. Een vervangend moederbord met PCI-e kost al snel € 350,00 (tuurlijk nog steeds een investering die in verhouding klein is maar toch het telt allemaal op). Belangrijker is echter dat ik de ellende met het herinstalleren van Windows etc. niet wil hebben. Dat kost mij een week voordat het allemaal draait zoals ik wil en dat zou echt een allerlaatste optie zijn.
Verwijderd schreef op maandag 28 november 2005 @ 22:45:
[...]
Ik zou gewoon overstappen op PCI-E, die twee schermen die wilt kopen + de x1300 zijn samen al bijna 3x zo duur als een complete PC, afhankelijk van wat je mee kunt nemen van je oude systeem vallen de kosten voor een overstap daarbij waarschijnlijk in het niet.

Hans van Zijl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
@ jwpmzijl
Ik wil je niet ontmoedigen hoor..
Maar ik dacht zelf ook dat het helemaal het einde zou zijn om er twee naast elkaar te hebben.
Nou echt niet.. Het was echt TE groot...
JA, JE KUNT TEVEEL BEELDSCHERM HEBBEN...
Je moet gewoon echt je nek teveel draaien, het is te fel.. ik zat er 24/7 achter.. en dan zijn 2 van die bouwlampen te vermoeiend voor je ogen. Het is dan zonde om er verder vandaan te gaan zitten, want dan worden de lettertje weer wat klein als je de hele dag moet lezen.
1 is (athans voor mij) echt voldoende.

Ik gebruik, photoshop, illustrator, 3dsmax, aftereffects, msn, wmp10, firefox, editplus, vwd2005, windowsverkenner en alles door elkaar.. en daar is echt genoeg ruimte voor op slecht één Dell.

Natuurlijk ben je vrij in je keuze maar ik waarschuw je :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Ben het eens met Predje.

Ik heb er ook 2 gehad. Het is inderdaad erg veel scherm. Je moet je nek echt draaien. Het is erg fel en vermoeiend voor je ogen want je kijkt eigenlijk alleen maar links of rechts een klein stukje tegen geen beeldscherm aan. De rest is alleen maar beeldscherm.

Het ziet er wel supercool uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
dieFX schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 20:23:
M'n scherm begint sinds kort kuren te vertonen :'(

Op zo'n 13 cm. vanaf de linkerkant heb ik een verticale rode knipperende balk in beeld (opgebouwd uit allemaal kleine lijntjes) van zo'n 4,5 cm breed. Erg goed te zien op een grijze achtergrond. Op wit zie je het niet, maar tekst heeft dan een soort rode schaduw.
Argh dat is ff balen man, ik zou gelijk Dell contacten, of als je 'm via een IA gekocht hebt de contactpersoon van die IA aangezien het scherm dus gewoon defect is, bummer :(

Iets positiever over de 2405:
Ik speel sinds twee weken WoW en ben begonnen met een 1300xnogwat widescreen reso en na wat testen is het speelbaar met alles op high, 1x 24bit multisampling en op 1920x1200, dan is WoW echt wow :)

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jwpmzijl schreef op maandag 28 november 2005 @ 23:02:
Belangrijker is echter dat ik de ellende met het herinstalleren van Windows etc. niet wil hebben.
[...]
offtopic:
compleet offtopic hier, maar kun je dan niet gewoon je huidige HD op je nieuwe mainboard zetten zodat als je boot Windows automatisch je nieuwe chipset etc als nieuwe hardware herkent? Zelf heb nog nooit mijn mb verwisselt op mijn Windows machine, maar wel een paar keer op mijn Debian GNU/Linux bak en dat werkte gewoon zonder problemen. Kan me niet voorstellen dat als Linux het kan, dat Windows het dan niet zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwpmzijl
Predje schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 18:31:
JA, JE KUNT TEVEEL BEELDSCHERM HEBBEN...
Overigens is deze discussie enigzins off-topic (maar niet te veel :)
Kijk dat is info waar je wat aan hebt.
Ik heb er wel overigens wel over nagedacht. Op dit moment zit ik achter 4 beeldschermen te werken (OK het is decacent maar het werkt fantastisch als je vaak teksten en sites moet vergelijken). En inderdaad staat de meest rechtse tft te ver buiten het blikveld.
                 +-----------------------+
                 |                       |
 +--------------+|    22" CRT            |
 |              ||                       |
 |              ||                       |+-------------++-------------+
 |   17"tft     ||                       ||   15"tft    ||   15"tft    |
 |              ||                       ||             ||             |
 |              |+-----------------------+|             ||             |
 +--------------+                         +-------------++-------------+

Die CRT wil ik er hoe dan ook uitgooien. Wellicht dat ik beter voor een opstelling als hieronder kan gaan. Het vergt wel wat monitorstandaards met zwaaiarm (en die zijn niet goedkoop) maar per saldo ben ik niet duurder uit dan wanneer ik 2x 2405 aanschaf.
 +------------+                           +-------------+
 |   15" tft  | +-----------------------+ |   15"tft    |
 |            | |                       | |             |
 +------------+ |    Dell 2405          | +-------------+
 +------------+ |                       | +-------------+
 |   15" tft  | |                       | |   15"tft    |
 |            | +-----------------------+ |             |
 +------------+                           +-------------+

Hans van Zijl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Laatst online: 13-09 08:05
Volgens mij vergeet je alleen dat je dan nog een extra videokaart moet kopen (immers vijf monitoren) en daarnaast staan twee 2405's natuurlijk wel een stuk strakker!

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
STIMPPYYY schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 18:36:
Ben het eens met Predje.

Ik heb er ook 2 gehad. Het is inderdaad erg veel scherm. Je moet je nek echt draaien. Het is erg fel en vermoeiend voor je ogen want je kijkt eigenlijk alleen maar links of rechts een klein stukje tegen geen beeldscherm aan. De rest is alleen maar beeldscherm.

Het ziet er wel supercool uit.
Idd ik heb die ene ook met pijn in m`n hart moeten wegdoen..
Als er iemand een keertje langskomt is het gewoon geil :D om ze te zien reageren.
Maar voor gewoon werk heb je dit echt niet nodig.... helaas.

Daarnaast ging ik er singlescreen in BF/UT2k4/WoW overal minimaal 25 FPS op vooruit.. zachte troost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwpmzijl
@Hoedje
Je hebt gelijk dat een extra videokaart noodzakelijk is. Maar dat kan een PCI kaartje zijn (Matrox G450) en die heb ik nog liggen. Het betekend alleen dat mijn ISDN-kaart zal sneuvelen en vervangen moet worden door een USB-gevalletje.

Hans van Zijl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkie
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

dirkie

THE WORLD !!!!

MaTr1x schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 18:39:
[...]

Argh dat is ff balen man, ik zou gelijk Dell contacten, of als je 'm via een IA gekocht hebt de contactpersoon van die IA aangezien het scherm dus gewoon defect is, bummer :(
Met wat moeite is het scherm omgeruild door Dell. Eerst beweerde ze dat het aan mijn videokaart lag, omdat het niet in de selftest te zien was (maarja, je kon die balk eigenlijk alleen goed zien op een grijze achtergrond...). Maar aangezien het probleem er ook was als ie aangesloten is op m'n laptop hebben ze hem toch omgeruild.
Helaas niet op de beloofde afleverdag (de volgende dag tussen 8:30 en 17:00), maar twee dagen later omdat UPS hem niet op voorraad had ofzo... Gelukkig kwamen ze hem op m'n werk omruilen ;)

De nieuwe die ik heb gekregen is een versie 1.9 overigens

Eat my shorts !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
Gelukkig heb je al een nieuw scherm :) Geen problemen met kapotte pixels? Voor de rest geen verschil gemerkt met het oude scherm behalve een sneller OSD?

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Ik heb een XBOX360 gekocht en ik krijg HDTV niet aan de praat op mijn monitor. Ik krijg wat wazig beeld te zien en dan gaat de XBOX360 over op normale TV setting. Dit waarschijnlijk omdat de monitor niet goed wordt bevonden. Iemand anders al eens een HDTV bron op deze monitor met succes aangesloten? Ik krijg het zelf op dit moment niet voor elkaar.

Ik zag net pas dat er een schuifje zit op de connector die de XBOX360 ingaat die je kan switchen tussen TV/HDTV. Nu doet hij automatisch 1080i/60Hz bij het opstarten :D

[ Voor 21% gewijzigd door kiddyl op 02-12-2005 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Maak us wat pics :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Krijg je met zo'n xbox 360 niet mooier beeld door gewoon de vga aansluiting te gebruiken? Dan zou je immers (in theorie) gewoon 1080p kunnen gebruiken ipv 1080i (via de component ingang). Tenzij de xbox dat niet ondersteunt natuurlijk..

[ Voor 4% gewijzigd door jasjenl op 02-12-2005 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kiddyl schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 13:51:
Ik heb een XBOX360 gekocht en ik krijg HDTV niet aan de praat op mijn monitor. Ik krijg wat wazig beeld te zien en dan gaat de XBOX360 over op normale TV setting. Dit waarschijnlijk omdat de monitor niet goed wordt bevonden. Iemand anders al eens een HDTV bron op deze monitor met succes aangesloten? Ik krijg het zelf op dit moment niet voor elkaar.

Ik zag net pas dat er een schuifje zit op de connector die de XBOX360 ingaat die je kan switchen tussen TV/HDTV. Nu doet hij automatisch 1080i/60Hz bij het opstarten :D
Is het mogelijk pics te maken ? Ik wil mijn X2 ook op dit scherm aansluiten ( Zit nu op een IIYAMA 481S 19" ). Ben zeer benieuwd wat je van het beeld vind.. Graag kritisch kijken :D Ben een zijkerd namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Ik maak later wel pics. De spellen zijn vandaag met 1 dag vertraging binnen gekomen en heb net even een paar rondjes in PGR3 gescheurd. Gisteren al de demo gespeeld van NFSMW. Het beeld is echt super. Heb ook een PS2 op de component ingang zitten en je ziet wel degelijk verschil, maar de huidige spellen zijn niet mooier dan een PC op mijn scherm kan toveren, wel met een betere constante framerate. Ik heb nu AMD X2 4200+@2.6GHz en een Geforce 7800GTX en die kan de meeste spellen wel spelen op 1920*1200. Ik begin steeds meer van deze monitor te houden en voor de prijs die ik er voor heb betaald is het een zeer goede koop. Nu nog een TV-kaartje scoren, want ik heb zojuist mijn 55CM TV-tje weggedaan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alientje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-01-2008

alientje

Hallo?

Mijn dell 24" is eergisteren ook binnen gekomen en hij is super: geen dooie pixels e.d. :z

Ik krijg hem echter niet via dvi aangesloten... Als ik de dvi kabel aansluit krijg ik gewoon zwart beeld.

Ik heb een agp asus 6800gt 128mb met de nieuwste drivers van de nvidia website (gisteren er af gehaald). Deze videokaart heeft 2 uitgangen (1 d-sub en 1dvi), maar hij herkent maar één monitoruitgang. Als ik naar beeldscherm > instellingen ga staat daar alleen het primaire beeldscherm en geen secundair wat zou wijzen op een het inactief zijn van de dvi toch?

Iemand enig idee hoe het kan dat mijn videokaart maar 1 uitgang herkent (tenminste daar lijkt het op). Ik draai trouwens xp sp2.

3d-en is leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alientje schreef op zondag 04 december 2005 @ 12:44:
Mijn dell 24" is eergisteren ook binnen gekomen en hij is super: geen dooie pixels e.d. :z

Ik krijg hem echter niet via dvi aangesloten... Als ik de dvi kabel aansluit krijg ik gewoon zwart beeld.

Ik heb een agp asus 6800gt 128mb met de nieuwste drivers van de nvidia website (gisteren er af gehaald). Deze videokaart heeft 2 uitgangen (1 d-sub en 1dvi), maar hij herkent maar één monitoruitgang. Als ik naar beeldscherm > instellingen ga staat daar alleen het primaire beeldscherm en geen secundair wat zou wijzen op een het inactief zijn van de dvi toch?

Iemand enig idee hoe het kan dat mijn videokaart maar 1 uitgang herkent (tenminste daar lijkt het op). Ik draai trouwens xp sp2.
Bij mijn IIYAMA kan ik kiezen voor analoog of digitaal op het scherm in het menu. Mischien kan je zo ook switchen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefklep
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-09 16:26

stefklep

((Stefklepje))

Iemand al foto's kunnen maken met de xbox 360 er aan ? ben best benieuwd hoe het er uit ziet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

alientje schreef op zondag 04 december 2005 @ 12:44:

Twee dingen om misschien te checken: ten eerste moet je niet zowel dvi als gewoon vga tegelijk aansluiten, dat gaat volgens mij sowieso niet werken. Dus: heb je wel eens geprobeerd met alleen de dvi kabel aangesloten?
Ten tweede: je moet wel handmatig op de Dell de dvi ingang selecteren, het is niet zo dat hij automatisch overschakelt naar de dvi ingang als daar een signaal op binnenkomt, terwijl de monitor zelf nog op de eerste (vga) ingang staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stefklep schreef op zondag 04 december 2005 @ 14:04:
Iemand al foto's kunnen maken met de xbox 360 er aan ? ben best benieuwd hoe het er uit ziet ;)
http://g-prime.net/x360/
Uit deze thread.

Dit plaatje is ook wel interessant:
Afbeeldingslocatie: http://img464.imageshack.us/img464/5033/taillelcd4ho.gif

En tot slot. Dell heeft een nieuw monster gebaard, 30 inch TFT.
Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.