[24" TFT]Dell 2405FPW ervaringen Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 3.545 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 04 december 2005 @ 15:01:
[...]

http://g-prime.net/x360/
Uit deze thread.

Dit plaatje is ook wel interessant:
[afbeelding]

En tot slot. Dell heeft een nieuw monster gebaard, 30 inch TFT.
Damn dat ziet er goed uit !! Zo is het ZEKER niet op mijn e481S :X

Als je het nou vergelijkt met je Tosshiba.. Wat vind je duidelijker ? Ongeacht de grootte..

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2005 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Het draadje op HardOCP heeft mooie plaatjes. Zelf ga ik ook wel wat plaatjes schieten als ik niet op Live zit te racen. Maar de HDTV functie op deze monitor via component werkt gewoon zoals het hoort.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Martino
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09 12:11

El Martino

Zo niet, dan toch.

Ik maak dankbaar gebruik van de USB-hub op deze monitor. Ik heb ondermeer mijn optische muis er op aangesloten. Ik heb echter nu al twee keer gehad dat de USB poorten op mijn PC het niet meer doen als ik de monitor weer aanzet. Het maakt niet in welke poort op mijn PC of monitor ik de muis plug, hij doet dan helemaal niets, het lampje gaat niet eens branden. Na een reboot is alles wel weer goed. Hebben meer mensen hier last van (gehad)? Komt dit door het scherm of door mijn PC? In die eventviewer op mijn PC (WinXP Home / SP2) vind ik geen meldingen rond dit tijdstip.

"To make a bad day worse, spend it wishing for the impossible", Calvin (Calvin & Hobbes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mogen hier vragen gesteld worden ???

Is een 6600 gt een beetje goede kaart voor dit dell scherm ? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 22:12
Om in de native resolutie van 1920x1200 browsers weer te geven en tekst te verwerken is het meer dan voldoende.
Alleen zal je verschil merken met zwaardere videokaarten in games.
Maar om games in 1920x1200 met alle eyecandy zoals AA en AF te spelen is zelfs voor een 7800GTX heel veeleisend..

[ Voor 8% gewijzigd door NewbieNeo op 04-12-2005 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alientje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-01-2008

alientje

Hallo?

jasjenl schreef op zondag 04 december 2005 @ 14:08:
[...]
Ik krijg hem echter niet via dvi aangesloten... Als ik de dvi kabel aansluit krijg ik gewoon zwart beeld.
Ik heb een agp asus 6800gt 128mb met de nieuwste drivers van de nvidia website (gisteren er af gehaald). Deze videokaart heeft 2 uitgangen (1 d-sub en 1dvi), maar hij herkent maar één monitoruitgang. Als ik naar beeldscherm > instellingen ga staat daar alleen het primaire beeldscherm en geen secundair wat zou wijzen op een het inactief zijn van de dvi toch?
Iemand enig idee hoe het kan dat mijn videokaart maar 1 uitgang herkent (tenminste daar lijkt het op). Ik draai trouwens xp sp2.

Twee dingen om misschien te checken: ten eerste moet je niet zowel dvi als gewoon vga tegelijk aansluiten, dat gaat volgens mij sowieso niet werken. Dus: heb je wel eens geprobeerd met alleen de dvi kabel aangesloten?
Ten tweede: je moet wel handmatig op de Dell de dvi ingang selecteren, het is niet zo dat hij automatisch overschakelt naar de dvi ingang als daar een signaal op binnenkomt, terwijl de monitor zelf nog op de eerste (vga) ingang staat.
Ik heb inderdaad de kabels één voor één er aan gehangen en dus niet tegelijk (zoals het ook in de handleiding stond). Verder heb ik ook het juiste kanaal gekozen op de monitor (namelijk kanaal 2) om de dvi modus te proberen. Het lijkt er echt op dat het probleem iets software-matigs is, want zoals ik al zei: ik kan geen secundaire uitgang selecteren bij de beeldscherminstellingen.

3d-en is leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:39
Ik heb ook een 6600GT op mn dell.. Spellen als Quake 3, enemy territory en ut2004 kan ik perfect op 1920x1200 spelen (zonder AA/AF). Nieuwere spellen (Quake 4, FEAR) lukt dat echt niet. Age of Empires 3 gaat overigens ook nog wel.

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NewbieNeo schreef op zondag 04 december 2005 @ 17:16:
Om in de native resolutie van 1920x1200 browsers weer te geven en tekst te verwerken is het meer dan voldoende.
Alleen zal je verschil merken met zwaardere videokaarten in games.
Maar om games in 1920x1200 met alle eyecandy zoals AA en AF te spelen is zelfs voor een 7800GTX heel veeleisend..
Nee ik speel spellen zoals need for speed underground , die moeten soepel gaan dan is het goed dus welke videokaart kan er beste in ?
hij mag 300 , 400 kosten maar ook minder B)

p.s ik heb een agp kaart ik heb geen pci-e

Ik zat zelf aan deze te denken Radeon X850 XT PE

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2005 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-09 15:13
alientje schreef op zondag 04 december 2005 @ 17:18:
[...]

Ik heb inderdaad de kabels één voor één er aan gehangen en dus niet tegelijk (zoals het ook in de handleiding stond). Verder heb ik ook het juiste kanaal gekozen op de monitor (namelijk kanaal 2) om de dvi modus te proberen. Het lijkt er echt op dat het probleem iets software-matigs is, want zoals ik al zei: ik kan geen secundaire uitgang selecteren bij de beeldscherminstellingen.
Misschien andere DVI kabel proberen? De kabel die bij mijn 2405 kwam was ook defect, soms wel beeld, dan 2 seconden later zwart beeld. Heb toen een Digiconnect DVi kabel gekocht bij MyCom voor 20 euro en vervolgens de defecte kabel laten vervangen onder garantie.

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alientje

alientje

Hallo?

MaTr1x schreef op zondag 04 december 2005 @ 18:00:
[...]

Misschien andere DVI kabel proberen? De kabel die bij mijn 2405 kwam was ook defect, soms wel beeld, dan 2 seconden later zwart beeld. Heb toen een Digiconnect DVi kabel gekocht bij MyCom voor 20 euro en vervolgens de defecte kabel laten vervangen onder garantie.
Ik heb nog even wat zitten spitten en ik kwam in het apparaatbeheer bij beeldschermadapters maar 1 adapter tegen. Dat is toch niet normaal voor een videokaart met 1 dvi en 1 d-sub uitgang?

3d-en is leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alientje schreef op zondag 04 december 2005 @ 20:21:
[...]

Ik heb nog even wat zitten spitten en ik kwam in het apparaatbeheer bij beeldschermadapters maar 1 adapter tegen. Dat is toch niet normaal voor een videokaart met 1 dvi en 1 d-sub uitgang?
2 uitgangen zijn geen 2 adapters :p

1 adapter met 2 uitgangen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alientje

alientje

Hallo?

Verwijderd schreef op zondag 04 december 2005 @ 21:43:
[...]

2 uitgangen zijn geen 2 adapters :p

1 adapter met 2 uitgangen !
Ik heb net ff bij een vriend van me gekeken en met me vader gebeld en die zien allebei 2 beeldschermadapters bij het apparaatbeheer staan ondanks dat ze maar 1 videokaart hebben. Nu hebben we wel beide ati, dus misschien is het ati eigen, maar ik krijg in ieder geval nog geen verbinding via dvi... ik kan ook geen dingetje aanvinken als: verleng m'n bureaublad naar monitor 2 of zo... ik snap er echt niks van ;(

3d-en is leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ljt
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-08 10:24

ljt

Zoek al een tijdje naar een mooie breedbeeld TFT en na het lezen over deze Dell wil ik deze dus wel erg graag hebben.

Maar heb een vraagje over mijn videokaart, dat is een geforce fx-5900XT. In de boekje staat het volgende:

Dual internal TMDS encoders (one single and one dual link) able to drive nextgeneration flat panels displays with resolutions up to 1600x1200

Gaat dat nu inhouden dat ik via DVI niet de native resolutie kan draaien van 1900 bij nogwat? Ergens verder staat namelijk wel dat ie 2048x1536@85hz kan draaien maar er staat niet bij of dat via DVI is.

Oke volgens die link vanuit google zou het gewoon moeten werken. Maar het is niet zeker. Nou ja mocht het niet werken dan maar even via d-sub. ff doorsparen voor een ati x800 dan maar. Ben helaas nog gebonden aan agp, als ik pci-e wil hebben dan mag ik onderhand de loterij gaan winnen :Y)

[ Voor 21% gewijzigd door ljt op 05-12-2005 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ljt schreef op maandag 05 december 2005 @ 12:04:
Maar heb een vraagje over mijn videokaart, dat is een geforce fx-5900XT. In de boekje staat het volgende:
Dual internal TMDS encoders (one single and one dual link) able to drive nextgeneration flat panels displays with resolutions up to 1600x1200
Gaat dat nu inhouden dat ik via DVI niet de native resolutie kan draaien van 1900 bij nogwat? Ergens verder staat namelijk wel dat ie 2048x1536@85hz kan draaien maar er staat niet bij of dat via DVI is.
Die 2048x1536 gaat enkel via de analoge VGA-uitgang. DVI is beperkt tot 1600x1200. De Dell maakt gebruik van het zogenaamde reduced blanking waarbij de datasnelheid van DVI iets hoger kan komen te liggen en 1920x1200 toch mogelijk wordt over DVI. Maar, lang niet alle kaarten ondersteunen (voldoende) reduced blanking. Vooral de oudere nVidia-kaarten staan hier vrij slecht aangeschreven. Ik heb zelf geen 5900, maar met een 5700 heb ik het scherm nooit in 1920x1200 werkende gekregen via de DVI-uitgang. De kaart haalt die frequenties gewoonweg niet. Oudere ATI-kaarten daarentegen doen het vaak wel probleemloos. Bij moderne nVidia-kaarten zouden er ook geen problemen mogen zijn.

Ik acht de kans groot dat je met je 5900 ook problemen zult ondervinden. Je kant het scherm natuurlijk voorlopig analoog gebruiken en wanneer het budget het toelaat upgraden naar een recentere ATI- of nVidia-kaart. Natuurlijk is DVI wel net even iets beter qua beeldkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
Zou gewoon moeten werken, een snelle zoektocht op Google naar 5900XT 2405 dvi levert dit op:
http://forums.whirlpool.net.au/forum-replies.cfm?t=325593

Trouwens die Xbox360 pics op de 2405 zien er wel verdomd scherp uit zeg :D
Alleen vreemd dat het nog niet helemaal duidelijk is welke kabel nou het beste beeld oplevert. IMHO zien de pics waarbij de 360 aangesloten is met de standaard component kabel van de 360 er het mooist uit. Er werd door sommigen beweerd dat het er met een goede VGA kabel beter uit zou zien dan met de componentkabel alleen daar kwam iemand op terug na een dure VGA-kabel te hebben aangeschafd van wat ik uit die thread begreep.

Edit:
@ iedereen: check die link aangezien er een hoop info in de SP staat van die thread w.o. links naar veel wallpapers etc.

[ Voor 10% gewijzigd door MaTr1x op 05-12-2005 12:51 ]

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ga die dell monitor ook halen , ik zet er denk een ati x850 xt in lijkt mij dat die geen problemen heeft met die resolutie ? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwpmzijl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-05 16:42
Goed nieuws,
Dell geeft tot 31-12 van dit jaar 25% korting op de 2405FPW. Daarmee komt de prijs incl. BTW en verzendkosten op € 918,38.

Het lijkt erop dat DELL onze vrienden van de inkoopacties wil pesten. De prijs is nl. een paar tientjes goedkoper dan XOX en Hellfire op dit moment aan kunnen bieden (bedragen incl. verzendkosten). Maar zij zijn ongetwijfeld op dit moment opnieuw met DELL aan het onderhandelen :-).

Wat mijzelf betreft. Ik wacht even af tot de prijs van de nieuwe Dell 3007WFP 30" bekend is. Kijk 1920x1200 is leuk maar 25

Hans van Zijl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik, ga waarschijnlijk toch maar voor de 2405. Jammergenoeg was ik net te laat om de 2005fpw te kopen totdat de actie was afgelopen dus gooi ik maar gelijk er 300 euro meer bij zodat ik ook iets leuks thuis heb staan dat ook 1080 kan ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satcp
  • Niet online
En al op de eerste pagina zien we iemand die het scherm niet werkend krijgt met de DVI-uitgang op een 5900... Verder in het topic heeft deze persoon een ATI kaart gekocht, dus ik veronderstel dat ie het heeft opgegeven. Er zijn (elders) wel ervaringen van mensen waarbij DVI @ 1920x1200 wel werkt bij de 5900, maar je vind net zo goed nog ervaringen van mensen waarbij het niet werkt. Zomaar blind veronderstellen dat het wel zal werken kun je dus zeer zeker niet doen. Het hangt duidelijk van kaart tot kaart af.
Verwijderd schreef op maandag 05 december 2005 @ 12:56:
ik ga die dell monitor ook halen , ik zet er denk een ati x850 xt in lijkt mij dat die geen problemen heeft met die resolutie ? 8)7
Ik gebruik een X850XTPE om twee 2405FPW's aan te sturen via de twee DVI-uitgangen. Geen enkel probleem - zelfs al zwaar overkill als je niet echt into gaming bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
SatCP schreef op maandag 05 december 2005 @ 17:05:
[...]
En al op de eerste pagina zien we iemand die het scherm niet werkend krijgt met de DVI-uitgang op een 5900... Verder in het topic heeft deze persoon een ATI kaart gekocht, dus ik veronderstel dat ie het heeft opgegeven.
Bumskee wrote:
OK here's my first prob...

I have 5900xt... just plugged using a dvi but the orange light is flashing after a shortwhile. SO i am guessing it's not workig..ad if I plug the normal one it works fine.. any idea? I have lastest driver from dell and nvidia..
Bumskee wrote:
ok. Thanks I plugged the DVI and just reset the computer and BOOM it's working.. weird, but thanks. not that I can tell the difference,any idea about the headache?geeze...is it just me?
Waarschijnlijk heeft hij het scherm aangesloten op DVI toen de PC al aanstond, bij mij werkte dat ook niet namelijk.Rebooten werkte wel. En dat hij een ATI kaart gekocht heeft klopt niet, want hij zegt dat hij op werk zit met ook zo'n 2405, de PC waar hij dan achter zit heeft een ATi kaart en hij vraagt dus welke settings ATi gebruikers hanteren voor B/C...

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alientje

alientje

Hallo?

Ok, ik ga me even in een hoekje staan schamen... mijn dvi deed het ook niet omdat ik 'm niet erin had zitten voordat ik opstartte |:(

3d-en is leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog even geduld de 30inch display komt eraan _/-\o_

http://www.trustedreviews.com/article.aspx?art=2213

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:05
Wil ik eindelijk dat scherm bestellen, kan ik niet registeren op hun website :?

Krijg deze melding :?

Deze account is geblokkeerd. Voor uw veiligheid wordt een account geblokkeerd na zes mislukte aanmeldpogingen.

*Update

Laat maar :P

Is al gelukt, op andere manier via de site :)

Scherm is onderweg _/-\o_

[ Voor 13% gewijzigd door Danielson op 06-12-2005 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
Gefeliciteerd met je aankoop, zodra je er ff achter hebt gezeten wil je niks anders meer :)
offtopic:
Had je je bestelde hardware al binnen, en welke mem en VGA had je nou besteld?

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
MaTr1x schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 16:20:
Gefeliciteerd met je aankoop, zodra je er ff achter hebt gezeten wil je niks anders meer :)
offtopic:
Had je je bestelde hardware al binnen, en welke mem en VGA had je nou besteld?
Zit nu nog met 6 jaar oude Philips 20" CRT :+

Alles is al binnen behalve de VGA kaart ;( Wordt een MSI 7800GTX 512MB :7 Moet 1920x1200 kunnen trekken toch :Y)

[ Voor 18% gewijzigd door Danielson op 06-12-2005 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Is er ook al iets bekend over de 2407 ? Die zou ook gaan komen met 8 Ms geloof ik. 24" lijkt me meer dan groot genoeg :D. Ik wil die 2405 nu niet kopen omdat strax die 2407 en de 3007 komen en dan heb je gewoon een beter scherm. voor ongeveer hetzelfde geld ?

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Danielson schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 17:57:
[...]

Alles is al binnen behalve de VGA kaart ;( Wordt een MSI 7800GTX 512MB :7 Moet 1920x1200 kunnen trekken toch :Y)
Nou niet echt. Dan kun je beter een SLI of crossfire setup draaien. Mijn X1800 XL kan ook geen 1600-1200 in de nieuwste games met AF en AAA op 16x en 4x. En dat vind ik toch wel een must :P

Ik wil immage quality vol uit hebben. Maar als je het niet erg vind om zonder AA en AF te spelen en af en toe niet op high detail kunt spelen. haal je die 1920 wel. Tis gewoon een hele hoge resolutie als je daan 40+ fps wil halen heb je veel GFX geweld nodig :)

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Danielson schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 17:57:
[...]

Als je die in een sli setting zet, zal je er veel meer uithalen. Jammergenoeg is het prijskaartje daarvan ook erg groot. Ik hoop dat ik wel op 1900x1200 kan spelen met mijn gf 6800 ultra :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Argh,. Eergisteren heb ik Dell opgebeld ivm het geluid dat de voeding maakt.

Omruilen was allemaal geen probleem en dat zou de volgende dag al gebeuren.
Nu had ik gisteren dus even 2 schermen ( geil :o ) en is vandaag mijn defecte opgehaald.

Nu begin ik met die nieuwe weer die nare hoge toon te horen ( is nog iets stiller dan de vorige maar wel al een nare zoem ). Ik heb al verschillende stroomkabels gebruikt, hem al aangesloten op verschillende stopcontacten maar het gezoem blijft ;(

Kan ik weer Dell bellen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Astennu schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 20:16:
Is er ook al iets bekend over de 2407 ? Die zou ook gaan komen met 8 Ms geloof ik. 24" lijkt me meer dan groot genoeg :D. Ik wil die 2405 nu niet kopen omdat strax die 2407 en de 3007 komen en dan heb je gewoon een beter scherm. voor ongeveer hetzelfde geld ?
Ja psies! of de huidige 2405 wordt flink goedkoper dat mag ook wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
Astennu schreef op woensdag 07 december 2005 @ 08:56:
[...]

Nou niet echt. Dan kun je beter een SLI of crossfire setup draaien. Mijn X1800 XL kan ook geen 1600-1200 in de nieuwste games met AF en AAA op 16x en 4x. En dat vind ik toch wel een must :P

Ik wil immage quality vol uit hebben. Maar als je het niet erg vind om zonder AA en AF te spelen en af en toe niet op high detail kunt spelen. haal je die 1920 wel. Tis gewoon een hele hoge resolutie als je daan 40+ fps wil halen heb je veel GFX geweld nodig :)
2e 7800GTX 512MB komt waneer ze wat meer betaalbaar zijn, laat ik eerst maar eens zorgen dat ik er een in mijn bezit krijg :?

Maar het verschil tussen de 7800GTX 512MB en de X1800XL is toch nog wel redelijk? 2500 a 3000 punten in 3dmark05 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
Ik heb trouwens het geld direct na de bestelling over gemaakt! Maakt dit uit? Ik hoef toch niet eerst te wachten op het mailtje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
De XBOX360 aangesloten met de Component kabel ziet PGR3 beter uit op 720 dan 1080 kwam ik gister achter. Ik had hem meteen op 1080 ingesteld omdat het kon, maar gisteren toch even geprobeerd en sommige dingen leken er scherper uit te zien. Betekend dit dat de XBOX upscaler minder goed is dan degene die in de Dell zit? Het maakt trouwens wel per spel uit lees ik her en der.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kiddyl schreef op woensdag 07 december 2005 @ 15:25:
De XBOX360 aangesloten met de Component kabel ziet PGR3 beter uit op 720 dan 1080 kwam ik gister achter. Ik had hem meteen op 1080 ingesteld omdat het kon, maar gisteren toch even geprobeerd en sommige dingen leken er scherper uit te zien. Betekend dit dat de XBOX upscaler minder goed is dan degene die in de Dell zit? Het maakt trouwens wel per spel uit lees ik her en der.
Ik denk dat het komt, omdat ze geen 1080i/p ondersteund dat ze alleen 720p ondersteunen. Alleen omdat je dan op 1080i/p speelt worden de textures uitgerekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 11:05
Verwijderd schreef op woensdag 07 december 2005 @ 11:56:
Argh,. Eergisteren heb ik Dell opgebeld ivm het geluid dat de voeding maakt.

Omruilen was allemaal geen probleem en dat zou de volgende dag al gebeuren.
Nu had ik gisteren dus even 2 schermen ( geil :o ) en is vandaag mijn defecte opgehaald.

Nu begin ik met die nieuwe weer die nare hoge toon te horen ( is nog iets stiller dan de vorige maar wel al een nare zoem ). Ik heb al verschillende stroomkabels gebruikt, hem al aangesloten op verschillende stopcontacten maar het gezoem blijft ;(

Kan ik weer Dell bellen :(
Ik heb 3 of 4 (weet het niet meer lol) van deze schermen gehad, en 2 ervan piepte.

een daarvan is terug, deze piepte alleen in de 1e week dat ik hem had, daarna was hij altijd stil.
De gene die ik nu nog voor me heb staan, piept altijd (jah :( ) zon 15 minuten nadat je hem hebt aangezet... daarna is het wel over :)

en ach, liever zon piepje dan gemekker met pixels ... ik ga mijnes igg niet meer omruilen, want 3 van de 4 schermen hadden pixel problemen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satcp
  • Niet online
Roberto schreef op donderdag 08 december 2005 @ 11:12:
Ik heb 3 of 4 (weet het niet meer lol) van deze schermen gehad, en 2 ervan piepte.
Er schijnen series te zijn die aanzienlijk piepen terwijl anderen weer absoluut stil zijn. Ikzelf heb zeven van zulke schermen uitvoerig getest en geen enkel scherm piepte (en ik heb toch een vrij goed gehoor) - ook anderen die ik heb laten luisteren konden geen bijgeluiden vaststellen in een rustige omgeving.

Qua pixels waren 2 van de 7 schermen niet pixelperfect. Het ging echter in beide gevallen om 1 defecte rode subpixel die dicht bij de rand van het scherm zat. Eerlijk gezegd was de defecte subpixel enkel duidelijk zichtbaar op een helrode achtergrond. Op andere achtergronden is het defect enkel zichtbaar als je weet waar het zich bevindt en je goed kijkt. Ik heb verscheidene mensen met DeadPixelBuddy het defect laten zoeken, en sommigen wisten het zelfs op de rode achtergrond niet te vinden. Storend kun je het dus zeker niet noemen. Het is natuurlijk wel jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2005 @ 09:58:
[...]

Ik denk dat het komt, omdat ze geen 1080i/p ondersteund dat ze alleen 720p ondersteunen. Alleen omdat je dan op 1080i/p speelt worden de textures uitgerekt.
Ik heb gisteren de hele dag op 720p gespeeld en ga toch weer terug naar 1080i. Op 720p zien de letters er bijvoorbeeld strakker uit, maar meteen ook de aliasing die nu erg aanwezig is. Op 1080i ziet alles er juist wel een beetje aliased uit en dat maakt het gehele beeld eigenlijk mooier vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
Netjes van Dell; dinsdag einde van de dag bestelling geplaatst, vandaag verzonden _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Danielson schreef op woensdag 07 december 2005 @ 13:19:
[...]

2e 7800GTX 512MB komt waneer ze wat meer betaalbaar zijn, laat ik eerst maar eens zorgen dat ik er een in mijn bezit krijg :?

Maar het verschil tussen de 7800GTX 512MB en de X1800XL is toch nog wel redelijk? 2500 a 3000 punten in 3dmark05 :)
uhmm 344 euro voor de XL en 650+ voor de GTX 512. De XL haald standaard 7800 punten de GTX mischien 9500 ? En mijn XL haald met OC al 9222. Voor een veel lagere prijs. Die GTX 512. Haald dan ergens 11000 met oc. Mja veel meer geld. En verschil van mischien 15% in prestatie tegen bijna 100% in prijs :). En eind deze maand komen ook de Crossfire kaartjes. Dus dan heb je 2 kaarten voor weinig geld en daar heb je dan mischien net een GTX 512 voor. 2 kaartjes samen halen ongeveer 12 a 13k in 3dmark 05.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diotav
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:04
Zo ... eindelijk is kunnen registreren op GoT!

Heb al een aantal maanden de 2405FPW en heb al vanaf het begin een buzz die steeds erger is geworden. Gisteren Dell een mailtje gestuurd en vandaag aan mogen geven wanneer de koerier langs mag komen voor een nieuwe 2405FPW. Top!

dion.dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
Mijn 2405FPW is ondertussen al in Eindhoven :) Hij wordt donderdag vanwacht, maar ik hoop eerder 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:40
Als hij al in Eindhoven zit, moet hij toch echt eerder binnen komen. Tenzij hij eerst via Duitsland gaat (gaat vreemd bij UPS)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
STIMPPYYY schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 17:54:
Als hij al in Eindhoven zit, moet hij toch echt eerder binnen komen. Tenzij hij eerst via Duitsland gaat (gaat vreemd bij UPS)
Wou net zeggen, een van mijn pakketjes is nu ineens in Brussel :? En de ander in Lesquin Cedex in Frankrijk :?

Wat een logica }:O

[ Voor 8% gewijzigd door Danielson op 10-12-2005 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Laatst online: 21:49

_Arthur

blub

Danielson schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 09:52:
[...]

Wou net zeggen, een van mijn pakketjes is nu ineens in Brussel :? En de ander in Lesquin Cedex in Frankrijk :?

Wat een logica }:O
Heel het volg systeem is dan ook totaal niet betrouwbaar.

Je pakketjes liggen echt niet in Frankrijk of Brussel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Waarom niet? Misschien is Eindhoven alleen een distibutiepunt, er zitten niet alleen maar spullen voor NL in. Als er in 1 grote verscheping etc... maar een paar dingen zitten die bedoeld zijn voor NL zullen ze dit heus niet eerst wegbrengen dit zijn alleen maar extra transportkosten. Blijkbaar komen alle distributiekanalen bijeens in Brussel ofzo?

[ Voor 13% gewijzigd door STIMPPYYY op 10-12-2005 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 16:23

KhaZ

Alfa Romeo

Als het uit Ierland komt lijkt het me logisch dat het rechtstreeks naar Nederland komt?

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Niet als meerdere onderdelen vanuit Iederland naar andere delen van Europa moeten worden verscheept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Laatst online: 21:49

_Arthur

blub

STIMPPYYY schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 13:09:
Waarom niet? Misschien is Eindhoven alleen een distibutiepunt, er zitten niet alleen maar spullen voor NL in. Als er in 1 grote verscheping etc... maar een paar dingen zitten die bedoeld zijn voor NL zullen ze dit heus niet eerst wegbrengen dit zijn alleen maar extra transportkosten. Blijkbaar komen alle distributiekanalen bijeens in Brussel ofzo?
Lees de andere Dell topics (o.a. in de oudere 20" 2005fpw topics). Hierin wordt er veelvuldig over gesproken.

Een transportorganisatie zal zo efficient mogelijk met het pakketje omgaan. Het zal dus -niet- eerst uit Ierland naar Nederland gaan om daar vandaan weer naar Brussel of Frankrijk te gaan met als eind bestemming weer Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tabakje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-08 15:37
voor de geinteresseerden, ik verkoop m'n ** SPAM **, als je interesse hebt kun je me mailen.

Modbreak:V&A kun je in... V&A kwijt. Niet hier :/

[ Voor 41% gewijzigd door dion_b op 12-12-2005 01:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
Mijn pakketjes staan ondertussen in Apeldoorn :) en de status is OUT FOR DELIVERY _/-\o_

Hij wordt donderdag verwacht, maar heel stiekem hoop ik dat hij vandaag komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:35
Ik heb mijn 2405 nu een maandje of 3 en ben er helemaal over te spreken. Ik heb er 2 pc's aangesloten. 1 met een 7800 GTX (DVI) en 1 met een FX5200 (VGA).

Het beeld is zowel met de high-end GTX als met de low budget FX5200 goed, zeker als je weet dat de vga kabel van de FX5200 ook nog eens 1.5 meter is verlengd.

Ghosting is er wel, maar het is niet echt storend.
Wil je echt alles in de native resolutie spelen met alle eyecandy aan dan moet je echt er een sli kaartje bij prikken. Bijv. call of duty 2 is echt niet speelbaar op 1920*1200.

Een nadeeltje vind ik de slecht inkijk hoek: het beeld verandert te veel van kleur wanneer je niet recht voor het scherm zit.

Ik heb echter geen moment spijt gehad mijn aankoop.

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
Danielson schreef op maandag 12 december 2005 @ 08:36:
Mijn pakketjes staan ondertussen in Apeldoorn :) en de status is OUT FOR DELIVERY _/-\o_

Hij wordt donderdag verwacht, maar heel stiekem hoop ik dat hij vandaag komt :)
Hij is binnen 8) nog 2 uur tot ik vrij ben, gaat lang duren denk ik :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
hehe vet ik ken het gevoel :D

Nu wat over DVI en D-Sub:

Ik heb het scherm zowel via D-Sub als DVI aangesloten gehad op me ATi X800XT PE en vond het beeld via D-Sub aangesloten heel erg slecht, 1920x1200 was erg wazig, DVI daarentegen is haarscherp en dat is hoe ik het scherm ook nog steeds gebruik.

Nu heb ik dus me andere PC met een nVidia Ti4200 d.m.v. die VGA kabel op de D-Sub aansluiting aangesloten van het scherm en zelfs 1920x1200 levert nu nog een scherp beeld op :?

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
Dit is mijn eerste reply die ik typ op mijn 2405FPW.... Wat een scherm _/-\o_

Net eens even wat HDTV samples bekeken, wat een kwaliteit!

Sprakeloos..... O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit misschien te denken om dit scherm te halen. Alleen moet ik een scherm hebben dat niet gaat stretchen of opschalen bij een resolutie die lager is dan de native resolutie van het scherm.(anders krijg je lelijk beeld) Ik weet niet hoe dat bij de Dell 2405FPW zit, of kun je instellen dat hij alles pixel voor pixel moet weergeven?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2005 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Je kan instellen dat het beeld 1:1 staat, dus lagere resoluties zul je wel balken links en rechts zien van het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-09 17:47
In de review van Prad.de zie je in het 3e plaatje dat de 2405FPW drie opties heeft om met niet native resoluties om te gaan: 1:1, Fill, en Aspect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok ziet er goed uit, denk dat de beeldkwaliteit met een Xbox 360 ook wel erg goed zal zijn. :P Wist trouwens niet dat dit scherm Picture in picture en split-screen ondersteunde, kan ik dus tijdens het Xbox'en ook MSN in de gaten houden bijv.? Wanneer kwam trouwens de nieuwe versie van dit scherm uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 12 december 2005 @ 20:44:
Ok ziet er goed uit, denk dat de beeldkwaliteit met een Xbox 360 ook wel erg goed zal zijn. :P Wist trouwens niet dat dit scherm Picture in picture en split-screen ondersteunde, kan ik dus tijdens het Xbox'en ook MSN in de gaten houden bijv.? Wanneer kwam trouwens de nieuwe versie van dit scherm uit.
Als je je xbox 360 op de component doet en niet op de vga kan dit inderdaad ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm las net alleen wel in die review dat er bij snelle games toch wel wat ghosting te waarnemen is met dit scherm en dat het niet ideaal is voor hardcore gamers. Die nieuwe versie kreeg een lagere response time (8ms) toch? Misschien kan ik daar anders beter op wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-09 16:13
MaTr1x schreef op maandag 12 december 2005 @ 16:11:
hehe vet ik ken het gevoel :D

Nu wat over DVI en D-Sub:

Ik heb het scherm zowel via D-Sub als DVI aangesloten gehad op me ATi X800XT PE en vond het beeld via D-Sub aangesloten heel erg slecht, 1920x1200 was erg wazig, DVI daarentegen is haarscherp en dat is hoe ik het scherm ook nog steeds gebruik.

Nu heb ik dus me andere PC met een nVidia Ti4200 d.m.v. die VGA kabel op de D-Sub aansluiting aangesloten van het scherm en zelfs 1920x1200 levert nu nog een scherp beeld op :?
Ik heb dezelfde 3D kaart (ati) en zal zodra ik een scherm heb weten te bemachtigen mijn ervaringen posten in deze combinatie.
Is het goed mogelijk om spellen met die 3D kaart op die resoluties te spelen? Hoe is de scaling op bijv 1024x768

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
@Dukemaster:

Ik beschouw mezelf wel als een hardcoregamer, ik game bijna elke dag en speel ook BF2 in clanverband en ben uitermate tevreden met dit scherm. Ik heb ook ergens een filmpje vandaan gehaald voordat ik het scherm kocht waarop je HL2 tegelijkertijd op een CRT en deze 2405 zag en dat bewees voor mij dat huidige games goed te spelen zijn met dit scherm * MaTr1x haalt adem :)
Link naar filmpje: http://matr1x.herejezus.nl/2405f/halflife2_1000.avi

@Dukemaster en arnoman:

Ik was net zoals jullie bang dat als je een game op een niet native-reso zou spelen van dit scherm dat je dan een wazig beeld zou krijgen zoals vroeger met TFT's. Gelukkig valt het zeer zwaar mee. Sommige games zijn gewoon te zwaar voor 1920x1200, dus dan speel ik bijvoorbeeld op 1280x1024 of 1152x768 en dat ziet er toch wel goed uit IMHO.

Mijn settings:

BF2 speel ik op 1280x1024 1:1 (2xAA, AF full)edit: speel nu op 1920x1200 geen AA /edit
NFS:MW op 1600x1200 1:1 (2xAA, AF full)
WoW op 1920x1200 (1xAA, AF full)
GTR demo op 1920x1200 (4xAA, 8xAF)
F.E.A.R. op 1152x768 Fill (2xAA volgens mij, AF weet ik ff niet meer)

Je kunt uiteraard ook bij een lagere reso kiezen voor Fill of Aspect maar dan krijg je met Fill vaak een te uitgerekt beeld, en als je bijvoorbeeld 1024x768 op Aspect zet dan blaas je het beeld teveel op. Dit heb ik toevallig van het weekend gedaan met CoD op een LAN, want op de één of andere manier kreeg ik CoD niet lekker lopend, geen idee waar dit aanlag, maar het spel stotterde erg, zelfs settings verlagen wilde niet echt lukken, toen maar 1024x768 1:1 gespeeld, zag er wel lullig uit zo :+ Zal wel door het tweaken komen, want ik gebruik de op de Catalyst 5.9 gebaseerde Omega drivers met nog eens alle Advanced tweaks van ATi Tray Tools aangezet. WoW speel ik trouwens met Adaptive AA ook nog eens aan.

Hopelijk hebben jullie zo een indruk van wat je van dit scherm kunt verwachten :)

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaTr1x schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 18:45:
@Dukemaster:

Mijn settings:

WoW op 1920x1200 (1xAA, AF full)

WoW speel ik trouwens met Adaptive AA ook nog eens aan.
Na dat filmpje te hebben gezien ben ik nog meer overtuigd dat dit het beste kerstkadootje voor mijzelf word :P. Omdat WoW weer begint te kriebelen kan ik goed mijn nieuwe monitor uittestten, maar trekt jouw pc @ die reso ook de steden goed en krijg je daar dan geen frames drops?
Mijn tweede vraag is hoe neem jij je beeldscherm mee naar LAN's? Neem je die mee in de orginele doos of heb je daar een andere manier voor gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=24801139,noline] *knip* Link naar filmpje: http://matr1x.herejezus.nl/2405f/halflife2_1000.avi
*knip*
Wordt wel erg nieuwsgierig naar het filmpje maar krijg hem niet geopend met wmp10 of quicktime, waarmee wel? ;X

Verder zat ik er aan te denken om de Samsung 970P te kopen, maar ik zit toch steeds meer te twijfelen om iets langer te wachten en deze aan te schaffen. Ik wil hem gaan gebruiken voor games & grafisch, en ik geloof dat ik niet zoveel last ga hebben van breedbeeld. Dit scherm kan tenminste een fatsoenlijke resolutie aan ;D
Dit actie die nu loopt bij Dell is tot eind dec had ik gelezen, maar ik denk (aangezien dit ook niet de 1e keer was) dat de prijs nog wel een keer omlaag zal gaan toch? Tevens is het scherm te koop bij 4launch voor 900e, die prijs zal wel zo blijven neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gill
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06 14:10

gill

Love my lindsey...

Een vraagje: ik ga me dit weekend een nieuwe PC kopen. Daarin ga ik een MSI NX6800GS-TD256E 256MB DDR3 PCI-express steken als videokaart (http://www.tones.be/shop_product.php?idx=101614).

Ik ga er ook zo'n Dell 24" bijkopen. Gaat deze kaart op 1920 bij 1200 het scherm kunnen aansturen? (ik ga er geen games op spelen, 't is een werk-PC)

[ Voor 11% gewijzigd door gill op 13-12-2005 23:42 ]

Visit my new Blog!
www.Snowball.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diotav
Vandaag m'n nieuwe monitor (vervanging) mogen ontvagen ... blijkt dat er 2 dode pixels op zitten en er net zoals zijn voorganger een buzz in zit. Dell dus weer een mailtje moeten sturen! Kan iemand beschrijven hoe/of zijn monitor geluid maakt?

> Ik heb trouwens het idee dat de "nieuwe" monitor niet nieuw was... :/

[ Voor 10% gewijzigd door diotav op 13-12-2005 23:49 ]

dion.dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 23:18:
[...]

Wordt wel erg nieuwsgierig naar het filmpje maar krijg hem niet geopend met wmp10 of quicktime, waarmee wel? ;X
DIVX Player kreeg hem hier prima afgespeeld

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2005 02:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:54

Bever!

3

gill schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 23:41:
Een vraagje: ik ga me dit weekend een nieuwe PC kopen. Daarin ga ik een MSI NX6800GS-TD256E 256MB DDR3 PCI-express steken als videokaart (http://www.tones.be/shop_product.php?idx=101614).

Ik ga er ook zo'n Dell 24" bijkopen. Gaat deze kaart op 1920 bij 1200 het scherm kunnen aansturen? (ik ga er geen games op spelen, 't is een werk-PC)
waarom in hemelsnaam een 6800gs in een kantoorPC 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 21:24:
Na dat filmpje te hebben gezien ben ik nog meer overtuigd dat dit het beste kerstkadootje voor mijzelf word :P. Omdat WoW weer begint te kriebelen kan ik goed mijn nieuwe monitor uittestten, maar trekt jouw pc @ die reso ook de steden goed en krijg je daar dan geen frames drops?
Mijn tweede vraag is hoe neem jij je beeldscherm mee naar LAN's? Neem je die mee in de orginele doos of heb je daar een andere manier voor gevonden?
Zeker een leuk kadootje :)
Ja WoW is goed te spelen, alleen in de grote steden zoals Darnassus, IF en buiten Ashenvale wel eens drops onder de 30fps, maar over het algemeen redelijk goede fps.

Van het weekend was de 1e LAN waar het scherm naartoe ging. Ik heb dat beschermplastic dat op het beeldscherm zat toen ik 'm kocht er weer voor geplakt en toen gewoon een groot laken cq dekbedovertrek eroverheen en 'm zo meegenomen :)
Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 23:18:
Speelt WMP 'm niet af dan, misschien de juiste codecs niet? Probeer anders ook eens VLC (videolan.org). Zou trouwens kunnen dat het scherm volgend jaar goedkoper wordt, maar je weet het nooit aangezien de prijs van dit scherm de laatste tijd behoorlijk fluctueert.
gill schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 23:41:

Ja dat lijkt me wel dat die kaart dat gaat trekken, helemaal als je geen games gaat spelen, zoals ik eerder al zei heb ik dit scherm op me 2e PC met die VGA kabel aangesloten op een Ti4200 @1920x1200, draait perfect.
diotav schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 23:47:
Vandaag m'n nieuwe monitor (vervanging) mogen ontvagen ... blijkt dat er 2 dode pixels op zitten en er net zoals zijn voorganger een buzz in zit. Dell dus weer een mailtje moeten sturen! Kan iemand beschrijven hoe/of zijn monitor geluid maakt?

> Ik heb trouwens het idee dat de "nieuwe" monitor niet nieuw was... :/
Balen man die problemen, en het lijkt erop dat het model dat je nu hebt gekregen een refurbished model is :/
Het geluid dat mijn scherm maakt is alleen hoorbaar als ik 'm aanzet, dan hoor ik 'm heel eventjes zachtjes brommen, maar dat is binnen een aantal seconden verdwenen.

* MaTr1x moet nu echt gaan :z

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gill

gill

Love my lindsey...

Bever! schreef op woensdag 14 december 2005 @ 04:13:
[...]

waarom in hemelsnaam een 6800gs in een kantoorPC 8)7
Euh ja... kweeni :D
Heb die maar gekozen omdat dat me een goeie midrange leek.
Ik wil er ook HD content mee kunnen kijken in de toekomst.

Wat zou je dan aanraden?

Visit my new Blog!
www.Snowball.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jona
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 01:21
MaTr1x schreef op woensdag 14 december 2005 @ 04:31:
[...]

Van het weekend was de 1e LAN waar het scherm naartoe ging. Ik heb dat beschermplastic dat op het beeldscherm zat toen ik 'm kocht er weer voor geplakt en toen gewoon een groot laken cq dekbedovertrek eroverheen en 'm zo
Jij neemt je 2405 mee naar een LAN party? :P Niet echt het meest handzame scherm om mee te nemen. Maar je hebt natuurlijk wel een hoge blitsfactor >:)

Ik zou het zelf niet doen. Te groot risico lijkt me dat je scherm kapot gaat of wordt gestolen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03 11:55
Waar wil de dader naartoe gaan moet zo`n scherm :P

Anyway ik speel WoW nu al maanden op die scherm en het loopt echt als een tiet (is positief) op 1920*1200 met 4xAA en alles op HIGH. Zelfs in de grote steden en dan ook nog 's avonds rond 22:00 dan is het op Doomhammer goed druk.

Al met al een nogsteeds een superscherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

_Jona_ schreef op woensdag 14 december 2005 @ 10:30:
[...]
Jij neemt je 2405 mee naar een LAN party? :P Niet echt het meest handzame scherm om mee te nemen. Maar je hebt natuurlijk wel een hoge blitsfactor >:)

Ik zou het zelf niet doen. Te groot risico lijkt me dat je scherm kapot gaat of wordt gestolen...
Ik had hem wel mee naar NWD vorige week, hij is echt een HEEL stuk handzamer dan mijn 19" iiyama CRT bakbeest, die was pas echt onhandig groot en zwaar :)

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem ook gisteren besteld :)

aan hand van al de positieve berichten hier en overal kan ik nieh wachten tot ie binnen komt :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben echt zeer te spreken over dit beeldscherm. Heb hem nu een paar maanden, en weinig klachten. Ik speel vooral WoW, dus dat is ook niet zo heel erg veeleisend.

Echter met de komst van Quake4 ben ik me ook weer een beetje gaan richten op FPSers. Ik heb niet zo heel veel last van ghosting (zoals ik dat heb gezien op oude laptops :)) Maar op een of andere manier lijkt mijn muis te "laggen" Zelfs in het hoofdmenu, op werke resolutie dan ook, loopt mijn muiscursor achter mijn beweging aan. Op zich lastig waar te nemen, omdat je brein zich hieraan aanpast. Echter toch erg storend in FPSers. Het lijkt erop dat hij het minder doet als hij op native res draait.
Als je bijvoorbeeld (in game) een zwaai met de muis maakt, dan is de cursor daar niet meteen, zoals wel het geval is op een CRT.

Iemand hier ook last van? Of misschien een oplossing hiervoor? Ik heb een Athlon64 3200+ met een ATI Radeon X850XT PE. (wat opzich genoeg zou moeten zijn)

Wat ik al heb geprobeerd:
- DSUB en DVI -> Zelfde resultaat
- DVI-opties in display properties aan en uit (om minder bandbreedte te gebruiken) -> Zelfde resultaat
- 60 en 75 Hz -> Zelfde resultaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet helaas niet de oplossing voor je.

Was wel ook enigste waarme ik een beetje zat ...met gamen op deze monitor gezien hij niet heel erg snel is.

Maar van bijna iedereen lees ik dat je hier weinig last van hebt en gezien ik vooral Guild Wars speel zou ik hierom zeker geen spijt van mijn aanschaf krijgen :9 hopelijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2005 @ 15:12:

Iemand hier ook last van? Of misschien een oplossing hiervoor?
We hebben hierover uitgebreid gediscussieerd in het vorige deel van dit topic. Er is hierover veel te vinden, ten eerste zet je refreshrate in Windows op 100Hz, ja 100Hz ja klinkt raar, maar je muis gaat een stuk sneller, ten tweede zit zet je USB polling rate op 500Hz: http://www.reaver.be/stuff/mouserate.rar. Deze twee zo ff uit m'n hoofd. Zal zo ff linkies toevoegen.

Edit:
- 'reduced DVI banking' uitzetten in videokaart drivers
- "Precisie van de aanwijzer verbeteren" aanvinken
Verders moet je moet maar ff zoeken op het woord lag in het vorige topic:
[rml][ 24" TFT]Dell 2405FPW ervaringen Deel 4[/rml]

En ja had me scherm meegenomen zoals ik zei naar een LAN, was wel een privé LANnetje dus was niet zo bang voor diefstal :)

[ Voor 25% gewijzigd door MaTr1x op 14-12-2005 18:44 ]

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehe cool..

Ik heb een logitech G5 muis, dus als het goed is refreshed deze op 2000Hz, toch?

Refresh op 100Hz klinkt idd raar, omdat de monitor volgens de specs maar 75Hz max aankan.. Ik wacht vol verwachting op het linkje. Zo toch naar huis, dus dan maar meteen proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
Ja klopt dat is het vreemde, volgens specs kan dit scherm ook maar tot 75Hz, maar als je 'm in je videocard drivers op 100Hz zet gaat je muis echt een stuk sneller. Ik heb 'm al zo staan sinds september en dat gaat perfect :)

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Laatst online: 13-09 12:22

Puck

W32.Deadcode.A

Ik zit er ook aan te denken om deze prachtige 24" TFT Monitor te kopen. Echter werk ik voorlopig nog op mijn laptop, daarom wil ik juist een extern scherm. Als ik eventueel later weer een desktop PC ga aanschaffen (met DVI) wil ik deze natuurlijk hierop aansluiten. Verder heb ik nog een wat oudere PC staan die ik gebruik als Media Center (Films, muziek, etc). Hier zit nu een 5 jaar oude 19" CRT op.

In mijn laptop zit een normale Ati Radeon 9700Mobile in met VGA aansluiting. Ik neem aan dat deze gewoon goed beeld heeft op de resolutie van het scherm? Is de kwaliteit echt veel minder dan DVI? Verder wil ik mijn 19" CRT de deur uit doen en dus snel kunnen switchen tussen 2 PC's (naja 1 PC en 1 laptop). Hoe kan ik dit dan gemakkelijk doen? Misschien een VGA > DVI convertor zodat ik niet steeds van kabel hoef te wisselen?

Zijn wat simpele vraagjes, maar weet gewoon niet zeker hoe dit zit!

edit:
Trouwens in de pricewatch staat deze monitor voor € 894.50 (incl. BTW) bij 4Launch. Hier kan je ook pixelgarantie bijkopen. Toch dacht ik dat Dell alleen via eigen site verkocht. Hoe zit dit? En is dit aan te raden? Ik wil wel graag pixelgarantie.

[ Voor 18% gewijzigd door Puck op 14-12-2005 18:14 ]

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaTr1x schreef op woensdag 14 december 2005 @ 16:12:
[...]

We hebben hierover uitgebreid gediscussieerd in het vorige deel van dit topic. Er is hierover veel te vinden, ten eerste zet je refreshrate in Windows op 100Hz, ja 100Hz ja klinkt raar, maar je muis gaat een stuk sneller, ten tweede zit zet je USB polling rate op 500Hz: http://www.reaver.be/stuff/mouserate.rar. Deze twee zo ff uit m'n hoofd. Zal zo ff linkies toevoegen.

Edit:
- 'reduced DVI banking' uitzetten in videokaart drivers
- "Precisie van de aanwijzer verbeteren" aanvinken
Verders moet je moet maar ff zoeken op het woord lag in het vorige topic:
[rml][ 24" TFT]Dell 2405FPW ervaringen Deel 4[/rml]

En ja had me scherm meegenomen zoals ik zei naar een LAN, was wel een privé LANnetje dus was niet zo bang voor diefstal :)
Thnx voor je uitleg man! Ik ben helaas (nog) niet 1 van de gelukkigen met een 2405, maar over niet al te lange tijd (na een hopelijke en mischien toekomstige prijsverlaging :*) ) is dat niet meer het geval.
En dan kan dit mischien nog erg van pas komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PuCK schreef op woensdag 14 december 2005 @ 17:57:
Toch dacht ik dat Dell alleen via eigen site verkocht. Hoe zit dit? En is dit aan te raden? Ik wil wel graag pixelgarantie.
Waarschijnlijk heeft 4launch een koopcontract met dell dat ze exclusief de schermen kunnen kopen, ik had ook iets had gehoord dat 4launch heeft geholpen met de eerste IA van de 2405's dit weet ik niet zeker.

Dell doet niet echt moeilijk gaat als het om dode pixels gaat en vaak kan je zo gewoon inruilen, wat ik heb gelezen kan dit best. Kijk maar een paar pagina's terug daar zie je ook dat mensen hun beeldscherm hebben kunnen inruilen voor een nieuwe.

• arnoman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-09 16:13
Is er al iets bekend over de verschillen tussen de Dell 2405FPW en de nieuwe Dell 2407FPW?
Ik ben momenteel in staat om een scherm aan te schaffen, maar moet daar echt alles voor uit de kast trekken. Mede hierom zit ik te twijfelen of het niet verstandiger is om te wachten op de 2407FPW.
Of iemand moet zijn scherm voor een mooi prijsje kwijt willen ;) *hint*

• diotav
Zoals verwacht ... natuurlijk geen reactie gehad op m'n mailtje over de vervangende monitor die ook een buzz geluid maakt en 2 dode pixels heeft! Morgen komt een koerier de monitor ophalen maar flikker gewoon de zogenaamde nieuwe monitor in de doos. Daarna maar is gaan bellen want dit gaat zo niet werken! :X

dion.dev

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

arnoman schreef op donderdag 15 december 2005 @ 00:52:
Is er al iets bekend over de verschillen tussen de Dell 2405FPW en de nieuwe Dell 2407FPW?
Ik ben momenteel in staat om een scherm aan te schaffen, maar moet daar echt alles voor uit de kast trekken. Mede hierom zit ik te twijfelen of het niet verstandiger is om te wachten op de 2407FPW.
Of iemand moet zijn scherm voor een mooi prijsje kwijt willen ;) *hint*
Ja ik heb eigenlijk dezelfde vragen. En dan voornamelijk wat de prijs gaat worden van deze nieuwe monitor. Ik kan nog wel even wachten (met moeite :P)

Verwijderd

PuCK schreef op donderdag 15 december 2005 @ 12:54:
[...]

Ja ik heb eigenlijk dezelfde vragen. En dan voornamelijk wat de prijs gaat worden van deze nieuwe monitor. Ik kan nog wel even wachten (met moeite :P)
Jep me2 :*) hoop dat die nieuwe evenveel (of minder :P ) gaat kosten (met vet veel extra functies en vette specs) als de 2405 en dat de 2405 vet in prijs gaat dalen, want dan neem ik ze gewoon allebei :9

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2005 18:06 ]

• stefklep
  • Laatst online: 02-09 16:26

stefklep

((Stefklepje))

Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2005 @ 18:05:
[...]

Jep me2 :*) hoop dat die nieuwe evenveel (of minder :P ) gaat kosten (met vet veel extra functies en vette specs) als de 2405 en dat de 2405 vet in prijs gaat dalen, want dan neem ik ze gewoon allebei :9
Zijn meer mensen die als mijn denken >:)

• gill

gill

Love my lindsey...

Ik hoop ook dat ie inderdaad goedkoper gaat zijn... of toch zeker niet duurder...

Is het eigenlijk al 100% dat er een 2407 uitkomt? Ik heb gelezen ergens dat die in feb/maart uit zou komen... Iemand die dat kan bevestigen?

Visit my new Blog!
www.Snowball.be

Verwijderd

PuCK schreef op woensdag 14 december 2005 @ 17:57:
Ik zit er ook aan te denken om deze prachtige 24" TFT Monitor te kopen. Echter werk ik voorlopig nog op mijn laptop, daarom wil ik juist een extern scherm. Als ik eventueel later weer een desktop PC ga aanschaffen (met DVI) wil ik deze natuurlijk hierop aansluiten. Verder heb ik nog een wat oudere PC staan die ik gebruik als Media Center (Films, muziek, etc). Hier zit nu een 5 jaar oude 19" CRT op.

In mijn laptop zit een normale Ati Radeon 9700Mobile in met VGA aansluiting. Ik neem aan dat deze gewoon goed beeld heeft op de resolutie van het scherm? Is de kwaliteit echt veel minder dan DVI? Verder wil ik mijn 19" CRT de deur uit doen en dus snel kunnen switchen tussen 2 PC's (naja 1 PC en 1 laptop). Hoe kan ik dit dan gemakkelijk doen? Misschien een VGA > DVI convertor zodat ik niet steeds van kabel hoef te wisselen?

Zijn wat simpele vraagjes, maar weet gewoon niet zeker hoe dit zit!

edit:
Trouwens in de pricewatch staat deze monitor voor € 894.50 (incl. BTW) bij 4Launch. Hier kan je ook pixelgarantie bijkopen. Toch dacht ik dat Dell alleen via eigen site verkocht. Hoe zit dit? En is dit aan te raden? Ik wil wel graag pixelgarantie.
MMmhh ik heb ook een laptop met een RaMo 9700 en een even goed (zo niet beter }) ) scherm, een 23" L2335 van hp. Dit geeft perfect beeld, en dat via de gewone VGA aansluiting. Er is wel degelijk verschil tussen DVI en VGA, maar dit merk je enkel wanneer je omschakelt.
Let er wel op dat je een ERG GOEDE vga kabel koopt, met een goedkope heb je spookbeelden om zot van te worden. Maar ik weet niet hoe het zit met de bijgeleverd kabel van de Dell monitor.
:>

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-09 16:57

jasjenl

Liab A Tymo

Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2005 @ 20:08:
[...]

MMmhh ik heb ook een laptop met een RaMo 9700 en een even goed (zo niet beter }) ) scherm, een 23" L2335 van hp. Dit geeft perfect beeld, en dat via de gewone VGA aansluiting. Er is wel degelijk verschil tussen DVI en VGA, maar dit merk je enkel wanneer je omschakelt.
Let er wel op dat je een ERG GOEDE vga kabel koopt, met een goedkope heb je spookbeelden om zot van te worden. Maar ik weet niet hoe het zit met de bijgeleverd kabel van de Dell monitor.
Ik heb 'm ook nog gewoon op vga aangesloten, met de standaard meegeleverde kabel, en heb nergens last van spookbeelden. Maar ik draai dan ook nog met een (oud) matrox g400 kaartje, die natuurlijk wel bekend staat om zijn zeer goede vga uitgang. Wellicht dat je met een radeon kaartje wat eerder last van problemen krijgt en dat een betere kabel dat dan kan compenseren.

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2005 @ 20:08:
[...]

Gek eigenlijk. Je zou toch moeten verwachten dat je met de bijgeleverde kabel de kwaliteit hebt die je mag verwachten. Ik zie het wel op het moment dat ik het scherm heb. Ik wacht eerst een de 2407 geruchten af. Toch wel een vraagje: wat voor VGA kabel heb jij gekocht dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diotav
diotav schreef op donderdag 15 december 2005 @ 01:00:
Zoals verwacht ... natuurlijk geen reactie gehad op m'n mailtje over de vervangende monitor die ook een buzz geluid maakt en 2 dode pixels heeft! Morgen komt een koerier de monitor ophalen maar flikker gewoon de zogenaamde nieuwe monitor in de doos. Daarna maar is gaan bellen want dit gaat zo niet werken! :X
Nou ... das lekker! Ik heb geen koerier gezien vandaag. Hele dag zitten wachten op niks! Als er geen koerier langskomt morgen heb ik blijkbaar dus 2 monitoren en als er wel ééntje langskomt ga ik bellen met Dell. Ik heb namelijk nog steeds geen reactie gehad op m'n mailtje terwijl ik wel reacties heb gehad op de "positieve" mailtjes.

dion.dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PuCK schreef op donderdag 15 december 2005 @ 23:49:
[...]

Gek eigenlijk. Je zou toch moeten verwachten dat je met de bijgeleverde kabel de kwaliteit hebt die je mag verwachten. Ik zie het wel op het moment dat ik het scherm heb. Ik wacht eerst een de 2407 geruchten af. Toch wel een vraagje: wat voor VGA kabel heb jij gekocht dan?
Lol. Ik moet leren duidelijk typen :Z

Sta me toe mezelf te verduidelijken: ik werk nu (en heb altijd al) met de standaard bijgeleverde kabel gewerkt. Die is niet echt speciaal ofzo, ziet er 'normaal' uit. Hiermee heb ik perfecte kwaliteit.
Ik heb er ooit eens een andere kabel aangehangen om eens te testen (was kabel van Hirschmann, dacht ik) en dat beeld was echt vreselijk... Ik kon mijn text driedubbel zien B)

Ik vermoed wel dat de standaard VGA kabel bij de Dell monitoren in orde is? Lijkt me wel zo normaal 8)7
excuses voor onduidelijkheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heyy

Ik heb hem net binnen gekregen. Bleek gewoon zelfde dag als ie besteld was door me ookal verstuurd te zijn :D

en uitgepakt en hij's heeel erggg :9~ :9~ :9~ :9~

Verders ook geen dode pixels cq subpixels zo ver ik kan zien dus helemaal superrrrrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PuCK schreef op donderdag 15 december 2005 @ 23:49:
[...]

Jaaah hij komt in januari, februari of denk wel eerder in maart uit.
En ik had ze gemailt. dit was enigste wat ze konden zeggen =) der kwam niet veel uit hun mondjes.

Ik gaat ook de 24 inch kopen.. 16ms is ruim voldoende voor mij. Zit met 1 probleem :P 25 december is de aanbieding afgelopen en rond die tijd heb ik ook me salaris binnen !! :( :( mischien bel ik ze wel ff om te onderhandelen ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 13:42:
[...]

En ik had ze gemailt. dit was enigste wat ze konden zeggen =) der kwam niet veel uit hun mondjes.

Ik gaat ook de 24 inch kopen.. 16ms is ruim voldoende voor mij. Zit met 1 probleem :P 25 december is de aanbieding afgelopen en rond die tijd heb ik ook me salaris binnen !! :( :( mischien bel ik ze wel ff om te onderhandelen ....
Weet je wat ook helpt? gewoon zeggen dat je een bom in hun gebouw ergens hebt geplaatst en dat je die laat afgaan als ze niet de aanbieding verlengen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 13:42:
[...]

Gewoon de 24e bestellen en de 28e oid betalen, ik zie geen probleem :)

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diotav
Ik wel ... ze versturen de monitor pas wanneer de betaling gedaan is! :/

dion.dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
diotav schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 17:02:
Ik wel ... ze versturen de monitor pas wanneer de betaling gedaan is! :/
Dus? hij heeft hem dan wel voor de prijs met korting.
Tenminste als Dell 5 dagen lang wil wachten op hun geld, wat ze volgens mij wel doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diotav
Damn ... er is nog steeds geen koerier langs geweest en ik heb nog steeds geen reactie op m'n mailtje? Zal ik het zo laten gaan ... heb nu 2 monitoren waarvan 1 de vervanger is met 2 dode pixels of zal ik Dell bellen?

dion.dev

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.