Leuk om deze thread te lezen!
Zat eigenlijk te denken om een HP L2335 te bestellen deze week, maar ik vin het zo jammer dat ie zilver is! Dat past er echt niet bij hier, en slopen en zwart spuiten hou ik niet zo van eigenlijk. De Dell is zwart en nog 1 inch groter
Anyway, de vragen die ik eigenlijk nog heb, ten opzichte van de HP L2335:
- De HP heeft PiP (Picture in Picture) zodat je bijvoorbeeld links je DVI beeld hebt van je PC en rechts je s-video beeld van je sateliet ontvanger. De Dell heeft dit niet he?
- Dan nog de 'oh zo belangrijke' resolutie vraag: native is 1920x1200. Resoluties als 1280x1024 hebben een compleet andere verhouding (5:4), want die is stukken smaller. Wat nou de vraag is: als ik in 1280x1024 draai, kan ik dan:
a) zonder het beeld te expanden de native pixels gebruiken? (oftewel, je krijgt dan een vak van 1280x1024 pixels op je scherm zonder het beeld uit te vullen. Hierbij heb je zwarte balken boven/onder/links/rechts van je scherm omdat er slechts 1280x1024 pixels worden gebruikt.)
b) Uitvullen in de hoogte? (oftewel, ik wil 1280x1024 gebruiken en zo GROOT mogelijk op m'n scherm laten zien. bij wijze van spreken zou het scherm dan 1500x1200 pixels moeten gebruiken, want 1200 is de max hoogte. Met een aspect ratio van 5:4 komt hij dus op 1500 pixels in de breedte)
c) volledig uitvullen? (rek m'n 1280x1024 maar uit over het hele scherm en verneuk m'n aspect ratio door veel te breed te worden)
Als optie b mogelijk is kan ik bijvoorbeeld gamen op 1280x1024 en toch van een groot scherm genieten.
Dat waren de vragen eigenlijk

Cia0,
MP