Nikon D200 dSLR

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.635 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Topicstarter
fotokwaliteit heeft volgens mij weinig te maken met de fotograaf,
Niet de fotograaf :?
Maar goed ik denk dat hier iemand is doorgeschoten met de bewerking
Ah, wel de fotograaf! :P

;)

We zijn nu 14 nov. Nog even een maandje geduld en we hebben zekerheid of dit weer een fijne Nikon wordt net als de D70(s), D50 en D2X :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:50

YellowCube

Wait...what?

Verwijderd schreef op maandag 14 november 2005 @ 08:24:
[...]

dus een 600mm F4 is een mickey mouse lens begrijp ik ?
dat hangt er een beetje vanaf wat voor 'n 600mm lens het is. Ik kan het in ieder geval nergens terugvinden, behalve dat de foto op 600mm en f/4 geschoten is.

[ Voor 10% gewijzigd door YellowCube op 14-11-2005 08:50 ]

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

onbewerkt uit de camera zou niet aan de fotograaf mogen liggen en in dit voorbeeld lijkt het niet onbewerkt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YellowCube schreef op maandag 14 november 2005 @ 08:49:
[...]
dat hangt er een beetje vanaf wat voor 'n 600mm lens het is. Ik kan het in ieder geval nergens terugvinden, behalve dat de foto op 600mm en f/4 geschoten is.
misschien is de EXIF wel gefaked....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Och, niet iets om je erg druk over te maken iig. De enorm uitgebreide reviews van oa DPReview (die 5D review is om van te smullen :9 :9 ), tegenwoordig zelfs met dynamic range tests en in mindere mate die van andere review-sites zullen prima alle pluspunten en minpunten van de D200 naar voren brengen.

En daarna kunnen we eindelijk gaan genieten van nog meer mooie pica's 8)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berryvl374
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-03 18:21
op koopdigitaal.nl staat de Nikkor AF-S 18-200MM/3.5-5.6G DX VR
al een tijdje op de site voor 749, er staat ook niet bij dat ie nog niet leverbaar is?
Dit is misschien een beetje off-topic echter schijnt dit ook een beetje de lens te worden
voor de D200 ?

[ Voor 27% gewijzigd door Berryvl374 op 15-11-2005 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Berryvl schreef op maandag 14 november 2005 @ 11:51:
op koopdigitaal.nl staat de Nikkor AF-S 18-200MM/3.5-5.6G DX VR
al een tijdje op de site voor 749, er staat ook niet bij dat ie nog niet leverbaar is?
Dit is misschien een beetje off-topic echter schijnt dit ook een beetje de lens te worden
voor de D200 ?
Deze lens is idd ongeveer tegelijkertijd geintroduceerd met de D200. Het zal dan denk ik niet verbazen dat er naast een losse body ook (danwel later dan de introductie van de losse body) een kit in de verkoop zal gaan met een D200 incl. de 18-200mm.

Ik wacht iig vol verwachting op de pics van users met een "zelf-gekochte camera". Liefst een GoT'tes natuurlijk :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berryvl374
Mijn vraag was eigenlijk meer of deze lens al leverbaar is aangezien hij op diverse sites
al aangeboden wordt zonder voorwaarden. Ik ga op 7 januari 4 weken naar Costa Rica en
zou graag de D200 + 18-200 willen meenemen, maar of dat gaat lukken... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

@Berryvl:
buiten de camera e.d. om. Bedenk heel goed dat je niet de eerste zal zijn die met slecht gelukte foto's terugkomt van vakantie omdat hij/zijn net voor vertrek nog even een nieuwe camera aangeschaft heeft en derhalve niet goed weet hoe het ding werkt.
Uiteraard heb ik geen idee hoe je ervaring met (d)SLR's is. Het is ook niet betuttelend bedoeld, meer een vriendelijke waarschuwing.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berryvl374
Ik ben bekend met het risico, vandaar dat er ook nog een andere camera meegaat!
Maar toch bedankt voor de tip!, hopelijk lukt het nog voor eind december zodat ik
in iedergeval nog even kan oefenen...

• Remy

Remy

Topicstarter
10 redenen waarom een D2X beter is dan een D200. Hilarisch, een van de leukste dingen die ik ooit op de DPReview forums heb gelezen :Y)

LinkedIn
Instagram

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-09 17:46

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Remy schreef op donderdag 17 november 2005 @ 15:42:
10 redenen waarom een D2X beter is dan een D200. Hilarisch, een van de leukste dingen die ik ooit op de DPReview forums heb gelezen :Y)
Ik ben bij deze overtuigd! :D

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-09 16:10

Garyu

WW

Ik ook. Ik wil ook een honkbalknuppel van 3000+ euro :D.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• SteAlthmAn
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Garyu schreef op donderdag 17 november 2005 @ 16:58:
[...]

Ik ook. Ik wil ook een honkbalknuppel van 3000+ euro :D.
die combinatie hikt eerder tegen de 7000 euro aan :9

Nikon D200 + Nikkor 18~70mm / Tamron 90mm / Sigma 70-300mm & 150mm
C2D-6300 | Asus P5W DH Deluxe | Kingston 2x1GB DDR667 | Ati Radeon X1900XT

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

punt 7 is wel gheinig: CMOS vs CCD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:23
Nou, d'r is me toch een minpunt opgevallen aan de D200; z'n RAW size. Deze is 15,8MB, da's bijna drie(!) maal zo groot als de RAW's uit de D70, terwijl de D200 maar 40% meer pixels heeft. Dus effectief is m'n 2GB Flashcard hiermee driemaal kleiner. Daarnaast vreet het meer ruimte op HDD en zal m'n computer het er nóg zwaarder mee krijgen (ik schiet alleen RAW). Jammer dat Nikon hier niet zoals bij de D70 nog een soort van lossy compression overheen gooit (hoewel de meningen verdeeld zijn over hoe lossy deze lossless compressie is).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
da's geen lossy, het is een compressed RAW. Ik neem aan dat de d200 die functie ook gewoon krijgt. Da's ook echt het laatste wat je in de firmware inbouwt, pas zodra alles er omheen perfect werkt.

[ Voor 36% gewijzigd door HunterPro op 18-11-2005 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Laatst online: 22-09 12:44
d70 compressed raw is een lossy compression. d100 en d200 hebben uncompressed raw, maar het is mij nog niet duidelijk of de d200 ook een compressed raw heeft.

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-09 21:52
Is er concreet veel verschil merkbaar tussen uncompressed en compressed raw?

[ Voor 4% gewijzigd door Silent Thunder op 19-11-2005 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
  • Laatst online: 22-09 10:58
Silent Thunder schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 17:50:
Is er concreet veel verschil merkbaar tussen uncompressed en compressed raw?
Lijkt mij niet... Anders is de goede functionaliteit en kwaliteit van het RAW formaat weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
yes er is een concreet verschil tussen compressed en uncompressed. Dit is voornamelijk te merken als je een overbelichte of onderbelichte foto will corrigeren.

Bij een onderbelichte foto zal bij compressed raw de donkere gedeeltes te weinig info hebben om de foto lichter te maken met behoud van detail (in de donkere gedeeltes dus)

en bij een overbelichte versie is precies hetzelfde aan de hand maar dan in de highlights. Daarin verdwijnt het detail als je compressed raw gebruikt.

maar als je foto's niet wil corrigeren, dan is compressed raw een uitstekend formaat.

d200 heeft overigens ook compressed raw heb ik vernomen.

[ Voor 7% gewijzigd door justice strike op 20-11-2005 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karlok[JY-616]
  • Laatst online: 21-08 22:49
justice_strike schreef op zondag 20 november 2005 @ 19:02:
yes er is een concreet verschil tussen compressed en uncompressed. Dit is voornamelijk te merken als je een overbelichte of onderbelichte foto will corrigeren.

Bij een onderbelichte foto zal bij compressed raw de donkere gedeeltes te weinig info hebben om de foto lichter te maken met behoud van detail (in de donkere gedeeltes dus)

en bij een overbelichte versie is precies hetzelfde aan de hand maar dan in de highlights. Daarin verdwijnt het detail als je compressed raw gebruikt.

maar als je foto's niet wil corrigeren, dan is compressed raw een uitstekend formaat.

d200 heeft overigens ook compressed raw heb ik vernomen.
Als je foto's niet wilt corrigeren, waarom zou je dan nog raw nemen?

Vleuten 4x430wp Oost Schuin dak 25°, 5x430wp Zuid plat dak 13°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berryvl374
Een of ander malloot heeft het ding op ebay gezet, en er wordt nog op geboden ook!

http://cgi.ebay.com/Nikon...30020QQrdZ1QQcmdZViewItem

geinig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Ach ja, niet interessant verder, gebeurt met alle nieuwe body's die uitkomen :)

Interessanter vind ik het prijskaartje van de grip: ipv 300 dollar toen voor de D100 is die 'maar' 190 dollar nu voor de MB-D200: best een nette prijs wel.

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YellowCube schreef op maandag 14 november 2005 @ 08:49:
[...]
V1 of V2.
Prijzig genoeg in ieder geval. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Verwijderd schreef op maandag 21 november 2005 @ 10:24:
[...]

V1 of V2.
Prijzig genoeg in ieder geval. :+
offtopic:
Nog niet eens VR :?

Niet dat je op die lengte nog handheld schiet maar goed... ook de nikon 400mm heeft al geen VR.

[ Voor 21% gewijzigd door Silent Thunder op 21-11-2005 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Karlok[JY-616] schreef op maandag 21 november 2005 @ 09:01:
[...]

Als je foto's niet wilt corrigeren, waarom zou je dan nog raw nemen?
ik bedoelde de belichting corrigeren. Je kan natuurlijk ook bewerken, maar dat is wat anders dan corrigeren.

Met uncompressed raw kan je volgens mij tot 3 stops naar beneden en naar boven corrigeren, en met compressed raw is dit maar 1 of een half stop. Das gewoon echt veel verschil. Sommige mensen hoeven helemaal niet de belichting te corrigeren, en die mensen kunnen dan ook wel het beste uit de voeten met compressed raw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteAlthmAn
  • Niet online
justice_strike schreef op maandag 21 november 2005 @ 22:25:
[...]

ik bedoelde de belichting corrigeren. Je kan natuurlijk ook bewerken, maar dat is wat anders dan corrigeren.

Met uncompressed raw kan je volgens mij tot 3 stops naar beneden en naar boven corrigeren, en met compressed raw is dit maar 1 of een half stop. Das gewoon echt veel verschil. Sommige mensen hoeven helemaal niet de belichting te corrigeren, en die mensen kunnen dan ook wel het beste uit de voeten met compressed raw.
heb je hier een bron van?
volgens mij klopt hier namelijk niks van, ik dacht dat compressed raw net zoiets als jpg-compressie was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
Hier nog wat over lossless vs. lossy van de D70 http://www.majid.info/mylos/weblog/2004/05/02-1.html

Hoe dan ook, als de D200 een compressed optie heeft (heeft de D100 AFAIK wel) zou ik dat wel erg leuk vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Dit is gewoon in de tech docs (de 24p brochure) te lezen aan het einde. D200 kan zowel compressed als non-compressed NEF doen: iedereen blij :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salient
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-08 14:06

salient

Want omdat ik herhaal

justice_strike schreef op maandag 21 november 2005 @ 22:25:
[...]
<knip>
Als je vaak tot wel 3 stops je foto's moet corrigeren moet je je volgens mij wel serieus af gaan vragen wat je steeds maar weer fout doet lijkt me :)

--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

ach, die 3 stops kan best een van pas komen als je te maken hebt met tegenlicht situaties.Die kun je dan uitsplitsen in 2 foto's. Één foto gooi je dan een paar stoppen omhoog, de ander een paar stoppen omlaag en dan weer samenvoegen. Hou je een mooi gebalanceerde foto over.
Dan zie ik wel handigheid in +/- 3 stops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteAlthmAn
  • Niet online
YellowCube schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 21:10:
ach, die 3 stops kan best een van pas komen als je te maken hebt met tegenlicht situaties.Die kun je dan uitsplitsen in 2 foto's. Één foto gooi je dan een paar stoppen omhoog, de ander een paar stoppen omlaag en dan weer samenvoegen. Hou je een mooi gebalanceerde foto over.
heb je dat wel eens gedaan? de kwaliteit gaat er namelijk niet op vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

ik heb dat wel eens gedaan ja en het viel me niet eens tegen.
In ieder geval beter dan wanneer je met jpg en levels moet gaan klooien.

edit:

het leek mij eigenlijk ook dat je bij een variatie van +/- 3 stops tegen 1 tot een 1/2 juist minder last zou hebben van eventueel kwaliteitsverlies. Je kunt (als ik het goed zie) meer informatie kwijt, die je dus ook weer terug kan halen zonder genadeloos afgestraft te worden.

mocht ik dit totaal verkeerd zien, dan hoor ik dat graag.

[ Voor 60% gewijzigd door YellowCube op 22-11-2005 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salient
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-08 14:06

salient

Want omdat ik herhaal

YellowCube schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 21:10:
Dan maak je dus vantevoren al 2 of 3 foto's lijkt me en merge je die weer, dan heb je ook geen (extreme) belichtingscorrectie nodig. Er wel effe vanuitgaande dat je op statief werkt natuurlijk.
Overigens heb ik de ervaring met mijn CR2 bestanden (die ook lossless gecompressed zijn) dat ik 2 stoppen correctie zonder erg afgestraft te worden goed kan uitvoeren, zelfs in de in eerste instantie blown-highlights komt nog detail naar voren.

--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Nieuwe samples gemaakt met de 18-200 VR zijn hier te vinden: daarnaast hieronder 2 foto's met de D200 / 70-200 VR combo, jpeg fine:

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Remy/DSC_0527s.jpg

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Remy/DSC_0533s.jpg

De highlights in de foto's zien er best behoorlijk uit zo :)

hier een userverslag van iemand die op de Nikon Solutions Expo in Londen met de D200 heeft gespeeld.

edit: Een ISO 800 shot, NEF converted naar JPEG :).

[ Voor 35% gewijzigd door Remy op 23-11-2005 09:12 ]

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danster
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-07-2024
Ziet er goed uit :) Heb de 18-200 op pre-order staan. Dus hoop hem eind december begin januari binnen te krijgen.

Zal dan wel een revieuwtje maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Een gedetaïleerde preview van de cam is hier te vinden overigens :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

The normal flash synchronization speed with the D200 is 1/250th of a second. That is useful for the majority of flash situations. But, if one needs more shutter speed, the Auto FP High Speed Sync mode can be used for flash sync speeds up to 1/8000th of a second.
Kan iemand mij misschien dit uitleggen? Is dat aan de hand van electronische shutter o.i.d.?
The D200 is not compatible with the similarly-sized black-colored EN-EL3a battery. Instead it uses the EN-EL3e battery, which has a distinctive gray color. According to Nikon, the camera has "Recognition Software" to give a warning if a non-compatible battery is inserted in the camera.
Hmmm, wat betekent dit? Lijkt me wel erg vervelend als ze geen 3d-party batterijen meer zouden toelaten.

Verder is dit plaatje wel erg cool, waarin 8 ringlites gebruikt worden :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

ach, als je 800 foto's op 1 accu schiet is die 3rd party accu misschien wat minder nodig.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanenkelen
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:59

vanenkelen

uhmmm.....speechless

Garyu schreef op woensdag 23 november 2005 @ 15:59:
[...]

Hmmm, wat betekent dit? Lijkt me wel erg vervelend als ze geen 3d-party batterijen meer zouden toelaten.
Ik mag hopen dat hij de accu niet weigert anders worden dit een beetje "Printer en Inkt-praktijken" van Nikon. Mogelijk geeft de camera een waarschuwing dat er een niet "geschikte" accu wordt gebruikt en dat dit schadelijk kan zijn.

In een wat meer paranoide geestestoestand zou ik me kunnen afvragen of ze dit vervolgens kunnen registreren in de camera, waardoor bij problemen agv andere accu's de garantie vervalt.

Het zou wel heel flauw zijn van Nikon als je niet zelf meer kan bepalen wat voor batterijen gebruikt. Ik heb er nog niets van gehoord tot nu toe, dus ik hoop (en denk) dat het wel mee zal vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:42
Garyu schreef op woensdag 23 november 2005 @ 15:59:
[iets over Hi-speed sync]
Kan iemand mij misschien dit uitleggen? Is dat aan de hand van electronische shutter o.i.d.?
Bij Hi-speed sync werkt de flitser als een soort van stroboscoop: heel veel korte flitsjes zorgen ervoor dat je foto ook bij hoge snelheden volledig belicht is. Je raakt hierdoor wel wat flitsvermogen kwijt.

Dato DUO synth voor twee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
salient schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 20:32:
[...]

Als je vaak tot wel 3 stops je foto's moet corrigeren moet je je volgens mij wel serieus af gaan vragen wat je steeds maar weer fout doet lijkt me :)
mwa, je kan het ook anders zien. Met de juiste software kun je ook een hogere dynamic range eruit halen. Dan heb je opeens geen fuji s3 meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph Smeets
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-09 15:52

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

Hier zijn wat foto's te vinden die op ISO100, 200, 400, 800, 1600 en Hi (ISO3200) zijn gemaakt :)

Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanaf ISO 800 word ik er niet echt vrolijk van... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph Smeets
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-09 15:52

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

Wat ik zo uit een brakke vertaling kan opmaken, heeft de Nikon D200 vier niveaus's voor ruisonderdrukking, waarvan er een de hele ruisonderdrukking uitschakeld. De laatste vier getoonde foto's zouden genomen zijn zonder enige vorm van ruisonderdrukking. Wat de instelling voor de eerste zes is, weet ik niet. Hoewel er best wel wat ruis is, moet ik zeggen dat het wel een mooie ruis is, die veel meer op korrel van film lijkt. Zo zit de ruis hem vooral in de helderheid van de pixels en kan ik zo meteen geen ruis in de afzonderlijke kleurkanalen ontdekken. En dat laatste is meestal een stuk storender. Nikon zet dus zijn traditie door met camera's die meer ruis hebben dan Canon tegenhangers, maar waarvan de ruis wel minder storend is.

Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Uhm, laten we eerst even de reviews afwachten van final 1.0 productie-versies van de D200's ipv nu al conclusies te trekken aan de hand van pics van demo- en testmodellen ;)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Remy schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 11:22:
Uhm, laten we eerst even de reviews afwachten van final 1.0 productie-versies van de D200's ipv nu al conclusies te trekken aan de hand van pics van demo- en testmodellen ;)
Eerlijk gezegd is het best reeel om juist nu al conclusies te trekken aan de hand van demomodellen. Daar zijn ze toch voor? Ik denk niet dat de final versie opeens zo veel verbetering brengt in de noiselevels. Dan hadden ze dat wel in hun demomodellen gestopt. Waarom zou je onderdemaatse dingen naar reviewers sturen? Lijkt me dat je juist het beste van de plank opstuurt naar reviewers.

En als nu blijkt dat de uiteindelijke d200 tóch beter presteert dan in de reviews naar voren komt, dan kunnen we eventueel een mening op basis van de proefmodellen bijstellen. Ik verwacht alleen niet dat dat gaat gebeuren :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Waarom denk je dat gerenomeerde sites als DPReview en Steves Digicams hun reviews alleen met productie-modellen doen? Daar zit echt wel een goede reden achter: je reviewt een eindproduct zoals het uiteindelijk ook bij de consument terecht zal komen. En geloof me: er is nog zat te tweaken door Nikon R&D tussen demo en eindversie hoor, echt waar. Natuurlijk zit de basis al in de test/demo-modellen: maar 'na' die basis vindt het finetunen plaats op software/hardwaregebied bij zo'n cam.

Het is dus juist niet reëel om nu al conclusies te trekken: veel te voorbarig: je hebt hooguit een indicatie van de prestaties op allerlei gebieden.

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Ik zeg ook niet dat je reviews en previews helemaal gelijk moet gaan stellen. Wél zeg ik dat je conclusies moet trekken op basis van de gegevens die je hebt :). Nu zijn dat de gegevens van de preproductiemodellen, over een maandje zijn dat gegevens van de echte productiemodellen. Of ik dan mijn conclusies moet bijstellen, dat zie ik dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ralph Smeets schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 11:19:
Hoewel er best wel wat ruis is, moet ik zeggen dat het wel een mooie ruis is, die veel meer op korrel van film lijkt. Zo zit de ruis hem vooral in de helderheid van de pixels en kan ik zo meteen geen ruis in de afzonderlijke kleurkanalen ontdekken. En dat laatste is meestal een stuk storender. Nikon zet dus zijn traditie door met camera's die meer ruis hebben dan Canon tegenhangers, maar waarvan de ruis wel minder storend is.
Jij vindt een bepaalde ruis mooi :?
Nou ik persoonlijk ben het liever kwijt dan rijk eerlijk gezegd.
Als ik ruis wil, gebruik ik wel een filtertje in PS.

Maar goed we zullen ff de full-reviews afwachten en hopen dat het behoorlijk beter wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

wat jij leest is dat Ralph de ruis mooi vind, wat ik lees is dat de ruis minder lelijk is dan digitale ruis
Ik heb er eerlijk gezegd ook niet zo veel problemen mee.
en zeg ruis eens 20 keer achter elkaar...raar woord eigenlijk

[ Voor 43% gewijzigd door YellowCube op 26-11-2005 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Ze hebben de brochure in andere woorden overgetypt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
MartijnGizmo schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 23:23:
[...]

Ze hebben de brochure in andere woorden overgetypt?
Lijkt erop ja. Dit is een realistischere hands-on toy with the D200 voor een half uurtje mini-review:
I have had a chance to try out the D200 yesterday, and it is everything that it’s advertised to be. This camera is a huge step up from a D70. I bought a D70 when it was first released as a way to ease into digital but I always had mixed feeling about the camera. The image quality from it was great, but I disliked using it and always went back to my F5’s. The D200 had none of the characteristics of the D70 – it just felt like a different camera all together. I just hope Nikon can deliver before Christmas.

The things I liked about the D200 was the viewfinder, it was bright and big. I was excited again to look through the viewfinder. I was also surprised to see how much coverage the focus points had.

The LCD screen was also big. There wasn’t a card in the camera, so I couldn’t view any images taken by the camera, but the menu looked crisp and you instantly see the difference in resolution from what I was used on the D70.

The camera also had an 18-200vr lens on it. It focused very fast. The viewfinder was still bright even when the lens was extended out at 200. The VR worked very well. Even though I couldn’t get any shots with the camera, you can see the VR working well at 1/15 and 1/8. This lens will be a great all round lens (assuming the performance is still there). I do have the kit lens that the D70 came with, and I always disliked the zoom ring. This lens is nothing like that. I have no problems zooming in and out with it.

I also tried the camera with a 17-55 2.8 AFS lens, and the focus was fast. Tracking moving objects was effortless.

The camera feel was very good. Nice and solid and my hands fell into place naturally. The camera is lighter than I had imagined but it was solid and the grip is strong. I was also surprised by the shutter action. As with my F5’s, I have no complaints about the shutter response – it was instant. I was also pleased to hear how quiet and smooth the shutter was. At 5 fps, the camera was very smooth and stable when shooting it – again a very different feel from the D70’s 3fps.

I didn’t really add to what was said here before. But I hope this helps with some of the wait. So far, this camera is everything that it’s hyped out to be. For the short time that I had to play with it over the counter, none of the camera functionality prevented me from getting right into using it. I am really looking forward to using this camera when it finally gets here.
Kijk, dat die vent graag 'terug' stapt van de D70 naar een F5 snap ik - als ik de keuze tussen die 2 had zou ik ook voor de F5 gaan. Maar als die man al zo enthousiast is over de D200, en zegt 'and it is everything that it’s advertised to be' dan is dat toch wel hoopgevend :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
De doldwaze :+ Ken Rockwell heeft de D200 aan een initial test onderworpen: hij heeft blijkbaar een productiemodel te pakken, net als een productie versie van de 18-200 VR. Neem z'n 'reviews' met een schepje zout, maar hij vertelt wel de innards van de D200: zoals over RGB-histograms, MLU, timelapse (intervalometer ;) ) en dergelijke functies :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

is er (en daar moet Remy met z'n 2 SB800's ook wel oren naar hebben) iets meer bekend over de extra functies die de ingebouwde flitser heeft. Ik zit vurig te hopen op een master functie i.p.v. de huidige commander mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Ja: de D200 kan ongelimiteerd flitsers aansturen via channels/groups, net zoals de SB800 dat kan: veel uitgebreider dan de D70(s) dus :)

edit: info erbij:
the D200 is a wireless whiz, and features Nikon’s advanced i-TTL wireless Speedlight control built right into the camera, as well as wireless image transfer over a 802.11b/g Wi-Fi network built into the optional WT-3 Wireless Transmitter (available Spring 2006). The camera’s powerful built-in Speedlight, capable of coverage for lenses as wide as 18mm, features a Commander Mode that can wirelessly control up to two separate groups of an unlimited number of i-TTL speedlights such as the SB-800, SB-600 or SB-R200. The Commander Mode in the D200 can adjust flash compensation settings for each of the two groups on the fly, making light output control from speedlights placed in hard to reach locations simple and effortless
Erg hip :)

[ Voor 75% gewijzigd door Remy op 05-12-2005 10:08 ]

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
wat ik me afvraag, daar ik _erg_ veel belang heb bij een AF die snel, accuraat en vooral ook in low-light goed z'n werk doet en blijft doen, is in hoeverre Multicam1000 onderdoet van de 2000-versie in de D2x. Oftewel: wat zijn de cutbacks op deze blijkbaar afgeslankte vorm van de laatste Multicam variant? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

ultrahip zou ik bijna zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
HunterPro schreef op maandag 05 december 2005 @ 10:35:
wat ik me afvraag, daar ik _erg_ veel belang heb bij een AF die snel, accuraat en vooral ook in low-light goed z'n werk doet en blijft doen, is in hoeverre Multicam1000 onderdoet van de 2000-versie in de D2x. Oftewel: wat zijn de cutbacks op deze blijkbaar afgeslankte vorm van de laatste Multicam variant? :)
Omdat het nummertje 1000 is ipv 2000 moet hij gelijk afgeslankt zijn? ;) Ik vraag me af of hij wel zal onderdoen voor de MULTICAM 2000 AF-module van de D2-serie. Het zou me weinig verbazen als ze zeer gelijkwaardig zouden zijn: ook omdat heel veel andere zichtbare en onzichtbare hard/software-onderdelen direct van de D2-serie afkomen.

Ohja: http://www.robgalbraith.c..._page.asp?cid=7-7889-8110

15 december bij je Nikon-dealer ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Remy op 05-12-2005 13:04 ]

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Er is een presentation pdf beschikbaar over de D200 waar nog wat extra's in staan die niet in de 24p promo-pdf stonden :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:49
Hoe klein kan een volwassene zijn. Gisteren was ik voor pakjes avond bij mijn ouwelui, en we hadden het over de D200.
Toen vroeg mijn moeder of ik er zin in had om die van haar te krijgen, maar dan moest ik wel mijn D70 inruilen of verkopen om de prijs te drukken.
Ze moest er nog wel een paar nachtjes over slapen.

Ik ben dan 37, maar voel me nu toch wel weer een beetje dat kleine jongetje.

Dus misschien....

ps: Het heeft wel niet veel toe te voegen aan dit topic, maar soms wil je je blijdschap wel met iemand delen.

[ Voor 5% gewijzigd door patrickt35 op 08-12-2005 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

offtopic:
hoe oud je ook bent, je moeder blijft je moeder en soms ben je gewoon weer 6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

patrickt35 schreef op donderdag 08 december 2005 @ 01:31:
Hoe klein kan een volwassene zijn. Gisteren was ik voor pakjes avond bij mijn ouwelui, en we hadden het over de D200.
Toen vroeg mijn moeder of ik er zin in had om die van haar te krijgen, maar dan moest ik wel mijn D70 inruilen of verkopen om de prijs te drukken.
Ze moest er nog wel een paar nachtjes over slapen.

Ik ben dan 37, maar voel me nu toch wel weer een beetje dat kleine jongetje.

Dus misschien....

ps: Het heeft wel niet veel toe te voegen aan dit topic, maar soms wil je je blijdschap wel met iemand delen.
Laat me raden............je bent automonteur... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:49
Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2005 @ 15:01:
[...]

Laat me raden............je bent automonteur... ;)
_/-\o_
_/-\o_

Hij is leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 9 december een mailtje gekregen van Inca
U I T N O D I G I N G

Nikon D200 introductiedagen
vanaf 16 januari 2006

Geachte Nikon gebruiker,

Inca Import BV organiseert vanaf 16 januari 2006 speciale introductiedagen om de nieuwe Nikon D200 digitale spiegelreflexcamera te introduceren. U bent hierbij als gewaardeerd Nikon gebruiker uiteraard van harte welkom!

Deze introductiedagen zijn bedoeld om u kennis te laten maken met dit fantastische state-of-the-art product. Dat gebeurt zowel in de vorm van een algemene presentatie als in praktische vorm.
Er zal een aantal D200 camera’s beschikbaar zijn om mee te werken; ter plekke zullen bovendien diverse opstellingen aanwezig zijn om te fotograferen.
De dag heeft tot doel u een goede indruk te geven van de vele mogelijkheden van de D200, en uiteraard ook van de gebruiksvriendelijkheid en de beeldkwaliteit van deze camera.

In het algemene deel (ochtendsessie) zal aandacht worden besteed aan de bijzondere eigenschappen van de camera, en aan de speciale accessoires die deze camera vergezellen zoals de draadloze WT-3 zender, het MB-D200 Battery Pack en uiteraard de vernieuwde Nikon Capture software. Maar ook b.v. de veelzijdige nieuwe Close-up Speedlight set, het nieuwe 18-200mm objectief met VR en de Lexar LockTight-technologie passeren de revue.

Het praktijkgedeelte (middagsessie) geeft de mogelijkheid de camera uit te proberen (zgn. hands-on) en de resultaten op de aanwezige computers en in geprinte vorm te bekijken.
Simultaan aan deze hands-on mogelijkheid loopt een interessant mini-seminar programma met onderwerpen zoals kleurmanagement, RAW-plug-ins, Nikon Capture’s speciale mogelijkheden, Nikon’s Creatief Verlichtingssysteem etc.
Door deze gecombineerde opzet hoeft u zich geen moment te vervelen, ook niet als er in de middag niet direct een D200 voor u beschikbaar is om mee te werken.

Voor koffie en thee wordt uiteraard gezorgd.
Lunch tijdens de middagpauze van 12.30-13.30 is NIET bij de dag inbegrepen, ter plekke zijn desgewenst echter voldoende mogelijkheden voorhanden om iets te eten.

Deze gratis dag wordt gehouden in het Beatrixgebouw te Utrecht.

Inschrijven
U kunt zich inschrijven voor één van de beschikbare dagen. De inschrijvingen lopen via een geautomatiseerde inschrijvingspagina:
http://incabv.i-magic.nl/default.aspx?eventId=35
Het uitnodigen van een mede-geïnteresseerde is toegestaan. Voor elke inschrijving dient echter een uniek e-mail adres te worden gebruikt.

Het definitieve programma en de routebeschrijving volgen in een later stadium.
Wij verwachten een grote opkomst, dus wacht niet te lang met reageren.

Tot ziens!

Met vriendelijke groet,
Inca Import BV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:39
* GoTman heeft hem net opgehaald :D

echt een pracht camera.
ik heb natuurlijk nog niet zoveel kunnen proberen.
eerst maar eens rustig het boekje lezen :)

Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift, that’s why we call it the present.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtenbos
  • Laatst online: 17:28
gefeliciteerd van uit deze kant :P :P

ben zeer benieuwt naar je resultaten aan gezien dat ik er ook 1 wil kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakoina
  • Laatst online: 18-06 14:26

Dakoina

Newbie archer

Voor diegenen die al geïnteresseerd zijn in de d200 manual:

http://nikonusa.com/pdf/manuals/noprint/D200_en_noprint.pdf

(kan zijn dat je misschien eerst moet registreren, maar normaal niet denk ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 17:02
Ken Rockwell heeft zijn 18-200 VR binnen, hij is er erg happy mee. Persoonlijk ben ik wat minder te spreken over de resultaten van zijn distortiemetingen, die doen me twijfelen of ik deze lens wel wil gebruiken om mijn 18-70 te vervangen.

http://www.kenrockwell.com/nikon/18200.htm

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Dr. Strangelove schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 09:42:
Ken Rockwell heeft zijn 18-200 VR binnen, hij is er erg happy mee. Persoonlijk ben ik wat minder te spreken over de resultaten van zijn distortiemetingen, die doen me twijfelen of ik deze lens wel wil gebruiken om mijn 18-70 te vervangen.

http://www.kenrockwell.com/nikon/18200.htm
Hoe lyrisch iedereen ook is over deze lens (zonder em ooit vastgehouden te hebben :)). Het is en blijft een meer dan 10x-zoom met de gebruikelijke nadelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
MartijnGizmo schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 13:02:
Het is en blijft een meer dan 10x-zoom met de gebruikelijke nadelen.
en daarnaast; Ken Rockwell.echt serieus valt zijn mening niet te nemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

lateef schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 13:15:
[...]

Ik erger me er nu alweer aan:
There is just a hint of a shadow at the very bottom of the frame at 18mm. It gets a little worse at close distances. It's fine at other focal lengths.

This is with my step up ring and 77mm filter and a D200. The D70 is similar.

With no filter (naked) there is no problem at all, except at closer than a couple of feet.
Oetlul, doe er dan geen step-up-ring op! 8)7 Binnenkort staat op allerlei fora dat er flitsschaduws zijn. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 17:02
MartijnGizmo schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 13:02:
[...]

Hoe lyrisch iedereen ook is over deze lens (zonder em ooit vastgehouden te hebben :)). Het is en blijft een meer dan 10x-zoom met de gebruikelijke nadelen.
Rockwell heeft hem dus wel vastgehouden, en de gebruikelijke nadelen blijken dus wel redelijk mee te vallen. Bovendien compenseert hij het een en ander met VR. Ik heb ook mijn twijfels over deze lens maar jouw post is me wel erg kort door de bocht.
Kan je dat ook onderbouwen?

[ Voor 11% gewijzigd door Dr. Strangelove op 25-12-2005 00:37 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtenbos
Heeft iemand de D200 al gespot in de winkel wil haar wel eens reallife in handen hebben :P

woon zelf in enschede

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:52

Arfman

Drome!

Kijk maar eens op het DPreview forum zou ik zeggen, liep gisteren nog een draadje over meneer Rockwell.

@mtenbos: D'r staat er 1 bij Foto Konijnenberg in Den Ham. Leuk ding om te zien :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Digitalcamerainfo heeft een review klaar :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-09 08:00
Kom maar met de scheldwoorden......

uit de link van Remy... :
"In short, Nikon has delivered an excellent camera, but has still left the headlines to Canon."

>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
GerardHenninger schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 20:25:
Kom maar met de scheldwoorden......

uit de link van Remy... :
"In short, Nikon has delivered an excellent camera, but has still left the headlines to Canon."

>:)
offtopic:
Als ik nog een keer de keus had zou ik nog steeds voor Nikon kiezen; ze hebben gewoon betere lenzen qua korte zooms/primes (zie de 17-35, 17-55 + een hele zut korte primes).

Canon heeft dan weer betere teleprimes; maar die gebruik je minder vaak dan de eerst genoemde :P

[/ff kort door de bocht erop inhaken]

Kom maar met de scheldwoorden...... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grbld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-12-2024
Ik heb inmiddels de D200 en de 18-200VR lens. De eerste shots die eruit kwamen waren nogal bagger maar dat wordt in een rap tempo beter. (lag natuurlijk aan mezelf) De 18-70DX komt waarschijnlijk nooit meer op deze camera (had 'm met m'n D70) en de 18-200 presteert uitstekend als walkaround lens met toch een aantal haarscherpe foto's (het is behoorlijk grauw weer en heb vandaag buiten niet beter dan 1/50s kunnen krijgen met ISO400). Hij is ongeveer een centimeter langer dan de 18-70 en zo'n 100 gram zwaarder, en de VR2 doet z'n werk uitstekend.

Over de D200 ben ik zelf goed te spreken. Vlot, autofocus merkbaar sneller en beter dan de D70, hoewel ik een nog groter verschil had verwacht, zeker met bijvoorbeeld m'n 80-400VR, maar die heeft nu in ieder geval een stuk minder last van hunting. 's Avonds de hele tijd met ISO800 geschoten, HEEL GOED! Veel beter dan de D70. Een testshot op ISO3200 gaf een acceptabele foto (zeker voor sport/journalistiek), vergelijkbaar met D70 ISO800-1000. Heel tevreden over z'n prestaties dus.

Ik heb zelf gewoon een stuk of 80 fotozaken gecontact, waarvan de meesten terugkwamen met een antwoord als "Nee deze is nog niet eens leverbaar, de prijs weten we dus ook niet" terwijl ik 'm gewoon zonder reservering eergisteren bij een fotozaak in Katwijk heb opgehaald voor een uitstekende prijs (1699 incl BTW, volledig NL model, het was wel de laatste). Ook heb ik prijzen tot wel 1999 euro voorbij zien komen. Er waren in ieder geval nog een paar zaken die 'm nog op voorraad hadden, anderen hadden ze nog nooit gezien en bij sommigen mocht ik voor 200 euro aanbetaling op de lijst komen -- yeah right). De 18-200VR lens heb ik even later ergens anders gevonden.

Het enige wat ik nog mis (m'n aparte thread daarover werd meteen afgesloten -- aan de moderator dis me suggereerde de Gouden Gids te pakken: ik heb dus een stuk of 80 zaken gecontact dus het is geen luiheid van mijn kant) is de nieuwe EN-EL3e batterij, los verkrijgbaar. Die is nog zeldzamer dan de D200 zelf en dat is nog even balen. Want als hij leeg is, dan kun je dus niets meer (en nee, de battery grip wil ik niet hebben). Blijkbaar heeft helemaal niemand die nog, wat natuurlijk niet erg slim is van Nikon, want geen enkele pro/semipro gebruikt de D200 natuurlijk op assignment als hij maar 1 accu heeft. En de D70 accu's doen het niet in de D200, passen fysiek ook niet. Nog even wachten dus!

Erg leuk overigens, de D200 kan weer automatisch meteren met m'n pakweg 30 jaar oude 35/2.0 lensje!

All in all, ik ben erg tevreden met de D200, het is een prachtig beestje!

Grbld

[ Voor 5% gewijzigd door Grbld op 01-01-2006 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

^^ben jaloers op je :)

ik hoop 'm zwaar binnenkort in m'n bezit te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-09 13:54

Zoefff

❤ 

Leuk dat je hem al hebt, en er zo uitgebreid over schrijft! Heb je misschien ook wat voorbeeldshotjes? Daar ben ik érg benieuwd naar. Vooral de ISO800 en 3200 foto's interesseren me wel, alsmede foto's op de extremen van de lens. Ben bijvoorbeeld heel nieuwsgierig hoe het zit met de vignettering op 18mm :)

edit:

Als webspace een probleem is, dan kan ik ze e.v.t. wel voor je hosten :)

[ Voor 13% gewijzigd door Zoefff op 01-01-2006 18:33 ]

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Grbld schreef op zondag 01 januari 2006 @ 18:29:
Erg leuk overigens, de D200 kan weer automatisch meteren met m'n pakweg 30 jaar oude 35/2.0 lensje!
Ik ben ook wel hierin geïnteresseerd (als je daar samples van kunt posten) :)

[ Voor 12% gewijzigd door Silent Thunder op 01-01-2006 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtenbos
Grbld schreef op zondag 01 januari 2006 @ 18:29:
Ik heb inmiddels de D200 en de 18-200VR lens.............

Grbld
Wat heb je voor die 18-200 vr lens betaald als ik vragen mag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjen Tempel
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Grbld schreef op zondag 01 januari 2006 @ 18:29:Het enige wat ik nog mis (m'n aparte thread daarover werd meteen afgesloten -- aan de moderator dis me suggereerde de Gouden Gids te pakken: ik heb dus een stuk of 80 zaken gecontact dus het is geen luiheid van mijn kant) is de nieuwe EN-EL3e batterij, los verkrijgbaar. Die is nog zeldzamer dan de D200 zelf en dat is nog even balen.
Zoals ik al in je andere topic aangaf: informeer eens of er een D70(s) gebruiker is die zijn EN-EL3e batterij van de Nikon terugroep actie met je wil ruilen voor bijv. een (kloon) EN-EL3 accu + wat €€€. Je zou bijv. een berichtje met dat aanbod in het Nikon D70(s) topic kunnen plaatsen.

Ik kan je er zelf helaas niet aan helpen, want ik bewaar de EN-EL3e die ik gekregen heb, voor de D200 die ik (als het goed is) aan het einde van de maand aan ga schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grbld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-12-2024
Arjen, ja bedankt voor de tip. Heb ook 1 van m'n oude accu's in het omruil traject zitten, dus uiteindelijk komt het allemaal wel, maar vind het toch erg raar van Nikon. Ik zal begin januari er ook nog eentje bijkopen voor een reisje, dat omruil traject zal wel lang duren, denk ik. De meeste shops zeggen dat ze begin januari geleverd gaan worden.

Aangezien de foto's allemaal van ons kerstdiner waren (op oud/nieuw, moest met kerst werken) en ik niet direkt zin heb om m'n hele familie hier te posten, zal ik nog even kijken of ik binnenkort wat mooiere sampletjes heb. In de tussentijd zijn natuurlijk de fora op DPReview ook vol met behoorlijk wat goede D200 voorbeelden.

De 18-200VR kostte 729 euro incl BTW. Is wel iets goedkoper te bestellen als je de Pricewatch bekijkt, maar ook deze was natuurlijk nergens op voorraad en ik werd direkt gebeld toen deze verkoper er eentje binnenkreeg.

Grbld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:49

servies

Veni Vidi Servici

Arfman schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 11:16:
[...]

Kijk maar eens op het DPreview forum zou ik zeggen, liep gisteren nog een draadje over meneer Rockwell.
Het DPreview forum zou ik op enkele posters na totaal niet serieus nemen. Het is een forum van grotendeels opgeblazen egos, trollers, spammers, jaloerse Canon/Nikon/Pentax/whatever merk gebruikers en mensen die er verder totaal niets te zoeken hebben... Wat dat betreft geeft Ken Rockwell meer bruikbare informatie... Hij geeft het ook al zelf aan: het zijn zijn ervaringen!.
Zo goed als DPreview's site is (reviews/nieuws etc) zo slecht is 't forum...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:52

Arfman

Drome!

servaas schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 13:00:
[...]

Het DPreview forum zou ik op enkele posters na totaal niet serieus nemen. Het is een forum van grotendeels opgeblazen egos, trollers, spammers, jaloerse Canon/Nikon/Pentax/whatever merk gebruikers en mensen die er verder totaal niets te zoeken hebben...
Vreemd. Ik zit vnl. in de Nikon fora en daar valt eigenlijk gene onvertogen woord.
Wat dat betreft geeft Ken Rockwell meer bruikbare informatie... Hij geeft het ook al zelf aan: het zijn zijn ervaringen!.
Van een lens die hij niet eens vast heeft gehad ja .. meende dat hij een typo/feature van een site had overgenomen die er niet opzat, en hij maar blaten dat die feature zo goed was ..

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

niet specifiek gericht naar iemand, maar

Als je Ken Rockwell niks vind, dan neem je z'n mening toch gewoon niet over.
Het is er gewoon 1 van velen die een oordeel velt over bepaalde apparatuur. Als de algemene mening over een camera/objectief een bepaalde kant op wijst dan mag je aannemen dat die mening de juiste is.

Probleem met die 18-200 of de D200 lens is dat er gewoon nog niet al teveel info over is. Als je echt wilt weten hoe ie is en op safe wilt spelen, dan zul je dus gewoon moeten wachten.

[ Voor 7% gewijzigd door YellowCube op 05-01-2006 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:49

servies

Veni Vidi Servici

Arfman schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 13:32:
[...]

Vreemd. Ik zit vnl. in de Nikon fora en daar valt eigenlijk gene onvertogen woord.
Hmmm, of je engels is hondsberoerd en je begrijpt er niets van of je kijkt bijna nooit op het Nikon D1/D2/D100/D200 forum...
Het barst daar op het ogenblik van de trollers en botte antwoorden op vragen. Het kan best zijn dat het niet zo lang geleden niet zo was, maar plaats op het ogenblik maar iets negatiefs over de D200, al was het maar bijvoorbeeld dat de ergonomie jou toch niet goed bevalt met duidelijke aangegeven persoonlijke redenen en je wordt bijna tot de grond toe afgebrand door een aantal figuren... Er zijn ook al zat forumleden die er over klagen...
Van een lens die hij niet eens vast heeft gehad ja .. meende dat hij een typo/feature van een site had overgenomen die er niet opzat, en hij maar blaten dat die feature zo goed was ..
Nog nergens gelezen (maar daarom kan het niet minder waar zijn) maar je meent het te hebben gelezen dus ben je niet anders bezig waar jij Ken Rockwell van beschuldigd... Misschien was dat zelfs wel een typo...

[ Voor 3% gewijzigd door servies op 06-01-2006 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Laten we hier in ieder geval ophouden over het klagen over het klagen over het geklaag op een ander forum. Het is bekend dat niet iedereen het eens is met de mening van Ken Rockwell, of de sfeer op het DPreview forum, maar als het je stoort dat de sfeer op een ander forum niet goed is, is dat forum zélf de plek om het aan te kaarten, niet hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Er staat hier een mooi overzicht met samenvattingen van (p)reviews van de D200 tot nu toe. MP.net, IResource en DPReview zullen binnenkort met hun reviews komen.

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
En hier een uitgebreide D200 review van Bjørn Rørslett http://www.naturfotograf.com/index2.html

Darn, waarom zitten er ook van die lange lever/wachttijden op deze cam!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Abbadon schreef op maandag 16 januari 2006 @ 14:16:
Darn, waarom zitten er ook van die lange lever/wachttijden op deze cam!
offtopic:
Zodat je de tijd hebt om voldoende centen bij elkaar te sparen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cereal
  • Laatst online: 27-08 16:25
Vandaag op de introductiedag van de D200 geweest..

Ik ben in ieder geval helemaal in love met de D200, alleen is mijn visie wel vertroebeld, aangezien ze de meest coole lenzen erop geschroefd hadden. Zal toch een keer in alle rust een objectieve test doen. Maar dat wordt waarschijnlijk pas als ik hem aangeschaft heb .

AF-S VR Nikkor 300 F2.8G IF-ED
AF-S VR Nikkor 200 F2.0G IF-ED
AF-S Nikkor 600 F4.0 IF-ED II

De 18-200 voelde een tikkeltje fragiel aan, qua degelijkheid plaats ik 'm toch onder de 17-80 kitlens. Maar de VR is zeer bruikbaar bij de wat langere sluitertijden.
Heb m'n kaartje een keer geformateerd op het eind v/d middag aangezien hij vol zat, dus echte testfoto's heb ik atm niet.

Het ging me meer om de 'look and feel' van 't apparaat. Deze week nog een keer binnen vallen met m'n keycord en m'n AF 80-200 2.8 om de focusmotor in de D200 body te testen. Hopelijk is ie wat sneller, vooral met pannen met AF-C.

5 fps is overigens wel geweldig zeg, op RAW schiet je binnen 6 seconden zo'n 30 foto's mee.. 15MB per stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Tss, en je zegt niet eens gedag ;) Ik stond met LVN een flink deel van de middag de cams te testen :)

Met de 18-200, 28-70, 17-55, 300 f/2.8, 200 f/2 en 600 f/4 geschoten: fijne lensjes.

De D200 doet het erg strak, 5x snel: AF, knoppen, menu, foto's bekijken èn het wegschrijven :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:17

Exigence

dnkroz

Ik heb hem twee weken geleden al eens vast mogen houden, met de 18-200 lens. Kennis van mij had hem eind december aangeschaft :D Machtig apparaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-09 16:08

DeFeCt

je wéét toch

Vanmiddag mijn zwager gebelt die ook bij de presentatie was, een half uur promo praat mogen aanhoren, ook hij was super enthousiast... en ik was er net uit dat ik een D70s ging kopen..misschien toch nog wat maanden door sparen?

kieze valt niet mee ;(

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

DeFeCt schreef op maandag 16 januari 2006 @ 23:50:
Vanmiddag mijn zwager gebelt die ook bij de presentatie was, een half uur promo praat mogen aanhoren, ook hij was super enthousiast... en ik was er net uit dat ik een D70s ging kopen..misschien toch nog wat maanden door sparen?

kieze valt niet mee ;(
hoeveel ervaring heb je met (d)SLR's?
Als het helemaal niets is, dan zul je niet snel tegen de beperkingen van een D70s aanlopen en kun je daar net zo goed voor gaan. Bevalt het, dan kun je altijd nog voor een D200 gaan.

mijn 2 centen.

Overigens heb ik de D200 al 1,5 week in bestelling staan. Ben benieuwd hoe lang het gaat duren.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.