Nikon D200 dSLR

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.635 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-09 13:54

Zoefff

❤ 

Er zijn een aantal voordelen aan een grip, tenminste, zoals ik het zie.
[list=1]• Niet een echte reden om een grip aan te schaffen, maar wel handig, is dat je er extra accu's/batterijen in kwijt kan. Scheelt je wisselen :)
• Balans. Zeker als je zwaardere lenzen en flitsers op je body hebt zitten, raakt de camera sneller uit balans, en word je pols steeds meer belast doordat de camera naar beneden wil bewegen. Een grip verplaatst het zwaartepunt een beetje, en bovendien heb je meer grip op de camera (hoewel de grip van de D70 zelf ook al relatief groot is).
• Foto's in portretstand. Als je foto's in deze stand wilt maken, zal je de camera 90 graden moeten draaien. Zonder een grip betekent dit dat je hand bovenop de camera zit. Als je veel van dit soort foto's maakt op bijvoorbeeld concerten of gewone portretfoto's, zal je merken dat het op een gegeven moment behoorlijk belastend voor je pols word. Wanneer je de camera gewoon links, vast kan pakken, scheelt dit enorm :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-09 16:39

Beaves

Usque ad Finem

RepSLET schreef op woensdag 02 november 2005 @ 11:37:?
Anyway.... ik verkoop m'n 20D met al m'n lenzen en flitsers.... :)
En je gaat een D200 terug kopen?

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeWaanzin
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:36

DeWaanzin

Ja dat zeggen ze allemaal

Mooi,

No batterygrip for me dus (wat ik ook eigenlijk al wist). Het ziet er wel stoerder uit natuurlijk..........

XBL: theArthurrrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-09 08:00
Beaves schreef op woensdag 02 november 2005 @ 13:40:
[...]

En je gaat een D200 terug kopen?
Neuh :)

Ben bijna zover dat ik een 1Dmk2N + 16-35 2.8L kan kopen... vanaf daar ga ik dan weer verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-09 21:52
RepSLET schreef op woensdag 02 november 2005 @ 14:11:
[...]

Neuh :)

Ben bijna zover dat ik een 1Dmk2N + 16-35 2.8L kan kopen... vanaf daar ga ik dan weer verder.
Wat is de meerwaarde om voor zo'n giga-cam nog es een 2e (bijna hetzelfde) model uit te brengen? De voorgaande 1D Mark II is toch bijna hetzelfde?

[ Voor 3% gewijzigd door Silent Thunder op 02-11-2005 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Zullen we die discussie niet in het dit topic voeren? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm. De introductie van deze camera en 18-200 lens zet me toch wel aan het denken. Voor het geld is het een heel mooi ding. Jammer dat ik al een beetje vastgeroest zit in het Canon systeem van lenzen en accesoires, anders had ik het wel geweten :'(

Verkopen is natuurlijk een optie, maar ik loop nog niet tegen de beperkingen van mijn huidige SLR aan (mijn dSLR loopt eerder tegen mijn beperkingen op :+). Dus ik denk dat ik eerst maar eens moet kalmeren en dan er nog eens goed over na moet aan denken.

Nog even wachten op de introductie van de opvolger van de 20D bijvoorbeeld. Als die er komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Laatst online: 26-09 15:31
Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2005 @ 14:46:
Hmm. De introductie van deze camera en 18-200 lens zet me toch wel aan het denken. Voor het geld is het een heel mooi ding. Jammer dat ik al een beetje vastgeroest zit in het Canon systeem van lenzen en accesoires, anders had ik het wel geweten :'(

Verkopen is natuurlijk een optie, maar ik loop nog niet tegen de beperkingen van mijn huidige SLR aan (mijn dSLR loopt eerder tegen mijn beperkingen op :+). Dus ik denk dat ik eerst maar eens moet kalmeren en dan er nog eens goed over na moet aan denken.

Nog even wachten op de introductie van de opvolger van de 20D bijvoorbeeld. Als die er komt.
komt eraan, nog even wachten, Canon moet eerst haar 18 maanden cycle voltooien :P

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Heel suf misschien, maar ik denk dat ik eens een D200 of D2x ga huren. Ik zit Nikon wel altijd af te kraken, maar ik kan het nog niet echt onderbouwen. Ik weet wel dat ik die D70 niets vind (mijn mening). Mierenneukerij, maar als die D200 net zo goed is met z'n ruis als de Canon 20D dan is het zeker een lekkere camera (voor iemand zoals ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Topicstarter
Daar vind ik weinig sufs aan :) Ik zou ook serieus graag eens met een 20D, 5D of een 1D (II) schieten voor een paar uur, met verschillende lenzen, en een goeie flitser erbij. Gewoon om te kijken hoe Canon-land werkt op het gebied van AF, witbalans, ISO, viewfinder, menu's, ergonomie, flitsen...etc. Heb al wel dit jaar en vorig jaar een behoorlijk aantal keer met een 300D en een 10D geschoten, maar voor m'n gevoel waren beide te traag in verhouding tot wat ik gewend ben, of wat Canon met nieuwere/betere modellen zoals de 20D kan bieden :)

Het is zeker geen schande om ook andere merken te kennen en te proberen, zodoende raak je bekend met allerhande apparatuur. Als je als fotograaf ooit 'pro' gaat, heb je niet altijd de mogelijkheid om met je eigen spullen te werken. En als je dan de apparatuur van bv Canon, KM of Fuji kent, heb je alweer een voordeeltje.

edit: Video-review op C|Net: link :)

[ Voor 8% gewijzigd door Remy op 03-11-2005 09:31 ]

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 18:38
YellowCube schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 10:56:
overigens ook wel lekker dat je nu de mogelijkheid hebt om met 1 knop de focusstand naar m, s, of c te zetten. Moest je eerst het menu voor induiken.
De D100 heeft daar al een knopje voor. Linksonder, aan de voorkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Remy schreef op donderdag 03 november 2005 @ 09:09:
...
edit: Video-review op C|Net: link :)
Jammer dat ze er geen foto's mee schiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2005 @ 11:10:
[...]

Jammer dat ze er geen foto's mee schiet.
Hehe, in de brochure zijn al redelijk wat foto's te vinden: en ik heb net de sample foto's in de topicstart gezet.

De D200 gaat overigens in Japan op 16 december in de verkoop: verwachte prijs van de body is omgerekend 1750 eur: maarja, eerst nog de definitieve NL-prijs afwachten.

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Ik denk dat Krusher bedoelt dat hij het jammer vind dat je de spiegel niet hoort klappen. Dat is in ieder geval wat ik miste. Want wat is nu de toegevoegde waarde van het filmpje boven de brochure, foto's en tekst? Een of andere miep die het heeft over de 'Naikon' D200, :z @ cnet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoefff schreef op donderdag 03 november 2005 @ 11:31:
Ik denk dat Krusher bedoelt dat hij het jammer vind dat je de spiegel niet hoort klappen. Dat is in ieder geval wat ik miste. Want wat is nu de toegevoegde waarde van het filmpje boven de brochure, foto's en tekst? Een of andere miep die het heeft over de 'Naikon' D200, :z @ cnet ;)
^^^^ Met Zoefff

Dat filmpje is niets meer dan een gesproken folder eigenlijk, ik had liever gehad dat ze de D200 lieten horen, het liefst ook op high speed mode.
Maar wel leuk om het toestel "in the real world" te zien, je ziet meteen de verhoudingen beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Oh, die spiegel schijnt btw nog een verhaal apart te zijn :) Weet even niet meer waar precies, maar ik heb gelezen dat ie behoorlijk goed gedempt is, vergeleken bij die van een D70 en D2X. Hierdoor is er minder lawaai en wrijving en kunnen ze met die 100,000 shutter releases adverteren.

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D2x is ook behoorlijk gedempt, iig beter dan de D70 en ook de D2h. En over die 100.000 shutter actuations maak ik me al helemaal niet druk, tegen de tijd dat je daar op zit zullen er wel andere dingen kapot zijn.. Stel dat je 365 dagen per jaar 50 foto's per dag maakt, dan zou ie 5 jaar mee gaan.. Mijn ervaring met draagbare electronica is dat het amper 3 jaar haalt :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Remy schreef op donderdag 03 november 2005 @ 11:36:
Oh, die spiegel schijnt btw nog een verhaal apart te zijn :) Weet even niet meer waar precies, maar ik heb gelezen dat ie behoorlijk goed gedempt is, vergeleken bij die van een D70 en D2X. Hierdoor is er minder lawaai en wrijving en kunnen ze met die 100,000 shutter releases adverteren.
Kijk hier dan eens naar (DPReview link).

Maar even een vraag voor de Nikon bezitters:
die D200 heeft van die shootingbanks waarmee je dus 4 presets kan onthouden. Stel je zit op preset 1, hoe snel kan je dan naar een andere instelling?

Jammer dat de Canon 20D dit niet heeft.... ik moet nu iedere keer van alles doen als ik net even een andere foto wil maken (sluitertijd, diafragma, iso etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
RepSLET: DPR had idd al audio-samples van de shutter, zie ik nu.

Over dat switchen tussen membanks:
This is very useful for quickly switching between a type of shot or situation.
link. Voor zover ik weet is de keuze tussen die banks toe te wijzen aan je custom button aan de voorkant: dan is het dus custom button indrukken en of met je wieltje, of met de multiselector een andere bank kiezen. 2 knops/handelingen max dus :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Remy schreef op donderdag 03 november 2005 @ 12:38:
RepSLET: DPR had idd al audio-samples van de shutter, zie ik nu.

Over dat switchen tussen membanks:
[...]
link. Voor zover ik weet is de keuze tussen die banks toe te wijzen aan je custom button aan de voorkant: dan is het dus custom button indrukken en of met je wieltje, of met de multiselector een andere bank kiezen. 2 knops/handelingen max dus :)
Dat klinkt lekker.. *zucht*. Kut Canon :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-09 22:49
Je huppelt lekker op en neer, RepSLET. Het is niet alleen Canon die deze feature niet heeft, dus wat dat betreft ligt het niet aan Canon.

Uiteindelijk zeggen de specs van de body erg weinig over of een systeem of camera bij je past of niet. Ik heb zelf regelmatig met verschillende Canons gespeeld, en ik vond het (zeker toen ik zelf nog geen camera had) erg indrukwekkende machines, maar ze 'pasten' gewoon niet bij me. De feel van de Nikon bodies en de voor mij sneller te gebruiken interface telt veel meer dan droge specs.

Neemt niet weg dat de specificaties van dit beest zeker voor het geld superlekker zijn, en ik denk dat ik de opvolger voor m'n S2 heb gevonden :)

Dato DUO synth voor twee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 25-09 14:09
BTW, ik lees net op Nikon.co.uk dat de D200 als kit wordt uitgebracht met de 18-70 lens. Had eigenlijk de 18-200VR verwacht :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martijn schreef op donderdag 03 november 2005 @ 19:47:
BTW, ik lees net op Nikon.co.uk dat de D200 als kit wordt uitgebracht met de 18-70 lens. Had eigenlijk de 18-200VR verwacht :?
Met de 18-200 had het wel een HEEL dure kit geweest, denk je niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 25-09 14:09
Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2005 @ 19:50:
[...]

Met de 18-200 had het wel een HEEL dure kit geweest, denk je niet?
Het is maar hoe je het bekijkt, procentueel zou het wel ongeveer kloppen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-08 16:25
De 18-70 lijkt me als instapkit wel ideaal, een redelijk goede ED lens erbij, en lekker goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-09 12:46
Silent Thunder schreef op woensdag 02 november 2005 @ 14:37:
[...]
Wat is de meerwaarde om voor zo'n giga-cam nog es een 2e (bijna hetzelfde) model uit te brengen? De voorgaande 1D Mark II is toch bijna hetzelfde?
Hetzelfde zou je toch ook kunnen zeggen over Nikon's D70 en D70s ;) (minus het giga gedeelte natuurlijk).
Dat klinkt lekker.. *zucht*. Kut Canon :P
Ik zou rekening blijven houden met de geschiedenis van de Canon en Nikon bodies, en vooral in je achterhoofd houden dat de opvolger van de 20D (verwacht in het eerste kwartaal van 2006) over de schouder van de D200 meekijkt. Ik denk niet dat Canon het marktaandeel van een body tussen de €1500-2500 wil verliezen en de opvolger van de 20D, gecombineerd met de natuurlijke prijsdaling van de 5D zal de D200 erg veel concurrentie geven.

Ook moet je er rekening mee houden dat Nikon (gekeken naar Nikons geschiedenis van bodies) er veel en veel langer over doet om een opvolgende body te lanceren. Zo komt deze D200 meer dan 3 en een half jaar na de lancering van de D100. Bij Canon kun je over een jaar en 3 maanden al de opvolger van de 5D kopen (wat de 5D van nu drastisch in prijs zal laten dalen), waarbij je voor de opvolger van de D200 dan hoogstwaarschijnlijk nog een anderhalf jaar extra bij moet tellen. Met de snelle ontwikkelingen in het wereldje van DSLRs is dat een vrij belangrijk punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Volgens mij denken er teveel van jullie dat ik overstap ofzo. Als jullie een beetje omhoog scrollen dan zal je zien dat ik binnenkort een 1DMK2N heb.

Ik ben gewoon nieuwsgierig en vind het leuk om eens naar "de andere kant" te kijken.
Ondanks dat ik een Canon-fan ben, mag ik toch wel aangeven dat ik die D200 een lekker ding vind (qua specs).

Niet meer en niet minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-09 22:26

Arfman

Drome!

Nee, dat mag niet :P

De D200 ziet er op dit momoent uit als beste bang for the buck voor de (semi)pro, of enthousiaste amateurfotograaf. Echter, als Canon met de opvolger van de 20D komt (begin 2006) zullen de kaarten weer heel anders liggen en gaat iedereen weer miepen over het feit dat ze zo lang moeten wachten op nieuwe camera's van Nikon :z

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Ding ziet er zeer koel uit (lucky bastards die er al mee hebben kunnen schieten) :

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Remy/D200use1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Remy/D200use2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Remy/D200use3.jpg

ISO 1600:

info:
d200
12-24 f4 dx @ 22 mm
jpeg fine, 3872 x 2592
programmed auto
1/60 @ F8
0 EV
iso 1600
wb auto
front curtain flash (sb800 angled abit up)
srgb mode 1, saturation and sharpening auto
noise reduction off

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Remy/D200600.jpg

detail1
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Remy/D200iso1600.jpg

detail2
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Remy/D200iso1600b.jpg

Over de viewfinder:
It is a lot bigger&brighter than a 20D viewfinder :)
fijn nieuws en nog es fijn nieuws :) Ik weet het wel zeker, dit gaat mijn workhorse de komende tijd worden, en de D70 braaf backupcam :Y)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Die ISO1600 plaatjes zien er strak uit !
Als je die vergelijkt met de ISO1600 plaatjes uit m'n D70 ... :'(

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:50

YellowCube

Wait...what?

netjes hoor, heb het idee dat zelfs ISO 1600 er korreliger uitziet dan dit.
Nu nog even wachten op (wat hier al eerder aangehaald werd) resultaten m.b.t. dynamisch bereik. Ben ik ook wel benieuwd naar.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:06
Konijn denkt 'em te kunnen leveren voor 1849,- euro. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
YC: kijk voor een idee van DR naar de 1e en 5e sample foto in mijn topicstart :) Daar zitten wat schaduwpartijen in maar ook wat zon-belichte delen: daaraan zie je dat ie redelijk wat detail uit schaduwen kan halen zonder over te belichten.

edit:
suspect schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 08:44:
Konijn denkt 'em te kunnen leveren voor 1849,- euro. :)
Da's nog behoorlijk aan de prijs eigenlijk: verschillende duitse dealers hebben al een prijs van 1699 a 1749 eur vastgesteld.

edit2: zie oa hier (1594 eur laagste prijs) en hier voor de MB-D200 grip (174,99 laagste prijs).

[ Voor 57% gewijzigd door Remy op 04-11-2005 08:58 ]

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou haast m'n D2x verkopen.. Misschien niet eens zo'n fout plan, aangezien alles wat ik wil op de D200 zit (behoudens de grip, maar die kan altijd los gekocht worden)
Maar eens goed over gaan nadenken.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2005 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Jup, de D200 heeft ook een grote viewfinder e.d. Bovendien zul je met het geld van die D2x een mooie D200 + grip kunnen halen, met eindelijk een fatsoenlijk stukje glas erbij :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

Remy schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 08:48:
YC: kijk voor een idee van DR naar de 1e en 5e sample foto in mijn topicstart :) Daar zitten wat schaduwpartijen in maar ook wat zon-belichte delen: daaraan zie je dat ie redelijk wat detail uit schaduwen kan halen zonder over te belichten.

edit:
[...]
Da's nog behoorlijk aan de prijs eigenlijk: verschillende duitse dealers hebben al een prijs van 1699 a 1749 eur vastgesteld.

edit2: zie oa hier (1594 eur laagste prijs) en hier voor de MB-D200 grip (174,99 laagste prijs).
die foto had ik gezien en geeft idd een redelijk goed beeld.
toch zou ik graag wat vergelijkende tests zien.

En tussen de 1600-1800 euro doe ik het voor.
Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 08:54:
Ik zou haast m'n D2x verkopen.. Misschien niet eens zo'n fout plan, aangezien alles wat ik wil op de D200 zit (behoudens de grip, maar die kan altijd los gekocht worden)
Maar eens goed over gaan nadenken.
draaikont ;)

Hou die D2x. Monstercam is het.

[ Voor 23% gewijzigd door YellowCube op 04-11-2005 09:19 ]

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arfman schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 09:17:
Jup, de D200 heeft ook een grote viewfinder e.d. Bovendien zul je met het geld van die D2x een mooie D200 + grip kunnen halen, met eindelijk een fatsoenlijk stukje glas erbij :>
Hehe, dat was ook het idee. Maar even afwachten totdat ie in de winkel ligt, zodat ik de cam in m'n klauwen kan passen.
YellowCube schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 09:18:
...

draaikont ;)

Hou die D2x. Monstercam is het.
Letterlijk en figuurlijk, het voordeel van maat stoeptegel heeft ook veel nadelen. Heelijk formaat voor met objectieven als een Bigma, als je grote klauwen heb als ik dan is het bedienen van het toestel een zegen maar even een sprintje trekken ermee om ergens snel te zijn om te schieten is super link :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjen Tempel
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Remy schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 08:48:edit2: zie oa hier (1594 eur laagste prijs)...
EAN code 0018208910656 = grijze import uit de USA en dus alleen garantie via je duitse leverancier.

De huidige prijs van Konijnenberg (€ 1849) is op basis van officiële import via Inca. Waarschijnlijk zullen ze op termijn ook wel met een iets goedkopere grijze import versie komen. Net als bij veel van de andere Nikon camera's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 09:25:
Heelijk formaat voor met objectieven als een Bigma, als je grote klauwen heb als ik dan is het bedienen van het toestel een zegen maar even een sprintje trekken ermee om ergens snel te zijn om te schieten is super link :X
Maar als je een grip op de D200 zet, dan zal hij in totaal toch bijna even zwaar zijn als een D2X?

D200 kaal = 920g
D2X = 1150g

[ Voor 5% gewijzigd door Silent Thunder op 04-11-2005 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 26-09 15:35

ThunderNet

Flits!

Arjen Tempel schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 11:42:
[...]
EAN code 0018208910656 = grijze import uit de USA en dus alleen garantie via je duitse leverancier.

De huidige prijs van Konijnenberg (€ 1849) is op basis van officiële import via Inca. Waarschijnlijk zullen ze op termijn ook wel met een iets goedkopere grijze import versie komen. Net als bij veel van de andere Nikon camera's.
Ik heb laatst gehoord dat Konijn gaat stoppen met grijze import versies van Nikon :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjen Tempel
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Konijnenberg heeft nu ook de prijs van de Nikkor AF-S 18-200MM/3.5-5.6G DX VR op de site staan: € 749. Samen met de D200 kom je dan dus op € 2598 voor een wel heel :9~ combo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Silent Thunder schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 11:59:
[...]

Maar als je een grip op de D200 zet, dan zal hij in totaal toch bijna even zwaar zijn als een D2X?

D200 kaal = 920g
D2X = 1150g
Ja klopt, alleen kun je bij de D2x de "grip" er niet afhalen he ;)
Soms is het prettiger zonder grip. (gewicht en formaat)
Arjen Tempel schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 12:17:
Konijnenberg heeft nu ook de prijs van de Nikkor AF-S 18-200MM/3.5-5.6G DX VR op de site staan: € 749. Samen met de D200 kom je dan dus op € 2598 voor een wel heel :9~ combo.
Hmm, zouden ze erin trappen als ik dat wil hebben in ruil voor m'n D2x :?

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2005 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
't Is dat er geen EF objectieven op passen, maar voor de prijs is dit echt een geweldige camera. Hij biedt zoveel meer voor z'n geld dan de "instap" modellen! Betere feel, goede sealing (niet onbelangrijk IMO), mooie viewfinder en weinig ruis. Nu nog een hands-on ervaring... O-)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Ik denk dat ik maar mailtje naar Nikon ga sturen... Dit is te veel verleiding :( niet leuk :(
Dat terwijl ik mijn D70s nog lang niet ontgroeit ben... maar een grotere viewfinder is heel fijn natuurlijk :)

Maar laat ik me eerst maar eens zorgen maken over het feit dat ik een keer leer goeie foto's te maken ;)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster
  • Laatst online: 14-08 18:08

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Remy schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 08:22:
Ding ziet er zeer koel uit (lucky bastards die er al mee hebben kunnen schieten) :
Hmm, die flitser (SB-800) heb ik, nu die cam nog :9 De ruis lijkt enorm mee te vallen, ik ben echt benieuwd naar de vergelijkende reviews.

[ Voor 19% gewijzigd door Devster op 04-11-2005 12:53 ]

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

mensen met een SB800 en een 24-85 zijn toffe mensen
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Devster schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 12:52:
[...]

Hmm, die flitser (SB-800) heb ik, nu die cam nog :9 De ruis lijkt enorm mee te vallen, ik ben echt benieuwd naar de vergelijkende reviews.
Pffrrt reviews zullen alleen maar de blijde boodschap bevestigen dat het een fijne cam is :+

Heb net even Kamera Express gemailed over de Nikon D200 O-)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanenkelen
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08:04

vanenkelen

uhmmm.....speechless

Remy schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 08:22:
Een boel plaatjes en iets over lucky bastards
en dan vooral deze:

Volgens mij heeft deze "lucky bastard" hele kleine handjes, als ik zo de verhouding camera vs. handen zie dan heb ik het idee alsof deze man een of andere monsterbody in z'n handen heeft. Een ander plaatje van Remy, dat hij al wel op DPZ postte maar nog niet hier, laat dit nog beter zien:

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Remy/D200toplcd.jpg

@Remy: sorry voor het hijacken van jouw plaatje

De D70s ziet er in mijn handen echt niet zo groot uit als de D200 bij deze knakker. Ik schrok er eerlijk gezegd een beetje van, z'n vingers passen amper om de body. Volgens mij kan hij amper de DOF-preview button en die Custom button naast de lensmount bereiken. Hopen maar dat hij gewoon kleine vingertjes heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:23
Dat zijn idd érg kleine handjes; als ik m'n D70 beetpak en voor m'n beeldscherm met deze pic houd zit er een enorm verschil tussen. De D200 is op eerder platen afgaande ongeveer net zo groot als de D70, misschien ietsje dikker.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteAlthmAn
  • Niet online
is die 'lucky bastard' niet een 'lucky bitch'?
ik zie een plukje blond haar.

Nikon D200 + Nikkor 18~70mm / Tamron 90mm / Sigma 70-300mm & 150mm
C2D-6300 | Asus P5W DH Deluxe | Kingston 2x1GB DDR667 | Ati Radeon X1900XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Oh, kan best een vrouw zijn ja, ik weet hoe groot de body is, maar 't scherm en de knoppen zijn wel lekker formaat :)

Ohja, een wat luchtigere noot:

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Remy/sidebyside.jpg

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:( auw

Maar wel waar, ik zie een hoop D2x cams in de uitverkoop gaan binnenkort..
Nikon heeft zichzelf in de voet geschoten, en het is duidelijk waarom (het zolang heeft geduurt):P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 23:32:
ik zie een hoop D2x cams in de uitverkoop gaan binnenkort.
Ach, er zijn vast mensen die dat niet erg vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Heh, je zult maar een D2x hebben gekocht vanwege de grote viewfinder en er nu achterkomen dat de D200 (kost ongeveer de helft van de D2x) een grotere viewfinder heeft, en nog compatible is met meer lenzen ook :P

:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arfman schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 00:09:
Heh, je zult maar een D2x hebben gekocht vanwege de grote viewfinder en er nu achterkomen dat de D200 (kost ongeveer de helft van de D2x) een grotere viewfinder heeft, en nog compatible is met meer lenzen ook :P

:X
:( /me trapt Arfman een eindje richting Canon hell :P

Ik wist waar ik aan begon, alleen ik kon het geduld niet opbrengen om te wachten..en te wachten... en nog meer te wachten.
Desondanks, een goede investering hoor. Alleen heeft Nikon die D200 wel heel erg geil gemaakt :9~ O+
Had Nikon dit een jaar eerder gedaan, joh, dan had de markt er totaal anders uitgezien. Maarja, dat is achteraf praten. Net zoals in computerland een top of the bill systeem kopen en een half jaar later stelt het niets meer voor. Tja. such is life.
Maar toch, Nikon had best eerder die D200 op de markt kunnen gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Eerlijk gezegd snap ik Nikon ook niet zo...... een beetje mensen wegpikken bij die D2x.

Vraag me ook af wat Canon gaat doen..... hopelijk komen ze snel met iets leuks want ik ga bijna tot aanschaf over van een 1dmk2n.

Mijn voorstel voor Canon :
D200 met EF-mount :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn voorstel voor Canon: Maak L beschikbaar voor F mount.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
  • Laatst online: 13:24
Ach waarom eigenlijk? Nikon heeft prima glas in huis, het is alleen zo ver$#*&$#* duur :+

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Verwijderd schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 00:46:
Mijn voorstel voor Canon: Maak L beschikbaar voor F mount.
Kan me niet voorstellen dat L-glas beter is dan het duurste glas van Nikon.

Zou een Canon 16-35L beter zijn dan een 17-35/17-55 van Nikon? Kan me niet voorstellen, het is gewoon een hele goede marketingmachine van Canon.

[ Voor 8% gewijzigd door GerardHenninger op 05-11-2005 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-09 12:46
Op een full frame Nikon DSLR zul je ook de tekortkomingen van hun glas zien, net zoals je die ziet van L glas op een Canon 5D... .. of wacht.... heeft Nikon wel een full frame DSLR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Laatst online: 22-09 12:44
gium schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 06:02:
Op een full frame Nikon DSLR zul je ook de tekortkomingen van hun glas zien, net zoals je die ziet van L glas op een Canon 5D... .. of wacht.... heeft Nikon wel een full frame DSLR?
beide opmerkingen kloppen. Op een ff nikon dslr zou je inderdaad de tekortkomingen van nikkor lenzen eerder kunnen zien. Ook is het zo dat nikkon geen ff dslr heeft :)

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Laatst online: 22-09 12:44
RobertJ schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 00:51:
Ach waarom eigenlijk? Nikon heeft prima glas in huis, het is alleen zo ver$#*&$#* duur :+
niet duurder dan canon l glas,

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

gium schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 06:02:
sarcasme neem ik aan... ;)
en anders: nee, Nikon heeft geen full frame dSLR.
en als ze die wel uitbrengen ga ik ze schoppen omdat ik anders een verkeerde gok genomen heb met m'n DX fisheye.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
justice_strike schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 06:34:
[...]

beide opmerkingen kloppen. Op een ff nikon dslr zou je inderdaad de tekortkomingen van nikkor lenzen eerder kunnen zien. Ook is het zo dat nikkon geen ff dslr heeft :)
Nikon niet nee. Kodak wel: de DSC_14n en later de SLR/n. Beide cams waren niet al te super, maar in de juiste handen kunnen er best fijne shots mee gemaakt worden. En ruim 13MP aan resolutie op FF is toch best fijn ;)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
RepSLET schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 01:02:
[...]

Kan me niet voorstellen dat L-glas beter is dan het duurste glas van Nikon.

Zou een Canon 16-35L beter zijn dan een 17-35/17-55 van Nikon? Kan me niet voorstellen, het is gewoon een hele goede marketingmachine van Canon.
Nikon heeft ook top-lenzen (die even goed zijn als L-glas); alleen hebben ze geen speciale naam zoals Canon dat doen, dus tis niet in 1 oogopslag te zien hé.

Maar om een paar voorbeelden te noemen:

De Nikon 17-35 schijnt iets beter te zijn dan een Canon 16-35 (verschillende usercomments melden een beetje softness op 2.8 bij de Canon; waar dat bij Nikon niet is).

En bijv. de Nikon 70-200 2.8 VR evenaart de Canon 70-200L 2.8 IS

Alleen op het gebied van teleprimes is Canon volgens mij een wat betere.

[ Voor 13% gewijzigd door Silent Thunder op 05-11-2005 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteAlthmAn
  • Niet online
de enige goeie reden voor een EF-mount op Nikon zou voor de meeste mensen een 70-200F4 zijn denk ik.

Nikon D200 + Nikkor 18~70mm / Tamron 90mm / Sigma 70-300mm & 150mm
C2D-6300 | Asus P5W DH Deluxe | Kingston 2x1GB DDR667 | Ati Radeon X1900XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SteAlthmAn schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 12:10:
de enige goeie reden voor een EF-mount op Nikon zou voor de meeste mensen een 70-200F4 zijn denk ik.
Inderdaad, als Nikon een 70-200 f/4 uit zou brengen maakt dat een hoop mensen blij denk ik. Want een sigma 70-200 f/2.8 is vaak weer te veel van het goede (gewicht en geld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

is de 70-200 f/4 zo gewild om z'n lage gewicht o.i.d?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Laag gewicht, goede bouwkwaliteit, erg scherp, snelle AF... Redenen te over. Maar een Sigma 70-200/2.8 kan niet teveel van het goede zijn vanwege het geld, aangezien de 70-200/4L net zoiets kost (zo uit m'n hoofd).

We gaan inmiddels BTW wel erg offtopic :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Op een fotobeurs waar ik gister was, mocht ik even inkijken in het officieele foldertje van de D200
:9~ i'm impressed :D De voorbeeld foto's zaten ook in het foldertje.. en afgedrukt komen ze nog beter tot hun recht.. gewoon geen ruis te bekennen.
Echt een prachtcamera :)

* ThunderNet spaart echter eerst voor een Nikon F5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:06
ThunderNet schreef op maandag 07 november 2005 @ 10:52:
* ThunderNet spaart echter eerst voor een Nikon F5
Waarom een F5, en geen F6?
* Marco zit er namelijk ook over te denken om er een F5 bij te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Dat is een offtopic discussie eigenlijk... Is er eigenlijk animo voor een apart analoog camera topic? Lijkt mij iig wel handig :)

Maar een F5 omdat die een ingebouwde grip heeft, en 2e hands goedkoper te krijgen is dan een F6 :)

Edit:
Op de 2e hands markt zijn er ook meer F5's te krijgen :)

[ Voor 13% gewijzigd door ThunderNet op 07-11-2005 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Mag wel weer ontopic ja, zoals G5r al zei ;)

Op een presentatie in China:

De D200 met grip van achteren:

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Remy/d200gripback.jpg

Met de 18-200 VR:

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Remy/d200vr.jpg

En met de SU-800 en drie macro flitsers op ring:

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Remy/d200hehe.jpg

Sweet :D

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dude, das leuk bij een flitscontrole :D :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die macroflitser is ook leuk voor portretjes. Komt helemaal niet intimiderend over ofzo... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekd
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-12-2011

miekd

dus.

Net Unreal Tournament, die laatste :D

one more thing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David
Het was natuurlijk onvermijdelijk, maar ik vind het jammer dat die 18-200 zo ver uitschuift. Kan aan mij liggen, maar ik heb altijd meer vertrouwen in een lens als 'ie qua lengte gelijkblijft.

Is het trouwens niet zo dat je bij de D200 (en D70) de SU-800 helemaal niet nodig hebt? De interne flitser kan de SB-R200's toch gewoon aansturen?

[ Voor 3% gewijzigd door David op 08-11-2005 13:25 . Reden: typo ]

Dato DUO synth voor twee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

David schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 13:25:
Het was natuurlijk onvermijdelijk, maar ik vind het jammer dat die 18-200 zo ver uitschuift. Kan aan mij liggen, maar ik heb altijd meer vertrouwen in een lens als 'ie qua lengte gelijkblijft.
dan heb je dus een een erg lange lens.
Maar ik ben het wel met je eens dat het nogal eens constructies op kan leveren die nogal "wobbly" zijn.
Is het trouwens niet zo dat je bij de D200 (en D70) de SU-800 helemaal niet nodig hebt? De interne flitser kan de SB-R200's toch gewoon aansturen?
dat ligt er een beetje aan op welke manier die SB-R200's aangestuurd moeten worden.
En wellicht dat die SU-800 de broodnodige afstandinformatie levert?

[ Voor 29% gewijzigd door YellowCube op 08-11-2005 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

David schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 13:25:

Heb je alleen geen dingetjes als TTL voor die flitsers. Of instelmogelijkheden, die je nu waarschijnlijk wel gewoon hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jota
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Nikon D50 vs. Pentax istDL

Sorry,negeer deze post.

[ Voor 11% gewijzigd door jota op 08-11-2005 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David
ThunderNet schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 13:36:
Heb je alleen geen dingetjes als TTL voor die flitsers. Of instelmogelijkheden, die je nu waarschijnlijk wel gewoon hebt :)
De ingebouwde flitser van de D200 werkt als volledige CLS (Creative Lighting System) master. Dat betekent dat 'ie iTTL ondersteunt en externe iTTL-flitsers kan aansturen. Wat zou zo'n SU-800 daaraan toevoegen?

@4eyes: wat heeft dit met de D200 te maken?

Dato DUO synth voor twee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Wat zou zo'n SU-800 daaraan toevoegen?
Soms wil je niet vanaf je cam flitsen ;) Dan is zo'n SU-800 een uitkomst, om drie groepen van flitsers aan te sturen zoals een SB800 kan.
Als de draadloze Speedlight Commander SU-800 op een Nikon digitale reflexcamera is bevestigd die compatibel is met Nikon's Creatieve Verlichtingssysteem, regelt deze de flitssterkte van externe SB-800 of SB-600 flitsers en de nieuwe SB-R200 flitser.
Zie ook hier :)

LinkedIn
Instagram

• Remy

Remy

Topicstarter
De eerste nederlandse prijzen (body only) zijn bekend:

s color | marx = 1665 eur inc btw
Corne van Iperen 1699 eur inc btw
Foto Konijnenberg 1849 eur inc btw
Calumet = 1933 eur inc btw
Cameranu.nl = 1799 eur inc btw
Goedkoopste.nu = 1749 eur inc btw
Informatique = 1920 eur inc btw
Dewinkel.nl = 1749 eur inc btw

Als alle prijzen / voorraad data wat definitiever zijn, zal ik ze in de TS zetten.

Op dit moment is de verwachte voorraad-datum voor EU 1 ~ 14 dec met een marge van + of - 1 week :)

[ Voor 3% gewijzigd door Remy op 10-11-2005 14:02 ]

LinkedIn
Instagram

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-09 16:10

Garyu

WW

Nette prijzen! Zet je ze t.z.t. ook in de pricewatch ;)?

Overigens heeft Calumet de D200 voor € 1.699,40 in zijn Duitse pricewatch staan (inclusief Mehrwertsteuer). Dus misschien gaat de Nederlandse prijs daar ook nog wel omlaag. De verschillen in belasting zijn nou ook weer niet zo groot dat ze zo'n groot prijsverschil rechtvaardigen.

Of is het het verschil tussen de Duitse en Nederlandse importeur weer?

[ Voor 77% gewijzigd door Garyu op 10-11-2005 14:15 ]

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• Remy

Remy

Topicstarter
Garyu schreef op donderdag 10 november 2005 @ 14:10:
Nette prijzen! Zet je ze t.z.t. ook in de pricewatch ;)?
Als je gewoon in de pricewatch kijkt: pricewatch: Nikon D200 (10.2MP) zie je dat ze er al staan.

LinkedIn
Instagram

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-09 16:10

Garyu

WW

Remy schreef op donderdag 10 november 2005 @ 14:15:
[...]
Als je gewoon in de pricewatch kijkt: pricewatch: Nikon D200 (10.2MP) zie je dat ze er al staan.
Mwhehehe, ik dacht dat je ze nog niet toegevoegd had omdat ze nog niet definitief genoeg waren. Volgende keer eerst controleren 8)7

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Lees de draad pricewatch voor je kwaakt ;)

Over het verschil in viewfinder tussen D70 en D200:
how is the viewfinder compared to the D70?
Like an big hotel swimming pool compared to my pool at home...
Peter Bendheim heeft er in RSA al even mee kunnen spelen :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

zit al stevig te denken om me in te schrijven bij K'nijnenberg.
Wil alleen nog even wat vergelijkende tests in kwaliteit/ruis/DR zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Ik ook :)

Heb net een NEF gekregen van iemand uit de D200: kan hem alleen helaas niet openen hier, heb alleen PS 7 (zonder NEF plugin) en Bibble Lite 4.4 hier :X hier staat wel de url van de JPEG ervan, het is een ISO 100 shot.

edit: hier staan er meer van de Argentinië sessie :)

[ Voor 17% gewijzigd door Remy op 11-11-2005 09:18 ]

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

even over deze foto. Ik vind hier toch wel het e.e.a aan ruis zichtbaar (in de lucht en in de rode kleding). In de andere foto's is dit een stuk minder.
Enig idee waar dat vandaan komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
ik denk brakke conversie danwel iets van compressie. Ik zie namelijk ook vrij duidelijk pixellation, pixels van zo te zien 2x2 enzo waardoor je trapjes krijgt in gradients. Niet mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog meer platen, ik raak steeds minder onder de indruk. Zeker als je die "duck" bekijkt, maar goed dat zou ook wel eens een 600mm spiegel geweest kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

ik vind die eend idd niet geweldig, maar dat zou ik eerder aan de lens toeschrijven dan aan de camera.
Bovendien zit is deze foto op f/4 genomen, wat imo redelijk aan de 'full open' kant en daarmee aan de grenzen van de lens zou moeten zitten.
Vergeet niet dat fouten in lenzen duidelijker worden bij beter presterende beeldchips.

Die eerste (van die kat) is op het focuspunt toch wel erg scherp (is overigens met een 70-200 VR gemaakt)

[ Voor 19% gewijzigd door YellowCube op 13-11-2005 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Sowieso nog veels te weinig pics (van te weinig users) beschikbaar om een duidelijk oordeel erover te vellen. Pas 1 gebruiker heeft zijn foto's gepost; en dan lees ik in de comments al iets van: ''This seals my decision. CANON for me''
Sja... :+ Beetje kortzichtig.

Heeft idd veel met de lens te maken en de lichtomstandigheden (veel foto's waren indoors/bij schemeren (zonder flash?)). Wacht liever op het moment dat meerdere personen hun shots posten.

[ Voor 40% gewijzigd door Silent Thunder op 13-11-2005 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 13 november 2005 @ 18:20:
Nog meer platen, ik raak steeds minder onder de indruk. Zeker als je die "duck" bekijkt, maar goed dat zou ook wel eens een 600mm spiegel geweest kunnen zijn.
Het is ook niet zo moeilijk minder onder de indruk te raken van de resultaten pre-production testcams ;) De samples in de TS staan er ook alleen maar omdat ze de officiële Nikon D200 promoshots zijn, die ook in de brochure-pdf staan. De hier recent geposte samples zijn allemaal met beta-D200's gemaakt, dus tja.

Wacht nog even met je eindoordeel tot je foto's uit D200's versie 1.0 en later ziet: dat kan pas rond 16 december :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 11:19
Weet niet of dit al gepost is, maar ik zag dat de 18-200 VR lens bij Adorama $669 kost; dat zal dus wel zo'n 700 euro worden aan deze kant van de plas. Wel iets duurder dan ik had gehoopt (tegen beter weten in), maar als deze lens echt brengt wat hij claimt dan ruimt mijn tas er wel van op; de 18-70 en 70-210 gaan dan in de verkoop, wat het eindtotaal heel wat schappelijker maakt :)

[ Voor 9% gewijzigd door Dr. Strangelove op 13-11-2005 22:44 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Remy schreef op zondag 13 november 2005 @ 21:12:
[...]
Het is ook niet zo moeilijk minder onder de indruk te raken van de resultaten pre-production testcams ;) De samples in de TS staan er ook alleen maar omdat ze de officiële Nikon D200 promoshots zijn, die ook in de brochure-pdf staan. De hier recent geposte samples zijn allemaal met beta-D200's gemaakt, dus tja.

Wacht nog even met je eindoordeel tot je foto's uit D200's versie 1.0 en later ziet: dat kan pas rond 16 december :)
Ik laat me snel afleiden door een slechte plaat (werkt vaak zo), desalniettemin vind ik jouw redenering dan wel wat vreemd; de promo shots zien er m.i. goed uit (vooral die scene met ijs) die waren eerder dan deze shots, waren die dan wel met een produktie cam geschoten ? En vooralsnog heb ik nog niet eerder een groot verschil qua beeldkwaliteit mogen ontdekken tussen pre-produktie en produktie camera's, ik geloof ook niet dat er wonderen worden verricht in dat tussentijdstraject.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2005 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Verwijderd schreef op maandag 14 november 2005 @ 00:06:
[...]

Ik laat me snel afleiden door een slechte plaat (werkt vaak zo), desalniettemin vind ik jouw redenering dan wel wat vreemd; de promo shots zien er m.i. goed uit (vooral die scene met ijs) die waren eerder dan deze shots, waren die dan wel met een produktie cam geschoten ? En vooralsnog heb ik nog niet eerder een groot verschil qua beeldkwaliteit mogen ontdekken tussen pre-produktie en produktie camera's, ik geloof ook niet dat er wonderen worden verricht in dat tussentijdstraject.
Heeft volgens mij niet zozeer met de camera te maken, maar promo-shots worden door professionele lui geschoten in een gecontroleerde omgeving onder perfecte lichtomstandigheden met $-lenzen. Promo-shots besteed ik vaak nog niet eens aandacht aan; das meestal gewoon een beetje marketing, rather then ''iets laten zien wat de camera kan''.

De enige userfoto's die we gezien hebben komen misschien nét van iemand die een beetje aan het prutsen was. No wonder dat er een verschil is. B)

Zoals ik al zei... wacht liever op het moment dat meerdere personen hun shots posten; lijkt mij wat representatiever.

[ Voor 21% gewijzigd door Silent Thunder op 14-11-2005 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
desalniettemin vind ik jouw redenering dan wel wat vreemd;
Zie Silent Thunder hierboven, die verwoordt het prima, dus mijn redenering is niet zo vreemd ;)

Ook met een 1Ds Mark II met een dikke 70-200 2.8 IS USM vallen prutspics te maken, terwijl het een combo van zo'n 10.000 eur is. En ja, dat geldt ook voor de ruis etc: doordat we in digiland leven speelt de post processing ook een flinke rol ;)
ik geloof ook niet dat er wonderen worden verricht in dat tussentijdstraject.
Je wil niet weten hoeveel er nog getweakt wordt of kan worden aan sensors, I/O, beeldverwerking en filters tussen pre-produktie en eindversie. De foto's uit Argentinië zijn van juli/aug 2005: dat is zo'n 4 maanden voor de introductie van de D200 (16 dec). Zat tijd voor de Nikon R&D-jongens om naar hartelust te tweaken ;)

Zo'n test-traject moet je niet te licht nemen: het is een complete shakedown van zo'n cam om te laten zien wat ie kan, en wat vooral niet: allerlei kleine en grote missers steken dan de kop op. Waarom denk je dat een model waar een autofabrikant aan werkt, voordat ie op de markt komt al 100.000en kilometers achter de rug heeft op verschillende ijskoude en superhete locaties? Zelfde verhaal, testdrive :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Silent Thunder schreef op maandag 14 november 2005 @ 07:58:
[...]
Heeft volgens mij niet zozeer met de camera te maken, maar promo-shots worden door professionele lui geschoten in een gecontroleerde omgeving onder perfecte lichtomstandigheden met $-lenzen.
dus een 600mm F4 is een mickey mouse lens begrijp ik ?

Daarnaast; fotokwaliteit heeft volgens mij weinig te maken met de fotograaf, maar wel met de sensor, en ik mag toch hopen dat de kwaliteit altijd consistent is.

Maar goed ik denk dat hier iemand is doorgeschoten met de bewerking, het lijken me iig geen shots die rechtstreeks uit de camera komen.
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.