Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaduciA666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 25-08 20:31
Brad Pitt schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 01:12:
[...]

De Canon 710 heeft geen groothoeklens, tenzij je 35mm groothoek wilt noemen. Heb zelf de Fuji 6500 maar daarvan zijn de kleuren relatief vaal. Als je dus Canon/Sony kleuren gewend bent gaat dat erg tegenvallen. Ook heeft deze camera geen image stabilizer en maakt 'ie gebruik van relatief dure en langzame XD-cards. De auto-stand is ook slecht, kiest te snel voor te hoge ISO's.

De 28mm stand en de handmatige zoom zijn daarentegen erg fijn en de plaatjes die er uit komen, ondanks de relatief lage 6 megapixels, ook prima. Je zal als je "poppende" kleuren wilt echter wel wat moeten postprocessen. De body is ondanks (dankzij...) zijn formaat ook erg fijn, maar wel groot inderdaad.

Ik denk dat 90% van de mensen eerder tevreden zullen zijn met de Canon 710, maar deze mist dus een heel groot gebied qua wide-angle in vergelijking met de Fuji. En de 300mm op de Fuji is ook alleen echt goed bruikbaar als je veel licht hebt dan wel een heeel vaste hand. Voor een voorbeeld van 28-300mm, zie: maximum wide (28mm) tot maximum tele (300mm) (zo uit camera, geen P.P.)
Oh nja in ieder geval nog bedankt :). Maar ik heb maandag m'n camera gekocht. Het is toch de A710IS geworden. Ik vond de andere toch wat te groot, en nu ik lees dat de kleuren minder mooi zijn ben ik maar blij. Die groothoek maakt me op zich niet zo veel uit, ik had gelezen dat je hier nog dingetjes voor kon kopen die je erop zette wat ik altijd nog kan doen als ik het echt mis. Maar aangezien ik nog niet zo erg lang veel fotografeer, en het hiervoor met mn SEK800I deed zal ik dit nog niet zo snel missen en is dit gewoonweg een supercamera.

En ik denk dat het ook een goede stap is voor over een aantal jaar als ik een echte digitale spiegelreflex neem, althans als ik het natuurlijk wel volledig gebruik want anders is het een beetje nutteloos.. Maar goed, tot nu toe erg tevreden, neemt snel mooie foto's en moet nog eventjes de voledige manual stand beetje uitvogelen :) Maar dat komt allemaal goed :). En ik dacht trouwens ook dat ie bij 6 maal optische zoom niet helemaal scherp meer zou zijn, maar zelfs dan zijn de foto's nog mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben niet zo'n die-hard fotograaf als de meesten op dit forum, dus ik zou graag wat advies willen hebben van de echte kenners!

Ik ben van plan om in Oktober te gaan backpacken in Nieuw Zeeland (voor een jaar). Uiteraard ben ik van plan daar wat foto's te schieten! Ik ben een beetje aan het rond kijken voor een nieuwe digitale camera en me oog is gevallen op de DMC-TZ3 van Panasonic. Ik ben van plan om daarnaast een imagetank of externe HDD aan te schaffen zodat ik de foto's ook nog een beetje kan bewaren :)

Ik heb eigenlijk 2 vragen:
1. Doe ik er goed aan de DMC-TZ3 aan te schaffen, of is dit misschien een beetje overkill voor vakantie foto's? Vooral de 10x Optische zoom spreekt mij erg aan!
2. Zijn er misschien ook nog andere camera's die in jullie ogen beter gebruikt kunnen worden voor mijn soort trip :)

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:39
Even naar een vraag naar aanleiding van de adviezen die in het verleden aan me zijn gegeven.

Ik heb dus een beetje rond gekeken naar de specificaties en diverse reviews van de Canon A 710 en de A 570. Nou heeft de A710 een grotere zoom bereik maar een slechtere sensor? namelijk de Digic II terwijl de A 570 een mindere zoom bereik heeft maar een DIGIC III sensor heeft.

Mijn vraag is, welke is eigenlijk beter. Ik lees ook dat de A710 eigenlijk aan de end of life zit, terwijl de A570 net vanaf maart 07 leverbaar is.

Graag jullie advies...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PCMedic schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 01:02:
Even naar een vraag naar aanleiding van de adviezen die in het verleden aan me zijn gegeven.

Ik heb dus een beetje rond gekeken naar de specificaties en diverse reviews van de Canon A 710 en de A 570. Nou heeft de A710 een grotere zoom bereik maar een slechtere sensor? namelijk de Digic II terwijl de A 570 een mindere zoom bereik heeft maar een DIGIC III sensor heeft.

Mijn vraag is, welke is eigenlijk beter. Ik lees ook dat de A710 eigenlijk aan de end of life zit, terwijl de A570 net vanaf maart 07 leverbaar is.

Graag jullie advies...
Als je nog op tijd bent: A710IS, de digic III levert maar marginale vooruitgang tov digic II (je merkt het als gebruiker iig bijna niet, terwijl digic I naar digic II wel een grote stap vooruit was)

Wat mij betreft: 6x > digic-whatever :p

Spijtig dat de A710IS eol is. Ik zou deze ook willen kopen maar heb er nog niet echt het budget voor klaarliggen. Hoop dat ik er alsnog één kan vinden aan een normale prijs. Ik zie in de A powershot range voorlopig geen betere optie. (behalve de A570IS, maar die heeft maar vier keer zoom)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZIjn er hier ook mensen met een Sony DSC-T100 ? Lijkt mij een heel erg mooie camera met een groot LCD display maar maakt volgens mij niet heel erg mooie foto's ( en volgens samples die ik in reviews bekijk ). Verder vind ik het gewoon een heel erg mooie camera met leuke functies, maar hij moet dus wel goede foto's kunnen maken zowel buiten als binnen.

Zit eigenlijk te twijfelen tussen de volgende modellen:

Fuji Finepix F31FD
Sony DSC-T100
Canon Ixus 950IS / 850IS

Een lijstje van waar ik erg veel waarde aan hecht bij het uitzoeken van een van deze camera's :

1. Maakt Buiten met veel licht goede foto's, maar moet ook binnen met wat minder licht goede
kwaliteit foto's af kunnen leveren
2. Moet ultra compact zijn, hij moet gewoon makkelijk in mijn broekzak passen.
3. Moet een redelijke flitser hebben
4. Mooi design is welkom
5. Moet een goede accu hebben ( goed is relatief maar ik kan hier niet echt een voorbeeld bij
noemen, er moeten gewoon aardig wat foto's mee gemaakt kunnen worden. Batterijen mogen
natuurlijk ook.
6. Moet een goede beeld stabilisator hebben zodat je ook bij schokkende handen en rijdende auto's
goede foto's kunt maken.

Budget is tot ongeveer zo'n 400 euro maximaal.

Iemand die op basis van bovenstaande camera's i.c.m. mijn eisen een goede onderbouwing kan geven op welke camera ik zou moeten kiezen ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 18:34:
ZIjn er hier ook mensen met een Sony DSC-T100 ? Lijkt mij een heel erg mooie camera met een groot LCD display maar maakt volgens mij niet heel erg mooie foto's ( en volgens samples die ik in reviews bekijk ). Verder vind ik het gewoon een heel erg mooie camera met leuke functies, maar hij moet dus wel goede foto's kunnen maken zowel buiten als binnen.

Fuji Finepix F31FD
Sony DSC-T100
Canon Ixus 950IS / 850IS
Hoi Qwaz,

ik zou zeker voor de T100 kiezen. naast een resolutie van 8 megapixel heeft ie een optische zoom van 5x. de lichtgevoeligheid is beter dan die van de ixus. qua formaat maakt t elkaar niet zoveel uit.

hier een link naar een test:
http://www.pcmweb.nl/hardware_review.jsp?productid=2352

ik heb hem zelf niet, maar een vriend van me heeft er een en die is erg tevreden. foto's zijn van goede kwaliteit.

succes ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08-09 13:47
Blunder in die review:
Ook bij weinig ligt presteert deze camera bovengemiddeld
:/

Grootste nadeel van 99% van de (ultra-)compacts die nu op de markt zijn is dat ze beginnen bij 35 mm (equiv.). Ben zelf op zoek naar een cameratje welke ik mee kan nemen als ik de DSLR niet mee wil slepen en als je dan 28mm als eis stelt dan blijft er maar heel erg weinig keus over. Enige serieuze kanshebbers op dit moment zijn de Canon IXUS 850IS en de Panasonic Lumix DMC-FX100. Probleem van beide camera's is dat je (zeker bij de Canon) erg weinig zelf in kunt stellen en de prestaties bij weinig licht zijn niet bepaald geweldig. Fatsoenlijk vergelijken van die camera's is ook lastig door het feit dat de FX100 nog erg nieuw is en er nog bijna geen fatsoenlijke reviews zijn.

Eigenlijk wil ik een Fuji (met SuperCCD) met 28mm en dat in een ultra-compact formaat maar helaas bestaat zoiets (nog?) niet.

[ Voor 8% gewijzigd door bartvb op 29-07-2007 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:22

Fuji Finepix F31FD
Sony DSC-T100
Canon Ixus 950IS / 850IS

Een lijstje van waar ik erg veel waarde aan hecht bij het uitzoeken van een van deze camera's :

1. Maakt Buiten met veel licht goede foto's, maar moet ook binnen met wat minder licht goede
4. Mooi design is welkom
5. Moet een goede accu hebben ( goed is relatief maar ik kan hier niet echt een voorbeeld bij
noemen, er moeten gewoon aardig wat foto's mee gemaakt kunnen worden. Batterijen mogen
natuurlijk ook.
6. Moet een goede beeld stabilisator hebben zodat je ook bij schokkende handen en rijdende auto's
goede foto's kunt maken.

Iemand die op basis van bovenstaande camera's i.c.m. mijn eisen een goede onderbouwing kan geven op welke camera ik zou moeten kiezen ? :)
Ik zou de 850IS nemen, om zijn groothoek lens.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:29

Smarron

The bend

Fuji Finepix F31FD
Sony DSC-T100
Canon Ixus 950IS / 850IS

4. Mooi design is welkom
natuurlijk ook.
goede foto's kunt maken.

Over de T100 is al een topic met wat mensen die deze camera hebben. Zelf ben ik niet echt onder de indruk van de camera als ik deze naast een TZ3 zet (maar voor jou geen optie, aangezien die niet ultra-compact is).

Sony DSC-T100

Mijn keuze zou de F31d zijn.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
bartvb schreef op zondag 29 juli 2007 @ 16:00:
Blunder in die review:

[...]

:/

Grootste nadeel van 99% van de (ultra-)compacts die nu op de markt zijn is dat ze beginnen bij 35 mm (equiv.). Ben zelf op zoek naar een cameratje welke ik mee kan nemen als ik de DSLR niet mee wil slepen en als je dan 28mm als eis stelt dan blijft er maar heel erg weinig keus over. Enige serieuze kanshebbers op dit moment zijn de Canon IXUS 850IS en de Panasonic Lumix DMC-FX100. Probleem van beide camera's is dat je (zeker bij de Canon) erg weinig zelf in kunt stellen en de prestaties bij weinig licht zijn niet bepaald geweldig. Fatsoenlijk vergelijken van die camera's is ook lastig door het feit dat de FX100 nog erg nieuw is en er nog bijna geen fatsoenlijke reviews zijn.

Eigenlijk wil ik een Fuji (met SuperCCD) met 28mm en dat in een ultra-compact formaat maar helaas bestaat zoiets (nog?) niet.
Ik ben naar een zelfde camera opzoek, en baal er ook van dat een dergelijke camera nog niet op de markt is. Op dit moment heb ik een F31fd, maar baal ervan dat ik geen groothoek heb. Foto's zijn erg goed welke uit het apparaat komen, en hebben nauwelijks nabewerking nodig. Maar die groothoek he....

Ik zit nu te denken aan een TZ3 (jammer van de matige prestaties bij weinig licht), maar een S9600 lijkt me ook wel wat, al is die weer te groot...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Thefirstikke schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 13:12:
Ik ben naar een zelfde camera opzoek, en baal er ook van dat een dergelijke camera nog niet op de markt is. Op dit moment heb ik een F31fd, maar baal ervan dat ik geen groothoek heb. Foto's zijn erg goed welke uit het apparaat komen, en hebben nauwelijks nabewerking nodig. Maar die groothoek he....

Ik zit nu te denken aan een TZ3 (jammer van de matige prestaties bij weinig licht), maar een S9600 lijkt me ook wel wat, al is die weer te groot...
Check even wat pics uit mijn sig. Zijn allemaal 100% onbewerkt en komen uit een TZ3. Met minder licht ga je wel wat inleveren, dat durf ik dan ook eerlijk toe te geven. Maar afdrukken op 10x15 ziet er nog zeer mooi uit. Op ware grootte zul je snel korrels zien, maar met het locken op 400iso valt er nog steeds mee te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje tussendoor.

Ik ben op zoek naar een camera rond de 500 euro. Waarmee ik iig snel foto naar foto kan maken.

Of hebben dat de meeste camera's (rond die prijsklasse) dat?

't is wel heel summier zo
ik zal de vraag uit je gesloten topic even bijvoegen, dat maakt e.e.a. wat duidelijker:
Ik ben momenteel op zoek naar een camera van rond de 500 euro.

Ik wil sowieso een camera met accu en met zoon van rond de 10x. En ik wil snel foto's naar mekaar kunnen maken. Aangezien ik foto's maak van voetbalwedstrijden. En ik hoef geen andere lenzen erop.

Heeft iemand misschien een idee?

Ik zat zo te denken aan de SONY DSCH7S of de Nikon D40

[ Voor 56% gewijzigd door een moderator op 06-08-2007 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:37

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 12:57:
Even een vraagje tussendoor.

Ik ben op zoek naar een camera rond de 500 euro. Waarmee ik iig snel foto naar foto kan maken.

Of hebben dat de meeste camera's (rond die prijsklasse) dat?
Je vraag is hier een stuk terechter dan in het aparte topic wat je aanmaakte, vandaar dat ik daar niet reageerde en hier nu wel reageer.
Je wilt een camera die een hoge FPS heeft (frames per seconde). Dpreview heeft een mooie database waar je dit goed kan vergelijken, kijk hier maar eens: link
Heb hier 3 camera's neergezet met flink zoombereik en tussen de 1,5fps en 3 fps. Maken dus redelijk snel foto's achter elkaar en je hebt een enorm bereik.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook op zoek naar een camera maar zie door de bomen het bos niet meer.

De eisen die ik aan de camera stel:
- foto's kunnen maken van snel bewegende objecten (lage sluitertijden)
- goede foto's kunnen maken in de schemering/ het donker (hoge iso-waarden)
- grote objecten in het geheel op de foto kunnen zetten zoals een gebouw oid (groothoek)
- beeldstabilisatie

Het maakt mij niet zoveel uit of het een compacte camera is of een dSLR en ik wil aan de camera plus min 300 euro uitgeven. Heeft iemand tips voor mij?

/edit

- macro
- redelijke optische zoom

Suggesties waarbij een van de eisen niet of in mindere mate aanwezig is zijn ook welkom!

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2007 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
PCMedic schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 01:02:
DIGIC staat voor DIGital Imaging Core, wat dus de beeldverwerkingsprocessor is en niet de sensor zelf. De DIGIC III in de A570 geeft hem wat extra intelligentie t.o.v. de DIGIC II in de A710:
Belangrijke verbeteringen ten opzichte van DIGIC II zijn aanmerkelijk snellere responstijden, geavanceerde Noise Reduction technologie en ondersteuning van Canons Face Detection AF/AE technologie.
Ik weet niet hoe significant de verschillen zijn in beeldkwaliteit zijn, maar volgens mij zijn de responstijden bij de DIGIC II al goed (DIGIC I was wel erg traag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op dit moment een Olympus MJU 700 (7.1 MP en 3x optische zoom) en ik wil graag een SRL like camera aanschaffen omdat ik me wat meer in fotografie wil verdiepen.

Eisen die ik aan de nieuwe camera stel zijn:

- Ik wil er goede macro foto's mee kunnen maken.
- Moet werken op een accu en geen batterijen.
- Minstens 6 Megapixel
- Minstens 8/10 x optische zoom hebben.
- Video met geluid functie hebben.
- Goede foto's kunnen maken vanachter glas (bijv. als ik in de dierentuin ben)

Het liefst zou ik een dSLR camera kopen maar dat laat mijn budget echt niet toe op dit moment. (student) Ik heb naar merken als Canon, Fujifilm, Nikon, Sony en Olympus gekeken en ik vind de keus nog steeds enorm.

Mijn oog is vooral gevallen op de Sony DSC-H9. Maar ik heb zowel goed en negatieve reacties gelezen. Ook veel reacties dat de H5 ' stukken' beter zou zijn etc.

Nu is voor mij eigenlijk de hamvraag: Als ik de Sony H9 koop heb ik dan een veel betere camera in handen dan de huidige Olympus MJU 700 die ik nu heb? Ik ga binnenkort naar New York en ik wil daar een stel goede foto's kunnen maken.

Hopelijk kunnen de mensen hier mij wat advies geven over mijn wensen en de bijbehorende camera's.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:57
Ik vond de Panasonic Lumix serie altijd de ideale serie, beeldstabilisatie, heel snel, erg lang mee op accu en goede lens enzo, enige nadeel was de ruis bij weinig licht. Nu heb ik een Lumix FX-3, instapdingetje, ik heb onder erg veel omstandigheden foto's gemaakt (ook in bossen waar de schaduw zoo verradelijk kan zijn) en het valt reuze mee met de ruis. Ook veel partyfoto's gemaakt (ingesteld op de scene hoge gevoeligheid, flits uit, als het stikdonker was flits aan) en het is goed te doen.
De ruis is bij de donkere foto's (zeer weinig licht en geen flits) wel veel aanwezig. Maar zelfs de foto's in discotheken zijn veel beter dan ik had verwacht.

Maar het leuke is dat ik net lees dat Fuji, de meester van camera's met hoge ISO, eindelijk SD geheugen accepteert! Ik liet Fuji altijd links liggen omdat die zn eigen dure en zeer slecht uitwisselbare (volgens mij ook tragere) geheugen heeft. Keb laptop en dvdspeler die SD leest dus zo'n xD ding vind ik niks. Maar in de nieuwste Fujicamera past xD, SD, SDHC! Dan heb je misschien dus wel de voordelen van de Panasonics, zonder nadeel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 12:57:
En ik wil snel foto's naar mekaar kunnen maken. Aangezien ik foto's maak van voetbalwedstrijden.[...]
Ik zou daar niet zo zwaar aan tillen. Belangrijker is imo de shutterlag. Als je afdrukt, dan moet de foto zo snel mogelijk gemaakt worden (half indrukken van de ontspanknop verkort die tijd). Ik schiet veel (heel veel) voetbalfoto's met een Canon 350D (burstmode van 2.8 fps, 14 JPEG), maar mijn ervaring is dat de foto er bijna nooit bij zit in die mode. Ik mik liever op dat ene moment iig, hoewel het soms wel eens grappig is om bv een keeper meerdere malen tijdens zijn vlucht te schieten om hem dan in een foto meerdere malen te monteren.
Verder is (ruisarme) lichtsterkte ook erg belangrijk, omdat je vaak een zo kort mogelijke sluitertijd zal willen gebruiken (1/300 sec. is voor mij wel het minimum ivm bewegingsonscherpte) en er ook wel eens gevoetbald wordt in de schaduw, bij regen of 's-avonds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:36
Ik praat al twee jaar over het kopen van een nieuwe digitale camera en dus wil ik de stap nu ook zetten. Het probleem is dat ik niet weet wat ik wil. Enerzijds zou ik een compacte camera wel zien zitten, alhoewel ik een SLR ook wel wil. Heb tot 2uur deze ochtend dpreview en GoT gelezen, en ik kom er niet uit.

Als ik voor een compacte camera ga dan wil ik maximum zo'n 300 euro besteden, en dan leek de Fuji F31d een goed idee. Aangezien ik naar Parijs vertrek binnen twee weken wil ik de camera dan al hebben, en de F31fd is niet op voorraad waar ik hem wil kopen. Nu raadt men mij in de plaats de F40fd, en het prijsverschil is zo'n 25 euro. Is die F40fd iets degelijks?

Anders misschien de Canon Digital Ixus 850IS, waarover ik veel positieve dingen hoor en lees. Ik kan echt niet beslissen. De PowerShot serie valt volledig af omdat ik losse batterijen niet langer wil gebruiken voor een camera, ze zijn veel te snel leeg.

Wat me is overkomen gisteren is dat een kennis van me een nieuwe Cannon Eos 350d te koop heeft inclusief lens en extra accu voor 450 euro (hij doet hem weg omdat zijn Nikon lenzen er niet op passen). Enige wat ik dan nog moet doen is een extra memory kaartje bijkopen en ik denk een tas (misschien zit er al een tas bij). Is dit een goede deal?

Edit:
Heb besloten voor de Eos 350d te gaan. Volgende week krijg ik hem.
Canon Eos 350d body + Canon 28/80 lens + 1GB CompactFlash + Extra accu
Ik ga denk ik wel nog een extra lens en tasje kopen.

[ Voor 7% gewijzigd door Flying op 07-08-2007 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-10-2023
Ik ben op zoek naar een digitale camera met een behoorlijke zoom, het liefst 10x. Ik zal deze vooral gebruiken voor vakantiefoto's, foto's op festivals, stedelijke foto's ( mensen, gebouwen, graffiti) en party/concertfoto's. Ik wil niet een te groot ding meezeulen, vooral niet naar festivals en concerten dus ik ben al erg geneigd naar de Panasonix Lumix TZ3. De specificaties bevallen mij goed, het enige wat mij van deze tegen staat is dat de donkere foto's van mindere kwaliteit zouden zijn. Vooral voor concerten/feesten zou dat natuurlijk funest zijn.

Ik zat ook te kijken naar de Panasonic FZ8 en de Canon Powershot S5 maar deze zijn toch een stukje groter van formaat. Ik ben ook bang dat de 'dSLR look' en formaat van deze camera's problemen kunnen geven bij festivals en concerthallen. Ik las hier namelijk ook al dat zulke camera's vaak niet toegelaten worden. Zou dat met de FZ8, de S5(die volgensmij nog een stuk groter is dan de FZ8) of soortgelijke camera's ook een probleem kunnen zijn? Het is vooral het formaat waarover ik mij zorgen maak bij deze camera's.

Ik ben eruit. Ik ga toch voor de TZ3, ik vind het formaat zo ideaal en als ik nog een dSLR wil lijkt het me een perfecte bijcamera. :

Panasonic TZ3 topic

[ Voor 10% gewijzigd door Nedra op 07-08-2007 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thefirstikke
  • Niet online
Smarron schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 12:55:
[...]
Check even wat pics uit mijn sig. Zijn allemaal 100% onbewerkt en komen uit een TZ3. Met minder licht ga je wel wat inleveren, dat durf ik dan ook eerlijk toe te geven. Maar afdrukken op 10x15 ziet er nog zeer mooi uit. Op ware grootte zul je snel korrels zien, maar met het locken op 400iso valt er nog steeds mee te werken.
Ik heb ze even bekeken, erg mooie foto's! Wil zelf alleen nog wat samples bekijken van situaties met écht weinig licht. Al met al een apparaat waar ik op reis prima mee zou kunnen leven, zeker gezien het formaat. Kan me op dit moment geen andere camera bedenken met dezelfde eigenschappen én dezelfde prijs. De fuji S9600 vind ik ook interessant. Groothoek, en betere foto's in situaties met weinig licht. Ding is alleen duurder en is niet bepaald compact te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 22:16:
Ik ben ook op zoek naar een camera maar zie door de bomen het bos niet meer.

De eisen die ik aan de camera stel:
- foto's kunnen maken van snel bewegende objecten (lage sluitertijden)
- goede foto's kunnen maken in de schemering/ het donker (hoge iso-waarden)
- grote objecten in het geheel op de foto kunnen zetten zoals een gebouw oid (groothoek)
- beeldstabilisatie

Het maakt mij niet zoveel uit of het een compacte camera is of een dSLR en ik wil aan de camera plus min 300 euro uitgeven. Heeft iemand tips voor mij?

/edit

- macro
- redelijke optische zoom

Suggesties waarbij een van de eisen niet of in mindere mate aanwezig is zijn ook welkom!
Even een klein kickje, heeft niemand tips voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Thefirstikke schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 19:01:
[...]

Ik heb ze even bekeken, erg mooie foto's! Wil zelf alleen nog wat samples bekijken van situaties met écht weinig licht. Al met al een apparaat waar ik op reis prima mee zou kunnen leven, zeker gezien het formaat. Kan me op dit moment geen andere camera bedenken met dezelfde eigenschappen én dezelfde prijs. De fuji S9600 vind ik ook interessant. Groothoek, en betere foto's in situaties met weinig licht. Ding is alleen duurder en is niet bepaald compact te noemen.
Thanks. :)

Ik zal deze week even wat pics met weinig licht en zonder flits maken. Als je het niet erg vindt, zet ik de camera wel al op de intelligent-iso stand. Daar lock ik hem op 400iso max. Hoger zijn de foto's sowieso niet bruikbaar, dus die laat ik achterwege.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4roosjes
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-12-2024
ik weet niet hoe ik anders in dis subtopic een bericht moet plaatsen dus bij deze ik zoek een goede camera tot 499 euro om korfbal foto's van de kids temaken dit gebeurt vaak in zalen met moeilijke en mindere verlichting hebben jullie tips voor mij ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thefirstikke
  • Niet online
Smarron schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 10:58:
[...]
Thanks. :)

Ik zal deze week even wat pics met weinig licht en zonder flits maken. Als je het niet erg vindt, zet ik de camera wel al op de intelligent-iso stand. Daar lock ik hem op 400iso max. Hoger zijn de foto's sowieso niet bruikbaar, dus die laat ik achterwege.
Dat zou mooi zijn! Ik hou dit topic in de gaten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Thefirstikke schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 12:04:
[...]

Dat zou mooi zijn! Ik hou dit topic in de gaten ;)
lol, ik was zojuist bezig om ze te posten. :z

Hier dus een paar foto's van de Panasonic TZ3 zonder flits op verschillende iso-waarden. Ik heb ze vannacht geschoten met als onderwerp het toetsenbord van mijn prehistorische laptop in een uiterst donkere kamer, met alleen TV-beeld en het LCD-scherm als omgevingslicht. ISO200 in de gewone stand, ISO400 en 800 in de intelligent-ISO stand. Klik op de foto's om het origineel te zien.

ISO 200:
Afbeeldingslocatie: http://www.smarron.tweakdsl.nl/Other/TZ3_No_Flash_ISO_200_Thumb.JPG
ISO400:
Afbeeldingslocatie: http://www.smarron.tweakdsl.nl/Other/TZ3_No_Flash_ISO_400_Thumb.JPG
ISO800:
Afbeeldingslocatie: http://www.smarron.tweakdsl.nl/Other/TZ3_No_Flash_ISO_800_Thumb.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thefirstikke
  • Niet online
Ontzettend bedankt voor de moeite, maar als ik eerlijk moet zijn kan ik niet veel met de geposte foto's. De hoeveelheid ruis lijkt me erg mee te vallen, maar gezien het object redelijk vaag is kan ik lastig een oordeel vellen over de échte prestaties in situaties met weinig licht. Zou graag een verlicht gebouw in de nacht of iets dergelijks willen zien. Niet dat je vanacht voor me op pad hoeft hoor ;) Ik zal zo eens wat reviews en het TZ3 topic op GoT checken. Toch bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Doe ik dat vanavond nog even voor je.

[edit]
Bij deze nog wat foto's op verschillende iso-standen. Vooral bij de donkere omgeving bij de oranje verlichting onderaan op de foto en het wegdek van de parkeerplaats aan de rechterkant zie je goed dat de ruis en vervorming toeneemt naarmate een hogere iso wordt gekozen. Ik vind 200 er nog goed uitzien en 400 is nog redelijk goed als je deze niet full-sized afdrukt, maar alles daarboven is gewoon niet mooi meer. Klik voor het origineel:

ISO200:
Afbeeldingslocatie: http://www.smarron.tweakdsl.nl/Other/TZ3_No_Flash_ISO_200_Night_Thumb.JPG
ISO400:
Afbeeldingslocatie: http://www.smarron.tweakdsl.nl/Other/TZ3_No_Flash_ISO_400_Night_Thumb.JPG
ISO800:
Afbeeldingslocatie: http://www.smarron.tweakdsl.nl/Other/TZ3_No_Flash_ISO_800_Night_Thumb.JPG
ISO1250:
Afbeeldingslocatie: http://www.smarron.tweakdsl.nl/Other/TZ3_No_Flash_ISO_1250_Night_Thumb.JPG

Overigens heb ik nog behoorlijke moeite moeten doen om een foto te krijgen met een hogere iso-stand. Bovenstaande foto's zijn pas om 22.59u gemaakt en toen pas wilde de camera een 400 iso'tje eruit persen. 1 uurtje daarvoor heb ik onderstaande foto gemaakt op iso200. In de normale fotostand, dus geen scenery gebruikt. Het was in het echt wel iets donkerder, maar vooral tijdens scherming perst de TZ3 er nog behoorlijke plaatjes uit. De problemen beginnen dus pas echt als het donker is:

Afbeeldingslocatie: http://www.smarron.tweakdsl.nl/Other/TZ3_No_Flash_ISO_200_Evening_Thumb.JPG

Ik hoop dat je er wat aan hebt!

[ Voor 96% gewijzigd door Smarron op 14-08-2007 08:28 ]

Verwijderd

Hey,
ik ben ook niet helemaal thuis in deze wereld, maar de Canon Powershot SD 800IS ziet er uit alsof ie al mijn verlangens kan vervullen. Maar ik vroeg me af of je veel kwaliteit inlevert als je voor een Nikon Coolpix S50 kiest ipv van de Canon aangezien mijn budget vrij beperkt is.
Nu, de camera zou vooral gebruikt worden voor reisfoto's (herinnering met vrienden etc), foto's huis tuin en keuken en ook wel met feestjes (dus tamelijk donker).

Ik zie het eventueel zitten om de prijs van de Canon te betalen, maar als jullie zeggen dat het verschil niet danig is voor de dingen waar ik de camera ga voor gebruiken dan liever niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thefirstikke
  • Niet online
Daar heb ik zeker wat aan! Met de resultaten kan ik zeker goed leven. Bedankt voor alle moeite! De TZ3 staat bovenaan mijn lijstje op het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-09 22:31
Zo ik ben er ook uit, en besteld:

Afbeeldingslocatie: http://www.alfaoffice.sk/objects/photo/2201_s.jpg

Afbeeldingslocatie: http://best-shopping.com.ua/p/pr/dcc-60-big.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.matrixx-media.com/catalog/images/SDSDBR-4096-E10.jpg

Kan ik er weer tegenaan d:)b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
  • Laatst online: 15:05
bartvb schreef op zondag 29 juli 2007 @ 16:00:
Blunder in die review:

[...]
De E900? Deze is alleen 32mm maar je kunt er ook een groothoek adapter voor kopen die 24mm haalt. Hij is niet ULTRA-compact maar wel redelijk compact. Ik ben zelf ook opzoek naar deze camera alleen kan hem nergens meer vinden :(

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
Zelf ben ik momenteel op zoek naar een leuke camera. 1 September ga ik naar USA op vakantie, dus wil ik voor die tijd nog een andere camera.

Momenteel heb ik een Canon A75 van 3 jaar oud. Leuk, maar ik wil toch wel een keer wat meer/beter.

M'n oog viel op de Fuji Finepix s6500. Niet echt een super nieuw model, maar wel genoeg optische zoom (handmatig), megapixels etc.
De bedoeling is om leuke foto's te kunnen schieten; semi-professional zeg maar :).
Is dit een leuk toestel? Hij valt in de prijsklasse waar ik naar op zoek ben, of is er meer te krijgen voor een kleine 300 euro? :) Ik ben bereid om wat meer uit te geven als ik er veel meer voor terug krijg..

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:09

13art

Moderator Mobile
Er staat weer een nieuwe camera van Ricoh aan te komen. De Ricoh R7. Prijs zal rond de 300 euro liggen. Even wat gegevens:

Afbeeldingslocatie: http://img255.imageshack.us/img255/2520/untitled1copygb5.jpg

Tokyo, Japan – August 28, 2007 – Ricoh Co., Ltd. (president and CEO: Shiro Kondo) has developed and introduced the new Caplio R7 digital camera. With a new image processing engine and a 7.1x optical wide zoom lens (28–200 mm in 35 mm camera format) mounted on a slim body only 20.6 mm at its thinnest point, the Caplio R7 takes digital photography to an even higher level of image quality.

The new Caplio R7 is the successor to the award winning Caplio R6 (launched March 23, 2007), which earned high recognition for its slim body, wide-angle zoom lens, vibration correction, and face recognition mode.

With a new image processing engine and a 7.1x optical wide zoom lens (28–200 mm in 35 mm camera format) mounted on a slim body only 20.6 mm at its thinnest point, the Caplio R7 takes digital photography to an even higher level of image quality.

Retaining the best features of earlier models, the Caplio R7 further enhances the line’s established reputation for high image quality with the introduction of:

1. Smooth Imaging Engine III, a new image processing engine capable of even more sophisticated image processing, and
2. An effective 8.15 megapixel CCD for outstanding results.

In addition, the Caplio R7 achieves a variety of other evolutionary advances in fun and easy photography with enhanced usability for its unique ADJ. (Adjust) button function, which makes it easy to set exposure compensation and white balance. The introduction of brightness and colour-tone functions allows still image brightness and colour-tone to be adjusted in the camera after the picture is taken.

Available colours: Silver, Black and Orange

Available: September 2007 at £229.99 inc vat.
Main features of the new Caplio R7

1. The introduction of the new image processing engine Smooth Imaging Engine III makes higher-picture-quality photography possible.

* Smooth Imaging Engine III reduces the noise that can occur in high-sensitivity photography, without loss of resolution. As a result, even with high-sensitivity photography, crisp outlines are preserved and clear, non-grainy images are possible.
* Through sophisticated brightness and colour-tone adjustment, natural colours are reproduced that are closer to those seen by the naked eye.

2. The Caplio R7 comes equipped with a new high-resolution 8.15 megapixel CCD.

* An effective 8.15 megapixel CCD has been included. Working together with the new image processing engine Smooth Imaging Engine III, this new CCD achieves high-quality photography.

3. The Caplio 7 features a 7.1x wide angle zoom lens on a body measuring only 20.6mm at the thinnest point - the slimmest in its class.*
*As of August 27, among compact digital cameras with 28 mm (35 mm camera format) 5X or greater optical wide zoom lenses.

* As a result of the adoption of miniaturized components and the original double retracting lens system, Ricoh was able to equip the Caplio R7 with a 28-200mm 7.1x wide-angle zoom lens in a slim 20.6 mm body.
* A wide range of photographic options are supported, from wide-angle photography – for panoramic landscapes and indoor shooting near the subject – all the way to impressive telephoto photography.

4. Enhanced usability when shooting

* ADJ. (Adjust) button increases usability
o A cross-key function has been added to the ADJ. (Adjust) button, which makes it easy to switch exposure compensation, white balance, ISO sensitivity, and other settings to reflect the preferences of the photographer. As a result, menu operations can be operated quickly and easily with one hand.
* New on screen display
o The elegant and functional style of the new on screen display gives a high-quality feel of the Caplio R7 operation. The adoption of a highly readable font and clearer menu tabs makes the Caplio R7 even easier to use.
* Two zoom speed levels
o Zoom speed can be switched between the two levels of high speed and low speed to enable the photographer to move quickly and accurately to the desired zoom position.

5. Image editing functions allow for a variety of changes to images after shooting in the camera

* Brightness correction for adjusting image brightness and contrast
o With the brightness correction function it is possible to adjust (on a five-level scale) the brightness and contrast of a still image in the camera and then record the resulting image. In this way, the image as it was intended by the photographer can be recreated in the camera without unwanted black or white saturation.
* Colour tone correction for adjusting image colour tone
o With the colour tone correction function it is possible to adjust colour tone by strengthening red or blue tones (on a five-level scale) of a still image in the camera and then record the resulting image. In this way, the original image shot can be adjusted to better reflect the colour tone desired by the photographer.
* Image rotation
o Still images in the camera can be rotated 90 degrees and then recorded. (The rotation is only reflected when the image is viewed in the camera.)

6. Popular vibration correction function and face recognition mode

* The Caplio R7 contains Ricoh’s original CCD-shift vibration correction function which compensates for camera shake when it is detected.
* Face recognition mode automatically identifies faces in a scene and automatically adjusts the focus, exposure, and white balance for best results.

7. Wide viewing angle, high contrast 2.7-inch LCD

* The Caplio R7 has an easy-to-see 2.7-inch LCD with 230,000 pixels. In addition to having a wide viewing angle and high contrast, its colour reproduction is excellent, making it easy to view images during shooting and playback.

8. Powerful macro functions, a Ricoh specialty

* Ricoh’s original macro mode allows close-in shooting of objects as close as 1 cm with wide macro and as close as 25 cm with telemacro. A zoom macro function enables the use of digital zooming from the optical zoom position where subjects can be captured at their largest.

9. Three types of bracketing functions

* The Caplio R7 has three different types of bracketing functions: auto bracketing automatically shoots consecutive shots changing the exposure each time, white balance bracketing automatically shoots consecutive shots changing the white balance each time, and colour bracketing automatically shoots three consecutive shots, a black and white image, a colour image, and a sepia image.

Accessories included:

Rechargeable Battery DB-70 / Battery Charger BJ-7 / USB Cable / AV Cable / Handstrap / Software CD-ROM / Instruction Manuals

Bron.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Verwijderd

spam blaat

[ Voor 94% gewijzigd door Remy op 30-08-2007 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
iBood heeft vandaag de Olympus FE-240 staan voor 169 euro, daar komt dan nog 4,95 euro aan verzendkosten bij. Dit is volgens de pricewatch niet duur!

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
  • Laatst online: 08-09 13:47
Hmm, die Ricoh klinkt erg interessant. Iig de specs zien er leuk uit, helemaal omdat deze 28mm aan kan. Zeer benieuwd hoe die camera gaat presteren, grote kans dat ze op beeldkwaliteit hebben moeten inleveren om een zoombereik als dit te realiseren in een camera met dit formaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
  • Laatst online: 15:05
Go0s schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 16:14:
Zelf ben ik momenteel op zoek naar een leuke camera. 1 September ga ik naar USA op vakantie, dus wil ik voor die tijd nog een andere camera.

Momenteel heb ik een Canon A75 van 3 jaar oud. Leuk, maar ik wil toch wel een keer wat meer/beter.

M'n oog viel op de Fuji Finepix s6500. Niet echt een super nieuw model, maar wel genoeg optische zoom (handmatig), megapixels etc.
De bedoeling is om leuke foto's te kunnen schieten; semi-professional zeg maar :).
Is dit een leuk toestel? Hij valt in de prijsklasse waar ik naar op zoek ben, of is er meer te krijgen voor een kleine 300 euro? :) Ik ben bereid om wat meer uit te geven als ik er veel meer voor terug krijg..
Dit is de beste "bridge" DSLR van dit moment. De body is wel net zo groot als de entry DSLRs, dus dat moet je met je mee willen slepen. Je mist alleen wel beeld stabilisatie wat op full tele (150mm+) vervelend kan zijn bij weinig licht. Als je wat meer uit wil geven kun je naar de Pentax 100D/Nikon D40 kijken voor rond de 450-500 euro inclusief kit lens. Hier mis je wel wat tele bereik (28-100mm), de Nikon heeft de beste kit lens maar de pentax heeft weer beeld stabilisatie ingebouwd in de body.

Instagram

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
Ben op zoek naar een nieuwe camera, nu lijkt mij de Canon A650 wel een interessant optie. Zou zo ongeveer 1 dezer dagen uit moeten komen. Is echter alleen nog niet veel informatie over te vinden, behalve de aankondiging van Canon. Wat zijn de meningen hier, zou deze camera de moeite waard zijn? Ik hoop van deze camera dat de grotere sensor (1/1.7) een positief effect heeft op de foto's. Zal dit het geval zijn?

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
770.000 resultaten niet genoeg te vinden?

• Xanion
770000 resultaten ja die allemaal naar dezelfde press-info verwijzen van Canon. Ik bedoel reviews, ervaringen, echte meningen, niet wat Canon ons voorkauwt

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Verwijderd

Ik ben aan het twijfellen tussen de Panasonic DMC-TZ3 en de Canon Powershot SX100 IS. Wil iemand mij advies geven?
Omdat de Canon goedkoper is vertrouw ik de kwaliteit eigenlijk niet zo?

• StatQ
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-06 21:49
Xanion schreef op donderdag 20 september 2007 @ 16:26:
[...]

770000 resultaten ja die allemaal naar dezelfde press-info verwijzen van Canon. Ik bedoel reviews, ervaringen, echte meningen, niet wat Canon ons voorkauwt
De laaste dagen verschijnen er veel threads op dit forum meestal met wat foto materiaal.
http://forums.dpreview.com/forums/forum.asp?forum=1010

Ik ben/was ook van plan om een A650 te kopen vooral om zijn draaibaar schermpje en Lens.
Volgens deze review http://reviews.cnet.com/d...591553.html?tag=cnetfd.mt
is de snelheid (shooting-speed) tussen twee foto's wel aan te slechte kant. De G9 doet hier een second beter, en dat doet mij weer twijfelen. Ok G9 kost meer maar geld is niet zozeer een factor. Ik koop niet elke maand een camera. Tja een perfecte compact point-and-shoot bestaat niet zeker.

[ Voor 37% gewijzigd door StatQ op 20-09-2007 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
StatQ schreef op donderdag 20 september 2007 @ 18:26:
[...]

De laaste dagen verschijnen er veel threads op dit forum meestal met wat foto materiaal.
http://forums.dpreview.com/forums/forum.asp?forum=1010

Ik ben/was ook van plan om een A650 te kopen vooral om zijn draaibaar schermpje en Lens.
Volgens deze review http://reviews.cnet.com/d...591553.html?tag=cnetfd.mt
is de snelheid (shooting-speed) tussen twee foto's wel aan te slechte kant. De G9 doet hier een second beter, en dat doet mij weer twijfelen. Ok G9 kost meer maar geld is niet zozeer een factor. Ik koop niet elke maand een camera. Tja een perfecte compact point-and-shoot bestaat niet zeker.
Is de Canon S3 niks voor je? Kost nu bij veel webshops nu 300 euro. Weinig cameras die nu qua prijs/kwaliteit verhouding daar in de buurt komen. De A650 is geen supercompact als de Ixus, dus de grootte van de S3 zou niet veel uit moeten maken. Zoveel MP op zo`n kleine sensor zal geheid zorgen voor ruis op hogere resoluties. De S3 ondersteund ook SDHC, zoals sommige in dit topic ontkennen, kan ik mededelen uit ervaring. Daarnaast ondersteund de S3 ook RAW, mits je een aangepaste firmware gebruikt. Ten slotte heeft de S3 beschikking over 12x optische zoom, geloof me, daar maak je meer gebruik van dan je zou denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo'n 3 jaar geleden heb ik een Minolta Dimage Z10 gekocht. Hier ben ik altijd super tevreden over geweest, maar nu zoek ik toch wel wat nieuws. Hij vertoont af en toe wat gebreken.

Ik wil eigenlijk graag een Powershot S5 kopen a 500 euro, maar nu is er bij de V&D een FinePix S5700 in de aanbieding voor 200. Nu begin ik toch wel te twijfelen over de S5... Heeft er iemand ervaring met de S5700?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

Barrycade

Through the...

Kijk hier eens zou ik zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die moeite had ik idd best kunnen nemen! Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-09 11:07

Tripl3 D

Brother in Arms

Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2007 @ 17:50:
Ik ben aan het twijfellen tussen de Panasonic DMC-TZ3 en de Canon Powershot SX100 IS. Wil iemand mij advies geven?
Omdat de Canon goedkoper is vertrouw ik de kwaliteit eigenlijk niet zo?
Twijfel ook tussen deze 2. Was overtuigd van de TZ3 en wachtte op een goede aanbieding. En toen zag ik ineens de SX100.
En nu weet ik het effe niet meer.

Even de pluspunten van beide camera's ten opzichte van de ander:

TZ3 +punten: compacter/groothoeklens/tot beste compact camera met veel zoom gekozen (2007)
SX100 +punten: iets meer megapix (8 vs 7)/iets meer ISO (3200 vs 1600)/Face recognition/iets goedkoper (+/- 299 (BCC) vs +/- 319 (Foka))/meer handmatige opties/betere flits

Ik neig naar de SX100, maar net dat compacte (vooral die) en die groothoek van de TZ3 spreken me aan.

Iemand een mening?

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Tripl3 D schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 12:44:
Twijfel ook tussen deze 2. Was overtuigd van de TZ3 en wachtte op een goede aanbieding. En toen zag ik ineens de SX100.
En nu weet ik het effe niet meer.

Even de pluspunten van beide camera's ten opzichte van de ander:

TZ3 +punten: compacter/groothoeklens/tot beste compact camera met veel zoom gekozen (2007)
SX100 +punten: iets meer megapix (8 vs 7)/iets meer ISO (3200 vs 1600)/Face recognition/iets goedkoper (+/- 299 (BCC) vs +/- 319 (Foka))/meer handmatige opties/betere flits

Ik neig naar de SX100, maar net dat compacte (vooral die) en die groothoek van de TZ3 spreken me aan.

Iemand een mening?
De SX100 is voor € 255,- bij Foka te krijgen.
De TZ3 voor € 265,- bij Digitalstreet.

De TZ3 heeft de mogelijkheid om tot ISO3200 te gaan, maar ik vind persoonlijk de kwaliteit op ISO800 al belabberd, dus als die van Canon daar nog goed is, is dat gewoon een pluspunt voor de Canon.

De echte verschillen als ik ze zo een beetje vergelijk:

TZ3:
16:9 functie (zowel voor foto als voor video (840*480!))
groothoek (28-280mm)
3" LCD

SX100:
8MP (meer hoeft niet beter te zijn)
handmatige sluitertijd, dit heeft de TZ3 dus NIET!
zoom reikt verder (36-360mm)
zwaarder en groter
USB 2.0 High speed

Ik heb dus zelf de Panasonic TZ3. Zie mijn sig voor wat foto's en ook dit topic: Panasonic DMC-TZ1/ TZ2 / TZ3: kleinste superzoom camera

En in de laatste post nog wat fraaie foto's: Mex in "Panasonic DMC-TZ1/ TZ2 / TZ3: kleinste s..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

Smarron schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 14:20:
[...]
De echte verschillen als ik ze zo een beetje vergelijk:

TZ3:
16:9 functie (zowel voor foto als voor video (840*480!))
groothoek (28-280mm)
3" LCD

SX100:
8MP (meer hoeft niet beter te zijn)
handmatige sluitertijd, dit heeft de TZ3 dus NIET!
zoom reikt verder (36-360mm)
zwaarder en groter
USB 2.0 High speed

Ik heb dus zelf de Panasonic TZ3.
Zie er vooral pluspunten voor de SX100 bijkomen. Zou je nu zelf ook eerder voor de SX100 gaan?

Las net wel op een engelse site dat een nadeel van de SX100 is dat er geen oculair is maar dat je per sé gebruik moet maken van het lcd-scherm. Bij veel zonlicht kan dat erg lastig zijn is mijn ervaring. De TZ3 heeft dit volgens mij wel beiden.

Hoe zit het met face recognition op de TZ3? Of is dat iets van Canon?

[ Voor 4% gewijzigd door Tripl3 D op 25-09-2007 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
Tripl3 D schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 14:43:
[...]

Zie er vooral pluspunten voor de SX100 bijkomen. Zou je nu zelf ook eerder voor de SX100 gaan?

Las net wel op een engelse site dat een nadeel van de SX100 is dat er geen oculair is maar dat je per sé gebruik moet maken van het lcd-scherm. Bij veel zonlicht kan dat erg lastig zijn is mijn ervaring. De TZ3 heeft dit volgens mij wel beiden.

Reden dat voor mij de TZ3 is afgevallen is omdat overal aangegeven wordt dat het ding prachtige foto's maakt bij goed licht, maar zogauw het enigzins schemert of als je binnen bent met slechtere verlichting gaat de kwaliteit heel hard achteruit. (doordat ie zelf meteen hogere ISO's kiest)
Tevens mis ik er zelf ook de mogelijkheid van handmatige instellingen, welke Canon wel bied.

Ik wacht nog even tot DPReview een review heeft gedaan van de A650 en/of de G9, denk dat het voor mij toch 1 van deze 2 camera's wordt. (Lees alleen wel op DPReview forum dat verschillende A650's last hebben van Banding)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Tripl3 D schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 14:43:
[...]

Nee, want ik wilde per se een pocketcam (valt de TZ3 nog net onder, ondanks z'n gewicht), een groothoeklens, een 16:9 functie en een 3" LCD-scherm. Ik heb daarbij bewust ingeleverd op mindere kwaliteit in het donker en handmatige sluitertijd.

Geen face recognition, hooguit een scherpstelling op een bepaald object:

Afbeeldingslocatie: http://a.img-dpreview.com/reviews/panasonicTZ3/Images/captures/rec-infoc.jpg
Xanion schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 15:23:
[...]

Reden dat voor mij de TZ3 is afgevallen is omdat overal aangegeven wordt dat het ding prachtige foto's maakt bij goed licht, maar zogauw het enigzins schemert of als je binnen bent met slechtere verlichting gaat de kwaliteit heel hard achteruit. (doordat ie zelf meteen hogere ISO's kiest)
Tevens mis ik er zelf ook de mogelijkheid van handmatige instellingen, welke Canon wel bied.

Ik wacht nog even tot DPReview een review heeft gedaan van de A650 en/of de G9, denk dat het voor mij toch 1 van deze 2 camera's wordt. (Lees alleen wel op DPReview forum dat verschillende A650's last hebben van Banding)
Je kunt de ISO locken op een bepaalde waarde. Dan wordt de foto bijv. gemaakt op maximaal 400ISO

Ik wil je alleen deze foto nog even laten zien. Bij schemering presteert de TZ3 nog erg goed, pas als het echt donker is niet meer nee. De foto is op 12 augustus gemaakt rond de klok van 22.00u. Overigens op ISO200.

Afbeeldingslocatie: http://www.smarron.tweakdsl.nl/Other/TZ3_No_Flash_ISO_200_Evening_Thumb.JPG

[ Voor 78% gewijzigd door Smarron op 25-09-2007 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
Smarron schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 15:30:
[...]

Nee, want ik wilde per se een pocketcam (valt de TZ3 nog net onder, ondanks z'n gewicht), een groothoeklens, een 16:9 functie en een 3" LCD-scherm. Ik heb daarbij bewust ingeleverd op mindere kwaliteit in het donker en handmatige sluitertijd.

Geen face recognition, hooguit een scherpstelling op een bepaald object:

[afbeelding]

[...]
Je kunt de ISO locken op een bepaalde waarde. Dan wordt de foto bijv. gemaakt op maximaal 400ISO

Ik wil je alleen deze foto nog even laten zien. Bij schemering presteert de TZ3 nog erg goed, pas als het echt donker is niet meer nee. De foto is op 12 augustus gemaakt rond de klok van 22.00u. Overigens op ISO200.

[afbeelding]
Bedankt, die ziet er inderdaad niet slecht uit. Heb je ook een voorbeeld van een binnenfoto overdag en een binnenfoto 's avonds met kunstlicht? Ik fotografeer ook veel binnen (foto's van de kids :)) en die moeten ook goed zijn. Jouw foto van de schemering doet me toch weer twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Foto's met flits zijn altijd uitstekend te noemen, zonder flits zijn ze minder. Ik zal eens wat foto's maken.

Verwijderd

DjWannaB2002 schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 11:12:
Er staat weer een nieuwe camera van Ricoh aan te komen. De Ricoh R7. Prijs zal rond de 300 euro liggen.
... lijkt mij een sterke combinatie, deze Ricoh: groothoek 28 mm, stabilisator, 7 maal zoom, 8 MP, compact, scherpe prijs... alleen jammer dat ie volgens mij op een accu draait ipv batterijen, als ik het goed heb.

edit: Niet iedereen (op DPreview) is tevreden over de volgende foto's , gemaakt op 100 ISO :
http://www.ricoh.com/r_dc/caplio/r7/sampleimage.html ...en idd, er is de nodige ruis, helaas.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2007 09:07 ]

• Smarron

Smarron

The bend

Ik vind ze inderdaad ook erg veel ruis hebben en als je dan zie tdat het slechts 100 ISO is, kan ik niet anders dan zeer tevreden te zijn met de TZ3.

Ik heb hiervoor overigens een cam met batterijen gehad (bewust destijds), de TZ3 is met accu, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het veel fijner vind. Ik heb ook een reserve accu (kostte wel € 8,50) en die 2 bij elkaar wegen net zoveel als 2 batterijen. Het opladen is ook in een uurtje gedaan. Ik wil in ieder geval geen camera meer met batterijen.

Verwijderd

Smarron schreef op woensdag 26 september 2007 @ 10:59:Ik heb ook een reserve accu (kostte wel € 8,50) en die 2 bij elkaar wegen net zoveel als 2 batterijen. Het opladen is ook in een uurtje gedaan.
...tja, als je het zo zegt dan valt het eigenlijk wel mee om 2 accu's te hebben (de kosten zijn het ook niet) en het daarmee dus prima te redden... (maakt het kiezen van een camera iig weer wat makkelijker, dat wel...).

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:14
Smarron schreef op woensdag 26 september 2007 @ 10:59:
Ik heb hiervoor overigens een cam met batterijen gehad (bewust destijds), de TZ3 is met accu, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het veel fijner vind. Ik heb ook een reserve accu (kostte wel € 8,50) en die 2 bij elkaar wegen net zoveel als 2 batterijen. Het opladen is ook in een uurtje gedaan. Ik wil in ieder geval geen camera meer met batterijen.
Ik heb momenteel (o.a.) een S5is, op AA's... geweldig! Honderden foto's uit een charge. Het probleem met al die verschillende proprietary accu's is dat je als je op reis gaat een hele tas vol adapters en laders mee moet nemen: een voor je compact, een voor je superzoom, een voor je ipod, een voor je telefoon, een voor je laptop, .... and so on. Daar wordt je echt simpel van. Moet je onderhand een verdeeldoos meenemen om al je zooi op te kunnen laden. Het wordt HOOG tijd dat hier wat standaardisatie in gaat komen, gelukkig schijnt dit met telefoons eraan te komen las ik begin deze week gelook ik op tweakers, dat veel telefoons binnenkort via USB op te laden zijn.

• Smarron

Smarron

The bend

Ja, al die gadgets maken het er niet er niet makkelijker op. Maar goed, hier een pic van mijn accu:

Afbeeldingslocatie: http://www.smarron.tweakdsl.nl/Other/accu.jpg

Erg klein en licht dus, weegt maar 23gram. Dit is dan wel mijn accu en ik weet niet hoe groot en zwaar andere accu's zijn. Mijn telefoon maakt gebruik van mini-USB, dit geldt ook voor mijn cardreader. Dat scheelt weer een kabeltje en dan heb ik ook geen aparte oplader meer nodig voor mijn telefoon. Jammer genoeg heeft mijn camera dan weer net niet die handige mini-USB, maar ik gebruik toch meestal een cardreader. Mijn mini-SD van de telefoon en de SDHC van de camera passen daar weer perfect in. Mijn compactcam en superzoom zit in 1 camera en heb er sinds vorige week een nieuwe, zeer lichte Latitude bij. :)

Maar het is wel een gedoe ja. Je hebt al gauw een complete handbagage vol alleen al voor de elektronische waar.

• cc12
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 11:47
Ik zit zelf ook te kijken naar een andere compacte camera: ik wil graag een keuze maken uit de volgende canon's:

A720: vele waren tevreden met de 710 (vele instelmogelijkheden). De 720 heeft maar op een paar punten een verbetering. Korte review:http://reviews.cnet.com/d...4505-6501_7-32471270.html

A650: scherm is te draaien, 6 maal zoom ipv 4 maal. Maar dus ook de banding-problemen bij sommige A650's http://www.flickr.com/pho....gne?id=1424060946&size=o

of de

SX100: 10 maal zoom

Voordeel bij deze Canon camera's zijn onder meer het grote zoombereik en dat je met gewone batterijen kan werken, dit vind ik in de praktijk namelijk nogal erg handig. Helaas zijn er tot nog toe geen uitgebreide reviews van de sites.

Ik vraag me wel af of de instellingsmogelijkheden van de A650 net zo uitgebreid is als de A720. Persoonlijk vind ik de A650 mooier uitzien en heeft ook nog een draaibare scherm maar het probleem met de banding heeft mij kopschuw gemaakt om deze camera aan te schaffen.
Ook is het zo dat de A720 een stuk goedkoper is, maar het prijsverschil is op zich geen probleem omdat de camera natuurlijk ook een aantal jaren moet meegaan (mijn huidige digitale camera is 7 jaar oud)

Maar goed, ik wacht af totdat er uitgebreide reviews verschijnen. Ik hoop dat dpreview en andere sites hiermee op de proppen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandor
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-03 23:22
Mijn vriendin gaat overmorgen naar ibiza op vakantie en ik wil haar een camera meegeven.
Nu ben ik driftig aan het rondkijken en in eerste instantie gevallen voor de samsung s630: TOT ik er achter kwam dat er penlights ingaan. (+-100euro)

eisen voor de camera van mijn vriendin
rond de 100 euro
beetje optische zoom
Dedicated batterij, geen penlights ! dit vind ik belangrijk
vanaf 4 mpixels.
enigzins compact.
SD is een plus (heb nog 1gb liggen)

Kan nergens een selectie maken van camera's zonder penlites. Zou iemand die er in zit een aantal modellen kunnen noemen, ben ik iig dankbaar voor. Ik ben er wel achter dat de goedkopere camera vaak penlites hebben.

sjit verkeerde topic, sry

[ Voor 4% gewijzigd door Zandor op 28-09-2007 17:55 ]

E8400, P5K EPU, patriot extreme 800 4GB, EN9600gt, hoontech dsp24v, samsung F1 1TB, dell 2407wfp, canon LBP5200
Canon 50D, 17-85IS, 28-135 IS, 100-300mm, 50mm 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-01 23:25
Ik heb zelf een Canon A650IS sinds een week en heb er nog geen spijt van tot nu toe :) Haarscherpe foto's, genoeg instelmogelijkheden, handig draaibaar scherm en (tot nu toe) geen last van banding. Moet er nog wel mee testen, heb alleen wat foto's 'voor de fun' gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:11
Ben aan aan het rondkijken voor een nieuwe camera.

Ik wil hem gaan gebruiken voor huis-tuin-en keuken foto's, vakantie kiekjes, en (heel belangrijk) sport foto's.

Mijzelf spreekt de sony DSC-H3 erg aan, met name het stukje over de "advanced sports shooting mode", maar lees over zijn voorgangers niet echt veel goeds (blurry foto's, slechte batterijen, kwaliteit foto's naar naar verhouding MPixels slecht). Iemand een idee of de H3 deze trend voort zet?
Of zal de "super steady shot" zorgen voor minder wazige foto's?

Afbeeldingslocatie: http://www.3dnews.ru/_imgdata/img/2007/08/23/57100.jpg

http://www.redcoon.nl/ind...002/Sony_DSC_H_3_Zilver/#

Zijn nog niet echt ervaringen te vinden over de H3 buiten een thread op het forum van Dpreview:
klik
en een review van Zdnet:
klik

Mijn huidige DSC-P93 vertoont sinds kort het probleem van buitensporig wazige foto's, eerder had ik dit probleem niet. Overigens zit er ook wat Nieuw Zeelands zand in de camera, dit komt hem ook niet ten goede (zelfs het opstartgeluidje speelt niet meer soepel).

Alternatieven zijn ook welkom. Echter alleen in de prijsklasse rond de 300 euro.

Mogelijk alternatief dat ik gevonden heb is de Canon Powershot SX100:

Afbeeldingslocatie: http://crunchgear.com/wp-content/uploads/sx100is.jpg

Maar ook hier is nog niet veel over te vinden.
Link naar specs: klik

Wat is volgens jullie het betere merk? Sony / Canon?
Heb me in een winkel laten vertellen dat Sony uitblinkt in de snelheid van het nemen van foto's en de opstarttijd. Ik neem aan dat "steadyshot" en "stabilization" op hetzelfde uit zullen komen?? (om wazige foto's te voorkomen.

gemerged vanuit een apart topic

[ Voor 76% gewijzigd door YellowCube op 05-10-2007 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uhm, als je al een H3 hebt... weet je toch of hij voor jouw doeleinden geschikt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
Sorry, had een typefout gemaakt.
Heb nog geen H3, heb een P93.Bericht aangepast...my bad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah, dat maakt het wat duidelijker. Er is niet veel over te vinden (staat ook niet in de pricewatch, wel verkrijgbaar in NL) en ik kan je ook niet echt wijzer maken. Hier staat iets, wellicht leerzaam om te lezen. Verder zou je de topics van de andere 10x zooms eens kunnen doorlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
Verwijderd schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 08:07:
Ah, dat maakt het wat duidelijker. Er is niet veel over te vinden (staat ook niet in de pricewatch, wel verkrijgbaar in NL) en ik kan je ook niet echt wijzer maken. Hier staat iets, wellicht leerzaam om te lezen. Verder zou je de topics van de andere 10x zooms eens kunnen doorlezen.
Had dat stukje inderdaad reeds gevonden. Daar zijn ze (2 man) zéér positief over de H3.
Zou alleen graag wat foto's zien die genomen zijn met de camera. nog even verder zoeken.....
Lijkt me op zich een leuke camera die voldoet aan mijn wensen....maar toch een gok om zomaar te kopen (329 in de winkel / 259 via internet)

Iemand ervaringen met redcoon.nl ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowgirl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-12-2020
smoken schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 10:24:
Iemand ervaringen met redcoon.nl ?
Ja hoor, een heleboel: http://tweakers.net/shopreview/6931

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
Mijn excuses, niet gezien......wist niet dat deze functie er ook was.....
Wisselende ervaringen, maar dat is normaal. Globaal genomen wel positief.

Nu eerst een goede mening proberen te vormen over de camera....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
Wat zou een beter merk zijn?
Sony / Canon?
Heb een alternatief gevonden, zie startpost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowgirl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-12-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, je kan er allicht eens doorlezen. De genoemde camera's zijn denk ik nog te weinig verkocht om beoordeeld te zijn. Een ander alternatief is misschien de Fuji S5700?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
Nou, net met een lokale fotowinkel gebeld en zei geven aan dat de H3 een erg uitgeklede versie van de H7 zou zijn.....

En plastic camera die qua prijs wel leuk is maar qua mogelijkheden tegenvalt, klinkt niet echt positief dus.

Als alternatief wordt de H7 van Sony aangeraden of de FZ8 van Panasonic.
Maar ja, wel meteen weer een stuk duurder......
Bummer....kwam die H3 net tegen online voor 250 incl. verzendkosten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind het altijd wat riskant om het betoog van een verkoper zomaar te geloven... er zit vaak (logisch ook) een commercieel aspect in zijn verhaal. Daarbij is een gesprek ín de winkel handiger, kan je testen en zelf bepalen of de H3 te plastiekerig en te beperkt voor je is :)
Eigen research (€200-€350 en 8x - 12x zoom), en nu maar info over de gevonden modellen zoeken. Ik heb geen ervaring met welk genoemd model dan ook, maar op gevoel / leeservaring 8) zou ik de Canon S3 en Fuji S6500 in ieder geval eens nader bekijken. De Olympussen en Kodaks hebben mijn voorkeur absoluut niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
Dank voor je reactie.
Ik ga weer verder met lezen. kijken en vergelijken.

De S3 had ik inderdaad ook gezien.
Wel wat midner Mpixels maar ja.
Misschien inderdaad maar een naar een winkel waar ikv erschillende camera's kan vasthouden en kan vergelijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
Denk dat ik naar de Panasonic's aan het neigen ben.
Op dpreview zijn daar ook positiever over dan over de Sony's.
Prijzen opgevraagd van de FZ8 en de FZ18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-09 14:10
Panasonic is over het algemeen meer ruisgevoelig.
En dat is nou net jammer als je sport fotografie wilt doen.
Want sport fotografie is snelle bewegingen dus heb je een korte sluitertijd nodig. om dit op te vangen moet de iso waarde omhoog. En daar scoort sony beter dan panasonic.
Tenminste de voorgaande modellen.
Hoe de nieuwste modellen van panasonic scoren weet ik niet.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
pffffttt..... wordt er gek van :-)
Teveel keus.....de camera's met voordelen hebben nadelen en weer andersom....

Ga een kijken of ik op flickr sportfoto's kan vinden.

Het gaat mij om hardlopers en wielrenners.....
Niets met auto's iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
Ik heb het vooral over de FZ7 en voorgaande modellen.
Hoe de FZ8 het doet weet ik niet.

Ik zelf heb de Sony H2. En ik ben daar heel tevreden over. De Sony H7 & H9 hebben een te sterke ruis onderdrukking. Vandaar de Blurry foto's (die de een wel heeft en de ander niet ziet)

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
Heb nog wat meer reviews gelezen en volgens mij ligt het voordeel toch bij Panasonic (balen want nu heb ik een 2 GB en 512 MB memorystick over.... :-) )

Heb een aanbieding van een winkel gekregen voor de Panasonic's:

DMC-FZ8 € 299,--
DMC-FZ18 € 385,--

Voor de FZ8 niet echt een sterk aanbod, voor de FZ18 wel.

Maar is een prijsverschil in de winkel van 90 euro en online van 120 euro te rechtvaardigen??

Heb veel foto's bekeken op Flickr, van zowel de panasonic's als de Sony's.
Kleuren van de panasonics vind ik denk ik levendiger. Sportfoto's zien er bij beide merken gewoon erg goed uit!

Verschil tussen foto's van de FZ8 en de FZ18 zie ik niet.

[ Voor 23% gewijzigd door smoken op 04-10-2007 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens de pricewatch scheelt het (in het voordeel van Digitalstreet) €55 (voor de FZ8) en €14 (voor de FZ18). Niet echt schokkende bedragen, maar voor die €50 kun je misschien weer een tasje/accu/geheugenkaartje kopen. Ook kun je aan de winkel een offerte vragen met deze accessoires inclusief en kijken hoe scherp of ze het zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
En digitalstreet verstuurd kosteloos boven de 200 euro!

FZ-18 is volgens mij een pracht camera. Die zou ik verkiezen boven de FZ-8 denk ik

2 gig sd kaartje kost geen drol tegenwoordig.
Die moet je niet bij digitalstreet kopen trouwens. Die zijn duur daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 11:47
Hier is een korte review van de Canon SX100 IS: http://www.popphoto.com/c...n-powershot-sx100-is.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
madmaus schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 14:14:
En digitalstreet verstuurd kosteloos boven de 200 euro!

FZ-18 is volgens mij een pracht camera. Die zou ik verkiezen boven de FZ-8 denk ik

2 gig sd kaartje kost geen drol tegenwoordig.
Die moet je niet bij digitalstreet kopen trouwens. Die zijn duur daar.
Op welke gebied is de FZ-18 volgens jou allemaal beter?
En rechtvaardigt dit het prijsverschil van een kleine 100 euro?
Kan de FZ-18 in de winkel redelijk scherp geprijsd krijgen (€ 385,-), maar de FZ-8 is op internet al te krijgen voor € 244,--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
madmaus schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 13:47:
Panasonic is over het algemeen meer ruisgevoelig.
En dat is nou net jammer als je sport fotografie wilt doen.
Want sport fotografie is snelle bewegingen dus heb je een korte sluitertijd nodig. om dit op te vangen moet de iso waarde omhoog. En daar scoort sony beter dan panasonic.
Dat is maar net hoe je het bekijkt... Het is vrij simpel: de sensoren in al die camera's hebben een nagenoeg zelfde grootte, dus zijn ook de pixels even groot. Sterker nog, vaak worden exact dezelfde CCD's gebruikt voor verschillende merken camera's.

Panasonic kan dal wel meer "last van ruis" hebben, dwz dat ze minder aan in-camera noise reductie doen. Of jij dat prettig vind is een kwestie van smaak. Ik heb een Sony H9 gehad en ik ben nog steeds ONTZETTEND blij dat ik deze goed heb kunnen verpatsen op Ebay... wat een smeerboel maakt Sony ervan zeg. Ja, inderdaad, "weinig ruis", maar hij smeert om dat te bereiken wel heel je foto uit tot...

Als ik op DIT moment een 250-500euri camera zou moeten kiezen zou ik ...

* als ie pocketable moet zijn gaan voor de Panasonic TZ3: geweldige range: 28-280mm
* als 't een superzoom moet zijn kiezen voor
  • de Canon S5IS als je graag wilt gaan flitsen met een externe flits of echt een goede movie-mode wilt hebben
  • in alle andere gevallen de Panasonic FZ18... gestabiliseerde 28-504mm, alleen dat al is geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
Maar is de FZ-8 dan zoveel slechter / minder?

Ik bedoel....op zich heeft hij geen slechte specificatie's toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
catchingfire schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 09:37:
[...]

Dat is maar net hoe je het bekijkt... Het is vrij simpel: de sensoren in al die camera's hebben een nagenoeg zelfde grootte, dus zijn ook de pixels even groot. Sterker nog, vaak worden exact dezelfde CCD's gebruikt voor verschillende merken camera's.

Panasonic kan dal wel meer "last van ruis" hebben, dwz dat ze minder aan in-camera noise reductie doen. Of jij dat prettig vind is een kwestie van smaak. Ik heb een Sony H9 gehad en ik ben nog steeds ONTZETTEND blij dat ik deze goed heb kunnen verpatsen op Ebay... wat een smeerboel maakt Sony ervan zeg. Ja, inderdaad, "weinig ruis", maar hij smeert om dat te bereiken wel heel je foto uit tot...

* als ie pocketable moet zijn gaan voor de Panasonic TZ3: geweldige range: 28-280mm
  • de Canon S5IS als je graag wilt gaan flitsen met een externe flits of echt een goede movie-mode wilt hebben
  • in alle andere gevallen de Panasonic FZ18... gestabiliseerde 28-504mm, alleen dat al is geweldig.
Daarom zei ik specifiek dat de oudere panasonics daar veel last van hadden.
Ik heb foto's gezien van de FZ-7 en dat was echt heel erg. Daar kon je niets meer mee. Kleuren die door elkaar lopen op hoge iso waardes. Zelfs programma's als neatimage kunnen daar niets mee.

De Sony H7&H9 zijn ook slecht qua ruis onderdrukking. (Blij dat ik die niet heb gekocht)
De H2&H5 zijn daarintegen een stuk beter. (H2 bevalt perfect)

De nieuwe panasonics ken ik niet. Maar schijnen het een stuk beter te doen TZ3, FZ-18 zijn volgens mij goede keuzes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
catchingfire schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 09:37:
[...]

Heb jij toevallig een FZ18? Ik ben ook aan het twijfelen over deze camera, maar ik zou graag een aantal indoor fotovoorbeelden willen zien. Alle samples op Internet zijn outdoor. Ik gebruik de camera ook veel voor fotografie van de kids binnen. (vandaar wil ik ook graag de groothoek), maar ben benieuwd hoe dat de foto's zijn binnen overdag en binnen bij avondschemering (kunstlicht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
Hier kun je allemaal foto's vinden die met een FZ18 zijn gemaakt.

Zowel binnen als buiten, tevens aardige discussies over alle camera's te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Xanion schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 11:22:
Heb jij toevallig een FZ18? Ik ben ook aan het twijfelen over deze camera, maar ik zou graag een aantal indoor fotovoorbeelden willen zien. Alle samples op Internet zijn outdoor. Ik gebruik de camera ook veel voor fotografie van de kids binnen. (vandaar wil ik ook graag de groothoek), maar ben benieuwd hoe dat de foto's zijn binnen overdag en binnen bij avondschemering (kunstlicht)
Nee, ik heb wat superzooms betreft eerst een Sony H9 gehad, gelukkig goed kunnen verkopen; daarna een Canon S5is gekocht. Geweldige camera, met name vanwege de hotshoe (ik heb een 430EX) en de zeer goed bruikbare movie-mode welke het een universeel inzetbaar apparaat maakt! -> geweldige flits-foto's en geweldige filmpjes! Enige wat is mis is de 28mm groothoek, maar om daar nu een FZ18 voor "erbij" te kopen vind ik wat te ver gaan.

... vandaar dus dat ik overweeg een "kleine" TZ3 erbij te nemen om het gebrek aan wideangle te compenseren in een compact en zeer veelzijdige camera! (gestabiliseerde 28-280mm in pocket-formaat).

Ik maak ook veel foto's binnen, van m'n kinderen, met de S5. De 36mm is daar totaal geen probleem, staar je niet te blind op de 28mm... het is vaak leuker om echte close-up details te schieten dan een super-wide shot indoors met allerlei afleidende zooi in en om je onderwerp. Als familie-camera is de S5is veelzijdiger dan de FZ18 omdat je er een externe flits op kunt gebruiken wat flits-foto's echt ENORM kan verbeteren, en de zeer bruikbare movie-mode met dedicated zoom button en zoom-mogelijkheden during recording.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
Zijn er forumleden die ervaring hebben met de Ricoh Caplio R6 en/of zijn opvolger de R7?
Ik ben me aan het orienteren op een dergelijke camera. Een camera die in aanmerking komt is de Panasonic TZ3 echter de Ricoh is net wat compacter (wel een 28-200 mm lens). Maar Ricoh kom ik weinig tegen.
Ik ben benieuwd.

Jos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• politicoloog
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17-09 23:24
Niet met de 6/7 maar ik heb wel de 4. Er schijnen serieuze verbeteringen te zijn gemaakt over de tijd, dus weet niet hoe relevant al mijn bevindingen nog zijn.

tevreden:
formaat
snelheid
nuttig zoombereik (leve 28mm)
batterij

minder tevreden:
in het donker (vooral flits)
filmpjes

eigenlijk alles wat je van een kleine camera kan verwachten....maar als je filmpjes belangrijk vindt moet je misschien ergens anders kijken. Je kan ze wel maken, maar verwacht geen wonderen

PS: kijk op www.dpreview.com daar vindt je wel wat info (op het forum dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• politicoloog
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17-09 23:24
ik vergeet nog een paar pluspunten:

-de beeldstabilisatie werkt goed
-de adj butten is echt heel handig. Zelf 2 functies programmeren die je vaak gebruikt...

eigenlijk is overdag foto's maken gewoon heel goed te doen

en een paar minpunten
-reeksen maken lukt mij igv nog niet zo goed. De functies die daarvoor op de camera zitten werken niet echt heel goed.
-ik vind dat hij makkelijk overbelicht, maar dit kan je wel goed en snel corrigeren

[ Voor 3% gewijzigd door politicoloog op 08-10-2007 15:37 . Reden: spelfouten en grammatica ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietPrecies
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-04 15:43
Graag uw deskundige hulp gevraagd....:)

Ik zoek een camera met mogelijkheden. Heb weinig ervaring, dus een SLR is geen optie. Ik heb mijn oog laten vallen op de al wat oudere Fuji s6500fd. Na lezen van reviews etc. lijkt het mij een geschikte camera. Zeker voor de huidige prijs.
De foto's die ik wil gaan maken zijn van gebouwen (stedentrips), evenementen, landschappen, eigenlijk van alles en dus een behoorlijk breed gebied.
Is deze camera een juiste keus voor mij of raden jullie wat anders aan?

[ Voor 5% gewijzigd door PietPrecies op 08-10-2007 16:08 ]

Too many freaks, not enough circuses!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PietPrecies schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 16:07:

Ik zoek een camera met mogelijkheden. Heb weinig ervaring, dus een SLR is geen optie. Ik heb mijn oog laten vallen op de al wat oudere Fuji s6500fd. Na lezen van reviews etc. lijkt het mij een geschikte camera. Zeker voor de huidige prijs.
De foto's die ik wil gaan maken zijn van gebouwen (stedentrips), evenementen, landschappen, eigenlijk van alles en dus een behoorlijk breed gebied.
Hi,
Dank voor de eerste reactie, dit helpt. Ik val vooral op de compactheid, de TZ-3 is net wat groter en dikker. Ik hoop dat er nog meer reacties komen, helpt in de besluitvorming. Dpreview ga ik doornemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heey mensen

Ik twijfel echt al heel lang welke camera ik moet halen
O.a. de macro functie is wel belangrijk aangezien ik insekten enzo ook wil fotograferen.
Maar natuurlijk moet ik andere dingen ook wel goed kunnen fotograferen.

Ik zat zelf te twijfelen tussen:
- Canon S5
- Panasonic FZ50
- Panasonic FZ18
- Sony H9
- Fujifilm finepix s9600
maar wellicht zijn er nog meer opties?
maar deze passen in iedergeval in mijn budget :P

Kan iemand misschien helpen :P
Ik heb der zelf niet echt veel verstand van en verkopers zeggen allemaal andere dingen om me maar wat aan te smeren :P

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2007 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

Tripl3 D schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 12:44:
[...]Even de pluspunten van beide camera's ten opzichte van de ander:

Na bovenstaande review gelezen te hebben lijkt de SX100 toch niet zo'n goede optie. SX100 heeft hogere ISO 1600 (ipv de door mij genoemde 3200), maar de kwaliteit van de foto's schijnt dan ronduit slecht te zijn. Evenals bij de lagere ISO's. De TZ3 lijkt in dat opzicht dus nu te winnen.
Verder zit er nog maar €2,- prijsverschil in die 2. En of die face recognition nou zo zaligmakend is?

Had een bestelling bij Foka lopen (inmiddels al bijna 2 weken) voor de SX100. Maar aangzien die er nog steeds niet is ga ik die denk ik maar eens annuleren en de TZ3 bij Digitalstreet bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
Tripl3 D schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 08:18:
Na bovenstaande review gelezen te hebben lijkt de SX100 toch niet zo'n goede optie. SX100 heeft hogere ISO 1600 (ipv de door mij genoemde 3200), maar de kwaliteit van de foto's schijnt dan ronduit slecht te zijn. Evenals bij de lagere ISO's. De TZ3 lijkt in dat opzicht dus nu te winnen.
Verder zit er nog maar €2,- prijsverschil in die 2. En of die face recognition nou zo zaligmakend is?

Had een bestelling bij Foka lopen (inmiddels al bijna 2 weken) voor de SX100. Maar aangzien die er nog steeds niet is ga ik die denk ik maar eens annuleren en de TZ3 bij Digitalstreet bestellen.
De TZ3 komt ook overal te voorschijn als ronduit slecht op hoge ISO's!
Denk dat ze daar niet verschillen, zoals bij alle compactcamera's. Tot max 400iso is het goed te doen, daarboven moet je met een compactcamera niet willen zonder hele goede reden.
de TZ3 maakt hele goede foto's op ISO100, daarboven gaat de ruis al hard oplopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PietPrecies schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 16:07:

Hi,

Heb bovengenoemde camera nu bijna een jaar.
Het is in mijn ogen een top camera. Alles is instelbaar, alle mogelijkheden zijn met elkaar te combineren, groot zoombereik(28-300) relatief gezien een van de beste chips aan boord binnen de bridge camera's, zeker voor dit geld.
Panasonic verslaat deze camera dubbel en dwars.
Je doel voor deze camera slaat helemaal aan.
gebouwen (stedentrips), evenementen, landschappen
Kopen zou ik zeggen!
Als je nog wat wil weten over deze camera, laat het maar weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Xanion schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 11:53:
[...]

De TZ3 komt ook overal te voorschijn als ronduit slecht op hoge ISO's!
Denk dat ze daar niet verschillen, zoals bij alle compactcamera's. Tot max 400iso is het goed te doen, daarboven moet je met een compactcamera niet willen zonder hele goede reden.
de TZ3 maakt hele goede foto's op ISO100, daarboven gaat de ruis al hard oplopen.
Als (toch wel trotse) TZ3-bezitter kan ik niet anders dan het eens zijn met deze info. 200iso is nog wel goed te doen. 400iso en hoger is niet mooi meer.

Pagina: 1 ... 10 ... 24 Laatste

Dit topic is gesloten.